Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:43
Hansieo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:33:
Staat jullie auto soms óók ineens bij de buren?? (~30 mtr verderop!!)

Volgens míjn app wel, dus ik ren naar de garage oOo ...
nee hoor, staat gewoon bij mij O-)
Herkenbaar, ik fluit hem dan altijd even terug

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Hansieo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:33:
Staat jullie auto soms óók ineens bij de buren?? (~30 mtr verderop!!)
Ja hoor, dan wordt de buurvrouw opgehaald 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 13:27
MaxxMark schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Sinds ik de p2 heb (eind 2020) heb ik nog nooit de normale sleutel gebruikt. De kleine sleutel hangt aan m’n sleutelbos. En nog nooit problemen mee gehad. Ook niet in het hoogtij slot/sleutel issues.
Hoe heb jij die sleutel aan je sleutelbos gekregen?
Ik heb gisteren enorm lopen kloten en ben benieuwd naar jou oplossing.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:03
Zijn er hier geen Plugsurfing gebruikers mbv de app in de Polestar?

Ik zie de app écht niet in de appstore van de p2 :?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
JaoZeetie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Dit heb ik ervan gemaakt, was wel behoorlijk pielen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIM0y_FK7paisWf4639FC4PoVqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jaJhd9pEribrhuWedrhX0x9J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37oJBfBemVBVuxZDmlk9_4W7TFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAYxgj6cuJVUyBWJEHRxjVBH.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyP6p6YBHXpLcHn7PTDznIe9Khs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WnPXGyIQYA88d79Mffyo5VE.jpg?f=fotoalbum_large

Kleinere sleutelring? Wel zorgen dat je goed voor het gaatje zit :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Hansieo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:04:

Ik gebruik de app op de telefoon. Is er wel een P2 app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansieo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:04:

Bedoel je misschien de app PlugShare, want die zie ik gewoon in de store voor de P2 staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Gisteren gemeld dat ik al even geen internet / GPS verbinding had en dat alle pogingen tot reset geen resultaat hadden. Had inmiddels de hoop op een DIY oplossing opgegeven en keek uit naar een garagebezoek volgende week.

Maar op wonderlijke wijze heeft de PS2 zichzelf weten te herstellen afgelopen nacht en na 2 dagen contactloos begon ineens mn spotify weer te spelen (eerlijk gezegd brullen; The White Stripes - Seven Nation Army 8) ) toen ik vanmorgen instapte.

Heel bijzonder natuurlijk en wilde dit kleine wonder (#selfhealingPS2power O-) ) even met jullie delen :? 8)7 .

[ Voor 5% gewijzigd door cornholio24 op 05-06-2022 16:30 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:03
@GuiltyNL @Verwijderd

Nee, plugshare heb ik.
En Plugsurfing op de mobielen ook.

Maar Plugsurfing heeft toch zo'n bijzondere band met Polestar? (kaartje/overeenkomst/tegoed)

Op de website van Plugsurfing zie je zelfs de Polestar als voorbeeld

Dan is het toch raar dat er geen Plugsurf app voor de Polestar/Volvo is?

of zie ik toch iets over het hoofdje :F

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

JaoZeetie schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Met redelijk wat kracht :)

Zal een foto maken als ik ze weer heb.

Ik ben vandaag achteloos zonder sleutels het huis uit gegaan en weggereden. Halverwege naar m’n bestemming zei m’n iPhone dat ik m’n sleutels had laten liggen. Blijkbaar werkte de digital key goed genoeg om het niet door te hebben. Op de terugweg moest ik wel expliciet m’n app ff starten (iOS) ik kon niet direct ontgrendelen.

Edit:

Inderdaad ook een kleinere sleutelring. Maar het was wel echt proppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqF692HgHlOpbmFaiZAt4zVWXwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8t7o8dihtkvsyls2jZqWsZC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door MaxxMark op 05-06-2022 17:44 . Reden: Plaatje ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Hansieo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:28:
@GuiltyNL @Verwijderd

Nee, plugshare heb ik.
En Plugsurfing op de mobielen ook.

Maar Plugsurfing heeft toch zo'n bijzondere band met Polestar? (kaartje/overeenkomst/tegoed)

Op de website van Plugsurfing zie je zelfs de Polestar als voorbeeld

Dan is het toch raar dat er geen Plugsurf app voor de Polestar/Volvo is?

of zie ik toch iets over het hoofdje :F
Wanneer ik inlog in de PlayStore en naar de Plugsurfing app ga zie ik wanneer ik druk op de knop "installeren op meerdere apparaten" : deze app is niet beschikbaar voor uw Polestar 2" o.i.d. Denk dus dat je op zoek bent naar iets dat (nog) niet bestaat. Mogelijk wordt Plugsurfing app geïntegreerd in de Polestar app, gelet op laatste berichten van Polestar per mail, waarover eerder hier. bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33

Freakie1NL

Grote Baas

Hoe werkt de (achteruitrij)camera eigenlijk met dit weer. Jaren een Auris Hybrid als leaseauto gehad. Zat hij boven de kentekenplaat en met dit weer nauwelijks bruikbaar.

Afgelopen jaren een ID.3 en 1 van de weinige positieve punten daarvan was dat de camera achter het logo zat. Dus altijd schoon. Zelfs met dit weer zag je alles.

Nu een Supurb als tijdelijke auto en helaas niets te zien met dit weer. Hoe zit dit bij een Polestar?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 23:35
Freakie1NL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:07:
Hoe werkt de (achteruitrij)camera eigenlijk met dit weer. Jaren een Auris Hybrid als leaseauto gehad. Zat hij boven de kentekenplaat en met dit weer nauwelijks bruikbaar.

Afgelopen jaren een ID.3 en 1 van de weinige positieve punten daarvan was dat de camera achter het logo zat. Dus altijd schoon. Zelfs met dit weer zag je alles.

Nu een Supurb als tijdelijke auto en helaas niets te zien met dit weer. Hoe zit dit bij een Polestar?
Achteruit rijden met een Polestar als het donker is of regent doe je op gevoel ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ypma
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 09:50
Wij hadden ook last van hete telefoons bij het draadloos laden. Ik dacht dat de spoeltjes misschien net niet lekker aansloten waardoor de lader extra hard ging laden en de hitte veroorzaakt. Nu leggen we ze andersom op de lader. D.w.z. nog steeds op de rug uiteraard maar met de bovenkant van het scherm naar boven en dus aansluit poortjes in de diepte ipv wat je gewend zou zijn om te doen. Sindsdien hebben we beide geen last meer van hete telefoons (Pixel 5 en iPhone 13 Pro Max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-09 09:39
ypma schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:59:
Wij hadden ook last van hete telefoons bij het draadloos laden. Ik dacht dat de spoeltjes misschien net niet lekker aansloten waardoor de lader extra hard ging laden en de hitte veroorzaakt. Nu leggen we ze andersom op de lader. D.w.z. nog steeds op de rug uiteraard maar met de bovenkant van het scherm naar boven en dus aansluit poortjes in de diepte ipv wat je gewend zou zijn om te doen. Sindsdien hebben we beide geen last meer van hete telefoons (Pixel 5 en iPhone 13 Pro Max)
Heb ik ook al geprobeerd, bij mij helpt dat niet helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Bij mij helpt dat met de ene telefoon wel, met de ander niet. Het opladen gaat dan nog steeds heel langzaam.

Vind het ook gek dat de optie om de pad uit te schakelen nog steeds verwijderd is uit de settings. Want van mij mag hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
GuiltyNL schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:11:
Bij mij helpt dat met de ene telefoon wel, met de ander niet. Het opladen gaat dan nog steeds heel langzaam.

Vind het ook gek dat de optie om de pad uit te schakelen nog steeds verwijderd is uit de settings. Want van mij mag hij uit.
Een zekering verwijderen helpt ook niet denk ik, dan schakel je ook de usb poorten uit (volgens de manual).
Ik leg m’n mobiel meestal in de armsteun.

[ Voor 4% gewijzigd door k-jah op 06-06-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Freakie1NL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 22:07:
Hoe werkt de (achteruitrij)camera eigenlijk met dit weer.

Hoe zit dit bij een Polestar?
Een beetje hit/miss. Waarschijnlijk afhankelijk van de wind. Over het algemeen gaat het wel. Regen gaat altijd wel weg, dus dan is het 1x ff naar. Dus dan is het rijden op zijspiegels en parkeersensoren.

Als ie echt vuil is moet je wel ff schoonmaken. heb ik zelf maar 2x moeten doen sinds eind 2020.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:47
Afgelopen weekend weggeweest richting Duitsland met de P2.1 software.

Daarbij viel me in positieve zin op dat bij de snellader nu de laadsnelheid significant sneller opgebouwd wordt, voorheen duurde het na de handshake ong. een minuut voordat 145+ kW bereikt werd en nu ging dat binnen enkele seconden.

Jammer alleen dat de bug met het verstellen van de laadlimiet voordat je gaat laden nog niet opgelost is. Die lijkt hij nog steeds pas bij de volgende rit te pakken.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Cheetar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:29:
Afgelopen weekend weggeweest richting Duitsland met de P2.1 software.

Daarbij viel me in positieve zin op dat bij de snellader nu de laadsnelheid significant sneller opgebouwd wordt, voorheen duurde het na de handshake ong. een minuut voordat 145+ kW bereikt werd en nu ging dat binnen enkele seconden.

Jammer alleen dat de bug met het verstellen van de laadlimiet voordat je gaat laden nog niet opgelost is. Die lijkt hij nog steeds pas bij de volgende rit te pakken.
Dit klopt. Op Facebook heeft Polestar aangegeven dat er wijzigingen in de laadcurve zijn. Ze noemden specifiek het “opbouwen” van de snelheid bij aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-3PNYfZE1oiAeh-J4Fwwsos2MM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTYhypLEEcKoOyiPYgJSDnBk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Rene op 06-06-2022 13:51 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Heeft iemand dit als eens eerder gezien?
Merk het alleen bij rotondes, niet bij normale afslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHPUi5a1l7IcS98zWuINqtyWmyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlV4hvq1ZkdxCf2IBbfWEJ8A.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Jur gen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:06:

[Afbeelding]
Dat is al tijden zo. Zou verholpen moeten zijn met de 2.1 update. Heb je die al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Rene schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:20:
[...]
Dat is al tijden zo. Zou verholpen moeten zijn met de 2.1 update. Heb je die al gehad?
Oh echt? Nooit opgevallen eerlijk gezegd. Nee ik wacht nog altijd op P2.1 zal vanzelf wel een keer voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Jur gen schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:06:

[Afbeelding]
Aantal keren gehad inderdaad. Ff console resetten en het is weer over. Het is inderdaad alleen bij rotondes... rechtdoor wordt dan 360 graden rond. Gekkenhuis!

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Ik heb met 2.1 ook nog steeds dat met het instellen van de laadtimers het drivers display en het centrale display niet matchen.
Ik dacht dat dit met 2.1 opgelost was. Iemand met 2.1 dit ook al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:20
Rene schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:20:
[...]

De XC40 heeft dit ook en is volgens mij geen AAOS dingetje maar gewoon een bug van/bij Maps. Ik heb het regelmatig gehad, zomaar vanuit het niets en dus zonder auto update. Maar er kon wel een Maps update zijn geweest. Daarna tijd goed gegaan en vorige week had ik het opeens weer een paar keer. Auto heeft geen update gehad (ik skip 2.1 nog even) dus daar kan het niet aan liggen.

Soms helpt een restart van het systeem even, maar soms komt het ook terug. Nu al een paar dagen geen last meer gehad en wederom geen auto update gehad :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Zojuist tijdens de Apple Keynote is een nieuwe versie van Apple CarPlay aangekondigd die meerdere schermen kan overnemen. Zoals die achter je stuur zit. Polestar stond bij de lijst met fabrikanten die dit gaan ondersteunen. En toevallig lees ik op Instagram (ceo polestar) dat morgen de polestar 3 wordt aangekondigd. Die zal dit dan wel ondersteunen. Ik hoop ook de polestar 2 nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
SpeedfreakR schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:55:
Zojuist tijdens de Apple Keynote is een nieuwe versie van Apple CarPlay aangekondigd die meerdere schermen kan overnemen. Zoals die achter je stuur zit. Polestar stond bij de lijst met fabrikanten die dit gaan ondersteunen. En toevallig lees ik op Instagram (ceo polestar) dat morgen de polestar 3 wordt aangekondigd. Die zal dit dan wel ondersteunen. Ik hoop ook de polestar 2 nog.
Dit:
https://www.macrumors.com...es-multi-display-carplay/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcSrj8Msv60H0KJ6uKjNgfksVn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbasgsSbmwDLeQnJjpmja0tj.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien ijdele hoop maar dit screenshot lijkt erg op de Polestar 2 setup. Hopen dat de nieuwe Carplay komend jaar ook naar onze mooie auto’s komt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
JoeMusashi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]

Misschien ijdele hoop maar dit screenshot lijkt erg op de Polestar 2 setup. Hopen dat de nieuwe Carplay komend jaar ook naar onze mooie auto’s komt!
Ik geloof dat niet. Ze doen er bijna twee jaar over om CarPlay uberhaupt in de P2 te krijgen. Wellicht dat ze het implementeren in de P3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
GuiltyNL schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Ik geloof dat niet. Ze doen er bijna twee jaar over om CarPlay uberhaupt in de P2 te krijgen. Wellicht dat ze het implementeren in de P3.
Dat. En denk dat de P2 het hardware matig niet aan kan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Ook dat met een CPU uit het jaar kruik (2015) in de P2. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
JoeMusashi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:06:
[...]

[Afbeelding]

Duurt sowieso nog 1,5 voordat apple hem released, dus denk dat de P2 niet ondersteunt zal worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik zat te theoretiseren dat dit misschien was waarom alles op de lange baan ging. Embargo’s en nda’s.

Maar zie nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uiCjNmtWDI0Emfth7Gs_fYytjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EslxLDiHjuevc9FUo3het8et.jpg?f=fotoalbum_large

Had alleen nooit verwacht dat het werkelijkheid zou kunnen worden. En moet het eerst nog maar zien ;)

Edit: er staat natuurlijk dat het komt naar “polestar cars”. Niet dat het ook naar de 2 komt. Zie je wel. Weer een beetje die dooie mus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MaxxMark op 06-06-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik geloof het als ik het zie. Maar zo specifiek als dit hebben we het volgens mij nog niet eerder gehad.. dus wie weet :)

Launching containers into space

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sandervd00
  • Laatst online: 08-09 23:38
VidaR-9 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Carplay is toch juist een H.264 video stream met een terugkoppeling van knoppen en touchscreen e.d.?

Edit: beetje oud, maar goed:
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2016/722
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2016/723

Het 'rekenwerk' gebeurd gewoon op je telefoon. Als CarPlay nu werkt, dan zullen toekomstige versies ook werken.

Ik denk wel dat het cockpit scherm een ander verhaal is. Ik heb daar eerder wat links van geplaatst en volgens mij was dat een combinatie tussen een RTOS (moet, want functionele veiligheid) en ook een stream (de kaart) vanuit AAOS. Geen idee hoe zoiets zich verhoudt tot CarPlay.

[ Voor 52% gewijzigd door sandervd00 op 06-06-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik snap dit niet helemaal? Is het niet zo dat elk iOS device straks nextgen CarPlay krijgt? Dat komt gewoon met de OTA van iOS.

Het is dan verder aan de autofabrikanten om de koppeling met de auto te maken. De Fb post is gewoon wazige marketing praat: ze noemen expliciet NIET de P2 maar slechts toekomstige Polestars.

Ik wacht het allemaal maar rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
Dubbele post…

[ Voor 97% gewijzigd door JoeMusashi op 06-06-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Dat is hem. Om het in perspectief te zetten. Mijn 2015 e-Golf draait ook de huidige generatie CarPlay. Dit wordt gewoon via IOS geüpdatet en heeft niks met de auto van doen.

En de P2 wordt niet genoemd. Slechts future cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
Rene schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:22:
[...]

Dat is hem. Om het in perspectief te zetten. Mijn 2015 e-Golf draait ook de huidige generatie CarPlay. Dit wordt gewoon via IOS geüpdatet en heeft niks met de auto van doen.

En de P2 wordt niet genoemd. Slechts future cars.
Blijft speculeren maar ze schrijven dat de next-gen Carplay naar Polestar auto’s komt in de toekomst. Dat sluit in principe niets uit maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Vandaag bij de snellader aangekomen van Ionity(Best), kreeg daar alleen maar foutmeldingen met m'n laadpas(MoveMove). Doorgereden naar Fastned en deze werkt uiteraard direct. Van 6% tot 53% ging feilloos met pieken naar 118kW. Bij 53% klapte hij ineens in een foutmelding en moest ik de kabel opnieuw connecten. Dit deed hij 3 maanden geleden ook al eens. Meer mensen hier wel eens last van gehad?

Software V2.1

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Hier is de bug mbt opladen tot bepaald percentage nog niet gefixt in 2.1. Auto stond op 100% en had hem weer terug gezet naar 90%, maar vannacht gewoon weer tot 100% geladen (uitgesteld laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Terrie schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:34:
Vandaag bij de snellader aangekomen van Ionity(Best), kreeg daar alleen maar foutmeldingen met m'n laadpas(MoveMove). Doorgereden naar Fastned en deze werkt uiteraard direct. Van 6% tot 53% ging feilloos met pieken naar 118kW. Bij 53% klapte hij ineens in een foutmelding en moest ik de kabel opnieuw connecten. Dit deed hij 3 maanden geleden ook al eens. Meer mensen hier wel eens last van gehad?

Software V2.1
Mijn laadpas is 1x geweigerd, bij Fastned (Peutie-Oost, rechtsachter). Kreeg de paal helemaal niet aan de praat. De andere paal daar deed het wel. Miscchien een storing in de paal... geen idee.

Ja hoor, hier ook al een aantal keren meegemaakt dat de connectie het niet goed deed. Met 2.0 bij een keer bij Fastned. Hij wilde daar helemaal niet laden. Kreeg hem niet aan de praat. Steeds een connectiefout. Een andere paal daar deed het wel.

Afgelopen week met 2.1 bij Shell, 3 keer een probleem na de eerste laadminuut of zo. Dus hij laadde wel degelijk een aantal procenten. 3x kabel eruit, opnieuw geconnect, sessie opnieuw starten.

De laatste keer heb ik de kabel een keer gedraaid, omdat ie nogal stug 1 kant in draaide. Daarna was het goed en laadde hij door tot ik het voldoende vond.

Voor mij is het een mechanisch probleem tot nu toe aan laadpaal kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024

Software V2.1
Naar mijn weten werkt MoveMove alleen binnen NL. Tenminste dat is me door mijn werkgever verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14

Software V2.1
Ik heb dat incidenteel ook wel eens gehad (bij Fastned), of dat die de paal helemaal weigert, maar heb wel altijd het idee dat het aan de paal ligt en niet de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 10:01
MaxxMark schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:04:

Had alleen nooit verwacht dat het werkelijkheid zou kunnen worden. En moet het eerst nog maar zien ;)

Edit: er staat natuurlijk dat het komt naar “polestar cars”. Niet dat het ook naar de 2 komt. Zie je wel. Weer een beetje die dooie mus ;)
Mijn ervaring met fabrikanten is dat dit een garantie is dat het juist NIET op de Polestar 2 zal komen (ook al lijkt het erop van wel) en dat ze daarom expliciet Polestar cars benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 10:01
MaxxMark schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:04:
Ik zat te theoretiseren dat dit misschien was waarom alles op de lange baan ging. Embargo’s en nda’s.

Maar zie nu dit:
[Afbeelding]

Het interessante hier is "later this month". Ik heb ook vernomen van Polestar klantenservice/support dat release 2.2 (waarin data via USB gefixt zou moeten zijn) in week 25 beschikbaar zou komen. Ik dacht eerst dat het een tikfout was omdat dat zo snel na 2.1 is, maar nu ik dit lees, zou dat idd wel eens kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

pique schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Naar mijn weten werkt MoveMove alleen binnen NL. Tenminste dat is me door mijn werkgever verteld.
Ik heb een Belgische Shell Recharge kaart van LeasePlan maar woon in NL. Op de kaart staat "Valid in BE".
Toen ik met LeasePlan belde (voor mijn eerste laadsessie) vertelden zij mij dat het niet mogelijk was om de kaart te blokkeren per land. Ik kon dus gewoon overal laden. Handig dus dat ik gewoon in NL kan laden, waar ik woon, en in Belgie waar ik werk.

Vanuit de werkgever zijn ze wel van plan het laden te limiteren tot BeNeLux in mijn geval. Maar daar heb ik nog niets over gehoord. Misschien wordt het een soort fair-use...

Voor de zekerheid heb ik prive afgelopen week wel een Engie tag aangeschaf... mocht ik ergens staan en mijn Shell kaart het niet doet. Die Engie pas zou het in 27 landen moeten doen. Met de vakantie voor de deur een fijn gevoel.

Je zou je MoveMove kaart even kunnen proberen net over de grens... weet niet of dat voor je te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:16
Juancho schreef op maandag 6 juni 2022 @ 19:36:
[...]

De XC40 heeft dit ook en is volgens mij geen AAOS dingetje maar gewoon een bug van/bij Maps. Ik heb het regelmatig gehad, zomaar vanuit het niets en dus zonder auto update. Maar er kon wel een Maps update zijn geweest. Daarna tijd goed gegaan en vorige week had ik het opeens weer een paar keer. Auto heeft geen update gehad (ik skip 2.1 nog even) dus daar kan het niet aan liggen.

Soms helpt een restart van het systeem even, maar soms komt het ook terug. Nu al een paar dagen geen last meer gehad en wederom geen auto update gehad :)
Dit is gefixt in P2.1. Het scherm achter je stuur draait apart van AAOS (want veiligheid) maar krijgt een datastream vanuit AAOS aangeleverd met o.a. kaart- en navigatieinformatie vanuit Google Maps. Blijkbaar zat er in de interpretatie van die data een bug waardoor het verkeerde icoon zichtbaar werd. Of Google heeft ongevraagd iets aangepast. Verklaart ook waarom dit voor andere apps niet zo makkelijk te gebruiken is omdat daarvoor de software die het display achter je stuur aanstuurt moet worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
In de categorie app-nieuws: met de laatste update van ABRP is de interface wat sneller geworden. Met de huidige interface is het ook wat logischer geworden. Lekker gedetailleerd plannen en dan de laadpunten naar Google Maps delen voor preconditioning!

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 07-06-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
https://www.xda-developers.com/polestar-2-apple-carplay/amp/

In dit artikel wordt dus weer specifiek gezegd dat de P2 wel het nieuwe multiscreen carplay gaat krijgen. Zou zelfs de eerste zijn.. ben benieuwd

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
NickSsss schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:38:
https://www.xda-developers.com/polestar-2-apple-carplay/amp/

In dit artikel wordt dus weer specifiek gezegd dat de P2 wel het nieuwe multiscreen carplay gaat krijgen. Zou zelfs de eerste zijn.. ben benieuwd
Alleen verwijst dat artikel naar de Tweet van Polestar, die niet aangeven welke Polestar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
JTHZZ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:18:
In de categorie app-nieuws: met de laatste update van ABRP is de interface wat sneller geworden. Met de huidige interface is het ook wat logischer geworden. Lekker gedetailleerd plannen en dan de laadpunten naar Google Maps delen voor preconditioning!
Kun je uitleggen hoe ik de laadpunten in ABRP naar GM kan delen? kan dit vanuit de ABRP app?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Polestar 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZiTfPERV7Zp8AzgnGGcH8Zw2ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiFo4uaHzLZnfIe6TQdrRQdQ.jpg?f=fotoalbum_large

bron: https://www.instagram.com/p/CegID7hjxc8/

Meer info: https://media.polestar.com/nl/nl/media/pressreleases/653587
Pas in oktober meer foto's en informatie. Wat we weten is dus 600km op een accu (wltp).

[ Voor 15% gewijzigd door SpeedfreakR op 07-06-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdtweaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-02-2023
iRenik schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Nou snelle update maar het schijnt zo goed als geregeld te zijn. Mijn Volvo dealer heeft alle updates geïnstalleerd en alles werkt perfect. De auto wordt nu door Polestar herkend als NL auto en het bedrijf waar die vandaan komt kan nu de update bestellen die OTA dan komt. Ben benieuwd!
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen als ik vragen mag :-)? Ik probeer al geruime tijd een Performance Upgrade erop te krijgen (Belgische Auto geïmporteerd naar Nederland).

Bij Polestar Support lijkt niemand me verder te kunnen helpen, online lees ik wel her en der mensen die het gelukt is.

Erg frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
SpeedfreakR schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:24:
Polestar 3

[Afbeelding]

Pas in oktober meer foto's en informatie. Wat we weten is dus 600km op een accu (wltp).
[Video: https://www.polestar.com/dato-assets/11286/1654583937-polestar3_shapeofthingstocome_greycar_22s_no-sound_16-9_220511_web-version.mp4]

Ik moet er denk ik aan wennen, maar ik geloof niet dat ik de P3 tot op dit moment aantrekkelijk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door GuiltyNL op 07-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb sinds een dag of 4 nu een variabel licht klik geluid links achter het stuur wat alleen voorkomt als de auto energie regenereert. Dit is echt een hinderlijk geluid, meer mensen last van? Als ik zelf op het rempedaal druk hoor ik het niet maar met OPD op middel zwaar is het meteen herkenbaar...

Ik hoop maar niet dat er iets stuk is.
Moet je voor een check dan via Polestar support of meteen naar de Volvo garage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 23:35
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:47:
[...]

[Video]

Ik moet er denk ik aan wennen, maar ik geloof niet dat ik de P3 tot op dit moment aantrekkelijk vind.
Same, hoop overdreven franjes/spoilertjes en dergelijke, terwijl de P2 juist redelijk ingetogen en understated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
ach-jee schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:17:
[...]

Same, hoop overdreven franjes/spoilertjes en dergelijke, terwijl de P2 juist redelijk ingetogen en understated is.
Van de zijkant lijkt het een beetje op de C40 Recharge maar dan met een iets meer gestroomlijnde voorkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Ik vind hem veel gestrekter ogen dan een C40. Minder aflopend lijkt het ook. Ik vind het zo op het eerste gezicht wel een dik ding. Zal wel aan de prijs worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Polestar 3

[Afbeelding]

En 600km WLTP betekent ongeveer 470-480 km daadwerkelijk bereik (een model 3 heeft bijvoorbeeld een WLTP van 614, maar dan betekent 485 km echt bereik onder een beetje snelweg rijden).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
Super interessant wat er gisteren door Apple is gepresenteerd in relatie tot de "user experience" in een auto!! We zien hier de eerste stapjes van een project wat al jaren geleden is gestart: Apple waagt zich in de "automotive industry".

Komt dit dan naar de Polestar 2? Dat zou zomaar kunnen, alles ligt in het midden nu! Er is geen reden om aan te nemen dat het niet zou kunnen op een Polestar 2. De hardware van de Polestar heeft er niet zoveel mee te maken, CarPlay is daarvoor op dit moment meer een schil om het operating system van een auto heen, bedoeld om de gebruikerservaring te verrijken. En dit operating system is Google Automotive, dat zelf verantwoordelijk is voor het aansturen van de hardware. CarPlay zal dus initieel voornamelijk de User Experience-schil vervangen, en via Google Automotive met de hardware van de auto praten. De ontwikkeling die we nu zien heeft natuurlijk alles te maken met grote stromingen binnen het consumentengedrag, zoals het niet meer in bezit hebben van eigen auto's maar deze delen... gecombineerd met zo goed als zelfrijdende auto's, transport "on demand", etc. Door de gebruikersinterface los te koppelen van de onderliggende auto heb je in alle autos dezelfde ervaring, dat is een heel groot voordeel: je eigen muziek, instellingen voor de stoel, klimaat... het verhuist gewoon met je mee naar een andere auto! De strakke functionele en technische scheiding tussen het aansturen van de hardware in een auto en het gebruiken van de auto zie je nu al in je Polestar. Zowel Polestar als Volvo (XC/C) delen dezelfde basis, maar qua interface, functionaliteit en user-experience zijn deze toch verschillend. Er is een mega-revolutie opgestart die de complete auto-industrie 180 graden zal draaien, met de tech-giganten uit Silicon Valley aan het roer! We zitten in een hele spannende fase wat dat betreft, alle aandacht gaat op dit moment (terecht) uit naar de energie-transitie die zich vertaald naar elektrisch rijden, maar deze revolutie komt er meteen achteraan!

Autofabrikanten "degraderen" hierbij naar producenten van een consumptiegoed, auto's evolueren naar rijdende computers waarbij de giganten uit Silicon Valley de teugels overnemen. Bestaande merken met hun waarden zullen zichzelf opnieuw moeten uitvinden om onderscheidend te blijven, er zal daarbij een shake-out plaatsvinden waarbij traditionele fabrikanten het loodje leggen en nieuwe zullen opstaan. Dit proces is al verder dan menigeen zich realiseert, daarom is de aankondiging van Apple gisteren als een shock door de autoindustrie gegaan, en is de keuze van Polestar (en Volvo) om al vroeg met zo'n gigant in de weer te gaan een strategische keuze: stikken of slikken! De toekomst is natuurlijk niet in beton gegoten, maar bovenstaand is een reëel scenario en de auto-industrie is aan zet. Onze favoriete fabrikant heeft haar keuze al gemaakt, we zijn early adopties van het transport van de toekomst!

Just a thought ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Polestar 3

Zal misschien toch eens moeten horen.

Als de range zoveel beter is dan de 2 zal het misschien de moeite zijn. Benieuwd of België bij de initiële landen zal zitten en wat de prijs zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:44
kmser schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Als de range zoveel beter is dan de 2 zal het misschien de moeite zijn. Benieuwd of België bij de initiële landen zal zitten en wat de prijs zal zijn.
Die P3 staat tegenover een XC90, dus de meesten hier kunnen direct stoppen met dromen, die gaat met gemak over de 100k.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
kmser schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Rijd jij zoveel dat je die extra range nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:24:
[...]

Rijd jij zoveel dat je die extra range nodig hebt?
Eigenlijk wel. Momenteel doe ik gemiddeld 3 maal per maand een rit waarbij ik 300km effectieve range op de snelweg nodig heb en de 2 haalt dat niet bij mij. En op de meeste van mijn bestemmingen kan ik niet laden.
guido66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Die P3 staat tegenover een XC90, dus de meesten hier kunnen direct stoppen met dromen, die gaat met gemak over de 100k.
Ik ging eerder gokken op een 80k. Als die duurder is komen we bij interessantere wagens uit. Als mijn budget 100k was zou de taycan sport tourismo de makkelijke keuze zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@GeurtG mooi verhaal en mooie (bijna utopische) gedachte, maar de realiteit is zeer waarschijnlijk wat weerbarstiger. Ja, het zou fantastisch zijn wanneer je telefoon de kern kan en mag zijn van alles wat je ziet. Maar dat gaat dikke kans niet gebeuren.

Waarom niet? Alle instrumenten die (bijna letterlijk) met leven en dood te maken hebben moeten werken als real-time systemen. Een weigerende kilometertellerindicator of vermogensindicator is gewoon iets wat niet gaat mogen. En aangezien een telefoon vanuit het perspectief van een auto een black-box is zal een auto zich nooit afhankelijk gaan laten zijn van wat dáár gebeurt.

Nu zou je kunnen denken dat de auto een interface zou kunnen ontsluiten naar iets als een telefoon en zo die info in near-real-time aan kan bieden. Maar dan nog zal de telefoon verantwoordelijk gaan zijn voor het weergeven van die informatie. Dat is een verantwoordelijkheid die de telefoon niet op zich kan nemen en een verantwoordelijkheid die de fabrikant van de auto niet uit handen wil geven.

Zoals ik het altijd heb begrepen is het hele instrumenten display van de P2 opgedeeld in meerdere display-layers waarbij het instrumentarium real-time is. Dat is skin-baar in samenwerking met de (auto)fabrikant, maar afhankelijk van AAOS en dus Google. Daarnaast is er een display-layer waarop non-realtime informatie kan draaien. Ofwel hetgeen waar Google Maps op weergegeven wordt.

En daarnaast hebben we nog het infotainment systeem (op het middenconsole).

ALS er iets (meer) vrijgegeven zal worden dan zal het de layer zijn waarop Google Maps draait. En met heel veel geluk zou dat deel beschikbaar gesteld kunnen worden aan Apple CarPlay.

Maar ik verwacht niet dat het volledige instrumentendisplay beschikbaar gaat worden op een manier zoals jij het beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Vandaag is trouwens mn P2 bij de garage geweest voor allerhande probleempjes. Misschien interssant om de probleempjes te noemen en de ogenschijnlijke oplossing te noemen :)

Spiegels klapten niet ver genoeg in of uit, of kwamen niet terug in de juiste positie
Er is een softwarereset gedaan (ik gok specifiek voor de spiegels, want ik was geen enkele instelling kwijt). Een van de vele (zo ik van hem begreep) onderdelen die daadwerkelijk met alleen een softwarewijziging te fixen is

Outside speaker malfunction
Achteruitrijgeluid en AVAS deed helemaal niets meer. Speaker vervangen

Rechter achterwiel gaf piepjes, werd frequenter bij toename snelheid, hoofdzakelijk bij bochten naar links. Geluid nam toe wanneer het warmer weer is, en nam af (of was weg) bij koud weer
Bleef aanhouden, ook na krachtig remmen. Remblok had uitstekende delen die bijgeschuurd/bijgevijld waren. Daarnaast was een onderdeel (ik wil zeggen dat de zuigers niet goed liepen) gesmeerd omdat die niet goed terugkeerde naar zn neutraal stand.

Helaas was m'n auto te vroeg voor de CarPlay update. Dus ik heb nog steeds helaas dezelfde software versie ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Playgarden schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Kun je uitleggen hoe ik de laadpunten in ABRP naar GM kan delen? kan dit vanuit de ABRP app?
Op het laadpunt klikken in ABRP en dan onderaan op Delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:56
kmser schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Eigenlijk wel. Momenteel doe ik gemiddeld 3 maal per maand een rit waarbij ik 300km effectieve range op de snelweg nodig heb en de 2 haalt dat niet bij mij. En op de meeste van mijn bestemmingen kan ik niet laden.
Jij haalt geen 300 snelweg kilometers? Ik rijd al sinds ik de auto heb 2x per week een trip van 338km (heen en terug) waarvan 326 km snelweg.

Ik zet de ACC altijd op 110 km/u en kom dan afhankelijk van de omstandigheden thuis met tussen de 12% en 1% acculading. (alleen toen het een keer flink vroor heb een stuk 90 moeten rijden om het te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 07:22
JTHZZ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Op het laadpunt klikken in ABRP en dan onderaan op Delen.
Ik heb dit vorige week gedaan om me voor te bereiden op onze vakantie naar Italie, maar krijg dan de coordinaten te zien in google maps. Ik moet dan nog zelf op de kaart inzoomen om de laadpaal te selecteren, omdat ik anders geen voorverwarde auto heb bij aankomst toch? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
barryNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Ik heb dit vorige week gedaan om me voor te bereiden op onze vakantie naar Italie, maar krijg dan de coordinaten te zien in google maps. Ik moet dan nog zelf op de kaart inzoomen om de laadpaal te selecteren, omdat ik anders geen voorverwarde auto heb bij aankomst toch? :-)
In mijn ervaring herkent GM meestal de laadpaal wel. Soms inderdaad niet, moet je even nakijken in je routeplanning, dan zie je het meestal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

_--[]--__ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Jij haalt geen 300 snelweg kilometers? Ik rijd al sinds ik de auto heb 2x per week een trip van 338km (heen en terug) waarvan 326 km snelweg.

Ik zet de ACC altijd op 110 km/u en kom dan afhankelijk van de omstandigheden thuis met tussen de 12% en 1% acculading. (alleen toen het een keer flink vroor heb een stuk 90 moeten rijden om het te halen).
Als ik 100km/h rijd, kom ik op waardes tussen 16.4 - 16.8 kWh/100km. OK, dat was wel met het goede weer van onlangs en 19 inch.

Anyway, al zou ik me beperken tot 80% van de accu capaciteit (tussen 10% en 90% SOC blijven), dan heb je het nog over 62,4 kWh van de 78 kWh. Deel ik dat door 16,8, dan heb je 371km. Hier mag nog wat marge af, gezien je natuurlijk niet alleen snelweg rijdt en als je een bocht neemt, dan wordt het vebruik gelijk fors hoger.

Maar 300km (weliswaar zonder fun) zou mijn inziens geen uitdaging moeten zijn.

De single motor zou nog zuiniger moeten zijn.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
T4rsonis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:01:
Ik heb sinds een dag of 4 nu een variabel licht klik geluid links achter het stuur wat alleen voorkomt als de auto energie regenereert. Dit is echt een hinderlijk geluid, meer mensen last van? Als ik zelf op het rempedaal druk hoor ik het niet maar met OPD op middel zwaar is het meteen herkenbaar...

Ik herken het geluid. Ik vermoed dat het een relais is. Ik maak me er geen zorgen om. En als het je hindert: zet wat leuke muziek op, zo luid is het getik nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
T4rsonis schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:01:

Ik heb exact hetzelfde! En ook pas sinds kort, ik vermoed zelf sinds de 2.1 update.

@Highland het zal ongetwijfeld geen kwaad kunnen, maar ik vind het wel behoorlijk irritant. Het was er voorheen 100% zeker niet. Ik rij graag zonder muziek en dan valt het best wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
_--[]--__ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Ik rij voornamelijk in België, en ik rij 126 à 130. Gemiddeld verbruik dan ligt boven de 25KWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:56
kmser schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Ik rij voornamelijk in België, en ik rij 126 à 130. Gemiddeld verbruik dan ligt boven de 25KWh/100km.
Tja, als ik in BE of DE zou wonen, zou ik waarschijnlijk ook geen 300 km halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VidaR-9 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! En ook pas sinds kort, ik vermoed zelf sinds de 2.1 update.

@Highland het zal ongetwijfeld geen kwaad kunnen, maar ik vind het wel behoorlijk irritant. Het was er voorheen 100% zeker niet. Ik rij graag zonder muziek en dan valt het best wel op.
Ook ik herken het als iets van de laatste tijd. Het klinkt soms heel erg zenuwachtig alsof het twijfelt over z'n keus. Het klonk mij ook als een soort relais oid. Een beetje ook zoals wat je (soms) hoort als je het ga(s)pedaal indrukt, ook dan hoor je een heel subtiel klikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Zijn er nog meer mensen die de 2.1 update ook nog niet gepusht hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
MaxxMark schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:35:
@GeurtG mooi verhaal en mooie (bijna utopische) gedachte, maar de realiteit is zeer waarschijnlijk wat weerbarstiger. Ja, het zou fantastisch zijn wanneer je telefoon de kern kan en mag zijn van alles wat je ziet. Maar dat gaat dikke kans niet gebeuren.

Waarom niet? Alle instrumenten die (bijna letterlijk) met leven en dood te maken hebben moeten werken als real-time systemen. Een weigerende kilometertellerindicator of vermogensindicator is gewoon iets wat niet gaat mogen. En aangezien een telefoon vanuit het perspectief van een auto een black-box is zal een auto zich nooit afhankelijk gaan laten zijn van wat dáár gebeurt.

Nu zou je kunnen denken dat de auto een interface zou kunnen ontsluiten naar iets als een telefoon en zo die info in near-real-time aan kan bieden. Maar dan nog zal de telefoon verantwoordelijk gaan zijn voor het weergeven van die informatie. Dat is een verantwoordelijkheid die de telefoon niet op zich kan nemen en een verantwoordelijkheid die de fabrikant van de auto niet uit handen wil geven.

Zoals ik het altijd heb begrepen is het hele instrumenten display van de P2 opgedeeld in meerdere display-layers waarbij het instrumentarium real-time is. Dat is skin-baar in samenwerking met de (auto)fabrikant, maar afhankelijk van AAOS en dus Google. Daarnaast is er een display-layer waarop non-realtime informatie kan draaien. Ofwel hetgeen waar Google Maps op weergegeven wordt.

En daarnaast hebben we nog het infotainment systeem (op het middenconsole).

ALS er iets (meer) vrijgegeven zal worden dan zal het de layer zijn waarop Google Maps draait. En met heel veel geluk zou dat deel beschikbaar gesteld kunnen worden aan Apple CarPlay.

Maar ik verwacht niet dat het volledige instrumentendisplay beschikbaar gaat worden op een manier zoals jij het beschrijft.
Ja, beetje dromerig vooruitkijken mag toch O-)

Time will tell, er zijn al miljarden geïnvesteerd in "automotive" door de tech-reuzen, dat is vast niet allemaal besteed aan een skin. Ik denk dat de ambities van Apple dan ook wat verder rijken dan alleen een schil en Google Automotive zou kunnen gaan vervangen. Dat zal de reden zijn waarom Apple ook samenwerkt met de fabrikanten van de auto zelf, en niet met de leverancier van de real-time layer ;) . Wat wij nu zien is slechts het topje van de ijsberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Jur gen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:35:
Ik heb 'm nog niet, maar de drang om een update te willen ontvangen is niet meer zo hoog bij mij, haha. De features en updates zijn elke keer zo minimaal dat ik er weinig van merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
[...]

Is zo. Had zelf dan ook niet voor de Polestar gekozen denk ik.

Ik rij zelf meerdere keren per week 230km op een dag en dat is ook gelijk m’n max per dag uitgezonderd van wat incidentele ritten. Dus dat was voor mijzelf de kritische grens: 250km zonder m’n rijstijl aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
VidaR-9 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Is zo. Had zelf dan ook niet voor de Polestar gekozen denk ik.

Ik rij zelf meerdere keren per week 230km op een dag en dat is ook gelijk m’n max per dag uitgezonderd van wat incidentele ritten. Dus dat was voor mijzelf de kritische grens: 250km zonder m’n rijstijl aan te passen.
Momenteel is er heel weinig keuze. De Tesla heeft zeker zijn problemen en is duurder in leasing en de BMW i4 is nog duurder en niet leverbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Toch klopt er dan iets niet want ook aan die snelheden blijf ik echt wel onder de 25. Rij je dan niet misschien nog een stukje sneller? Ik ken dat soort hoog verbruik eigenlijk alleen van mijn ritjes in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue eyes
JTHZZ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:46:
[...]

Toch klopt er dan iets niet want ook aan die snelheden blijf ik echt wel onder de 25. Rij je dan niet misschien nog een stukje sneller? Ik ken dat soort hoog verbruik eigenlijk alleen van mijn ritjes in Duitsland.
Er zijn een aantal rijders die in relatie tot veel andere rijders, net de verkeerde auto hebben, die gewoon meer verbruikt....

Ik zit er een beetje tussen, maar meer naar boven dan beneden.
Op CC, 105 km/uur haal ik 21 kWh per 100 km...... Ik heb dus een van de onzuinige series denk ik. Ik heb wel 20" velgen, dat maakt ook 30 km verschil.

Is al veel over gesproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
Check even of het automatisch downloaden van een software update aan staat.
Bij mij stond hij opeens op UIT zonder dat ik iets had aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
blue eyes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Er zijn een aantal rijders die in relatie tot veel andere rijders, net de verkeerde auto hebben, die gewoon meer verbruikt....

Op CC, 105 km/uur haal ik 21 kWh per 100 km...... Ik heb dus een van de onzuinige series denk ik. Ik heb wel 20" velgen, dat maakt ook 30 km verschil.

Ik haal dan 18-19 en dat is met 19 inch. Volgens mij is het verschil met 20” groot, dat is hier al vaak aangetoond en verklaart de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
ARR63 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:54:
[...]
Check even of het automatisch downloaden van een software update aan staat.
Bij mij stond hij opeens op UIT zonder dat ik iets had aangepast.
Al gedaan, maar ik krijg hem niet binnen. Wellicht gewoon even wachten nog, blijkbaar is de uitrol nog altijd gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Mjah, hier ook 20" en bij rustig (lees: op de ACC met 108km/h ingesteld) rijden haal ik zo 20 a 21kWh/100km. Bij een beetje doorrijden 26kWh/100km en bij planken.. tsja.. :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Zoals die van mij, de buurman heeft ook een P2 en de auto's staan 2 meter van elkaar vandaan geparkeerd. Als hij dezelfde korte route rijdt (19") dan duikt hij binnen de korste keren onder de 20. Terwijl ik soms eindig op 28 bijvoorbeeld.

Eerder is er een internationale P2 geweest waar iets van de leidingen van de conditionering van de accu geblokkeerd waren of niet goed werkten, hierdoor nam het verbruik vanwege de niet goed werkende conditionering (koelen of verwarmen van de accu) gigantisch toe.

Ik denk dat dat bij mij aan de hand is. Want mijn verbruik is alleen normaal als ik in de sweet spot zit van de temperatuur en dat is zo 20 tot 22 graden buiten. Alles erboven of eronder zorgt voor een gigantische toename in verbruik. Ook in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 16:09
GuiltyNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Zoals die van mij, de buurman heeft ook een P2 en de auto's staan 2 meter van elkaar vandaan geparkeerd. Als hij dezelfde korte route rijdt (19") dan duikt hij binnen de korste keren onder de 20. Terwijl ik soms eindig op 28 bijvoorbeeld.

Eerder is er een internationale P2 geweest waar iets van de leidingen van de conditionering van de accu geblokkeerd waren of niet goed werkten, hierdoor nam het verbruik vanwege de niet goed werkende conditionering (koelen of verwarmen van de accu) gigantisch toe.

Ik denk dat dat bij mij aan de hand is. Want mijn verbruik is alleen normaal als ik in de sweet spot zit van de temperatuur en dat is zo 20 tot 22 graden buiten. Alles erboven of eronder zorgt voor een gigantische toename in verbruik. Ook in de zomer.
Dat is herkenbaar ik zit momenteel ook eerder op 24 tot 30 qua verbruik.

Denk dat het ook iets met mijn onrustige rijstijl te maken heeft |:( En dan bedoel ik niet eens een snelle rijstijl. Alleen als ik met adaptive CC aan rijdt (met 100 KM) haal ik waarden van 18 - 21). Heb wel de 20 inch banden dus dat zal ook niet echt helpen.

Dit weekend ga ik met de schoon familie naar Brabant dus dan zal ik de hele rit met Adaptive CC aan blijven rijden en meten wat dan het verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Het grootste verschil ten opzichte van mijn buurman zit in de eerste 20 kilometer, dan conditioneert de auto de batterij het meest. Maar ik heb ook 20", maar de test is gedaan binnen de bebouwde kom en dus met beperkte snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:40
Wat een hoge verbruiken. Ik rij met mijn SRSM (105 km/h op de CC) en met OPD op de middelstand ongeveer 15,5 kWh/100km op de teller. Wanneer ik kijk naar wat ik aan kWh heb geladen dan kom ik iets hoger uit (ca 17 kWh/100km).

Ik ben wel heel erg van het nieuwe rijden en zo, maar rij verder gewoon lekker vloeiend met het verkeer mee. En ik heb ECO-klimaat aan. En 19".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Highland Jij hebt ook een van de nieuwere P2's. Ik heb één van de eerste P2's en daar zijn soms issues mee, al ontkent Polestar dat keihard en wordt er dus niets mee gedaan.

In Duitsland (dacht ik) had een rijder zijn eerdere P2 geruild voor eenzelfde, maar nieuwer exemplaar en zijn verbruik was met die nieuwere P2 plots een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Highland schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:19:
Wat een hoge verbruiken. Ik rij met mijn SRSM (105 km/h op de CC) en met OPD op de middelstand ongeveer 15,5 kWh/100km op de teller. Wanneer ik kijk naar wat ik aan kWh heb geladen dan kom ik iets hoger uit (ca 17 kWh/100km).

Ik ben wel heel erg van het nieuwe rijden en zo, maar rij verder gewoon lekker vloeiend met het verkeer mee. En ik heb ECO-klimaat aan.
ECO aan, 105 CC bij vertrek huis, CC eraf 130 km verder. En terug idem.
Verbruik is dan 21,5 / 22 kWh gemiddeld, uit Excel waarbij ik km stand tegen laad data aanhoudt.
Geen planken of gassen...... (dan fors hoger).
Model '22, 5000 km op de teller, eind april geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
blue eyes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:13:
[...]

ECO aan, 105 CC bij vertrek huis, CC eraf 130 km verder. En terug idem.
Verbruik is dan 21,5 / 22 kWh gemiddeld, uit Excel waarbij ik km stand tegen laad data aanhoudt.
Geen planken of gassen...... (dan fors hoger).
Model '22, 5000 km op de teller, eind april geleverd.
20” neem ik aan? Want met 19” haal ik dan zeker 18-19kWh of lager (rij meestal 110)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ja, met 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Ik haal qua verbruik met mijn launch edition inclusief PP nu op lange afstanden makkelijk een verbruik van ongeveer 19 kw/h op 110 km/h met adaptive CC zoveel als mogelijk aan en OPD op maximaal. Tevreden over, prima bereik.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Pagina: 1 ... 91 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.