Gewoon de mail bewaren voor als het misgaat na 1 juli. Als je je kaart voor januari 2022 hebt geactiveerd zou het automatisch moeten gaan.MaxxMark schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:13:
Net ook de mail gekregen. Bij mij werkt de link niet, ook niet nadat ik hem 'bekijk in de browser'. Evenals wanneer ik hem open vanaf mn telefoon.
Ik heb ook geen flauw idee of ik nu 'geactiveerd' ben (of heb) of hoe ik dat zou moeten doen. Of hoe ik (behalve door te gaan laden) kan controleren of het werkt
Ik kreeg de kaart nagestuurd (levering auto in december, laadpas in januari gekregen)gerrit105 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Gewoon de mail bewaren voor als het misgaat na 1 juli. Als je je kaart voor januari 2022 hebt geactiveerd zou het automatisch moeten gaan.
Dan heb je sowieso een jaar dus dan heb je hetzelfde.
Ook de Polestar/Ionity mail ontvangen! Dat wordt een leuke vakantie naar Zuid-Frankrijk! Denk er overigens wel over na om voor 12,99 een maand Tesla-abonnementje, dat kan na 75kW al uit. Laat ik maar even van het moment afhangen in de buurt van Nancy :-P
XPENG G9 Performance 2024
Die 20 kg verschil gaat het niet uitmaken. E-bikes hebben in dwarsrichting wel meer luchtweerstand dan racefietsen.ob3lix schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:40:
[...]
Viel mij laatst op dat met twee racefietsen op de fietsendrager het verschil erg meeviel (max 10% schat ik). Gewicht lijkt dus ook een rol te spelen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ja, maar wat houdt activeren in deze in? Dat er een betaalmethode is gekoppeld? Dat je gewoon een account hebt gemaakt? Iets anders?gerrit105 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Gewoon de mail bewaren voor als het misgaat na 1 juli. Als je je kaart voor januari 2022 hebt geactiveerd zou het automatisch moeten gaan.
In mn Plugsurfing app maak ik nergens iets uit op dat ik onder eoa polestar deal val (ook niet onder promotions oid)
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Wanneer je in de zoekfunctie van de plugsurfing app op laders zoekt met kenmerk Ionity en vervolgens een lader selecteert zie je de prijs staan. Bij mij is die €0,35/kWh. Wanneer ik met een niet gekoppeld account aanlog in de app is de prijs bij hetzelfde geselecteerde oplaadpunt €0.87/kWhMaxxMark schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:13:
Net ook de mail gekregen. Bij mij werkt de link niet, ook niet nadat ik hem 'bekijk in de browser'. Evenals wanneer ik hem open vanaf mn telefoon.
Ik heb ook geen flauw idee of ik nu 'geactiveerd' ben (of heb) of hoe ik dat zou moeten doen. Of hoe ik (behalve door te gaan laden) kan controleren of het werkt
P2 Launch Edition Void 20”
Ja met deze verlenging zijn de tesla rijders deze zomer gelukkig ook even wat stiller dat de superchargers zo goedkoop zijnkramon schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:49:
Ook de Polestar/Ionity mail ontvangen! Dat wordt een leuke vakantie naar Zuid-Frankrijk! Denk er overigens wel over na om voor 12,99 een maand Tesla-abonnementje, dat kan na 75kW al uit. Laat ik maar even van het moment afhangen in de buurt van Nancy :-P
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 15-06-2022 20:33 ]
Ik denk dat onder activeren wordt verstaan het toevoegen van de bij de auto geleverde pas aan een Plugsurfing account. Lijkt mij het meest logisch want in dat geval zie je ook gelijk al het actietarief in je app.MaxxMark schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:00:
[...]
Ja, maar wat houdt activeren in deze in? Dat er een betaalmethode is gekoppeld? Dat je gewoon een account hebt gemaakt? Iets anders?
In mn Plugsurfing app maak ik nergens iets uit op dat ik onder eoa polestar deal val (ook niet onder promotions oid)
Dat idee heb ik ook. Mijn Polestar zat bij de allereerste batch in 2020, en voor de eerste 2-3 maanden was de respons van het gaspedaal vrijwel identiek aan wat je nu met de performance upgrade hebt. Ergens eind 2020 / begin 2021 is dat aangepast naar wat we nu hebben. Aan de andere kant, ik kan me wel voorstellen dat ze nu meer tijd gehad hebben om eea. grondig te testen en nu pas tot de conclusie gekomen zijn dat dat extra vermogen geen problemen oplevert.Mickvanderveen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:01:
[...]
Het lijkt wel of de performance update waar je 1000,- voor moet betalen een soort extra verdienmodel is geworden.
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen…
Nee, maar wel extra geld in de PoleStar lade brengt… overigens: als je OPD helemaal uitzet is de response van je gaspedaal flink hoger! Met OPD aan voelt eea alsof je permanent aan het remmen bent. Probeer achter elkaar het verschil maar eens… heel vreemd.Burchov schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Dat idee heb ik ook. Mijn Polestar zat bij de allereerste batch in 2020, en voor de eerste 2-3 maanden was de respons van het gaspedaal vrijwel identiek aan wat je nu met de performance upgrade hebt. Ergens eind 2020 / begin 2021 is dat aangepast naar wat we nu hebben. Aan de andere kant, ik kan me wel voorstellen dat ze nu meer tijd gehad hebben om eea. grondig te testen en nu pas tot de conclusie gekomen zijn dat dat extra vermogen geen problemen oplevert.
Dat gevoel heb ik dus met opd aan ook. Daarom rij ik alleen maar met opd uit.Mickvanderveen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:18:
[...]
Nee, maar wel extra geld in de PoleStar lade brengt… overigens: als je OPD helemaal uitzet is de response van je gaspedaal flink hoger! Met OPD aan voelt eea alsof je permanent aan het remmen bent. Probeer achter elkaar het verschil maar eens… heel vreemd.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik vind OPD sowieso vreselijk, dus na een paar dagen proberen heb ik dat lang lang geleden al uit gezetMickvanderveen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:18:
[...]
Nee, maar wel extra geld in de PoleStar lade brengt… overigens: als je OPD helemaal uitzet is de response van je gaspedaal flink hoger! Met OPD aan voelt eea alsof je permanent aan het remmen bent. Probeer achter elkaar het verschil maar eens… heel vreemd.
Waarom is OPD niet fijn om mee te rijden? Ik heb een Polestar 2 in bestelling en dat wordt mijn eerste elektrische auto. Tijdens de proefrit stond OPD aan meen ik, dat was wel even wennen natuurlijk maar wat zijn de overwegingen om het alsnog uit te zetten?Burchov schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:46:
[...]
Ik vind OPD sowieso vreselijk, dus na een paar dagen proberen heb ik dat lang lang geleden al uit gezet
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Er zijn al tientallen posts in dit topic over OPD aan/uit. Terugkerend onderwerp. You love it or you hate it.
Ik heb nog wel eens de neiging om mijn voet helemaal van het gas af te halen om 'em anders te positioneren of eventjes te bewegen om de spieren/gewrichten weer los te maken, en dan is OPD best een drama.Pixeltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:56:
[...]
Waarom is OPD niet fijn om mee te rijden? Ik heb een Polestar 2 in bestelling en dat wordt mijn eerste elektrische auto. Tijdens de proefrit stond OPD aan meen ik, dat was wel even wennen natuurlijk maar wat zijn de overwegingen om het alsnog uit te zetten?
En ik vind het ook makkelijker om met OPD uit de auto te laten uitrollen, dan kan je gewoon het gas los laten. Met OPD aan wordt uitrollen een oefening in exact de juiste stand van het pedaal zoeken. Dat is best lastig, en dan ben je altijd aan het bijremmen of toch nog een beetje gas aan het geven.
En idd, er zijn al vele pagina's posts over OPD geweest, maar ik zit ferm in het "hate it" kamp.
Smaken verschillen. Niets aantrekken van mensen die meningen als feiten presenteren. Gewoon beide proberen, het is een persoonlijke voorkeur.Pixeltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:56:
[...]
Waarom is OPD niet fijn om mee te rijden? Ik heb een Polestar 2 in bestelling en dat wordt mijn eerste elektrische auto. Tijdens de proefrit stond OPD aan meen ik, dat was wel even wennen natuurlijk maar wat zijn de overwegingen om het alsnog uit te zetten?
Iemand met een thunder z’n achterste ruiten laten tinten?
Ik ben nog wat aan het twijfelen en zoek inspiratie
Het is echt een persoonlijke voorkeur. Ik kan veel soepeler zonder OPD rijden en ik vind dat je dan ook actiever en minder 'saai' / lui aan het rijden bent.Pixeltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:56:
[...]
Het verbruik van mijn P2 blijft hoog, maar met OPD uit kan ik makkelijker 10 a 15% zuiniger rijden dan met OPD aan.
Bovendien leent 'OPD aan' zich minder voor écht sportief rijden, het pedaal wordt dan zo kritisch dat je minder op de grens kan rijden (als je dat zou willen). Maar goed, dan moet je wel daarvan houden, ook dat is persoonlijk.
Ik heb met OPD op normaal en op de lichte stand gereden, maar ik rijd inmiddels al iets van 12.000 kilometer zonder OPD en dat past het best bij mij. Rolt heerlijk uit, makkelijker anticiperen en minder kritisch als je je voet niet 100% positioneert.
Gewoon alle drie de standen uitgebreid proberen en dan een keuze maken.
[ Voor 3% gewijzigd door GuiltyNL op 16-06-2022 10:19 ]
Dank voor jullie reacties. Ik ga het gewoon proberen natuurlijk. Regeneratie blijft los van OPD aan of uit gewoon werken toch?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ja! De Polestar heeft altijd 'blended braking'. Met het rempedaal regenereer je ook (tot de gevraagde remkracht ook de remschijven nodig heeft).Pixeltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:27:
Dank voor jullie reacties. Ik ga het gewoon proberen natuurlijk. Regeneratie blijft los van OPD aan of uit gewoon werken toch?
Het is echt heel persoonlijk; de nadelen van OPD die hierboven staan ervaar ik weer helemaal niet. Op lange afstanden zet ik toch de ACC aan waarbij je rechtervoet vrij is. Na een dagje rijden was ik gewend om soepel te rijden met OPD. Je kunt de auto heel 'direct' besturen met maar één voet.
Klopt, regeneratie werkt net zo goed via het rempedaal. Iets wat Polestar/Volvo "blended braking" noemt, en dat werkt echt goed. Ik heb geen idee wanneer de remschijven aangesproken worden.Pixeltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:27:
Je merkt dat omslagpunt inderdaad helemaal niet; in de 'power meter' kun je dit wel zien trouwens. Zelfs als je daar op let voel je het niet.Burchov schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Klopt, regeneratie werkt net zo goed via het rempedaal. Iets wat Polestar/Volvo "blended braking" noemt, en dat werkt echt goed. Ik heb geen idee wanneer de remschijven aangesproken worden.
Je genoemde verdienmodel is inderdaad duidelijk aanwezig, je krijgt er toch ook tientallen PK's extra voor terug?Mickvanderveen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:01:
[...]
Dat wow (!!!) gevoel hadden wij vanaf september 2020 tot ergens januari 2021 ook. En na een bepaalde update begon het allemaal wat trager te worden, mogelijk vanwege het hoge energieverbruik destijds…
Het lijkt wel of de performance update waar je 1000,- voor moet betalen een soort extra verdienmodel is geworden.
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen…
Je lijkt te suggereren dat Polestar voor 1000 euro je iets probeert te verkopen wat je al had. Ik kan me dat gevoel wel een beetje voorstellen, maar helemaal terecht lijkt het me ook niet. Dat Polestar aan de basis-tuning gesleuteld heeft aan de manier waarop de PK's op de weg worden gezet lijkt me eerlijk gezegd logisch, driekwart van de postings bijvoorbeeld gaat hier over range/zuinigheid dus daar hebben we indirect zelf een beetje om gevraagd
[ Voor 79% gewijzigd door GeurtG op 16-06-2022 12:11 ]
Best wel een apart punt.Burchov schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:35:
[...]
Klopt, regeneratie werkt net zo goed via het rempedaal. Iets wat Polestar/Volvo "blended braking" noemt, en dat werkt echt goed. Ik heb geen idee wanneer de remschijven aangesproken worden.
In de bergen rijden geeft bij een (OPD) daling REGENERATIE en dan gaan je remlichten aan..
dus iemand áchter je kan denken: wat een vol-idioot! die hangt de hele daling in zijn remmen..
terwijl op OPD je de remmen niet eens nodig zijn

lol, ik heb onlangs in de omgeving Marburg (Duitsland) een paar keer 10% helling gehad..
en dan zie je de regeneratie zomaar in naar -50 schieten ..heel cool om te zien
nóg leuker is natuurlijk sprintje omhoog met 10%... waar andere zwoegen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hierbij met tint die gelijk is aan achterruit. Vrij donker op deze druilerige foto, maar helpt met veel zon wel goed:k-jah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:49:
:strip_exif()/f/image/ah0btNnV12WCbL0EzJvPDxtA.jpg?f=fotoalbum_large)
Hansieo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Best wel een apart punt.
In de bergen rijden geeft bij een (OPD) daling REGENERATIE en dan gaan je remlichten aan..
dus iemand áchter je kan denken: wat een vol-idioot! die hangt de hele daling in zijn remmen..
terwijl op OPD je de remmen niet eens nodig zijn
Ander punt, iemand dit streepje al aan de praat gekregen
:strip_exif()/f/image/EK8i8Ua4fiedroTFGDvPvp81.jpg?f=fotoalbum_large)
repost
www.google.nl
Ik hou juist van de stilte en op een lange reis naar Zweden wil ik wel wat rust hebben.. Hij staat nu bij de dealer maar die zeggen bij voorbaat al dat ze er waarschijnlijk niet aan kunnen doen. Ze zeggen dan dat er geen afwijking is. Maar de eerste 6 maanden was dat geluid dus echt niet aanwezig.. toch wel een beetje raar in mijn ogen euh oren.Highland schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:47:
[...]
Ik herken het geluid. Ik vermoed dat het een relais is. Ik maak me er geen zorgen om. En als het je hindert: zet wat leuke muziek op, zo luid is het getik nu ook weer niet.
Ik ben net terug.. Geluid komt uit de regelunit. Ze hebben het ook geconstateerd en er een diagnose formulier voor opgesteld en naar Polestar support gestuurd. Het was nog niet eerder gemeld, dus als je er last van hebt melden svp. Kan zijn dat ze de hele unit per direct mogen vervangen, kan ook zijn dat er een monteur uit Zweden voor moet langskomen om het ook te constateren. al met al een heel gedoe maar ik hoop wel dat het verholpen kan worden.. Volgens mij is het pas gekomen na uitvoering van de 2.1 update.
[ Voor 28% gewijzigd door T4rsonis op 16-06-2022 17:09 ]
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen.GuiltyNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
Verlagingsset is besteld, ik houd jullie op de hoogte.
Met name of door de verlanging set de Ohlin dempers dan ook qua stijfheid en afstelling veranderen. Ik had juist 2 maanden geleden de dempers op de meest comfortabele setting laten stellen bij de dealer. Maar als de verlaging set de ingestelde comfort stand eventueel teniet doet, dan ben ik weer terug bij af.
Ik heb interesse in de verlaging set puur voor de looks en niet zozeer in de rij eigenschappen.
Ik heb inmiddels al een vraag uit staan bij de Polestar customer service maar hands-on ervaring is natuurlijk altijd beter.
Nee, hoe doe je dat? Ben wel nieuwsgierig..
Door een US model te kopen.T4rsonis schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:29:
[...]
Nee, hoe doe je dat? Ben wel nieuwsgierig..
Ja...en Nee.MisteRMeesteR schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:57:
[...]
Je 'rem'-lichten zijn toch bedoelt om het achteropkomend verkeer te waarschuwen dat jij aan het vertragen bent/gaat? Hoe en met behulp waarvan doet toch niet terzake? Of mis ik je punt, kan natuurlijk ook
Ander punt, iemand dit streepje al aan de praat gekregen?
[Afbeelding]
repost![]()
"Normaal" (dino-sap rijden) schakel je genoeg terug om de snelheid niet te veel te laten oplopen/behouden en zie je dus geen remlichten. Toch weet achterop komend verkeer dat je aan het vertragen/behouden bent.
Met OPD is dat dus niet zo, je behoud simpel de afdalingsnelheid die je wilt,
gewoon door ietsepietsie met het pedaal te jongleren.
Dit keer ziet achteropkomend verkeer echter REMLICHTEN terwijl je (in theorie) zelfs gestaag steeds sneller de heuvel afgaat. NIKS "remmen" dus, maar wél lichten....

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Vanuit dit topic: https://www.xc40forum.com...e-lights-during-opd.3737/Hansieo schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:39:
[...]
Ja...en Nee.
"Normaal" (dino-sap rijden) schakel je genoeg terug om de snelheid niet te veel te laten oplopen/behouden en zie je dus geen remlichten. Toch weet achterop komend verkeer dat je aan het vertragen/behouden bent.
Met OPD is dat dus niet zo, je behoud simpel de afdalingsnelheid die je wilt,
gewoon door ietsepietsie met het pedaal te jongleren.
Dit keer ziet achteropkomend verkeer echter REMLICHTEN terwijl je (in theorie) zelfs gestaag steeds sneller de heuvel afgaat. NIKS "remmen" dus, maar wél lichten....
Als ik dit lees (EU regelgeving), zou de auto tijdens het regenerative braking (maar zonder vertraging in snelheid) de remlichten niet op moeten laten lichten, maar doet 'ie dit dus wel:
https://unece.org/fileadm...p29regs/2018/R013hr4e.pdf
Om de parallel te trekken naar ouderwets rijden: Wanneer je bergafwaarts (steile helling) het rempedaal licht indrukt (maar wel accelereert), zullen de remlichten in diezelfde situatie dus ook oplichten.
Ai.... Lees ik nu in dit document dat je aanstipt dat blended breaking illegaal is?Koekhapperrr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:53:
[...]
Als ik dit lees (EU regelgeving), zou de auto tijdens het regenerative braking (maar zonder vertraging in snelheid) de remlichten niet op moeten laten lichten, maar doet 'ie dit dus wel:
[Afbeelding]
"5.2.18.1.1. The electric regenerative braking shall only be activated by the accelerator
control and/or the gear neutral position."

Duidelijk, ga ik je allemaal vertellen zodra het spul eronder zit. Wordt waarschijnlijk 25 juli (zit een vakantie tussendoor en ze kunnen niet eerder).dutchman666 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:25:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen.
Met name of door de verlanging set de Ohlin dempers dan ook qua stijfheid en afstelling veranderen. Ik had juist 2 maanden geleden de dempers op de meest comfortabele setting laten stellen bij de dealer. Maar als de verlaging set de ingestelde comfort stand eventueel teniet doet, dan ben ik weer terug bij af.
Ik heb interesse in de verlaging set puur voor de looks en niet zozeer in de rij eigenschappen.![]()
Ik heb inmiddels al een vraag uit staan bij de Polestar customer service maar hands-on ervaring is natuurlijk altijd beter.
lol ze zijn heel goed op de hoogte hoor, ik heb paar weken geleden Polestar al op de hoogte gebracht alsook mijn servicepunt welke op zich al meerdere meldingen had binnen gekregen en doorgespeeld aan Polestar HQ.T4rsonis schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:21:
[...]
Ik hou juist van de stilte en op een lange reis naar Zweden wil ik wel wat rust hebben.. Hij staat nu bij de dealer maar die zeggen bij voorbaat al dat ze er waarschijnlijk niet aan kunnen doen. Ze zeggen dan dat er geen afwijking is. Maar de eerste 6 maanden was dat geluid dus echt niet aanwezig.. toch wel een beetje raar in mijn ogen euh oren.
Ik ben net terug.. Geluid komt uit de regelunit. Ze hebben het ook geconstateerd en er een diagnose formulier voor opgesteld en naar Polestar support gestuurd. Het was nog niet eerder gemeld, dus als je er last van hebt melden svp. Kan zijn dat ze de hele unit per direct mogen vervangen, kan ook zijn dat er een monteur uit Zweden voor moet langskomen om het ook te constateren. al met al een heel gedoe maar ik hoop wel dat het verholpen kan worden.. Volgens mij is het pas gekomen na uitvoering van de 2.1 update.
Ook in andere landen is er melding van dit geluid.
Denk niet dat er wat moet vervangen worden aangezien het met update 2.1 is begonnen, zal denk ik eerder softwarematig zijn?
Ik heb afgelopen dagen last van een hard brommend geluid door de airco. Eerder niet opgevallen of alleen door deze temperaturen te merken. Ik lees hier op Reddit verschillende polestar rijders die hetzelfde hebben, maar kan niet ontdekken of het kwaad kan.
Hier mensen die hetzelfde hebben (gehad)?
Ik zal t dinsdag bij m’n beurt ook even melden.K2. schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:53:
[...]
lol ze zijn heel goed op de hoogte hoor, ik heb paar weken geleden Polestar al op de hoogte gebracht alsook mijn servicepunt welke op zich al meerdere meldingen had binnen gekregen en doorgespeeld aan Polestar HQ.
Ook in andere landen is er melding van dit geluid.
Denk niet dat er wat moet vervangen worden aangezien het met update 2.1 is begonnen, zal denk ik eerder softwarematig zijn?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
k-jah schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:49:
:strip_exif()/f/image/LsGn1v41abqmYPNhpexgTSD0.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle 4 de zijruiten gedaan, scheelt niet alleen enorm aan licht maar ook 90% warmte werend 👌🏻
Ziet er goed uit, bedankt!AartJW schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:32:
[...]
Hierbij met tint die gelijk is aan achterruit. Vrij donker op deze druilerige foto, maar helpt met veel zon wel goed:
[Afbeelding]
Ook voor jou:iRenik schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:06:
[...]
[Afbeelding]
Alle 4 de zijruiten gedaan, scheelt niet alleen enorm aan licht maar ook 90% warmte werend 👌🏻
Ziet er heel goed uit, denk dat ik het ook maar ga doen.
Hoe weet je dat de remlichten aan zijn? In de handleiding staat duidelijk dat de remlichten alleen boven een bepaalde vertraging van de auto aan gaan, dus niet als je maar licht vertraagt.Koekhapperrr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:53:
[...]
Vanuit dit topic: https://www.xc40forum.com...e-lights-during-opd.3737/
[Afbeelding]
Om de parallel te trekken naar ouderwets rijden: Wanneer je bergafwaarts (steile helling) het rempedaal licht indrukt (maar wel accelereert), zullen de remlichten in diezelfde situatie dus ook oplichten.
https://www.polestar.com/...icle/Regenererend-remmen/
Ik ben ook wel benieuwd, maar.....dutchman666 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:25:
[...]
Ik heb interesse in de verlaging set puur voor de looks en niet zozeer in de rij eigenschappen.![]()
Als je 2cm van de veerweg af haalt, zal de veer altijd stijver moeten zijn. Tevens komt de auto dichter op de bumpstops. Daarbij komt dat de Polestar bij standaard rijhoog maar enkele cm boven de bumpstops staat, bij verlagen sta je dus bijna standaard op de bumpstops.
Op Facebook is er iemand die verlaagd heeft met Eibach (progresieve veren en 25mm lager), maar vond dat veel te hard en heeft de bumpstops laten vervangen voor kortere bumpstops en meld nu dat het met deze conficuratie gelijk is aan standaard PP (maar dus wel 25mm lager)
Door wanneer het donker is eens te gaan rijden.JTHZZ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Hoe weet je dat de remlichten aan zijn? In de handleiding staat duidelijk dat de remlichten alleen boven een bepaalde vertraging van de auto aan gaan, dus niet als je maar licht vertraagt.
https://www.polestar.com/...icle/Regenererend-remmen/
De lichten zijn goed merkbaar dan, even in je spiegel kijken en je ziet ze goed oplichten.

Verwijderd
De pianolak delen van je P2 zien er perfect uit zie ik als ik inzoom, werk aan de winkel voor mij. Even zoeken naar de middeltjes die GuiltyNL hiervoor heeft aanbevolen........iRenik schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:06:
[...]
[Afbeelding]
De remschijf echter ziet er wel erg gegroefd uit, dat is bij mijn P2 dan weer beter
Monello mezzo en finale kun je daar prima voor gebruiken. Heb het daar nog niet nodig gehad maar dat is vast een kwestie van tijd haha.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:11:
[...]
De pianolak delen van je P2 zien er perfect uit zie ik als ik inzoom, werk aan de winkel voor mij. Even zoeken naar de middeltjes die GuiltyNL hiervoor heeft aanbevolen........
De remschijf echter ziet er wel erg gegroefd uit, dat is bij mijn P2 dan weer beter. Moet je dat niet eens een keer melden bij de dealer?
Zal eens kijken naar de remschijf, auto is 3 weken oud en wordt nauwelijks mee geremd…
Hier gaan de Heico’s er dinsdag onder en de Ohlins staan op 8/8 🤞🏻😂dutchman666 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:25:
[...]
Verwijderd
Waardeloos, maar hopen dat je snel geholpen bent en weer verder kanTerrie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:53:
Aandrijflijn fout, opweg naar italie.. klein stukje 160 en meteen kaduuk. Exact 11k op de teller
Alle 4 als in voor ook? Zit je dan niet op een boete als er gemeten word aan de voorzijde?iRenik schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:06:
[...]
[Afbeelding]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Achter mag volledig verdonkerd, voor zijn er beperkingen, ik dacht 55%. De tinter weet dit exact welke percentage nog mag en niet mag.
Wil je op zeker spelen? Laten meten. De politie is redelijk zwart wit in deze, zij meten een waarde, dit is goed of fout.
Zelfs de voorruit mag, dat weten er niet veel, mits dit af fabriek is en in de ruit zelf is verwerkt. Dus GEEN folie!
Tenminste dat was een tijdje geleden zo, misschien ben ik ingehaald door nieuwe regelgeving.
Wil je op zeker spelen? Laten meten. De politie is redelijk zwart wit in deze, zij meten een waarde, dit is goed of fout.
Zelfs de voorruit mag, dat weten er niet veel, mits dit af fabriek is en in de ruit zelf is verwerkt. Dus GEEN folie!
Tenminste dat was een tijdje geleden zo, misschien ben ik ingehaald door nieuwe regelgeving.
De voorste zijruiten dienen minimaal 55% door te laten. Afhankelijk van de tint af fabriek kun je vaak ietsje donkerder. Bij mij zitten ze op 60% lichtdoorlatend. Dit is gemeten en gecertificeerd.Freakie1NL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:48:
[...]
Alle 4 als in voor ook? Zit je dan niet op een boete als er gemeten word aan de voorzijde?
Het maakt het contrast met achter (20% doorlatend) net wat minder groot, loopt wat mooier over maar het voornaamste is de warmte wering. Dit scheelt bizar veel en is dus zomers een stuk comfortabeler.
Heb dat geluid al vanaf het begin maar mij is verteld door de dealer dat het de warmtepomp uit het plus pakket is..barryNL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:54:
Ik heb afgelopen dagen last van een hard brommend geluid door de airco. Eerder niet opgevallen of alleen door deze temperaturen te merken. Ik lees hier op Reddit verschillende polestar rijders die hetzelfde hebben, maar kan niet ontdekken of het kwaad kan.
Die certificaten vind ik altijd hilarisch. Daar heb je precies helemaal niets aan als je wordt aangehouden. De politie meet toch zelf.iRenik schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:50:
[...]
De voorste zijruiten dienen minimaal 55% door te laten. Afhankelijk van de tint af fabriek kun je vaak ietsje donkerder. Bij mij zitten ze op 60% lichtdoorlatend. Dit is gemeten en gecertificeerd.
Het maakt het contrast met achter (20% doorlatend) net wat minder groot, loopt wat mooier over maar het voornaamste is de warmte wering. Dit scheelt bizar veel en is dus zomers een stuk comfortabeler.
Hier nog aan het twijfelen om voor alsnog te laten doen, het is net even wat strakker en zoals je zegt: het is comfortabeler.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
@iRenik zo'n certificaat zegt echt helemaal niets, precies wat @VidaR-9 aangeeft.
Politie gebruikt zelf een tintman. Die gaat niet naar een certificaat zitten kijken. En hoewel misschien bij het meten het keurig 60% zal geven, zou het mij nooit de moeite waard zijn om voor ook getint te hebben. Alleen al het gezeik wat het kan opleveren door wat vaker aan de kant gezet te worden.
Maar ben het wel met je eens, lelijk is het niet
Politie gebruikt zelf een tintman. Die gaat niet naar een certificaat zitten kijken. En hoewel misschien bij het meten het keurig 60% zal geven, zou het mij nooit de moeite waard zijn om voor ook getint te hebben. Alleen al het gezeik wat het kan opleveren door wat vaker aan de kant gezet te worden.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Er is eerder in dit topic gesproken over zacht tikkend geluid sinds een van de laatste updates. Iets dat ik zelf ook ervaar.
Ik bemerk dat het vaak optreed als je < 30km/h rijd en je aan het uitrollen bent. Het lijkt er een beetje op alsof ie aan het wisselen is tussen de ACC en het 'remmen' (of uitrollen). Het zou mij dan ook niets verbazen wanneer OPD-mensen dit niet hebben. Het klinkt alsof het iets van relais zijn en is uiterst irritant zodra je er op gaat letten
Ik bemerk dat het vaak optreed als je < 30km/h rijd en je aan het uitrollen bent. Het lijkt er een beetje op alsof ie aan het wisselen is tussen de ACC en het 'remmen' (of uitrollen). Het zou mij dan ook niets verbazen wanneer OPD-mensen dit niet hebben. Het klinkt alsof het iets van relais zijn en is uiterst irritant zodra je er op gaat letten
Als ik mijn AC uit zet is het meteen weg. Hebben we het dan over hetzelfde geluid? Zodra ik de auto start… begint het en het lijkt af te nemen zodra ik onderweg ben.T4rsonis schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:03:
[...]
Heb dat geluid al vanaf het begin maar mij is verteld door de dealer dat het de warmtepomp uit het plus pakket is..
Ik heb hetzelfde geluid met OPD aan en inderdaad als ik uitrol of af laat remmen..MaxxMark schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:42:
Er is eerder in dit topic gesproken over zacht tikkend geluid sinds een van de laatste updates. Iets dat ik zelf ook ervaar.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je met deze auto hierom aan de kant gezet wordt en ze de ramen gaan meten maar laat het jullie zeker weten mocht ik ernaast zitten haha. Tot die tijd (en ook daarna overigens) is het comfort (en de looks) het me wel waard 😋Freakie1NL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 15:24:
@iRenik zo'n certificaat zegt echt helemaal niets, precies wat @VidaR-9 aangeeft.
Nog altijd geen P2.1 update ontvangen. Automatisch update downloaden aan of uit maakt geen verschil. Infotainment reset ook niet. Maandag maar eens naar de garage vragen waarom dit voor mij niet binnenkomt.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Gelukkig maar. Hoe merkte je dat dan? Je was ineens weer in staat om te rijden of kreeg je een melding?Hij heeft zichzelf gereset na 45 min langs de weg te staan..
Dat lijkt me inderdaad niet juist, binnenkort is 2.2 er al.Jur gen schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:05:
Nog altijd geen P2.1 update ontvangen. Automatisch update downloaden aan of uit maakt geen verschil. Infotainment reset ook niet. Maandag maar eens naar de garage vragen waarom dit voor mij niet binnenkomt.
Heb je goed netwerkbereik? Heb je wifi al geprobeerd?
Ik heb 'm ook nog niet en alles is in orde.K2. schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:47:
[...]
Dat lijkt me inderdaad niet juist, binnenkort is 2.2 er al.
Heb je goed netwerkbereik? Heb je wifi al geprobeerd?
Weergaloos, die "helf-healing" capaciteiten van de PolestarTerrie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:01:
Hij heeft zichzelf gereset na 45 min langs de weg te staan..

Fijne vakantie verder!
Net zo weergaloos als waardeloos ☹️. Behoorlijk irritant als dat je overkomt en zeker op vakantie én met kinderen op de achterbank.GeurtG schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:18:
[...]
Weergaloos, die "helf-healing" capaciteiten van de Polestar.... maar doe maar liever niet zo gek nee
.
Fijne vakantie verder!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ik heb de laatste dagen behoorlijk wat problemen met de iOS app. Informatie lijkt niet te worden opgehaald (melding: “Verzoek … verlopen”) en dat lijkt zich voor te doen onafhankelijk van het netwerk (WiFi/5G) waarop mijn iPhone zich bevindt. De gebruikelijke ‘mijn app werkt niet’ fixes zoals force-killen of iPhone herstarten leveren ook niets op.
Als ik kijk naar de DNS requests die mijn iPhone doet en die backends handmatig probeer te bereiken krijg ik de indruk dat er bij Volvo/Polestar iets niet helemaal in de haak is.
Zijn er meer mensen met dit issue de laatste dagen?
Als ik kijk naar de DNS requests die mijn iPhone doet en die backends handmatig probeer te bereiken krijg ik de indruk dat er bij Volvo/Polestar iets niet helemaal in de haak is.
Launching containers into space
Soortgelijk, maar wel oplosbaar bij mij:Whieee schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:44:
Ik heb de laatste dagen behoorlijk wat problemen met de iOS app. Informatie lijkt niet te worden opgehaald (melding: “Verzoek … verlopen”) en dat lijkt zich voor te doen onafhankelijk van het netwerk (WiFi/5G) waarop mijn iPhone zich bevindt. De gebruikelijke ‘mijn app werkt niet’ fixes zoals force-killen of iPhone herstarten leveren ook niets op.
- app staat meestal aan bij mij; als ik dan na een tijdje, waarschijnlijk inclusief netwerk-switch, dan doet ie niet zoveel en sluit ik de app af en start ik de app weer op. Dan werkt alles weer.
- soms reageert de digital key niet. Dat is dan zonder dat de app aanstaat. Dan moet ik de app even aanzetten en kan ik weer. Als ik de app gewoon aanheb op de achtergrond doet de DK het altijd meteen.
iPhone 13 Pro met laatste iOS.
XPENG G9 Performance 2024
Hier een reguliere 13 met de laatste iOS. Bovenstaande issues heb ik geregeld, maar nu gaat issue 1 dus niet meer weg.kramon schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:53:
[...]
Soortgelijk, maar wel oplosbaar bij mij:
- app staat meestal aan bij mij; als ik dan na een tijdje, waarschijnlijk inclusief netwerk-switch, dan doet ie niet zoveel en sluit ik de app af en start ik de app weer op. Dan werkt alles weer.
- soms reageert de digital key niet. Dat is dan zonder dat de app aanstaat. Dan moet ik de app even aanzetten en kan ik weer. Als ik de app gewoon aanheb op de achtergrond doet de DK het altijd meteen.
iPhone 13 Pro met laatste iOS.
Misschien toch die auto even aan WiFi knopen om dingen uit te sluiten
Edit:
Auto aan WiFi gehangen. Ook niet zonder slag of stoot overigens want ik had wel een 2.4GHz-specifiek SSID nodig. Geen merkbare verbetering. Tevens de TCAM een reset gegeven, en dit leek heel even wat data op te leveren (kan toeval zijn), maar netto ben ik niet veel opgeschoten
[ Voor 12% gewijzigd door Whieee op 19-06-2022 11:43 ]
Launching containers into space
En dan durven ze beweren dat een EV karakterloos is.Terrie schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:01:
[Afbeelding]
Hij heeft zichzelf gereset na 45 min langs de weg te staan..
Karakter heeft die zeker..oldie127 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:59:
[...]
En dan durven ze beweren dat een EV karakterloos is.
:strip_exif()/f/image/v292TQa5ilZmBFv1U2HlciO3.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat dus ook erg meevalt is het verbuik. Google maps is telkens veel te pessimistisch waardoor ik met een veel te volle batterij bij de laadpunten aankwam. Laatste laadstop met een bestemming had ik volgens google maps 2%. Uiteindelijk met 30% aangekomen.
Ik durf hem wel momenteel wat minder op z’n staart te trappen en is 130km/u even de max.
45 min op de A3 (duitsland) waar auto’s soms met 200+ voorbijkomen was geen pretje. Heel toevallig had ik de dag ervoor de gevarenhesjes onder de stoelen gelegd.P2Hattem schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:42:
[...]
Net zo weergaloos als waardeloos ☹️. Behoorlijk irritant als dat je overkomt en zeker op vakantie én met kinderen op de achterbank.
Ik kreeg het advies van polestar connect om 50-100 meter weg te lopen en de auto dicht te doen. Ik ging weer even de auto in om te checken of hij het weer deed en ineens was de melding weg. Natuurlijk niet oké dat dat zomaar kan.RGS schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:38:
[...]
Gelukkig maar. Hoe merkte je dat dan? Je was ineens weer in staat om te rijden of kreeg je een melding?
Voor de rijders die het zonnescherm voor het dak willen hebben, deze komt niet in de 'Extra's' webshop terecht, maar ze plaatsen 'm bij de Additionals shop. Dus houd deze site in de gaten:
https://additionals.polestar.com/nl/
Blijft toch 1 van de meest favoriete, doch nutteloze features
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2O1U7z9Oj4ESEAjlYWKje80k.gif?f=user_large)
Verwijderd
De animatie met de matrix verlichting vóór is ook niet mis.k-jah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
Blijft toch 1 van de meest favoriete, doch nutteloze features![]()
[Afbeelding]
Inderdaad. Vooral leuk op een donkere parkeerplaats. Dan zie je soms de andere mensen daar kijken wat er gebeurt 👍Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:01:
[...]
De animatie met de matrix verlichting vóór is ook niet mis.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Is inderdaad leuk maar ik begrijp dat nieuw te leveren auto's dit niet hebben ivm tekort aan chips.k-jah schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:33:
Blijft toch 1 van de meest favoriete, doch nutteloze features![]()
[Afbeelding]
tsja daar sta je dan met een polestart van 3 wkn oud. Voorheen altijd thuis geladen zonder problemen, eerste keer laden op het werk en schiet direct in de error. Verschillende andere palen geprobeerd en ook thuis, maar blijft in de error. Ook al aan de stekker gerommeld en een reset dmv de home knop 20 sec ingedrukt te houden. Niets lijkt te helpen. I
emand enig idee wat ik nog kan doen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RbhJsqPAe3MnVd8euxitUZx1.jpg?f=user_large)
Ff extra goed aandrukken tot het laden daadwerkelijk is begonnen?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zoals boven gezegd, kabel tijdens handshake even extra goed indrukken en lichtjes omhoog houden.Playgarden schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:00:
tsja daar sta je dan met een polestart van 3 wkn oud. Voorheen altijd thuis geladen zonder problemen, eerste keer laden op het werk en schiet direct in de error. Verschillende andere palen geprobeerd en ook thuis, maar blijft in de error. Ook al aan de stekker gerommeld en een reset dmv de home knop 20 sec ingedrukt te houden. Niets lijkt te helpen. I[Afbeelding]emand enig idee wat ik nog kan doen?
Anders even kabel van collega lenen om te testen?
Dit is nieuw voor mij. Is deze ergens aangekondigd?GuiltyNL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:40:
Voor de rijders die het zonnescherm voor het dak willen hebben, deze komt niet in de 'Extra's' webshop terecht, maar ze plaatsen 'm bij de Additionals shop. Dus houd deze site in de gaten:
Ja, is door Polestar aangekondigd op 3 juni en in dat bericht stond dat het scherm in de Additionals shop gaat komen, even scrollen:SonataArctica schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Dit is nieuw voor mij. Is deze ergens aangekondigd?Een snelle Google-search levert niks op.
https://www.polestar.com/...and-performance-upgrades/
:strip_exif()/f/image/EMC2MNNjr8jO811ycGZllOVw.jpg?f=fotoalbum_large)
Een andere nieuwe extra is een zonwering voor het panoramische glazen dak, die binnenkort verkrijgbaar is in de Additionals shop. De zonwering kan worden bevestigd op het panoramische glazen dak dat al voor 99,5% UV-bestendig en warmtewerend is.
Ah kijk, bedankt! Die houden we even in de gaten.GuiltyNL schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Ja, is door Polestar aangekondigd op 3 juni en in dat bericht stond dat het scherm in de Additionals shop gaat komen, even scrollen:
[...]
Precies dit probleem had ik ook op het werk bij de volgende procedure (11KW lader):Playgarden schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:00:
tsja daar sta je dan met een polestart van 3 wkn oud. Voorheen altijd thuis geladen zonder problemen, eerste keer laden op het werk en schiet direct in de error. Verschillende andere palen geprobeerd en ook thuis, maar blijft in de error. Ook al aan de stekker gerommeld en een reset dmv de home knop 20 sec ingedrukt te houden. Niets lijkt te helpen. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
- laadkabel plug in auto
- laadkabel plug in laadkast
- tag langs reader voor starten laden
- aantal keer tikken van de kast en de foutmelding
Nu hanteer ik de volgende procedure en dat werkt:
- laadkabel plug in auto
- nu pas laadkabel plug in laadkast
- aantal keer tikken van de kast en daar gaat ie
Vreemd maar het werkt wel.
Mmmm heel apart dit. De auto met de error melding aan de lader laten staan en zo achter gelaten en spontaan is deze weer gaan laden zag op de app. Zonder de auto of stekker maar aangeraakt te hebben dus brand het lampje nu groen zie ik. Geeft niet veel vertrouwen voor de komende laadsessies moet ik zeggen....Juancho schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:08:
Ff extra goed aandrukken tot het laden daadwerkelijk is begonnen?
Het is niet toevallig een Tesla destination charger? Want die gaan eerst proberen met een Tesla te praten en als dat niet lukt gaat hij pas normaal laden.Playgarden schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Mmmm heel apart dit. De auto met de error melding aan de lader laten staan en zo achter gelaten en spontaan is deze weer gaan laden zag op de app. Zonder de auto of stekker maar aangeraakt te hebben dus brand het lampje nu groen zie ik. Geeft niet veel vertrouwen voor de komende laadsessies moet ik zeggen....Volvo dealer maar weer afgebeld.
Nee het is gewoon een standaard lader. Ik zal de procedure van @rgs eens proberen de volgende keer.JTHZZ schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Het is niet toevallig een Tesla destination charger? Want die gaan eerst proberen met een Tesla te praten en als dat niet lukt gaat hij pas normaal laden.
Heb hetzelfde vaak gehad.RGS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:22:
[...]
Precies dit probleem had ik ook op het werk bij de volgende procedure (11KW lader):
- laadkabel plug in auto
- laadkabel plug in laadkast
- aantal keer tikken van de kast en de foutmelding
Nu hanteer ik de volgende procedure en dat werkt:
- laadkabel plug in auto
- nu pas laadkabel plug in laadkast
- aantal keer tikken van de kast en daar gaat ie
Vreemd maar het werkt wel.
Nu eerst in de laadpaal prikken, dan tag langs de reader en dan in de auto prikken. Dat werkt 95% van de keren zonder problemen. Zal vast ook wel ergens in de online manual staan 😩
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Volgens de handleiding is dit de juiste volgorde, ik haal alleen de tag langs de paal nadat ik de stekker in auto heb gedaan. Nog nooit problemen mee gehad.P2Hattem schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:57:
[...]
Heb hetzelfde vaak gehad.
Nu eerst in de laadpaal prikken, dan tag langs de reader en dan in de auto prikken. Dat werkt 95% van de keren zonder problemen. Zal vast ook wel ergens in de online manual staan 😩
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro
Wij gaan deze zomer een tour doen door Ierland. Nu zaten wij te denken om een waterkoker op 12v mee te nemen maar nu zag ik dat er Max 120w gebruikt kan worden.
Tevens willen we een koelbox met actieve koeling op 12v meenemen.
Iemand hier ervaring mee?
120w in de polestar vind ik watt
weinig
Of zou je eerder een omvormer kiezen?
Tevens willen we een koelbox met actieve koeling op 12v meenemen.
Iemand hier ervaring mee?
120w in de polestar vind ik watt
Of zou je eerder een omvormer kiezen?
[ Voor 6% gewijzigd door Kohen op 20-06-2022 22:52 ]
Mooi Polestar topic! Genoeg info gevonden alvorens de mijne te bestellen. Vandaag besteld, levering in oktober 2022. (Thunder, LRDM, Charcoal, Pilot, Plus, Performance pack met de performance update)
Nog 2 jaar woonachtig in Texas maar daarna weer naar NL en de Polestar gaat uiteraard mee. (incl. garantie etc, goede service van Polestar!). Voordeel is dat ze de pixel headlights nog wel leveren hier.
@MisteRMeesteR wel met streepje dus voor mij :-)
Nog 2 jaar woonachtig in Texas maar daarna weer naar NL en de Polestar gaat uiteraard mee. (incl. garantie etc, goede service van Polestar!). Voordeel is dat ze de pixel headlights nog wel leveren hier.
[ Voor 9% gewijzigd door wally21 op 21-06-2022 00:44 ]
Goeie keuze!wally21 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:43:
Hoe werkt dat dan met die koplampen in de praktijk? Voor zover ik weet worden ze voor nieuwe wagens in de US idd wel nog geleverd, maar mogen ze nog niet gebruikt worden (eerste wetsvoorstel was al goedgekeurd, maar zou nog aantal jaar duren).
Worden deze dan softwarematig geactiveerd wanneer je naar NL verhuisd?
Wie van jullie gebruiken dakdragers? en zo welke?
Is het niet eng deze te gebruiken in combinatie met het panoramadak?
Ik kan mij zo voorstellen dat iets teveel spanning en....

Gebruik geregeld de originele dakdragers van Polestar icm. skibox. Dit gaat prima zonder schade en krassen. Spanning is ook prima aangezien er een momentsleutel bijzit welke voorkomt dat je de dakdragers te strak (of te los) monteert.Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:23:
Wie van jullie gebruiken dakdragers? en zo welke?![]()
Optisch wellicht niet de mooste dragers maar ze doen hun werk prima.
:strip_exif()/f/image/cwlUrryINP2kf4wKJhtfJvJE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cRi2T1Q3AxBQH6BQT6EwB2WG.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ja, de originele die je erbij kunt bestellen. Werken perfect.Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:23:
Wie van jullie gebruiken dakdragers? en zo welke?![]()
@Hansieo de originele icm 3 Thule fietsendragers, werkt prima en zonder schade (uiteraard want OEM).
www.google.nl
Begrijp ik nou goed dat je een US Polestar naar de EU gaat importeren?wally21 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:43:
Mooi Polestar topic! Genoeg info gevonden alvorens de mijne te bestellen. Vandaag besteld, levering in oktober 2022. (Thunder, LRDM, Charcoal, Pilot, Plus, Performance pack met de performance update)
Ik weet niet 100% zeker hoe dat bij Polestar geregeld is maar er zijn merken waar de werkelijk gebruikte interne inverter voor 120V landen anders is dan die voor 240V landen, waardoor je mogelijk zonder 3-fase thuisladen kan zitten áls het uberhaupt al kan. En dan heb je natuurlijk ook nog een Type1+CCS ipv een Type2+CCS socket (hoewel daar wel opzetstukken voor zijn... wel een lastig dingetje bij publieke palen echter)
Verder -- wel een goede aankoop. Ik lurk al een tijd in het polestar topic (hij zat heel hoog in mijn lijstje maar heb toch een Ioniq5 besteld voor diverse redenen), en denk dat je er veel plezier mee gaat hebben! Gefeliciteerd!
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.