Ook gehad een paar weken terug. Ik geloof dat ik het laadschema uit en aan heb gezet waarna de correcte tijd weer werd getoond. Niet meer gezien tot nu toe.
Ik kreeg zojuist ook mailtje dat ik was uitgenodigd om met mijn eigen P2 door de sneeuw te crossen, inclusief training van een Polestar instructeur. Na afloop rijden in de P2 arctic (die van de video).
Kan helaas geen vrij krijgen anders had ik zeker gegaan
Kan helaas geen vrij krijgen anders had ik zeker gegaan
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Wederom geen internet, gps en wifi. In de garage hadden ze het gefixt door de stroom te onderbreken (neem aan de 12V/TCAM batterij).Kijkeenolifant schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:43:
Al een aantal dagen geen internet, gps en wifi in de auto. Alle standaard resets geprobeerd (entertainment en tcam). App heeft het nog nooit fatsoenlijk gedaan. Morgen langs support benieuwd of ze het gefixt krijgen.
Ik word er een beetje simpel van als ik iedere twee weken langs de garage moet om internet en gps te hebben. Zijn er nog mensen die tips/ervaringen hebben? Ik bel uiteraard maandag even naar Polestar, maar wellicht kan ik dan nog specifiek naar iets vragen.
Fm is ook al geen succes.
Wordt alles wel heel traag van, jammer.
Zou het zo zijn dat we nu al tegen de HW beperkingen aanlopen?
Als ik FM mag geloven wel… de intel atom processor is niet heel krachtig die in onze polestars zit. Daarom stappen andere fabrikanten over op krachtigere processoren.dagobert1966 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:42:
Fm is ook al geen succes.
Het heeft ook te maken met een workaround die ze gebruiken om de kaart te renderen die erg inefficiënt werkt. Als die processor echt zo traag zou zijn, zou Google maps ook niet zo vloeiend werken. Veel meer doet FM toch niet?barryNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Als ik FM mag geloven wel… de intel atom processor is niet heel krachtig die in onze polestars zit. Daarom stappen andere fabrikanten over op krachtigere processoren.
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 05-02-2022 19:03 ]
Precies. Als Google Maps soepel werkt mag dat met FM ook wel, anders zijn die gewoon aan t prutsen.JTHZZ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:03:
[...]
Het heeft ook te maken met een workaround die ze gebruiken om de kaart te renderen die erg inefficiënt werkt. Als die processor echt zo traag zou zijn, zou Google maps ook niet zo vloeiend werken. Veel meer doet FM toch niet?
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
FM is nog bèta en loopt tegen aardig wat beperking aan door... Jawel... Google. Even het AAOS topic doorlezen, Frank legt daar aardig wat dingen uit.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik denk dat het wat anders is, want de Oeps-versie gaf geen problemen.barryNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Als ik FM mag geloven wel… de intel atom processor is niet heel krachtig die in onze polestars zit. Daarom stappen andere fabrikanten over op krachtigere processoren.
Maar je merkt aan alles dat die Atom treurig traag is. Doodzonde dat ze die CPU gekozen hebben.
Alles? Waaraan merk je dat? Ik merk het namelijk totaal niet.GuiltyNL schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:48:
[...]
Ik denk dat het wat anders is, want de Oeps-versie gaf geen problemen.
Maar je merkt aan alles dat die Atom treurig traag is. Doodzonde dat ze die CPU gekozen hebben.
Ik merk er eigenlijk ook vrij weinig van. Systeem is bij mij prima op snelheid. Ga voor de grap eens in een Mg zitten, dat is niet vooruit te branden.
Die trage chip kan gewoon 4K op meerdere schermen aansturen. Dus 2x een sub full-HD schermpje is prima te doen. Het is voornamelijk de implementatie.
Ik zit thuis ook van privé te werken op een laptop met een i5 uit 2014. Zolang ik geen zware taken uitvoer gaat dit net zo Snel als op mijn i7 uit 2021.
Die trage chip kan gewoon 4K op meerdere schermen aansturen. Dus 2x een sub full-HD schermpje is prima te doen. Het is voornamelijk de implementatie.
Ik zit thuis ook van privé te werken op een laptop met een i5 uit 2014. Zolang ik geen zware taken uitvoer gaat dit net zo Snel als op mijn i7 uit 2021.
Is wel degelijk goed te merken bij apps die op je telefoon goed werken, net als ABRP die zo traag werkt in de auto dat het onbruikbaar wordt.JTHZZ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Alles? Waaraan merk je dat? Ik merk het namelijk totaal niet.
Ik wel hoor, overal merk je een lichte vertraging. Reageren of verwerken spraakcommando's is bij mij altijd vertraagd. Spotify heeft altijd vertraging met clicks in het menu. Verwerken navigatie in Maps, daar zit ook altijd merkbare vertragingen in. Opstarten parkeerapp, altijd traag. Vivaldi browser laadt ook niet snappy in. Lichte vertraging als je klikt op je stoel- of stuurverwarming.JTHZZ schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Alles? Waaraan merk je dat? Ik merk het namelijk totaal niet.
Het voelt alsof je op een Ali-Express budget tablet aan het werk bent.
Jouw perceptie is wellicht anders, maar de boel is echt niet snel. En dat kan ook niet met die CPU.
Die CPU doet meer dan het aansturen van pixels.Rene schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:23:
Ik merk er eigenlijk ook vrij weinig van. Systeem is bij mij prima op snelheid. Ga voor de grap eens in een Mg zitten, dat is niet vooruit te branden.
De Atom in de P2 heeft een single thread rating van 675.
Een i5 uit 2014 heeft een single thread rating van 1500. Ruim 2,2 keer sneller dus.
Snellere i5's uit 2014 hebben zelfs een single thread score van 1900, bijna drie keer sneller dan de Atom in je P2.
[ Voor 7% gewijzigd door GuiltyNL op 06-02-2022 10:47 ]
Hij staat inmiddels ook in de Chargeprice app:JTHZZ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:49:
https://www.polestar.com/de/news/powerstop-irschenberg/
Interessant nieuws voor de Oostenrijk-gangers. Bij Irschenberg aan de A8 van München naar Oostenrijk is er een Polestar Powerstop gemaakt waar je gratis kunt snelladen. Onze eerste Polestar supercharger, alleen wel open voor iedereen..
/f/image/5MDb4jEj6pEw5dSJlfhUI6cg.png?f=fotoalbum_large)
Neem deze ook vooral mee als (gratis) optie als je binnenkort gaat @Niltag
Het is natuurlijk geen processor als in een 2022 smartphone maar zodra de apps zijn geoptimaliseerd voor AAOS draaien ze prima, zo ook ABRP na de laatste update. Prima te gebruiken, doe ik regelmatig.darwusch schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:28:
[...]
Is wel degelijk goed te merken bij apps die op je telefoon goed werken, net als ABRP die zo traag werkt in de auto dat het onbruikbaar wordt.
Het ligt aan je referentie en het is natuurlijk zeker geen Apple A135 Bionic maar wel vergelijkbaar met tablets van een paar jaar oud. Ik heb aardig wat auto’s gereden afgelopen jaren en qua snappyness zeker in de top 5. Iemand nog herinneringen aan de Sensus systemen van de afgelopen jaren? Dat was pas wachten.GuiltyNL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:33:
[...]
Ik wel hoor, overal merk je een lichte vertraging. Reageren of verwerken spraakcommando's is bij mij altijd vertraagd. Spotify heeft altijd vertraging met clicks in het menu. Verwerken navigatie in Maps, daar zit ook altijd merkbare vertragingen in. Opstarten parkeerapp, altijd traag. Vivaldi browser laadt ook niet snappy in. Lichte vertraging als je klikt op je stoel- of stuurverwarming.
Het voelt alsof je op een Ali-Express budget tablet aan het werk bent.
Jouw perceptie is wellicht anders, maar de boel is echt niet snel. En dat kan ook niet met die CPU.
Met dit soort weersomstandigheden zijn er toch weinig auto’s die zo prettig rijden als de P2, alsof het een windstille zomerse dag is.
Afgelopen wo tot vrijdag in leeuwarden moeten werken, woensdag avond heen gereden full pull zonder problemen vanaf eindhoven airport. 100% geladen en met 12% aangekomen in leeuwarden.
Op de terugweg was het anders, eerste stuk tot 19.00 uiteraard maar 100km/h rijden, thuis aangekomen nog 8% over. Dat is gek want de heenweg heb ik meer 130 km/h gereden. Zeflde heen als terugweg
Had die ochtend melding gehad van vattenval dat de laadpaal gerepareerd zou zijn (pas sinds november ellende
), stekker hem in ... rood .. bam stekker los ... grrrrr zelfde euvel als laatste keer. Heb ze weer vriendelijk tewoord gestaan met de melding dat als ze het nu niet goed repareren ik eens ga testen of de polestar die paal eruit kan trekken. Dit is de 3e maand dat die paal weer in storing schiet. Misschien als zij een nieuwe paal plaatsen dat het beter gaat
Vorige keer was het een vinkje dat niet aanstond, alleen mensen met een satanvalpas
konden laden. Zucht
Op de terugweg was het anders, eerste stuk tot 19.00 uiteraard maar 100km/h rijden, thuis aangekomen nog 8% over. Dat is gek want de heenweg heb ik meer 130 km/h gereden. Zeflde heen als terugweg
Had die ochtend melding gehad van vattenval dat de laadpaal gerepareerd zou zijn (pas sinds november ellende
Vorige keer was het een vinkje dat niet aanstond, alleen mensen met een satanvalpas
Vattenfall moet je wel achter de broek aanzitten . Hier zijn zij vergeten zakelijk verrekenen goed in te stellen. 10 dagen verder hebben zij het eindelijk voor elkaar gekregen dat er verrekend wordt, maar natuurlijk nog niet met terugwerkende kracht. Mis nog 200kWh aan vergoeding . Morgen weer bellen.Kohen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:49:
Afgelopen wo tot vrijdag in leeuwarden moeten werken, woensdag avond heen gereden full pull zonder problemen vanaf eindhoven airport. 100% geladen en met 12% aangekomen in leeuwarden.
Had die ochtend melding gehad van vattenval dat de laadpaal gerepareerd zou zijn (pas sinds november ellende), stekker hem in ... rood .. bam stekker los ... grrrrr zelfde euvel als laatste keer. Heb ze weer vriendelijk tewoord gestaan met de melding dat als ze het nu niet goed repareren ik eens ga testen of de polestar die paal eruit kan trekken. Dit is de 3e maand dat die paal weer in storing schiet. Misschien als zij een nieuwe paal plaatsen dat het beter gaat
![]()
Vorige keer was het een vinkje dat niet aanstond, alleen mensen met een satanvalpaskonden laden. Zucht
Geef iemand trouwens die nieuwe Google maps al die laat zien tot hoever je moet laden ?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Mijn camera's doen het niet... Ik kan ook niet op het camera symbooltje klikken (deze is grijs). Lekker vervelend, want dan doen de sensoren het volgens mij ook niet.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
@Ps3gamer91 dikke kans dat als je je auto uit hebt gezet en 15 min later terug komt het weer 'fixed' is (en ik weet dat dat op het moment zelf natuurlijk geen oplossing is).
Als het optreedt bij het net instappen is een work-around om iets langer te wachten met de auto in D (of R) zetten. Bij mij trad het ook met enige regelmaat op en het leek er op te wijzen dat het vaker gebeurt als je snel weg wilt rijden (dus snel naar R of D gaat). Voor mij hielp het om te wachten tot de auto de eerste melding geeft (volgens mij over gordels) en dan pas te schakelen.
Niet de beste oplossing, maar voorkwam bij mij wel veel frustratie
Als het optreedt bij het net instappen is een work-around om iets langer te wachten met de auto in D (of R) zetten. Bij mij trad het ook met enige regelmaat op en het leek er op te wijzen dat het vaker gebeurt als je snel weg wilt rijden (dus snel naar R of D gaat). Voor mij hielp het om te wachten tot de auto de eerste melding geeft (volgens mij over gordels) en dan pas te schakelen.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Thanks voor de tip! Echter, na 2 keer een reset deed 'ie het weer.MaxxMark schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:16:
@Ps3gamer91 dikke kans dat als je je auto uit hebt gezet en 15 min later terug komt het weer 'fixed' is (en ik weet dat dat op het moment zelf natuurlijk geen oplossing is).
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Is het mogelijk, of is het iemand gelukt om berichten (iMessage of SMS) van de iPhone door Google Assistent te laten voorlezen of een bericht te laten versturen door 'm in te spreken in Google Assistent?
Ja al een paar keer gebruikt met iMessage. Je moet alleen op je iPhone de optie toon berichtgeving aanzetten in de Bluetooth verbinding.WiMe65 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:47:
Is het mogelijk, of is het iemand gelukt om berichten (iMessage of SMS) van de iPhone door Google Assistent te laten voorlezen of een bericht te laten versturen door 'm in te spreken in Google Assistent?
Instellingen-Bluetooth en dan op het I-tje achter Polestar ps2
Altijd al gehad. De FM app hielp het helemaal om zeep. Zelfs mijn DAB+ ging daardoor tikken en storen.Juancho schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:55:
@GuiltyNL had je dat al vanaf het begin of pas na de FM app?
Maar omdat andere auto's nóg trager waren, maakt dat het goed voor de P2? Die andere auto's draaiden geen Android. Het had heel makkelijk veel beter en sneller gekund in de P2 en de meerprijs daarvan zou iets van € 30 per auto zijn geweest.JTHZZ schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:14:
[...]
Het ligt aan je referentie en het is natuurlijk zeker geen Apple A135 Bionic maar wel vergelijkbaar met tablets van een paar jaar oud. Ik heb aardig wat auto’s gereden afgelopen jaren en qua snappyness zeker in de top 5. Iemand nog herinneringen aan de Sensus systemen van de afgelopen jaren? Dat was pas wachten.
Het is net als de SOCs in Smart TV's, die zijn ook allemaal aan de trage kant, maar dat maakt het nog niet acceptabel.
Die keuze was er niet toen de ontwikkeling van de auto startte. Die cycli zijn in autoland met gemak 5 jaar. En voor wat het moet doen volstaat het wat mij betreft prima, ondanks dat mijn iPhone misschien net iets sneller is.GuiltyNL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Maar omdat andere auto's nóg trager waren, maakt dat het goed voor de P2? Die andere auto's draaiden geen Android. Het had heel makkelijk veel beter en sneller gekund in de P2 en de meerprijs daarvan zou iets van € 30 per auto zijn geweest.
Het is net als de SOCs in Smart TV's, die zijn ook allemaal aan de trage kant, maar dat maakt het nog niet acceptabel.
Bijzonder, AAOS werkte voor FM hier iig ook perfect en snel. Je ziet het bijv. aan het navigatie pijltje in Maps dat vloeiend loopt. Dat was in het vorige Sensus systeem wel anders.GuiltyNL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:14:
[...]
Altijd al gehad. De FM app hielp het helemaal om zeep. Zelfs mijn DAB+ ging daardoor tikken en storen.
Dat FM de boel vertraagt klopt en is ook bekend. Wordt aan gewerkt en alles opstarten of de Google Assistent duurt net ff wat langer.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik had niet zozeer snelheidsissues met FM geïnstalleerd. Ja starten was wat langer, maar maps en Spotify werkten prima, assistant ook. Alleen vandaag lang stuk moeten rijden en pocketcast (podcast app) crashte telkens. FM verwijderd en geen issues meer. Ik hou FM nog wel even op m'n telefoon...Juancho schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:57:
[...]
Bijzonder, AAOS werkte voor FM hier iig ook perfect en snel. Je ziet het bijv. aan het navigatie pijltje in Maps dat vloeiend loopt. Dat was in het vorige Sensus systeem wel anders.
Dat FM de boel vertraagt klopt en is ook bekend. Wordt aan gewerkt en alles opstarten of de Google Assistent duurt net ff wat langer.
Dankjewel @JTHZZ , dat was het het laatste schakeltje. Het werkt perfect!JTHZZ schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:09:
[...]
Ja al een paar keer gebruikt met iMessage. Je moet alleen op je iPhone de optie toon berichtgeving aanzetten in de Bluetooth verbinding.
Instellingen-Bluetooth en dan op het I-tje achter Polestar ps2
Totdat je via de assistent iets terug probeert te sturen in een groepsgesprek en je antwoord alleen gaat naar de persoon die het laatste bericht heeft gestuurdWiMe65 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:12:
[...]
Dankjewel @JTHZZ , dat was het het laatste schakeltje. Het werkt perfect!
Was ook mijn eerste reaktie: "Nee, niet nog een planner". :-)
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"
Ik kan hier ook wel om lachen eigenlijk. Eerst zijn we allemaal aan het klagen dat er geen apps beschikbaar zijn. Vervolgens komen er een vracht apps en blijkt dat 90% navigatie/planner apps zijn welke allemaal inferieur aan Maps zijn.
Maar wat willen we dan eigenlijk in de auto? welke apps missen we? We hebben nu een browser, wat video apps en route/planning apps. Wellicht dat sommigen Whatsapp, FM, Apple music of Teams missen?
Laten we aan de andere kant ook eerlijk zijn. Het is een auto, die gebruik je om te rijden. Als er 38 meldingen per uur binnenkomen is dat ook niet bevoordelijk voor de veiligheid. Tijdens het laden kan je nu de tijd prima doorkomen met hetgeen beschikbaar is, eventueel je laptop openslaan als je moet werken.
Maar wat willen we dan eigenlijk in de auto? welke apps missen we? We hebben nu een browser, wat video apps en route/planning apps. Wellicht dat sommigen Whatsapp, FM, Apple music of Teams missen?
Laten we aan de andere kant ook eerlijk zijn. Het is een auto, die gebruik je om te rijden. Als er 38 meldingen per uur binnenkomen is dat ook niet bevoordelijk voor de veiligheid. Tijdens het laden kan je nu de tijd prima doorkomen met hetgeen beschikbaar is, eventueel je laptop openslaan als je moet werken.
Haha, inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Een nieuwe maps hebben we inderdaad niet nodig.Rene schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:16:
Ik kan hier ook wel om lachen eigenlijk. Eerst zijn we allemaal aan het klagen dat er geen apps beschikbaar zijn. Vervolgens komen er een vracht apps en blijkt dat 90% navigatie/planner apps zijn welke allemaal inferieur aan Maps zijn.
Ik ben erg blij met Spotify, AudioWagon (thanks to @PvS_68 die me erop attendeerde) en mijn Podcast playertje. Allemaal gerelateerd aan 'muziek terwijl u rijdt' dus.
Google Maps werkt prima, ABRP kan wellicht makkelijk zijn voor de laadstations. Ik heb nog geen lange vakantieritten hoeven maken dus heb het nog niet echt nodig gehad.
Vivaldi is makkelijk als je snel wat wil opzoeken onderweg over een winkel of zo. Net iets makkelijker dan met je mobiel.
Verder mis ik volgens mij alleen een appje van Shell. Ik heb een Shell Recharge kaart van de leasemaatschappij en het zou wel handig zijn als die ook in de auto zit. Dan kan ik in elk geval checken of de paal waar ik heenrijd ook door mijn laadpas gesteund wordt.
Voor de rest mis ik niets.
Netflix... och, je kan ook op Youtube tijdens het laden.
FM... hebben we het al over gehad... mwah.
Whatsapp en andere messaging apps lijken me aardig zinloos achter het stuur.
Het is natuurlijk leuk om het allemaal werkend te krijgen op je wagen... en dat het kan. Dat vind ik ook zeker! Maar dan moeten we ook niet gaan klagen dat de processor te traag wordt.
De timers zijn een paar weken goed gegaan hier, maar zijn nu helaas toch weer verdwenen.
Prutsers 😛
Prutsers 😛
Ik moest daar ook om lachen.Rene schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:16:
Ik zit alleen nog te wachten op een goed werkende Flitsmeister en dan zonder al die extra's waar ik geen gebruik van maak (navigatie en parkeren). Ik snap dat Flitsmeister dat als een verdienmodel wil gebruiken, maar ik vind het een beetje het wiel opnieuw uitvinden. Zeker voor AAOS, een app met nóg een navigatiemogelijkheid is niet iets waar veel mensen meerwaarde van inzien.
Ik zou Chrome en Youtube nog wel fijn vinden. Niet per se iets mis met de Vivaldi Browser, maar Chrome synct lekker met mijn account.
Ik zou het nog wel fijn vinden als ik binnenkomende berichten kan lezen in mijn auto. Ik hoef geen volledige Whatsapp of Telegram te hebben, maar een koppeling zou wel fijn zijn.
Verder zou ik het vooral fijn vinden als alles omtrent de auto uitgebreid wordt. Wellicht wat meer spraakcommando's.
Ik weet dat andere rijders hetzelfde hebben gemeld, maar als je je auto wegzet met een laag percentage, dan wil je nog wel eens verrast worden de volgende dag.
Gisteren had ik een relatief klein stuk gereden (25 kilometer denk ik) en ik heb de auto met 13% weggezet. Vanochtend stapte ik in en mocht ik met 6% batterij vertrekken. Het was vanochtend niet bijzonder koud.
Ik snap dat er een verschil kan ontstaan in een warme batterij en een koude, maar ik vind 7% verschil wel erg groot. Is iemand daarmee naar de dealer geweest?
Gisteren had ik een relatief klein stuk gereden (25 kilometer denk ik) en ik heb de auto met 13% weggezet. Vanochtend stapte ik in en mocht ik met 6% batterij vertrekken. Het was vanochtend niet bijzonder koud.
Ik snap dat er een verschil kan ontstaan in een warme batterij en een koude, maar ik vind 7% verschil wel erg groot. Is iemand daarmee naar de dealer geweest?
Wellicht een vraag die ik alleen voor mezelf kan invullen, maar ben toch benieuwd naar jullie mening:
Als ik de auto binnenkort ophaal, is het dan slim om een separate google account te gebruiken of is het toch echt wel aan te raden je eigen account te gebruiken vanwege sync?
Soms denk ik wel eens: moeten ze bij G straks ook al weten wat mijn rijstijl is en waar ik heen navigeer? En dat weer koppelen aan mijn telefoon ID/algehele profiel voor allerlei inzichten en reclame doeleinden? Of is dit echt een storm in een glas water?
Soms denk ik wel eens dat ze op afstand mijn auto onbruikbaar zouden kunnen maken met een klimaat lockdown of als ik geen gewenst gedrag vertoon
Als ik de auto binnenkort ophaal, is het dan slim om een separate google account te gebruiken of is het toch echt wel aan te raden je eigen account te gebruiken vanwege sync?
Soms denk ik wel eens: moeten ze bij G straks ook al weten wat mijn rijstijl is en waar ik heen navigeer? En dat weer koppelen aan mijn telefoon ID/algehele profiel voor allerlei inzichten en reclame doeleinden? Of is dit echt een storm in een glas water?
Soms denk ik wel eens dat ze op afstand mijn auto onbruikbaar zouden kunnen maken met een klimaat lockdown of als ik geen gewenst gedrag vertoon
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ik heb inderdaad om privacy redenen een account aangemaakt speciaal voor de wagen. Volgens mij kun je ook nog wel switchen later als het onhandig blijkt te zijn. Vooralsnog vind ik de scheiding wel prettig.xsive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:35:
Wellicht een vraag die ik alleen voor mezelf kan invullen, maar ben toch benieuwd naar jullie mening:
Ik kan me daar echt niet druk om maken, ik heb dan ook gewoon mijn eigen account in de auto zitten.xsive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:35:
Ik ben niet van het type 'Ik heb niets te verbergen', maar het kan me echt geen reet interesseren als Google mijn rijstijl zou analyseren en/of zou bijhouden waar ik heen ben geweest.
En de alu-hoedjes, die laat ik lekker in de kast. En mochten ze mijn auto wel stilzetten, dan pak ik wel de fiets of een of ander oud analoog stinkbarrel.
Wellicht in lijn met bovenstaande vraag, heb je 1 google account per Polestar of 1 google account per gebruiker (Polestar gebruiker met eigen ID / Key)? Hier mag ik volgende week dinsdag om 10:00 mijn Polestar ophalen en zat hier ook al over te denken hoe dit te doen
Je kunt per sleutel een eigen account instellen. Maar je kunt ook aan één sleutel meerdere accounts koppelen en als je in de auto zit wisselen tussen de profielen.lubbertkramer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:15:
Wellicht in lijn met bovenstaande vraag, heb je 1 google account per Polestar of 1 google account per gebruiker (Polestar gebruiker met eigen ID / Key)? Hier mag ik volgende week dinsdag om 10:00 mijn Polestar ophalen en zat hier ook al over te denken hoe dit te doen
Ik vind het juist handig dat mijn eigen Google-account er aan hangt. M'n halve huis hangt er al vol mee, dus veel verschil zal 't niet maken qua privacy ;-)
Wat ik er zo handig aan vind, is dat mijn google maps historie ook in-sync is. Dus als ik op mijn laptop op maps.google.nl of op mijn telefoon iets op zoek, dan weet mijn auto dat ook en hoef ik niet alles weer in te vullen.
Wat ik er zo handig aan vind, is dat mijn google maps historie ook in-sync is. Dus als ik op mijn laptop op maps.google.nl of op mijn telefoon iets op zoek, dan weet mijn auto dat ook en hoef ik niet alles weer in te vullen.
XPENG G9 Performance 2024
Agenda app kan nog wel handig zijn (die evt ook met Google synct). Die zat volgens mij in een hele verre eerste preview voordat de auto überhaupt geleverd werd maar heeft het nooit gehaald. Wel handig om dan naar je volgende afspraak te kunnen navigeren. Verder mis ik ook niet echt veel aan apps als Flitsmeister straks goed werkt.
Ik denk dat het echt weinig zin heeft. Google is bijzonder goed in het vinden van verbanden in data, dus het zal niet lang duren voor Google doorheeft dat jouw tweede auto-account van jou is. Locatie, adressen waar je naartoe navigeert, actieve tijden, bluetooth-apparaten, alles is met elkaar te linken.xsive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:35:
Zou je de moeite besparen en gewoon je persoonlijke account gebruiken. Doemscenario's als dat ze je auto op afstand onklaar gaan maken geloof ik niet in; dat is voor Google totaal niet interessant. Voor Google is het interessant om te weten hoe jij je auto gebruikt, omdat ze dan weer extra datapunten aan jouw advertentieprofiel kunnen hangen en relevantere advertenties kunnen tonen.
Misschien een algemeen dingetje.
Maar afgelopen weekend gehad dat de openbare laadpaal in de parkeergarage van mijn werk niet meer reageert op mijn pas, om de laadsessie te beeïndigen.
Hierdoor rijd ik nu zonder laadkabel rond, en heb ik bij de receptie gevraagd of ze hem kunnen resetten(EV-box geval).
Wat al een gedoe opzich is omdat niemand er wat van begrijp en probeert te verwijzen van het kastje naar de muur.
Hopen dat ik hem snel weer terug heb.
Hebben jullie weleens zoiets gehad?
Maar afgelopen weekend gehad dat de openbare laadpaal in de parkeergarage van mijn werk niet meer reageert op mijn pas, om de laadsessie te beeïndigen.
Hierdoor rijd ik nu zonder laadkabel rond, en heb ik bij de receptie gevraagd of ze hem kunnen resetten(EV-box geval).
Wat al een gedoe opzich is omdat niemand er wat van begrijp en probeert te verwijzen van het kastje naar de muur.
Als ze 'm op afstand niet kunnen resetten, is het spanningsvrij maken van de paal meestal voldoende om de kabel weer vrij te geven. Kwestie van de stop van die paal even omzetten.Savagegek schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:14:
Misschien een algemeen dingetje.
Ja de groep even uit en aan is nu de oplossing inderdaad geweest.GuiltyNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:56:
[...]
Als ze 'm op afstand niet kunnen resetten, is het spanningsvrij maken van de paal meestal voldoende om de kabel weer vrij te geven. Kwestie van de stop van die paal even omzetten.
Helaas moet daar helemaal een technische dienst voor komen wat het een lang verhaal maakt.
Pas net me kabel terug terwijl ik het vanochtend direct had gemeld.
Hoop dat het me niet vaker gebeurt
[ Voor 6% gewijzigd door Savagegek op 07-02-2022 17:33 ]
Weet iemand wat deze waarschuwing betekent? Kan dit symbool in de handleiding niet vinden.
Niet goed gezocht dan_--[]--__ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:22:
Weet iemand wat deze waarschuwing betekent? Kan dit symbool in de handleiding niet vinden. [Afbeelding]
https://www.polestar.com/...article/Connected-Safety/
Ok , ik heb een wazig iets.
Ik heb een PS2 en een thuislader van Alfen, een EVE single. Werkt perfect en laadt met 11kW , tenzij ik daarvoor een snellaad sessie heb gehad, want dan laadt hij maar met 7kW.
Nu is dit natuurlijk een pareltje ivm ping pong tussen Polestar en Alfen , dus ik ben zelf maar eens gaan kijken.
Als ik de laadsessie stop , en de Alfen reboot is het probleem weg. Maar in mijn ogen kan die Alfen niet weten of die auto van te voren aan een snellader heeft gehangen. Dus zou het in mijn ogen aan de auto moeten liggen.
Meer mensen die dit ook meemaken?
Ik heb een PS2 en een thuislader van Alfen, een EVE single. Werkt perfect en laadt met 11kW , tenzij ik daarvoor een snellaad sessie heb gehad, want dan laadt hij maar met 7kW.
Nu is dit natuurlijk een pareltje ivm ping pong tussen Polestar en Alfen , dus ik ben zelf maar eens gaan kijken.
Als ik de laadsessie stop , en de Alfen reboot is het probleem weg. Maar in mijn ogen kan die Alfen niet weten of die auto van te voren aan een snellader heeft gehangen. Dus zou het in mijn ogen aan de auto moeten liggen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Had je toevallig de ACC aanstaan terwijl dit symbool even knipperde, of is het constant aanwezig?_--[]--__ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:22:
Weet iemand wat deze waarschuwing betekent? Kan dit symbool in de handleiding niet vinden. [Afbeelding]
Het is een gladde situatie die een andere auto heeft doorgegeven via de cloud en die de andere auto via de cloud binnen heeft gekregen.vdtweak schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Had je toevallig de ACC aanstaan terwijl dit symbool even knipperde, of is het constant aanwezig?
ACC heeft er niets mee te maken. De melding verschijnt zodra je in de buurt komt waar de andere auto gladheid heeft geconstateerd en verdwijnt weer na een tijdje.
Ik heb gewoon geen Google-account gekoppeld. Dat werkt prima.xsive schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:35:
Hoe installeer jij dan apps uit de play store? Dat lukt toch alleen met een google account?eLScha schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:28:
[...]
Ik heb gewoon geen Google-account gekoppeld. Dat werkt prima.
Top, weet de persoon die er om vroeg meteen wat het was. En hoef ik geen onderbouwde gok te maken.GuiltyNL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:20:
[...]
Het is een gladde situatie die een andere auto heeft doorgegeven via de cloud en die de andere auto via de cloud binnen heeft gekregen.
ACC heeft er niets mee te maken. De melding verschijnt zodra je in de buurt komt waar de andere auto gladheid heeft geconstateerd en verdwijnt weer na een tijdje.
Rest wel de vraag waarom dit niet in de handleiding staat, ik kon het ook niet terug vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door vdtweak op 08-02-2022 12:13 ]
Het is hier vast voorbijgekomen, maar hoe krijg ik onderstraande opgelost?
Heb me aangemeld als beta tester voor de Flitsmeister app, maar kan Polestar niet selecteren.
Keer afmelden en opnieuw aanmelden heeft niet geholpen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pDMKkuKZ8GrtP3ouHXwaU9KD.png?f=user_large)
Heb me aangemeld als beta tester voor de Flitsmeister app, maar kan Polestar niet selecteren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pDMKkuKZ8GrtP3ouHXwaU9KD.png?f=user_large)
https://groups.google.com...sters/c/syeO-kYOsO4?pli=1ob3lix schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:38:
Het is hier vast voorbijgekomen, maar hoe krijg ik onderstraande opgelost?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit werkte bij mij.
En daarmee mis je een groot deel van de functionaliteit van je auto. Waarom zou je dat willen?eLScha schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:28:
[...]
Ik heb gewoon geen Google-account gekoppeld. Dat werkt prima.
Ik had de ACC met pilot assist aan staan en was net gestopt op mijn bestemming toen het mapje ging branden.vdtweak schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:16:
[...]
Had je toevallig de ACC aanstaan terwijl dit symbool even knipperde, of is het constant aanwezig?
Toevallig gisteren weer eens met ca 7kW geladen in de nacht. Ik heb een laadtimer staan van 23:00-07:00 en was gisteren na een rit met een snellaadstop met 6 % thuis gekomen. Vanochtend een SOC van 67% terwijl de accu in 8 uur makkelijk tot 90% geladen zou moeten worden. Ik heb dat vaker maar heb er nooit op gelet of dat altijd na een snellaad sessie is, ga ik nu eens op letten. Heb trouwens een ELVI laadpaal met 3x25A aansluiting zonder LB.backupdevice schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:26:
Ok , ik heb een wazig iets.
Ik check nu vaak om 11 uur 's avonds in de auto met hoeveel Ampere er wordt geladen, als dat dan op 10/16 staat ipv 15/16 of 16/16 haal ik de kabel eruit en probeer ik het nog een keer, dan gaat het eigenlijk altijd goed.
Ik heb er eerder al bij Polestar/volvo dealer en EVbox over geklaagd maar die geven elkaar de schuld. Aangezien het niet te reproduceren is, is het moeilijk iemand zo ver te krijgen dat ze er serieus naar willen kijken.
-
[ Voor 100% gewijzigd door _--[]--__ op 08-02-2022 13:51 ]
Oh gaaf, thanks! Dat was inderdaad alles wat er voor nodig was: de google group. Heb 'm zojuist vanaf m'n laptop kunnen installeren op de auto.Paku schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:51:
[...]
https://groups.google.com...sters/c/syeO-kYOsO4?pli=1
Dit werkte bij mij.
XPENG G9 Performance 2024
Let op dat de FM beta app dus zorgt voor performance issues in je auto. Dus mocht je vinden dat de boel opeens traag is geworden, dan moet je even kijken naar de FM-app.kramon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:52:
[...]
Oh gaaf, thanks! Dat was inderdaad alles wat er voor nodig was: de google group. Heb 'm zojuist vanaf m'n laptop kunnen installeren op de auto.
GuiltyNL in "Het grote Polestar 2 Topic" had een verklaring gegeven. Gok dat je dat misschien gemist hebt dus link het nog even ter inzicht_--[]--__ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Ik had de ACC met pilot assist aan staan en was net gestopt op mijn bestemming toen het mapje ging branden.
Thanks!Paku schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:51:
[...]
https://groups.google.com...sters/c/syeO-kYOsO4?pli=1
Dit werkte bij mij.
Wat ik nog moest doen:
1. Lid worden van Google group
2. Afmelden als beta tester
3. Opnieuw aanmelden als beta tester
4. Installeren!
Versie 3.8.0 is beschikbaar om te downloaden op Android. Op het Duitse forum positieve reactie, afwachten maar of hij nu stabieler is. Bij mij kwam iig het laadpercentage in beeld en de timers staan er nog gewoon in.
[ Voor 3% gewijzigd door AartJW op 08-02-2022 15:13 ]
En mijn link ookvdtweak schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:38:
[...]
GuiltyNL in "Het grote Polestar 2 Topic" had een verklaring gegeven. Gok dat je dat misschien gemist hebt dus link het nog even ter inzicht
Op IOS is 3.8.0 ook beschikbaar. Op de vorige versie wilde de status van de portieren niets aangeven en na de update wel weer. Toeval?AartJW schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:11:
Versie 3.8.0 is beschikbaar om te downloaden op Android. Op het Duitse forum positieve reactie, afwachten maar of hij nu stabieler is. Bij mij kwam iig het laadpercentage in beeld en de timers staan er nog gewoon in.
[Afbeelding]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Hier net ook geïnstalleerd. De app is lekker vlot. Vorige update hielden m’n timers het paar weken vol, maar waren verdwenen nadat het probleem met de verwachte eindtijd van laden was opgelost. Maar weer eens zien hoe lang ze nu blijven staan.P2Hattem schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:10:
[...]
Op IOS is 3.8.0 ook beschikbaar. Op de vorige versie wilde de status van de portieren niets aangeven en na de update wel weer. Toeval?
Na onze discussie hier een week of 4 geleden heb ik een vraag op FB gepost. Nu na een week of 4 heeft PS eindelijk m’n post goedgekeurd:
Hi Polestar, why doesn’t the rear speakers of the Harmon Kardon audio system hardly produce any sound? There are many speakers on board but the passengers in the backseat were complaining and I tried every possible setting without succes. I think and simple old fashioned fader would be a solution for this.
Antwoord van PS:
The Harman Kardon audio system is equipped with 13 speakers, carefully considered for optimal placement. The audio system has been designed to be slightly more optimised for the front seats. As to your question about the addition of a fader, the car is equipped with Front + Rear sound optimisation which works similarly to a fader.
However, if you experience that the sound is inaudible in the rear seats, we recommend reaching out to our Polestar support so that an individual assessment of your vehicle can be performed.
En toen ging het los op FB. Binnen no time heel veel reacties van allemaal medestanders. Hopelijk trekt Polestar zich er eindelijk eens iets van aan en komt met een oplossing….. (keep dreaming…voorlopig)
Hi Polestar, why doesn’t the rear speakers of the Harmon Kardon audio system hardly produce any sound? There are many speakers on board but the passengers in the backseat were complaining and I tried every possible setting without succes. I think and simple old fashioned fader would be a solution for this.
Antwoord van PS:
The Harman Kardon audio system is equipped with 13 speakers, carefully considered for optimal placement. The audio system has been designed to be slightly more optimised for the front seats. As to your question about the addition of a fader, the car is equipped with Front + Rear sound optimisation which works similarly to a fader.
However, if you experience that the sound is inaudible in the rear seats, we recommend reaching out to our Polestar support so that an individual assessment of your vehicle can be performed.
En toen ging het los op FB. Binnen no time heel veel reacties van allemaal medestanders. Hopelijk trekt Polestar zich er eindelijk eens iets van aan en komt met een oplossing….. (keep dreaming…voorlopig)
@WiMe65 Ik heb ook meermaals een poging gedaan, maar ik geloof niet dat het ooit gaat veranderen. Wel fijn dat mederijders zich er nog steeds sterk voor maken
Ik geloof inmiddels ook meer in bundelen om tot een collectieve aanpak en oplossing te komen, aangezien individuele zaken eigenlijk nooit het probleem van Polestar zijn, eigenlijk alleen van de klant.GuiltyNL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:47:
@WiMe65 Ik heb ook meermaals een poging gedaan, maar ik geloof niet dat het ooit gaat veranderen. Wel fijn dat mederijders zich er nog steeds sterk voor maken
Alles wordt zo ongeveer afgedaan als een karakteristiek/eigenschap van de auto of is volgens fabrieksspecificatie.
Als je weet dat je DK nog steeds in beta is en dan ook nog eens dramatisch en onbetrouwbaar, dan is het vrij onlogisch om op een standaard sleutel te besparen bij MY22. "Gelukkig" kan de klant een extra sleutel krijgen voor 300 euro (incl inleren). Er wordt echter geen 300 euro in mindering gebracht op de prijs.
Apple Carplay zullen we heel misschien dit voorjaar (of mogelijk nooit) krijgen, over YouTube of Netflix nog maar te zwijgen. Vivaldi was dan zeker een gewaardeerde verrassing. Satellietkaartoverlay in Google Maps is ook ooit aangekondigd. ABRP heeft hen inmiddels ingehaald.
Een auto van 60kEUR:
...heeft amper radio geluid voor de inzittenden op de achterbank
...wordt voor MY22 in slechts 4 Europese landen (NL, CH, SE, AT) zonder DAB+ geleverd, omdat deze landen onvoldoende wetgeving hebben opgenomen om het verplicht te stellen. Als oplossing wordt er een TuneIn app geïnstalleerd, waar tegelijkertijd door Polestar wordt toegegeven dat deze app inferieur is alsmede verbindingsissues kent. Radio luisteren in een auto is in 2022 blijkbaar overrated. Het is te hopen dat FM voorlopig nog overeind blijft voor deze bestuurders.
Wat men zich bij Polestar echter veel te goed realiseert, is onze onvoorwaardelijke liefde voor de prachtige auto
Opmerkelijk dat ze geen woord reppen over het speciale dirac systeem wat in de Polestar maar ook xc40 zit. Dat is namelijk het issue. Daarom heeft de XC40 bijv geen eens eq settings om aan te passen. Dat hebben jullie dan nog weer wel.WiMe65 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:18:
Na onze discussie hier een week of 4 geleden heb ik een vraag op FB gepost. Nu na een week of 4 heeft PS eindelijk m’n post goedgekeurd:
Antwoord van PS:
Verder is het antwoord om te janken natuurlijk. Hoe kan je nou er voor kiezen bij deze 2 wagens, toch geen kleine jongens, om het vooral voor de voorste 2 zo prettig mogelijk te maken. En de rest van de passagier hebben pech? Net als jij hoor ik bijna altijd klachten. An mensen achterin dat ze niks horen. Ik heb surround mode sowieso altijd uit staan (dan komt er al helemaal geen geluid achterin door) maar ook met surround aan is het bedroevend.
Denk alleen dat we eerder met een groep (ik zou iig zeggen bundel de krachten wat het gaar om hetzelfde systeem) naar harman Kardon moeten gaan. Zij zijn verantwoordelijk voor het systeem, dirac en alle gemaakte keuzes daarin. Ben echt benieuwd welk persoon of team dit goedgekeurd heeft. Ze hebben overduidelijk zelf iig niet achterin gezeten.... 🤣
Het antwoord is inderdaad om te janken. Ze zien me aankomen bij de VolvoJuancho schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:28:
[...]
Opmerkelijk dat ze geen woord reppen over het speciale dirac systeem wat in de Polestar maar ook xc40 zit. Dat is namelijk het issue. Daarom heeft de XC40 bijv geen eens eq settings om aan te passen. Dat hebben jullie dan nog weer wel.
Verder is het antwoord om te janken natuurlijk. Hoe kan je nou er voor kiezen bij deze 2 wagens, toch geen kleine jongens, om het vooral voor de voorste 2 zo prettig mogelijk te maken. En de rest van de passagier hebben pech? Net als jij hoor ik bijna altijd klachten. An mensen achterin dat ze niks horen. Ik heb surround mode sowieso altijd uit staan (dan komt er al helemaal geen geluid achterin door) maar ook met surround aan is het bedroevend.
Denk alleen dat we eerder met een groep (ik zou iig zeggen bundel de krachten wat het gaar om hetzelfde systeem) naar harman Kardon moeten gaan. Zij zijn verantwoordelijk voor het systeem, dirac en alle gemaakte keuzes daarin. Ben echt benieuwd welk persoon of team dit goedgekeurd heeft. Ze hebben overduidelijk zelf iig niet achterin gezeten.... 🤣
Na een email van PS vandaag bij Volvo Buitenweg in Naarden m’n dempers laten afstellen op ‘Comfort Complaint’ voor 15 achter 14. Standaard bij aflevering is 8 en 8. Prima service en een heerlijk bakkie koffie!
Ik merk dat het echt wat comfortabeler is maar zeker niet te zacht maar blijft natuurlijk persoonlijk. Drempels kan ik nu met gemak nemen. En dan te bedenken dat ik 3 maanden geleden nog in mij V60 R-design keihard over de drempels stuiterde….. Ik wordt ouder
Ik merk dat het echt wat comfortabeler is maar zeker niet te zacht maar blijft natuurlijk persoonlijk. Drempels kan ik nu met gemak nemen. En dan te bedenken dat ik 3 maanden geleden nog in mij V60 R-design keihard over de drempels stuiterde….. Ik wordt ouder
Ik ben bang dat ze er qua hardware niet heel veel aan kunnen of willen doen. En gelukkig zit ik nooit achterin, dat helpt ook. Vind het geluid voorin wel prima eigenlijk.
In m'n MINI uit 2017 zit ook en Harman Kardon geluidsinstallatie en die komt qua beleving (vooral voorin, niet veel geluid achterin, zelfs voor een kleine auto) best wel overeen met de P2.
Persoonlijk ben ik een grotere voorstander van het stabiel krijgen en houden van de app en mogelijk de DK. Laat ze dat eerst maar oplossen.
Ohja, en de stickers opsturen van de performance update van december 🤯
In m'n MINI uit 2017 zit ook en Harman Kardon geluidsinstallatie en die komt qua beleving (vooral voorin, niet veel geluid achterin, zelfs voor een kleine auto) best wel overeen met de P2.
Persoonlijk ben ik een grotere voorstander van het stabiel krijgen en houden van de app en mogelijk de DK. Laat ze dat eerst maar oplossen.
Ohja, en de stickers opsturen van de performance update van december 🤯
Vraag voor performance upgrade staat intern en extern uit inmiddels. Heb nog 5-6 tientjes in m’n budget over dus daar zou het van moeten kunnen.
Ah goeie. Heb de mail niet gehad, maar moet daar ook nog eens snel afspraak voor maken. Ik wou voor de 11-11 afstelling gaan.WiMe65 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:49:
Na een email van PS vandaag bij Volvo Buitenweg in Naarden m’n dempers laten afstellen op ‘Comfort Complaint’ voor 15 achter 14. Standaard bij aflevering is 8 en 8. Prima service en een heerlijk bakkie koffie!
Ja werkt goed. Als de auto rijdt is de Klimaatregeling nu grijs, kun je dus niet gebruiken. SoC updates doen het goed maar heb nog niet gekeken hoe het tijdens het laden gaat. Wel nog de tip gelezen dat je een SoC update kunt triggeren door de laadstroominstelling aan te passen. Als workaround zeg maar.VidaR-9 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Hier net ook geïnstalleerd. De app is lekker vlot. Vorige update hielden m’n timers het paar weken vol, maar waren verdwenen nadat het probleem met de verwachte eindtijd van laden was opgelost. Maar weer eens zien hoe lang ze nu blijven staan.
Ze hebben een aantal voorkeuzes maar ik denk als je het even vraagt dat ze 11/11 ook kan. https://www.polestar.com/...sting-the-ohlins-dampers/VidaR-9 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:55:
Vraag voor performance upgrade staat intern en extern uit inmiddels. Heb nog 5-6 tientjes in m’n budget over dus daar zou het van moeten kunnen.
[...]
Ah goeie. Heb de mail niet gehad, maar moet daar ook nog eens snel afspraak voor maken. Ik wou voor de 11-11 afstelling gaan.
Deze instellingen zijn eenmalig in het eerste jaar na aankoop gratis.
11/11 staat daar toch ook tussenWiMe65 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:09:
[...]
Ze hebben een aantal voorkeuzes maar ik denk als je het even vraagt dat ze 11/11 ook kan. https://www.polestar.com/...sting-the-ohlins-dampers/
Deze instellingen zijn eenmalig in het eerste jaar na aankoop gratis.
Het schijnt juist wel zo te zijn dat alle speakers in de PS2 en XC40P8 full range zijn. Dus ze zouden het juist technisch wel aan moeten komen. Maar door dat hele dirac gebeuren hebben ze een soort preset ontwikkeld waar ze niet van af willen wijken. Dat gaat bij de XC40 dus zelfs zover dat ze er geen equalizer in willen zetten. Ik heb Harman Kardon trouwns paar weken terug al eens een informatieve mail gestuurd. Helaas 0 reactie. Ook niet via social media.dnns85 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:51:
Ik ben bang dat ze er qua hardware niet heel veel aan kunnen of willen doen. En gelukkig zit ik nooit achterin, dat helpt ook. Vind het geluid voorin wel prima eigenlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 08-02-2022 21:23 ]
Ik zal iig over een aantal weken de non-HK geluidsinstallatie ervaring delen. Oftewel de standaard "High-Performance audio".Juancho schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Het schijnt juist wel zo te zijn dat alle speakers in de PS2 en XC40P8 full range zijn. Dus ze zouden het juist technisch wel aan moeten komen. Maar door dat hele dirac gebeuren hebben ze een soort preset ontwikkeld waar ze niet van af willen wijken. Dat gaat bij de XC40 dus zelfs zover dat ze er geen equalizer in willen zetten.
Van de proefritten in de herfst (alleen voorin getest) herinner ik me dat het geluid goed genoeg was voor mij persoonlijk en dat er ipv een 9 bands EQ een 5 bands EQ in de software zat. Over een paar weken zal ik eens achterin gaan zitten en kijken hoe dat bij die installatie klinkt.
Ik heb ook de standaard audio (enkel Pilot Pakket, geen Plus). Geluid is inderdaad "goed genoeg", als je hem echt hard zet begint het wel een beetje hol te klinken. Maar goed te doen.xsive schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:27:
[...]
Ik zal iig over een aantal weken de non-HK geluidsinstallatie ervaring delen. Oftewel de standaard "High-Performance audio".
Van de proefritten in de herfst (alleen voorin getest) herinner ik me dat het geluid goed genoeg was voor mij persoonlijk en dat er ipv een 9 bands EQ een 5 bands EQ in de software zat. Over een paar weken zal ik eens achterin gaan zitten en kijken hoe dat bij die installatie klinkt.
Passagiers achterin kunnen alles goed horen
Welk groot deel mis ik precies? Spraakherkenning werkt, navigatie werkt, navigatiegeschiedenis werkt, contacten van m'n telefoon worden gesynchroniseerd, de Polestar-app werkt, profiel herkenning met je sleutel werkt...GuiltyNL schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:56:
[...]
En daarmee mis je een groot deel van de functionaliteit van je auto. Waarom zou je dat willen?
M'n agenda zit niet in Google, m'n contacten ook niet, synchroniseren van zoekgeschiedenis werkt sowieso niet als je in de privacy-instellingen in je Google Account hebt aangegeven dat Google je zoekhistorie niet mag opslaan...
Die paar apps in de appstore zijn zo boeiend niet en kunnen straks wel via Apple Carplay draaien. ABPR is zelden nodig op normale ritten, Flitsmeister is in beta en draait ook nog echt lekker. Kan beter gewoon op je telefoon draaien en die Vivaldi browser is leuk om een keer uit te proberen maar voegt voor mij niets toe in de auto.
Spraakherkenning is beperkt, ik zet herinneringen en afspraken via de Assistant in mijn agenda en ik kan nog veel meer verzinnen. Updates van Google Maps app krijg je niet binnen, Spotify is (denk ik) niet te bedienen via je Assistant. Overige Play Store updates mis je, ook voor de andere functies van je infotainment.eLScha schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:07:
[...]
Welk groot deel mis ik precies? Spraakherkenning werkt, navigatie werkt, navigatiegeschiedenis werkt, contacten van m'n telefoon worden gesynchroniseerd, de Polestar-app werkt, profiel herkenning met je sleutel werkt...
M'n agenda zit niet in Google, m'n contacten ook niet, synchroniseren van zoekgeschiedenis werkt sowieso niet als je in de privacy-instellingen in je Google Account hebt aangegeven dat Google je zoekhistorie niet mag opslaan...
Die paar apps in de appstore zijn zo boeiend niet en kunnen straks wel via Apple Carplay draaien. ABPR is zelden nodig op normale ritten, Flitsmeister is in beta en draait ook nog echt lekker. Kan beter gewoon op je telefoon draaien en die Vivaldi browser is leuk om een keer uit te proberen maar voegt voor mij niets toe in de auto.
Maar goed, als je niet wil is dat prima natuurlijk, maar als ik mijn account niet zou gebruiken in de auto, dan mis ik een groot deel van de functies die ik juist zo handig vind.
De Easypark app is trouwens geniaal handig. Maar dat zal je wellicht ook niet gebruiken.
En als je niets gebruikt, tsja, dan mis je het ook niet.
Kun jij niet beter een analoge auto kopen? Of wacht je op een Apple Auto. 🤣
Ik heb trouwens niet het idee dat mijn leven sinds de Polestar heel anders is geworden. Larry Page heeft me nog steeds niet gebeld. Google heeft me nooit iets gestuurd, ze staan niet voor mijn deur en hebben mijn gegevens ook niet aan derden verkocht en als ze dat wel gedaan hebben, hebben ze me er niet mee lastig gevallen. 🤔
[ Voor 13% gewijzigd door GuiltyNL op 09-02-2022 00:41 ]
Updates van Maps komen gewoon binnen. Krijg met enige regelmaat dat balkje bovenin dat er nieuwe kaarten gedownload worden.
Spraakherkenning werkt prima. Elk adres of locatie die ik roep wordt herkend. Ook "kop of munt" geneuzel doet het.
Ik zit in z'n geheel niet in het Google Ecosysteem inderdaad. Apple Music voor muziek, geen Spotify. Parkeren gaat via de ANWB en start ik via m'n telefoon.
Spraakherkenning werkt prima. Elk adres of locatie die ik roep wordt herkend. Ook "kop of munt" geneuzel doet het.
Ik zit in z'n geheel niet in het Google Ecosysteem inderdaad. Apple Music voor muziek, geen Spotify. Parkeren gaat via de ANWB en start ik via m'n telefoon.
Dat zijn de downloads van je maps, maar de app zelf wordt niet geupdatet, dus je krijgt niet de nieuwe functionaliteiten van de app zelf.eLScha schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:40:
Updates van Maps komen gewoon binnen. Krijg met enige regelmaat dat balkje bovenin dat er nieuwe kaarten gedownload worden.
Had je niet beter een auto kunnen kopen dan met CarPlay ondersteuning? Lijkt me veel logischer.
Toen ik in December 2019 de Polestar bestelde was er nog de belofte dat er bij levering Carplay in zou zitten.
Iedereen moet doen wat voor hem of haar werkt. Ik heb geen Google Account gekoppeld en dat werkt voor mij prima. Blijkbaar mis ik wat, maar ervaar dat niet zo. Zal voor anderen anders zijn. Dat is ook prima. Ook zonder Google Account is Android Automotive een stuk beter dan een gemiddeld infotainmentsysteem van een auto.
Daarbuiten koop ik een auto niet op basis van de software van het infotainment systeem. Daar doe je de Polestar toch wat te kort denk ik.
Iedereen moet doen wat voor hem of haar werkt. Ik heb geen Google Account gekoppeld en dat werkt voor mij prima. Blijkbaar mis ik wat, maar ervaar dat niet zo. Zal voor anderen anders zijn. Dat is ook prima. Ook zonder Google Account is Android Automotive een stuk beter dan een gemiddeld infotainmentsysteem van een auto.
Daarbuiten koop ik een auto niet op basis van de software van het infotainment systeem. Daar doe je de Polestar toch wat te kort denk ik.
Ik heb een Polestar besteld met CarPlay ondersteuningGuiltyNL schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:43:
[...]
Dat zijn de downloads van je maps, maar de app zelf wordt niet geupdatet, dus je krijgt niet de nieuwe functionaliteiten van de app zelf.
Had je niet beter een auto kunnen kopen dan met CarPlay ondersteuning? Lijkt me veel logischer.
Misschien heb ik die van jou wel ontvangen. Heb namelijk twee keer post gekregen (de tweede keer alleen de voordeurstickers)Ohja, en de stickers opsturen van de performance update van december 🤯
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Haha, ja als je net zoals ik vroeg hebt besteld wel. Maar ik snap die (Google) angst gewoon niet. Als je het dan zo vreselijk vind, koop dan een auto met een ander systeem erin.ach-jee schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:44:
[...]
Ik heb een Polestar besteld met CarPlay ondersteuning
Ik vind dat prima, maar je kiest ervoor om met beperkte functionaliteit te gaan rijden dat is wat ik zei en je hebt nu ook een outdatet versie van Maps waar Google juist heel hard aan werkt. Dat de kaarten zelf wel bijgewerkt worden, doet daar niets aan af.eLScha schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:51:
Toen ik in December 2019 de Polestar bestelde was er nog de belofte dat er bij levering Carplay in zou zitten.
Twijfel nog altijd over die performance update ... is het echt de moeite waard?Autowina schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:45:
[...]
Misschien heb ik die van jou wel ontvangen. Heb namelijk twee keer post gekregen (de tweede keer alleen de voordeurstickers)
Sinds gisterenavond heb ik 3.8.0 ook geinstalleerd en deze versie lijkt het wel erg goed te doen tot nu toe.VidaR-9 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:17:
[...]
Hier net ook geïnstalleerd. De app is lekker vlot. Vorige update hielden m’n timers het paar weken vol, maar waren verdwenen nadat het probleem met de verwachte eindtijd van laden was opgelost. Maar weer eens zien hoe lang ze nu blijven staan.
Klimaat popt altijd als eerste op, dan de deuren en als laatste de acculading. Zelfs de timers staan er tot nu toe steeds netjes in.
De sleutelfunctie moet ik nog eens goed testen, deze moet wel extreem betrouwbaar zijn wil je je echte sleutel thuislaten...
Vergeleken met een BMW of Audi app is het nog steeds minimaal wat we zien en kunnen maar als ie stabiel blijft dan ben ik al blij.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.