[ZT] Peter R de Vries neergeschoten Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 86.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11

Player1S

Probably out in the dark

uit de live blog van nu.nl tweet van de familie
"Gisteren is onze ergste nachtmerrie uitgekomen", aldus zoon Royce de Vries op Twitter. "Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden."
als je echter op de tweet klikt kom je op een leeg twitter profiel (mogelijk afgeschermd?)

edit: zoals je hierboven mij ziet, werkt het blijkbaar wel :?

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 07-07-2021 11:48 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 23:01
g0tanks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:45:
[...]

Daar staat dan weer niet dat het adres uit Tiel ook van de Rotterdamse man is.
De vraag is dus sowieso of er een verdachte uit Tiel is. Het gaat om iemand uit Maurik en iemand uit Rotterdam. Er is alleen een huiszoeking gedaan in Tiel.

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 07-07-2021 11:49 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:31
carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:
[...]

De vraag is dus sowieso of er een verdachte uit Tiel is. Het gaat om iemand uit Maurik en iemand uit Rotterdam.
de 3e verdachte is iemand uit Amsterdam, maar inmiddels vrijgelaten:
https://www.politie.nl/ni...nt-peter-r.-de-vries.html
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
Gezien Tiel en Maurik vlak bij elkaar liggen en er een grote Poolse gemeenschap is in de regio Tiel/Maurik is het niet raar dat er op beide plaatsen huiszoekingen gedaan zijn?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind de hele mysterie rondom de status van Peter wel vreemd worden. Zijn zoon die nu ook weer een nietszeggende tweet plaatst..

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Ik vind de hele mysterie rondom de status van Peter wel vreemd worden. Zijn zoon die nu ook weer een nietszeggende tweet plaatst..
Daarover kan je dus ook alleen maar speculeren, klinkt alsof hij in coma is en de vraag is hoe hij daar uit zou kunnen komen en of dat wenselijk is voor hem en nabestaanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 14:57
Waarin hij wel zegt dat er nog hoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47
De tweet is inderdaad onduidelijk over de status van Peter. Maar toch lijkt hij te insinueren dat Peter momenteel leeft, want ze omringen hem in deze moeilijke fase. Zoiets als beschrijving zou ik niet verwachten als Peter al overleden is, maar dit is ook speculatie verder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo nietszeggend is die tweet niet. Hij spreekt zijn waardering uit voor alle steun en dat zij er zijn voor Peter. Meer hoeft hij ook niet te zeggen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
jadjong schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]

In geval van Derk Wiersum lijkt het een zwakbegaafd neefje te zijn die stoer wilde doen voor oom Taghi. Bij Peter verwacht ook iedereen dat Taghi er achter zit, misschien is het wel een concurrent die daar gebruik van maakt om Taghi nog verder uit beeld te krijgen.
Het kan echt alles zijn, inclusief zelfs een malloot die het niet eens is met de houding die Peter heeft richting racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:32
Tweet zal geplaatst zijn in samenspraak met de rest van de familie en mogelijk ook het OM. Verder weten zij het ook niet, en kunnen ze alleen afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jadjong schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]

In geval van Derk Wiersum lijkt het een zwakbegaafd neefje te zijn die stoer wilde doen voor oom Taghi. Bij Peter verwacht ook iedereen dat Taghi er achter zit, misschien is het wel een concurrent die daar gebruik van maakt om Taghi nog verder uit beeld te krijgen.
Ze baseren dat op basis van de plaatsen waar de daders vandaan komen. In die regio zitten veel "vriendjes" van Taghi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-05 11:22
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Het kan echt alles zijn, inclusief zelfs een malloot die het niet eens is met de houding die Peter heeft richting racisme.
Zou kunnen, maar we weten allemaal wel beter ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 14-05 15:30
Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:59:
[...]

Zou kunnen, maar we weten allemaal wel beter ;)
Ik zie dat niet echt terug in de reacties hier noch in de reacties om me heen. Ook niemand die zegt iets te weten behalve dan velen die zeggen 'deze aanslag op zijn leven kan uit elke hoek komen, want peter heeft nou eenmaal veel vijanden gemaakt'. Waar jouw opmerking dan dus ook vandaan komt begrijp ik niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Ik zie dat niet echt terug in de reacties hier noch in de reacties om me heen. Ook niemand die zegt iets te weten behalve dan velen die zeggen 'deze aanslag op zijn leven kan uit elke hoek komen, want peter heeft nou eenmaal veel vijanden gemaakt'. Waar jouw opmerking dan dus ook vandaan komt begrijp ik niet helemaal.
Nederland heeft het sowieso te ver laten komen, maar dit mag helaas nergens benoemd worden. Dus ja we weten het allemaal wel beter, maar er gaat niets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:
[...]

Eens hiermee. Er is nog geen informatie naar buiten gekomen die ook maar iets vrijgeeft over de hoek waar de dader vanuit heeft geopereerd. Natuurlijk zou ik mijn geld ook inzetten op één bepaalde hoek (het líjkt voor de hand te liggen waar deze aanslg vandaan komt) maar dat is dan een educated guess, en verre van een door nieuwe informatie bepaalde zet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De kans lijkt mij groot dat er hersenschade is. Vaak kun je dan weinig doen behalve afwachten en de patient in coma houden totdat je weet of het een hopeloze zaak is of dat de situatie voldoende verbetert. Dat kan heel lang duren. Denk aan Friso waar het anderhalf jaar duurde voor hij overleed. En zolang het nog alle kanten op kan wil je niet teveel zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Nederland heeft het sowieso te ver laten komen, maar dit mag helaas nergens benoemd worden. Dus ja we weten het allemaal wel beter, maar er gaat niets veranderen.
Wat insinueer je nu precies? Wat heeft Nederland te ver laten komen?
Ik lees je bericht als: Het is de schuld van Nederland dat een BN-er is neergeschoten, maar dat lees ik vast verkeerd.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheusk
carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Ik lees je bericht als: Het is de schuld van Nederland dat een BN-er is neergeschoten, maar dat lees ik vast verkeerd.
De criminaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
(Al beantwoord)

[ Voor 96% gewijzigd door Valorian op 07-07-2021 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Valorian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Kun je iets concreter zijn? Bedoel je met je cryptische stelling dat Nederland teveel mensen van een bepaalde afkomst heeft binnengelaten / zijn gang laten gaan, of dat Nederland de komst van zware criminaliteit teveel op zijn beloop heeft gelaten / te weinig heeft geïnvesteerd om dat tegen te gaan?
Misschien wel beide? Maar zie net ZT dus laten we er maar over ophouden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
En waarom zou dat “niet benoemd” mogen worden? Het is niet bepaald controversieel om te discussieren over of er meer geld/energie in bestrijding van criminaliteit moet worden gestopt toch? Ik dacht dat je misschien de afkomst-kaart bedoelde .

Edit: je reactie kruiste mijne, maar eens, laten we er niet in blijven hangen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 07-07-2021 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01
Valorian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:08:
[...]

En waarom zou dat “niet benoemd” mogen worden? Het is niet bepaald controversieel om te discussieren over of er meer geld/energie in bestrijding van criminaliteit moet worden gestopt toch? Ik dacht dat je misschien de afkomst-kaart bedoelde .
We hebben hier nota bene een heel topic over: Grote problemen bij politie en justitie

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]

De kans lijkt mij groot dat er hersenschade is. Vaak kun je dan weinig doen behalve afwachten en de patient in coma houden totdat je weet of het een hopeloze zaak is of dat de situatie voldoende verbetert. Dat kan heel lang duren. Denk aan Friso waar het anderhalf jaar duurde voor hij overleed. En zolang het nog alle kanten op kan wil je niet teveel zeggen.
De vraag is of hij uberhaubt door zijn hersens is geschoten.
OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:59:
[...]

9mm is geen zwaar kaliber. Heeft te maken met de maximale energie wat vrijkomt en de capaciteit wat er in een kogel kan. Dat het moeilijk schieten is kan ik beamen, heb ook op de schietbaan gestaan (casual, niet beroepsmatig ofzo). Niet voor mij weggelegd en bak er niets van en vind het maar niks haha.

.45 is al een stuk forser (11mm als ik goed heb)
Mocht je er wat over willen weten dan:
Wikipedia: Caliber

Maar goed, heeft verder weinig te maken met dit topic.
Dat het een zwaarder is dan het ander maakt het niet ineens klein natuurlijk. Er zijn gewoon categoriën voor vuurwapens en 9mm valt in Nederland onder GKP, oftewel groot kaliber pistool.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

*knip*
Jouw stokpaardje mag op stal blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
[...]

Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar wat wil je uiteindelijk als de politiek zich alleen maar concentreert op fouten die er door de diensten elke keer gemaakt worden. En dan vooral de belastingdienst.
Als al dat geld en energie of zelfs maar een klein gedeelte naar bijvoorbeeld de politie zou gaan dan zou het er heel anders bij staan. In Nederland worden problemen pas aangepakt als ze er zijn. Het voorkomen kennen we hier niet in de politiek. Daarbij loont misdaad gewoon, vooral de kleinere misdaad. De straffen zijn een lachertje en ook voor veelplegers is er geen echte goede oplossing.

Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de *knip* landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.

Wees terughoudend met generaliseren aub

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

nst6ldr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:17:
[...]

De vraag is of hij uberhaubt door zijn hersens is geschoten.

[...]

Dat het een zwaarder is dan het ander maakt het niet ineens klein natuurlijk. Er zijn gewoon categoriën voor vuurwapens en 9mm valt in Nederland onder GKP, oftewel groot kaliber pistool.
Nitpick, maar een groot kaliber betekent niet dat het gelijk een patroon is met veel energie. "Groot kaliber" is niet gelijk een zwaar wapen, anders zouden Nerfguns en katapulten al helemaal een probleem worden :P

9mm is een vrij zwak patroon als het om energie gaat, maar qua diameter aan de forse kant.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Goed bedoeld, maar het werkt averechts. Blijf zelf op de inhoud en dien anders een tr in.

[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:37 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Niet in het topic vechten aub.

[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]

De politiek heeft zijn prioriteiten verkeerd liggen. Men is maar met klimaat en milieu bezig maar laat dingen als criminaliteit en de onbegrensde instroom van gasten links liggen. De politie doet goed werk maar het kan nog beter als de politiek meewerkt. Voor mijn part komen er weer gewoon grenscontroles, maar helaas is een groot deel van het kwaad al in Nederland aanwezig...
Die gebeuren al (o.a. de KMar dmv motoragenten, reservisten en AMIGO BORAS), maar ik neem aan dat je bedoelt dat iedere auto en vrachtwagen langs de kant wordt gezet voor controle? Dit is voer voor een eigen topic maar ik hoop dat ik 't verkeerd zie want als ik moet uitleggen waarom dat totaal niet praktisch is, veel geld kost en vermoedelijk weinig effectief is, dan neigt de opmerking wel naar facebook-tier populisme. Dat soort controles kunnen écht niet.
Andyk125 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de Oostblok landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.
Het enige 'wapen' wat we nog echt hebben is inlichtingen. Op een aantal vlakken werkt dat (terrorisme, financieel), maar criminaliteit is een heel ander beestje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:27
[...]

De politiek heeft zijn prioriteiten verkeerd liggen. Men is maar met klimaat en milieu bezig maar laat dingen als criminaliteit en de onbegrensde instroom van gasten links liggen. De politie doet goed werk maar het kan nog beter als de politiek meewerkt. Voor mijn part komen er weer gewoon grenscontroles, maar helaas is een groot deel van het kwaad al in Nederland aanwezig...
Klimaat en milieu een prioriteit? Wonen wij in hetzelfde land?
En geen aandacht voor criminalireit? Juist de inrichting van politie heeft veel aandacht gehad. De begroting hiervoor stijgt nog netjes elk jaar (https://www.rijksbegrotin...groting,kst282785_15.html) en daarnaast gaat er structureel nu 150M extra naar ondermijnende criminaliteit.
Om criminalitiet goed te kunnen bestrijden is dat wellicht niet voldoende, maar het is niet zo dat er wel voldoende geld naar klimaat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Andyk125 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar wat wil je uiteindelijk als de politiek zich alleen maar concentreert op fouten die er door de diensten elke keer gemaakt worden. En dan vooral de belastingdienst.
Als al dat geld en energie of zelfs maar een klein gedeelte naar bijvoorbeeld de politie zou gaan dan zou het er heel anders bij staan. In Nederland worden problemen pas aangepakt als ze er zijn. Het voorkomen kennen we hier niet in de politiek. Daarbij loont misdaad gewoon, vooral de kleinere misdaad. De straffen zijn een lachertje en ook voor veelplegers is er geen echte goede oplossing.
Pijnlijke ironie. Dit soort incidenten - alsmede de condities vereist voor aanwezigheid daarvan - vloeien voort uit dezelfde types verstoring van menselijke groepsdynamica boven en onder de arbitraire streep.

No Rules for Lions and Many Rules for the Oxen is Liberty.

Misdaad loont te vaak omdat elders de eigen focus op melken ligt. Dat gezegd, strafmaat is een discussie die maar al te snel heel anders in elkaar zit dan vaak gedacht wordt. Harder straffen is nooit de oplossing pur sang. Helaas zit hier behoorlijk wat complexiteit. En dan kom je vrij snel weer uit bij het politieke spel.
Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de Oostblok landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.
Klopt. Hoe hard ook, dit klopt. Dat wil echter niet zeggen dat je er niets aan kan doen. Incidenten zoals de afgelopen jaren zijn gecorreleerd aan diepere onderliggende problematiek die breed ontwikkeld is.

Vooralsnog is dit een behoorlijke zijstap voor discussie. Ik zou bijna zeggen, discussie elders 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:26:
[...]

Stop nou eens met op elke bericht van mij te reageren met een negatieve insteek en je populistische geneuzel. Je pakt er echt uit wat je wil horen om zo de aanval op 1 tweaker in te zetten.
Eh, ik weet niet hoe je bij dat idee komt, maar dit is een bijzonder eigenaardig moment van projecteren. Bijzonder pijnlijk ook, met dat soort vreemde plaatsing van terminologie.

Dit is gewoon een topic waar mensen een interactie en discussie hebben voor nieuwsberichten. Mensen zitten daarbij heen en weer in gesprek. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Amdwarrior schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:11:
[...]

Of niet te vergeten vliegtuig ongeluk in Libië slechts 1 kind ramp overleefd bij terugkomst gelijk jongentje interviewen :r
Nog erger.. Ze belde hem op toen hij nog in het ziekenhuis in Libië lag kan ik mij herinneren... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 04:41

DevWouter

Creator of ThenNext

[...]

@Virtuozzo refereert naar dit soort uitspraken.
Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse politiebond, vindt dat de aanslag op De Vries moet doordringen in het parlement, zodat er stappen tegen de georganiseerde misdaad gezet worden. "Het vraagt om een doordacht, slim offensief"

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 07:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Topicstarter

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:35:
[...]

[...]
Inderdaad je ziet nu allerlei belangengroepen dit voorval gebruiken voor hun eigen agenda. Best triest eigenlijk. Kan ook volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DevWouter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:35:
[...]

[...]
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat wordt benoemd dat NL een narcostaat dreigt te worden. Denk aan Siciliaanse toestanden als politie, justitie, advocaten, rechters, journalisten en politiek het op een gegeven moment te gevaarlijk vinden om het nog aan te pakken. Of erger nog: Als ze zelf onderdeel van het probleem zijn geworden. We weten al dat sommige agenten zich door de georganiseerde misdaad laten betalen. Het point of no return is niet meer zo ver weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:42:
[...]

Inderdaad je ziet nu allerlei belangengroepen dit voorval gebruiken voor hun eigen agenda. Best triest eigenlijk. Kan ook volgende week.
Het ijzer smeden nu het heet is. Vanaf dag 2 beginnen de emoties al weer af te nemen. Als je iets wilt, moet je gewoon vooraan staan nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat wordt benoemd dat NL een narcostaat dreigt te worden. Denk aan Siciliaanse toestanden als politie, justitie, advocaten, rechters, journalisten en politiek het op een gegeven moment te gevaarlijk vinden om het nog aan te pakken. Of erger nog: Als ze zelf onderdeel van het probleem zijn geworden. We weten al dat sommige agenten zich door de georganiseerde misdaad laten betalen. Het point of no return is niet meer zo ver weg.
Zie https://pointer.kro-ncrv.nl/nederland-narcostaat Of van 2018, zie https://www.uu.nl/nieuws/nederland-narcostaat

Alternatief om te kijken, de Narcostaat serie: https://ntr.nl/Narcostaat/366 (NTR, Danny Ghosen, was gisteren bij Humberto aanwezig)

De signalen zijn er al langer. De Vries heeft dat onderwerp de afgelopen jaren zelf vaak genoeg op tafel gelegd. Bij elk incident komt de discussie even op tafel. Daarna verdwijnt het weer. Het gerelateerde topic hier in AWM is daar op zich ook een goed voorbeeld van, de discussie is primair gedreven door actualiteit, door incident. Niet door bewustzijn of uitdaging.

Dat topic is op zichzelf al niet breed genoeg eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Virtuozzo op 07-07-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PWM schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Het ijzer smeden nu het heet is. Vanaf dag 2 beginnen de emoties al weer af te nemen. Als je iets wilt, moet je gewoon vooraan staan nu.
Absoluut, Nederland staat niet op pauze en ik kan me niet voorstellen dat familie en vrienden last ondervinden van politieke verschuivingen ten gunste van onze veiligheid. Al met al zie ik echt geen reden om te wachten op...

...wat eigenlijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat is fantasie. Zulke grenscontroles zijn er nooit geweest want dat kost klauwen vol met geld met weinig opbrengst. Grenscontroles waren gericht op het soort economische misdrijven wat nu niet meer bestaat (dankzij Europese afspraken). Criminelen en terroristen konden altijd gewoon vrij reizen. De RAF en IRA waren ook gewoon actief in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Blijkbaar hebben ze in Haïti ook de prioriteiten verkeerd liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Dat is fantasie. Zulke grenscontroles zijn er nooit geweest want dat kost klauwen vol met geld met weinig opbrengst. Grenscontroles waren gericht op het soort economische misdrijven wat nu niet meer bestaat (dankzij Europese afspraken). Criminelen en terroristen konden altijd gewoon vrij reizen. De RAF en IRA waren ook gewoon actief in Nederland.
Ik vraag me ook af of je met alle politiemacht in heel Nederland het voor elkaar krijgt om zo'n sleepnet-controle überhaupt praktisch uit te voeren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:06

de Peer

under peer review

Livestream AT5, met statement Halsema start nu:
https://www.at5.nl/media

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Ik vraag me ook af of je met alle politiemacht in heel Nederland het voor elkaar krijgt om zo'n sleepnet-controle überhaupt praktisch uit te voeren.
Als we heel eerlijk willen zijn dan is symptoombestrijding nooit het medicijn. Voorkomen is gewoon het meest praktische en het meest effectieve genezen. In vol besef dat je nooit alles kan voorkomen. Je kan echter wel er voor zorgen dat er geen voedingsbodems zijn waar we van weten waar ze toe leiden.

En ja, daarbij, wat we ELINT noemen is nog nooit effectief gebleken, zelfs niet binnen kaders van die symptoombestrijding. Wat we HUMINT noemen blijft het enige, maar dan wederom anders zoals vaak gedacht.

De Vries heeft ooit eens in een interview (2008 of zo, er rinkelt iets in het geheugen) het gehad over perikelen bij dat soort discussie in relatie tot RID / PID - niet enkel in relatie tot georganiseerde misdaad trouwens, ook over dubbele petten en assistentie bij moordzaken.

Enfin, dat is wederom een discussie van politiek, beleid, middelen, bewustzijn. Discussie voor een heel ander topic.

Voor nu door naar de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590973

de Peer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:01:
Livestream AT5, met statement Halsema start nu:
https://www.at5.nl/media
Lijkt inmiddels ook weer afgelopen te zijn(?). Is er nog nieuwe informatie bekend geworden? Of was het enkel een statement?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 590973 op 07-07-2021 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013

YES

Moderator General Chat
Anoniem: 590973 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:13:
[...]

Lijkt inmiddels ook weer afgelopen te zijn(?). Is er nog nieuwe informatie bekend geworden? Of was het enkel een statement?
Was meer een herhaling van wat gisteren gezegd is, nu samengepakt in één statement, namens Amsterdam volgens mij. Geen nieuwe informatie dus.

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 07-07-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
YES schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Was meer een herhaling van wat gisteren gezegd is, nu samengepakt in één statement, namens Amsterdam volgens mij. Geen nieuwe informatie dus.
Op zich ook verklaarbaar. Hoe gevoelig ook, we lopen altijd achter zaken aan bij incidenten. Dat zal echt nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Edit fout gezien

[ Voor 95% gewijzigd door fevo-1190 op 07-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Op zich ook verklaarbaar. Hoe gevoelig ook, we lopen altijd achter zaken aan bij incidenten. Dat zal echt nog wel even duren.
Ja inderdaad. Aangezien het ook als een statement aangekondigd werd en niet als een update had ik geen nieuwe feiten verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18
sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ze baseren dat op basis van de plaatsen waar de daders vandaan komen. In die regio zitten veel "vriendjes" van Taghi.
Dat zegt nog niets. Genoeg figuren die op eigen houtje zo'n actie uit voeren in de hoop op eeuwig respect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

fevo-1190 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:19:
Zag net toch een bewakingsfilmpje vanuit een kroeg dat Peter voorbij loopt dat er iemand vanuit de kroeg achter hem aan gaat lopen. Vervolgens hoor je x aantal schoten en komt diezelfde man teruggelopen met een scooter alsof er niks aan de hand is.

Dus er zijn zeker meerdere bij betrokken , want oog getuige zagen de dader wegrennen en dat was bij deze man niet aan de orde.
Echt bizar en erg voor alles en iedereen die ermee te maken heeft.
En als dat nu gewoon een maaltijdbezorger was? Je ziet wat je wil zien.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
de Peer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:22:
[...]

Ga er even vanuit dat jij het desbetreffende filmpje ook gezien heb.
En daar zie je echt ,zodra Peter voorbij komt hij achter hem aangaat daarna hoor je aantal schoten en komt die teruggelopen ik praat over een korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Op zich bijzonder dat die dan gewoon rustig/kalm loopt als er net iemand vlakbij neergeschoten is? Maar goed, het lijkt me sowieso hoogst onwaarschijnlijk dat een dergelijke liquidatie(poging) een eenmansactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

fevo-1190 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
[...]

En daar zie je echt ,zodra Peter voorbij komt hij achter hem aangaat daarna hoor je aantal schoten en komt die teruggelopen ik praat over een korte tijd.
Ja die gaat sinds gisteravond al rond.
*knip*
Geen beelden delen aub

En nogmaals je ziet wat je wil zien. Ik zou ook terug lopen als ik hem was.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Lijkt me niet geheel terecht om daar vanuit te gaan, het is in onze samenleving heel gebruikelijk dat mensen verstijven van angst of het op een rennen zetten wanneer ze schoten horen. Helemaal als iemand vlak daarna in elkaar zakt. Het zijn ook meestal de mensen die vlak ná het incident ter plekke zijn die hulp verlenen omdat ze het moment waarop het geweld plaatsvond niet hebben meegemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door nst6ldr op 07-07-2021 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Onze hersenen zijn geëvolueerd op patroonherkenning. Daar zijn ze goed in. Probleem blijft wel, daar zit een keerzijde bij ingebouwd. Het opleggen van patronen. En dan denken we ook nog eens heel anders dan we - no pun intended - denken. Voor wie wil: thinking fast and slow.

Analyse van informatie, beeld en anders, is toch wel iets wat aan professionals en expertisepunten overgelaten moet worden - zou ik zeggen.

Anders verzandt het snel in speculeren. Een reflex die in onze moderne tijd maar al te makkelijk misbruikt wordt door populisme. Ook iets waar de Vries wel vaker iets over te zeggen had.

[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 07-07-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
de Peer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Ja die gaat sinds gisteravond al rond.
En nogmaals je ziet wat je wil zien. Ik zou ook terug lopen als ik hem was.
Verschillen we wel wat in maar dat kan. Ik ben van mening dat hij er mee te maken heeft.
Is overigens aan de politie om te onderzoeken.

Hopelijk horen we gauw meer over de situatie rondom Peter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

fevo-1190 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Verschillen we wel wat in maar dat kan. Ik ben van mening dat hij er mee te maken heeft.
Is overigens aan de politie om te onderzoeken.

Hopelijk horen we gauw meer over de situatie rondom Peter.
Jij maakt er een heel ander verhaal van. Die gast loopt al terug met zijn scooter vóór de schoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

de Peer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:28:
[...]

Jij maakt er een heel ander verhaal van. Die gast loopt al terug met zijn scooter vóór de schoten.
En het is niet eens dezelfde man. Degene die in eerste instantie het cafe/restaurant uit loopt heeft een zwarte helm, de man die terug loopt met de scooter heeft een witte helm.

iStockphoto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Als ik knallen hoor ergens ga ik er ook niet meteen van uit dat het een schietpartij is. Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
BlizzarD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:
[...]

En het is niet eens dezelfde man. Degene die in eerste instantie het cafe/restaurant uit loopt heeft een zwarte helm, de man die terug loopt met de scooter heeft een witte helm.
Scherp die had ik niet gezien dan neem ik meteen mijn woorden terug over het teruglopen van de “mogelijke” verdachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

YES schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:24:
[...]

Op zich bijzonder dat die dan gewoon rustig/kalm loopt als er net iemand vlakbij neergeschoten is?
Het is dan ook niet waar. Er wordt wel meer geroepen en hoeveel mensen zijn er gisteravond niet al als vermoedelijke dader met foto en al rond gegaan? je zal het maar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door de Peer op 07-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

fevo-1190 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Ik zag eerst die man met de scooter terug lopen en pas daarna de schoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Ik zag eerst die man met de scooter terug lopen en pas daarna de schoten.
Ik heb bet volledig fout aangezien het ook een ander is die terugloopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 590973 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:
Als ik knallen hoor ergens ga ik er ook niet meteen van uit dat het een schietpartij is. Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.
Ik hoor zelfs helemaal niks omdat ik doof ben. Dus ik zou zelf ook niet "normaal" reageren in zo'n situatie. Dat wil zeggen: wel normaal voor mijn doen, maar niet voor zo'n situatie waarbij je er van uitgaat dat iedereen wel horend zal zijn.

Mijn handicap brengt natuurlijk de nodige risico's met zich mee. Zo ben ik eens bijna in elkaar geslagen omdat een razend iemand dacht dat ik hem bewust blokkeerde en vervolgens negeerde. Terwijl de waarheid was dat ik hem gewoon helemaal niet hoorde...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Spotmatic schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ik hoor zelfs helemaal niks omdat ik doof ben. Dus ik zou zelf ook niet "normaal" reageren in zo'n situatie. Dat wil zeggen: wel normaal voor mijn doen, maar niet voor zo'n situatie waarbij je er van uitgaat dat iedereen wel horend zal zijn.

Mijn handicap brengt natuurlijk de nodige risico's met zich mee. Zo ben ik eens bijna in elkaar geslagen omdat een razend iemand dacht dat ik hem bewust blokkeerde en vervolgens negeerde. Terwijl de waarheid was dat ik hem gewoon helemaal niet hoorde...
Precies, als jij daar gelopen had en als enige stoïcijns door was gelopen, stond jij met je foto op twitter als 'de dader'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26

Spotmatic

Ken sent me

de Peer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:39:
[...]
Precies, als jij daar gelopen had en als enige stoïcijns door was gelopen, stond jij met je foto op twitter als 'de dader'.
Assumption is the mother of all fuck-ups. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Brent
[...]

De politiek heeft zijn prioriteiten verkeerd liggen. Men is maar met klimaat en milieu bezig maar laat dingen als criminaliteit en de onbegrensde instroom van gasten links liggen. De politie doet goed werk maar het kan nog beter als de politiek meewerkt.
Oh boy, als dit de staat van je kennis van de problematiek reflecteert, dan weet je je geen centimeter beter dan de politiek. Die luistert ook niet naar wat de politie, rechtspraak, haar eigen ambtenaren, onderzoekers en buitenlandse ervaringdeskundigen zeggen, nee, ze spinnen het precies zoals jij doet om eigen stokpaardjes voor het voetlicht te krijgen.

Je kunt zo de Nederlandse politiek in :)

Voor mensen die liever niet roepen voor ze onderzoek doen en weten waar ze het over hebben: het topic heeft heel wat goede bronnen en discussie: Grote problemen bij politie en justitie

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 07-07-2021 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Anoniem: 590973 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:29:
Veel mensen niet vermoed ik.

Een paar jaar geleden is er vlak bij mijn huis 's avonds iemand met meerdere schoten om het leven gebracht. Nu heb ik zelf (legaal!) vuurwapens en het was mij meteen duidelijk wat ik hoorde, dus ik bleef maar even binnen.

Verschillende buren die de volgende ochtend klaagden dat het vuurwerk (het was begin december) dit jaar wel heel erg vroeg begon.

Afhankelijk van de omstandigheden en afstandtot de schutter dus prima mogelijk dat mensen niet eens beseffen wat er is gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10

Don Quijote

El Magnifico

Virtuozzo schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:05:
[...]
En ja, daarbij, wat we ELINT noemen is nog nooit effectief gebleken, zelfs niet binnen kaders van die symptoombestrijding. Wat we HUMINT noemen blijft het enige, maar dan wederom anders zoals vaak gedacht.
Je haalt de intelligence termen door elkaar. De sleepwet voorziet vooral in SIGINT/COMINT, ELINT is maar een klein onderdeel. Je vergelijk met HUMINT is overigens een hele gekke, omdat het compleet andere middelen voor andere doelen zijn. De vormen van intelligence bijten elkaar niet, ze ondersteunen elkaar. Soms heb je een zeis nodig, soms een pincet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Ik vind het verschrikkelijk wat Peter is overkomen. Je kunt van hem vinden wat je wilt, aan het eind van de dag is hij toch iemand die in het verleden en actueel erg veel heeft kunnen betekenen voor nabestaanden van emotioneel slopende zaken... Grote of kleine zaken, maar veelal zaken die mensenlevens verwoest hebben en nabestaanden kapot achterliet. Dat hij daar dan voor staat, dat is toch iets wat mijn respect verdient.

En dan het feit dat er op social media zulke beelden open en bloot worden gedeeld... Echt bizar. Wat bezielt je om iemand die daar zo ligt te filmen en vervolgens op internet te zetten? Ik kan daar echt niet bij en vind het een erg treurige ontwikkeling. Het zou je vader of zoon maar zijn...

De hele gebeurtenis roept veel stof tot discussie op met behoorlijk breed vlak, ik hoop op de eerste plaats oprecht dat hij weet te herstellen ondanks de ernst van zijn verwondingen.

Ik zou het machtig vinden om hem ooit weer op tv te zien verschijnen als overlever van dit drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:42:
ik hoop op de eerste plaats oprecht dat hij weet te herstellen ondanks de ernst van zijn verwondingen.

Ik zou het machtig vinden om hem ooit weer op tv te zien verschijnen als overlever van dit drama.
Goed gesproken! En hopen inderdaad dat die volledig herstel.
Maar dat er vandaag vrijwel niks naar buiten is gebracht omtrent Peter geeft mij een heel naar gevoel ;(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

fevo-1190 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Goed gesproken! En hopen inderdaad dat die volledig herstel.
Maar dat er vandaag vrijwel niks naar buiten is gebracht omtrent Peter geeft mij een heel naar gevoel ;(
Geen nieuws is goed nieuws toch? Waarschijnlijk is hij in coma gebracht na een lange operatie. Vind het eigenlijk wel goed dat ze niet alles delen. Ook hij heeft recht op privacy.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Nu online
Bensimpel schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:53:
[...]

Geen nieuws is goed nieuws toch? Waarschijnlijk is hij in coma gebracht na een lange operatie. Vind het eigenlijk wel goed dat ze niet alles delen. Ook hij heeft recht op privacy.
Zeker goed dat ze niet alles delen.
Nja geen nieuws kan ook slecht nieuws zijn natuurlijk, maar ik hoop dat jij gelijk heb.
Ik krijg er in ieder geval een naar gevoel van.

Ik denk al zou die buiten levensgevaar zijn dan willen ze dat natuurlijk zo snel mogelijk delen.
Hoop dat ik het mis heb (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:42:
En dan het feit dat er op social media zulke beelden open en bloot worden gedeeld... Echt bizar. Wat bezielt je om iemand die daar zo ligt te filmen en vervolgens op internet te zetten? Ik kan daar echt niet bij en vind het een erg treurige ontwikkeling. Het zou je vader of zoon maar zijn...
Dat is inderdaad bizar. Toch is het een flinterdun lijntje. Ik denk dat we allemaal de foto's wel kennen van verdronken migranten die meedingen naar World Press Photo. Kan dat nét wel en dit nét niet? Welke criteria houden we aan? Verschillende vragen zonder makkelijk antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Cheesy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Dat is inderdaad bizar. Toch is het een flinterdun lijntje. Ik denk dat we allemaal de foto's wel kennen van verdronken migranten die meedingen naar World Press Photo. Kan dat nét wel en dit nét niet? Welke criteria houden we aan? Verschillende vragen zonder makkelijk antwoord.
Denk dat het ook een kwestie van omstandigheden is. Als de foto met verdronken migranten niet gedeeld wordt zal er, helaas, geen aandacht voor zijn. Het doel van die foto is dus om aandacht te vestigen op het probleem.

In het geval van Peter is het aandacht vestigen op "het probleem" niet nodig. Het feit dat hij neergeschoten is komt sowieso wel in het nieuws en hij krijgt ook zonder de foto hulp/zorg (ambulance, ziekenhuis, operaties etc). Met andere woorden: het doel van de foto ontbreek hier volledig. Het enige wat de foto toevoegt is sensatie.

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 07-07-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
xh3adshotx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:07:
[...]
Denk dat het ook een kwestie van omstandigheden is. Als de foto met verdronken migranten niet gedeeld wordt zal er, helaas, geen aandacht voor zijn. Het doel van die foto is dus om aandacht te vestigen op het probleem.
Ik begrijp je idee erachter, maar ook bovenstaande situatie had ook in geschrifte afgedaan kunnen worden. De foto wordt gebruikt om te shockeren en om zonder nuance te laten zien wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.

Het is zoals @Cheesy zegt een dun lijntje.

Verder vind ik, hoewel het nooit bij mezelf zou opkomen om te filmen, het vreemd dat wanneer een persfotograaf vergelijkbaar materiaal schiet de kranten er vol mee staan (Pim Fortuyn/Theo van Gogh), maar als een random voorbijganger iets in dezelfde trend filmt/fotografeert het gros van het volk en media dit moreel verwerpelijk vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Frieks op 07-07-2021 15:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:09
armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Hoe valt de overheid de journalistiek aan?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de gijzelingen van journalisten van de Telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 19:57
[...]

Edit: Mezelf toch bedacht om deze informatie binnen besloten kringen houden.

Excuses hiervoor.

[ Voor 46% gewijzigd door Generaal Pep op 07-07-2021 15:51 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
xh3adshotx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:07:
[...]

In het geval van Peter is het aandacht vestigen op "het probleem" niet nodig. Het feit dat hij neergeschoten is komt sowieso wel in het nieuws en hij krijgt ook zonder de foto hulp/zorg (ambulance, ziekenhuis, operaties etc). Met andere woorden: het doel van de foto ontbreek hier volledig. Het enige wat de foto toevoegt is sensatie.
Volgens mij is de opkomst van de georganiseerde misdaad in NL een heel groot probleem en de aanslag van gisteren op klaarlichte dag in een super druk deel van de stad daar een verschrikkelijk voorbeeld van. Ik heb zelf de beelden niet bekeken maar hoe de media en mensen hier nu gaan bepalen wat wel en niet toonbaar is of een ‘bepaald doel ontbreekt’, vind ik nogal hypocriet.

[ Voor 0% gewijzigd door D-Ed op 07-07-2021 16:38 . Reden: aanslag ipv moord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

D-Ed schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Volgens mij is de opkomst van de georganiseerde misdaad in NL een heel groot probleem en de moord van gisteren op klaarlichte dag in een super druk deel van de stad daar een verschrikkelijk voorbeeld van. Ik heb zelf de beelden niet bekeken maar hoe de media en mensen hier nu gaan bepalen wat wel en niet toonbaar is of een ‘bepaald doel ontbreekt’, vind ik nogal hypocriet.
Hij leeft nog...(hoop ik)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het is ergens frapant dat al die BN'ers nu overal aan tafel schuiven om hun afschuw uit te spreken. Terwijl veel BN'ers (en veel mensen zonder zo'n groot publiek) wel rustig een lijntje snuiven tijdens het uitgaan,of om de dag door te komen. Tja, en waar halen de criminelen hun geld vandaan?...

Dus het is bijzonder hypocriet dat een groot deel van de mensen drugs gebruikt en ondertussen toch vooral moord en brand schreeuwt op Twitter... Die mensen financieren dit allemaal persoonlijk. En daar zou best wel eens wat meer aandacht voor mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
D-Ed schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:54:
Volgens mij is de opkomst van de georganiseerde misdaad in NL een heel groot probleem en de moord van gisteren op klaarlichte dag in een super druk deel van de stad daar een verschrikkelijk voorbeeld van. Ik heb zelf de beelden niet bekeken maar hoe de media en mensen hier nu gaan bepalen wat wel en niet toonbaar is of een ‘bepaald doel ontbreekt’, vind ik nogal hypocriet.
Dat mag je best hypocriet vinden. Op dit moment is echter nog niet duidelijk vanuit welke hoek hij neergeschoten is. Als het door de maffia komt geloof ik dat het maffia probleem an sich wel duidelijk is door het feit dat Peter op klaarlichte dag midden in Amsterdam neergeschoten is. Volgens mij draagt een filmpje van een man die vecht voor zijn leven op social media daar weinig aan bij. Het enige dat daarmee kan gebeuren is dat zijn familie/vrienden het zien voordat ze op de hoogte gebracht zijn door de politie en ik vermoed dat ze het daarna ook nog niet hoeven te zien.
Frieks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
Ik begrijp je idee erachter, maar ook bovenstaande situatie had ook in geschrifte afgedaan kunnen worden. De foto wordt gebruikt om te shockeren en om zonder nuance te laten zien wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.

Het is zoals @Cheesy zegt een dun lijntje.
Klopt. Feit blijft wel dat de headlines: "de Vries" neergeschoten in Amsterdam met een paar foto's waarop hijzelf niet zichtbaar is (politie busjes etc, zeg maar het algemene "forensisch onderzoek plaatje") meer aandacht trekt als "100 migranten verdronken bij kust Spanje". Wat op zichzelf natuurlijk al bizar is want het is allebei erg.
Frieks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
Verder vind ik, hoewel het nooit bij mezelf zou opkomen om te filmen, het vreemd dat wanneer een persfotograaf vergelijkbaar materiaal schiet de kranten er vol mee staan (Pim Fortuyn/Theo van Gogh), maar als een random voorbijganger iets in dezelfde trend filmt/fotografeert het gros van het volk en media dit moreel verwerpelijk vinden.
Vind ik eigenlijk net zo erg of eigenlijk nog wel erger. Wat mij betreft mogen dat soort persfotograven net zo goed aangesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Hij leeft nog...(hoop ik)
Ja okay, aanslag. You get the point hoop ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

Homeland schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:05:
Het is ergens frapant dat al die BN'ers nu overal aan tafel schuiven om hun afschuw uit te spreken. Terwijl veel BN'ers (en veel mensen zonder zo'n groot publiek) wel rustig een lijntje snuiven tijdens het uitgaan,of om de dag door te komen. Tja, en waar halen de criminelen hun geld vandaan?...

Dus het is bijzonder hypocriet dat een groot deel van de mensen drugs gebruikt en ondertussen toch vooral moord en brand schreeuwt op Twitter... Die mensen financieren dit allemaal persoonlijk. En daar zou best wel eens wat meer aandacht voor mogen komen.
Goed plan, tijd voor legalisatie, kunnen we er meteen belasting op heffen :p

blaap

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 15:47

g0tanks

Moderator CSA
Alex (24) werd door 'grap' gelinkt aan de schietpartij op Peter R. de Vries

En dat laat maar weer zien dat het verwijderen van een aantal foto's uit dit topic gisteren geen 'overijverige modactie' was.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
xh3adshotx schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Dat mag je best hypocriet vinden. Op dit moment is echter nog niet duidelijk vanuit welke hoek hij neergeschoten is. Als het door de maffia komt geloof ik dat het maffia probleem an sich wel duidelijk is door het feit dat Peter op klaarlichte dag midden in Amsterdam neergeschoten is. Volgens mij draagt een filmpje van een man die vecht voor zijn leven op social media daar weinig aan bij. Het enige dat daarmee kan gebeuren is dat zijn familie/vrienden het zien voordat ze op de hoogte gebracht zijn door de politie en ik vermoed dat ze het daarna ook nog niet hoeven te zien.
Volgens mij draagt een foto van een verdronken peuter op een strand ook weinig bij aan het onder de aandacht brengen van het vluchtelingen probleem.. Maar dat mag wel want dat is nodig ofzo?

Dat vind ik hypocriet. Dat men voor de kijker beslist wat wel of niet te zien moet zijn om een eigen agenda te pushen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Waar slaat dit nou weer op. 99% van de consumenten denkt bij 99% van de producten die ze kopen echt niet na over dat soort dingen, hoor.

Of hou jij jezelf ook verantwoordelijk voor massamoorden, (kind)slavernij, verkrachtingen, mutilaties, etc. wanneer je een keer een liter benzine tankt of een elektrisch apparaat koopt?

Doen alsof iemand die in een club een halve gram coke snuift bezig is met het beramen van moordaanslagen op journalisten is totaal belachelijk en contraproductief.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar als men niet bezig is met die misdaad dan komen ze wel weer op andere manieren aan hun geld. Mensen bedreigen, diefstal en ga zo maar door. De meeste criminelen zullen nooit en te nimmer gaan werken en op een eerlijke manier hun geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07

Qwerty-273

Meukposter

Niet gerelateerd aan Peter's situatie.

Maar de verschillende opmerkingen dat de criminaliteit de laatste jaren Nederland in zijn greep houdt, die jeuken wel heel erg. De criminaliteit in Nederland is er altijd al geweest. En ook heftig in afrekeningen zeker sinds begin de jaren 90 tot nu. Een bekende die daarmee erg de publiciteit mee opzocht is Delano "Keylow" (kijk de docu "Crips, Strapped 'n Strong" of een DWDD aflevering in 2005 vanaf 25:10). Tal van bekende "gangs" zijn ook aanwezig in NL maar dat merk je alleen in de buurten / sociale groepen waar men actief is. Ook de decennia van rip-deals zijn niet onbekend in NL. Of recente drilrap afrekeningen. Je merkt als "gewone" burger alleen heel weinig van. Dus een (poging tot) afrekening (al dan niet als waarschuwing aan anderen) op een bekend persoon maakt heel veel los in de samenleving. Het gevoel van "veiligheid" verdwijnt als sneeuw voor de zon, en dat heeft een grote impact op iedereen - zeker met de social media en hoe deze door iedereen gebruikt en genuttigd wordt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]
....

Geen nieuws is goed nieuws toch?
offtopic:
juist dit is wat me altijd enorm stoort met betrekking tot de media; vanaf half 8 tot laat in de avond werden om het kwartier/half uur alle feiten nog maar eens herkauwd door iedere mogelijke betrokkene of mogelijk interessant persoon ( ter plaatse of in de studio )

Dit was niet alleen gister aan de hand maar dit zie je ( of ik tenminste ) tegenwoordig vaker wanneer er iets 'landelijks' aan de orde is.

(het eindeloos herhalen van reeds bekendgemaakte feiten is wat me stoort aan wat nieuwswaardig zou moeten zijn)
zend pas een extra nieuwsuitzending wanneer er echt nieuws is,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:09

Waarom zoek je, terwijl je geen idee hebt wat de achtergrond is van deze aanslag, wel mensen die je iets kunt verwijten? Misschien valt vooral Peter zelf hier iets te verwijten. Weten wij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:25

J2S

Andyk125 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:22:
De meeste criminelen zullen nooit en te nimmer gaan werken en op een eerlijke manier hun geld te verdienen.
Hoe kom je hierbij? Dit ligt totaal niet in lijn met menselijke psychologie.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ample Energy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Waar slaat dit nou weer op. 99% van de consumenten denkt bij 99% van de producten die ze kopen echt niet na over dat soort dingen, hoor.

Of hou jij jezelf ook verantwoordelijk voor massamoorden, (kind)slavernij, verkrachtingen, mutilaties, etc. wanneer je een keer een liter benzine tankt of een elektrisch apparaat koopt?

Doen alsof iemand die in een club een halve gram coke snuift bezig is met het beramen van moordaanslagen op journalisten is totaal belachelijk en contraproductief.
Het is nogal een aanname dat 99% van de consumenten niet nadenkt bij het kopen van producten, er is juist steeds meer bewustzijn dat het kopen van bepaalde producten ook op een andere inplek impact zal hebben. Ik houd mijzelf niet verantwoordelijk voor kindslavernij maar ben me wel bewust dat ik daaraan bijdraag bij het kopen van bepaalde producten.

Net als dat ik erg goed op de hoogte ben van misstanden in de vleesindustrie en al een tijd bezig ben om bewust minder vlees te eten, ik eet het alsnog, weet welke impact dat heeft maar ben er wel mee bezig en zie mijzelf op niet al te lange termijn ook wel vegetarisch worden (als bepaalde vleesvervangers nog wat beter worden).

Ik zeg niet dat elke cokesnuiver bloed aan zijn handen heeft, maar de relatie tussen drugsgebruik en criminaliteit ontkennen is onmogelijk, en dat stukje bewustzijn zou er best wel eens mogen komen, waar gaat die 50euro die iemand in het weekend aan de dealer betaald nou echt naar toe en welke impact heeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

Ample Energy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Met als verschil dat de shit die jii noemt gelegaliseerd is. Als een Shell de mensenrechten schendt ergens is dat natuurlijk niet de schuld vd consument. Tevens hebben we daar gewoon instanties voor die kunnen optreden (juist omdat het legaal is). Dat dat proces niet altijd werkt is niet de consument zijn schuld.

In dit geval gaat het om het steunen van illegale activiteiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
Qwerty-273 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:30:
Niet gerelateerd aan Peter's situatie.

Maar de verschillende opmerkingen dat de criminaliteit de laatste jaren Nederland in zijn greep houdt, die jeuken wel heel erg. De criminaliteit in Nederland is er altijd al geweest. En ook heftig in afrekeningen zeker sinds begin de jaren 90 tot nu. Een bekende die daarmee erg de publiciteit mee opzocht is Delano "Keylow" (kijk de docu "Crips, Strapped 'n Strong" of een DWDD aflevering in 2005 vanaf 25:10). Tal van bekende "gangs" zijn ook aanwezig in NL maar dat merk je alleen in de buurten / sociale groepen waar men actief is. Ook de decennia van rip-deals zijn niet onbekend in NL. Of recente drilrap afrekeningen. Je merkt als "gewone" burger alleen heel weinig van. Dus een (poging tot) afrekening (al dan niet als waarschuwing aan anderen) op een bekend persoon maakt heel veel los in de samenleving. Het gevoel van "veiligheid" verdwijnt als sneeuw voor de zon, en dat heeft een grote impact op iedereen - zeker met de social media en hoe deze door iedereen gebruikt en genuttigd wordt.
Ik ben een broken record, maar Grote problemen bij politie en justitie

De details van dit voorval moeten nog duidelijk worden, maar de politie signaleert al lange tijd een toename van zgn ondermijnende criminaliteit, veelal gerelateerd aan drugs (Nederland, grootproducent synthetica en wiet, centrale as in wereldwijde distributie). De meetbare toename aan moorden op klaarlichte dag is een teken dat men zich relatief veilig waant, en dat klopt ook, omdat er tekorten zijn in de opsporing, wetgeving en onvermogen lessen uit het buitenland (Italië als bekendste voorbeeld die met dit soort criminaliteit te maken heeft) te implementeren.

De verharding is meetbaar, er wordt al jarenlang over alarm geslagen, maar Nederlanders blijven vrolijk op Rutte's stemmen die druk zijn met het fuseren van ministeries en politie-afdelingen en 'meer blauw op straat' (dwz baantjes voor de boys). Het is niet heel lastig te vinden wat er mis is, maar je moet daarvoor, hou je vast, wel luisteren naar de experts en ervaringsdeskundigen, en doen we alweer een tijdje niet meer in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
J2S schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:35:
[...]

Hoe kom je hierbij? Dit ligt totaal niet in lijn met menselijke psychologie.
Dus jij bent van mening dat mensen die zich bezig houden met drugshandel en andere criminele activiteiten. Waar men heel veel geld mee verdient, dat deze mensen zo maar stoppen en dan een baan gaan zoeken van half 9 tot 5?

Als dat totaal niet in lijn ligt met de menselijke psychologie, waarom zijn er dan veelplegers? Dit zou niet logisch zijn met jou beredenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ZERO TOLERANCE

-We gaan hier geen maatschappelijke verwante of aanverwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, etc etc
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man.
-Speculeren over wie erachter zit.
-Stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.

Dit topic is er voor nieuwsberichten, niet voor bijzaken.

Concreet is het heel simpel. Breek je een van de regels overduidelijk, dan mag je er een nachtje over gaan slapen. Je komt AWM namelijk niet meer in vandaag.