Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 12:00
dnns85 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:25:
Enige (vervelende) probleem wat nu nog blijft is het trillen bij 80/90 km/h. Hiervoor is de auto al verschillende keren naar verschillende dealers geweest maar het blijft maar terugkomen. Komende week belt Polestar
n.a.v. een tevredenheidsonderzoek dus dan maar even bespreken. Misschien verstandig de auto naar Beesd te brengen 🤷🏼‍♂️
Mijn buurman heeft hetzelfde gehad met een XC40 P8. Keer op keer terug naar de dealer - konden het niet vinden - viel binnen de marges etc. etc. Buurman is al jaren klant bij die dealer en heeft het niet geaccepteerd.
Uiteindelijk hebben ze de reparatie zoals door jou beschreven uitgevoerd. Aandrijfassen en deel van de elektromotor (overbrenging?) vervangen. Sindsdien is het goed.

Als jij het nu achterzijde hebt laten doen wat het ratelen verhielp zou dit betekenen dat ze het aan de voorzijde ook moeten doen. Mits natuurlijk balanceren - cupping en dergelijke reeds uitgesloten zijn. Maar als je meerdere keren terug bent geweest zullen ze dat hebben onderzocht.

Ik sta dus voor dezelfde reparatie. Vraag me af of ik het nu ga laten doen of nog even wacht tot men misschien een modificatie heeft op de te vervangen onderdelen. Heb niet zo'n zin om hier over 35k en 1,5 jaar buiten garantie weer tegen aan te lopen. De mate van het ratelen achter wisselt tussen heel duidelijk storend en nauwelijks waarneembaar afhankelijk van de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Roestende remklauwen… na 20.000 kilometer beginnen mijn remklauwen te roesten (mede vermoed ik door de IronX). Geen groot probleem maar nu wil ik deze lakken. Vraag is welke kleur?

- Zwart (lekker neutraal maar saai)
- Zilver (meest OEM)
- Rood (krijg een beetje Golf GTI feeling)
- Blauw (krijg een beetje Golf GTE feeling)
- Geel (weet niet echt of dit mooi is)
- PP goud (beetje Wannabe achtig)
- Groen
- iets anders?

Neig zelf het meeste naar Rood of blauw…
(Auto is magnesium)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

OEM.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:52
dnns85 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:19:
Heb precies hetzelfde probleem, op 100% zetten blijft ie op 90% hangen en terug op 90% zetten laadt één keer door naar 100% en klaar. Is hier al een tijdje zo, maanden. Inmiddels gewend aan de workaround dus zet 'm maar eerder op 100% als ik ver moet.
Bekende bug van P2.0 die met P2.1 opgelost zou moeten zijn dus nog eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Bekende bug van P2.0 die met P2.1 opgelost zou moeten zijn dus nog eventjes wachten.
Precies. Ik hoorde ook dat de ACC afstand indicatie en de “geen sleutel” melding zijn opgelost in P2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
daniel14 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:59:
Wat is de reden dat je maar tot 70% doet laden?
Ik had op een aantal plekken gelezen dat een batterij het langst meegaat als de depth of discharge zo klein mogelijk is. Volgens deze site is dat het beste bij ergens rond de 75%, en dit paper zegt dat rond de 50% het beste is. Of dat voor de P2 dan ook van toepassing is weet ik niet, maar ik wil dat die auto nog minimaal 10 jaar voor de deur staat, en het kost mij geen extra moeite om 'em vaak en een klein beetje op te laden. En 70% vind ik dan wel praktisch: genoeg lading om ook in een noodgeval overal te komen, en hopelijk ook nog een lange levensduur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Rene schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:41:
Roestende remklauwen… na 20.000 kilometer beginnen mijn remklauwen te roesten (mede vermoed ik door de IronX). Geen groot probleem maar nu wil ik deze lakken. Vraag is welke kleur?

- Zwart (lekker neutraal maar saai)
- Zilver (meest OEM)
- Rood (krijg een beetje Golf GTI feeling)
- Blauw (krijg een beetje Golf GTE feeling)
- Geel (weet niet echt of dit mooi is)
- PP goud (beetje Wannabe achtig)
- Groen
- iets anders?

Neig zelf het meeste naar Rood of blauw…
(Auto is magnesium)
Geel vind ik momenteel al bij polestar horen, zag laatst een Tesla staan met gele remklauwen, toen dacht ik, hij had beter een P2 kunnen kopen, zag gek uit op de Tesla🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Rene schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:41:
Iron.X van CarPro lost gegalvaniseerde oppervlakken op. Je kunt dan beter een variant gebruiken van andere merken. Die gebruiken andere en betere bestandsdelen en laten gegalvaniseerde oppervlakken met rust. Denk dan bijvoorbeeld aan Dodo Juice Ferrous Dueller of Monello Non-Ferro. Maar ook die van Nanolex is kwalitatief beter dan die van CarPro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeurtG
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08 12:45
GuiltyNL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:30:
[...]

Iron.X van CarPro lost gegalvaniseerde oppervlakken op. Je kunt dan beter een variant gebruiken van andere merken. Die gebruiken andere en betere bestandsdelen en laten gegalvaniseerde oppervlakken met rust. Denk dan bijvoorbeeld aan Dodo Juice Ferrous Dueller of Monello Non-Ferro. Maar ook die van Nanolex is kwalitatief beter dan die van CarPro.
Als ik het berichtje niet een beetje gevolgd had zou ik zomaar kunnen denken dat je het over een stelletje rappers hebt die hun "ride" staan te poetsen :P ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
GuiltyNL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:30:
[...]

I know. Helaas is het nu te laat :). Ik denk dat ik voor Foliatec Carbon Metallic ga. Vind deze kleur op het plaatje prima passen. De velg is ook zoals de 20" velg zwart/zilver. Durf het niet aan om een drukke kleur te kiezen en 'goud' vind ik een beetje wannabe PP stijl ;) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttFZ2FvG2og5POcuDc4jf3M3mfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BaFssM2shslUjQyucaSJTx0F.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQhND6ZYriQTZppZH9CcnOcTl_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/feCOpJnbWiqLBjPy91KQxNrm.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 27-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
Hier bij mij in de wijk rijdt een zwarte PS2 rond met rood gespoten remklauwen.

De kleur moet je zelf kiezen, een kleur zegt iets... Je maakt een statement.
En welke kleur je ook kiest, elke kleur is al geclaimd door een merk. Mijn andere wagen heeft de M-sport remmen (ook Brembo) en deze zijn blauw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

MaxxMark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:40:
[...]

Ik meen dat altijd werd gezegd dat de p2 wireless AirPlay zou ondersteunen. Ik hoop dat dat (nog) niet van de baan is.
Zelfs de nieuwste dacia heeft wireless carplay en android auto

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-09 12:46
Is er al iets bekend over SoC in Carplay? Ik reed gisteren in een huurauto (BMW) en kreeg netjes in Google maps via (wireless 😇) Carplay de melding dat de brandstof bijna op was en of ik naar een tankstation wilde zoeken. Dus die info komt blijkbaar ook door. Dan zou dat met SoC ook moeten kunnen wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
xsive schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Tja, mijn allereerste leaseauto, een Ford Focus, had in 2011 al automatisch inparkeren. De polestar daarentegen…. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit tegenwoordig wel op elke auto van deze prijsklasse zit. Zo zijn er wel meer dingetjes. Gelukkig maakt de acceleratie tot nu toe alles goed. >:)

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 15:32
pjotreke schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Tja, mijn allereerste leaseauto, een Ford Focus, had in 2011 al automatisch inparkeren. De polestar daarentegen…. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit tegenwoordig wel op elke auto van deze prijsklasse zit. Zo zijn er wel meer dingetjes. Gelukkig maakt de acceleratie tot nu toe alles goed. >:)
Heb dat automatisch inparkeren altijd zo'n gimmick gevonden. Uiteindelijk werkt het wel, maar in de tijd dat je een parkeerplaats geselecteerd hebt op het scherm en de auto (vaak langzaam) ingeparkeerd heeft heb je hem zelf al 3x kunnen parkeren.

En het werkt vaak niet bij de juist lastige, krappe plekjes.

Wel hoop ik dat er ooit met een update nog Android Auto-ondersteuning wordt toegevoegd. Mis het nu niet en zou het nu ook niet gebruiken, maar over een paar jaar is die soc in de P2 nog verder verouderd dan nu en zou het wel prettig zijn als je met een snellere smartphone de infotainment nog goed kunt blijven gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door Koekhapperrr op 27-05-2022 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Burchov schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Ik had op een aantal plekken gelezen dat een batterij het langst meegaat als de depth of discharge zo klein mogelijk is. Volgens deze site is dat het beste bij ergens rond de 75%, en dit paper zegt dat rond de 50% het beste is.
Maar komt een diepe discharge niet juist vaker voor bij minder ver opladen?

Met ongeveer één keer laden per 3 dagen zit je na 10 jaar op zo'n 1217 laadcycli. Volgens de grafiek uit je bron is het verschil in degradatie tussen 100 - 25% en 75 - 25% in die tijd minimaal. Ook de 85 - 25% curve begint pas na zo'n 20 jaar echt af te wijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1eGy2q6rSRVDYxVe8fkyk_sRFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FwCWjmfwPrEGCDjRgvFJkYu3.jpg?f=user_large

Wat ik eigenlijk vooral uit deze grafiek haal: laad niet standaard tot 100%. Voor de rest zal het elkaar allemaal niet zo erg ontlopen (hooguit een paar procentpunt na 10 jaar). Waarbij ik nog niet eens meeneem dat je bij kleinere laadcycli natuurlijk ook váker dat soort cycli maakt.

Stel: je moet je auto 3x per week van 25 - 85% laden. Je gebruikt dan 8580% accu per jaar, dus 85800% in 10 jaar. Daar heb je met 25 - 85% laden 1560 cycli voor nodig. Met 65 - 75% zijn dat er 8580.

Accudegradatie na 10 jaar is dan:
25 - 85%: 7% degradatie
65 - 75%: 9% degradatie

Wanneer je zoals jij thuis kunt laden maakt het qua moeite natuurlijk niks uit of je tot 90 of 70% laadt standaard, maar voor niet-thuisladers wel fijn om te weten dat het dus ook niet zo erg is om standaard wel tot 90% te laden.

Klein beetje off-topic: ik heb de psyche van het beschermen van je batterij door er maar een klein deel effectief van te gebruiken nooit helemaal begrepen. Ik ken mensen die bv nooit buiten de 20 - 80% accu van hun smartphone gaan. Je hebt dan effectief 60% van je accucapaciteit tot je beschikking. Voordat je op 40% accudegradatie zit bij normaal gebruik ben je echt een heel eind verder. Een EV rijd je meestal niet dagelijks leeg dus dit is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk, maar toch.

[ Voor 65% gewijzigd door Koekhapperrr op 27-05-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
[...]

Had het op mijn vorige BMW ook zitten, 2 keer gebruikt. Eerste keer om zelf uit te proberen, tweede keer omdat mijn zoontje wilde zien dat de auto echt zelf kon rijden. Hij was daarna redelijk teleurgesteld dat het bij dat inparkeren bleef trouwens. Maar naar mijn mening is het niet echt gebruiksvriendelijk, het duurt veel langer dan zelf hem erin prikken ;)

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Koekhapperrr schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:36:
[...]
Stel: je moet je auto 3x per week van 25 - 85% laden. Je gebruikt dan 8580% accu per jaar, dus 85800% in 10 jaar. Daar heb je met 25 - 85% laden 1560 cycli voor nodig. Met 65 - 75% zijn dat er 8580.
Volgens mij is een "cycle" in termen van batterijen het verbruik van precies 1x de capaciteit. Daarbij maakt het niet uit of je dat in 1x doet, of in 5x. Als je dus maar 20 procent verbruikt (dus tussen de 60-40% blijft), dan heb je pas na 5x 1 cycle te pakken. In jouw voorbeeld zijn dat dus 858 cycles, ongeacht hoe vaak je aan de oplader hangt. Dat was mijn idee althans, hoewel dat in het artikel niet duidelijk beschreven staat nee.
Klein beetje off-topic: ik heb de psyche van het beschermen van je batterij door er maar een klein deel effectief van te gebruiken nooit helemaal begrepen. Ik ken mensen die bv nooit buiten de 20 - 80% accu van hun smartphone gaan. Je hebt dan effectief 60% van je accucapaciteit tot je beschikking. Voordat je op 40% accudegradatie zit bij normaal gebruik ben je echt een heel eind verder. Een EV rijd je meestal niet dagelijks leeg dus dit is niet 1:1 te vergelijken natuurlijk, maar toch.
Eens. Je hebt een product om het te gebruiken. Er voorzichtig mee doen is natuurlijk wel zo handig, maar dat moet in mijn ogen ook niet teveel moeite kosten. Als je geen laadpaal naast je voordeur hebt dan zou ik ook niet moeilijk doen en gewoon altijd tot 80% of 90% opladen, zodat je niet zo vaak naar de paal hoeft te lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekhapperrr
Burchov schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Volgens mij is een "cycle" in termen van batterijen het verbruik van precies 1x de capaciteit. Daarbij maakt het niet uit of je dat in 1x doet, of in 5x. Als je dus maar 20 procent verbruikt (dus tussen de 60-40% blijft), dan heb je pas na 5x 1 cycle te pakken. In jouw voorbeeld zijn dat dus 858 cycles, ongeacht hoe vaak je aan de oplader hangt. Dat was mijn idee althans, hoewel dat in het artikel niet duidelijk beschreven staat nee.
Goed punt, in dat geval zou het verschil na 10 jaar 3% degradatie (65 - 75) vs 6% degradatie zijn (25 - 85). Dat verschil vind ik echt marginaal, al helemaal als je het afzet tegen het extra gebruiksgemak in die 10 jaar (bij niet thuis kunnen laden). Bij een WLTP van 440km zou je dan 10 jaar extra moeite doen en (veel) vaker een laadpaal zoeken om na die 10 jaar 13km extra range over te houden.
Burchov schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:58:
[...]
Eens. Je hebt een product om het te gebruiken. Er voorzichtig mee doen is natuurlijk wel zo handig, maar dat moet in mijn ogen ook niet teveel moeite kosten. Als je geen laadpaal naast je voordeur hebt dan zou ik ook niet moeilijk doen en gewoon altijd tot 80% of 90% opladen, zodat je niet zo vaak naar de paal hoeft te lopen
Klopt. Maar vooral bij smartphones snap ik dit dus niet: om te voorkomen dat je accu na 2 jaar ~40% capaciteit verloren heeft, ga je hem de eerste twee jaar dus al gebruiken alsóf hij al 40% verloren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
tweaker1975 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Had het op mijn vorige BMW ook zitten, 2 keer gebruikt. Eerste keer om zelf uit te proberen, tweede keer omdat mijn zoontje wilde zien dat de auto echt zelf kon rijden. Hij was daarna redelijk teleurgesteld dat het bij dat inparkeren bleef trouwens. Maar naar mijn mening is het niet echt gebruiksvriendelijk, het duurt veel langer dan zelf hem erin prikken ;)
Op de Focus werkte het prima en ook behoorlijk vlot. Het klopt dat je het na verloop van tijd niet meer gebruikt, maar voor sommige vrouwen, de mijne bijvoorbeeld, was het een ideale optie. De Opel Astra die ik erna kreeg had het ook, maar daar was het al behelpen inderdaad qua snelheid.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 07:22
Het viel me op dat de zwarte lijst rondom het voorraam erg kras gevoelig zijn. Net zoals de piano zwarte delen op de deuren. Helaas zitten er nu wat krassen die ik echt liever niet had gehad, maar waarvan ik geen idee heb hoe deze zijn ontstaan. Het zal toch niet van mijn was handschoen zijn?

Iemand enig idee hoe ik deze oppervlaktes kan behandelen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzNV9Z7qRlTa4VhPjP_A7j_W3-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHLxPFKn0X42TeHEDuvpMEF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
Wat betreft Bluetooth disconnects onder het rijden: dit lijkt bij mij alleen te gebeuren als ik een sleutel in de bekerhouder heb liggen. Als ik deze in mijn zak laat zitten gebeurt er al een aantal ritten niets geks. Ervaren jullie dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
GeurtG schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Als ik het berichtje niet een beetje gevolgd had zou ik zomaar kunnen denken dat je het over een stelletje rappers hebt die hun "ride" staan te poetsen :P ...
Haha, ja je moet voor de grap eens naar andere namen van Dodo Juice producten kijken. Die zijn geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
barryNL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:29:
Het viel me op dat de zwarte lijst rondom het voorraam erg kras gevoelig zijn. Net zoals de piano zwarte delen op de deuren. Helaas zitten er nu wat krassen die ik echt liever niet had gehad, maar waarvan ik geen idee heb hoe deze zijn ontstaan. Het zal toch niet van mijn was handschoen zijn?

Iemand enig idee hoe ik deze oppervlaktes kan behandelen?[Afbeelding]
Het is gekleurd kunststof en heel goed te polijsten met Monello Mezzo.

Washandschoen lijkt me niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
GuiltyNL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Het is gekleurd kunststof en heel goed te polijsten met Monello Mezzo.

Washandschoen lijkt me niet waarschijnlijk.
Dankje! Ga ik proberen. Wat adviseer je? Alleen de polish of ook de finisher?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 19:40
Ktenolix schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:12:
Vanwege de overstap van werkgever, moet ik per 1-7 de P2 helaas weer inleveren. Overname zit er niet in (detachering vs vast in dienst) en zelf leasen is te duur.
Omdat we deze auto ook gebruikten voor de caravan, wisselen we de kleine Punto van m’n vrouw in voor een Volvo V60 Plug-in hybride. Toch een beetje elektrisch en Volvo :)
Ik zit in precies dezelfde situatie nu. Heb vandaag een aanbod ontvangen van athlon om eventueel privé te leasen, maar dat is me te gortig.

Helaas dus zal ik mijn SMSR, met pijn in het hart, na 6 mnd en 9k km op leasetrader zetten.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

xsive schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Dus eigenlijk rijden we met z’n allen in een aftandse pauper auto ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingwalker
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-11-2023
Kent iemand dit symbool naast de klok?
Nog niet eerder gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTk7hmHIfIU-dDBXxK6zUIlEDjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2ymmY7pC0V8lyk6jVR4fsRG.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRSM MY22 Midnight 19” pilot plus 2.7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
wingwalker schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:46:
Kent iemand dit symbool naast de klok?
Nog niet eerder gezien.
[Afbeelding]
Dan staat er een update klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
petervanstuiven schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Dan staat er een update klaar
Even het horizontale streepje bovenaan naar beneden ‘trekken’ en je ziet hem staan. Ik heb trouwens P2.1 nog niet ontvangen maar hij komt er dus aan zie ik.

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 28-05-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
..

[ Voor 98% gewijzigd door JTHZZ op 28-05-2022 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
barryNL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Dankje! Ga ik proberen. Wat adviseer je? Alleen de polish of ook de finisher?
Moet lukken zonder finisher denk ik, maar aan de andere kant is een flesjw finisher altijd handig. Daarmee kun je ook watervlekjes en andere kleine imperfecties op je lak behandelen en er zit een paint cleaner in, ook altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmP2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
JTHZZ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Ik heb vorige week in de garage P2.1 erop gekregen, maar ervaar het probleem met de laadlimieten nog steeds…

P2 - Thunder / Trekhaak --- anno13-10-2020 + iPhone 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 11:47

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

JTHZZ schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Even het horizontale streepje bovenaan naar beneden ‘trekken’ en je ziet hem staan. Ik heb trouwens P2.1 nog niet ontvangen maar hij komt er dus aan zie ik.
Net als wingwalker heb ik een belgische wagen en de update kwam bij mij gisterenavond binnen.
De update zojuist geinstalleerd en binnen 45 minuten kon ik de wagen weer gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Paku op 28-05-2022 12:05 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
HarmP2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Ik heb vorige week in de garage P2.1 erop gekregen, maar ervaar het probleem met de laadlimieten nog steeds…
Misschien een ander probleem? Ik heb nooit problemen met de laadlimiet. Het genoemde probleem was dat je twee keer de laadlimiet moest aanpassen omdat het de eerste keer niet werd overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:01
vithar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Als reply van Polestar op Facebook op de aankondiging van P2.1 en de vraag of de USB poort gefixed is:

[...]
Ik heb nu ook de officiële bevestiging van Polestar support dat het niet in 2.1 gefixt is/wordt. Het zou nu gefixt worden in release 2.2 die in week 25 verwacht wordt. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

[...]

Zoals Koekhapperrr ook al opmerkte, zie ik dat ook als een gimmick.
Voor mij is de polestar 2 eigenlijk precies wat een auto moet zijn. Anders had ik wel een IONIQ5 genomen, maar ondanks gave bak met ontelbaar veel snufjes: teveel aspecten in die auto niet mijn smaak.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:35
Bij mij is 2.1 gedownload.
Zal deze morgen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotreke
xsive schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:11:
[...]

Zoals Koekhapperrr ook al opmerkte, zie ik dat ook als een gimmick.
Voor mij is de polestar 2 eigenlijk precies wat een auto moet zijn. Anders had ik wel een IONIQ5 genomen, maar ondanks gave bak met ontelbaar veel snufjes: teveel aspecten in die auto niet mijn smaak.
Als de levertijd voor de Ioniq 5 niet zo belachelijk lang was geweest dan had ik die genomen. Polestar was de nummer 2 op de lijst, Mustang nummer 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
vacuumcleaner schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:23:
Gisteren een Skynet ervaring.

Ik sta stil voor het stoplicht in de stad en wordt ogenschijnlijk vanuit het niets door mijn riem stevig in mijn stoel getrokken. Een seconde later sjeest er een scooter met hoge snelheid langs mij heen. Ik ga er vanuit dat dit de Collision Detection was anders is de robot uprising echt begonnen...
Ik had zojuist precies hetzelfde! Stond bij het stoplicht te wachten, en in geen velden of wegen ander verkeer te bekennen, spant de auto ineens de riemen aan!

Het is dat ik er hier in het forum over gelezen had, anders had het toch wel een beetje paniek veroorzaakt.

Zowieso wel last van sensoren die een beetje trigger happy zijn lijkt het, geeft me toch een ander gevoel over de Polestar...
Zou ik het even bij de dealer moeten laten checken, of is dit "normaal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:34
gustaveau schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:37:
[...]

Ik had zojuist precies hetzelfde! Stond bij het stoplicht te wachten, en in geen velden of wegen ander verkeer te bekennen, spant de auto ineens de riemen aan!

Het is dat ik er hier in het forum over gelezen had, anders had het toch wel een beetje paniek veroorzaakt.
https://www.polestar.com/...ticle/Seatbelt-tensioner/

Ik heb de "lifts off the ground" een keer mee gemaakt met fikse hobbel op de snelweg. Je kunt overigens een aantal van de safety features en warnings tunen, maar weet niet of dat de "pre-crash" reactie van de riem dan ook later zou komen... Denk dat het vooral de warnings zijn die dan later komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 11:53

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Loen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:39:
[...]

https://www.polestar.com/...ticle/Seatbelt-tensioner/

Ik heb de "lifts off the ground" een keer mee gemaakt met fikse hobbel op de snelweg. Je kunt overigens een aantal van de safety features en warnings tunen, maar weet niet of dat de "pre-crash" reactie van de riem dan ook later zou komen... Denk dat het vooral de warnings zijn die dan later komen
Ik bij een flinke hobbel ook een keer meegemaakt. Was opzicht wel goed getimed.

Ik heb wel eens gehad dat de auto aan spook remmen deed bij achteruit rijden.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
k-jah schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:00:
Bij mij is 2.1 gedownload.
Zal deze morgen installeren.
Installatie succesvol!
Zie op eerste zicht inderdaad cleanzone terug in klimaat menu en is eindelijk die knipper bij de opstartanimatie verdwenen!
Straks testrit :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:53
Nou, daar komt ie dan eindelijk voor de iPhone gebruikers haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6oOU6cuZaFgQmei3VaNvGt4GeI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q9zJm43Gxm3ohn9IQuukwHyy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
harrewarre schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:06:

[Afbeelding]
Haha was wel te verwachten dat je pictogrammen krijgt zo groot dat je ze met je vuist kan aantikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k-jah
daniel14 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:47:
[...]

Haha was wel te verwachten dat je pictogrammen krijgt zo groot dat je ze met je vuist kan aantikken.
Doet me idd denken aan zo’n bejaarden-telefoon. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57

[Afbeelding]
En een wit draadje overduidelijk in beeld … zal dus zeker geen wireless CP zijn 😒.

Enige reden om CP te gebruiken zou Flitsmeister zijn, maar het geklooi met het kabeltje is mij al teveel gedoe om heel eerlijk te zijn.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Vandaag ook -voor het eerst- ‘getroffen door de ‘open-deur-bug’. Had 2 mensen opgehaald en toen ik weer in de auto ging zitten gaf hij melding dat hij de transpondersleutel niet kon detecteren. Kon de auto niet meer in D of R zetten. Er stond bij de melding ‘kijk in de handleiding’. Ter plekke raak je dan eerst even de kluts kwijt en ik besloot het info-systeem te resetten. Dat hielp niet. Toen even met z’n allen de auto uit en er daarna weer in. Hielp ook niet. Kon niets anders bedenken dan ‘even een rondje lopen en dan opnieuw proberen’. Na terugkomst bij de auto tegen de passagiers gezegd nog even niet in de auto te gaan zitten. Nu bleek ik de ‘pook’ wel gewoon te kunnen verzetten en konden de passagiers instappen. Nu alles het weer gewoon deed kon ik weer rustig nadenken en schoot me te binnen dat het waarschijnlijk kwam omdat een deur niet helemaal goed gesloten was (is nl. eerder hier in topic gemeld).
Als de auto nou simpelweg de melding had gegeven dat er een deur niet goed dicht zat, dan had dat een flinke frustratie en wat tijd gescheeld. Denk hier dus aan als jou dat een keer overkomt!

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

[Afbeelding]
Eindelijk Waze! 🙌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Jehanthar schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:17:
Vandaag ook -voor het eerst- ‘getroffen door de ‘open-deur-bug’. Had 2 mensen opgehaald en toen ik weer in de auto ging zitten gaf hij melding dat hij de transpondersleutel niet kon detecteren. Kon de auto niet meer in D of R zetten. Er stond bij de melding ‘kijk in de handleiding’. Ter plekke raak je dan eerst even de kluts kwijt en ik besloot het info-systeem te resetten. Dat hielp niet. Toen even met z’n allen de auto uit en er daarna weer in. Hielp ook niet. Kon niets anders bedenken dan ‘even een rondje lopen en dan opnieuw proberen’. Na terugkomst bij de auto tegen de passagiers gezegd nog even niet in de auto te gaan zitten. Nu bleek ik de ‘pook’ wel gewoon te kunnen verzetten en konden de passagiers instappen. Nu alles het weer gewoon deed kon ik weer rustig nadenken en schoot me te binnen dat het waarschijnlijk kwam omdat een deur niet helemaal goed gesloten was (is nl. eerder hier in topic gemeld).
Als de auto nou simpelweg de melding had gegeven dat er een deur niet goed dicht zat, dan had dat een flinke frustratie en wat tijd gescheeld. Denk hier dus aan als jou dat een keer overkomt!
Zoiets had ik laatst ook, net klaar met wat boodschappen en toen pakte hij de sleutel ineens niet, terwijl ik die toch echt in mijn broekzak had zitten.

Maar op de hulpknop gedrukt en toen was er binnen een minuut een dame aan de lijn die me vertelde dat je dan de sleutel even moet resetten.
Dit kun je doen door de sleutel in het bakje onder de armsteun te leggen.

Dit werkte gelukkig, en ik kon weer door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:17:
Ook dit is als het goed is met P2.1 opgelost. Komt een dezer dagen via OTA. Maar irritant is het wel. Toch goud waard: GoT lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20

[Afbeelding]
Nu hopen dat CarPlay de SoC kan uitlezen voor navigatie doeleinden.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 15:57

Freakie1NL

Grote Baas

SpeedfreakR schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:55:
Vandaag de zonschermen binnen gekregen en gemonteerd. Ben niet helemaal enthousiast, met name de bevestiging. De schermen zelf zijn echt mooi en mooie kwaliteit. De bevestigingsclipjes zijn van metaal en komen tegen het raam aan. Gezien mijn ramen extra zijn geblindeerd met folie ben ik hier niet zo blij mee. Dit heb ik opgelost van heel dun vilt van de action. Eind goed al goed, maar de bevestiging had zeker anders gemoeten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedoel je dat als je het raam open/dicht doet dit tegen het ruit aankomt c.q. kan bekrassen?

Had de mijne al besteld want lange levertijden maar nu toch onverwachts snel gehad. Mijn P2 heb ik nog niet.

Bij mijn ID.3 ook zonnescherm geplaatst, zelfde montage mogelijkheid en dat werkte perfect. Maar was VW orgineel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:29

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Freakie1NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Bedoel je dat als je het raam open/dicht doet dit tegen het ruit aankomt c.q. kan bekrassen?

Had de mijne al besteld want lange levertijden maar nu toch onverwachts snel gehad. Mijn P2 heb ik nog niet.

Bij mijn ID.3 ook zonnescherm geplaatst, zelfde montage mogelijkheid en dat werkte perfect. Maar was VW orgineel.
Klopt het metalen clipje komt tegen het raam aan en kan krassen. Zeker als je folie voor het tinten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
vacuumcleaner schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:58:
[...]

Nu hopen dat CarPlay de SoC kan uitlezen voor navigatie doeleinden.
Dit lijkt me niet toch? Aangezien het via je telefoon gaat wat natuurlijk volledig los staat van het AAOS systeem. Daarom vraag ik me ook af waarom Waze zoveel beter/handiger is dan Maps. Qua navigatie is Maps toch al heel sterk?

En zelfs als Waze op de AAOS store komt vraag ik me af of het de data kan uitlezen. FM lukt/kan/mag dit namelijk ook nog niet. Zal wel een puntje worden denk ik want waarom zou je als app bouwer zoveel moeite doen op een speciale AAOS app te maken als je de auto data niet mag gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 30-05-2022 10:36 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Dit lijkt me niet toch? Aangezien het via je telefoon gaat wat natuurlijk volledig los staat van het AAOS systeem. Daarom vraag ik me ook af waarom Waze zoveel beter/handiger is dan Maps. Qua navigatie is Maps toch al heel sterk?

En zelfs als Waze op de AAOS store komt vraag ik me af of het de data kan uitlezen. FM lukt/kan/mag dit namelijk ook nog niet. Zal wel een puntje worden denk ik want waarom zou je als app bouwer zoveel moeite doen op een speciale AAOS app te maken als je de auto data niet mag gebruiken.
CarPlay heeft support voor multi display en EV routes inclusief SOC updates. Het zit er zo te zien (nog) niet in maar het zou wel mogelijk moeten zijn.

Vermoed dat dit overigens een beperking van AAOS is en niet van Apple.

Denk dat ik voornamelijk AAOS blijf draaien en wellicht FM en Waze op CarPlay. Ben dan ook benieuwd of er mooie pop-ups verschijnen als CarPlay op de achtergrond draait (zoals in onze eGolf).

Wellicht dat je ook berichten kan versturen via Whatsapp met CarPlay op de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekhapperrr
[...]

Je telefoon heeft wel een verbinding met de auto, dus dat zou (in theorie) moeten kunnen. Volgens mij werkt dit alleen niet: in andere auto's heb je voor bv de SOC-informatie met Android Auto ook een aparte OBD-dongel nodig.
ABRP uit de AAOS-Playstore kan dit wel, die houdt bij het navigeren rekening met de huidige SOC en zelfs het huidige gebruik. Dus die API's zijn wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
P2Hattem schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:40:
[...]

En een wit draadje overduidelijk in beeld … zal dus zeker geen wireless CP zijn 😒.

Enige reden om CP te gebruiken zou Flitsmeister zijn, maar het geklooi met het kabeltje is mij al teveel gedoe om heel eerlijk te zijn.
Wireless CarPlay stelt nogal wat eisen aan de verbinding (Bluetooth EN interne Wifi, met dualband router) en dat zit blijkbaar niet in de Polestar dus zit je aan de meest betrouwbare verbinding die er is vast: de kabel.

Maar je moet proberen het naar je eigen voordeel te zetten. De meeste iPhone-eigenaren hebben bijvoorbeeld wel een telefoon met MagSafe (magnetisch, en opladen tegelijk). Met wat creativiteit heb je al snel een houder naast je scherm waar je telefoon magnetisch aan hangt (de Magsafe is dan via een draadje achter het scherm gekoppeld aan een van de twee USB-C aansluitingen) en dan kun je je telefoon als tweede scherm gebruiken. Bijvoorbeeld om bij Flitsmeister de vertragingen te laten zien op je route. Bijvoorbeeld hiermee:

https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000020221746/?s2a= (of equivalente functionaliteit)
https://www.bol.com/nl/nl...dCaA.2_33.35.ProductImage (of equivalente functionaliteit)

Geen gedoe met kabeltje, maar gewoon je telefoon magnetisch koppelen EN een extra scherm. En... hij laadt meteen op, je hebt er zicht op, en wordt niet warm en doet het altijd, beter dan de oplaadpad die bij het plus-pakket zit ;) . Heb je geen Magsafe? Dan kun je op het beugeltje bijvoorbeeld een houder van bijvoorbeeld Brodit op monteren zolang er nog geen specifiek Polestar-oplossing is.

Maar inderdaad, een ieder moet de afweging maken of dit allemaal de moeite is. Maar op dit moment is alleen native Google Maps de moeite waard op de Polestar, de rest van de functionaliteit heb ik toch echt liever vanaf de doorontwikkelde telefoon. De hamvraag is nu of CarPlay toegang heeft tot de SoC van de Polestar.

[ Voor 9% gewijzigd door GeurtG op 30-05-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

GeurtG schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Wireless CarPlay stelt nogal wat eisen aan de verbinding (Bluetooth EN interne Wifi, met dualband router) en dat zit blijkbaar niet in de Polestar dus zit je aan de meest betrouwbare verbinding die er is vast: de kabel.

Maar je moet proberen het naar je eigen voordeel te zetten. De meeste iPhone-eigenaren hebben bijvoorbeeld wel een telefoon met MagSafe (magnetisch, en opladen tegelijk). Met wat creativiteit heb je al snel een houder naast je scherm waar je telefoon magnetisch aan hangt (de Magsafe is dan via een draadje achter het scherm gekoppeld aan een van de twee USB-C aansluitingen) en dan kun je je telefoon als tweede scherm gebruiken. Bijvoorbeeld om bij Flitsmeister de vertragingen te laten zien op je route. Bijvoorbeeld hiermee:

https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a= (of equivalente functionaliteit)
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000020221746/?s2a= (of equivalente functionaliteit)

Geen gedoe met kabeltje, maar gewoon je telefoon magnetisch koppelen EN een extra scherm. En... hij laadt meteen op, je hebt er zicht op, en wordt niet warm en doet het altijd, beter dan de oplaadpad die bij het plus-pakket zit ;) . Heb je geen Magsafe? Dan kun je op het beugeltje bijvoorbeeld een houder van bijvoorbeeld Brodit op monteren zolang er nog geen specifiek Polestar-oplossing is.

Maar inderdaad, een ieder moet de afweging maken of dit allemaal de moeite is. Maar op dit moment is alleen native Google Maps de moeite waard op de Polestar, de rest van de functionaliteit heb ik toch echt liever vanaf de doorontwikkelde telefoon. De hamvraag is nu of CarPlay toegang heeft tot de SoC van de Polestar.
Je linkjes slaan dood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
[...]

Waarom Waze en niet Maps? Dat is toch simpel. Waze toont flitsers en andere sneheidscontroles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
GeurtG schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Ik vind ook Easypark, ABRP en spotify op AAOS een stuk handiger. Ook mijn Flitsmeister werkt prima op AAOS (heb de oeps-versie nog). Verder gebruik ik iMessage wat ook al prima is geïntegreerd dus Ik zal CarPlay niet vaak gebruiken en al helemaal niet als ik met een kabel moet gaan prutsen.
Overigens heb ik in een benzineauto wel via CarPlay de vraag gehad of ik naar een tankstation wilde zoeken omdat de tank bijna leeg was. Maar weet niet hoe dat werkt.

[ Voor 49% gewijzigd door JTHZZ op 30-05-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
TuneIn heeft besloten om Radio538 te blokkeren in Noorwegen. Moet dus op zoek naar een andere radio app.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Radioline? Hier werkt 538, inclusief widget met favorieten etc voor de P2. Dit is een betaalde feature (3,99 per jaar :+).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
kmser schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:50:
[...]

Waarom Waze en niet Maps? Dat is toch simpel. Waze toont flitsers en andere sneheidscontroles.
En Waze heeft een veel betere begeleiding met files!
GM kent de spitsstrook (5 jaar oud?) op de A6 nog niet eens... 8)7

Laatst wederom +25m van Antwerpen naar Amsterdam met GM waar Waze me steeds alternatieven gaf.

Denk dat Waze m'n standaard nav wordt wanneer ik binnen m'n range blijf (wat bijna altijd het geval zal zijn) en GM voor lange afstanden als er tussentijds geladen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
Terrie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Je linkjes slaan dood!
Aangepast, dank voor de oplettendheid (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
iRenik schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:33:
[...]

En Waze heeft een veel betere begeleiding met files!
GM kent de spitsstrook (5 jaar oud?) op de A6 nog niet eens... 8)7

Laatst wederom +25m van Antwerpen naar Amsterdam met GM waar Waze me steeds alternatieven gaf.

Denk dat Waze m'n standaard nav wordt wanneer ik binnen m'n range blijf (wat bijna altijd het geval zal zijn) en GM voor lange afstanden als er tussentijds geladen moet worden.
Die wisselbaan uit 2017 staat er gewoon in, als je die bedoelt tenminste want je hebt het over spitsstrook. Kijk het maar eens na.
En file omleidingen geeft GM ook gewoon tijdens het rijden maar mijn ervaring is juist dat in de meeste gevallen die ‘omleiding’ even veel of meer tijd kost. Meestal is het enige alternatief de afrit en kruip-door sluip-door naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeurtG
JTHZZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Ik vind ook Easypark, ABRP en spotify op AAOS een stuk handiger. Ook mijn Flitsmeister werkt prima op AAOS (heb de oeps-versie nog). Verder gebruik ik iMessage wat ook al prima is geïntegreerd dus Ik zal CarPlay niet vaak gebruiken en al helemaal niet als ik met een kabel moet gaan prutsen.
Overigens heb ik in een benzineauto wel via CarPlay de vraag gehad of ik naar een tankstation wilde zoeken omdat de tank bijna leeg was. Maar weet niet hoe dat werkt.
Kan natuurlijk, maar ik laat me liever niet beperken tot een handvol onbekende applicaties wanneer ik de beschikking kan hebben over alles wat ik al gewend ben, en ook nog in een bekende interface. Niets geen "oeps-versie", maar gewoon de volle bak aan functionaliteit. Inclusief sorteren in Spotify, de ANWB parkeer-app, Apple Music omdat ik niet gedwongen wil worden naar Spotify, en zo kun je wel doorgaan.

Voor mij persoonlijk is m'n mobiel de centrale spil van m'n digitale activiteiten, en heb ik geen behoefte aan een ander systeem dat daar een deel van moet gaan invullen zijnde de auto. Juist daarom is Android Auto of Apple CarPlay zo krachtig, het verlengt die digitale activiteiten 1-op-1 naar de auto zonder dat ik me daarvoor hoef aan te passen als gebruiker. Neemt niet weg dat ik jouw standpunt wel begrijp, maar ik zit er niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:04:
TuneIn heeft besloten om Radio538 te blokkeren in Noorwegen. Moet dus op zoek naar een andere radio app.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Radioline? Hier werkt 538, inclusief widget met favorieten etc voor de P2. Dit is een betaalde feature (3,99 per jaar :+).
Wel een interessante case want in hoeverre kan Volvo/PS2 dan nog beweren dat Tuneln nog een waardige vervanger is (ook volgens de wetgeving) van DAB+ voor de mensen die dit niet hebben gekregen in hun nieuwe auto?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 30-05-2022 17:03 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Rene schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:04:

Juancho schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Wel een interessante case want in hoeverre kan Volvo/PS2 dan nog beweren dat Tuneln nog een waardige vervanger is (ook volgens de wetgeving) van DAB+ voor de mensen die dit niet hebben gekregen in hun nieuwe auto?
Radio538 zal het via DAB+ ook niet doen in Noorwegen, dus dit is wel een uitzonderlijke situatie denk ik?!

[ Voor 30% gewijzigd door P2Hattem op 30-05-2022 18:29 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GeurtG schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Kan natuurlijk, maar ik laat me liever niet beperken tot een handvol onbekende applicaties wanneer ik de beschikking kan hebben over alles wat ik al gewend ben, en ook nog in een bekende interface. Niets geen "oeps-versie", maar gewoon de volle bak aan functionaliteit. Inclusief sorteren in Spotify, de ANWB parkeer-app, Apple Music omdat ik niet gedwongen wil worden naar Spotify, en zo kun je wel doorgaan.

Voor mij persoonlijk is m'n mobiel de centrale spil van m'n digitale activiteiten, en heb ik geen behoefte aan een ander systeem dat daar een deel van moet gaan invullen zijnde de auto. Juist daarom is Android Auto of Apple CarPlay zo krachtig, het verlengt die digitale activiteiten 1-op-1 naar de auto zonder dat ik me daarvoor hoef aan te passen als gebruiker. Neemt niet weg dat ik jouw standpunt wel begrijp, maar ik zit er niet op te wachten.
Snap ik. Ik vind het prettig dat ik geen parkeersessies meer vergeet (echt al meerdere keren gehad met mijn iPhone) of dat ook iemand zonder spotify gewoon lekker muziek kan luisteren in mijn auto. En dat ik met ABRP autodata kan gebruiken. Maar bovenal.. geen gedoe met kabeltjes en een te klein scherm met te grote knoppen :)
Maar goed dat smaken verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
P2Hattem schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:27:
[...]

[...]

Radio538 zal het via DAB+ ook niet doen in Noorwegen, dus dit is wel een uitzonderlijke situatie denk ik?!
Lol :). Inderdaad ja!

Ik ben denk ik 1 van de weinige Nederlanders in het buitenland met een P2 :) daarom heb ik (voor NL radio) niks aan DAB+.

Heb maar 5 euro opgeofferd om die Radioline app naar premium te zetten. Werkt allemaal prima! 👍

Netjes favorieten, podcasts en album art in de widget op het homescreen. Je kan zelfs op een Spotify icoon klikken en dan zet deze het gespeelde nummer in een eigen Spotify playlist!

Al met al de 5 euro (voor een heel jaar) meer dan waard!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playgarden
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-12-2023
In het kader van de telefoonhouderoplossingen kwam ik deze nog tegen die je ook weg kunt klappen achter het scherm zodra je deze niet nodig hebt. Mooie oplossing denk ik, nu zou het nog mooier zijn als je hier ook draadloos mee kunt laden, zodat je niet steeds het stekkertje in je telefoon hoeft te proppen.

https://www.aliexpress.co...2112000026484718145%21sea

Edit:

Na wat langer zoeken kwam ik deze nog tegen. Incl magsafe draadloos laden voor iphone 12 en 13:

https://www.aliexpress.co...2112000028809881697%21sea

[ Voor 26% gewijzigd door Playgarden op 30-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 19:40
** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 30-05-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Rene schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Ik ben denk ik 1 van de weinige Nederlanders in het buitenland met een P2 :) daarom heb ik (voor NL radio) niks aan DAB+.

Heb maar 5 euro opgeofferd om die Radioline app naar premium te zetten. Werkt allemaal prima! 👍

Netjes favorieten, podcasts en album art in de widget op het homescreen. Je kan zelfs op een Spotify icoon klikken en dan zet deze het gespeelde nummer in een eigen Spotify playlist!

Is de Radio.net app geen optie? Die gebruik ik zelf vaker op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Rene schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Kun je me aangeven of de oplossing m.b.t Radioline in de auto goed en constant werkt en optimaal gebruik maakt van de aanwezige geluidsinstallatie.

Vast dank voor je reactie.

Groet Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
JTHZZ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:58:
[...]

Die wisselbaan uit 2017 staat er gewoon in, als je die bedoelt tenminste want je hebt het over spitsstrook. Kijk het maar eens na.
En file omleidingen geeft GM ook gewoon tijdens het rijden maar mijn ervaring is juist dat in de meeste gevallen die ‘omleiding’ even veel of meer tijd kost. Meestal is het enige alternatief de afrit en kruip-door sluip-door naar de volgende.
Helaas bij mij wordt de wisselbaan nooit aangeraden en zegt GM ‘onbekende weg’ wanneer ik er wel vanuit Almere op draai richting Amsterdam. Na 3 minuten piepen en rare omleidingen proberen te vinden pakt ie het dan uiteindelijk op de A6 weer op. Heb nu al 4x de afgelopen weken de wisselbaan gepakt (doe ik eigenlijk standaard) op advies van Waze terwijl GM niets zegt en het vervolgens na Muiden vast staat en ik er gelukkig dus voorbij zoef (maar niet dankzij GM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
peer54 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:52:
[...]

Kun je me aangeven of de oplossing m.b.t Radioline in de auto goed en constant werkt en optimaal gebruik maakt van de aanwezige geluidsinstallatie.

Vast dank voor je reactie.

Groet Peer
De geluidskwaliteit is hetzelfde/iets beter dan de DAB+ radio. Hieronder wat screenshots:

Rechtsboven Radioline, rechts beneden DAB+. Zoals je ziet geen “live informatie en albumart”. Dat is eigenlijk een klein voordeel voor DAB ware het niet dat deze informatie vaak achterloopt op de P2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7SIIJ09zLOQ-5piqHVtGkNzOcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0sFs1xNr7n3syyD8Ail8DmB.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke functie dat je nummers direct in een Spotify kan playlist kan plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EHKK9ze1pUax3wpMi3OIIza0aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfA7EoCOIOaWWk2pRilnfy9X.jpg?f=fotoalbum_large

Radiostations netjes georganiseerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTcls8ucTAEOzhiIUhs6KuXpPTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoweoTurvKEHYostNn37I3WE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYWVrLJm1PRkjH5tweCsvfeXEYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wge7zjhu8AVBTFqlP9SDbHe5.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk is prima en de app kan prima door als vervanger voor DAB / TuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb weer dat het stil is in de auto zodra ik instap. Zeg maar het probleem dat we in het begin ook hadden (2020). Ik heb het infotainment al gereset, maar zonder resultaat. Zowel DAB+ als Spotify gaan niet verder waar ze gebleven waren zodra je weer instapt.

Hebben meer mensen dit?

Ook waren mijn accounts na een reset weer eens verdwenen. Ik moest me opnieuw aanmelden bij Spotify en bij Polestar. Ik ben inmiddels de tel kwijt hoe vaak ik die account weer toe heb gevoegd. 8)7

Voor de mensen die de Brembo's hebben en dat gekraak hebben, de blokken zijn dat dus waarschijnlijk. Maar ik hoop niet dat ze alleen de blokken vervangen, dat is geen succes met gebruikte schijven. Ik had gelezen dat bij één iemand in ieder geval ook de schijven vervangen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 15:25
Nou het is alsof mijn P2 doorheeft dat ie ingeleverd gaat worden binnenkort en nu maar teleurgesteld/boos gaat zitten doen omdat het afscheid te zwaar is:

- Laden gaat nog maar 1 fase ipv 3
- Bij het wegbrengen van de kids heb ik de terugreis ineens geen internet meer (de hele rit)
- Spotify heeft soms dik 5/10 min nodig om in leven te komen
- Sinds de laatste update (2.1) is het achterlicht er compleet mee gestopt (alsmede de richtingaanwijzers achter).

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
GuiltyNL schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:40:
Ik heb weer dat het stil is in de auto zodra ik instap. Zeg maar het probleem dat we in het begin ook hadden (2020). Ik heb het infotainment al gereset, maar zonder resultaat. Zowel DAB+ als Spotify gaan niet verder waar ze gebleven waren zodra je weer instapt.

Hebben meer mensen dit?
Had ik ook, sinds 2.1 niet meer, lijkt er mee opgelost te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door k-jah op 31-05-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Nou net een week de P2 in bezit, wissel een keer met een collega (die ook een P2 wil) en stuur hij net dit door: “Je auto wordt weggesleept. Bij wegrijden kwam de auto van de handrem en vervolgens was het net een hobbelpaard.”

Iemand ervaring met die kenmerken dan wel onderstaande error 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvr376AxESRSkspN46GUITcGX9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuDRXCbOxuuq3kHlaTqb15Ay.jpg?f=fotoalbum_large

(Ook fijn dat hij in Zwolle woont, de auto naar Volvo in Drachten moet en ik in Tilburg woon :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
k-jah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:06:
[...]
Had ik ook, sinds 2.1 niet meer, lijkt er mee opgelost te zijn.
Ik had het ook. Vanochtend 2.1 geïnstalleerd dus zal eens checken of het nu weer gewoon goed werkt.

Verder weinig boeiends aan 2.1 volgens mij.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
VidaR-9 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Ik had het ook. Vanochtend 2.1 geïnstalleerd dus zal eens checken of het nu weer gewoon goed werkt.

Verder weinig boeiends aan 2.1 volgens mij.
De extra knipper bij de achterlicht animatie bij starten is nu weg en wel een goeie; de feedback bij het wijzigen van de ACC afstand is er nu vanaf de eerste druk.
Verder niet veel spannends gemerkt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Puur uit interesse... is bij de Polestar 2 het bestuurders display ook aangepast net zoals bij onze XC40/C40 wagens? Schijnt zo te zijn gedaan vanuit Amerikaanse wetgeving. Dus dan zou ik verwachten dat het bij de PS2 ook zo is...

Het verschil kan je oa hier zien: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71658052

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:25:
Puur uit interesse... is bij de Polestar 2 het bestuurders display ook aangepast net zoals bij onze XC40/C40 wagens? Schijnt zo te zijn gedaan vanuit Amerikaanse wetgeving. Dus dan zou ik verwachten dat het bij de PS2 ook zo is...

Het verschil kan je oa hier zien: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71658052
Nee. Gewone display (full screen, op 2.1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:25:

P2 heeft geen 'ronde klokken' welke (zoals ik begreep) van getallen voorzien moeten zijn. Heel het probleem is dan ook een non-issue op de P2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
Goedemiddag ik ben van plan deze zomer naar Zuid-Frankrijk te reizen voor vakantie. Wat raden jullie aan qua laadpas en apps om te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

pique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:49:
Goedemiddag ik ben van plan deze zomer naar Zuid-Frankrijk te reizen voor vakantie. Wat raden jullie aan qua laadpas en apps om te gebruiken?
Ik zou even in dit topic kijken:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Daar worden veel adviezen over laadpassen en dergelijke gegeven. O.a. het downloaden van de Bonnet app voor free charges en lage tarieven bij Fastned en Ionity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:04
pique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:49:
Vorig jaar gedaan en prima te doen, zeker met overnachting en buiten hoogseizoen. Voor de heen en terugreis is het vooral Ionity en nu ook Tesla (let op ze zijn niet allemaal opengesteld voor andere merken dus check Tesla app, maar gelukkig wle die op de drukste gebied rond Metz ). Ionity is met Polestar korting helemaal top. Begreep van Polestar verkoper in een Kopenhaagse Space dat ze aan het onderhandelen zijn om de actie te verlengen. Maar of dat waar is...

Lokaal zijn er helaas veel verschillende laadinitiatieven per provincie/regio. In de Vaucluse bijv https://sev84.fr/ en dan moet je online of via een app een account aanmaken. Kreeg netje pasje naar NL vestuurd. Dus kijk in Google Maps of laadpaal app in je regio welke palen veel voorkomen en welke pas je moet gebruiken.

Beste Franse apps zijn Alize, Zephyre en Mango.

Veel plezier

[ Voor 7% gewijzigd door AartJW op 31-05-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Van de week geprobeerd een stuk snel achteruit te rijden omdat ik een weg had gemist in een klein rustig dorpje. Druk ik op het pedaal merk ik gewoon dat er helemaal geen extra feedback meer is. BEGRENST, en dat op 15-20 km/u achteruit.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4rsonis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-12-2023
Er moet me trouwens nog iets van het hart...
De inductie oplaadmogelijkheid (van Plus pack) knippert af en toe terwijl die er wel gewoon goed in ligt.
Als oplossing gebruik ik dan maar de USB lader.
Maar ik wil tegelijkertijd ook Waze gebruiken omdat Google Maps simpelweg niet zo goed is. Ik heb al vele constructies gevonden om toch mijn telefoon scherm in de breedte af te kunnen lezen.
Portemonnee leggen op het inductie stukje en dan mijn telefoon zijwaarts tegen het ÚSB oplaad kabeltje en de rest van de bovenkant van mijn portemonnee. Resultaat, de telefoon zorgt ervoor dat het scherm eerst in scherm reinigingsmodus komt en daarna volgt de algehele reset! Terwijl ik op de snelweg reed kreeg ik het wel even erg warm.. Ik hoopte dat de auto het zou blijven doen, en dat deed ie gelukkig.
Nu heb ik er nog een extra zonnebril hoesje opgelegd zodat de afstand tussen de telefoon en de display nog groter is. Maar toch.. Ik vind het niet goed overdacht dat je telefoon als vinger wordt gezien.

Zo.. iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pique
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10-2024
AartJW schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Vorig jaar gedaan en prima te doen, zeker met overnachting en buiten hoogseizoen. Voor de heen en terugreis is het vooral Ionity en nu ook Tesla (let op ze zijn niet allemaal opengesteld voor andere merken dus check Tesla app, maar gelukkig wle die op de drukste gebied rond Metz ). Ionity is met Polestar korting helemaal top. Begreep van Polestar verkoper in een Kopenhaagse Space dat ze aan het onderhandelen zijn om de actie te verlengen. Maar of dat waar is...

Lokaal zijn er helaas veel verschillende laadinitiatieven per provincie/regio. In de Vaucluse bijv https://sev84.fr/ en dan moet je online of via een app een account aanmaken. Kreeg netje pasje naar NL vestuurd. Dus kijk in Google Maps of laadpaal app in je regio welke palen veel voorkomen en welke pas je moet gebruiken.

Beste Franse apps zijn Alize, Zephyre en Mango.

Veel plezier
Bedankt voor de info! Nog een vraag mijn Polestar is gekocht via een importeur maar naar ik weet zit er geen plugsurfing kaart bij. Is dit te regelen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:04
pique schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor de info! Nog een vraag mijn Polestar is gekocht via een importeur maar naar ik weet zit er geen plugsurfing kaart bij. Is dit te regelen achteraf?
Graag gedaan. Geen ideen, zou Polestar support bellen. Iedereen heeft het eerste jaar in principe recht op 50% korting bij Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

[...]

Niet bij een dealer gekocht? ZIj hebben vaak nog wel passen liggen welke je gratis mag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
[...]

Ja, ik had er ook geen gekregen bij levering. Via Polestar Support kun je deze aanvragen. Werd helemaal vanuit Zweden (met handgeschreven envelop) opgestuurd, dus duurt wel ~2 weken voor je hem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie

Terrie

Koekhapperrr schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Ja, ik had er ook geen gekregen bij levering. Via Polestar Support kun je deze aanvragen. Werd helemaal vanuit Zweden (met handgeschreven envelop) opgestuurd, dus duurt wel ~2 weken voor je hem hebt
Bij mij deden ze moeilijk omdat ik niet de officiële eerste eigenaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer54
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-12-2024
Rene schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:56:
[...]

De geluidskwaliteit is hetzelfde/iets beter dan de DAB+ radio. Hieronder wat screenshots:

Rechtsboven Radioline, rechts beneden DAB+. Zoals je ziet geen “live informatie en albumart”. Dat is eigenlijk een klein voordeel voor DAB ware het niet dat deze informatie vaak achterloopt op de P2.

[Afbeelding]

Leuke functie dat je nummers direct in een Spotify kan playlist kan plaatsen:

[Afbeelding]

Radiostations netjes georganiseerd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is prima en de app kan prima door als vervanger voor DAB / TuneIn.
Dank je voor je uitgebreide verslag.
Na start auto duurt het wel even voor je contact hebt. Is dit bij jou ook het geval?

Alvast dank voor je antwoord.

Groet, Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
k-jah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:22:
[...]

De extra knipper bij de achterlicht animatie bij starten is nu weg en wel een goeie; de feedback bij het wijzigen van de ACC afstand is er nu vanaf de eerste druk.
Verder niet veel spannends gemerkt idd.
Jep die ACC bug is er inderdaad uit. Fijn!

Er is verder niets aan ACC veranderd toch? Hij leek net wat beter te volgen en oppakken in langzaam rijdend verkeer, maar dat zal wel tussen m’n oren zitten 🤓

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 15:57

Freakie1NL

Grote Baas

SpeedfreakR schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Klopt het metalen clipje komt tegen het raam aan en kan krassen. Zeker als je folie voor het tinten gebruikt.
Zijn ze van Car Shades?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 13:27
Wat is jullie ervaring met de (kleine) transpondersleutel?
Ik durf hem niet alleen mee te nemen als ik ver van huis ben, maar dat is nergens op gebaseerd. Gebruiken jullie diezelfde sleutel of alleen de standaard sleutel met knoppen EN het losse sleutelblad?

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 16:01
T4rsonis schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:08:
ik heb ondertussen al een pagina of 90 van dit topic gelezen en een hoop vragen zijn al beantwoord..
Toch snap ik niet waarom ik de verkeersborden herkenning niet kan uitzetten. Het gaat uit als ik dat zo in stel en na 0,5 seconden springt die automatisch weer aan 8)7 ?
Same here, ook nog met 2.1. Is hier al een oplossing voor voorbij gekomen?
Pagina: 1 ... 89 ... 218 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.