Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:01
Lol, weet je wat dat kost hahaha. Dan drink ik wel koude koffie en koude thee :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:11
Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:23:
Wie van jullie gebruiken dakdragers? en zo welke? :?

Is het niet eng deze te gebruiken in combinatie met het panoramadak?
Ik kan mij zo voorstellen dat iets teveel spanning en.... :F
De originele. Zitten nog ongebruikt in de verpakking en nu we een kofferbak koffer van Thule hebben, denk ik ook niet dat we ze nog gaan gebruiken ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Vandaag mijn P2 naar de dealer gebracht voor de 30K km onderhoudsbeurt. Weinig bijzonders verwacht ik, maar heb wel om nieuwe ventieldopjes gevraagd :+

Ik heb als leenauto een XC40 P6 mee. Dat is wel ideaal want dat is voor mij een goede bevestiging dat de Polestar echt veel beter bij mij past. Dat ruimtelijkere interieur en de hogere zit zijn niets voor mij. Ook vond ik het scherm maar klein ivm wat ik gewend ben uit de Polestar. Rijden is sowieso slechter vergelijkbaar aangezien ik het Performance pack heb en de DM. Maar beiden maken wel echt serieus verschil - dit voelt echt traag en het rijden enigszins gevoelloos.

Nu al zin om einde van de middag mijn eigen Polestar weer op te halen 8)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:28
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:19:
Vandaag mijn P2 naar de dealer gebracht voor de 30K km onderhoudsbeurt. Weinig bijzonders verwacht ik, maar heb wel om nieuwe ventieldopjes gevraagd :+

Ik heb als leenauto een XC40 P6 mee. Dat is wel ideaal want dat is voor mij een goede bevestiging dat de Polestar echt veel beter bij mij past. Dat ruimtelijkere interieur en de hogere zit zijn niets voor mij. Ook vond ik het scherm maar klein ivm wat ik gewend ben uit de Polestar. Rijden is sowieso slechter vergelijkbaar aangezien ik het Performance pack heb en de DM. Maar beiden maken wel echt serieus verschil - dit voelt echt traag en het rijden enigszins gevoelloos.

Nu al zin om einde van de middag mijn eigen Polestar weer op te halen 8)
Zou gelijk vragen of ze P2.2 erop kunnen knallen ;) Deze is bij volvo al aangekondigd.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:23:
Wie van jullie gebruiken dakdragers? en zo welke? :?

Is het niet eng deze te gebruiken in combinatie met het panoramadak?
Ik kan mij zo voorstellen dat iets teveel spanning en.... :F
Thule Wingbars met de bevestigingskit voor de PS2. Nul issues met meerdere MTBs op dak. Wel rekening houden met impact op verbruik, zeker in combinatie met wind :+

Oh en doe jezelf een lol en was je auto voordat je dragers gebruikt anders gaat de lak niet blij zijn.

De OEM Thule Polestar dragers zijn iets mooier, maar de combinatie van standaard Wingbars met een model specifieke bevestigingskit is een stuk goedkoper, én betekent dat je de dragers niet hoeft te vervangen als je je auto vervangt. Ik heb deze dragers origineel gekocht voor een Golf 7, en voor de PS2 alleen een andere bevestigingskit gekocht voor een paar tientjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gykH7VfU2MzXYqq-B-ccMGaj9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KKTuJfVEobNaZrkqsL9ai1Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Whieee op 21-06-2022 10:51 ]

Launching containers into space

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
Release notes 2.2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yF8UpI_LeLDI7GjlzpYA6lCyeQU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DpynxaLd87Zv0Ne3mAkL890l.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Ik ben benieuwd of ik dan meteen van 2.0 naar 2.2 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GuiltyNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:49:
Ik ben benieuwd of ik dan meteen van 2.0 naar 2.2 ga.
Same. Ik heb nog altijd geen notificatie voor 2.1 gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:09
Dit zijn wel de Volvo release notes, die zijn redelijk gelijk aan die van PS maar wijken op details vaak af.

Dit zijn de opmerkingen van Volvo over de Carplay implementatie:

LAUCH OF APPLE CARPLAY FOR GOOGLE-BASED CARS

• Apple CarPlay will shortly be available for our Google-based infotainment, via a free OTA (Over-The-Air) software update expected during the last week of June.
• CarPlay will used a wired connection for charging and a stable connection.
• Once connected, Siri can be activating with a long press of the steering wheel voice control icon
• When using map navigation via CarPlay no guidance is shown in the driver display, but only in the centre display.
• When navigation is started through Apple CarPlay, ongoing native turn-by-turn route guidance will be ended.
• Owner’s manuals have been updated with instructions on how to connect and operate CarPlay: C40 Manual - Apple CarPlay"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnsvr
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-08 14:17
Zou goed zijn als de wireless charging issues op iPhone eindelijk aangepakt worden. Vrij waardeloos nu met een gsm die eerder warm wordt dan zelfs maar iets meer lading krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
Eerste gebruikers melden dat P2.2 OTA is binnengekomen. (Al ziet het er voor mij meer uit als een werkplaats):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8UA8CPFXi8upOv7WciPx75GSqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBOIo4xbRfqlaOm00icXd780.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPnrkae4Y3hQj7t0MGBf0mP_-6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNkwa406EEgMDd7HaxIO8aXq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cm-95cHzQMVkX-Sur01DCKrMC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7YE28b5thehrDWNXokobXde.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Ik ben blij dat Carplay er is hoor, maar dit ziet er toch niet uit? Die iconen lijken wel ontworpen om met een vuist aangetikt te worden. Mag hopen dat ze de ruimte op het scherm toch snel wat efficiënter gaan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
Dat lijkt inderdaad geen OTA te zijn. Vaak is een update wel een weekje eerder al te installeren via werkplaats en vervolgens als OTA, dus dit zou me sterk verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
Shorteh schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:06:
Ik ben blij dat Carplay er is hoor, maar dit ziet er toch niet uit? Die iconen lijken wel ontworpen om met een vuist aangetikt te worden. Mag hopen dat ze de ruimte op het scherm toch snel wat efficiënter gaan benutten.
Carplay "voorheen" was vooral bij wagens waarbij het infotainment schern ook 5x zo klein was dan bvb dat van een EV. Daarom dat er grote veranderingen aankomen mbt CarPlay want het kan inderdaad beter op een scherm zoals dit :) Ik kijk vooral uit naar de apps etc die eindelijk te gebruiken gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
jnsvr schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:06:
Dat lijkt inderdaad geen OTA te zijn. Vaak is een update wel een weekje eerder al te installeren via werkplaats en vervolgens als OTA, dus dit zou me sterk verbazen.
Aan de hand van de locatie ga ik er ook vanuit dat het geen OTA is. De auto is namelijk geparkeerd op de locatie van een Volvo dealer. Maar goed om te zien dat P2.2 via de werkplaats beschikbaar is :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik haal net m’n auto op na een beurt en kan bevestigen dat we Apple CarPlay hebben..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWCJ0UwqhD2DqpjZvz7Jnmr9G-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BXGMYJbTQZWi51jbAFVH36E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:11:
Ik haal net m’n auto op na een beurt en kan bevestigen dat we Apple CarPlay hebben..

[Afbeelding]
Tof! Zojuist in mijn PS2 gekeken voor OTA updates, maar ik mag het nog steeds doen met 2.0. Geen 2.1, en al helemaal geen 2.2 :+ Al zou ik met de huidige Cloudflare issues potentieel ook even wachten met een OTA update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Overigens wel gelijk een bug in 2.2

De spiegels worden bij achteruit rijden automatisch gekanteld. Ook als je instelt dat je ze niet gekanteld wilt hebben. Heb het al geprobeerd aan/uit te zetten, maar ze blijven kantelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:11:

[Afbeelding]
Maar is het draadloos laden voor iPhones nu verbeterd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:26:

De spiegels worden bij achteruit rijden automatisch gekanteld. Ook als je instelt dat je ze niet gekanteld wilt hebben. Heb het al geprobeerd aan/uit te zetten, maar ze blijven kantelen.
Tja, ik wacht toch liever nog maar even de ervaringen af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:26:

Maar met onze broze velgen toch geen overbodige luxe met die achterlijk hoge en gemene stoeprandjes van tegenwoordig :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 16:58
@Rene @Reinier @MisteRMeesteR @Whieee

Allen hartelijk dan voor jullie input _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

@Hansieo hier ook nog een (eerder geplaatste) pic van de dragers in actie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/2ab094a03d0aa267da489e84fab1c1679f82920f/?url=https%3A%2F%2Fvicfan.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F02%2Fpolestar-2-vacation-mode.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:09
En hierbij de Polestar release notes van 2.2 via https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/ . Mooie lijst en zelf benieuwd naar de cruise control en pilot assist aanpassingen:

Updates in software version P2.2
- Introduction of Apple CarPlay.
- Preparation for future video streaming apps.
- Performance app: acceleration measurement and G-meter for cars with performance software upgrade.
- Front USB ports opened for external device input (e.g. gaming, music, Apple CarPlay).
- Cruise control efficiency improvement regardless of One Pedal Drive setting.
- Improvements to Road Sign Information.
- Improved accuracy for Google Maps destination state of charge (SoC) value .
- Improvements to wireless charging for Apple products.
- Improved efficiency and real-world range.
- Improved behaviour when switching from Adaptive Cruise Control or Pilot Assist to manual driving.
- Bug fix for charging timers, incorrect time format rectified.

Note: this software release contains a late-detected error that may affect some vehicles. The side mirrors may automatically tilt downwards when selecting Reverse, in vehicles where the “mirror tilt in reverse” setting is set to OFF. This may occur with each drive cycle. A quick workaround is to save the preferred mirror position when not in Reverse using the memory buttons on the driver’s door. If the error occurs, simply press and hold the relevant memory recall button (1 or 2) to quickly reposition the mirrors. Polestar is working on rectifying this issue with top priority and we apologise for the inconvenience.

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 21-06-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
jnsvr schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:56:
Zou goed zijn als de wireless charging issues op iPhone eindelijk aangepakt worden. Vrij waardeloos nu met een gsm die eerder warm wordt dan zelfs maar iets meer lading krijgt.
Niet alleen met iPhones, mijn Pixel 4 werd alleen maar loeiheet en mijn Pixel 6 Pro wordt weliswaar minder heet, maar laadt amper op. Twee jaar al nutteloos voor mij. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Performance app: acceleration measurement and G-meter for cars with performance software upgrade.
Weet je eindelijk zeker dat de 50kW upgrade geïnstalleerd is :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

AartJW schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:11:
En hierbij de Polestar release notes van 2.2 via https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/ . Mooie lijst en zelf benieuwd naar de cruise control en pilot assist aanpassingen:

- Performance app: acceleration measurement and G-meter for cars with performance software upgrade.
- Front USB ports opened for external device input (e.g. gaming, music, Apple CarPlay).
- Improved behaviour when switching from Adaptive Cruise Control or Pilot Assist to manual driving.

Note: this software release contains a late-detected error that may affect some vehicles. The side mirrors may automatically tilt downwards when selecting Reverse, in vehicles where the “mirror tilt in reverse” setting is set to OFF. This may occur with each drive cycle. A quick workaround is to save the preferred mirror position when not in Reverse using the memory buttons on the driver’s door. If the error occurs, simply press and hold the relevant memory recall button (1 or 2) to quickly reposition the mirrors. Polestar is working on rectifying this issue with top priority and we apologise for the inconvenience.
Dat is best een mooi lijstje. Ik hoopte al dat carplay geïntroduceerd zou zijn voor aflevering en de usb-poort kunnen gebruiken leek me ook wel handig :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

Geen Performance app hier in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Of dat die niet geïnstalleerd is 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
VidaR-9 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:28:
[...]

Of dat die niet geïnstalleerd is 😛
Als je het niet merkt dan lijkt het me 1000 euro weggegooid geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Whieee schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Thule Wingbars met de bevestigingskit voor de PS2. Nul issues met meerdere MTBs op dak. Wel rekening houden met impact op verbruik, zeker in combinatie met wind :+
Welk verbruik mag ik verwachten met fietsen op het dak ?
Ik heb er binnenkort 3 racefietsen op, op en neer naar Alpe d’Heuz.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 19:18
Mod 2/4 ✅

Before
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgLURRdFrIc9dgq40yqhAblkoZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qLxpuxtiwIdHd7tC5iOELDw.jpg?f=fotoalbum_large

After
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqL84_QcPlVY87nlNm5jtkTGeJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqDU6nycA1J5uYOp5CY6peVS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:47

wally21

psn: Wally224

@k-jah Inderdaad doen ze het nu niet, raadsel waarom ze juist dan wel hier geleverd worden haha. maar Polestar NL gaf aan deze indien nog niet geactiveerd in de VS softwarematig aangezet kunnen worden in NL. Maar het wetsvoorstel zou in 2023 Ron moeten zijn hier. Ruim op tijd voor mij dus.

@Umbrah De polestar in de VS is verrassend erg Europees. enkel het hoog nodige is aangepast. Zo heeft de auto ook gewoon mistachterlichten. Uniek voor de VS aangezien dat iets is dat je altijd op US import moet installeren in europa. De verkoper gaf ook aan geen idee te hebben war die mistachterlichten voor waren :) .

Qua stroom valt het erg mee. Ja de VS is 110v maar voor elektrisch laden gebruiken ze thuis gewoon 220. Dis door een dubbele tap uit de meterkast samen te voegen tot 1 voor het level 2 thuis laden. Dit doen ze ook voor bijv. was drogers, airco etc. (alle groot verbruikers). Enkel de bijgeleverde kabel charger werkt met de US plug op 110v maar dan duurt het 72 uur om te laden en gebruikt amper iemand dat hier.

type 1 ccs en type 2 ccs is geen probleem. het ccs gedeelte is exact gelijk voor snel laden en kan met een adapter indd.
Type 1 gebruiken ze hier omdat huizen behoorlijk hoge Amperes hebben. Zo is mijn hoofdaansluiting 200 amps en sluit ik de laad outlet aan op een 60amp (48 amp bruikbaar 8)7 ) circuit zodat ik thuis met 11kw kan laden. 1 fase is dus genoeg. Voor Europa is dat inderdaad anders en dus vaak 3 fase nodig voor de volle mep.

De auto intern heeft volgens Polestar dezelfde onboard charger van 11kW. Echter om te deze om te bouwen naar type 2 ccs zijn er andere kabels van de poort naar de charger nodig en uiteraard een nieuwe poort. Kosten voor de onderdelen zijn €900,-. hier komt dan nog werkplaats uren bij. maar ja een adapter kost ook +/-900,- dus laat ik hem wel ombouwen met garantie van Polestar.

De radio ombouwen voor SiruisXm naar DAB (VS versie naar EU versie) doe ik niet. de unit kost €1200,- ex werkplaats uren. Als ik alles zou doen met de eerdere genoemde onderdeel kosten zou er +/-1k aan man uren bij komen. dus gok 500 euries per om te bouwen onderdeel.

Al met al moet ik zeggen dat Polestar erg netjes alles uitzoekt en beantwoord. Zou zonde zijn een auto maar half te kunnen gebruiken na 1,5 jaar. Het hier kopen heeft een kleine 17k voordeel ten opzichte van NL voor mij. Dus die ombouw kosten neem ik voor lief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:47

wally21

psn: Wally224

Heb je ook een foto van het geheel :+ Lijkt me er erg goed uit zien namelijk met deze verlaging 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46

Mooie lijst verbeteringen en uitbreidingen! Benieuwd wat een aantal punten precies betekent. Volgende week onderhoudsbeurtje dus als hij er dan via OTA niet is kan hij meteen ge-update worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Whieee schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:49:
[...]

Same. Ik heb nog altijd geen notificatie voor 2.1 gehad.
Heb jij toevallig ook de 50kW power upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Inderdaad veel beter. Heb je meer informatie? Welke veren heb je gebruikt? Heb je het zelf gedaan? ZIjn de bumpstops van de Ohlins aangepast, Wat is het verschil in comfort vs de verbetering van de wegligging?

Een foto van het geheel zou ook erg tof zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Ik wel (gelijktijdig met jou zo ongeveer, bouwjaar/maand is ook redelijke gelijk), maar loop gewoon op 2.1, dus dat zou geen verschil moeten zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

RobboNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:40:
[...]

Welk verbruik mag ik verwachten met fietsen op het dak ?
Ik heb er binnenkort 3 racefietsen op, op en neer naar Alpe d’Heuz.
Dat hangt natuurlijk wel van een paar dingen af ;) Een racefiets gaat sowieso voor minder luchtweerstand zorgen dan een MTB. Wind is eigenlijk de grootste factor. En dan is er nog het type drager. Ik heb zelf 2 typen fietsendragers: Thule Outride voor fietsen met velgremmen/QR, en Thule ProRide voor alles met steekassen.

Bij de OutRide haalt je het voorwiel uit de fiets en monteer je de vork op de drager. Dat maakt de fiets behoorlijk kleiner en ik merkte met 1 racefiets op dak en weinig wind (pakweg 3Bft) een toename van ~10-15% in verbruik bij 100km/h.

Ik heb echter ook al met 2 MTBs op dak gereden (Thule ProRide - zie foto vorige post) en een stevige wind vooral van schuin voor (5-6Bft) en dat leverde een toename in verbruik op van 40-50% 8)7 Ik heb die rit vooral gescholen voor de wind tussen vrachtwagens om het een beetje binnen de perken te houden.

Recentelijk reed ik met 1 MTB op dak (Thule ProRide) bij een kleine 3-4Bft, en ging het om ruwweg 20-25% extra verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

GuiltyNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Bedoel je de OTA vermogens upgrade? Die heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
k-jah schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Als je het niet merkt dan lijkt het me 1000 euro weggegooid geld. :P
Ja true. Daarom weet ik ook zeker dat het wel geïnstalleerd is (was iig 😛).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JTHZZ
Omdat ik meestal met ABRP plan had ik nog niet gezien dat dit ondertussen ook goed werkt (indicatie hoe ver je moet snelladen). Nu een keertje met Google gepland en dit gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWDsBRmC6ycIsA5XyYDubnDsj6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aadYi7Xqe3hY98RTHaJrwjb4.jpg?f=fotoalbum_large
Prima laadsnelheidje trouwens weer bij Ionity, tot 55% boven de 100kW haal je daar eigenlijk altijd wel en bij 60% ook nog maar net eronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-M1bdNT2v0jN2_7ufXKbcXpVMZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ju1OxiEeJLuv2dWtfvSoNWfE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door JTHZZ op 21-06-2022 22:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iRenik
wally21 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:46:
[...]

Heb je ook een foto van het geheel :+ Lijkt me er erg goed uit zien namelijk met deze verlaging 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mPAJ79HJcj4P90C7sCzwIsMgIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhAmJ8kctR6eLSkz3KqjAIFu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3WbRM1Q_06AfB36_aT-43m3f9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgnL0EXq3OKT6kzx6eY9VfZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr01oe1ZBiWkcTmvoFBbBAbFbGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdgmpC6Rnuq0jIAMNMIBl8WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t11YPVVGAJ1GfDbbANpX1eJXjr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9z5w3RpwoQhxjap6Zx5EriY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
petervanstuiven schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Inderdaad veel beter. Heb je meer informatie? Welke veren heb je gebruikt? Heb je het zelf gedaan? ZIjn de bumpstops van de Ohlins aangepast, Wat is het verschil in comfort vs de verbetering van de wegligging?

Een foto van het geheel zou ook erg tof zijn :)
Het zijn Heico’s en laten doen door het garagebedrijf waar de auto ook vandaan komt. Bumpstops zijn naar mijn weten niet aangepast. De Ohlins staan op 8/8 en de combi voelt goed aan. Nog niet heel veel kms getest maar het geheel is iets stugger, wat minder rol en stuurt wat strakker. Erg blij mee 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 11-09 08:50

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
JTHZZ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:58:
Omdat ik meestal met ABRP plan had ik nog niet gezien dat dit ondertussen ook goed werkt (indicatie hoe ver je moet snelladen). Nu een keertje met Google gepland en dit gezien.
[Afbeelding]
Prima laadsnelheidje trouwens weer bij Ionity, tot 55% boven de 100kW haal je daar eigenlijk altijd wel en bij 60% ook nog maar net eronder
[Afbeelding]
Ionity lijkt bij mij momenteel een betere laadcurve te hebben dan Fastned.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
JTHZZ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:58:
[Afbeelding]
Haha die werk bij mij nooit, geeft altijd iets aan van 53%, terwijl ik vaak maar 20% ofzo nodig heb, ik kijk altijd naar google maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 16:58
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:26:
[...]

sjoemel software? :?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:02
Terrie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 01:29:
[...]
Ionity lijkt bij mij momenteel een betere laadcurve te hebben dan Fastned.
Klinkt apart, aangezien de auto toch bepaald hoeveel stroom er wordt geaccepteerd op welk moment?
De laadpaal zelf is toch maar een dom ding voor zover ik weet die puur de stroom eruit pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
JeroenV_ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:26:
[...]

Klinkt apart, aangezien de auto toch bepaald hoeveel stroom er wordt geaccepteerd op welk moment?
De laadpaal zelf is toch maar een dom ding voor zover ik weet die puur de stroom eruit pompt.
Ik zie ook wel verschillen tussen aanbieders maar ook tussen palen onderling. Heb weinig ervaring met Fastned omdat die in het buitenland een slechte dekking hebben maar vaak zie je het al aan het begin of hij naar bijv 149kW gaat of 153kW. De auto regelt weliswaar de laadstroom maar de paal kan wel een beperking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
daniel14 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:04:
[...]

Haha die werk bij mij nooit, geeft altijd iets aan van 53%, terwijl ik vaak maar 20% ofzo nodig heb, ik kijk altijd naar google maps
Google Maps plant altijd op 30% aankomst SoC en dat was in dit geval wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 14:58

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JeroenV_ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:26:
[...]

Klopt in theorie inderdaad. De wagen bepaalt hoeveel er maximaal in gepompt mag/kan worden.
Maar als de paal er niet aan kan voldoen zal het lager zijn.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 15:13
Pixeltje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:27:
[...]

Dat is best een mooi lijstje. Ik hoopte al ........ en de usb-poort kunnen gebruiken leek me ook wel handig :)
Ik zit daarom nog op 1.9 en kan hem dus nog gebruiken.... Zodra 2.2 uit is ga ik een dagje (of wat) upgraden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
PvS_68 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Ik zit daarom nog op 1.9 en kan hem dus nog gebruiken.... Zodra 2.2 uit is ga ik een dagje (of wat) upgraden.....
Jij of de dealer ;) Volgens mij is het niet mogelijk om OTA van 1.9 naar 2.2 te gaan. Op de Facebook van Polestar lijkt het er zelfs op dat P2.0 --> P2.2 ook niet mogelijk is aangezien Polestar deze mensen adviseert om kontakt op te nemen met de CS.

(Overigens snap ik dat je niet wilt updaten als je echt gewend was aan de USB functie. Ikzelf heb deze nooit gebruikt dus ik update gewoon zodra het kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Rene schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Jij of de dealer ;) Volgens mij is het niet mogelijk om OTA van 1.9 naar 2.2 te gaan. Op de Facebook van Polestar lijkt het er zelfs op dat P2.0 --> P2.2 ook niet mogelijk is aangezien Polestar deze mensen adviseert om kontakt op te nemen met de CS.

(Overigens snap ik dat je niet wilt updaten als je echt gewend was aan de USB functie. Ikzelf heb deze nooit gebruikt dus ik update gewoon zodra het kan).
Je kan idd niet van 1.9 naar 2.x volgens Polestar. Ze hebben me wel verteld dat ik via 2.0 naar 2.1 zou kunnen gaan. Inmiddels is daar de stap 2.2 ook nog bijgekomen. We gaan het idd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 16:26
Rene schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:36:
[...]
kontakt op te nemen met de CS.
Net contact gehad met Polestar support en de Volvo dealer. 2.0 naar 2.2 is niet mogelijk, en moet via de werkplaats. Erg efficient kan ik het niet noemen.
Reactie van de telefoniste toen ik aangaf nog niet in het systeem te staan omdat ik nog niets geks met de auto gehad heb was ook bijzonder, als in: het klonk alsof ik de eerste was :?

Voor nu: lekker doorrijden met 2.0, we wachten rustig tot de service afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
Als je langs de dealer gaat voor de update, moet je daar dan eigenlijk voor betalen? Of kan je zomaar een afspraak maken en het laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:01
jnsvr schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:45:
Als je langs de dealer gaat voor de update, moet je daar dan eigenlijk voor betalen? Of kan je zomaar een afspraak maken en het laten uitvoeren.
Ik maak altijd een afspraak zitten 0 kosten aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Als Polestar er niet voor kan zorgen dat updates niet sequentieel kunnen en je daarvoor langs de dealer moet, dan lijkt me dat niet mijn probleem. Die rekening gaat van de Volvo dealer rechtstreeks naar Polestar neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
StefanoDiBosso schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Net contact gehad met Polestar support en de Volvo dealer. 2.0 naar 2.2 is niet mogelijk, en moet via de werkplaats. Erg efficient kan ik het niet noemen.
Reactie van de telefoniste toen ik aangaf nog niet in het systeem te staan omdat ik nog niets geks met de auto gehad heb was ook bijzonder, als in: het klonk alsof ik de eerste was :?

Mij is verteld dat ik de 1.9 kon laten staan en daarna in 2 stappen (dus via 2.0) naar 2.1 zou moeten kunnen. De vraag blijft of dat ook nog kan als 2.2 al beschikbaar is. Daar was toen nl. nog geen sprake van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnsvr
PvS_68 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Als Polestar er niet voor kan zorgen dat updates niet sequentieel kunnen en je daarvoor langs de dealer moet, dan lijkt me dat niet mijn probleem. Die rekening gaat van de Volvo dealer rechtstreeks naar Polestar neem ik aan
Ik doelde hier vooral op "sneller dan de OTA" de update te krijgen. Ik zit gewoon op 2.1 dus het is puur een kwestie van wachten tot waarschijnlijk volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:02
JTHZZ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Ik zie ook wel verschillen tussen aanbieders maar ook tussen palen onderling. Heb weinig ervaring met Fastned omdat die in het buitenland een slechte dekking hebben maar vaak zie je het al aan het begin of hij naar bijv 149kW gaat of 153kW. De auto regelt weliswaar de laadstroom maar de paal kan wel een beperking hebben.
Paku schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:58:
[...]
Klopt in theorie inderdaad. De wagen bepaalt hoeveel er maximaal in gepompt mag/kan worden.
Maar als de paal er niet aan kan voldoen zal het lager zijn.
Als de paal de beperking is, is het idd een ander verhaal maar dat geldt bij iedere laadpaal.
Dat de curve daadwerkelijk anders zou zijn bij Ionity dan bij Fastned, er vanuit gaande dat beiden gewoon hun ruim voldoende capaciteit kunnen leveren, ging er bij mij niet in. Daarom mijn opmerking dat de paal niet de bepalende factor is maar de auto.

Laten we het erop houden dat het een samenspel tussen lader en auto is :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
https://www.polestar.com/nl/polestar-support/
Tweede vraag van boven, kun je gewoon een afspraak voor maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Maar officieel alleen als de update faalt. Dus 'gewoon' een afspraak maken voor de update (omdat je hem dan sneller hebt) mag officieel niet
Ja, als de remote update niet lukt, kun je de laatste software bij een werkplaats krijgen.
Of ze er moeilijk over doen als je het toch doet zal afhankelijk zijn van de garage of supportmedewerker die je spreekt :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik kan het gemist hebben tussen alle berichten hier, maar kan het zijn dat er bepaalde functies zijn 'verdwenen' in de 2021 versie van de Polestar 2 SR?

Rij sinds eind mei een polestar 2 met plus en pilot pack die eind 2021 op kenteken is gezet, maar mis bijvoorbeeld DAB+, het openen van de achterklep met voetbeweging.
Wel heb ik nog de pixel koplampen en de 'animatie' voor en achter.

Daarnaast wil hij soms iets te fanatiek optreden als haan... Rond 5 / 6 uur 's nachts gaat het alarm af, zonder dat er iets in de buurt zit. Met verlaagde guard is dat (nog) niet het geval geweest, maar heb de auto te kort om daar over te kunnen oordelen.

Buiten dat, een fantastische wagen om dagelijks in te mogen rijden.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnsvr
xLes schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:44:
Ik kan het gemist hebben tussen alle berichten hier, maar kan het zijn dat er bepaalde functies zijn 'verdwenen' in de 2021 versie van de Polestar 2 SR?

Rij sinds eind mei een polestar 2 met plus en pilot pack die eind 2021 op kenteken is gezet, maar mis bijvoorbeeld DAB+, het openen van de achterklep met voetbeweging.
DAB+ en de voetsensor zijn inderdaad zaken die potentieel ontbreken. In BE in DAB+ verplicht, die zit hier wel op. Maar de voetsensor mis ik ook. Die laatste kan nog geretrofit worden. DAB+ voor zover ik weet niet.

Daar zou TuneIn als fallback voor moeten dienen, maar daar moet je sinds kort je betaalgegevens voor gebruiken (maar je kunt perfect de proefperiode uit doen en dan terug gratis er gebruik van maken).

[ Voor 17% gewijzigd door jnsvr op 22-06-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:30
xLes schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:44:

Daarnaast wil hij soms iets te fanatiek optreden als haan... Rond 5 / 6 uur 's nachts gaat het alarm af, zonder dat er iets in de buurt zit. Met verlaagde guard is dat (nog) niet het geval geweest, maar heb de auto te kort om daar over te kunnen oordelen.

Buiten dat, een fantastische wagen om dagelijks in te mogen rijden.
Kan inderdaad dat je geen voetsensor hebt en DAB+ radio, zoek maar even terug in het forum, door chiptekorten zijn die 2 opties tijdelijk geschrapt, voetsensor zou wel achteraf nog geplaatst worden, DAB+ helaas niet.

Alarm zou ik eens melden bij Polestar, hier op dit forum nooit iemand last van gehad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:42:
Maar officieel alleen als de update faalt. Dus 'gewoon' een afspraak maken voor de update (omdat je hem dan sneller hebt) mag officieel niet

[...]

Of ze er moeilijk over doen als je het toch doet zal afhankelijk zijn van de garage of supportmedewerker die je spreekt :)
Hee grappig, dat is veranderd. Bij de eerste OTAs gingen er nog best wel wat verhalen rond over mislukte updates en afslepen en toen stond er dat je altijd een afspraak mocht maken. Ik denk dat ze nu genoeg vertrouwen erin hebben. Je hoort nu eigenlijk zelden nog iets over gebrickte auto’s na OTA. We hebben ondertussen ook al 11 OTAs gehad dus dan mag het ook wel goed lopen onderhand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
daniel14 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Kan inderdaad dat je geen voetsensor hebt en DAB+ radio, zoek maar even terug in het forum, door chiptekorten zijn die 2 opties tijdelijk geschrapt, voetsensor zou wel achteraf nog geplaatst worden, DAB+ helaas niet.

Alarm zou ik eens melden bij Polestar, hier op dit forum nooit iemand last van gehad voor zover ik weet.
Rare is dat ik geen DAB heb, maar wel weer de voetsensor..... (had liever andersom gehad....)
Pilot en plus pakket hier, wel de Pixel LED, animatie - geen idee :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Binnen het uur na de FB post van polestar.

Staat nu te installeren :) als iemand nog wat getest wil hebben kan ik dat vanavond doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlPWt7_nRV2TJgGZiGnKxotTSFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACrEMLlZiV7bSJqxowo7dsJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xLes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06-2024
Dank voor de reactie heren!

DAB+ is volgens mij Europees wettelijk verplicht, maar dan zullen ze tunein e.d. wel als workaround aanbieden/verplichten.

Dinsdag afspraak bij de Volvo garage om naar het alarm te kijken. Ben benieuwd wat ze daarover te melden hebben.

P2 SMSR Snow non-PP 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

StefanoDiBosso schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Is er iets spannends gebeurd met 2.1 eigenlijk? Ik zit nl ook op 2.0, en ik krijg simpelweg de 2.1 OTA niet. En als ik je goed begrijp betekent dat nu dus dat ik zonder tussenkomst van de dealer niet naar 2.2 zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 16:26
Whieee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Is er iets spannends gebeurd met 2.1 eigenlijk? Ik zit nl ook op 2.0, en ik krijg simpelweg de 2.1 OTA niet. En als ik je goed begrijp betekent dat nu dus dat ik zonder tussenkomst van de dealer niet naar 2.2 zou kunnen?
Dat was exact mijn situatie/vraag, en het antwoord van zowel support als de dealer was dat ik daarvoor een afspraak moest maken. Kon wel pas 20 augustus..
Dat gezegd hebbende: het zou me niet verbazen als ik in de tussentijd gewoon de update OTA binnen krijg. Daar hoop ik stiekem nog op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Heb ik soms @VidaR-9 zijn PP upgrade gekregen. Kreeg zojuist de volgende app op mijn non-PP(P):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aT2RiwYAV0xExC0i1hLIDVLshnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RX61IFNRJOIHROZQ5JTpug0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de URL naar de play store:

https://play.google.com/s...cepack.production.android

Blijkbaar (uit de tekst) maak ik op dat je met de Performance upgrade meer functies krijgt. Maar de Gmeter lijkt hier te werken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rene op 22-06-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Rene schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:28:
Heb ik soms @VidaR-9 zijn PP upgrade gekregen. Kreeg zojuist de volgende app op mijn non-PP(P):

[Afbeelding]

Blijkbaar (uit de tekst) maak ik op dat je met de Performance upgrade meer functies krijgt. Maar de Gmeter lijkt hier te werken :)
Haha, nou. Zit er ook een acceleratie-timer bij? Of alleen G-krachten? Anders kun je het even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42

[Afbeelding]

Dank voor de tip. App ook gedownload uit de appstore. Ging even in de auto zitten om te kijken of ik misschien de update heb maar helaas nog op 2.1 en geen update optie. Desondanks wel toegang tot deze coole app :)

Edit : ook gelijk maar even een proef ritje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaDDKWJc9oqIn2poNQKTOcdtGTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8nx4f1kYG1RVe8UTZc0YfXi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door twit op 22-06-2022 18:31 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Haha, nou. Zit er ook een acceleratie-timer bij? Of alleen G-krachten? Anders kun je het even testen.
Snel getest. Alleen g-krachten op dit moment. Het is meer een gimmick.

Verdere ervaring:
- geen last van de spiegel dipping bug
- Audiowagon werkt weer
- installatie ca 40 minuten
- laden geeft met de Granny >24H ipv een tijd wanneer er veel geladen moet worden
- DK en instelling zijn bewaard gebleven zonder problemen
- USB hub om meerdere devices te koppelen wordt niet herkent.

Het ziet ernaar uit dat alles prima is verlopen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5xxwwXVJy-6PAziAZqRRV4kpKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w16S2L1vqtbBHAPagg7MWSm4.jpg?f=fotoalbum_large

Miep miep 8)

jaja, vette vingers enzo O-)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
0,6G? Had jij geen PPP? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Zou zoiets ook kunnen werken?!

https://youtu.be/NwDnwy1AQaM

Als je dat dan ook nog op een usb poort voor de achterbank aan zou kunnen sluiten houd je voorin een mooi clean middenconsole.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
P2Hattem schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:44:
Zou zoiets ook kunnen werken?!

https://youtu.be/NwDnwy1AQaM

Als je dat dan ook nog op een usb poort voor de achterbank aan zou kunnen sluiten houd je voorin een mooi clean middenconsole.
Ik kon geen andere devices werkend krijgen. Dus ik vermoed dat wireless CarPlay voorlopig een utopie blijft.

Het was overigens ook niet mogelijk om 1 van de andere poorten te gebruiken. Je zou dus echt hard-wired moeten aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

[Afbeelding]

Gister kon ik deze in de store niet downloaden. Zal eens kijken zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

En het kan ook vanaf je telefoon gequeued worden blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmU8dgZBu_xgn7YbabO4Wq3By14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1sXnKFsgQ8noVSKYacQGU0pV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Be6ddPXHxDgqolLsTWBamI37Ek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/99EdBTf5EbUB2zEgfx3PwXZ3.png?f=fotoalbum_large

En het staat er net alsof je de PP installeert. Een beetje onfortuinlijke verwoording weer ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VidaR-9
Als je de performance upgrade hebt dan heb je blijkbaar wel de sprint tijden functie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00JHkZ_J_1kUEUD3Fyyz14MdmXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpEsXSSRmBw831UwiHxgQDKP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
De vraag is nu: hoe secuur is de ppp tijd in de performance app :+

Staat daar straks 4.4 seconden of wordt het wat anders (geen zin meer om het zelf te gaan testen nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
sarlo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:27:

Staat daar straks 4.4 seconden of wordt het wat anders (geen zin meer om het zelf te gaan testen nu).
Morgenochtend laat ik t weten 🤓

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
sarlo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:27:

As expected (plaatje van Facebook):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKPHjElZeJ43Lq6LJFum5hwyxlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfjRWfiicvYhe7S27BIRx8n6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBQJQqIUIB9u4-8kZO2gsBO4wDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQtS7NoCfFhQuff6S3ctjIJg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit nog op 2.0, maar de app werkt.

SoC 50% tijdens test. Van de week even met 100% testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:06
StefanoDiBosso schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Dat was exact mijn situatie/vraag, en het antwoord van zowel support als de dealer was dat ik daarvoor een afspraak moest maken. Kon wel pas 20 augustus..
Dat gezegd hebbende: het zou me niet verbazen als ik in de tussentijd gewoon de update OTA binnen krijg. Daar hoop ik stiekem nog op.
Volgens mij wordt de voorgaande OTA niet meer aangeboden zodra een nieuwe beschikbaar is. Dat vertelde een support medewerker mij toen 2.1 net uit was maar ik 2.0 maar niet binnen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

Rene schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Snel getest. Alleen g-krachten op dit moment. Het is meer een gimmick.

Verdere ervaring:
- geen last van de spiegel dipping bug
- Audiowagon werkt weer
- installatie ca 40 minuten
- laden geeft met de Granny >24H ipv een tijd wanneer er veel geladen moet worden
- DK en instelling zijn bewaard gebleven zonder problemen
- USB hub om meerdere devices te koppelen wordt niet herkent.

Het ziet ernaar uit dat alles prima is verlopen!
Nice! Thx voor de info.
Had je de spiegel dipping aan staan vóór de update of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
K2. schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:01:
[...]

Nice! Thx voor de info.
Had je de spiegel dipping aan staan vóór de update of niet?
Ja, maar alleen op de rechter (bijrijder) spiegel.

Edit: Ik heb ook een mailtje gekregen dat de prijzen van de P2 per 1 juli omhoog gaan (ca 1K euro). Nou weet ik niet of dit ook het geval is in Nederland maar just saying voor de twijfelaars....

[ Voor 27% gewijzigd door Rene op 23-06-2022 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Rene schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:56:
[...]

As expected (plaatje van Facebook):

[Afbeelding]
Verdorie. Mijne is trager 🤓

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqCuBkvy-Wq2SpqJkeEMNkWyQaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZvUN1dg53ghwAp8xH4qh7n4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
Minder patat eten en minder bier drinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rene schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:05:
[...]

Minder patat eten en minder bier drinken :+
😂👍🏻

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Wel typisch dat het precies gelijk is haha. Zal zo kijken of ik tijd heb om het te proberen. Als dan de cijfers precies gelijk zijn, dan is het wel heeeeeeel toevallig.

Wat was je SoC toen je dit probeerde?

Wel leuk om te zien trouwens dat de ppp 0.1 seconden sneller op de 120 zit dan de sr+ die ik had, op 100 zit (5.6 sec bij my19 model).

[ Voor 13% gewijzigd door sarlo op 23-06-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:55

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@sarlo SoC was 100%, was net paar 100m onderweg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@VidaR-9 Exact 4.40s ook echt, we rijden verdomme echt in een op de komma afgestelde computer rond eh :+

Hoeveel G haal jij max bij 0-100km/h? Zit hier nog verschil in tussen een LRDM met en zonder 50kW upgrade?

@Rene, nee, afgezien van de kleur zijn onze P2's identiek :>

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Krijg nu al sterk de indruk dat die launch timer sterk gemanipuleerd is.

ALLE metingen geven dus 4,40 s aan. Ongeacht of de accu vol of leeg was. Iemand voor de grap al eens een test gedraaid med 4 personen in de auto?

Pas na de 100 km/u zie je grote verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik vertrek zo met 80% en een passagier. Dus dan test ik!
Pagina: 1 ... 94 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.