Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
MisteRMeesteR schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:21:
Gisteren voor het eerst weer genavigeerd met Waze icm Carplay. Daarna de NASA gebeld omdat het bestuurdersdisplay op dat moment een zwart gat vormde omdat AAOS GM blijkbaar niets meer kan/mag weergeven :+
GM is gepikeerd dat je een ander gebruikt.. zolang je geen route instelt via CarPlay werkt GM weer wel in het bestuurdersdisplay 7(8)7

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

MisteRMeesteR schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:21:
Gisteren voor het eerst weer genavigeerd met Waze icm Carplay. Daarna de NASA gebeld omdat het bestuurdersdisplay op dat moment een zwart gat vormde omdat AAOS GM blijkbaar niets meer kan/mag weergeven :+
Geldt dat ook voor navigeren via gmaps in carplay? Dat zou wel bijzonder onhandig zijn. Ook onnodig trouwens want de 3 jaar oude xc40 van mij ma kan ook gewoon navi weergeven in het dashboard terwijl je op carplay iets anders doet..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
iRenik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Afhankelijk van de vuiligheid:

1. Vochtige MF doek (hou hm zelf even kort onder de quooker). Voor de witte ‘huid’ vlekjes van je arm oid.

2. Autoglym interior cleaner op een MF doek. Ruikt ook lekker. Meestal 1x per week.

3. Poorboys Enzyme insprayen, laten inwerken en met een vochtige doek restant opnemen. Dit is echt voor ‘nare’ vlekken.
Gelukt met alleen een vochtige MF doek, bedankt allen!

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 13:31
Omdat ik met plezier verschillende reis verslagen heb gelezen van anderen deel ik hier ook graag mijn ervaringen. Hopelijk leuk voor jullie om dit stuk te lezen en misschien bevat mijn verhaal nog wat handige tips voor degene die met deze heerlijke auto op zomervakantie gaan!

Ik ben gisteravond terug gekomen van een autovakantie naar Italie met mijn Polestar (Single Motor Standard Range, 19" velgen, Pilot en Plus). Drie laadpassen (Plugsurfing van Polestar, New Motion en Shell) meegenomen, maar uiteindelijk alles met de NewMotion druppel kunnen doen. Ik heb heen en terug gereden met software versie 2.1, omdat ik 2.2 niet durfde te installeren op de camping. De auto was gevuld met 2 personen en een geklapte bank vol spullen voor op de camping. Terug was de auto nog zwaarder beladen omdat ik de achterin/onderin met 24 flesjes italiaans bier heb gevuld. Ook de ruimte onder/achter de stoelen lag vol, dus aardig bepakt zegmaar...

We hebben deze reis vaker gemaakt met onze vorige auto's, maar dit was de eerste keer electrisch. Best even spannend, maar door de routes met ABRP te plannen gingen we goed voorbereid op pad. We hebben ervoor gekozen om op de heenweg een hotel in Duitsland te boeken, zodat we de auto daar naar 100% konden laden. Als de heenreis ons goed beviel durfde we het wel aan om zonder overnachting op de terugweg naar huis te rijden.

Bij het plannen van de routes met ABRP op mijn telefoon en browser op de computer kwam ik veel onbekende namen tegen van laadstations en kwam ik tot de ontdekking dat bij het opnieuw plannen van dezelfde route er andere laadstations werden weergegeven. Opzich best logisch, maar ik wilde de laadstations ook even bekijken op google maps en de reviews lezen om er zeker van te zijn dat ik bij een werkende paal aan kom. Ik heb daarom een aantal laadstations die ik heb gecontroleerd als statische tussenstop in mijn route geplaatst en het plan opgeslagen. Onderweg heb ik losse laadstations met google maps gedeeld en nogmaals de status gecontroleerd. Ook kwam ik tot de conclusie dat ABRP mijn netwerk voorkeuren niet opslaat (ik probeerde ionity, enbw en fastned), maar ik kreeg ook andere stations te zien en mijn instellingen waren weer verdwenen.
Ik heb met de instellingen van ABRP zitten rommelen, omdat ik voor mijn gevoel met minder stops op mijn bestemming moest kunnen komen als ik het aantal kilometers bekeek maar heb toen besloten dermate veel laadstops in mijn plans te plaatsen, zodat ik onderweg naar het verbruik kon kijken en in mijn route kon kiezen om eerder of later van de weg te gaan. Achteraf misschien zonde van de tijd, want het ging allemaal gesmeerd.

We zijn met 100% van huis vertrokken (eerder die week even getest of ik wel tot 100% kon laden en ik niet met de laadbug te maken kreeg op de dag van vertrek) en de eerste laadstop stond gepland in Duitsland (Kreuz Hilden Fastned). Ik opende ABRP om mijn route erbij te pakken en de laadpaal naar google maps te delen, maar kon nergens de 'plans' knop vinden die ik op mijn telefoon en computer wel had gezien. Ook de terug knop was greyed out en ik kon alleen voor de blauwe knop kiezen (opnieuw instellen) om een nieuwe route in te stellen en kwam iedere keer in een lijst met locaties die ik eerder had opgezocht. Ik heb meerdere kort geprobeerd uit te zoeken waar die menu optie te vinden is, maar heb het niet kunnen vinden en mijn geduld raakte vrij stel op door de trage interface. Ik heb daarom iedere keer met enig gerommel mijn volgende laadlocatie in google maps gekregen, maar het is gelukt... Let wel op dat je het laadstation selecteert op je google maps destination, omdat ABRP bij mij vrijwel altijd alleen de coordinaten weergaf en je geen gebruik kunt maken van een voorverwarmde auto. Mijn tip is: voordat je vertrekt, neem ook even een kijkje in de ABRP app in je auto zodat je daar onderweg dus niet meer mee hoeft te rommelen :-).

Zie hier de eerste Fastned locatie. Misschien herkent iemand zijn zwarte Polestar daarachter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2a9FcHw7lIIQXFFrK2s99AVZuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yf8bYF63Zp531ZdCxTNs7j2E.jpg?f=fotoalbum_large

Om op onze eerste bestemming aan te komen heb ik 2x geladen (dus 1x fastned Kreuz Hilden en 1x Ionity Bad Camberg West. In beide gevallen kwam ik met +- 30% aan en waren er voldoende vrije palen beschikbaar. Achteraf gezien had ik dus later kunnen stoppen en tijd kunnen besparen, maar dit durfde ik toen nog niet aan. Op beide locatie haalde ik directe hoge laadsnelheden van 100-120 kW en voordat ik het wist konden we weer verder. Heel relaxed.

Het idee was om met 100% te vertrekken bij dit adres en in de straat te laden. Ik heb geprobeerd iets te boeken met een laadpaal op het parkeer terrein, maar deze locatie heb ik niet kunnen vinden. Ik zag een hotel met verschillende laadpalen in de buurt en dacht; dat komt wel goed. Helaas: Bij aankomst waren er twee laadpalen beschikbaar volgens de app, maar daar stonden twee auto's geparkeerd zonder stekker. De volgende locatie was beschikbaar, maar werkte niet. We hebben besloten ons er niet druk over te maken en de volgende ochtend na een uur een lader langs de snelweg op te zoeken.

Om op onze bestemming te komen (Lugano) net over de grens Zwitserland/Italie moest er nog 2x geladen worden. Het viel mijn op dat in Duitsland en Zwitserland keurig langs de snelwegen wordt aangegeven dat er laadstations aanwezig zijn. Geen laadsnelheden, dus in sommige gevallen tref je dan alleen 50kW laders aan, maar in Nederland staat er regelmatig helemaal niets op de borden. Deze twee stops waren bij een GoFast station (voor mij onbekend en even spannend, maar ging perfect) en weer een Ionity locatie (Neuenkirch).

Zo zag de heenreis er uit volgens de Journey Log (hotel locatie er tussenuit geknipt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDUe4myg5NzPMLnEC3HjfSmBrPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZkhNX457Yy4GQxaXQCDannw.png?f=fotoalbum_large

Heerlijk verblijf gehad, tussendoor in het dorp nog 2x de auto geladen bij een supermarkt en na een weekje doorgereden naar het Gardameer. Dit is geen interessante rit en kon in 1x worden gereden zonder te laden. Ik had bedacht om op deze camping mijn auto aan het normale stopcontact te hangen, omdat er in de omgeving weinig openbare palen aanwezig zijn. Auto netjes op 10A gezet en kabel uit het raampje, maar dat vond het camping personeel niet zo'n goed idee en werd me vriendelijk verzocht dit niet meer te doen... Na een aantal uitstapjes met de auto heb ik in de buurt naar snellaad stations gezocht en besloten de auto naar 80% te laden. We zijn bij 2 Enel X locaties geweest en beide locaties werkte niet. Ik kreeg een foutmelding over mijn laadpas, maar alledrie mijn laadpassen die ik mee had werkte niet. Bij de eerste locatie een medewerker om hulp gevraagd, maar in dit tankstation zaten volgens mij alleen maar dronken italianen bier te drinken... geen woord engels ook. Later zag ik op google reviews over deze laadstations dat er al maanden mensen hetzelfde probleem hebben als ik en scoren deze locaties 1 ster. Zonde... zag er keurig uit en zouden allemaal 300 kW stations moeten zijn. Ik sla de Enel X snelladers voorlopig over. Mocht je hetzelfde plan hebben.. hou hier rekening mee.

Voor de terugreis hebben we besloten een klein koffertje achterin te leggen voor als we toch met een tegenslag te maken krijgen, maar we zijn overtuigd: Electrisch naar italie gaat prima, maar lokaal moet je even goed kijken hoe je er mee om gaat.

De terugreis van 1400 KM hebben we in 1x gedaan en ging prima. Lange zit, maar ben van mening dat het stoppen om te laden de reis juist relaxed maakt. Doordat je iedere keer de volgende laadstop in je google maps heb staan blijft het te overzien en 20 minuutjes uitstappen is eigenlijk heel fijn en verantwoord. We hebben op de terugweg geladen bij GoFast, EnBW en Ionity locaties die allemaal direct beschikbare palen hadden bij aankomst. De percentages die Google Maps berekende waren eigenlijk altijd incorrect en werden veel te ruim genomen. Hier durfde ik op de terugweg wat meer risico mee te nemen en ben met een -3 aankomst bij de laatste laad locatie uiteindelijk met 11% aangekomen. Hoe dit komt, geen idee... maar ik heb vervelendere dingen van andere automerken gehoord ;-)..

Dit is de Journey Log van onze terugweg (Ik heb me onderweg aan de snelheids limieten gehouden en in Duitsland veel stukken 140/150 gereden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGRXobxRgloiJH_W90DfMOeU7n8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6QQ1e1dDc55ruQT5lx8CUH54.png?f=fotoalbum_large

Met een gemiddeld verbruik van 19.1 kWh/100 KM heb ik afgelopen 2,5 week ruim 2700 kilometer afgelegd zonder echt in de problemen te zijn gekomen en was de reis echt een hele leuke ervaring!

En zeg nou eerlijk... dit wil toch iedereen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foJBk1bS0oQg_cm8xzLYWcrk1sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afQzOw1m2lQ9wLiwTZ41J1JO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door barryNL op 03-07-2022 19:20 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06 21:09
Davy_Rx schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:43:
Iemand een link naar een werkend kabeltje voor CarPlay op Amazon? 😊
Ik na een tip op het Ps forum 1 van DJI besteld.
Is mijn inziens de perfecte; juiste lengte en aansluitingen zijn nog eens super goed georiënteerd.
als je zoekt op ´DJI mavic usb C Lightning’ kom je ze tegen.

Niet zozeer voor CarPlay maar eerder voor een betrouwbare stroomvoorziening in de auto te hebben.

Ps: ik heb m zelf nog niet binnen dus plaatje nog even “geleend”:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jYe-wgY25KBSzsr1Qs90EU22H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cljcTNmK3UOHgn0j6gl8Yiue.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Afgelopen week mijn ps2 ontvangen. Hier draait versie 1.8.1 nog op. Hoe lang zou het normaal gesproken moeten duren voor de nieuwere updates op poppen/gedownload zijn? Neem aan dat ik direct naar 2.2 zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
bas1986 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:01:
Afgelopen week mijn ps2 ontvangen. Hier draait versie 1.8.1 nog op. Hoe lang zou het normaal gesproken moeten duren voor de nieuwere updates op poppen/gedownload zijn? Neem aan dat ik direct naar 2.2 zou moeten kunnen?
Als in een nieuwe P2?
Ik heb gehoord dat de handover centra wat achterlopen met software versies maar 4 is toch best veel. :X
Geen idee of deze versie zou maar naar 2.2 kan overgaan. Check in je instellingen of er een update is, anders wordt het via support vrees ik. Zou er sowieso melding van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-11-2024

K2.

Dat lijkt me ook wel bijzonder mocht een nieuwe P2 met 1.8 geleverd worden.
Mijne werd paar maanden geleden met 2.0 afgeleverd.
Niet zeker of je van 1.8 naar 2.2 kan gaan in 1 keer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
Geen nieuwe. Kenteken van eind december 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
VidaR-9 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:03:
Bij mij werkt AVAS zeker niet. Maar mis het vooralsnog ook niet.
Krijg nou wat..

M’n vriendin komt net thuis en mijn auto maakt gewoon wel geluid! En hoor het zelf ook als ik rustig door de straat rij met ramen open.

Dit was 100% zeker voorheen nog niet. Dus of ze hebben wat gedaan met de update of vorige week bij de dealer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
bas1986 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:16:
Geen nieuwe. Kenteken van eind december 2021.
Ik vrees dat je langs de dealer moet, bijzonder slechte handover service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:47
VidaR-9 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Krijg nou wat..

M’n vriendin komt net thuis en mijn auto maakt gewoon wel geluid! En hoor het zelf ook als ik rustig door de straat rij met ramen open.

Dit was 100% zeker voorheen nog niet. Dus of ze hebben wat gedaan met de update of vorige week bij de dealer.
Ja ik hoor het ook sinds P2.2. Is harder geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48

RGS

barryNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:26:
Omdat ik met plezier verschillende reis verslagen heb gelezen van anderen deel ik hier ook graag mijn ervaringen. Hopelijk leuk voor jullie om dit stuk te lezen en misschien bevat mijn verhaal nog wat handige tips voor degene die met deze heerlijke auto op zomervakantie gaan!

Ik ben gisteravond terug gekomen van een autovakantie naar Italie met mijn Polestar (Single Motor Standard Range, 19" velgen, Pilot en Plus). Drie laadpassen (Plugsurfing van Polestar, New Motion en Shell) meegenomen, maar uiteindelijk alles met de NewMotion druppel kunnen doen. Ik heb heen en terug gereden met software versie 2.1, omdat ik 2.2 niet durfde te installeren op de camping. De auto was gevuld met 2 personen en een geklapte bank vol spullen voor op de camping. Terug was de auto nog zwaarder beladen omdat ik de achterin/onderin met 24 flesjes italiaans bier heb gevuld. Ook de ruimte onder/achter de stoelen lag vol, dus aardig bepakt zegmaar...

We hebben deze reis vaker gemaakt met onze vorige auto's, maar dit was de eerste keer electrisch. Best even spannend, maar door de routes met ABRP te plannen gingen we goed voorbereid op pad. We hebben ervoor gekozen om op de heenweg een hotel in Duitsland te boeken, zodat we de auto daar naar 100% konden laden. Als de heenreis ons goed beviel durfde we het wel aan om zonder overnachting op de terugweg naar huis te rijden.

Bij het plannen van de routes met ABRP op mijn telefoon en browser op de computer kwam ik veel onbekende namen tegen van laadstations en kwam ik tot de ontdekking dat bij het opnieuw plannen van dezelfde route er andere laadstations werden weergegeven. Opzich best logisch, maar ik wilde de laadstations ook even bekijken op google maps en de reviews lezen om er zeker van te zijn dat ik bij een werkende paal aan kom. Ik heb daarom een aantal laadstations die ik heb gecontroleerd als statische tussenstop in mijn route geplaatst en het plan opgeslagen. Onderweg heb ik losse laadstations met google maps gedeeld en nogmaals de status gecontroleerd. Ook kwam ik tot de conclusie dat ABRP mijn netwerk voorkeuren niet opslaat (ik probeerde ionity, enbw en fastned), maar ik kreeg ook andere stations te zien en mijn instellingen waren weer verdwenen.
Ik heb met de instellingen van ABRP zitten rommelen, omdat ik voor mijn gevoel met minder stops op mijn bestemming moest kunnen komen als ik het aantal kilometers bekeek maar heb toen besloten dermate veel laadstops in mijn plans te plaatsen, zodat ik onderweg naar het verbruik kon kijken en in mijn route kon kiezen om eerder of later van de weg te gaan. Achteraf misschien zonde van de tijd, want het ging allemaal gesmeerd.

We zijn met 100% van huis vertrokken (eerder die week even getest of ik wel tot 100% kon laden en ik niet met de laadbug te maken kreeg op de dag van vertrek) en de eerste laadstop stond gepland in Duitsland (Kreuz Hilden Fastned). Ik opende ABRP om mijn route erbij te pakken en de laadpaal naar google maps te delen, maar kon nergens de 'plans' knop vinden die ik op mijn telefoon en computer wel had gezien. Ook de terug knop was greyed out en ik kon alleen voor de blauwe knop kiezen (opnieuw instellen) om een nieuwe route in te stellen en kwam iedere keer in een lijst met locaties die ik eerder had opgezocht. Ik heb meerdere kort geprobeerd uit te zoeken waar die menu optie te vinden is, maar heb het niet kunnen vinden en mijn geduld raakte vrij stel op door de trage interface. Ik heb daarom iedere keer met enig gerommel mijn volgende laadlocatie in google maps gekregen, maar het is gelukt... Let wel op dat je het laadstation selecteert op je google maps destination, omdat ABRP bij mij vrijwel altijd alleen de coordinaten weergaf en je geen gebruik kunt maken van een voorverwarmde auto. Mijn tip is: voordat je vertrekt, neem ook even een kijkje in de ABRP app in je auto zodat je daar onderweg dus niet meer mee hoeft te rommelen :-).

Zie hier de eerste Fastned locatie. Misschien herkent iemand zijn zwarte Polestar daarachter?

[Afbeelding]

Om op onze eerste bestemming aan te komen heb ik 2x geladen (dus 1x fastned Kreuz Hilden en 1x Ionity Bad Camberg West. In beide gevallen kwam ik met +- 30% aan en waren er voldoende vrije palen beschikbaar. Achteraf gezien had ik dus later kunnen stoppen en tijd kunnen besparen, maar dit durfde ik toen nog niet aan. Op beide locatie haalde ik directe hoge laadsnelheden van 100-120 kW en voordat ik het wist konden we weer verder. Heel relaxed.

Het idee was om met 100% te vertrekken bij dit adres en in de straat te laden. Ik heb geprobeerd iets te boeken met een laadpaal op het parkeer terrein, maar deze locatie heb ik niet kunnen vinden. Ik zag een hotel met verschillende laadpalen in de buurt en dacht; dat komt wel goed. Helaas: Bij aankomst waren er twee laadpalen beschikbaar volgens de app, maar daar stonden twee auto's geparkeerd zonder stekker. De volgende locatie was beschikbaar, maar werkte niet. We hebben besloten ons er niet druk over te maken en de volgende ochtend na een uur een lader langs de snelweg op te zoeken.

Om op onze bestemming te komen (Lugano) net over de grens Zwitserland/Italie moest er nog 2x geladen worden. Het viel mijn op dat in Duitsland en Zwitserland keurig langs de snelwegen wordt aangegeven dat er laadstations aanwezig zijn. Geen laadsnelheden, dus in sommige gevallen tref je dan alleen 50kW laders aan, maar in Nederland staat er regelmatig helemaal niets op de borden. Deze twee stops waren bij een GoFast station (voor mij onbekend en even spannend, maar ging perfect) en weer een Ionity locatie (Neuenkirch).

Zo zag de heenreis er uit volgens de Journey Log (hotel locatie er tussenuit geknipt):

[Afbeelding]

Heerlijk verblijf gehad, tussendoor in het dorp nog 2x de auto geladen bij een supermarkt en na een weekje doorgereden naar het Gardameer. Dit is geen interessante rit en kon in 1x worden gereden zonder te laden. Ik had bedacht om op deze camping mijn auto aan het normale stopcontact te hangen, omdat er in de omgeving weinig openbare palen aanwezig zijn. Auto netjes op 10A gezet en kabel uit het raampje, maar dat vond het camping personeel niet zo'n goed idee en werd me vriendelijk verzocht dit niet meer te doen... Na een aantal uitstapjes met de auto heb ik in de buurt naar snellaad stations gezocht en besloten de auto naar 80% te laden. We zijn bij 2 Enel X locaties geweest en beide locaties werkte niet. Ik kreeg een foutmelding over mijn laadpas, maar alledrie mijn laadpassen die ik mee had werkte niet. Bij de eerste locatie een medewerker om hulp gevraagd, maar in dit tankstation zaten volgens mij alleen maar dronken italianen bier te drinken... geen woord engels ook. Later zag ik op google reviews over deze laadstations dat er al maanden mensen hetzelfde probleem hebben als ik en scoren deze locaties 1 ster. Zonde... zag er keurig uit en zouden allemaal 300 kW stations moeten zijn. Ik sla de Enel X snelladers voorlopig over. Mocht je hetzelfde plan hebben.. hou hier rekening mee.

Voor de terugreis hebben we besloten een klein koffertje achterin te leggen voor als we toch met een tegenslag te maken krijgen, maar we zijn overtuigd: Electrisch naar italie gaat prima, maar lokaal moet je even goed kijken hoe je er mee om gaat.

De terugreis van 1400 KM hebben we in 1x gedaan en ging prima. Lange zit, maar ben van mening dat het stoppen om te laden de reis juist relaxed maakt. Doordat je iedere keer de volgende laadstop in je google maps heb staan blijft het te overzien en 20 minuutjes uitstappen is eigenlijk heel fijn en verantwoord. We hebben op de terugweg geladen bij GoFast, EnBW en Ionity locaties die allemaal direct beschikbare palen hadden bij aankomst. De percentages die Google Maps berekende waren eigenlijk altijd incorrect en werden veel te ruim genomen. Hier durfde ik op de terugweg wat meer risico mee te nemen en ben met een -3 aankomst bij de laatste laad locatie uiteindelijk met 11% aangekomen. Hoe dit komt, geen idee... maar ik heb vervelendere dingen van andere automerken gehoord ;-)..

Dit is de Journey Log van onze terugweg (Ik heb me onderweg aan de snelheids limieten gehouden en in Duitsland veel stukken 140/150 gereden)

[Afbeelding]

Met een gemiddeld verbruik van 19.1 kWh/100 KM heb ik afgelopen 2,5 week ruim 2700 kilometer afgelegd zonder echt in de problemen te zijn gekomen en was de reis echt een hele leuke ervaring!

En zeg nou eerlijk... dit wil toch iedereen?

[Afbeelding]
Wat een leuk verslag. Dank voor het delen van je ervaringen 👍 👍 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:28
Gisteravond update binnen en geïnstalleerd, vanochtend “update failed” geen gps / 4g en elke paar minuten een reboot van het infotainment systeem dat nu in een bootloop zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-06 13:15
_--[]--__ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:53:
Gisteravond update binnen en geïnstalleerd, vanochtend “update failed” geen gps / 4g en elke paar minuten een reboot van het infotainment systeem dat nu in een bootloop zit
Had dit ook, en was dit weekend in het buitenland. Uiteindelijk gewoon gaan rijden (met continu crashende/herstartende infotainment).

Gelukkig had na 15 mins rijden de auto zelf door dat de update mislukt was. Kreeg een melding dat de update niet gelukt was en ik langs de dealer moest. Daarna werkte alles weer (met oude versie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-06 12:51
Jur gen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:26:
Ik nu ook de upgrade binnen en ben dus direct van P2.0 naar P2.2 gegaan, het kan dus wel
Ik ben zelfs van 1.9 naar 2.2 gegaan in 1 update. Dat kan dus ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
Mr_Music schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 02:55:
[...]

Dat hele CarPlay werkt al dubbel zo snel dan de AAOS interface. In 1 klap, heb ik nu al 7/8 apple en niet apple apps die ik regelmatig gebruik en niet op AAOS beschikbaar zijn. Apps kunnen draaien in CarPlay op de achtergrond (bv Apple Music) en kan dan AAOS op de voorgrond gebruiken voor navigatie en dergelijke. Het toffe is dat ik meldingen apps draaiend op de iPhone (en niet beschikbaar zijn in CarPlay) ook gewoon kan horen over de speakers. Voor zover ik weet kon dat dan alleen als ik met bluetooth verbonden was en de native muziek app van AAOS aan had staan.

En als het internet van de Polestar er weer eens uitligt en je heel onhandig je tel als hotspot moet gebruiken, schakel je makkelijk over op CarPlay en heb je in ieder geval allerlei apps direct tot je beschikking, inclusief GPS etc.

Zo zijn er nog tal van dingen te bedenken die (voorlopig) beter zijn in CarPlay.

Voor mij is dit echt een verademing. Het is zelfs boven mijn verwachting. Ik steek met alle liefde dat kabeltje er maar in :)
Precies, spot on. Als AAOS niet snel doorgroeit naar een volwassen eco-systeem sterft het een mooie dood. Google is hier echt te traag. Voorlopige tegen-argumenten als “gedoe met een kabeltje” zijn natuurlijk wel legitiem maar ook weer eenvoudig oplosbaar met bijvoorbeeld een brodit-houder. Zag ook een kastje voorbij komen van dik 250 euro om van een bedrade CarPlay een draadloze te maken, dan heb je serieus een hekel aan een kabeltje :o . Maar het blijft een eigen keuze, en dat is natuurlijk ook een belangrijk argument want er is tenminste wat te kiezen (y)

[ Voor 3% gewijzigd door GeurtG op 04-07-2022 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 10:06
GuiltyNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:00:
[...]

Meestal is wat water en microvezel inderdaad voldoende. Zo niet, kijk dan naar een Interior Cleaner van bij voorbeeld Meguiar's, Valet Pro of Monello. De laatste heeft er een specifiek voor matte oppervlakken (de Matte Opaco).

Als het dan nog niet lukt, pak er dan een klein borsteltje bij. Monello heeft een mooie setje en zijn niet te groot. Kijk in ieder geval naar paardenhaar borsteltjes.
Die tips van jou voor schoonmaken zijn top _/-\o_ ! Je hebt er verder niets aan, maar het mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
bas1986 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:01:
Vanaf1.9 kan het wel en daar zit ook al de Android 10 naar 11 update van 2.0 in, Dus, zou zomaar kunnen.
Je krijgt gewoon een melding. Update starten en laat je verrassen waarmee je eindigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
ach-jee schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Hangt ervan af hoe diep jezelf en iedereen die je kent in het ecosysteem zit denk ik. Ik mis m’n Apple Music, goed werkende berichten notificaties in de auto, een fatsoenlijke UI... Zou me niet verbazen als zelfs de CarPlay app van Spotify beter werkt. Maar andere zaken zullen ongetwijfeld minder lekker werken.
Dat is zeker zo. Ik mis Apple Music ook, maar een native systeem heeft altijd mijn voorkeur. Hopelijk wordt Google geïnspireerd om de software naar een niveautje hoger te tillen.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Laatst online: 06-06 21:46
GeurtG schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Die tips van jou voor schoonmaken zijn top _/-\o_ ! Je hebt er verder niets aan, maar het mag gezegd worden.
Haha, dankjewel. Ik ben dan ook een vakidioot wat dat betreft. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 23:16
@barryNL
offtopic:
Dit soort 'reviews' vind ik echt heel waardevol. Dankjewel daarvoor. Ik heb over 3 weken eenzelfde rit gepland staan namelijk (Breda - Noord-Italie (niet Gardameer)) maar ben vooral 'zenuwachtig' over het laden in Italie omdat ik al meerdere reviews had gelezen dat het laden in dat land niet altijd heel lekker gaat.
We gaan het meemaken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 13:31
Gisteravond mijn auto weggezet en de update laten installeren. Vanochtend probeerde ik mijn iPhone aan te sluiten om CarPlay te bekijken, maar er gebeurde niets. Bleek ik nog op 2.1 te zitten en is mijn auto ‘up-to-date’? Geen update meer te bekennen. Kijken of ik de update komende dagen opnieuw aangeboden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 02:52
Ligt het aan mij of klinkt Spotify via Apple Car Play beter dan via AAOS? Of ligt dat aan mijn gehoorafwijking? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26
WiMe65 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:46:
Ligt het aan mij of klinkt Spotify via Apple Car Play beter dan via AAOS? Of ligt dat aan mijn gehoorafwijking? :)
Ik vind het juist beter klinken op AAOS!

Heb je op AAOS wel de kwaliteit naar hoog gezet. Deze staat standaard op een lagere kwaliteit.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

WiMe65 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:46:
cognitieve dissonantie-reductie 8)7 8)7

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 19:57
k-jah schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Is mijn inziens de perfecte; juiste lengte en aansluitingen zijn nog eens super goed georiënteerd.

Niet zozeer voor CarPlay maar eerder voor een betrouwbare stroomvoorziening in de auto te hebben.

[Afbeelding]
Goede tip thnx! Hoor graag of alles ook werkt zodra je de kabel binnen hebt.
Merk dat een aantal niet officiële kabels vaak niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 02:52
Rene schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Ik vind het juist beter klinken op AAOS!

Heb je op AAOS wel de kwaliteit naar hoog gezet. Deze staat standaard op een lagere kwaliteit.
Geen idee eerlijk gezegd. Zal het vanmiddag meteen checken! Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
iRenik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Goede tip thnx! Hoor graag of alles ook werkt zodra je de kabel binnen hebt.
Merk dat een aantal niet officiële kabels vaak niet werken :(
Op de foto staat CarPlay open, dus neem aan dat het wel werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
k-jah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Haha ja dat zag ik ook dus hoopvol echter heb ik ook zo'n kabeltje wat even kort werkt als je het aansluit maar de connectie is niet stabiel en daardoor valt CP telkens uit (terwijl de iPhone nog wel laadt).

En dit ervaar ik vaker met (niet officiële) kabels. Het werkt in het begin en dan ineens niet meer of soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Met een aantal langere roadtrips op de planning was ik benieuwd of jullie de langzame granny charger zouden meenemen. Het is natuurlijk maar 1 kabel die je makkelijk in de frunk legt maar vraag me af of je dit werkelijk gebruikt. We gaan niet op campings staan maar hebben hotels met laadmogelijkheden en onderweg uiteraard snelladers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
iRenik schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:34:
Met een aantal langere roadtrips op de planning was ik benieuwd of jullie de langzame granny charger zouden meenemen. Het is natuurlijk maar 1 kabel die je makkelijk in de frunk legt maar vraag me af of je dit werkelijk gebruikt. We gaan niet op campings staan maar hebben hotels met laadmogelijkheden en onderweg uiteraard snelladers...
Die van ons gaat alleszins mee naar Denemarken en Zweden!
Gaat eigenlijk altijd al mee, sinds de auto geleverd was. Ligt in de ruimte onder de kofferbak hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

idem hier, ligt ook permanent in de opbergruimte vooraan, je weet maar nooit mocht het ooit nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Neem hem altijd mee voor de zekerheid. In Frankrijk gemerkt dat er in de binnenlanden niet altijd evenveel palen zijn.

Langs de tolwegen echter uitstekend geregeld allemaal. Soms wel even goed op de borden kijken waar je nou moet wezen op de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Laatst online: 22:43
PvS_68 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Vanaf1.9 kan het wel en daar zit ook al de Android 10 naar 11 update van 2.0 in, Dus, zou zomaar kunnen.
Je krijgt gewoon een melding. Update starten en laat je verrassen waarmee je eindigd!
da's maar de vraag: ik begrijp dat je maar max 2 updates achter kan lopen en daarna uit het OTA programma bent... (en er pas weer inzit als je een update bij de garage hebt laten installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Kammika schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:30:
[...]

da's maar de vraag: ik begrijp dat je maar max 2 updates achter kan lopen en daarna uit het OTA programma bent... (en er pas weer inzit als je een update bij de garage hebt laten installeren)
Ik zit ook nog (probleemloos) op 1.9 vanwege audio wagon, maar ook hier 2.2 gewoon OTA aangeboden gekregen, zal hem zo eens starten bij thuiskomst.

Bij GM kon ik overigens gewoon de satellietkaarten aanzetten ook, dus dat is zuiver een app update geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door xsive op 04-07-2022 14:54 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
[...]

Heb met support gesproken en bovenstaande lijkt te kloppen. Liep met mijn 1.8.1 idd te ver achter en moet komende week naar de dealer voor een handmatige update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

xsive schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Ik zit ook nog (probleemloos) op 1.9 vanwege audio wagon, maar ook hier 2.2 gewoon OTA aangeboden gekregen, zal hem zo eens starten bij thuiskomst.
Bij mij werkt AudioWagon weer op 2.2. En ook zoals voorheen alleen op de witomrandde USB aansluiting. AAOS komt wel steeds met een melding dat ie het USB apparaat niet herkent. Als je dat wegklikt dan doet AW het prima. Wel irritant overigens want steeds als je instapt komt ie met deze melding. Ik weet eigenlijk niet of ik dit voorheen ook had. Dacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Moet je eigenlijk een afspraak maken bij de dealer voor zo'n update? En hoe lang zijn ze met zoiets bezig?

Bij mij is de 2.2-update dus mislukt en moet hier nu mee langs de dealer, maar doe dit liever even tussendoor als het toevallig uitkomt ipv een moment vast te leggen vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:16
Koekhapperrr schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:27:
Moet je eigenlijk een afspraak maken bij de dealer voor zo'n update? En hoe lang zijn ze met zoiets bezig?

Bij mij is de 2.2-update dus mislukt en moet hier nu mee langs de dealer, maar doe dit liever even tussendoor als het toevallig uitkomt ipv een moment vast te leggen vooraf.
In dit geval moet je even langs een service locatie idd. Grof weg kost het je anderhalf tot twee uur bij een werkplaats. Als je Polestar support belt kunnen ze je een locatie geven die (hopelijk) in de buurt bij je is. Ze hebben geen eigen werkplaatsen dus je kunt ook een Volvo garage bij jou in de buurt opbellen en vragen of ze ook Polestar support leveren en dan direct een afspraak daar maken.

---

Edit: hier kun je alle locaties vinden die support bieden: https://www.polestar.com/...ce/car-servicing-network/

[ Voor 8% gewijzigd door harrewarre op 04-07-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Polestar komt niet zo goed uit deze test:

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik heb mijn twijfels bij het onderzoek, kan me niet voorstellen dat Polestar het zo slecht doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

lol denk ook dat je dit onderzoek met een vette korrel zout moet nemen.
en wie kan het beter weten dan wijzelf lol, ik ben alleszins zeer tevreden van Polestar!
vriendin heeft net Audi Q4 E-tron ontvangen, daar gaat het slechter hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
k-jah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:47:
[...]

Die van ons gaat alleszins mee naar Denemarken en Zweden!
Gaat eigenlijk altijd al mee, sinds de auto geleverd was. Ligt in de ruimte onder de kofferbak hier.
Tip: let op dat je voor Denemarken een verloopstekker met aparte aardepin meeneemt (Type K). Heb met mijn vorige e-Golf wel eens met 10km resterende range een laadpaal op 8km moeten opzoeken omdat ik niet bij het vakantiehuis kon laden vanwege het ontbreken van de verloopstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
iPeter schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Tip: let op dat je voor Denemarken een verloopstekker met aparte aardepin meeneemt (Type K). Heb met mijn vorige e-Golf wel eens met 10km resterende range een laadpaal op 8km moeten opzoeken omdat ik niet bij het vakantiehuis kon laden vanwege het ontbreken van de verloopstekker.
Goeie tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
k-jah schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:46:
[...]

Ik meen in het forum gelezen te hebben dat de iphone niet laad met deze kabel, maar wel carplay kan starten. Kun jij aangeven of de tel via de kabel laad of via draadloos?

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
GeurtG schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Precies, spot on. Als AAOS niet snel doorgroeit naar een volwassen eco-systeem sterft het een mooie dood. Google is hier echt te traag. Voorlopige tegen-argumenten als “gedoe met een kabeltje” zijn natuurlijk wel legitiem maar ook weer eenvoudig oplosbaar met bijvoorbeeld een brodit-houder. Zag ook een kastje voorbij komen van dik 250 euro om van een bedrade CarPlay een draadloze te maken, dan heb je serieus een hekel aan een kabeltje :o . Maar het blijft een eigen keuze, en dat is natuurlijk ook een belangrijk argument want er is tenminste wat te kiezen (y)
Haha inderdaad, het kabeltje is het enige tegen argument wat mij betreft. Als Apple gebruiker dan. Snap heel goed dat mensen met een Android telefoon er helemaal niks aan hebben. Aan de andere kant, de tijdswinst die ik persoonlijk heb door CarPlay en al z'n eerdergenoemde voordelen win ik er zeeën van tijd mee als ik dat kabeltje erin doe voordat ik ga rijden :)

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Van 1.9 naar 2.2 is niet de vraag. Dat is bij mij gewoon gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS

RGS

iPeter schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:30:
[...]

Goede opmerking. Ik ga ook naar DK deze zomer. Heb je nog een suggestie voor verloopstekker van F naar K?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
xLes schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:49:
[...]

GM is gepikeerd dat je een ander gebruikt.. zolang je geen route instelt via CarPlay werkt GM weer wel in het bestuurdersdisplay 7(8)7
Eerst de navigatie opstarten in CarPlay daarna terug naar GoogleMaps en route instellen. Je kan terug naar CarPlay en de route blijft werken op je bestuurdersdisplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:10

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Nog een bugje gevonden met CarPlay en spotify. De knopjes op het stuur werken niet om naar het volgende of vorige nummer te gaan. Harder en zachter werken wel.

Verder heel blij mee CarPlay, nu nog draadloos en dan is het helemaal top. Ik zie nog geen succes met adapters hier zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:01
SpeedfreakR schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:43:
Nog een bugje gevonden met CarPlay en spotify. De knopjes op het stuur werken niet om naar het volgende of vorige nummer te gaan. Harder en zachter werken wel.
Bij mij werkt het soms wel, maar vaak niet. Kabeltje opnieuw er in doen werkt dan vaak als je het echt kritisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Shorteh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Bij mij werkt het soms wel, maar vaak niet. Kabeltje opnieuw er in doen werkt dan vaak als je het echt kritisch vindt.
Was nu als Max aan het button bashen op de DRS volgende knop. Ik zal van de week eens proberen opnieuw te verbinden als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Hansieo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Kreeg 'm even héél kort, en daarna niet meer gezien....

Polestar repair-myself optie (soms moet ie er een nachtje over slapen wat wil gaan doen..)

Ik blijf erbij.... tís net 2001 Space Odessy HAL 9000

( ps voor de slimmers...wat zijn de opvolgende letters van HAL in het alfabet?? })
International Business Machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Sinds een paar dagen lukt het niet meer om via de app te connecteren met de wagen.
De auto heeft wel gewoon verbinding met internet, en is ook nog in de app gekoppeld.
Ook geforceerd sluiten van de app helpt niet.

Enig idee wat ik kan proberen om dit weer werkend te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
De lelijke 20inch velgen zullen niet genoeg besteld zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lTt3ZJM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

k-jah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:54:
Sinds een paar dagen lukt het niet meer om via de app te connecteren met de wagen.
De auto heeft wel gewoon verbinding met internet, en is ook nog in de app gekoppeld.

Had ik verleden week ook en toen heb ik in de PlayStore de app op mijn mobiel geupdate. Daarna was het weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:13

Ik had dit op iOS ook en bleek toen in de app uitgelogd te zijn. Dit zag ik pas toen ik in de app naar mijn account ging. De auto was gewoon nog ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Paku schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:06:
[...]

Had ik verleden week ook en toen heb ik in de PlayStore de app op mijn mobiel geupdate. Daarna was het weer goed.
Er zijn de laatste dagen geen updates geweest (iOS), dus daar ligt het niet aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
dnns85 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:20:
[...]

Ik had dit op iOS ook en bleek toen in de app uitgelogd te zijn. Dit zag ik pas toen ik in de app naar mijn account ging. De auto was gewoon nog ingelogd.
Maar ik ben dus nog wel ingelogd, en de wagen is ook nog gekoppeld. Heb ook al eens uitgelogd maar was geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

en als je bij de wagen staat, lukt het dan niet?
ik had ook problemen met inloggen na de update, maar dan eens geprobeerd in de buurt van de wagen en het werkte opnieuw, sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
K2. schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:47:
en als je bij de wagen staat, lukt het dan niet?
ik had ook problemen met inloggen na de update, maar dan eens geprobeerd in de buurt van de wagen en het werkte opnieuw, sindsdien geen problemen meer gehad.
Yes, zat er gisteren zelfs in ;)
Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer.
Dank voor de input allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

NickSsss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Ik heb deze besteld.
https://amzn.eu/d/9FHlszN

Heb verschillende reviews gelezen en filmpjes op YouTube bekeken en hij schijnt te werken met iedere auto die bedraad CarPlay heeft.
De auto ziet m dan als een iPhone, en de dongle verzorgt dan de draadloze verbinding.

Ik heb met de verkoper gemaild en hij garandeerde dat het zou werken, en anders krijg ik mijn geld terug. Ben benieuwd, komt morgen binnen.
Al kunnen testen? Ben benieuwd of deze werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 08:48
Kreeg vanmorgen op weg naar kantoor de notificatie dat de update klaar stond, dus aangekomen op kantoor maar gelijk geinstalleerd.
Net bij naar huis gaan even een vreemde melding "passagiersairbag ingeschakeld", weggeklikt en verder gewoon rijden. Heb nu dus 2.2 in ieder geval.

Thuis bij parkeren bleken mijn spiegels ongewenst te kantelen, daarom:
in D gezet
optie aangezet dat ze moeten kantelen
in R gezet zodat ze kantelen
in D gezet zodat ze terugkantelen
optie uitgezet
in R gezet en ze blijven nu staan

De work around die ik ergens las lijkt dus wel te helpen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

JeroenV_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:11:
Kreeg vanmorgen op weg naar kantoor de notificatie dat de update klaar stond, dus aangekomen op kantoor maar gelijk geinstalleerd.
Net bij naar huis gaan even een vreemde melding "passagiersairbag ingeschakeld", weggeklikt en verder gewoon rijden. Heb nu dus 2.2 in ieder geval.
ik vermoed dat dit iets wettelijks is, want bij vriendins nieuwe Q4 komt dit ook bij starten op display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Ik kreeg het ook na de update.

Misschien is het een soort 'reset' geweest die er voor zorgt dat hij niet meer weet welke wegklikbare meldingen al getoond zijn.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

ja idd zou best kunnen, het was maar eenmalig voor de Polestar, het is in de Q4 dat deze melding er elke keer komt als je instapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magyku30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Met het oog op de komende vakantie naar Italië. Wat zijn jullie go-to apps? Ik vind namelijk dat het zoeken naar laadpalen met Google Maps en ABRP niet zo goed werkt.. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
GerjanStam schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Eerst de navigatie opstarten in CarPlay daarna terug naar GoogleMaps en route instellen. Je kan terug naar CarPlay en de route blijft werken op je bestuurdersdisplay.
Welke navigatie start je op in CP?
Hier werkt er maar 1 tegelijk, het is of Waze of GM.

Je kunt wel prima CP draaien en met GM op de virtual cockpit navigeren maar zodra je via CP een navigatie start verdwijnt GM in de virtual cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Magyku30 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:43:
Met het oog op de komende vakantie naar Italië. Wat zijn jullie go-to apps? Ik vind namelijk dat het zoeken naar laadpalen met Google Maps en ABRP niet zo goed werkt.. 🤔
De (telefoon) apps van je laadkaarten zou ik zeggen.
Shell recharge in mijn geval. Soms ook plugsurfing.

Ps: er is een volledig topic hiervoor: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

[ Voor 13% gewijzigd door k-jah op 05-07-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
k-jah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:51:
[...]

De (telefoon) apps van je laadkaarten zou ik zeggen.
Shell recharge in mijn geval. Soms ook plugsurfing.
Gebruik ook Shell recharge en E-Flux.
Chargemap vind ik zelf ook heel overzichtelijk.
Plugsurfing misschien makkelijk (in het buitenland) voor recente reviews.

ABPR kan ik niet echt aan wennen. Ga dat denk ik ook niet gebruiken.
Over 2 weken een test naar Praag 2 dagen voor werk en augustus de lange roadtrip.
Ben van plan om de bestemming gewoon in GM in te voeren, te gaan rijden en dan zien we het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS

RGS

Vraagje: bestaat er een app waarbij ik een route kan ingeven en een tabel kan laten genereren van *alle* snelladers binnen een zone van 5KM binnen die gegenereerde route. Liefst dan ook een export in Excel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
iRenik schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Gebruik ook Shell recharge en E-Flux.
Chargemap vind ik zelf ook heel overzichtelijk.
Plugsurfing misschien makkelijk (in het buitenland) voor recente reviews.

ABPR kan ik niet echt aan wennen. Ga dat denk ik ook niet gebruiken.
Over 2 weken een test naar Praag 2 dagen voor werk en augustus de lange roadtrip.
Ben van plan om de bestemming gewoon in GM in te voeren, te gaan rijden en dan zien we het wel :P
ABPR heeft geen fantastische UX nee, maar de routes zijn wel perfect te plannen. Hoef je ook maar één keer te doen (desnoods op je telefoon), waarna ik zelf in GM de volgende laadstop steeds ingeef. Groot voordeel: je kunt je totale lange roadtrip met bijvoorbeeld een voorkeur voor Ionity-chargers plannen (vanwege de korting die je met je Polestar krijgt). Dat scheelt serieus geld. En het gaat je ook reistijd schelen omdat 'ie voor lange roadtrips met meerdere laadstops rekening houdt met zo efficiënt mogelijk laden tussendoor.

Plannen met GM voor trips met meer dan één oplaadstop werkt niet efficiënt, en kan je echt uren extra reistijd opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
RGS schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:12:
Vraagje: bestaat er een app waarbij ik een route kan ingeven en een tabel kan laten genereren van *alle* snelladers binnen een zone van 5KM binnen die gegenereerde route. Liefst dan ook een export in Excel?
Ben stiekem toch wel benieuwd waarom je dit zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 22:29
Vanmiddag wat vreemds. Ik kwam er na 2km achter dat mijn klimaatregeling helemaal niets deed. Ook als ik de instelling veranderde gebeurde er niks.

Toen het systeem gereset en toen werkte het wel gewoon.

Bijzonder..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 08:48
Koekhapperrr schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:22:
[...]
Groot voordeel: je kunt je totale lange roadtrip met bijvoorbeeld een voorkeur voor Ionity-chargers plannen (vanwege de korting die je met je Polestar krijgt). Dat scheelt serieus geld. En het gaat je ook reistijd schelen omdat 'ie voor lange roadtrips met meerdere laadstops rekening houdt met zo efficiënt mogelijk laden tussendoor.
Vraag me alleen wel af of dat nog opgaat straks in de vakantieperiode.
Hou nu een paar weekenden enkele ionity laders in de gaten waar ik langs kom op vakantie, maar die zijn vrijwel continu volledig bezet. Dit terwijl de tesla laders die ook open zijn daar in de buurt wel vrije palen hebben op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:
Vanmiddag wat vreemds. Ik kwam er na 2km achter dat mijn klimaatregeling helemaal niets deed. Ook als ik de instelling veranderde gebeurde er niks.

Bijzonder..
Heb ik ook een paar gehad. Geluid van de knipperlichten werkt dan ook niet volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
VidaR-9 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:47:

Bijzonder..
Been there done that 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Een tijd geleden is hier een manier gepost om een route vanuit ABRP naar GM te krijgen.
Alleen had ik deze niet gebookmarked, en vind ik ze ook niet meteen terug. Iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JeroenV_ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Vraag me alleen wel af of dat nog opgaat straks in de vakantieperiode.
Hou nu een paar weekenden enkele ionity laders in de gaten waar ik langs kom op vakantie, maar die zijn vrijwel continu volledig bezet. Dit terwijl de tesla laders die ook open zijn daar in de buurt wel vrije palen hebben op dat moment.
Is ook mijn ervaring van een ritje Parijs. Veel NL kennen IONITY en het zit meestal bij een tankstation en is daarmee drukker dan de (vaak) afgelegen Tesla chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Koekhapperrr schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:22:
[...]

ABPR heeft geen fantastische UX nee, maar de routes zijn wel perfect te plannen. Hoef je ook maar één keer te doen (desnoods op je telefoon), waarna ik zelf in GM de volgende laadstop steeds ingeef. Groot voordeel: je kunt je totale lange roadtrip met bijvoorbeeld een voorkeur voor Ionity-chargers plannen (vanwege de korting die je met je Polestar krijgt). Dat scheelt serieus geld. En het gaat je ook reistijd schelen omdat 'ie voor lange roadtrips met meerdere laadstops rekening houdt met zo efficiënt mogelijk laden tussendoor.

Plannen met GM voor trips met meer dan één oplaadstop werkt niet efficiënt, en kan je echt uren extra reistijd opleveren.
Dank voor de info, ga het zeker nog eens bekijken dan 👍🏻

Ik denk dat ik voor een groot deel echter niet veel heb aan vooraf bepaalde laadpunten als ik door Duitsland rij. Tenzij ik dadelijk echt elk uur moet bijladen rij (reed) ik stevig (lees maximaal) door en vermoed dat ik meerdere/andere punten nodig zal hebben.

Uiteraard in Zwitserland, Italië, Slovenië, Oostenrijk en Tsjechië zal dit accurater te plannen zijn daar ik me aan de snelheid zal houden…

Ionity voordeel heb ik helaas niet dus daar hoef ik geen rekening mee te houden, scheelt weer qua drukte/flexibiliteit haha.

Zou toch mooi zijn als je een systeem hebt wat zich live update terwijl je rijdt obv je daadwerkelijke verbruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
Met dank aan een tip via het Polestar Forum deze iPad houder vandaag binnengekregen voor de vakantie. Werkt prima, niet te lomp/massief en een mooi gouden touch in lijn met de riemen 👌🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAlVKYSpcNd5uQUTwpeFFTj7jwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rp4cBsrkkyvVru1SmPJrdx8b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkkLZOwHpuKW9Eqq7bULeCo3c_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IF9o1LvzVFzdvMWM3sBlKWuw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhwwzkANmHUEvVLgGlJ46ABYIOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ED9Uy3EfxkxSPEMjh6vhvmvG.jpg?f=fotoalbum_tile

Weet niet of linkjes mogen maar op Amazon voor nog geen 20 euro 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 21:58
Magyku30 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:43:
Pump. Perfect alternatief voor ABRP met CarPlay ondersteuning. Ik gebruik wel de betaalde versie en navigeer met Google. In het verleden gebruikte ik de app op mijn iPhone en stuurde dan de route door naar Google Maps (op mijn telefoon). Je kunt de bestemming dan vervolgens vrij makkelijk overnemen in de auto, mits je hetzelfde Google account gebruikt.

Pump werkt ook perfect met de paal in de straat omdat je notificaties kunt instellen wanneer een paal bezet is en weer vrij komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnxpQDkXSOkdqarpj96cOgNyY1o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HipVOujA4vBBNJycQJ9dR5ao.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door sandervd00 op 05-07-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
k-jah schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Kabeltje vandaag binnengekregen en het werkt 👍🏻
Echter wordt de connector wel bloedheet (al met 1-2 minuten) dus vraag me af hoe lang het goed blijft gaan 🤞🏻

Wel fijn dat er geen lange kabel in de weg ligt maar ga het toch ombouwen naar een connectie in de cupholder (helemaal geen draad zichtbaar en gewoon een originele kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
sandervd00 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Pump. Perfect alternatief voor ABRP met CarPlay ondersteuning. Ik gebruik wel de betaalde versie en navigeer met Google. In het verleden gebruikte ik de app op mijn iPhone en stuurde dan de route door naar Google Maps (op mijn telefoon). Je kunt de bestemming dan vervolgens vrij makkelijk overnemen in de auto, mits je hetzelfde Google account gebruikt.

Pump werkt ook perfect met de paal in de straat omdat je notificaties kunt instellen wanneer een paal bezet is en weer vrij komt.

[Afbeelding]
Ziet er wel goed uit met de beschikbaarheid van de palen langs de route. Gaan we checken, thnx 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
Vorige week voor de eerste keer een lange buitenlandse trip gemaakt naar italie. Ik heb de route door ABRP laten inplannen vwb de laadstops. Totale afstand 990km. Ik had 100% SOC bij vertrek, 10% SOC laadpalen en 20%SOC bij bestemming ingegeven. ABRP plande in totaal 5 stops in met een totale laadtijd van 1h50.

Wat mij direct opviel is dat ik consequent met een veel hogere SOC bij de laadstops aankwam. Dit was steeds ca 15% hoger dan ABRP had ingeschat. Uiteraard was de laadtijd nu een stuk korter, maar ik heb het idee dat dit een stuk efficienter zou kunnen met minder stops. LRSM, 20" velgen. Auto was beladen met 2 personen, wat tassen en 2 fietsen achterin. Snelheid meestal rond de 135km/h zodra dat kon, dus niet bepaald zitten sparen.

Op de terugweg heb ik het aantal te rijden km's van de auto in de gaten gehouden en ben gewoon eens gaan zoeken naar snelladers langs de snelweg zodra de auto ca 100km aangaf. Dit was geen probleem, zeker in duitsland niet, waar je vrijwel bij elk tankstation kunt laden. Op deze manier heb ik 1 stop minder kunnen maken, 2 stops minder had achteraf ook nog gekunt. Iig wel ruim 45min minder laadtijd op deze manier.

Meer mensen met dezelfde ervaring? Of is het een kwestie van ABRP finetunen met de instellingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
Had je in ABRP je huidige gemiddelde verbruik gezet of het standaard verbruik dat uit de app komt? Dit scheelt namelijk nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
k-jah schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:03:
Had je in ABRP je huidige gemiddelde verbruik gezet of het standaard verbruik dat uit de app komt? Dit scheelt namelijk nogal wat.
Hier heb ik de standaard waardes gerbuikt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Playgarden schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:54:

Op de terugweg heb ik het aantal te rijden km's van de auto in de gaten gehouden en ben gewoon eens gaan zoeken naar snelladers langs de snelweg zodra de auto ca 100km aangaf. Dit was geen probleem, zeker in duitsland niet, waar je vrijwel bij elk tankstation kunt laden. Op deze manier heb ik 1 stop minder kunnen maken, 2 stops minder had achteraf ook nog gekunt. Iig wel ruim 45min minder laadtijd op deze manier.
Op deze manier was ik eigenlijk ook van plan te gaan rijden. Hoe zocht je de snelladers onderweg op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playgarden
iRenik schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Op deze manier was ik eigenlijk ook van plan te gaan rijden. Hoe zocht je de snelladers onderweg op?
iRenik schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Via de telefoon in de Chargemap app of gewoon via GM.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Playgarden schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:06:
[...]

Hier heb ik de standaard waardes gerbuikt idd.
Die staan voor Polestar auto’s veel te hoog. Bij mij heeft de ABRP app in mijn auto (dual motor) zelf het verbruik bepaald aan de hand van gereden ritten en dan komt hij op een referentiewaarde (Wh bij 110km/u) van 190. En in de zomer is zelfs dat te hoog dus ik zou met 170 of 175 plannen. Voor single motor dus nog lager. Ik plan overigens ook gewoon met 5% aankomst bij een laadpunt, geen enkel probleem.
Aanvulling: met fietsendrager of dakkoffer natuurlijk wel even naar boven aanpassen.

Laadpunten kun je gemakkelijk met GM delen. Klik op het logo van het laadpunt en je ziet onderaan een Delen knop waar je kunt kiezen voor delen met Maps. Als je al een bestemming had ingesteld dan wordt het laadpunt als tussenbestemming ingevoegd.
Hij geeft alleen gps coördinaten door maar als je even op het homescherm kijkt zie je in de Maps tegel vrijwel altijd dat hij als lader is herkend.

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 05-07-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjhx
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-04 09:48

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Vandaag kwam ik er bij toeval achter dat ik uitgelogd was in de app. Even onderin via het rechtse icoontje inloggen en de app werkt weer.

PS2 LRDM MY2022 Moon 20" PPP + upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
[quote]JTHZZ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Die staan voor Polestar auto’s veel te hoog. Bij mij heeft de ABRP app in mijn auto (dual motor) zelf het verbruik bepaald aan de hand van gereden ritten en dan komt hij op een referentiewaarde (Wh bij 110km/u) van 190. En in de zomer is zelfs dat te hoog dus ik zou met 170 of 175 plannen. Voor single motor dus nog lager. Ik plan overigens ook gewoon met 5% aankomst bij een laadpunt, geen enkel probleem.
Aanvulling: met fietsendrager of dakkoffer natuurlijk wel even naar boven aanpassen.

Hoe heeft jou ABRP dat bepaald voor jouw auto? Doet hij dat alleen door veel te navigeren met ABRP, of leest ABRP dat uit je auto zodra je ABRP start?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Playgarden schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Hoe heeft jou ABRP dat bepaald voor jouw auto? Doet hij dat alleen door veel te navigeren met ABRP, of leest ABRP dat uit je auto zodra je ABRP start?
Je moet er inderdaad mee navigeren. Als je bovenaan op je autonaam klikt (waar ook je SoC staat) krijg je een overzicht van de data die hij uit je auto uitleest. Vervolgens kun je op het kleine grafiekje voor het referentieverbruik tikken en zie je hoeveel data hij al heeft verzameld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALwtSSas561HuKTM4xfx87_NHKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRCrwzRX9goDRklQPnfQmKqp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Playgarden schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Nou ik zit gemiddeld op 25.1kWh over de laatste 2900 kilometer. Dus voor mij is ABRP veel te optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Nou ik zit gemiddeld op 25.1kWh over de laatste 2900 kilometer. Dus voor mij is ABRP veel te optimistisch.
Dat is extreem hoog voor een P2. Ik kom deze dagen op niet-korte ritten nooit boven de 19. Maar doet er niet toe want heeft niks met ABRP te maken. Waar het hier over gaat is het referentieverbruik van ABRP. En dat hebben ze gedefinieerd als het verbruik bij constant 110km/u. Ze hebben een modelletje voor iedere auto om dat om te rekenen naar echt verbruik afhankelijk van snelheid, temperatuur enz. Vandaar dat ze ook zoveel data verzamelen om het model te verfijnen. Het polestar 2 model staat nog op beta dus ze zijn nog steeds data aan het verzamelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 05-07-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 09-06 14:54

Freakie1NL

Grote Baas

Li1quid schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:58:
De lelijke 20inch velgen zullen niet genoeg besteld zijn :+
[Afbeelding]
Mijn P2 met 19 inch is 2 maanden verschoven richting december. Zou natuurlijk absurd zijn als dit vanwege de velgen is. Pak dan gewoon oude 19 inch.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Dat is extreem hoog voor een P2. Ik kom deze dagen op niet-korte ritten nooit boven de 19. Maar doet er niet toe want heeft niks met ABRP te maken. Waar het hier over gaat is het referentieverbruik van ABRP. En dat hebben ze gedefinieerd als het verbruik bij constant 110km/u. Ze hebben een modelletje voor iedere auto om dat om te rekenen naar echt verbruik afhankelijk van snelheid, temperatuur enz. Vandaar dat ze ook zoveel data verzamelen om het model te verfijnen. Het polestar 2 model staat nog op beta dus ze zijn nog steeds data aan het verzamelen.
Aha, ok.

Ja, ik weet dat het extreem is voor mijn P2, na vijf keer het te hebben aangegeven en afgewimpeld te zijn, heb ik het maar opgegeven en geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanStam
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
iRenik schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Welke navigatie start je op in CP?
Hier werkt er maar 1 tegelijk, het is of Waze of GM.

Je kunt wel prima CP draaien en met GM op de virtual cockpit navigeren maar zodra je via CP een navigatie start verdwijnt GM in de virtual cockpit.
Ik start Flitmeister op in CP met een bestemming. Ga dan naar GM en start deze op met de zelfde bestemming uiteraard en ga terug naar CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
GerjanStam schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Ik start Flitmeister op in CP met een bestemming. Ga dan naar GM en start deze op met de zelfde bestemming uiteraard en ga terug naar CP.
Wat heeft het dan voor meerwaarde om Flitsmeister in CarPlay op te starten met een navigatiepunt als je toch al Google Maps gebruikt voor je navigatie? En wat die je dan op het display achter het stuur? Ik gok gewoon de Google Maps navigatie?

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26
Eigenlijk best raar. Na een jaar wachten op CarPlay heb ik het de afgelopen paar dagen geeneens opgestart.

Ik vind de polestar interface zowel mooier visueel, beter in functies en gebruiksvriendelijker. Wat voorbeelden:

- maps: altijd SOC indicatie, navigatie in het scherm voor je neus, zoomen met je vingers “pinch” en nu ook satellite view.

1-0 voor AAOS

- Spotify: je kan door nummers scrollen, netjes album art als underlay in de tile en mogelijkheid tot de gewone commando’s. Geen gebruik van eigen data (mijn baas heeft maar een 10 Gigabyte besteld). Geluidskwaliteit is prima.

2-0 voor AAOS

Telefoneren: kan netjes in het dash voor mijn neus muten. Contacten zijn netjes gesynchroniseerd. Doet het prima.

3-0 voor AAOS

SMSen: dit doe ik eigenlijk nooit tijdens rijden. Vind berichten inspreken altijd moeilijk (wellicht de taal). Maar van wat ik begrijp is dit beter geregeld in CarPlay.

Gelijkspel

Teams, whatsapp: dit werkt beter op CarPlay. Alhoewel ik gewoon aanschuif in de vergadering op teams via mijn Bluetooth verbinding. Anyhow, ik doe dit zelden onder het rijden maar ik ben het eens met de consensus dat CP dit beter voor elkaar heeft.

3-1 Voor AAOS

Navigatie: zoals hierboven. Ja we hebben nu Flitsmeister en Waze. Ik gebruik dit eigenlijk zelden. Mede omdat Flitsmeister in Noorwegen niet zo uitgebreid is als in NL. Wellicht dat ik op de lange rit FM wel aanzet. Dit is hoe dan ook stukken beter op CP want op AAOS is het 3x niks.

3-2 voor AAOS

Let op: 100% subjectief :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 98 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.