Dat klopt, daarom reageerde ik ook met een quote van een mede tweaker die er één heeft en nog niet werkte maar nu dus wel.guido66 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:13:
[...]
Met een carlinkit ai 4g box, dus niet rechtstreeks.
….het is na een week al terug….Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:11:
[...]
Ik hoop het ook voor je maar ik ben bang dat zodra het vet verdwenen is het gekraak en getik weer terug is.
Wat mij betreft het toppunt van armoede... Google Android Auto aan de gang krijgen op Google Android Automotive OS. Zal aan mij liggen, maar dan doe je als Google toch echt iets fout als dit een blijde gebruikers oplevertSpeedfreakR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:53:
[...]
Op het Engelse polestar forum lees is dat er een update is geweest en hij nu zou moeten werken. Zag dat Android auto zelfs werkt.
Tsja, het enige wat ik wil is wireless CarPlay. Ben serieus te lui om elke keer de kabel in m’n iPhone te doen. Dan maar spotify via aaos en flitsmeister via de iPhone speakerGeurtG schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:36:
[...]
Wat mij betreft het toppunt van armoede... Google Android Auto aan de gang krijgen op Google Android Automotive OS. Zal aan mij liggen, maar dan doe je als Google toch echt iets fout als dit een blijde gebruikers oplevert
Thanks! Deze had ik nog niet gezien, ga morgen proberen om die van mij (ook carlinkit) te updaten. Ik doe het ook vooral voor de wireless CarPlay, maar vind het niet erg dat erbij komt dat ik alle streaming apps kan installeren en tijdens een laad sessie een film of serie kan kijkenSpeedfreakR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:02:
[...]
Dat klopt, daarom reageerde ik ook met een quote van een mede tweaker die er één heeft en nog niet werkte maar nu dus wel.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ja ziet er goed uit en het scheelt ook enorm veel in temperatuur in de auto!k-jah schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:52:
Vandaag achterste ruiten laten tinten, veel beter vind ik zelf!
Verwijderd
De werking al getest zodat je in november niet voor verrassingen komt te staan?Pixeltje schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:06:
Het begin is er..
[Afbeelding]
Nu alleen nog tot ‘verwacht november’ wachten op de p2..
Ik heb geen ev om ‘m mee te testen maar de ev-company meneer die ‘m op afstand ingesteld heeft zei dat hij ready to go was. Als er een keer iemand met een ev langskomt testen we die paal wel uit, en anders in novemberVerwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:08:
[...]
De werking al getest zodat je in november niet voor verrassingen komt te staan?
Is er veel wat mis kan gaan dan?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Fases kunnen het niet doen. Load balancer kan het niet doen. Handshake failures zijn mogelijk. Dus er kan wel wat mis gaan.
Bij mij zijn ze meerdere keren teruggeweest. Ook een Alfen-paal, ook via EV Company. Dus het kan zeker misgaan
Hmm, misschien toch even testen dan. Vriend van me heeft een model 3, die kan wel proefkonijn zijn.
Hmm. Mijn alarm ging net vanuit het niets af. Hopelijk was het een incident.
Ik zag overigens ook dat mijn linker zijruit compleet gekrast is op het schuine deel dat in het rubber schuift. Was me nog niet eerder opgevallen, want rij altijd met raam dicht of helemaal open, maar nooit gedeeltelijk. Geen idee hoe dat komt maar volgende beurt maar eens naar laten kijken want dit lijkt me niet goed.
Ik zag overigens ook dat mijn linker zijruit compleet gekrast is op het schuine deel dat in het rubber schuift. Was me nog niet eerder opgevallen, want rij altijd met raam dicht of helemaal open, maar nooit gedeeltelijk. Geen idee hoe dat komt maar volgende beurt maar eens naar laten kijken want dit lijkt me niet goed.
Ja, daar lijkt het wel op, maar linksvoor is wel 10x erger. Rechtsvoor lijkt na de eerste beurt goed te blijven. In bochten naar rechts merk ik het meeste gekraak.
Verwijderd
Bij mij eigenlijk alleen linksvoor én stuur maximaal rechtsom.sandervd00 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 00:25:
[...]
Ja, daar lijkt het wel op, maar linksvoor is wel 10x erger. Rechtsvoor lijkt na de eerste beurt goed te blijven. In bochten naar rechts merk ik het meeste gekraak.
Waarschijnlijk gewoon een ontwerpfout die er helemaal niets toe doet op het circuit maar waar je wel in het dagelijks gebruik last van krijgt.
Het is een compromis met de draaicirkel, welke sommige nú al te groot vinden..Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:40:
[...]
Bij mij eigenlijk alleen linksvoor én stuur maximaal rechtsom.
Waarschijnlijk gewoon een ontwerpfout die er helemaal niets toe doet op het circuit maar waar je wel in het dagelijks gebruik last van krijgt.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Is er nog altijd niks bekend over een API bij Polestar? Voor wat rijdata en EVCC is dat echt wel essentieel. Beetje ontgoocheld in de Zweden dat dit zo traag opgepikt wordt…
Vorige week vanuit Amsterdam naar Florence gereden, prima te doen, paar observaties.
- Laadpalen bezet of vrij status in de diverse apps is vaak niet actueel.
- ABRP op telefoon is super, zeker in combinatie met Maps.
- sommige Ionity palen zijn niet te vinden in Maps, enige ideeën waar ik dit kan doorgeven?
- Veel (onervaren?) elektrische rijders blijven onnodig lang aan de paal hangen, je ziet ze van 80 tot 100% laden (n nog blijven hangen). Als gevolg daarvan zijn er minder palen beschikbaar en pas je zelf ook je laad strategie aan. Ipv meerdere korte stops naar minder en langer doorladen om zo drukke punten te vermijden. Zeker waar het druk was heb ik daar wat van gezegd, je creëert een onnodige laad file.
- Laadpunten net naast de snelweg zijn minder bezet maar een 150 kW paal kan ook een 2x 75 aansluiting zijn, op- en afrit kan ook verrassend veel tijd kosten, allerlei omwegen en tol poortjes nodig om er te komen.
- P2 is prima reis auto, stuurt heerlijk (flesje water in het stuur en auto piloot werkt non stop).
- Laadpalen bezet of vrij status in de diverse apps is vaak niet actueel.
- ABRP op telefoon is super, zeker in combinatie met Maps.
- sommige Ionity palen zijn niet te vinden in Maps, enige ideeën waar ik dit kan doorgeven?
- Veel (onervaren?) elektrische rijders blijven onnodig lang aan de paal hangen, je ziet ze van 80 tot 100% laden (n nog blijven hangen). Als gevolg daarvan zijn er minder palen beschikbaar en pas je zelf ook je laad strategie aan. Ipv meerdere korte stops naar minder en langer doorladen om zo drukke punten te vermijden. Zeker waar het druk was heb ik daar wat van gezegd, je creëert een onnodige laad file.
- Laadpunten net naast de snelweg zijn minder bezet maar een 150 kW paal kan ook een 2x 75 aansluiting zijn, op- en afrit kan ook verrassend veel tijd kosten, allerlei omwegen en tol poortjes nodig om er te komen.
- P2 is prima reis auto, stuurt heerlijk (flesje water in het stuur en auto piloot werkt non stop).
Nou fijn, mijn vervangende kabel blijkt een tragere 1 fase laadkabel te zijn... ik vroeg hier bij de balie al naar omdat de kabel aanzienlijk dunner was maar mij werd verzekerd dat dit niet uitmaakt.nils123 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Ik ben opnieuw naar Beesd gereden en heb een nieuwe kabel gekregen. Er zat een stuk gesmolten plastic (?) in de pin rechts boven. Schijnbaar is dit een bekend probleem bij deze kabels, en heb een ander soort gekregen nu.
Morgen maar weer bellen en wederom anderhalf uur terugrijden naar Beesd....
Wel rottig dat je weer opnieuw daarvoor naar beesd moet rijden. Een beetje service zou ook netjes wezen ze hebben nota bene de andere kabel gezien.nils123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:11:
[...]
Nou fijn, mijn vervangende kabel blijkt een tragere 1 fase laadkabel te zijn... ik vroeg hier bij de balie al naar omdat de kabel aanzienlijk dunner was maar mij werd verzekerd dat dit niet uitmaakt.
Weet niet hoe beesd eruit ziet maar zou je de volgende kabel die je mee krijgt meteen kunnen testen. Scheelt je weer een rit erheen
Verwijderd
Leuk toch, weer een rit in zo'n fantastische auto. Je combineert het nuttige met het aangename morgen en bovendien is omgeving Beesd best wel leuk. Veel (rij)plezier!nils123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:11:
[...]
Nou fijn, mijn vervangende kabel blijkt een tragere 1 fase laadkabel te zijn... ik vroeg hier bij de balie al naar omdat de kabel aanzienlijk dunner was maar mij werd verzekerd dat dit niet uitmaakt.
De vraag is vooral wat er precies fout gaat. Het gaat niet eens om maximale uitslag perse. Zowel Volvo als Brembo zijn geen lullige clubs als het op engineering aankomt. Ik heb de eerste maanden zonder problemen gereden. Nu blijven de klachten maar terug komen. Ik heb nog een leasecontract voor 3.5 jaar dus het zou wel fijn zijn als Polestar het zelf op pakt in plaats van de dealer.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:40:
[...]
Bij mij eigenlijk alleen linksvoor én stuur maximaal rechtsom.
Wat is precies een compromis?Hansieo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:53:
[...]
Het is een compromis met de draaicirkel, welke sommige nú al te groot vinden..
Hier weer een vraag van mijn kant. Ik lees veel over de updates bij sommige gaat het goed andere wachten om verschillende redenen om te installeren. Hoe weten jullie wanneer het goed is om de update te downloaden zonder conflicten te krijgen. Of is het handig deze uit te voeren wanneer de dealer het zegt. Lees ook vaak dat wanneer het niet lukt om naar de dealer te gaan om deze te laten uitvoeren.
Je krijgt een melding op je middendisplay als er een update klaar staat,
Je kan deze dan installeren wanneer het je best past want de wagen is gedurende 1u30 niet bruikbaar.
Niet iedereen krijgt tegelijk de update gepresenteerd, kan wel week ofzo verschil zijn tov iemand anders.
Daarom is het wel handig dit forum, dan kan je beetje volgen wanneer updates uitrollen.
Als je na een maand tov anderen nog geen update hebt, best langs dealer gaan dan.
Je kan deze dan installeren wanneer het je best past want de wagen is gedurende 1u30 niet bruikbaar.
Niet iedereen krijgt tegelijk de update gepresenteerd, kan wel week ofzo verschil zijn tov iemand anders.
Daarom is het wel handig dit forum, dan kan je beetje volgen wanneer updates uitrollen.
Als je na een maand tov anderen nog geen update hebt, best langs dealer gaan dan.
Wat een idioten, natuurlijk maakt het wat uit, duh.nils123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:11:
[...]
Als je nieuwe gaat halen, kijk even naar het aantal pinnen in de stekker, moet voltallig zijn.
Op de kabel zelf kan je aflezen hoeveel draden deze bevat.
5G6+1x0,5 is bvb een kabel voor 3 fasen 22kW
5G staat voor het aantal stroomdraden voor het laadvermogen, dus dat moet 5 zijn, niet 3.
Het getal achter de 5G is de sectie van de draden, hoe hoger hoe meer stroom erdoor mag.
De +1x0,5 staat voor de communicatie draad tussen wagen en laadpaal, dikte maakt niks uit voor deze.
De Carplaybox werkt! en dus Wireless carplay ook. heb via een update van de leverancier de firmware kunnen updaten. eerste ervaring is erg goed, start snel op, reageert snel op veeg en aanraak bewegingen en de extra functionaliteit is mega.
in principe maak je dus gebruik van de wired carplay functionaliteit om van het infotainment scherm een android tablet te maken.
wireless carplay lijkt vooralsnog precies zo te werken al via het kabeltje, merk geen verschil, lijkt net zo snel en stabiel.
je kan alle "normale" tablet apps installeren" (Netflix, prime, nu.nl, youtube, flitsmeister, Waze, outlook, chrome etc) en je kan de apps in split screen tonen.
:strip_exif()/f/image/Lhz06Q8YncN16WBsbNDXwyqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UdLcJ1yfCticpLhvwGXp1Guy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCLu7aRq24kVEta7qXWlXCKZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x0FhXD4JYcy4VV59Kk7a7zJI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SP2xsYDXFhlegGtdduB0wlvs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zBW4krjYpqZC3odUUcIN2hSX.jpg?f=fotoalbum_large)
in principe maak je dus gebruik van de wired carplay functionaliteit om van het infotainment scherm een android tablet te maken.
wireless carplay lijkt vooralsnog precies zo te werken al via het kabeltje, merk geen verschil, lijkt net zo snel en stabiel.
je kan alle "normale" tablet apps installeren" (Netflix, prime, nu.nl, youtube, flitsmeister, Waze, outlook, chrome etc) en je kan de apps in split screen tonen.
:strip_exif()/f/image/Lhz06Q8YncN16WBsbNDXwyqd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UdLcJ1yfCticpLhvwGXp1Guy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCLu7aRq24kVEta7qXWlXCKZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x0FhXD4JYcy4VV59Kk7a7zJI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SP2xsYDXFhlegGtdduB0wlvs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zBW4krjYpqZC3odUUcIN2hSX.jpg?f=fotoalbum_large)
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
Dat is mooi ruk....K2. schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:36:
[...]
Wat een idioten, natuurlijk maakt het wat uit, duh.
Als je nieuwe gaat halen, kijk even naar het aantal pinnen in de stekker, moet voltallig zijn.
Op de kabel zelf kan je aflezen hoeveel draden deze bevat.
5G6+1x0,5 is bvb een kabel voor 3 fasen 22kW
5G staat voor het aantal stroomdraden voor het laadvermogen, dus dat moet 5 zijn, niet 3.
Het getal achter de 5G is de sectie van de draden, hoe hoger hoe meer stroom erdoor mag.
De +1x0,5 staat voor de communicatie draad tussen wagen en laadpaal, dikte maakt niks uit voor deze.
Je hoeft overigens niet zo moeilijk naar de code's te kijken. Alle info bij de originele Polestar kabels staat op de connector (aan beide kanten zelfs):
:strip_exif()/f/image/ztrQRBDkQ0tBhxFFJG3bRsxB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie mijn kabel: 480V /32A 3 fase = 22 kW (dan kan je dus 11kW 3 fase en 7,2 kW 1 fase laden)
andere voorbeelden: 480V /16A 3 fase = 11kW (dan je dus 11kW 3 fase en 3,6 kW 1 fase laden)
Kabels met 1 fase zou ik zowieso niet meer kopen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Volgens mij hebben we iemand hier gevonden die bij polestar mag gaan uitleggen hoe het werkt. En waarschijnlijk de enigste die draadloos carplay heeftNickSsss schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:25:
De Carplaybox werkt! en dus Wireless carplay ook. heb via een update van de leverancier de firmware kunnen updaten. eerste ervaring is erg goed, start snel op, reageert snel op veeg en aanraak bewegingen en de extra functionaliteit is mega.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus eigenlijk net als je telefoon die aangeeft wanneer je moet updaten.Je krijgt een melding op je middendisplay als er een update klaar staat,
Toch lees ik dat sommige een probleem hebben met niet goed binnenhalen van de update waar ligt dat dan aan. Is dat het wifi netwerk. Of wat anders hoe zou je t kunnen voorkomen.
Kan je gewoon daarna je auto gebruiken als de update niet is gelukt. Of moet je eerst afspraak maken met de dealer
het "kraken/schuren" wat sommige mensen waarnemen bij VOLLE stuuruitslag is omdat de homokineten dan maximaal te verduren krijgen bij deze scherpe hoek.
Maak je de maximale hoek kleíner,(kraken/schuren verminderen/wegnemen)
dan gaat de draaicircel omhoog, en de kans op extra steken neemt toe.
Je wil het één niet, maar ook het ander niet... dus een gulden middenweg gekozen door Polestar.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het zonnescherm voor het panoramadak is nu te koop in de webshop van Polestar (dus niet zoals eerder vermeld in de Additionals shop).
Als dat zo is, is het gek dat het probleem oplost door de remblokken te vervangen. 😅Hansieo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:47:
[...]
het "kraken/schuren" wat sommige mensen waarnemen bij VOLLE stuuruitslag is omdat de homokineten dan maximaal te verduren krijgen bij deze scherpe hoek.
Je wil het één niet, maar ook het ander niet... dus een gulden middenweg gekozen door Polestar.
Ja , heel gek, bij sommige de remblokken, bij ander invetten kineet rubbers..GuiltyNL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:52:
[...]
Als dat zo is, is het gek dat het probleem oplost door de remblokken te vervangen. 😅
Sjoemel oplossingen??
Verwijderd
Je vergelijkt helaas appels met peren. Luister maar eens naar het geluid dat @GuiltyNL op 12 mei heeft geupload, compleet anders dan het geluid van piepende rubbers.Hansieo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Ja , heel gek, bij sommige de remblokken, bij ander invetten kineet rubbers..
Sjoemel oplossingen??
ja klopt, net als bij je phone.Mella1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Dus eigenlijk net als je telefoon die aangeeft wanneer je moet updaten.
Toch lees ik dat sommige een probleem hebben met niet goed binnenhalen van de update waar ligt dat dan aan. Is dat het wifi netwerk. Of wat anders hoe zou je t kunnen voorkomen.
Kan je gewoon daarna je auto gebruiken als de update niet is gelukt. Of moet je eerst afspraak maken met de dealer
in principe kan je gewoon verder rijden mocht het mislukken, maar je zou de eerste niet zijn waarbij rijden alsnog niet meer kan.
beste is dus te updaten op een "tactische" plaats en moment
Ik begrijp het. Is het misschien handig om elke keer als er een belangerijke update komt om naar een volvo dealer te gaan om deze meteen te laten uitvoeren. Of is dat er overdreven. Ik weet niet hoe vaak je een update krijgtK2. schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:48:
[...]
ja klopt, net als bij je phone.
in principe kan je gewoon verder rijden mocht het mislukken, maar je zou de eerste niet zijn waarbij rijden alsnog niet meer kan.
beste is dus te updaten op een "tactische" plaats en moment
Nee joh. Gewoon wachten tot hij wordt aangeboden. Komt vanzelf langs en vaak is het sowieso niet al te boeiend qua functionaliteit of verbetering.Mella1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:56:
[...]
Ik begrijp het. Is het misschien handig om elke keer als er een belangerijke update komt om naar een volvo dealer te gaan om deze meteen te laten uitvoeren. Of is dat er overdreven. Ik weet niet hoe vaak je een update krijgt
Het is dus niet iets wat “motorisch” een update krijgt. Meer de app’s zoals google maps ofzo.VidaR-9 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:00:
[...]
Nee joh. Gewoon wachten tot hij wordt aangeboden. Komt vanzelf langs en vaak is het sowieso niet al te boeiend qua functionaliteit of verbetering.
Ok sinds gisteren werkt ineens het commando "hey of hoi Google" niet meer van het een op andere moment
Reset van de app gegevens, uit en aanzetten van voice commands zorgt ook niet voor verandering. De knop op het stuur werkt wel gewoon
Reset van de app gegevens, uit en aanzetten van voice commands zorgt ook niet voor verandering. De knop op het stuur werkt wel gewoon
Hier exact hetzelfde...sarlo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:12:
Ok sinds gisteren werkt ineens het commando "hey of hoi Google" niet meer van het een op andere moment![]()
Gewoon doen, daarvoor dient de OTA update, zodat je niet steeds naar de dealer moet.Mella1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:02:
[...]
Het is dus niet iets wat “motorisch” een update krijgt. Meer de app’s zoals google maps ofzo.
Enkel rekening mee houden dat je anderhalf uur niet in je wagen kan.
Nee, de apps krijgen tussendoor automatisch updates vanuit de play store, net als je telefoon. Ook de kaarten in Google Maps worden bijna dagelijks bijgewerkt (als je off-line kaarten hebt gedownload).Mella1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:02:
[...]
Het is dus niet iets wat “motorisch” een update krijgt. Meer de app’s zoals google maps ofzo.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dus voor mijn beeldvorming. Apps updaten zichzelf automatisch tijdens het rijden ofzo. En wen ota update is net zo iets als bij de iphone een ios update. Dus dat de telefoon effe helemaal uitgaat en weer opstart.
@Mella1979 ja, zo ongeveer.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dan begrijp ik het een beetje. En de ota update is dus een zwaardere update en die kan welleens misgaan waardoor je naar de dealer moet om deze toch goed te laten uitvoeren als het niet is gelukt
In >99% van de gevallen gaat het gewoon goed.Mella1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:29:
[...]
Dan begrijp ik het een beetje. En de ota update is dus een zwaardere update en die kan welleens misgaan waardoor je naar de dealer moet om deze toch goed te laten uitvoeren als het niet is gelukt
Probeer eens de google assistant te deïnstalleren.sarlo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:12:
Ok sinds gisteren werkt ineens het commando "hey of hoi Google" niet meer van het een op andere moment![]()
Dit haalt alleen de laatste update er af, heeft in het verleden wel eens geholpen.
En raadzaam dus niet zoiets te doen als je ff ergens staat te wachten of op vakantie bent maar als je er ruim de tijd voor heb.
Vraagje, volgend jaar beginnen ze in Belgie met het capaciteitstarief en ga je meer moeten betalen als je veel verbruikt.
Ik zie dat je in de P* de laadsnelheid (ampere) kan aanpassen via de app. Werkt dit goed om de laadsnelheid te verlagen op 3 fase? Er zou hier een laadpaal komen voor 11Kw, maar ik zou graag traag laden wanneer het niet snel hoeft te gaan.
Ik zie dat je in de P* de laadsnelheid (ampere) kan aanpassen via de app. Werkt dit goed om de laadsnelheid te verlagen op 3 fase? Er zou hier een laadpaal komen voor 11Kw, maar ik zou graag traag laden wanneer het niet snel hoeft te gaan.
@Li1quid jazeker, dat gaat prima. Minimum op 3 fasen is ongeveer 4,2kW (3x 6A). Als dat nog teveel is, dan je laadpaal naar 1 fase schakelen, als je laadpaal dat kan.
[ Voor 35% gewijzigd door guido66 op 18-07-2022 18:34 ]
Thanks, goed om te weten.guido66 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:33:
@Li1quid jazeker, dat gaat prima. Minimum op 3 fasen is ongeveer 4,2kW (3x 6A). Als dat nog teveel is, dan je laadpaal naar 1 fase schakelen, als je laadpaal dat kan.
Heb speciaal 3fase laten installeren maar had niet bij het capaciteitstarief stilgestaan
Als het instellen op 6A via de app goed werkt het is niet zo zeer een probleem. 4,2kW lijkt me een minimum dat het een beetje vooruit mag gaan.
Extra vraagje: kan ik het één keer instellen op 6A en niet meer naar kijken? Of moet je dit altijd opnieuw aanpassen.
[ Voor 10% gewijzigd door Li1quid op 18-07-2022 18:53 ]
Verwijderd
Het schijnt beter te zijn voor de accu, en waarschijnlijk ook voor de omvormer(s) als het laden langzamer gaat. Gewoon doen.Li1quid schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:31:
Vraagje, volgend jaar beginnen ze in Belgie met het capaciteitstarief en ga je meer moeten betalen als je veel verbruikt.
Je kunt het in de auto en in de app aanpassen. Het is gewoon een normale instelling dus 1x op 6A is zolang die stroomsterkte totdat je het weer aanpast naar iets hogers.Li1quid schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:43:
[...]
Thanks, goed om te weten.
Heb speciaal 3fase laten installeren maar had niet bij het capaciteitstarief stilgestaan![]()
Als het instellen op 6A via de app goed werkt het is niet zo zeer een probleem. 4,2kW lijkt me een minimum dat het een beetje vooruit mag gaan.
Extra vraagje: kan ik het één keer instellen op 6A en niet meer naar kijken? Of moet je dit altijd opnieuw aanpassen.
Bij mij is in eerste instantie een aandrijf-as vervangen, daarna 2x de blokken, waarvan de laatste set een ander partnummer hebben gekregen.Hansieo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Ik ben het met je eens dat het geluid metalig klinkt en ik zou zelf ook zeggen dat het de homokineet is. Ik heb er uitvoerig met de dealer over gesproken en ik heb het idee dat zij het ook vreemd vonden dat het aan de (Brembo) blokken lag. Punt is wel dat het geluid daar twee keer mee verdween.
Waar ik vooral op hoop is dat Polestar zelf nu 'een mannetje' stuurt (of de auto ophaalt) en gaat troubleshooten.
Ik snap je punt, echter dit soort CV-joint ontwerpen worden gewoon gedeeld tussen verschillende fabrikanten en modellen. Wat ik ervaar, is ook goed hoorbaar bij een milde uitslag. Nog sterker, het klinkt alsof ik de hele boel in de soep draai als ik vlot een mooie afrit neem. Op kantoor een parkeerplaats indraaien zorgt ervoor dat iedereen in de buurt omkijkt. Niet heel cool.
Het capaciteitstarief kijkt niet naar hoeveel je verbruikt in het totaal, maar naar je piekverbruik per maand.Li1quid schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:31:
Dus als je zonnepanelen hebt kan je best laden terwijl je produceert, bij geen zonnepanelen of wanneer je niet produceert, best laden wanneer je weinig verbruik hebt in je woning, bvb als je niet kookt of de was doet of warmtepomp draait…
Het is een kwestie van verbruik spreiden, dan ga je geen “last” hebben van het capaciteitstarief.
Uiteraard zal je algemeen verbruik ook stijgen in geval van elektrische wagen, dus sowieso wordt de rekening van elektriciteit duurder, maar om extra kosten te vermijden = spreiden.
Goh ja, 90% van de tijd hoef ik helemaal niet snel te laden en dan ligt het piekverbruik nog hoog.K2. schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:55:
[...]
Het capaciteitstarief kijkt niet naar hoeveel je verbruikt in het totaal, maar naar je piekverbruik per maand.
Dus als je zonnepanelen hebt kan je best laden terwijl je produceert, bij geen zonnepanelen of wanneer je niet produceert, best laden wanneer je weinig verbruik hebt in je woning, bvb als je niet kookt of de was doet of warmtepomp draait…
Het is een kwestie van verbruik spreiden, dan ga je geen “last” hebben van het capaciteitstarief.
Uiteraard zal je algemeen verbruik ook stijgen in geval van elektrische wagen, dus sowieso wordt de rekening van elektriciteit duurder, maar om extra kosten te vermijden = spreiden.
Blijkbaar kunnen zelfs niet alle wagens de ampere instellen (de Q4 kan het alvast niet). Dus ben blij dat ik het op de P* nog kan aanpassen.
Eens een nachtje over slapen of ik voor 3 of 1 fase kies. Het is toch 300eur per jaar ofzo.
Ja klopt, vrouw haar Q4 kan idd ook niet ingesteld worden, Audi hinkt ver achter tov Polestar.Li1quid schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:08:
[...]
Goh ja, 90% van de tijd hoef ik helemaal niet snel te laden en dan ligt het piekverbruik nog hoog.
Blijkbaar kunnen zelfs niet alle wagens de ampere instellen (de Q4 kan het alvast niet). Dus ben blij dat ik het op de P* nog kan aanpassen.
Eens een nachtje over slapen of ik voor 3 of 1 fase kies. Het is toch 300eur per jaar ofzo.
Gelukkig hebben we slimme laadboxen, daar kan het wel ingesteld worden, wij zetten het op 10A, auto laadt dan aan ongeveer 30km/h.
Is gewoon kwestie van regelmatig te laden in korte sessies, word je rap gewoon.
In elk geval ga je maar maximaal de helft betalen per km elektrisch vs benzine/diesel, zelfs als je geen zonnepanelen hebt, dus die 300 € per jaar ga je snel terug verdiend hebben.
Wat een akelig probleem als zelfs mensen om je heen er van opkijken.sandervd00 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Bij mij is in eerste instantie een aandrijf-as vervangen, daarna 2x de blokken, waarvan de laatste set een ander partnummer hebben gekregen.
Ik ben het met je eens dat het geluid metalig klinkt en ik zou zelf ook zeggen dat het de homokineet is. Ik heb er uitvoerig met de dealer over gesproken en ik heb het idee dat zij het ook vreemd vonden dat het aan de (Brembo) blokken lag. Punt is wel dat het geluid daar twee keer mee verdween.
Waar ik vooral op hoop is dat Polestar zelf nu 'een mannetje' stuurt (of de auto ophaalt) en gaat troubleshooten.
Ik snap je punt, echter dit soort CV-joint ontwerpen worden gewoon gedeeld tussen verschillende fabrikanten en modellen. Wat ik ervaar, is ook goed hoorbaar bij een milde uitslag. Nog sterker, het klinkt alsof ik de hele boel in de soep draai als ik vlot een mooie afrit neem. Op kantoor een parkeerplaats indraaien zorgt ervoor dat iedereen in de buurt omkijkt. Niet heel cool.
Ik zou me doodschamen, en dat moet Polestar dan ZEKER doen..
Waar ik al sinds 2022 nooit echt problemen heb gehad met de app (op iphone/iOS), merk ik sinds de laatste update (of in ieder geval sinds een paar weken) dat ik moeite heb met het aanzetten van de klimaatregeling.
Doorgaans verwees (of verweet
) ik opmerkingen in dit topic naar onhandig gebruik of android toestellen. Maar de laatste tijd werken ook mijn work arounds niet meer.
Vaak werkte het refreshen binnen de app, of het (hard)killen van de app gevolgd door het opnieuw opstarten van de app er voor dat het aanzetten wel lukte. Maar de laatste tijd zie ik hem alleen maar 'updaten' gevolgd door dat er niets gebeurt.
Meer mensen die dit merken in de laatste weken en/of sinds de laatste update?
Doorgaans verwees (of verweet
Vaak werkte het refreshen binnen de app, of het (hard)killen van de app gevolgd door het opnieuw opstarten van de app er voor dat het aanzetten wel lukte. Maar de laatste tijd zie ik hem alleen maar 'updaten' gevolgd door dat er niets gebeurt.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Nee geen problemen hier. Werkt zoals verwacht. Duurt altijd wel 10 seconden ofzo voordat de app terugmeldt dat hij aan staat.MaxxMark schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:06:
Waar ik al sinds 2022 nooit echt problemen heb gehad met de app (op iphone/iOS), merk ik sinds de laatste update (of in ieder geval sinds een paar weken) dat ik moeite heb met het aanzetten van de klimaatregeling.
Doorgaans verwees (of verweet) ik opmerkingen in dit topic naar onhandig gebruik of android toestellen. Maar de laatste tijd werken ook mijn work arounds niet meer.
yep valt me ook op sinds 2.2MaxxMark schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:06:
Doorgaans verwees (of verweet) ik opmerkingen in dit topic naar onhandig gebruik of android toestellen. Maar de laatste tijd werken ook mijn work arounds niet meer.
Misschien rare vraag moet je de update doen. Lees hier heel veel verhalen van die 2.2 dat mensen problemen ondervinden. Is het niet handig om dan ff te wachten totdat de kinderziektes er een beetje uit zijn om te updaten.
Eén keer instellen.Li1quid schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:43:
[...]
Of, in mijn geval, nul keer instellen. Mijn auto had hem zelf op 6A gezet (sinds 2.2 denk ik). En ik me maar afvragen wat er mis was met de laadpaal
Een update wordt na enige tijd niet meer online aangeboden. Je moet dan naar de dealer of wachten op de volgende.Mella1979 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:15:
Misschien rare vraag moet je de update doen. Lees hier heel veel verhalen van die 2.2 dat mensen problemen ondervinden. Is het niet handig om dan ff te wachten totdat de kinderziektes er een beetje uit zijn om te updaten.
Beetje het verhaal van Polestar van de afgelopen 2 jaar. Elke update heeft positieve en negatieve punten. Ik denk dat de meesten hier een update direct installeren als ze hem krijgen aangeboden.Mella1979 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:15:
Er komt vaak ook geen 2.1.1 of 2.1.2 die problemen oplost.
Mella1979 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:15:
VidaR-9 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:31:
[...]
In >99% van de gevallen gaat het gewoon goed.
Ja, mensen kijken ook naar mij zo van: wow, dit klinkt echt niet best... Zou de rijder het wel weten?Hansieo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:57:
[...]
Wat een akelig probleem als zelfs mensen om je heen er van opkijken.
Ik zou me doodschamen, en dat moet Polestar dan ZEKER doen..
Twee weken geleden mijn P2 besteld, yeeh
. Nu een beetje aan het kijken welke accesoires echt een must zijn om te hebben straks. Ben wel benieuwd welke jullie veel gebruiken en wat echt handig is. Tot nu toe mijn lijstje:
HD4Life @ Full-HD
Aan een screen protector in de auto ga ik nog geen €0,02 uitgeven. Volledig onnodig IMHO
Ik begrijp het. Dus er wordt niet vanuit polestar gekeken of er veel problemen worden ondervonden met bepaalde update. Dat ze daar dan een nieuwe versie op uit brengen met verholpen issues.eLScha schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:30:
[...]
Beetje het verhaal van Polestar van de afgelopen 2 jaar. Elke update heeft positieve en negatieve punten. Ik denk dat de meesten hier een update direct installeren als ze hem krijgen aangeboden.
Er komt vaak ook geen 2.1.1 of 2.1.2 die problemen oplost.
Dan wordt het waarschijnlijk een hele nieuwe update.
Zijn er mensen onder jullie die bewust wachten met update om te horen wat andere ervan vinden.
Die heb ik gekocht. Ter overweging is dat je dan niet meer eenvoudig bij de reservesleutel komt zonder de cover te slopen. Er vanuit gaande dat je in dat geval dat je de sleutel nodig hebt, geen micro-schroevendraaier in je zak hebt. Het geheel wordt ook wat zwaar.
Er zijn ook modelletjes met alleen 2 schuifkapjes en ik denk dat die bij nader inzien beter zijn.
my 2 cts
Wie ben jij om te bepalen wat onnodig lang is? Als jij mij had aangesproken had je een grote mond terug gehad. Ja snelladen is het snelst tussen 20%-80% maar zou je daarom niet tot 100% mogen ladenEVdriver schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:21:
Ben afgelopen jaar rustig met mijn vrouw en pas geboren dochtertje op reis geweest, heerlijk rustig aan geen haast. Rustig bij Ionity laden op momenten dat dit nodig was. Aldaar goede faciliteiten om te eten. Als wij dan gaan eten, luier verschonen, voeden etc zat de auto vaak al over de 80%, vertrokken vaak met 92-98% (en ja bij 100% zou ik hem weghalen als nog niet klaar). Wie ben jij dan om jouw laadstrategie aan mij op te leggen?
Verschillende bestuurders, verschillende reizen, verschillende tactieken.
[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 19-07-2022 10:14 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Wellicht dat ik iets over het hoofd zie, maar sinds software 2.2 lijkt het alsof mijn interieurverlichting onder het dashboard (voetgedeelte) niet meer werkt. Heb de verschillende intensiteit niveaus geprobeerd in de software, wordt ook niet opnieuw getriggerd.
Of was dit licht nooit aan tijdens het rijden?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Als je idd een baby en alles moet verzorgen is het weer een ander verhaal. Maar het is wel zo sociaal naar je mede-bestuurders om zo efficiënt mogelijk te laden.Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Wie ben jij om te bepalen wat onnodig lang is? Als jij mij had aangesproken had je een grote mond terug gehad. Ja snelladen is het snelst tussen 20%-80% maar zou je daarom niet tot 100% mogen laden![]()
![]()
Ben afgelopen jaar rustig met mijn vrouw en pas geboren dochtertje op reis geweest, heerlijk rustig aan geen haast. Rustig bij Ionity laden op momenten dat dit nodig was. Aldaar goede faciliteiten om te eten. Als wij dan gaan eten, luier verschonen, voeden etc zat de auto vaak al over de 80%, vertrokken vaak met 92-98% (en ja bij 100% zou ik hem weghalen als nog niet klaar). Wie ben jij dan om jouw laadstrategie aan mij op te leggen?
Ik was een tijdje terug vanuit Duitsland naar huis gereden, moest echt laden (5%). Stond er bij de enige 150kW lader in de buurt een Nederlandse Peugeot e-208 te laden waarbij de bestuurder in geen velden of wegen was te bekennen. Gelukkig ging de Duitser er naast wel netjes weg met 60%, maar dit is gewoon echt hinderlijk voor andere mensen.
Is zoiets niet alleen aan wanneer je in en uitstapt ???xsive schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:17:
Wellicht dat ik iets over het hoofd zie, maar sinds software 2.2 lijkt het alsof mijn interieurverlichting onder het dashboard (voetgedeelte) niet meer werkt. Heb de verschillende intensiteit niveaus geprobeerd in de software, wordt ook niet opnieuw getriggerd.
Idee van een samenleving is dat we het met z’n allen een beetje leuk moeten houden voor elkaar. Als er letterlijk mensen staan te wachten om ook te kunnen laden is laden tot over de 80% niet erg vriendelijk voor je mede-elektrische-bestuurders.Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Wie ben jij om te bepalen wat onnodig lang is? Als jij mij had aangesproken had je een grote mond terug gehad. Ja snelladen is het snelst tussen 20%-80% maar zou je daarom niet tot 100% mogen laden![]()
![]()
Ik vind het in zo’n situatie dan ook helemaal niet gek dat zo’n wachtende bestuurder er wat van zegt. Om dan meteen een grote mond terug te geven lijkt me wat overdreven.
Volgens mij bekend euvel bij 2.2, maar volgens mij heeft niet iedereen er last van, net zoals de spiegels bij het achteruitrijden.xsive schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:17:
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:12:
[...]
![]()
Ik begrijp jullie allebei. In amsterdam zijn er mensen die gerust hun auto bij de laadpaal laten hangen en zelf op vakantie zijn. Dat kan echt niet. Alleen maar dat ze weten dat ze een plekkie hebben.Als je idd een baby en alles moet verzorgen is het weer een ander verhaal. Maar het is wel zo sociaal naar je mede-bestuurders om zo efficiënt mogelijk te laden.
Ik was een tijdje terug vanuit Duitsland naar huis gereden, moest echt laden (5%). Stond er bij de enige 150kW lader in de buurt een Nederlandse Peugeot e-208 te laden waarbij de bestuurder in geen velden of wegen was te bekennen. Gelukkig ging de Duitser er naast wel netjes weg met 60%, maar dit is gewoon echt hinderlijk voor andere mensen.
Er is nog een verschil tussen de langzame 11kW palen en de snelladers. Snelladers zijn bedoeld om snel even een paar procentjes er bij te krijgen zodat je je reis kan hervatten. Plus dat er van deze snelladers over het algemeen niet superveel zijn langs de snelwegen.Mella1979 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:23:
[...]
[...]
Ik begrijp jullie allebei. In amsterdam zijn er mensen die gerust hun auto bij de laadpaal laten hangen en zelf op vakantie zijn. Dat kan echt niet. Alleen maar dat ze weten dat ze een plekkie hebben.
Gebruiker hierboven is gewoon asociaal, het feit dat hij gelijk zegt dat hij een grote mond zal geven zegt wel genoeg
Ja het is een soort van sociaal gedrag om bij drukte te stoppen met laden als de snelheid flink omlaag gaat. En dat zal vaak bij 80% zijn. Maar je kan ook mensen hebben die voor hun rit meer dan 80% nodig hebben. Dat kan je dan toch ook gewoon eerlijk en open communiceren naar iemand die wacht om te laden? En ook daar zou je dan wat begrip voor moeten hebben. Alternatief wat je ook kan afspreken is dat je even die persoon achter je voorlaat, die pakt ff met een pieksnelheid wat % tot hij/zij genoeg heeft en vervolgens wissel je weer.
We willen allemaal gelijk en zsm laden maar helaas is de infrastructuur nog niet zo goed dat het overal en altijd kan.
We willen allemaal gelijk en zsm laden maar helaas is de infrastructuur nog niet zo goed dat het overal en altijd kan.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Het aller aller eerste wat er hier op gegaan is haha. Niet zozeer om het display te beschermen maar anti-fingerprint scheelt mij persoonlijk enorm veel irritaties en constant poetsen (champagne problems i know)...Reinier schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:46:
Aan een screen protector in de auto ga ik nog geen €0,02 uitgeven. Volledig onnodig IMHO
Tuurlijk, in overleg is er altijd wel uit te komen.Juancho schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:31:
Ja het is een soort van sociaal gedrag om bij drukte te stoppen met laden als de snelheid flink omlaag gaat. En dat zal vaak bij 80% zijn. Maar je kan ook mensen hebben die voor hun rit meer dan 80% nodig hebben. Dat kan je dan toch ook gewoon eerlijk en open communiceren naar iemand die wacht om te laden? En ook daar zou je dan wat begrip voor moeten hebben. Alternatief wat je ook kan afspreken is dat je even die persoon achter je voorlaat, die pakt ff met een pieksnelheid wat % tot hij/zij genoeg heeft en vervolgens wissel je weer.
Toch denk ik wel dat het sneller is om hem bij 80% er af te halen en dan verderop evt nog een snellader te pakken. Bij 80% blijft er gewoon echt weinig snelheid over.
Ja heel asociaal, lekker rustig op vakantie en dan komt er een gehaaste Harry die wel even gaat vertellen dat je niet mag laden tot boven de 80%. Gek als je daar gewoon voor betaald. Heb daarbij vermeld een grote mond terug te geven. Als jij dat asociaal vindt dan kan dat. Ik vindt het vrij asociaal om je wil/wens aan iemand anders op te leggen.Shorteh schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Er is nog een verschil tussen de langzame 11kW palen en de snelladers. Snelladers zijn bedoeld om snel even een paar procentjes er bij te krijgen zodat je je reis kan hervatten. Plus dat er van deze snelladers over het algemeen niet superveel zijn langs de snelwegen.
Gebruiker hierboven is gewoon asociaal, het feit dat hij gelijk zegt dat hij een grote mond zal geven zegt wel genoeg
Maar wees gerust hoor ik ben vrij rustig, mocht ik zien dat iemand echt in de knoei zit ben ik de beroerste niet en heb zelf in het verleden wel eens laadsessie (nota bene <80%) onderbroken om later weer verder te gaan. Heb nooit zo'n haast op vakantie/op reis. Zouden meer mensen moeten doen.
voor €60 poets ik liever af en toe.iRenik schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Het aller aller eerste wat er hier op gegaan is haha. Niet zozeer om het display te beschermen maar anti-fingerprint scheelt mij persoonlijk enorm veel irritaties en constant poetsen (champagne problems i know)...
Maar ik moet niks zeggen, want ik heb Polestar logo puddle lights gekocht. Dát is pas echt zinloos
tja je hebt alle soorten mensen, de ene heeft lange tenen en voelt zich onmiddellijk aangevallen, de andere zit met niks of niemand in, ikke ikke en de rest kan stikke, zo gaat het nu eenmaal in deze wereld helaas, moet je rekening mee houden 
zelf zorg ik ervoor geen haast te hebben, scheelt een pak frustraties
zelf zorg ik ervoor geen haast te hebben, scheelt een pak frustraties
[ Voor 13% gewijzigd door K2. op 19-07-2022 10:45 ]
Is wel iets goedkoper (38 euro) te koop. Staat al een tijdje op lijstje maar twijfel inderdaad over het nut. https://www.amazon.nl/dp/B09VRRVB5CReinier schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:43:
[...]
voor €60 poets ik liever af en toe.
Maar ik moet niks zeggen, want ik heb Polestar logo puddle lights gekocht. Dát is pas echt zinloos
Heb er wel meldingen van gezien van andere rijders, 1 constante: allemaal geen plus pack..xsive schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:17:
Dan ben je een stuk schappelijker dan ik. Moet wel een heel uitzonderlijke situatie zijn als ik tijdens een vakantiestop rustig zit te eten met mn gezinnetje om mn auto weg te halen omdat hij boven de 80% zit.Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:36:
[...]
Ja heel asociaal, lekker rustig op vakantie en dan komt er een gehaaste Harry die wel even gaat vertellen dat je niet mag laden tot boven de 80%. Gek als je daar gewoon voor betaald. Heb daarbij vermeld een grote mond terug te geven. Als jij dat asociaal vindt dan kan dat. Ik vindt het vrij asociaal om je wil/wens aan iemand anders op te leggen.
Maar wees gerust hoor ik ben vrij rustig, mocht ik zien dat iemand echt in de knoei zit ben ik de beroerste niet en heb zelf in het verleden wel eens laadsessie (nota bene <80%) onderbroken om later weer verder te gaan. Heb nooit zo'n haast op vakantie/op reis. Zouden meer mensen moeten doen.
Scheelt dat ik waarschijnlijk niet snel boven de 80% kom omdat ik mn auto op lange reizen vaak <10% leeg rijd. Sowieso nog nooit meegemaakt dat het ergens zo druk was dat er mensen stonden te wachten.
Wel apart, ik las dit en ik erger me ook altijd al aan die vingerafdrukken op het scherm. Dus ik keek eens bij Spigen voor mijn XC40 P8.... en die kost ¤29,99: https://www.spigen.com/co...im?variant=40388350443567Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:45:
[...]
Is wel iets goedkoper (38 euro) te koop. Staat al een tijdje op lijstje maar twijfel inderdaad over het nut. https://www.amazon.nl/dp/B09VRRVB5C
Flink verschil met de cover voor de PS2.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Tja, het scherm van een polestar is ook wel veel groter dan dat van een XC40, dus heel gek is het niet?Juancho schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Wel apart, ik las dit en ik erger me ook altijd al aan die vingerafdrukken op het scherm. Dus ik keek eens bij Spigen voor mijn XC40 P8.... en die kost ¤29,99: https://www.spigen.com/co...im?variant=40388350443567
Flink verschil met de cover voor de PS2.
Dat valt ook wel mee hoor, het is idd iets groter maar ook weer niet zoveel groter dat het logisch is dat de prijs 2x zo duur is.k-jah schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Tja, het scherm van een polestar is ook wel veel groter dan dat van een XC40, dus heel gek is het niet?
Moet zeggen dat spigen wel goed spul verkoopt. Ik had voorheen op mijn iphone een anders gehard glas ding. Zag overal nog bellen. Door deze te gebruiken met dat opzetframe erbij. Kan het niet misgaan. Je wil geen bellen zien. En met dit is hij precies mooi uitgelijnt en zie je er niks van. En blijft alles goed werken. Wat bij andere gehard glas schermen ook welleens minder is. Dat de gevoeligheid van het aanraken minder wordt
En nee ik werk niet voor spigen 😉
En nee ik werk niet voor spigen 😉
[ Voor 4% gewijzigd door Mella1979 op 19-07-2022 11:36 ]
Maar het verschil is 8 euroJuancho schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Dat valt ook wel mee hoor, het is idd iets groter maar ook weer niet zoveel groter dat het logisch is dat de prijs 2x zo duur is.
Edit; en het gelinkte product voor de polestar is een “easy fit”, dat van de xc40 niet, kan ook nog een verklaring zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door k-jah op 19-07-2022 12:06 ]
Doe gewoon een kleine spray (detailerspray of glass cleaner) van 100ml en een kleine microvezeldoek in je dashboardkastje voor je scherm en andere interieurdelen. Van zo'n matte protector knapt de boel niet op vind ik.
Voor mij zou dat prima gaan idd maar mijn man is minder poetserig als mij.GuiltyNL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:49:
Doe gewoon een kleine spray (detailerspray of glass cleaner) van 100ml en een kleine microvezeldoek in je dashboardkastje voor je scherm en andere interieurdelen. Van zo'n matte protector knapt de boel niet op vind ik.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/i4WoP3347PqsCkpSFcIBoZlY.jpg?f=fotoalbum_large)