Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ali?iRenik schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:14:
Heeft iemand toevallig een linkje naar gouden ventieldopjes die qua kleur/model in de buurt komen?
Zag ze wel voor €40 in de Volvo store maar dat gaat me wat ver. En anders komen er gewoon zwarte op...
Ik heb zilver en blauwe genomen voor mijn winter / zomer setje

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Is toch gewoon garantie?iRenik schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:45:
[...]
Die dingen zien er nu al gehavend uit alsof ze er jaren op zitten…
Ik kreeg ze gewoon nieuw bij m’n eerste beurt na 9 maanden.
Oh good to know! Zal eens navragen 👍🏻VidaR-9 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:28:
[...]
Is toch gewoon garantie?
Ik kreeg ze gewoon nieuw bij m’n eerste beurt na 9 maanden.
JA, ik ben al aan het 2e vervanging bezig. Worden iedere keer netjes vervangen.
Hier ook al mijn derde set aan dopjes..... Niet echt kwaliteitpetervanstuiven schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:47:
[...]
JA, ik ben al aan het 2e vervanging bezig. Worden iedere keer netjes vervangen.
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Nou lekker dan. En wij mogen er nog een keer voor betalen.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Nieuwe bestellers ook, de prijs is gestegen tov de pp die voor my2022 gold.kramon schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:33:
[...]
Nou lekker dan. En wij mogen er nog een keer voor betalen.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik heb ook plus, maar geen WP. En magnesium wat nu gratis kleur is
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Maar omdat voorheen void, niet metallic, standaard was kon ik verder alle kleuren kiezen, want van werkgever moet metallic. Nu voor MY23 gaat een andere kleur vervolgens van mijn budget af. Stop ik liever in een pakket.
Zo heeft elk modeljaar zijn eigen voor en nadelen.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Sow, die geven ze ook niet weg.NickSsss schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:21:
[...]
Ja, ik heb een box van Makita, waar ook 2 LXT accu’s ingaan. Werkt perfect! Ik heb die gekocht om te voorkomen dat wanneer je de auto afsluit (en dus de stroom eraf gaat) de box weer opwarmt.
De box trekt 48watt als de compressor aan slaat dus het verbruik is te verwaarlozen.
https://www.makita.nl/art...x-met-verwarmfunctie.html
Alles is onderhandelbaar. Dat de kleur metallic moet zijn is een beetje ouderwets. Vroeger was er een groot verschil. Ik had deze zelfde regeling en Void was niet beschikbaar, maar via HR hebben we goedkeuring gekregen om toch de Void te bestellen. Al zal er zeker een verschil in zitten, het is niet meer zo groot als eerst.Freakie1NL schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:02:
Exact, ik heb nu een magnesium besteld. Hoewel een mooie kleur niet mijn voorkeur.
Maar omdat voorheen void, niet metallic, standaard was kon ik verder alle kleuren kiezen, want van werkgever moet metallic. Nu voor MY23 gaat een andere kleur vervolgens van mijn budget af. Stop ik liever in een pakket.
Zo heeft elk modeljaar zijn eigen voor en nadelen.
Anoniem: 1521590
Kijk een naar het merk MobiCool, veel types en redelijke prijzen.Kohen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:09:
Helaasch nog geen update, heb al wel p2.1
Andere vraag, heeft iemand een koelbox op de 12v in de PS2 getest?
welk merk / type heb je?
Wij hebben een kleintje van bocamp. Kunnen 2 sixpacks fris, wat melk voor de kleine en eat snacks oid in. Prima voor onze reisjes naar zuid Europa.Anoniem: 1521590 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Kijk een naar het merk MobiCool, veel types en redelijke prijzen.
Hij staat op de grond achter de rijder, zodat bijrijder er bij kan. Draad via achterbank, tussen de twee achterbank de kofferbak in.
[ Voor 22% gewijzigd door kramon op 27-06-2022 10:43 ]
De blokken van de Brembo's zijn bij mij al een keer vervangen. Ik hoorde wel dat inmiddels het partnummer voor de blokken is aangepast wat impliceert dat er een nieuwe versie beschikbaar is.GuiltyNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:22:
[...]
Heb je ook Brembo's? Bij mij hadden ze de veren van de blokken gesmeerd. Dat hielp twee dagen. Blokken moeten vervangen worden.
Ik heb een mobicool van 5 tientjes en gebruik deze nu voor onze reis naar Italië. Blikjes drinken en paar flesjes water.. en de hagelslag voor de kids blijft koel.Anoniem: 1521590 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Kijk een naar het merk MobiCool, veel types en redelijke prijzen.
Alles wat je er gekoeld in stopt blijft koel, maar lauwe blikjes worden niet ijskoud. Ook slaat mijn model af als de auto stil staat, maar… voor lange ritten is dit precies goed en geen geld.
Past deze zonder problemen in de kofferbak?NickSsss schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:21:
[...]
Ja, ik heb een box van Makita, waar ook 2 LXT accu’s ingaan. Werkt perfect! Ik heb die gekocht om te voorkomen dat wanneer je de auto afsluit (en dus de stroom eraf gaat) de box weer opwarmt.
De box trekt 48watt als de compressor aan slaat dus het verbruik is te verwaarlozen.
https://www.makita.nl/art...x-met-verwarmfunctie.html
Ik heb een zooi van die LXT accu's (grasmaaier van Makita) liggen dus dit zou perfect voor het camperen zijn.
Moet je de accu's los opladen of worden deze opgeladen terwijl ze in de koelbox zitten als deze op een externe voeding is aangesloten?
Wel een bak geld voor een koelbox

Ja is duur... maar wel waar voor je geld.Rene schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:44:
[...]
Past deze zonder problemen in de kofferbak?
Ik heb een zooi van die LXT accu's (grasmaaier van Makita) liggen dus dit zou perfect voor het camperen zijn.
Moet je de accu's los opladen of worden deze opgeladen terwijl ze in de koelbox zitten als deze op een externe voeding is aangesloten?
Wel een bak geld voor een koelbox![]()
ik gebruik deze ook op de camping, en als je een paar extra accu's meeneemt heb je een hele week een koude koelbox die ook het eten en drinken dat je er warm instopt perfect terug koelt.
ik heb deze in de lange weg links tegen de zijkant in de kofferbak staan, past prima en schuift niet (bij normaal rijgedrag)
Hij laadt de accu's niet op, en heeft er maar 1 nodig om te functioneren, als je er 2 in hebt zitten trekt ie eerst de ene leeg en schakelt dan over naar no.2.
het is een compressorkoelbox, en daarmee niet alleen de meest energie zuinige maar ook met een koelcapaciteit die onafhankelijk is van de buitentemperatuur.
volgens de specificatie kun je op 2 accu's (5Ah) 3 uur vriezen op -18C en 14 uur koelen op 5C, maar in mijn ervaring gebruikt ie veel minder, had 6 5Ah LXT accu's bij me voor een week op de camping en had er 5 nodig. misschien omdat ik alles al op de netstroom had gekoeld voordat we vertrokken.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
Vandaag was wel een nieuwe; tijdens de lunch belde er iemand aan (home office, ps staat op de oprit); of ik tevreden was, hoe lang al in bezit. Mevrouw was afgelopen zaterdag testrit gaan doen en wou wat ervaringen horen van een eigenaar.
Kwam er pas vorige week achter, voorheen deelde ik de laadstops zonder een bestemming in te stellen.
MY23 heeft geen non-metallic weer. Standaard is metallic, wil je een andere kleur dan is dat betalen.assn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Alles is onderhandelbaar. Dat de kleur metallic moet zijn is een beetje ouderwets. Vroeger was er een groot verschil. Ik had deze zelfde regeling en Void was niet beschikbaar, maar via HR hebben we goedkeuring gekregen om toch de Void te bestellen. Al zal er zeker een verschil in zitten, het is niet meer zo groot als eerst.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Begin je dan met de laatste laadstop eerst? Of de eerste?JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:12:
Tipje voor langere reizen: als je in Google Maps eerst je bestemming ingeeft en vervolgens vanuit ABRP een laadpaal deelt, wordt het automatisch een tussenstop. Zo kun je je hele reis vantevoren al in Google Maps zetten zonder de laadpalen via spraak als tussenstop in te stellen.
Kwam er pas vorige week achter, voorheen deelde ik de laadstops zonder een bestemming in te stellen.
Laatste laadstop eerst inderdaad. Enig puntje is dat Google Maps bij sommige laadpunten de coördinaten niet als laadpunt herkent maar gaat meestal goedMarvinOA schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Begin je dan met de laatste laadstop eerst? Of de eerste?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
De hoek is aangepast t.o.v. vorige versies, en bij AliExpress met kortingen ongeveer 150 euro.
Zal binnenkort plaatje posten!
Heel herkenbaar, was voor mijn wagen zelfde verhaal.Pixeltje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:24:
Vandaag wel een beetje beteuterd een mail van polestar gelezen.. bij bestelling was de geschatte levering Juli dit jaar, bij bevestiging werd dat oktober en nu begint mijn ‘electrische reis’ in november.. wachten duurt steeds langer zo
Besteld december 2021, levering zou dan in februari zijn, maar na bestelling werd dit al gauw april, dan mei…
Uiteindelijk werd ie half april geleverd, wel pas eind april in ontvangst kunnen nemen wegens hoge drukte in service punt.
Blijven oefenen!JeroenV_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:16:
Toch best fijn die hogere temperaturen en weinig drukte zodat je op de cc kunt rijden.
Nieuw record op de woon-werk route![]()
[Afbeelding]
Oja, met een SRSM
:strip_exif()/f/image/UVuiKTyXE9lQanbdCXZRKduO.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet op de foto dus niet officieel, maar volgens mij is mijn laagterecord op mijn WW 14,7kWh/100km.
(ook SRSM).
Anoniem: 1521590
Ben benieuwd naar de kwaliteit van de opnames, ook bij nacht. Mijn huidige HD cam geeft helaas nummerborden niet leesbaar weer, zou met 4K wel moeten lukken.k-jah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:52:
FitcamX besteld![]()
De hoek is aangepast t.o.v. vorige versies, en bij AliExpress met kortingen ongeveer 150 euro.
Zal binnenkort plaatje posten!
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Heb hem ook nog niet, uiteraard iedere dag 10x op check update gekliktLutra schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:
Nog meer P2 rijders die nog geen update 2.1 hebben? Of is naast 2.2 ook 2.1 stopgezet? Normaal heb ik de updates altijd vrij snel binnen. Ook het systeem al een keer gereset.
Volgens mij kunnen ze dat verschil niet maken. Ik zit nog op 1.9. Wilde vorige week gaan upgraden (moest elke keer als ik ging rijden de update wegklikken omdat ik nog niet wilde updaten vanwege het USB data probleem) en toen was de update verdwenen en gaf hij aan met 1.9 op de meest actuele versie te zitten.Lutra schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:
Nog meer P2 rijders die nog geen update 2.1 hebben? Of is naast 2.2 ook 2.1 stopgezet? Normaal heb ik de updates altijd vrij snel binnen. Ook het systeem al een keer gereset.
Polestar Support gaf aan dat dat mogelijk kwam doordat de (2.2) update inmiddels was teruggetrokken.
Ik had begrepen dat de rollout van de release even stil gelegd was door een bug in P2.2Kohen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:57:
[...]
Heb hem ook nog niet, uiteraard iedere dag 10x op check update geklikt
www.google.nl
Ik inmiddels ook, als ik t gaspedaal volledig loslaat. Ik rijd op de middelste OPD stand._--[]--__ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:31:
Vandaag ook voor het eerst dat "getik" links voor uit het dashboard gehoord bij het regenereren
Naast een irritant tik geluidje wat uit een waaier/ventilator lijkt te komen. Alsof er een blaadje oid in de ventilator zit.
Hè balen. Mijn wagen is gisteren nog bij de Volvo dealer geweest voor het alarm probleem, maar toen was er nog geen update beschikbaar.AartJW schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:15:
In Duitsland is er een auto vanuit de garage geupdate naar 2.2.1 incl Carplay. Verder geen info of de issues met de spiegels en KM/miles ook zijn opgelost:
[Afbeelding]
P2 SMSR Snow non-PP 20”
:strip_exif()/f/image/jt0MxyHdrRj8CsBNo7X30GTG.jpg?f=fotoalbum_large)
Amsterdam —> Sienna (Italië) —> Frejus (FR)
Voorlopig prima verbruik en overal gewoon max snelheid gereden en iets daarboven. Alles perfect, behalve het stukje in Duitsland waar ik de elektromotor iets oververhit heb laten worden(waarschijnlijk).
Ik vertrek momenteel bij de snellader met 0% op google maps voor de volgende bestemming en heb dan vaak bij aankomst 20% over..:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Dat is vreemd. Vanochtend de PS2 naar de garage gebracht om de AVAS speaker er eindelijk in te laten zitten. Ze hebben meteen de update 2.2 geïnstalleerd.xLes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:36:
[...]
Hè balen. Mijn wagen is gisteren nog bij de Volvo dealer geweest voor het alarm probleem, maar toen was er nog geen update beschikbaar.
Dan ben ik toch een dag te vroeg gegaan denk ik...assn schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:19:
[...]
Dat is vreemd. Vanochtend de PS2 naar de garage gebracht om de AVAS speaker er eindelijk in te laten zitten. Ze hebben meteen de update 2.2 geïnstalleerd.
Is er een manier om te controleren of de AVAS er al in zit of moet die altijd achteraf worden geplaatst?
P2 SMSR Snow non-PP 20”
Bij velen het begin van een TCAM uitval (GPS, LTE). Zorg dat je de DK hebt geactiveerd dan kun je nog rijden als ook de fysieke sleutels er mee stoppen. Enige oplossing is op dit moment: naar de garage. Daar halen ze de 12V en TCAM batterij los voor een reset. P2.2 moet dit gaan voorkomen.Jehanthar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[Afbeelding]
Krijg deze melding sinds gisteren. Blijft terugkomen. Reset info-systeem hielp niet. Iemand een idee? Anders maar naar de service.
MOEHAHAHAHAHAAAA!!!Highland schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:58:
[...]
Blijven oefenen!![]()
[Afbeelding]
Niet op de foto dus niet officieel, maar volgens mij is mijn laagterecord op mijn WW 14,7kWh/100km.
(ook SRSM).
:strip_exif()/f/image/lAc5gkuBSQ2ajD4esXM9sgao.jpg?f=fotoalbum_large)
LRSM, ritje van Utrecht naar Den Haag vorige week. Moet zeggen dat ik op de snelweg meestal wel heel braaf 100 of 105 rij op de ACC, en volgens mij de airco zelfs niet aan had op dat moment.
/Herman
Ik had deze melding ook. Na de eerste paar keer die melding kwam de auto niet meer in met de sleutels alleen nog met de DK. Na een paar dagen werkte ook de navigatie niet meer (Google kon mijn positie niet vinden).Jehanthar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[Afbeelding]
Krijg deze melding sinds gisteren. Blijft terugkomen. Reset info-systeem hielp niet. Iemand een idee? Anders maar naar de service.
Bleek een softwarefout en kon alleen opgelost worden door een oude versie van de software terug te laten zetten bij de Volvo dealer.
Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"
Hermanbbbb schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:01:
[...]
MOEHAHAHAHAHAAAA!!!![]()
![]()
[Afbeelding]
LRSM, ritje van Utrecht naar Den Haag vorige week. Moet zeggen dat ik op de snelweg meestal wel heel braaf 100 of 105 rij op de ACC, en volgens mij de airco zelfs niet aan had op dat moment.
/Herman
Gewoon stapvoets rijden voorwaarts en kijken of die geluid maakt, dat deed de auto bij mij nietxLes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Dan ben ik toch een dag te vroeg gegaan denk ik...
Is er een manier om te controleren of de AVAS er al in zit of moet die altijd achteraf worden geplaatst?
Ik hoor met name getik onder het stuur vandaan komen als ik zonder OPD aan de auto laat uitrollen, dus hij niets verbruikt en niets regenereert. Het lijkt erop alsof je zekeringen hoort, maar dan heel vaak en veel achter elkaar (stuk of 10 keer kort) en bij het gas geven is het weer weg. Is dat hetzelfde waar jullie het ook over hebben?kramon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:32:
[...]
Ik inmiddels ook, als ik t gaspedaal volledig loslaat. Ik rijd op de middelste OPD stand.
Naast een irritant tik geluidje wat uit een waaier/ventilator lijkt te komen. Alsof er een blaadje oid in de ventilator zit.
De auto moet volgende week naar de dealer voor het vervangen van de wiellagers achter op aanraden van Polestar zelf om het getik op de achteras te voorkomen, ik kan het meteen even navragen.
Voor de mede Tweakers waarbij de voetsensor ontbreekt, ik heb onderstaande reactie ontvangen van Polestar:
De voetsensoren verwachten wij einde juli. Zodra deze binnen zijn, zullen wij u hierover contacteren
P2 SMSR Snow non-PP 20”
Volgens mij was het hoofdzakelijk een software-update.xLes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Bij mij was de hele speaker kapot gegaan. Daardoor hoorde ik ook het geluid bij achteruitrijden niet meer. Nadat de speaker was vervangen deden zowel het achteruitrij-geluid en de AVAS het. Ik vind het vrij duidelijk hoorbaar. Als je door een straat langs auto's rijdt (aan de bestuurderskant) en je het raam open hebt staan kan je het duidelijk horen. Het geluid is ook zachter naar mate je harder rijdt. Dus hoe langzamer je rijdt hoe harder het klinkt
Ik vind hem wel lekker subtiel en toch voldoende goed hoorbaar. Veel minder naar dan bijv een e-Niro. Maar het geluid is anders dan wat ze in persberichten hadden doen voorkomen en dat vond ik dan wel weer jammer.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Precies dat inderdaad. Is er al iemand verder die dit gerapporteerd heeft bij de garage of bij Polestar zelf? Ik lees het nu steeds vaker. En hoewel het klinkt als iets dat intentioneel is, vraag ik me toch behoorlijk af wát het dan precies is.dnns85 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:57:
[...]
Ik hoor met name getik onder het stuur vandaan komen als ik zonder OPD aan de auto laat uitrollen, dus hij niets verbruikt en niets regenereert. Het lijkt erop alsof je zekeringen hoort, maar dan heel vaak en veel achter elkaar (stuk of 10 keer kort) en bij het gas geven is het weer weg. Is dat hetzelfde waar jullie het ook over hebben?
De auto moet volgende week naar de dealer voor het vervangen van de wiellagers achter op aanraden van Polestar zelf om het getik op de achteras te voorkomen, ik kan het meteen even navragen.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
xLes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:32:
Voor de mede Tweakers waarbij de voetsensor ontbreekt, ik heb onderstaande reactie ontvangen van Polestar:
De voetsensoren verwachten wij einde juli. Zodra deze binnen zijn, zullen wij u hierover contacteren

Had het eind april nog eens gevraagd, en toen was er nog niets bekend.
Ik wacht in spanning af
Kreeg 'm even héél kort, en daarna niet meer gezien....Jehanthar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[Afbeelding]
Polestar repair-myself optie (soms moet ie er een nachtje over slapen wat wil gaan doen..)
Ik blijf erbij.... tís net 2001 Space Odessy HAL 9000
( ps voor de slimmers...wat zijn de opvolgende letters van HAL in het alfabet??
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik zit ook nog op 2.0.Lutra schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:15:
Ook al eens gehad bij mij hielp de t-cam reset.Jehanthar schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[Afbeelding]
Ik heb een van de eerste modellen (Sep 2020) en initieel deed AVAS het alleen bij achteruitrijden.xLes schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Vanaf software release 1.9 doet hij het ook bij vooruit rijden. Dat weet ik omdat ik nu nog op 1.9 rijdt en ik bij mijn 30km beurt heb aangegeven dat AVAS-achteruit het niet deed, terwijl ik in de week ervoor net 1.9 had geïnstalleerd. De garage gaf als commentaar dat het nog niet zou gelden voor mijn model (ze hadden het volgens mij over juli 2021), maar toen ik daarna nog eens luisterde met open raam, hoorde ik het wel degelijk.
Rijdt langzaam langs een muur aan de bestuurderskant met het raam open, dan hoor je het zeker - als het niet stuk is.
Wat voor geluid hoor je dan bij het voorruit rijden?PvS_68 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb een van de eerste modellen (Sep 2020) en initieel deed AVAS het alleen bij achteruitrijden.
Vanaf software release 1.9 doet hij het ook bij vooruit rijden. Dat weet ik omdat ik nu nog op 1.9 rijdt en ik bij mijn 30km beurt heb aangegeven dat AVAS-achteruit het niet deed, terwijl ik in de week ervoor net 1.9 had geïnstalleerd. De garage gaf als commentaar dat het nog niet zou gelden voor mijn model (ze hadden het volgens mij over juli 2021), maar toen ik daarna nog eens luisterde met open raam, hoorde ik het wel degelijk.
Rijdt langzaam langs een muur aan de bestuurderskant met het raam open, dan hoor je het zeker - als het niet stuk is.
Heb ik weer eens geluk gehad. Deze melding 4 of 5 keer gezien zonder enig gevolg (DK was toen ook niet geactiveerd). Ik zal het in de gaten houden tot 2.2 uitkomt.JTHZZ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:53:
[...]
Bij velen het begin van een TCAM uitval (GPS, LTE). Zorg dat je de DK hebt geactiveerd dan kun je nog rijden als ook de fysieke sleutels er mee stoppen. Enige oplossing is op dit moment: naar de garage. Daar halen ze de 12V en TCAM batterij los voor een reset. P2.2 moet dit gaan voorkomen.
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Een soort elektronisch gezoem. 1ste geluid is vooruit rijden, tweede is achteruit:daniel14 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Wat voor geluid hoor je dan bij het voorruit rijden?
https://www.polestar.com/...y-features/safety-sounds/
Oppassen dat je dan geen ongeluk krijgt bij lage snelheden dan...VidaR-9 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:03:
Bij mij werkt AVAS zeker niet. Maar mis het vooralsnog ook niet.
https://topgear.nl/autoni...andaag-is-avas-verplicht/
Wel, dat belooft wat dan. Ik heb besteld in mei met geschatte levertijd oktober en deze week kreeg ik ook bericht dat mijn elektrische reis in november zal beginnen.Pixeltje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:24:
Vandaag wel een beetje beteuterd een mail van polestar gelezen.. bij bestelling was de geschatte levering Juli dit jaar, bij bevestiging werd dat oktober en nu begint mijn ‘electrische reis’ in november.. wachten duurt steeds langer zo
Even inbreken hier: Mijn Volvo p8 heeft ook geen avas hoor.jnsvr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:11:
[...]
Oppassen dat je dan geen ongeluk krijgt bij lage snelheden dan...
https://topgear.nl/autoni...andaag-is-avas-verplicht/
Damnnnn.....Highland schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:36:
[...]
Zo dan. Met het achteruit parkeren kwam er nog net 0,1 bij. Exact de toegestane snelheden gereden en airco uit.
[Afbeelding]
Gaat weer even duren voor ik dat kan verbeteren!
/Herman
Dat wordt een Buick dus haha. Kan me hier niet helemaal in vinden. Heb jaren Audi gereden en ook een Volvo gehad. Solide auto's - vrijwel geen problemen gehad en niet stilgestaan. Met mijn Polestar helaas wel 1x stilgestaan maar verder nu alweer langere tijd niks. En bijna 20.000 km op de teller.
PSN: dennisvandenb
Nog maar eens een keer gaan luisteren, maar vermoed dat die het niet doet bij mijjnsvr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:10:
[...]
Een soort elektronisch gezoem. 1ste geluid is vooruit rijden, tweede is achteruit:
https://www.polestar.com/...y-features/safety-sounds/
Highland schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:36:
[...]
Zo dan. Met het achteruit parkeren kwam er nog net 0,1 bij. Exact de toegestane snelheden gereden en airco uit.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/XZu1gQbJXqAHkEJYiDfqtbPo.jpg?f=fotoalbum_large)
😜
Had wel iets te maken met een berg en een lagere bestemming:)
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ja, ik herken het wel. Ik ga inmiddels voor de 9e keer naar de garage om problemen te verhelpen. 😅
Komt een 10e keer nog bij denk ik. Mijn rechter spiegel wil soms niet meer naar beneden als ik achteruit rij.
[ Voor 15% gewijzigd door GuiltyNL op 29-06-2022 23:33 ]
*bindt morgen z'n P* vast aan een trekker*Terrie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:01:
[...]
[Afbeelding]
😜
Had wel iets te maken met een berg en een lagere bestemming:)
Dan kun je m beter gewoon laten staan want die trekkers rijden niet zo veel begreep ikHighland schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 00:06:
[...]
*bindt morgen z'n P* vast aan een trekker*
Iemand bekend met een workaround ?
https://www.polestar.com/...pssound116-91920x1080.mp4daniel14 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Wat voor geluid hoor je dan bij het voorruit rijden?
Ze zijn bij Polestar een beetje traag met het updaten van de release notes want 2.2.1 staat er nog niet tussen. Wellicht dat ze deze versie eerst bij dealers testen en dan pas later OTA uitrollen.AartJW schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:15:
In Duitsland is er een auto vanuit de garage geupdate naar 2.2.1 incl Carplay. Verder geen info of de issues met de spiegels en KM/miles ook zijn opgelost:
[Afbeelding]
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Bij mij werkt een infotainment reset.RobboNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:47:
We zijn inmiddels bijna 2 jaar verder en het probleem met doorladen tot 100% terwijl 90% is ingesteld (bevestigd op linker display) speelt nog steeds.
Dus; op 90% zetten dan resetten (home knop lang indrukken).
Je bent een nieuwe rijder zeker?AndyMan8 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:59:
[...]
Ze zijn bij Polestar een beetje traag met het updaten van de release notes want 2.2.1 staat er nog niet tussen. Wellicht dat ze deze versie eerst bij dealers testen en dan pas later OTA uitrollen.
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
Polestar is met alles traag. Ze matchen de snelheid van de infotainment interface.
Hier zie je dus wat een traditionele manier van meten (niets mis mee overigens) doet op een nieuwe manier van auto's produceren: Deze mogen de agile software engineers zich aantrekken, nl. Als een feature niet werkt en in een latere versie wordt opgelost (OTA) zal deze toch in de JD lijst meetellen. (Overigens had ik in mijn laatste VW een last van een software-bug die dus nooit opgelost is omdat er geen software updates kwamen. Dat is natuurlijk veel erger.)
Dat verklaart waarom de OTA-enabled merken als Tesla en Polestar zo laag staan. Los van het feit natuurlijk dat Polestar als nieuw merk ook nog wel wat hardware-problemen heeft op te lossen die bestaande merken al lang hebben opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door PvS_68 op 30-06-2022 09:24 ]
Gewoon laden tot 100%. Dat doe ik in ieder geval.RobboNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:47:
We zijn inmiddels bijna 2 jaar verder en het probleem met doorladen tot 100% terwijl 90% is ingesteld (bevestigd op linker display) speelt nog steeds.
Nou, ik rijd al sinds eind 2020 in mijn PS2 dus verwachtte eigenlijk verbetering nuGuiltyNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:06:
[...]
Je bent een nieuwe rijder zeker?![]()
Polestar is met alles traag. Ze matchen de snelheid van de infotainment interface.
Haha, okee! Ja, ik had ook wel wat verbetering verwacht, maar ik denk dat ze nu zo druk bezig zijn met de nieuwe Polestars, dat alles voor de 2 alsnog blijvend traag zal gaan.AndyMan8 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:55:
[...]
Nou, ik rijd al sinds eind 2020 in mijn PS2 dus verwachtte eigenlijk verbetering nu
Daar issie sowieso nog niet beschikbaar. Wat dat betreft loopt jullie PS eigenlijk altijd voor. Met allesk-jah schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
Is de 2.2 ook bij onze (X)C40 broeders en zusters ook teruggetrokken?
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 30-06-2022 11:57 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
De nieuwe kaart van Maps? Nice! Ik neem aan dat die nou ook eens uitgerold wordt op de XC40 en dat het niet PS only is?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iSd8ybIClsBdZhyYCvBmDzd4.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door AartJW op 30-06-2022 16:42 ]
P2 LRDM Thunder 20"
huh?? heeft Hansieo beetje last van de warmte??

ik weet van niets..

mij verwisssselt met iemand anders...

rotflmao... ik zeg NIEKS meer...

(ps, Gaaf gedaan man!)
[ Voor 11% gewijzigd door Hansieo op 30-06-2022 17:48 ]
Ik ben oprecht benieuwd hoe zo’n ontwikkelteam voor die software eruit ziet. Als je het tempo en de matige kwaliteit van de updates bekijkt dan kan dat toch niet veel zijn? Zitten er nu ergens in een hok 2 stagairs en een chagrijnige developer te zweten op 2.2.1?AartJW schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:41:
Waarom ze dit bericht niet meteen na het stoppen van de OTA 2.2 gedeeld hebben snap ik niks van. Misschien was de medewerker met FBtoegang een weekje vrij. Maar er is dus nog geen ETA voor de nieuwe update.
[Afbeelding]
Wat heb je precies binnen? Is dit een update van Google Maps?
Ja het was een app update van Google Maps. Toen app afgesloten en weer opgestart. Je kunt de update in de playstore forceren.VidaR-9 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Wat heb je precies binnen? Is dit een update van Google Maps?
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 30-06-2022 20:15 ]
www.google.nl
Na 3 liter champagne en een kilo kaas hebben ze daar nu de Citroën P2 gepresenteerd. Inclusief 13 inch performance velgen. 135 pk en 0-100 in Dacia tempo

:strip_exif()/f/image/OZRlxIWj3k7jU3RurcTalOSb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 99% gewijzigd door Rene op 30-06-2022 21:59 ]
Ik dacht dat t een grap was, maar dat is dus niet zo…de C4 X: https://www.autoreview.nl...-polestar-2-trekjes-heeftRene schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:58:
Nadat Citroën en verbod op Polestar verkopen in Frankrijk heeft afgedwongen is de volgende stap nu ook gezet.
Na 3 liter champagne en een kilo kaas hebben ze daar nu de Citroën P2 gepresenteerd. Inclusief 13 inch performance velgen. 135 pk en 0-100 in Dacia tempo![]()
[Afbeelding]
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.