Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 22:14

Nhz

DVNTR

dreamscape schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:23:
[...]

Hopelijk blijft de regel dat recent genezen gelijk staat aan booster ook nog bestaan, want dat lees ik bij die link niet terug. Waarschijnlijk een omissie van de redactie van Kurier.

We gaan over anderhalve week en één van onze reisgenoten heeft na 2 vaccinaties rond kerst corona gekregen. Weinig last van gehad, maar die mag dus nog geen booster. Bij oude regels werd 2x Geimpft + Genesen gelijkgesteld aan 2x Geimpft + Booster. Ik neem gewoon maar even aan dat dat nog steeds geldt. :)
In Oostenrijk zelf geldt toch sowieso de 2G regel, dud dan voldoe je met Genezen toch aan 1 van die 2 G's?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
ik222 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:53:
Oostenrijk schrapt met ingang van a.s. maandag o.a. Nederland van de lijst met virusvariant gebieden.
Hij is fijn... net gisteravond twee uitstrijkjes laten maken. Ach, voor nu is het gewoon noodzakelijk maar de timing is weer bijzonder fraai :X

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
Wel bijzonder dat ze het niet gelijk vandaag of morgen afschaffen net als Zwitserland. Ben wel benieuwd of ze nu ook nog heel erg gaan handhaven. Niet dat ik wil (aanmoedigen) om de gok te wagen.
Wel suf allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 16:46
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens de laatste maatregelen in Duitsland, wordt je pas als volledig gevaccineerd gezien als je 2 prikken hebt gehad, dus ook met het Janssen vaccin.

Dus iedereen in NL die Janssen heeft gehad, moet dus nog 1 janssen halen , zodat je voldoet aan de 2G regeln.
En eventueel erboven op nog een booster om te voldoen aan 2G+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Androo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:36:
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Volgens de laatste maatregelen in Duitsland, wordt je pas als volledig gevaccineerd gezien als je 2 prikken hebt gehad, dus ook met het Janssen vaccin.

Dus iedereen in NL die Janssen heeft gehad, moet dus nog 1 janssen halen , zodat je voldoet aan de 2G regeln.
En eventueel erboven op nog een booster om te voldoen aan 2G+ ?
Met 1 x Janssen + 1 x Pfizer of Moderna wat wij hier dus een booster noemen geldt je wel gewoon als volledig gevaccineerd. Zie https://www.pei.de/EN/new...231?nn=164146&cms%5Fpos=3

Echter voor locaties waar 2G+ geldt heb je dan dus inderdaad nog wel een negatieve test nodig omdat het in Duitsland dus inderdaad niet geldt als booster. Op doorreis is dat echter geen probleem zolang je maar niet overnacht in Duitsland.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 21-01-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 23:03

MieJuul

3970Wp

Ik zie door de bomen het bos even niet meer.....
Wat zijn/worden nu de regels voor Oostenrijk mbt de categorie 'recent genezen/hersteld'?

Waaraan zou zo iemand moeten voldoen om Oostenrijk in te komen en bv een week te gaan skiën?
Negatieve pcr is nog wel vereist?!
Moet zo iemand zich daar ook nog tussendoor laten testen ivm de maximale geldigheidsduur van de test?

Wij hadden de ski-vakantie van eind februari al min of meer opgegeven, maar gezien het feit dat we allemaal recent positief zijn getest (zonder noemenswaardige klachten gelukkig) zouden we allemaal in aanmerking komen voor een herstelbewijs.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MieJuul schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:12:
Ik zie door de bomen het bos even niet meer.....
Wat zijn/worden nu de regels voor Oostenrijk mbt de categorie 'recent genezen/hersteld'?

Waaraan zou zo iemand moeten voldoen om Oostenrijk in te komen en bv een week te gaan skiën?
Negatieve pcr is nog wel vereist?!
Moet zo iemand zich daar ook nog tussendoor laten testen ivm de maximale geldigheidsduur van de test?

Wij hadden de ski-vakantie van eind februari al min of meer opgegeven, maar gezien het feit dat we allemaal recent positief zijn getest (zonder noemenswaardige klachten gelukkig) zouden we allemaal in aanmerking komen voor een herstelbewijs.
In Oostenrijk zelf is puur een bewijs van een positieve test tot 6 maanden na de positieve test geldig als 2G bewijs. Dus genezen is daar overal voldoende.

Voor het land in te reizen geldt vanaf morgen ook voor Nederlanders 2G+ wat betekent volledig gevaccineerd of hersteld + een negatieve PCR test. De negatieve PCR heb je echter ook daarvoor niet nodig als je al een booster hebt gehad. Met 2 vaccinaties en daarna een genezing wordt je ook als geboosterd gezien en heb je dus ook geen negatieve test nodig voor de inreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Engeland gaat volgens de NOS de eis van testen bij aankomst afschaffen als je bent gevaccineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:09:
Engeland gaat volgens de NOS de eis van testen bij aankomst afschaffen als je bent gevaccineerd.
Hoe controleren de engelsen dat je bent gevaccineerd? Onze QR-code kunnen ze daar niet scannen...

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02

Nox

Noxiuz

Merlijn_merlin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Hoe controleren de engelsen dat je bent gevaccineerd? Onze QR-code kunnen ze daar niet scannen...
Ze kunnen desnoods de Nederlandse scanner installeren. Dan ga ik er vanuit dat ze onze code écht niet kunnen scannen en je dus ook gelijk hebt, maar dat lijkt me eerlijk gezegd stug omdat onze QR's door veel applicaties gescand kunnen worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Klopt mijn aanname dat je voor Zwitserland kunt volstaan met een testenvoortoegang test? Ik wil begin maart een week op wintersport (niet gevaccineerd) en dan blijft van de Alpenlanden Zwitserland momenteel als enige over. Prima want het is een prachtig land maar wat ik nu kan vinden (ik weet, de regels kunnen wijzigen) moet je een 72 uur oude PCR of een 24 uur oude Antigeen test kunnen tonen bij binnenkomst van het land. Ik lees verder niets over een reiscertificaat. Verder is er 2G beleid in horeca maar daar heb je geen last van als je er vrede mee hebt dat je niet (binnen) uit eten kunt gaan. Als ik maar kan snowboarden, uit eten boeit me niet zoveel.. :p

Bij voorbaat dank voor een reactie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
harmrh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:49:
Klopt mijn aanname dat je voor Zwitserland kunt volstaan met een testenvoortoegang test? Ik wil begin maart een week op wintersport (niet gevaccineerd) en dan blijft van de Alpenlanden Zwitserland momenteel als enige over. Prima want het is een prachtig land maar wat ik nu kan vinden (ik weet, de regels kunnen wijzigen) moet je een 72 uur oude PCR of een 24 uur oude Antigeen test kunnen tonen bij binnenkomst van het land. Ik lees verder niets over een reiscertificaat. Verder is er 2G beleid in horeca maar daar heb je geen last van als je er vrede mee hebt dat je niet (binnen) uit eten kunt gaan. Als ik maar kan snowboarden, uit eten boeit me niet zoveel.. :p

Als ik https://www.bag.admin.ch/...reisende.html#-1165939349 lees, klopt het. Alleen test volstaat. Hotelrestaurant is ook 2G. En buiten mag een eigenaar ook 2G instellen als hij geen 1,5 meter etc wil. Zie https://www.bag.admin.ch/...assnahmen-des-bundes.html

En check ook even het kanton waar je heen wil gaan. Die kunnen nog afwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Dat is correct. Ik moet wel zeggen dat testenvoortoegang hier niet voor bedoeld is. Dus als je het geheel volgens de regels wilt doen moet je even een tussenstop in Nederland inplannen waar je het DCC nodig hebt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Merlijn_merlin schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Kunnen ze inmiddels gewoon valideren: (scannen konden ze altijd al)
EU DCC (European Union Digital COVID Certificate)

Your NHS COVID Pass can now be scanned to verify your COVID-19 vaccination status across venues and events in over 50 countries.

The UK linked with the EU Gateway on 1 November. This arrangement enables mutual verification of COVID-19 certificates (by scanning the 2D barcode) to facilitate inbound and outbound travel in line with respective entry requirements.
https://www.nhsx.nhs.uk/covid-19-response/eu-gateway/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Als ik https://www.bag.admin.ch/...reisende.html#-1165939349 lees, klopt het. Alleen test volstaat. Hotelrestaurant is ook 2G. En buiten mag een eigenaar ook 2G instellen als hij geen 1,5 meter etc wil. Zie https://www.bag.admin.ch/...assnahmen-des-bundes.html

En check ook even het kanton waar je heen wil gaan. Die kunnen nog afwijken.
Goeie qua kantons. We gaan naar Wallis dus t.z.t. even checken of daar afwijkende regels zijn.
Cheesy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Dat is correct. Ik moet wel zeggen dat testenvoortoegang hier niet voor bedoeld is. Dus als je het geheel volgens de regels wilt doen moet je even een tussenstop in Nederland inplannen waar je het DCC nodig hebt >:)
Ik heb nog helemaal geen DCC (op de telefoon), ik draai wel een PDF'je uit om de grens over te komen. Heeft m'n vrouw ook een keer gedaan toen ze met de kleine naar K3 ging vorig jaar en werkte prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
harmrh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:31:

Goeie qua kantons. We gaan naar Wallis dus t.z.t. even checken of daar afwijkende regels zijn.
Je kan https://www.vs.ch/web/coronavirus daarvoor raadplegen. Wallis is leuk gebied. Ik kom er zelf weleens in de vakantie in juni. Dan huren we in Blatten (nabij Naters). Wintersport doe ik niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Wij zijn weer terug uit Oostenrijk. Men is heel streng qua covid-pass en er is op zich ook wel veel dicht maar alsnog een leuke vakantie gehad.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
martwoutnl schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Je kan https://www.vs.ch/web/coronavirus daarvoor raadplegen. Wallis is leuk gebied. Ik kom er zelf weleens in de vakantie in juni. Dan huren we in Blatten (nabij Naters). Wintersport doe ik niet aan.
Blatten is leuk idd, twee keer geweest om te snowboarden..

Dank voor de link, sla ik even op voor binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24
Gezien we 1 Europa zijn maar toch elk land zijn eigen interpretatie heeft van wanneer je nou wel of niet het land in mag of ander dingen mag doen. En daarbij optellen de het zo veranderlijk als het weer is.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu nodig heb om in Frankrijk gewoon mijn ding te kunnen doen met de nodige maatregelen.

Even mijn situatie:

Ik heb ergens in oktober 2020 COVID gehad en daarmee kwam ik dus in aanmerking voor 1 vaccin.

De booster heb ik nog niet gehaald, niet omdat ik er niet in geloof maar eerder omdat ik het onnodig vind. Andere discussie.

Ik kan geen recent herstelbewijs meer creeren want te lang geleden.

Ik heb wel een geldige QR code in mijn app staan is dat nu voldoende om dus gewoon een restaurant in te huppelen in Viva la France

Hon hon hon omelette du fromage

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je laatste prik meer dan 7 maanden (nu) of 4 maanden (vanaf 15 feb) geleden was heb je een booster nodig om restaurants e.d. in te mogen. De grens over mag je met je huidige qr-code ook zonder booster.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
CyBeR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:45:
Als je laatste prik meer dan 7 maanden (nu) of 4 maanden (vanaf 15 feb) geleden was heb je een booster nodig om restaurants e.d. in te mogen. De grens over mag je met je huidige qr-code ook zonder booster.
Of ik met een negatieve pcr test aanleveren van x tijd voor vertrek/aankomst

Ok en stel ik heb de booster, dat is dan een for life free pass? Of gaat die weer verlopen na 4 maanden? Want nogmaals ik ben niet skeptisch maar zo kan je anders blijven prikken/inkorten

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SpoekGTi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Ok en stel ik heb de booster, dat is dan een for life free pass? Of gaat die weer verlopen na 4 maanden? Want nogmaals ik ben niet skeptisch maar zo kan je anders blijven prikken/inkorten
De snelste manier om te checken is soms gewoon de scanner-app downloaden en je QR proberen. Dan zie je ook of de regels in de praktijk goed werken.

https://apps.apple.com/fr/app/tac-verif/id1562303493
https://play.google.com/s...ingroupe.verify.anticovid

Overigens liggen er nu concrete plannen om de inreisregels weer gelijk te trekken in heel Europa. Daar is de afgelopen dagen overeenstemming over bereikt.
https://www.telegraaf.nl/...geldige-qr-code-binnen-eu

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 26-01-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:20
Cheesy schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:44:
Overigens liggen er nu concrete plannen om de inreisregels weer gelijk te trekken in heel Europa. Daar is de afgelopen dagen overeenstemming over bereikt.
https://www.telegraaf.nl/...geldige-qr-code-binnen-eu
Dat is slechts weer een richtlijn waar elk land vanaf mag wijken. Dus je kan er nog helemaal niks mee.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SpoekGTi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Tests heb je niks aan want die zijn niet geldig voor de vaccinatiepas die nodig is voor restaurants e.d.
Op dit moment is een booster onbeperkt geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
CyBeR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Tests heb je niks aan want die zijn niet geldig voor de vaccinatiepas die nodig is voor restaurants e.d.

[...]

Op dit moment is een booster onbeperkt geldig.
Dat eerste

Hier heb ik dus mijn twijfel over. Immers er is mogelijkheid om een negatief test resultaat van de ggd om te zetten naar een test bewijs wat dus een geldig QR genereert. In basis hetzelfde als mijn herstelbewijs dit zou doen mits het niet langer geleden is dan 1 jaar volgens mij

[ Voor 32% gewijzigd door SpoekGTi op 26-01-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

SpoekGTi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Dat eerste

Hier heb ik dus mijn twijfel over. Immers er is mogelijkheid om een negatief test resultaat van de ggd om te zetten naar een test bewijs wat dus een geldig QR genereert. In basis hetzelfde als mijn herstelbewijs dit zou doen mits het niet langer geleden is dan 1 jaar volgens mij
Ja maar daar heb je dus niks aan als je eenmaal het land binnen bent (en daar is geen test voor nodig als je al een vaccinatiebewijs had en van binnen de EU kwam), want ze hebben hun pass sanitaire (3G) vervangen door een pass vaccinal (2G + booster).

Die heb je nodig voor winkelcentra, horeca, musea, theaters, bioscopen, TGV’s en interregionale treinen, flix- en ouibussen, sporthallen en stadions. Dus quasi alles behalve losstaande winkels en supermarkten.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 26-01-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
CyBeR schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ja maar daar heb je dus niks aan als je eenmaal het land binnen bent (en daar is geen test voor nodig als je al een vaccinatiebewijs had en van binnen de EU kwam), want ze hebben hun pass sanitaire (3G) vervangen door een pass vaccinal (2G + booster).

Die heb je nodig voor winkelcentra, horeca, musea, theaters, bioscopen, TGV’s en interregionale treinen, flix- en ouibussen, sporthallen en stadions. Dus quasi alles behalve losstaande winkels en supermarkten.
Ok check duidelijk. Maar dan is dus voor mij alleen de booster halen dus the way to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Yep. Houd er rekening mee dat die pas na 7 dagen geldig is voor Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Winkelcentra alleen als de prefect dat beslist i.v.m. de hoogte van de besmettingen. Dat kan dus per departement verschillen. Zal dus net als eerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
[...]

Dat is niet juist. De pass vaccinal is een 2G-beleid. Géén 2G+. Er zit wel een houdbaarheidsdatum aan het vaccin, waardoor je volledige vaccinatie verloopt en je dus geen pass vaccinal hebt. Een derde vaccinatie (booster) zorgt dus dat je die wel weer hebt.
In delen van Duitsland is er wel 2G+ (gevaccineerd/genezen + test óf geboosterd).

Ik was vorige week in het weekend in Frankrijk, toen op 15 januari de pass vaccinal in ging. Ik ben geboosterd, maar de eerste keer kwam mijn QR-code voor de tweede vaccinatie te voorschijn. Daarvan ging het lichtje op groen.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 26-01-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bazzemans schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Dat is niet juist. De pass vaccinal is een 2G-beleid. Géén 2G+. Er zit wel een houdbaarheidsdatum aan het vaccin, waardoor je volledige vaccinatie verloopt en je dus geen pass vaccinal hebt. Een derde vaccinatie (booster) zorgt dus dat je die wel weer hebt.
In delen van Duitsland is er wel 2G+ (gevaccineerd/genezen + test óf geboosterd).

Ik was vorige week in het weekend in Frankrijk, toen op 15 januari de pass vaccinal in ging. Ik ben geboosterd, maar de eerste keer kwam mijn QR-code voor de tweede vaccinatie te voorschijn. Daarvan ging het lichtje op groen.
Ik zei ook niet 2G+, ik zei 2G plus booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De situatie in Duitsland vind ik wel onhandig, helemaal als andere landen ook over zoiets na gaan denken. Kan je als Janssen gevaccineerde de GGD bellen voor een extra prik? Ik heb de booster ook al gehaald maar als ik een weekendje naar Berlijn wil moet ik dus alsnog steeds tests gaan doen dan?

De site van de overheid zegt doodleuk "Ook als u gevaccineerd bent met het Janssen-vaccin moet u minstens 2 keer gevaccineerd zijn om te gelden als volledig gevaccineerd" maar ik heb maar 1 prik Janssen gehad natuurlijk. In Duitsland wordt ik gezien als 'niet geboosterd' maar nog een booster zal ik wel nergens kunnen krijgen.

Het lijkt een beetje een zootje.

[ Voor 7% gewijzigd door Jheroun op 26-01-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Jheroun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:11:
De situatie in Duitsland vind ik wel onhandig, helemaal als andere landen ook over zoiets na gaan denken. Kan je als Janssen gevaccineerde de GGD bellen voor een extra prik? [...]
https://lc.nl/binnenland/...k-Duitsland-27426493.html

[ Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 27-01-2022 00:14 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Italië wil volgens de Zwitserse omroep SF vanaf 1-2 de inreisregels versoepelen. Vanaf dan is het weer alleen je vaccinatiebewijs of negatieve test. Nu moeten gevaccineerden nog testen. En als ik onderstaand goed lees, willen ze kijken of de einddatum van je vaccinatiebewijs uitgezet kan worden indien je je booster hebt gehad.
Italien will Einreiseregeln ab Februar lockern

Italien-Urlauber können ab Februar mit gelockerten Corona-Einreiseregeln rechnen. Ab dem 1. Februar brauchen Reisende aus den EU-Ländern lediglich entweder einen negativen Corona-Test oder einen Impf- oder Genesungsnachweis, wenn sie nach Italien kommen, wie ein Sprecher des Gesundheitsministeriums am Donnerstag erklärte. Gesundheitsminister Roberto Speranza habe dazu eine Anordnung unterzeichnet.

Bislang mussten alle Reisenden, auch Coronageimpfte und Genesene, zusätzlich einen negativen Corona-Test vorweisen. Für die Schweiz gelten in Italien derzeit in Sachen Einreise die gleichen Regeln wie für EU-Länder.

In dem Land mit rund 60 Millionen Einwohnern sind die Zahlen der täglichen Neuinfektionen mit dem Virus weiter hoch. Am Mittwoch meldeten die Behörden rund 167 000 Infektionen binnen eines Tages. Laut Medienberichten prüft die Regierung derzeit, das Ablaufdatum der Impfnachweise derjenigen auszusetzen, die die Auffrischungsimpfung erhalten haben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vaccinatiebewijzen hebben op zich geen einddatum die je kunt negeren of niet, d'r staat alleen in welke prik je op welke datum gehad hebt. Het land zelf kan daar dan een maximale geldigheid aan verbinden zogewenst. De EU raadt tegenwoordig 9 maanden aan (voor vaccinaties zonder booster) of onbeperkt (met booster) maar landen kunnen daar van afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:45
Even voor mijn overzicht.

Ik ga binnenkort 3 dagen naar Duitsland (vliegtuig). En zal dus https://www.einreiseanmeldung.de/#/ moeten invullen. Allemaal prima, maar ik loop een beetje vast.

1 vraag hierover die ik niet echt duidelijk beantwoord kan krijgen:
Wij zijn allebei volledig gevaccineerd en geboosterd (Pfizer) en hebben dan ook in de coronacheck app een digitaal certificaat waar alle 3 de prikken instaan.

Nu zie ik op die einreiseanmeldung dat je digitaal je inentingsbewijs van te voren moet uploaden om onder die quarantine uit te komen.
Maar nu: Hoe doe je dat in godsnaam 8)7 Is dat een kwestie van de papieren code downloaden en dat document uploaden? Ik heb geen gele kaart stickers gekregen aangezien ik op het werk gevaccineerd ben, en niet door de GGD. Dit onder het motto van: is allemaal digitaal.

Of volstaat dat leeglaten en je laten scannen bij aankomst? Mijn eerste buitenlandse trip sinds de start van covid dus ik ben nogal onzeker :P

Wat zijn jullie ervaringen? Iemand met een hapbaar antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
@LZ86 Gewoon inloggen met je digid en je papieren coronabewijs downloaden en daar uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:45
jongetje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:18:
@LZ86 Gewoon inloggen met je digid en je papieren coronabewijs downloaden en daar uploaden.
Super bedankt! Stelt me weer gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
Met de nieuwe eisen in DE mbt Janssen.. hoe gaan ze dit in godsnaam oplossen.. Ik moet naar DE volgende maand en dit kan dus niet meer... alleen omdat ik van de overheid was verplicht om een Janssen vacin te nemen terwijl ik een andere wilde...

Ze moeten dan maar direct de booster en 2de prik zetten of anders voor de mensen met een janssen vaccin er automatisch bijzetten dat je 2x bent geprikt..

De overheid maakt echt een zootje ervan... ze hadden nooit Janssen moeten laten toestaan als vaccin.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

https://travelcheck.admin.ch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@TommyGun @worldfastest De GGD gaf aan dat een extra booster/prik voor DE niet kan. Maar het probleem is iig bij de Minister bekend dus hopelijk kunnen we binnenkort gewoon nog een prik halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
Jheroun schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:44:
@TommyGun @worldfastest De GGD gaf aan dat een extra booster/prik voor DE niet kan. Maar het probleem is iig bij de Minister bekend dus hopelijk kunnen we binnenkort gewoon nog een prik halen.
En weer lopen we achter de feiten aan.. Ik geloof niet dat dit nu net bekend is bij de overheid...
Plus er moet waarschijnlijk weer 3 maanden tussen de booster en extra booster zitten...

Wordt tijd dat men de overheid aansprakelijkheid houd aan het beleid/verplichtingen en mensen financieel tegemoed komen.. Zoals Jansen verplichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
worldfastest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:47:
[...]
En weer lopen we achter de feiten aan.. Ik geloof niet dat dit nu net bekend is bij de overheid...
Is gewoon in het debat aangekaart van de week. Rutte heeft hetzelfde probleem. Die heeft ook alleen Jansen en booster. Er zal ongetwijfeld binnenkort wel iets over komen.
Wordt tijd dat men de overheid aansprakelijkheid houd aan het beleid/verplichtingen en mensen financieel tegemoed komen.. Zoals Jansen verplichten.
...
Dan hadden ze dit toen moeten weten. Dat wist niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Plus er moet waarschijnlijk weer 3 maanden tussen de booster en extra booster zitten...

Wordt tijd dat men de overheid aansprakelijkheid houd aan het beleid/verplichtingen en mensen financieel tegemoed komen.. Zoals Jansen verplichten....
Jansen verplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
[...]
Gaat toch nooit gebeuren: dan stapt het kabinet op en een jaar later, zit dezelfde kliek weer in een nieuw kabinet. Maar wat voor financiële vergoeding zou je dan verwachten? Vaccinatie met Janssen was toch vrijwillig?

Ik herinner mij nog goed, dat je kon kiezen een prik met Janssen en je was volledig gevaccineerd of twee prikken met Pfizer. Alleen dan moest je langer wachten en kon je in de zomer niet op vakantie, zonder een negatieve test.

Gisteren las ik trouwens dat Nederlandse jongeren weer massaal aan het backpacken zijn: schijnbaar zijn er landen in Zuid Amerika, waar helemaal geen maatregelen gelden. Dus daar kom je zonder vaccinatie bewijs binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weissbier schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Gaat toch nooit gebeuren: dan stapt het kabinet op en een jaar later, zit dezelfde kliek weer in een nieuw kabinet. Maar wat voor financiële vergoeding zou je dan verwachten? Vaccinatie met Janssen was toch vrijwillig?
Voor die veranderingen kregen bepaalde jaargangen initieel alleen AZ of alleen Janssen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
Weissbier schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Ik herinner mij nog goed, dat je kon kiezen een prik met Janssen en je was volledig gevaccineerd of twee prikken met Pfizer. Alleen dan moest je langer wachten en kon je in de zomer niet op vakantie, zonder een negatieve test.

Gisteren las ik trouwens dat Nederlandse jongeren weer massaal aan het backpacken zijn: schijnbaar zijn er landen in Zuid Amerika, waar helemaal geen maatregelen gelden. Dus daar kom je zonder vaccinatie bewijs binnen.
Ik kon niet kiezen toen (bouwjaar 1976). Paar weken later wel ineens. Ik wilde geen Janssen om gezeur zoals nu te voorkomen.. ik zag dit al wel aankomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

vhal

ಠ_ಠ

Als je iets niet wil, waarom heb je dan überhaupt voor Janssen gekozen? Met het vaccin is weinig mis mee, het zegt mi eerder iets over de totale chaos wat betreft toegangsbewijzen in Europa.

Wel is het bijzonder vervelend voor de mensen die nu in de problemen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 29-01-2022 07:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:43
In Duitsland gelden ook nog eens per deelstaat andere regels wat het nog onduidelijker maakt
In Beieren mag je volgens mij wel met 1x Janssen en een booster meedoen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Weet iemand wanneer die 3e prik erkent wordt als booster na Janssen in Duitsland?

Is dat direct of ook pas na 14 dagen (wanneer je na Janssen de initiële booster kreeg gelde je pas als volledig gevaccineerd na 14 dagen)?

Heb Janssen+ booster in Duitsland dus kan in theorie nog een booster in NL halen. Ik ben voor m'n werk wekelijks in Duitsland en dit is zo een ontzettend gezeik weer.

Edit, in Hessen (Frankfurt) waar ik regelmatig ben is:
Freshly vaccinated twice (max. 3 months from the day of the second vaccination) Ook nog geldig als 2g+, Net zoals in NRW. Dus voorlopig is het gezeur wat minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Dean Martin op 29-01-2022 09:21 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
ikmattie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:35:
In Duitsland gelden ook nog eens per deelstaat andere regels wat het nog onduidelijker maakt
In Beieren mag je volgens mij wel met 1x Janssen en een booster meedoen
In Duitsland stonden wij letterlijk voor gesloten deuren bij de Burger King: in veel deelstaten geldt al 2G+ in de horeca, dus besluiten fastfoodketens zoals Burger King enkel de drive-in open te laten. Erg vervelend als je denkt even binnen te eten langs de Autobahn en dan tot de ontdekking komt, dat alle zitplaatsen opgeruimd zijn en je dus niet binnen kunt eten.

Moet wel zeggen: dat men het in Duitsland en Oostenrijk beter geregeld heeft, de horeca hoefde daar tenminste niet dicht. Maar kon open blijven onder de voorwaarden van het 2G(+) beleid.

Wel zuur voor die mensen die Janssen gekregen hebben, die moeten nu in Nederland € 3 voor een lullig biertje van 200ml neerleggen. Terwijl je in Duitsland voor minder dan € 4 een halve liter krijgt :+

Wij zijn vorig jaar ook een paar keer in Nederland weg geweest, toen het kon: maar wat is het stervensduur geworden in ons kikkerlandje. Horecazaken zouden er nu weer 20% bovenop gooien, alsof Jan met de pet dit nog kan betalen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Oostenrijk gaat versoepelen zie https://www.tagesschau.de...in-Handel-und-Gastronomie Vanaf 5-2 gaat horeca naar middernacht, vanaf 12-2 geen 2G in winkels en vanaf 19-2 weer 3G in horeca/toerisme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harmrh
martwoutnl schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:51:
Oostenrijk gaat versoepelen zie https://www.tagesschau.de...in-Handel-und-Gastronomie Vanaf 5-2 gaat horeca naar middernacht, vanaf 12-2 geen 2G in winkels en vanaf 19-2 weer 3G in horeca/toerisme.
Ben benieuwd hoe ze dat willen combineren met de per 1 februari aangekondigde prikplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:27

jgj82

Ja, maar = nee

Ik woon in Duitsland, 1x Janssen via het werk gehad en recent genezen (november) en ik mag in NRW niet eens een booster halen. Gewoon 2g in de Corona Warn App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Dean Martin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:16:
Weet iemand wanneer die 3e prik erkent wordt als booster na Janssen in Duitsland?

Is dat direct of ook pas na 14 dagen (wanneer je na Janssen de initiële booster kreeg gelde je pas als volledig gevaccineerd na 14 dagen)?

Heb Janssen+ booster in Duitsland dus kan in theorie nog een booster in NL halen. Ik ben voor m'n werk wekelijks in Duitsland en dit is zo een ontzettend gezeik weer.

Edit, in Hessen (Frankfurt) waar ik regelmatig ben is:
Freshly vaccinated twice (max. 3 months from the day of the second vaccination) Ook nog geldig als 2g+, Net zoals in NRW. Dus voorlopig is het gezeur wat minder.
Als ik me niet vergis zouden die boosters wel per direct geldig zijn in plaats van dat je de voordelen pas twee weken later geniet. Allemaal wat vreemd hoe het in Duitsland is zeker wat betreft Janssen. Het hangt er namelijk ook nog van af hoe je booster geregistreerd is. Janssen wordt namelijk als 1/1 geregistreerd en juist in november werd de eerste opfrisprik er als 3/3 bijgeschreven. Daar wil men nu op terugkomen en zou het een 2/2 moeten zijn. En restaurants kunnen het vervolgens niet scannen, dus wordt gevraagd maar de 3/3 te laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Hier in Zwitserland wordt hoogstwaarschijnlijk woensdag aangekondigd dat de thuiswerkplicht vervalt en de quarantaineregels worden versoepeld (afwachten hoe precies). Verder schijnt het QR certificaat en de mondkapjesplicht mid-februari komen te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
MaZo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:37:
Hier in Zwitserland wordt hoogstwaarschijnlijk woensdag aangekondigd dat de thuiswerkplicht vervalt en de quarantaineregels worden versoepeld (afwachten hoe precies). Verder schijnt het QR certificaat en de mondkapjesplicht mid-februari komen te vervallen.
Dat laatste is nog niet zeker. QR-certificaat wordt wel genoemd maar mondmasker noemt hij 'in mindere mate' als ik de Zwitserse media mag geloven. Woensdag schijnt het in hun 2e kamer verder behandeld te worden.Dus later deze week zal er wel formeel nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
Zwitserland kijkt naar verdere versoepelingen. Mogelijk gaan de pas (2G) er daar ook aan binnenkort..

Bron: https://skiinformatie.nl/...-coronatoegangsbewijs-af/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
harmrh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:34:
Zwitserland kijkt naar verdere versoepelingen. Mogelijk gaan de pas (2G) er daar ook aan binnenkort..

Bron: https://skiinformatie.nl/...-coronatoegangsbewijs-af/
Vanmiddag hebben ze (Zwitserse minister van gezondheid) een persconferentie (14.30). Dan zullen we wel meer gaan horen. Dat meldt de Zwitserse NOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Variante 1: Sämtliche Massnahmen werden aufgehoben. Das heisst: Keine Maskenpflicht mehr in Innenräumen und dem ÖV, keine Kapazitätsgrenzen bei öffentlichen und privaten Veranstaltungen und auch 2G, 2G+ oder 3G würden der Vergangenheit angehören.

Variante 2: Die Gesundheitsdirektorinnen und -direktoren scheinen gemäss den Tamedia-Zeitungen gegen eine sofortige Aufhebung sämtlicher Massnahmen zu sein. Aus diesem Grund könnte der Bundesrat heute auch beschliessen, dass die Zertifikats- und Maskenpflichten noch eine Weile weiter bestehen bleiben und einzig die Kapazitätsgrenzen für private und öffentliche Veranstaltungen bereits vorher fallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Frankrijk heft per vandaag mondmasker buiten op zie https://www.bfmtv.com/san...rier_AN-202202010183.html Alleen binnen en bij bepaalde buitenevenementen blijft het nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
En Zwitserland heeft volgens https://www.srf.ch/news/s...hen-das-licht-am-horizont het volgende:

Vanaf morgen einde thuiswerkplicht en quarantaineplicht na contact met een besmet persoon.
De genoemde voorstellen van @MaZo gaan naar de kantons. 16 februari maken ze bekend welk voorstel steun heeft. Dat gaat dan 17 februari in.

En nog 2 zaken:
Bei der Einreise sollen keine grenzsanitarischen Massnahmen mehr gelten. Die Testpflicht für nicht geimpfte und nicht genesene Personen sowie die Kontaktdatenerhebung bei der Einreise in die Schweiz soll aufgehoben werden.

Zudem sollen die sogenannten Schweizer Covid-Zertifikate, etwa für Touristen oder nach Antikörper- oder Antigen-Schnelltests, aufgehoben werden.
2e snap ik niet goed maar punt 1 is volgens mij einde testplicht voor ongevaccineerden bij binnenkomst Zwitserland en einde contactinformatie als je het land binnenkomt.

Op de stream zeiden ze dat het licht van het einde van de tunnel in zicht was.

[ Voor 4% gewijzigd door martwoutnl op 02-02-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
martwoutnl schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:00:
En Zwitserland heeft volgens https://www.srf.ch/news/s...hen-das-licht-am-horizont het volgende:

Vanaf morgen einde thuiswerkplicht en quarantaineplicht na contact met een besmet persoon.
De genoemde voorstellen van @MaZo gaan naar de kantons. 16 februari maken ze bekend welk voorstel steun heeft. Dat gaat dan 17 februari in.

En nog 2 zaken:

[...]

2e snap ik niet goed maar punt 1 is volgens mij einde testplicht voor ongevaccineerden bij binnenkomst Zwitserland en einde contactinformatie als je het land binnenkomt.

Op de stream zeiden ze dat het licht van het einde van de tunnel in zicht was.
Momenteel kunnen mensen een certificaat krijgen voor 3 maanden als ze antilichamen kunnen aantonen middels een test. Dit is een QR code die alleen in Zwitserland geldt voor restaurants e.d. en bijvoorbeeld niet voor reizen naar het buitenland / binnenkomst van Zwitserland gebruikt kan worden. Als we binnenkort toch afstappen van de QR code heeft dit vanzelfsprekend ook geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Voor de mensen die weleens in Schleswig-Holstein komen. Daar gaat volgens https://www.tagesschau.de...ockert-Regeln-fuer-Handel de 2G-regel in winkels eruit. Alleen een mondmasker voldoet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Ook fijn, nu is de 2g van kinderen tussen de 12-15 nog maar 180 dagen geldig in Oostenrijk. Dus toch maar een afspraak maken voor een pcr voor de voorjaarsvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:22
Heef er iemand toevallig een link naar de Spaanse controle app? Ik heb er al een paar maar deze vind ik niet.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012

Agent47

I always close my contracts.

"Wie gevaccineerd naar Griekenland reist hoeft vanaf maandag geen negatieve coronatest meer te tonen. De Griekse minister van Volksgezondheid Thanos Plevris liet op televisie weten dat het EU-vaccinatiecertificaat dan weer volstaat."

Bron: AD liveblog

Nu ga ik toch wel twijfelen om toch al te boeken...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Heeft er iemand al geboekt? Ikzelf wil eigenlijk al boeken voor de maand juni ( Griekenland) Lijkt me nu toch met de vaccinaties in combinatie met omnicron dat dit jaar wel door kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:17:
Heeft er iemand al geboekt? Ikzelf wil eigenlijk al boeken voor de maand juni ( Griekenland) Lijkt me nu toch met de vaccinaties in combinatie met omnicron dat dit jaar wel door kan gaan?
Ik heb iedere maand wel wat opstaan tot en met september >:)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb iedere maand wel wat opstaan tot en met september >:)
Dus nu al boeken met gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Dus nu al boeken met gewoon kunnen?
Doe ik wel. Heb wel een goede annulerings en reisverzekering.
Hotels zijn het issue niet zo. Tickets is soms wat lastiger.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dean Martin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Doe ik wel. Heb wel een goede annulerings en reisverzekering.
Hotels zijn het issue niet zo. Tickets is soms wat lastiger.
Waar heb je geboekt? Tui? Sunweb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Waar heb je geboekt? Tui? Sunweb?
Alles zelf direct bij de hotels.
Op 1tje na, (de duurste toevallig ook) via Sunweb.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Binnen de EU zou het, volgens mijn glazen bol, van de zomer wel weer prima zijn.
(net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:27:
[...]

Binnen de EU zou het, volgens mijn glazen bol, van de zomer wel weer prima zijn.
(net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor)
Nee, daarom. Vorige 2 maal hebben we ons voorbij laten gaan. Nu wil ik wel echt gaan en definitief boeken. Heb alleen geen zin om me te laten testen voor vertrek terwijl ik 3 prikken heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Nee, daarom. Vorige 2 maal hebben we ons voorbij laten gaan. Nu wil ik wel echt gaan en definitief boeken. Heb alleen geen zin om me te laten testen voor vertrek terwijl ik 3 prikken heb gehad.
Dat zou ik maar wel incalculeren.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Dubai voor eind april. Geen vaccinatie vereist, negatieve test voldoet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

MaZo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Dubai voor eind april. Geen vaccinatie vereist, negatieve test voldoet. 8)
Ben je niet benauwd dat de regels aangepast gaan worden?

Als ik alles zo zie dan wacht ik tot april / mei denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Agent47 op 07-02-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Net terug van twee maanden Thailand. Bij vertrek ergisteren kijk niemand (Bangkok, Doha of Amsterdam) naar mijn test bewijs (antigen) gelukkig daar maar 15 euro ink reis certificaat.En niemand gevraagd naar mij Gezondheidverklaring of wat dan ook. Maar goed het zal wel allemaal. Ik ben nu weer thuis.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:58
Badtothebone schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:37:
Net terug van twee maanden Thailand. Bij vertrek ergisteren kijk niemand (Bangkok, Doha of Amsterdam) naar mijn test bewijs (antigen) gelukkig daar maar 15 euro ink reis certificaat.En niemand gevraagd naar mij Gezondheidverklaring of wat dan ook. Maar goed het zal wel allemaal. Ik ben nu weer thuis.
Die nederlandse gezondheidsverklaring is wel de grootste onzin ooit :+ Als je dat oneerlijk invult, wat gaan ze doen? :+ je bij terugkomst weigeren? :+

Wordt echt niets mee gedaan. maar toch print ik hem braaf uit elke keer. Dit weekend mag die weer mee naar Frankrijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Tja als een testje de horde is, dan is de vakantie blijkbaar niet zo leuk/belangrijk? O-)

Ja het kan allemaal nog wijzigen. Als je daar bang voor bent: Sunweb boeken, omboekgarantie nemen. Kan je altijd nog omboeken.

Ik ben nog steeds op alle vakanties geweest die ik anders ook zou zijn gegaan. Alleen de wintersport van 2021 was erg lastig, maar die gingen we sowieso al niet ivm gezinsuitbreiding. :+

Het is iets meer stress soms (Griekenland eiland werd Griekenland vaste land bijvoorbeeld). Maar tot nu toe elke keer gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Ben je niet benauwd dat de regels aangepast gaan worden?

Als ik alles zo zie dan wacht ik tot april / mei denk ik.
Nee, zowel hotel als vlucht kan ik elk moment annuleren of wijzigen. En in het ergste geval heb ik altijd nog een reisverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
MaZo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Nee, zowel hotel als vlucht kan ik elk moment annuleren of wijzigen. En in het ergste geval heb ik altijd nog een reisverzekering.
Over reisverzekeringen gesproken: Zelf overgestapt van Hema naar ANWB. ANWB heeft best wel gunstige voorwaarden voor Corona en annuleren. hema totaal niet. En kwa prijs hetzelfde kwijt (voor zowel annulering + reisverzekering).

* Waah is nogal vaak zijn spullen kwijt, dus verzekering kan hier altijd wel uit op lange termijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Over reisverzekeringen gesproken: Zelf overgestapt van Hema naar ANWB. ANWB heeft best wel gunstige voorwaarden voor Corona en annuleren. hema totaal niet. En kwa prijs hetzelfde kwijt (voor zowel annulering + reisverzekering).

* Waah is nogal vaak zijn spullen kwijt, dus verzekering kan hier altijd wel uit op lange termijn :+
Heb je wel goed gelezen wat ze dekken zie https://www.anwb.nl/verze...a/corona-wat-is-verzekerd Als ik het snel lees, krijg je alleen terug als je ziek wordt voor vertrek of als je daar ziek wordt. Bij andere zaken verwijzen ze snel naar je reisorganisatie tenzij er negatieve reisadviezen zijn. Dat laatste zal je niet snel meer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
martwoutnl schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:08:
[...]

Heb je wel goed gelezen wat ze dekken zie https://www.anwb.nl/verze...a/corona-wat-is-verzekerd Als ik het snel lees, krijg je alleen terug als je ziek wordt voor vertrek of als je daar ziek wordt. Bij andere zaken verwijzen ze snel naar je reisorganisatie tenzij er negatieve reisadviezen zijn. Dat laatste zal je niet snel meer krijgen.
Dat klopt. Maar ik ben volledig gevaccineerd + geboosterd + ik ben niet bang voor een testje (of 4) tijdens de vakantie.

Juist dat "ziek voor vertrek" en "als je daar ziek wordt" zijn best handig. Afgelopen wintersport nog mensen in de bus gehad die dus niet mee mochten naar Nederland, en nog een weekje mochten blijven in hun appartement. Dan is het toch fijn dat het vergoed is.

Idem bij ziek worden vóór vertrek. Dan is het toch een pleister op de wond dat je niet al je geld óók nog kwijt bent, naast dat je niet weg mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30
ben benieuwd of deze maand meer landen "open" gaan zoals Australie aangekondigd heeft. Zou mooi zijn af we a.s. zomer naar Indonesie of zo kunnen :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 23:54
Een beetje naïef hebben we een huisje geboekt op Center Parcs in Duitsland. Zelfs zijn we dubbel gevaccineerd, geboosterd en inmiddels hersteld. Onze kinderen van 2 jaar en 5 maanden moeten in quarantaine zie ik net… pfff :/

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
In mei voor 10 dagen naar Griekenland, in de augustus 2 tot 4 weken Portugal en in Oktober een lang weekend Portugal *O*.

En daar komen nog wel wat weekendjes binnen Europa bij, waarschijnlijk in maart een lang weekend naar Stockholm bijvoorbeeld. Buiten Europa blijf ik een te grote gok vinden met als grootste probleem het mogelijk ter plaatse vast komen te zitten na een positieve test. We waren naar Kaap Verdie aan het kijken, daar moet je met een positieve test meteen een quarantaine gebouw van de overheid in... dus zo'n locatie slaan we voorlopig dan toch nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Iemand bekend met de mondkapjesplicht in buitenruimtes in Spanje en de naleving ervan? Volgens mij is dat helemaal niet meer noodzakelijk en/of wordt dat niet gedaan. Wil er de natuur in, middle of nowhere, dus lijkt mij een tikkeltje overdreven. Ook in de stad op straat lijkt het me echt niet nodig en vermoed dat geen Spanjaard er zich ook echt aan houd.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Nox schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:11:
Iemand bekend met de mondkapjesplicht in buitenruimtes in Spanje en de naleving ervan? Volgens mij is dat helemaal niet meer noodzakelijk en/of wordt dat niet gedaan. Wil er de natuur in, middle of nowhere, dus lijkt mij een tikkeltje overdreven. Ook in de stad op straat lijkt het me echt niet nodig en vermoed dat geen Spanjaard er zich ook echt aan houd.
Citeer me er niet op, maar had vernomen dat deze mogelijk binnenkort komt te vervallen.

Rond nieuwjaar nog in het Baskenland geweest en daar hield men zich er anders nog erg goed aan. Ook in straten waar de plicht niet gold werd het masker hoofdzakelijk gedragen zodra het wat drukker werd.

Anders gezegd: Daar waar ze nut hebben worden ze in de regel gedragen. Maar bij even uitwaaien op het strand van San Sebastian zo rond de schemering was de noodzaak wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ah, drukte was ik sowieso niet van plan op te zoeken. Heb ook een huurauto dus kan lekker m'n ding doen. Moet alleen even kijken met eten, denk dat ik gewoon afhaal regel en dat op de hotelkamer opeet ipv alleen in een restaurant zitten (blijft toch het stomste/saaiste om te doen als je alleen op reis gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
De eerste keer alleen is wat onwennig, maar heb het al zo vaak gedaan met tripjes alleen of zakenreizen dat ik gewoon zorg een boek of magazine er bij te hebben. Praatje met de bediening, en laat maar komen dat eten :)

Geen idee of je nog een vaccinatie-/test-/genezenenbewijs moet tonen in restaurants overigens. Goede kans van wel. Let vooral op dat de regelingen dus ook per deelstaat verschillen. Wat in Catalonië geldt hoeft niet per sé in het Baskenland te gelden. Het Duitse idee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het merendeel zeker wel in de stad, maar de handhaving erop is nagenoeg niet aanwezig. Binnen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hoe gaat het trouwens als je je vakantie volledig betaald hebt en je test ineens positief 1 a 2 dagen voor je vlucht ?( mocht je verplicht moeten testen voordat je het vliegtuig in mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het zal je verbazen maar de Spanjaarden houden zich er goed aan in steden en dorpen. De toeristen daarentegen... In de natuur is het niet verplicht en doet ook vrijwel niemand het. Echt gecontroleerd wordt er buiten niet, binnen daarentegen wel. In de bus of supermarkt hoef je het bijvoorbeeld niet te proberen geen masker te dragen, dat komt je meteen op een reprimande te staan.
Deze week wordt de verplichting om buiten een masker te dragen afgeschaft, maar de verplichting blijft als je buiten geen 1,5 m afstand kunt houden, op drukke markten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:32:
Hoe gaat het trouwens als je je vakantie volledig betaald hebt en je test ineens positief 1 a 2 dagen voor je vlucht ?( mocht je verplicht moeten testen voordat je het vliegtuig in mag)
Dat hangt van de voorwaarden af waaronder je hebt geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Onze annuleringsverzekering vergoed het, 90% v.d. reissom (10% krijg je van je reisboer terug). Je moet 72u voor vertrek een positieve PCR test hebben.

Check wel even de voorwaarden, kan verschillen per verzekering. ANWB en NH1816 deden het wel vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Even bij je reisverzekering checken.
Die van mij meldt het volgende.
Wat vergoedt mijn verzekering als ik in Nederland in quarantaine (sic*) moet blijven?
Ben je voor vertrek besmet met het coronavirus en moet je in quarantaine blijven? Dan vergoeden wij de annuleringskosten als je verzekerd bent met de extra dekking Annulering op je reisverzekering of een tijdelijke annuleringsverzekering. Wij zien corona namelijk als een ernstige acute ziekte. Als je niet ziek bent, maar zelf wilt annuleren, dan vergoedt je verzekering dit niet. Neem dan contact op met je reisorganisatie, vliegmaatschappij, hotel of andere accommodatie.
* dit is overigens foutief, als je besmet bent moet je in isolatie, quarantaine is namelijk preventief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

" Met de allriskdekking ben je verzekerd voor het annuleren van jouw reis als je corona hebt. Bij de basisdekking ben je hier niet voor verzekerd. "

Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:31
Iemand weet of je nu wel of geen test nodig hebt om via vliegtuig spanje binnen te gaan?
Hier: https://www.sanidad.gob.e...ertasActual/nCov/spth.htm
wordt gesproken over risk en high risk countries. Bij high risk dien je QR te laten zien + negatieve test. als ik de lijst bekijk zie ik geen high risk countries staan, dus geen test nodig, correct?
Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste

Let op:
We bespreken hier alleen de maatregelen ed binnen vakantielanden. We gaan niet bespreken of het beleid deugt (dat kan ergens anders), of je de toegangseisen kan vermijden (dat kan nergens anders) en we gaan ook niet slowchatten.

Klagen over maatregelen of over annuleringen is ook offtopic,