Virtuozzo schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:22:
[...]
Doe even normaal. Dat soort kretologie is al pijnlijk. MSM is een label afkomstig uit extreem rechts via lobby genormaliseerd, als we dat klakkeloos overnemen dan gaan we de Amerikaanse kant uit.
Ok, is het tegenwoordig dus normaal dat er dader kenmerken gecensureerd worden ? Ohjee, stel je eens voor dat er ergens op een teer zieltje wordt getrapt.
What's next, tijdens opsporing de T-shirts van Ajax (of <insert random club>) hooligans weg photoshoppen, want stel je voor dat dit weer op een zieltje trapt van een Amsterdammer (of <random gemmente) ?
Wat nou als het opsporing apparaat overbelast raakt door meldingen die gebaseerd zijn op onvolledige informatie, en hierdoor de daadwerkelijke dader kan ontkomen ?
Nee wat mij betreft mag de dader geen seconde langer van zijn vrijheid genieten dan mogelijk, en dan kan ik me best druk maken om het feit dat een stel woke journalisten de dader eigenlijk een dienst bewijzen door cruciale informatie uit de opsporing te halen.
En dan maakt het mij geen bal uit of er nu lichtgetint, wit, westers, geel, donker, etc.etc. in de opsporing staat, als het helpt om de dader te vinden, dan moet men dat gewoon toepassen.
Dat actieve opsporing dat soort details wel heeft is logisch. Het is hun werk. De burger niet, tenzij vanuit professioneel perspectief besloten wordt medewerking te zoeken van burgers bij observatie en melding.
De Politie heeft besloten om medewerking te zoeken van burgers, anders hadden ze geen opsporingsbericht de deur uit gedaan.
Tot dat moment is het gewoon verstandig om weinig te delen. De situatie is vloeibaar, informatie moet in hoog tempo bevestigd worden, er is allerlei communicatie en tracking - en er zijn helaas teveel idioten die op kleurtjes springen.
Het is op dat moment juist wel verstandig om zoveel mogelijk informatie te delen, dit vergroot de pakkans.
Of had je liever over 3 maanden een uitzending van Opsporing Verzocht gezien waar ze dan pas het daderprofiel bekend mogen maken, in de hoop dat iemand nog kan herinneren dat ie 3 maanden geleden iemand met deze omschrijving gezien heeft ?
Op kleurtjes springen is zooo middeleeuws, we leven in de 21e eeuw, mens = mens, iedereen zit overal, een gevolg van globalisatie die we met zijn allen zelf gecreëerd hebben
(oh hallo Covid19), maar is imho voor deze discussie of zelfs gebeurtenis niet relevant.