Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:44:
Bedankt voor de reactie allemaal.
het zal idd wel wennen zijn om met electrische auto te gaan rijden.Maar als jullie al zeggen dat het naar oostenrijk toe prima te doen is dan hebben we op onze overwegingsllijst al een vinkje afgestreept

Dus een stuk dichter de kant op om een Polestar te gaan nemen. Hoewel ik liever zou gaan voor een long range motor.Is dat in het budget niet mogelijk.
hebben ook een proefrit gemaakt in hybride mercedes a klasse. Maar qua opties en afwerking vinden we deze mooier uitgerust en qua bijtelling 100 euro goedkoper.
En ja mijn man voelde zich toch wel happy in de polestar na en volvo gereden te hebben.
Ik vond alleen het zich naar achter een dingetje. Ben zelf helemaal niet gewend met camera rijden dus hoop dat me dat in de toekomst beter afgaat.
Maar vind het juist wel mooi hoe de lijn van de auto loopt.Met die hoge kont

Jullie raad en advies is meer dan welkom en ben blij dat ik het nu hoor van de mensen die er al mee rijden.
Groetjes
Wat voor mij echt een eye opener was toen ik vorige week naar Stuttgart ging, was dat de auto zijn laadstops zeer slim plant. Hij weet precies binnen welk batterijpercentages hij het snelst kan laden en vertelt je ook precies tot hoeveel % je dient te laden om de volgende stop te halen, zodat je dus onderaan de streep de minste tijd kwijtbent. Het was alles bij elkaar zo ontzettend soepel. En dit gewoon met de ingebouwde google maps, geen andere app nodig gehad.
Als je interesse hebt in een Merc A, zou ik zeker ook even een BMW1 proberen. Ongeveer een jaar geleden voor mijn zus voor geweest, voor ons was het een verschil van dag en nacht hoeveel meer solide, en technische finesse de BMW bood boven de Merc.
Zelf heb ik overigens de PS2 sinds maart dit jaar. Heb geen extra optiepakketten, alleen zuiver de DMLR + metallic lak. Ik zou hem zo weer bestellen met de basis uitrusting, mis echt helemaal niets, ondanks dat ik voorheen bijvoorbeeld wel dodehoeksensoren had en alsnog altijd mijn hoofd draaide.
Met proefrijden moest ik ook wennen aan het zicht rondom, maar ontzettend snel gewend aan de auto sinds bezit. Als ik 1 puntje moet noemen, dan mocht de draaicirkel wat mij betreft kleiner zijn, moet iets vaker steken met achteruit inparkeren, maar ook dat gaat steeds beter met inschatten en ik ben zeer zuinig op mijn auto, dus kijk/steek liever een keer extra voor de zekerheid
SOC = state of charge, oftewel je batterij percentage