Ik gebruik alleen nog maar digital key. Die sleutels heb ik al opgeborgenJaoZeetie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:09:
Wat is jullie ervaring met de (kleine) transpondersleutel?
Ik durf hem niet alleen mee te nemen als ik ver van huis ben, maar dat is nergens op gebaseerd. Gebruiken jullie diezelfde sleutel of alleen de standaard sleutel met knoppen EN het losse sleutelblad?
Sinds ik de p2 heb (eind 2020) heb ik nog nooit de normale sleutel gebruikt. De kleine sleutel hangt aan m’n sleutelbos. En nog nooit problemen mee gehad. Ook niet in het hoogtij slot/sleutel issues.JaoZeetie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:09:
Wat is jullie ervaring met de (kleine) transpondersleutel?
Ik durf hem niet alleen mee te nemen als ik ver van huis ben, maar dat is nergens op gebaseerd. Gebruiken jullie diezelfde sleutel of alleen de standaard sleutel met knoppen EN het losse sleutelblad?
Het liefst laat ik ook die achter en gebruik ik de digital key alleen. Maar die geeft bij mij nog steeds regelmatig problemen. Als die stabiel is wil ik op mijn frequente locaties één vd 3 sleutels hebben liggen zodat ik het wel aandurf
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Gisteren de OTA naar 2.1 uitgevoerd terwijl hij aan de oplader hing. Bij andere OTA’s haalde ik hem eraf vóór het updaten.
De update ging wel goed, maar laden lukte niet meer. Paar keer kabel eruit gehaald en erin gedaan. Auto vergrendelen en ontgrendelen en nog een keer proberen. Zonder succes.
Vervolgens de kabel er maar uitgehaald en de paal (EVBox) gerest en een nachtje geslapen. Zonet deed hij t direct 🙈 Die nachtjes slapen doen echt wonderen bij de P2 😎
De update ging wel goed, maar laden lukte niet meer. Paar keer kabel eruit gehaald en erin gedaan. Auto vergrendelen en ontgrendelen en nog een keer proberen. Zonder succes.
Vervolgens de kabel er maar uitgehaald en de paal (EVBox) gerest en een nachtje geslapen. Zonet deed hij t direct 🙈 Die nachtjes slapen doen echt wonderen bij de P2 😎
XPENG G9 Performance 2024
Ik heb mijn privacy shades terug gestuurd, omdat het niet echt monteren is met die metalen clipjes. Ze komen onder tegen het raam aan en het voelt alsof ze te strak zitten, waardoor ze niet goed blijven zitten. Ik heb nog contact gehad met support, maar die gaven aan dat het goed gemonteerd zat. Ik heb nu de ramen laten blinderen met folie.Freakie1NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Bedoel je dat als je het raam open/dicht doet dit tegen het ruit aankomt c.q. kan bekrassen?
Had de mijne al besteld want lange levertijden maar nu toch onverwachts snel gehad. Mijn P2 heb ik nog niet.
Bij mijn ID.3 ook zonnescherm geplaatst, zelfde montage mogelijkheid en dat werkte perfect. Maar was VW orgineel.
Dit is ook een beetje opgeruimd nu (‘beheren’)k-jah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:56:
Er is vandaag ook een nieuwe versie van de app uit!
Zie in eerste instantie nu een “opnieuw proberen” als de data niet opgehaald kan worden van de wagen. Dus je moet niet meer de app geforceerd afsluite, handig!
Edit: iOS
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/EQPYxScH0H0F13sm9RKMkaaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik twijfel er over of dat inderdaad altijd werkt, vaak heb ik gemerkt dat het geforceerd afsluiten een beter resultaat heeft.k-jah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:56:
Er is vandaag ook een nieuwe versie van de app uit!
Zie in eerste instantie nu een “opnieuw proberen” als de data niet opgehaald kan worden van de wagen. Dus je moet niet meer de app geforceerd afsluite, handig!
Edit: iOS
[Afbeelding]
Overigens is er een hidden feature (al een paar versies lang) dat je (iig in iOS) een swipe-down/pull-down kunt doen om een refresh te doen. Je ziet dan de items weer 'faden' en de informatie opnieuw ophalen. Maar in die situatie ook heb ik soms gemerkt dat het hard killen en herstarten beter resultaat heeft.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik zou alleen graag hebben dat ze onderscheid maken tussen 'niet verbonden' en 'niet geactiveerd'. Want volgens mij wordt met 'niet verbonden' bedoeld dat de telefoon geen near-communication verbinding met de auto heeft. En niet dat de digital key enabled/disabled is.JTHZZ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:49:
[...]
Dit is ook een beetje opgeruimd nu (‘beheren’)
[Afbeelding]
Dan staat er toch Activeren (als link) ipv Verbonden/Niet verbonden?MaxxMark schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Ik zou alleen graag hebben dat ze onderscheid maken tussen 'niet verbonden' en 'niet geactiveerd'. Want volgens mij wordt met 'niet verbonden' bedoeld dat de telefoon geen near-communication verbinding met de auto heeft. En niet dat de digital key enabled/disabled is.
Dank. Stuur die van mij dan nu terug. Mijn P2 ontvang ik pas in oktober. Dus dan te laat om ze nog terug te sturen.wheels533 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Ik heb mijn privacy shades terug gestuurd, omdat het niet echt monteren is met die metalen clipjes. Ze komen onder tegen het raam aan en het voelt alsof ze te strak zitten, waardoor ze niet goed blijven zitten. Ik heb nog contact gehad met support, maar die gaven aan dat het goed gemonteerd zat. Ik heb nu de ramen laten blinderen met folie.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ja, dus dat moet je dan wel nog weten dat dat er staat als je niet geactiveerd benJTHZZ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:12:
[...]
Dan staat er toch Activeren (als link) ipv Verbonden/Niet verbonden?
Hoe doen we dat als Polestar rijders? Die lagere tarieven zou ik graag houden 
Beste Plugsurfer en Volvo rijder,
In juni 2020 is Volvo Cars een partnerschap aangegaan met Plugsurfing om haar klanten de beste oplaadservice te bieden voor een zorgeloze elektrische reis. Vorig jaar hebben we ons partnerschap verder uitgebouwd om u speciale tarieven aan te bieden bij Ionity high power laadstations in heel Europa.
Om de evolutie van het opladen en de voordelen voor u, als bestuurder, voort te zetten, integreren Volvo Cars en Plugsurfing het netwerk van Plugsurfing in de Volvo Cars app. In de Volvo Cars app kunt u beschikbare oplaadstations vinden, betalen en uw oplaadgeschiedenis en betalingsbewijzen bekijken, allemaal op één plek. En natuurlijk hebt u ook toegang tot de speciale tarieven voor Volvo-rijders.
De installatie is eenvoudig, het enige wat u hoeft te doen is uw Plugsurfing oplaadpas te verbinden met de Volvo Cars app:
Vanaf datum 8 juni 2022, zorg ervoor dat u de laatste versie van de Volvo Cars app heeft;
Verbind uw oplaadkaart in de Volvo Cars app
Als u liever de Plugsurfing app wilt blijven gebruiken, hoeft u niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat u de toegang tot speciale tarieven bij Ionity stations verliest als u uw laadpas niet voor datum 8 juli 2022 in de Volvo Cars app aansluit.
Indien u zowel de Volvo Cars app als de Plugsurfing app wenst te gebruiken, kunt u een tweede Plugsurfing oplaadkaart bestellen. Op deze manier kunt u profiteren van de speciale tarieven via de Volvo Cars app bij het opladen van uw Volvo en nog steeds genieten van de Plugsurfing app-ervaring als u een extra elektrisch voertuig hebt.
We zijn verheugd om onze laadoplossing te integreren in de Volvo Cars app, waardoor uw algemene elektrische mobiliteitservaring zorgelozer wordt.
Neem contact op met ons team door ons een e-mail te sturen naar service@plugsurfing.com als u vragen heeft.
Met vriendelijke groet,
Plugsurfing
Ik las hem net ook, maar snap er niks van. Hoezo Volvo rijder ? Hoezo Volvo app ?
Waarom weer zo moeilijk ?
Waarom weer zo moeilijk ?
Begrijp er uit dat vanaf 8 juni de plugsurfing oplaadpas gekoppeld kan worden met de app. En dan heb je precies één maand de tijd om dat te doen. Zo niet voor altijd bedankt wat betreft het gereduceerde IONITY tarief
Maar dit kan toch helemaal niet bij de polestar app?P2void19noPP schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:16:
Begrijp er uit dat vanaf 8 juni de plugsurfing oplaadpas gekoppeld kan worden met de app. En dan heb je precies één maand de tijd om dat te doen. Zo niet voor altijd bedankt wat betreft het gereduceerde IONITY tarief
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mogelijk nieuwe versie of zo ?. Ze zeggen expliciet vanaf 8 juni .VidaR-9 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:20:
[...]
Maar dit kan toch helemaal niet bij de polestar app?
Dit lijkt me alleen voor Volvo rijders. Ik heb geen mail hierover ontvangen dus dan moet mijn Plugsurfing kaart gewoon blijven werken tegen gereduceerd tarief. Polestar heeft overigens op Facebook aan dat ze binnenkort met nieuws komen over nieuwe deals.P2void19noPP schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:16:
Heb genoemde mail wel ontvangen. Ga er zodoende van uit dat dit ook voor Polestar geldt.JTHZZ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Dit lijkt me alleen voor Volvo rijders. Ik heb geen mail hierover ontvangen dus dan moet mijn Plugsurfing kaart gewoon blijven werken tegen gereduceerd tarief. Polestar heeft overigens op Facebook aan dat ze binnenkort met nieuws komen over nieuwe deals.
Voor Polestar was/is het 1 jaar vanaf ontvangst auto. Heb op mail staan dat mijn korting geldt tot 30 december dit jaar.
Bij mij niet want mijn auto is al uit 2020 en de pas werkt nog steeds.JeroenV_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:18:
Voor Polestar was/is het 1 jaar vanaf ontvangst auto. Heb op mail staan dat mijn korting geldt tot 30 december dit jaar.
Ik denk dat het vanaf registratie pas is gaan gelden. Dat is voor mij helaas al september. Stom want ik heb hem het eerste half jaar niet gebruikt.
Volgende keer s'nacht ZEN muziekje opzetten??kramon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:35:
Gisteren de OTA naar 2.1 uitgevoerd terwijl hij aan de oplader hing. Bij andere OTA’s haalde ik hem eraf vóór het updaten.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Werkt de pas nog en/of de gereduceerde tarieven ook nog? Want dat is wel een nuance.VidaR-9 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:20:
[...]
Bij mij niet want mijn auto is al uit 2020 en de pas werkt nog steeds.
Ik denk dat het vanaf registratie pas is gaan gelden. Dat is voor mij helaas al september. Stom want ik heb hem het eerste half jaar niet gebruikt.
Ja de korting werkt nog. Laden voor 35 cent bij IONITY.k-jah schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:27:
[...]
Werkt de pas nog en/of de gereduceerde tarieven ook nog? Want dat is wel een nuance.
Tot 1 juliVidaR-9 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:23:
[...]
Ja de korting werkt nog. Laden voor 35 cent bij IONITY.
Het is even afwachten. Polestar heeft op Facebook al expliciet gezegd dat er geen in-app integratie komt. Ze komen snel met meer nieuws hebben ze gezegd.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Begreep idd dat ze aan het onderhandelen zijn om de deal te verlengen. Hopelijk voor alle rijders nog een jaartje (of meer) extra.Rene schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:49:
[...]
Tot 1 julidan is het jaar voorbij.
Het is even afwachten. Polestar heeft op Facebook al expliciet gezegd dat er geen in-app integratie komt. Ze komen snel met meer nieuws hebben ze gezegd.
https://www.polestar.com/...and-charging/on-the-road/AartJW schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:12:
[...]
Begreep idd dat ze aan het onderhandelen zijn om de deal te verlengen. Hopelijk voor alle rijders nog een jaartje (of meer) extra.
Goedkoper opladen met IONITY
Polestar-rijders kunnen hun Plugsurfing-kaart ook gebruiken bij IONITY-oplaadpunten. Hiermee kunnen ze opladen tegen een verminderd tarief van € 0,35 per kWh. Dit gesubsidieerde tariefplan loopt 12 maanden lang. Alle bestaande Polestar 2-eigenaars en nieuwe klanten die hun wagen uiterlijk tegen 30 juni 2022 bestellen, kunnen er gebruik van maken. Het verminderde tarief is beschikbaar via de Plugsurfing-kaart en in de Plugsurfing-app zodra deze naar de nieuwste versie is bijgewerkt.
Wie het weet mag het zeggen.
Het gaat dus om de verlenging van die 12 maanden. Deze is bij de eerste eigenaren per 1 juli 2022 niet meer geldig, want dan zijn de 12 maanden voorbij sinds de actie gestart is. Hierover zijn ze dus aan het onderhandelen met Ionity op dit moment (volgens Spaces medewerker). Het kan dus met x maanden verlengd worden of dat ze minder korting gaan geven ivm de hoge energieprijzen. We horen het binnen 4 weken iig.P2void19noPP schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:20:
[...]
Dit gesubsidieerde tariefplan loopt 12 maanden lang.
....
Wie het weet mag het zeggen.
Waar ik vanaf het begin een beetje ruzie mee heb, is het camerasysteem dat soms om de haverklap aanspringt.
Ik moet elke ochtend achteruit de oprit af en ik wil dan vaak alvast mijn rit inspreken (navigeer naar ....) Google antwoordt dan 'Ok, navigeren naar .... ', maar als de camera dan direct daarna aanspringen, dan wordt de hele opdracht en dus ook de navigatie geannuleerd. Zelfde trouwens als je bijvoorbeeld een nummer op Spotify via een spraakopdracht door wil geven.
Maar ik heb het soms ook op andere momenten. Bijvoorbeeld in de file. Als het systeem vindt dat er iets in de buurt is, vliegen die camera's steeds aan. Dat is normaal prima, maar het is wel heel irritant als je net door Spotify, Maps of je Radio Browser heen zit te klikken. Soms moet ik letterlijk 10 keer de camera's wegklikken voordat ik uiteindelijk verder kan in het maken van een selectie.
Ik moet elke ochtend achteruit de oprit af en ik wil dan vaak alvast mijn rit inspreken (navigeer naar ....) Google antwoordt dan 'Ok, navigeren naar .... ', maar als de camera dan direct daarna aanspringen, dan wordt de hele opdracht en dus ook de navigatie geannuleerd. Zelfde trouwens als je bijvoorbeeld een nummer op Spotify via een spraakopdracht door wil geven.
Maar ik heb het soms ook op andere momenten. Bijvoorbeeld in de file. Als het systeem vindt dat er iets in de buurt is, vliegen die camera's steeds aan. Dat is normaal prima, maar het is wel heel irritant als je net door Spotify, Maps of je Radio Browser heen zit te klikken. Soms moet ik letterlijk 10 keer de camera's wegklikken voordat ik uiteindelijk verder kan in het maken van een selectie.
Hier precies zo. 5-6 keer swappen tussen GM en de camera als je net bent ingeparkeerd... heel irritant.GuiltyNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:30:
Waar ik vanaf het begin een beetje ruzie mee heb, is het camerasysteem dat soms om de haverklap aanspringt.
Ik heb nu met 2.1 juist het gevoel dat ik regelmatig de camera handmatig aan moet zetten bij parkeren. Dus er lijkt wel wat aangepast met de nieuwe software. Een minder triggerhappy camera dus... of zit het tussen mijn oren?
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Goede morgen allen. Dit is mijn voorstel post.
Sinds enkele weken heb ik mij bezig gehouden met het volledig door akkeren van dit topic en ben ik een heel end wijzer geworden. Veel informatie en nuttige discussies.
Binnenkort moet ik mijn leasewagen inleveren (BMW i3) waarin ik 5 jaar heb gereden. Ondanks de beperkingen van deze auto (range met name) ben ik wel fan geworden van elektrisch rijden. Het vermogen, de acceleratie, de stilte in de wagen.
Na veel wikken en wegen de PS SMSR met plus en pilot (lite) besteld (dit laatste omdat ik graag de warmtepomp en minimaal adaptive cruise control) wilde hebben. Andere kanshebbers waren Model 3, Ioniq 5 en EV6. De PS gaf mij toch het beste gevoel (beleving) en de relatief snelle levertijd gaf de doorslag.
Ik heb ook een vraagje. Veel gelezen over problemen met de phone key. Na meerdere updates begrijp ik dat die minder buggy wordt. De vraag die ik heb is of deze key ook automatisch het profiel van de gebruiker opent (dus instellingen stoelen, spiegels ed. instelt ) die achter het stuur gaat plaatsnemen. Ik begrijp dat je de normale sleutels aan een profiel kunt toewijzen, maar gek genoeg heb ik geen info gevonden hierover m.b.t. de telefoon sleutel.
Sinds enkele weken heb ik mij bezig gehouden met het volledig door akkeren van dit topic en ben ik een heel end wijzer geworden. Veel informatie en nuttige discussies.
Binnenkort moet ik mijn leasewagen inleveren (BMW i3) waarin ik 5 jaar heb gereden. Ondanks de beperkingen van deze auto (range met name) ben ik wel fan geworden van elektrisch rijden. Het vermogen, de acceleratie, de stilte in de wagen.
Na veel wikken en wegen de PS SMSR met plus en pilot (lite) besteld (dit laatste omdat ik graag de warmtepomp en minimaal adaptive cruise control) wilde hebben. Andere kanshebbers waren Model 3, Ioniq 5 en EV6. De PS gaf mij toch het beste gevoel (beleving) en de relatief snelle levertijd gaf de doorslag.
Ik heb ook een vraagje. Veel gelezen over problemen met de phone key. Na meerdere updates begrijp ik dat die minder buggy wordt. De vraag die ik heb is of deze key ook automatisch het profiel van de gebruiker opent (dus instellingen stoelen, spiegels ed. instelt ) die achter het stuur gaat plaatsnemen. Ik begrijp dat je de normale sleutels aan een profiel kunt toewijzen, maar gek genoeg heb ik geen info gevonden hierover m.b.t. de telefoon sleutel.
Volgens mij niet, ik heb alleen de mogelijkheid tot het koppelen van een fysieke sleutel gevonden.Abby67 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:43:
De vraag die ik heb is of deze key ook automatisch het profiel van de gebruiker opent (dus instellingen stoelen, spiegels ed. instelt ) die achter het stuur gaat plaatsnemen. Ik begrijp dat je de normale sleutels aan een profiel kunt toewijzen, maar gek genoeg heb ik geen info gevonden hierover m.b.t. de telefoon sleutel.
Thx.Volgens mij niet, ik heb alleen de mogelijkheid tot het koppelen van een fysieke sleutel gevonden.
Dat vermoedde ik ook. Jammer. Het is natuurlijk maar een kleinigheidje, maar dat is het denk ik ook om dit te regelen. Voor de beleving zou automatische instelling op het juiste profiel, met automatische de juiste instellingen van stoel, spiegels en infotainment het wel afmaken, i.p.v. handmatig het juiste profiel te moeten kiezen.
Enfin, kleinigheidje zoals gezegd, maar ik houd nu eenmaal van gadgets en snufjes.
Wel degelijk!StefanoDiBosso schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:48:
[...]
Volgens mij niet, ik heb alleen de mogelijkheid tot het koppelen van een fysieke sleutel gevonden.
Je kunt aan ieder profiel een Polestar account koppelen en als je dat account ook met de app gebruikt schakelt de auto naar dat profiel als je met digital key instapt. Werkt prima.
[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 02-06-2022 11:46 ]
Zie hierboven. Dat werkt gewoon.Abby67 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:07:
[...]
Thx.
Dat vermoedde ik ook. Jammer. Het is natuurlijk maar een kleinigheidje, maar dat is het denk ik ook om dit te regelen. Voor de beleving zou automatische instelling op het juiste profiel, met automatische de juiste instellingen van stoel, spiegels en infotainment het wel afmaken, i.p.v. handmatig het juiste profiel te moeten kiezen.
Enfin, kleinigheidje zoals gezegd, maar ik houd nu eenmaal van gadgets en snufjes.
Ah, top. Dus je moet gewoon iedere gebruiker een eigen Polestar ID geven. Fijn, bedankt. Dat betekent dan, dat behalve aan een google account ieder profiel ook en tegelijkertijd kan worden gekoppeld aan een polestar account?
Ach, misschien moet ik ook gewoon ffe wachten tot die auto er is om die dingen rustig uit te proberen. Maar ja, het is net als een kind die weet dat hij naar de snoepwinkel gaat hè. Die heeft op voorhand ook al het water in de mond.
Sinds de 2.1 update doet mijn dodehoek detectie in de spiegels het een stuk beter. Hij reageert bij mij nu ook op vrachtwagens.
Voorheen zag ie alleen gewone auto,s maar als ik een vrachtwagen inhaalde zag ie die bijna nooit.
Voorheen zag ie alleen gewone auto,s maar als ik een vrachtwagen inhaalde zag ie die bijna nooit.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Kreeg vanochtend de melding dat er een update klaarstond, maar had geen tijd om hem te installeren, pas vanavond. Op van de zenuwen...
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Kan me iets herinneren dat bij een groot snelheidsverschil (dus bijv vrachtwagens) de dodehoek detectie dan minder snel aanspringt. Dit kan nu de aangepast zijn. Zal er straks eens op letten.guido66 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:36:
Sinds de 2.1 update doet mijn dodehoek detectie in de spiegels het een stuk beter. Hij reageert bij mij nu ook op vrachtwagens.
[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 02-06-2022 12:57 ]
Klopt, bij een groot snelheidsverschil licht BLIS niet op.
En aangezien vrachtwagens op de snelweg dikke kans 80, 90 of 100 rijden, en je zelf waarschijnlijk harder rijdt, zal BLIS niet gaan oplichten
https://www.polestar.com/...tar-2/2022/article/BLIS*/
En aangezien vrachtwagens op de snelweg dikke kans 80, 90 of 100 rijden, en je zelf waarschijnlijk harder rijdt, zal BLIS niet gaan oplichten
Bron:The BLIS function is active at speeds above 10 km/h (6 mph).
<snip>
If a passing vehicle's speed is more than 15 km/h (9 mph) faster than your vehicle, BLIS will not react.
https://www.polestar.com/...tar-2/2022/article/BLIS*/
[ Voor 44% gewijzigd door MaxxMark op 02-06-2022 14:23 . Reden: Link + quote ]
Vind die Camera momenteel ook vervelend/traag reageren. Wat ik meestal doe is achteruit rijden, weer in de vooruit zetten, paar seconden voor mij uit staren en dan pas instructies geven aan Maps, Spotify, whatever.Paku schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:27:
[...]
Hier precies zo. 5-6 keer swappen tussen GM en de camera als je net bent ingeparkeerd... heel irritant.
Ik heb nu met 2.1 juist het gevoel dat ik regelmatig de camera handmatig aan moet zetten bij parkeren. Dus er lijkt wel wat aangepast met de nieuwe software. Een minder triggerhappy camera dus... of zit het tussen mijn oren?
Niet super storend, maar zou fijn zijn als dit is verbeterd.
Iemand al de BST gepreorderd?
https://www.polestar.com/...05c697d7e0e7420ae1a312ddf
:strip_exif()/f/image/1SKyAMk75QL0lPz2rCuGdbFw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door k-jah op 02-06-2022 15:28 ]
Maar gaat hij ook 270km/h
?
Ja ik weet dat het op de oplage slaat
Ja ik weet dat het op de oplage slaat
www.google.nl
Mbt camera: na de update naar 2.1 heb ik voor het eerst gehad dat de camera ging werken terwijl ik op de rechtsafstrook voor een stoplicht stond. Heeft hij hiervoor nooit gedaan.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Ja! Je leeft maar 1 keer. Weet alleen niet of de vrouw toestemming geeft om 65K uit te gevenk-jah schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:27:
Iemand al de BST gepreorderd?![]()
[Afbeelding]
Je p2 inruilen of aan je vrouw geven lijken me goede opties!Rene schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:22:
[...]
Ja! Je leeft maar 1 keer. Weet alleen niet of de vrouw toestemming geeft om 65K uit te geven
Hier is ie 70kRene schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:22:
[...]
Ja! Je leeft maar 1 keer. Weet alleen niet of de vrouw toestemming geeft om 65K uit te geven
Verder vind ik het tegenvallen. Lijkt niet op de BST.
Zou ik toch niet durven. Iets te opvallend en ik denk dat die 21" op mijn sluipwegenroute niet lang zouden leven.k-jah schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:27:
Iemand al de BST gepreorderd?![]()
https://www.polestar.com/nl-be/polestar-2/bst-edition-270?
Toch enigszins verbaasd dat de camera en gesproken berichten voor GM elkaar in de weg zitten. Dat probleem heb ik nooit bij het wegrijden omdat het bij mij minimaal 30 seconden duurt voordat er überhaupt een internet verbinding beschikbaar is om GM te kunnen gebruiken. En als het tegenzit een minuut of langer voordat het kruisje links bovenin weg is. Streamingdiensten zoals b.v. TuneIn kan ik pas na 2 a 3 minuten gebruiken. Maar gelukkig heb ik dan wel weer DAB+ob3lix schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:05:
[...]
Vind die Camera momenteel ook vervelend/traag reageren. Wat ik meestal doe is achteruit rijden, weer in de vooruit zetten, paar seconden voor mij uit staren en dan pas instructies geven aan Maps, Spotify, whatever.
Niet super storend, maar zou fijn zijn als dit is verbeterd.
Ben ik dan de enige waarbij het altijd minimaal 30 seconden duurt voordat de internet verbinding beschikbaar is?
Vast niet de enige maar ik heb dat heel zelden, vrijwel nooit eigenlijk. Herken wel dat camera verhaal maar ik kan mijn bestemming ook prima inspreken als ik de oprit af ben.Bengelsdorp schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:21:
[...]
Toch enigszins verbaasd dat de camera en gesproken berichten voor GM elkaar in de weg zitten. Dat probleem heb ik nooit bij het wegrijden omdat het bij mij minimaal 30 seconden duurt voordat er überhaupt een internet verbinding beschikbaar is om GM te kunnen gebruiken. En als het tegenzit een minuut of langer voordat het kruisje links bovenin weg is. Streamingdiensten zoals b.v. TuneIn kan ik pas na 2 a 3 minuten gebruiken. Maar gelukkig heb ik dan wel weer DAB+![]()
Ben ik dan de enige waarbij het altijd minimaal 30 seconden duurt voordat de internet verbinding beschikbaar is?
Vanochtend liet de auto mij staan. Digital key en de sleutels werkten niet / deuren gingen niet van het slot. Ik kon met de app de deuren openen maar de auto wilde niet starten. Geen transponder key gevonden error . Sleutel in de middenconsole hielp ook niet.
Alle deuren open en dicht gedaan en uiteindelijk opgegeven. Uur later nog steeds niets, twee en half uur later werkte alles weer normaal.
Ik zie het hier regelmatig langskomen en ik dacht: het zal wel heel sporadisch voorkomen. Ik kan het probleem bij deze bevestigen en het is dus met versie 2.1 en laatste app versie niet opgelost.
Alle deuren open en dicht gedaan en uiteindelijk opgegeven. Uur later nog steeds niets, twee en half uur later werkte alles weer normaal.
Ik zie het hier regelmatig langskomen en ik dacht: het zal wel heel sporadisch voorkomen. Ik kan het probleem bij deze bevestigen en het is dus met versie 2.1 en laatste app versie niet opgelost.
Iemand enig idee waarom een iphone 13 zo bloedheet wordt tijdens het opladen mbv de draadloze lader? Ik heb m dan niet eens aan staan zoals bv Flitsmeister. Ik heb een andere standaard magsafe draadloze lader en dan wordt mn telefoon lang zo warm niet. Vraag mij af of dit wel ok is?
Ja, omdat die draadloze lader zuigtPlaygarden schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:05:
Iemand enig idee waarom een iphone 13 zo bloedheet wordt tijdens het opladen mbv de draadloze lader? Ik heb m dan niet eens aan staan zoals bv Flitsmeister. Ik heb een andere standaard magsafe draadloze lader en dan wordt mn telefoon lang zo warm niet. Vraag mij af of dit wel ok is?
Het resultaat is echt geweldig. De lijsten rondom mijn ramen en deuren zijn weer top. Ik heb polish en finisher gebruikt.barryNL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:30:
[...]
Dankje! Ga ik proberen. Wat adviseer je? Alleen de polish of ook de finisher?
Thanks voor de tip!
:strip_exif()/f/image/EDj9QOvSO2TG1uGEZZAv7YBk.jpg?f=fotoalbum_large)
Tsja, m'n Samsung S21 ultra laadt altijd netjes op, met automatisch gestarte Flitsmeister aan. Wordt hooguit licht warm, zelfs met dikke hoes er om heen. Wil geen flamewar beginnen, maar heeft Apple niet weer iets bijzonders willen doen met z'n magsafe draadloze lader?
Ik gebruik al vele jaren een draadloze lader thuis (iPhone XR en nu 13 pro) zonder probleem. Wordt hooguit klein beetje warm maar laadt wel goed op.Loen schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:10:
[...]
Tsja, m'n Samsung S21 ultra laadt altijd netjes op, met automatisch gestarte Flitsmeister aan. Wordt hooguit licht warm, zelfs met dikke hoes er om heen. Wil geen flamewar beginnen, maar heeft Apple niet weer iets bijzonders willen doen met z'n magsafe draadloze lader?
Op het ps forum zijn er ook genoeg mensen met Android toestellen die hetzelfde isssue ervaren.
Goed om te horen! Ziet er weer netjes uit!barryNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:04:
[...]
Het resultaat is echt geweldig. De lijsten rondom mijn ramen en deuren zijn weer top. Ik heb polish en finisher gebruikt.
Thanks voor de tip!
[Afbeelding]
Mijn Pixel 4 werd ook alleen maar loeiheet, de Pixel 6 minder, maar beide laadden amper op.k-jah schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:13:
[...]
Ik gebruik al vele jaren een draadloze lader thuis (iPhone XR en nu 13 pro) zonder probleem. Wordt hooguit klein beetje warm maar laadt wel goed op.
Op het ps forum zijn er ook genoeg mensen met Android toestellen die hetzelfde isssue ervaren.
In het begin waren er meer lader issues met iPhones. Toen heeft PS gezegd dat iPhones een net wat andere fysieke configuratie hadden (mogelijk door de MagSafe magneet). Ook zouden ze met een OTA updates doorvoeren zodat de auto’s beter compatible zouden zijn.Loen schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:10:
[...]
Dat laatste is uiteindelijk gedaan.
Als je het mij vraagt zijn de wagen en de telefoon officieel niet compatible en hebben ze met een software update een check aangepast waardoor hij toch poogt te laden ondanks dat het geplaatste apparaat niet helemaal compatible is. Maar das uiteraard speculatie
Ik gebruik de draadloze lader zo min mogelijk. Ervaar precies hetzelfde met de 13Pro. Bloedheet, dat kan toch niet goed zijn voor je telefoon zou je denken?Playgarden schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:05:
Klopt. Structureel oververwarmen van electronica vermindert de levensduur. De telefoon is ontworpen om te werken tussen bepaalde temperatuur-ranges. Als je daar structureel boven gaat zitten verouderen de componenten sneller.WiMe65 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:35:
[...]
Ik gebruik de draadloze lader zo min mogelijk. Ervaar precies hetzelfde met de 13Pro. Bloedheet, dat kan toch niet goed zijn voor je telefoon zou je denken?
Een keertje laden lijkt me geen probleem. Maar elke dag je foon opstoken tot 'loeiheet' helpt niet.
Misschien een usb ventilatortje ernaast zetten?

Bij mij wordt hij niet extreem warm maar laadt ook niet echt snel. Ik heb geen hoesje of bumper, jullie wel?Paku schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:39:
[...]
Klopt. Structureel oververwarmen van electronica vermindert de levensduur. De telefoon is ontworpen om te werken tussen bepaalde temperatuur-ranges. Als je daar structureel boven gaat zitten verouderen de componenten sneller.
Een keertje laden lijkt me geen probleem. Maar elke dag je foon opstoken tot 'loeiheet' helpt niet.
Misschien een usb ventilatortje ernaast zetten?
De lader heeft een detectie voor metalen voorwerpen die er in het begin voor zorgde dat iPhones met MagSafe niet wilde laden omdat de lader een metalen voorwerp detecteert. Dat hebben ze volgens mij nu uitgezet want hij gaat ook vrolijk laden als er een sleutelbos of ander metalen iets bij ligt. Echt laden doet hij dan niet want veel energie gaat verloren. Dus ook even checken dat er niets bij ligt
Ik heb een hoesje (zo’n siliconen ding van Apple), en ook al getest zonder: geen verschil.JTHZZ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Bij mij wordt hij niet extreem warm maar laadt ook niet echt snel. Ik heb geen hoesje of bumper, jullie wel?
De lader heeft een detectie voor metalen voorwerpen die er in het begin voor zorgde dat iPhones met MagSafe niet wilde laden omdat de lader een metalen voorwerp detecteert. Dat hebben ze volgens mij nu uitgezet want hij gaat ook vrolijk laden als er een sleutelbos of ander metalen iets bij ligt. Echt laden doet hij dan niet want veel energie gaat verloren. Dus ook even checken dat er niets bij ligt
Ook de lader thuis (belkin) heeft geen probleem met het hoesje.
Mijn conclusie, zoals eerder gepost; de draadloze lader zuigt
Verklaar nader? Waarom niet?kmser schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:55:
[...]
Zou ik toch niet durven. Iets te opvallend en ik denk dat die 21" op mijn sluipwegenroute niet lang zouden leven.
Die 21" gaan denk ik het probleem niet zijn. Maar op een slecht wegdek met dempers die 20% stijver zijn dan de normale Performance, dat ga je wel merken, haha.
Verder vind ik het ontzettend jammer dat ze die superdikke skirts en bumpers niet door hebben gezet naar dit productiemodel. Meegespoten kunststof staat hem zeker goed, maar daar rijden inmiddels meerdere exemplaren 'aftermarket' mee rond.
Nou, hier gaat de Polestar er aan het einde van de maand er weer uit door een Job wissel.
Heb gisteren een andere auto gekocht, benzine . Slechte nieuws is dat ik meteen de power miste, het goede nieuws is dat ik nu weet hoe stoelen horen te zitten.
Dus beetje mixed feelings...
Heb gisteren een andere auto gekocht, benzine . Slechte nieuws is dat ik meteen de power miste, het goede nieuws is dat ik nu weet hoe stoelen horen te zitten.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik werk in Antwerpen en en woon erbuiten. Ik neem elke dag kleine wegen naar het werk omdat dat het vlotste gaat. Veel van mijn paden zijn echter landbouwwegen, waar je elkaar niet kan kruisen zonder in de de berm te rijden die vol putten zitten. Daar ik relatief vlot rij vertraag ik ook niet zoveel als ik zou moeten. Daarnaast kom ik ook vaak putten en bobbels tegen op de weg waarvan ik nu al vaak vrees voor mijn banden.
Ik kies dus doorgaans voor een wiel/band combinatie die iets meer mag hebben.
Dat lijkt me voor iedereen die dagelijks in België rijdt een verstandige keuze.kmser schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:40:
[...]
Ik werk in Antwerpen en en woon erbuiten. Ik neem elke dag kleine wegen naar het werk omdat dat het vlotste gaat. Veel van mijn paden zijn echter landbouwwegen, waar je elkaar niet kan kruisen zonder in de de berm te rijden die vol putten zitten. Daar ik relatief vlot rij vertraag ik ook niet zoveel als ik zou moeten. Daarnaast kom ik ook vaak putten en bobbels tegen op de weg waarvan ik nu al vaak vrees voor mijn banden.
Ik kies dus doorgaans voor een wiel/band combinatie die iets meer mag hebben.
Fijn! Ziet er idd weer top uit!barryNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:04:
[...]
Het resultaat is echt geweldig. De lijsten rondom mijn ramen en deuren zijn weer top. Ik heb polish en finisher gebruikt.
Thanks voor de tip!
[Afbeelding]
Hier ook geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. Loeiheet en nauwelijks laden.Playgarden schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:05:
Wat voor ons als loeiheet is te definiëren wil nog niet zeggen dat dit ook voor de specs van een apparaat geldt....eLScha schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:29:
[...]
Hier ook geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. Loeiheet en nauwelijks laden.
Ik zeg daarmee niet dat het niet te heet wordt, maar ik weet ook dat onze perceptie van heet voor een apparaat zeker anders is dan een apparaat echt als maximum heeft.
Helaas! Maar zijn de Polestar stoelen zo beroerd?backupdevice schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:42:
Nou, hier gaat de Polestar er aan het einde van de maand er weer uit door een Job wissel.
Sommige mensen hebben last van de balk in de stoel die er zit om onder de riem door schuiven te voorkomen bij kleinere mensen. En/of vinden hem niet comfortabel genoeg.J-M-T schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Helaas! Maar zijn de Polestar stoelen zo beroerd?
Ik ben wat zwaarder maar heb alsnog geen last van de balk en ik vind de stoelen wel comfortabel, ook op langere afstanden. Al hadden ze wel iets zachter gemogen. Erg persoonlijk denk ik vooral...
Er kwam vandaag op de Polestar FB een comment vanuit Polestar zelf dat ze bezig zijn met een update voor de wireless charger.blue eyes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:17:
[...]
Wat voor ons als loeiheet is te definiëren wil nog niet zeggen dat dit ook voor de specs van een apparaat geldt....
Ik zeg daarmee niet dat het niet te heet wordt, maar ik weet ook dat onze perceptie van heet voor een apparaat zeker anders is dan een apparaat echt als maximum heeft.
Hier zijn overigens de technische specs van de wireless charger (inclusief foto's van de spoelen). Het is een LG QI gecertificeerde lader:
https://fccid.io/BEJWC510...ernal-Photographs-4220901
Werkt dit ook op de middenconsole? Hier irriteer ik mij aan de krasjes
Niet perse beroerd , maar wel slecht voor een auto van deze prijsklasse .J-M-T schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd Volvo heb gereden en daarom behoorlijk verwend ben.
Maar persoonlijk vind ik de stoelen in mijn vrouw haar Fiesta beter zitten.
Voor de rest een heerlijke auto hoor.
Yup, werkt ook daar prima op!daniel14 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:05:
[...]
Werkt dit ook op de middenconsole? Hier irriteer ik mij aan de krasjes
Ik heb geen enkel probleem met de stoelen, ze zitten prima. Ben groot en tegen de 90+ kg maar ik heb nergens last van hoor.J-M-T schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Ik merkte gister wel na 4 uur lang zitten dat bij uitstappen ik ineens die balk voelde zitten in de stoel waar veel mensen het over hebben. Dat is wel jammer en ik heb ook de non plus versie zonder Lumbar support, dat was wel wenselijk geweest. Verder zijn het gewoon prima stoelen!Paku schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 01:35:
[...]
Ik heb geen enkel probleem met de stoelen, ze zitten prima. Ben groot en tegen de 90+ kg maar ik heb nergens last van hoor.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Stoelen zijn ok. Maar voor zo’n dure auto zijn zij zwaar onder maat.Terrie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:40:
[...]
Ik merkte gister wel na 4 uur lang zitten dat bij uitstappen ik ineens die balk voelde zitten in de stoel waar veel mensen het over hebben. Dat is wel jammer en ik heb ook de non plus versie zonder Lumbar support, dat was wel wenselijk geweest. Verder zijn het gewoon prima stoelen!
Maar dat is allemaal suggestief hè . Zoveel meningen, zoveel gevoelige billen.
even een vraagje. Ik heb zojuist de update gestart, en auto op slot.
HOE kan je nu zien als tie klaar is?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Die lendensteun, iemand enig idee hoe je die hoort in te stellen?Terrie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:40:
[...]
Ik merkte gister wel na 4 uur lang zitten dat bij uitstappen ik ineens die balk voelde zitten in de stoel waar veel mensen het over hebben. Dat is wel jammer en ik heb ook de non plus versie zonder Lumbar support, dat was wel wenselijk geweest. Verder zijn het gewoon prima stoelen!
Over 1,5 uur even checken of de auto het weer doet, je kan volgens mij niet echt iets zienHansieo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:10:
Als je in de zon zit en een iPhone wordt warm, dan gaat vanzelf de maximale helderheid naar beneden om minder warmte te genereren. Op de lader in de Polestar wordt de iPhone nog veel warmer dan waarop in de zon de helderheid naar beneden gaat.blue eyes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:17:
[...]
Wat voor ons als loeiheet is te definiëren wil nog niet zeggen dat dit ook voor de specs van een apparaat geldt....
Ik dacht dat bij een eerdere update in de winter de sfeerverlichting in het dashboard aanbleef tijdens de update.Hansieo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:10:
(Toen mijn auto gebricked was door die update deed helemaal niks het meer, behalve die dashboard verlichting. Die hield stug vol)
Ja, dat geeft het progje aan, maar bij eerdere updates ging dat soms veel sneller (dacht ik hier ook wel eens gelezen te hebben)daniel14 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:51:
[...]
Over 1,5 uur even checken of de auto het weer doet, je kan volgens mij niet echt iets zien
Is het nu zo dat je gewoon kan proberen of de auto opengaat? of onderbreek/verstoor je dan de update?
* ik zal eens checken of de sfeer verlichting uit is...
[ Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 04-06-2022 11:00 ]
Ik doe op zich niets af of het heet of niet heet, of te heet is.eLScha schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:51:
[...]
Als je in de zon zit en een iPhone wordt warm, dan gaat vanzelf de maximale helderheid naar beneden om minder warmte te genereren. Op de lader in de Polestar wordt de iPhone nog veel warmer dan waarop in de zon de helderheid naar beneden gaat.
Ik wilde alleen maar aangeven dat wij vaak al iets heet vinden maar dat dit voor apparatuur totaal geen issue is.
Als jij iets vastpakt van 60 graden laat jij het snel los...... Een chip in een switch op 60 graden is verre van extreem.
Nu zal dat voor een telefoon ongetwijfeld andere waardes hebben
Verwijderd
Met het ronde "cursor" knopje op je stoel. Voor,achter,omhoog,omlaag: het wijst zich vanzelf.JTHZZ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Die lendensteun, iemand enig idee hoe je die hoort in te stellen?
Of is dat een rugsteun?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2022 13:03 ]
Ik bedoelde eigenlijk wat de beste instelling is, dus hoe je weet wanneer je lende goed ondersteund wordt. Ik voel van alles in mijn rug als ik die knopjes gebruik maar wat is nou het beste voor een lange rit.Verwijderd schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:00:
[...]
Met het ronde "cursor" knopje op je stoel. Voor,achter,omhoog,omlaag: het wijst zich vanzelf.
Of is dat een rugsteun?
Als een iPhone te heet wordt gaat hij vanzelf uit. Tot dat moment lijkt er me nog niet veel aan de hand. Als je hem te lang in de zon legt krijg je dit:blue eyes schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:05:
[...]
Ik doe op zich niets af of het heet of niet heet, of te heet is.
Ik wilde alleen maar aangeven dat wij vaak al iets heet vinden maar dat dit voor apparatuur totaal geen issue is.
Als jij iets vastpakt van 60 graden laat jij het snel los...... Een chip in een switch op 60 graden is verre van extreem.
Nu zal dat voor een telefoon ongetwijfeld andere waardes hebben
:strip_exif()/f/image/W6bVOJSseCOMoggmREAeIQus.jpg?f=fotoalbum_large)
Precies.
Voelt "heet", maar iPhone grijpt zelf nog niet in. Prima dus.
Afgezien daarvan, opladen via deze module is slecht (iPhone XR en 11 hier). Ik gebruik dan ook altijd een kabeltje.
Voelt "heet", maar iPhone grijpt zelf nog niet in. Prima dus.
Afgezien daarvan, opladen via deze module is slecht (iPhone XR en 11 hier). Ik gebruik dan ook altijd een kabeltje.
[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 04-06-2022 16:25 ]
De beste instelling ben ik ook nog niet achter. Ik weet ook niet wat er aangeraden wordt, daar ben ik wel benieuwd naar.JTHZZ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:14:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk wat de beste instelling is, dus hoe je weet wanneer je lende goed ondersteund wordt. Ik voel van alles in mijn rug als ik die knopjes gebruik maar wat is nou het beste voor een lange rit.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Sinds gisteren geen internet verbinding meer in de auto, viel plots tijdens het rijden uit en weg.
Reset android systeem geen effect
Aan / uit zetten data verbinding onder instellingen geen effect
Reset Tcam lukt niet (knop voorruit ontwaseming 15-20 sec indrukken) - heeft geen effect
Las nog ergens zekeringen 26, 27 en 30 verwijderen en herplaatsen maar gaat me iets te ver.
Dinsdag maar even de garage bellen.....
Reset android systeem geen effect
Aan / uit zetten data verbinding onder instellingen geen effect
Reset Tcam lukt niet (knop voorruit ontwaseming 15-20 sec indrukken) - heeft geen effect
Las nog ergens zekeringen 26, 27 en 30 verwijderen en herplaatsen maar gaat me iets te ver.
Dinsdag maar even de garage bellen.....
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Dat is toch iets volledig persoonlijks?Terrie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:53:
[...]
De beste instelling ben ik ook nog niet achter. Ik weet ook niet wat er aangeraden wordt, daar ben ik wel benieuwd naar.
Vandaar dat het ook in te stellen valt, anders hadden ze de moeite (en kosten) wel kunnen besparen.
[ Voor 15% gewijzigd door k-jah op 04-06-2022 17:26 ]
Na de update is "ze " een stuk trager geworden..
ook de resets helpen niet....
Zijn er meer die dit ervaren met de laatste patch?
ook de resets helpen niet....
Verwijderd
Dat zal erg persoonlijk zijn, zelf wil ik niet een al te ver uitstekende bult want dan krijg ik last van mijn rug.JTHZZ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:14:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk wat de beste instelling is, dus hoe je weet wanneer je lende goed ondersteund wordt. Ik voel van alles in mijn rug als ik die knopjes gebruik maar wat is nou het beste voor een lange rit.
Ik heb hetzelfde. Heeel traaaag allemaal. Ze testen volgens mij echt helemaal niets voordat het live naar de klanten gaat.Hansieo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:35:
[ Voor 16% gewijzigd door Arie van Dijk op 04-06-2022 19:41 ]
Nergens last van. Kan direct na update en na nacht stil staan alles gebruiken. Internet is er, assistant reageert normaal, etcArie van Dijk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:40:
[...]
Ik heb hetzelfde. Heeel traaaag allemaal. Ze testen volgens mij echt helemaal niets voordat het live naar de klanten gaat.
Even mijn eigen vraag beantwoordenk-jah schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:24:
[...]
Dat is toch iets volledig persoonlijks?
Vandaar dat het ook in te stellen valt, anders hadden ze de moeite (en kosten) wel kunnen besparen.
Het is instelbaar omdat iedereen verschillend gebouwd is, dus natuurlijk is het persoonlijk maar hieronder zie je hoe het ‘hoort’
https://nl.wikihow.com/Je-autostoel-goed-instellen
De lendesteun is het gedeelte van rugleuning onderaan dat je hoger of lager kunt instellen. Pas eerst de hoogte van de lendesteun aan totdat de onderrand gelijk loopt aan je middel. Vervolgens pas je de diepte van de steun aan totdat de ronding in je onderrug volledig opgevuld wordt door de lendesteun.[7]
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 05-06-2022 07:38 ]
Eerste keer opstarten was traag. Gisteren 550KM gereden en vanaf het begin snel en responsiveArie van Dijk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 19:40:
[...]
Ik heb hetzelfde. Heeel traaaag allemaal. Ze testen volgens mij echt helemaal niets voordat het live naar de klanten gaat.
Staat jullie auto soms óók ineens bij de buren?? (~30 mtr verderop!!)
Volgens míjn app wel, dus ik ren naar de garage
...
nee hoor, staat gewoon bij mij
en ook:
In de P2 appstore staat geen plugsurf?? klopt dat?
Volgens míjn app wel, dus ik ren naar de garage

nee hoor, staat gewoon bij mij

en ook:
In de P2 appstore staat geen plugsurf?? klopt dat?
[ Voor 15% gewijzigd door Hansieo op 05-06-2022 10:33 ]
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.