Gisteren een vergelijkbare rit gemaakt met een verbruik van 22kWh/100 km. Dan is de LRSM dus een klap zuiniger dan de DM. Een verbruik van rond 17 haal ik ‘s zomers nog niet eens.Paku schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:54:
[...]
Inderdaad.![]()
Gisteren op de snelweg (4 graden Celcius buiten, 21 graden Celcius binnen, 100 km/u) even een testje gedaan. Ik reed al 1.5 uur met de ecostand aan op 21 graden maar echt warm was het niet, maar prima te doen. En heb even de handmatige stand een paar minuten geactiveerd om te zien wat het verschil was.
Eco stand : 17 kwh/100km
Handmatig: 24 kwh/100km
Geen idee wat de eco stand precies doet behalve energie besparen maar ik heb wel de indruk dat het geen 21 graden was in de wagen, ook niet na 1.5 uur rijden. Bij aanschakelen handmatig kwam er een enorme stoot warme lucht de wagen binnen.
Verbruik gisteren viel me niet tegen. In het begin was het een graad of 6 en halverwege 4-5 graden. @WassimGT Accu was opgeladen tot 90% bij aanvang, geen voorverwarming gedaan.
[Afbeelding]
Als je dit doortrekt: 39% voor 163km geeft 100% bij 418km als ik het goed heb. Fictieve range van toch ~400 km.
Eco stand nu ook gebruikt alhoewel ik die meestal uitschakel omdat het dan te koud wordt in de auto. Gisteren viel dat weer mee en was het goed te doen.
P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro