Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:54
WiMe65 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Deze kettingen zouden ook om de voorwielen moeten kunnen zoals heb begrepen. Ga ze dit weekend er even omleggen.
Maar hoe voorkom je dat de kettingen aan de achterkant bepaalde onderdelen beschadigen en aan de voorkant je velgen verknallen? Die opmerking in de handleiding over eenzijdige kettingen lijkt me niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26
Hansieo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:18:
Vraagje:

Wat is jullie favoriete oplossing om je éigen muziek af te spelen in de Polestar"?

Mijn usb-slot die uitschakeld met de auto is in gebruik voor mijn dashcam,
en als ik de andere gebruik blijft de device/usb-sticky 24/7 aanstaan en dus ongewenst.

Laden jullie gewoon tig-tig nummers op je mobiel?
(persoonlijk heb ik liever iets gescheiden van de mobiel)

tia
AudioWagon met een 64Gb micro SD kaartje in een USB-C microSD adapter

[ Voor 5% gewijzigd door PvS_68 op 02-02-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-09 08:43
JTHZZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Maar hoe voorkom je dat de kettingen aan de achterkant bepaalde onderdelen beschadigen en aan de voorkant je velgen verknallen? Die opmerking in de handleiding over eenzijdige kettingen lijkt me niet voor niks.
Als ze niet passen stuur ik ze terug. Velgen en sneeuwkettingen zijn bij mij nooit een goede combi en ik hoop echt dat ik ze niet nodig heb. Thuis uitproberen gaat vaak goed totdat je in de bergen langs de kant van de weg in de natte zooi op je knietjes ligt te vloeken. Herkenbaar? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
dedominee schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Op elkaar gestapeld past niet? Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe lease, twijfel tussen een Model Y en een Polestar 2. Het hoofd zegt Model Y, het hart zegt Polestar. Heb nu een zoontje van 9 maanden en verwacht over een jaar of 1,5 wel een 2e.
Als je de hoedenplank eruit haalt dan, dan misschien wel. Zal binnenkort eens een foto maken, dan heb je beter beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
VonDutch schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:18:
https://www.autocar.co.uk...le-revealed-snow-ready-ev

Ik zie paar leuke accessoires die ik wel op m'n p2 wil 😁

Onder andere die sportstoelen!!
Of die lampjes voor seinen als er iemand niet door rijdt :+ Zijn ze gelijk blind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
JTHZZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Hierboven al ergens besproken, Autosock. Geen echte kettingen, en ook niet helemaal duidelijk of ze nou wel, of niet als legitieme vervanger van echte kettingen gebruikt mogen worden in Oostenrijk.

Autosock claimt van wel maar de ANWB heeft ergens geschreven van niet... ik weet het niet, maar ik durf het wel aan op basis van wat autosock op hun site heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Li1quid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:43:
Ik merk net op dat Polestar de laadpoort aan de linker kant heeft staan. Terwijl andere merken (vw/audi/bmw) de laadpoort rechts plaatsen. (De rechter kant lijkt me eigenlijk logischer)

Geeft dit ooit problemen bij publieke laadstations? Of zijn de voorziene kabels voldoende lang?
Dat is wel een probleem bij het plaatsen van een wallbox in België bij een rijhuis zonder oprit.
België is één van die landen waar je moet parkeren in de rijrichting.
Dus ik sta altijd met de rechterkant langs het huis.

Ik heb ook intressen in een Polestar maar dan moet de kabel inderdaad voldoende lang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
@PS2Driver

Ik heb genoeg muziek verzameld om uuuuren te kunnen draaien.

Spotify is denk ik niet mijn ding. Als ik het goed begrijp is de kwaliteit niet al te best (vrije versie) of je moet best wel wat betalen/maand om een béétje kwaliteit te behouden, laat staan super kwaliteit.

@PvS_68
Audiowagon heb ik er op staan, en een micro-usb sticky, maar zoals aangegeven kan ik deze niet 24/7 in het 2e slot laten zitten zónder dat deze dan continue "aan" blijft, of is dat geen probleem?

iig beide alvast bedankt voor de input.
Wellicht iets als een BT Media player?? Iemand ervaring mee?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:15
Koja78 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:07:
[...]

Dat is wel een probleem bij het plaatsen van een wallbox in België bij een rijhuis zonder oprit.
België is één van die landen waar je moet parkeren in de rijrichting.
Dus ik sta altijd met de rechterkant langs het huis.

Ik heb ook intressen in een Polestar maar dan moet de kabel inderdaad voldoende lang zijn.
Geeft weinig problemen. Heb eerlijk gezegd nog nooit problemen met de locatie gehad. Standaardkabel is slechts 4,5 meter.

Overigens heeft Polestar de laadpoort op dezelfde locatie als Tesla, handig als je straks bij de SUC kan laden :+ Wordt je in ieder geval niet weggekeken ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 12:21

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hansieo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:10:
@PS2Driver

Spotify is denk ik niet mijn ding. Als ik het goed begrijp is de kwaliteit niet al te best (vrije versie) of je moet best wel wat betalen/maand om een béétje kwaliteit te behouden, laat staan super kwaliteit.

@PvS_68
Audiowagon heb ik er op staan, en een micro-usb sticky, maar zoals aangegeven kan ik deze niet 24/7 in het 2e slot laten zitten zónder dat deze dan continue "aan" blijft, of is dat geen probleem?

Bedankt voor de AudioWagon tip. Was erg makkelijk te installeren en ik moet alleen nog een USB-C stickje /convertertje hebben om erin te proppen. Hier was ik naar op zoek aangezien ik een behoorlijke collectie lastig te vinden muziek heb die niet op Spotify staat. _/-\o_

Laatst heb ik een MP3 spelertje gekocht voor een van de kids zonder BT. Maar ik zag dat die er ook zijn met BT. Dus dat zou een optie zijn maar je bent al snel 80-100+ euro kwijt volgens mij. Viel me vies tegen, de prijs. Je telefoon is nog niet eens zo een slechte optie zou ik zeggen.

Zelf ik heb Spotify Familyof Premium. We delen de 6 accounts met 2 gezinnen. Scheelt weer in de kosten. Al met al is de kwaliteit van Spotify prima hoor. Gebruik ik in de woonkamer ook.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:20

backupdevice

No Risk , Full Push

Is die nieuwe MAPS versie trouwens al beschikbaar?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rene schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Geeft weinig problemen. Heb eerlijk gezegd nog nooit problemen met de locatie gehad. Standaardkabel is slechts 4,5 meter.
Kun je die niet gebruiken als (AC) verlengkabel op een bestaande kabel van bijv. een 11kW laadpaal? Past volgens mij fysiek wel :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Paku schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor de AudioWagon tip. Was erg makkelijk te installeren en ik moet alleen nog een USB-C stickje /convertertje hebben om erin te proppen. Hier was ik naar op zoek aangezien ik een behoorlijke collectie lastig te vinden muziek heb die niet op Spotify staat. _/-\o_

Laatst heb ik een MP3 spelertje gekocht voor een van de kids zonder BT. Maar ik zag dat die er ook zijn met BT. Dus dat zou een optie zijn maar je bent al snel 80-100+ euro kwijt volgens mij. Viel me vies tegen, de prijs. Je telefoon is nog niet eens zo een slechte optie zou ik zeggen.

Zelf ik heb Spotify Familyof Premium. We delen de 6 accounts met 2 gezinnen. Scheelt weer in de kosten. Al met al is de kwaliteit van Spotify prima hoor. Gebruik ik in de woonkamer ook.
Let op in welke USB slot je 'm plaatst :Y

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MisteRMeesteR schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:14:
[...]

Kun je die niet gebruiken als (AC) verlengkabel op een bestaande kabel van bijv. een 11kW laadpaal? Past volgens mij fysiek wel :P
Als je heel veel kracht zet misschien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hansieo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:25:
[...]

Let op in welke USB slot je 'm plaatst :Y
Ik zag dat je de USB met de witte markering moet hebben.
Overigens kan ik in de handleiding niet echt een onderscheid zien tussen de verschillende USBs. Met en zonder markering. Er staat dat ze allemaal worden afgeschakeld (De poorten worden automatisch uitgeschakeld als de bestuurder de auto verlaat. Als de auto niet wordt vergrendeld of ontgrendeld met Verlaagde guard zijn de poorten nog ca. 10 minuten actief.) maar jij hebt het over het 24/7 actief zijn. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rene schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Als je heel veel kracht zet misschien :+
Ook zonder veel kracht paste de AC laadkabel welke bij de PS2 zat op de kabel van mijn Alfen laadpaal? Heb hem enkel niet geprobeerd omdat de laadpaal 1 meter van de auto verwijderd is en hij normaal al voor 80% is opgerold :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://media.polestar.com/image/bannerimagelarge/645055/1_52/5/645056

https://media.polestar.co...bEAzWOOEQyNTa9DlYcl2ubNmY

[ Voor 72% gewijzigd door BartWNL op 02-02-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Ook zonder veel kracht paste de AC laadkabel welke bij de PS2 zat op de kabel van mijn Alfen laadpaal? Heb hem enkel niet geprobeerd omdat de laadpaal 1 meter van de auto verwijderd is en hij normaal al voor 80% is opgerold :+
Klein detail: publieke AC laadpalen hebben geen vaste kabel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Paku schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Ik zag dat je de USB met de witte markering moet hebben.
Overigens kan ik in de handleiding niet echt een onderscheid zien tussen de verschillende USBs. Met en zonder markering. Er staat dat ze allemaal worden afgeschakeld (De poorten worden automatisch uitgeschakeld als de bestuurder de auto verlaat. Als de auto niet wordt vergrendeld of ontgrendeld met Verlaagde guard zijn de poorten nog ca. 10 minuten actief.) maar jij hebt het over het 24/7 actief zijn. Hoe zit dat dan?
Mijn Dashcam zit op de linker USB slot (met het witte cirkeltje) en als ik de auto verlaat zónder op slot te doen, gaat deze na een paar minuten op power-off zodat de dashcam uitgaat.

Zet ik 'm op de réchter USB dan blijft de cam áán... (geen idee hoe lang... maar ik heb dacht ik eens gezien dat de cam de volgende dag nog áán stond.. :( ) en dat lijkt mij niet gewenst voor de 12V accu.

Waarom ze voor deze methode gekozen hebben... geen idee.
* ik zal nog eens een keer testen, na al de patches die er geweest zijn... (8>

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 02-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Klein detail: publieke AC laadpalen hebben geen vaste kabel..
Goed punt :+ Je kunt wel lezen dat ik elke dag bij een publiekelijke paal sta ja :')

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
Ik merk net op dat Polestar de laadpoort aan de linker kant heeft staan. Terwijl andere merken (vw/audi/bmw) de laadpoort rechts plaatsen. (De rechter kant lijkt me eigenlijk logischer)

Geeft dit ooit problemen bij publieke laadstations? Of zijn de voorziene kabels voldoende lang?
Je hebt enkele uitzonderingen waarbij dit wel een probleem gaf, bij mijn vorige huis in de hoofdstad had ik een laadpaal met eenrichtingsverkeer in de buurt.
Toen moest ik zo parkeren, ik heb destijds een nieuwe kabel gekocht van 7,5m. Sindsdien nergens last van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Wtvt_0bPiLNipPe1ZaGcyRXS38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNEvAXL7BxAjK4r5QDKgdftW.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds ik verhuisd ben of achteruit inparkeren of file parkeren voor mij. Dat werkt altijd top

[ Voor 4% gewijzigd door fyr0 op 02-02-2022 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Wat een aso parkering :+.

Zonder gekkigheid, ben je niet bang dat iemand even met zijn trappers langs je voorbijvoer schuurt of er opeens een fiets tegen je portier geparkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
fyr0 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Je hebt enkele uitzonderingen waarbij dit wel een probleem gaf, bij mijn vorige huis in de hoofdstad had ik een laadpaal met eenrichtingsverkeer in de buurt.
Toen moest ik zo parkeren, ik heb destijds een nieuwe kabel gekocht van 7,5m. Sindsdien nergens last van
[Afbeelding]

Sinds ik verhuisd ben of achteruit inparkeren of file parkeren voor mij. Dat werkt altijd top
Hierbij is een laadpoort aan de rechterkant zelfs nog slechter?
Zonder een lange kabel is hier geen oplossing voor lijkt me. Enkel plugin hybrides met de poort vooraan kunnen makkelijk laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
Rene schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:11:
Wat een aso parkering :+.

Zonder gekkigheid, ben je niet bang dat iemand even met zijn trappers langs je voorbijvoer schuurt of er opeens een fiets tegen je portier geparkeerd staat?
Gelukkig nooit gebeurt en zo dicht langs de gracht liep gelukkig niemand. Hoef er tegenwoordig niet meer te parkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
Li1quid schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:12:
[...]

Hierbij is een laadpoort aan de rechterkant zelfs nog slechter?
Zonder een lange kabel is hier geen oplossing voor lijkt me. Enkel plugin hybrides met de poort vooraan kunnen makkelijk laden.
Ja klopt. Die parkeerplaats was gewoon slecht ingericht! Blij dat ik er niet meer hoef te staan. Stonden ook vaak het hele weekend hybrides te “laden”, heb me er erg aan geërgerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
dedominee schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Op elkaar gestapeld past niet? Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe lease, twijfel tussen een Model Y en een Polestar 2. Het hoofd zegt Model Y, het hart zegt Polestar. Heb nu een zoontje van 9 maanden en verwacht over een jaar of 1,5 wel een 2e.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E2mhZHK-lvnWSlGxkYXkBg6L6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGHZAysaS7PZfNW1aA35A4V1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de kofferbak met de Nuna kinderwagen met de wandelwagenzitting, ernaast nog genoeg ruimte voor andere zooi🤣(of de reiswieg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

P2Hattem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Ziet er zeker stoer uit, maar wat moet je met die paddles in een EV?:

[Afbeelding]
Is voor het aangepast Launch Control systeem.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
In andere EV’s gebruiken ze paddles om de mate van regeneratie (opd) in te stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 15:18
Hansieo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:18:
Vraagje:

Wat is jullie favoriete oplossing om je éigen muziek af te spelen in de Polestar"?

Mijn usb-slot die uitschakeld met de auto is in gebruik voor mijn dashcam,
en als ik de andere gebruik blijft de device/usb-sticky 24/7 aanstaan en dus ongewenst.

Laden jullie gewoon tig-tig nummers op je mobiel?
(persoonlijk heb ik liever iets gescheiden van de mobiel)

tia
Ik gebruik de spotify app die beschikbaar is via de Polestar app store. En doordat mijn account gekoppeld is aan mijn google account. Zijn de afspeel lijsten in sync met mijn overige Apple devices.

Al weet ik niet wat de user experience is wanneer je geen Spotify abbo bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
PeeJay schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Is voor het aangepast Launch Control systeem.
Ahhh .. is een prototype voor LC lees ik

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Waar baseert de FM app toch in vredesnaam de sprint tijden op? Ik weet dat het nogal gestormd heeft de laatste paar dagen maar zelfs met een flinke rug wind kan me deze sprint tijd niet voorstellen. 8)7

En ik weet 100% zeker dat ik met mijn P2 nog nooit de 200 ben gepasseerd zelfs die enkele keren niet dat ik in Duitsland moest zijn. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwBMGjB-G8cAaHtpSasJsqXG6Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynf2E0IaXY2Dn9orZDIgpCrS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:30
dutchman666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:48:
Waar baseert de FM app toch in vredesnaam de sprint tijden op? Ik weet dat het nogal gestormd heeft de laatste paar dagen maar zelfs met een flinke rug wind kan me deze sprint tijd niet voorstellen. 8)7

En ik weet 100% zeker dat ik met mijn P2 nog nooit de 200 ben gepasseerd zelfs die enkele keren niet dat ik in Duitsland moest zijn. :?

[Afbeelding]
Je bent ingelogd, historische tijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:34

MaxxMark

HT is Tof!

Gisteravond toch een aparte situatie gehad. Bij het inparkeren gingen mn side en rear sensoren als een malle tekeer. Logisch omdat er iets naast me zat, tot ik daar voorbij was. Het werd een kakofonie van sensor-geluid van meerdere kanten. Tot overmaat van ramp ging het niet uit toen ik stil stond. Parkeersensoren uit zetten hielp niet auto uitzetten in eerste instantie ook niet. Uitstappen en afsluiten en ik hoorde het nog steeds gaan :D na 30 seconden ging de auto gelukkig slapen en was het weg.

Volgende dag toen ik ging rijden... bingo, het was weer terug. Ook met 50 rijden bleef het maar gaan... Connect knopje gebruikt en na uiteindelijk doorverbonden te zijn met de TD wist de vriendelijke meneer mij te vertellen dat het een "known-bug" was die met de laatste OTA-update er bij is gekomen. En gezien de hinderlijkheid er van het er eentje is die 'snel opgelost' zou worden (zou kunnen dat die 1.8.2 update het verhelpt). Work around tot nu toe is "gewoon" het infotainment herstarten. Ofwel 20sec home ingedrukt houde. Bij voorkeur als de wagen in P staat en niet rijdend. Hij kon zelf niet met zekerheid zeggen wat er zou gebeuren als je het rijdend deed en raadde het dus ook af. Het gekke is dat ik meende dat gisteravond al te hebben geprobeerd.

In ieder geval loste het op.

Dus... Heb je parking sensors die blijven blèhren (ook als je aan het rijden bent), restart door je homeknop ingedrukt te houden tot de boel reset. En bij voorkeur in P-stand :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hee de laadtijdindicatie werkt weer in de app, spontaan weer teruggekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvPVKaKloB39EMY3S_suOIXPEJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oHS9Dz8RaipMOqhP4Vv3YIpz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:58
JTHZZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:17:
[Afbeelding]
Even gecheckt nav jou bericht. Hier ook!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Even gecheckt nav jou bericht. Hier ook!
De stagiaire heeft eindelijk het resetknopje van de cloudserver gevonden denk ik.
Is dezelfde die de hele dag de SoCs van iedereen handmatig moet intypen zodat ze in de app zichtbaar worden. Vandaar dat die soms wat achterloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
MaxxMark schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:15:
Gisteravond toch een aparte situatie gehad. Bij het inparkeren gingen mn side en rear sensoren als een malle tekeer. Logisch omdat er iets naast me zat, tot ik daar voorbij was. Het werd een kakofonie van sensor-geluid van meerdere kanten. Tot overmaat van ramp ging het niet uit toen ik stil stond. Parkeersensoren uit zetten hielp niet auto uitzetten in eerste instantie ook niet. Uitstappen en afsluiten en ik hoorde het nog steeds gaan :D na 30 seconden ging de auto gelukkig slapen en was het weg.

Volgende dag toen ik ging rijden... bingo, het was weer terug. Ook met 50 rijden bleef het maar gaan... Connect knopje gebruikt en na uiteindelijk doorverbonden te zijn met de TD wist de vriendelijke meneer mij te vertellen dat het een "known-bug" was die met de laatste OTA-update er bij is gekomen. En gezien de hinderlijkheid er van het er eentje is die 'snel opgelost' zou worden (zou kunnen dat die 1.8.2 update het verhelpt). Work around tot nu toe is "gewoon" het infotainment herstarten. Ofwel 20sec home ingedrukt houde. Bij voorkeur als de wagen in P staat en niet rijdend. Hij kon zelf niet met zekerheid zeggen wat er zou gebeuren als je het rijdend deed en raadde het dus ook af. Het gekke is dat ik meende dat gisteravond al te hebben geprobeerd.

Dus... Heb je parking sensors die blijven blèhren (ook als je aan het rijden bent), restart door je homeknop ingedrukt te houden tot de boel reset. En bij voorkeur in P-stand :)
Ook een keer meegemaakt. Rijdend een reset doen door de homeknop ingedrukt te houden kan overigens zonder problemen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Het infotainment systeem kun je ook rijdend resetten hoor. Ik heb het deze week ook gedaan. Heeft totaal geen effect op het rijden.

Dat resetten is de heilige graal voor veel (vage) klachten. Ik had verleden week in tegens tegenstelling tot jou helemaal geen geluid meer. Geen radio, geen knipperlichtgeluid, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Iemand hier een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgVJePpWro4Cj7IlG8f27kP5syU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tts889Lbq3C0S8J1DqGdT0Gc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
iPhone kopen :+

Volgens mij helpt het als je de locatie zo instelt dat deze alleen maar refreshed als de app op de voorgrond is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MHoet
  • Laatst online: 12-05-2022
WiMe65 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Deze kettingen zouden ook om de voorwielen moeten kunnen zoals heb begrepen. Ga ze dit weekend er even omleggen.
Ik zou echt even goed kijken. Polestar geeft aan dat je loopvlakkettingen moet gebruiken. Heeft te maken met ruimte aan de binnenkant van de wielkasten. Zou een beetje zonde zijn om met de power van de polestar de boel stuk te draaien. Loopvlak is zeker duur maar huren is ook een optie. Ik heb daar maar voor gekozen. Rond de 100 euro. Natuurlijk niet gebruikt maar voor een paar goede loopvlakkettingen kan 4 of 5 keer huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 11:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BdMQSQ4EfXzIVV0b16VBlvH_2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCMPTRnXOZ7PBDD54l8Mknsp.jpg?f=fotoalbum_large

Was deze al eens voorbij gekomen? Er staat in de thread niet heel duidelijk hoe je dit nu doet.... Iemand enig idee?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rene
Mr_Music schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:56:
[Afbeelding]

Was deze al eens voorbij gekomen? Er staat in de thread niet heel duidelijk hoe je dit nu doet.... Iemand enig idee?
Ja!

Vol de rem intrappen, vol je gas intrappen en rem loslaten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Rene schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:57:
[...]

Ja!

En heb zelf t idee dat je in sport modus nog nét iets sneller van je plek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:22

Ik heb een keer hetzelfde gehad in een parkeergarage in het centrum van Antwerpen. Maar dit was wel voor de recente update. Bijzonder dat het nu wordt genoemd als een known bug van de laatste firmware.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch

[Afbeelding]
Toch is het vrij accuraat, 😁precies de top van m'n p2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJXlYapPdt9rKiHNhtpyTSbr8NA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ya1xBTuIHFwsyLueGadLEBiW.png?f=fotoalbum_large

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9

[Afbeelding]
Die sprinttijden zijn niet zo nauwkeurig. Als je hier een specifieke app voor download zit er ook gewoon meer dan seconde tussen.

De topsnelheid klopt wel goed. Dat is gewoon je gps snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rene schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:57:
[...]

Ja!

Nooit geprobeerd, zal het zo eens uitproberen als de kans zich voordoet. Krijg je nog een melding in het display alsin LC Active of Launch Mode active oid?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Nee :) het is gewoon een combinatie van factoren. Op het moment dat je je rem ingedrukt hebt en het gaspedaal indrukt gaat hij vermogen leveren naar de wielen. Vervolgens maakt het niet uit of je het gaspedaal een stukje of volledig ingetrapt hebt. Het vermogen wat geleverd wordt wordt op dat moment niet groter omdat je dieper intrapkt. Op het moment dat je het rem-pedaal laat 'wegslippen' en hij in 1x uit gaat, gaat de wagen ook in 1x 100% vermogen leveren omdat je het gaspedaal volledig hebt ingedrukt.

Het verschil met normaal is dat als je een 'trap op het gas geeft' hij van "uit" naar "vermogen leveren op 0" naar "100%" vermogen gaat in zeg 500ms. Dat wordt op deze manier verlaagt naar instant omdat de wagen én al vermogen aan het leveren is én hij in 1x naar 100% gaat.

De reden dat het niet erg is zal te maken hebben met het feit dat de wagen detecteert dat de rem ingedrukt is en daarom maar "een beetje" vermogen levert. Zeg 0.01%. Zou interessant zijn om te weten hoeveel dat daadwerkelijk is. Blijkbaar voldoende laag voor PS om er zeker van te zijn dat het geen schade levert.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Ben benieuwd of het iets oplevert, ik merk nu al slippende bandjes bij het hard optrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

VonDutch schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:23:
Ben benieuwd of het iets oplevert, ik merk nu al slippende bandjes bij het hard optrekken.
Het gaat opleveren dat je meer pauze hebt bij het volgende verkeerslicht... 8)7 :)
Maar hoe het allemaal werkt is wel interessant.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rene
Ja, een boze blik van mijn vrouw en lachende kids op de achterbank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Persoonlijk vind ik het gevoelseffect leuker als je al pittig optrekt, om dan daarná nog ff door te trappen. Dus gaan voor de double-whammy ;)

Dus als ze beginnen te zeggen "Shiit, dit is...." en op dát moment er nog een schepje bovenop doen.

Maar het blijft 'leuk voor de heb'. Als ik nu een P2 zou kopen zou ik denk ik gewoon een SM/LR 19" gekocht hebben vanwege het verbruik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26
Hansieo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:10:
@PS2Driver

@PvS_68

Ik was me niet bewust dat er 1 poort continu stroom zou hebben. Ik vind het ook niet terug in de handleiding:
https://www.polestar.com/...-opladen-via-USB_poorten/

Een micro-SD kaartje is een passief device. Het is geen usb harddisk (die ronddraait o.i.d.) dus zie ik eigenlijk geen issue als die poort alsnog onder stroom zou staan.Ik heb hem in de linker poort met het witte lijntje er omheen omdat ik op dit forum gelezen meen te hebben dat die ook data ondersteund. Iets wat ik overigens ook niet in de handleiding terug kan vinden, maar ja. Het werkt voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

PvS_68 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:40:
[...]

Ik was me niet bewust dat er 1 poort continu stroom zou hebben. Ik vind het ook niet terug in de handleiding:
https://www.polestar.com/...-opladen-via-USB_poorten/

Een micro-SD kaartje is een passief device. Het is geen usb harddisk (die ronddraait o.i.d.) dus zie ik eigenlijk geen issue als die poort alsnog onder stroom zou staan.Ik heb hem in de linker poort met het witte lijntje er omheen omdat ik op dit forum gelezen meen te hebben dat die ook data ondersteund. Iets wat ik overigens ook niet in de handleiding terug kan vinden, maar ja. Het werkt voor mij prima.
Bij de Polestar 1 kon ik hetvolgende vinden over de wit omlijnde USB:

"Bij gebruik van Apple CarPlay en Android Auto moet de telefoon worden aangesloten op de USB-poort met het witte frame." https://www.polestar.com/...aansluiten-via-USB_poort/

Wellicht omdat hij data ondersteunt en wellicht is dit hetzelfde bij de 2. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MaxxMark schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:18:
Nee :) het is gewoon een combinatie van factoren. Op het moment dat je je rem ingedrukt hebt en het gaspedaal indrukt gaat hij vermogen leveren naar de wielen. Vervolgens maakt het niet uit of je het gaspedaal een stukje of volledig ingetrapt hebt. Het vermogen wat geleverd wordt wordt op dat moment niet groter omdat je dieper intrapkt. Op het moment dat je het rem-pedaal laat 'wegslippen' en hij in 1x uit gaat, gaat de wagen ook in 1x 100% vermogen leveren omdat je het gaspedaal volledig hebt ingedrukt.

Het verschil met normaal is dat als je een 'trap op het gas geeft' hij van "uit" naar "vermogen leveren op 0" naar "100%" vermogen gaat in zeg 500ms. Dat wordt op deze manier verlaagt naar instant omdat de wagen én al vermogen aan het leveren is én hij in 1x naar 100% gaat.

De reden dat het niet erg is zal te maken hebben met het feit dat de wagen detecteert dat de rem ingedrukt is en daarom maar "een beetje" vermogen levert. Zeg 0.01%. Zou interessant zijn om te weten hoeveel dat daadwerkelijk is. Blijkbaar voldoende laag voor PS om er zeker van te zijn dat het geen schade levert.
Dus volgens jouw theorie (of ervaringen :P ?) Kun je straffeloos minuten lang voor het stoplicht je voet op de rem houden, andere voet minutenlang pedal-to-the-metal op het gaspedaal en maar wachten op groen om de rem los te laten schieten?

Voelt een beetje tegenstrijdig maar dat is puur door hoe LC in een ICE auto werkt waarbij je deze tijd zo kort mogelijk wilt houden om onnodige slijtage tegen te gaan van de remmen danwel koppeling.
Met of zonder sportstand ingeschakeld? Ik heb nog nooit met sportstand aan/ESC uit gereden en trek regelmatig vol weg maar heb nooit slippende bandjes rechtuit, wel volgas de bocht uitkomend maar dat komt puur door de zijdelingse krachten op dat moment dat de auto gaat glijden.

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Nou, ik denk dat het onderaan de streep niet 100% straffeloos is. Dus je moet het niet uren doen nee :)

Het feit dat Polestar zelf publiekelijk zegt dat het 'geen impact heeft' zegt me wel dat ze zelf vinden dat het marginaal is.

Ik vergelijk het ook even met mn V60 D6 (PIH). Daar was ook een verschil in of ik met de rem stil stond, of wanneer ik hem op de hold-stand zette. In de hold-stand merkte je dat de auto iets aan vermogen overbracht naar de wielen (dat merk je ook qua gevoel in de auto). Terwijl als je volledig geremd was hij 100% 'neutraal' was. In de hold-stand kwam je dan ook (ietsje) sneller weg dan wanneer je alleen remt.

Wat de P2 doet voelt exact het zelfde alleen dan door de rem ingedrukt te houden en het gas er bij in te drukken. Je voelt dan dat de auto vermogen overbrengt en de gewichtsverdeling iets verandert. Je moet het gewoon een keertje proberen. Het naarste gevoel er aan is dat het heel onwennig is om rem en gas tegelijk in te drukken. Voor de rest merk je er (zolang je de rem ingedrukt houdt) niet zo veel van :)

[ Voor 27% gewijzigd door MaxxMark op 03-02-2022 10:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:04
Koekhapperrr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:28:
Sinds een paar dagen krijg ik steeds een melding met iets van "versnellingspook service nodig" wanneer ik hem in D zet. Bij R of N komt die melding niet.

Weinig zin om hiervoor langs de dealer te gaan, want je hebt er verder geen last van. Maar ook weinig zin om straks in de achteruit naar huis te moeten rijden. Hebben mensen hier die melding wel eens gehad?
Toch maar mee naar de dealer geweest. Ze wilden het eerst met een softwareupdate oplossen, maar kwamen toen tot de conclusie dat er geen softwareupdate beschikbaar was die deze melding weg zou halen. Vraag nu uitgezet bij de importeur, ben benieuwd wat hier uit gaat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
VidaR-9 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:25:
[...]

En heb zelf t idee dat je in sport modus nog nét iets sneller van je plek komt.
Zou @NickSsss dat mee hebben genomen in zijn testen?
Met zijn Dragy meting was 0 > 100kmh 3,8S ~4.0S geklokt.

Zou wel cool zijn om dat te weten of de launch control gebruikt was.

Je moet het zo zien.
Even overdreven, stel dat je auto 1.0 Sec nodig heeft voordat hij reageert, dan blijft 0-100 3,9S
maar de gehele sprint is dan echter 3,9 + 1,0 = 4,9Sec

Indien je dus idd de launch kan verkorten (al is het minimaal) dan geeft dat een nóg mooiere sprint dan de al snelle "oppak" reactie van de Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hansieo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Zou @NickSsss dat mee hebben genomen in zijn testen?
Met zijn Dragy meting was 0 > 100kmh 3,8S ~4.0S geklokt.

Zou wel cool zijn om dat te weten of de launch control gebruikt was.

Je moet het zo zien.
Even overdreven, stel dat je auto 1.0 Sec nodig heeft voordat hij reageert, dan blijft 0-100 3,9S
maar de gehele sprint is dan echter 3,9 + 1,0 = 4,9Sec

Indien je dus idd de launch kan verkorten (al is het minimaal) dan geeft dat een nóg mooiere sprint dan de al snelle "oppak" reactie van de Polestar.
Maar.... je laat de klok toch pas lopen als je vertrekt? Niet wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Maar.... je laat de klok toch pas lopen als je vertrekt? Niet wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt :+
Niet bij het stoplicht-sprintje dat is:

+ reactie + reflex tijd bestuurder :Z
+ reactietijd van de brik })
+ 0-100kmh tijd oOo

en daar gáát het toch allemaal om :9~ , of zie ik iets over het hoofd ?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hansieo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Niet bij het stoplicht-sprintje dat is:

+ reactie + reflex tijd bestuurder :Z
+ reactietijd van de brik })
+ 0-100kmh tijd oOo

en daar gáát het toch allemaal om :9~ , of zie ik iets over het hoofd ?? O-)
Je zult wel elektronisch moeten meten lijkt me, of deed je dat al? 3.8, 4.0 of 4.7 lukt je niet eenduidig met de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Paku schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Je zult wel elektronisch moeten meten lijkt me, of deed je dat al? 3.8, 4.0 of 4.7 lukt je niet eenduidig met de hand.
klopt, hij gebruikte een "dragy" en deze is regelmatig gebruikt, mooi stukje gereedschap. :Y)
(weet niet of dit mag: https://www.procartuning....ed-performance-meter.html

[ Voor 13% gewijzigd door Hansieo op 03-02-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
JTHZZ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:17:
[Afbeelding]
Dan is de cloud nu weer stuk, want vanmorgen zag ik weer niet dat de auto aan het laden was.
Als ik de app afsloot en een kwartier later opende was het percentage wel hoger. Alleen de bewegende notificatie was er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
BartWNL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Als je de hoedenplank eruit haalt dan, dan misschien wel. Zal binnenkort eens een foto maken, dan heb je beter beeld
Nog even terugkomend op de kinderwagens van enkele dagen geleden, hierbij een beloofde foto van de Joolz Day+ achterin de P2. Past prima onder de hoedenplank en onderstel en bak passen precies naast elkaar, alsof het erop gemaakt is.

Je kan nog wat andere spullen zo erin kwijt en voor een vakantie zijn er natuurlijk efficientere manieren te bedenken om het geheel in te delen. Maar dit geeft even grofweg een idee

@dedominee

[ Voor 22% gewijzigd door BartWNL op 19-02-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
BartWNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Nog even terugkomend op de kinderwagens van enkele dage geleden, hierbij een beloofde foto van de Joolz Day+ achterin de P2. Past prima onder de hoedenplank en onderstel en bak passen precies naast elkaar, alsof het erop gemaakt is.

[Afbeelding]

Je kan nog wat andere spullen zo erin kwijt en voor een vakantie zijn er natuurlijk efficientere manieren te bedenken om het geheel in te delen. Maar dit geeft even grofweg een idee

@dedominee
Wij hebben dezelfde, ideaal idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant

Enige probleem heb ik als ik de laadklep aan de straatkant heb en die van de paal weg staat, dan moet ik hem draaien om het te halen. Alle andere varianten haal ik net.

<Paal>
<Voorkant auto><Achterkant auto>
<Voorkant auto><Laadklep auto>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
BartWNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Nog even terugkomend op de kinderwagens van enkele dagen geleden, hierbij een beloofde foto van de Joolz Day+ achterin de P2. Past prima onder de hoedenplank en onderstel en bak passen precies naast elkaar, alsof het erop gemaakt is.

[Afbeelding]

@dedominee
Wij hebben de buggaboo fox (2?). Die heeft ook zo'n grote bak als jij hebt met de Joolz. Ik gok ook dat je 'm straks kan ombouwen als de kleine iets groter wordt, zodat die kan zitten. Bij de buggaboo kun je dan de 'bak' over de honderstel heenleggen en heb je ineens een halve kofferbak erbij. Zo te zien kan dat met de Joolz ook.

Als je straks nog voor een buggy wil gaan, dan kan ik de Joolz Aer aanbevelen, die past zelfs in een vliegtuig-handbagage vak, maar, nog belangrijker, ook tussen de stoelen voor en de achterbank:P

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
kramon schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Wij hebben de buggaboo fox (2?). Die heeft ook zo'n grote bak als jij hebt met de Joolz. Ik gok ook dat je 'm straks kan ombouwen als de kleine iets groter wordt, zodat die kan zitten. Bij de buggaboo kun je dan de 'bak' over de honderstel heenleggen en heb je ineens een halve kofferbak erbij. Zo te zien kan dat met de Joolz ook.

Als je straks nog voor een buggy wil gaan, dan kan ik de Joolz Aer aanbevelen, die past zelfs in een vliegtuig-handbagage vak, maar, nog belangrijker, ook tussen de stoelen voor en de achterbank:P
Klopt, kan hem ook ombouwen inderdaad.

Thanks voor de tip! Nu al heel gedoe met kinderwagen meenemen in het vliegtuig binnenkort :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik heb sinds enige tijd het idee dat de ruitensproeier anders werkt dan voor de laatste update (P1.8).

Ik merk dat de sproeiers maar zeer kort sproeien, hoe lang ik de hendel ook naar me toe trek, en dat de hoeveelheid water vrij bescheiden is. In mijn herinnering sproeiden ze voorheen net zo lang als ik de hendel vasthield.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Ook 1.8 hier, maar ik herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
guido66 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:32:
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik heb sinds enige tijd het idee dat de ruitensproeier anders werkt dan voor de laatste update (P1.8).

Ik merk dat de sproeiers maar zeer kort sproeien, hoe lang ik de hendel ook naar me toe trek, en dat de hoeveelheid water vrij bescheiden is. In mijn herinnering sproeiden ze voorheen net zo lang als ik de hendel vasthield.

Ze sproeien elke keer als de wissers onderaan zijn, vlak voor ze weer naar boven gaan. Bij mij altijd zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
GuiltyNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Ze sproeien elke keer als de wissers onderaan zijn, vlak voor ze weer naar boven gaan. Bij mij altijd zo geweest.
Ik ben inderdaad niet anders gewend. Vanaf 't begin al zo geweest.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Onlangs winterbanden er op laten zetten, ca. 2 weken geleden en vandaag geeft de PS2 al lage banden spanning aan. Bij het tankstation gaan kijken en bij alle banden maar 2,5 bar. Nu weer bijgevuld tot 3 bar maar melding blijft staan. Ik kon de spanning ook niet opslaan.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtlP4F-ZDf_Q5xgZQtO4EMYxo3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMMHp7OU8Icxdgwc5wbSJaP9.jpg?f=fotoalbum_large gaat dit vanzelf weg of wat moet ik doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-09 21:46
guido66 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:32:

Nu je het zegt. Ik vroeg me gisteren ook af waarom er bijna geen water uit kwam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bengelsdorp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 20:33
Vandaag een eerste echte lange rit gemaakt naar België en terug. Erg tevreden met een verbruik van 17,8 kWh/100 km over 268 kilometer. Dit was hoger geweest had ik de bandenspanning niet gecontroleerd n.a.v. eerder opmerkingen op het forum hierover. Ook bij mij was deze met 2,4 bar veel te laag. Waarschijnlijk door de winterbandenwissel. Nu 2,8 voor en 2,9 achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtLwD-U6dgkLFKXtcDFxxSd2bLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hABoVqvSJyV2sKWLpfmrW2Fj.jpg?f=user_large

De auto gisterenavond voor de eerste keer met de laadtimer actief aan de laadpaal gehangen en de laadlimiet op 100% gezet. Vanochtend bij het opstaan direct gecontroleerd, stond op 95% en was actief aan het laden. Vlak voor vertrek ook nog handmatig vanuit de app de klimaatverwarming aangezet. Bij vertrek 100% geladen, accu voorverwarmt en een warm interieur.

Heen 18,2 kWh/100 km over 134 kilometer waarvan 100 kilometer snelweg (104 op de cruise control) de rest een mix van provinciale wegen en bebouwde kom. Terug 17,4 over dezelfde afstand en route. Heen was met tegenwind dat verklaard het lagere verbruik van de terugweg. Toen een lichte wind mee.

Uiteindelijk 65% verbruikt (100 -> 35) wat met 100% een totale afstand van 412 kilometer aan bereik zou betekenen. Dat alles met een P2 LRSM op 19 inch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31
assn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:23:
Onlangs winterbanden er op laten zetten, ca. 2 weken geleden en vandaag geeft de PS2 al lage banden spanning aan. Bij het tankstation gaan kijken en bij alle banden maar 2,5 bar. Nu weer bijgevuld tot 3 bar maar melding blijft staan. Ik kon de spanning ook niet opslaan.. [Afbeelding] gaat dit vanzelf weg of wat moet ik doen?
opslaan werkt alleen als de auto in D of R mode staat, of de volledige instructies https://www.polestar.com/...panningscontrole-opslaan/
mogelijk waren de banden al niet op 3 bar gevuld en was de "kalibratie" ook niet gedaan, daar moet je toch wel een redelijk stuk voor rijden (denk aan iets van 3 km), komt vanzelf een melding indien gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09

Wees blij dat de sensoren het doen! Ik heb het omgekeerde af en toe: de sensoren zien niks, dus camera springt ook niet aan en je kunt gerust tegen een paal aanrijden… meer mensen last van? Is gekomen na een update in december ivm een reparatie van een buitenspeaker voor. Onvoorspelbaar wanneer het optreedt, maar vooral onbetrouwbaar! Deze week 3 dagen de wagen kwijt geweest, maar def. oplossing is er nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
MaxxMark schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:01:
Nou, ik denk dat het onderaan de streep niet 100% straffeloos is. Dus je moet het niet uren doen nee :)

Het feit dat Polestar zelf publiekelijk zegt dat het 'geen impact heeft' zegt me wel dat ze zelf vinden dat het marginaal is.

Ik vergelijk het ook even met mn V60 D6 (PIH). Daar was ook een verschil in of ik met de rem stil stond, of wanneer ik hem op de hold-stand zette. In de hold-stand merkte je dat de auto iets aan vermogen overbracht naar de wielen (dat merk je ook qua gevoel in de auto). Terwijl als je volledig geremd was hij 100% 'neutraal' was. In de hold-stand kwam je dan ook (ietsje) sneller weg dan wanneer je alleen remt.

Wat de P2 doet voelt exact het zelfde alleen dan door de rem ingedrukt te houden en het gas er bij in te drukken. Je voelt dan dat de auto vermogen overbrengt en de gewichtsverdeling iets verandert. Je moet het gewoon een keertje proberen. Het naarste gevoel er aan is dat het heel onwennig is om rem en gas tegelijk in te drukken. Voor de rest merk je er (zolang je de rem ingedrukt houdt) niet zo veel van :)
Maar moet je eerst sportmodus activeren? En krijg je nog iets van een melding dat LC actief is? En neem aan dat het alleen werkt als je accu 80>% is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
VonDutch schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:58:
[...]

Maar moet je eerst sportmodus activeren? En krijg je nog iets van een melding dat LC actief is? En neem aan dat het alleen werkt als je accu 80>% is?
Nee hoor. Werkte gister zonder sportmodus en met ongeveer 40% gewoon prima.
Had het nog nooit gedaan maar wel vet idd. Je voelt met stilstand die auto wel wat kraken maar dan gaat ie ook als de brandweer oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VonDutch schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 06:58:
[...]

Nee, helemaal niks. Het is 'gewoon' het resultaat van hoe de auto zich gedraagt.

Er is geen miraculeuze knop (zoals Tesla heeft) die het voor je doet.

Sterker, ik denk dat het 'standaard gedrag' is bij een elektrische wagen die 'volgens het boekje' is gebouwd (dus auto's waar zaken als "blended braking" of hoe ze het zelf ook noemen aanwezig is).

Je zou het zelfs bij een Hybride wagen kunnen proberen, alleen moet je dan zorgen dat hij niet zn motor gaat laten draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
MaxxMark schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Nee, helemaal niks. Het is 'gewoon' het resultaat van hoe de auto zich gedraagt.

Er is geen miraculeuze knop (zoals Tesla heeft) die het voor je doet.

Sterker, ik denk dat het 'standaard gedrag' is bij een elektrische wagen die 'volgens het boekje' is gebouwd (dus auto's waar zaken als "blended braking" of hoe ze het zelf ook noemen aanwezig is).

Je zou het zelfs bij een Hybride wagen kunnen proberen, alleen moet je dan zorgen dat hij niet zn motor gaat laten draaien >:)
Oke vind het een vrij onhandige manier van optrekken met twee voeten aan de pedalen.
Daarbij lijkt het net alsof je probeert weg te rijden met je handrem er nog op 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
gerrit105 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:25:
[...]

Nee hoor. Werkte gister zonder sportmodus en met ongeveer 40% gewoon prima.
Had het nog nooit gedaan maar wel vet idd. Je voelt met stilstand die auto wel wat kraken maar dan gaat ie ook als de brandweer oOo
Dat gekraak onstaat vermoedelijk door de 660-680 NM die even los wordt gelaten op het onderstel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Toch even een berichtje hier, ik heb het idee dat deze winter m'n verbruik veel hoger ligt dan afgelopen winter. Terwijl het toch heel erg zacht weer is. Gisteren 1h15m rit over de snelweg, ACC op 120 maar was blij als ik de 100 haalde, verwarming op 20C (geen eco) en voorverwarmd aan de paal en kwam op 26.6kWh uit. Afgelopen december van Berlijn terug naar huis, 100km/h door natte sneeuw @ ~1-2C kwam neer op een whopping 32kWh.

Ok ik rijd niet zuinig, maar ook niet snel/agressief. Dit zijn toch wel hele hoge verbruikscijfers of ligt dit aan mij? Wat ik zeg, volgens mij deed ik vorig jaar 22-23kWh met mijn rijstijl en dat was nog voor alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:28
MathijsR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:04:
Toch even een berichtje hier, ik heb het idee dat deze winter m'n verbruik veel hoger ligt dan afgelopen winter. Terwijl het toch heel erg zacht weer is. Gisteren 1h15m rit over de snelweg, ACC op 120 maar was blij als ik de 100 haalde, verwarming op 20C (geen eco) en voorverwarmd aan de paal en kwam op 26.6kWh uit. Afgelopen december van Berlijn terug naar huis, 100km/h door natte sneeuw @ ~1-2C kwam neer op een whopping 32kWh.

Ok ik rijd niet zuinig, maar ook niet snel/agressief. Dit zijn toch wel hele hoge verbruikscijfers of ligt dit aan mij? Wat ik zeg, volgens mij deed ik vorig jaar 22-23kWh met mijn rijstijl en dat was nog voor alle updates.
Op hoeveel inch rijd je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
19", zitten nu winterbanden onder. Vorig jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MathijsR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:04:

Ja das echt aan de hoge kant. Ik haal met 109 op ACC ong 21-22. Ook winterbanden. 120-130 rijden is wel funest dan gaat het hard omhoog

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-02-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
JTHZZ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ja das echt aan de hoge kant. Ik haal met 109 op ACC ong 21-22. Ook winterbanden. 120-130 rijden is wel funest dan gaat het hard omhoog
Ja precies, maar de stukken dat ik dat daadwerkelijk haal op de A28 in / net voor de spits is echt heel erg beperkt, dat wordt volgens mij wel weer gecompenseerd de stukken dat je 70-80 rijdt :X Zal nog eens naar de bandenspanning kijken als ik ergens een euromuntje kan vinden..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerrit105
MathijsR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Ja precies, maar de stukken dat ik dat daadwerkelijk haal op de A28 in / net voor de spits is echt heel erg beperkt, dat wordt volgens mij wel weer gecompenseerd de stukken dat je 70-80 rijdt :X Zal nog eens naar de bandenspanning kijken als ik ergens een euromuntje kan vinden..
Mijn ervaring is dat bandenspanning echt wel wat uitmaakt. Merk zelf ook beter verbruik na dan voor.
En ik was sceptisch over de discussie verbruik en OPD aan/uit, maar ik rijd nu wat dagen met OPD uit en heb wel echt het idee dat het zuiniger rijdt. Het gedrag is ook echt anders. Denk dan aan uitrollen, gevoel van weerstand, gedrag van adaptieve cruise control. Met OPD uit lijkt m'n verbruik gemiddeld zo'n 1 à 2 kWh te zijn gezakt.
Wel heel erg wennen trouwens na ruim een half jaar OPD aan...

Ik doe de bandenspanning overigens altijd bij de wasstraat. Daar is het 'gratis'.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Gister na werk meteen LC uitgeprobeerd, lachen zeg! Dikke glimlach.
Dus ik thuis enthousiast vertellen aan de keukentafel. Zegt mijn zoontje, uh pap, zullen we even een rondje met de Polestar, ja je hebt nu nog nog geen bier op... Na terugkomst wij beide met een glimlach aan de keukentafel aangeschoven hahaha.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:28
Ik heb het vanmiddag ook een paar keer uitgeprobeerd met een grote glimlach tot gevolg :D Het linkerbeen moest wel weer even wennen, toch een beetje lui geworden het laatste jaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
ach-jee schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:38:
Ik heb het vanmiddag ook een paar keer uitgeprobeerd met een grote glimlach tot gevolg :D Het linkerbeen moest wel weer even wennen, toch een beetje lui geworden het laatste jaar…
Merken jullie duidelijk verbetering? in de 0-100?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
Hansieo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Merken jullie duidelijk verbetering? in de 0-100?
Heb het idee dat het niet zo gek veel uitmaakt. Grootste verschil is dat de overgang naar versnellen abrupter is omdat het minder tijd kost om je voet van het rempedaal te halen dan dat het kost om het stroompedaal helemaal te planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VonDutch schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Oke vind het een vrij onhandige manier van optrekken met twee voeten aan de pedalen.
Daarbij lijkt het net alsof je probeert weg te rijden met je handrem er nog op 😂
Het is dan natuurlijk ook totaal niet gericht op "handig" zijn ;) Het is er om een keer de full power of the Force van de wagen te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Vanmiddag overigens weer een nieuwe situatie. Ik had mn auto sinds vorig weekend blijkbaar op 100% charge laten staan toen ik op kantoor ging laden. Toen ik weg wilde gaan en de preconditioning aanzette was hij op 97% (dus batterij was al voorverwarmd). Bij het wegrijden zag ik dat de wagen niet naar 180kWh sprong, maar gewoon de eerste zoveel honderd meter (ik heb 0.2 langs zien komen in het menu als je op het [o] knopje drukt) 0.00 bleef geven. Daarna sprong hij naar 4, 8, 10 en uiteindelijk bij ergens na de 1e km naar iets in de 20. Het uiteindelijke resultaat was 22kWh op een afstand van +-12km (Den Haag <> Delft).

Niet goed niet slecht. Maar zeker stukken beter dan voorheen!

Dus mijn conclusie blijft: check je bandenspanning, want het verschil is significant (20" non PP launch edition op zomerbanden).

[ Voor 0% gewijzigd door MaxxMark op 04-02-2022 18:27 . Reden: correcties ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rene
Volgende app staat alweer klaar in de store. App voor rittenregistratie 👍. Het gaat de goede kant op nu. Je kan de ritten als zakelijk aanmerken, ideaal voor de km vergoeding (voor degene die de P2 privé aangeschaft hebben).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTf6Otf6tCJLAcgpMQwvCdlOBZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6OMR0g8owUtA8AiwUbwb3pl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZh3ZJgXXGLYxRa1LgzWSxhE5h0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr03MrAwj9SPm6gLwJ9BTZCM.jpg?f=fotoalbum_large

:/ dus. :+

www.google.nl

Pagina: 1 ... 63 ... 220 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.