Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:58
Dat zei ik een paar regeltjes hoger... Sjoemel software :+

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
sarlo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Wel typisch dat het precies gelijk is haha. Zal zo kijken of ik tijd heb om het te proberen. Als dan de cijfers precies gelijk zijn, dan is het wel heeeeeeel toevallig.

Wat was je SoC toen je dit probeerde?

Wel leuk om te zien trouwens dat de ppp 0.1 seconden sneller op de 120 zit dan de sr+ die ik had, op 100 zit (5.6 sec bij my19 model).
Uit mijn eerdere tests runs via een dragy gps meter had ik het gevoel al dat de P2 kunstmatig begrensd is op 4.39 / 4,4 sec.

De wagen haalt 0-90 in 3,80 sec daarna in die bandbreedte neemt de acceleratie af. Ik vermoed dat als die begrenzing er niet zou zijn dat sommige van ons 4,1 / 4,2 tijden zouden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

Rene schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:27:
[...]

Ja, maar alleen op de rechter (bijrijder) spiegel.
ok, goed om weten, dan denk ik dit ook eerst in te stellen alvorens te updaten naar 2.2, wie weet is dit een goeie workaround ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WkPLq7OJHkgjEw-OrN-nXXaVwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4fMDOkA1FRnWgjsGWcc852F.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was mijn resultaat gisteren. Vlakke weg met 72%soc. Lijkt toch een werkelijke meting te zijn. Launch control met sportmode aan.

Auto staat nu bij de dealer voor onderhoud. Ze installeren meteen p2.2

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:28
NickSsss schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:42:
[Afbeelding]

Dit was mijn resultaat gisteren. Vlakke weg met 72%soc. Lijkt toch een werkelijke meting te zijn. Launch control met sportmode aan.

8)7 8)7 Dus zonder performance pack is de auto 0,1-0,2 sec sneller naar de honderd!

Ik zit nog steeds na te denken of ik de upgrade ga kopen, maar aangezien jij zonder performance pack ook de timer erbij krijgt ga ik er denk ik ook maar aan geloven :)

@sarlo Volgens mij heeft @NickSsss geen perfomance pack, maar wel de software update naar 476 pk.

[ Voor 6% gewijzigd door Rene op 23-06-2022 11:05 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
[Afbeelding]

Jij hebt geen performance pack dan wel update?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
sarlo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Jij hebt geen performance pack dan wel update?
correct, geen PP wel de upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
NickSsss schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:06:
[...]

correct, geen PP wel de upgrade.
Als je 19 inch velgen hebt vs pp 20 inch dan zou dit het positieve verschil kunnen verklaren. De non pp/ met performance upgrade is dan de sleeper Polestar 2 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
[Afbeelding]

Zou de 100>120 dan door de velgen weer in het voordeel van de performance pack zijn? Want ik was 1 tiende trager tot 100 maar 1 tiende sneller tot 120.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:01
Helaasch nog geen update, heb al wel p2.1
-O-

Andere vraag, heeft iemand een koelbox op de 12v in de PS2 getest?
welk merk / type heb je?

[ Voor 51% gewijzigd door Kohen op 23-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
VidaR-9 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Zou de 100>120 dan door de velgen weer in het voordeel van de performance pack zijn? Want ik was 1 tiende trager tot 100 maar 1 tiende sneller tot 120.
Goede vraag, ik denk dat in de komende dagen wel een antwoord gaat komen naarmate meer mensen hun resultaten gaan delen. Ik zal als ik vanmiddag de auto weer terug krijg nog eens testen met p2.2 en 100% soc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Via Volvo te weten gekomen dat de update (tijdelijk) voor hen niet meer te installeren valt (even offline gehaald van hun interne systeem) en waarschijnlijk idem voor de OTA. Er zouden wat fouten gespot zijn die blijkbaar voldoende zijn om de rollout even te pauzeren vanuit Polestar. Welke? Geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door jnsvr op 23-06-2022 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
Kohen schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:09:
Helaasch nog geen update, heb al wel p2.1
-O-

Andere vraag, heeft iemand een koelbox op de 12v in de PS2 getest?
welk merk / type heb je?
Ja, ik heb een box van Makita, waar ook 2 LXT accu’s ingaan. Werkt perfect! Ik heb die gekocht om te voorkomen dat wanneer je de auto afsluit (en dus de stroom eraf gaat) de box weer opwarmt.
De box trekt 48watt als de compressor aan slaat dus het verbruik is te verwaarlozen.

https://www.makita.nl/art...x-met-verwarmfunctie.html

[ Voor 7% gewijzigd door NickSsss op 23-06-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
LRDM, 20" en Performance update
69% SOC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2HLo2np4DBkY98TTt28hlGUeZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWv5mAr3fgDJuxc35tZwr4Ck.jpg?f=fotoalbum_large

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX4lhhmXNrKCrB-9KWScBbUJJTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bG0K8y7pv3HUd7y773noitR4.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Launch control zonder sport modus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzqgDHzpBZBdoxAGwGATUUj6G8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrtAuoXBQXPjzIqrf9xJhzT9.jpg?f=fotoalbum_large

Launch control met sport modus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SimPb44DxiQwabH3yxxO8yHG0kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWzOyD30bVTXRAblP1TkDGbk.jpg?f=fotoalbum_large

LRDM PPP, Soc 71% en 4 volwassenen en een volle kofferbak met zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
Maakt mij (ons?) weinig uit, van mij mogen ze blijven uitrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2 2020
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-07 13:46
Klein vraagje: Werkt CarPlay alleen maar via de USB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 15:13
PS2 2020 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:32:
In de Polestar 2 wel.... :)
Hierboven plaatste wel al iemand een linkje naar een wireless carplay adapter o.i.d., maar of dat werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:02
Wat is "Launch control", is dat een setting ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Ja, helaas wel

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

_--[]--__ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:41:
Wat is "Launch control", is dat een setting ergens?
Rem intrappen, ingetrapt houden, 'gas'-pedaal vol intrappen en rem los laten. Kind -> was. :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ja, en dat is maar goed ook want het slurpt je batterij sneller leeg dan een PS2 op topsnelheid >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Als... het waar is dat mensen een " meer responsive" P2 voelen met de de OPD uit...

Zou je dit dan kunnen zien met de app? bv 4.2S

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Hier alvast de Polestar 5 prototype in actie.

YouTube: Polestar 5 prototype at Goodwood Festival of Speed

Nog wel zwaar gecamoufleerd overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Vandaag voor het eerst sinds maanden weer even aan de snellader. Dat gaat best rap nu!!!

Van 13 naar 40%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6oJ8_NWJ8Y5RszcCl8EVkYfE7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPibmCHjhamVBmuQWTxYR1AM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zie hierboven dat diverse mensen met de Performance app aan het spelen zijn. Hebben jullie die app zelf geïnstalleerd?

Ik had die app nl niet, tot vanmiddag. Ik heb niets geïnstalleerd, geen updates gehad, maar wel ineens een Performance app. :+ Wel heb ik gisterenavond het infotainment en TCAM gereset (Polestar app is nog steeds bagger) en een ritje naar Duitsland gemaakt.

Of krijg je die app automatisch als je je P2 de begrenzer in jaagt? O-)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
sarlo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Wel typisch dat het precies gelijk is haha. Zal zo kijken of ik tijd heb om het te proberen. Als dan de cijfers precies gelijk zijn, dan is het wel heeeeeeel toevallig.
Zou het kunnen zijn omdat, gechargeerd, het bij een EV simpel het gas indrukken is?

Bij een brandstof auto moet je vaak al iets meer doen, bij een motor komen nog wat extra skills erbij kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
Slecht nieuws. De uitrol van P2.2 via OTA is volgens Polestar op Facebook nu wereldwijd gepauzeerd. In Engeland en Amerika krijgen ze na P2.2 namelijk alleen nog maar km/u te zien ipv mijlen en dat is minder handig dus gaan ze dat eerst fixen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 07:15

Ad Hox

N/A

JTHZZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:00:
Slecht nieuws. De uitrol van P2.2 via OTA is volgens Polestar op Facebook nu wereldwijd gepauzeerd. In Engeland en Amerika krijgen ze na P2.2 namelijk alleen nog maar km/u te zien ipv mijlen en dat is minder handig dus gaan ze dat eerst fixen
Ach, houden zo. Dan kunnen ze alvast wennen aan het metrische stelsel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik word echt knettergek van die Radio en Maps. Die radio staat steeds weer op Skyradio als ik instap. Geen idee waarom, luister er nooit naar en staat niet in m'n favorieten. Soms staat er zelfs een ander station als actief in de lijst met zenders, maar speelt 'ie gewoon Skyradio...

Waar de radio nogal vergeetachtig is, wordt dat gecompenseerd door Maps. Die houdt soms tot wel 4 ritten later een bestemming vast. Voorbeeld: ik rij 's ochtends van Amsterdam naar Utrecht. 'S middags van Utrecht naar Den Bosch, eind van de middag van Den Bosch naar Eindhoven (dan denkt Maps hier opeens dat ik onderweg ben naar Utrecht). 'S avonds van Eindhiven naar Amsterdam, dan denkt Maps weer dat ik naar Utrecht ga. Verwijder ik die stop naar Utrecht, zeg ik dat ik echt naar Amsterdam wil, ga ik opeens naar Amsterdam via Utrecht. Nog een keer die hele navigatie uitzetten, weer instellen dat ik echt naar Amsterdam wil en niet naar Utrecht, dan gaat goed. Zou ik later op de avond nog een keer in de auto stappen, staat weer Utrecht ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
JTHZZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:00:
Geklungel houdt aan. Nooit over nagedacht. Zou toch gewoon eens vragen of ze weten waar in UK het stuur zit als je voor de auto staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
GuiltyNL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:41:
Ik vertrek zo met 80% en een passagier. Dus dan test ik!
Dat lukte op de heenweg niet. Wel op terugweg met twee volwassenen en twee kinderen en 25% SoC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCvYfs4e1TYvPwVJih6UONhfCcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwwEVgLtQUo4DDRDFEcnPRN7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
Hansieo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:19:
Als... het waar is dat mensen een " meer responsive" P2 voelen met de de OPD uit...

Zou je dit dan kunnen zien met de app? bv 4.2S
Gewoon tijdens het rijden de OPD uitzetten dan voel je meteen het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
In het kader van onhandige acties: afgelopen week wilde ik vanachter mijn bureau in de app even het laad-% checken. Ik moest wéér inloggen. Irritant. Dus ik leeg mijn cache, start telefoon opnieuw op om in een verse app in te loggen, misschien dat dat het probleem oplost. Of wacht: ik verwijder gewoon de app en installeer hem opnieuw. So far so good, geïnstalleerd, ingelogd, koppelen met de auto. Daarvoor moet je in de auto de koppelcode checken, dus dat doe ik wel aan het eind van de dag wanneer ik in de auto stap.

Eind van de dag, loop naar de auto en $%@#@, ik heb alleen de digital key op de telefoon bij me. En die doet het niet, want daarvoor moet ik eerst mijn auto koppelen. Stom, stom, stom, en met de trein naar huis.

Vandaag sleutel weer proberen te koppelen. Bluetooth verbinding maken lukt wel met de koppelcode. Beide fysieke sleutels ook in de auto. Toch wil de app niet koppelen met de auto. Ook niet na verwijderen van telefoon uit de auto, auto uit mijn bluetooth-lijst op de telefoon, alles opnieuw doen. Dus bellen met Polestar. Medewerker herkende gelijk het probleem, maar had slecht nieuws. Doordat ik eerst de app heb verwijderd terwijl die met de auto was gekoppeld, denkt de auto nog dat de originele app met de auto is gekoppeld. Wanneer ik opnieuw koppel, herkent de auto de nieuwe app niet (hé, ik ben geen IT-er, dus mogelijk dat ik het technisch niet goed omschrijf). Eind van het liedje: er is een herstelprocedure, die duurt 45 minuten en vraagt mogelijk zelfs dat ik naar een servicepunt in Weesp toe moet omdat herstel op afstand niet mogelijk is. Hij vertelde dat enkele Apple iOS-gebruikers er ook last van hebben gehad na een update van hun telefoon.

Moraal van het verhaal? If it aint (that) broke, don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 19:18
Highland schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:50:
In het kader van onhandige acties: afgelopen week wilde ik vanachter mijn bureau in de app even het laad-% checken. Ik moest wéér inloggen. Irritant. Dus ik leeg mijn cache, start telefoon opnieuw op om in een verse app in te loggen, misschien dat dat het probleem oplost. Of wacht: ik verwijder gewoon de app en installeer hem opnieuw. So far so good, geïnstalleerd, ingelogd, koppelen met de auto. Daarvoor moet je in de auto de koppelcode checken, dus dat doe ik wel aan het eind van de dag wanneer ik in de auto stap.

Eind van de dag, loop naar de auto en $%@#@, ik heb alleen de digital key op de telefoon bij me. En die doet het niet, want daarvoor moet ik eerst mijn auto koppelen. Stom, stom, stom, en met de trein naar huis.

Vandaag sleutel weer proberen te koppelen. Bluetooth verbinding maken lukt wel met de koppelcode. Beide fysieke sleutels ook in de auto. Toch wil de app niet koppelen met de auto. Ook niet na verwijderen van telefoon uit de auto, auto uit mijn bluetooth-lijst op de telefoon, alles opnieuw doen. Dus bellen met Polestar. Medewerker herkende gelijk het probleem, maar had slecht nieuws. Doordat ik eerst de app heb verwijderd terwijl die met de auto was gekoppeld, denkt de auto nog dat de originele app met de auto is gekoppeld. Wanneer ik opnieuw koppel, herkent de auto de nieuwe app niet (hé, ik ben geen IT-er, dus mogelijk dat ik het technisch niet goed omschrijf). Eind van het liedje: er is een herstelprocedure, die duurt 45 minuten en vraagt mogelijk zelfs dat ik naar een servicepunt in Weesp toe moet omdat herstel op afstand niet mogelijk is. Hij vertelde dat enkele Apple iOS-gebruikers er ook last van hebben gehad na een update van hun telefoon.

Herkenbaar, op dag 2 ook gedaan maar kon gelukkig gewoon nog rijden. Terug naar de dealer, die begon te lachen en zei “nooit meer de app verwijderen zonder eerst de auto los te koppelen”. Blijft slecht communicatie verhaal vanuit Polestar maar goed…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ

Volgens mij klopt dit verhaal niet helemaal en kun je gewoon zelf een nieuw admin profiel in de auto aanmaken en je app met dit nieuwe profiel koppelen. Dan kun je in de app de oude koppeling verwijderen en je nieuwe tijdelijke koppeling ook weer verwijderen. Vervolgens kun je met je oorspronkelijke profiel koppelen. Het is wat werk maar je hoeft iig niet langs de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
JTHZZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Volgens mij klopt dit verhaal niet helemaal en kun je gewoon zelf een nieuw admin profiel in de auto aanmaken en je app met dit nieuwe profiel koppelen. Dan kun je in de app de oude koppeling verwijderen en je nieuwe tijdelijke koppeling ook weer verwijderen. Vervolgens kun je met je oorspronkelijke profiel koppelen. Het is wat werk maar je hoeft iig niet langs de garage.
Klopt. Het enige nadeel is dat je idd al je settings opnieuw moet doen. Je hebt geen garage nodig.

Ik zag vandaag op de dev summit nog een polestar tegenover me staan in zo’n aftandse garage hut. Toevallig een topic-volger van hier?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
kramon schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Klopt. Het enige nadeel is dat je idd al je settings opnieuw moet doen. Je hebt geen garage nodig.

Ik zag vandaag op de dev summit nog een polestar tegenover me staan in zo’n aftandse garage hut. Toevallig een topic-volger van hier?
Zag je er 2? Mijn thunder stond tegenover een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 23:39

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Heb ik ook een keer gedaan, maar zonder dealer ook weer zelf weten op te lossen dankzij de FAQ helemaal aan het begin van deze topic (veel dank aan degene die dat geschreven heeft!). Te weten:

Ik heb problemen met het koppelen van de app aan mijn Polestar 2 omdat ik mijn telefoon app heb verwijderd zonder de koppeling te verbreken. Hoe los ik dit op?

• Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
• Nieuwe profiel koppelen met Polestar ID.
• In de app inloggen met Polestar ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel.
• Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
• Oude connectie verwijderen in de app.
• Nieuwe connectie verwijderen in de app.
• App verwijderen (of misschien enkel Polestar ID uitloggen).
• Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
• App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.

/Herman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
@Hermanbbbb he bedankt (ook voorgaande reageerders). Ik had wel gezocht maar blijkbaar niet goed. Dat ga ik morgen eens proberen. Het is wat, zo'n rijdende computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
eLScha schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:21:
[...]

Zag je er 2? Mijn thunder stond tegenover een witte.
Ik was de witte 👋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 12:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUKL38Gha-nu9wpf5jRgqcam5LI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QknOuZmx3uCMevT6ug3jIy73.jpg?f=fotoalbum_largeVanochtend in de regen, grip genoeg!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Heb de 19 inch velgen onder je P2 ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
En toch klopt er iets niet aan deze cijfers. Wat is nu de kans dat vier metingen eindigen op een nul? Deze andere metingen eindigen op 0,1 of 9. Beetje typisch. Lijkt wel alsof de software het op een van deze cijfers afrondt.

[ Voor 38% gewijzigd door GuiltyNL op 24-06-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:09:
[...]
Heb de 19 inch velgen onder je P2 ?
Ja, i.d.d.
GuiltyNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:09:
En toch klopt er iets niet aan deze cijfers. Wat is nu de kans dat vier metingen eindigen op een nul? Deze andere metingen eindigen op 0,1 of 9. Beetje typisch. Lijkt wel alsof de software het op een van deze cijfers afrondt.
Dat is inderdaad typisch, en ook apart dat er bij anderen wel metingen zonder afronding zijn.
Voor de start heb ik hem gereset en toen los. Wel indrukwekkend: nul wielspin op een best wel natte weg.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Autowina schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:33:
[...]

Ja, i.d.d.

[...]

Dat is inderdaad typisch, en ook apart dat er bij anderen wel metingen zonder afronding zijn.
Voor de start heb ik hem gereset en toen los. Wel indrukwekkend: nul wielspin op een best wel natte weg.
Op basis van de eerste metingen (al is dit natuurlijk nog vrij summier) lijkt het erop dat:

1. De 19 inch P2 circa zo'n 0,10 seconden sneller is dan de 20 inch P2 bij gelijke specificaties.
2. De P2 met performance software update wordt vermoedelijk software matig begrenst en heeft mogelijk nog enige marge aan 'speelruimte' over.

Mogelijk is de reden dat de P2 zo is afgesteld juist om overmatige slijtage te voorkomen het valt me zelfs op dat metingen met meerdere passagiers aan boord en metingen met alleen de bestuurder redelijk netjes gelijk blijven qua sprint tijden. (bij gelijke SOC).

Interessant zou zijn als iemand een keer een meting doet in een enigzins heuvelig gebied en dan van bovenop een heuvel een sprint start. Je zou in een dergelijke scenario dan toch een enigzins vlottere tijd moeten kunnen behalen. Als echter de sprint tijden nog steeds rond 4.3 tot 4.4 blijven steken. Dan zou ik zeggen petje af voor de software engineers van Polestar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 13:27
eLScha schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:07:
Ik word echt knettergek van die Radio en Maps. Die radio staat steeds weer op Skyradio als ik instap. Geen idee waarom, luister er nooit naar en staat niet in m'n favorieten. Soms staat er zelfs een ander station als actief in de lijst met zenders, maar speelt 'ie gewoon Skyradio...

Waar de radio nogal vergeetachtig is, wordt dat gecompenseerd door Maps. Die houdt soms tot wel 4 ritten later een bestemming vast....
Zelfde probleem hier. Radio schiet steeds op Sky Radio (die ik ook niet luister).

Daarnaast nog een eCall issue waardoor ik alleen nog met m'n DK de auto in kan. Mijn vrouw kan nu niet met de auto weg omdat die geen DK heeft. Afspraak maken bij Volvo garages (Regio Eindhoven en Tilburg) kan pas over 4 dagen ivm drukte.

Daarnaast werkt navigatie helemaal niet meer omdat de auto zijn locatie niet kan vinden. 8)7
Ik zou bijna weer verlangen naar m'n vorige auto.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Probleem met de radio bij mij ook al een tijdje inderdaad. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autowina
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Op basis van de eerste metingen (al is dit natuurlijk nog vrij summier) lijkt het erop dat:

1. De 19 inch P2 circa zo'n 0,10 seconden sneller is dan de 20 inch P2 bij gelijke specificaties.
2. De P2 met performance software update wordt vermoedelijk software matig begrenst en heeft mogelijk nog enige marge aan 'speelruimte' over.

Mogelijk is de reden dat de P2 zo is afgesteld juist om overmatige slijtage te voorkomen het valt me zelfs op dat metingen met meerdere passagiers aan boord en metingen met alleen de bestuurder redelijk netjes gelijk blijven qua sprint tijden. (bij gelijke SOC).

Interessant zou zijn als iemand een keer een meting doet in een enigzins heuvelig gebied en dan van bovenop een heuvel een sprint start. Je zou in een dergelijke scenario dan toch een enigzins vlottere tijd moeten kunnen behalen. Als echter de sprint tijden nog steeds rond 4.3 tot 4.4 blijven steken. Dan zou ik zeggen petje af voor de software engineers van Polestar. |:(
Maar als je dan begrenst op basis van sprinttijd, waarom is de 19 inch dan wel sneller dan de 20 inch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mochten Performance-rijders ooit problemen krijgen met het getik aan de voorkant, dan ligt dat waarschijnlijk aan de remblokken.

Let er daarbij op dat Polestar doodleuk de dealer de opdracht geeft om alleen de blokken te vervangen, maar niet de schijven. Dat is met performance-remmen zoals Brembo niet de bedoeling, niet gebruikelijk en zelfs tegen de voorschriften van de fabrikant.

Remblokken en remschijven horen bij dit soort remmen tegelijkertijd vervangen te worden, omdat je anders problemen krijgt met optimaal contact van de blokken op de schijven. Ook kan het voor overmatige frictie en/of slijtage zorgen.

De instructies vanuit Brembo zijn ook duidelijk:

https://www.bremboparts.c...derhoud/instructies-90366

Vervang de remblokken altijd tegelijk met de schijven;

Ik heb Polestar verzocht om zowel de blokken als remmen te vervangen, omdat dit conform de voorschriften is. Bij dit soort zware auto's met een berg vermogen, mag er niet op deze manier bespaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Autowina schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Maar als je dan begrenst op basis van sprinttijd, waarom is de 19 inch dan wel sneller dan de 20 inch?
Hier zat ik ook mee. Ik heb er ook geen verklaring voor. Alleen een software engineer van Polestar zal het exact weten :)

Misschien dat de helling sprint test nog wat inzichten zou bieden. Echter in Nederland is dit vermoedelijk lastig te testen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Dat is de "anti mekker" instelling...

Stel dat iemand 4,21 S haalt...

dan gaan 3.572 ándere rijders klagen dat hún auto het niet haalt terwijl exact dezelfde configuratie..

dus, Sjoemelsoftware..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Hier zat ik ook mee. Ik heb er ook geen verklaring voor. Alleen een software engineer van Polestar zal het exact weten :)

Misschien dat de helling sprint test nog wat inzichten zou bieden. Echter in Nederland is dit vermoedelijk lastig te testen. :P
Ik ga over 3 weken naar Tsjechië met de auto dus wellicht kan ik het ergens in Duitsland onderweg testen.
Fingers crossed dat mn update er dan doorheen is...

Maakt het daadwerkelijk uit of je launch control gebuikt of gewoon stilstaat en vol het gas intrapt?
En maakt de sportmodus nog uit hierbij? Kan me voorstellen dat je juist tractie controle wilt bij accelereren?
OPD lijkt inderdaad wel iets met de response te doen maar zou qua 0-100 niets uit moeten maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
iRenik schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Ik ga over 3 weken naar Tsjechië met de auto dus wellicht kan ik het ergens in Duitsland onderweg testen.
Fingers crossed dat mn update er dan doorheen is...

Maakt het daadwerkelijk uit of je launch control gebuikt of gewoon stilstaat en vol het gas intrapt?
En maakt de sportmodus nog uit hierbij? Kan me voorstellen dat je juist tractie controle wilt bij accelereren?
OPD lijkt inderdaad wel iets met de response te doen maar zou qua 0-100 niets uit moeten maken toch?
Ik vermoed dat de meeste snelle tijden het gevolg zijn van de volgende stappen:

1. Zet via het menu de auto in de sport modus (iets mindere strenge anti slip) setting. (nog niet een bewijs gezien of het echt uitmaakt, maar alle youtube vloggers zetten het wel uit bij hun pogingen)
2. Zet de creep modus uit, dit maakt stap 3 iets makkelijker uit te voeren.
3. Houd je rem ingedrukt, en druk je gas pedaal beheerst in.
4. Laat je rem los en tegelijkertijd druk volledig het gas pedaal tot de max in.
5. Ik denk dat OPD on of voor de 0-100 sprint inderdaad niet uitmaakt.
6. Er zijn ook forum leden die het aandurven om bij stap 3 het pedaal al helemaal max in te drukken (dit heb ik zelf nog nooit getest!!! _/-\o_ ).

Mocht je in staat zijn om een snellere sprint dan 4.3 te halen (op 19 inch) of 4.39 (op 20 inch) dan weten we in ieder geval dat er in dat geval niet op een sprint acceleratie tijd wordt afgeknepen.

Het kan uiteindelijk natuurlijk ook gewoon zo zijn dat op basis van vele data mining van de Pilot MY 20 versies er zo'n perfecte ideale koppel curve is geprogrammeerd, dat hierdoor vrijwel identieke sprint tijden ontstaan. Al blijft het vreemd dat bij sommige sprintijden het blijkbaar niet uitmaakte of er meer of minder gewicht aan boord was tijdens de rit bij gelijke SOC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:58:
[...]

1. Zet via het menu de auto in de sport modus (iets mindere strenge anti slip) setting. (nog niet een bewijs gezien of het echt uitmaakt, maar alle youtube vloggers zetten het wel uit bij hun pogingen)
4. Laat je rem los en tegelijkertijd druk volledig het gas pedaal tot de max in.
6. Er zijn ook forum leden die het aandurven om bij stap 3 het pedaal al helemaal max in te drukken (dit heb ik zelf nog nooit getest!!! _/-\o_ ).

Mocht je in staat zijn om een snellere sprint dan 4.3 te halen (op 19 inch) of 4.39 (op 20 inch) dan weten we in ieder geval dat er in dat geval niet op een sprint acceleratie tijd wordt afgeknepen.

Het kan uiteindelijk natuurlijk ook gewoon zo zijn dat op basis van vele data mining van de Pilot MY 20 versies er zo'n perfecte ideale koppel curve is geprogrammeerd, dat hierdoor vrijwel identieke sprint tijden ontstaan. Al blijft het vreemd dat bij sommige sprintijden het blijkbaar niet uitmaakte of er meer of minder gewicht aan boord was tijdens de rit bij gelijke SOC.

Trap hem altijd volledig in inderdaad, gaat prima. Je voelt de auto zich dan echt schrap zetten, voelt best goed :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
BartWNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Trap hem altijd volledig in inderdaad, gaat prima. Je voelt de auto zich dan echt schrap zetten, voelt best goed :9~
De software regelt dat verder toch? Dus volgens mij is het verder niet gewaagd of zo.
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:58:
[...]

Ik had sportmodus niet aan staan, vraag me dus af of dat wel verschil uit maakt. Heeft dit niet vooral invloed op het bochtgedrag (beperkte slip toegestaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

BartWNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Precies, achterkant zakt wat in. Gewoon altijd vol gas bij stap 3. Zodra je de rem aanraakt wordt het gaspedaal elektronisch 'beperkt/uitgezet'. Ongeacht of je het gaspedaal helemaal intrapt of aait.

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik ben afgelopen week met de P2 (LRSM) op vakantie geweest naar zuid-oost Duitsland. Op de bergweggetjes heb je wel een lekker verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZynHoeDoUdkWiE9Gq6ltX7FJkxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSlKPC9efnWpi7adFEpYozgT.jpg?f=fotoalbum_large
406KM, waarvan ongeveer 50KM snelweg met 120km/u en de rest van dorpje naar dorpje in de bergen. Begin en eindpunt waren op dezelfde plek. Vertrokken met 90% en met 20% terug.

Verder nog steeds balen dat ik geen DAB+ heb. Heb TuneIn gebruikt en merkte dat bijvoorbeeld Slam en Q-music non-stop gewoon werkte in Duitsland en Oostenrijk. Maar iedere keer als je de grens over ging, stopte hij vrijwel direct met spelen. Dan moest je de zender weer uit het menu selecteren om opnieuw te laten laden, maar dat duurde iedere keer tussen de 5 tot 10 minuten voordat hij het deed.
Ik heb trouwens ook nog nooit meegemaakt dat TuneIn meteen start met spelen als ik in stap. Ik moet ALTIJD de app openen, ^ boven in de hoek, naar favorieten en dan de radiozender opnieuw selecteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
blibby1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:04:
Ik ben afgelopen week met de P2 (LRSM) op vakantie geweest naar zuid-oost Duitsland. Op de bergweggetjes heb je wel een lekker verbruik:
[Afbeelding]
406KM, waarvan ongeveer 50KM snelweg met 120km/u en de rest van dorpje naar dorpje in de bergen. Begin en eindpunt waren op dezelfde plek. Vertrokken met 90% en met 20% terug.

Verder nog steeds balen dat ik geen DAB+ heb. Heb TuneIn gebruikt en merkte dat bijvoorbeeld Slam en Q-music non-stop gewoon werkte in Duitsland en Oostenrijk. Maar iedere keer als je de grens over ging, stopte hij vrijwel direct met spelen. Dan moest je de zender weer uit het menu selecteren om opnieuw te laten laden, maar dat duurde iedere keer tussen de 5 tot 10 minuten voordat hij het deed.
Ik heb trouwens ook nog nooit meegemaakt dat TuneIn meteen start met spelen als ik in stap. Ik moet ALTIJD de app openen, ^ boven in de hoek, naar favorieten en dan de radiozender opnieuw selecteren.
Met DAB+ kun je helemaal geen Nederlandse zenders meer luisteren in het buitenland, dus waarom zou dat dan beter zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

Idem en elke keer weer. Ik vind dit zo ontzettend waardeloos. Echt een achteruitgang ten opzichte van DAB+/FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:07:

Waar de radio nogal vergeetachtig is, wordt dat gecompenseerd door Maps. Die houdt soms tot wel 4 ritten later een bestemming vast. Voorbeeld: ik rij 's ochtends van Amsterdam naar Utrecht. 'S middags van Utrecht naar Den Bosch, eind van de middag van Den Bosch naar Eindhoven (dan denkt Maps hier opeens dat ik onderweg ben naar Utrecht). 'S avonds van Eindhiven naar Amsterdam, dan denkt Maps weer dat ik naar Utrecht ga. Verwijder ik die stop naar Utrecht, zeg ik dat ik echt naar Amsterdam wil, ga ik opeens naar Amsterdam via Utrecht. Nog een keer die hele navigatie uitzetten, weer instellen dat ik echt naar Amsterdam wil en niet naar Utrecht, dan gaat goed. Zou ik later op de avond nog een keer in de auto stappen, staat weer Utrecht ingesteld.
Nou, mooi voorbeeld. Gister naar de Fabrique geweest natuurlijk. 'S avonds terug naar huis. Vanochtend naar een klant. Nu ga ik weg bij de klant, staat de navigatie opeens weer op de Fabrique... Hoe dan?

En ja, de radio uiteraard op Sky.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

GuiltyNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31:
Mochten Performance-rijders ooit problemen krijgen met het getik aan de voorkant, dan ligt dat waarschijnlijk aan de remblokken.

Let er daarbij op dat Polestar doodleuk de dealer de opdracht geeft om alleen de blokken te vervangen, maar niet de schijven. Dat is met performance-remmen zoals Brembo niet de bedoeling, niet gebruikelijk en zelfs tegen de voorschriften van de fabrikant.

Remblokken en remschijven horen bij dit soort remmen tegelijkertijd vervangen te worden, omdat je anders problemen krijgt met optimaal contact van de blokken op de schijven. Ook kan het voor overmatige frictie en/of slijtage zorgen.

De instructies vanuit Brembo zijn ook duidelijk:

https://www.bremboparts.c...derhoud/instructies-90366

Vervang de remblokken altijd tegelijk met de schijven;

Ik heb Polestar verzocht om zowel de blokken als remmen te vervangen, omdat dit conform de voorschriften is. Bij dit soort zware auto's met een berg vermogen, mag er niet op deze manier bespaard worden.
er wordt bedoeld dat wanneer je de schijven vervangt, je ook de remblokken dient te vernieuwen, dit is om ideaal contact te hebben tussen de nieuwe schijven en de remblokken.
maar als je remblokken vernieuwt moet je niet de schijven mee vervangen, zou prijzige zaak worden telkens zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:45
blibby1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:04:

Hier ook gehad bij een trip naar Frankrijk. Bij het binnenrijden van Frankrijk ongeveer 10 minuten geen dataverbinding, idem bij de terugrit.

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
Om te WAT polestar? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0WbFZNWzCsSV7zU2t5FxtfUjBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TixSs3vtYgJSAMJsH8y0BhM5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-08 20:40
Dat oranje stipje is dus de G-spot

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Lutra schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Dat oranje stipje is dus de G-spot
Het is ff zoeken maar ja :+

www.google.nl

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Rene
Hier vandaag tot de volgende conclusie gekomen:

0-0,3G: vrouw is happy en kids happy
0,4-0,6G: vrouw is boos, kids nog meer happy
0,7-0,8G: vrouw vind het niks meer, kinderen vinden het niet meer leuk
0,9-1,2G: dolle pret voor mij… scheiding wordt binnenkort aangevraagd en kinderen verhuizen mee met mamma :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Laatst online: 23:39

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Je scherm is gewoon zo vies dat de rest van de tekst niet meer te lezen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Precies, achterkant zakt wat in. Gewoon altijd vol gas bij stap 3. Zodra je de rem aanraakt wordt het gaspedaal elektronisch 'beperkt/uitgezet'. Ongeacht of je het gaspedaal helemaal intrapt of aait.
Toch interessant/leuk om te testen of dit nu verschil maakt t.o.v. een ‘normale’ launch. Nu zou het loslaten van de rem dus sneller moeten zijn dan het gaspedaal in 1x helemaal intrappen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Autowina schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:21:
[...]

De software regelt dat verder toch? Dus volgens mij is het verder niet gewaagd of zo.

[...]

Ik had sportmodus niet aan staan, vraag me dus af of dat wel verschil uit maakt. Heeft dit niet vooral invloed op het bochtgedrag (beperkte slip toegestaan)?
En zou dan optrekken met beperkte slip sneller moeten zijn dan met geen slip? Klinkt tegenstrijdig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Waarom zou je het gas überhaupt niet vol intrappen met een dergelijke test???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik heb die performance app ook, maar zie alleen die g krachten. Hoe krijg je dat optrek onderdeel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
kramon schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:12:
Ik heb die performance app ook, maar zie alleen die g krachten. Hoe krijg je dat optrek onderdeel?
Performance upgrade aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
iRenik schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Toch interessant/leuk om te testen of dit nu verschil maakt t.o.v. een ‘normale’ launch. Nu zou het loslaten van de rem dus sneller moeten zijn dan het gaspedaal in 1x helemaal intrappen…
Tja dat van die sportmodus aan of uit dat zal vrij makkelijk te testen zijn als iedereen de kans ziet om een run 2x te doen. Immers de app blijft wel bestaan. Het klinkt inderdaad wel logisch dat het meer bedoeld is voor een circuit met snelle bochten werk.

Ik heb nog even een foto gemaakt van de 'launch instructies voor 'dummies' die de P2 bij de performance app toont' .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0O-thEZ7UkwFjP9yBmjzAGCkM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLqrwuxWLAxVwRGgKOVULv2S.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie meteen ook dat er weer doekje over het scherm moet lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
K2. schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:00:
[...]

er wordt bedoeld dat wanneer je de schijven vervangt, je ook de remblokken dient te vernieuwen, dit is om ideaal contact te hebben tussen de nieuwe schijven en de remblokken.
maar als je remblokken vernieuwt moet je niet de schijven mee vervangen, zou prijzige zaak worden telkens zo :)
Blokken en schijven gaan meestal even lang mee met dit soort remmen. Ik weet niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nC37JxkmAXrRttUjd7UXLwK-jhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2bya87id4WRKjGutGsNkxop.jpg?f=fotoalbum_large
Nou, wederom perfect afgeronde cijfers. SoC 97% en alleen aan boord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:14:
[...]

Tja dat van die sportmodus aan of uit dat zal vrij makkelijk te testen zijn als iedereen de kans ziet om een run 2x te doen. Immers de app blijft wel bestaan. Het klinkt inderdaad wel logisch dat het meer bedoeld is voor een circuit met snelle bochten werk.

Ik heb nog even een foto gemaakt van de 'launch instructies voor 'dummies' die de P2 bij de performance app toont' .

[Afbeelding]

Ik zie meteen ook dat er weer doekje over het scherm moet lol ;)
Thanks! Dacht dat het iets was wat ‘men’ zelf bedacht had niet helemaal wetende of het goed is voor de auto maar het staat dus gewoon in de gebruiksaanwijzing 😂👍🏻

Ps, ik heb een anti fingerprint screenprotector op dat scherm geplakt (allereerste actie) en dat scheelt zoooveel schoonmaken en ‘irritaties’. Amazon, 2 stuks voor €20 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
VidaR-9 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:13:
[...]

Performance upgrade aanschaffen
G*dver 8)7 O-) Anders stoppen jullie even met posten van die screenshots. Ik kan me straks niet meer inhouden :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

kramon schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:01:
[...]

G*dver 8)7 O-) Anders stoppen jullie even met posten van die screenshots. Ik kan me straks niet meer inhouden :o
Best wel raar dat de 'Performance app' niet bij het 'Performance Pack' hoort maar bij de 50kW 'Performance upgrade'.

Zo heeft een P2 'PPP' minder mogelijkheden op de app als een standaard LRDM met 19" maar met 50kW upgrade...

Rare snuiters daar in Zweden :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:09:
[...]

Best wel raar dat de 'Performance app' niet bij het 'Performance Pack' hoort maar bij de 50kW 'Performance upgrade'.

Zo heeft een P2 'PPP' minder mogelijkheden op de app als een standaard LRDM met 19" maar met 50kW upgrade...

Rare snuiters daar in Zweden :+
Tegenwoordig zit de upgrade wel bij t pack natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-09 20:00
dutchman666 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Kan het zijn dat het verschil tussen de 20inch en de 19inch banden kan worden veroorzaakt door het verschil in de omtrek?
De Polestar weet niet welke banden onder de auto liggen, dus geeft de snelheidsmeter een minieme afwijking wanneer een andere band onder de auto ligt.
Zelfs een zachte band zou al een miniem verschil kunnen geven…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOfMijuBdh9hnuwBFIDKqyjBh_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZwldsQkhVbhnqoSNazEbbD0.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 23:38
GuiltyNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:07:
Heeft iemand anders metalig geratel of geknars bij de voorwielen als je de bocht door gaat?

Dan bedoel ik niet het geluid van de ashoezen, dit klinkt anders dan dat. Ashoezen zijn bovendien recentelijk ingevet.

Het klinkt echt alsof metaal op metaal langs elkaar draait en verspringt zeg maar.
Bij mij was het probleem een maand geleden verholpen nadat een specialist van Volvo erbij was geweest. Nu helaas linksvoor weer hetzelfde euvel terug. Ik word er niet goed van. Een partij gekraak van hier tot Tokyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cello66 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:44:
[...]

Kan het zijn dat het verschil tussen de 20inch en de 19inch banden kan worden veroorzaakt door het verschil in de omtrek?
De Polestar weet niet welke banden onder de auto liggen, dus geeft de snelheidsmeter een minieme afwijking wanneer een andere band onder de auto ligt.

[Afbeelding]
Volgens mij maakt het niets uit of je met 19 of 20 inch velgen rondrijdt. De hoogte/breedte verhoudingen van de bijbehorende banden zijn niet gelijk en als je dan beide omtrekken met behulp van velgmaat en bandhoogte uitrekent kom je op het volgende:

70,26 cm doorsnede 19 inch,
omtrek= 220.61 cm
70,40 cm doorsnede 20 inch,
omtrek= 221.05 cm

Nauwelijks verschil en dat wil een fabrikant natuurlijk ook anders krijg je afwijkingen in snelheidmeter enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sandervd00 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:10:
[...]

Bij mij was het probleem een maand geleden verholpen nadat een specialist van Volvo erbij was geweest. Nu helaas linksvoor weer hetzelfde euvel terug. Ik word er niet goed van. Een partij gekraak van hier tot Tokyo.
Ik moet helaas melden dat de gemodificeerde remblokken het probleem niet hebben opgelost. Het getik/gekraak is minder in hoeveelheid én volume maar het is niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
sandervd00 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:10:
[...]

Heb je ook Brembo's? Bij mij hadden ze de veren van de blokken gesmeerd. Dat hielp twee dagen. Blokken moeten vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:16:
[...]

Ik moet helaas melden dat de gemodificeerde remblokken het probleem niet hebben opgelost. Het getik/gekraak is minder in hoeveelheid én volume maar het is niet weg.
Meen je niet? 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
Omdat ik vandaag vroeg weg moest heb ik de wekker nog maar even iets vroeger gezet om direct wat proef runs te doen.

Bij vertrek SOC 90% .

1ste run vanaf een viaduct (max: 7 tot 8 meter hoogte verschil, mini heuvel...) en SportModus uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPgD7sKshY5UF6EZahQjdFLr01s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYnlbtplsOLQF38BQopm06LC.jpg?f=fotoalbum_large

2e run op vlakke grond en SportModus uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmOCVVAJo6MlCM7Elmyz1Sa5FaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDzjZu8d6flex4VA4axH2kMy.jpg?f=fotoalbum_large

3e run op vlakke grond en SportModus aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAMrDaTYW-587EzxWt3nC_v1xF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGTLhPplqgZQAiBHgxAt6XBF.jpg?f=fotoalbum_large

4e run dezelfde viaduct maar nu 'heuvel' op met SportModus aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKL0m7o4grGvr3kuUR_ydy5H10M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcrXhWaN0CWlZjZX0jjg0yYK.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nog te vroeg voor conclusies maar wat wel opvalt is.

1. De enige constante lijkt de 0-100 tijd te zijn. Ik vermoed dat zelfs al mag je in de slipstream van een kennis rijden met een super snelle Porsche dat je nog steeds dezelfde 0-100 tijd te zien gaat krijgen. 8)7

2. Met de SportModus aan zijn zowel op vlakke grond als heuvel op de 0 - 60 tijden sneller maar blijkbaar wordt dat weer gecorrigeerd. De 0 - 120 tijden komen uiteindelijk wel verschillend uit. (zie vlakke grond sport modus uit vs vlakke grond sport modus aan = 5,52 vs 5,40).
Het kan ook toeval zijn dus ik zou zeker niet steeds de moeite nemen om de SportModus te activeren.

3. Het lijkt erop dat NA de 0-100 er niet meer wordt begrenst. De heuvel af 0-120 en de heuvel op 0-120 sprint tijden verschillen wel met een redelijke marge. (5,30 vs 5,80)

4. En afrondend de polestar lijkt heel erg van veel mooie ronde getallen te houden gezien de sprinttijden. :?

Bij alle metingen heb ik gebruik gemaakt van de door Polestar aangegeven 'Launch' methode , rem op en vol gas, en release. Die zoals diverse forum leden al beschreven een erg fijn gevoel geeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
VidaR-9 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Tegenwoordig zit de upgrade wel bij t pack natuurlijk.
Nee volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Denk dat je de BST uitvoering bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Volgens de configurator wel.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Cello66 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:44:
[...]

[Afbeelding]
Mijn V60 had 20" zomervelgen en 19" wintervelgen. Daar zat in de zomer altijd een verschil van 5km/h tussen wat de auto aangaf en wat TomTom aangaf. In de winter was het verschil 3km/h tov wat TomTom aangaf.

Geen idee meer welke banden op de velgen lagen, maar daar was in ieder geval een duidelijk verschil.

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 25-06-2022 10:05 . Reden: typo ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Ik ben wel machtig onder de indruk van de 80-120 tijden. Die zie ik schommelend tussen de 2,0 en 2,2 sec.

Een normale gti type Golf 7 doet hier 5 sec over . Mijn eigen laatste GTI (206) ruim 8 sec. Volgens fastestlaps.com doet een RS6 C8 hier ook 2,2 seconde over. Dan doen jullie het toch niet slecht :+

Overigens lijkt het er toch steeds meer op dat de 0-100 electronisch geregeld wordt. Nooit wielspin, altijd grofweg dezelfde tijd etc. Stekje voor dat Polestar hier ook wat meer vermogen vrijgeeft, dan moet <4 sec toch wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rene schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:26:
Ik ben wel machtig onder de indruk van de 80-120 tijden. Die zie ik schommelend tussen de 2,0 en 2,2 sec.

Een normale gti type Golf 7 doet hier 5 sec over . Mijn eigen laatste GTI (206) ruim 8 sec. Volgens fastestlaps.com doet een RS6 C8 hier ook 2,2 seconde over. Dan doen jullie het toch niet slecht :+

Overigens lijkt het er toch steeds meer op dat de 0-100 electronisch geregeld wordt. Nooit wielspin, altijd grofweg dezelfde tijd etc. Stekje voor dat Polestar hier ook wat meer vermogen vrijgeeft, dan moet <4 sec toch wel mogelijk zijn.
Newsflash, 27th April 2024:

Polestar announces 500kW upgrade for ancient Polestar 2.
:+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 23:38
GuiltyNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:22:
[...]

Heb je ook Brembo's? Bij mij hadden ze de veren van de blokken gesmeerd. Dat hielp twee dagen. Blokken moeten vervangen worden.
Ja klopt. Ik weet dat ze een aantal zaken gerelateerd aan de remmen vervangen hadden. Meer niet. Hij was daarvoor ook al voor hetzelfde probleem bij de dealer geweest. Dit is nu de derde keer dat ik het probleem heb, voornamelijk linksvoor.

Ik snap het geluid ook niet zo goed in relatie tot de remmen. Het is niet zo dat als ik harder of zachter rij, dat de frequentie van het geluid echt mee veranderd. Omdat het zo krakerig en metalig klinkt, denk ik veel eerder aan de spline of versleten kogels van de homokineet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:26:

Overigens lijkt het er toch steeds meer op dat de 0-100 electronisch geregeld wordt. Nooit wielspin, altijd grofweg dezelfde tijd etc. Stekje voor dat Polestar hier ook wat meer vermogen vrijgeeft,

dan moet <4 sec toch wel mogelijk zijn.
nóg eens € 1.000 neerlappen?? :F -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sandervd00 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Ja klopt. Ik weet dat ze een aantal zaken gerelateerd aan de remmen vervangen hadden. Meer niet. Hij was daarvoor ook al voor hetzelfde probleem bij de dealer geweest. Dit is nu de derde keer dat ik het probleem heb, voornamelijk linksvoor.

Ik snap het geluid ook niet zo goed in relatie tot de remmen. Het is niet zo dat als ik harder of zachter rij, dat de frequentie van het geluid echt mee veranderd. Omdat het zo krakerig en metalig klinkt, denk ik veel eerder aan de spline of versleten kogels van de homokineet.
Hier alleen linksvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Heeft iemand toevallig een linkje naar gouden ventieldopjes die qua kleur/model in de buurt komen?
Zag ze wel voor €40 in de Volvo store maar dat gaat me wat ver. En anders komen er gewoon zwarte op...
Pagina: 1 ... 95 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.