R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Maar voor de rechtstaat (want dat is het argument wat nu gebruikt wordt) vind ik de moord/aanslag op advocaten wat erger dan op een TV persoonlijkheid.OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:17:
[...]
Morbide nieuwsgierigheid is een gedeelte, interesse is een gedeelte en angst is een gedeelte.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heb je wel eens een kantoorruimte gehad met ventilatie boven de plafondplaten, en als je dan de deur met een noodgang open zwaait, een aantal van die platen opstijgen en weer neervallen?Qosmic schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:11:
[...]
Waarom is er standaard overdruk in zo'n situatie dan?
Dat, maar dan gaat die deur met circa 1100km/h.
Dat is helemaal niet waar, er wordt genoeg aandacht aan besteed, zeker bij advocaten omdat dit gevolgen heeft voor ons rechtssysteem. Destijds heb ik ook genoeg geschrokken reacties gezien en zou de politiek dit juist willen voorkomen - daar is gisteren ook diverse keren een vraag over gesteld.corset schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:11:
Hoe erg ik het ook vind, hoe bizar het ook is. De stemming makerij in de media is dood eng. Opeens worden super vage relaties neergezet bij TV programma's, kranten om hun boosheid kenbaar te maken.
Maar toen er een advocaat in zoetermeer werd neergestoken? Niemand die zich er druk om maakte. 1 of 2 dagen even wat nieuws. En daarna was iedereen het vergeten.
Moet er dan serieus een bekende Nederlander neergeschoten worden voordat we zien hoe fout het is?
Nogmaals, ik probeer dit niet minder erg te laten lijken of wat anders. Maar ik snap het gewoon niet
Verder is hij niet zomaar een BN'er, er is al één andere advocaat van het proces waar de Vries ook aan deelneemt, een kopje kleiner gemaakt door wellicht dezelfde groep - al moeten we eerst het onderzoek afwachten.
Als je enkel loopt de trollen, dan heb ik spijt dat ik heb gereageerd op je post.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 07-07-2021 10:22 ]
Dat is jouw mening en je goed recht. Het is echter niet bekend of dit een algemene gedachtengang is. Hier zijn geen cijfers over bekend.corset schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Maar voor de rechtstaat (want dat is het argument wat nu gebruikt wordt) vind ik de moord/aanslag op advocaten wat erger dan op een TV persoonlijkheid.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Lekkere dood doener. "Nee, dat is geen issue. Want het is je mening".OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:20:
[...]
Dat is jouw mening en je goed recht. Het is echter niet bekend of dit een algemene gedachtengang is. Hier zijn geen cijfers over bekend.
Ik vind het feit dat advocaten overlijden, neergstoken worden toch wel echt een groter probleem dan Peter R De Vries. Iets met meerdere slachtoffers vs 1.
Ik vraag me gewoon oprecht af waarom hier dan ook weer een heel media drama over is want het is zo erg. maar na de moord/aanslag op advocaten er 0,0 is gedaan om dit te voorkomen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
In geval van Derk Wiersum lijkt het een zwakbegaafd neefje te zijn die stoer wilde doen voor oom Taghi. Bij Peter verwacht ook iedereen dat Taghi er achter zit, misschien is het wel een concurrent die daar gebruik van maakt om Taghi nog verder uit beeld te krijgen.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 07:09:
Maargoed al is het 100% waar dat taghi op dat moment peter niks wilde aan doen, kan dat de volgende dag al weer anders zijn.
Ik vermoed dat hij niet te beveiligen is, tenminste niet als hij het werk wil doen wat hij deed.HollowGamer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:07:
Als je even vluchtig over de Wiki van Peter R de Vries leest, zie je wel voor welke goede dingen hij zich (heeft - in de zin van al een tijd niet meer) ingezet. Sommige zaken zijn wat minder aan mij besteedt, maar denk dat het er ook bij hoort als je een TV persoonlijkheid bent.
Het gaat nu vooral over de beveiliging die hij niet wilde, maar liever had ik een vraag gezien hoe de politiek dit geweld gaat oplossen. Je kunt wel iedereen gaan beveiligen, maar dan pak je de oorzaak van al de ellende niet aan.
Vergeet niet dat De Vries contacten heeft in een milieu waar officiële beveiligers niet zo heel welkom zullen zijn en hij voor zijn werk dingen hoort en ziet die niet naar buiten mogen.
Hij zit gewoon zelf behoorlijk diep in het milieu al doet hij er niet actief aan mee. Dan kan je alleen vertrouwen op de beveiliging die uit het milieu zelf komt.
alles kan off-topic
Ben het helemaal met je eens, je komt niet zomaar in aanmerking voor beveiliging en de bezuinigingen op de Politie/puinzooi, helpt zeker niet mee.nst6ldr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:15:
[...]
Deze headline heeft momentum dus de kranten schrijven er over, ook al valt er momenteel niet veel te brengen wat de lezers nog niet wisten.
De vraag over beveiliging was al eerder gesteld, de enige zinvolle beveiliging die je kan hebben in Nederland zijn de CPO's van DKDB of de KMar, en die zijn er veelal voorbehouden aan politici en diplomaten.
De oorzaak van de ellende zal een politieke vraag zijn denk ik? Je kan 101 strategieën tegen georganiseerde misdaad verzinnen, maar met (bij wijze van spreke) 6 politieagenten en 2 rechercheurs kom je gewoon niet heel ver. Waren we alweer vergeten dat gemeentes op gegeven moment maar verantwoordelijkheden bij BOA's neer ging leggen omdat er gewoon geen capaciteit bij de politie was?
ZML heeft daar ook genoeg aandacht aan besteed:
YouTube: De Politie - Zondag met Lubach (S03)
YouTube: Geldverspilling bij de politie - Zondag met Lubach (S05)
Ik ben gewoon verbaasd dat journalisten dan blijven zeuren over dat de Vries geen beveiliging wilde, maar ik mis meer de vraag waarom het überhaupt kan gebeuren. Of zijn we er langzaam gewend aan geraakt?
Dat zeg ik toch ook. Dat mag jij vinden, je herhaalt jezelfcorset schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:24:
[...]
Lekkere dood doener. "Nee, dat is geen issue. Want het is je mening".
Ik vind het feit dat advocaten overlijden, neergstoken worden toch wel echt een groter probleem dan Peter R De Vries. Iets met meerdere slachtoffers vs 1.
Ik vraag me gewoon oprecht af waarom hier dan ook weer een heel media drama over is want het is zo erg. maar na de moord/aanslag op advocaten er 0,0 is gedaan om dit te voorkomen.
Daar staat buiten of ik het met je eens bent of niet
Er valt niet zoveel te doen aan een losgeslagen idioot die tot voor kort enkel kauwgom bij de avondwinkel heeft gestolen. Alles wat je daar tegen wil doen stuit gelukkig op onze grondrechten, hoe verveld dat soms ook is.corset schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:24:
bron: telegraaf.nl
Elect a clown, expect a circus.
.50 is totaal niet een realistisch caliber in de echte wereld..OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Kaliber is ook nog een dingetje. een .50 geeft iets andere schade dan een 9mm bijvoorbeeld.
Vaak word in de onderwereld gebruik gemaakt van wat er toevallig beschrikbaar is een .50 is vrij zeldzaam..
Zou me niet verbazen als er met kleiner dan 9mm geschoten is..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Was ook niet de stelling. Ik zei dat een .50 andere schade toedient dan een 9mm. Of dat nou gebruikt wordt of niet doet natuurlijk niet ter zake. Het was een vergelijking in de zin van dat we niet weten welk kaliber er is gebruikt. Lijkt me nogal logisch dat een .50 niet is gebruikt want dan was het nieuwsbericht wel iets anders.ToolkiT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:29:
[...]
.50 is totaal niet een realistisch caliber in de echte wereld..
Vaak word in de onderwereld gebruik gemaakt van wat er toevallig beschrikbaar is een .50 is vrij zeldzaam..
Zijn collega's hebben deze weer wel of een tijd gehad.Ankona schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]
Ik vermoed dat hij niet te beveiligen is, tenminste niet als hij het werk wil doen wat hij deed.
Vergeet niet dat De Vries contacten heeft in een milieu waar officiële beveiligers niet zo heel welkom zullen zijn en hij voor zijn werk dingen hoort en ziet die niet naar buiten mogen.
Hij zit gewoon zelf behoorlijk diep in het milieu al doet hij er niet actief aan mee. Dan kan je alleen vertrouwen op de beveiliging die uit het milieu zelf komt.
Het heeft natuurlijk ook impact op je leven, even snel naar de winkel of zelfs thuis zijn er continue beveiligingsmensen aanwezig. Met Wilders is het nog 10x erger, maar dan nog lijkt me het geen verbetering voor je eigen vrijheden.
Voorbeeld is wat onhandig gekozen.. je zegt ook niet 'het maakt verschil uit tussen een klappertjes pistool en een tank'..OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:31:
[...]
Was ook niet de stelling. Ik zei dat een .50 andere schade toedient dan een 9mm. Of dat nou gebruikt wordt of niet doet natuurlijk niet ter zake. Het was een vergelijking in de zin van dat we niet weten welk kaliber er is gebruikt. Lijkt me nogal logisch dat een .50 niet is gebruikt want dan was het nieuwsbericht wel iets anders.
Veel mensen zien in films en games allerlei wapens en gaan dat extrapoleren naar de echte wereld maar zo werkt het in zijn eggie natuurlijk niet..
[ Voor 15% gewijzigd door Frieks op 07-07-2021 10:46 ]
Verwijderd
Als dit weer zo'n "knulletje" geweest is, dan zou ik hem vooral niets zwaars meegeven overigens. Daar raakt zo iemand in die rush vanalles mee, maar niet z'n doel. Ik heb maar een paar keer geschoten in mijn leven (op de baan natuurlijk), maar "even" schieten met bijv. een .45 US Army Browning (Remmington ofzo) dat kun je als leek dus wel even vergeten (ik was al lang blij dat ik dat ding nog in mijn handen had na het eerste schot). 6mm is al uitdaging genoeg voor een beginner. Volgens mij moet je toch al wel wat ervaring hebben wil je echt trefzeker met 9mm of meer kunnen schieten hoor.ToolkiT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:29:
[...]
.50 is totaal niet een realistisch caliber in de echte wereld..
Leuk om een keer te doen overigens, maar in het dagelijks leven blijf ik maar heel ver uit de buurt van dat spul. Je hoeft in een onoplettend momentje van 0,5 seconde je vinger maar 0,5 mm te bewegen en het gaat los. Dat voelt toch wel wat ongemakkelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2021 10:50 ]
Precies dit.. ik heb ook wel eens IRL met een 9mm Glock geschoten en als leek valt dat vies tegen hoe lastig dat is..Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:49:
[...]
Als dit weer zo'n "knulletje" geweest is, dan zou ik hem vooral niets zwaars meegeven overigens. Daar raakt zo iemand in die rush vanalles mee, maar niet z'n doel. Ik heb maar een paar keer geschoten in mijn leven (op de baan natuurlijk), maar "even" schieten met bijv. een .45 US Army Browning (Remmington ofzo) dat kun je als leek dus wel even vergeten (ik was al lang blij dat ik dat ding nog in mijn handen had na het eerste schot). 6mm is al uitdaging genoeg voor een beginner. Volgens mij moet je toch al wel wat ervaring hebben wil je echt trefzeker met 9mm of meer kunnen schieten hoor.
Leuk om een keer te doen overigens, maar in het dagelijks leven blijf ik maar heel ver uit de buurt van dat spul. Je hoeft in een onoplettend momentje van 0,5 seconde je vinger maar 0,5 mm te bewegen en het gaat los. Dat voelt toch wel wat ongemakkelijk.
9mm is al een behoorlijk zwaar caliber..
Maar goed, we gaan een beetje off topic..
Maar ik hoop dat het een kleiner caliber was zodat hij meer kans maakt het te overleven..
Ik vond het eerlijk gezegt vaak een irritante kerel maar dit soort aanslagen raken kant nog wal en ik hoop dat hij er goed vanaf komt.
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 07-07-2021 10:54 ]
De telegraaf, dan noem je er ook 1Slasher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:29:
De media is ook lekker senatiebewust. Koud een uur na de aanslag met de ouders van Nicky Verstappen bellen, om een reactie. Laat die lekker met rust.
bron: telegraaf.nl

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 07-07-2021 10:56 ]
Vermeld meteen even de bron erbij dan kunnen we het checkenFrieks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:44:
Twee v/d drie verdachten komen uit Gelderland. Eén uit Tiel, één uit Maurik. Ongeveer 20 en 30 jaar oud.
https://www.gelderlander....-uit-gelderland~a1be0e56/Twee verdachten van moordaanslag Peter R. de Vries komen uit Gelderland
TIEL/ MAURIK - Twee verdachten van de moordaanslag op Peter R. de Vries komen uit Gelderland. Het gaat om twee mannen van ongeveer 20 en 30 jaar uit Tiel en Maurik.
Redactie 07-07-21, 09:20 Laatste update: 09:28
Dat bevestigen bronnen binnen politie en justitie aan De Gelderlander.
9mm is geen zwaar kaliber. Heeft te maken met de maximale energie wat vrijkomt en de capaciteit wat er in een kogel kan. Dat het moeilijk schieten is kan ik beamen, heb ook op de schietbaan gestaan (casual, niet beroepsmatig ofzo). Niet voor mij weggelegd en bak er niets van en vind het maar niks haha.ToolkiT schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:52:
[...]
Precies dit.. ik heb ook wel eens IRL met een 9mm Glock geschoten en als leek valt dat vies tegen hoe lastig dat is..
9mm is al een behoorlijk zwaar caliber..
.45 is al een stuk forser (11mm als ik goed heb)
Mocht je er wat over willen weten dan:
Wikipedia: Caliber
Maar goed, heeft verder weinig te maken met dit topic.
[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 07-07-2021 11:00 ]
En gek genoeg kan een kleiner kaliber dodelijker zijn, een .22 ricocheert in de schedel rond en richt zo meer schade aan dan een groter kaliber kogel die in een rechte lijn de schedel ook weer verlaat.OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Ligt eraan wat het traject is geweest van de kogel. 50cent was ook in zijn gezicht geschoten en is er toch goed vanaf gekomen. Dit was wel in zijn wang maar daarvoor meld ik dat het traject van de kogel zo belangrijk is. Als de kogel bij 50cent naar boven had gegaan was het einde oefening. Kaliber is ook nog een dingetje. een .50 geeft iets andere schade dan een 9mm bijvoorbeeld.
Met een .50 is het kaliber zo groot dat het weer een ander verhaal is, maar hett lijkt me niet dat de schutter rondliep met een desert eagle.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Yep... Oke oke, misschien was mijn voorbeeld van .50 een beetje overdreven maar het was gewoon om een punt duidelijk te maken omdat veel mensen .50 en 9mm kennen. Bedoelde gewoon echt dat we niet weten wat er gebruikt is qua kaliber.Chiron schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:59:
[...]
En gek genoeg kan een kleiner kaliber dodelijker zijn, een .22 ricocheert in de schedel rond en richt zo meer schade aan dan een groter kaliber kogel die in een rechte lijn de schedel ook weer verlaat.
Met een .50 is het kaliber zo groot dat het weer een ander verhaal is, maar hett lijkt me niet dat de schutter rondliep met een desert eagle.
[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 07-07-2021 11:04 ]
En dan is er ook nog het hoofdstukje kogelsnelheid, een kogel uit een assault rifle maak veel meer schade dan hetzelfde kaliber uit een pistool.OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:01:
[...]
Yep... Oke oke, misschien was mijn voorbeeld van .50 een beetje overdreven maar het was gewoon om een punt duidelijk te maken omdat veel mensen .50 en 9mm kennen. Bedoelde gewoon echt dat we niet weten wat er gebruikt is qua kaliber.
Het blijf pure speculatie, maar dit soort gajes werkt meestal met klein kaliber handpistooltjes of AK47's van de zwarte markt, meestal uit Joegoslavisch oorlogsgebied.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik denk dat het gewoon geen zin heeft om te speculeren tot we daadwerkelijk nieuws krijgen over de details. We weten dat er een aantal keer geschoten is (laten we godzijdank hopen dat hij niet in de buurt van zijn hersenen is geraakt), en dat hij met kritieke toestand vechtend voor zijn leven in het ziekenhuis ligt.OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:01:
[...]
Yep... Oke oke, misschien was mijn voorbeeld van .50 een beetje overdreven maar het was gewoon om een punt duidelijk te maken omdat veel mensen .50 en 9mm kennen. Bedoelde gewoon echt dat we niet weten wat er gebruikt is qua kaliber.
Elect a clown, expect a circus.
https://www.ad.nl/dossier...umc-afgeschaald~aa8dc819/Bij het VUmc in Amsterdam staan niet langer zwaarbewapende agenten. De zichtbare bewaking bij het ziekenhuis lijkt te zijn afgeschaald.
“bewaking afgeschaald bij het ziekenhuis”
Zou dit kunnen betekenen dat hij al is overleden?
[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 07-07-2021 11:07 ]
Ja hier verbaas ik mij ook wel over. Blijft voorlopig nog gissen wie of wat er echter zit, maar juist daarom verbaas ik mij er over dat dit her en der of een aanslag op de journalistiek of rechtstaat wordt genoemd.CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
Jammer dat de overheid het misbruikt als aanval op de vrije journalistiek. Dit was puur een criminele afrekening.
Zullen we het voorlopig maar houden bij een aanslag op Peter R de Vries?
Je zult je carrière als misdaadverslaggever er maar begonnen zijn.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
De artsen vertellen het je in elk geval niet (als het goed is) dus blijft het de keuze van de familie wat en wanneer ze naar buiten brengen.Slasher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:05:
Wat me eigenlijk wel opvalt is dat er nog helemaal geen nieuws is over zijn toestand. Normaal gesproken zou je toch al wel wat weten of een operatie succesvol is?
Kan me voorstellen dat die momenteel genoeg aan het hoofd hebben en niet echt prioriteit leggen bij iedereen die maar Nu.nl zit te F5'en.
alles kan off-topic
Hoe is dat dan geen aanval op de vrije journalistiek? Het is niet politiek gemotiveerd nee.CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
Jammer dat de overheid het misbruikt als aanval op de vrije journalistiek. Dit was een criminele afrekening puur gericht op Peter.
Maar wat denk je dat de ooggetuigen gaan doen die de dader hebben gezien? Getuigen? Neuh....
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Lijkt me niet, om ook even te speculeren, het dreigingsniveau kan ook verlaagd zijn omdat verwacht wordt dat de daders gepakt zijn. Die bewaking zal er ook staan om het personeel te beschermen.CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:06:
https://www.ad.nl/dossier...umc-afgeschaald~aa8dc819/
[ Voor 5% gewijzigd door WouterG op 07-07-2021 11:08 ]
Ik vermoed dat ze het brein achter de situatie niet wijzer willen maken dan dat hij al is, en dus zo lang mogelijk wachten op een status update. Daarnaast als hij overleden is worden eerst de nabestaanden op de hoogte gebracht wat soms ook lang kan duren als ze iemand niet weten te contacteren (alhoewel ik er van uit ga dat in dit geval ze al wel contact hebben met de familie).Slasher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:05:
Wat me eigenlijk wel opvalt is dat er nog helemaal geen nieuws is over zijn toestand. Normaal gesproken zou je toch al wel wat weten of een operatie succesvol is?
Dan is het geen aanval op de journalistiek maar op de rechtstaat, als het is vanwege zijn werk voor, bijvoorbeeld, Nabil B en als neveneffect andere getuigen moet afschrikken.armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:07:
[...]
Hoe is dat dan geen aanval op de vrije journalistiek? Het is niet politiek gemotiveerd nee.
Maar wat denk je dat de ooggetuigen gaan doen die de dader hebben gezien? Getuigen? Neuh....
Blijft sowieso speculatie.
Kunnen ook 2 andere dingen zijn:CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:06:
[...]
- het dreigingsniveau is niet hoog meer door opgepakte verdachtes
- hij ligt in een ander ziekenhuis
Je kunt er alles van maken, maar het blijft speculeren. Medische ingrepen en herstel vragen tijd en geduld. We zullen moeten wachten tot er meer duidelijk is en hem sterkte wensen. Meer kunnen we niet doen.CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Dus:
Wacht geduldig af en wees terughoudend met speculeren.
Anoniem: 1302638
Want in zijn vrije tijd dealt hij wiet?CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
Jammer dat de overheid het misbruikt als aanval op de vrije journalistiek. Dit was een criminele afrekening puur gericht op Peter.
Lijkt me niet. Zo’n opdrachtgever heeft zo een nieuw groepje jongens klaar staan om de klus te klaren.WouterG schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Lijkt me niet, om ook even te speculeren, het dreigingsniveau kan ook verlaagd zijn omdat verwacht wordt dat de daders gepakt zijn.
De zichtbare bewaking buiten staat er. De daders zijn waarschijnlijk gepakt dus wellicht dat ze wat meer zich concentreren op de plek waar hij ligt ipv buiten?CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:06:
[...]
Ik denk dat men bewaking niet gaat afschalen totdat bekend is in de media dat hij dood is, anders wek je (zoals jij nu merkt) speculatie op.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Of niet te vergeten vliegtuig ongeluk in Libië slechts 1 kind ramp overleefd bij terugkomst gelijk jongentje interviewenFastFred schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:53:
[...]
De telegraaf, dan noem je er ook 1![]()
Destijds met al dat gedoe rondom Jos Brecht (of was het met die per ongelukke brandmerking van een kind) hebben ze ook een oproep gedaan aan mensen om zich te melden als ze "ook een slechte ervaring hebben gehad met scouting", de mooiste club van Nederland een beetje zwart maken zeg maar. Nou zit ik zelf al ruim 20 jaar bij scouting, ben daar echt woest om geweest

Ik verbaas me dat je mensen kunt vinden die denken, ah, een publiek bekend persoon even neerknallen in hartje Amsterdam, ja prima, doe ik wel. Dan wordt ik vast niet gepakt...CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Lijkt me niet. Zo’n opdrachtgever heeft zo een nieuw groepje jongens klaar staan om de klus te klaren.
Politie: Twee verdachten voorgeleid, een vrijgelaten
Twee van de drie verdachten die gisteren zijn aangehouden voor de aanslag op De Vries worden vrijdag voorgeleid. De derde is vrijgelaten.
De twee, een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident, schrijft de politie.
[ Voor 67% gewijzigd door carpebios op 07-07-2021 11:12 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Anoniem: 590973
Gevalletje pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet ..CyberMania schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:03:
Daarnaast zou het iedereen sieren om eerst het onderzoek dan wel de motieven af te wachten.
Omdat, hoe lullig t ook klinkt, het totaal geen meerwaarde heeft behalve voor de media, nieuwsgierigen, sensatiezoekers, volgers etc etc etc.Slasher schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:05:
Maakt het, nu, de situatie anders? Dat je weet “pfiew hij leeft” of “ahw wat sneu”?
Degenen voor wie dit belangrijk is, zullen op de hoogte zijn.
En zoals eerder vermeld, zal het gaande onderzoek waarschijnlijk ook bepalen wat nu wel en niet naar buiten gebracht wordt.
https://nos.nl/collectie/...-update-toestand-de-vriesPolitie: Twee verdachten voorgeleid, een vrijgelaten
Twee van de drie verdachten die gisteren zijn aangehouden voor de aanslag op De Vries worden vrijdag voorgeleid. De derde is vrijgelaten.
De twee, een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident, schrijft de politie.
Hoe valt de overheid de journalistiek aan?Anoniem: 590973 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Gevalletje pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet ..
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Vaak worden ze ook niet gepakt, daarnaast is nee zeggen tegen een opdracht vaak ook geen optie.geerttttt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Ik verbaas me dat je mensen kunt vinden die denken, ah, een publiek bekend persoon even neerknallen in hartje Amsterdam, ja prima, doe ik wel. Dan wordt ik vast niet gepakt...
alles kan off-topic
Nou ja als je niet gepakt wilde worden had je toch beter hem thuis kunnen opzoeken of weet ik wat, zou je denken? Veel tv programma's zitten op het Mediapark, waar het een stuk minder druk is, minder camera's, minder ooggetuigen en je bent sneller weer op de snelweg... Het lijkt bijna een soort kamikaze.Ankona schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:14:
[...]
Vaak worden ze ook niet gepakt, daarnaast is nee zeggen tegen een opdracht vaak ook geen optie.
[ Voor 3% gewijzigd door geerttttt op 07-07-2021 11:17 ]
Het lijkt mij er meer op dat de opdrachtgever een statement wou maken om het te laten uitvoeren zoals nu het geval.... Hier tegenover meer geld dan normaal en er zijn genoeg gekken die zichzelf wijsmaken om toch te proberen ermee weg te komen.geerttttt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Ik verbaas me dat je mensen kunt vinden die denken, ah, een publiek bekend persoon even neerknallen in hartje Amsterdam, ja prima, doe ik wel. Dan wordt ik vast niet gepakt...
Ze konden het op zoveel plekken doen namelijk en gezien hij niet eens werd beveiligd.
Denk dat het de opdrachtgever meer om het signaal gaat. Zo op straat laat meer indruk achter bij anderen dan thuis neergeschoten worden.geerttttt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Nou ja als je niet gepakt wilde worden had je toch beter hem thuis kunnen opzoeken of weet ik wat, zou je denken? Veel tv programma's zitten op het Mediapark, waar het een stuk minder druk is, minder camera's, minder ooggetuigen en je bent sneller weer op de snelweg... Het lijkt bijna een soort kamikaze.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ook al snap ik dat dit soort nieuws niet zomaar gedeeld wordt, is de opmerking dat het niets uitmaakt wel heel kort door de bocht.poor Leno schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Maakt het, nu, de situatie anders? Dat je weet “pfiew hij leeft” of “ahw wat sneu”?
Heel veel mensen leven echt wel mee met hem en z'n geliefden/gezin. Horen dat hij het overleefd heeft kan voor velen toch wel een opluchting zijn.
Nogmaals geen reden om dan maar zo snel mogelijk alles naar buiten te brengen, maar het heeft wel degelijk een zekere vorm van impact op een groot gedeelte van de rest van de mensen
Ik kan daar alleen maar diep respect voor hebben. En dat heb ik ook. Ik hoop dat hij er bovenop komt. Nederland heeft meer totale zeikerds nodig die de wereld een beetje beter maken. Niet met een laagje vernis maar met daden! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Sneller op de snelweg vanaf het mediapark? Het zal misschien iets schelen, maar het nadeel van de ligging van het mediapark is juist dat je er zo moeilijk komt.geerttttt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Nou ja als je niet gepakt wilde worden had je toch beter hem thuis kunnen opzoeken of weet ik wat, zou je denken? Veel tv programma's zitten op het Mediapark, waar het een stuk minder druk is, minder camera's, minder ooggetuigen en je bent sneller weer op de snelweg... Het lijkt bijna een soort kamikaze.
EDIT: Leidseplein over Overtoom naar A10 is inderdaad evenlang als Mediapark - A1.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 07-07-2021 11:38 ]
Ik kan het niet meer dan dat met je eens zijn. Ik ben niet betrokken bij hem, ik ken hem alleen van TV, maar toch. Sinds het bericht van gisteren ben je er continu bewust/onbewust mee bezig en check ik toch ieder kwartier de nieuwssites om te kijken of er al nieuws is. Natuurlijk hopende op ontzettend goed nieuws.Fly-guy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Ook al snap ik dat dit soort nieuws niet zomaar gedeeld wordt, is de opmerking dat het niets uitmaakt wel heel kort door de bocht.
Heel veel mensen leven echt wel mee met hem en z'n geliefden/gezin. Horen dat hij het overleefd heeft kan voor velen toch wel een opluchting zijn.
Nogmaals geen reden om dan maar zo snel mogelijk alles naar buiten te brengen, maar het heeft wel degelijk een zekere vorm van impact op een groot gedeelte van de rest van de mensen
Je blijft er toch mee bezig.
Kan me voorstellen dat men, zo lang het niet nodig is, de opdrachtgevers van deze aanslag ook niet meer info willen geven of hun actie is geslaagd. Misschien lokt het nog iets uit.poor Leno schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Omdat, hoe lullig t ook klinkt, het totaal geen meerwaarde heeft behalve voor de media, nieuwsgierigen, sensatiezoekers, volgers etc etc etc.
Degenen voor wie dit belangrijk is, zullen op de hoogte zijn.
En zoals eerder vermeld, zal het gaande onderzoek waarschijnlijk ook bepalen wat nu wel en niet naar buiten gebracht wordt.
"Better ask questions before you shoot"
Zoals ik zei, zullen degenen voor wie het belangrijk is op de hoogte zijn. Dus familie vrienden naasten etc.Fly-guy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Ook al snap ik dat dit soort nieuws niet zomaar gedeeld wordt, is de opmerking dat het niets uitmaakt wel heel kort door de bocht.
Voor de rest van de mensen die “met hem meeleven” en hun “opluchting” is het totaal niet boeiend nu, sorry.
Dus als ze zover zijn, dan horen we t vanzelf. Het zal voor nu de situatie niet veranderen.
Aangezien Tiel en Maurik niet in Polen ligt...
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-07-2021 11:42 ]
De Pool van 35 komt uit Maurik, en de 21 jarige uit Rotterdam.FastFred schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:40:
Dus 3 verdachten opgepakt, 2 daarvan komen vermoedelijk uit Tiel en Maurik. Maar nu gaat het om een 21-jarige Pool en een 35 jarige Rotterdammer. Dus zal dat dan een Pool zijn met een verblijfplaats in Tiel of Maurik, en nog 1 onbekende?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
FastFred schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:40:
Dus 3 verdachten opgepakt, 2 daarvan komen vermoedelijk uit Tiel en Maurik. Maar nu gaat het om een 2135-jarige Pool en een 3521 jarige Rotterdammer. Dus zal dat dan een Pool zijn met een verblijfplaats in Tiel of Maurik, en nog 1 onbekende?
Aldus het Parool: https://www.parool.nl/ams...rotterdammer-21~b72a127d/De verdachten die dinsdagavond zijn gearresteerd voor de moordaanslag op Peter R. de Vries zijn een Pool van 35 jaar uit het Gelderse Maurik en een Nederlander van 21 die in Rotterdam woont, maar ook een adres heeft in Tiel.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
https://www.politie.nl/ni...nt-peter-r.-de-vries.html
Daar staat dan weer niet dat het adres uit Tiel ook van de Rotterdamse man is.carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:43:
Die het weer hiervandaan hebben, gewoon politie.nl
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Anoniem: 590973
Dat bedoel ik niet, al zie ik in dat het zo kan overkomen.armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:
[...]
Hoe valt de overheid de journalistiek aan?
De overheid is de ketel. Met pot doel ik op mensen die andere betichten van voorbarige conclusies trekken, om het vervolgens zelf eigenlijk ook te doen.
Is toch gewoon machtsvertoon van de opdracht gever....geerttttt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Bij zijn huis was de kans op ontsnapping groter geweest dan in hartje Amsterdam.
In een eerder artikel van NOS stond juist 2 uit Gelderland.carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:
[...]
De Pool van 35 komt uit Maurik, en de 21 jarige uit Rotterdam.
"Gisteren is onze grootste nachtmerrie werkelijkheid geworden. Wij als familie omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase. Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden. De familie"
[ Voor 66% gewijzigd door The_Admin op 07-07-2021 11:48 ]
als je echter op de tweet klikt kom je op een leeg twitter profiel (mogelijk afgeschermd?)"Gisteren is onze ergste nachtmerrie uitgekomen", aldus zoon Royce de Vries op Twitter. "Veel is nog onzeker, maar wat vaststaat is dat alle steunbetuigingen uit het hele land nu enorm veel steun bieden."
edit: zoals je hierboven mij ziet, werkt het blijkbaar wel
[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 07-07-2021 11:48 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De vraag is dus sowieso of er een verdachte uit Tiel is. Het gaat om iemand uit Maurik en iemand uit Rotterdam. Er is alleen een huiszoeking gedaan in Tiel.g0tanks schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:45:
[...]
Daar staat dan weer niet dat het adres uit Tiel ook van de Rotterdamse man is.
[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 07-07-2021 11:49 ]
de 3e verdachte is iemand uit Amsterdam, maar inmiddels vrijgelaten:carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:
[...]
De vraag is dus sowieso of er een verdachte uit Tiel is. Het gaat om iemand uit Maurik en iemand uit Rotterdam.
Gezien Tiel en Maurik vlak bij elkaar liggen en er een grote Poolse gemeenschap is in de regio Tiel/Maurik is het niet raar dat er op beide plaatsen huiszoekingen gedaan zijn?Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Daarover kan je dus ook alleen maar speculeren, klinkt alsof hij in coma is en de vraag is hoe hij daar uit zou kunnen komen en of dat wenselijk is voor hem en nabestaanden.Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Ik vind de hele mysterie rondom de status van Peter wel vreemd worden. Zijn zoon die nu ook weer een nietszeggende tweet plaatst..
Waarin hij wel zegt dat er nog hoop is.Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Ik vind de hele mysterie rondom de status van Peter wel vreemd worden. Zijn zoon die nu ook weer een nietszeggende tweet plaatst..
De tweet is inderdaad onduidelijk over de status van Peter. Maar toch lijkt hij te insinueren dat Peter momenteel leeft, want ze omringen hem in deze moeilijke fase. Zoiets als beschrijving zou ik niet verwachten als Peter al overleden is, maar dit is ook speculatie verder.Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Zo nietszeggend is die tweet niet. Hij spreekt zijn waardering uit voor alle steun en dat zij er zijn voor Peter. Meer hoeft hij ook niet te zeggen.Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
"When you grow up your heart dies"
Het kan echt alles zijn, inclusief zelfs een malloot die het niet eens is met de houding die Peter heeft richting racisme.jadjong schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]
In geval van Derk Wiersum lijkt het een zwakbegaafd neefje te zijn die stoer wilde doen voor oom Taghi. Bij Peter verwacht ook iedereen dat Taghi er achter zit, misschien is het wel een concurrent die daar gebruik van maakt om Taghi nog verder uit beeld te krijgen.
Tweet zal geplaatst zijn in samenspraak met de rest van de familie en mogelijk ook het OM. Verder weten zij het ook niet, en kunnen ze alleen afwachten...Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Ze baseren dat op basis van de plaatsen waar de daders vandaan komen. In die regio zitten veel "vriendjes" van Taghi.jadjong schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:25:
[...]
In geval van Derk Wiersum lijkt het een zwakbegaafd neefje te zijn die stoer wilde doen voor oom Taghi. Bij Peter verwacht ook iedereen dat Taghi er achter zit, misschien is het wel een concurrent die daar gebruik van maakt om Taghi nog verder uit beeld te krijgen.
Zou kunnen, maar we weten allemaal wel beterTWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:
[...]
Het kan echt alles zijn, inclusief zelfs een malloot die het niet eens is met de houding die Peter heeft richting racisme.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ik zie dat niet echt terug in de reacties hier noch in de reacties om me heen. Ook niemand die zegt iets te weten behalve dan velen die zeggen 'deze aanslag op zijn leven kan uit elke hoek komen, want peter heeft nou eenmaal veel vijanden gemaakt'. Waar jouw opmerking dan dus ook vandaan komt begrijp ik niet helemaal.Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:59:
[...]
Zou kunnen, maar we weten allemaal wel beter
Nederland heeft het sowieso te ver laten komen, maar dit mag helaas nergens benoemd worden. Dus ja we weten het allemaal wel beter, maar er gaat niets veranderen.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:
[...]
Ik zie dat niet echt terug in de reacties hier noch in de reacties om me heen. Ook niemand die zegt iets te weten behalve dan velen die zeggen 'deze aanslag op zijn leven kan uit elke hoek komen, want peter heeft nou eenmaal veel vijanden gemaakt'. Waar jouw opmerking dan dus ook vandaan komt begrijp ik niet helemaal.
Eens hiermee. Er is nog geen informatie naar buiten gekomen die ook maar iets vrijgeeft over de hoek waar de dader vanuit heeft geopereerd. Natuurlijk zou ik mijn geld ook inzetten op één bepaalde hoek (het líjkt voor de hand te liggen waar deze aanslg vandaan komt) maar dat is dan een educated guess, en verre van een door nieuwe informatie bepaalde zetTWeaKLeGeND schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:
[...]
Ik zie dat niet echt terug in de reacties hier noch in de reacties om me heen. Ook niemand die zegt iets te weten behalve dan velen die zeggen 'deze aanslag op zijn leven kan uit elke hoek komen, want peter heeft nou eenmaal veel vijanden gemaakt'. Waar jouw opmerking dan dus ook vandaan komt begrijp ik niet helemaal.
De kans lijkt mij groot dat er hersenschade is. Vaak kun je dan weinig doen behalve afwachten en de patient in coma houden totdat je weet of het een hopeloze zaak is of dat de situatie voldoende verbetert. Dat kan heel lang duren. Denk aan Friso waar het anderhalf jaar duurde voor hij overleed. En zolang het nog alle kanten op kan wil je niet teveel zeggen.Damian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Wat insinueer je nu precies? Wat heeft Nederland te ver laten komen?Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Nederland heeft het sowieso te ver laten komen, maar dit mag helaas nergens benoemd worden. Dus ja we weten het allemaal wel beter, maar er gaat niets veranderen.
Ik lees je bericht als: Het is de schuld van Nederland dat een BN-er is neergeschoten, maar dat lees ik vast verkeerd.
De criminaliteit.carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Wat insinueer je nu precies? Wat heeft Nederland te ver laten komen?
Ik lees je bericht als: Het is de schuld van Nederland dat een BN-er is neergeschoten, maar dat lees ik vast verkeerd.
[ Voor 96% gewijzigd door Valorian op 07-07-2021 12:07 ]
Misschien wel beide? Maar zie net ZT dus laten we er maar over ophouden.Valorian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:07:
[...]
Kun je iets concreter zijn? Bedoel je met je cryptische stelling dat Nederland teveel mensen van een bepaalde afkomst heeft binnengelaten / zijn gang laten gaan, of dat Nederland de komst van zware criminaliteit teveel op zijn beloop heeft gelaten / te weinig heeft geïnvesteerd om dat tegen te gaan?
En waarom zou dat “niet benoemd” mogen worden? Het is niet bepaald controversieel om te discussieren over of er meer geld/energie in bestrijding van criminaliteit moet worden gestopt toch? Ik dacht dat je misschien de afkomst-kaart bedoelde .
Edit: je reactie kruiste mijne, maar eens, laten we er niet in blijven hangen
[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 07-07-2021 12:09 ]
We hebben hier nota bene een heel topic over: Grote problemen bij politie en justitieValorian schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:08:
[...]
En waarom zou dat “niet benoemd” mogen worden? Het is niet bepaald controversieel om te discussieren over of er meer geld/energie in bestrijding van criminaliteit moet worden gestopt toch? Ik dacht dat je misschien de afkomst-kaart bedoelde .
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
De vraag is of hij uberhaubt door zijn hersens is geschoten.downtime schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]
De kans lijkt mij groot dat er hersenschade is. Vaak kun je dan weinig doen behalve afwachten en de patient in coma houden totdat je weet of het een hopeloze zaak is of dat de situatie voldoende verbetert. Dat kan heel lang duren. Denk aan Friso waar het anderhalf jaar duurde voor hij overleed. En zolang het nog alle kanten op kan wil je niet teveel zeggen.
Dat het een zwaarder is dan het ander maakt het niet ineens klein natuurlijk. Er zijn gewoon categoriën voor vuurwapens en 9mm valt in Nederland onder GKP, oftewel groot kaliber pistool.OMD schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:59:
[...]
9mm is geen zwaar kaliber. Heeft te maken met de maximale energie wat vrijkomt en de capaciteit wat er in een kogel kan. Dat het moeilijk schieten is kan ik beamen, heb ook op de schietbaan gestaan (casual, niet beroepsmatig ofzo). Niet voor mij weggelegd en bak er niets van en vind het maar niks haha.
.45 is al een stuk forser (11mm als ik goed heb)
Mocht je er wat over willen weten dan:
Wikipedia: Caliber
Maar goed, heeft verder weinig te maken met dit topic.
*knip*carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]
Jouw stokpaardje mag op stal blijven.
[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:41 ]
Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar wat wil je uiteindelijk als de politiek zich alleen maar concentreert op fouten die er door de diensten elke keer gemaakt worden. En dan vooral de belastingdienst.Morpheusk schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:
[...]
Nederland heeft het sowieso te ver laten komen, maar dit mag helaas nergens benoemd worden. Dus ja we weten het allemaal wel beter, maar er gaat niets veranderen.
Als al dat geld en energie of zelfs maar een klein gedeelte naar bijvoorbeeld de politie zou gaan dan zou het er heel anders bij staan. In Nederland worden problemen pas aangepakt als ze er zijn. Het voorkomen kennen we hier niet in de politiek. Daarbij loont misdaad gewoon, vooral de kleinere misdaad. De straffen zijn een lachertje en ook voor veelplegers is er geen echte goede oplossing.
Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de *knip* landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.
Wees terughoudend met generaliseren aub
[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:35 ]
Nitpick, maar een groot kaliber betekent niet dat het gelijk een patroon is met veel energie. "Groot kaliber" is niet gelijk een zwaar wapen, anders zouden Nerfguns en katapulten al helemaal een probleem wordennst6ldr schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:17:
[...]
De vraag is of hij uberhaubt door zijn hersens is geschoten.
[...]
Dat het een zwaarder is dan het ander maakt het niet ineens klein natuurlijk. Er zijn gewoon categoriën voor vuurwapens en 9mm valt in Nederland onder GKP, oftewel groot kaliber pistool.
9mm is een vrij zwak patroon als het om energie gaat, maar qua diameter aan de forse kant.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Goed bedoeld, maar het werkt averechts. Blijf zelf op de inhoud en dien anders een tr in.carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[...]
[ Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 07-07-2021 15:37 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Die gebeuren al (o.a. de KMar dmv motoragenten, reservisten en AMIGO BORAS), maar ik neem aan dat je bedoelt dat iedere auto en vrachtwagen langs de kant wordt gezet voor controle? Dit is voer voor een eigen topic maar ik hoop dat ik 't verkeerd zie want als ik moet uitleggen waarom dat totaal niet praktisch is, veel geld kost en vermoedelijk weinig effectief is, dan neigt de opmerking wel naar facebook-tier populisme. Dat soort controles kunnen écht niet.sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]
De politiek heeft zijn prioriteiten verkeerd liggen. Men is maar met klimaat en milieu bezig maar laat dingen als criminaliteit en de onbegrensde instroom van gasten links liggen. De politie doet goed werk maar het kan nog beter als de politiek meewerkt. Voor mijn part komen er weer gewoon grenscontroles, maar helaas is een groot deel van het kwaad al in Nederland aanwezig...
Het enige 'wapen' wat we nog echt hebben is inlichtingen. Op een aantal vlakken werkt dat (terrorisme, financieel), maar criminaliteit is een heel ander beestje.Andyk125 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de Oostblok landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.
Klimaat en milieu een prioriteit? Wonen wij in hetzelfde land?sjaool schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]
De politiek heeft zijn prioriteiten verkeerd liggen. Men is maar met klimaat en milieu bezig maar laat dingen als criminaliteit en de onbegrensde instroom van gasten links liggen. De politie doet goed werk maar het kan nog beter als de politiek meewerkt. Voor mijn part komen er weer gewoon grenscontroles, maar helaas is een groot deel van het kwaad al in Nederland aanwezig...
En geen aandacht voor criminalireit? Juist de inrichting van politie heeft veel aandacht gehad. De begroting hiervoor stijgt nog netjes elk jaar (https://www.rijksbegrotin...groting,kst282785_15.html) en daarnaast gaat er structureel nu 150M extra naar ondermijnende criminaliteit.
Om criminalitiet goed te kunnen bestrijden is dat wellicht niet voldoende, maar het is niet zo dat er wel voldoende geld naar klimaat gaat.
Pijnlijke ironie. Dit soort incidenten - alsmede de condities vereist voor aanwezigheid daarvan - vloeien voort uit dezelfde types verstoring van menselijke groepsdynamica boven en onder de arbitraire streep.Andyk125 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat iedereen het met je eens is, maar wat wil je uiteindelijk als de politiek zich alleen maar concentreert op fouten die er door de diensten elke keer gemaakt worden. En dan vooral de belastingdienst.
Als al dat geld en energie of zelfs maar een klein gedeelte naar bijvoorbeeld de politie zou gaan dan zou het er heel anders bij staan. In Nederland worden problemen pas aangepakt als ze er zijn. Het voorkomen kennen we hier niet in de politiek. Daarbij loont misdaad gewoon, vooral de kleinere misdaad. De straffen zijn een lachertje en ook voor veelplegers is er geen echte goede oplossing.
No Rules for Lions and Many Rules for the Oxen is Liberty.
Misdaad loont te vaak omdat elders de eigen focus op melken ligt. Dat gezegd, strafmaat is een discussie die maar al te snel heel anders in elkaar zit dan vaak gedacht wordt. Harder straffen is nooit de oplossing pur sang. Helaas zit hier behoorlijk wat complexiteit. En dan kom je vrij snel weer uit bij het politieke spel.
Klopt. Hoe hard ook, dit klopt. Dat wil echter niet zeggen dat je er niets aan kan doen. Incidenten zoals de afgelopen jaren zijn gecorreleerd aan diepere onderliggende problematiek die breed ontwikkeld is.Toch zullen afrekeningen als deze nooit voorkomen kunnen worden. Met genoeg geld vindt je altijd wel iemand die bereid is om iets onmenselijks te doen, vooral mensen die niets of weinig hebben. Als het niet in Nederland zelf is dan is het wel in het buitenland. Mensen uit de Oostblok landen zitten niet voor niets vaak in de criminaliteit, ze hebben gewoon weinig tot niets. En paar jaar zitten in Nederland is meestal niet eens een echte straf voor deze mensen. Dit is voor bepaalde mensen zelfs beter dan het wonen in enkele van die landen.
Vooralsnog is dit een behoorlijke zijstap voor discussie. Ik zou bijna zeggen, discussie elders
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Eh, ik weet niet hoe je bij dat idee komt, maar dit is een bijzonder eigenaardig moment van projecteren. Bijzonder pijnlijk ook, met dat soort vreemde plaatsing van terminologie.carpebios schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Stop nou eens met op elke bericht van mij te reageren met een negatieve insteek en je populistische geneuzel. Je pakt er echt uit wat je wil horen om zo de aanval op 1 tweaker in te zetten.
Dit is gewoon een topic waar mensen een interactie en discussie hebben voor nieuwsberichten. Mensen zitten daarbij heen en weer in gesprek. That's it.
Nog erger.. Ze belde hem op toen hij nog in het ziekenhuis in Libië lag kan ik mij herinneren...Amdwarrior schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Of niet te vergeten vliegtuig ongeluk in Libië slechts 1 kind ramp overleefd bij terugkomst gelijk jongentje interviewen

Dit topic is gesloten.
ZERO TOLERANCE
-We gaan hier geen maatschappelijke verwante of aanverwante zaken erbij halen. Denk aan: politiek Links vs. Rechts, moslims, huidskleur, Marokkanen, Antillianen, Oost-Europeanen, allochtonen in het algemeen, etc etc
-Niet ranten.
-Geen gruwelijke beelden.
-Niet op de man.
-Speculeren over wie erachter zit.
-Stemmingmakerij
-Geen foto's delen van mogelijke daders / heksenjacht voeren.
Dit topic is er voor nieuwsberichten, niet voor bijzaken.
Concreet is het heel simpel. Breek je een van de regels overduidelijk, dan mag je er een nachtje over gaan slapen. Je komt AWM namelijk niet meer in vandaag.