[ZT] Peter R de Vries neergeschoten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.808 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

simons schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Tja ik hou van gelijke kansen.
Ik hou van veiligheid. Landen waar wapens zo verkrijgbaar zijn zijn significant minder veilig dan landen waar ze niet zomaar voorhanden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Amphiebietje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Het verbaasd mij eigenlijk een beetje dat de transponders van politiehelikopters niet worden afgeschermd. Zo kan je toch redelijk duidelijk de vlucht volgen, en dat lijkt niet handig als de desbetreffende heli actief met een operatie bezig is.
"Shit he het zijn de wouten man, we worden achtervolgt, snel start Flightradar op je telefoon op"

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:00
Ik had gehoopt dat de media geleerd zou hebben van alle eerdere ‘extra nieuws uitzendingen’.. Het is enkel herhalen van wat ze al weten. Ga door met de programmering totdat je feiten hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 06:08

Mystikal

It never hurts to help!

Twitter meldt het nu ook. Waarschijnlijk Sonja. Slag om de arm dus. In Amstelveen.

Telegraaf meldt het ook. Maar niet dat het Sonja is.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 06-07-2021 21:31 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:08
Mystikal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:28:
Sonja Holleeder ook neergestoken begrijp ik van mensen uit Amsterdam.
Deze hoor ik ook de rondte gaan. Zou om dit verhaal gaan:
https://www.nhnieuws.nl/n...lveen-politie-zoekt-dader

Wat er van klopt weet ik niet, dus neem het met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:04
Mystikal schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Twitter meldt het nu ook. Waarschijnlijk Sonja. Slag om de arm dus. In Amstelveen.
Bron, dus een link?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 21:20
[...]

Twitter meldt het nu ook.
Ok dan is het waar

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Mensen, serieuze bronnen geven of niet. Aan die speculatie hebben mensen hier niks. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik zie het niet staan hoor? https://twitter.com/twitter?s=21

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:36
Excuus ik ben in een berichtje getuind. Overigens via hetzelfde kanaal als een video-opname van de A12. Dat iets later leek te kloppen.

XXXVI

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
En op Twitter zeggen ze: “op Tweakers staat het nu ook”.

Echt mensen…

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

mark-k schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]
Ik hou van veiligheid.
Erg ongepast om deze opmerking te maken met een selectieve quote.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 06-07-2021 22:03 ]

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

MAX3400 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Er is NL voldoende "hardware" te koop, legaal, over the counter, enkel misschien met het tonen van een identiteitsbewijs om te bewijzen dat je 18+ bent, waarmee je op korte of lange afstand iemand het leven kan nemen.

Dat het niet de bedoeling is dat je met die "hardware" dagelijks op straat loopt te paraderen, dat lijkt me overduidelijk maar er is een zeeeeeer smalle scheidslijn in NL tussen "vuurwapens" en "overig wapentuig", gevoed door zowel voor- als tegenstanders van bepaalde wetgeving.
Ja ergens is het wel krom dat je een luchtbuks kunt kopen die overal doorheen ramt, maar dat blijft toch altijd een stuk lastiger dan een vuurwapen waar projectiel en energie in een klein simpel pakketje zijn gebundeld. Ergens moet een lijn getrokken worden, als je wilt kun je iemand met n paperclip vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vipertje schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Echter zijn dat soort details juist wel gedeeld en staan ook in het burgernet bericht. Burgernet is een officieel kanaal om burgers te informeren en om de hulp in te roepen van de burgers. Het is dan niet handig als je vervolgens dat bericht overneemt, maar er delen uithaalt. Daardoor verliest burgernet zijn effectiviteit.

https://twitter.com/Burgernet_NH/status/1412466806325907456
Burgernet is eigenlijk puur om aan te reiken wat men moet doen, zoals geen benadering e.d. en dan voor informatie / observatie. Het is altijd een ad hoc moment van beoordeling wat wel en niet te delen. Zoals ook hier. Productief was dat bericht niet echt, wel verklaarbaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FastFred schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]

"Shit he het zijn de wouten man, we worden achtervolgt, snel start Flightradar op je telefoon op"

Soms wel, soms niet. In de heli hebben ze wel belangrijkere dingen aan hun hoofd dan een ADB-C knopje die nog aan staat.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 00:01
[...]

Telegraaf meldt het ook. Maar niet dat het Sonja is.
Twitter kan je beter niet gebruiken voor bronnen. Stel ik tweet dat Henkie is neergeschoten, ben ik dan ook een bron? Ik kan het zomaar hebben geplaatst zonder dat het de waarheid is ;)

Je kan beter kijken naar NOS, RTL, Politie accounts op Twitter etc (blauwe vinkjes), maar random mensen zetten er van alles neer.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
DennusB schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:25:
[...]

Bizar, ik hoop dat ze de dader snel vinden en keihard straffen. Tijd voor de doodstraf hier in NL voor dit soort idioten
Ja dat helpt dus werkelijk helemaal niks!! Dat zie je overal. Dom gelul maar ik begrijp het wel. De politie is kapot bezuinigd, criminelen heersen, lang leve de VVD.

Als ik de beelden zo zie is het over..verdomme zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
AW_Bos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Soms wel, soms niet. In de heli hebben ze wel belangrijkere dingen aan hun hoofd dan een ADB-C knopje die nog aan staat.
Net zoals iemand die achtervolgt wordt door politie wel wat beters te doen heeft dan Flightradar aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 05-07 06:08

Mystikal

It never hurts to help!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:32:
En op Twitter zeggen ze: “op Tweakers staat het nu ook”.

Echt mensen…
Mensen, eigenaardige diersoort.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:32

FreakNL

Well do ya punk?

mark-k schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Een professional betwijfel ik ten zeerste, het signalement was lichtgetint en tenger, dan weet je al ongeveer om welke soort crimineel het gaat en als je de nieuwsberichten van vergelijkbare criminelen bekijkt dan raken ze eigenlijk verrassend weinig, en als ze al iets raken overleven een hoop het gewoon. Ik vind het eigenlijk al bewonderenswaardig dat die klootzak dit keer wel raak geschoten heeft.
Eens.

Een professional heeft geen 5 kogels nodig.

Dit is gewoon een loopjongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 16:37
JL-IP(!) schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
Ik had gehoopt dat de media geleerd zou hebben van alle eerdere ‘extra nieuws uitzendingen’.. Het is enkel herhalen van wat ze al weten. Ga door met de programmering totdat je feiten hebt...
Tja, elke zender ziet kijkers weggaan naar een andere zender die wel extra nieuws uitzend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

FastFred schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
[...]

Euh ja lijkt me wel ja. Het is niet dat je een moord even in een opwelling pleegt. Daar gaat planning aan vooraf. Als jij weet dat de helikopter die achter je aan zit gewoon via internet laat weten waar ie is. Laten we niet doen alsof de mensen achter deze actie oliedom zijn. Kwaadaardig ja, maar niet dom.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals zo vaak direct reacties over doodstraf, wapenbezit voor iedereen,... Kunnen we die kortzichtigheid niet achterwege laten? Populisme heeft hier, zeker op dit moment, geen plek

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ik ben er gewoon stil en verdrietig van.

De zaak Nicky Verstappen heeft me altijd geraakt. Ik ben in die regio opgegroeid en heb ook meegedaan aan het DNA-onderzoek. Het is ongekend hoe Peter zich voor die zaak heeft ingezet en de familie heeft bijgestaan.

Wikipedia: Dood van Nicky Verstappen

Ook de samenvatting van RTL over zijn carrière is op zijn minst indrukwekkend te noemen.

Complimenten voor de verslaggeving RTL.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Euh ja lijkt me wel ja. Het is niet dat je een moord even in een opwelling pleegt. Daar gaat planning aan vooraf. Als jij weet dat de helikopter die achter je aan zit gewoon via internet laat weten waar ie is. Laten we niet doen alsof de mensen achter deze actie oliedom zijn. Kwaadaardig ja, maar niet dom.
Dit is gewoon een bewuste actie geweest, Peter R is vaak bij Boulevard, daar stond dus hem net iemand op te wachten. Moord met voorbedachte rade dus.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JL-IP(!) schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:30:
Uiteindelijk draait het ook om journalistiek en het aantal views. Mede de reden dat ik liever liveblogs lees, zoals dat ook was bij corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Anoniem: 374460 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:27:
[mbr] En dat is precies het soort reactie die we hier niet gaan tolereren. [/]
Maar je waardeoordeel niet.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 21:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Dit is gewoon een bewuste actie geweest, Peter R is vaak bij Boulevard, daar stond dus hem net iemand op te wachten. Moord met voorbedachte rade dus.
Moord is altijd met voorbedachte rade ;)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

simons schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Peter zal het met je eens zijn.
Ja want hij had vast een hoop gehad aan een wapen als hij al neergeschoten was. Misschien had ie dan ff in de wanhoop nog een bijstander neer kunnen schieten. Of verwacht je dat hij 24/7 als een soort commando met een AR15 door de straten zou sluipen om elk verdacht persoon maar meteen neer te knallen voordat ze het bij hem doen? Zolang de ene partij wel weet dat er geschoten gaat worden en de ander niet ben je in de meeste gevallen toch kansloos, met het legaliseren van wapens zijn er alleen maar verliezers. Als je perse Rambo wilt spelen moet je in de USA gaan wonen en dan weet je ook meteen dat de kans dat je een niet-natuurlijke dood sterft meteen gigantisch stijgt. Maar dit wordt wel enorm off-topic dus dit soort bait-posts reageer ik niet meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 20:11
FreakNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:24:
[...]

Zelfs de meest rechtse burgemeester had dit niet kunnen voorkomen.
De cocaïne hoofdstad van Europa Antwerpen heeft een rechtse burgemeester die zijn eigen "war on drugs" voert en daar is granaten gooien een lokale sport geworden. Qua investeringen is dat korps quasi een semi paramilitaire organisatie. En nu dat niet werkt is het de schuld van jullie Nederlanders :O

De realiteit is echter criminelen boeit dat opzichtig politiek geneuzel ook helemaal niet en het is ook niet zo eenvoudig om heel zo een organisatie op te rollen ook al gooi je daar een shitload aan middelen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 19:11
*knip* de HK is een paar deuren verder.

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 06-07-2021 21:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Dat maakt hem dus ook een makkelijk doelwit helaas.
Ik neem aan dat hij zulke risico’s bewust neemt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Ja een goed uitgedachte overval die met meerderen gepleegd wordt wel. Maar niet een loopjongen die een 9mm in de handen gedrukt krijgt om iemand neer te schieten zodat ie een iPhone 12 krijgt (bij wijze van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
[...]

Je bedoelt moord, want dat is altijd met voorbedachte rade. Anders is het doodslag volgens mij.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:07
Mijn god RTL Nieuws.

“Wij weten het niet..” x 10.

Stop de uitzending dan.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

PerlinNoise schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Euhm nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
[...]

Tja, dat 't met voorbedachte rade is, is ook 't verschil tussen moord en doodslag/ dood door schuld etc.

Ik ben benieuwd of hierdoor veel meer de aandacht zal gaan verschuiven naar zware criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat of dat we in populistisch gewauwel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Driehoek Amsterdam met spoed bijeen, Rutte en Grapperhaus naar NCTV

[ Voor 27% gewijzigd door mvrhrln op 06-07-2021 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 04-07 23:40
Rivanov schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:37:
Mijn god RTL Nieuws.

“Wij weten het niet..” x 10.

Stop de uitzending dan.
Mensen hebben behoefte aan communicatie en berichtgeving.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:32

FreakNL

Well do ya punk?

simons schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:35:
[...]

Vertel hoeveel heb jij er omgelegd?
Geen. Verder beetje flauwe reactie. Je snapt toch wel wat ik bedoel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:59
Anders heet t doodslag :Y

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Slasher schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Dat maakt hem dus ook een makkelijk doelwit helaas.
Ik neem aan dat hij zulke risico’s bewust neemt.
Om neergeschoten te worden??
Wat een rare opmerking!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ja, anders is het doodslag?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

mark-k schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Ja want hij had vast een hoop gehad aan een wapen als hij al neergeschoten was.
Dat weet je helemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
simplicidad schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:36:
[...]

De cocaïne hoofdstad van Europa Antwerpen heeft een rechtse burgemeester die zijn eigen "war on drugs" voert en daar is granaten gooien een lokale sport geworden. Qua investeringen is dat korps quasi een semi paramilitaire organisatie. En nu dat niet werkt is het de schuld van jullie Nederlanders :O

De realiteit is echter criminelen boeit dat opzichtig politiek geneuzel ook helemaal niet en het is ook niet zo eenvoudig om heel zo een organisatie op te rollen ook al gooi je daar een shitload aan middelen tegen.
Populisten hebben altijd baat bij mooie kreten en het continueren van problematiek. Oude historische les. Zoals bij elke war on drugs. Maar goed. Dan is het altijd handig om de schuld door te schuiven, zit ook in het draaiboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Eiríkr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Ja, maar dit is geen berichtgeving want ze hebben geen bericht.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:41
De Vries zei in 2019 in RTL Boulevard dat hij op de dodenlijst staat van Ridouan Taghi, de hoofdverdachte in het Marengo-proces, die op dat moment nog niet was opgepakt. Dat jaar werd ook advocaat Derk Wiersum neergeschoten, de advocaat van kroongetuige B. Ook B.'s broer is geliquideerd.

In 2013 deden De Vries en zijn vrouw aangifte tegen Willem Holleeder wegens bedreiging bij hun woning.

https://nos.nl/liveblog/2...r-het-ziekenhuis-gebracht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:35

SambalBij

We're all MAD here

Euh... Ja!

Moord is per definitie met voorbedachten rade... https://www.vandale.nl/gr...ederlands/betekenis/moord

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

FreakNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Je snapt toch wel wat ik bedoel?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In het strafrecht wel, in de spreektaal niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

PerlinNoise schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:36:
[...]

oh ja duh, thx ;)

Ook echt naar voor zijn collega's daar, en familie/vrienden natuurlijk. Maar dit op zo'n manier is echt verschrikkelijk.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SambalBij schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Euh... Ja!

Moord is per definitie met voorbedachten rade... https://www.vandale.nl/gr...ederlands/betekenis/moord
Ok dan heb ik het fout, mea culpa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eh ja, anders is het doodslag. Moord is altijd met voorbedachte rade, volgens het wetboek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:32
FreakNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Eens.

We weten nog helemaal niet hoeveel kogels afgeschoten zijn. Zo'n knal zal ook een flinke echo geven, waardoor 1 schot al snel op meer kunnen lijken. Denk dat we moeten afwachten wat de politie, na onderzoek, meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Populisten hebben altijd baat bij mooie kreten en het continueren van problematiek. Oude historische les. Zoals bij elke war on drugs. Maar goed. Dan is het altijd handig om de schuld door te schuiven, zit ook in het draaiboek.
Maar hoe zou de politiek hier dan op moeten reageren/ wat moet er gebeuren om deze problematiek, zware criminaliteit en ondermijning van de rechtsstaat, op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Politie: "Kunnen niet bevestigen dat er aanhoudingen zijn verricht" (zojuist bij RTL Nieuws op RTL 4)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Eiríkr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Nee. Mensen hebben behoefte aan zekerheid en gevalideerde informatie. Zonder dat -> mensen, vreemde diersoort -> emoties als basis voor beslissingsgedrag. Ongezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Eiríkr schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:35:
Ik ben er gewoon stil en verdrietig van.

De zaak Nicky Verstappen heeft me altijd geraakt. Ik ben in die regio opgegroeid en heb ook meegedaan aan het DNA-onderzoek. Het is ongekend hoe Peter zich voor die zaak heeft ingezet en de familie heeft bijgestaan.

Wikipedia: Dood van Nicky Verstappen

Ook de samenvatting van RTL over zijn carrière is op zijn minst indrukwekkend te noemen.

Complimenten voor de verslaggeving RTL.
Pff, ik vind het juist helemaal nergens op slaan hoe RTL hier nu sensatie uit probeert te halen voor kijkcijfers. Ze liepen al achter, NOS had al alles dat bekend was laten weten, en RTL gaat even een verhaaltje bij elkaar schrapen om toch nog de kijkcijfers te houden.

Mensen die beelden op social media delen zijn niet geheel ethisch bezig maar dat zijn gewone mensen, RTL heeft professionele journalisten in dienst, die zouden wel beter moeten weten :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

RTL nieuws - politie
dader(s) nog niet gevonden. signalement geldt nog steeds.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Hm, Bart de Wever is heus geen populist. Hij heeft oprecht het beste voor met Antwerpen.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ik ben in ieder geval wel blij met het nieuwe HRM beleid van de Politie Amsterdam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Natuurlijk was dit een goed geplande liquidatie, dat is een van de weinige dingen die we voorlopig wel kunnen stellen. Dat Holleeder of Taghi de opdrachtgever is is niet ondenkbaar, maar speculeren daarover voegt weinig toe.

Hopelijk hebben ze de dader en gaat die nog praten...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:04

Racing_Reporter

Contentmaker

RobinNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:40:
Politie: "Kunnen niet bevestigen dat er aanhoudingen zijn verricht" (zojuist bij RTL Nieuws op RTL 4)
Dat kunnen ze vaker niet met zaken die nog lopend zijn. Het zou mij niet verbazen als er nog andere deuren platgelopen zouden worden vanavond dan die langs de snelweg bij Breukelen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
simons schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:41:
Ik ben in ieder geval wel blij met het nieuwe HRM beleid van de Politie Amsterdam.
LOL. Inderdaad.
Beter dan Klaas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Famous schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Om neergeschoten te worden??
Wat een rare opmerking!
Nee, want met zulke live media optredens is het makkelijker om hem op te wachten, als je een bepaald routine van iemand weet. Criminelen gaan niet over een nacht ijs, en zoeken naar een bepaald routine van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
simons schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:41:
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Racing_Reporter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Dat kunnen ze vaker niet met zaken die nog lopend zijn. Het zou mij niet verbazen als er nog andere deuren platgelopen zouden worden vanavond dan die langs de snelweg bij Breukelen.
oh zeker gaan ze ook meteen langs bij de bekende kringen. Standaard protocol.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ze zeggen niet dat er geen daders zijn gepakt. Die jongedame zei dat ze het 'niet bevestigen noch ontkennen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
g1n0 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:27:
[mbr]Als je algemene klachten hebt over moderatie, dan hebben we hiervoor het feedback topic. Maar zoiets hoort nooit in het topic zelf.[/mbr]
Stuur dan een DM, maar zo reageren doen we niet.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-07-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:42:
[...]

oh zeker gaan ze ook meteen langs bij de bekende kringen. Standaard protocol.
Ze zullen Holleeder en Taghi ongetwijfeld al uit hun cel hebben gesleurd voor een hartig woordje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen waarom de media altijd met reacties van politici bn-ers etc komen bij dergelijke berichtgeving? Ik vind het zo niet boeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Racing_Reporter schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Precies, misschien hebben zij op beelden wel gezien dat er een andere persoon betrokken is. Weet ik veel, een chauffeur voor auto A die de schutter naar auto B bracht. Dan is het véél belangrijker dat ze die persoon pakken en geen info geven (want de opdrachtgever leest nu echt wel het nieuws), dan dat wij een uurtje eerder weten of ze de dader hebben.
DR!5EQ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:43:
Kan iemand mij uitleggen waarom de media altijd met reacties van politici bn-ers etc komen bij dergelijke berichtgeving? Ik vind het zo niet boeiend.
Die politici vertegenwoordigen jou en mij in de wetgeving. Zij zijn degenen die de wetten opstellen waar misdaad mee wordt aangepakt en die de politie de middelen geeft de daders te pakken. Dat onze vertegenwoordigers laten weten dat ze kennis nemen van wat er nu speelt in de samenleving - want echt elke whatsappgroep die ik heb gaat hier de hele avond al over - is voor velen een geruststelling.

[ Voor 33% gewijzigd door Michael_OsGroot op 06-07-2021 21:45 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:49
rik86 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:40:
[...]

Maar hoe zou de politiek hier dan op moeten reageren/ wat moet er gebeuren om deze problematiek, zware criminaliteit en ondermijning van de rechtsstaat, op te lossen?
De komende 6 uur kunnen ze inhoudelijk nog niet reageren omdat er nog niet genoeg bekend is. De politiek gaat over langere termijn zaken, de politie over het hier-en-nu. Een minister hoeft niet te vertellen wat andere media al hebben verkondigd.

Dat deze aanslag deel is van een patroon ziet iedereen, alleen is het nu te vroeg voor de politiek om zich daar over uit te spreken.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bij RTL: "Politie op zoek naar verdachte, wil hulp publiek"

Ze wilden nog niets bevestigen over de aanhoudingen.

Sorry hoor.. maar publiek? Het was toch geen evenement? Ongelukkige woordenkeus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De woordvoerder was toevallig een dame met lang blond haar... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

op rtl, john van de heuvel is als een spook, je ziet hem nooit alleen op tv.

Peter R zag je overal en was een gezellige man en kon je altijd een praatje mee maken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FreakNL schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:34:
[...]

Eens.

Blijkbaar was het signalement noemen ook al tegen de regels in het topic dus ik zet hier nog maar even mijn post neer voor hij bij jou ook weggejorist wordt, zonder de duidelijke achtergronden van de dader:
Een professional betwijfel ik ten zeerste, als je de schietpartijen van de kansloze criminelen die een motief hebben om hem neer te schieten bekijkt dan raken ze eigenlijk verrassend weinig, en als ze al iets raken overleven een hoop het gewoon. Ik vind het eigenlijk al bewonderenswaardig dat deze klootzak dit keer wel raak geschoten heeft.
Een professional was gewoon achter hem aan gelopen en had er dan 2 kogels in gepompt, niemand die zoiets verwacht overdag in een drukke straat dus je kan gewoon je gang gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 06-07-2021 21:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06

Don Quijote

El Magnifico

Virtuozzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:40:
[...]

Nee. Mensen hebben behoefte aan zekerheid en gevalideerde informatie. Zonder dat -> mensen, vreemde diersoort -> emoties als basis voor beslissingsgedrag. Ongezond.
Zullen we de mensen anders zelf laten bepalen waar ze behoefte aan hebben? Let wel. Het feit dat jij zelf ook actief bent in dit topic laat zien dat jij die behoefte ook hebt. Dit topic is niet veel anders dan wat we op Tv zien, zelfs nog meer speculatie. En minder gevalideerde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Bensimpel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:41:
RTL nieuws - politie
dader(s) nog niet gevonden. signalement geldt nog steeds.
Helaas komen ze er nog weleens mee weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Rivanov schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Politieagente zag er leuk uit.
En redelijk jong voor de rang leek mij.
maar heb ik weinig verstand van :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
drooger schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:43:
[...]

i.i.g. Beginnen met een constructieve discussie voeren, en dus niet zoals hoogstwaarschijnlijk een PVV gaat doen zodra ze een kamerdebat hebben over deze gebeurtenis. ;)
Zullen we anders politieke rants ook even uit dit topic houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
1,5m wordt goed gehandhaafd….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Elkaar een hand boven het hoofd houden, momentje van aandacht wat voor zo'n BN'er goede reclame is. En dan komen ze later hopelijk bij je terug als ze een primeurtje hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Echt, alsof een huurmoordenaar zich laat afschrikken door zwaardere straffen. Populistisch gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
P-Rock schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Ze zullen Holleeder en Taghi ongetwijfeld al uit hun cel hebben gesleurd voor een hartig woordje.
Dat kan niet zomaar lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nu liveblog
De Vries was vanavond in RTL Boulevard te gast om te spreken over de zaak rondom de moord op een 34-jarige kapper in Duivendrecht. De man werd in 2019 doodgeschoten terwijl zijn dochtertje op de achterbank zat.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
23:00 persconferentie op hoofdbureau Politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
En dat is relevant….waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

om 23u - persco volgens rtl

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook jarenlang bij die garage geparkeerd en ben hem daar inderdaad wel eens tegen gekomen.

Het is een valet parking, er lopen dus altijd wel 4-5 man rond om auto's te verplaatsen, bovendien zit die garage aan beide kanten van de straat waar Peter is neergeschoten dus het hangt daar ook vol met camera's. Vermoed dus dat er redelijk wat getuigen(meestal staan zij bij die deuren te wachten) en beelden zijn van de dader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Nieuwsuur is er nu ook mee bezig als mensen ff klaar zijn met RTL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Omdat ze tijd moeten vullen en zogeheten attractors nu eenmaal aandacht binden van veel mensen.

Zoals eerder opgemerkt, mensen, vreemde diersoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:17

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Het gaat ook nooit om de drugs, maar om de oorlog. Kijk naar het vogeltje, schiet op het vogeltje maar blijf af van mijn mouwen. ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 23:21

Damian

Insane Obtrusion

https://twitter.com/tonfvandijk/status/1412496117422505984

Toestand Peter kritiek.

Beter dan dood op dit moment...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:32
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:46:
Echt, alsof een huurmoordenaar zich laat afschrikken door zwaardere straffen. Populistisch gezever.
Die ziet dat wel zitten denk ik. Hoger risico is een hogere prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fascinerend hoe personen als de Vries zonder bescherming door de stad durven te lopen. Van Gogh en Fortuyn werden ook zomaar neergeschoten. De Vries had ook de nodige bedreigingen tegen zich van grote criminele jongens. Er stond in ieder geval één maar ongetwijfeld meerdere prijzen op zijn hoofd...

Waarom zorgde (of zorgt) hij niet voor politiebescherming en/of privé bescherming? Ik zeg niet "dit is het lot tarten", ik zeg: "dit is het criminelen wel érg makkelijk maken". Why...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:50
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Kom op 😎 Grapjas. Het is nooit relevant of iemand hart voor X of Y heeft, de toolbox is bepalend voor zowel doelstelling als gedrag. Daar omheen zit de packaging. Die toolbox is bepalend, en die is meetbaar en toetsbaar. Bias kost wat moeite, daar zit wel een vereiste oefening.

Bart is een raspopulist. Vanuit zijn wortels, zijn netwerk, zijn training, in alles.

Stand van zaken met het cocaïnekwartier van Antwerpen is net als de stand van zaken met integratiebeleid, woonbeleid, budgettering diensten et alii - effectief volledige continuïteit van problematiek. Enkel de beeldvorming heeft prioriteit.
Stel je kandidaat zodat de wereld gered kan worden, want hoe gaat dat spreekwoord nu, iets met wal en stuurlui. Ik vind het allemaal behoorlijk offtopic, maar hoe dit alles nu zo politiek geworden is..... Er is iemand neergeschoten, dit is toch geen verkiezingsdebat?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:25
Ik schakel wel even over naar de wedstrijd, hoor het vanavond om 23:00 wel..

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Don Quijote schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:44:
[...]

Zullen we de mensen anders zelf laten bepalen waar ze behoefte aan hebben? Let wel. Het feit dat jij zelf ook actief bent in dit topic laat zien dat jij die behoefte ook hebt. Dit topic is niet veel anders dan wat we op Tv zien, zelfs nog meer speculatie. En minder gevalideerde informatie.
Welkom bij elementaire sociale psychologie. Volledig meetbaar. Prima bekend. Hoe we ons zelf voor het lapje houden met de talloze varianten van bias is onderdeel daarvan.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZERO TOLERANCE

-We gaan hier geen maatschappelijke verwante of aanverwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, etc etc
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man.
-Speculeren over wie erachter zit.
-Stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.

Dit topic is er voor nieuwsberichten, niet voor bijzaken.

Concreet is het heel simpel. Breek je een van de regels overduidelijk, dan mag je er een nachtje over gaan slapen. Je komt AWM namelijk niet meer in vandaag.