Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Jur gen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Al gedaan, maar ik krijg hem niet binnen. Wellicht gewoon even wachten nog, blijkbaar is de uitrol nog altijd gaande.
Ik heb de update op zaterdag 4 juni binnen gehad. Volvo V90 T8 my22

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
dnns85 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Inmiddels bij de dealer geweest voor reparatie en auto was in een paar uur klaar. Probleem verholpen. Aandrijfas en wat onderdelen van de motor achter vervangen.
Toch nog een nagekomen bericht (@Arie van Dijk), vandaag gebeld door de dealer met het verzoek nog een keer langs te komen. Vanuit Polestar is het verzoek gekomen om voor de zekerheid ook de wiellagers achter te vervangen. Dus afspraak gemaakt voor volgende maand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Ah, meer duidelijkheid over de nieuwe Carplay en Polestar 2. Geen nieuwe Carplay voor Polestar 2.
Polestar clarifies which cars will get new CarPlay, no change in relationship with Google

After the initial publishing of this post, we reached out to Polestar for additional clarity on exactly what’s going to happen with their introduction of CarPlay. First, the bad news, the Polestar 2 will not be getting the next-gen CarPlay. It will still get the current implementation as planned later this month. Furthermore, Polestar confirmed that CarPlay in the Polestar 2 will be wired only.

Polestar can’t comment as to which future vehicles will be getting the next-gen CarPlay, though did confirm to us that there is no change in the car maker’s relationship with Google. So Android Automotive should live on for the foreseeable future.
bron: https://www.xda-developers.com/polestar-2-apple-carplay/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Dat is toch in de lijn der verwachtingen? Ik kan hier eigenlijk niet boos om worden en maak me ook totaal niet druk hierover.

We krijgen nu eindelijk CarPlay, dus alle problemen met Flitsmeister, whatsapp etc zijn opgelost.

- korte druk: Google asssistant
- lange druk: Siri

Eigenlijk het beste van beide werelden. Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de toast berichten van CarPlay worden weergegeven als deze in de achtergrond draait.

Ik blijf primair namelijk gewoon AAOS draaien ;) (moet toch wat gratis Gb verstoken de komende 5 jaar).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 16:52
P2void19noPP schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Wanneer ik inlog in de PlayStore en naar de Plugsurfing app ga zie ik wanneer ik druk op de knop "installeren op meerdere apparaten" : deze app is niet beschikbaar voor uw Polestar 2" o.i.d. Denk dus dat je op zoek bent naar iets dat (nog) niet bestaat. Mogelijk wordt Plugsurfing app geïntegreerd in de Polestar app, gelet op laatste berichten van Polestar per mail, waarover eerder hier. bericht.
Ik was even een paar dagen in het buitenland.
Bedankt (iets vertraagd..) voor de input. _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

T4rsonis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:01:
Ik heb sinds een dag of 4 nu een variabel licht klik geluid links achter het stuur wat alleen voorkomt als de auto energie regenereert. Dit is echt een hinderlijk geluid, meer mensen last van? Als ik zelf op het rempedaal druk hoor ik het niet maar met OPD op middel zwaar is het meteen herkenbaar...

Ik hoop maar niet dat er iets stuk is.
Moet je voor een check dan via Polestar support of meteen naar de Volvo garage?
Ah, dit is waar ik al een tijd naar op zoek ben op het internet, ik vroeg me al af of er wat defect was aan de wagen, want tot een aantal weken geleden was dit vervelende getik er niet.
Het blijkt dus “normaal” te zijn en moet inderdaad sinds p2.1 zijn, maar wel vervelend zeg!

Iemand een idee wat de reden is van het continu switchen van het relais bij regeneratie?
1 x lijkt me toch voldoende, zoals het bij andere elektrische wagens is? Zou het een “fout” kunnen zijn in de laatste update?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hansieo
blue eyes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Er zijn een aantal rijders die in relatie tot veel andere rijders, net de verkeerde auto hebben, die gewoon meer verbruikt....

Ik zit er een beetje tussen, maar meer naar boven dan beneden.
Op CC, 105 km/uur haal ik 21 kWh per 100 km...... Ik heb dus een van de onzuinige series denk ik. Ik heb wel 20" velgen, dat maakt ook 30 km verschil.

Is al veel over gesproken in dit topic.
Appels en peren ben ik bang, maar toch even mijn laatste trip:

Marburg > Winschoten ~385km, eerste stuk binnendoor en vrachtauto's voor me die ik niet voorbij kon vanwege -bocht-bocht-bocht-bocht-bocht-bocht-bocht-bocht-bocht-bocht..
maar áls het dan even overzichtelijk is... pak ik er gelijk 3, met een mooie lege weg voor mij O-)
snelweg netjes 105 gereden, maar Marburg > Winschoten heeft dus wat hoogte voordeel.
Vertrok met (SoC100%) aankomst Google: -2% rood, maar dat liep gestaag op tot dus +12%
LRDM 19" 2p en best wel wat bagage.

Ik kwam met 12% thuis.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Jur gen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Al gedaan, maar ik krijg hem niet binnen. Wellicht gewoon even wachten nog, blijkbaar is de uitrol nog altijd gaande.
Wat bij mij de vorige keer geholpen heeft was het resetten van het systeem. Daarna ging het heel snel!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Sinds gisteren heb ik opeens deze melding in mijn wagen: SRS Airbag. De melding blijft ook actief staan en lost zich nu niet vanzelf op zoals meestal met dit soort meldingen. Ook niet na een nachtje wachten ;-)

Heeft iemand er ervaring mee? Ik las iets over een kabel die klem zou kunnen zitten eerder op het forum.

Ik heb al contact opgenomen met de dealer en wacht op een reaktie van hen.

Update: afspraak voor volgende week om het te fixen. Keep you posted.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBwNwgUK8MNe1wmzq4jOFeAuPxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6c8WINZ8TDltsu9XWZwbG21.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag is het probleem vanzelf weggegaan. Geen idee of het een logica is maar toen dit probleem optrad (tijdens het rijden trouwens) moest ik nogal wat rijden, en laden. Dus als de auto stilstond, stond ie aan de lader. Achter elkaar een nacht, en 2x een halve dag. Het probleem bleef bestaan.
Nadat ie een aantal uren niet aan de lader had gestaan, was het probleem opeens vanzelf weer weg... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Paku op 11-06-2022 01:28 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Rene schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:22:
Dat is toch in de lijn der verwachtingen? Ik kan hier eigenlijk niet boos om worden en maak me ook totaal niet druk hierover.

We krijgen nu eindelijk CarPlay, dus alle problemen met Flitsmeister, whatsapp etc zijn opgelost.

Eigenlijk het beste van beide werelden. Enige waar ik benieuwd naar ben is hoe de toast berichten van CarPlay worden weergegeven als deze in de achtergrond draait.

Ik blijf primair namelijk gewoon AAOS draaien ;) (moet toch wat gratis Gb verstoken de komende 5 jaar).
Mee eens hoor, ik maak me er ook niet druk over. Ik zag in het forum dat er onduidelijkheid over was. Die duidelijkheid is nu gegeven door Polestar zelf, dus ik deel het maar.

Denk dat ik vooral blij ben met Apple Music zometeen. Wellicht dat er nog wat meer handige apps zijn. Heb nog nooit echt Carplay gehad (behalve in wat leen auto's) dus geen idee wat het voor mij gaat brengen. En ik mis dus ook (nog) niets. FM gebruik ik niet. Misschien wel handig voor incidenten op de route, maar ik rij eigenlijk nooit te hard. Vind Google Maps prima. En ABRP gebruik ik om langere routes te plannen en de tussenstops naar GM te delen. AAOS is voor mij dan ook compleet genoeg met radio, Spotify, Google Maps, Google Assistent. Easypark en nog wat muziek apps.

Maar ik snap ook wel dat sommige mensen wat kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Heeft iemand hier al de zwarte kunststof delen laten spuiten. Ik ben wel eens benieuwd naar de kosten.
Er zal best wat tijd in het voorbereiden gaan zitten omdat het kunststof nu een structuur heeft en om het mijn inziens goed en mooi te doen dient het kunststof glad te zijn. Tevens alle delen de- en monteren zal ook even tijd kosten.

Dus iemand ervaring of een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAv3zUsWfpLlJh3CMLROUWXvmPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UnT4HQzVxrFXfJ24Q5ScdkW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MarvinOA schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:30:
[...]

Mee eens hoor, ik maak me er ook niet druk over. Ik zag in het forum dat er onduidelijkheid over was. Die duidelijkheid is nu gegeven door Polestar zelf, dus ik deel het maar.

Denk dat ik vooral blij ben met Apple Music zometeen. Wellicht dat er nog wat meer handige apps zijn. Heb nog nooit echt Carplay gehad (behalve in wat leen auto's) dus geen idee wat het voor mij gaat brengen. En ik mis dus ook (nog) niets. FM gebruik ik niet. Misschien wel handig voor incidenten op de route, maar ik rij eigenlijk nooit te hard. Vind Google Maps prima. En ABRP gebruik ik om langere routes te plannen en de tussenstops naar GM te delen. AAOS is voor mij dan ook compleet genoeg met radio, Spotify, Google Maps, Google Assistent. Easypark en nog wat muziek apps.

Maar ik snap ook wel dat sommige mensen wat kunnen missen.
Zag dat ABRP heel de app geüpdatet heeft. Die schijnt nu beter te draaien.

Ik ben het GTI tijdperk ook voorbij, hardrijden doe ik dan ook niet meer. Het is gewoon heerlijk om te weten dat je altijd zonder problemen kan inhalen met 408 pk :+

Enige waar ik CarPlay voor zal gebruiken is….. tja ik weet het eigenlijk niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik kan eindelijk de performance upgrade aanschaffen in de shop. Daar was ik in februari achteraan gegaan.

Voor de zekerheid eerst nog maar keer met de leasemij afstemmen of het nog steeds mag en kan etc.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:23:
Ik kan eindelijk de performance upgrade aanschaffen in de shop. Daar was ik in februari achteraan gegaan.

Voor de zekerheid eerst nog maar keer met de leasemij afstemmen of het nog steeds mag en kan etc.
En slapende honden wakker maken? >:)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:44:
[...]

En slapende honden wakker maken? >:)
Nou ik wil die 1.000 euro wel graag terug hebben 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Nou ik wil die 1.000 euro wel graag terug hebben 😛
Na afloop leasecontract? Of wat bedoel je? Je krijgt er toch 50kW voor terug ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Na afloop leasecontract? Of wat bedoel je? Je krijgt er toch 50kW voor terug ;)
Ik koop de upgrade zelf. En dien de factuur dan in bij de leasemij. Zij betalen mij de 1.000 terug en verrekenen het in mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 19:12
Rene schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:22:

Volgens mij werkt CarPlay met het internet van de telefoon. Gewoon ff een gekke vraag; Zou het ook ergens mogelijk zijn dat je CarPlay het internet van de P2 gebruikt? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:40
Mr_Music schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Volgens mij werkt CarPlay met het internet van de telefoon. Gewoon ff een gekke vraag; Zou het ook ergens mogelijk zijn dat je CarPlay het internet van de P2 gebruikt? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
Vast niet. Het hele doel is alle resources op je telefoon te gebruiken, op het scherm na. Dan zou je internet in z'n geheel moeten delen met je telefoon, en daar wordt polestar hoogstwaarschijnlijk niet zo blij van.
Heb inmiddels 2x tijdens het wachten ergens viaplay via de browser gekeken overigens, dat werkt prima! Kan me ook voorstellen dat dat het contract met T-Mobile onder druk kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
CarPlay gaat voor mij brengen (hoop ik):
- Een betere telefoon ervaring (FaceTime Audio favorites, geen pop-up in scherm achter stuur wanneer de telefoon overgaat).
- Een betere muziek ervaring (Apple Music incl. CD kwaliteit, een makkelijker te gebruiken TuneIn App).
- Een betere navigatie ervaring (Soepelere Google Maps, FlitsMeister).

Werken streamingdiensten zoals F1 overigens in CarPlay?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
vacuumcleaner schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:48:
- Een betere telefoon ervaring (FaceTime Audio favorites, geen pop-up in scherm achter stuur wanneer de telefoon overgaat).
- Een betere muziek ervaring (Apple Music incl. CD kwaliteit, een makkelijker te gebruiken TuneIn App).

Ik heb in mijn auto (E-tron) draadloze CarPlay en ook HiFi kwaliteit via Deezer. Ik moet echter zeggen dat ik het verschil niet direct hoor tussen bedraad en draadloos. Dit terwijl zover ik weet HiFi kwaliteit draadloos niet wordt doorgegeven.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 07:22
Loen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Vast niet. Het hele doel is alle resources op je telefoon te gebruiken, op het scherm na. Dan zou je internet in z'n geheel moeten delen met je telefoon, en daar wordt polestar hoogstwaarschijnlijk niet zo blij van.
Heb inmiddels 2x tijdens het wachten ergens viaplay via de browser gekeken overigens, dat werkt prima! Kan me ook voorstellen dat dat het contract met T-Mobile onder druk kan zetten
Ik heb dit ook geprobeerd maar lukte me toen niet. Viaplay in de browser via de website van Viaplay? Ik ga het dit weekend nog een keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
vacuumcleaner schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:48:

Nee. Sowieso maar een beperkt aantal apps.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:40
barryNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd maar lukte me toen niet. Viaplay in de browser via de website van Viaplay? Ik ga het dit weekend nog een keer proberen!
Jep, via de browser. Eerste keer krijg je melding dat je de app moet downloaden omdat het niet zou werken, maar daarna is de stream gewoon te starten. 1e keer moest ik keer of 30 op play klikken, maar 2e keer ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

was het niet zo dat carplay in de polestar enkel bedraad mogelijk zal zijn, dus niet draadloos?
hopelijk wel draadloos, zou anders niet zo handig zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

K2. schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:20:
was het niet zo dat carplay in de polestar enkel bedraad mogelijk zal zijn, dus niet draadloos?
hopelijk wel draadloos, zou anders niet zo handig zijn lijkt me.
Klopt, enkel met draad. Maar goed ook anders is op je bestemming de accu van je auto én je telefoon leeg :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
Dean Martin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:19:
[...]

Ik heb in mijn auto (E-tron) draadloze CarPlay en ook HiFi kwaliteit via Deezer. Ik moet echter zeggen dat ik het verschil niet direct hoor tussen bedraad en draadloos. Dit terwijl zover ik weet HiFi kwaliteit draadloos niet wordt doorgegeven.
Het verschil tussen lossless en lossy met hoge bit rate is nauwelijks waar te nemen, laat staan in een auto die akoestisch niet optimaal is (en waarbij je als je rijdt ook nog allemaal bijgeluiden hebt). Het is dus geheel te verwachten dat je geen verschil hoort :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MerijnB schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Het verschil tussen lossless en lossy met hoge bit rate is nauwelijks waar te nemen, laat staan in een auto die akoestisch niet optimaal is (en waarbij je als je rijdt ook nog allemaal bijgeluiden hebt). Het is dus geheel te verwachten dat je geen verschil hoort :)
Dan kan ik me die paar euro die HiFi extra kost eigenlijk net zo goed besparen :P ?!

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
Dean Martin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:15:
[...]

Dan kan ik me die paar euro die HiFi extra kost eigenlijk net zo goed besparen :P ?!
Ja, eigenlijk wel. Je had zelf al gemerkt dat je geen verschil hoort :)

Helaas is heel veel van wat in de hifi wereld verkocht wordt gebakken lucht waar op basis van placebo verschil mee wordt ervaren.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sandervd00
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 23:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR_9uzjjexiZwPGogge__oNf0qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il5kGkBLgvSmBLaqr0OFKX5q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Klopt, enkel met draad. Maar goed ook anders is op je bestemming de accu van je auto én je telefoon leeg :+
Je hebt een punt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:24
Haha nou Polestar wat is het nou?? Op Facebook zegt Polestar van niet 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
barryNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Voor de meeste streamingdiensten moet je Vivaldi even op desktopmodus zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw blijft weleens achter in de auto, met P2 sleutel in het hoesje, maar kon gelukkig mbv de knop op het middenconsole haar raam blijven bedienen. Ze had al snel in de gaten dat het nu niet meer werkte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0k6F8CE0gFUb85626oCXpOn4zRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7vEj4k1zvgLAiZ9M8Rk2iSe.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is dit nu weer voor flauwekul?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
Gisteren middag een trip naar Moergestel gemaakt en voor het eerst maar even serieus gekeken of mijn P2 MY 21 (aug). Ook een 'zuinig' verbruik kon halen. Iets wat ik gedurende mijn ritten door de weeks nog niet echt heb meegemaakt :)

1. SOC bij vertrek 100%.
2. 4 personen

3. SOC bij aankomst 69%
3b. gem. gebruik 18,4 KW
3c. 128,2 KM afstand afgelegd.

4. SOC bij terugkeer 38%
4b. gem. gebruik 18,2 KW
4c. 128,3 KM afstand afgelegd.

5. Zoveel mogelijk gebruik van Adaptive CC (ingesteld op 104 KM/uur).
6. OPD OFF.
7. Totaal trip gem. 18,3 KW
7b. totale trip afstand 256,5 KM

8. Volgens theoretische berekening zou ik dan zo'n (78 / 18,3) * 100 = 426 KM moeten kunnen halen als ik de ACCU volledig leeg had gereden onder de geldende omstandigheden.

afbeelding TRIP aankomst Moergestel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvFZKYXPzkRkc7ZOgnEMtP7MVI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAXi3aUrJho8oo3hZ07JwX5F.jpg?f=fotoalbum_large

afbeelding thuiskomst:

afbeelding TRIP Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RKS86NjsbIolyHMah2c9OanWx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVW6N7pjWLuQaKcYNOZPopGa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was dus blij verrast toen ik de data doornam want gezien mijn dagelijkse ritten had ik absoluut niet verwacht dat met 4 personen aan boord de getallen zo anders zijn bij de wat langere afstanden. Ik geef wel toe dat als ik geen Adaptive CC had gebruikt ik vermoedelijk een veel hoger gemiddeld gebruik had gezien (vermoedelijk rond de 24/28 KW).

Tevens omdat ik deze trip wel vaker heb gereden heb ik ook het gevoel dat de wagen wel degelijk (software upgrades?) zuiniger is geworden maar ik kan dat helaas nu niet meer met cijfers onderbouwen...

[ Voor 4% gewijzigd door dutchman666 op 12-06-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
dutchman666 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:17:
Gisteren middag een trip naar Moergestel gemaakt en voor het eerst maar even serieus gekeken of mijn P2 MY 21 (aug). Ook een 'zuinig' verbruik kon halen. Iets wat ik gedurende mijn ritten door de weeks nog niet echt heb meegemaakt :)

1. SOC bij vertrek 100%.
2. 4 personen

3. SOC bij aankomst 69%
3b. gem. gebruik 18,4 KW

4. SOC bij terugkeer 38%
4b. gem. gebruik 18,2 KW

6. OPD OFF.

8. Volgens theoretische berekening zou ik dan zo'n (78 / 18,3) * 100 = 426 KM moeten kunnen halen als ik de ACCU volledig leeg had gereden onder de geldende omstandigheden.

[Afbeelding]

afbeelding thuiskomst:

afbeelding TRIP [Afbeelding]

Ik was dus blij verrast toen ik de data doornam want gezien mijn dagelijkse ritten had ik absoluut niet verwacht dat met 4 personen aan boord de getallen zo anders zijn bij de wat langere afstanden. Ik geef wel toe dat als ik geen Adaptive CC had gebruikt ik vermoedelijk een veel hoger gemiddeld gebruik had gezien (vermoedelijk rond de 24/28 KW).

Tevens omdat ik deze trip wel vaker heb gereden heb ik ook het gevoel dat de wagen wel degelijk (software upgrades?) zuiniger is geworden maar ik kan dat helaas nu niet meer met cijfers onderbouwen...
*note

Mijn trip van/naar Marburg-Winschoten (zie paar posts terug) was dus geheel ZONDER Acc of wat dan ook. en ook nog lekker luxe OPD.
2 dingen die (volgens wat ik hier wel eens voorbij zie komen) juist ónzuinig zouden zijn, en toch 400++

ikke niet begrijpe 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Hansieo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:28:
[...]

*note

Mijn trip van/naar Marburg-Winschoten (zie paar posts terug) was dus geheel ZONDER Acc of wat dan ook. en ook nog lekker luxe OPD.
2 dingen die (volgens wat ik hier wel eens voorbij zie komen) juist ónzuinig zouden zijn, en toch 400++

ikke niet begrijpe 7(8)7
Hansieo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:28:
[...]

Een correlatie tussen hoe diep en snel het rechter voetje wordt ingedrukt (in dit geval juist niet) durf ik niet geheel en al uit te sluiten. :+

*note

ikke niet begrijpe 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Dat uitsluiten zou ik zékerrrrr niet doen... het was een relax ritje, met af-en-toe een sprintje O-)

Ik was nog een M3 tegen gekomen, leuk babbeltje mee gehad, en verbruikte niet gek veel minder..
en hij zei dat hij de 365 pk versie heeft... dat zal den wel een lichte versie zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ik zat me daarnet te bedenken dat ik de laatste tijd helemaal geen problemen met de app meer heb. Mijn timers blijven er goed instaan, mijn accu percentage wordt tijdens het laden snel en correct weergegeven. Ik ben er eigenlijk wel heel tevreden mee hoe goed de app nu werkt.

DK gebruik ik niet, zie nog geen toegevoegde waarde omdat ik toch altijd sleutels bij me heb.

Enige wat ik zelf graag zou zien is het aanpassen van de laadlimiet via de app. Maar dit is meer een nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 19:24
VidaR-9 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:31:
Ik zat me daarnet te bedenken dat ik de laatste tijd helemaal geen problemen met de app meer heb. Mijn timers blijven er goed instaan, mijn accu percentage wordt tijdens het laden snel en correct weergegeven. Ik ben er eigenlijk wel heel tevreden mee hoe goed de app nu werkt.

DK gebruik ik niet, zie nog geen toegevoegde waarde omdat ik toch altijd sleutels bij me heb.

Enige wat ik zelf graag zou zien is het aanpassen van de laadlimiet via de app. Maar dit is meer een nice to have.
Dat ze het laadlimiet eerst maar gewoon fixe en dan in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
Iemand dit probleem ook al eens gezien? Zodra ik een route in ABRP met laadstop(s) plan en deze wil openen in GM dan krijg ik een melding dat de url not supported is. Ik kan wel "delen naar GM" , maar dan wordt enkel 1 laadstop gedeeld in GM. Zodra ik "open in google maps" aanklik krijg ik deze foutmelding. Deze melding krijg ik in de PS2. In de desktop versie gaat het "openen in GM" wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4FRvDLKU3hpyhidRBvLx5kQFgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut8uKkqHUni2lZU5lmrVjbup.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEws-0RlU4_wO4FBdAUUwv32uu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AiYum6v0HOJJvR0uGAcBsLg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Playgarden schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:13:
Iemand dit probleem ook al eens gezien? Zodra ik een route in ABRP met laadstop(s) plan en deze wil openen in GM dan krijg ik een melding dat de url not supported is. Ik kan wel "delen naar GM" , maar dan wordt enkel 1 laadstop gedeeld in GM. Zodra ik "open in google maps" aanklik krijg ik deze foutmelding. Deze melding krijg ik in de PS2. In de desktop versie gaat het "openen in GM" wel goed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, GM op AAOS is anders dan op je smartphone en accepteert dus geen complete route van ABRP, alleen de volgende laadstop, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
AartJW schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:54:
[...]

Graag gedaan. Geen ideen, zou Polestar support bellen. Iedereen heeft het eerste jaar in principe recht op 50% korting bij Ionity.
Dit is inmiddels gelukt en hij is binnen via de dealer in Duitsland. Is dus een Duitse pas. Waar kan ik vinden of de korting actief is in de app? Zie niks specifieks staan. Ionity kost bv 35 ct/min in Frankrijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online

Performance upgrade is besteld. Nu circa weekje wachten begreep ik. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:26
pique schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:18:
[...]

Dit is inmiddels gelukt en hij is binnen via de dealer in Duitsland. Is dus een Duitse pas. Waar kan ik vinden of de korting actief is in de app? Zie niks specifieks staan. Ionity kost bv 35 ct/min in Frankrijk.
Als je de pas toevoegt aan de Plugsurfing app dan zou je de lagere prijs in die app moeten zien staan bij Ionity palen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
Als de deal met Ionity niet verlengt wordt en ook als alternatief voor de stijgende laadprijzen bij laadpalen kun je de Bonnet app gebruiken: https://www.joinbonnet.com/

Hiermee betaal je 35p (pond - 41 Eurocent) en ze hebben ook nog verschillende abo's.

Met de volgende codes krijg je ook nog 3 gratis laadsessies:
FIRSTCHARGE2
FREECHARGE2
EVABNT

Je kunt deze referral gebruiken: RKRD47 dan krijg ik nog eens 15 pond _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Volgens mij is deze vraag al eens gesteld, maar ik kan het, met mijn zoek skills, niet terug vinden. Kun je ergens zien of de performance upgrade is geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
VidaR-9 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:21:
Volgens mij is deze vraag al eens gesteld, maar ik kan het, met mijn zoek skills, niet terug vinden. Kun je ergens zien of de performance upgrade is geïnstalleerd?
Dit gaat wel apart. Na ongeveer een week staat er een update klaar, wordt verder niets vermeld, tenminste ik zag het niet. Vervolgens krijg je een extra melding bij de specificaties dat je auto nu nog beter is.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
VidaR-9 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:21:
Ja ik zie het in de app. Zou binnenkort ook in de PS zelf te zien moeten zijn zeide mij PS support onlangs. Nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Vandaag na lang wachten toch de app geïnstalleerd.Nou en het werkte perfect ! Probleemloos!
Wel werd ik vannacht wakker en dacht als je DK activeert en je telefoon wordt zeg maar gejat en vervolgens je Polestar wat zegt de verzekeringsmaatschappij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
P2void19noPP schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:31:
Vandaag na lang wachten toch de app geïnstalleerd.Nou en het werkte perfect ! Probleemloos!
Wel werd ik vannacht wakker en dacht als je DK activeert en je telefoon wordt zeg maar gejat en vervolgens je Polestar wat zegt de verzekeringsmaatschappij dan?
Je auto sleutel kan toch net zo goed gejat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
VidaR-9 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Je auto sleutel kan toch net zo goed gejat worden..
Ja maar in voorkomend geval kun je nog twee fysieke sleutels aan maatschappij overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Dus gestolen met DK. En twee fysieke sleutels daadwerkelijk aanwezig geeft geen probleem voor verzekering, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Laatst online: 12-09 19:14

Nice! Benieuwd naar je ervaringen.
Bij mij kan het helaas nog steeds niet. Heb inmiddels een direct lijntje met Polestar maar ze hebben de issues met geïmporteerde auto’s nog niet opgelost helaas :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2YWbX4NSZZ2Ma21m_Ba4uOXbAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EK8i8Ua4fiedroTFGDvPvp81.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand al gepoogd dit streepje aan de praat te krijgen?

* MisteRMeesteR houdt van streepjes :+ O-)

Op USA auto's is dit standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-06-2022 10:43 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 17:10
Geremd of ongeremde; caravan.
Ik ben van plan om mijn 50 jaar oude Biod caravan op te knappen en achter de Polestar te hangen.
De Biod krijgt dan ook een nieuw onderstel.
Omdat deze caravan lichter is dan 750 kilo zou deze in principe “ongeremd” achter de Polestar gekoppeld kunnen worden. Ik verwacht dan dat deze combinatie zuiniger zal rijden dan in het geval dat de caravan wel geremd zou zijn. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkW7xvRE35BrtQd2QSecTDniZXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ohH5bPDULkxKKDP3Og5aKrSh.jpg?f=user_large

Gerard

[ Voor 20% gewijzigd door Pr8hube op 14-06-2022 11:38 . Reden: Plaatje bijgeplaatst ]

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Als je de klimaatinstelling op automatisch hebt staan, klopt het dan dat je de snelheid van de fans wel handmatig moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:30:
Ik had net dat de kofferbak dicht zat maar volgens de auto open stond. Ik open de kofferklep altijd met de sleutel (knop vasthouden) om de laadkabel op te bergen, hij klikte wel maar ging niet open.

Probleem dus.. was onderweg naar de dealer toen ik het toch nog een keer wilde proberen. Terwijl ik de knop bij het kentekenplaat indrukte zo goed als mogelijk de klep 1cm opgetild en weer laten vallen waardoor hij blijkbaar weer in het slot viel, sindsdien geen problemen meer.. :P
Zojuist óók vage kofferklep problemen ervaren.

Auto stond niet op slot.
Kofferklep openen met de greep, werkte niet maar je hoorde wel een "klik"
Auto op slot doen /openen, zelfde probleem.
RESET gedaan... ZELFDE probleem.
De klep is optisch dicht (vlak met de zijpanelen).
Dat ik ging rijden kreeg ik "waarschuwingsteken kofferklep open"

Gestopt en gewoon de klep omhoog getrokken... deze zat dus wél vlak aan, maar NIET in de grendel/slot.

Thuisgekomen nogmaals experimenteren:
klep open met greep, werkt, dicht met greep NIET... maar het knopje werkte wel voor dichtdoen... 8)7
klep open met greep, werkt, dicht met greep werkt ineens wél weer... 7(8)7

zijn er mensen met gelijke ervaringen? moet ik naar de dealer?

tia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:43:
Als je de klimaatinstelling op automatisch hebt staan, klopt het dan dat je de snelheid van de fans wel handmatig moet instellen?
Je bericht motiveerde mij om eens de handleiding te checken, want dit was me eigenlijk ook niet helemaal duidelijk :). Zo te zien is een lange druk op "auto" nodig om ook het tempo van de fans automatisch te laten regelen.

https://www.polestar.com/...limaatregeling-activeren/

Edit: nu ik hem nog een keer lees weet ik niet meer zo zeker of hij het dan ook automatisch regelt. Zal het straks eens proberen als ik ga rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Shorteh op 14-06-2022 11:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:43:
Ik rij er nu bijna twee jaar in en ik snap de instelling van de ventilatiesnelheid nog steeds niet. Je moet iets inderdaad met die maximale settings doen, maar dan gaat hij of te hard of te langzaam, voor mij blijft het een raadsel haah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hansieo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Zojuist óók vage kofferklep problemen ervaren.

Auto stond niet op slot.
Kofferklep openen met de greep, werkte niet maar je hoorde wel een "klik"
Auto op slot doen /openen, zelfde probleem.
RESET gedaan... ZELFDE probleem.
De klep is optisch dicht (vlak met de zijpanelen).
Dat ik ging rijden kreeg ik "waarschuwingsteken kofferklep open"

Gestopt en gewoon de klep omhoog getrokken... deze zat dus wél vlak aan, maar NIET in de grendel/slot.

Thuisgekomen nogmaals experimenteren:
klep open met greep, werkt, dicht met greep NIET... maar het knopje werkte wel voor dichtdoen... 8)7
klep open met greep, werkt, dicht met greep werkt ineens wél weer... 7(8)7

zijn er mensen met gelijke ervaringen? moet ik naar de dealer?

tia
bedoel je met 'greep' de handgreep? Dat is toch niet makkelijk met dichtdoen. Knopje is praktischer en werkt bij mij eigenlijk altijd.

Anyway... ik heb eens hetzelfde gehad. Koffer ging niet open, klikte wel. Gewoon open getrokken en weer dicht. Daarna alles weer normaal. Gewoon een glitch in de sensor/logica.
Volgens mij levert dit bij niemand echt problemen op, dus zelf zou ik er niet mee naar de dealer gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, daar is ie dan eindelijk:

https://www.polestar.com/...rmance-pack/lowering-kit/

Kan alleen nog niet besteld worden, ik zie 'm niet in de shop, iemand anders wel? Zo ja welke URL?

[ Voor 29% gewijzigd door GuiltyNL op 14-06-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Heeft er iemand een tip voor een goed iPad houder voor achter de hoofdsteun? Of is deze hoofdsteun nog omhoog te stellen zodat er wat onderdoor kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Shorteh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Je bericht motiveerde mij om eens de handleiding te checken, want dit was me eigenlijk ook niet helemaal duidelijk :). Zo te zien is een lange druk op "auto" nodig om ook het tempo van de fans automatisch te laten regelen.

https://www.polestar.com/...limaatregeling-activeren/

Edit: nu ik hem nog een keer lees weet ik niet meer zo zeker of hij het dan ook automatisch regelt. Zal het straks eens proberen als ik ga rijden.
Langer “ingedrukt” houden leek iets te doen bij mij zojuist. De instelling vd fan sprong van lage stand op de middelste stand (streepje met die fan eronder). Eens zien komende tijd of ik merk dat hij ook harder blaast als de boel warm is en gekoeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
pique schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:53:
Heeft er iemand een tip voor een goed iPad houder voor achter de hoofdsteun? Of is deze hoofdsteun nog omhoog te stellen zodat er wat onderdoor kan?
Ah goede vraag. Ook wel in geïnteresseerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
Ja, tuurlijk; hoofdsteun kan omhoog.

Edit, ff plaatje van internet geplukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eig97deNsSgydGCgz57rjMDoPPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9snrwIilvLSo2AoUKljUSpp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door k-jah op 14-06-2022 14:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
VidaR-9 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Performance upgrade is besteld. Nu circa weekje wachten begreep ik. :9
Polestar is vlot. Met de lunch even naar de appie kreeg ik al software melding update. Geïnstalleerd en net even klein proef rondje gereden.

Het verschil is wel merkbaar zeg, meer dan ik had verwacht. Vooral boven de 80 trekt hij veel harder door, heerlijk! En het gaspedaal lijkt iets feller te zijn afgesteld, dat is vooral erg fijn, met name bij wegrijden vanuit stilstand. Volgens mij liggen deze constateringen in lijn met wat ik al eerder over de performance update ervaringen had gelezen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Paku schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:11:
[...]

bedoel je met 'greep' de handgreep? Dat is toch niet makkelijk met dichtdoen. Knopje is praktischer en werkt bij mij eigenlijk altijd.

Anyway... ik heb eens hetzelfde gehad. Koffer ging niet open, klikte wel. Gewoon open getrokken en weer dicht. Daarna alles weer normaal. Gewoon een glitch in de sensor/logica.
Volgens mij levert dit bij niemand echt problemen op, dus zelf zou ik er niet mee naar de dealer gaan.
idd de greep onder de klep/rand.

Net hoe het uitkomt gebruik ik de greep /voet /drukknopje of de knop in de auto. O-)

Ik volg je advies en wacht even af wat het gaat doen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:41:
[Afbeelding]

Iemand al gepoogd dit streepje aan de praat te krijgen?

* MisteRMeesteR houdt van streepjes :+ O-)

Op USA auto's is dit standaard.
Ook wel van HooFdLeTterS geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Het valt me net trouwens op dat als je de timer van de app gebruikt de auto nu eerder start dan een kwartiertje. Heb net een timer geconfigureerd en hij startte gelijk met nog 18 minuten te gaan. Denk dat ze hem gelijk hebben getrokken met handmatig voorverwarmen (30 minuten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
GuiltyNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:45:

Kan alleen nog niet besteld worden, ik zie 'm niet in de shop, iemand anders wel? Zo ja welke URL?
Ik zag op FB dat ie 1000 euro kost, en alleen te bestellen als je het Performance Pack hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
GuiltyNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:45:

Zo duivels van Polestar ! :9 Ik ga eerst even informeren bij de lease maatschappij of zij hier wel mee akkoord gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4OOOAPFvlIKSJaypkX2dlRpR6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GDUQ0AQlmoNi7HIuKp0oFBec.png?f=fotoalbum_large

via de NL url:

https://www.polestar.com/nl/shop/136

[ Voor 3% gewijzigd door dutchman666 op 14-06-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik weet niet of je een panorama dak hebt? Ik heb een iPad houder gekocht die met een zuignap tegen het raam zit.. kan ook het portier raam gebruiken natuurlijk. Deze is echt top en hoge kwaliteit!
https://www.bol.com/nl/nl...er/9200000117524581/?s2a=
Helaas niet meer leverbaar maar misschien kan je een vergelijkbare vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:19

Reinier

\o/

Mijn voiture doet niks meer. Gelukkig op loopafstand van huis.
Maar hij wil ook niet op slot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fXcpbs7fCl7qBGjRBNrdyzhbe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELnPGTFmlDztVIgxVqFEUhAY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 14-06-2022 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Best interessant. De melding toont een SOS-plaatje. De SOS-knop doet het echter niet. De app vindt dat mijn deur open staat en wil de auto dus niet op slot doen.
Het grote display zegt "Breng de auto naar de werkplaats". Hoe dan, in mijn rugtas?
En de Vivaldi Browser crasht als ik met mijn Google-account in Youtube wil inloggen. Dus de tijd doden met YT zooi kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
dutchman666 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Zo duivels van Polestar ! :9 Ik ga eerst even informeren bij de lease maatschappij of zij hier wel mee akkoord gaan.

[Afbeelding]

via de NL url:

https://www.polestar.com/nl/shop/136
Ben benieuwd.
Ik ga eerst eens kijken hoeveel de performance upgrade van m’n budget afsnoept en wat er overblijft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
@Reinier Dat is flink balen. Lijkt te gaan om het bekende TCAM probleem, zie hier mijn post hoe je dit zelf kan oplossen als de garage erg lang op zich laat wachten. Bij mij sindsdien geen problemen meer: AartJW in "Het grote Polestar 2 Topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Reinier schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:38:
Mijn voiture doet niks meer. Gelukkig op loopafstand van huis.
Maar hij wil ook niet op slot.

[Afbeelding]
Dit is hoe de TCAM crash begint. Met DK kun je blijven rijden. Anders wordt het noodsleutel, alarm gaat af en sleutel in bakje leggen en in D schakelen. Of de sleepwagen.

Garage haalt TCAM accu los en de zekering of 12V accu en dan is het weer geregeld. Kun je met wat handigheid zelf inderdaad maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.
Met P2.2 zou het worden opgelost..

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 14-06-2022 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Polestar is vlot. Met de lunch even naar de appie kreeg ik al software melding update. Geïnstalleerd en net even klein proef rondje gereden.

Het verschil is wel merkbaar zeg, meer dan ik had verwacht. Vooral boven de 80 trekt hij veel harder door, heerlijk! En het gaspedaal lijkt iets feller te zijn afgesteld, dat is vooral erg fijn, met name bij wegrijden vanuit stilstand. Volgens mij liggen deze constateringen in lijn met wat ik al eerder over de performance update ervaringen had gelezen hier.
Ik had de upgrade ook al een dag na bestelling in de webshop. Lekker snel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GuiltyNL
Verlagingsset is besteld, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bedankt @AartJW en @JTHZZ. Ik had over dat issue gelezen (hier, op het Polestar forum en op Facebook), maar was het ook net zo hard weer vergeten.
Ik kon met dank aan de Wegenwacht in ieder geval weer naar huis. Morgen de garage bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
Verlagingsset is besteld, ik houd jullie op de hoogte.
Ben heel benieuwd. Ik ben net in gesprek met Ed Namink (Facebook). Hij had de eibach set zonder aanpassing en dat was erg hard. Daarna heeft hij Modena de aanpassingen aan bumpstops laten doen en toen was het vrijwel gelijk aan de hudige set. Ben benieuwd hoe de Polestar set is, qua hardheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik wil met fietsen op het dak van de P2 op en neer naar Frankrijk.
Iemand ervaring met dit met het verbruik doet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
RobboNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:15:
Achterop lijkt me relatief gunstiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
dutchman666 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:17:

1. SOC bij vertrek 100%.
2. 4 personen

3. SOC bij aankomst 69%
3b. gem. gebruik 18,4 KW

4. SOC bij terugkeer 38%
4b. gem. gebruik 18,2 KW

6. OPD OFF.

[Afbeelding]

afbeelding thuiskomst:

afbeelding TRIP [Afbeelding]

Ik merk dat als ik de rit in Excel invoer, het aantal KM's en het aantal geladen kWh (zonder voorverwarmen - alleen zuiver verbruik) dat dit ongeveer 1,5 - 2 kWh / 100km hoger ligt dan dat de auto mij laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
Laad verlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Vorig weekend heb ik een ritje Haarlem - Nijmegen gedaan met 2 mountainbikes op het dak. Cruisecontrol op 110 km per uur. Toen kwam mijn verbruik ergens tussen de 23 en 24 uit. Viel me alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Bij mij over 15300 km

18.2 kWh / 100 km in de wagen
20.2 kWh / 100 km als ik geladen kWh en gereden km's naast elkaar zet.

Toch een 10% verschil ongeveer.

Laadverlies bij DC laden is wat meer dan bij AC laden volgens mij, maar dit is denk ik wel een realistische waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-09 08:45
Afgelopen weekend met 2 e-bikes achterop de trekhaak meer dan 170km gereden. Verbruik viel mij erg tegen: 20% meer dan normaal op dezelfde route

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Paku schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Bij mij over 15300 km

18.2 kWh / 100 km in de wagen
20.2 kWh / 100 km als ik geladen kWh en gereden km's naast elkaar zet.

Toch een 10% verschil ongeveer.

Laadverlies bij DC laden is wat meer dan bij AC laden volgens mij, maar dit is denk ik wel een realistische waarde.
Mijn eigen ervaring is dat laadverlies bij DC laden juist minder is. Immers pomp je de electronen direct de accu in zonder tussenkomst van een AC/DC converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-09 19:45
VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:41:
[...]

Dat wow (!!!) gevoel hadden wij vanaf september 2020 tot ergens januari 2021 ook. En na een bepaalde update begon het allemaal wat trager te worden, mogelijk vanwege het hoge energieverbruik destijds…
Het lijkt wel of de performance update waar je 1000,- voor moet betalen een soort extra verdienmodel is geworden.
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Rene schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:27:
[...]

Mijn eigen ervaring is dat laadverlies bij DC laden juist minder is. Immers pomp je de electronen direct de accu in zonder tussenkomst van een AC/DC converter.
Inderdaad, je hebt gelijk. Was een typo van me. Bij AC heb je natuurlijk ook nog een transformator en gelijkrichter nodig om uiteindelijk DC te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Achterop lijkt me relatief gunstiger..
Dat verwacht ik ook, maar ik heb geen trekhaak :) . En een dakdrager kan ik lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Mickvanderveen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:01:
[...]

Dat wow (!!!) gevoel hadden wij vanaf september 2020 tot ergens januari 2021 ook. En na een bepaalde update begon het allemaal wat trager te worden, mogelijk vanwege het hoge energieverbruik destijds…
Het lijkt wel of de performance update waar je 1000,- voor moet betalen een soort extra verdienmodel is geworden.
Maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen…
Mogelijk dat bepaalde vin-nummers selectief als proef-konijn dienden om voldoende data te verzamelen voor de op de road map liggende performance software update? Who knows. :?

Ik heb rond die tijd bij de meeste dragy metingen gezien dat de meeste DM versies inderdaad rond de 4.6 - 4.8 zaten bij metingen (afhankelijk van 19 tot 20 inch velgen).

Ik heb echter rond die tijd inderdaad ook gezien dat een EV vlogger (Bjorn) destijds (in 2020) een paar keer een meting had dat die low 4.4 sec haalden. En 4.4 is inderdaad nu de beloofde snelheid wat je kunt halen volgens de Polestar site als je de performance OTA update bezit. En via mijn eigen metingen met een dragy gps meter lijkt dat redelijk te kloppen (4.39 sec).

We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
VidaR-9 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:56:
[...]

Langer “ingedrukt” houden leek iets te doen bij mij zojuist. De instelling vd fan sprong van lage stand op de middelste stand (streepje met die fan eronder). Eens zien komende tijd of ik merk dat hij ook harder blaast als de boel warm is en gekoeld moet worden.
In de handleiding staat gewoon dat ie bij lang indrukken meer instellingen reset dan bij kort. Dus dan wordt de ventilatorsnelheid alleen naar 3 gezet. Volgens mij past ie dat alsnog niet aan als je later de klimaatfunctie activeert. Is wel één van de 'grotere' gebreken nog vind ik. Als je de ventilatorsnelheid te laag hebt staan dan kan ie in dat halve uur gewoon niet genoeg doen om het op het gewenste klimaat te brengen. Zelfde geldt overigens voor airco. Als je dat per ongeluk uit hebt staan en je wilt op een warme dag de boel koelen dan doet ie dat niet omdat ie de airco niet inschakelt. Dat ie dat niet automatisch doet kan ik op zich nog inkomen, maar dan zou een extra optie in de app wel zo handig zijn.
Toch nog een verbeterpuntje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas36
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58
WiMe65 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:13:
[...]

Afgelopen weekend met 2 e-bikes achterop de trekhaak meer dan 170km gereden. Verbruik viel mij erg tegen: 20% meer dan normaal op dezelfde route
Ik heb dezelfde ervaringen met 2ebikes achterop.
Ik vermoed dat door de stroomlijn van de auto de fietsen echt veel lucht vangen.
Vergeleken met mijn V60 (vorige auto nieuwe model) voelt het echt alsof je een luchtvanger hebt achter de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22
Bas36 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb dezelfde ervaringen met 2ebikes achterop.
Ik vermoed dat door de stroomlijn van de auto de fietsen echt veel lucht vangen.
Vergeleken met mijn V60 (vorige auto nieuwe model) voelt het echt alsof je een luchtvanger hebt achter de auto.
Viel mij laatst op dat met twee racefietsen op de fietsendrager het verschil erg meeviel (max 10% schat ik). Gewicht lijkt dus ook een rol te spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenV_
Krijg net een mail binnen dat de Ionity deal is verlengd *O*
Bij Polestar willen we onze klanten de beste laadoplossingen bieden tegen een zo scherp mogelijk tarief. Daarom hebben we onze korting op snellaadtarieven van Ionity met zes maanden extra verlengd. Daarmee kun je in totaal 18 maanden lang snelladen tegen een sterk gereduceerd tarief.

Als je je Plugsurfing-kaart vóór januari 2022 hebt geactiveerd, worden automatisch zes maanden extra korting bij alle Ionity-snellaadstations toegevoegd.

Met dit scherpe aanbod betaal je € 0,35 per kWh als je je Polestar oplaadt via een snellaadpaal van Ionity. Een voordeel van maar liefst € 0,44 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Net ook de mail gekregen. Bij mij werkt de link niet, ook niet nadat ik hem 'bekijk in de browser'. Evenals wanneer ik hem open vanaf mn telefoon.

Ik heb ook geen flauw idee of ik nu 'geactiveerd' ben (of heb) of hoe ik dat zou moeten doen. Of hoe ik (behalve door te gaan laden) kan controleren of het werkt :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
De link werkt bij mij ook niet, 'bekijk in browser' werkt wel maar ook dan werkt de andere link nog niet.
Pagina: 1 ... 92 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.