| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Is dat nog steeds met die slurp-express van jou?ach-jee schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:44:
Je doet jezelf er geen plezier mee, maar als je rijdt als een lijk haal je toch bijna WLTP, ondanks 90% snelweg. [Afbeelding]

Op het Duitse forum had iemand ook flinke verbruiksissues. Auto omgeruild en prompt haalde hij met dezelfde rijstijl een ‘normaal’ verbruik. Er lijkt echt een bepaalde serie geweest te zijn met issues. Of was jij dat niet?
Die van mij gelukkig niet, ik haal op zich prima cijfers (voor een P2JTHZZ schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Is dat nog steeds met die slurp-express van jou?![]()
Op het Duitse forum had iemand ook flinke verbruiksissues. Auto omgeruild en prompt haalde hij met dezelfde rijstijl een ‘normaal’ verbruik. Er lijkt echt een bepaalde serie geweest te zijn met issues. Of was jij dat niet?
Ik heb zo'n auto met issues. Ik zit met dit weer gewoon op 26 kWh/100km.JTHZZ schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Is dat nog steeds met die slurp-express van jou?![]()
Ik denk dat het probleem zit in het conditioneren van de accu bij mij.
Eerste keer leaseauto in jaren zonder standaard geblindeerde/getinte achterruiten. Geen probleem van LM al toestemming om dit te mogen doen.
Iemand dus een idee of dit, misschien met inflatie nog actueel is. Qua aanbod?VidaR-9 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 07:33:
[...]
Van Facebook:
Hieronder een greep uit de mogelijkheden en de bijbehorende vanaf kosten (excl. BTW).
- Tinten zijruiten voor €125,-
(€100,- in combinatie met de achterste zijruiten)
- Tinten achterzijruiten €125,-
- Tinten voorruit (zonneband) €75,-
- Chrome delete voor en achter €125,-
- Middenconsole €50,-
- Wrappen dakdeel voor €100,-
- Wrappen dakdeel achter incl. vin/antenne €150,-
- Wrappen gehele auto v.a. €2250,-
- Wrappen buitenspiegels €75,-
- Remklauwen lakken met 2K-hittebestendige lak €295,-
- Spuiten velgen €500,-
- Detail/polijstbehandeling €400,-
- Ceramic coating €950,- ( inclusief detail/polijstbehandeling)
Nu het mooiste!!!
Bernard is bereidt om de leden van onze groep 10% korting te geven op bovenstaande prijzen als jullie je Polestar 2, en ook alleen jullie Polestar 2, willen verfraaien.
Neem contact op met Bernard van ‘t Slot en vermeld onze kortingscode “10%POLESTAR2”.
Contactgegevens zijn te vinden op www.slotexclusive.nl
of https://www.facebook.com/slotexclusive
En vergeet natuurlijk niet de foto’s van de door Slot Exclusive aangebrachte ‘mods’ te posten. 😉
[ Voor 72% gewijzigd door Freakie1NL op 16-05-2022 06:53 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik heb soortgelijke prijs ontvangen 2-tal weken terug.Freakie1NL schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:13:
Mijn P2 SRSE laten bestellen Pilot pack door LM.
Eerste keer leaseauto in jaren zonder standaard geblindeerde/getinte achterruiten. Geen probleem van LM al toestemming om dit te mogen doen.
[...]
Iemand dus een idee of dit, misschien met inflatie nog actueel is. Qua aanbod?

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik het ga laten doen..
Ok. Dan neem ik aan dat ‘rijden als een lijk’ betekent dat je je aan de overdag geldende limiet houdt? Want dat is bij mij voldoende om WLTP te halen.ach-jee schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:18:
[...]
Die van mij gelukkig niet, ik haal op zich prima cijfers (voor een P2).
Hier idem...JTHZZ schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:10:
[...]
Ok. Dan neem ik aan dat ‘rijden als een lijk’ betekent dat je je aan de overdag geldende limiet houdt? Want dat is bij mij voldoende om WLTP te halen.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Heel apart zeg, ik had vanmorgen tijdens de schoolrit een gemiddelde van 14. In stadsverkeer met een stukje snelweg.GuiltyNL schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:37:
[...]
Ik heb zo'n auto met issues. Ik zit met dit weer gewoon op 26 kWh/100km.
Ik denk dat het probleem zit in het conditioneren van de accu bij mij.
Wat opvalt:
De stoel vind ik wel een stuk minder dan m'n V60, daar kon je rustig 7 uur in zitten naar Denemarken en nog fris uitstappen. Na een uur in de P2 heb ik het gevoel even de benen te willen strekken haha. Hopelijk went het nog een beetje.
Google Maps is accuraat qua SoC en handig te gebruiken maar veel minder sterk dan Waze.
Heb nu al 3x onnodig stilgestaan waar Waze een alternatief had.
Er zit een trilling aan de voorkant bij wat harder optrekken en harder rijden. Misschien de banden opnieuw laten uitlijnen/balanceren of wellicht is voor en achter per ongeluk verwisseld?
Verbruik is niet heel best, ook als ik heel netjes rijdt kom ik niet onder de 24kWh uit.
Misschien de 20''?
Ik mis Flitsmeister, ga de beta app installeren want GM is lang niet zo compleet. Sommige vaste palen mist ie ook. Dat losse apparaatje van FM is wellicht ook nog een optie ondanks dat het niet heel positieve reviews krijgt...
Draadloos opladen schiet echt niet op, begreep dat het niet te vergelijken is met een kabel maar met mazzel blijft het gelijk na een half uur gebruik+laden. En het wordt heel erg warm!
Is dat zo ik vind de DAB+ radio hier niet terug? https://www.polestar.com/...star-2-standard-features/Freakie1NL schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:45:
[...]
In MY23 staan beide juist wéér als standaard. Het staat vrij duidelijk op de site.
Verder staat er inderdaad een disclaimer bij de voetsensor dat deze eventueel achteraf nog gemonteerd kan gaan worden inderdaad.
* Door wereldwijde leveringsproblemen van leveranciers van halfgeleiders is het mogelijk dat de hands-free voetsensor voor de achterklep bij aflevering niet in uw auto aanwezig is; deze kan echter op een latere datum alsnog gratis worden gemonteerd.
HD4Life @ Full-HD
Als je FM op de P2 installeert wordt heel het systeem rete traag, dat raad ik dus af.iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:53:
Nou een paar daagjes met de P2 en over het algemeen heel positief. Eerst wat software uitdagingen maar die zijn snel opgelost door m'n oude Volvo dealer.
Wat opvalt:
De stoel vind ik wel een stuk minder dan m'n V60, daar kon je rustig 7 uur in zitten naar Denemarken en nog fris uitstappen. Na een uur in de P2 heb ik het gevoel even de benen te willen strekken haha. Hopelijk went het nog een beetje.
Google Maps is accuraat qua SoC en handig te gebruiken maar veel minder sterk dan Waze.
Heb nu al 3x onnodig stilgestaan waar Waze een alternatief had.
Er zit een trilling aan de voorkant bij wat harder optrekken en harder rijden. Misschien de banden opnieuw laten uitlijnen/balanceren of wellicht is voor en achter per ongeluk verwisseld?
Verbruik is niet heel best, ook als ik heel netjes rijdt kom ik niet onder de 24kWh uit.
Misschien de 20''?
Ik mis Flitsmeister, ga de beta app installeren want GM is lang niet zo compleet. Sommige vaste palen mist ie ook. Dat losse apparaatje van FM is wellicht ook nog een optie ondanks dat het niet heel positieve reviews krijgt...
Draadloos opladen schiet echt niet op, begreep dat het niet te vergelijken is met een kabel maar met mazzel blijft het gelijk na een half uur gebruik+laden. En het wordt heel erg warm!
Ik heb zelf FM op mijn telefoon geinstalleerd. Dan krijg ik netjes een waarschuwing (voice) als ik een flitser nader.
Zojuist lekker stukje wezen cruisen (90km). Gemiddeld verbruik 17.0kWh/100km. Gemiddelde snelheid is heel laag (alleen maar 80km wegen gereden).
Davidshadow13 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:59:
[...]
Is dat zo ik vind de DAB+ radio hier niet terug? https://www.polestar.com/...star-2-standard-features/
Verder staat er inderdaad een disclaimer bij de voetsensor dat deze eventueel achteraf nog gemonteerd kan gaan worden inderdaad.
[...]
/f/image/pGy44O0BMKh2EW8NmRKzlhcl.png?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Oude quote ik weet het maar het heeft mij super goed geholpen! Thanks! Perfect 7 gipsplaatjes van 260x60 kunnen vervoeren op deze manier!fkeizer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:33:
[...]
Het is gelukt. De hoofdsteun kan eruit door bij de rechtenpoot het kleine kopje met een klein voorwerp in te drukken
Daarnaast zoals beloofd de foto's van het bewijs dat iets van 2.10m makkelijk vervoerd kan worden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stoel, ik kon er niet aan wennen, mijn vrouw ook niet. Stoel is net iets te smal, hoofdsteun te ver naar voren en de balk in de zitting is voelbaar. Het is een beetje stoeien met de positie van de stoel om er minder last van te hebben en dan is het goed te doen. Het lijkt ook afhankelijk te zijn van je lengte en/of postuur. Sommigen vinden de stoelen juist weer uitstekend.iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:53:
Misschien de 20''?
Trilling heeft elke P2 zover ik weet. Het komt van de aandrijfassen vandaan en heeft dus niets te maken met de balans van de velgen.
Verbruik, het wisselt van model tot model. Ik zit de afgelopen dagen gemiddeld op 26 kWh/100km, waar anderen met gemak ver onder de 20 duiken. Zal deels door 20" komen.
Draadloos opladen is echt per model telefoon verschillend, mijn toestel (Pixel 6 Pro) wordt niet zo heet, maar ook die laadt langzaam tot niet op.
Dank voor de tip, ga ik even kijken hoe ik de Voice waarschuwing krijg want het blijft nu stil op de FM app.Rene schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:01:
[...]
Als je FM op de P2 installeert wordt heel het systeem rete traag, dat raad ik dus af.
Ik heb zelf FM op mijn telefoon geinstalleerd. Dan krijg ik netjes een waarschuwing (voice) als ik een flitser nader.
Ik heb dit niet eerder gemerkt in de 3 verschillende P2's waarmee ik gereden heb (2 demo auto's en 1 van een collega). Heb het gemeld en ze gaan er naar kijken wanneer de Heico's eronder komen. Hoop dat het wel te fixen is, voelt niet heel comfortabel...GuiltyNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Trilling heeft elke P2 zover ik weet. Het komt van de aandrijfassen vandaan en heeft dus niets te maken met de balans van de velgen.
(iPhone) Ga naar de geluidsinstellingen en kies daar HFP ipv. A2DP. Ik heb ook 0,5sec vertraging ingesteld.iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:45:
[...]
Dank voor de tip, ga ik even kijken hoe ik de Voice waarschuwing krijg want het blijft nu stil op de FM app.
Als je dit kiest 'belt' FM naar de auto
- Driver display visuals update to improve consistency and clarity
- Scheduled charging bugfix. Driver display charging settings do not reset between drives.
- Tyre pressure monitoring system adjustments.
• The system may display a stored pressure-message after the update depending on the car’s configuration.
- Brake system diagnostics bugfixes and adjustments.
- Climate system adjustments to reduce power consumption:
• Lower maximum coolant temperature during heating
• Increased air recirculation
• Lower air conditioning usage in mild climates
Zijn er mensen die wellicht ervaring hebben met een dergelijke combi?
Als je 60% bijlaadt bij een laadstop (10-70%) dan heb je voor 200km en een accu van 67kWh een verbruik van 20kWh/100km nodig. Dat lijkt me erg onrealistisch, zelfs met een single motor.Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:26:
Wellicht hoort mijn vraag in een ander topic, dan hoor ik dat graag. Wij krijgen als alles goed gaat dit jaar een P2 SRSM (ik hoop dat ik het op de juiste manier afkort) met 69kWh. Op dit moment hebben wij een caravan die maximaal geladen 1500kg weegt. Ik heb wat gezocht in dit forum en verwacht dat het een utopie is dat wij met de P2 met deze caravan op vakantie gaan naar bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje. Ik lees ook een opmerking dat het gewicht er minder toe doet dan de luchtweerstand. Nu zijn er caravans die minder hoog en smaller zijn. Een Eriba caravan die wij gezien hebben is veel minder hoog en maar 2 meter breed. Ik verwacht geen wonderen maar als we tussen de 200 en 250 kilometer zouden kunnen rijden tussen de laadstops door zou dat erg fijn zijn, of is dat een ilusie?
Je kunt doorladen tot 80% maar dan sta je elke keer 35-40 minuten te wachten. Dan is 23.5kWh het verbruik wat je moet halen. Nog steeds onrealistisch.
Kun je geen proefrit maken en het verbruik checken? Zorg dat de accu en auto goed op temperatuur zijn zodat je het echte verbruik weet.
Geen persoonlijke ervaring, maar je rekent best niet op veel meer dan 150km. Carwow heeft ooit de test gedaan met de Enyaq en ik vermoed dat die resultaten door te trekken zijn.Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:26:
Wellicht hoort mijn vraag in een ander topic, dan hoor ik dat graag. Wij krijgen als alles goed gaat dit jaar een P2 SRSM (ik hoop dat ik het op de juiste manier afkort) met 69kWh. Op dit moment hebben wij een caravan die maximaal geladen 1500kg weegt. Ik heb wat gezocht in dit forum en verwacht dat het een utopie is dat wij met de P2 met deze caravan op vakantie gaan naar bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje. Ik lees ook een opmerking dat het gewicht er minder toe doet dan de luchtweerstand. Nu zijn er caravans die minder hoog en smaller zijn. Een Eriba caravan die wij gezien hebben is veel minder hoog en maar 2 meter breed. Ik verwacht geen wonderen maar als we tussen de 200 en 250 kilometer zouden kunnen rijden tussen de laadstops door zou dat erg fijn zijn, of is dat een ilusie?
Persoonlijk heb ik me niet zo erg gestoord aan de zetels, maar die van de V60 waren wel een klasse hoger. (als ze nu een elektrische V60 zouden uitbrengen)iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:53:
Nou een paar daagjes met de P2 en over het algemeen heel positief. Eerst wat software uitdagingen maar die zijn snel opgelost door m'n oude Volvo dealer.
Wat opvalt:
Misschien de 20''?
Op basis van mijn testen reken ik op 26KWh / 100 km bij snelweggebruik.
Heb jij dan de verlengde zetels, of de standaard?kmser schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Persoonlijk heb ik me niet zo erg gestoord aan de zetels, maar die van de V60 waren wel een klasse hoger. (als ze nu een elektrische V60 zouden uitbrengen)
Op basis van mijn testen reken ik op 26KWh / 100 km bij snelweggebruik.
Bedankt voor uw reactie. De meeste mensen rijden met een "gewone" caravan. Wij vragen ons af of de actieradius wellicht beter is met een Eriba die lager en smaller is?Rene schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:53:
Hier in Noorwegen zijn er al diverse met een caravan op pad geweest. Verbruik gaat snel naar de 35-40kWh/100km. 200-250 km is dus absoluut niet haalbaar met een 69kWh accu. Ik zou uitgaan van 150km maks.
Mijn ervaring is met zowel de full option versie als met een basisversie. Nu moet ik wel melden dat ik 1m67 ben en ook niet erg breed. Verlengbare zetels staan altijd op de kortste stand.gustaveau schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:25:
[...]
Heb jij dan de verlengde zetels, of de standaard?
Naast onze Hobby caravan van max 1500kg, rijd ik ook met een gesloten motortrailer (beetje model paardentrailer) met een bakbreedte van ca 150cm en totale hoogte van ca 230cm. Geladen met 2 motoren is het gewicht ca 1000kg. Het verbruik ligt tot nu toe gemiddeld op 32-33kwh/100km. Misschien is dit wel wat te vergelijken met jullie beoogde Eriba.Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Bedankt voor uw reactie. De meeste mensen rijden met een "gewone" caravan. Wij vragen ons af of de actieradius wellicht beter is met een Eriba die lager en smaller is?
Dit is ook mijn ervaring met de caravan (stukken van max 20 km overigens).Rene schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:53:
Hier in Noorwegen zijn er al diverse met een caravan op pad geweest. Verbruik gaat snel naar de 35-40kWh/100km. 200-250 km is dus absoluut niet haalbaar met een 69kWh accu. Ik zou uitgaan van 150km maks.
Sowieso moet je de eerste weken/maanden gewoon even niet op je gebruik gaan letten. De kans dat je even lekker wilt 'spelen' met je nieuwe wagen is erg groot en zal dan ook effect hebben op je gebruik. Je zult dikke kans last hebben van een zware rechtervoet zonder het door te hebben.iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:53:
Misschien de 20''?
saillant detail: mijn pa heeft sinds niet al te lang een P8. Hij was altijd de rustige rijder zelve, en als ik achter hem rij zie ik dat ie zonder het zelf door te hebben aardig goed gebruik weet te maken van wat een elektrische wagen te bieden heeft
Daarnaast lijkt er inderdaad verschil te zitten tussen wagens. Maar ook lijkt het er op dat er naast de obvious redenen van minder zuinig zijn (rijgedrag, 20" velgen ipv 19", warme accu, windrichting en sterkte, buitentemperatuur, etc.) ook zaken te zijn die niet zo obvious zijn.
Zo bemerk ik na 1.5 jaar rijden dat ik bij vrijwel gelijke externe (weer/wind/etc) condities soms hóge cijfers heb bij een rustig rijgedrag. En heel tegen-intuïtief ook láge cijfers bij juist een wat steviger rijgedrag.
Lang verhaal kort: staar je nu nog even niet blind op de cijfers. Wen eerst aan je auto. Zodra je zelf ingereden bent kan je iets objectiever naar je eigen rijgedrag kijken.
Bovendien wordt het nu langzaam aan warmer weer, dus je cijfers zullen voorlopig omlaag gaan. Wanneer het weer sterk kouder wordt verwacht ik dat het topic weer losbarst in slechte cijfers
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
GuiltyNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Mijn auto heeft ook (nog?) geen last van trillingen. Misschien omdat ik slechts 16.000 km op de teller heb staan?iRenik schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Ik heb dit niet eerder gemerkt in de 3 verschillende P2's waarmee ik gereden heb (2 demo auto's en 1 van een collega). Heb het gemeld en ze gaan er naar kijken wanneer de Heico's eronder komen. Hoop dat het wel te fixen is, voelt niet heel comfortabel...
Hmmm, dat is wel typisch. Wellicht hebben ze het verbeterd?FirstEV schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:17:
[...]
[...]
Mijn auto heeft ook (nog?) geen last van trillingen. Misschien omdat ik slechts 16.000 km op de teller heb staan?
Ik heb inmiddels een update. De auto is uitgelezen. Blijkbaar is er tijdens het snelladen een foutmelding gekomen van een relais dat hoge inkomende vermogens kan schakelen. Toeval wil dat ik op het moment ook de achterdeur van mijn dochter niet goed dicht had terwijl ik ging zitten. Dan geeft hij (foutief) de melding dat je sleutel niet aanwezig is.fkeizer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:10:
Heeft iemand weleens deze melding gehad? Ik kan verder gewoon rijden en heb verder geen enkel gevoel dat er iets mis is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu dus omdat ik aan het snelladen was aanvullend deze melding.
De auto is gereset en sindsdien geen melding meer. Wel wil polestar het relais nog bekijken. Vrijdag terug dus.
Voor die tijd wil ik nog een keer gaan snelladen. De test om te kijken of er daadwerkelijk iets mis is met dat relais of dat het wellicht een "ghost melding" is geweest.
Goede service van Volvo / Polestar trouwens. Worst case moet de hele kast waar de verschillende relais in zitten vervangen. Maar zelf verwacht ik dat eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk dat het "maar" een software bug is. In dit geval dan toch in ieder geval "fail safe"!
Inderdaad netjes zeg. Heb nu als nieuwe leaseauto een SRSM met Pilot Pack besteld. Sinds 2020 berijder van VAG MEB platform. Daar krijg je gewoon 0,0 service bij.fkeizer schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:30:
[...]
De auto is gereset en sindsdien geen melding meer. Wel wil polestar het relais nog bekijken. Vrijdag terug dus.
Voor die tijd wil ik nog een keer gaan snelladen. De test om te kijken of er daadwerkelijk iets mis is met dat relais of dat het wellicht een "ghost melding" is geweest.
Goede service van Volvo / Polestar trouwens. Worst case moet de hele kast waar de verschillende relais in zitten vervangen. Maar zelf verwacht ik dat eigenlijk niet. Ik denk eigenlijk dat het "maar" een software bug is. In dit geval dan toch in ieder geval "fail safe"!
Nu je de relatief gezien de volle pond weer moet betalen over bijtelling ben ik veel kritischer over service en afwerking van auto. Mede daarom voor P2 gekozen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fcGV4tMmCaVGlC2iCbvlerxT.jpg?f=user_large)
Het is niet een erg lang lijstje, maar ach bij vele andere auto's krijg je nooit meer een update als je de showroom verlaat. Begreep dat hij vandaag beschikbaar is in de garage en de OTA is dan meestal 1 a 2 weken later. Zie ook hier dezelfde info in HTML:
https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/
EDIT:
Hier de post op FB over V2.1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/32QdfXP70Jv3hLzBIQG9EZiT.png?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door AartJW op 17-05-2022 10:16 ]
Als dit het is, is dat zwaar waardeloos. Ze hebben aangegeven dat ze de change t.a.v. het onmogelijk maken van data via de USB-C poort uit release 2.0 zouden updaten in 2.1. Dit heeft er voor gezorgd dat AudioWagon niet meer werkt bij mensen met de 2.0 release.AartJW schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:05:
De definitieve release notes van de 2.1 update zijn bekend, ga er maar even voor zitten:![]()
[Afbeelding]
Het is niet een erg lang lijstje, maar ach bij vele andere auto's krijg je nooit meer een update als je de showroom verlaat. Begreep dat hij vandaag beschikbaar is in de garage en de OTA is dan meestal 1 a 2 weken later. Zie ook hier dezelfde info in HTML:
Polestar support gaat dit op 25 mei voor me testen. Ik ben erg benieuwd........
Geen ervaring met P2 en caravan, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij veel laadpunten van Ionity (in Frankrijk) achteruit het parkeer vak in moet rijden om de laadstekker te kunnen koppelen.Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:26:
Dat betekend dus caravan afkoppelen en bij de toch al drukke laadpunten in Frankrijk en in het algemeen de parkeerplaatsen in de zomer, kan dat een heel gedoe worden.
Fastned is vaak wat praktischer wat dat betreft.
Ga je echt je caravan aanpassen aan de auto? Zou echt voor andere auto gaan, een auto lenen of een auto huren voor de vakantie. Zoals anderen al hebben aangegeven is met een caravan (hoe compact ook) en een electrische auto op vakantie een enorme uitdaging en een (lijkt mij) frustrerende bezigheid. Laadpleinen zijn er niet voor ingericht, je range van 80-20% is echt max 150km en naar Barcelona moet je dus minimaal 10x laden (10*45min=7,5 uur). Ben je er eindelijk zit je in een kleinere' caravan...Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:26:
Nogmaals het is je eigen keus, maar persoonlijk zou ik dus auto huren/lenen als je toch voor de Polestar gaat.
Als reply van Polestar op Facebook op de aankondiging van P2.1 en de vraag of de USB poort gefixed is:PvS_68 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Als dit het is, is dat zwaar waardeloos. Ze hebben aangegeven dat ze de change t.a.v. het onmogelijk maken van data via de USB-C poort uit release 2.0 zouden updaten in 2.1. Dit heeft er voor gezorgd dat AudioWagon niet meer werkt bij mensen met de 2.0 release.
Polestar support gaat dit op 25 mei voor me testen. Ik ben erg benieuwd........
Our goal was to be able to reintroduce this functionality in P2.1. Unfortunately, this has been delayed. The functionality will be reintroduced in an upcoming software update. We're sorry for the inconvenience in the interim.
Persoonlijk zou ik zeggen: laat die caravan achterwege en doe de andere weggebruikers ook een plezier.AartJW schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:14:
[...]
Ga je echt je caravan aanpassen aan de auto? Zou echt voor andere auto gaan, een auto lenen of een auto huren voor de vakantie. Zoals anderen al hebben aangegeven is met een caravan (hoe compact ook) en een electrische auto op vakantie een enorme uitdaging en een (lijkt mij) frustrerende bezigheid. Laadpleinen zijn er niet voor ingericht, je range van 80-20% is echt max 150km en naar Barcelona moet je dus minimaal 10x laden (10*45min=7,5 uur). Ben je er eindelijk zit je in een kleinere' caravan...
Nogmaals het is je eigen keus, maar persoonlijk zou ik dus auto huren/lenen als je toch voor de Polestar gaat.
Maar het komt neer op het maken van een afweging.
Ik hoop toch dat een P2 rijden niets met lijden te maken heeft. Zo erg zijn de irritaties niet

Deze staat niet eens in mijn favorieten. Een enkele keer staat hij na het starten wel direct op Kink maar dan komt er geen geluid, de radio start dan pas na even van zender te wisselen.
Ik heb ook al een keer mijn favorieten weggegooid en opnieuw geselecteerd, maar dat heeft niet geholpen. Blijkbaar kan de software niet goed overweg met wijzigingen in de zenderindelingen.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Wat ik al eerder zei, dit is het gewoon zo'n beetje. Ze gaan niet met heel veel meer komen. Spijtig wel, want vanuit de community zijn er veel ideeën aangedragen waar ze niets mee doen.AartJW schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:05:
De definitieve release notes van de 2.1 update zijn bekend, ga er maar even voor zitten:![]()
[Afbeelding]
EDIT:
Hier de post op FB over V2.1:
[Afbeelding]
Net als de belofte dat ze hun performance upgrade zouden verbeteren en doorontwikkelen, ook daar is nog niets van terechtgekomen en ik rijd daar inmiddels een half jaar mee rond.
Iets anders, mijn navigatie start elke keer als ik weer in mijn auto stap. Vanochtend naar Hoofddorp gereden en daarna terug naar Rotterdam, later stap ik in en begint hij me te navigeren naar Hoofddorp als tussenstop en als eindbestemming Rotterdam. Vaag toch?
[ Voor 8% gewijzigd door GuiltyNL op 17-05-2022 20:59 ]
Ja, dit is heel vreemd. Bij mij hielp het toen ik de navigatie via een spraakcommando annuleerde en die rit ook geen nieuwe bestemming invoerde. Wellicht helpt dat voor jou ook!GuiltyNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Wat ik al eerder zei, dit is het gewoon zo'n beetje. Ze gaan niet met heel veel meer komen. Spijtig wel, want vanuit de community zijn er veel ideeën aangedragen waar ze niets mee doen.
Net als de belofte dat ze hun performance upgrade zouden verbeteren en doorontwikkelen, ook daar is nog niets van terechtgekomen en ik rijd daar inmiddels een half jaar mee rond.
Iets anders, mijn navigatie start elke keer als ik weer in mijn auto stap. Vanochtend naar Hoofddorp gereden en daarna terug naar Rotterdam, later stap ik in en begint hij me te navigeren naar Hoofddorp als tussenstop en als eindbestemming Rotterdam. Vaag toch?
Maps doet hier ook gekke dingen af en toe. Voorheen bleef een bestemming staan als ik even de auto verliet, nu pikt ie ook hier soms een eerdere rit op... of zoiets. Kan het nog niet precies duiden hoe het zit. Maar het is duidelijk anders dan voorheen.Tommyboy_1908 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:11:
[...]
Ja, dit is heel vreemd. Bij mij hielp het toen ik de navigatie via een spraakcommando annuleerde en die rit ook geen nieuwe bestemming invoerde. Wellicht helpt dat voor jou ook!
Dit had ik ook. Heb maar een gewone reset gedaan en dat lost het op voor mij.GuiltyNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Wat ik al eerder zei, dit is het gewoon zo'n beetje. Ze gaan niet met heel veel meer komen. Spijtig wel, want vanuit de community zijn er veel ideeën aangedragen waar ze niets mee doen.
XPENG G9 Performance 2024
Dat geloof ik niet. Er zijn op Facebook teveel herhaalde toezeggingen gedaan. Alleen hebben ze nooit tijdslijnen toegezegd. En het gaat gewoon ontzettend traaaaaaag. Maar er komt echt nog wel meer.GuiltyNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Dit heb ik ook, hij blijft telkens navigeren naar de laatst ingevulde bestemming.GuiltyNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:55:
[...]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Verwijderd
UV-gecoatte Brembo schijven?????P2void19noPP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
Ben er eerder over begonnen maar heb nog steeds last van remschijven met groeven en die roesten waar je bij staat. Ken alle eerdere verhalen van regenereren en eens stevig remmen maar dat helpt niet. Nu lees ik over Brembo schijven gecoat UV die volgens mij in het Performance Pack zitten. Vraag concreet: Is het zinnig schijven bij non PP te laten vervangen? En is volgens ervaring van Brembo rijders de roestvorming dan niet aanwezig of aanzienlijk minder?Het stoort me enorm.
Zou die coating niet net als roest na een of twee keer remmen verdwenen zijn? Volgens mij flauwekul, ik merk niets van minder roesten van PP schijven hoewel dat minimaal is nu met al dat mooie weer. Aan de andere kant helpt een uv-coating van SPF50 wel tegen snel bruin worden van mijzelf 😁.
Ik ben bang dat het niet veel uitmaakt. Mijn remklauwen klauwen kwamen na slechts 2 maanden niet meer los en bleven met een trommelend geluid aanlopen.P2void19noPP schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
Ben er eerder over begonnen maar heb nog steeds last van remschijven met groeven en die roesten waar je bij staat. Ken alle eerdere verhalen van regenereren en eens stevig remmen maar dat helpt niet. Nu lees ik over Brembo schijven gecoat UV die volgens mij in het Performance Pack zitten. Vraag concreet: Is het zinnig schijven bij non PP te laten vervangen? En is volgens ervaring van Brembo rijders de roestvorming dan niet aanwezig of aanzienlijk minder?Het stoort me enorm.
Dit is gelukkig netjes bij de Volvo dealer opgelost door nieuwe remklauwen te plaatsen. Ook zat er veel roest op mijn brembo schijven ( mede door lock down stilstand).
Sindsdien rij ik zonder OPD dit dwingt me constant hard te remmen via de brembo schijven . Het vastzitten van de remklauwen heb ik sindsdien nooit meer ervaren en de schijven blijven nu ook mooi glimmen
Het enige positieve aan dit bericht is dat reintroduce betekent dat ze iets terug brengen wat ze weggehaald hebben.vithar schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:22:
[...]
Als reply van Polestar op Facebook op de aankondiging van P2.1 en de vraag of de USB poort gefixed is:
[...]
Eerder werd er gesproken over een update van de change. Dat zou nog van alles kunnen betekenen en dus ook dat de verloren gegane functionaliteit niet terug zou komen, maar dat ze bijv. Apple Carplay een update zouden vinden.
Dan rijden we nog maar een maandje (of een paar) langer met 1.9 rond...
Dat ligt waarschijnlijk niet aan de software. Ik heb dit bij mijn 30K km beurt ook aangegeven en inmiddels is die vervangen. Daarvoor moeten ze de halve deur afbreken en hebben ze dus nu een krasje op mijn raamlijst gemaakt. Daarvoor mag ik vanmiddag terug komen.iRenik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:23:
Ze mogen in 2.1 wel iets doen aan de spiegels (tenzij ik de enige ben waarbij de rechterspiegel een eigen leven lijdt haha)...
Ik dacht ook dat dit software was, maar ben hiermee naar de dealer gegaan. Zij gaven aan dat de spiegel gewoon defect was en dat die vervangen moest worden. Is nu gebeurd en heb eigenlijk geen problemen meer.iRenik schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:23:
Ze mogen in 2.1 wel iets doen aan de spiegels (tenzij ik de enige ben waarbij de rechterspiegel een eigen leven lijdt haha)...
Dat merkte ik deze week ook. Normaal als je bij een tussenstop 1 minuut uitstapt en weer verder rijdt, gaat de navigatie gewoon door. Nu was de navigatie gewoon gestopt en moest ik dus opnieuw de eindbestemming invoeren.Paku schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:18:
[...]
Maps doet hier ook gekke dingen af en toe. Voorheen bleef een bestemming staan als ik even de auto verliet, nu pikt ie ook hier soms een eerdere rit op... of zoiets. Kan het nog niet precies duiden hoe het zit. Maar het is duidelijk anders dan voorheen.
Dat heb ik dus ook, hij wil elke keer weer naar dezelfde bestemming toe en als ik ergen anders naar toe wil navigeren dan voegt ie die bestemming toe als tussenstop. Een reset van het infotainment systeem helpt ook niet...GuiltyNL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Ik snap niet waarom OPD-uit je zou dwingen harder te remmen via de schijven. De fysieke remmen grijpen toch pas in zodra de regeneratie het niet meer trekt. Dat is voor OPD niet anders.dutchman666 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:38:
[...]
Sindsdien rij ik zonder OPD dit dwingt me constant hard te remmen via de brembo schijven.
Om te voorkomen dat je remschijven door roest beschadigen lijkt het me gewoon slim om met enige regelmaat (1 x per week, maar zeker na elke dag regen) zo hard te remmen dat de schijven gaan werken. Dat poetst de roest weg, zal ik maar zeggen.
Leuk weetje... hou de P toets eens ingedruktPvS_68 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:58:
[...]
Ik snap niet waarom OPD-uit je zou dwingen harder te remmen via de schijven. De fysieke remmen grijpen toch pas in zodra de regeneratie het niet meer trekt. Dat is voor OPD niet anders.
Om te voorkomen dat je remschijven door roest beschadigen lijkt het me gewoon slim om met enige regelmaat (1 x per week, maar zeker na elke dag regen) zo hard te remmen dat de schijven gaan werken. Dat poetst de roest weg, zal ik maar zeggen.
De vraag is wanneer komt het allemaal. Ik snap dat het voor iedereen anders is, maar ik rijd over een paar maanden twee jaar rond in mijn P2. Met plezier overigens hoor, de stoel daargelaten.JTHZZ schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:39:
[...]
Dat geloof ik niet. Er zijn op Facebook teveel herhaalde toezeggingen gedaan. Alleen hebben ze nooit tijdslijnen toegezegd. En het gaat gewoon ontzettend traaaaaaag. Maar er komt echt nog wel meer.
Maar ik hoop dat ik ongelijk heb, maar aangezien ze een te klein development-team hebben en er nu veel tijd in de Polestar 3 en andere toekomstige modellen gaat zitten, zal de ontwikkeling nóg langzamer gaan dan het al ging en van uitstel komt afstel.
1. Wanneer auto pilot aan staat en mijn stuur aan de bovenkant vast hou wordt het stuurtje in mijn display evengoed oranje en gaat piepen, omdat mijn stuur geen hand detecteert. Soms moet ik rondom een plek zoeken waardoor het icoon weer geel wordt, maar soms wordt deze alsnog rood. Zelfs als ik hard in het stuur knijp zijn er momenten dat het icoon rood wordt en ik de pilot assist uit en aan moet zetten om te voorkomen dat pilot helemaal wordt uitgeschakeld.
2. Bluetooth van mijn iphone wordt vaak verbroken en kwam ik de eerste keren pas achter toen ik uitstapte en oproepen had gemist. Mijn telefoon rinkelde terwijl ik in de auto zat, maar hoorde dit niet omdat deze lag te trillen op het oplaad plateau zonder bluetooth connectie. De laatste weken let ik er op, maar kan niet ontdekken op welk moment de connectie verbreekt. Als ik naar de settings ga in mijn auto, bluetooth aan en uit zet werkt de connectie weer enige tijd. Bij lange ritten gebeurt het meerdere keren achter elkaar. Ik heb een iphone 12 en heb meerdere gebruikers gevonden op reddit die hetzelfde ervaren, maar de oplossing nog niet kunnen ontdekken.
Heb dit ook een tijdje gehad al lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben.guido66 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:02:
Enige tijd geleden zijn er wat DAB+ zenders bijgekomen en op andere kanalen uit gaan zenden. Daar kan mijn P2 niet aan wennen. De radio staat bij mij altijd op Kink, maar bij het starten staat hij nu elke keer op Sublime![]()
Deze staat niet eens in mijn favorieten. Een enkele keer staat hij na het starten wel direct op Kink maar dan komt er geen geluid, de radio start dan pas na even van zender te wisselen.
Ik heb ook al een keer mijn favorieten weggegooid en opnieuw geselecteerd, maar dat heeft niet geholpen. Blijkbaar kan de software niet goed overweg met wijzigingen in de zenderindelingen.
Ik kreeg steeds qmusic ipv Kink

Antwoord op vraag 1: het stuur zelf heeft geen sensoren (bij andere auto soms wel). Tegendruk geven/licht sturen werkt alleen. Een losse hand op het stuur of knijpen wordt dus niet herkend. Linksonder vasthouden waardoor het gewicht van je arm de tegendruk geeft werkt bij mij het beste. Het is niet ideaal maar na een tijdje ben je eraan gewend.barryNL schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:12:
Ik heb al enige tijd last van de volgende twee dingen sinds ik mijn PS2 heb en ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben (gehad)?
1. Wanneer auto pilot aan staat en mijn stuur aan de bovenkant vast hou wordt het stuurtje in mijn display evengoed oranje en gaat piepen, omdat mijn stuur geen hand detecteert. Soms moet ik rondom een plek zoeken waardoor het icoon weer geel wordt, maar soms wordt deze alsnog rood. Zelfs als ik hard in het stuur knijp zijn er momenten dat het icoon rood wordt en ik de pilot assist uit en aan moet zetten om te voorkomen dat pilot helemaal wordt uitgeschakeld.
Ik had het ook. Systeem keer opnieuw opgestart via de home knop toen was het over._--[]--__ schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Dat heb ik dus ook, hij wil elke keer weer naar dezelfde bestemming toe en als ik ergen anders naar toe wil navigeren dan voegt ie die bestemming toe als tussenstop. Een reset van het infotainment systeem helpt ook niet...
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb een bepaalde weg die ik minimaal een x per week rijd met drie rotondes waar ik standaard, als de situatie het toe laat (bijna altijd), volgas van rotonde naar rotonde sprint en vol in de ankers ga. Werkt perfect om de boel schoon te houden.PvS_68 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:58:
[...]
Ik snap niet waarom OPD-uit je zou dwingen harder te remmen via de schijven. De fysieke remmen grijpen toch pas in zodra de regeneratie het niet meer trekt. Dat is voor OPD niet anders.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Dat kan ik me ook niet voorstellen. Volvo (en Polestar) noemen het "blended braking" waarbij het remsysteem zelf bepaalt wanneer/hoe lang het regeneratief remt en wanneer de remklauwen in actie komen. In dat licht lijkt het me uitermate onlogisch (niet onmogelijk) dat het blended braken verschillend zou zijn bij OPD aan of uit.PvS_68 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:58:
[...]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Inderdaad, bijna alle elektrische en hybride auto's doen aan blended braking. Mijn huidige Fiat ook, en ook bv een Toyota hybride. De grote uitzondering hier is Tesla, die dat allemaal te moeilijk vond en toen maar de marketingterm OPD heeft bedacht.MaxxMark schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:50:
[...]
Dat kan ik me ook niet voorstellen. Volvo (en Polestar) noemen het "blended braking" waarbij het remsysteem zelf bepaalt wanneer/hoe lang het regeneratief remt en wanneer de remklauwen in actie komen. In dat licht lijkt het me uitermate onlogisch (niet onmogelijk) dat het blended braken verschillend zou zijn bij OPD aan of uit.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Omdat we deze auto ook gebruikten voor de caravan, wisselen we de kleine Punto van m’n vrouw in voor een Volvo V60 Plug-in hybride. Toch een beetje elektrisch en Volvo
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Moet volgens de handleiding idd kunnen (wist het niet). Vind her ergens toch een beetje eng, maar dat geldt ook voor launch control. Die heb ik ook nog niet geprobeerd.Kohen schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:17:
[...]
Leuk weetje... hou de P toets eens ingedrukt(noodstop)
Nou er zijn wel meer alternatieven. Neem een Kia of een MG (bij Skoda mss ook, maar weet ik het niet zeker) Die hebben het ook niet en hebben paddle's die je actief moet gebruiken om te regenereren. Sterker, volgens mij was het bij MG zelfs zo dat de ACC geen gebruik maakte van regenereren om af te remmen maar alleen zijn remmen.guido66 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:44:
[...]
Inderdaad, bijna alle elektrische en hybride auto's doen aan blended braking. Mijn huidige Fiat ook, en ook bv een Toyota hybride. De grote uitzondering hier is Tesla, die dat allemaal te moeilijk vond en toen maar de marketingterm OPD heeft bedacht.
Na veel proefritten te hebben gedaan met/voor mijn pa kwam ik er achter dat het niet zo hééél erg standaard is om een vrijwel volledig transparant werkend regeneratie/rem-systeem te hebben zoals Volvo/Polestar dat hebben.
Met een MY2013 ga je er mijns inziens niet eens hard op achteruitKtenolix schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:12:
Vanwege de overstap van werkgever, moet ik per 1-7 de P2 helaas weer inleveren. Overname zit er niet in (detachering vs vast in dienst) en zelf leasen is te duur.
Omdat we deze auto ook gebruikten voor de caravan, wisselen we de kleine Punto van m’n vrouw in voor een Volvo V60 Plug-in hybride. Toch een beetje elektrisch en Volvo
Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Gisteren bij het Handover Center in Beesd geweest en daar is mij door meerdere personen bevestigd dat alle MY2023 auto's GEEN DAB+ hebben of gaan krijgen. FM Radio óf TuneIn is wat er standaard aangeboden wordt.
Verder blijft het toch wel de auto waar ik de meeste feeling mee heb, en eigenlijk de enige keuze binnen mijn budget om geen SUV (Ioniq 5, EQA, XC40, C40) te hoeven rijden dus ik ga de bestelling gewoon in orde maken, in die zin is DAB+ geen dealbreaker voor mij, maar gek is het natuurlijk wel.
HD4Life @ Full-HD
Het wordt idd een MY23. Vindt het ook één van de mooiste plug-in hybrides die er zijn (zeker mooier dan die lelijke Toyota’s).MaxxMark schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:30:
[...]
Met een MY2013 ga je er mijns inziens niet eens hard op achteruitGeweldige wagen, rijdt erg fijn en zit comfortabel en ruim. Heb je de nieuwere serie, dan ga ik er van uit dat je qua comfort gelijk of zelfs beter zit. Maarja... niet 100% elektrisch hè
(behalve op korte stukjes).
Wel grappig; de V60 die we krijgen is Polestar geoptimaliseerd
![]() | ![]() | ![]() |
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Nou, ik geloof niet dat de auto tijd heeft om in te grijpen. Hij duikt uit het niets op. De camera in de spiegel zal hem wellicht als eerste spotten maar dan is het meteen al te laat.Kohen schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:48:
Iemand van hier? Vraag mij af, greep de auto in?![]()
Polestar betrokken bij ongeval
Wat zou je willen dat de wagen zou doen? Remmen heeft geen zin, en flink gas bijgeven werkt in dit geval ook niet.
Goed stukje karma, dat wel. Jammer van de P2.
Afgelopen mei vakantie voor de eerste keer twee weekjes met de P2 DMLR en caravan (Fendt Tendenza max 1500 kg) op pad geweest. Wij reden tussen de 175 en 190 km. Voor 200 km moet je enorm je best doen. De 175 tot 190 km behaalde we met 85 tot 95 km/u. Even laden bij Fastned (25 tot 30 min) en dan weer verder. Je moet geen wonderen qua range verwachten. Van te voren op instellen en je hebt een heerlijk ontspannen reis. De combinatie P2 en caravan is super.Kleineheino schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:26:
Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling
Hadden meerdere mensen hier last van?
Vanmiddag rond half 5 viel die weg bij mij, tot half 6 heb ik gereden en was die nog steeds weg, net even gekeken nu was die weer teruggustaveau schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:43:
Vandaag had ik geen geluk met het internet trouwens, meerdere keren aan/uit gezet maar internet kwam niet terug.
Hier was de verbinding ook even weg. Verbinden via Bluetooth als alternatief werkt prima voor tune-in en navigatie. Verbinding is nu weer terug.gustaveau schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:43:
Vandaag had ik geen geluk met het internet trouwens, meerdere keren aan/uit gezet maar internet kwam niet terug.
Wat anders, hier in Noorwegen zijn de tweedehands prijzen voor een LE hard aan het stijgen. Aankomende wijzigingen in de belasting, prijsverhogingen en manco aan Pixel koplampen drijven de prijs op. Het is nu zo dat ik mijn LE (prive) voor de aanschafwaarde kan verpatsen……
Je zou er bijna aan gaan twijfelen
Same here … later vanavond was alles weer okédaniel14 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Vanmiddag rond half 5 viel die weg bij mij, tot half 6 heb ik gereden en was die nog steeds weg, net even gekeken nu was die weer terug
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Wel bijzonder omdat te vernemen, immers staat het er als standaard uitrusting en daarmee (volgens mij) een rechtsgeldige verplichting/verwachting.Davidshadow13 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Gisteren bij het Handover Center in Beesd geweest en daar is mij door meerdere personen bevestigd dat alle MY2023 auto's GEEN DAB+ hebben of gaan krijgen. FM Radio óf TuneIn is wat er standaard aangeboden wordt.
Verder blijft het toch wel de auto waar ik de meeste feeling mee heb, en eigenlijk de enige keuze binnen mijn budget om geen SUV (Ioniq 5, EQA, XC40, C40) te hoeven rijden dus ik ga de bestelling gewoon in orde maken, in die zin is DAB+ geen dealbreaker voor mij, maar gek is het natuurlijk wel.
Want TuneIn zal het op momenten niet doen (lees hier boven de storingen van vandaag), en moet je waarschijnlijk voor betalen na 3 jaar (want dan nog onbekend of gratis internet in P2).
Vandaag is mijn P2 door de leasemaatschappij besteld en ik vind DAB+ wel een vereiste. Zit het er uiteindelijk niet op dan zal ik gaan eisen dat het dan maar achteraf ingebouwd zal worden. Immers staat het in de specificaties.
Inderdaad. Ik vind vooral de houding zorgelijk dat Polestar handover TuneIn als standaard aanbied.GuiltyNL schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:31:
Ik ben blij dat ik DAB+ heb, de rest is gewoon geen alternatief. Te afhankelijk en niet snel genoeg qua opstarten en wisselen van zenders.
TuneIn heeft namelijk geen moer met Polestar te maken. Ze kunnen geld gaan vragen, reclame toevoegen of zelfs heel de app uit de store halen. FM radio heb je straks ook niets meer aan. Hier is heel het FM net al plat, dus radio luisteren met een MY23 P2 gaat hem in Noorwegen niet worden
Voordat de bestelling van mijn P2 definitief werd heb ik de leasemaatschappij een aantal vragen gesteld waaronder de vraag of DAB+ aanwezig is. Het staat immers nog steeds in de specificatielijst op de site van Polestar. Dit is voor mij ook echt een voorwaarde, ik wordt er niet goed van dat FM steeds uitvalt.Freakie1NL schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:23:
[...]
Wel bijzonder omdat te vernemen, immers staat het er als standaard uitrusting en daarmee (volgens mij) een rechtsgeldige verplichting/verwachting.
Want TuneIn zal het op momenten niet doen (lees hier boven de storingen van vandaag), en moet je waarschijnlijk voor betalen na 3 jaar (want dan nog onbekend of gratis internet in P2).
Vandaag is mijn P2 door de leasemaatschappij besteld en ik vind DAB+ wel een vereiste. Zit het er uiteindelijk niet op dan zal ik gaan eisen dat het dan maar achteraf ingebouwd zal worden. Immers staat het in de specificaties.
De leasemaatschappij heeft hierover contact gehad met Polestar en mij verzekerd (zwart op wit) dat DAB+ geleverd wordt. De houding en antwoorden in Beesd baren mij echter toch wel zorgen want mij is ook verteld dat achteraf inbouwen niet mogelijk is. Ik ga de leasemaatschappij hierover toch nog even informeren.
TuneIn is geen waardig alternatief. Ik constateer continu reclame tussendoor die op "normale" radio er niet is. En wat na 3 jaar als het internet abonnement stopt? Niemand van Polestar kan antwoord geven hoe dan verder.
Ik heb af en toe een probleem met Pocket Casts.
Een podcast die afspeelt wordt automatisch gestopt als je bijvoorbeeld de radio of Spotify activeert. Als je daarna de podcast app weer opent speelt deze podcast weer af. Weer terug naar radio of Spotify resulteert in 2 geluidsbronnen door elkaar. De podcast wordt niet meer gestopt. Ook kun je in de app op dat moment een 2e podcast afspeken. Heel erg irritant.
Volgens mij zit die eerste podcast ergens in de achtergrond en kun je er niet meer bij.
Wellicht dat de podcast op pauze zetten alvorens de radio of Spotify te starten wel werkt. Maar Pocket Casts killen zou ook een goede optie zijn.
Tijdens het rijden laatst maar een console reset gegeven want het is echt niet fijn, 2 geluidsbronnen door elkaar.
In de settings: apps > selecteer de app > force closePaku schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:26:
Weet iemand hoe je een app kan stoppen die op dat moment actief is?
Ik heb af en toe een probleem met Pocket Casts.
Een podcast die afspeelt wordt automatisch gestopt als je bijvoorbeeld de radio of Spotify activeert. Als je daarna de podcast app weer opent speelt deze podcast weer af. Weer terug naar radio of Spotify resulteert in 2 geluidsbronnen door elkaar. De podcast wordt niet meer gestopt. Ook kun je in de app op dat moment een 2e podcast afspeken. Heel erg irritant.
Volgens mij zit die eerste podcast ergens in de achtergrond en kun je er niet meer bij.
Wellicht dat de podcast op pauze zetten alvorens de radio of Spotify te starten wel werkt. Maar Pocket Casts killen zou ook een goede optie zijn.
Tijdens het rijden laatst maar een console reset gegeven want het is echt niet fijn, 2 geluidsbronnen door elkaar.
Die optie is er niet altijd, bij de flitsnav app werkt dat niet bijvoorbeeld, althans niet bij mij.k-jah schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:28:
[...]
In de settings: apps > selecteer de app > force close

Waarschijnlijk door een tekort aan microchips…GuiltyNL schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:13:
De Polestar verlagingsset voor de Performance P2 is vertraagd en komt nu wellicht pas in juli of augustus.
Launch Edition zag ik op internet hier en daar voor ruim 60K aangeboden… zeer gewild collector’s item kennelijk, met DAB+ 😂 en alles erop en eraan… goed ingereden en inmiddels de meeste kinderziektes eruit…🤦♂️Rene schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:49:
[...]
Hier was de verbinding ook even weg. Verbinden via Bluetooth als alternatief werkt prima voor tune-in en navigatie. Verbinding is nu weer terug.
Wat anders, hier in Noorwegen zijn de tweedehands prijzen voor een LE hard aan het stijgen. Aankomende wijzigingen in de belasting, prijsverhogingen en manco aan Pixel koplampen drijven de prijs op. Het is nu zo dat ik mijn LE (prive) voor de aanschafwaarde kan verpatsen……
Je zou er bijna aan gaan twijfelen. Jaar gratis auto gereden in dat geval.
Heb je toevallig al een oplossing? Dit is idd zwaar irritant. Heb het idee dat het na de laatste update gekomen is. Volgens mij heb ik het systeem ook al een keer opnieuw gestart dmv het inhouden van de home knop._--[]--__ schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Dat heb ik dus ook, hij wil elke keer weer naar dezelfde bestemming toe en als ik ergen anders naar toe wil navigeren dan voegt ie die bestemming toe als tussenstop. Een reset van het infotainment systeem helpt ook niet...
Maar gezien ik dat niet 100% zeker weet zal ik dan nog eens proberen.
Vandaag zwart op wit door Polestar bevestiging ontvangen dat MY23 wel weer met DAB geleverd zal worden.Rene schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Inderdaad. Ik vind vooral de houding zorgelijk dat Polestar handover TuneIn als standaard aanbied.
TuneIn heeft namelijk geen moer met Polestar te maken. Ze kunnen geld gaan vragen, reclame toevoegen of zelfs heel de app uit de store halen. FM radio heb je straks ook niets meer aan. Hier is heel het FM net al plat, dus radio luisteren met een MY23 P2 gaat hem in Noorwegen niet worden
Ik had het ook, 1 of ander vaag adres in God-weet-waar omdat Google assistent me verkeerd had verstaan. eerste paar keer was het grappig.admiral866 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:05:
[...]
Heb je toevallig al een oplossing? Dit is idd zwaar irritant. Heb het idee dat het na de laatste update gekomen is. Volgens mij heb ik het systeem ook al een keer opnieuw gestart dmv het inhouden van de home knop.
Maar gezien ik dat niet 100% zeker weet zal ik dan nog eens proberen.
Moet wel zeggen dat ik het ondertussen niet meer heb, niets speciaals gedaan (geen reset oid)
[ Voor 4% gewijzigd door k-jah op 20-05-2022 23:02 ]
ACC distance display now reacts on first button press
Clean Zone logo is back
rear light sequence is fixed
new icon in the status bar when the car is within range of the workshop's radio diagnostics systems.
:strip_exif()/f/image/LS5uWD7fpNHv84crDJBW43DP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door k-jah op 21-05-2022 09:21 ]
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.