Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:43
Wat een gedrocht, die C4X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:15

RGS

Wat ontzettend fijn dat dit er nu op zit, daar zat ik wel op te wachten. Nu alleen Flitsmeister nog en dan heb ik CarPlay niet meer nodig en kan ik het wel af met AAOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
RGS schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 07:32:
[...]

Wat ontzettend fijn dat dit er nu op zit, daar zat ik wel op te wachten. Nu alleen Flitsmeister nog en dan heb ik CarPlay niet meer nodig en kan ik het wel af met AAOS
Ik heb Flitsmeister op de Polestar 2 gekregen.. Het is wel de beta en naar mijn idee een redelijk uitgeklede versie, maar hij werkt wel :)

De stappen die ik heb gevolgd om het te installeren zijn:

Stap 1:
Om de Flitsmeister app voor Android Automotive te kunnen testen, moet je lid worden van de volgende Google Group:

https://groups.google.com/g/flitsmeister-aaos-testers

Zorg ervoor dat je gebruikt maakt van hetzelfde Google account als waarmee je bent ingelogd op de auto zelf.

Stap 2:
Zodra je lid bent geworden van de Google Group kan je je aanmelden voor de beta. Dit kan je doen via de volgende link:

https://play.google.com/apps/testing/nl.flitsmeister

Stap 3:
Download Flitsmeister via de PC, telefoon (Android) of in de auto

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:47
kramon schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:22:
[...]

Ik dacht dat t een grap was, maar dat is dus niet zo…de C4 X: https://www.autoreview.nl...-polestar-2-trekjes-heeft
Dit kan toch niet waar zijn. Zelfs de velgen zijn in de Polestar accenten. Dat is een P2 in Citroën styling.

Nou, die kan dus verboden worden in Zweden en China.... |:(

Of blijkt dit nu achteraf de reden waarom Polestar in Frankrijk verboden werd. Zodat alle Fransen straks de P2 een slap aftreksel vinden van deze 'stijlvolle' C4 ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
Even een andere vraag.. Van welke datum is de beveiligingsupdate bij jullie?
Bij mij staat hij nu op April 2022. Als ik zoek naar een update dan zegt hij dat dit de meest recente is, maar blijft wel steeds met een rode markering in het display staan.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:30
PvS_68 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Dit kan toch niet waar zijn. Zelfs de velgen zijn in de Polestar accenten. Dat is een P2 in Citroën styling.

Nou, die kan dus verboden worden in Zweden en China.... |:(

Of blijkt dit nu achteraf de reden waarom Polestar in Frankrijk verboden werd. Zodat alle Fransen straks de P2 een slap aftreksel vinden van deze 'stijlvolle' C4 ? >:)
Ik vind het wel grappig dat de C4 het Chinese kopieer aftreksel lijkt van de P2 😛

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
xLes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:54:
[...]

Ik heb Flitsmeister op de Polestar 2 gekregen.. Het is wel de beta en naar mijn idee een redelijk uitgeklede versie, maar hij werkt wel :)

De stappen die ik heb gevolgd om het te installeren zijn:

Stap 1:
Om de Flitsmeister app voor Android Automotive te kunnen testen, moet je lid worden van de volgende Google Group:

https://groups.google.com/g/flitsmeister-aaos-testers

Zorg ervoor dat je gebruikt maakt van hetzelfde Google account als waarmee je bent ingelogd op de auto zelf.

Stap 2:
Zodra je lid bent geworden van de Google Group kan je je aanmelden voor de beta. Dit kan je doen via de volgende link:

https://play.google.com/apps/testing/nl.flitsmeister

Stap 3:
Download Flitsmeister via de PC, telefoon (Android) of in de auto
Bij mij werkt dit dus niet. Uiteraard wel lid van het test programma maar krijg een fout bij installeren van de app. Zowel in de auto als play store op PC/telefoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
pique schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:11:
[...]

Bij mij werkt dit dus niet. Uiteraard wel lid van het test programma maar krijg een fout bij installeren van de app. Zowel in de auto als play store op PC/telefoon.

Iemand een idee?
Heb het ook op bovenstaande manier gedaan, maar vind de app niet zo goed, Hakkelt stottert en hapert als een malle. Zou wachten op de carplay. Maar dat is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
Flitsmeister laat ik op de achtergrond draaien. Gebruik Google maps voor de navigatie en als er iets aan de hand is dan komt er vanzelf een melding van Flitsmeister.

@pique heb je je wel eerst aangemeld bij Google zelf? (stap 1) Zo ja, dan zou je nog even kunnen proberen om je af te melden als beta tester bij stap 2 en even opnieuw aan te melden.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 10:32
JTHZZ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:15:
[...]

Ja het was een app update van Google Maps. Toen app afgesloten en weer opgestart. Je kunt de update in de playstore forceren.
Wel leuk dat je nu op de satelliet kunt zien dat je in de file staat terwijl Waze je eromheen had geleid hahaha.
Hoop echt dat er nog een Waze app komt. Die voor dagelijks gebruik en GM alleen voor lange reizen waarbij je de laadpunten kunt invoeren t.b.v. het prepareren van de batterij...

En anders maar de CarPlay workaround, heb je tenminste ook (non-beta) FM.
Fingers crossed...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
Maps laat flitsers zien en helpt je (in mijn ogen en beleving) prima om files heen waar het kan en nodig is. Ik ben behoorlijk tevreden over de GM functionaliteit en snelheid van het updaten ook van file informatie, vertraging en alternatieve routes.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 31-05 12:18
Ik vind Waze toch veel sterker daarin, en ook de enige reden waarom ik wel een beetje uitkijk naar CarPlay.
Praktisch voorbeeld: in mijn omgeving zijn een aantal wegenwerken aan de gang. Hierdoor is 1 rijstrook afgesloten: de straat is tijdelijk 1 richtingsverkeer geworden.
GM geeft steevast aan dat de volledige straat afgesloten is, en stuurt je dus via een lange omweg, terwijl Waze je in de goede richting hier wel doorstuurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

PS2Driver schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:41:
Maps laat flitsers zien en helpt je (in mijn ogen en beleving) prima om files heen waar het kan en nodig is. Ik ben behoorlijk tevreden over de GM functionaliteit en snelheid van het updaten ook van file informatie, vertraging en alternatieve routes.
Hier idem. GM werkt wat mij betreft ook prima met files. Mijn ervaring met files is dat lokaal omrijden heel vaak geen zin heeft qua tijd. Dus van de snelweg af en een sluiproute nemen. Tenzij het echt goed mis is.
Dat satelliet view... geinig. Ga ik eens uitproberen. Update was geinstalleerd zag ik net.

Wat wel vervelend aan GM is, is dat ie ook steeds langzamere routes als optie geeft.... *waarom?* (10 minuten langzamer etc) Snap ik niet helemaal.

Waze op mijn mobiel geeft wel wat meer informatie aan over bijzonderheden op de weg (controles, defecte voertuigen, obstakels etc) en zou als app misschien best een toevoeging zijn omdat het direct door weggebruikers wordt bijgehouden.

FM... voor mij niet. Heeft een paar maanden geleden verschillende keren mijn OS opgehangen en maakte alles erg traag. En ik rijd toch nooit te hard... O-) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Paku op 01-07-2022 09:53 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
Kan ik me goed voorstellen inderdaad, dat Waze nog iets gedetailleerder info geeft. Echter op mijn snelweg gebruik is het over het algemeen precies zoal Paku beschrijft, vaak loont het niet om alternatieve route te pakken en dat laat GM wel goed zien. Ik gebruik GM op het grote scherm in de modus "overzicht" en voor het detail kijk ik dan achter het stuur op het scherm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik heb FM liever continue naast m’n maps draaien dus ga het sowieso niet via de polestar app gebruiken. Dit bevalt me al sinds aanschaf meer dan prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxYUjG7k0RZS0m_oDqDN5I3S5vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAhMXcpX7awcEnbe9HLs25Cc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
Weet je wat ik mij helemaal afvraag, van de zomer gaan we naar Ireland.
Stel we komen met de trein aan in Engeland.

Zou de PS2 dan aangeven:
- let op links rijden
- koplampen aanpassen
- km/h omzetten naar miles/h

Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
VidaR-9 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:12:
Ik heb FM liever continue naast m’n maps draaien dus ga het sowieso niet via de polestar app gebruiken. Dit bevalt me al sinds aanschaf meer dan prima.

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde setup, inclusief het telefoon hoesje hahahaah. Moest even kijken of 't niet mijn auto was.

Maar ik ben ook uitermate tevreden met deze setup. Ook fijn dat je dan net even wat meer 'issues' op de weg 'verderop' ziet.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
Wat voor 'clip' gebruiken jullie om de telefoon langs het scherm te monteren?

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:55
xLes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:15:
Dat is deze : https://makagency.io/products/phoneside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
xLes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:15:
Op die foto hierboven zie je de 'Phoneside'. Daar zet je de telefoon in. iPhone 13 Pro/13 Pro Max/S22 Ultra/Pixel 6 Pro passen allemaal.

Er zijn ook anderen, met een een magnetische arm die je erachter kan schuiven. Moet je even zoeken in 't topic.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 07-06 11:26

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Even iets totaal anders maar wel PS gerelateerd.

Heeft hier iemand zich al durven wagen aan Polestar aandelen op de Nasdaq?
Polestar is begin deze week geintroduceerd maar hebben al een verlies van 25% te pakken wat ik zo snel kon zien.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Laatst online: 04-06 13:52
Paku schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:30:
Even iets totaal anders maar wel PS gerelateerd.

Heeft hier iemand zich al durven wagen aan Polestar aandelen op de Nasdaq?
Polestar is begin deze week geintroduceerd maar hebben al een verlies van 25% te pakken wat ik zo snel kon zien.
Ik had er al een paar sinds de geruchten (GGPI). Ik had meer van verwacht maar NASDAQ is helemaal ingestort de laatst tijd, dus rustig blijven zitten, dat komt nog wel goed (denk ik maar).

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PS2Driver
Ik heb er ook een paar gekocht net na de lancering. Nu idd verlies, maar dat moet ruimschoots goed gemaakt worden de komende jaren verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
kramon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:27:
[...]

Op die foto hierboven zie je de 'Phoneside'. Daar zet je de telefoon in. iPhone 13 Pro/13 Pro Max/S22 Ultra/Pixel 6 Pro passen allemaal.

Er zijn ook anderen, met een een magnetische arm die je erachter kan schuiven. Moet je even zoeken in 't topic.
Ik zocht al tijden iets om m'n telefoon naast het scherm te krijgen, maar nooit met zekerheid of een S21 Ultra zou passen. Meteen besteld na het lezen van dit bericht _/-\o_ .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k-jah
k-jah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:52:
FitcamX besteld (y)
De hoek is aangepast t.o.v. vorige versies, en bij AliExpress met kortingen ongeveer 150 euro.
Zal binnenkort plaatje posten!
Al binnen en tussen de lunch even geïnstalleerd!

Super eenvoudig, en blend mooi in met de behuizing van de front-camera (onder de binnenspiegel). 1 van de USP’s van dit ding.

Beeld is ook mooi helder (4K variant).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m4M5GhzY7JPROqbJVVAqoSIOmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf91pNVXA6iwhXSlif631SGZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS

RGS

k-jah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Al binnen en tussen de lunch even geïnstalleerd!

Super eenvoudig, en blend mooi in met de behuizing van de front-camera (onder de binnenspiegel). 1 van de USP’s van dit ding.

Beeld is ook mooi helder (4K variant).

[Afbeelding]
En hoe zit het met de kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
RGS schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:55:
[...]

En hoe zit het met de kabels?
Je “spliced” ‘m eigenlijk met de meegeleverde kabel tussen de connector van de front camera.
Dus krijgt ook alleen maar stroom wanneer je de wagen gebruikt (geen parking modus wel, maar dat wou ik niet). Ik denk wel dat dit een optie is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQuDF4YWG5sQZvRZXSUGQCPt6mI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgQKP3CYgUEkO8NsTRycGZbr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
P2.2 wordt weer uitgerold, kreeg m net opeens aangeboden, staat nu te installeren.
Weet iemand hoe je kan zien of de installatie voltooid is? Volgens het infotainment scherm duurt het maximaal 1.30u maar had al verschillende posts gezien van mensen waar het veel korter duurde. Ben bang dat wanneer ik de auto ontgrendel om de status te checken de installatie onderbroken wordt.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
NickSsss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:30:
P2.2 wordt weer uitgerold, kreeg m net opeens aangeboden, staat nu te installeren.
Weet iemand hoe je kan zien of de installatie voltooid is? Volgens het infotainment scherm duurt het maximaal 1.30u maar had al verschillende posts gezien van mensen waar het veel korter duurde. Ben bang dat wanneer ik de auto ontgrendel om de status te checken de installatie onderbroken wordt.
Ik dacht dat tijdens de installatie het niet mogelijk is om de auto te openen, en je zo dus weet of die nog bezig is of niet. Weet niet zeker of dit klopt.

Ik wacht nog wel even af om ‘m te installeren, hoor graag je feedback over 2.2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
Hier staat ie ook te installeren nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
k-jah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Ik dacht dat tijdens de installatie het niet mogelijk is om de auto te openen, en je zo dus weet of die nog bezig is of niet. Weet niet zeker of dit klopt.

Ik wacht nog wel even af om ‘m te installeren, hoor graag je feedback over 2.2!
Top! Bedankt!! Even geprobeerd en de deuren ontgrendelen idd niet.

Ik zal vanmiddag meteen mijn ervaringen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb ook zojuist de download aangeboden gekregen. Benieuwd hoe snel hij deze keer binnen is.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:58
Hier staat ie ook te installeren, ben bijzonder benieuwd naar CarPlay, toch 2 jaartjes op moeten wachten _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PS2Driver
Carplay werkt ... 😅🤦‍♂️ Maar ik verwacht niet dat ik dat ga gebruiken, heeft toch 0 toegevoegde waarde of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-11-2024

K2.

Hier nog niet beschikbaar helaas.
Kunnen jullie met 2.2 ook eens checken of het “getik” er nog is ergens links onderin de cockpit bij regeneratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
K2. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:02:
Hier nog niet beschikbaar helaas.
Kunnen jullie met 2.2 ook eens checken of het “getik” er nog is ergens links onderin de cockpit bij regeneratie?
Zal het eens in de gaten houden, bij mij viel dit onlangs ook op, al had ik het gevoel dat het van "rechts-achter" kwam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
PS2Driver schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:52:
Carplay werkt ... 😅🤦‍♂️ Maar ik verwacht niet dat ik dat ga gebruiken, heeft toch 0 toegevoegde waarde of mis ik iets?
Hangt ervan af hoe diep jezelf en iedereen die je kent in het ecosysteem zit denk ik. Ik mis m’n Apple Music, goed werkende berichten notificaties in de auto, een fatsoenlijke UI... Zou me niet verbazen als zelfs de CarPlay app van Spotify beter werkt. Maar andere zaken zullen ongetwijfeld minder lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
PS2Driver schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:41:
Regelmatig dat GM vaste flitspalen mist die Waze en FM wel laten zien.
De alternatieve routes op het grote scherm werkt wel prima inderdaad.

Maar Waze blijft toch echt een stuk betrouwbaarder.
Hier past GM de route 6 keer aan op de spitsstrook tussen de A6 en de A1 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickSsss
Update geslaagd, CarPlay werkt goed, snelle verbinding en reageert ook snel op aanrakingen.
Flitsmeister werkt super en vertraagd het systeem totaal niet. Erg blij met deze update zover.
Heb wel meteen een dongle besteld om van het bedraad—> draadloos te maken vond het wel echt een gemis dat je iedere keer je telefoon met een kabeltje moet gaan verbinden. Komt morgen binnen. Zal mijn ervaring meteen delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6eSI8KStmPhI1Ug8idmqgVdE04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kq3sJzBSdbzBwaXO5voy5uEK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwzRRo0icc7iXZ5x6yMzRkY7UMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PynjL2gS0JpqlcYzwpvMdONW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:43
NickSsss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:08:
Heb wel meteen een dongle besteld om van het bedraad—> draadloos te maken vond het wel echt een gemis dat je iedere keer je telefoon met een kabeltje moet gaan verbinden. Komt morgen binnen. Zal mijn ervaring meteen delen.
Welke dongle is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 22:17
Update geslaagd, CarPlay werkt goed, snelle verbinding en reageert ook snel op aanrakingen.
Flitsmeister werkt super en vertraagd het systeem totaal niet. Erg blij met deze update zover.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd. Vooralsnog lijkt dit niet te lukken. Alles wat je inplugt wordt gezien als unknown device. (Ook USB sticks maar audiowagon negeert deze warning en kan vervolgens wel de stick benaderen)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 22:43
Vandaag de pech, onlangs al een E-call foutmelding gehad, t-cam gereset, niks meer aan de hand meer, auto ondertussen ook de 30.000km beurt gehad, vandaag wederom e-call storing, sleutel doet ook niks meer alleen de DK, meteen even naar de dealer gereden, de beste man deed ook alleen even een t-cam reset en het infotainment resetten (geen idee waarom, maar ja niet geschoten altijd mis). Haalde alleen niks uit (wat ik al verwachtte) de man was bezig dat ik de auto maar daar moest laten, maar toen ik vroeg om een vervangende auto werd het al lastig…. Had niks daar en was bezig dat ik dan wat moest bijbetalen, ik gaf aan dat de auto zakelijke lease was via athlon, toen werd het dat ik hem de 14e pas kan brengen, maar krijg dan wel vervangend vervoer, dus momenteel maar alleen met de DK rijden en heeft de vrouw pech. Andere slachtoffers van de e-call fout, was het binnen een dag gefixt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaoZeetie
daniel14 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:20:
Vandaag de pech, onlangs al een E-call foutmelding gehad, t-cam gereset, niks meer aan de hand meer, auto ondertussen ook de 30.000km beurt gehad, vandaag wederom e-call storing, sleutel doet ook niks meer alleen de DK, meteen even naar de dealer gereden, de beste man deed ook alleen even een t-cam reset en het infotainment resetten (geen idee waarom, maar ja niet geschoten altijd mis). Haalde alleen niks uit (wat ik al verwachtte) de man was bezig dat ik de auto maar daar moest laten, maar toen ik vroeg om een vervangende auto werd het al lastig…. Had niks daar en was bezig dat ik dan wat moest bijbetalen, ik gaf aan dat de auto zakelijke lease was via athlon, toen werd het dat ik hem de 14e pas kan brengen, maar krijg dan wel vervangend vervoer, dus momenteel maar alleen met de DK rijden en heeft de vrouw pech. Andere slachtoffers van de e-call fout, was het binnen een dag gefixt?
Ja, zelfde probleem gehad.
Uiteindelijk had ik snel een afspraak door uitvallen andere klant. Na 1,5 uur bij dealer was er een oude versie van de software terug gezet (bekende bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben ook wel benieuwd welke dongle dat is. Een zoektocht leert dat er nog geen 1 dongle is die werkt met de polestar.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
Rene schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Ben benieuwd. Vooralsnog lijkt dit niet te lukken. Alles wat je inplugt wordt gezien als unknown device. (Ook USB sticks maar audiowagon negeert deze warning en kan vervolgens wel de stick benaderen)
Ik heb deze besteld.
https://amzn.eu/d/9FHlszN

Heb verschillende reviews gelezen en filmpjes op YouTube bekeken en hij schijnt te werken met iedere auto die bedraad CarPlay heeft.
De auto ziet m dan als een iPhone, en de dongle verzorgt dan de draadloze verbinding.

Ik heb met de verkoper gemaild en hij garandeerde dat het zou werken, en anders krijg ik mijn geld terug. Ben benieuwd, komt morgen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

k-jah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Je “spliced” ‘m eigenlijk met de meegeleverde kabel tussen de connector van de front camera.
Dus krijgt ook alleen maar stroom wanneer je de wagen gebruikt (geen parking modus wel, maar dat wou ik niet). Ik denk wel dat dit een optie is.

[Afbeelding]
Ga je nog wat opnames hier plaatsen want dat is natuurlijk wel het belangrijkste uiteindelijk, de beeldkwaliteit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:05

[Afbeelding]

[Afbeelding]
OK, dus je hebt nu een beperktere Google Maps dan in de auto op je scherm via CarPlay. En nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaoZeetie
NickSsss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Ik heb deze besteld.

Ik heb met de verkoper gemaild en hij garandeerde dat het zou werken, en anders krijg ik mijn geld terug. Ben benieuwd, komt morgen binnen.
Das nie misselijk die prijs. Dan moet je wel heel graag (draadloos) CarPlay willen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
daniel14 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:20:
Ik heb sinds maandag hetzelfde probleem en ook de gps werkte voor geen meter. Gisteren naar de volvogarage geweest maar die heeft pas op 22 juli tijd. Vandaag zelf via oTA de nieuwe software geinstalleerd maar het probleem is daarmee nog hetzelfde. De 12V accu moet losgekoppeld worden en dat gaat me toch net te ver om zelf te doen. De reset van info-systeem en TCam module hielpen niet. Dus 3 weken rijden op de DK en hopen dat hij het wel gewoon blijft doen zonder uitval/stilstaan

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Anoniem: 1521590 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Ga je nog wat opnames hier plaatsen want dat is natuurlijk wel het belangrijkste uiteindelijk, de beeldkwaliteit?
Yes, zal ik dit weekend even doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ach-jee
JTHZZ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:03:
[...]

OK, dus je hebt nu een beperktere Google Maps dan in de auto op je scherm via CarPlay. En nu?
Lekker geformuleerd… Je hebt een snellere en (wat mij betreft betere) user interface. Niet alleen GM, maar ook Waze/FM bijvoorbeeld, integratie met Messages en Whatsapp (voorheen ging het bv altijd mis met groeps/familie chats), betere integratie met je agenda, Apple Music voor de liefhebber, meer apps die ook nog eens beter geschikt zijn voor de auto dan het karige aanbod voor AAOS (zelfs Spotify ziet er beter uit en werkt beter, FM debacle anyone?), meerdere apps op hetzelfde scherm (krijgen de Polestar rijders alleen in de 3+). Voor het dagelijks wegverkeer is er echt 0.0 reden waarom je de AAOS versie van GM nodig hebt voor zover ik kan zien.

Ik moet er nog even mee experimenteren de komende dagen, maar ik kan me voorstellen dat je AAOS alleen nog maar nodig hebt voor het plannen van langere en/of niet veel voorkomende ritten. Tenzij CP voldoende permissies heeft om ook informatie over SoC te integreren. Dat het voor jou niks toevoegt, soit, maar ik en vele anderen zitten hier al sinds 2020 op te wachten. Bewijst ook een beetje de beperkte added value van AAOS tot nu toe wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
ach-jee schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Lekker geformuleerd… Je hebt een snellere en (wat mij betreft) betere user interface. Niet alleen GM, maar ook Waze/FM bijvoorbeeld, integratie met Messages en Whatsapp (voorheen ging het bv altijd mis met groeps/familie chats), betere integratie met je agenda, Apple Music voor de liefhebber, meer apps die ook nog eens beter geschikt zijn voor de auto dan het karige aanbod voor AAOS (zelfs Spotify ziet er beter uit en werkt beter, FM debacle anyone?), meerdere apps op hetzelfde scherm (krijgen de Polestar rijders alleen in de 3+). Voor het dagelijks wegverkeer is er echt 0.0 reden waarom je de AAOS versie van GM nodig hebt voor zover ik kan zien.

Ik moet er nog even mee experimenteren de komende dagen, maar ik kan me voorstellen dat je AAOS alleen nog maar nodig hebt voor het plannen van langere en/of niet veel voorkomende ritten. Tenzij CP voldoende permissies heeft om ook informatie over SoC te integreren. Dat het voor jou niks toevoegt, soit, maar ik en vele anderen zitten hier al sinds 2020 op te wachten. Bewijst ook een beetje de beperkte mate added value van AAOS tot nu toe wat mij betreft.
Grappig, precies omgekeerd met mijn gebruik. Ik zal CarPlay maar sporadisch gebruiken, gedoe met een kabeltje en geen meerwaarde.
Google Maps met de EV functionaliteiten veel handiger, spotify doet bij mij wat het moet doen en iMessage werkt subliem nu. Easypark ook handiger op AAOS. Ik werk nog met de oude Flitsmeister overlay en die werkt perfect maar dat geldt voor de meesten niet, dus dat zou een reden kunnen zijn. En misschien whatsapp maar ik gebruik meestal iMessage dus prima.
En verder heb ik geen CarPlay apps.

Ik denk dat het interessanter is als je veel apps gebruikt die (nog) niet op AAOS zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
JTHZZ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:02:
[...]

Grappig, precies omgekeerd met mijn gebruik. Ik zal CarPlay maar sporadisch gebruiken, gedoe met een kabeltje en geen meerwaarde.
Google Maps met de EV functionaliteiten veel handiger, spotify doet bij mij wat het moet doen en iMessage werkt subliem nu. Easypark ook handiger op AAOS. Ik werk nog met de oude Flitsmeister overlay en die werkt perfect maar dat geldt voor de meesten niet, dus dat zou een reden kunnen zijn. En misschien whatsapp maar ik gebruik meestal iMessage dus prima.
En verder heb ik geen CarPlay apps.

Ik denk dat het interessanter is als je veel apps gebruikt die (nog) niet op AAOS zitten.
Ik ben ook een fervent iMessage gebruiker, maar als ik bijvoorbeeld reageer op een bericht in een groeps-chat vanuit de auto stuur ik alleen een bericht terug naar de laatste persoon die iets verstuurd heeft, niet de hele groep. Nu kan ik bijvoorbeeld scrollen in al m’n bestaande iMessage groepen en contanten en onmiddellijk iets sturen, dat lukt in AAOS nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 22:43
Jehanthar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Ik heb sinds maandag hetzelfde probleem en ook de gps werkte voor geen meter. Gisteren naar de volvogarage geweest maar die heeft pas op 22 juli tijd. Vandaag zelf via oTA de nieuwe software geinstalleerd maar het probleem is daarmee nog hetzelfde. De 12V accu moet losgekoppeld worden en dat gaat me toch net te ver om zelf te doen. De reset van info-systeem en TCam module hielpen niet. Dus 3 weken rijden op de DK en hopen dat hij het wel gewoon blijft doen zonder uitval/stilstaan
Mijn gps gaf het nu vanavond ook op, de Volvo garage zei wel dat DK op een ander systeem werkt, dus die zou het moeten blijven doen, anders komen ze hem maar afslepen en een vervangende auto brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:03
Hier is de update ook aan het installeren.

Voordelen van CarPlay die voor mij gelden:

+podcast app(s)
+betere Spotify app
+Flitsmeister
+Google maps & spotify in 1 screen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 21:58
Carplay werkt fantastisch.

Blij met Waze, Pump (aanrader), Flitsmeister en veel betere versie van Spotify.

Hoop dat ze het derde scherm wat we vroeger, nou ja voorheen, hadden, opnieuw inzetten zodat je niet tegen zo’n zwart gat aan zit te kijken.

Hoop ook dat door de kabel die telefoon niet meer zo loeiheet wordt. Mijn iphone heeft zichzelf al een paar keer uitgeschakeld als de zon er ook op staat.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• huubv
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5dz7YwIia-3X7J6LjcUHvODjD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TXWkd749RjjX6qwFUsr1gNK0.png?f=fotoalbum_large

Gister heb ik mijn een Heico verstelbaar sportonderstel onder de Polestar laten zetten. Vind het wel een mooier gezicht. Kan hem nog lager zetten, maar weet niet of dat de rijeigenschappen ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

huubv schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:20:
[Afbeelding]

Gister heb ik mijn een Heico verstelbaar sportonderstel onder de Polestar laten zetten. Vind het wel een mooier gezicht. Kan hem nog lager zetten, maar weet niet of dat de rijeigenschappen ten goede komt.
netjes!
is dit een PP versie of standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
K2. schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:27:
[...]

netjes!
is dit een PP versie of standaard?
Dit is een standaard.

Link sportonderstel: https://www.heicosportiv....ortonderstel-verstelbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

bedankt voor de link, ik had dit onderstel blijkbaar al eens bekeken na bestelling wagen vorig jaar lol.
hoeveel stugger is het rijden met dit onderstel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr_Music
JTHZZ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Dat hele CarPlay werkt al dubbel zo snel dan de AAOS interface. In 1 klap, heb ik nu al 7/8 apple en niet apple apps die ik regelmatig gebruik en niet op AAOS beschikbaar zijn. Apps kunnen draaien in CarPlay op de achtergrond (bv Apple Music) en kan dan AAOS op de voorgrond gebruiken voor navigatie en dergelijke. Het toffe is dat ik meldingen apps draaiend op de iPhone (en niet beschikbaar zijn in CarPlay) ook gewoon kan horen over de speakers. Voor zover ik weet kon dat dan alleen als ik met bluetooth verbonden was en de native muziek app van AAOS aan had staan.

En als het internet van de Polestar er weer eens uitligt en je heel onhandig je tel als hotspot moet gebruiken, schakel je makkelijk over op CarPlay en heb je in ieder geval allerlei apps direct tot je beschikking, inclusief GPS etc.

Zo zijn er nog tal van dingen te bedenken die (voorlopig) beter zijn in CarPlay.

Voor mij is dit echt een verademing. Het is zelfs boven mijn verwachting. Ik steek met alle liefde dat kabeltje er maar in :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr_Music op 02-07-2022 02:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ericzone schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:55:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd hoe zo’n ontwikkelteam voor die software eruit ziet. Als je het tempo en de matige kwaliteit van de updates bekijkt dan kan dat toch niet veel zijn? Zitten er nu ergens in een hok 2 stagairs en een chagrijnige developer te zweten op 2.2.1?
Je zou eens moeten weten hoe slecht een merk als VW hier presteert. 1,5 jaar met een ID.3 rond gereden, en nog nooit heeft timed laden het gedaan.

Updates zouden minimaal 1x per kwartaal uitkomen. Wel grappig dat ik dan in die 1,5 jaar maar 2 updates heb gehad.

Nog hoor wat dat betreft heeft Polestar het beter voor elkaar.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:44
huubv schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:20:
[Afbeelding]

Heb je al iets gemerkt aan het verbruik??

Lager kán zuiniger zijn...

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS

RGS

Freakie1NL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 06:40:
[...]

Je zou eens moeten weten hoe slecht een merk als VW hier presteert. 1,5 jaar met een ID.3 rond gereden, en nog nooit heeft timed laden het gedaan.

Updates zouden minimaal 1x per kwartaal uitkomen. Wel grappig dat ik dan in die 1,5 jaar maar 2 updates heb gehad.

Helemaal mee eens. Heb1.5 jaar in een Golf 8 GTE rondgereden. Wat een drama was die software. En er kwam ook werkelijk geen update uit. Dus ook geen verbeteringen. Uiteindelijk dus maar vervroegd ingeleverd bij de leasemij.

Dan doet Polestar het VEEL beter. In de maand dat ik de Polestar heb zijn er al vele verbeteringen doorgevoerd met software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37
Mr_Music schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 02:55:
[...]

Dat hele CarPlay werkt al dubbel zo snel dan de AAOS interface.
Alleen hierom zal ik Carplay al in 99% van de gevallen gebruiken. Echt heerlijk hoe snel het werkt vergeleken met het altijd stroperige AAOS. Als ik een keer ver moet rijden en de meerwaarde van AAOS Google maps nodig heb zal ik die wel gebruiken. Maar kan in de meeste gevallen prima met Carplay uit de voeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Shorteh schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Alleen hierom zal ik Carplay al in 99% van de gevallen gebruiken. Echt heerlijk hoe snel het werkt vergeleken met het altijd stroperige AAOS. Als ik een keer ver moet rijden en de meerwaarde van AAOS Google maps nodig heb zal ik die wel gebruiken. Maar kan in de meeste gevallen prima met Carplay uit de voeten :)
Haha wederom precies andersom. Ik ga toch niet voor ieder ritje dat kabeltje lopen aansluiten. Ja mijn iPhone is sneller maar stroperig is het bij mij zeker niet. Snelste infotainment wat ik ooit gehad heb denk ik. En voor verre ritten ga ik het eigenlijk ook niet gebruiken omdat mijn auto-apps (navigeren, muziek en parkeren) al in AAOS zitten.
Als je Apple kaarten, Waze, Apple Music en Parkmobile wilt gebruiken, ja dan snap ik het. Het is mooi dat de optie er nu is. Bij Tesla wachten ze er nog steeds op

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 02-07-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 19:44
NickSsss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Ik heb deze besteld.

Heb verschillende reviews gelezen en filmpjes op YouTube bekeken en hij schijnt te werken met iedere auto die bedraad CarPlay heeft.
De auto ziet m dan als een iPhone, en de dongle verzorgt dan de draadloze verbinding.

Is een Magsafe lader een optie om Carplay ‘bedraad’ mogelijk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

Heb ook update gehad ondertussen, het gerikketikketik in de cockpit bij regeneratie is er nog steeds helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-06 16:26
Ik nu ook de upgrade binnen en ben dus direct van P2.0 naar P2.2 gegaan, het kan dus wel

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:03
Zojuist Apple CarPlay getest en werkt prima. Duurde een paar minuten voordat ik het werkend had om een nogal sullige reden, je moet wel opletten welke USB poort je gebruikt.

Had mijn kabel in de meest rechtse zitten (want Phoneside-houder heb ik rechts), maar je moet dus de linker USB poort gebruiken met witte rand eromheen, anders werkt CarPlay niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 09:29
Ik vind het Carplay ook echt geweldig, werkt top. Eerst dacht ik dat het overbodig ging worden, maar ik merk dat ik makkelijk tussen carplay en maps kan schakelen. Het werkt zelfs zo top dat ik GM via AAOS aanzet en dan naar carplay kan gaan, dan blijft de GM doorlopen op display achter stuur en kan ik flitsmeister gewoon open zetten of spotify of iets anders.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
We zijn hier weer goed met alle superlatieven :+. Ik ben ook Apple aanhanger maar tegen de tijd dat de meeste dat kabeltje erin hebben is bij mij de muziek via spotify al begonnen en heb ik maps al op de voorgrond ;)

Ik gebruik voornamelijk AAOS. En nu met satellite view is maps ook geen reden voor CarPlay meer. Op de lange onbekende ritten zal ik wellicht FM op de achtergrond laten draaien maar verder hou ik me voornamelijk bezig met autorijden 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Haha wederom precies andersom. Ik ga toch niet voor ieder ritje dat kabeltje lopen aansluiten. Ja mijn iPhone is sneller maar stroperig is het bij mij zeker niet. Snelste infotainment wat ik ooit gehad heb denk ik. En voor verre ritten ga ik het eigenlijk ook niet gebruiken omdat mijn auto-apps (navigeren, muziek en parkeren) al in AAOS zitten.
Als je Apple kaarten, Waze, Apple Music en Parkmobile wilt gebruiken, ja dan snap ik het. Het is mooi dat de optie er nu is. Bij Tesla wachten ze er nog steeds op
Ik heb m'n kabeltje altijd bij de Phoneside liggen. Aansluiten kost me ongeveer 2 tellen. Inderdaad mooi dat de optie er is, want het is wel (weer) duidelijk dat er verschillende meningen zijn over de kwaliteit en snelheid van het infotainment systeem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Wordt nu gedownload... Benieuwd naar CarPlay, nog nooit mee gewerkt. Ik heb niet perse Google maps van de PS nodig, ik laad altijd thuis. En die ene keer.... (1 keer buiten de deur geladen).

Kabeltje? Eerste actie als ik instap, beide telefoons aan de kabel. Draadloos laden is ruck, en laad niet snel genoeg omdat Flitsmeister op de iPhone nog al wat verbruikt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
blue eyes schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:23:
Wordt nu gedownload... Benieuwd naar CarPlay, nog nooit mee gewerkt. Ik heb niet perse Google maps van de PS nodig, ik laad altijd thuis. En die ene keer.... (1 keer buiten de deur geladen).

Kabeltje? Eerste actie als ik instap, beide telefoons aan de kabel. Draadloos laden is ruck, en laad niet snel genoeg omdat Flitsmeister op de iPhone nog al wat verbruikt....
Een iPhone hoef je gedurende de dag toch helemaal niet op te laden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubv
Hansieo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:11:
[...]

Heb je al iets gemerkt aan het verbruik??

Lager kán zuiniger zijn...
Nog niet echt naar gekeken, maar zou best kunnen inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huubv
K2. schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:40:
[...]

bedankt voor de link, ik had dit onderstel blijkbaar al eens bekeken na bestelling wagen vorig jaar lol.
hoeveel stugger is het rijden met dit onderstel?
Hij is wel wat stugger geworden, je merkt het vooral met drempels. Hij ligt wel wat strakker op de weg, voelt wat sportiever aan. Ik vind het wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ik bel de iPhone leeg.... Dat ding zit aan mijn oren vergroeid :D

Maar dat is niet het punt. In de auto, met FM aan zie je nog net niet het percentage dalen. FM aan, rit van anderhalf uur zonder laden? En dan de hele dag nog bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
blue eyes schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:37:
Ik bel de iPhone leeg.... Dat ding zit aan mijn oren vergroeid :D

Maar dat is niet het punt. In de auto, met FM aan zie je nog net niet het percentage dalen. FM aan, rit van anderhalf uur zonder laden? En dan de hele dag nog bellen?
Daarom heb ik FM op AAOS :P
Maar ik heb makkelijk praten want gebruik nog steeds de oude oeps-versie en die werkt echt perfect.

Vandaag trouwens ook gemerkt dat de voor-AVAS een stuk harder is geworden met P2.2. Mooi subtiel maar toch duidelijk hoorbaar nu.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 02-07-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
huubv schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:19:
[...]

Hij is wel wat stugger geworden, je merkt het vooral met drempels. Hij ligt wel wat strakker op de weg, voelt wat sportiever aan. Ik vind het wel een verbetering.
Zelfde ervaring hier idd. Ohlins staan wel op 8/8.
En het ziet er gewoon een stuk beter uit 👌🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RgbWasabi
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vfrV90gvcO_YZTD7NEP1qQVJRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfFZMfwaZWfIOB31kHhPc6rY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20xAoMyI_iRpmsF2914dpFC9uSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2hN0xwPcqRwbsKc4ukvVk5X.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je deze vlekken 'schoon' krijgt? Sowieso weet ik niet zo goed hoe ik het ruwe gedeelte van het dashboard echt moet schoonmaken. Dus kom maar op met de tips!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:33
RgbWasabi schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand hoe je deze vlekken 'schoon' krijgt? Sowieso weet ik niet zo goed hoe ik het dashboard echt moet schoonmaken. Dus kom maar op met de tips!
Ik gebruik vaak een vochtige microvezeldoek. Is tot nu toe afdoende geweest.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 07-06 09:16
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand hoe je deze vlekken 'schoon' krijgt? Sowieso weet ik niet zo goed hoe ik het dashboard echt moet schoonmaken. Dus kom maar op met de tips!
Een zacht ‘gummetje’ werkte bij eerdere auto’s bij mij.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet iemand hoe je deze vlekken 'schoon' krijgt? Sowieso weet ik niet zo goed hoe ik het ruwe gedeelte van het dashboard echt moet schoonmaken. Dus kom maar op met de tips!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EnB57tI7C_HUFCq9Mum7OCfKiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8fydP5tBQfjI0vTABkGEo7M.jpg?f=fotoalbum_large

Met de Kärcher dampwasser!!! Werkt helemaal top, en je hoeft 0,0 aan chemicaliën te gebruiken. Het heeft tov van alle andere middeltjes nog 1 mega voordeel:

De vrouw kan hem gebruiken om de keuken en badkamer te reinigen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k-jah
Wel, ik heb me al goed geërgerd aan de inklappende spiegels van 2.2 :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
k-jah schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:53:
Ik word er helemaal gestoord van. Pure willekeur wat er bij mij gebeurd als ik m’n auto in de achteruit zet (kantelen staat uit):

1. Niks, ze kantelen niet
2. Ze kantelen naar beneden
3. 1 vd 2 kantelt naar beneden

😑

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 09:33
Het is idd behoorlijk irritant 🤬.

En nog irritanter is dat de instellingen daarvoor dus geen enkel effect hebben. Wie is Polestar om te bepalen hoe mijn spiegels staan?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 07-06 18:06
Freakie1NL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 06:40:
[...]

Hey joh.. nu moet je niet meteen hier zo gaan praten over je ID.3.he 😉... overloper >:)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01
Had ik vandaag ook bij mijn eerste twee ritten. Hierbij ging steevast bij het achteruit rijden beide spiegels naar beneden terwijl de instelling op uit stond.

Ik heb hierna de instelling aangepast naar beide en toen weer terug naar geen. Ik had toen bij de derde rit er geen last meer van, naar dat kan toeval zijn. Zal het komende week wel zien of het probleem zich nog voordoet.

Iemand dat ook al geprobeerd en daarmee ervaringen opgedaan?

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
P2Hattem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:41:
[...]

Het is idd behoorlijk irritant 🤬.

En nog irritanter is dat de instellingen daarvoor dus geen enkel effect hebben. Wie is Polestar om te bepalen hoe mijn spiegels staan?
Niet alleen irritant, ik vind het gewoonweg onveilig!
Zal maandag wel even support contacteren, maar vrees dat deze niet meteen opgelost zal worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Cheetar schreef op zondag 3 juli 2022 @ 01:22:
[...]

Had ik vandaag ook bij mijn eerste twee ritten. Hierbij ging steevast bij het achteruit rijden beide spiegels naar beneden terwijl de instelling op uit stond.

Ik heb hierna de instelling aangepast naar beide en toen weer terug naar geen. Ik had toen bij de derde rit er geen last meer van, naar dat kan toeval zijn. Zal het komende week wel zien of het probleem zich nog voordoet.

Het is zoals @VidaR-9 zei random. In mijn geval kantelen ze wel vaak. Zal jouw tip uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Cheetar schreef op zondag 3 juli 2022 @ 01:22:
[...]

Ja ook op een ander forum gezien: in D zetten, instelling uitzetten, dan in R (er zou niets moeten gebeuren), dan weer in D en passagierszijde ook uitzetten.
Ander alternatief is om je normale stand onder 1 van de memoryknoppen te programmeren, dan staan ze met 1 druk op de knop weer goed. Totdat het gefixt is in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 03-07-2022 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
k-jah schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:18:
[...]

Niet alleen irritant, ik vind het gewoonweg onveilig!
Zal maandag wel even support contacteren, maar vrees dat deze niet meteen opgelost zal worden…
Ik denk dat ze je vriendelijk naar de release notes zullen verwijzen.
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
NB: deze softwarerelease bevat een pas laat vastgestelde fout die in enkele auto's aanwezig kan zijn. Bij auto's waar de instelling "spiegel kantelen in achteruit" is uitgeschakeld, is het mogelijk dat de zijspiegels automatisch omlaag kantelen wanneer de achteruitversnelling wordt gekozen. Dit kan bij elke rijcyclus gebeuren. Een snelle tijdelijke oplossing is de voorkeursstand van de spiegel met behulp van de geheugenknoppen op het bestuurdersportier op te slaan wanneer de auto niet in de achteruit staat. Indien de fout optreedt, de betreffende geheugenknop (1 of 2) ingedrukt houden om de spiegels snel weer goed te zetten. Polestar werkt met spoed aan een oplossing voor dit probleem en we bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

P2Hattem schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:15:
[...]

Ik gebruik vaak een vochtige microvezeldoek. Is tot nu toe afdoende geweest.
Doe ik ook zo, werkt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
JTHZZ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:21:
[...]

Ja ook op een ander forum gezien: in D zetten, instelling uitzetten, dan in R (er zou niets moeten gebeuren), dan weer in D en passagierszijde ook uitzetten.
Ander alternatief is om je normale stand onder 1 van de memoryknoppen te programmeren, dan staan ze met 1 druk op de knop weer goed. Totdat het gefixt is in ieder geval.
Je kan ook twee keer snel achter elkaar op L of R drukken. Dan worden de spiegels weer naar boven gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meestal is wat water en microvezel inderdaad voldoende. Zo niet, kijk dan naar een Interior Cleaner van bij voorbeeld Meguiar's, Valet Pro of Monello. De laatste heeft er een specifiek voor matte oppervlakken (de Matte Opaco).

Als het dan nog niet lukt, pak er dan een klein borsteltje bij. Monello heeft een mooie setje en zijn niet te groot. Kijk in ieder geval naar paardenhaar borsteltjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afhankelijk van de vuiligheid:

1. Vochtige MF doek (hou hm zelf even kort onder de quooker). Voor de witte ‘huid’ vlekjes van je arm oid.

2. Autoglym interior cleaner op een MF doek. Ruikt ook lekker. Meestal 1x per week.

3. Poorboys Enzyme insprayen, laten inwerken en met een vochtige doek restant opnemen. Dit is echt voor ‘nare’ vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Iemand een link naar een werkend kabeltje voor CarPlay op Amazon? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Davy_Rx schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:43:
Iemand een link naar een werkend kabeltje voor CarPlay op Amazon? 😊
Deze heb ik gekocht. Niet te lang en niet te kort voor mijn telefoon die naast het display hangt.
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o06_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gisteren voor het eerst weer genavigeerd met Waze icm Carplay. Daarna de NASA gebeld omdat het bestuurdersdisplay op dat moment een zwart gat vormde omdat AAOS GM blijkbaar niets meer kan/mag weergeven :+

www.google.nl

Pagina: 1 ... 97 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.