Mijn buurman heeft hetzelfde gehad met een XC40 P8. Keer op keer terug naar de dealer - konden het niet vinden - viel binnen de marges etc. etc. Buurman is al jaren klant bij die dealer en heeft het niet geaccepteerd.dnns85 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:25:
Enige (vervelende) probleem wat nu nog blijft is het trillen bij 80/90 km/h. Hiervoor is de auto al verschillende keren naar verschillende dealers geweest maar het blijft maar terugkomen. Komende week belt Polestar
n.a.v. een tevredenheidsonderzoek dus dan maar even bespreken. Misschien verstandig de auto naar Beesd te brengen 🤷🏼♂️
Uiteindelijk hebben ze de reparatie zoals door jou beschreven uitgevoerd. Aandrijfassen en deel van de elektromotor (overbrenging?) vervangen. Sindsdien is het goed.
Als jij het nu achterzijde hebt laten doen wat het ratelen verhielp zou dit betekenen dat ze het aan de voorzijde ook moeten doen. Mits natuurlijk balanceren - cupping en dergelijke reeds uitgesloten zijn. Maar als je meerdere keren terug bent geweest zullen ze dat hebben onderzocht.
Ik sta dus voor dezelfde reparatie. Vraag me af of ik het nu ga laten doen of nog even wacht tot men misschien een modificatie heeft op de te vervangen onderdelen. Heb niet zo'n zin om hier over 35k en 1,5 jaar buiten garantie weer tegen aan te lopen. De mate van het ratelen achter wisselt tussen heel duidelijk storend en nauwelijks waarneembaar afhankelijk van de temperatuur.