cool laat maar weten hoe dat ging.
Hier wordt gerefereerd naar een 150kw lader, niet dat de auto met 150 KW laad. Beide accus doen er ook 40 minuten over om 80% geladen te worden, dus reken er maar op dat de sr langzamer laad dan de lr.cornholio24 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:02:
[...]
Als ik kijk op de ps site kan ook een sr sm met 150kW laden....
https://www.polestar.com/...andard-range-single-motor
[ Voor 0% gewijzigd door Cheetar op 21-07-2021 22:18 . Reden: Typo ]
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Hier sinds twee dagen geen internet en GPS meer. Reboot van infotainment (home button) en TCAM (via voorruit ontwasemen) geen effect. Meerdere keren ook kort na elkaar geprobeerd.
Dealer gebeld en hij gaf aan dat er een update klaarstaat voor de TCAM die ongeveer drie kwartier duurt. Vrijdag even erop laten zetten. Eerder eigenlijk nooit echt problemen gehad, behalve de collectieve uitval eind vorig jaar.
Wat raak je toch eigenlijk snel ge/verwend aan de internetverbinding 😎
Dealer gebeld en hij gaf aan dat er een update klaarstaat voor de TCAM die ongeveer drie kwartier duurt. Vrijdag even erop laten zetten. Eerder eigenlijk nooit echt problemen gehad, behalve de collectieve uitval eind vorig jaar.
Wat raak je toch eigenlijk snel ge/verwend aan de internetverbinding 😎
Zou inderdaad ook niet heel gek zijn. Dat vermogen wordt verdeeld over alle accu cellen en daar heeft ie er minder van. Grote kans dat die maximale laadsnelheid stijgt met meer cellen, afhankelijk van waar de bottleneck zit natuurlijk. Accu capaciteit van de SR / 125 * 150 en je zit aan de bruikbare accu capaciteit van de long range, dus lijkt te kloppen.Cheetar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:16:
[...]
Hier wordt gerefereerd naar een 150kw lader, niet dat de auto met 150 KW laad. Beide accus doen er ook 40 minuten over om 80% geladen te worden, dus reken er maar op dat de sr langzamer laad dan de lr.
Het staat er idd niet duidelijk. Ev database heeft het ook over 125kW, dus je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.Cheetar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:16:
[...]
Hier wordt gerefereerd naar een 150kw lader, niet dat de auto met 150 KW laad. Beide accus doen er ook 40 minuten over om 80% geladen te worden, dus reken er maar op dat de sr langzamer laad dan de lr.
https://ev-database.nl/au...andard-Range-Single-Motor
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Nu zag ik laatst bij iemand FlitsNav ....
Helaas zie ik die nog steeds niet terug in het overzicht. Hoe krijg ik die ook? (wachten?)
Helaas zie ik die nog steeds niet terug in het overzicht. Hoe krijg ik die ook? (wachten?)

Hebben meer mensen sinds de laatste update dat de BT verbinding véél frequenter niet wordt hersteld bij het instappen? Waar dat vanaf december niet of misschien 1x was gebeurd heb ik het sinds de update volgens mij al een keer of 4 gehad.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Bedoel je FlitsMeister? Die is per ongeluk gereleaset en weer ingetrokken.Kohen schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:27:
Nu zag ik laatst bij iemand FlitsNav ....
Voor degenen die zich bezig houden met range. Ik rij niet al te vaak grote afstanden over de snelweg, maar afgelopen dinsdag had ik het geluk een ritje Almelo - Tilburg te mogen doen en weer terug. Uiteraard was ik benieuwd of dat te doen was op 1 lading (170 km enkele reis + woon werkverkeer 5 km enkele reis).
Model
Polestar 2 - Long range Dual Motor - 19"
Verbruik
De auto opgeladen tot 90%. Bij thuiskomst had ik nog 10% over. Dus 80% van mijn capaciteit gebruikt voor 350 km. De meter in de auto gaf een gemiddeld verbruik van 17,7 aan per 100 km (wat klopt als je kijkt naar batterij capaciteit en percentage gebruikt).
Rijstijl
Ik heb de gewoonte om bijna alles op de adaptive cruise control te rijden (ja ook op 50 en 70 wegen). Alle hulpsystemen staan aan. Airco staat aan. Op de gehele rit de rem 1 keer gebruikt, verder alles met one pedal drive. Op de snelweg bijna alles standaard op cruise control op 105 km/h. Bij het inhalen van auto's wel accelereren tot 120 om vlotter in te halen. Stoplichten sta ik standaard links en rij ik vlot door het verkeer.
Over het algemeen hou ik me aan alle geldende snelheidslimieten, op wat acceleraties bij inhalen na. Remmen en accelereren laat ik grotendeels door de auto doen met ACC.
In eerste instantie dacht de boordcomputer dat ik het niet zou redden. Maar al snel lieten de cijfers zien dat ik het ruim zou halen.
Model
Verbruik
De auto opgeladen tot 90%. Bij thuiskomst had ik nog 10% over. Dus 80% van mijn capaciteit gebruikt voor 350 km. De meter in de auto gaf een gemiddeld verbruik van 17,7 aan per 100 km (wat klopt als je kijkt naar batterij capaciteit en percentage gebruikt).
Rijstijl
Ik heb de gewoonte om bijna alles op de adaptive cruise control te rijden (ja ook op 50 en 70 wegen). Alle hulpsystemen staan aan. Airco staat aan. Op de gehele rit de rem 1 keer gebruikt, verder alles met one pedal drive. Op de snelweg bijna alles standaard op cruise control op 105 km/h. Bij het inhalen van auto's wel accelereren tot 120 om vlotter in te halen. Stoplichten sta ik standaard links en rij ik vlot door het verkeer.
Over het algemeen hou ik me aan alle geldende snelheidslimieten, op wat acceleraties bij inhalen na. Remmen en accelereren laat ik grotendeels door de auto doen met ACC.
In eerste instantie dacht de boordcomputer dat ik het niet zou redden. Maar al snel lieten de cijfers zien dat ik het ruim zou halen.
Klinkt goed. Van welke fabrikagedatum is je P2?MarvinOA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:38:toon volledige bericht
Voor degenen die zich bezig houden met range. Ik rij niet al te vaak grote afstanden over de snelweg, maar afgelopen dinsdag had ik het geluk een ritje Almelo - Tilburg te mogen doen en weer terug. Uiteraard was ik benieuwd of dat te doen was op 1 lading (170 km enkele reis + woon werkverkeer 5 km enkele reis).
Model
Verbruik
Rijstijl
Mijn CC setting voor 100 km/u is trouwens altijd 110 op de teller. Keer gecheckt met FM en dan zit je nog binnen de marge om geen boete te krijgen.
Ik krijg toch het gevoel dat er een verband te zien is tussen 19" en 20" en het verbruik. Dat dit stiekem een flink stuk meer impact heeft dan de range calculator doet vermoeden.
Op ritten zoals @MarvinOA aangeeft (die als ik het goed heb als één van de eersten een P2 had) doe ik rond de 20.5kWh - 21.5kWh.
Op ritten zoals @MarvinOA aangeeft (die als ik het goed heb als één van de eersten een P2 had) doe ik rond de 20.5kWh - 21.5kWh.
Nice, dat is 438km range. Als je hem tot 0% zou leeg rijden. Dat doet volgens mij niemand, maar tot 5% durf ik ondertussen wel omdat ik de Google Maps voorspelling wel vertrouw. 5% is een marge van ong 20km.MarvinOA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:38:toon volledige bericht
Model
Verbruik
Rijstijl
Same here qua verbruik en dan klopt het wel redelijk met de 15% additioneel verbruik bij 20" wielen:Aghanim schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:39:
Ik krijg toch het gevoel dat er een verband te zien is tussen 19" en 20" en het verbruik. Dat dit stiekem een flink stuk meer impact heeft dan de range calculator doet vermoeden.
17,7kWh + 15% = 20,4kWh
Kijk je naar de banden dan is de 19" (PRIMACY 4 A DT) een label A en de 20" (PremiumContact 6) een label B. De verschillen tussen A en B is slechts 0,1liter op 100km en kan het grote verschil dus ook niet verklaren. Verschil tussen label A en E is maximaal 7,5%.
[ Voor 18% gewijzigd door AartJW op 22-07-2021 12:04 ]
P2 LRDM Thunder 20"
Die range calculator is sowieso ontzettend blijvend onbetrouwbaar. Het verschil in range tussen 25 graden en 5 graden is natuurlijk ook een beetje om te gillen. Zogenaamd 20 kilometer minder range tussen 5 en 25 graden... Maak daar maar rustig 120 kilometer minder range van.Aghanim schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:39:
Ik zat bij de eerste 10 geleverde Polestars in Nederland.gerrit105 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Klinkt goed. Van welke fabrikagedatum is je P2?
Mijn CC setting voor 100 km/u is trouwens altijd 110 op de teller. Keer gecheckt met FM en dan zit je nog binnen de marge om geen boete te krijgen.
Dat is correct, zat bij één van de allereersten. Heb toentertijd bewust voor de 19" gekozen omdat ik graag op en neer wou kunnen naar mijn klanten zonder laden. Als je dan helemaal in het oosten woont, dan is 350 km retour geen uitzondering. Mijn vermoeden is toen juist geweest om niet de 20" te laten monteren.Aghanim schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:39:
Overigens vertrek ik binnenkort naar Italië. De eerste grote vakantierit met de Polestar. Mijn bevindingen voor wat betreft het plannen van de route, onderweg laden, laadtijden, range in de bergen, etc. zal ik te zijner tijd met jullie delen.
Ik heb voor nu geprobeerd de route met ABRP te plannen. Dit heb ik gewoon op mijn computer gedaan, opgeslagen en weer opgehaald in de auto. Dat werkt goed. Op de computer kun je de route 1 op 1 doorzetten naar Google Maps. Dat lukt helaas niet in de auto. In de auto kun je wel de eerstvolgende stop naar Google Maps sturen. Dat is minder handig, maar op zich prima. Je moet toch iets te doen hebben tijdens het laden
Volgens mij laadt de auto het snelste van zo'n 10% naar 80% Dat zijn dan ook de waardes die ik heb gebruikt in ABRP. Eerst had ik hem nog op 20% staan, maar dan heb je relatief veel stops. De tijd werd in ieder geval niet langer of korter toen ik van 20% naar 10% ging. Maar het aantal stops werd wel minder. Vandaar de keuze voor 10%
Ben zelf heel benieuwd. Laat het jullie wel weten.
[ Voor 41% gewijzigd door MarvinOA op 22-07-2021 16:28 ]
Vanuit m'n rit naar Oostenrijk heb ik de ervaring dat na 60% de snelheid er wel af is, heb niet exacte cijfers bijgehouden helaas. Maar ook dit zal je gaandeweg gaan ondervinden. Geniet van de rit in ieder gevalMarvinOA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:14:toon volledige bericht
[...]
Dat is correct, zat bij één van de allereersten. Heb toentertijd bewust voor de 19" gekozen omdat ik graag op en neer wou kunnen naar mijn klanten zonder laden. Als je dan helemaal in het oosten woont, dan is 350 km retour geen uitzondering. Mijn vermoeden is toen juist geweest om niet de 20" te laten monteren.
Overigens vertrek ik binnenkort naar Italië. De eerste grote vakantierit met de Polestar. Mijn bevindingen voor wat betreft het plannen van de route, onderweg laden, laadtijden, range in de bergen, etc. zal ik te zijner tijd met jullie delen.
Ik heb voor nu geprobeerd de route met ABRP te plannen. Dit heb ik gewoon op mijn computer gedaan, opgeslagen en weer opgehaald in de auto. Dat werkt goed. Op de computer kun je de route 1 op 1 doorzetten naar Google Maps. Dat lukt helaas niet in de auto. In de auto kun je wel de eerstvolgende stop naar Google Maps sturen. Dat is minder handig, maar op zich prima. Je moet toch iets te doen hebben tijdens het laden![]()
Volgens mij laadt de auto het snelste van zo'n 10% naar 80% Dat zijn dan ook de waardes die ik heb gebruikt in ABRP. Eerst had ik hem nog op 20% staan, maar dan heb je relatief veel stops. De tijd werd in ieder geval niet langer of korter toen ik van 20% naar 10% ging. Maar het aantal stops werd wel minder. Vandaar de keuze voor 10%
@MarvinOA op de Facebook groep staan een aantal laad ervaringen richting Italië. Doe er je voordeel mee.
Dat zou betekenen dat de geluiden die hier soms wel opgaan dat het aan onderdelen van de vroege Polestars zou liggen, niet logisch zijn. Tenzij je misschien een terugroepactie hebt gehad voor iets.MarvinOA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:11:
[...]
Ik zat bij de eerste 10 geleverde Polestars in Nederland.
Volgens mij heeft iedereen een terugroep gehad voor de inverters, misschien zit daar nog verschil in, maar uiteraard pure speculatiegerrit105 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:30:
[...]
Dat zou betekenen dat de geluiden die hier soms wel opgaan dat het aan onderdelen van de vroege Polestars zou liggen, niet logisch zijn. Tenzij je misschien een terugroepactie hebt gehad voor iets.
Je kunt ook nog met de maximale snelheid variëren in ABRP. In mijn ervaring is 150 rijden sneller qua totale reistijd dan 120. Nog trager kan ik mezelf niet aandoen op de Autobahn in een P2.MarvinOA schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:14:toon volledige bericht
[...]
Dat is correct, zat bij één van de allereersten. Heb toentertijd bewust voor de 19" gekozen omdat ik graag op en neer wou kunnen naar mijn klanten zonder laden. Als je dan helemaal in het oosten woont, dan is 350 km retour geen uitzondering. Mijn vermoeden is toen juist geweest om niet de 20" te laten monteren.
Ik heb voor nu geprobeerd de route met ABRP te plannen. Dit heb ik gewoon op mijn computer gedaan, opgeslagen en weer opgehaald in de auto. Dat werkt goed. Op de computer kun je de route 1 op 1 doorzetten naar Google Maps. Dat lukt helaas niet in de auto. In de auto kun je wel de eerstvolgende stop naar Google Maps sturen. Dat is minder handig, maar op zich prima. Je moet toch iets te doen hebben tijdens het laden![]()
Even een cross-post. Mijn eerste ervaring met een alternatieve laadkabel is nog niet vlekkeloos:
Ik heb een Ratio laadkabel besteld voor bij mijn Polestar 2. De prijs was scherp en de reviews over Ratio prima. Gebruik deze met een Alfen EVO laadpaal. Specs van de kabel identiek aan de originele kabel.
De kabel werkt wel maar ik heb gemiddeld genomen 2-3 keer een handshake fout voordat ik kan laden. Ik krijg dan de melding ‘tijdelijk buiten gebruik’ op de Alfen, nadat ik 3 harde klikken heb gehoord. Die klikken hoor ik niet met de originele kabel.
Opnieuw in en uitpluggen en mijn laadpasje gebruiken is dan nodig. Soms een keer of 3. Na de handshake laadt de auto prima.
Is dit het gevolg van een niet-originele/goedkopere kabel of kan ik zelf nog iets ondernemen om de foutmeldingen te omzeilen?
Ik heb een Ratio laadkabel besteld voor bij mijn Polestar 2. De prijs was scherp en de reviews over Ratio prima. Gebruik deze met een Alfen EVO laadpaal. Specs van de kabel identiek aan de originele kabel.
De kabel werkt wel maar ik heb gemiddeld genomen 2-3 keer een handshake fout voordat ik kan laden. Ik krijg dan de melding ‘tijdelijk buiten gebruik’ op de Alfen, nadat ik 3 harde klikken heb gehoord. Die klikken hoor ik niet met de originele kabel.
Opnieuw in en uitpluggen en mijn laadpasje gebruiken is dan nodig. Soms een keer of 3. Na de handshake laadt de auto prima.
Is dit het gevolg van een niet-originele/goedkopere kabel of kan ik zelf nog iets ondernemen om de foutmeldingen te omzeilen?
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 22-07-2021 19:53 ]
Helaas wel, voor de laatste update nooit problemen gehad en nu een keer of 4 in 1 maand.MaxxMark schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:29:
Hebben meer mensen sinds de laatste update dat de BT verbinding véél frequenter niet wordt hersteld bij het instappen? Waar dat vanaf december niet of misschien 1x was gebeurd heb ik het sinds de update volgens mij al een keer of 4 gehad.
Zelfde hierzo. Heb vanmiddag de telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd. Kijken of dat helpt!petervanstuiven schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Helaas wel, voor de laatste update nooit problemen gehad en nu een keer of 4 in 1 maand.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik had hetzelfde probleem totdat ik de digital key uitzette en de Bluetooth verbinding met Polestar (dus niet die met PS2) verwijder van mijn iPhone. Nu weer altijd verbindingRene schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:17:
[...]
Zelfde hierzo. Heb vanmiddag de telefoon verwijderd en opnieuw toegevoegd. Kijken of dat helpt!
Bij mij heeft het probleem van het A-C laden zich zojuist weer zelf hersteld. Na 5 laadsessies op_--[]--__ schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:49:
Ik heb sinds een paar weken (na de laatste update wellicht) ook het probleem dat ik op AC laders niet hoger kom dan 10A / 30km/u. Wel vervelend want dat betekent niet meer van 10% tot 90% kunnen laden in één nacht (dat duurt nu al gauw een uur of 12). Komende maandag staat de auto hiervoor bij de volvlo garage.
maximaal 7.2kW nu weer de normale 10.4kW die ik altijd zag. Zonder een bezoek aan een garage voor en update. Vreemd maar mooi dat zelf herstellend vermogen 👍
Gisteren dus drie kwartier met een P2 mogen sturen. Ik had bewust een rit geboekt in een auto met performance pack, omdat ik dit zelf ook zou willen.cornholio24 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:57:
Veel plezier vandaag @VidaR-9 .... benieuwd naar je bevindingen!
Ik had er nog nooit in gezeten, dus dat was na het instappen gelijk de eerste “test”. Na het instellen van de stoel kan ik niet anders stellen dan dat ik er prima in zit. Je zit een beetje ingebouwd, maar daar hou ik juist van, veel meer dan van het ruimtelijke in sommige andere EV’s. Het stuur had alleen net ietsje verder naar me toe gemogen voor het perfecte, maar daar hebben helaas veel auto’s last van.
Qua rijden vind ik het vooral een relaxte auto waarmee ik rustig rij. Ondanks het stugge onderstel nodigt de P2 niet uit tot fanatiek bochtenwerk en ondanks het vermogen niet tot hard rijden - zoals bijvoorbeeld mijn huidige 330i wel doet op beide fronten. Het is heerlijk en soepel rijden omdat je altijd genoeg vermogen hebt. Verder vond ik de auto fijn stil, geen last van veel wind- of bandengeluid.
Kan je op het grote scherm ook iets van een boordcomputer weergeven? Met rit kilometers, tijd, verbruik, accupercentage, etc? Ik kon dat zo snel niet vinden en als cijfer nerd vind ik dat altijd wel leuk om weer te geven.
Het enige wat me een beetje tegenviel is het feit dat een EV me qua pure emotie toch echt minder doet dan een ICE. Ik hou van het motorgeluid, klimmen van de toeren, overschakelen, etc. Ik rijd ook heel vaak met mijn radio uit, omdat ik de geluiden van het autorijden zo relaxt vind. Maar ik snap heel goed dat ik daarin een uitzondering ben en dat 99% van de mensen nooit meer terug wilt.
Nu dus maar eens afwachten waar de leasemij mee komt qua afkoop om überhaupt te kijken of het financieel aantrekkelijk is om de overstap nu al te maken. Afleveren in 2021 was iig nog geen issue.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Kleine update mbt de privacy zonwering.
We gaan volgende week met het gezin naar Frankrijk, alles mooi uitgezocht met ABRP, genoeg passen mee. Maar ik ben al een tijdje op zoek naar goede zonwering voor de achter ruiten, mijn zoontje van 1,5jaar zit daar en ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat er veel zonnewarmte via die ruiten binnenkomt, ondanks de lichte tint in de ruiten. Dit komt omdat deze van gehard glas zijn gemaakt zodat ze bij een tik met een lifehammer moeten versplinteren. De voorruit, achterruit en het panoramisch dak zijn van gelaagd glad gemaakt en houden de uv straling tegen.
Ik wilde de "made to fit" carshades die mooi in de deur klikken en een perfect fit hebben, maar die zijn voor de polestar (nog) nergens te krijgen... Na lang zoeken en een "how hard can it be"-momentje besloten er zelf een diy projectje van te maken.
Op marktplaats voor 20€ (zo'n set kost normaal 150€+) een setje nagenoeg nieuwe carshades voor de passat gekocht, het textiel losgemaakt en de 6mm ijzerdraad opnieuw gebogen naar het model (middels patroon) van de polestar achterruit, met wat hulp van mijn moeder die nogal goed is met een naaimachine het textiel en de bies weer bevestigd. Ben erg blij met het resultaat en merk in de praktijk al veel verschil.
:strip_exif()/f/image/fG5xygnFBemqTjJPYDxO1hL2.jpg?f=fotoalbum_large)
We gaan volgende week met het gezin naar Frankrijk, alles mooi uitgezocht met ABRP, genoeg passen mee. Maar ik ben al een tijdje op zoek naar goede zonwering voor de achter ruiten, mijn zoontje van 1,5jaar zit daar en ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat er veel zonnewarmte via die ruiten binnenkomt, ondanks de lichte tint in de ruiten. Dit komt omdat deze van gehard glas zijn gemaakt zodat ze bij een tik met een lifehammer moeten versplinteren. De voorruit, achterruit en het panoramisch dak zijn van gelaagd glad gemaakt en houden de uv straling tegen.
Ik wilde de "made to fit" carshades die mooi in de deur klikken en een perfect fit hebben, maar die zijn voor de polestar (nog) nergens te krijgen... Na lang zoeken en een "how hard can it be"-momentje besloten er zelf een diy projectje van te maken.
Op marktplaats voor 20€ (zo'n set kost normaal 150€+) een setje nagenoeg nieuwe carshades voor de passat gekocht, het textiel losgemaakt en de 6mm ijzerdraad opnieuw gebogen naar het model (middels patroon) van de polestar achterruit, met wat hulp van mijn moeder die nogal goed is met een naaimachine het textiel en de bies weer bevestigd. Ben erg blij met het resultaat en merk in de praktijk al veel verschil.
:strip_exif()/f/image/fG5xygnFBemqTjJPYDxO1hL2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0bLeZO4xnD0YnSHNEIpXggD3.jpg?f=fotoalbum_large)
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
NickSsss schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:42:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je er trouwens ook eentje maken van de Tesla shade voor het dakraam?
:strip_exif()/f/image/orZk6ukJO4BZbtVVa0ZiQkL6.jpg?f=fotoalbum_large)
P2 LRDM Thunder 20"
Ziet er erg mooi uit, goed geslaagd!NickSsss schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:42:toon volledige bericht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Autoreview heeft hun actieradius test gedaan met de standard range, single motor bij 100 km/u. Ze kwamen op een bereik van 372 km.
https://www.autoreview.nl...adius-gemeten-bij-100-kmh
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Testritje gedaan dus... en waw. Enorm veel WAW als je die gaspedaal ten volle indrukt.
Nu, op een halfuurtje testrijden kan je natuurlijk niet echt een gedegen impressie krijgen maar het rijgevoel was in ieder geval heel leuk.
Voor dagelijks gebruik heb ik het probleem dat ik thuis geen ideale laadmogelijkheid heb.
En ik weet niet of de wagen groot genoeg is voor een gezin met vier kinderen als je op reis trekt....
Nu, op een halfuurtje testrijden kan je natuurlijk niet echt een gedegen impressie krijgen maar het rijgevoel was in ieder geval heel leuk.
Voor dagelijks gebruik heb ik het probleem dat ik thuis geen ideale laadmogelijkheid heb.
En ik weet niet of de wagen groot genoeg is voor een gezin met vier kinderen als je op reis trekt....
Waw?
Los van 'waw' denk ik niet dat er vier kinderen in de Polestar 2 passen. En als ze passen, past je bagage niet meer.
Los van 'waw' denk ik niet dat er vier kinderen in de Polestar 2 passen. En als ze passen, past je bagage niet meer.
Ik ben pas een weekje weg geweest met mijn gezin, 2 volwassenen + 2 kids (allebei nog onder de 10 jaar oud) en dat was goed te doen, maar we konden eigenlijk niets meer kwijt aan bagage. Nog een extra kind had wel gepast (in het midden), maar zoals hierboven al genoemd, de bagage gaat dan een probleem worden denk ik.Koja78 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:44:
...
Met drie kinderen achterin gaat denk ik wel als ze niet te groot zijn, maar vier, dan heb je een plaats te weinig.
4 kinderen gaat alleen passen als je met 1 volwassene gaat..Koja78 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:44:
Testritje gedaan dus... en waw. Enorm veel WAW als je die gaspedaal ten volle indrukt.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Had moeten zijn gezin met twee kinderen :-)harrewarre schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Met drie kinderen achterin gaat denk ik wel als ze niet te groot zijn, maar vier, dan heb je een plaats te weinig.
Was teveel aan het multitasken.. bad idea!
Dat lukt prima. Wij zijn een paar keer een week weggeweest met 2 kinderen (3+5) met 2 fietsjes in de achterbak erbij. Alternatief is nog een dakkoffer toevoegen maar is bij ons niet nodig.
2 kinderen gaat prima! Ik gebruik een dakkoffer en een fietsendrager, helemaal ideaal!
Verlies je dan niet enorm aan range?GuiltyNL schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:39:
2 kinderen gaat prima! Ik gebruik een dakkoffer en een fietsendrager, helemaal ideaal!
Collega van mij haalde daarmee een verbruik van 25 kWh/100km. Dakkoffer + fietsendrager met 100-110 km/h snelweg. Ritje van 160km kostte 53% SoC
[ Voor 5% gewijzigd door Ktenolix op 23-07-2021 15:01 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Zojuist een berichtje ontvangen van Polestar support mbt het niet (in mijn geval zelfs: nooit) kunnen koppelen van de app (en digital key).
Ze hebben een oplossing gevonden en gaan de dealer bij mij in de buurt op de hoogte brengen met instructies en dan kan ik later langsgaan om het daadwerkelijk op te laten lossen.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, volgende week gelijk een afspraak maken.
Ze hebben een oplossing gevonden en gaan de dealer bij mij in de buurt op de hoogte brengen met instructies en dan kan ik later langsgaan om het daadwerkelijk op te laten lossen.
Ben benieuwd wat ze gaan doen, volgende week gelijk een afspraak maken.
Vandaag de auto weer mogen ophalen, dan merk je pas weer wat een mooie en fijne auto het is...Crabro schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:17:
Weer een update vanuit mij en met mijn geluk natuurlijk weer een verhaal waarbij de Polestar is afgevoerd... Ging al 10.000 km goed na de illustere eer om als eerste van Nederland afgevoerd te zijn (los van dat momentje dat iemand een paar maanden geleden in mijn zijkant boorde, wat uiteindelijk 2 nieuwe deuren en een stuk zijstijl betekende... gelukkig 8500 euri op de ander haar verzekering).
Vandaag het volgende:
- Ik reed langzaam om te gaan parkeren. Ik had de ramen open en hoorde een “knal” rechtsvoor. Alsof er een rem losschoot ofzo.
- De auto schoot gelijk in “turtle”-modus, maar had zo weinig vermogen dat achteruit een lage stoep op al niet meer lukte
- Ik heb al 2x getracht de auto te resetten door ver weg te lopen en even weg te blijven
- De auto wilde daarna niet meer in de Drive-stand en bleef melden dat de aandrijving service nodig had
Nu dus afgevoerd en morgen maar eens bellen met de dealer of ze tijd hebben er naar te kijken.
Iemand ervaring met/of iets gelezen over een dergelijk probleem?
Het bleek uiteindelijk de achterste inverter te zijn en daardoor moest er ook van alles in de hoofdzekering van de batterij gebeuren. Laat dit nu precies hetzelfde probleem als in september zijn.... en daarna volgde de terugroepactie. Men wist het niet zeker, maar het kan zijn dat ik dus toen een "oud type" faulty type inverter gekregen heb die natuurlijk bij de terugroepactie gezien werd als: die hebben we net al vervangen. Laten we het hopen en dat dit niet weer gebeurd...
In ieder geval dikke complimenten voor hoe Volvo nu de service regelt, dat liep nu een stuk fijner dan mijn ervaring vorig jaar....
Nog even een update over mijn post van de Ratio laadkabel die handshake problemen geeft. Dat lijkt opgelost. In het boekje van mijn Alfen laadpaal stond een volgorde beschreven voor het laden van de auto: laadpas langs RFID - laadkabel in laadpaal - laadkabel in auto. Dat deed ik met de originele P2 kabel nooit, de volgorde was meestal random en dat werkte 98% van de tijd prima.
De Ratio kabel is blijkbaar kieskeuriger maar in de volgorde uit het boekje is het de laatste 4 pogingen 4x goed gegaan. Hopelijk blijft het zo, dan ben ik tevreden. Heb 170 euro betaald voor 10m.
De Ratio kabel is blijkbaar kieskeuriger maar in de volgorde uit het boekje is het de laatste 4 pogingen 4x goed gegaan. Hopelijk blijft het zo, dan ben ik tevreden. Heb 170 euro betaald voor 10m.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2021 20:37 ]
Bij lijken de handshake laad problemen opeens opgelost, bij mij staat de laadpaal (new motion) zo ingesteld dat ik de laaddruppel niet hoef te scannen. Insteken en dan begint ie meteen te laden. De afgelopen week ging het steeds meteen goed.. Hopen dat het zo blijftAghanim schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:37:
Nog even een update over mijn post van de Ratio laadkabel die handshake problemen geeft. Dat lijkt opgelost. In het boekje van mijn Alfen laadpaal stond een volgorde beschreven voor het laden van de auto: laadpas langs RFID - laadkabel in laadpaal - laadkabel in auto. Dat deed ik met de originele P2 kabel nooit, de volgorde was meestal random en dat werkte 98% van de tijd prima.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
Niet slecht toch? Ik ging een beetje uit van een praktisch bereik van 350km (zomer) toen ik hem bestelde. Is voor mij meer dan genoeg.Cheetar schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:51:
Autoreview heeft hun actieradius test gedaan met de standard range, single motor bij 100 km/u. Ze kwamen op een bereik van 372 km.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Iemand hier al eens last gehad van het niet beschikbaar zijn van de ACC? Gister op de snelweg kreeg ik de melding "Niet beschikbaar" toen ik op de ACC knop drukte en "Geannuleerd" als ik de reset knop drukte.
Met de hoop dat het vanzelf wel weer over zou gaan de auto gister weggezet, maar vandaag werkte de ACC weer niet... Net even een doekje over de camera's achter de voorruit en de radar voorop gehaald, boeltje gereset maar helaas nog steeds geen werkende ACC...
Met de hoop dat het vanzelf wel weer over zou gaan de auto gister weggezet, maar vandaag werkte de ACC weer niet... Net even een doekje over de camera's achter de voorruit en de radar voorop gehaald, boeltje gereset maar helaas nog steeds geen werkende ACC...
Ja heb ik ook gehad en na week wachten en OTA update naar laatste software werd het toch een tripje naar de dealer. Nu opgelost en geen probleem meer gehad.harrewarre schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:41:
Iemand hier al eens last gehad van het niet beschikbaar zijn van de ACC? Gister op de snelweg kreeg ik de melding "Niet beschikbaar" toen ik op de ACC knop drukte en "Geannuleerd" als ik de reset knop drukte.
P2 LRDM Thunder 20"
Ugh... naja, ik moest toch al heen.. kan dit er ook nog wel bij. Mn PS2 is nu al vaker bij de garage geweest dan mn vorige twee auto's samenAartJW schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Ja heb ik ook gehad en na week wachten en OTA update naar laatste software werd het toch een tripje naar de dealer. Nu opgelost en geen probleem meer gehad.
Wat een bizar verschil 16,8 versus 23,2 kWh/100 km….

[ Voor 4% gewijzigd door DutchBB op 24-07-2021 19:24 ]
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Moet dit nou elke keer als iemand een laag verbruik post?
Nee alleen de keren dat ik zin heb om een foto te makenJTHZZ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:08:
[...]
Serieus: in dit geval kwam afstand, tijd en gemiddelde snelheid redelijk overeen met mijn rit vandaag. Daarom vond ik het vergelijk wel treffend.
Heb je wel meteen bewijs dat er echt iets met jouw auto niet klopt.Aghanim schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:19:
[...]
Nee alleen de keren dat ik zin heb om een foto te maken![]()
Serieus: in dit geval kwam afstand, tijd en gemiddelde snelheid redelijk overeen met mijn rit vandaag. Daarom vond ik het vergelijk wel treffend.
Waarom mag een laag verbruik wel gepost worden en een tegenhanger niet?JTHZZ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:08:
[...]
Dat zou je zeggen. Ik heb dit ook al meermaals aangekaart bij Polestar en die beweren gewoon dat tussen de 20 en 25 nu normaal is en alles eronder is 'bijzonder'.JTHZZ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:25:
[...]
Heb je wel meteen bewijs dat er echt iets met jouw auto niet klopt.
Ze weten gewoon dat het bij sommige auto's niet in orde is en ze verschuilen zich.
Dat mag zeker. En in dit geval had ik de gelijkenis in afstand en snelheid niet gezien maar reageerde ik op het feit dat al meerdere keren als iemand een laag/normaal verbruik post, dezelfde reactie komt van de paar mensen op dit forum die een hoog verbruik hebben. ‘Ja maar, die van mij verbruikt altijd 182kWh/100km zelfs als ik als een opa rij’GuiltyNL schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Waarom mag een laag verbruik wel gepost worden en een tegenhanger niet?
Gezien alle negatieve reviews over het verbruik van de P2, lijkt het me nuttig, bijv voor kopers die nog twijfelen, duidelijk te maken dat in de zomer normaal gesproken 400km of meer prima haalbaar is. En ik denk zelfs dat dat voor de meerderheid van de P2s geldt. En inderdaad voor een deel niet, waarvan we niet weten waar dat door komt.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 24-07-2021 21:42 ]
Ik wil er even een opmerking ingooien:
“Zonder OPD rij je zuiniger dan met”.
Heeft iemand een idee hoeveel dat scheelt op de range? 5%, …?
Groetjes Gerard
Groetjes Gerard
P2 midnight (launch edition)
Dat kan ik me niet voorstellen. Zonder OPD mis je de regeneratie van remenergie. Ik scoor in de zomermaanden met OPD mooie cijfers, tussen 16.5 en 20.0 kWh/100 km. Het gemiddelde bedraagt 19.5 kWh/100 kmPr8hube schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:21:
Groetjes Gerard
Weet iemand hier of wel of geen warmtepomp ongeveer 30-35km scheelt in de praktijk? Dit gaf men als indicatie bij het Polestar center. Ik kan helaas het pluspakket niet nemen in mijn zakelijke lease contract. Ik mag echter wel een Audi Q4 van 65k bestellen
Maar goed, andere merken beweren dat een warmtepomp tot 30% range scheelt...
30-35km zal me een worst wezen, maar 30% verliezen lijkt mij absoluut onwenselijk.

30-35km zal me een worst wezen, maar 30% verliezen lijkt mij absoluut onwenselijk.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Zonder OPD heb je wel degelijk regeneratie van remenergie. Als je op de rem staat dan regenereer je, en worden de remschijven pas gebruikt als je echt heel hard remt (meer dan 0,3 g-kracht)Adriaen87 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:41:
[...]
Dat kan ik me niet voorstellen. Zonder OPD mis je de regeneratie van remenergie.
Vandaar dat het niet vanzelfsprekend is dat wel/geen OPD zuiniger is.
[ Voor 11% gewijzigd door darwusch op 25-07-2021 10:58 ]
voorzover ik weet scheelt een warmtepomp vooral bij koude temperaturen, dus in de winter ga je er profijt van hebben, maar zolang het boven de 18 graden is zal het in de praktijk tegen vallen.xsive schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:50:
Weet iemand hier of wel of geen warmtepomp ongeveer 30-35km scheelt in de praktijk? Dit gaf men als indicatie bij het Polestar center. Ik kan helaas het pluspakket niet nemen in mijn zakelijke lease contract. Ik mag echter wel een Audi Q4 van 65k bestellen![]()
Maar gezien een warmtepomp geen mogelijkheid is bij de P2 is dit toch niet relevant?
[ Voor 5% gewijzigd door Fladder80 op 25-07-2021 11:08 ]
Ik rij sinds ik de auto heb met OPD. Op de snelweg en lange 80 km wegen gebruik ik ACC. Gisteren retour Den Haag - Arnhem verbruik 18.0 kWh/100km met ACC op 105. Mijn gemiddelde sinds januari staat nu op 19.0 kWh. Dus mét OPD ook zuinig. Weet natuurlijk niet of het zonder OPD nóg zuiniger zou zijn geweest. Maar ik vind dit prima zo met actieradius (in lente, zomer, herfst) ruim boven de 400 km.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Regenereren geeft altijd wat verlies. Met OPD “rem” je misschien wel veel vaker dan je denkt. Zonder laat je de auto uitrollen. Remmen met het pedaal regenereert ook.Pr8hube schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:21:
Groetjes Gerard
Groetjes Gerard
P2 midnight (launch edition)
Sinds MY22 is het wel een optieFladder80 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:02:
[...]
voorzover ik weet scheelt een warmtepomp vooral bij koude temperaturen, dus in de winter ga je er profijt van hebben, maar zolang het boven de 18 graden is zal het in de praktijk tegen vallen.
Maar gezien een warmtepomp geen mogelijkheid is bij de P2 is dit toch niet relevant?
Ah, had wel in de configurator gekeken, maar zag het niet staan.
Denk in dat geval dat er nog maar weinig van rond zullen rijden. En dat voor praktijkervaring men beter even in het P8 topic navraag kan doen.
Uit de ervaringen van de P8 rijders (toen we nog 1 topic hadden) kreeg ik niet de indruk dat de warmtepomp zichtbaar impact had in de winter. Mogelijk zijn er nog een aantal updates geweest die wel voor een positieve meerwaarde gaan zorgen. Maar wellicht nog eens daar navragen inderdaad.
Vanochtend een iPhone laadkabel vanaf de USB-C aansluitingen bij de achterbank weggewerkt zodat ik alleen een kleine aansluiting zie liggen bij de draadloze opblaaspad. Handig dat de kappen van de middenconsole aan de onderkant los zitten zodat je er een kabeltje achter kunt stoppen
Vanochtend een iPhone laadkabel vanaf de USB-C aansluitingen bij de achterbank weggewerkt zodat ik alleen een kleine aansluiting zie liggen bij de draadloze opblaaspad. Handig dat de kappen van de middenconsole aan de onderkant los zitten zodat je er een kabeltje achter kunt stoppen
[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2021 12:45 ]
Ik heb een P8 met warmtepomp maar had er afgelopen winter helemaal niks aan. Verbruik was behoorlijk hoog, zeker ook in vergelijking met p8's zonder warmtepomp. De meeste van ons met zo'n pomp vroegen ons dus serieus af of dat ding er wel in zat of wel geactiveerd was 🤣
Wel is het zo dat er ondertussen updates zijn geweest maar de laatste maanden merk je daar door het warmere weer niets van. Het is echt afwachten op de komende herfst/winter of het verschil merkbaar is
Wel is het zo dat er ondertussen updates zijn geweest maar de laatste maanden merk je daar door het warmere weer niets van. Het is echt afwachten op de komende herfst/winter of het verschil merkbaar is
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
De mensen met zo'n gunstig verbruik zijn in mijn ogen in de minderheid. Dat laat ook polestardriver.com zien. Het is wellicht niet zo extreem, maar het gemiddelde zit daar op 21kWh dus genoeg rijders die daar ver boven zitten om tot dat gemiddelde te komen.JTHZZ schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:41:
[...]
Dat mag zeker. En in dit geval had ik de gelijkenis in afstand en snelheid niet gezien maar reageerde ik op het feit dat al meerdere keren als iemand een laag/normaal verbruik post, dezelfde reactie komt van de paar mensen op dit forum die een hoog verbruik hebben. ‘Ja maar, die van mij verbruikt altijd 182kWh/100km zelfs als ik als een opa rij’
Gezien alle negatieve reviews over het verbruik van de P2, lijkt het me nuttig, bijv voor kopers die nog twijfelen, duidelijk te maken dat in de zomer normaal gesproken 400km of meer prima haalbaar is. En ik denk zelfs dat dat voor de meerderheid van de P2s geldt. En inderdaad voor een deel niet, waarvan we niet weten waar dat door komt.
Over het hele jaar gezien incl wintermaanden inderdaad 21, zonder moeite te doen. Dat vind ik netjes. En je ziet daar ook in juni gemiddeld 18.1 kWh per 100 km staan. Dus volgens mij is 20+ in juni echt de uitzondering. Maar OK, het zijn maar 80 auto’s dus niet echt representatief. Maar goed, je haalde hem zelf aan.GuiltyNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:14:
[...]
De mensen met zo'n gunstig verbruik zijn in mijn ogen in de minderheid. Dat laat ook polestardriver.com zien. Het is wellicht niet zo extreem, maar het gemiddelde zit daar op 21kWh dus genoeg rijders die daar ver boven zitten om tot dat gemiddelde te komen.
:strip_exif()/f/image/cGZa8M9r7H7zgeC69hJjlT5N.jpg?f=fotoalbum_large)
Die 18.1 is van de top xxxx beste verbruikers en is NIET het gemiddelde van alle indieners!JTHZZ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:40:
[...]
Over het hele jaar gezien incl wintermaanden inderdaad 21. Dat vind ik netjes. En je ziet daar ook in juni gemiddeld 18.1 kWh per 100 km staan. Dus volgens mij is 20+ in juni echt de uitzondering. Maar OK, het zijn maar 80 auto’s dus niet echt representatief. Maar goed, je haalde hem zelf aan. [Afbeelding]
Ok, maar dan nog? Niet de top laagste verbruikers maar top indieners. Die geven toch ook het beste beeld? Iemand die 1 rit invoert is statistisch niet echt zuiver. En eigenlijk in alle gevallen niet relevant toch, alle 80 of 10 meeste indieners.GuiltyNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:41:
[...]
Die 18.1 is van de top xxxx beste verbruikers en is NIET het gemiddelde van alle indieners!
Ik vind het maar een wazig rapport. Beetje net als zijn video’s, die waren ook echt niet om aan te gluren zo slecht.
[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 25-07-2021 14:49 ]
Een top indiener met 1 rit en 16 mijl? Dan heb je het over een heel karig bestand. Waarbij de mensen met meer kilometers niet zwaarder meetellen.JTHZZ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Ok, maar dan nog? Niet de top laagste verbruikers maar top indieners. Die geven toch ook het beste beeld? Iemand die 1 rit invoert is statistisch niet echt zuiver. En eigenlijk in alle gevallen niet relevant toch, alle 80 of 10 meeste indieners.
Ik heb wel de eerste pagina verkeerd geinterpreteerd, maar aan de statistische berekening schort nogal wat.
[ Voor 9% gewijzigd door GuiltyNL op 25-07-2021 14:54 ]
Hahaha wel grappig want je haalde hem zelf aan maar inderdaad superwazig gebeuren met een hoog risico op snelle conclusies gebaseerd op n=weinigGuiltyNL schreef op zondag 25 juli 2021 @ 14:52:
[...]
Een top indiener met 1 rit en 16 mijl? Dan heb je het over een heel karig bestand. Waarbij de mensen met meer kilometers niet zwaarder meetellen.
Ik heb wel de eerste pagina verkeerd geinterpreteerd, maar aan de statistische berekening schort nogal wat.
Ja, haha, correct. Omdat die eerste pagina bij mij was blijven hangen met veel kilometers en 21 kWh. Ik was in de veronderstelling dat dat alle kilometers waren voor afgelopen maand.JTHZZ schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:11:
[...]
Hahaha wel grappig want je haalde hem zelf aan maar inderdaad superwazig gebeuren met een hoog risico op snelle conclusies gebaseerd op n=weinig
Ik heb het getest, scheelt bij mij 15 tot 20% dat 'uit' zuiniger is tov 'Laag'.Pr8hube schreef op zondag 25 juli 2021 @ 10:21:
Groetjes Gerard
Vandaag voor het eerst een echt lange rit van bijna 300 km van onder Breda naar boven Groningen. 100 km/h op de acc resulteerde in een verbruik van 17 kWh/100 km, in het dagelijks woon werk verkeer zit ik met dit weer op 18,5 (50% snelweg op 110, 50% buitenwegen)
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Vandaag test gereden en kwa rij ervaring vond ik deze persoonlijk beter dan de XC40 en de Enyaq. Vond alleen de middenconsole iets beperkend op het vlak van comfort, bij aanzetten van cruise controle kon ik de knieën niet aan beide kanten langs het stuur optrekken. Nog even bedenken of ik dat een deal breaker ga vinden.
Als zonder OPD rijden 15 á 20% zuiniger zou zijn dan zou ik met de huidige 18.0 kWH (mét OPD) er nog 2,7 kWh vanaf kunnen trekken en uitkomen op 15,3 kWh. Dat lijkt me onwaarschijnlijk (in mijn geval dan)
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Het maakt geen moer uit of OPD aan of uit staat. P2 heeft blended braking en maakt altijd gebruik van regeneratief remmen als dat mogelijk is. Het is uitsluitend een comfort functie (voor sommigen tenminste
)
Vandaag een ritje van 30km en verbruik van 16,5kWh/100km. Gestart zonder voorverwarmde accu en gewoon gereden met de AC op 20 graden, inclusief 3 mede passagiers. Het kan dus prima met 20” wielen @Aghanim
Vandaag een ritje van 30km en verbruik van 16,5kWh/100km. Gestart zonder voorverwarmde accu en gewoon gereden met de AC op 20 graden, inclusief 3 mede passagiers. Het kan dus prima met 20” wielen @Aghanim
:strip_exif()/f/image/dS5XCk433MbHvVc59YbsiyQ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien heeft mijn P2 stiekem 600pk en dat hij daarom zo onzuinig is. Moet ik alleen het knopje nog vinden om te activeren
Dan ik ook nog maar even, kort ritje over binnenwegen vanmiddag. Ik zeg eerlijk: Niet harder dan 70 gereden en geen airco aan, raampje open. Maar met OPD aan! Interessant is dat ik 600m na vertrek de teller links heb gereset, dus links is hetzelfde ritje als rechts minus de eerste 600m. Het verschil begon bij 3kWh en liep langzaam terug. Ik vraag me af of dat hoge verbruik op de eerste meters komt door beperkte nauwkeurigheid van de kWh meter en je dus door rare afronding een hoog getal krijgt? Want als het instantane verbruik na 600m al 3 kWh lager ligt, is het niet verwarmen of koelen. Ik denk dat het een redelijk domme berekening is die een stroommetertje laat lopen die misschien met 50 of 100Wh tegelijk verspringt en dat dan op de afstand deelt?
:strip_exif()/f/image/7LMvqrOewTycK9Y7G57HRDfl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 25-07-2021 21:26 ]
Normaal laad ik enkel thuis. Vandaag voor het eerst met Plugsurfing. Het laden gaat prima, maar de app is knudde. Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar in de app laat ie niets zien. Het tegoed van Polestar en de info van de druppel laadt ie niet.
Is dit altijd zo?
Is dit altijd zo?
[ Voor 4% gewijzigd door guido66 op 25-07-2021 21:50 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb de laatste OTA nog steeds niet gekregen. Vind het wel heel lang duren nu. Aan de andere kant heb ik nog niet veel voordelen van de 21.24 versie gehoord, behalve risico op 2 fasen laden. Misschien maar beter zo.
Nog meer P2 rijders die de laatste OTA update nog niet hebben?
Dan krijg je de update waarschijnlijk helemaal niet. Update proses is stopgezet voor de 2021.24 update. Eind augustus wordt er gestart met de 2021.27 update.FW423130 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:50:
Ik heb de laatste OTA nog steeds niet gekregen. Vind het wel heel lang duren nu. Aan de andere kant heb ik nog niet veel voordelen van de 21.24 versie gehoord, behalve risico op 2 fasen laden. Misschien maar beter zo.
Klinkt als een bezoek naar de dealer
Bij jou misschien. Bij mij wel en de statistieken geven ook aan dat uit zuiniger is dan aan en dat de 'Laag' stand de kortste range geeft.Rene schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:03:
Het maakt geen moer uit of OPD aan of uit staat. P2 heeft blended braking en maakt altijd gebruik van regeneratief remmen als dat mogelijk is. Het is uitsluitend een comfort functie (voor sommigen tenminste)
[Afbeelding]
En het kan prima, als je auto goed functioneert. Je sneer naar Xenergy maakt het met die knipoog niet grappiger.
[ Voor 6% gewijzigd door GuiltyNL op 25-07-2021 23:02 ]
@FW423130 ik wacht ook nog steeds. Bij de vorige update was ik veel eerder aan de beurt
@Aghanim, heb je al een keer na een wat langere rustige rit aan je remschijven gevoeld. Deze zouden in principe koud moeten zijn.
Als er slechts 1 warm is zou het probleem hier kunnen zitten. Ik heb dat bij onze e-Golf gehad na het wisselen van de blokken en schijven. Direct een hoger verbruik van ruim 10% en een kokend hete remschijf na een rit van 500 kilometer.
Ik zou je graag eens in mijn P2 laten rijden gezien deze dezelfde configuratie heeft. Alleen vermoed ik dat ik de P2 rijder ben die het verst weg woont op dit forum.
Als er slechts 1 warm is zou het probleem hier kunnen zitten. Ik heb dat bij onze e-Golf gehad na het wisselen van de blokken en schijven. Direct een hoger verbruik van ruim 10% en een kokend hete remschijf na een rit van 500 kilometer.
Ik zou je graag eens in mijn P2 laten rijden gezien deze dezelfde configuratie heeft. Alleen vermoed ik dat ik de P2 rijder ben die het verst weg woont op dit forum.
[ Voor 18% gewijzigd door Rene op 26-07-2021 08:29 ]
Tip is goed, maar dat "voelen" zou ik niet al te letterlijk nemen.Rene schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:28:
@Aghanim, heb je al een keer na een wat langere rustige rit aan je remschijven gevoeld. Deze zouden in principe koud moeten zijn.

Áls er idd een blok iets blijft kleven, zie je het niet maar je vingertopje is zomaar grijs

temperatuur lasertje oid is veiliger
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Soms staat het na een paar minuten in de app voor dat de transactie zichtbaar is, soms duurt het twee weken.guido66 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:46:
Normaal laad ik enkel thuis. Vandaag voor het eerst met Plugsurfing. Het laden gaat prima, maar de app is knudde. Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar in de app laat ie niets zien. Het tegoed van Polestar en de info van de druppel laadt ie niet.
Is dit altijd zo?
Dat is inderdaad eem goede toevoeging. Ik had een behoorlijke blaar op mijn vingertoppenHansieo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:00:
[...]
Tip is goed, maar dat "voelen" zou ik niet al te letterlijk nemen.![]()
Áls er idd een blok iets blijft kleven, zie je het niet maar je vingertopje is zomaar grijs![]()
temperatuur lasertje oid is veiliger
Guilty as sin...Rene schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:36:
[...]
Dat is inderdaad eem goede toevoeging. Ik had een behoorlijke blaar op mijn vingertoppen
leren door ervaring is het beste... van mij is het wel 45+ jaren geleden... maar ik weet het nog steeds

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat is toch wel een mooie score! Ik was een beetje teleurgesteld over de berichten over het verbruik van de 20 inch wielen en het rijbereik van de LRSM wat ik zo op de eerste YouTube video's zag. Valt nog niet echt een pijl op te trekken zegmaar. We gaan het over een paar maanden wel zien 😉.Rene schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:03:
Het maakt geen moer uit of OPD aan of uit staat. P2 heeft blended braking en maakt altijd gebruik van regeneratief remmen als dat mogelijk is. Het is uitsluitend een comfort functie (voor sommigen tenminste)
[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door cornholio24 op 26-07-2021 10:17 ]
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Als iemand die kritisch is vind ik het belangrijk om positief nieuws ook te blijven melden:
Vanochtend vertrokken op een rit van 80 kilometer. Daarvan 4km dorp - 70km snelweg (105 ACC) - 6km dorp.
Bewust een aantal foto’s genomen van het verbruik na dorp en snelweg.
- eerste 4km = 26.8kWh
- einde snelweg = 19.5kWh
- bestemming = 19.3kWh
Deze rit al vaker gereden dus waarom ik nu onder de 20kWh uit kom weet ik niet, maar ben er erg blij mee! Op de snelweg liep het verbruik niet meer af maar op de 60-weg liep het nog langzaam terug. Ik vermoed dat ik wel richting de 18 had kunnen bewegen als ik langer op een 60-weg had gereden.
Then again: geen flauw idee waarom ik nu wel een mooi verbruik heb en normaliter niet.
Vanochtend vertrokken op een rit van 80 kilometer. Daarvan 4km dorp - 70km snelweg (105 ACC) - 6km dorp.
- eerste 4km = 26.8kWh
- bestemming = 19.3kWh
Deze rit al vaker gereden dus waarom ik nu onder de 20kWh uit kom weet ik niet, maar ben er erg blij mee! Op de snelweg liep het verbruik niet meer af maar op de 60-weg liep het nog langzaam terug. Ik vermoed dat ik wel richting de 18 had kunnen bewegen als ik langer op een 60-weg had gereden.
Then again: geen flauw idee waarom ik nu wel een mooi verbruik heb en normaliter niet.
Zie je nou welAghanim schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:04:
Als iemand die kritisch is vind ik het belangrijk om positief nieuws ook te blijven melden:
- eerste 4km = 26.8kWh
- bestemming = 19.3kWh
Misschien ook eens op de verschillende stukken je TM resetten dan weet je een beetje waar je het meest verbruikt (misschien net als ik de eerste 600m
Dit is (helaas) een uitzonderlijk positieve uitschieter maar smaakt zeker naar meerJTHZZ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Zie je nou wel![]()
Misschien ook eens op de verschillende stukken je TM resetten dan weet je een beetje waar je het meest verbruikt (misschien net als ik de eerste 600m)
Vanmiddag terugweg, we shall see.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.