Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Is er (nog) geen manier om van alle historische ritten de details te bekijken, zoals verbruik? Dat zou toch wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vanochtend opeens de Bluetooth verbinding tussen onze telefoons en de Polestar weg. Bij het instappen wel een suggestie om mijn telefoon te verbinden. De auto heet nu ook opeens "Polestar PS2 in plaats van Polestar 2". Heb niet actief een uodate geïnstalleerd.

Direct na het koppelen ook meteen de vraag om het hele adresboek naar Google te uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 13:46
eLScha schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:06:
Vanochtend opeens de Bluetooth verbinding tussen onze telefoons en de Polestar weg. Bij het instappen wel een suggestie om mijn telefoon te verbinden. De auto heet nu ook opeens "Polestar PS2 in plaats van Polestar 2". Heb niet actief een uodate geïnstalleerd.

Direct na het koppelen ook meteen de vraag om het hele adresboek naar Google te uploaden...
Had ik ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:34
guido66 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:46:
Normaal laad ik enkel thuis. Vandaag voor het eerst met Plugsurfing. Het laden gaat prima, maar de app is knudde. Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar in de app laat ie niets zien. Het tegoed van Polestar en de info van de druppel laadt ie niet.

Is dit altijd zo?
Nu doet ie het weer, maar ik krijg niet de verwachte prijs van 35 ct aangerekend die Ik met de Plugsurfing pas van Polestar zou behoren te krijgen. 21,7 kWh voor €15,49 komt op 71,3 ct. gaat dit bij anderen wel goed voor de beloofde 35 ct? Het volle tarief zou volgens de Plugsurfing app trouwens 87 ct zijn, maar dat krijg ik dus ook niet aangerekend. Edit: +21% btw klopt het wel met het vollle tarief.

Of zou dit mogelijk komen omdat ik tot nu toe niet succesvol mijn VIN nummer bij Plugsurfing kon registreren? (Nu lukt dit ineens eindelijk wel, natuurlijk) Of komt de korting straks zichtbaar op de rekening?

Allemaal geen ramp, want ik krijg die €500,- tegoed voorlopig nog niet op, maar het zou leuk zijn als het allemaal klopte.

Nog een aanvulling: onderweg ook snel geladen, was niet nodig, maar ik heb nu toch dat tegoed en zonder koffie kom ik niet ver. Ik heb gewoon onderweg tegen Google gezegd: navigeer Ionity, en ik kreeg netjes alle Ionity stations op of dichtbij de reeds ingestelde route. Dat werkt in elk geval prima. Wat me wel verbaasde: je kunt zo maar 3 aanbieders op 1 parkeerplek langs de snelweg tegenkomen, en op de parkeerplek staan de verschillende aanbieders niet bewegwijzerd (of ik heb niet goed gekeken ;) ), bijvoorbeeld bij Nieuwegein de Kroon (A27 naar Breda), daar stonden de Ionity palen goed verstopt achter de burger king en stuurde de navigatie me min of meer naar de Allego paal, nadat ik de Fastned al voorbij gereden was.

[ Voor 27% gewijzigd door guido66 op 26-07-2021 17:33 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
guido66 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:25:
Vandaag voor het eerst een echt lange rit van bijna 300 km van onder Breda naar boven Groningen. 100 km/h op de acc resulteerde in een verbruik van 17 kWh/100 km, in het dagelijks woon werk verkeer zit ik met dit weer op 18,5 (50% snelweg op 110, 50% buitenwegen)
Nog een vervolg op een verhaal van mezelf: gisteren mijn vriendin afgezet aan het begin van het Pieterpad en vandaag weer dezelfde rit terug naar huis gereden, zelfde weersomstandigheden, maar nu de gehele rit met 105 km/h op de acc. Het verbruik was nu 18,2 kWh/100 km. Dat is iets minder toename dan ik verwachtte. Want de te overwinnen luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid, dus (1.05^2 =1,1 = 10%). Maar natuurlijk zijn er ook andere weerstanden die niet kwadratisch toenemen en ook was het iets drukker, dus reed ik vaker iets langzamer. Maar de wind had ik volgens mij nu tegen en gisteren mee.

Beide ritten zijn gestart na 10 minuten klimatiseren aan de laadpaal.

Al met al ben ik niet teleurgesteld en is het voor mij duidelijk dat een lange rit heel anders is dan meerdere korte ritten. En vooral dat je iedere km/h sneller betaalt met inleveren van bereik.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 21:58
guido66 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:02:
@FW423130 ik wacht ook nog steeds. Bij de vorige update was ik veel eerder aan de beurt
Ik was ook bij de vorige redelijk vroeg. Lees hierboven dat de update is stopgezet? Was mij bij de 2124 niet bekend. Met de vorige was dat ook al zo voordat de roll out volledig was. Als dat nu weer zo is, wekt dat niet veel vertrouwen.
Volgende week een afspraak voor regulier onderhoud, precies na 30 k en een half jaar oud. Zal dan vragen de nieuwste versie erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
FW423130 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Ik was ook bij de vorige redelijk vroeg. Lees hierboven dat de update is stopgezet? Was mij bij de 2124 niet bekend. Met de vorige was dat ook al zo voordat de roll out volledig was. Als dat nu weer zo is, wekt dat niet veel vertrouwen.
Volgende week een afspraak voor regulier onderhoud, precies na 30 k en een half jaar oud. Zal dan vragen de nieuwste versie erop te zetten.
De update is niet stopgezet. Maar alle auto’s welke de OTA update kunnen ontvangen hebben hier een notificatie van gekregen. Het updaten zelf kan tot augustus.

Heb je nog geen notificatie dan moet je naar de dealer. Tenminste zo tolk ik de statement hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vJyCtt7Qrd9jtp2vAnWIs-E7fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RriHzQfyvOLFGqpx4RPQ8oF.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Fladder80 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:02:
[...]
voorzover ik weet scheelt een warmtepomp vooral bij koude temperaturen, dus in de winter ga je er profijt van hebben, maar zolang het boven de 18 graden is zal het in de praktijk tegen vallen.
Maar gezien een warmtepomp geen mogelijkheid is bij de P2 is dit toch niet relevant?
Thx. De warmtepomp is onderdeel van plus pack tegenwoordig. Ik vind het een duur pack voor 4500 aangezien mij eigenlijk alleen de warmtepomp interesseert. Als het volgens Polestar 30-35km scheelt in de winter, dan vind ik dat niet heel boeiend persoonlijk.

Volgens Audi scheelt het makkelijk 30% bij de Audi Q4. Maar goed, die probeert me ook 1000 euro te laten betalen om van 10 inch naar een 11 inch scherm te gaan...

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 03:29:
[...]

Thx. De warmtepomp is onderdeel van plus pack tegenwoordig. Ik vind het een duur pack voor 4500 aangezien mij eigenlijk alleen de warmtepomp interesseert. Als het volgens Polestar 30-35km scheelt in de winter, dan vind ik dat niet heel boeiend persoonlijk.

Volgens Audi scheelt het makkelijk 30% bij de Audi Q4. Maar goed, die probeert me ook 1000 euro te laten betalen om van 10 inch naar een 11 inch scherm te gaan...
Als we weer goeie winters krijgen zoals ze in Noorwegen hebben, dan wil ik Audi best geloven voor de gevallen dat de omstandigheden optimaal zijn en zij zowel het ontwerp als de implementatie goed voor elkaar hebben. Maar dat zal ook betekenen dat het ook niet te koud mag zijn. Dan wordt een warmtepomp namelijk weer minder efficiënt.
Hyundai heeft er een studie naar gedaan, daar kwamen getallen uit dat het tussen de 15 en 48% verschil uit kan maken.
https://www.hyundai.news/...heat-pump-technology.html

Maar voor een prijs van 4000 euro kan je behoorlijk vaak laden. Misschien interessant als je de auto 10 jaar of langer in bezit denkt te gaan hebben. Maar in het geval van lease voor maximaal 5 jaar vraag ik me af wat ik zou doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fladder80 op 27-07-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-06 11:10
Ik vond het ook een vrij duur pakket, scheelde maandelijks best wel wat in de netto bijtelling. Ik had graag naast de warmtepomp het H&K geluidssysteem er ook nog bij gewild, ben gek op goed geluid tijdens het rijden. Maar goed, vond het uiteindelijk niet waard.

In ander nieuws, ik las op m’n orderpagina dat de leverdatum nu ineens in januari staat :? Kans bestaat dat de leasemij contact gehad heeft met Polestar en zo laat mogelijk de P2 geleverd wil hebben. Stond op september. Eens even navragen. Hij moet natuurlijk wel in ‘21 op kenteken.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ondertussen zie ik op https://sanderpotjer.nl/polestar2/#kentekenlijst dat er nog altijd geen single motors op kenteken staan (alle modellen zijn rond de 60k nieuwprijs, op 2 na dat een foutje lijkt). Zou onze batch met handoverdatum eind augustus dan daadwerkelijk de eerste batch van single motors in NL zijn?

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fladder80 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Als we weer goeie winters krijgen zoals ze in Noorwegen hebben, dan wil ik Audi best geloven voor de gevallen dat de omstandigheden optimaal zijn en zij zowel het ontwerp als de implementatie goed voor elkaar hebben. Maar dat zal ook betekenen dat het ook niet te koud mag zijn. Dan wordt een warmtepomp namelijk weer minder efficiënt.
Hyundai heeft er een studie naar gedaan, daar kwamen getallen uit dat het tussen de 15 en 48% verschil uit kan maken.
https://www.hyundai.news/...heat-pump-technology.html

Maar voor een prijs van 4000 euro kan je behoorlijk vaak laden. Misschien interessant als je de auto 10 jaar of langer in bezit denkt te gaan hebben. Maar in het geval van lease voor maximaal 5 jaar vraag ik me af wat ik zou doen.
Naar aanleiding van de WLTP-marketing en de ervaring van de warmtepomp in de P8 zou ik zelf eerst concreet bewijs willen zien vanuit Audi (of een andere leverancier) dat de warmtepomp ook echt positieve impact heeft. Dat Audi 30% claimt is wij-van-wc-eend als het niet onderbouwd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:37
Aghanim schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Naar aanleiding van de WLTP-marketing en de ervaring van de warmtepomp in de P8 zou ik zelf eerst concreet bewijs willen zien vanuit Audi (of een andere leverancier) dat de warmtepomp ook echt positieve impact heeft. Dat Audi 30% claimt is wij-van-wc-eend als het niet onderbouwd is.
Naar mijn idee broodje AAP.

Zal wel iets zijn als 30% tijdens de eerste 5km opwarmen... en dan op een totaal uitkomen van 4% oid.

Als de dealer mij 30% zou beloven.... wil ik dat op papier

en dan bv: is het minder dan 20% dan volledige bedrag van warmtepomp RETOUR. willen ze daar niet aan, dan weet je genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Hansieo op 27-07-2021 10:55 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Hansieo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:51:
[...]

Naar mijn idee broodje AAP.

Zal wel iets zijn als 30% tijdens de eerste 5km opwarmen... en dan op een totaal uitkomen van 4% oid.

Als de dealer mij 30% zou beloven.... wil ik dat op papier

en dan bv: is het minder dan 20% dan volledige bedrag van warmtepomp RETOUR. willen ze daar niet aan, dan weet je genoeg.
Dat is een goeie! Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ktenolix schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:11:
Ik vond het ook een vrij duur pakket, scheelde maandelijks best wel wat in de netto bijtelling. Ik had graag naast de warmtepomp het H&K geluidssysteem er ook nog bij gewild, ben gek op goed geluid tijdens het rijden. Maar goed, vond het uiteindelijk niet waard.

In ander nieuws, ik las op m’n orderpagina dat de leverdatum nu ineens in januari staat :? Kans bestaat dat de leasemij contact gehad heeft met Polestar en zo laat mogelijk de P2 geleverd wil hebben. Stond op september. Eens even navragen. Hij moet natuurlijk wel in ‘21 op kenteken.
Ja same boat hier. Van Arval mag ik nog net een Pilot Pack en metallic lak op de single motor long range zetten. De dual motor versie die toch wel kicken is qua power kan alleen nog een metallic lakje van af. Die onzin van "schrijft harder af, omdat mensen het merk nog niet kennen" ben ik ook wel klaar mee. Zelfde bij Cupra.

Tsja wat kies je dan:
1. Single motor long range met pilot pack (voelt eigenlijk ook vooral als een software pakketje aan/uit)
2. Dual motor long range zonder pakketten
Beiden dus wel zonder warmtepomp.

Misschien de Kia EV6 (plus in mijn geval) nog even afwachten.
Dual motor + warmtepomp + stoelventilatie + meridian sound + lounge stoelen en dan nog goedkoper dan een polestar.

Maar ik ben zo'n loser die net wat trotser in een premium merk zit. Hoewel de Audi Q4 echt om te janken was qua afwerking (met name binnenin) en een cat waarde van 64/65kEUR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
@xsive

Uiteraard zou ik voor een polestar gaan als dat past natuurlijk.

Op mijn lijstje mij stonden de xc40 recharge en de Ford mustang mach e op 2 en 3.

Ik ben van de opties en pakketten ... dus hier pilot en plus en trekhaak alsook de 20 inch wielen gekozen...kon het weer niet laten :+

De snelheid van de DM uiteraard heel gaaf maar ga persoonlijk dan liever voor comfort dan voor pure power als ik ze beiden niet kan kiezen (dik 200pk nog niet echt mager te noemen natuurlijk ).Blijft ook een gezinsauto hier en mn partner heeft 1 eis en dat is stoelverwarming ;)

Grappig trouwens... hier nu in z Frankrijk en de polestar site is daadwerkelijk geblokt vanwege dat gedoe met DS

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 27-07-2021 11:26 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

cornholio24 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:24:
@xsive

Uiteraard zou ik voor een polestar gaan als dat past natuurlijk.

Op mijn lijstje mij stonden de xc40 recharge en de Ford mustang mach e op 2 en 3.

Ik ben van de opties en pakketten ... dus hier pilot en plus en trekhaak alsook de 20 inch wielen gekozen...kon het weer niet laten :+

De snelheid van de DM uiteraard heel gaaf maar ga persoonlijk dan liever voor comfort dan voor pure power als ik ze beiden niet kan kiezen (dik 200pk nog niet echt mager te noemen natuurlijk ).Blijft ook een gezinsauto hier en mn partner heeft 1 eis en dat is stoelverwarming ;)

Grappig trouwens... hier nu in z Frankrijk en de polestar site is daadwerkelijk geblokt vanwege dat gedoe met DS
De XC40 mag ik veel meer opduwen dan op de polestar. Zit eigenlijk standaard al meer op ook denk ik? Maar die levert toch wel een pak meer in op range, niet?

Ik kan overigens ook niet zonder stoelverwarming 😁

Weet iemand duidelijk het verschil tussen standaarduitrusting elektrische stoelen en wat het plus pack eraan toevoegt?

Standaarduitrusting:
De bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar, en ook het stoelkussen zelf is in te stellen. Met de knoppen aan de zijkant kunnen de stoel en de buitenspiegels worden aangepast.
Een verstelbare stoel is niet alleen voorbehouden aan de bestuurder. De passagier voorin heeft dezelfde uitgebreide opties om de stoel in de perfecte stand te zetten.
De voorstoelen hebben ook een verstelbare lendensteun. Te bedienen met ergonomische knoppen aan de rand van de stoel.

Plus Pack vermeld (alleen?) in de configurator
Full power seats including 4-way power lumbar support (memory on driver seat), manual cushion extension and backrest storage nets.

Misschien maar eens bellen.

Verder leek de draaicirkel / het overzicht in de dual motor versie die ik zaterdag proefreed een beetje omslachtig met terug inparkeren in Beesd. Ik rijd momenteel een Peugeot 3008 uit 2018, die ook al niet het beste zicht heeft, maar de polestar ervaarde ik nog wel omslachtiger. De parking sensors grepen voor mijn gevoel ook al erg vroeg in. De draaicirkel zal bij de single motor versie vergelijkbaar zijn gezien FWD, denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
@xsive volgens mij voegt de plus pack enkel geheugenfuncties toe aan de elektrisch verstelbare stoelen met een uitrekbaar zitvlak. Daarnaast volgens mij nog verstelbaar steun in de rug.

[ Voor 31% gewijzigd door Ktenolix op 27-07-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ktenolix schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:16:
@xsive volgens mij voegt de plus pack enkel geheugenfuncties toe aan de elektrisch verstelbare stoelen met een uitrekbaar zitvlak. Daarnaast volgens mij nog verstelbaar steun in de rug.
Net Polestar gebeld en idd de memory knoppen in de deur en de rug verstelling. Daar kan ik wel zonder mee.

Las jouw bericht erna! Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Het enige voordeel van die geheugenfuncties zou voor mij zijn dat ik mij niet meer hoef te ergeren als mijn vrouw de auto mee heeft gehad. Als ik in de auto ga zitten kom ik zowat tussen stuur en stoel vast te zitten. :')
Geheugenfuncties zijn gekoppeld aan je profiel, dus als ik met mijn telefoon of sleutel de auto open, zouden de stoelen op mijn positie moeten gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
xsive schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:27:
[...]

Net Polestar gebeld en idd de memory knoppen in de deur en de rug verstelling. Daar kan ik wel zonder mee.

Las jouw bericht erna! Thx
Dan klopt de pakket omschrijving op de eerste post in dit draadje niet helemaal meer. Er staat bij het pluspakket ook de zitverlenging en ik mis de warmtepomp in de omschrijving...

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
@cornholio24 klopt, ik zag daar ook al de Pixel Led lampen staan bij Plus Pakket en schrok me rot. Die wilde ik namelijk wel degelijk op de auto. Gelukkig zitten die in het Pilot Pakket :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Over de warmtepomp en de 30% claim. Hier in Noorwegen betaalt VAG iedereen een compensatie omdat 30% een broodje aap is.

Ga er maar vanuit dat het 5-10% (optimaal) in de praktijk is over een wat langere rit. Dat is ook mijn ervaring nadat ik 5 jaar heb rondgereden met een e-golf met warmtepomp.

Voor ritjes naar de supermarkt is het verschil groter. Maar die zijn dan ook geen 300 km :+

https://www.tv2.no/a/14040101/
(Wel even door google translate halen)

[ Voor 8% gewijzigd door Rene op 27-07-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
pfff, wil net even mijn appje kijken (SoC), is die weer uit de lucht... wéér een nieuwe APP geeft hij aan.

Zijn er méér mensen die nu deze nwe app krijgen?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Android of iOS? Ik heb geen update (Android 11).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:41
Hansieo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:16:
pfff, wil net even mijn appje kijken (SoC), is die weer uit de lucht... wéér een nieuwe APP geeft hij aan.

Zijn er méér mensen die nu deze nwe app krijgen?
Same here op Android. Geen update gehad, maar gooit me eruit en opnieuw inloggen lukt ook niet echt. Meestal helpt dagje wachten, maar kan wel irritant zijn als je hier wilt gebruiken idd.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Wat gaat hier mis?? ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zS-TqNC53udzbUr0-dLLbzos_wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbOBIJVqy6mXphr01ukwtQwf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-06 15:10

MaNdM

1000-dingen-doekje

Oe oe oe die weet ik!

Je staat verkeerd om?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
MaNdM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Oe oe oe die weet ik!

Je staat verkeerd om?
:+
Ik niet, ik reed lekker in mijn 2 toen deze langszij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
gerrit105 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:42:
Android of iOS? Ik heb geen update (Android 11).
Android. En zojuist Polestar op de hoogte gebracht. Bij zijn weten is er géén nieuwe app versie...
en hij gaat het morgen op tafel gooien in een vergadering met hoge petten ( die ik niet meer gebruik icm Polestar APP ;) )

Dus ga ik morgen wel weer even proberen of het weer spontaan werkt.. (kan nu zelfs niet meer inloggen... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
AartJW schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Same here op Android. Geen update gehad, maar gooit me eruit en opnieuw inloggen lukt ook niet echt. Meestal helpt dagje wachten, maar kan wel irritant zijn als je hier wilt gebruiken idd.
pff, precies wat ik nu OOK heb.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
MaNdM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Oe oe oe die weet ik!

Je staat verkeerd om?
ROTFLMAO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Geen J kenteken dus geen echte eindbaas :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
NextMove (Duits) heeft in de longrange single motor gereden, met de 20 inch velgen en plus pakket.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Polestar 2 billiger: neue Varianten, mehr Förderung, Fahren, Laden, Reichweite, Kaufberatung

Dit is de beste review die ik tot nu toe gezien heb.
Opvallende zaken:
1) Voorwiel aandrijving werkt redelijk goed, geen doordraaiende wielen o.i.d. bij normale omstandigheden.
2) Er wordt een verbruikstest gedaan met 120 km/u, verbruik kwam uit op 20,6 kwh/100km (op 20 inch)
3) Bij het bespreken van de uitvoeringen werd nog de max. laadsnelheid vermeld. Dit was 116 kW voor de SR en 155 voor de LR. Die 116 is dus iets lager dan aangegeven in de Autoweek rijimpressie.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Aghanim schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:47:
[...]

Geen J kenteken dus geen echte eindbaas :+
_O- daarom laat ie zich rijden natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Kabel vergeten mee te nemen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pertinent
  • Laatst online: 14-01 17:06
Hierbij mijn ervaringen met ABRP vanuit Nederland naar Konstanz. Kort: wat n k%& app, ik heb mijn betaalde abonnement opgezegd.

Lang:
- alles van te voren gepland, dat heeft geen zin, zodra je gaat rijden en laadpalen bezet raken gaat de hele planning op de helling
- eerste voorstel om een laadstop te doen bij 42%, vertrokken met 100%. Leek mij laag
- vertrouw het algoritme zei ik tegen mijn vriendin, dat bleken profetische woorden te zijn
- met ABRP zie je alleen de volgende laadstop, niet de totale afstand en aankomsttijd. Dat gaf een informatie tekort, oh nee, vertrouw het algoritme
- nieuw voorstel komt binnen terwijl ik de afslag heb genomen van de snelweg om te gaan laden
- ABRP was steeds te laat bij de kruisingen of afslagen, kan ook aan de auto hebben gelegen
- via een provinciale weg terug naar een andere snelweg op naar het laadstation
- vertrouw het algoritme, ik zou aankomen met 23%
- vervolgens change of plans, 157 km doorrijden, WTF? Aankomen met 7%
- nieuwe laadstops worden hard ingevoegd, die kun je dus niet overrulen of bevestigen
- melding na 2 minuten: volgende 150 km 70 km/h rijden om de laadpaal te halen
- wat n zooitje was dit zeg, eerste keer wat langer stuk, wat n gekkigheid
- Google aangeslingerd en naar de volgende laadpaal gereden
- ABRP kun je niet uitzoomen tijdens de rit, dus geen idee welke kant we opgestuurd worden als de laadstop verandert
- via Google geladen en 2e kans ABRP
- volgende stop zelfde verhaal.
- eerder gestopt, dan wordt die laadpaal wel overgenomen en krijg je een advies hoe lang van ABRP daar te laden
- Google maps blijft vasthouden aan je laadstop als je die geselecteerd hebt en stuurt je dus eeuwig terug
- schakelen tussen Google, ABRP en Spotify moet ABRP opnieuw opstarten, you are not on the route, blablablabla, gewoon slecht
- tijdens laden komt de auto met het laad overzicht en is ABRP weer verdwenen en moet opstarten
- live waarde SOC wordt enkele keren niet goed over genomen

Ik vond het allemaal maar heel slecht werken. Geen idee hoe het werkt als de informatie niet live ge-update wordt, maar dit was niks. Dan maar wachttijd bij een paal, maar geen gedoe..

Ik stop er mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:45
pertinent schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:09:
Hierbij mijn ervaringen met ABRP vanuit Nederland naar Konstanz. Kort: wat n k%& app, ik heb mijn betaalde abonnement opgezegd.

Lang:
- alles van te voren gepland, dat heeft geen zin, zodra je gaat rijden en laadpalen bezet raken gaat de hele planning op de helling
- eerste voorstel om een laadstop te doen bij 42%, vertrokken met 100%. Leek mij laag
- vertrouw het algoritme zei ik tegen mijn vriendin, dat bleken profetische woorden te zijn
- met ABRP zie je alleen de volgende laadstop, niet de totale afstand en aankomsttijd. Dat gaf een informatie tekort, oh nee, vertrouw het algoritme
- nieuw voorstel komt binnen terwijl ik de afslag heb genomen van de snelweg om te gaan laden
- ABRP was steeds te laat bij de kruisingen of afslagen, kan ook aan de auto hebben gelegen
- via een provinciale weg terug naar een andere snelweg op naar het laadstation
- vertrouw het algoritme, ik zou aankomen met 23%
- vervolgens change of plans, 157 km doorrijden, WTF? Aankomen met 7%
- nieuwe laadstops worden hard ingevoegd, die kun je dus niet overrulen of bevestigen
- melding na 2 minuten: volgende 150 km 70 km/h rijden om de laadpaal te halen
- wat n zooitje was dit zeg, eerste keer wat langer stuk, wat n gekkigheid
- Google aangeslingerd en naar de volgende laadpaal gereden
- ABRP kun je niet uitzoomen tijdens de rit, dus geen idee welke kant we opgestuurd worden als de laadstop verandert
- via Google geladen en 2e kans ABRP
- volgende stop zelfde verhaal.
- eerder gestopt, dan wordt die laadpaal wel overgenomen en krijg je een advies hoe lang van ABRP daar te laden
- Google maps blijft vasthouden aan je laadstop als je die geselecteerd hebt en stuurt je dus eeuwig terug
- schakelen tussen Google, ABRP en Spotify moet ABRP opnieuw opstarten, you are not on the route, blablablabla, gewoon slecht
- tijdens laden komt de auto met het laad overzicht en is ABRP weer verdwenen en moet opstarten
- live waarde SOC wordt enkele keren niet goed over genomen

Ik vond het allemaal maar heel slecht werken. Geen idee hoe het werkt als de informatie niet live ge-update wordt, maar dit was niks. Dan maar wachttijd bij een paal, maar geen gedoe..

Ik stop er mee
toon volledige bericht
Misschien ook goed om je bevindingen even in het Android Automotive topic te posten? Aangezien het hier om een specifieke app voor AAOS gaat en anderen er ook wat aan hebben (en wellicht leest/kijkt er toevallig iemand mee met een ingang bij ABRP)...Of misschien heeft er iemand tips voor je zodat het beter kan werken...

Android Automotive

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Bij mij nu ook de koppeling tussen auto en Polestar-app opeens volledig verdwenen en als ik opnieuw probeer te koppelen krijg ik de melding: ‘oeps er is iets fout gegaan. Probeer het nog eens’. In de auto krijg ik de melding ‘koppeling geannuleerd vanwege een technisch probleem’. En ook in het systeem schermmenu kan ik niets ‘aanklikken’ om instellingen aan te passen/wijzigen. Hebben anderen dit ook? Dus digital keyfunctie volledig verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jehanthar op 28-07-2021 12:42 ]

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Bij mij is de koppeling ook om zeep in de app, maar in de auto is mijn telefoon nog gekoppeld en die kan ik alleen in de app ontkoppelen.

Onvoorstelbaar hoe kneuzig dat bedacht is. Als workaround een 2e profiel aanmaken, admin maken, eerste profiel verwijderen en ALLES in het nieuwe profiel opnieuw instellen is voor nu de enige oplossing bij mij.

Dat gaat niet gebeuren, want ik wil mijn Flitsmeister niet kwijt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Jehanthar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:39:
Bij mij nu ook de koppeling tussen auto en Polestar-app opeens volledig verdwenen en als ik opnieuw probeer te koppelen krijg ik de melding: ‘oeps er is iets fout gegaan. Probeer het nog eens’. In de auto krijg ik de melding ‘koppeling geannuleerd vanwege een technisch probleem’. En ook in het systeem schermmenu kan ik niets ‘aanklikken’ om instellingen aan te passen/wijzigen. Hebben anderen dit ook? Dus digital keyfunctie volledig verdwenen.
Yep hier ook de koppeling verdwenen in de app.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-06 21:57
Hier ook ineens weg sinds gister. Vorige week nog een update gehad van de dealer en toen werkte alles nog steeds, nu ineens de melding "Meld je aan voor verbinding met je auto".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ah, was hem ook kwijt in de app, dus inderdaad profiel verwijderd, opnieuw gekoppeld. Hoewel de app nog steeds geen info weet op te halen.
Voelt bijna niet als een beta, maar meer Alpha status aan. Had toch wel verwacht dat ze verder waren.... Nog even afgezien van dat de app "altijd" je locatie nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen functioneren 8)7
Ding verbruikt op 24 uur gewoon ruim 20% van m'n accu terwijl ik hem minder open heb dan Whatsapp, die amper 5% gebruikt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
Ze hebben weer storing...

Ik heb wéér gebeld, met wanneer dat gekl@@t nu eens afgelopen is.
Een beetje schoolverlater (met mooie cijfertjes) draait zó een APPIE in elkaar..
en Polestar/Volvo na een jaar nog aanmodderen.
Polestar ONWAARDIG....en dan... HOE lang nog??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
Fladder80 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:02:
Ah, was hem ook kwijt in de app, dus inderdaad profiel verwijderd, opnieuw gekoppeld. Hoewel de app nog steeds geen info weet op te halen.
Voelt bijna niet als een beta, maar meer Alpha status aan. Had toch wel verwacht dat ze verder waren.... Nog even afgezien van dat de app "altijd" je locatie nodig heeft om fatsoenlijk te kunnen functioneren 8)7
Ding verbruikt op 24 uur gewoon ruim 20% van m'n accu terwijl ik hem minder open heb dan Whatsapp, die amper 5% gebruikt....
Als je digital key niet gebruikt kun je dat altijd locatie gebruiken gewoon uitzetten en werkt het prima met klimaat, accu checken e.d. Scheelt inderdaad een flinke slok aan accu. Heb wel Android overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:48
Er schijnt een wereldwijde uitval te zijn en je kunt ook niet opnieuw koppelen. Digital key lijkt wel gewoon te blijven werken. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:37:
[...]

Er schijnt een wereldwijde uitval te zijn en je kunt ook niet opnieuw koppelen. Digital key lijkt wel gewoon te blijven werken. Tja..
Ja dat viel mij op dat mijn Digital Key 'Connected' aangaf. Maar die melding is inmiddels ook foetsie.

Nou ja. We zien het wel. Tegen de tijd dat ik toe ben aan een nieuwe auto, hebben ze 'm vast stabiel. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 12:45
GuiltyNL schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:52:
Bij mij is de koppeling ook om zeep in de app, maar in de auto is mijn telefoon nog gekoppeld en die kan ik alleen in de app ontkoppelen.

Onvoorstelbaar hoe kneuzig dat bedacht is. Als workaround een 2e profiel aanmaken, admin maken, eerste profiel verwijderen en ALLES in het nieuwe profiel opnieuw instellen is voor nu de enige oplossing bij mij.

Dat gaat niet gebeuren, want ik wil mijn Flitsmeister niet kwijt. :D
Die gaat denk ik ook niet werken. Niet doen dus. Heb hetzelfde. Heb een derde profiel aangemaakt en deze werkt ook niet. Ook niet op een andere derde telefoon. Gek genoeg werkt de app nog wel op het tweede profiel met de tweede telefoon, maar daar kreeg ik de digital key nooit werkend.
De app werkte de afgelopen weken eigenlijk wel goed, maar wordt wel heel droevig van wat er vandaag allemaal gebeurt: app werkt niet meer, foutmeldingen bij laden en bij verschillende dingen testen ging ook het alarm nog af (Wat een takkeherrie zeg)

Heb toch wel mijn bedenkingen over de kwaliteit van de software engineers bij Polestar.
Wat een baggerzooi.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Cello66 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:04:
[...]
Heb toch wel mijn bedenkingen over de kwaliteit van de software engineers bij Polestar.
Wat een baggerzooi.
Ze hadden al niet veel credits bij mij over, maar dit is een beetje in de hoek van 'when the fail is too big'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FW423130
Net met support contact gehad. Voor degenen die nog geen 2124 hebben ontvangen, nog weekje wachten en als je dan niks hebt ontvangen wordt het een bezoekje aan de dealer.

Ze zijn bekend met de huidige problemen in de app en de DK. Hij ligt er weer uit. Er zou met man en macht aan gewerkt worden. En er wordt weer gerefereerd aan de Beta versie. Wekt bij mij niet heel veel vertrouwen. Ben benieuwd of en wanneer het Beta predikaat eraf gaat en of ik met deze ervaringen ooit zonder sleutel een lange reis durf te maken. Heb trouwens een jaar geleden niet betaald voor een Beta versie maar voor een werkende app en DK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
gerrit105 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Als je digital key niet gebruikt kun je dat altijd locatie gebruiken gewoon uitzetten en werkt het prima met klimaat, accu checken e.d. Scheelt inderdaad een flinke slok aan accu. Heb wel Android overigens.
Ah, thanks, dat wist ik niet en de digital key was mij nog iets te onbetrouwbaar gebleken om volledig op te vertrouwen.
Dan ga ik dat ook maar even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Gisteren volledige uitval van de TCAM en de reset werkt niet meer (enkele weken geleden nog wel). Ik zit nog op P2116 en nu dus bij de dealer voor een update en hopelijk daarna weer 4g en navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
FW423130 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:20:
Net met support contact gehad. Voor degenen die nog geen 2124 hebben ontvangen, nog weekje wachten en als je dan niks hebt ontvangen wordt het een bezoekje aan de dealer.

Ze zijn bekend met de huidige problemen in de app en de DK. Hij ligt er weer uit. Er zou met man en macht aan gewerkt worden. En er wordt weer gerefereerd aan de Beta versie. Wekt bij mij niet heel veel vertrouwen. Ben benieuwd of en wanneer het Beta predikaat eraf gaat en of ik met deze ervaringen ooit zonder sleutel een lange reis durf te maken. Heb trouwens een jaar geleden niet betaald voor een Beta versie maar voor een werkende app en DK.
Het "app" team is nog met... vakantie.... dus wachten tot ze terug zijn,
daarna kijken wat er is,
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen... en wellicht met 2 a 3 maanden "verbeteringen" !!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cello66
Hansieo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:16:
[...]

daarna kijken wat er is,
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
Ik zou het app team nog langer met vakantie sturen en dan met een ander team opnieuw beginnen.
Slechter kan bijna niet. Het kan toch bijna niet anders dan dat er andere problemen zijn dan de basic software matige…..
6 simpele api calls op een centrale server en een appje bouwen die de api’s aanroept en dan ook nog een digital key functie op basis van bluetooth 🙀. Bizar als je er over gaat nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Net de fout gemaakt om de gok te nemen om de app te openen en ben nu inderdaad ook de koppeling kwijt. De stappen met een nieuw admin profiel en dan de koppelingen weer te zien krijgen in de app werkt ook niet. Klinkt inderdaad als een storing. Maar dat zit niet in de app en ook niet in de auto software, want die zijn beide niet recent geüpdatet. Ze zullen wel een verkeerde release hebben gedaan op een van de tussenliggende systemen. Ik ken de details natuurlijk niet dus wil niet te snel oordelen, maar goed testen lijkt me toch een fundamenteel onderdeel van iedere release op welk van de systemen in de keten dan ook 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
gerrit105 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:30:
Net de fout gemaakt om de gok te nemen om de app te openen en ben nu inderdaad ook de koppeling kwijt. De stappen met een nieuw admin profiel en dan de koppelingen weer te zien krijgen in de app werkt ook niet. Klinkt inderdaad als een storing. Maar dat zit niet in de app en ook niet in de auto software, want die zijn beide niet recent geüpdatet. Ze zullen wel een verkeerde release hebben gedaan op een van de tussenliggende systemen. Ik ken de details natuurlijk niet dus wil niet te snel oordelen, maar goed testen lijkt me toch een fundamenteel onderdeel van iedere release op welk van de systemen in de keten dan ook 7(8)7
Het lijkt erop dat een programmeur heel de database heeft gewiped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FW423130
Het is inderdaad kommer en kwel. Gelukkig maakt het rijden veel goed. Polestar en Volvo afficheren zich graag als premium merk, maar dit is niet een premium merk waardig.
Inmiddels is de auto een jaar op de markt , de functionaliteit is vanaf het begin meeverkocht en ze hebben het nog
niet onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Als je het mij vraagt dat lijkt het erop dat het een combinatie is van een hardware probleem en diverse nogal grove pogingen om er softwarematig omheen te werken. Een paar gevallen van botte bijl in de hoop dat het dan nu de goede kant op gaat. Ook als het zou betekenen dat alle users opnieuw moeten beginnen.

Het zou mij overigens niks verbazen als we de digital key nooit stabiel krijgen op “oudere” modellen. Ben benieuwd waar dit heen zal gaan.

Ik blijf voorlopig lekker de sleutel gebruiken en heb deze wat luxer gemaakt met wat leer.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
MaNdM schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:00:
Als je het mij vraagt dat lijkt het erop dat het een combinatie is van een hardware probleem en diverse nogal grove pogingen om er softwarematig omheen te werken. Een paar gevallen van botte bijl in de hoop dat het dan nu de goede kant op gaat. Ook als het zou betekenen dat alle users opnieuw moeten beginnen.

Het zou mij overigens niks verbazen als we de digital key nooit stabiel krijgen op “oudere” modellen. Ben benieuwd waar dit heen zal gaan.

Ik blijf voorlopig lekker de sleutel gebruiken en heb deze wat luxer gemaakt met wat leer.
Ironisch genoeg is de digital key nog steeds functioneel. Deze werkt blijkbaar “offline” en is niet afhankelijk van een server connectie :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Rene schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Ironisch genoeg is de digital key nog steeds functioneel. Deze werkt blijkbaar “offline” en is niet afhankelijk van een server connectie :+
En sinds wanneer is deze zo stabiel dat je daadwerkelijk de sleutel niet meer nodig hebt? En dan bedoel ik stabiel voor iedereen.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
MaNdM schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:07:
[...]

En sinds wanneer is deze zo stabiel dat je daadwerkelijk de sleutel niet meer nodig hebt? En dan bedoel ik stabiel voor iedereen.
Dat weet ik niet. Ik gebruik sinds levering in mei alleen de digital key. Werkt tot nu toe prima (even afkloppen natuurlijk). Maar ik ben dan ook N+1 en ik geloof iedereen die er problemen mee heeft.

Wat polestar echter zou sieren is een “status” page te creëren. Dan zouden ze een hoop discussie voor zijn.

Op dit moment is het gewoon k*t met peren zoals het werkt, het ingesteld moet worden, en het gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Rene schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Dat weet ik niet. Ik gebruik sinds levering in mei alleen de digital key. Werkt tot nu toe prima (even afkloppen natuurlijk). Maar ik ben dan ook N+1 en ik geloof iedereen die er problemen mee heeft.

Wat polestar echter zou sieren is een “status” page te creëren. Dan zouden ze een hoop discussie voor zijn.

Op dit moment is het gewoon k*t met peren zoals het werkt, het ingesteld moet worden, en het gecommuniceerd wordt.
Een statuspagina hoeft voor mij niet zozeer. Maar een open en eerlijk verhaal over wát precies de problemen zijn zou ze erg sieren. Beetje de insteek dat ze de community de gelegenheid geven om met oplossingen te komen. Om hulp vragen is geen zwaktebod. Zoiets.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
Rene schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:09:
[...]

Jij durft met alleen de DK. Petje af. Trillseeker? Rijd je de P2 ook altijd leeg tot 0.5%?

Of zou het toch iets met de hardware in de latere modellen te klein hebben? Mei is relatief nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-06 18:59
MaNdM schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:00:

Het gaat nooit stabiel worden. Zeker met zoveel merken telefoons en verschillende hardware. Als het wel stabiel is heb ik allang een andere auto :) Ik geloof er niet meer in. Het wordt tijd voor een class action lawsuit 😉 Wie doet er mee 8)7 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Music op 28-07-2021 18:37 ]

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
Rene schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 18:05:
[...]

Dat klopt. De digital key in de app communiceert met de auto via bluetooth. Alleen het eenmalig opzetten van de digital key vereist een app/server/auto verbinding. Ik denk dat de auto de digitale sleutel (token) aanmaakt op basis van een combinatie van auto cerificaat sleutel, Polestar ID (de wie) en de app ID (waarschijnlijk ook een certificaat) op de telefoon zelf (de wat). De bluetooth communicatie gebruikt een vorm van communicatie (met meerdere kanalen) waardoor relay attack niet mogelijk is. Allemaal zeer basale authenticatie techniek.

Ik wist dus niet dat mijn digital key nog werkte, was namelijk niet bij de auto en wilde de climate control op afstand aanzetten. Ze hebben echter het digital key achter de “beheren” knop gezet en die vereist een server connectie met je Polestar-ID en die werkte niet. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornholio24
Lawsuits en statuspagina's ... klinkt erg populistisch allemaal, maar weinig effectief. Noem een auto fabrikant met zo'n pagina.

En met al die negatieve energie en kosten die een rechtzaak met zich meebrengt, wat denk je ermee te bereiken? Polestar, net als elk ander bedrijf, houdt de wat minder schone was achter de schermen en zullen het met de tijd echt wel oplossen.... of niet.

Tot die tijd kan je ook gewoon de meegeleverde sleutel gebruiken, toch?!

Heeft ook wel iets nostalgisch ;)

[ Voor 5% gewijzigd door cornholio24 op 28-07-2021 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Het zou ze inderdaad sieren om met een bericht te komen met wat uitleg, maar als blijkt dat een persoon een oepsie gedaan heeft en de database gewiped heeft, is dat niet iets dat je publiekelijk wilt maken. :+

Natuurlijk wel allemaal vervelend als dit vanaf het begin af aan beloofd is (en je er ook voor betaald hebt). Ik hoop toch echt dat deze issues voorbij zijn zodra ik de auto in ontvangst mag nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
cornholio24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:08:
Lawsuits en statuspagina's ... klinkt erg populistisch allemaal, maar weinig effectief. Noem een auto fabrikant met zo'n pagina.

En met al die negatieve energie en kosten die een rechtzaak met zich meebrengt, wat denk je ermee te bereiken? Polestar, net als elk ander bedrijf, houdt de wat minder schone was achter de schermen en zullen het met de tijd echt wel oplossen.... of niet.

Dat is allemaal leuk als je nog in de afwachtende fase zit om je Polestar te krijgen. Die ben ik ondertussen wel voorbij ;)

De optelsom van levering 5x uitstellen (van mei naar september), op de dag van levering afgebeld worden met een leugen, een P2 die bij levering al schade heeft, terugroepacties, matig verbruik, Android wat niks toevoegt, ontbreken Apple CarPlay, wegvallende LTE en GPS in het begin en de App/Digital Key geven een erg matige schil om deze super auto heen.

Ik denk dat de fabriek en Polestar niet in hetzelfde gebouw zitten. De auto is top gebouwd, alles wat Polestar HQ is zuigt enorm. Van R&D tot aftersales tot communicatie.

Het is uiteindelijk allemaal bijzaak. De auto is fantastisch maar het is ergens jammer dat PS hiermee weg kan komen. Heb me er zelf bij neergelegd en accepteer dat dit het is. Ik verwacht ook niet veel nieuwe features meer.

Dit is de 4e auto die ik vanaf launch heb en geen enkele andere (Audi, SEAT, Peugeot) heeft serieuze problemen gekend in het eerste jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 28-07-2021 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Hansieo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:16:
[...]

daarna kijken wat er is,
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
dingen testen
dingen proberen,
Deden ze dit maar zo. Ik krijg het idee dat er op een gegeven moment één wakker wordt en denkt: laat ik nou vandaag is 5 minuten gaan werken.
Schrijft 3 regels code - test helemaal niets en hoppa ci/cd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-06 11:42
Hier ook geen koppeling van de app met de P2 meer. Dus ook geen remote climate control... Okay het weercis deze week wat minder maar als de zon schijnt is het toch fijn dat de voorkoeling wel geactiveerd kan worden.
Hoe kan dit zo 'spontaan' gebeuren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
@Aghanim

Ik begrijp je standpunt volledig. Al weiger ik te geloven dat jouw (matige) ervaringen de ervaringen zijn van de gemiddelde ps2 gegadigde / berijder.

Klinkt eerder dat Mr. Murphy overmatig bij je is langsgeweest.

Misschien heb ik het mis. Time will tell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
cornholio24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:04:
@Aghanim

Ik begrijp je standpunt volledig. Al weiger ik te geloven dat jouw (matige) ervaringen de ervaringen zijn van de gemiddelde ps2 gegadigde / berijder.

Dat is inderdaad het probleem van de Tweaker autoforums: helaas totaal niet representatief en vooral bezocht door mensen die een probleem ervaren en hopen op een magische tovertruc die het probleem oplost. Maar dat is nou juist soms de humor. Verbaas je niet als hier iemand met een lekke band vraagt hoe het in vredesnaam kan dat die Polestar pruts-software die niet automatisch plakt of op zijn minst aangeeft of er nou een schroef of toch een spijker in zit. ‘Want auto van 60k+, want al zo lang beloofd, want alle andere merken kunnen dat al’

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 28-07-2021 21:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat een groot deel van mijn ervaringen (bestelproces, gebrek aan communicatie, uitstel leveringen, wegvallen LTE en GPS etc.) voor een grote groep berijders gelden en daarmee geen uitzondering zijn. Gelukkig heb ik zelf geen 12V accu probleem gehad.

Polestar heeft bij levering ook excuses gemaakt aan deze groepen berijders over het gebrek aan professionaliteit op sommige gebieden.

Het zal nu waarschijnlijk wel een stuk beter zijn maar de puntjes mogen nog we op de i :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:
Ik denk dat een groot deel van mijn ervaringen (bestelproces, gebrek aan communicatie, uitstel leveringen, wegvallen LTE en GPS etc.) voor een grote groep berijders gelden en daarmee geen uitzondering zijn. Gelukkig heb ik zelf geen 12V accu probleem gehad.

Polestar heeft bij levering ook excuses gemaakt aan deze groepen berijders over het gebrek aan professionaliteit op sommige gebieden.

Het zal nu waarschijnlijk wel een stuk beter zijn maar de puntjes mogen nog we op de i :)
Wilde jouw problemen absoluut niet kleiner maken en je bent vast geen uitzondering maar het forum hier blijft wat mij betreft geen goede afspiegeling. Er zijn duizenden Polestar rijders waarvan er hier misschien nog geen honderd actief zijn bij tweakers. En ik moet soms echt lachen om de problemen die mensen hier posten en dan serieus lijken te verwachten dat iemand zegt: 3x op de toeter, twee slagen aan het stuur draaien en je alarmlichten aan en dan is het opgelost. Ipv gewoon de Volvo dealer aan zijn jas trekken als er een bonkend geluid uit je achterwiel komt.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 28-07-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:44
Aghanim schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:56:

Heb alles meegemaakt wat jij ook had + Water-gate. Drama.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:05:
[...]
En ik moet soms echt lachen om de problemen die mensen hier posten en dan serieus lijken te verwachten dat iemand zegt: 3x op de toeter, twee slagen aan het stuur draaien en je alarmlichten aan en dan is het opgelost. Ipv gewoon de Volvo dealer aan zijn jas trekken als er een bonkend geluid uit je achterwiel komt.
_O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jehanthar
@jthzz je vergeet 1 ding in je wat cynische sneer naar anderen nl. dat de oplossingen die op dit en andere forums door ervaringen van de dagelijkse Polestargebruikers naar voren zijn gebracht vaak sneller hielpen dan wachten tot er via CS een afspraak met een dealer was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music

Dacht dat de emoticons wel duidelijk waren. Niet al te serieus nemen. Neemt niet weg dat het echt wel heel slecht is. Zie het bericht van @Aghanim alleen al. Het is bij een hoop mensen echt niet goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
cornholio24 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:04:
@Aghanim

Bij ons in het bedrijf zijn er een 7/8 tal Polestar leasers waaronder ik. Geen enkele is zonder issues afgeleverd. Ik denk echt dat het er meer zijn dat je denkt. Het begon al goed met de terugroep actie van de inverters waar alle auto's het euvel hadden. En ja het komt voor bij andere automerken maar alles te samen is het eigenlijk niet best. Het is dat de auto en de ervaring een groot deel goed maken anders had ik er heel snel vanaf gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:09:
@jthzz je vergeet 1 ding in je wat cynische sneer naar anderen nl. dat de oplossingen die op dit en andere forums door ervaringen van de dagelijkse Polestargebruikers naar voren zijn gebracht vaak sneller hielpen dan wachten tot er via CS een afspraak met een dealer was gemaakt.
Cynisch? O-)
Ik help graag, zelfs als het meestal gevalletjes RTFM of RTFpolestarsupportpagina zijn over hoe telefoon koppelen (antwoord: nu even niet) of hoe je het display kunt resetten. Maar sommige problemen zijn echt zo duidelijk voer voor de dealer, dat bedoelde ik. En ik heb het maar 1x nodig gehad maar kon zo langskomen, hoefde echt geen afspraak via CS te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 29-07-2021 07:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FW423130
Net bericht van support ontvangen dat berijders die de OTA 2124 niet hebben ontvangen, langs de dealer moeten. Er is dan iets niet goed gegaan in het OTA proces. .

Hij meldde ook dat als de app weer werkt, de gehele installatie opnieuw zal moeten plaats vinden, incl profielen verwijderen en opnieuw aanmaken om niet in de loop te komen.

Hoop gedoe .... en voor veel berijders niet heel duidelijk hoe je dit moet doen. Een goed stappenplan zou helpen straks. Ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ondertussen gaat Kris Rifa de komende dagen de filmpjes posten van zijn roadtrip met de P2 SMLR dwars door Europa: van Noorwegen t/m de Italiaanse Riviera en weer terug (4500km). Denk leuk voor de P2 vakantiegangers onder ons om ter voorbereiding eens te kijken hoe hij dit ervaart!

YouTube: Driving The Polestar 2 From Norway To The Italian Riviera | DAY 1 | ...

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
FW423130 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:38:
Net bericht van support ontvangen dat berijders die de OTA 2124 niet hebben ontvangen, langs de dealer moeten. Er is dan iets niet goed gegaan in het OTA proces. .

Hij meldde ook dat als de app weer werkt, de gehele installatie opnieuw zal moeten plaats vinden, incl profielen verwijderen en opnieuw aanmaken om niet in de loop te komen.

Hoop gedoe .... en voor veel berijders niet heel duidelijk hoe je dit moet doen. Een goed stappenplan zou helpen straks. Ben benieuwd.
Nou, als ze bij Polestar development al zo lopen te klungelen zet ik niet mijn geld in op een supportmedewerker hier in Nederland die nu al even zal vertellen hoe we het straks moeten oplossen. Eerst maar eens een afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Niet om steeds op het verbruik terug te komen maar waar ik met heel rustig rijden maandag met 26.5kWh de snelweg op ging was het vandaag 21.5kWh terwijl ik juist een paar sprintjes heb gedaan (accu moest een keer tot < 5% leeg). Lijkt soms echt geen pijl op te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Ter info:

Even in en uitloggen in de app en alles werkt weer.

Je hoeft dus niet alles opnieuw in te stellen :) (ook niet in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
Inderdaad. Het werkt nu weer. Gisteren hielp dat uit- en inloggen nog niet. Nu wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:13
De app werkt hier weer zonder in en uit loggen. Lijkt er op dat ze het gefixed hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Rene schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:36:
Ter info:

Even in en uitloggen in de app en alles werkt weer.

Je hoeft dus niet alles opnieuw in te stellen :) (ook niet in de auto).
Bij mij (nog?) niet, ik krijg onder "Beheren" wel weer de gekoppelde telefoons te zien, maar het eerste tabblad, die met het autologo, is niet terug, ook niet na herhaaldelijk in- en uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Yep hier ook weer alles terug na opnieuw inloggen. Is er toch iemand zo slim geweest om een backupje van de database terug te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:06:
[...]

Bij mij (nog?) niet, ik krijg onder "Beheren" wel weer de gekoppelde telefoons te zien, maar het eerste tabblad, die met het autologo, is niet terug, ook niet na herhaaldelijk in- en uitloggen.
Hier hetzelfde idd na in- en uitloggen + refreshen zie ik de gekoppelde telefoons. De rest nog niet en lijkt idd een DB teruggezet te worden (aanname)...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caswie
  • Laatst online: 10-12-2023
Die van mij (LRSM met trekhaak) is vorige week door de leasemaatschappij besteld. Zojuist mijn Polestar ID ontvangen, en in de app zie ik een verwachte levering in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Caswie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:33:
Die van mij (LRSM met trekhaak) is vorige week door de leasemaatschappij besteld. Zojuist mijn Polestar ID ontvangen, en in de app zie ik een verwachte levering in November.
Gefeliciteerd! Succes met wachten op je P2. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Aghanim schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:36:
Niet om steeds op het verbruik terug te komen maar waar ik met heel rustig rijden maandag met 26.5kWh de snelweg op ging was het vandaag 21.5kWh terwijl ik juist een paar sprintjes heb gedaan (accu moest een keer tot < 5% leeg). Lijkt soms echt geen pijl op te trekken.
JA, dat hebben wij ook soms. Een tijdje geprobeert om zuiniger weg te rijden, maar dat lijkt averechts te werken, in het begin lekker doorrijden en een paar spirntjes (accu wordt warm) en daarna rustiger lijkt een betre resultaat te geven dan de hele weg rustig rijden. (Wel bij wat koudere temperaturen 15-20 graden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 07:00

Ondertussen is het Polestar toch een soort van gelukt om een "status pagina" te maken op een normaal bereikbare plek, er staat nu in ieder geval een melding op https://www.polestar.com/nl/polestar-support/ (geen idee sinds wanneer, grote kans pas sinds vandaag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWZ_VIr9GteGFe6W7sw_U18vC7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FE3YBF4H9jOW9kR5iJ18J8lc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
@Caswie

Congrats!

Je zegt polestar ID ontvangen.... hoor je die van de lease maatschappij te krijgen?

Dacht zelf aanmaken en later je auto eraan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
In mijn geval had de leasemaatschappij bij het bestellen mijn e-mailadres opgegeven. Ik kreeg een mail van Polestar om een ID aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Aghanim schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:36:
Denk dat het te maken heeft met de temperatuur van de accu, door die paar sprintjes komt die natuurlijk veel beter op temperatuur. Verklaart misschien waarom je op andere dagen minder goede cijfers haalt? Probeer eens een weekje regelmatig wat sprintjes te trekken aan het begin van een rit. Ben wel benieuwd of je dan consistent lagere cijfers haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Jehanthar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:41:
Inderdaad. Het werkt nu weer. Gisteren hielp dat uit- en inloggen nog niet. Nu wel
Grappig. Bij mij helaas niet, inloggen en uitloggen werkt niet. Alles is ontkoppeld. Ergens verbaasd het me niet >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Nu online
Ik merkte ook iets raars gisteravond.

Na een snellaadsessie van 28-82% ben ik naar de camping gereden. Eenmaal aangekomen de auto geparkeerd met 80%. Ca 20 minuten later pak ik iets uit de auto en heb ik opeens 82% SOC (en +20 op de GOM)

Best raar want je zou denken dat een afkoelende accu juist minder SOC zou gamebedrijf vanwege de toenemende weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
arwindezeeuw schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:33:
[...]

Ondertussen is het Polestar toch een soort van gelukt om een "status pagina" te maken op een normaal bereikbare plek, er staat nu in ieder geval een melding op https://www.polestar.com/nl/polestar-support/ (geen idee sinds wanneer, grote kans pas sinds vandaag)

[Afbeelding]
Het pijltje achter de tekst suggereert dat je verder kunt klikken naar meer uitleg, maar die knop gaat helaas naar de algemene support pagina.

Pagina: 1 ... 7 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.