Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:22:
[...]
Ik heb al eerder mijn twijfels geuit over het bandenspanningssysteem en ook jij laat nu weer zien dat het gewoon niet werkt. Ook als de banden gelijkmatig druk verliezen is het te zot voor woorden dat 0,6 Bar te laag, 20% dus, niet leidt tot een melding van het systeem.
je hebt een dúúr banden systeem, ieder wiel een aparte (prijzige) druksensor,
en een goedkopere, welke via afwijkende rotatie snelheid werkt
Het gaat in éérste instantie om een "lekke" band te kunnen detecteren en dat doen ze alle twee.
Alle banden te lage(hoge) druk zal niet vaak voorkomen en is normaliter dus ook niet nodig.
Ik neem aan dat mensen die wél regelmatig hun bandendruk controleren dit doen als ze tóch bezig zijn de loopvlakken even te inspecteren, en dus niet de duurdere sensoren echt nodig hebben.
Daarbij, deze sensoren vallen onder APK verplichting én zorgen ervoor dat de balancering iets meer afwijkt (extra gewicht t.h.v. ventiel) en dat moet je met lood gaan opvangen.
Of dát een echt nadeel is durf ik niet te stellen. Feit is dat het extra gewicht er is en op een enkele plek waar je óók niet blij mee zou zijn als deze "afwijking" in je band zou zetten.
Mijn/een super banden bedrijf zal de band wat op de velg verschuiven indieen er naar zijn/haar idee teveel lood op moet om te kijken of dat helpt.
(ps: LET OP!! bandendruk zal variëren met de temperaturen -tijd van het jaar- . ALTIJD meten na langere rust/stilstand)
[
Voor 3% gewijzigd door
Hansieo op 29-01-2022 11:56
]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)