Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 16:59
PvS_68 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Ja, maar niet HOEVEN TE regenereren is nog beter.

Als ik van 130 terugzak naar 100 met OPD uit zonder te remmen minder ik dus vaart over een afstand van (doe eens een gok) 500 meter .

Als je met OPD aan rijdt zul je waarschijnlijk pas later (voor het voorbeeld op 200 meter) vaart minderen en dan gaan regenereren. Je hebt dus 300 meter langer 130 gereden en dat verschil maak je niet goed met regenereren. De energie die je opslaat is niet genoeg om 300 meter te kunnen rijden met 130km/h
Amen.... _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59
Hansieo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:17:
[...]

lol, nee, zoals ik al aangaf zit de efficiëntie JUIST in dit gedrag..
gecontroleerd KUNNEN regenereren (aanspreken van de converters)
vs
gewoon laten uitrollen kan-me-niet-donderen-wat-er-achtermij zit (geen converters in het spel)

dit gaat 100% zeker een verschil laten zien en heeft dus NIETS te maken met de praktijk omstandigheden.

Zou je dit écht willen aantonen/testen moet het op een circuit, 200km afleggen, waarbij de 2 auto's exact naast elkaar blijven rijden, rustig wisselen van binnen/buitenbaan, én VARIEREN van snelheid zoals op de snelweg zowel als ringwegen.

Stad lijkt mij overduidelijk dat OPD-max verreweg gaat winnen.
Hoezo denk je dat? Ook in de stad is uitrollen beter voor het verbruik. Je kan natuurlijk nooit altijd volledig uitrollen. Maar zodra je de rem aanraakt dan zal je regeneren met maximaal hetzelfde effect als max OPD.

Degene die gaat winnen is degene die het best kan anticiperen, ongeacht de stand van de OPD ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:40
Het is toch allemaal anticiperen en doseren. Ik laat net zo goed mijn voet een heel klein beetje los met opd aan op 500m, het is raar om te denken dat iemand met opd dat pas later zou doen.
Wat ik leuk vind (weirdo alert) is de "curve" perfect te laten verlopen van stoplicht naar stoplicht. Dus heel rustig voetje los van gas en zoeken naar de juiste rembalans om precies op tijd stil te staan met opd.

Wat ik me overigens wel af vraag: is een zo lang mogelijke uitgerekte curve, of een zo kort mogelijke curve (zonder gebruik van de schijven) beter voor de regeneratie? En wat ik me af vraag: wanneer gaan de remlichten nou precies aan als de auto zelf af remt op opd... (Bij doseren dus he, als ik mijn voet in 1 keer los laat en je voelt m redelijk goed deaccellereren, dan snap ik dat ze aan staan...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
PvS_68 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Ja, maar niet HOEVEN TE regenereren is nog beter.

Als ik van 130 terugzak naar 100 met OPD uit zonder te remmen minder ik dus vaart over een afstand van (doe eens een gok) 500 meter .

Als je met OPD aan rijdt zul je waarschijnlijk pas later (voor het voorbeeld op 200 meter) vaart minderen en dan gaan regenereren. Je hebt dus 300 meter langer 130 gereden en dat verschil maak je niet goed met regenereren. De energie die je opslaat is niet genoeg om 300 meter te kunnen rijden met 130km/h
Heel erg bedankt! Ik begrijp 'm :-D

Bedankt voor de uitleg allemaal! Nu inderdaad experimenteren met wat het fijnste rijdt.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Hoezo denk je dat? Ook in de stad is uitrollen beter voor het verbruik. Je kan natuurlijk nooit altijd volledig uitrollen. Maar zodra je de rem aanraakt dan zal je regeneren met maximaal hetzelfde effect als max OPD.

Degene die gaat winnen is degene die het best kan anticiperen, ongeacht de stand van de OPD ;)
(lang) Uitrollen in de stad, is met name als er verkeer achter je is, hinderlijk voor de rijders achter je welke niet weten dat je aan het hypermile'n bent.

Tuurlijk is "weinig" recuperatie gebruiken/oproepen gelijk aan het mechanische voetpedaal gebruiken,
verschil zit en blijft dus in /voor het achterop komende verkeer.

Winnende is de best anticiperende?/ JUIST!!!

zoals ik al aangaf in het begin van mijn lange betoog, en dáár zit volgens mij dan ook de 10% crux.
En mij lukt dat prima met OPD-max zónder dat ik achteropkomend verkeer tot last ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 18-01-2022 12:51 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Loen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
Het is toch allemaal anticiperen en doseren. Ik laat net zo goed mijn voet een heel klein beetje los met opd aan op 500m, het is raar om te denken dat iemand met opd dat pas later zou doen.
Wat ik leuk vind (weirdo alert) is de "curve" perfect te laten verlopen van stoplicht naar stoplicht. Dus heel rustig voetje los van gas en zoeken naar de juiste rembalans om precies op tijd stil te staan met opd.

Wat ik me overigens wel af vraag: is een zo lang mogelijke uitgerekte curve, of een zo kort mogelijke curve (zonder gebruik van de schijven) beter voor de regeneratie? En wat ik me af vraag: wanneer gaan de remlichten nou precies aan als de auto zelf af remt op opd... (Bij doseren dus he, als ik mijn voet in 1 keer los laat en je voelt m redelijk goed deaccellereren, dan snap ik dat ze aan staan...)
Aiii, ik heb een tweeling broer die ik (nog) niet ken... :(:)

Jij speelt met dezelfde vragen als ik... al vanaf het begin met m'n Polestar.
En die curve? een ÉCHTE tweaker blijft dat doen.. O-)

(ps: als ik dat met de Ginaf 8x8 deed, als hobby, beschuldigde de instructeur mij van rij-geil.... pfff pappenheimer.. B-) )

[ Voor 5% gewijzigd door Hansieo op 18-01-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Hansieo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Kortom ik dénk dat het júist analyseren waaróm er een 10% lager verbruik waar te nemen is,
belangrijker is dan de luxe van OPD inleveren.
Luxe? :+
OPD uit geeft mij een meer dynamische rit en dat is voor mij luxe. :*)

Edit: gekkigheid maar hoor, ik snap dat die perceptie voor iedereen anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door GuiltyNL op 18-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-09 12:36
Autowina schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:05:
Ik heb de OPD ook weer op laag gezet en het verbruik lijk inderdaad lager. Ik denk wel dat de oorzaak bij mijzelf ligt, ik merk nu dat ik met OPD aan de neiging had het gaspedaal veel later los te laten.

Even een andere vraag. Het lukt mij niet meer om via de app contact met de auto te maken. Een reset in de auto (zowel LTE reset via knop voorruitverwarming als reset via de homeknop heb ik geprobeerd) helpt hierbij niets. Heeft iemand een idee? In de app zie ik gewoon mijn eigen gegevens, het heeft dus niet met inloggen te maken.
De app doet het nu spontaan weer. Waarschijnlijk is de LTE reset, met een flinke vertraging, toch de oplossing geweest?

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Loen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
Ik heb daarmee ontzettend veel tests gedaan, gewoon omdat ik het leuk vond. Ik denk dat ik heel goed met OPD aan kan rijden en met mijn voet heel nauwkeurig kan doseren.

Maar omdat dat zo nauwkeurig moet en dat concentratie vergt en het in de praktijk lastig is om overal perfect op te anticiperen, kwam uit mijn praktijktests dat voor mij OPD uit niet alleen fijner rijdt, maar ook op een makkelijkere manier een energiebesparing opleverde.

De 'foutmarge' is bij OPD uit veel ruimer, waardoor je ook als je minder 'nauwkeurig' rijdt, aan het einde van de rit zuiniger op je bestemming aankomt.

[ Voor 9% gewijzigd door GuiltyNL op 18-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Gisteren naar de dealer geweest voor een fabrieksreset maar had maanden lang geen problemen met GPS en LTE. Ik heb nu P1.8.1 software versie en sinds vanochtend geen GPS en LTE meer. Krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet met een TCAM reset gevolgd door een home reset. Iemand een idee anders moet ik weer terug.

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Jur gen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:49:
Gisteren naar de dealer geweest voor een fabrieksreset maar had maanden lang geen problemen met GPS en LTE. Ik heb nu P1.8.1 software versie en sinds vanochtend geen GPS en LTE meer. Krijg het met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet met een TCAM reset gevolgd door een home reset. Iemand een idee anders moet ik weer terug.
Een nachtje wachten. Sorry, maar dat kan echt helpen.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
kramon schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Een nachtje wachten. Sorry, maar dat kan echt helpen.
Zelfde hier, 1 nacht wachten en opgelost. Gek genoeg lijkt het wel dat er "opeens" meerdere NL P2's met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:23
Hansieo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:15:
[...]Ik heb zomers een (OPD-max) verbruik van 180/190Wh en dat zóu dus -10% kunnen worden met dezelfde gemiddelde snelheid? alleen door OPD uit te zetten en dan 160~170kWh scoren?
Dat kan zeker, zie deze post van mij over een verbruik van 169 bij snelweggebruik.
_--[]--__ in "Het grote Polestar 2 Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
_--[]--__ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Dat kan zeker, zie deze post van mij over een verbruik van 169 bij snelweggebruik.
Bedankt voor de headup,
maar ik denk dat ik zomers (Duitsland) bóven de 88kmh gemiddelde score. :)F

Ik ga dit proberen te testen komende zomer, maar dat is ERG lastig daar langere afstanden in duitsland veelal omhoog en omlaag gaan..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
EVdriver schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Zelfde hier, 1 nacht wachten en opgelost. Gek genoeg lijkt het wel dat er "opeens" meerdere NL P2's met hetzelfde probleem geconfronteerd worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGmXlzC9HSdzfVGLcDTyyMYJ2vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AWSdtzM4ut2f1uAiPCfF4M19.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2 2020
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-07 13:46
Hier hetzelfde probleem. Alles geprobeerd waaronder ook een nacht niet laden, wel laden, ect. Geen oplossing. Ook geen contact meer met tussen app en auto. Dus naar de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
_--[]--__ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:08:
[...]

vergeten te vragen, was dit met OPD aan? max?

welke P2 uitvoering?

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 18-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
Zojuist update van de app voor iOS geïnstalleerd. Er zouden bug fixes inzitten, dus eens zien of we komende tijd verschil merken.

Ik heb gelijk timers erin gezet als test. Dat ging zowaar wel super snel en zonder errors. Kijken hoe lang ze blijven staan.

Edit: de app werkt echt merkbaar beter en sneller (accu percentage snel zichtbaar). Hopelijk blijft dat zo.

[ Voor 17% gewijzigd door VidaR-9 op 18-01-2022 15:18 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Hansieo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:28:
[...]

Bedankt voor de headup,
maar ik denk dat ik zomers (Duitsland) bóven de 88kmh gemiddelde score. :)F

Ik ga dit proberen te testen komende zomer, maar dat is ERG lastig daar langere afstanden in duitsland veelal omhoog en omlaag gaan..
Tja in Duitsland heb ik het verbruik ook al keer een opgejaagd naar 478 8) (zie:
_--[]--__ in "Het grote Polestar 2 Topic")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
_--[]--__ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Tja in Duitsland heb ik het verbruik ook al keer een opgejaagd naar 478 8) (zie:
_--[]--__ in "Het grote Polestar 2 Topic")
encore!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Pluisie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Super mooie auto, veel plezier ermee!
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw real life actieradius (zeker in dit weer). Zelf ben ik naar een helemaal standaard P2 SMSR aan het kijken (omdat hij dan precies binnen de SEPP valt). Mocht je dus een realistische schatting kunnen maken ben ik heel erg benieuwd!
Heb afgelopen zaterdag mijn standaard SMSR in ontvangst genomen. Auto was geladen tot 100%.
We zijn gestopt na 165km om een hapje te eten en om even te kijken of het laden wilde lukken met de nieuwe laadpas.

We hadden bij aankomst bij het laadstation een SoC van 49%. Boordcomputer gaf een gemiddeld verbruik aan van 19.6kWh/100km.

- Eco stand aan en verwarming op 21/22.
- Buitentemperatuur van 3 graden, met het wegdek veelal nat.
- Veelal 105/110 op de CC.

Het verbruik viel mij alleszins mee. Dat zou een bereik van 330km betekenen op een volle lading met verre van optimale omstandigheden.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
VidaR-9 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:16:
Zojuist update van de app voor iOS geïnstalleerd. Er zouden bug fixes inzitten, dus eens zien of we komende tijd verschil merken.

Ik heb gelijk timers erin gezet als test. Dat ging zowaar wel super snel en zonder errors. Kijken hoe lang ze blijven staan.

Edit: de app werkt echt merkbaar beter en sneller (accu percentage snel zichtbaar). Hopelijk blijft dat zo.
Voor Android staat er ook een update, net geïnstalleerd. Ik hoop dat deze ook beter en sneller is!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Autowina schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Voor Android staat er ook een update, net geïnstalleerd. Ik hoop dat deze ook beter en sneller is!
Vergeet dat maar ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
Leuk die release notes bij de app. “We are constantly making improvements” Zo blijft het een raadsel welke verbeteringen en kun je ook niet klagen dat iets specifieks niet verbeterd is….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:24
_--[]--__ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:46:
Leuk die release notes bij de app. “We are constantly making improvements” Zo blijft het een raadsel welke verbeteringen en kun je ook niet klagen dat iets specifieks niet verbeterd is….
Zag wel ineens een melding als je een timer verwijderd via de app, maar misschien was die er al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tl6DYVmTLLk76h74v5ORJ8ew684=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwYiF8vDzLTa8qKrvKNzZxAc.jpg?f=fotoalbum_large

Erger me al vanaf het begin aan deze taalfout die waarschijnlijk komt door een zweedse Excel die naar NL is vertaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp2tKk_P1-5YQcG0sBvNrlh4SZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQUVC8owRe6belf036pHzXq5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door AartJW op 18-01-2022 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Autowina schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat de traagheid eerder door de auto komt dan door de app.

De auto moet wakker gemaakt worden via een proxy van T-Mobile, aangezien de dataverbinding van de auto uit lijkt te gaan als de auto op slot gaat, vermoed ik dat dat gebeurt aan de hand van het sturen van een SMS waarna de auto wakker wordt en zich meldt. Geen feit, maar een vermoeden.

Ik heb de update gedraaid en het duurde bij mij een kleine 10 seconden voor de informatie op mijn scherm stond. Daarna lijkt de app vlot, maar dat is wellicht vanuit cache.

Ik vind die 10 seconden helemaal prima, maar het komt bij mij geregeld voor dat de auto op afstand niet uit slaapstand te halen is, ik moet dan eerst in de auto gaan zitten om de boel wakker te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:31:
[...]

De auto moet wakker gemaakt worden via een proxy van T-Mobile, aangezien de dataverbinding van de auto uit lijkt te gaan als de auto op slot gaat, vermoed ik dat dat gebeurt aan de hand van het sturen van een SMS waarna de auto wakker wordt en zich meldt. Geen feit, maar een vermoeden.

Ik heb de update gedraaid en het duurde bij mij een kleine 10 seconden voor de informatie op mijn scherm stond. Daarna lijkt de app vlot, maar dat is wellicht vanuit cache.

Ik vind die 10 seconden helemaal prima, maar het komt bij mij geregeld voor dat de auto op afstand niet uit slaapstand te halen is, ik moet dan eerst in de auto gaan zitten om de boel wakker te krijgen.
Klinkt mij logisch.
Als aanvulling: bij mij staat de auto inpandig en zélden op slot, dus als er dan een update vrij komt zóu die gelijk moeten updaten???

Zóu kunnen kloppen, ik ben gisterochtend weg geweest en bij het in de autostappen trof ik een soort reboot scherm aan... ik schonk het geen aandacht, want als ik aan ál die "vreemde" dingen aandacht moet schenken, kom ik niet meer aan fijn rijden toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 12:21

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

GuiltyNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:31:
[...]

Sinds ik de app gisterenavond heb ge-update (versie 3.7.0/204), komt ie redelijk snel terug met gegevens. Wagen staat op slot en de app reageert verrassend snel. Kan toeval zijn maar het lijkt wat beter. De komende dagen wat in de gaten houden. Het is geen cache want ik zag het batterij % veranderen vanochtend (1% minder ivm kou)
Met name de batterij en en de klimaattimers waren nogal eens niet zichtbaar de afgelopen tijd.

Correctie: aanpassen van timers lijkt wel te gaan nu, aanzetten klimaat ook maar het openen van de deuren gaat dus gewoon niet. Ik was iets te optimistisch dus... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Paku op 19-01-2022 10:08 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Paku Ik heb het net ook even getest. Hij lijkt de status van de auto goed op te halen, maar vervolgens doet 'Ontgrendelen' niets.

Ik gebruik de functie heel soms, maar meestal heb ik het niet nodig. Wat bij mij overheerst is vooral de verbazing en daarbij de irritatie dat Polestar haar software niet op orde lijkt te kunnen krijgen.

De eerste maanden had ik er nog wel vertrouwen in, maar ik rijd nu 16 maanden in mijn P2 rond en ik heb nu het idee dat het ze gewoon nooit gaat lukken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robedino
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 13:13
Ik heb sinds half December een Polestar 2 LRSM en vindt het nog steeds een fantastische wagen. App doet het 9 van de 10 keer prima en de range valt mij ook alles mee.

Wel twijfel ik af en toe of de auto op slot blijft als ik het portier aangeraakt heb. Je hoort de auto dan op slot klikken en de lampen gaan uit, maar als je dan +- 30-60 seconde wacht klikt de auto nog een keer. Het lijkt wel alsof hij dan van het slot gaat, maar dat is het geval. Wat is die tweede klik?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Robedino De tweede klik is een extra veiligheid, daarmee worden de handgrepen losgekoppeld van het ontgrendelingsmechanisme.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Robedino schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:09:
Ik heb sinds half December een Polestar 2 LRSM en vindt het nog steeds een fantastische wagen. App doet het 9 van de 10 keer prima en de range valt mij ook alles mee.

Wel twijfel ik af en toe of de auto op slot blijft als ik het portier aangeraakt heb. Je hoort de auto dan op slot klikken en de lampen gaan uit, maar als je dan +- 30-60 seconde wacht klikt de auto nog een keer. Het lijkt wel alsof hij dan van het slot gaat, maar dat is het geval. Wat is die tweede klik?
Dat is de safelock-functie, zoals deze bij Volvo ontwikkeld is.

https://www.polestar.com/...article/Safelock_functie/

Dan zijn je deuren van binnenuit niet meer te ontgrendelen met de handgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10-2024
Had ook een reboot scherm van de week, weet niet meer precies wanneer, denk zondagmiddag.
Maar de App werkt al de hele week, moet wel af en toe opnieuw inloggen. Heb net de update gedaan.
Ben benieuwd of dat irritante steeds opnieuw moeten inloggen verdwenen is.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:28
Bij mij werkt de digital key 2 dagen achter elkaar helemaal niet meer. Kan niet starten - Transponder niet gevonden. Even kijken... ja hoor app eergisteren automatisch geupdate.

Het blijft een zooitje en ze krijgen het gewoon niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Arie van Dijk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:56:
Bij mij werkt de digital key 2 dagen achter elkaar helemaal niet meer. Kan niet starten - Transponder niet gevonden. Even kijken... ja hoor app eergisteren automatisch geupdate.

Het blijft een zooitje en ze krijgen het gewoon niet op orde.
Kun jij nog wel het Bluetoothkanaal 'Polestar2' zien op je telefoon? Als dat kanaal namelijk crasht, om wat voor reden dan ook, dan komt het niet meer in de lucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Pluisie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Super mooie auto, veel plezier ermee!
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw real life actieradius (zeker in dit weer). Zelf ben ik naar een helemaal standaard P2 SMSR aan het kijken (omdat hij dan precies binnen de SEPP valt). Mocht je dus een realistische schatting kunnen maken ben ik heel erg benieuwd!
Ik rijd sinds half november ook een SMSR en ik ben dik tevreden over het verbruik en range. Eigenlijk dik tevreden over de hele auto. Tot nu toe alle ritjes makkelijk kunnen doen zonder stress. En die ene dag dat we 2 lange ritten hadden vrij dicht op elkaar (ochtend 200 km, middag 130 km), heb ik hem even 10 minuten aan de snellader gehangen en vervolgens thuis nog een uurtje zodat er meer dan genoeg was voor de middagrit. Als je vooruit plant, is het goed te doen.

Nu moet ik wel zeggen dat het zonder thuislader een stuk lastiger zou zijn. Dus dat is een luxe. Zorg gewoon dat hij altijd boven de 70 % is en je hebt er geen omkijken naar.

En voor de eerst volgende roadtrip naar het buitenland is het ook nog even afwachten hoe dat bevalt. Maar ik verwacht dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
GuiltyNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Kun jij nog wel het Bluetoothkanaal 'Polestar2' zien op je telefoon? Als dat kanaal namelijk crasht, om wat voor reden dan ook, dan komt het niet meer in de lucht.
Is bij mij ook al een tijdje uit de lucht. Weet jij een manier om hem weer aan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
GuiltyNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:36:
@Paku Ik heb het net ook even getest. Hij lijkt de status van de auto goed op te halen, maar vervolgens doet 'Ontgrendelen' niets.
Hier hetzelfde, Accustatus, klimaat, laad en klimaat timers doen het nu allemaal prima maar de de status van de portieren en ont/ver grendelen doet het ineens niet meer terwijl dat voorheen wel altijd werkte :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
JTHZZ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Is bij mij ook al een tijdje uit de lucht. Weet jij een manier om hem weer aan te krijgen?
Dit kanaal is bij mij ook offline. Toch jammer, ik heb sinds mei vorig jaar primær de DK gebruikt.

Ik lees dat je de 12V en TCAM batterij kan loshalen voor een harde TCAM reset. Dan zou het kanaal weer online moeten komen. Aangezien je dan panelen moet verwijderen laat ik het maar even voor wat het is. Volgende week zowieso bij de dealer langs, dan mag deze dat voor me oplossen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:00:
[...]

De 12 volt accu even loskoppelen werkt, maar dan loopt hij meestal binnen een paar dagen weer vast.

Na een software update is het kanaal ook altijd weer even in de lucht. TCAM resets enzovoorts lijken het niet te kunnen resetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Volgens Facebook is dit nieuw. Gratis laten aanpassen van de Öhlins dempers.

Ik ga ze denk iétsje softer laten zetten.

https://www.polestar.com/...6MmxCS4N24ykZx7GqnEwqCcts

Ik heb nog nooit een afspraak gemaakt met een servicepoint. Doen jullie dit via Polestar of bel je gewoon de Volvo dealer. Ik heb nog geen enkele relatie of ervaring met Volvo dealers.

[ Voor 24% gewijzigd door VidaR-9 op 19-01-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Krijg GPS en LTE met geen mogelijkheid aan de praat. Ik zie nu ook dat ik sinds mijn P1.8.1 update ik allen nog op 6A kan laden, deze kan ik niet aanpassen naar 32A, optie is grayed-out.

Wat een drama die software zeg, het wordt er allemaal niet beter op. Morgen maar weer naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:24
Zie dat bij de ID4 er ook issues zijn met de achteruitrijcamera in het donker (te donker). Ze hebben dit opgelost door een kapje te 3D-printen die de reflectie tegenhoudt van de nummerplaat (hierop past de camera de helderheid naar beneden aan=donkerder). Iemand met een printer geïnteresseerd om er ook eentje te knutselen? Zit er zelf aan te denken om met duct tape te testen of het überhaupt effect heeft.

https://www.etsy.com/uk/l...7cbe3414e75b%3A1081053631
Any of that bright light that gets into the camera (even if it is cropped out of the displayed image) can fool the camera's processor into reducing display brightness making it difficult to see dark driveways and parking lots at night.

This part especially makes a difference when the weather is bad. Water droplets on the surface of the camera can bulge out enough to be directly illuminated by stray light creating blinding spots that stress the camera's image processing. Install this hood and those bright spots turn into harmless transparent droplets allowing a brighter, more detailed image as demonstrated in the video and photos above.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
Jur gen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Krijg GPS en LTE met geen mogelijkheid aan de praat. Ik zie nu ook dat ik sinds mijn P1.8.1 update ik allen nog op 6A kan laden, deze kan ik niet aanpassen naar 32A, optie is grayed-out.

Wat een drama die software zeg, het wordt er allemaal niet beter op. Morgen maar weer naar de dealer.
1 nacht aan de lader thuis en het was weer opgelost, anders 12V en Tcam battery connection reset (is nogal een klusje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:41
Duuufke schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:29:
Mijn Polestar doet raar. Hij heeft een paar dagen stil gestaan, en nu is er een soort gebonk bij het rijden. Dit wordt erger bij het remmen. Ik heb gelezen dat de auto de remmen laat aanlopen om de schijven schoon te maken. Maar een gebonk hoort hier niet bij lijkt me… Ik dacht eerst dat er een tak vast zat. Iemand dit al eens gehad?
De dealer vertelt mij net dat er een stukje van de remblokken was afgebroken. En dat dit waarschijnlijk komt omdat ik OPD gebruik. Dit komt inderdaad overeen met mijn ervaring, toen ik weg wilde rijden leek de rem te blijven ‘plakken’, en schoot het los toen ik achteruit reed.

Wellicht een interessante toevoeging aan de OPD discussie, maar dan op een ander gebied als zuinigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:24
_--[]--__ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Hier hetzelfde, Accustatus, klimaat, laad en klimaat timers doen het nu allemaal prima maar de de status van de portieren en ont/ver grendelen doet het ineens niet meer terwijl dat voorheen wel altijd werkte :?
Bij mij doet de accustatus het niet, en de portieren en de klimaat timers het wel. In de auto heb ik opnieuw ingelogd op het Polestar account en ook alle toestemmingen even uit en weer aangezet, maar tevergeefs.

Het 2e bluetooth kanaal voor digital key crasht meestal binnen een week na een garagebezoek, dus die heeft nooit echt gewerkt. Nog 4000 km tot de eerste beurt, ik zal eens een lijstje voor de dealer gaan maken…

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
Duuufke schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]

De dealer vertelt mij net dat er een stukje van de remblokken was afgebroken. En dat dit waarschijnlijk komt omdat ik OPD gebruik. Dit komt inderdaad overeen met mijn ervaring, toen ik weg wilde rijden leek de rem te blijven ‘plakken’, en schoot het los toen ik achteruit reed.

Wellicht een interessante toevoeging aan de OPD discussie, maar dan op een ander gebied als zuinigheid.
Hier zou het remblok tegen moeten kunnen en ontworpen moeten zijn om dit op te vangen. Auto's zonder OPD hebben hier soms ook last van, mijn vorige auto een BMW 225xe had dit ook en zelfs mijn A6 daarvoor als hij lang stil stond op Schiphol bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij meer op een productie fout van het remblok, een zwakke plek in de voering of dat de voering niet goed vast zat aan de bevestigingsplaat of iets dergelijks. Kan natuurlijk een ontwerpfout zijn maar dan denk ik dat meer mensen er last van zouden hebben.

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
Duuufke schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Daar gaan we weer. Even terugscrollen, want dit is hier recent uitgebreid besproken: dit is een broodje aap. De remmen worden ongeacht de OPD setting even vaak (of weinig) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1975
tweaker1975 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:56:
Had ook een reboot scherm van de week, weet niet meer precies wanneer, denk zondagmiddag.
Maar de App werkt al de hele week, moet wel af en toe opnieuw inloggen. Heb net de update gedaan.
Ben benieuwd of dat irritante steeds opnieuw moeten inloggen verdwenen is.
Zucht, geen voorverwarming straks, werkt niet via app en ben te lui om naar beneden te lopen |:(

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Ik had vanmiddag toen ik van het werk naar huis reed ineens het gevoel alsof de auto een stuk luidruchtiger was geworden. Bleek het raam aan de passagierskant uit zichzelf een cm geopend te zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ktenolix op 19-01-2022 17:46 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
tweaker1975 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Hier zou het remblok tegen moeten kunnen en ontworpen moeten zijn om dit op te vangen. Auto's zonder OPD hebben hier soms ook last van, mijn vorige auto een BMW 225xe had dit ook en zelfs mijn A6 daarvoor als hij lang stil stond op Schiphol bijvoorbeeld. Maar het lijkt mij meer op een productie fout van het remblok, een zwakke plek in de voering of dat de voering niet goed vast zat aan de bevestigingsplaat of iets dergelijks. Kan natuurlijk een ontwerpfout zijn maar dan denk ik dat meer mensen er last van zouden hebben.
Vraag: Naast hardnekkige roestvorming hier al eerder gemeld ook diepe circulaire groeven op de remschijven m.n.voor. Moet je daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

scuro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Ik rijd sinds half november ook een SMSR en ik ben dik tevreden over het verbruik en range. Eigenlijk dik tevreden over de hele auto. Tot nu toe alle ritjes makkelijk kunnen doen zonder stress. En die ene dag dat we 2 lange ritten hadden vrij dicht op elkaar (ochtend 200 km, middag 130 km), heb ik hem even 10 minuten aan de snellader gehangen en vervolgens thuis nog een uurtje zodat er meer dan genoeg was voor de middagrit. Als je vooruit plant, is het goed te doen.

Nu moet ik wel zeggen dat het zonder thuislader een stuk lastiger zou zijn. Dus dat is een luxe. Zorg gewoon dat hij altijd boven de 70 % is en je hebt er geen omkijken naar.

En voor de eerst volgende roadtrip naar het buitenland is het ook nog even afwachten hoe dat bevalt. Maar ik verwacht dat het goed komt.
Heb jij gewoon DAB+ op je auto geleverd gekregen?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:13
xsive schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Mijn SMSR is van oktober zowel DAB+ als de sensor voor de kofferbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:41
JTHZZ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Daar gaan we weer. Even terugscrollen, want dit is hier recent uitgebreid besproken: dit is een broodje aap. De remmen worden ongeacht de OPD setting even vaak (of weinig) gebruikt.
Precies, dit dacht ik dus ook. Raar dat de dealers daar allemaal hetzelfde over roepen dan... Ik was in ieder geval ook niet van plan anders te gaan rijden dan ik normaal doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

daniel14 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Mijn SMSR is van oktober zowel DAB+ als de sensor voor de kofferbak
Bij de mijne (afspraak begin maart) zou DAB+ ontbreken hoorde ik vandaag telefonisch van de Polestar medewerker toen ik er naar vroeg. Het moest even landen denk ik, maar eigenlijk vind ik het onacceptabel. Ben eigenlijk echt not amused zelfs.

Polestar's oplossing: We installeren de TuneIn app. Lijkt me eigenlijk een halfbakken oplossing. Die app heeft reclame banners en een goede internetverbinding nodig.

Volgens mij integreert die app toch ook nooit net zo goed als de native radio? Je wilt de radio info toch ook op het scherm achter je stuur zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
P2void19noPP schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Vraag: Naast hardnekkige roestvorming hier al eerder gemeld ook diepe circulaire groeven op de remschijven m.n.voor. Moet je daar iets mee?
Diep mogen ze niet zijn en tegenwoordig zouden er helemaal geen groeven meer in mogen ontstaan.

Tenzij je elke dag denkt dat je op een rallyproef zit:

100 links vol is remmen voor haaks rechts, let op niet afsnijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
xsive schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Volgens mij integreert die app toch ook nooit net zo goed als de native radio? Je wilt de radio info toch ook op het scherm achter je stuur zien?
Radioinfo achter het stuur heb je sowieso niet, ook niet met DAB of FM.

[ Voor 38% gewijzigd door Lutra op 19-01-2022 22:17 ]

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Lutra schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:17:
[...]

Radioinfo achter het stuur heb je sowieso niet, ook niet met DAB of FM.
Thx! Dat scheelt alweer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:50

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Als ik muziek luister via de Spotify app in de auto, dan is m'n telefoon altijd via bluetooth verbonden. Ik merk alleen dan dat ik geen meldingen ontvang en bijvoorbeeld Flitsmeister geen geluid door de speakers van de auto geeft. Heel wat lopen zoeken, maar weet niet zeker of dit überhaupt wel mogelijk is.

Zonder Flitsmeister rijden vind ik toch altijd wel heel vervelend namelijk, heeft iemand hier wel een oplossing voor kunnen vinden?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker1975
Terrie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:
Als ik muziek luister via de Spotify app in de auto, dan is m'n telefoon altijd via bluetooth verbonden. Ik merk alleen dan dat ik geen meldingen ontvang en bijvoorbeeld Flitsmeister geen geluid door de speakers van de auto geeft. Heel wat lopen zoeken, maar weet niet zeker of dit überhaupt wel mogelijk is.

Zonder Flitsmeister rijden vind ik toch altijd wel heel vervelend namelijk, heeft iemand hier wel een oplossing voor kunnen vinden?
Goede vraag, had hem in mijn oude auto altijd automatisch aan staan. Nog maar 1100 m in 3 wkn kunnen rijden maar nooit bij stilgestaan. Heb een zware voet en zoontje die me nog eens opstookt lol

PS2 Midnight 20" DM +PSU

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Terrie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:

In de FM app moet je bij settings, geluidsopties, geavanceerd kiezen voor HSP Bluetooth profiel. Dan komt het netjes door over je speakers.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:50

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Juancho schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:55:
[...]

In de FM app moet je bij settings, geluidsopties, geavanceerd kiezen voor HSP Bluetooth profiel. Dan komt het netjes door over je speakers.
Dit lijkt de oplossing, ik heb alleen wel de keuze tussen A2DP of HFP. Morgen maar even kijken wat het beste werkt.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Juancho schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Ik gebruik (op Android telefoon) de optie "forceer telefoonspeaker", met "gebruik systeem volume" uit en volume op 100%. Dat is hard zat en hoor ik altijd, ongeacht wat ik luister. Enige probleem, vrouwlief schrikt er van wakker als ze op langere rit een dutje doet :+

Edit: ik heb vroeger wel eens hsp of hfp gebruikt, maar mijn vorige auto registreerde dat dan als incoming phonecall en dat was echt heel irritant (kort belsignaal en lang ophangen). Kan zijn dat polestar dat beter af handelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Loen op 19-01-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
EVdriver schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:52:
[...]

1 nacht aan de lader thuis en het was weer opgelost, anders 12V en Tcam battery connection reset (is nogal een klusje).
Ja dag, ik rij wel weer naar de dealer. Een nachtje aan de lader thuis had ik al geprobeerd maar werkt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[...]

Bij de mijne (afspraak begin maart) zou DAB+ ontbreken hoorde ik vandaag telefonisch van de Polestar medewerker toen ik er naar vroeg. Het moest even landen denk ik, maar eigenlijk vind ik het onacceptabel. Ben eigenlijk echt not amused zelfs.

Polestar's oplossing: We installeren de TuneIn app. Lijkt me eigenlijk een halfbakken oplossing. Die app heeft reclame banners en een goede internetverbinding nodig.

Ik heb nog nooit een reclamebanner gezien in de TuneIn app? Ook is 4G (lees: het bufferen van de muziekstream van bijv. NPO Radio 2) zeer stabiel te noemen, en dan woon ik niet eens in de buurt van de randstad.

Andere optie vanuit Polestar is natuurlijk om de auto niet uit te leveren omdat de klant enkel een complete auto accepteert, dat is prima maar kost je wel een tijdje voordat de DAB+ chips gebakken zijn denk ik. Dus hoe vasthoudend ben je hierin ;) ? Ik denk dat de soep minder heet wordt gegeten dan ie nu wordt opgediend.

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Als je groot radio liefhebber bent kan ik het me heel goed voorstellen. Ik heb zelf voor de grap eens een paar dagen TunelIn geprobeerd maar ik vond het vreselijk. Crasht regelmatig, je zit altijd met een vertraging door buffering en de radio gaat ook niet aan als je instapt. Voor mij te veel gedoe en gezeur, vind het voorlopig helemaal niks. En dan luister ik eigenlijk amper naar de radio... ;)

Maar dat hele DAB+ gedoe begint wel een beetje een issue te worden bij nieuw bestelde autos (niet alleen de PS dus). Heb ook het idee dat merken nog niet heel duidelijk communiceren hierover. Ik zou denken, het zijn meestal vrij dure en uitgebreide autos waarvan iedereen toch wel begrijpt dat DAB+ verwacht wordt en er normaal ook standaard op zit. Dus persoonlijk vind ik dat merken dit gewoon achteraf, als de chips er weer zijn, kosteloos moeten inbouwen. De klant heeft er waarschijnlijk ook allang voor betaald bij de aanschaf.

Kan nog wel een gezeur gaan worden op deze manier ben ik bang voor. Klanten die denken het later wel te krijgen maar dan een dikke rekening krijgen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 11:02
[...]

Krijg je dan ook enige vorm van compensatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Juancho schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:39:
Als je groot radio liefhebber bent kan ik het me heel goed voorstellen. Ik heb zelf voor de grap eens een paar dagen TunelIn geprobeerd maar ik vond het vreselijk. Crasht regelmatig, je zit altijd met een vertraging door buffering en de radio gaat ook niet aan als je instapt. Voor mij te veel gedoe en gezeur, vind het voorlopig helemaal niks. En dan luister ik eigenlijk amper naar de radio... ;)

Maar dat hele DAB+ gedoe begint wel een beetje een issue te worden bij nieuw bestelde autos (niet alleen de PS dus). Heb ook het idee dat merken nog niet heel duidelijk communiceren hierover. Ik zou denken, het zijn meestal vrij dure en uitgebreide autos waarvan iedereen toch wel begrijpt dat DAB+ verwacht wordt en er normaal ook standaard op zit. Dus persoonlijk vind ik dat merken dit gewoon achteraf, als de chips er weer zijn, kosteloos moeten inbouwen. De klant heeft er waarschijnlijk ook allang voor betaald bij de aanschaf.

Kan nog wel een gezeur gaan worden op deze manier ben ik bang voor. Klanten die denken het later wel te krijgen maar dan een dikke rekening krijgen.
Persoonlijk luister ik ook nooit radio in de auto maar de momenten dát ik de TuneIn app gebruikte vond ik het een prima vervanger voor DAB+ :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Mr_Music schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Krijg je dan ook enige vorm van compensatie?
Volgens mij is DAB+ al lang van de officiele lijst van features gehaald. Ik kon het nergens terug vinden in de bestelgegevens oid. Overigens mis ik het zelf helemaal niet. Liever spotify / podcast en persoonlijk vind ik tunein meer dan voldoende, al zou integratie met Google Assistant wel mooi zijn (dat werkte nu niet, volgens mij)

[ Voor 1% gewijzigd door Loen op 20-01-2022 10:41 . Reden: formulering ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
[...]

DAB+ is verplicht in nieuwe autos

https://www.autointernati...erplicht-in-nieuwe-autos/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Loen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is DAB+ al lang van de officiele lijst van features gehaald. Ik kon het nergens terug vinden in de bestelgegevens oid. Overigens mis ik het zelf helemaal niet. Liever spotify / podcast en persoonlijk vind ik tunein meer dan voldoende, al zou integratie met Google Assistant wel mooi zijn (dat werkte nu niet, volgens mij)
Op de Belgische website staat DAB+ er wel nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Dat was de vertaling toendestijds van een aantal nieuwsberichten. Volgens mij gaat de EU richtlijn voornamelijk over digitale radio en dat zit er gewoon op (via app), KAN de uitleg zijn.

Daarbij is dat de Europese richtlijn, die landelijk ook anders geïmplementeerd kan zijn. Misschien is dat in BE anders idd...

[ Voor 13% gewijzigd door Loen op 20-01-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Loen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Het is inmiddels ook uit de configurator zie ik.

Mijn auto heeft ook geen DAB+ en van de kwaliteit van FM word ik niet echt vrolijk. Zeker aangezien de vorige auto het wel had en ik tevens graag naar de radio luister.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

PeeJay schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Het is inmiddels ook uit de configurator zie ik.

Mijn auto heeft ook geen DAB+ en van de kwaliteit van FM word ik niet echt vrolijk. Zeker aangezien de vorige auto het wel had en ik tevens graag naar de radio luister.
Ik ben er 95% zeker van dat op mijn moment van bestellen (okt 2021) DAB+ nog gewoon bij de standaarduitrusting stond (alsmede 100% zeker de verlichting in de deurvakken, die nu ook weggehaald is uit de standaarduitrusting omschrijving)

Ik heb idd ook al tig jaar DAB+ dus het is bijzonder triest als je terugmoet naar FM. En dan kan iemand het een luxeprobleem vinden, maar er is gewoon betaald voor DAB en dan hoort het er gewoon op te zitten, klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door xsive op 20-01-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

k-jah schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Op de Belgische website staat DAB+ er wel nog bij.
Mijn Belgische P2 besteld op 11/12/2021 en geleverd op 30/12/2021 heeft inderdaad gewoon DAB+ (en ook de sensor bij de achterklep).

Update: 2021 ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Paku op 20-01-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Paku schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Mijn Belgische P2 besteld op 11/12/2022 en geleverd op 30/12/2022 heeft inderdaad gewoon DAB+ (en ook de sensor bij de achterklep).
Ik neem aan 2021, maar als jij binnen een paar weken een Polestar 2 geleverd krijgt, dan is het een eerder geproduceerd voorraadmodel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

xsive schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Ik ben er 95% zeker van dat op mijn moment van bestellen (okt 2021) DAB+ nog gewoon bij de standaarduitrusting stond (alsmede 100% zeker de verlichting in de deurvakken, die nu ook weggehaald is uit de standaarduitrusting omschrijving)
Toen ik de mijne bestelde in november (11 november werd de bestelling bevestigd), stond het 100% zeker in de configurator. Er is niet gecommuniceerd dat het er mogelijk niet in zou zitten.
Verlichting in de deurvakken is mij niet opgevallen dat dat erin stond. Maar mijn Polestar heeft het in elk geval niet.
Ik heb idd ook al tig jaar DAB+ dus het is bijzonder triest als je terugmoet naar FM. En dan kan iemand het een luxeprobleem vinden, maar er is gewoon betaald voor DAB en dan hoort het er gewoon op te zitten, klaar.
Idem.

[ Voor 15% gewijzigd door PeeJay op 20-01-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaoZeetie
  • Laatst online: 22-09 10:24
Hoi,

Mijn eerste post op dit forum.
Mijn huidige leaseauto is aan vervanging toe en ik heb m'n oog laten vallen op de Polestar 2. Ik rij nu een BMW 118i (M Styling), dus is wel even andere auto. Proefritten zijn echt heel goed bevallen. Nu zit ik alleen met de vraag, welke uitvoering wordt het:
  • Standard Range met Pilot & Plus pakket
  • of
  • Long Range met Pilot pakket
Is het voordeel aan range voldoende om het pluspakket voor in te leveren?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Polestar 2 LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

JaoZeetie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
Hoi,

Mijn huidige leaseauto is aan vervanging toe en ik heb m'n oog laten vallen op de Polestar 2. Ik rij nu een BMW 118i (M Styling), dus is wel even andere auto. Proefritten zijn echt heel goed bevallen. Nu zit ik alleen met de vraag, welke uitvoering wordt het:
  • of
Effectief krijg je bij de LR 60-75km extra range, afhankelijk van je rijstijl en de omstandigheden. Het is meer aan jou om te bepalen hoe belangrijk die extra kilometers voor je zijn?

De afweging zou voor mij afhangen van:
- Hoeveel kilometer rijd je gemiddeld per dag?
- Kan je thuis laden of dicht bij huis? En op locatie?

Of anders geformuleerd:
Het verschil met die extra 15kWh, betekent in de praktijk 10 minuutjes aan een snellader (afhankelijk van SoC). Dus dan heb je op een lange rit precies tijd om koffie te regelen en naar het toilet te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
xsive schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Mee eens.
In België staat het einde van FM op de planning. Zonder datum, dus zal nog niet voor meteen zijn, maar zal waarschijnlijk wel nog in de levensloop van de P2.
Misschien is dat de reden dat in België wel nog P2’s worden geleverd met DAB+ (Of dat het nog op de configurator staat alleszins).
Ik zal het in Maart weten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

JaoZeetie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
Hoi,

• of
Als ik het volgende eerder had geweten, dan was de indrukwekkendedual motor power alsmede topsnelheid van 205-210km/h van de DM een stuk minder relevant geweest voor mijn keuze:
https://www.destentor.nl/...-juli-verplicht~a4eaff91/

Verder hadden zowel Pilot als Plus pack voor mij persoonlijk zaken die ik absoluut niet wil. Ook is/was de standaarduitrusting behoorlijk compleet, zodoende heb ik uiteindelijk geen packs genomen.

Gezien die snelheidsbegrenzer en blackbox per 1 juli (bovenstaande link), is adaptive cruise control van de pilot pack wel een uitkomst. Ik kon er zelf alleen echt niet aan wennen (6 proefritten mee gespeeld) en bijna gevaarlijk zelfs als je snel wilt aansluiten bij een passant die op links met hogere snelheid voorbij komt. Dit is natuurlijk mede afhankelijk van je rijgedrag.

Wellicht is een SM LR zonder packs of alleen pilot pack de sweet spot.

Zelf vond ik daarnaast de auto het best in balans met de 19 inch wielen. De 20 inch gaven mij persoonlijk teveel door, zowel geluid als wegdek oneffenheden.

Wie weet bespaar ik je toch geld met deze post oOo

[ Voor 26% gewijzigd door xsive op 20-01-2022 13:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:14

MaxxMark

HT is Tof!

Doorgaans is men niet zo happig op cross-posts. En toch doe ik dat :) Als Polestar 2 rijder ben ik namelijk voor mijn pa aan het kijken naar de XC40 - P6. Gezien de overlappen tussen de auto's, dat voorheen P8 en P2 een gezamenlijk topic had en het feit dat ik zelf een P2 maakt het voor mensen die willen vergelijken interessant het ook hier vindbaar te maken.

Dus bij deze zowel wel als niet mijn excuses voor de cross post :)

Vandaag een proefrit gemaakt in de XC40 - P6 (MY2023). Single motor en met het nieuwe smoelwerk.

Vooral voor mijn vader omdat hij een auto zocht met hoge instap, die veilig is (rijhulpsystemen) en die op en neer naar Arnhem kan rijden. De p8 was nooit een optie (te duur) maar de instap p6 is zeeeer scherp geprijs (ik blijf me er over verbazen!)

Als oud v60-PIH rijder (en nu al ruim een jaar Polestar 2 rijder) was het wel echt 'thuiskomen' in die auto. God wat heb ik de feature gemist dat je in de ACC stand de snelheid van je voorligger kunt zien op je dashboard. Ik hoop echt dat Polestar dat alsnog introduceert!

Verder zoefde hij over de weg. Lekker hoog, lekker ruim (zeker in vergelijking met de P2) en door zijn soepele veren en (volgens mij) kleinere velgmaat een héél stuk comfortabeler (of 'minder sportief' ;) ) dan de P2.

Het was veel zoeken in de menutjes omdat die nét even anders zijn. En wat ik overal al vaak heb gelezen zijn de features bij volvo vaak wat spartaanser:

OPD aan/uit en geen tussenstand. Bij de P2 is de middelste stand een goede optie omdat die gelijkwaardig aanvoelt als 'afremmen op de motor' van een ICE.

Creep is niet uit te zetten. Een feature die ik heel erg mis. Zeker als je zonder OPD wilt rijden is Creep uit kunnen zetten eigenlijk een must.

Ik kon de 'auto-hold' niet vinden. In de XC40 (Plug-in) Hybrid zat die wel. Het werkte alleen zeer slecht, dus ik vond het totaal geen gemis dat het in de P6 niet (meer) zit of ik het niet kon vinden.

Ik vond de fysieke knopjes voor bediening van gevarenlicht etc wel fijner qua plek én gemak. De "haptic"toetsen in de P2 komen in contrast totaal niet goed uit de verf.

Het scherm is ietsje kleiner dan bij de P2. Maar viel me uiteindelijk alleszins mee. wat Volvo beter doet is dat aan de zijkanten de 360view wél tot aan de deur toont. In de P2 zit er een 'blank' stukje tussen de deur en wanneer de camera zichtbaar is (in de side view is dat níet het geval). De Volvo heeft dat niet en sluit dus wel goed aan (wat beter is). Ook heb ik het gevoel dat het switchen tussen 360/front/rear/sides net iets soepeler werkt dan in de p2.

Opslagruimte was netjes in de P6. In vergelijking met de P2 heb ik het gevoel dat het ietsje minder is. Voor het formaat van de wagen had ik (zeker in vergelijking met de P2) wat meer verwacht.

Op de achterbank zitten was ruim genoeg, maar heb het gevoel dat je in de V60 net iets ruimer zat. De P6 was echter wel ííetsje ruimer dan de P2.

Voorin is het natuurlijk beduidend ruimer! Dat is geen verrassing :)

Qua uiterlijk vind ik het nieuwe smoelwerk van de wagen een STUK beter dan die van de P8. Het tonen van ietsje meer grill maakt gewoon nét het verschil. Het is wat minder een 'dicht blok'.

De power van de Single-Motor is uiteraard dik voldoende. Je mag het gewoon niet vergelijken met de P2 waar gewoon 2x zo veel motor in zit en je wegstuift. Qua gevoel en ervaring voelde het voor mij bijna letterlijk als 'de helft van het vermogen'. Als ik geen launch-edition P2 had, had ik zeker voor een SM/LR gegaan. Een DM is totaal overkill, maar wel leuk ;)

Al met al een super tevreden proefrit gehad! Het is precies een wagen die ik voor mn pa geschikt zou vinden (en dat vond hij zelf ook ;)). Maar ja... die levertijd hè... :X 6 tot 8 maanden. En dat terwijl zijn huidige auto de APK van 1 juni niet doorkomt :( Dus dat wordt nog broeden...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

xsive schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Als ik het volgende eerder had geweten, dan was de indrukwekkendedual motor power alsmede topsnelheid van 205-210km/h van de DM een stuk minder relevant geweest voor mijn keuze:

Verder hadden zowel Pilot als Plus pack voor mij persoonlijk zaken die ik absoluut niet wil. Ook is/was de standaarduitrusting behoorlijk compleet, zodoende heb ik uiteindelijk geen packs genomen.

Gezien die snelheidsbegrenzer en blackbox per 1 juli (bovenstaande link), is adaptive cruise control van de pilot pack wel een uitkomst. Ik kon er zelf alleen echt niet aan wennen (6 proefritten mee gespeeld) en bijna gevaarlijk zelfs als je snel wilt aansluiten bij een passant die op links met hogere snelheid voorbij komt. Dit is natuurlijk mede afhankelijk van je rijgedrag.

Wellicht is een SM LR zonder packs of alleen pilot pack de sweet spot.

Zelf vond ik daarnaast de auto het best in balans met de 19 inch wielen. De 20 inch gaven mij persoonlijk teveel door, zowel geluid als wegdek oneffenheden.

Wie weet bespaar ik je toch geld met deze post oOo
Zelf heb ik gekozen voor een Single Motor Long Range. Maar het is een hele persoonlijke keuze. Ben niet zo'n autofreak, wordt niet warm van 20" velgen of gekleurde remklauwen :) Maar ieder zijn ding.

Pilot pack vond ik zelf wel handig. Met name de camera's en BLIS. ACC leek me ook handig maar ik heb het nog niet veel gebruikt, weet niet of ik er gek op ben.

Ik ben gegaan voor de zuinigste config, met de grootste accu. Dus het Plus Pack (hoe leuk het glazen dakje ook is) heb ik laten schieten voor de Long Range. Ook een verwarmde achterbank of stuur leken met niet relevant. Dus ja... hier ook de sweet spot.

Normaal (pre-corona) reed ik wekelijks een ritje van 325 km enkele reis en weer terug. Dat heb ik met de P2 nog niet kunnen doen maar dat was wel een van de drivers om deze config te kiezen.
Natuurlijk red ik dit ook met extra minuten aan de snellader en een Standard Range zoals werd gezegd, maarja... het is mijn eerste EV dus ik speel redelijk op safe... 8)7
De laadgewoontes is wel even wennen maar so far so good. Valt me reuze mee.

Succes met je keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 23-09 14:35
xsive schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:17:
[...]

Toen ik dit las dacht ik serieus dat het om een 1-april grap ging......

"
ISA werkt samen met bestaande hulpsystemen zoals verkeersbordherkenning, cruisecontrol, snelheidsbegrenzer en het navigatiesysteem. Het kan de snelheidslimieten herkennen met behulp van camerabeelden van verkeersborden en de digitale kaarten van het navigatiesysteem.
"
"en moet zeven jaar lang gratis worden aangeboden. Auto’s worden er dus voorlopig niet duurder door
"
Behalve dan die auto's die standaard niet beschikken over camera's, navigatiesystemen (met bijbehorende abonnementen voor het up-to-date houden van de kaarten - 7 jaar gratis, lees ik net) en trilmotortjes in het gaspedaal 8)7
De gemiddeld 'boodschappen auto' wordt dus waarschijnlijk enkele duizenden Euro's duurder hierdoor in aanschaf...

Los van het feit dat dit - met de huidige stand van techniek - waardeloos (om niet te zeggen gevaarlijk) werkt. Rijdt maar eens met de speedlimiter op de Polestar 2 en zet met het pijltje naar links maar een de actieve begrenzer aan. Schrik dan vooral niet als je auto ineens in de ankers gaat op de autosnelweg omdat er naast een afrit een boord van 80km/h staat. En wat dacht je van onze befaamde 06.00 - 19.00 snelheidsbegrenzingen (onderborden tijd/weersafhankelijk)..... Zover is Tesla zelfs nog niet volgens mij.
Dit systeem zou dan gelukkig niet remmen maar je wel een melding geven op het dashboard en een trilllend-gaspedaal dat mogelijk zelfs ineens 'zwaarder wordt' waardoor je in eerste instantie dus automatisch afremt. Je gaat echt gek worden van de onterechte meldingen.......
De techniek is hier nog lang niet klaar voor (of hoeft het maar voor max 50% van de verkeerssituaties te werken?!) en het is daarnaast ook uitermate bepalend hoe fabrikanten met veiligheidssystemen om moeten gaan.

Ik moet dit werkelijk nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@PvS_68 helemaal met je eens. Dit gaat nooit werken. Ik heb nog geen auto gezien waar dit feilloos werkt, integendeel. En dan zou het over een half jaar in de eerste de beste budget instapper wel werken.

Edit: ooow pas vanaf mid 2024 😬

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 20-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Wat ik over die snelheidsbegrenzer gelezen heb, is dat de optie verplicht op de auto moet zitten. Niet dat het altijd actief moet zijn. Dus het is hoogstwaarschijnlijk uit te zetten of simpelweg te overrulen als je het gaspedaal intrapt.
Zoals de meeste andere veiligheidsopties die voor hogere scores bij de Euro NCAP testen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

VidaR-9 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:48:
@PvS_68 helemaal met je eens. Dit gaat nooit werken. Ik heb nog geen auto gezien waar dit feilloos werkt, integendeel. En dan zou het over een half jaar in de eerste de beste budget instapper wel werken.

Edit: ooow pas vanaf mid 2024 😬
Er staan idd de nodige nuances in dat artikel. De titel en introductie van het artikel doen iets anders vermoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
xsive schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:37:
[...]

Hoe check je dat? Zat mij dit toevallig nog af te vragen aangezien ik nu via FM luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

scuro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Hoe check je dat? Zat mij dit toevallig nog af te vragen aangezien ik nu via FM luister.
Heb je bij de instellingen van de radio app de optie "Linking tussen DAB en FM"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
Helaas heb je gelijk.... de update is nog geen verbetering bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Autowina op 20-01-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

PvS_68 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:42:
[...]
Rijdt maar eens met de speedlimiter op de Polestar 2 en zet met het pijltje naar links maar een de actieve begrenzer aan. Schrik dan vooral niet als je auto ineens in de ankers gaat op de autosnelweg omdat er naast een afrit een boord van 80km/h staat.
Ondanks dat mijn eigen auto het kan, heb ik dit vandaag met de proefrit van de XC40-P6 voor het eerst daadwerkelijk geprobeerd (vooral omdat mijn pa het een interessante feature vindt). Ik vind het wel ietwat overdreven om te zeggen dat de auto "vol in de ankers" gaat (tenzij de P6 MY23 net anders werkt, wat ik betwijfel). Ja hij remt af, maar het is niet mijn ervaring dat de wagen idioot hard afremt. Sowieso zit hij binnen het correctiebereik van de ACC en/of OPD afremming en volgens mij nog verre van wat hij zou kunnen als het echt moet (niet dat dat zou moeten natuurlijk).

Daarnaast bemerkte ik dat je er ook prima doorheen kunt trappen. Als je niet wilt dat hij afremt, trap je het pedaal wat verder in.

Hetzelfde geldt overigens voor wel meer situaties. Een ACC die iets anders volgt dan je verwacht kan ook stevig remmen. Als je normaal je voet bij het pedaal in de buurt hebt (ik zeg bewust niet "op het pedaal") kan je daar prima op reageren door je voet er weer op te zetten en bij te "gassen". In het geval van de limit heb je dikke kans je voet al op het pedaal en is het maar een kwestie van 'doorduwen'.

Om hem de andere kant op te trekken; bij een Tesla zit je vaak (albeit minder tegenwoordig) met phantom braking op random momenten. Daar kan je óók doorheen trappen. Maar omdat het daar onvoorspelbaar is is dat vele malen hinderlijker dan wat een p2/p6/p8 doet.

Ondanks dat ik er eigenlijk nooit mee rij en het vandaag voor het eerst ervaarde vind ík het een beetje overtrokken.

overigens zou ik aardig benieuwd zijn naar of ze de acc met deze functionaliteit gaan uitbreiden. En daarbij geef ik wel ruiterlijk toe dat het dan wat subtieler zou mogen ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

scuro schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Staat duidelijk aangegeven in de lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhPmgQRVn0W14Lera-FbTTKJXFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TD9Q2ZBrPLk2Cgf1Y07na3EE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzs6t1ljeJxlK4_BKM68388ruBY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lj1T6WTZxkDxs1wGHpQsb5c6.jpg?f=fotoalbum_tile

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ook op het hoofdscherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQcQAJsDx9o7Dq0I4ZJcHPJQ0yU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d31erJPM3t2IVxD28nyy3LZn.jpg?f=fotoalbum_large

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Kou zal je zo te zien niet lijden :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:25:
Kou zal je zo te zien niet lijden :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2ClhIREJjDMfv-Vbt8nD0ZSBgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uyAxzmtlqpKqunMISb1Z2j4P.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Was deze uitgebreide uitleg over de TCAM issues al gedeeld hier?

https://www.reddit.com/r/...d_what_can_be_done_about/

Vrij bizar dat het door slechte seals bij de dakvin zou komen...

"TCAM issues can run the gamut from minor (temporary LTE outage) to severe (can't get into your car or start it). While the severe issue only impacts a SMALL number of users, it's not the sort of issue you want on a road trip."

"Apparently, it's moisture intrusion due to a degraded or poorly completed seal. You don't need to open anything or have any mechanical expertise. A visual inspection of the base of the roof's "shark fin" will suffice.

The moisture can cause short and long term outages. Those in rainy climates (hello Portland/Seattle/Vancouver owners!) are more likely to be impacted.

This has been redesigned for the C40 to avoid this issue entirely"

[ Voor 70% gewijzigd door xsive op 20-01-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Je zou toch bijna denken dat dat recall-worthy is...

Interessante statement (uberhaupt) in de post:
The service department gets reimbursed from Polestar/Volvo when they follow directions, so Polestar's techs in the field need this TSB before they can reliably and consistently fix this issue.
Dit verklaart wel een beetje wat we al lang verwachtte (maar niet hoopten). Namelijk dat je gewoon met je auto door 1e lijns en mogelijk 2e lijns support moet voordat er daadwerkelijk wat met een inherent probleem gaat gebeuren. Ofwel; suck it up and follow the rule-book.

Een ander interessante opmerking voor het dagelijks onderhoud is:
If you are not yet having this issue and want to avoid it, pay attention to the shark fin when washing your car. Don't hit it point blank with a pressure washer. You don't want to damage the seal. It's not super fragile, but it's not going to hold up to a short range blast either.
Hoewel ik voorzichtig was in een wasbox en de problemen niet ervaar, is dit wel iets waardoor ik even extra goed ga opletten de volgende keer! Ik zou er namelijk geen seconden aan hebben gedacht dat de shark-fin water door zou laten. Alles waar rubbers aan te pas komen ben ik altijd super voorzichtig mee (op een motor word je ook echt niet blij als je daar niet goed op let). Maar de shark-fin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 11:02
MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:42:

[...]

Dit verklaart wel een beetje wat we al lang verwachtte (maar niet hoopten). Namelijk dat je gewoon met je auto door 1e lijns en mogelijk 2e lijns support moet voordat er daadwerkelijk wat met een inherent probleem gaat gebeuren. Ofwel; suck it up and follow the rule-book.

[...]

Hoewel ik voorzichtig was in een wasbox en de problemen niet ervaar, is dit wel iets waardoor ik even extra goed ga opletten de volgende keer! Ik zou er namelijk geen seconden aan hebben gedacht dat de shark-fin water door zou laten. Alles waar rubbers aan te pas komen ben ik altijd super voorzichtig mee (op een motor word je ook echt niet blij als je daar niet goed op let). Maar de shark-fin...
Volgens mij is het geen veiligheid issue dus is het wellicht niet recall worthy. Dat dacht ik in de thread te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
Jur gen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 05:00:
[...]

Ja dag, ik rij wel weer naar de dealer. Een nachtje aan de lader thuis had ik al geprobeerd maar werkt ook niet.
Vanmiddag weer terug naar de dealer geweest nadat ik 3 dagen geen GPS & LTE had. Wederom P1.8.1 over de upgrade van afgelopen maandag gekopieerd en nu werkt alles weer. Weet niet of het te relateren is aan vocht in/onder de haaienvin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juancho
MaxxMark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:42:

[...]

[...]

Grappig. Wij XC40 Px rijders hebben hier dus een mail van gehad voor een recall. Ben zelf vorige week geweest. Bij mijn auto was er niks aan de hand.
Achtergrond
Uit onderzoek van Volvo Cars is gebleken dat het kapje van de dakantenne mogelijk niet afdoende gemonteerd is. Mocht dit het geval zijn, dan kan dit in uitzonderlijke gevallen leiden tot verlies van connectiviteit en een melding op het display van uw Volvo.

Wij willen dit te allen tijde voorkomen en dienen om die reden de montage te controleren en indien nodig te herstellen. Let op! Indien herstelwerkzaamheden nodig zijn, mag uw Volvo tot 72 uur na het uitvoeren van deze werkzaamheden niet uitwendig gereinigd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 20-01-2022 20:05 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 220 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.