Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
[ Voor 86% gewijzigd door Freakie1NL op 21-05-2022 15:29 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
[ Voor 8% gewijzigd door blue eyes op 21-05-2022 19:07 ]
Update #2: Afgelopen vrijdag weer naar de garage. Ondanks dat m'n polestar geen melding meer gaf wilden ze het relais toch visueel inspecteren. Deze bleek beschadigd en bijbehorende zekering doorgebrand. Nu moet het gehele relaishuis vervangen worden vanwege gevaar op residu. Op zich kan dat vrij snel. Wel moet de hele batterij er onderuit. Echter het onderdeel is niet op voorraad en moet op z'n minst uit Zweden komen.fkeizer schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:30:
[...]
Ik heb inmiddels een update. De auto is uitgelezen. Blijkbaar is er tijdens het snelladen een foutmelding gekomen van een relais dat hoge inkomende vermogens kan schakelen. Toeval wil dat ik op het moment ook de achterdeur van mijn dochter niet goed dicht had terwijl ik ging zitten. Dan geeft hij (foutief) de melding dat je sleutel niet aanwezig is.
Nu dus omdat ik aan het snelladen was aanvullend deze melding.
De auto is gereset en sindsdien geen melding meer. Wel wil polestar het relais nog bekijken. Vrijdag terug dus.
Voor die tijd wil ik nog een keer gaan snelladen. De test om te kijken of er daadwerkelijk iets mis is met dat relais of dat het wellicht een "ghost melding" is geweest.
Goede service van Volvo / Polestar trouwens. Worst case moet de hele kast waar de verschillende relais in zitten vervangen. Maar zelf verwacht ik dat eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk dat het "maar" een software bug is. In dit geval dan toch in ieder geval "fail safe"!
Mogelijk ben ik m'n auto dus wel even kwijt. 😞 Over de oorzaak van het probleem heb ik nog niets gehoord. Toen de melding voor het eerst kwam was de auto 91% vol bij een fastned lader.
Gelukkig wordt het gerepareerd, maar hoop toch wel dat dit soort dingen in de toekomst niet meer gebeuren.
Service volvo weer prima. Heb voor nu een vervangende id4. Wel aardig om een vergelijking te maken. Meteen valt op dat de polestar echt veel lekkerder rijdt. Bijna alles is fijner (inclusief stoelen
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Officieel niet, maar een dealer kan in principe alles bestellen. Vraag het daar eens na, of via polestar chat.Freakie1NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:32:
Is de kofferbak mat van het Plus pakket (waarin dus de bagageverdeler is opgenomen) niet ook gewoon los te verkrijgen?
Lekker doorgereden en op de heenweg bij Fastned Kreuz Hilden gestopt. Gave locatie met veel stalls van Fastned, nog meer van Tesla en nog een andere aanbieder. Echter heb ik nu voor de 2e keer op een lange rit problemen gehad met een Fastned station. Eerste paal werkte beide laadpunten niet (rode verlichting laadpoort). Tweede paal werkte wel, maar snelheid kwam maar tot max 132KW. En het station was ingesteld, dus accu zou op temperatuur moeten zijn. Hierna 2x met Ionity geladen zonder issue. Gelijk naar de 150KW. Het kan toeval zijn, maar vorige keer op de terugweg vanuit Denemarken deed Fastned ook al lastig en haalde de eerste paal lagere snelheid.
Voordeel is dat Ionity toch ook goedkoper laden is vooralsnog.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Waarom gebruik je de Journey Log app niet?blue eyes schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:44:
Het zou wel fijn zijn als ik in mijn telefoon de KM stand kan aflezen, nu moet ik mijn KM stand onthouden als ik uitstap dan wel naar buiten lopen als het laden gestopt is(voor mijn excel, laden en km's).
Gebruik ik ook, maar moet nog even beter naar kijken. Komen de km's overeen, en wat als je voorverwarmd?
Ik gebruik de Excel voor het laden, wat heb ik geladen in thuis situatie.
16.4 kWh/100km als gemiddeld verbruik over rit van 150km (19 inch wielen)
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ik ervaar dezelfde problemen met Fastned. Volgens mij komt het door de kabelaansluiting, want als je de lader een beetje optilt terwijl die aangesloten is pakt die hem wel. Echter als je hem dan weer loslaat, wordt de connectie verbroken (aldus mijn ervaring een aantal keer met Fastned). Ik zag in de release notes van P2.1 ‘verbeteringen qua kabelaansluiting’. Misschien dat dit het probleem gaat verhelpen?VidaR-9 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:57:
Echter heb ik nu voor de 2e keer op een lange rit problemen gehad met een Fastned station. Eerste paal werkte beide laadpunten niet (rode verlichting laadpoort). Tweede paal werkte wel, maar snelheid kwam maar tot max 132KW. En het station was ingesteld, dus accu zou op temperatuur moeten zijn.
Inderdaad, ik had de datum van die persblog niet gezien waarop ik reageerde (2017). Dus eerst kwam die concept 40 (volvo), die dan is ondergebracht bij polestar die toen, eerder dan volvo waarschijnlijk, nood hadden aan een EV die in massa te produceren was (in tegenstelling tot de polestar 1 die steeds erg exclusief was).Mga1600 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:12:
[...]
Ik denk dat je de hint niet helemaal snapt: de polestar 2 was oorspronkelijk ontworpen als Volvo V40 parallel aan de XC40, maar ‘gekaapt’ toen polestar een apart merk moest worden. De C40 is een afgeronde XC40 die als voordeel de hoge instap van de XC40 heeft.
Ik vind de P2 ook veel mooier dan zowel de C40 als de XC40, maar hij is mij op mijn oude dag gewoon te laag en een beetje krap.De XC40 zit perfect voor mij, is ruim maar maakt meer windgeruis. De C40 zit perfect en is stiller en wat zuiniger en ruim maar minder praktisch qua bagageruimte can de XC. .Ik denk dat er voor alle 3 wat ( veel) te zeggen is.
Ik was even in de war en dacht dat volvo nu dit polestar 2 design ging recupereren met een volvo badge. In de autowereld kijk ik nergens meer van op.
Speelt ook mee dat ik die C40 erg weinig zie op de weg. Meestal is het de XC40. En dat er tussen de C40 en XC40 erg weinig verschil zit naar mijn mening. Wel als je ze naast elkaar ziet, maar vluchtig op de weg is het minder duidelijk.
Vind de C40 ook al aardig 'bol' en opgeblazen trouwens, en hard richting cross-over gaan. Enige EV die dat niet heeft, en optisch erg zijn best doet om nog op een normale auto te lijken (ben geen fan van SUV/CUV), is de polestar, in de huidige markt. En ook tesla natuurlijk, maar die laat ik even buiten beschouwing.
Ik reed gisteren nog op de autosnelweg een polestar voorbij, en de daklijn/raamlijn kwam echt niet veel hoger uit dan mijn wagen, die gewoon een normale berline is. Prima dus!
Enige ander merk (nogmaals, buiten tesla) die daar ook in slaagt, is renault met de e-tech megane. In de huidige markt vind ik de polestar en e-tech megane met voorsprong de twee keuzes die er hard uitspringen (ongeveer rond hetzelfde budget). Als je net zoals ik liever gewoon met normale auto's rijdt.
De C40 wordt ook pas vanaf juni uitgeleverd, het kan dus kloppen dat je ze niet vaak zietAmos_x schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:57:
[...]
Inderdaad, ik had de datum van die persblog niet gezien waarop ik reageerde (2017). Dus eerst kwam die concept 40 (volvo), die dan is ondergebracht bij polestar die toen, eerder dan volvo waarschijnlijk, nood hadden aan een EV die in massa te produceren was (in tegenstelling tot de polestar 1 die steeds erg exclusief was).
Ik was even in de war en dacht dat volvo nu dit polestar 2 design ging recupereren met een volvo badge. In de autowereld kijk ik nergens meer van op.![]()
Speelt ook mee dat ik die C40 erg weinig zie op de weg. Meestal is het de XC40. En dat er tussen de C40 en XC40 erg weinig verschil zit naar mijn mening. Wel als je ze naast elkaar ziet, maar vluchtig op de weg is het minder duidelijk.
Vind de C40 ook al aardig 'bol' en opgeblazen trouwens, en hard richting cross-over gaan. Enige EV die dat niet heeft, en optisch erg zijn best doet om nog op een normale auto te lijken (ben geen fan van SUV/CUV), is de polestar, in de huidige markt. En ook tesla natuurlijk, maar die laat ik even buiten beschouwing.
Ik reed gisteren nog op de autosnelweg een polestar voorbij, en de daklijn/raamlijn kwam echt niet veel hoger uit dan mijn wagen, die gewoon een normale berline is. Prima dus!
Enige ander merk (nogmaals, buiten tesla) die daar ook in slaagt, is renault met de e-tech megane. In de huidige markt vind ik de polestar en e-tech megane met voorsprong de twee keuzes die er hard uitspringen (ongeveer rond hetzelfde budget). Als je net zoals ik liever gewoon met normale auto's rijdt.

Nadat we hem 100 meter verder even hadden geparkeerd aan de kant van de weg en hadden geconstateerd dat er geen foutmeldingen waren (status van de auto op het middendisplay), functioneerde alles ineens weer normaal en konden we onze weg vervolgen.
Zelf zat ik in de bijrijdersstoel en daardoor heb ik niet precies gezien wat er op het dashboard werd weergegeven. De bestuurder was iemand die de auto nog niet kende, en eigenlijk ook net probeert van zijn rij-angst af te komen.... 😳
Hebben anderen ook wel eens zoiets gehad? Ik vind het toch wat ongemakkelijk als de auto ineens weigert te rijden (het gebeurde op een vrij drukke provinciale weg zonder vluchtstrook - we hadden geluk dat er een paar honderd meter verder een uitrit was waar we konden gaan staan om het verkeer erlangs te laten).
/Herman
(PS2 LRSM 2022 pilot pack/plus pack)
Volgens mij remt de auto niet voor rode verkeerslichten dus lijkt me iets niet in orde.Hermanbbbb schreef op maandag 23 mei 2022 @ 01:43:
Afgelopen weekend een raar akkefietje: Toen we aankwamen bij een stoplicht en de auto vond dat we niet snel genoeg remden gaf de rijhulp een waarschuwingssignaal (gebeurt me wel vaker onder het rijden trouwens, meestal is dat niet nodig). Toen we daarna echter weer wilden optrekken (het licht was weer groen), reageerde de auto niet meer op het gaspedaal. Hij reed alleen nog heel langzaam verder.
Nadat we hem 100 meter verder even hadden geparkeerd aan de kant van de weg en hadden geconstateerd dat er geen foutmeldingen waren (status van de auto op het middendisplay), functioneerde alles ineens weer normaal en konden we onze weg vervolgen.
Zelf zat ik in de bijrijdersstoel en daardoor heb ik niet precies gezien wat er op het dashboard werd weergegeven. De bestuurder was iemand die de auto nog niet kende, en eigenlijk ook net probeert van zijn rij-angst af te komen.... 😳
Hebben anderen ook wel eens zoiets gehad? Ik vind het toch wat ongemakkelijk als de auto ineens weigert te rijden (het gebeurde op een vrij drukke provinciale weg zonder vluchtstrook - we hadden geluk dat er een paar honderd meter verder een uitrit was waar we konden gaan staan om het verkeer erlangs te laten).
/Herman
(PS2 LRSM 2022 pilot pack/plus pack)
En heeft de bestuurder in de hectiek misschien de auto in N gezet?
Ik stond vanmorgen bij de Shell Recharge (Newmotion) bij een 175kwh lader. Auto vooraf met Google Maps ingesteld op deze lader en ging vanaf 27% laden. Hij is niet boven de 100 uitgekomen...myigit schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:59:
[...]
Ik ervaar dezelfde problemen met Fastned. Volgens mij komt het door de kabelaansluiting, want als je de lader een beetje optilt terwijl die aangesloten is pakt die hem wel. Echter als je hem dan weer loslaat, wordt de connectie verbroken (aldus mijn ervaring een aantal keer met Fastned). Ik zag in de release notes van P2.1 ‘verbeteringen qua kabelaansluiting’. Misschien dat dit het probleem gaat verhelpen?
Ik heb met nog geen enkele combinatie (vooraf instellen, of bijna leeg na een flink aantal snelwegkilometers) een hogere laadsnelheid dan 100 kunnen realiseren.
Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn?
Hoe lang was je onderweg voor je bij de lader aankwam? Het zou kunnen dat de auto te weinig tijd had om alles op temperatuur te krijgen.gustaveau schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:50:
[...]
Ik stond vanmorgen bij de Shell Recharge (Newmotion) bij een 175kwh lader. Auto vooraf met Google Maps ingesteld op deze lader en ging vanaf 27% laden. Hij is niet boven de 100 uitgekomen...
Ik heb met nog geen enkele combinatie (vooraf instellen, of bijna leeg na een flink aantal snelwegkilometers) een hogere laadsnelheid dan 100 kunnen realiseren.
Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn?
Het zou ook aan de lader kunnen liggen maar is altijd lastig te bepalen want het kan aan een heleboel dingen liggen waarom de snelheid niet gehaald wordt.
Mijn eigen ervaringen zijn eigenlijk allemaal heel goed met snelladers (sinds de pre-heat update).
Ja hier ook alleen maar positieve ervaring met 150kW. Je hebt niet toevallig een standard range ipv long range? Want die laadt langzamerharrewarre schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:58:
[...]
Hoe lang was je onderweg voor je bij de lader aankwam? Het zou kunnen dat de auto te weinig tijd had om alles op temperatuur te krijgen.
Het zou ook aan de lader kunnen liggen maar is altijd lastig te bepalen want het kan aan een heleboel dingen liggen waarom de snelheid niet gehaald wordt.
Mijn eigen ervaringen zijn eigenlijk allemaal heel goed met snelladers (sinds de pre-heat update).
Op mijn route van Groningen naar Zweden zijn gewoon altijd 2 Ionity stations (oudere model) die niet zo snel laden. Ook de nieuwe Fastned bij Bremen haalt niet 150kW. Voor de rest haal ik eigenlijk altijd overal 150kW op lange stukken.
Ik heb 't idee dat sommige stations gewoon nog niet goed geoptimaliseerd zijn o.i.d. Zo is er 1-2 jaar geleden een Ionity station naast een fastned station gepleurd op de A7 Drachten>Groningen en die Ionity had altijd troubles in de eerste maanden. Snelheid niet halen, volledig uitvallen, etc. Daar stond regelmatig een busje met meerdere monteurs die al die grote energie-stations achter de laadpalen aan het finetunen waren. Inmiddels is dat station gewoon top, net als de fastned ernaast overigens.
XPENG G9 Performance 2024
Ik was zo'n half uur onderweg, met als bestemming de snellader (verschillende stop gedaan, maar de snellader bleef wel de bestemming, zodat de auto de boel kan opwarmen). Dat zou toch wel genoeg moeten zijn?
Behalve het instellen van de snellader als bestemming in GM is er niks dat je kan doen om de auto voor te bereiden toch? En het is ook niet mogelijk om te zien of de auto daadwerkelijk aan het voorbereiden is om snel te gaan laden?
[ Voor 27% gewijzigd door gustaveau op 23-05-2022 10:25 ]
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij kun je met een standard-range met maximaal 115kW laden.gustaveau schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:18:
Ik heb een standard range (64kwh), dus wat is dan de maximale laadsnelheid die ik zou kunnen verwachten?
Even de luie modus uitgezet en het zelf ook opgezocht:
https://ev-database.nl/se...entPage=0|paging:number=9
De long range single/dual motor kunnen dus met max 150 opladen
de oude standard range met max 115 (accu 64kwh)
de huidige standard range met max 130 (accu 69kwh)
Klopt, in de praktijk komt 'ie niet boven de 117KW uitharrewarre schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij kun je met een standard-range met maximaal 115kW laden.
Meer kun je idd niet doen. Wel belangrijk is om de bestemming echt de snellader te laten zijn, en niet bijvoorbeeld het tankstation waar 'ie bij hoort. Je kunt dit herkennen aan de manier hoe GM de bestemming weergeeft. Hierbij moet GM de beschikbaarheid van de laadpunten weergeven, en de mogelijke laadsnelheid. De auto regelt dan zelf dat er op tijd voorverwarmd wordt. Met een halfuur rijden moet je dan goed zitten.gustaveau schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:18:
Behalve het instellen van de snellader als bestemming in GM is er niks dat je kan doen om de auto voor te bereiden toch? En het is ook niet mogelijk om te zien of de auto daadwerkelijk aan het voorbereiden is om snel te gaan laden?
Nee, het was na nog een keer resetten of een paar keer ergens anders naar toe navigeren weg maar ik had het dit weekeinde ineens opnieuwadmiral866 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:05:
[...]
Heb je toevallig al een oplossing? Dit is idd zwaar irritant. Heb het idee dat het na de laatste update gekomen is. Volgens mij heb ik het systeem ook al een keer opnieuw gestart dmv het inhouden van de home knop.
Maar gezien ik dat niet 100% zeker weet zal ik dan nog eens proberen.
Ik ook, en na het klikken op het kruisje, startte hij de navigatie nog 3 keer op, ik bleef klikken._--[]--__ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:46:
[...]
Nee, het was na nog een keer resetten of een paar keer ergens anders naar toe navigeren weg maar ik had het dit weekeinde ineens opnieuw

Nee, hij waarschuwde voor de auto's die stilstonden voor dat stoplicht, ik had dat niet duidelijk aangegeven inderdaad. Als je naar de mening van het systeem te hard op stilstaande auto's afrijdt waarschuwt hij voor een mogelijke botsing. Ik denk trouwens niet dat de auto zelf al was gaan afremmen, want er was echt nog wel voldoende ruimte om normaal te stoppen.JTHZZ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:15:
[...]
Volgens mij remt de auto niet voor rode verkeerslichten dus lijkt me iets niet in orde.
En heeft de bestuurder in de hectiek misschien de auto in N gezet?
Dat van die N is eigenlijk geen onlogische gedachte. Maar ik denk toch niet dat dat het was, omdat de auto nog wel reed, en ook bleef rijden. Alleen heel langzaam dus. In N was dat niet gebeurd denk ik.
Zelf heb ik zo'n waarschuwing bij een stoplicht nog nooit gehad, wel onder het rijden. Daarbij ging het altijd om bv een auto die langs de weg geparkeerd stond of een ander opstakel langs de weg waarvan het systeem (onterecht) dacht dat er een botsing mee dreigde. Uiteindelijk bleef het bij mij altijd bij een waarschuwingssignaal, nooit een ingreep.
Het viel mij verder op dat ik de temperatuur nu nog alleen maar voor de hele auto kan instellen. Eerst kon ik nog links en rechts apart instellen maar dat is ook aangepast. Heb gezocht maar kan niks vinden maar zie dit ook niet in de release notes terug.
Is wel terug te vinden in voorgaande pagina's, alleen hoe is de uitdagingassn schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:37:
Even vraagje hier, zie het nog nergens voorbij komen maar sinds een reset bij de garage zie ik in het display onderaan niet meer het huidige verbruik, er staat niks meer. Ik vind het altijd wel fijn om exacte verbruik te zien. Kan ik dit ergens aanzetten?
Het viel mij verder op dat ik de temperatuur nu nog alleen maar voor de hele auto kan instellen. Eerst kon ik nog links en rechts apart instellen maar dat is ook aangepast. Heb gezocht maar kan niks vinden maar zie dit ook niet in de release notes terug.
Druk op tandwiel, kies voor scherm en daar kan je aangeven wat je wilt zien.
Voor gescheiden temperatuurregeling:assn schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:37:
Even vraagje hier, zie het nog nergens voorbij komen maar sinds een reset bij de garage zie ik in het display onderaan niet meer het huidige verbruik, er staat niks meer. Ik vind het altijd wel fijn om exacte verbruik te zien. Kan ik dit ergens aanzetten?
https://www.polestar.com/...mperatuur-synchroniseren/
En voor de verbruiksinfo:
https://www.polestar.com/...21/article/Boordcomputer/
Instellingen boordcomputer
Instellingen voor de boordcomputer worden verricht via het middendisplay.
Druk op (app scherm).
Druk op (tandwiel) .
Kies Scherm.
Gewenste instellingen wijzigen.
[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 23-05-2022 21:07 ]
Nu vraag ik me af: is er een manier om te controleren of de performance software upgrade wel/niet is uitgevoerd?
Wat jij hebt nooit meegemaakt als zodanig. Een ingreep na waarschuwing resulteert eerst in dat je “door” je gaspedaal heen trapt. Hij koppelt je pedaal los van de aandrijvingen. Dat voel je vrij duidelijk. Pas daarna gaat hij actief remmen.Hermanbbbb schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:06:
[...]
Nee, hij waarschuwde voor de auto's die stilstonden voor dat stoplicht, ik had dat niet duidelijk aangegeven inderdaad. Als je naar de mening van het systeem te hard op stilstaande auto's afrijdt waarschuwt hij voor een mogelijke botsing. Ik denk trouwens niet dat de auto zelf al was gaan afremmen, want er was echt nog wel voldoende ruimte om normaal te stoppen.
Dat van die N is eigenlijk geen onlogische gedachte. Maar ik denk toch niet dat dat het was, omdat de auto nog wel reed, en ook bleef rijden. Alleen heel langzaam dus. In N was dat niet gebeurd denk ik.
Zelf heb ik zo'n waarschuwing bij een stoplicht nog nooit gehad, wel onder het rijden. Daarbij ging het altijd om bv een auto die langs de weg geparkeerd stond of een ander opstakel langs de weg waarvan het systeem (onterecht) dacht dat er een botsing mee dreigde. Uiteindelijk bleef het bij mij altijd bij een waarschuwingssignaal, nooit een ingreep.
Door het gas heen trappen merk je vrij makkelijk in situaties waarin je al accelereert terwijl de auto voor je stilstaat of nog aan het remmen is. Bijvoorbeeld als je op een stoet auto’s afrijdt bij een verkeerslicht dat op groen gaat. Als mens weet je dat het gaat rijden. De auto weet dat niet en voorziet problemen. Resultaat : alarm + loskoppeling ga(s).
Het zou theoretisch kunnen dat je wagen in die ontkoppeling is blijven hangen. Hoe ervaarde je pedaal? Want het verschil met normaal is dat er dan zga geen tegendruk meer is.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Zover ik weet, is dat dus nog niet te zien. Ik wist het alleen maar, omdat ik voor en na qua gevoel kon vergelijken. Wellicht dat ze dat in de toekomst nog implementeren, maar reken nergens op.sarlo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:19:
Vandaag eindelijk de P2 in ontvangst mogen nemen, helemaal blij![]()
Nu vraag ik me af: is er een manier om te controleren of de performance software upgrade wel/niet is uitgevoerd?
Het enige wat je kunt checken is dat je op de Polestar site inlogt en kijkt of je een performance statement ergens kunt vinden in je account. Dat staat ergens. Maar dan moet je nog steeds hopen dat het ook daadwerkelijk naar je auto is gestuurd.
[ Voor 20% gewijzigd door GuiltyNL op 24-05-2022 09:26 ]
En er zou een witte Polestar Engineerd sticker op moeten zitten/aan moeten komen.GuiltyNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Zover ik weet, is dat dus nog niet te zien. Ik wist het alleen maar, omdat ik voor en na qua gevoel kon vergelijken. Wellicht dat ze dat in de toekomst nog implementeren, maar reken nergens op.
Het enige wat je kunt checken is dat je op de Polestar site inlogt en kijkt of je een performance statement ergens kunt vinden in je account. Dat staat ergens. Maar dan moet je nog steeds hopen dat het ook daadwerkelijk naar je auto is gestuurd.
En geloof ook nieuwe deurstickers met 350kW.
Ik sta stil voor het stoplicht in de stad en wordt ogenschijnlijk vanuit het niets door mijn riem stevig in mijn stoel getrokken. Een seconde later sjeest er een scooter met hoge snelheid langs mij heen. Ik ga er vanuit dat dit de Collision Detection was anders is de robot uprising echt begonnen...
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Dit heb ik laatst ook een keer gehad. Stond stil voor het stoplicht, ambulance komt hard op mij afrijden van achteren en stuurt redelijk laat naar de baan links van mij om het kruispunt over te rijden. Auto begon hard te piepen en gordels werden ineens hard aangetrokken, schrok me doodvacuumcleaner schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:23:
Gisteren een Skynet ervaring.
Ik sta stil voor het stoplicht in de stad en wordt ogenschijnlijk vanuit het niets door mijn riem stevig in mijn stoel getrokken. Een seconde later sjeest er een scooter met hoge snelheid langs mij heen. Ik ga er vanuit dat dit de Collision Detection was anders is de robot uprising echt begonnen...
Je kunt in de app kijken. Rechtsonder op het poppetje tikken, naar beneden scrollen en op mijn orders drukken. Dan op bekijken drukken en naar beneden scrollen. Daar zou je bij vermogen 350kW moeten zien staan.sarlo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:19:
Vandaag eindelijk de P2 in ontvangst mogen nemen, helemaal blij![]()
Zat met dezelfde vraag. Polestar Support antwoordde:GuiltyNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:25:
[...]
Zover ik weet, is dat dus nog niet te zien. Ik wist het alleen maar, omdat ik voor en na qua gevoel kon vergelijken. Wellicht dat ze dat in de toekomst nog implementeren, maar reken nergens op.
Nogmaals hartelijk bedankt voor uw bericht.
Uw Perf. SW Upgrade is met succes geïnstalleerd en het zal binnenkort ook zichtbaar zijn in uw auto in een van de komende OTA updates.
Mocht u nog vragen hebben, staan wij vanzelfsprekend tot uw beschikking.
Met vriendelijke groeten
Uw Polestar Team
Klopt dat?
en indien ja, wanneer is dan de update te verwachten?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Het is een lease auto, dus zelf zie ik daar niets staan helaas.JTHZZ schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:59:
[...]
Je kunt in de app kijken. Rechtsonder op het poppetje tikken, naar beneden scrollen en op mijn orders drukken. Dan op bekijken drukken en naar beneden scrollen. Daar zou je bij vermogen 350kW moeten zien staan.
Ik ben wel heel blij met de update, maar het verschil is niet supergroot. Ik vind vooral de manier waarop het pedaal reageert heel fijn nu.Hansieo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:23:
Ik las hier ook ergens dat deze software wat tegenvalt en daardoor aangepast zou worden met een update?
Klopt dat?
Ze hadden wel aangeven continu te werken aan verbeteringen voor deze performance-update, maar daar is een half jaar later nog steeds niets van terecht gekomen. Ik denk dat dat dus ook een standaard marketingbelofte is geweest en ik verwacht daar ook niet zoveel van.
Ik haal met mijn SMSR 119KW, zowel bij Fastned als Shell Recharge. Kan jammer genoeg hier geen foto van vinden (alleen 118KW). Volgens mij is 120 ook wel eens gelukt, daarboven niet.Koekhapperrr schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:39:
[...]
Klopt, in de praktijk komt 'ie niet boven de 117KW uit
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Vraag even of support je auto/bestelling aan jouw account kan koppelen, dit is mogelijk.sarlo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:41:
[...]
Het is een lease auto, dus zelf zie ik daar niets staan helaas.
https://www.volvocars.com...y/using-apple-r-carplay-r
Zoekend in de P2 handleiding zie je dezelfde topics. Content is daar nog niet beschikbaar maar zal hetzelfde zijn als Volvo vermoed ik.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ook bijzonder. Bij mij van september ineens naar eerste helft juni.Kleineheino schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:53:
De levering van mijn auto staat ineens op december 2022. Polestar support geeft aan dat er inderdaad leverproblemen zijn, echter verwachten ze echt dit jaar te leveren. De situatie in China zorgt voor problemen met levering.
Er schijnt een bug te zijn in het productiesysteem waardoor ze niet kunnen zien wat de status is.
Ik ga gewoon uit van ergens dit jaar, dan valt het altijd mee

SMLR | Midnight | Plus
Verwijderd
Verlagingsset is alleen voor de performance en komt, net als het zonnescherm voor het dak, over een paar weken in de shop.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:11:
Kan iemand mij vertellen waar ik extra's als zonnescherm voor panoramadak en verlagingsset zou kunnen bestellen. Ik zie het niet in de webshop en de additionals.
Ja, dat zou best eens kunnen inderdaad! Ik zat zelf niet aan het stuur op dat moment maar de bestuurder geeft aan dat er volgens hem inderdaad geen tegendruk was op het pedaal. En volgens mij werd het ook net groen toen we kwamen aanrijden, dus de situatie zoals jij beschrijft kan zich inderdaad zo hebben voorgedaan.MaxxMark schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:00:
[...]
Door het gas heen trappen merk je vrij makkelijk in situaties waarin je al accelereert terwijl de auto voor je stilstaat of nog aan het remmen is. Bijvoorbeeld als je op een stoet auto’s afrijdt bij een verkeerslicht dat op groen gaat. Als mens weet je dat het gaat rijden. De auto weet dat niet en voorziet problemen. Resultaat : alarm + loskoppeling ga(s).
Het zou theoretisch kunnen dat je wagen in die ontkoppeling is blijven hangen. Hoe ervaarde je pedaal? Want het verschil met normaal is dat er dan zga geen tegendruk meer is.
Dan bleef de auto inderdaad vrij lang hangen in die modus, omdat het verkeer voor ons al lang weer aan het rijden was en wij met de stroom mee wilden gaan.
Dus ze gaan het echt releasen???Rene schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:03:
Voor de CarPlay fans:
Zoekend in de P2 handleiding zie je dezelfde topics. Content is daar nog niet beschikbaar maar zal hetzelfde zijn als Volvo vermoed ik.

Ik ben wel benieuwd of je dan wel nog de google maps van Polestar kan gebruiken tegelijk met Carplay, ik weet dat je bij volkswagen niet Carplay en de navigatie van de volkswagen tegelijk kon gebruiken.ob3lix schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:04:
[...]
Ik kijk eigenlijk best wel uit naar CarPlay aangezien de Flitsmeister app daarbinnen wel gewoon werkt.
[Afbeelding]
Huh? Dat kan prima hoor. Je kan alleen niet beide navigatieapps tegelijk draaien. Maar Google maps op AAOS en Apple music via Carplay zou bijvoorbeeld gewoon moeten werken.daniel14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09:
[...]
Ik ben wel benieuwd of je dan wel nog de google maps van Polestar kan gebruiken tegelijk met Carplay, ik weet dat je bij volkswagen niet Carplay en de navigatie van de volkswagen tegelijk kon gebruiken.
Dit zegt Volvo:
When using navigation guidance provided by CarPlay, navigation will only be shown on the center display and not in the instrument panel.
When navigation is started through Apple CarPlay, any current route guidance from the vehicle's own systems will be discontinued.
The CarPlay apps can be controlled via the center display, your iPhone or with the right-side steering wheel keypad. The apps can be voice-controlled using Siri. Press and hold the button on the steering wheel to start voice control with Siri. Press briefly to activate the vehicle's own voice control system. If Siri cuts off too soon, press and hold the button on the steering wheel.
Dat zou echt een ideale combi zijn.
GM is m.i. echt ruk, veel snelwegen zijn onbekende wegen, de spitsstrook op de A1 kent ie helemaal niet en je wordt constant een file ingestuurd waar Waze je er prima omheen loodst. En uiteraard is Waze ook niet feilloos maar na 2 weken rijden met de P2 zou ik voor de dagelijkse ritten waar ik weet dat range geen issue is sec Waze willen gebruiken. Voor lange ritten en vakanties is GM met de range indicatie en zoekmogelijkheden prima (en dan het liefste met Waze ernaast).
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik doel dan uiteraard niet op de standaard displays zoals de kaart en wat cijfers.
Neeblue eyes schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:10:
Kan je überhaupt het display achter het stuur zelf aanpassen?
Ik doel dan uiteraard niet op de standaard displays zoals de kaart en wat cijfers.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat moet gewoon een montagefout zijn geweest! Dus claimen.Davy_Rx schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:23:
Enkele dagen na mijn bandenwissel mijn wielkapje verloren. 76 euro zonder BTW. 😬 En levering in juli in Zweden. Iemand dit ook al voorgehad?
Bedoel je één wieldop of wat? Indien ja een absurd bedrag wat Polestar vraagt. Ter vergelijking op mijn BMW alle vier de wieldoppen voor "zelf draaiend" laten vervangen door BMW voor 60,00 inclusief montage.Davy_Rx schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:23:
Enkele dagen na mijn bandenwissel mijn wielkapje verloren. 76 euro zonder BTW. 😬 En levering in juli in Zweden. Iemand dit ook al voorgehad?
Dit is idd. de prijs voor 1st… Ik vind het ook enorm duur. Ik ga het proberen verhalen op de garage die de banden vervangen heeft maar ik ben benieuwd naar hun reactie met deze prijs.P2void19noPP schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:28:
[...]
Bedoel je één wieldop of wat? Indien ja een absurd bedrag wat Polestar vraagt. Ter vergelijking op mijn BMW alle vier de wieldoppen voor "zelf draaiend" laten vervangen door BMW voor 60,00 inclusief montage.
weet je ook of de prijs (iets van 850 euro) inclusief montage is? Ze wisselen PP dempers zo vaak dat ze daar heel snel in zijn gewordenGuiltyNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:15:
[...]
Verlagingsset is alleen voor de performance en komt, net als het zonnescherm voor het dak, over een paar weken in de shop.

Ik heb dat eerder aan ze gevraagd, maar ik kreeg er geen antwoord op: "we weten dat nog niet".petervanstuiven schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:17:
[...]
weet je ook of de prijs (iets van 850 euro) inclusief montage is? Ze wisselen PP dempers zo vaak dat ze daar heel snel in zijn geworden
Maar ze weten de prijs al welGuiltyNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:19:
[...]
Ik heb dat eerder aan ze gevraagd, maar ik kreeg er geen antwoord op: "we weten dat nog niet".

Die gasten zijn ook niet te begrijpen.... Anders maar wachten tot de volgende demper wissel, ondertussen heb ik er al 6 nieuwe dempers onder (1* voor en 2* achter........)
Ja... Ik snap ze ook niet zo. Ook die weken / maanden vertraging vanwege logistieke problemen. 🤭petervanstuiven schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:25:
[...]
Maar ze weten de prijs al wel![]()
![]()
Die gasten zijn ook niet te begrijpen.... Anders maar wachten tot de volgende demper wissel, ondertussen heb ik er al 6 nieuwe dempers onder (1* voor en 2* achter........)
Bij mij beginnen mijn dempers achter ook weer te piepen... Het klinkt dit keer wel anders, het kraakt nu niet maar het piept meer. 🤔
Ik heb de performance upgrade en ik vind het juist niet tegenvallen. Gasrespons is verbeterd en de acceleratie tussen 60-90 is echt wel heftiger (tussen 40-100% SOC). 0-100 sprint is iets sneller maar in de praktijk merk je er weinig van naar mijn mening. Vorige week nog in Duitsland geweest en ik had het idee dat ik toch wel sneller op de top van 210 zat (205 GPS..).Hansieo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:23:
Ik las hier ook ergens dat deze software wat tegenvalt en daardoor aangepast zou worden met een update?
Klopt dat?
Ik meen dat altijd werd gezegd dat de p2 wireless AirPlay zou ondersteunen. Ik hoop dat dat (nog) niet van de baan is.Rene schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:03:
Voor de CarPlay fans:
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Dan hadden ze USB data in release 2.0 ook niet uit hoeven te zetten....MaxxMark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Ik meen dat altijd werd gezegd dat de p2 wireless AirPlay zou ondersteunen. Ik hoop dat dat (nog) niet van de baan is.

Hierbij nu de 1/4 mile en 0-200 tijden met een P2 performance update.
/f/image/hwcvoBgGLL6qaGfWGi63Gga2.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet lijkt de wagen iets sneller (de beloofde ,5 seconde) dan de stock versie te zijn. De bijna 70 PK meer zorgt na de versnelling tot 130 KM/U niet voor een verdere versnelling versus de stock versie. Aan de andere kant zal de versnelling tussen 70 - 130 het meest worden benut vooral in het Nederlandse verkeer.
Wat mijn collega direct opviel (hij is een echte petrol head
Het lijkt erop dat vooral na de 90 KM/U er een forse afnemende accelaratie optreedt waardoor de P2 keurig op 4.39 uit komt wat ook conform de beloofde fabrieks tijden zijn (namelijk 4.4 sec).
/f/image/qIvOWZWnBErGa1tm6HuihOBv.png?f=fotoalbum_large)
Al met al is de performance update zeker wel de moeite waard vooral de snelle gasrespons is fijn. Maar ik zou het nog maar even niet met Model 3 dual motor of performance versies gaan opnemen
Wat was je SoC?dutchman666 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:57:
Vorige week tijdens mijn vakantie heb ik wederom even de dragy tool van mijn collega mogen lenen en daarbij een stukje duitse autobahn bezocht.
Hierbij nu de 1/4 mile en 0-200 tijden met een P2 performance update.
[Afbeelding]
Zoals je ziet lijkt de wagen iets sneller (de beloofde ,5 seconde) dan de stock versie te zijn. De bijna 70 PK meer zorgt na de versnelling tot 130 KM/U niet voor een verdere versnelling versus de stock versie. Aan de andere kant zal de versnelling tussen 70 - 130 het meest worden benut vooral in het Nederlandse verkeer.
Wat mijn collega direct opviel (hij is een echte petrol head). toen hij mijn 0-100 tijden bekeek is dat hij vermoed dat Polestar de P2 zelfs begrenst bij de 0-100 sprint. Dit baseerde hij op de afnemende acceleratie curves die mijn 2 snelste tijden van 4.39 seconden toonden.
Het lijkt erop dat vooral na de 90 KM/U er een forse afnemende accelaratie optreedt waardoor de P2 keurig op 4.39 uit komt wat ook conform de beloofde fabrieks tijden zijn (namelijk 4.4 sec).
[Afbeelding]
Al met al is de performance update zeker wel de moeite waard vooral de snelle gasrespons is fijn. Maar ik zou het nog maar even niet met Model 3 dual motor of performance versies gaan opnemen
De meeste model 3’s die rondrijden zijn van 2019 en dan is alleen de performance iets sneller. De long range dual motor niet.
Mijn SOC was bij start 90 en 80 bij de 0-100 sprinten. De autobahn had ik tot 100 opgeladen maar die stond al vrij snel bij onder de 80 met die snelheden. Daarna moest ik stoppen anders wilde mijn vrouw uitstappenJTHZZ schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:01:
[...]
Wat was je SoC?
De meeste model 3’s die rondrijden zijn van 2019 en dan is alleen de performance iets sneller. De long range dual motor niet.

Nee daarom zou ik GM willen draaien om het snelladen (en evt tonen in het display) en dan gewoon Waze op het grote scherm als standaard (of dat je snel kunt switchen bij files). Als er geen issues op de weg zijn is GM prima maar het gaat met name om het gebrek aan alternatieve routes waar Waze zoveel sterker in is...Terrie schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:59:
Probleem is alleen als je waarschijnlijk Waze gaat draaien, dat je niet de snelladers erin kan zetten. Accu wordt dan niet gepreconditioneerd..
Neen is al bevestigd dat het enkel Wired zal zijn.MaxxMark schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Ik meen dat altijd werd gezegd dat de p2 wireless AirPlay zou ondersteunen. Ik hoop dat dat (nog) niet van de baan is.
Handmatig bluetooth uitschakelen als je Carplay wilt gebruiken? En zoals eerder aangegeven niet draadloos. Ik gebruik het hele Apple Ecosysteem, maar denk dat ik Carplay niet vaak ga gebruiken als dit de manier is.Rene schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:03:
Voor de CarPlay fans:
Blijven alle telefoonfuncties intact als je Carplay gebruikt. Kun je dan nog steeds de google button gebruiken om de auto iemand te laten bellen?
Bluetooth schakelt automatisch uit bij aansluiten vermoed ik. (Zo is het ook bij VW/Audi). Ik had vorig jaar september al een mail dat het bedraad zou zijn, inclusief 3 jaar extra gratis data. Aangezien ik altijd via de kabel oplaad is dat verder geen probleem.MarvinOA schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Handmatig bluetooth uitschakelen als je Carplay wilt gebruiken? En zoals eerder aangegeven niet draadloos. Ik gebruik het hele Apple Ecosysteem, maar denk dat ik Carplay niet vaak ga gebruiken als dit de manier is.
Blijven alle telefoonfuncties intact als je Carplay gebruikt. Kun je dan nog steeds de google button gebruiken om de auto iemand te laten bellen?
Telefoonfuncties verdwijnen. In de manual staat dat een lange druk Siri activeert en een korte druk Google assistant. Zo kan je beide gebruiken alleen niet meer bellen via Google (de Bluetooth is immers verbroken). Dat gaat dan via Siri.
Zou het dan wel mogelijk zijn om gelijktijdig een andere telefoon (werk telefoon) wel via bluetooth te verbinden?Rene schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Bluetooth schakelt automatisch uit bij aansluiten vermoed ik. (Zo is het ook bij VW/Audi). Ik had vorig jaar september al een mail dat het bedraad zou zijn, inclusief 3 jaar extra gratis data. Aangezien ik altijd via de kabel oplaad is dat verder geen probleem.
Telefoonfuncties verdwijnen. In de manual staat dat een lange druk Siri activeert en een korte druk Google assistant. Zo kan je beide gebruiken alleen niet meer bellen via Google (de Bluetooth is immers verbroken). Dat gaat dan via Siri.
Je auto heeft wel DAB+? Als in, zie je andere zenders met DAB+ (ipv FM) in je zenderlijst?Infovert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:12:
Ik kan niet vinden hoe ik een zender kan zoeken op dab. Kink staat bij mij niet in de lijst met zenders. Heeft iemand een idee?
Volgens mij toont je auto altijd alle beschikbare DAB+-zenders. Dit gaat niet als met FM dat je een frequentie oid kunt opgeven.
Als je wel DAB+ hebt en alleen de FM ziet staan kan het zijn dat je DAB/FM-linking aan hebt staan en je DAB slecht bereik geeft. Dan verkiest de auto de FM-zender en zie je dus niet los de DAB-versie staan.
[ Voor 18% gewijzigd door Koekhapperrr op 25-05-2022 16:15 ]
Uit de passage van de handleiding lijkt het alsof je dat handmatig moet doen. Als het automatisch gaat, dan is het geen probleem en prima.Rene schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Bluetooth schakelt automatisch uit bij aansluiten vermoed ik. (Zo is het ook bij VW/Audi). Ik had vorig jaar september al een mail dat het bedraad zou zijn, inclusief 3 jaar extra gratis data. Aangezien ik altijd via de kabel oplaad is dat verder geen probleem.
CarPlay can only be used if Bluetooth is disabled in the vehicle.
Dit is inderdaad prima te interpreteren als: Bluetooth moet uitgeschakeld zijn, maar dat doen we voor je, maak je maar niet druk
Oeh, dat is wel nice, dan kun je zowel Siri als Google bedienen. Denk dat ik maar een ultrakort kabeltje ga bestellenRene schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Ja mijn auto heeft wel dab. het is een launch edition. Daarom vind ik het gek dat ik kink niet kan vinden. Wel 2 andere kink zenders zoals kink classics.Koekhapperrr schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:14:
[...]
Je auto heeft wel DAB+? Als in, zie je andere zenders met DAB+ (ipv FM) in je zenderlijst?
Volgens mij toont je auto altijd alle beschikbare DAB+-zenders. Dit gaat niet als met FM dat je een frequentie oid kunt opgeven.
Als je wel DAB+ hebt en alleen de FM ziet staan kan het zijn dat je DAB/FM-linking aan hebt staan en je DAB slecht bereik geeft. Dan verkiest de auto de FM-zender en zie je dus niet los de DAB-versie staan.
Misschien even opnieuw laten zoeken naar zendersInfovert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Ja mijn auto heeft wel dab. het is een launch edition. Daarom vind ik het gek dat ik kink niet kan vinden. Wel 2 andere kink zenders zoals kink classics.
En zie je de zender helemaal niet? Of wel de FM-versie?Infovert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Ja mijn auto heeft wel dab. het is een launch edition. Daarom vind ik het gek dat ik kink niet kan vinden. Wel 2 andere kink zenders zoals kink classics.
PS2 Midnight 20" DM +PSU
Dat is eigenlijk mijn vraag, kan je zoeken of de lijst met dab+ laten verversen.daniel14 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:53:
[...]
Misschien even opnieuw laten zoeken naar zenders
Ik zie kink alternative radio niet. Hoe bedoel je wel de FM-versie?Koekhapperrr schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
[...]
En zie je de zender helemaal niet? Of wel de FM-versie?
Verwijderd
Er zijn aangepaste remblokken n.a.v. dit probleem. Er zijn wat rechthoekige delen van de onderplaat afgerond en bol gemaakt waardoor het remblok vrijer kan bewegen in de Brembo.
Na aankomst uit Zweden worden die volgende week gemonteerd. Ik ben redelijk positief dat dit een permanente oplossing is, even een jaartje afwachten maar straks🤞.
Mmm... dat zou betekenen dat als je 2 of 3 extra personen (dummy'sdutchman666 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:57:
........
Wat mijn collega direct opviel (hij is een echte petrol head). toen hij mijn 0-100 tijden bekeek is dat hij vermoed dat Polestar de P2 zelfs begrenst bij de 0-100 sprint. Dit baseerde hij op de afnemende acceleratie curves die mijn 2 snelste tijden van 4.39 seconden toonden.
(wat normaliter een tragere tijd neerzet...)
je gewoon wéér 4,4S score gaat halen omdat de P2 dénkt dat hij wat achter blijft...??????
Deze tijden heb je gemeten mét je partner er in... dus dan héb je al extra gewicht.
Zonder dat extra gewicht < 4.0S wat ik al eens voorbij zag komen?
trekhaak: extra xx kg
Bremo+ en 20": extra gewicht. heb jij beide?
Wat nu bij een P2 zónder dat extra gewicht?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
De 0-100 tijden waren al van poosje geleden zonder bijrijder. Nu geef ik toe dat ik met mijn 88 kg ook weer niet super licht benHansieo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:04:
[...]
Mmm... dat zou betekenen dat als je 2 of 3 extra personen (dummy's) op de achterbank plaatst
(wat normaliter een tragere tijd neerzet...)
je gewoon wéér 4,4S score gaat halen omdat de P2 dénkt dat hij wat achter blijft...??????
Deze tijden heb je gemeten mét je partner er in... dus dan héb je al extra gewicht.
Zonder dat extra gewicht < 4.0S wat ik al eens voorbij zag komen?
trekhaak: extra xx kg
Bremo+ en 20": extra gewicht. heb jij beide?
Wat nu bij een P2 zónder dat extra gewicht?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op de autobahn hadden we inderdaad ook nog reis bagage bij ons.
Je hoort mij overigens niet klagen hoor ik vind het zo en zo al fijn dat de P2 de beloofde fabriekswaarden behaald.
Ik heb het probleem ook gehad, heb het idee dat als je het vlak van te voren wijzigt dat die het dan nog niet pakt, ook al eens gehad dat ik 100% heb ingesteld, auto ook de tijd ingesteld voor vertrek, dat die vervolgens eerst tot 90% laad en vlak voor vertrek de laatste 10%Davy_Rx schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:42:
Al een aantal x gehad dat ik de limiet instel op 100%, dit ook zichtbaar is op het bestuurdersdisplay maar het laden toch stopt bij 90%. Zodra ik in de auto ga zitten om te kijken wat er scheelt, start het laden spontaan opnieuw. Is dit een gekend probleem?

Overigens heeft dat er wel toe geleid dat ik een verbruik van 14,6kWh/100km neer kon zetten, dus de auto kan best wel zuinig zijn
Inmiddels bij de dealer geweest voor reparatie en auto was in een paar uur klaar. Probleem verholpen. Aandrijfas en wat onderdelen van de motor achter vervangen.Arie van Dijk schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:24:
Lijkt toch wel een structureel probleem. Hier ook altijd als hij "koud" is. Maar als helemaal warm gereden en dan na een uur stilstand lijkt het nog wel heftiger. Met de achterbank naar beneden is het nog veel duidelijker te horen. Qua geluid en gevoel lijkt of de stenen los in de weg liggen.
Ik wacht even de ervaringen en oplossing van @dnns85 af voor ik naar de dealer ga.
n.a.v. een tevredenheidsonderzoek dus dan maar even bespreken. Misschien verstandig de auto naar Beesd te brengen 🤷🏼♂️
Wat is de reden dat je maar tot 70% doet laden?Burchov schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:52:
Yep, zelfde probleem hier met de laadlimiet. Die heb ik standaard op 70% staan (want vaak korte ritjes), maar moest een tijdje geleden een lange rit maken, dus op 90% ingesteld. Toch was de auto maar tot 70% opgeladen. Bij thuiskomst de limiet weer op 70% gezet, en guess what, de volgende dag was 'ie tot 90% opgeladenBlijkbaar moet er ergens een event optreden (reboot, bepaalde tijd verstreken, ... ?) voordat de limiet opgeslagen wordt.
Overigens heeft dat er wel toe geleid dat ik een verbruik van 14,6kWh/100km neer kon zetten, dus de auto kan best wel zuinig zijn
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.