Het begon met de vraag of je een navigatie in CP kan gebruiken en ook de navigatie op het bestuurdersdisplay kan hebben, dit kan dus. Ik gebruik flitsmeister voor de betere waarschuwingen op het gebied van flitsers uiteraard. Ik weet eigenlijk niet goed of dat ook goed werkt zonder een bestemming in te geven.Mr_Music schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:34:
[...]
Wat heeft het dan voor meerwaarde om Flitsmeister in CarPlay op te starten met een navigatiepunt als je toch al Google Maps gebruikt voor je navigatie? En wat die je dan op het display achter het stuur? Ik gok gewoon de Google Maps navigatie?
Helaas, vanmorgen toch weer kantelende spiegelsJeroenV_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:11:
Thuis bij parkeren bleken mijn spiegels ongewenst te kantelen, daarom:
in D gezet
optie aangezet dat ze moeten kantelen
in R gezet zodat ze kantelen
in D gezet zodat ze terugkantelen
optie uitgezet
in R gezet en ze blijven nu staan
De work around die ik ergens las lijkt dus wel te helpen voor nu.

Best irritant, hopelijk wordt dat snel gefixed.
Ja, doet het nietSpeedfreakR schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:
[...]
Al kunnen testen? Ben benieuwd of deze werkt.
De leverancier is nu aan het nakijken of dit in de komende firmware update opgelost kan worden.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
Hebben andere mensen ook het gevoel / idee dat sinds de 2.2 update de afstand van de ACC korter is geworden op in ieder geval het eerste streepje bij lagere snelheden (<=50kmh), en ik twijfelde over het 2e streepje.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Quote mezelf even. Altijd fijn...Paku schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:27:
[...]
Bij mij werkt AudioWagon weer op 2.2. En ook zoals voorheen alleen op de witomrandde USB aansluiting. AAOS komt wel steeds met een melding dat ie het USB apparaat niet herkent. Als je dat wegklikt dan doet AW het prima. Wel irritant overigens want steeds als je instapt komt ie met deze melding. Ik weet eigenlijk niet of ik dit voorheen ook had. Dacht van niet.
Stap vanochtend in, Spotify gaat lekker spelen maar mijn scherm flipt volledig.
Wat ik zie is een deel van Google Maps ter grote van het 'USB fout' melding window ergens op het midden van het scherm. De rest van het scherm blijft zwart. Het zichtbare deel is flikkerend beeld. Alsof het scherm kapot is.
Nadat ik de USB stick had verwijderd was alles weer normaal.
Het lijkt erop dat AAOS een serieus opstartprobleem heeft met een USB stick.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Je weet dat je het ook tegelijkertijd kan gebruiken toch? Bijvoorbeeld door Flitsmeister op CarPlay te starten en Maps gewoon via AAOS op je scherm te houden? Het geluid van de meldingen van bijvoorbeeld Flitsmeister en de kleine popups van deze meldingen in tekst komen als een overlay netjes op je scherm of door het andere geluid heen.Rene schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:15:
Eigenlijk best raar. Na een jaar wachten op CarPlay heb ik het de afgelopen paar dagen geeneens opgestart.
Ik vind de polestar interface zowel mooier visueel, beter in functies en gebruiksvriendelijker. Wat voorbeelden:
- maps: altijd SOC indicatie, navigatie in het scherm voor je neus, zoomen met je vingers “pinch” en nu ook satellite view.
1-0 voor AAOS
- Spotify: je kan door nummers scrollen, netjes album art als underlay in de tile en mogelijkheid tot de gewone commando’s. Geen gebruik van eigen data (mijn baas heeft maar een 10 Gigabyte besteld). Geluidskwaliteit is prima.
2-0 voor AAOS
Telefoneren: kan netjes in het dash voor mijn neus muten. Contacten zijn netjes gesynchroniseerd. Doet het prima.
3-0 voor AAOS
SMSen: dit doe ik eigenlijk nooit tijdens rijden. Vind berichten inspreken altijd moeilijk (wellicht de taal). Maar van wat ik begrijp is dit beter geregeld in CarPlay.
Gelijkspel
Teams, whatsapp: dit werkt beter op CarPlay. Alhoewel ik gewoon aanschuif in de vergadering op teams via mijn Bluetooth verbinding. Anyhow, ik doe dit zelden onder het rijden maar ik ben het eens met de consensus dat CP dit beter voor elkaar heeft.
3-1 Voor AAOS
Navigatie: zoals hierboven. Ja we hebben nu Flitsmeister en Waze. Ik gebruik dit eigenlijk zelden. Mede omdat Flitsmeister in Noorwegen niet zo uitgebreid is als in NL. Wellicht dat ik op de lange rit FM wel aanzet. Dit is hoe dan ook stukken beter op CP want op AAOS is het 3x niks.
3-2 voor AAOS
Let op: 100% subjectief
Het is niet OF-OF maar EN-EN, gewoon het beste nemen van beiden
Ik mag me ook melden. Afgelopen zaterdag een P2 SMSR Pilot & Plus besteld in Magnesium 19'' als private lease. Vandaag is de aanvraag goedgekeurd, en zojuist zie ik (was ik zaterdag al voor gewaarschuwd) dat de prijs van dezelfde configuratie ruim 40 eu / maand omhoog is gegaan. De gecommuniceerde levertijd is (was?) november, maar als ik de melding in het geel bovenaan de bestelpagina zie zal het eerder januari worden.
We gaan het meemaken! Indrukken tijdens de testrit waren in elk geval zeer positief!
We gaan het meemaken! Indrukken tijdens de testrit waren in elk geval zeer positief!
Zou idd iets korter kunnen zijn, op de snelweg lijkt het gelijk te zijn.MaxxMark schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:37:
Hebben andere mensen ook het gevoel / idee dat sinds de 2.2 update de afstand van de ACC korter is geworden op in ieder geval het eerste streepje bij lagere snelheden (<=50kmh), en ik twijfelde over het 2e streepje.
Wat wel positief opvalt is dat de ACC met 2.2 een stuk rustiger/gecontroleerder is. Dus niet hard afremmen op langzamere voorligger, maar nu rustig er naar toe uitrijden. Stuk comfortabeler en ook efficiënter denk ik
Ik was al bang voor dit scenario. Ik heb gezwijnd, op moment van bestellen viel een bestelling uit, de auto was net de kade opgeredenFreakie1NL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:08:
[...]
Mijn P2 met 19 inch is 2 maanden verschoven richting december. Zou natuurlijk absurd zijn als dit vanwege de velgen is. Pak dan gewoon oude 19 inch.
Wat ik denk, misschien negatief, dat PS veel te positief is mbt levertijden. Maar iedere contract die betekent is is binnen. Je kan dan later altijd de boodschap brengen dat de levering uitgesteld is.... Binnen is binnen....
Alle merken roepen al 2023, toen ik bestelde in maart kreeg ik juni te horen - ik geloof daar niet alles van.
Ervaring mbt Apple CarPlay: Ik heb 2 telefoons. Bij het inschakelen van ACP wordt gevraagd om BT uit te zetten als je APC wilt gebruiken.
Het blijkt nu dat dit voor beide telefoons is!
Ik dacht handig mijn privé als ACP, mijn werktelefoon gewoon via BT geschakeld te houden....
Nee dus, APC aan, op beide toestellen geen BT verbinding meer
.
Hier kwam ik achter doordat ik een telefoontje kreeg op mijn werktelefoon en deze niet over het systeem ging, maar via de GSM speaker....
Het blijkt nu dat dit voor beide telefoons is!
Ik dacht handig mijn privé als ACP, mijn werktelefoon gewoon via BT geschakeld te houden....
Nee dus, APC aan, op beide toestellen geen BT verbinding meer
Hier kwam ik achter doordat ik een telefoontje kreeg op mijn werktelefoon en deze niet over het systeem ging, maar via de GSM speaker....
De auto zet de hele BT verbinding uit. Als je probeert te pairen kan dat niet als AirPlay actief is.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Yep, ik had per telefoon / verbinding verwacht, nee dus.
Dus geen APC voor mij / niet bruikbaar, heb beide telefoons nodig. Helaas zijn ze niet beiden tegelijk actief (wel in mijn andere wagen, de BMW, super handig!) maar in het telefoon config scherm kan je ze wel redelijk snel switchen.
Met ACP is dat veel omslachtiger, wil je dat niet op die manier.
Dus geen APC voor mij / niet bruikbaar, heb beide telefoons nodig. Helaas zijn ze niet beiden tegelijk actief (wel in mijn andere wagen, de BMW, super handig!) maar in het telefoon config scherm kan je ze wel redelijk snel switchen.
Is een dual sim geen optie voor je?blue eyes schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:39:
Yep, ik had per telefoon / verbinding verwacht, nee dus.
Bedoel je zoiets? Dit heb ik nl. al 2 keer gehad sinds de software upgrade en zou zomaar eens te maken kunnen hebben met het feit dat die USB-C cardreader erin zit....Paku schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Quote mezelf even. Altijd fijn...![]()
Stap vanochtend in, Spotify gaat lekker spelen maar mijn scherm flipt volledig.
Wat ik zie is een deel van Google Maps ter grote van het 'USB fout' melding window ergens op het midden van het scherm. De rest van het scherm blijft zwart. Het zichtbare deel is flikkerend beeld. Alsof het scherm kapot is.
Nadat ik de USB stick had verwijderd was alles weer normaal.
Het lijkt erop dat AAOS een serieus opstartprobleem heeft met een USB stick.
:strip_exif()/f/image/1Ig1moCKqcXJVvvC7zhmxdvN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat ziet er heel fijn uit. Hoeveel ben je hiervoor kwijt als ik het vragen mag?
Magnifique schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:33:
Vandaag mijn auto weer opgehaald na meerdere behandelingen met een N-XTC coating.
Ik ben er heel erg blij mee en wilde dit even delen met jullie![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Elke dag leer je weer iets nieuws over je auto. Als je dit knopje lang ingedrukt houdt kun je de kleur veranderen... Het is de schakelaar van de verlichting. Of heeft het lang ingedrukt houden nog een andere functie?
:strip_exif()/f/image/WKwdJKFCM5n9CDQdeSswPqFV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WKwdJKFCM5n9CDQdeSswPqFV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tlVx5e1JzsJRL3XnjN9iGfkK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door MarvinOA op 07-07-2022 14:19 ]
Schietstoel?MarvinOA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:18:
Elke dag leer je weer iets nieuws over je auto. Als je dit knopje lang ingedrukt houdt kun je de kleur veranderen... Het is de schakelaar van de verlichting. Of heeft het lang ingedrukt houden nog een andere functie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat inderdaad. Het scherm flikkerde als een dolle en stopte pas nadat ik de USB stick eruit had gehaald.PvS_68 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:32:
[...]
Bedoel je zoiets? Dit heb ik nl. al 2 keer gehad sinds de software upgrade en zou zomaar eens te maken kunnen hebben met het feit dat die USB-C cardreader erin zit....
[Afbeelding]
Als ik mijn iPhone via CarPlay aansluit en in de draadloze oplader leg, dan gaat rechtsboven in het auto-display dat draadloos-laden-icoontje branden. De telefoon is uiteraard aangesloten via de kabel, dus zou niet draadloos mogen laden. Op een normale Qi lader stopt het draadloos laden ook bij het aansluiten van een kabel.
Iemand enig idee idee hoe te controleren valt of de iPhone draadloos laadt op dat moment?
Iemand enig idee idee hoe te controleren valt of de iPhone draadloos laadt op dat moment?
Je telefoon omdraaien? (Scherm naar beneden)eLScha schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:35:
Als ik mijn iPhone via CarPlay aansluit en in de draadloze oplader leg, dan gaat rechtsboven in het auto-display dat draadloos-laden-icoontje branden. De telefoon is uiteraard aangesloten via de kabel, dus zou niet draadloos mogen laden. Op een normale Qi lader stopt het draadloos laden ook bij het aansluiten van een kabel.
De iPhone zelf staat niet toe dat zowel de MagSafe alsook de Lightning-kabel tegelijkertijd laden. Dus de auto kan wel vinden dat hij draadloos opladen aan het aanbieden is, maar de telefoon zal er niet op reageren als je kabel erin zit.eLScha schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:35:
Dit is wat Apple er zelf van zegt:
If your iPhone is connected to both a MagSafe Charger and power via a Lightning port, your iPhone will charge via the Lightning connector. As with other wireless chargers, your iPhone or MagSafe Charger might get slightly warmer while your iPhone charges.
Zie hiervoor https://discussions.apple.com/thread/252301370
MarvinOA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:18:
Jazeker heeft dat een functie. Als deze rood brand gaat de binnenverlichting niet branden bij het openen van de portieren. Zodra deze wit brand wel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook gepost in forum 'Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa'.
App / website om te koppelen met je EV (je kan 2 weken gratis proberen)
https://www.tronity.io/?lang=en
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8q4CEOIpNmMyMDhG7ljJSyoM.jpg?f=user_large)
Lijst van supported auto's:
https://help.tronity.io/h...icles-and-Characteristics
Reaktie in dat forum: Ik weet dat Tronity live kan koppelen met ABRP (om je SOC onderweg te delen), maar dit werkt niet met alle wagens (bvb BMW update'n z'n SOC pas na de rit, dus dan heb je niets aan die feature onderweg).
Link om Trionity met ABRP te koppelen, zoals werd aanbevolen in reaktie hieronder.
http://xg5jn.mjt.lu/nl2/xg5jn/056v.html
Reactie van Trionity over koppeling met Polestar:
We not getting all information via Android Automotive.
We hope there will be soon a API from Polestar.
This is currently the issue.
Video die ABRP geinstalleerd op Android Automotive in een Polestar laat zien:
YouTube: Testing app ABRP integrated in Polestar 2
Lijst van ABRP met Livedata. Hier wordt Tronity ook in een kolom genoemd. Bij Polestar geen info.
https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/
Iemand ABRP en Trionity voor een Polestar als eens gekoppeld?
App / website om te koppelen met je EV (je kan 2 weken gratis proberen)
https://www.tronity.io/?lang=en
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8q4CEOIpNmMyMDhG7ljJSyoM.jpg?f=user_large)
Lijst van supported auto's:
https://help.tronity.io/h...icles-and-Characteristics
Reaktie in dat forum: Ik weet dat Tronity live kan koppelen met ABRP (om je SOC onderweg te delen), maar dit werkt niet met alle wagens (bvb BMW update'n z'n SOC pas na de rit, dus dan heb je niets aan die feature onderweg).
Link om Trionity met ABRP te koppelen, zoals werd aanbevolen in reaktie hieronder.
http://xg5jn.mjt.lu/nl2/xg5jn/056v.html
Reactie van Trionity over koppeling met Polestar:
We not getting all information via Android Automotive.
We hope there will be soon a API from Polestar.
This is currently the issue.
Video die ABRP geinstalleerd op Android Automotive in een Polestar laat zien:
YouTube: Testing app ABRP integrated in Polestar 2
Lijst van ABRP met Livedata. Hier wordt Tronity ook in een kolom genoemd. Bij Polestar geen info.
https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/
Iemand ABRP en Trionity voor een Polestar als eens gekoppeld?
[ Voor 5% gewijzigd door fredderf op 07-07-2022 15:20 ]
Het heeft mij 2500,-- inclusief btw gekost, veel meer dan bij andere maar dat komt omdat er onder andere 3 lagen zijn aangebracht. Er waren ook goedkopere opties maar daar heb ik dus niet voor gekozen.MarvinOA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:17:
Dat ziet er heel fijn uit. Hoeveel ben je hiervoor kwijt als ik het vragen mag?
[...]
Verder zijn de ruiten inclusief panoramadak, grill, wielen en andere kunststof onderdelen ook allemaal behandeld.
Hij heeft er minimaal 50 uur in gestopt en ik ben hem een week en dus niet 1 dag kwijt geweest.
Persoonlijk vindt ik het het geld meer dan waard, de standaard lak is zo onwijs slecht en dit lost het perfect op.
Dit staat er in de handleiding en ik wist het idd ook niet:MarvinOA schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Automatische bediening voor interieurverlichting
De automatische bediening wordt geactiveerd en gedeactiveerd door de knop voor interieurverlichting ingedrukt te houden. Als de knop:
- wit brandt, is de automatische bediening geactiveerd
- oranje brandt, is de automatische bediening gedeactiveerd
Vervanging van de klassieke schakelaar in oudere auto's. Zie geen reden om dit ooit te gebruiken, of heeft iemand een use case?
Wat betreft het probleem met het kantelen van de buitenspiegels.
Ik heb het idee dat ie dat niet doet als je met nog voldoende voorwaartse snelheid de auto in achteruit zet. Ik druk meestal al naar R als de auto nog aan het afremmen is in D en bijna stilstaat. In dat geval kantelen de spiegels niet. Als ik stilsta en naar R schakel doet ie dat wel. Bijvoorbeeld als je nog een keer extra moet steken. Heb het niet 100% geverifieerd maar mijn gevoel zegt dat dit zo werkt. Meer mensen dat idee?
Ik heb het idee dat ie dat niet doet als je met nog voldoende voorwaartse snelheid de auto in achteruit zet. Ik druk meestal al naar R als de auto nog aan het afremmen is in D en bijna stilstaat. In dat geval kantelen de spiegels niet. Als ik stilsta en naar R schakel doet ie dat wel. Bijvoorbeeld als je nog een keer extra moet steken. Heb het niet 100% geverifieerd maar mijn gevoel zegt dat dit zo werkt. Meer mensen dat idee?
Zou goed kunnen, de snelheid van de auto lijkt invloed te hebben op het neer/opklappen van de buitenspiegels.gerrit105 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:44:
Wanneer je met neergeklapte zijspiegels een stukje achteruit rijdt boven 'inparkeersnelheid', dan kantelen ze ook automatisch weer naar boven.
Plus nog wat geld voor een zonnebril om de auto te aanschouwenMagnifique schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:17:
[...]
Het heeft mij 2500,-- inclusief btw gekost, veel meer dan bij andere maar dat komt omdat er onder andere 3 lagen zijn aangebracht. Er waren ook goedkopere opties maar daar heb ik dus niet voor gekozen.
Verder zijn de ruiten inclusief panoramadak, grill, wielen en andere kunststof onderdelen ook allemaal behandeld.
Hij heeft er minimaal 50 uur in gestopt en ik ben hem een week en dus niet 1 dag kwijt geweest.
Persoonlijk vindt ik het het geld meer dan waard, de standaard lak is zo onwijs slecht en dit lost het perfect op.
Stel: je vergeet de straatprostituee af te zetten voordat je in de schemer naar huis rijdt. Met deze optie kun je er met een beetje geluk mee wegkomen wanneer je de auto op de oprit plaatst, en moeder de vrouw al naar je uitkijkt. Je kunt met de verlichting uit dan staalhard beweren dat je weer een elektrische storing hebt, en dat je flink hebt moeten zweten om toch fijn op tijd te komen (AartJW schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:21:
[...]
Dit staat er in de handleiding en ik wist het idd ook niet:
Automatische bediening voor interieurverlichting
De automatische bediening wordt geactiveerd en gedeactiveerd door de knop voor interieurverlichting ingedrukt te houden. Als de knop:
- wit brandt, is de automatische bediening geactiveerd
- oranje brandt, is de automatische bediening gedeactiveerd
Vervanging van de klassieke schakelaar in oudere auto's. Zie geen reden om dit ooit te gebruiken, of heeft iemand een use case?

Er zijn er vast meer.
[ Voor 5% gewijzigd door GeurtG op 07-07-2022 17:02 ]
Nee, ik heb echt dit gescheiden nodig, waarbij ik mijn werkomgeving ook echt fysiek gescheiden moet houden.
Geen issues met 2 telefoons, heb ik al 25 jaar ongeveer.
Vind het nu in deze tijd meer een beperking van de huidige Polestar, mijn BMW kan dit wel prima. Technisch kan dit gewoon. Keuzes
[ Voor 7% gewijzigd door blue eyes op 07-07-2022 17:50 ]
Bij mij heeft hij het nu een keer gedaan (bij wegrijden vanuit stilstand). Daarna nog niet weer. Niets veranderd aan de instellingen.gerrit105 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:44:
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Geniaal! Waarom heb ik daar niet aan gedacht!?!GeurtG schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:58:
[...]
Stel: je vergeet de straatprostituee af te zetten voordat je in de schemer naar huis rijdt. Met deze optie kun je er met een beetje geluk mee wegkomen wanneer je de auto op de oprit plaatst, en moeder de vrouw al naar je uitkijkt. Je kunt met de verlichting uit dan staalhard beweren dat je weer een elektrische storing hebt, en dat je flink hebt moeten zweten om toch fijn op tijd te komen (). En dan is het tijd voor de aardappelen (terwijl de straatprostituee zichzelf moet uitlaten).
Er zijn er vast meer.

Bug or feature?!
Wanneer Flitsmeister een melding geeft en Spotify speelt, dan gaat deze laatste in de pauze stand en speelt dus niet automatisch verder als FM klaar is. Dan moet je eerst naar Spotify en deze weer starten… dat is niet toch van deze tijd?!
En als iemand je belt, dan kun je niet met de knop op het stuur aannemen en/of ophangen
… het hele CarPlay voegt voor mij weinig toe op deze wijze.
Hopelijk komt FM op AAOS snel en dan kan CP wat mij betreft er af gehaald worden.
Enige pluspunt van CP is de drie jaar extra data die ik gekregen heb voor het wachten op deze lege huls 😂😂😂.
Wanneer Flitsmeister een melding geeft en Spotify speelt, dan gaat deze laatste in de pauze stand en speelt dus niet automatisch verder als FM klaar is. Dan moet je eerst naar Spotify en deze weer starten… dat is niet toch van deze tijd?!
En als iemand je belt, dan kun je niet met de knop op het stuur aannemen en/of ophangen
Hopelijk komt FM op AAOS snel en dan kan CP wat mij betreft er af gehaald worden.
Enige pluspunt van CP is de drie jaar extra data die ik gekregen heb voor het wachten op deze lege huls 😂😂😂.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ik heb hetzelfde, moet nu ook iedere keer in het Bluetooth menu van telefoon wisselen, Volkswagen accepteert ook gewoon 2 telefoons tegelijkblue eyes schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 17:43:
[...]
Nee, ik heb echt dit gescheiden nodig, waarbij ik mijn werkomgeving ook echt fysiek gescheiden moet houden.
Geen issues met 2 telefoons, heb ik al 25 jaar ongeveer.
Vind het nu in deze tijd meer een beperking van de huidige Polestar, mijn BMW kan dit wel prima. Technisch kan dit gewoon. Keuzes
Oef als ik dit scherm zie krijg ik spontaan de behoefte om je een anti-fingerprint screenprotector op te sturen 😂PvS_68 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:32:
[...]
Bedoel je zoiets? Dit heb ik nl. al 2 keer gehad sinds de software upgrade en zou zomaar eens te maken kunnen hebben met het feit dat die USB-C cardreader erin zit....
[Afbeelding]
Ik vroeg me af wat er bij de recente OTA update mis zou gaan. Tot nu toe is het enige issue dat de auto nog maar op één fase laadt

Ik had dit een maand of 2 terug, toen was de onboard charger kapot. Auto uiteindelijk een week kwijt geweest. Hoop voor je dat de software het weer netjes rechttrektReinier schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:42:
Ik vroeg me af wat er bij de recente OTA update mis zou gaan. Tot nu toe is het enige issue dat de auto nog maar op één fase laadt
Zijn er mensen die de 'usb-sleutel' gebruiken als sleutel en zo ja, hoe heb je die enigszins fatsoenlijk aan de sleutelbos gekregen?
P2 SMSR Snow non-PP 20”
Ja ik gebruik hem dagelijks, zit aan mijn sleutelbos met een klein ringetje. De meeste ringetjes passen niet inderdaad, maar had deze kleine toevallig nog liggen.xLes schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:01:
Zijn er mensen die de 'usb-sleutel' gebruiken als sleutel en zo ja, hoe heb je die enigszins fatsoenlijk aan de sleutelbos gekregen?
Ik durf dat niet. Omdat er geen fysiek sleutelblad in zit kun je je auto niet in als je dat TCAM-issue hebt. Ook gaat de niet vervangbare batterij niet lang mee.xLes schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:01:
Ja, alleen maar sinds ik hem heb. Ik heb een dunner ringetje gebruikt om hem zodoende aan de sleutelbos te krijgen. Was wel flink geprutsxLes schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:01:
Eerder plaatje van gepost dus die hergebruik ik:
:strip_exif()/f/image/L8t7o8dihtkvsyls2jZqWsZC.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb mijn fair share aan issues wel gehad, maar gelukkig nooit de issues waarvoor ik de fysieke sleutel nodig had. De enige keren dat ik de normale sleutels heb gebruikt is om te pairen / de auto vroeg om alle sleutels aanwezig te hebben.
Bij mij flikkerde het niet, maar was heel het scherm bevroren. Ik kon alleen de reset (20 sec onderaan drukken) uitvoeren. Zal het eens proberen als het weer gebeurd om dan de USB-stick eruit te trekken.Paku schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:29:
[...]
Ja dat inderdaad. Het scherm flikkerde als een dolle en stopte pas nadat ik de USB stick eruit had gehaald.
Daarmee zou het dan in mijn geval enkel wat langer duren tot het er uiteindelijk weer zo uit zou zien.iRenik schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:40:
[...]
Oef als ik dit scherm zie krijg ik spontaan de behoefte om je een anti-fingerprint screenprotector op te sturen 😂
Maar de hint is duidelijk. Ik zal hem van het weekend eens poetsen.
In tegenstelling tot de mensen die hem al gebruikten vóórdat ze hem hadden.
ik snap nu dat je het als "uitsluitend" bedoelt
Hoe weet je of Waze sneller was? Dat kan je alleen echt zeggen als je met 2 auto’s tegelijk rijd ene op gm en de andere op waze, ik heb beide wel eens gebruikt maar nooit echt een idee gehad dat het uiteindelijk scheelt, beetje hetzelfde idee dat de ene vrachtwagen de ander inhaalt en vervolgens naast elkaar bij het verkeerslicht staan om daar voor rood licht te wachten🤣 de tijdswinst die je misschien haalt met een andere route wordt ongedaan gemaakt, door het stilstaan bij een verkeerslicht of het zoeken van een parkeerplaatsiRenik schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:05:
Ik heb het zojuist onderweg naar Antwerpen voor elkaar gekregen om zowel Waze op het grote scherm en GM op de cockpit tegelijk te laten draaien. Zelfde bestemming maar beide gaven telkens een andere route weer. Waze was sneller 😜
Lastig te zien op deze foto maar m’n kabeltje is ultrakort:
[Afbeelding]
Tja zou kunnen echter stuurde GM me 2x een file in terwijl Waze eromheen ging en het reed door. Daarbij kwam ik op de tijd van Waze ook daadwerkelijk aan en GM kwam nog wel met een nieuwe suggestie maar nooit die aankomsttijd…daniel14 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:41:
[...]
Hoe weet je of Waze sneller was? Dat kan je alleen echt zeggen als je met 2 auto’s tegelijk rijd ene op gm en de andere op waze, ik heb beide wel eens gebruikt maar nooit echt een idee gehad dat het uiteindelijk scheelt, beetje hetzelfde idee dat de ene vrachtwagen de ander inhaalt en vervolgens naast elkaar bij het verkeerslicht staan om daar voor rood licht te wachten🤣 de tijdswinst die je misschien haalt met een andere route wordt ongedaan gemaakt, door het stilstaan bij een verkeerslicht of het zoeken van een parkeerplaats
Anyhoe het ging er meer om dat je beide nav’s dus wel naast elkaar kunt laten draaien 👍🏻
eCall Error...
TS reset methode werkt niet.
Nu wel ik de 12V accu los koppelen, maar waar zit die?
In het vooronder. Onder de grote zwarte afdekplaat aan de bestuurderskant.dagobert1966 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:44:
eCall Error...
P2 Launch Edition Void 20”
https://www.polestar.com/nl/preconfigured-cars/
Er zijn opnieuw voorraadmodellen.
Begin augustus kan je al met een P2 rijden
De 20inch velgen moet je er wel bijnemen...
Er zijn opnieuw voorraadmodellen.
Begin augustus kan je al met een P2 rijden
De 20inch velgen moet je er wel bijnemen...
[ Voor 15% gewijzigd door Li1quid op 08-07-2022 20:11 ]
Ik heb daar nu ook last van 😔Reinier schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:42:
Update: sta nu bij een andere laadpaal en gewoon 3 fase.
[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 08-07-2022 23:26 ]
De mijne nog op 2 fasen. Daar kwam ik gisteren pas achter toen eindelijk mijn laadpaal na reparatie weer aangesloten is. Het ligt niet aan de Zappi want mijn Fiat laadt wel op 3 fasen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Op het ps forum is een sticky thread, samen met foto’s.dagobert1966 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:44:
eCall Error...
Vreemde vraag denk ik....
maar weet iemand al meer over het bandenverbruik van de Polestar? (en bij welke rijstijl?)
Ik rij zelf niet zo veel de laatste tijd en heb zomer/winterbanden en kan er dus nog geen ruk over zeggen.
Wellicht dat er hier Polestar km-vreters zijn die al een indicatie hebben??
tia.
maar weet iemand al meer over het bandenverbruik van de Polestar? (en bij welke rijstijl?)
Ik rij zelf niet zo veel de laatste tijd en heb zomer/winterbanden en kan er dus nog geen ruk over zeggen.

tia.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Mijne zaten laatste bij de beurt na zo’n ~20K km op ~3.5mm. Voor ging iets harder dan achter.Hansieo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:08:
Ik rij zelf niet zo veel de laatste tijd en heb zomer/winterbanden en kan er dus nog geen ruk over zeggen.![]()
tia.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Hele domme vraag misschien, maar .. welk PS forum?k-jah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 07:59:
[...]
Op het ps forum is een sticky thread, samen met foto’s.
Ik gebruik geen fb
Kijk eens in je PB’sdagobert1966 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:19:
[...]
Hele domme vraag misschien, maar .. welk PS forum?
Ik gebruik geen fb
VidaR-9 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:12:
[...]
Mijne zaten laatste bij de beurt na zo’n ~20K km op ~3.5mm. Voor ging iets harder dan achter.
En hoe zou je jouw rijstijl omschrijven? regelmatig sprintjes, maar de rest rustig?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Een bug en wel tweemaal, aannemende dat je de Spotify van AAOS gebruikt en niet die van je telefoon (want die pauzeert netjes en gaat gewoon verder). CarPlay is een applicatie op je telefoon dus werkt op iedere auto hetzelfde, de fabrikant moet zorgen voor de koppeling en aansturing van de fysieke zaken die auto-afhankelijk zijn. Beide zaken die je aanstipt doen het prima in mijn huidige auto, Polestar heeft nog werk te doenP2Hattem schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:16:
Bug or feature?!

Kan zijn dat je naast het loskoppel van de accu ook de TCAM module moet loskoppelen. Niet heel ingewikkeld en hier de hele handleiding:dagobert1966 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:44:
eCall Error...
https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/
[ Voor 26% gewijzigd door AartJW op 09-07-2022 08:54 ]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet. Zodra ik een route start in Waze wordt de route in gm gewist en vice versa. Overigens lukt het wel met Flitsmeister.iRenik schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:05:
Ik heb het zojuist onderweg naar Antwerpen voor elkaar gekregen om zowel Waze op het grote scherm en GM op de cockpit tegelijk te laten draaien. Zelfde bestemming maar beide gaven telkens een andere route weer. Waze was sneller 😜
Lastig te zien op deze foto maar m’n kabeltje is ultrakort:
[Afbeelding]
Hier idem. Zomerbanden afgenomen bij +-20K km. Dan even met winterbanden gereden en enkele maanden geleden nieuwe zomerbanden opgelegd. Eerste set zomerbanden was dus versleten na 20K km. Regelmatig sprintjes. Verbruik bij dit weer zit gemiddeld op 22kWh/100km als dat een indicatie is. (20” velgen PP)VidaR-9 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:12:
[...]
Mijne zaten laatste bij de beurt na zo’n ~20K km op ~3.5mm. Voor ging iets harder dan achter.
Dat vage vermoeden had ik al 😉.GeurtG schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:46:
[...]
Een bug en wel tweemaal, aannemende dat je de Spotify van AAOS gebruikt en niet die van je telefoon (want die pauzeert netjes en gaat gewoon verder). CarPlay is een applicatie op je telefoon dus werkt op iedere auto hetzelfde, de fabrikant moet zorgen voor de koppeling en aansturing van de fysieke zaken die auto-afhankelijk zijn. Beide zaken die je aanstipt doen het prima in mijn huidige auto, Polestar heeft nog werk te doen.
Het kan CP niet kwalijk genomen worden dat AAOS niet verder speelt, want CP weet (denk ik) niet dat AAOS bestaat?!
Dus ja, Polestar moet nog even fors aan de bak om dat beter voor elkaar te krijgen.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Tsja, het is wel dubieus dat bijvoorbeeld de stuurknoppen na zoveel maanden uitstel niet goed lijken te werken. Je zou verwachten dat zo’n basis functionaliteit uitermate goed getest wordt. Polestar heeft misschien wel een leger aan developers, maar het ontwikkelteam lijkt niet het scherpste mes uit de lade en het slijpen gaat moeizaam 😓. Maar het opgroeien van peuters gaat met pieken en dalen, and forward we goP2Hattem schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:11:
[...]
Dat vage vermoeden had ik al 😉.
Het kan CP niet kwalijk genomen worden dat AAOS niet verder speelt, want CP weet (denk ik) niet dat AAOS bestaat?!
Dus ja, Polestar moet nog even fors aan de bak om dat beter voor elkaar te krijgen.
blijkbaar zou er een automatische OTA naar de wagens gepushed zijn dat het kantelen van de spiegels verhelpt:
:strip_exif()/f/image/FQws8AMbdt7oHgzvih82NSgy.webp?f=fotoalbum_large)
Let wel, dit lijkt voornamelijk bij de UK spec auto’s te zijn, die hadden nog het probleem waar de snelheid in km/u ipv m/u getoond werd.
Geen idee of onze wagens deze Auto OTA ook hebben ontvangen.
Het kantelen van de spiegels heb ik wel deze week niet meer veel gezien.
:strip_exif()/f/image/FQws8AMbdt7oHgzvih82NSgy.webp?f=fotoalbum_large)
Let wel, dit lijkt voornamelijk bij de UK spec auto’s te zijn, die hadden nog het probleem waar de snelheid in km/u ipv m/u getoond werd.
Ik heb geen winterbanden en bij de 30.000 km beurt had ik rondom nog ruim 5mm profiel. Ik denk dat de banden op de 19” velgen (die ik heb) meer ontworpen zijn voor een langere levensduur en lage rolweerstand dan die op de 20”, die wat meer op handling gericht zijn.Hansieo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:08:
Ik rij zelf niet zo veel de laatste tijd en heb zomer/winterbanden en kan er dus nog geen ruk over zeggen.![]()
tia.
Op turbo rotondes haal ik meestal anderen in via de binnenste baan, dus bijzonder rustig rijd ik zeker niet.
[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 09-07-2022 11:11 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Sportief. Maar rij wel veel snelweg.Hansieo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:26:
[...]
![]()
En hoe zou je jouw rijstijl omschrijven? regelmatig sprintjes, maar de rest rustig?
Het viel mij mee. M’n achterbanden op de 330i deden zo’n 20-25K km tot wettelijk minimum.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Geweldig!
Bedankt!
Bedankt!AartJW schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:49:
[...]
Kan zijn dat je naast het loskoppel van de accu ook de TCAM module moet loskoppelen. Niet heel ingewikkeld en hier de hele handleiding:
https://www.polestar-foru...-ron-swanson-method.6744/
Ik heb idd nu al 2 dagen geen gedoe meer gehad met de spiegels, dus mogelijk is er wat aangepast?!k-jah schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:34:
blijkbaar zou er een automatische OTA naar de wagens gepushed zijn dat het kantelen van de spiegels verhelpt:
[Afbeelding]
Nu heb ik wel een trucje toegepast dat ik hier gelezen heb: de auto al in R zetten als je bijna stil staat vanuit D. Kweetniet of dat idd een workaround was of dat het al eerder verholpen is.
Edit:
Zojuist gestart en meteen in R en géén spiegelkanteling 👍.
Dit zal dan idd ‘onder water’ aangepast zijn lijkt het. Als als dat zo gebeurd is, dan is dat lekker snel opgepakt, want 2.3 zal nog wel even duren.
[ Voor 10% gewijzigd door P2Hattem op 09-07-2022 17:20 ]
Ontkoppelen 12v en Tcam heeft niet geholpen ...dagobert1966 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:44:
eCall Error...
Dus toch de dealer ...
Steady 200km/h rijden in Duitsland is trouwens 40-41kWh per 100km met dit weer en de 19 inch wielen
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
ook jij bedankt voor de input..guido66 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:58:
[...]
Ik heb geen winterbanden en bij de 30.000 km beurt had ik rondom nog ruim 5mm profiel. Ik denk dat de banden op de 19” velgen (die ik heb) meer ontworpen zijn voor een langere levensduur en lage rolweerstand dan die op de 20”, die wat meer op handling gericht zijn.
Op turbo rotondes haal ik meestal anderen in via de binnenste baan, dus bijzonder rustig rijd ik zeker niet.
Elk uur laden 🤣🙈xsive schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:24:
Steady 200km/h rijden in Duitsland is trouwens 40-41kWh per 100km met dit weer en de 19 inch wielen
Maar je komt ook dubbel zo snel op je bestemming
2e setje Brembo blokken zitten er inmiddels onder. Gekraak is weg, alleen was de vorige keer na nieuwe blokken ook zo. Na een week of 6-8 begonnen ze toch weer lawaai te maken. De oude blokken gaan voor onderzoek naar Polestar. Hopen dat het nu klaar is.sandervd00 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:29:
[...]
De blokken van de Brembo's zijn bij mij al een keer vervangen. Ik hoorde wel dat inmiddels het partnummer voor de blokken is aangepast wat impliceert dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
Verwijderd
Ik hoop het ook voor je maar ik ben bang dat zodra het vet verdwenen is het gekraak en getik weer terug is.sandervd00 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 23:53:
[...]
2e setje Brembo blokken zitten er inmiddels onder. Gekraak is weg, alleen was de vorige keer na nieuwe blokken ook zo. Na een week of 6-8 begonnen ze toch weer lawaai te maken. De oude blokken gaan voor onderzoek naar Polestar. Hopen dat het nu klaar is.
Check PBVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:08:
[...]
Wil het nog lukken met de dashboard-cam opnames?
Voor de mensen die dit nog niet wisten. Je kunt kennelijk instellen hoe hoog de trunk open mag. Ik wist dit nog niet. Grappig
Youtube video
Youtube video
Uit de manual:Mr_Music schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:01:
Voor de mensen die dit nog niet wisten. Je kunt kennelijk instellen hoe hoog de trunk open mag. Ik wist dit nog niet. Grappig
Youtube video
Setting max. opening
Open the tailgate and stop it in the preferred opening position.
Press and hold down the button on the underside of the tailgate for approximately 3 seconds.
> Two signals sound, and the stored position is therefore saved.
In de video laat de beste man de klep voledig omhoog komen en doet hem dan handmatig naar beneden.
Je kunt ook de achterklep stoppen met verder opengaan door op de linkerknop te duwen tijdens het openen. Dit was voor mij handig toen de klep openging en ik mijn lak richting een betonnen randje zag gaan op een laag plafond...
Goeiemorgen hier allen.
Ik heb een hele tijd zonder me aan te melden hier rondgelezen.Maar dacht het wordt nou wel eens tijd om me aan te melden. Dus bij deze
.
Ik ben hier terrecht gekomen omdat mijn man voor zijn werk een nieuwe auto mag uitzoeken.
Mijn man heeft bij zijn vorige werk een hele mooie volvo v60 gehad.En hij heeft nu een beperkt budget waar hij een auto van mag uitzoeken.Daarbij mag het ook niet bij alle leasemaatschappijen en zit hij vast aan 3 waar hij mag kiezen.
Doordat hij de volvo heeft gereden voelde hij zich wel erg thuis in de Polestar.Het is ook wel een hele mooie wagen om te zien.
We mogen met deze auto ook prive gaan rijden waar het met de volvo v60 dan weer niet mocht.
Maar zakelijk mag ook.
We hebben nooit electrisch gereden maar de proefrit was hij al helemaal verkocht door het one pedal drive.
De keuze wordt wel een Polestar standard range single motor.
Maar we hebben een aantal vragen en hopen dat jullie polestar rijders ons een beetje kunnen helpen.
Niet allen de positieve maar ook de negatieve dingen.
Hoe ervaren jullie het om op vaklantie te gaan met de polestar.Wij gaan zelf vaak naar Oostenrijk is dat dan te doen ???
Hebben jullie veel storingen. En betekent het dan dat je echt niet kunt rijden of is het zelf te resetten. Ik vind het idee namelijk heel eng mochten we in het buitenland zitten dat je niks meer kunt.
Hier in Nederland geloof ik het wel maar buiten Nederland vraag ik me af hoe dat opgelost wordt.
Als de auto een update krijgt kan je de auto dan niet gebruiken of regelt de auto de update zo wanneer deze aan de lader staat.
Er zullen vast nog wel meer vragen komen maar laten we hier maar eens mee beginnen.Sorry voor me lange mail.Maar stel deze toch liever aan mensen die er nu in rijden dan aan de verkoper in de winkel. Alhoewel we daar supers zijn geholpen.
Maar ervaring die hebben jullie
Groetjes
Ik heb een hele tijd zonder me aan te melden hier rondgelezen.Maar dacht het wordt nou wel eens tijd om me aan te melden. Dus bij deze
Ik ben hier terrecht gekomen omdat mijn man voor zijn werk een nieuwe auto mag uitzoeken.
Mijn man heeft bij zijn vorige werk een hele mooie volvo v60 gehad.En hij heeft nu een beperkt budget waar hij een auto van mag uitzoeken.Daarbij mag het ook niet bij alle leasemaatschappijen en zit hij vast aan 3 waar hij mag kiezen.
Doordat hij de volvo heeft gereden voelde hij zich wel erg thuis in de Polestar.Het is ook wel een hele mooie wagen om te zien.
We mogen met deze auto ook prive gaan rijden waar het met de volvo v60 dan weer niet mocht.
Maar zakelijk mag ook.
We hebben nooit electrisch gereden maar de proefrit was hij al helemaal verkocht door het one pedal drive.
Maar we hebben een aantal vragen en hopen dat jullie polestar rijders ons een beetje kunnen helpen.
Hoe ervaren jullie het om op vaklantie te gaan met de polestar.Wij gaan zelf vaak naar Oostenrijk is dat dan te doen ???
Hebben jullie veel storingen. En betekent het dan dat je echt niet kunt rijden of is het zelf te resetten. Ik vind het idee namelijk heel eng mochten we in het buitenland zitten dat je niks meer kunt.
Hier in Nederland geloof ik het wel maar buiten Nederland vraag ik me af hoe dat opgelost wordt.
Als de auto een update krijgt kan je de auto dan niet gebruiken of regelt de auto de update zo wanneer deze aan de lader staat.
Er zullen vast nog wel meer vragen komen maar laten we hier maar eens mee beginnen.Sorry voor me lange mail.Maar stel deze toch liever aan mensen die er nu in rijden dan aan de verkoper in de winkel. Alhoewel we daar supers zijn geholpen.
Groetjes
Vakantie gaat prima. Mocht je twijfelen over het bereik zou je een LRSM kunnen overwegen. Dan heb je meer range en kan je sneller laden. Dat terzijde heeft de SRSM een grotere accu gekregen, dus het verschil is niet heel groot. Zolang je niet op pad gaat med het idee 1000 km in 8 uur te rijden komt dat wel goed.Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Groetjes
Tijdens updates kan je de auto tot 1,5 uur niet gebruiken. Je bepaalt zelf wanneer je de update start dus een probleem is dat niet. In de praktijk is mijn auto meestal klaar na een 30-40 minuten.
Problemen krijgen kan altijd. Wij hebben nu 25K op de klok staan en pas 1x een probleem gehad. Dit loste zichzelf op na 15 minuten wegblijven van de auto. De auto is met alle SW updates een stuk stabieler geworden.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ja hoor, ik ben vorig jaar naar Oostenrijk gereden. Uiteindelijk volgens mij 6 stops moeten maken. Als je een route uitstippelt met ABRP (A Better Route Planner) kan je best prima die kant op. Het is wel meer gedoe dan een benzine auto natuurlijk.Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Ik heb zelf 1x een storing gehad die er echt voor zorgde dat ik niet meer kon rijden, maar dit was echt toen de auto nog maar net uit was. Daarna wel rare storingen gehad, maar niks wat er voor zorgde dat je niet meer kon rijden. De Volvo dealer hier in de buurt lost alles ook zeer adequaat op moet ik zeggen.Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Je kiest het zelf, zoals hierboven al aangegeven. Als het even niet uitkomt dan wacht je gewoon. Kan me voorstellen dat je het geen fijne gedachte vindt om in Oostenrijk te updatenMella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Hier ook een (vanwege budget) SRSM rijder. De te rijden afstand is wat mij betreft prima en Oostenrijk is goed te doen.Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Zou inderdaad wat appjes gebruiken om de route te plannen zoals door andere aangegeven, zodat je op voorhand weet waar je gaat stoppen.
Heb de auto sinds november vorig jaar en nooit stilgestaan of grote problemen gehad.
Succes met jullie keuze.
We krijgen onze Polestar pas volgende maand maar zijn wel onlangs met een BMW i3 naar Zuid-Tirol op vakantie geweest. De snellaadvoorzieningen onderweg zijn prima. Je moet gewoon een app zoals A Better Routeplanner gebruiken en dan is het simpel.Mella1979 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:40:
Goeiemorgen hier allen.
Ik heb een hele tijd zonder me aan te melden hier rondgelezen.Maar dacht het wordt nou wel eens tijd om me aan te melden. Dus bij deze.
Maar zakelijk mag ook.
We hadden maar een 33 kWh accu aan boord dus we moesten om de 100 tot 150km stoppen. Met een kind van vier jaar was dat eigenlijk prima want die doe je toch geen plezier door lange aaneengesloten stints te rijden. In de tijd dat we bezig waren om toilets te bezoeken, iets te drinken of eten te halen en de eventueel aanwezige speeltuin te checken zat de accu al weer vol.
Met een Polestar die 300 tot 400 km range heeft en sneller kan laden is het nog veel makkelijker. Gewoon relaxed doen, ABPR het denkwerk laten doen en er is geen probleem. Het enige waar we tegenaan liepen is dat we een paar snelladers (de bekende Alpitronic Hyperchargers waarvan Fastned er ook veel in gebruik heeft) hebben gezien die in storing waren maar dan stond er altijd wel een andere naast die wel functioneerde.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij valt een deel van het scherm achter het stuur en schakelaar weg als hij in horizontale stand staat.....P2Hattem schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:10:
Best of both worlds?:
[Afbeelding]
De nu (in de USA) te bestellen Fisker Ocean heeft dus een kantelbaar scherm. Voor ieder wat wils dus 🤓
Gekanteld noemen ze het de Hollywood stand, dus die zal alleen voor entertainment zijn (en dus alleen als geparkeerd?)PvS_68 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij valt een deel van het scherm achter het stuur en schakelaar weg als hij in horizontale stand staat.....
Mensen, vergeet de performance upgrade en de Cake bike. Gebruik je centen om een nieuwe Polestar fiets te kopen 
Slechts 9500 euro!!! Betere conditie inclusief!
https://media.polestar.co...qMRwLaw_co29GzF3nKhKnIdfs
:strip_exif()/f/image/TbxwD5IonnuZ3DnpAWAgbBXM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een grap....
https://media.polestar.co...qMRwLaw_co29GzF3nKhKnIdfs
:strip_exif()/f/image/TbxwD5IonnuZ3DnpAWAgbBXM.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een grap....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Bedankt voor de reactie allemaal.
het zal idd wel wennen zijn om met electrische auto te gaan rijden.Maar als jullie al zeggen dat het naar oostenrijk toe prima te doen is dan hebben we op onze overwegingsllijst al een vinkje afgestreept
Dus een stuk dichter de kant op om een Polestar te gaan nemen. Hoewel ik liever zou gaan voor een long range motor.Is dat in het budget niet mogelijk.
hebben ook een proefrit gemaakt in hybride mercedes a klasse. Maar qua opties en afwerking vinden we deze mooier uitgerust en qua bijtelling 100 euro goedkoper.
En ja mijn man voelde zich toch wel happy in de polestar na en volvo gereden te hebben.
Ik vond alleen het zich naar achter een dingetje. Ben zelf helemaal niet gewend met camera rijden dus hoop dat me dat in de toekomst beter afgaat.
Maar vind het juist wel mooi hoe de lijn van de auto loopt.Met die hoge kont
Jullie raad en advies is meer dan welkom en ben blij dat ik het nu hoor van de mensen die er al mee rijden.
Groetjes
het zal idd wel wennen zijn om met electrische auto te gaan rijden.Maar als jullie al zeggen dat het naar oostenrijk toe prima te doen is dan hebben we op onze overwegingsllijst al een vinkje afgestreept
Dus een stuk dichter de kant op om een Polestar te gaan nemen. Hoewel ik liever zou gaan voor een long range motor.Is dat in het budget niet mogelijk.
hebben ook een proefrit gemaakt in hybride mercedes a klasse. Maar qua opties en afwerking vinden we deze mooier uitgerust en qua bijtelling 100 euro goedkoper.
En ja mijn man voelde zich toch wel happy in de polestar na en volvo gereden te hebben.
Ik vond alleen het zich naar achter een dingetje. Ben zelf helemaal niet gewend met camera rijden dus hoop dat me dat in de toekomst beter afgaat.
Maar vind het juist wel mooi hoe de lijn van de auto loopt.Met die hoge kont
Jullie raad en advies is meer dan welkom en ben blij dat ik het nu hoor van de mensen die er al mee rijden.
Groetjes
Stomme vraag misschien maar wat zijn SW updates. Ben nog een beetje lerende wat betreft alle afkortingenProblemen krijgen kan altijd. Wij hebben nu 25K op de klok staan en pas 1x een probleem gehad. Dit loste zichzelf op na 15 minuten wegblijven van de auto. De auto is met alle SW updates een stuk stabieler geworden.
In plaats van een zonnescherm voor het panoramadak, gooien ze een fiets in de Additionals store. Ik denk dat het zonnescherm verkrijgbaar is in november. Want de timing van Polestar is vaker niet helemaal optimaal, haha.
Rij nu sinds een tijdje in een SMSR (my2022) zonder verdere packs, en tweede zaken vraag ik me af
- vinden jullie ook dat de parkeersensoren te veel reageren op stoepranden? Bij achteruit rijden wordt de stoeprand gezien als obstakel
- maakt jullie auto een geluidje bij langzaam voorruit rijden? De mijne niet, wel bij achteruit rijden.
- vinden jullie ook dat de parkeersensoren te veel reageren op stoepranden? Bij achteruit rijden wordt de stoeprand gezien als obstakel
- maakt jullie auto een geluidje bij langzaam voorruit rijden? De mijne niet, wel bij achteruit rijden.
Woohaa met Öhlins-dempers, alleen jammer genoeg geen Brembo's en de gouden ventieldopjes ontbreken ook nog eens...Rene schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:32:
Mensen, vergeet de performance upgrade en de Cake bike. Gebruik je centen om een nieuwe Polestar fiets te kopen
Wat een grap....![]()
![]()
![]()
Hier is de link in het nederlands: https://media.polestar.com/nl/nl/media/pressreleases/656189
[ Voor 5% gewijzigd door _--[]--__ op 12-07-2022 13:54 ]
Voor diagnose bij de Volvo garage geweest: de on board charger is defect en moet worden vervangen, een nieuwe is besteld.guido66 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:05:
[...]
De mijne nog op 2 fasen. Daar kwam ik gisteren pas achter toen eindelijk mijn laadpaal na reparatie weer aangesloten is. Het ligt niet aan de Zappi want mijn Fiat laadt wel op 3 fasen.
Voorlopig houd ik de P2 maar aan de granny (als die de geest geeft door de OBC van de P2, is het ook garantie bij dezelfde partij), en mag de Fiat aan de Zappi.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.