Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
Paku schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:54:
[...]

Inderdaad. :)

Gisteren op de snelweg (4 graden Celcius buiten, 21 graden Celcius binnen, 100 km/u) even een testje gedaan. Ik reed al 1.5 uur met de ecostand aan op 21 graden maar echt warm was het niet, maar prima te doen. En heb even de handmatige stand een paar minuten geactiveerd om te zien wat het verschil was.

Eco stand : 17 kwh/100km
Handmatig: 24 kwh/100km

Geen idee wat de eco stand precies doet behalve energie besparen maar ik heb wel de indruk dat het geen 21 graden was in de wagen, ook niet na 1.5 uur rijden. Bij aanschakelen handmatig kwam er een enorme stoot warme lucht de wagen binnen.

Verbruik gisteren viel me niet tegen. In het begin was het een graad of 6 en halverwege 4-5 graden. @WassimGT Accu was opgeladen tot 90% bij aanvang, geen voorverwarming gedaan.

[Afbeelding]

Als je dit doortrekt: 39% voor 163km geeft 100% bij 418km als ik het goed heb. Fictieve range van toch ~400 km. _/-\o_
Gisteren een vergelijkbare rit gemaakt met een verbruik van 22kWh/100 km. Dan is de LRSM dus een klap zuiniger dan de DM. Een verbruik van rond 17 haal ik ‘s zomers nog niet eens.
Eco stand nu ook gebruikt alhoewel ik die meestal uitschakel omdat het dan te koud wordt in de auto. Gisteren viel dat weer mee en was het goed te doen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
guido66 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Ok, ik hap voor de laatste keer. Met een elektrische auto gebruik je de schijven minder vaak. OPD wel of niet heeft daar niks mee te maken.

Met een rustige rijstijl krijg je roestige schijven (rust roest, kun je dat gezegde ook weer eens van stal halen).

Typisch dat je nooit iemand hoort klagen over dat de velgen niet meer zwart worden van het stof van de remblokken.
Goed punt. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Kohen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Nog een reden om het uit te zetten oOo _O-
Ik rijd al 8000 kilometer met OPD uit. Bevalt met beter dan de twee OPD standen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59
GuiltyNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Ik rijd al 8000 kilometer met OPD uit. Vevalt met beter dan de twee OPD standen.
Ik ook! Van de 15.000 km maximaal 200 met OPD gereden. Ik vind het niks en de passagiers worden er helemaal niet vrolijk van. Maar ieder zijn smaak :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Met een fluwelen voet en genoeg gewenning voelen de passagiers het verschil niet meer. Voor de bestuurder is het natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
gerrit105 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:10:
Met een fluwelen voet en genoeg gewenning voelen de passagiers het verschil niet meer. Voor de bestuurder is het natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Ja, het went ook snel. Maar die OPD is niet mijn ding. Past ook niet zo bij de Performance uitvoering vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:16
gerrit105 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:10:
Dat is ook mijn ervaring.
Dus niet zoals je gewend was van je vorige auto : voet van je pedaal. Maar langzaam weer terugbrengen naar de ruststand. Hoe langzamer hoe langer de vertraging. Maar inderdaad dit vergt wat oefening want de pedaalslag is kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
Sinds een paar dagen krijg ik steeds een melding met iets van "versnellingspook service nodig" wanneer ik hem in D zet. Bij R of N komt die melding niet.

Weinig zin om hiervoor langs de dealer te gaan, want je hebt er verder geen last van. Maar ook weinig zin om straks in de achteruit naar huis te moeten rijden. Hebben mensen hier die melding wel eens gehad?

Ik hoorde van Polestar trouwens dat de "schopsensor" voor onder de kofferbak, voor mensen die net als ik een auto zonder geleverd hebben gekregen, eind deze maand bericht gaan ontvangen om deze te laten monteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
Iemand weleens opgevallen dat de kilometers zo’n 2-3% afwijken tov de realiteit?

100km geeft hij aan als 97.4km op de trip teller

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:23
VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:36:
Iemand weleens opgevallen dat de kilometers zo’n 2-3% afwijken tov de realiteit?

Waar vergelijk je dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Google maps en mijn vorige auto. Mijn vriendin en ik wonen exact 100km van deur tot deur, makkelijk te onthouden feitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-09 12:21

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Google maps en mijn vorige auto. Mijn vriendin en ik wonen exact 100km van deur tot deur, makkelijk te onthouden feitje.
Misschien een gek idee maar heeft dat misschien te maken met 19 of 20 inch velgen?
De omtrek van de band zou voor beiden ongeveer gelijk moeten zijn.
Wellicht heb je verkeerde banden op je 20 inch velgen liggen, die iets te hoog zijn.
Je snelheid zou ook af moeten wijken nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Paku op 12-01-2022 22:41 ]

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Ik rij al 29000 km met OPD op maximaal, heerlijke rij ervaring en prima te doseren op een prettige manier. Daarnaast gebruik ik de remschijven met regelmaat omdat je ze af en toe nog wel nodig hebt om bij te remmen wanneer je wat sportiever rijdt. Zou niet meer anders willen!

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:02
PS2Driver schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:00:
Ik rij al 29000 km met OPD op maximaal, heerlijke rij ervaring en prima te doseren op een prettige manier. Daarnaast gebruik ik de remschijven met regelmaat omdat je ze af en toe nog wel nodig hebt om bij te remmen wanneer je wat sportiever rijdt. Zou niet meer anders willen!
Exact dezelfde ervaring hier! Als je veel met Pilot assist aan rijdt is het nog wel even wat oefenen om de auto niet gelijk hard te laten remmen als je de assist uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Dat is juist leuk. Beetje tweaken tot je het soepel kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:40
guido66 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:28:
[...]
...

Typisch dat je nooit iemand hoort klagen over dat de velgen niet meer zwart worden van het stof van de remblokken.
Nu je het zegt..... Ideaal!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:18
Nieuwe abrp versie voor de P2 is uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUHz0dmOQoqzxgttNcWCGGOHQ48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QhU3vwjatXewI54s4DJHU6hh.png?f=fotoalbum_large

https://youtube.com/shorts/ILEaeeO5UrA?feature=share

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Ik klaag nog even door hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrq0rICnjtk7R1h-X7sTxW_coww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hASECYAMkT7rPvMMs7n5Zfck.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonDutch
Wordt tijd dat het polestar topic multi thread wordt.
Kunnen bepaalde klagende onderwerpen een eigen thread krijgen, houd het leuk voor iedereen.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:42
VonDutch schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:56:
Kunnen bepaalde klagende onderwerpen een eigen thread krijgen, houd het leuk voor iedereen.
Dat zou echt een grote verbetering zijn! Bestaat multithread op GoT? Het zou ook gewoon handig zijn om bepaalde terugkerende discussies in een aparte thread te kunnen blijven herhalen.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 13-01-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Wel interessant wat zich achter dat eerste punt verbergt: does not die after the car goes to sleep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:23
JTHZZ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Wel interessant wat zich achter dat eerste punt verbergt: does not die after the car goes to sleep?
Het "dood gaan" van de app was bij mij vooral van bij het switchen naar een andere app zoals google maps of spotify, daarbij werd ABRP vaak afgesloten op de achtergrond.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:59
GuiltyNL schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:00:
[...]

Ja, het went ook snel. Maar die OPD is niet mijn ding. Past ook niet zo bij de Performance uitvoering vind ik.
Past niet bij de Performance??? dat maakt toch niet uit??

Je kan nog steeds van stoplicht naar stoplicht "warpen" en dan zo hard in de rem-ankers gaan,
dat de koekjes uit de kindermondjes via je plafond naar voren komen. :F

OPD geeft dan zelfs een vóórdeel,

nog voordat je je voet naar het rem-anker pedaal verplaatst hebt, begint de vertraging al,
en kunnen de kinderen (bij deze pre-warning..) hun lippen al stijf op-el-kaar houden. :X

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tja, ik ben het daar niet mee eens. Er zijn een miljard ervaringen-topics e.d. op GoT en daarin mogen positieve en negatieve posts aan bod komen.

Ik vind splitsingen die elders wél gemaakt zijn ook onzin: discussies over levertijden separaat van ervaringen met een bepaalde auto, LEGO-aanbiedingen apart van LEGO-geklets, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Als mensen willen weten of een bepaalde klacht ook door anderen ervaren wordt, kunnen ze ook de zoekfunctie gebruiken. Dat zie ik geregeld niet gebeuren.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:35
Staat de auto op scheduled laden? Dan moet je dat eens uitzetten. Toen ik dat deed verschenen er ineens 2 timers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:35
Hansieo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:29:
[...]

..........

nog voordat je je voet naar het rem-anker pedaal verplaatst hebt, begint de vertraging al,
en kunnen de kinderen (bij deze pre-warning..) hun lippen al stijf op-el-kaar houden. :X
Daarmee is de lol er dan wel af... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

PvS_68 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Staat de auto op scheduled laden? Dan moet je dat eens uitzetten. Toen ik dat deed verschenen er ineens 2 timers.
Ik heb mijn wagen pas 2 weken nu en probeerde ook een timer toe te voegen, voor het eerst deze week.
Dat deed ik met de app maar dat lukte niet. Het knopje opslaan werkte niet leek het nadat ik de dag en tijd had ingesteld. Klimaat stond uit toen ik dat deed, misschien moet dat aanstaan, maar dat lijkt me vreemd.

Vervolgens ben naar de wagen gelopen en de timer daar ingesteld en dat werkte perfect. Ik zag hem daarna ook in de app verschijnen. Hier moet ik nog maar eens mee experimenteren want het was wel lekker een warme auto om 5:45 in de ochtend.
Toch nog eens een beetje mee spelen.

@Reinier Update: net nog eens gedaan. Zelfde verhaal. Laadschema staat uit. Maar...
Nadat ik in de wagen een timer had ingesteld verscheen deze na 10 minuten of zo ook in de app. Vanaf dit moment kon ik in de app nog een timer toevoegen, zonder problemen.
Als ik met de app actief in de wagen zit werkt alles perfect. Ook de eerste timer. En verschijnt alles over en weer meteen op de displays. Weghalen en aanmaken van timers werkt perfect.
Dus die eerste timer aanmaken lijkt bijna wel een app synchronisatie-dingetje.

[ Voor 26% gewijzigd door Paku op 13-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

PvS_68 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Oja, dat heb ik ook eens gehoord.

Geprobeerd. Nu staat er weer dat mijn aanvraag is verlopen.

Ik verlaat dit topic even voordat ik de sfeer verder kapot maak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Heeft iemand de laatste Laad-grafiek na alle updates /aanpassingen?
Of moet deze nog bewezen worden?

Die van Fastned klopt natuurlijk niet meer.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
Koekhapperrr schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:28:
Ik hoorde van Polestar trouwens dat de "schopsensor" voor onder de kofferbak, voor mensen die net als ik een auto zonder geleverd hebben gekregen, eind deze maand bericht gaan ontvangen om deze te laten monteren :).
Ben benieuwd. Ik heb uberhaupt geen mail gekregen van tevoren dat hij er niet in/onder zat, maar wacht in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:10
Hopelijk is de UI nu inderdaad een stuk sneller. Soms duurde het minuten voordat er een reactie kwam na een touch.

Vorige week op de heenweg naar Oostenrijk ABRP (premium) gebruikt, maar op de terug weg toch maar weer gewoon Google Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
misteriks schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Hopelijk is de UI nu inderdaad een stuk sneller. Soms duurde het minuten voordat er een reactie kwam na een touch.
Dat gaan ze denk ik alleen met een volledige redesign van de app oplossen. Het is volgens mij een omgekatte Android app en geen AAOS geoptimaliseerde app. Je ziet dat ook aan de relatief kleine fontsize.
Wel benieuwd hoe die satellite view werkt maar heb geen premium :'(

[ Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 13-01-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
misteriks schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Vorige week op de heenweg naar Oostenrijk ABRP (premium) gebruikt, maar op de terug weg toch maar weer gewoon Google Maps
Wij gaan binnenkort óók naar Oostenrijk, en vertrekken vanuit NO Groningen.

Welke plaats ging je heen (als ik vragen mag) en welke route heb jij genomen?

Ging je in één ruk door, of via overnachting (wat wij gaan doen).
tia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• misteriks
Vanuit Brabant naar Tux (bij Mayrhofen in de buurt) dus onze routes zullen wel verschillend zijn.
De Ionity laadpunten zijn het prettigste.

Ik zou via ABRP op je pc een route laten berekenen. De laadpunten opschrijven en via Google maps naar die laadpunten navigeren.
In ABRP kan je een voorkeur laadnetwerk opgeven. Daar heb ik Ionity opgegeven als voorkeur.

Als je tijdens het laden je volgende laadpunt al opgeeft dan laat maps zien wat de geschatte SOC is bij aankomst bij je volgende laadstop. Dan weet je wanneer je kan wegrijden. Ik reed meestal weg als het volgende laadpunt met een SOC van 10% bereikt kon worden.

Google maps geeft ook aan hoeveel laadpalen bezet zijn op de laad locatie. Dan weet je of het druk is of niet. Wij hebben nergens lang hoeven wachten. Volgens mij op de heenweg een keer 10 min voordat er plek was en op de terug weg helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:43:
[...]

En waarom denk je dat bij je vorige auto de km-teller wel exact was? Ze hebben een allemaal een afwijking, net zoals de snelheidsmeter.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
misteriks schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:33:
Vanuit Brabant naar Tux (bij Mayrhofen in de buurt) dus onze routes zullen wel verschillend zijn.

Ik zou via ABRP op je pc een route laten berekenen. De laadpunten opschrijven en via Google maps naar die laadpunten navigeren.
In ABRP kan je een voorkeur laadnetwerk opgeven. Daar heb ik Ionity opgegeven als voorkeur.

Als je tijdens het laden je volgende laadpunt al opgeeft dan laat maps zien wat de geschatte SOC is bij aankomst bij je volgende laadstop. Dan weet je wanneer je kan wegrijden. Ik reed meestal weg als het volgende laadpunt met een SOC van 10% bereikt kon worden.

Google maps geeft ook aan hoeveel laadpalen bezet zijn op de laad locatie. Dan weet je of het druk is of niet. Wij hebben nergens lang hoeven wachten. Volgens mij op de heenweg een keer 10 min voordat er plek was en op de terug weg helemaal niet.
_/-\o_ voor de input.
Best wel spannend voor deze 2 oudjes, maar we gaan ervoor.
Wij gaan via de A7 Nederland uit, -31-, Bielefeld, Kassel, Fulda, Neurenberg, Passau, en dan (binnendoor langs de Donau) Linz.

De tip laden totdat je aankomt met ~10% is nemen we van je over. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
Hansieo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:51:
[...]

De tip laden totdat je aankomt met ~10% is nemen we van je over. (y)
Als je ook een paar keer goed gas wilt geven op de Duitse Autobahn dan zou ik wel iets boven die 10% gaan zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:29:
[...]

Je kan nog steeds van stoplicht naar stoplicht "warpen" en dan zo hard in de rem-ankers gaan,
dat de koekjes uit de kindermondjes via je plafond naar voren komen. :F

OPD geeft dan zelfs een vóórdeel,

Ja, ik vind het niet bij de rijdynamiek passen.

Maar goed, ik dan ook rallyrijder, dus ik kijk er wellicht anders tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Ja, ik vind het niet bij de rijdynamiek passen.

Maar goed, ik dan ook rallyrijder, dus ik kijk er wellicht anders tegenaan.
Rijden is nog steeds een genot voor mij, vanaf jongste al geweest en door mijn vader met de paplepel ingegoten evenals de reparaties.
Verschillende voortgezette rijopleidingen gedaan en voor de lol groot rijbewijs erbij gedaan, en dan voor superlol Ginaf 8x8 zandafgravingen (+bezorgingen) rijden....
Mijn vrachtwagen instructeur bestempelde mij als rij-geil (wat dat ook mogen wezen.. O-) )

Ik denk dat ik ook goed snap hoe jij er met je rally ervaringen instaat, had ik vroeger meer tijd gehad,
waren we elkaar waarschijnlijk wel tegen gekomen, maar ik had gewoonweg beperkt tijd.

Wat rij (reed) jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:36
Reinier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Oja, dat heb ik ook eens gehoord.

Geprobeerd. Nu staat er weer dat mijn aanvraag is verlopen.

Ik verlaat dit topic even voordat ik de sfeer verder kapot maak :+
Bij mij staat hij niet op uitgesteld laden, maar ik was de timers vanochtend ook kwijt.
En gisteravond kon ik vanuit mijn mobiel voorverwarming ook niet starten of de timers bereiken.
Het lijkt dus eerder op een kleine storing bij Polestar.
Ik heb vanochtend in de auto de timers weer opnieuw ingesteld en zie ze nu wel op mijn mobiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Autowina op 13-01-2022 13:11 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-09 08:43

Hoe zit het in Oostenrijk met de laadpalen? Mijn vriendin wil er niet aan om met de PP op wintersport te gaan. Kan ik haar overhalen of toch maar een ronkende diesel huren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
WiMe65 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Hoe zit het in Oostenrijk met de laadpalen? Mijn vriendin wil er niet aan om met de PP op wintersport te gaan. Kan ik haar overhalen of toch maar een ronkende diesel huren? :)
Ah ja goede vraag, ik had de fout gemaakt om er vanuit te gaan dat er wel een redelijk (11 kw) laadpunt in het dorp zou zijn. Dat was dus niet het geval. Enkel een aantal tesla destination laders bij hotels die enkel voor hotel gasten waren.

We kwamen aan met 19% maar door de kou werd dat halverwege de week 9%.
Bij het appartement met de 220v bijgeladen, maar dat is uiteraard erg traag. In 12 uur +/-20% erbij.

Dus kijk van te voren of er een fatsoenlijk laadpunt in de buurt van je bestemming is en anders bij de laatste snel lader voor het dorp ff goed vol laden. https://nl.chargemap.com/map

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ

Pen en papier is niet nodig. Als je bij ABRP in de auto met hetzelfde account inlogt als op je telefoon of pc, dan zit je route ook in de auto in de ABRP app en kun je het eerstvolgende laadpunt direct met Google Maps delen en evt ook herplannen halverwege als verbruik mee of tegenvalt. Of ABRP als navigatie gebruiken maar dat is echt een stuk minder fijn dan Google Maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:14
Als je bij je huisje/hotel gewoon een stekkertje kan/mag inpluggen is het ook prima natuurlijk. Zelf laatst nog gedaan in de Ardennen. Via het raam paste het prima en de auto was na 24 uur toen ik weer keek helemaal vol. Best handig zo'n granny als je auto toch een paar dagen stil staat en je erbij kan met je stekker.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
guido66 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
[...]

En waarom denk je dat bij je vorige auto de km-teller wel exact was? Ze hebben een allemaal een afwijking, net zoals de snelheidsmeter.
Omdat Google maps (ook navi in de P2) ook zegt dat het 100 km is.

Mijn Polestar heeft nu overigens 0 km afwijking in de snelheidsmeter tov GPS met de winterbanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
misteriks schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Als je ook een paar keer goed gas wilt geven op de Duitse Autobahn dan zou ik wel iets boven die 10% gaan zitten ;)
Dit houden wij ook altijd aan inderdaad. We gaan laden, stellen direct de volgende bestemming (lees: laadpaal) in en bij 10% geschatte aankomst-soc vertrekken we.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat we met ons Zweden tripje dat pas bij de 3e laadstop aandurfden en de eerste twee met 15% deden. We moesten even wennen aan het hogere verbruik in de weersomstandigheden.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Dit houden wij ook altijd aan inderdaad. We gaan laden, stellen direct de volgende bestemming (lees: laadpaal) in en bij 10% geschatte aankomst-soc vertrekken we.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat we met ons Zweden tripje dat pas bij de 3e laadstop aandurfden en de eerste twee met 15% deden. We moesten even wennen aan het hogere verbruik in de weersomstandigheden.
Zweden staat ook nog op onze P2 bucket list... maar daar moeten we nog even wat lef voor bij elkaar scharrelen... _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat ik ook goed snap hoe jij er met je rally ervaringen instaat, had ik vroeger meer tijd gehad,
waren we elkaar waarschijnlijk wel tegen gekomen, maar ik had gewoonweg beperkt tijd.

Wat rij (reed) jij?
Ik heb in het sprintkampioenschap gereden in o.a. een Mitsibishi Lancer EVO 6. Ik ben nu niet meer actief, maar heb het 10 jaar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mijn timers werken en blijven tot nu toe werken. Dat is met dit grijze en natte weer echt wel ideaal hoor! Warm naar kantoor en warm weer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:35:
Mijn timers werken en blijven tot nu toe werken. Dat is met dit grijze en natte weer echt wel ideaal hoor! Warm naar kantoor en warm weer naar huis.
Lekker!
Ik was het zat nadat ze laatst weer uit m’n app verdwenen en daarna niet meer geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Zweden staat ook nog op onze P2 bucket list... maar daar moeten we nog even wat lef voor bij elkaar scharrelen... _O-
Valt reuze mee vanaf 'ons'. Goede laadpalen van ionity op de hele route. Eerste paal zal een Fastned voor Bremen zijn en dan alleen maar Ionity. Tenzij je naar noord-zweden gaat natuurlijk, dan hebben we een uitdaging O-)

Overigens kwam ik zondag veel deelnemers van de e-Nordkapp challenge tegen. Lijkt me wel tof, met een groep elektrische auto's helemaal naar de Noordkaap. Hoewel, veel wachten op elkaar om te laden gok ik: https://www.enordkapp-challenge.org/

[ Voor 20% gewijzigd door kramon op 13-01-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Lekker!
Ik was het zat nadat ze laatst weer uit m’n app verdwenen en daarna niet meer geprobeerd.
Ik had het ook een tijd niet meer gedaan, maar toen ik vorige week 10 minuten in mijn beslagen auto aan het wachten was, heb ik ze er meteen maar even ingezet en so far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Een beetje zoals curlingouders. Alle obstakels en tegenslagen uit de weg ruimen zodat de weg vrij is van ellende.

Als je het niet leest, dan is het er niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
PvS_68 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Daarmee is de lol er dan wel af... O-)
Je wilt juist het schrikeffect. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
PS2Driver schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:00:
Ja, ik heb de eerste paar duizend kilometer op maximaal gereden. Daarna nog een paar duizend kilometer op laag en uiteindelijk dus op uit.

Het werkt echt heel goed, het went ook heel snel. Het is ook uitstekend te doseren, maar mijn persoonlijke voorkeur blijft toch bij OPD uit.

Ik rijd er ook zo'n 10% zuiniger mee, dat uitrollen met OPD uit blijft heel grappig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
Reinier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Tja, ik ben het daar niet mee eens. Er zijn een miljard ervaringen-topics e.d. op GoT en daarin mogen positieve en negatieve posts aan bod komen.

Ik vind splitsingen die elders wél gemaakt zijn ook onzin: discussies over levertijden separaat van ervaringen met een bepaalde auto, LEGO-aanbiedingen apart van LEGO-geklets, etc.
Het lijkt me ook niet meer dan normaal. Daar is zo'n topic voor.

Bij sommige rijders heb ik een beetje het idee als ze lezen over dingen die niet werken, dat ze het vervelend vinden om te lezen omdat ze zelf kosten wat het kost positief willen zijn over de auto. En dat mag natuurlijk!

Ik ben ook nog steeds heel tevreden over de rijeigenschappen van de P2, maar ik kan tegelijkertijd realistisch zijn en struikelen over tekortkomingen. Ik struikel vooral over de manier waarop Polestar omgaat met klachten. Iemand anders wil zich daar wellicht dan weer niet druk over maken en vindt dat dan vervelend. Heb ik ook begrip voor trouwens.

Iedereen is anders. De ene heeft tijdens zijn opvoeding geleerd nooit te mogen klagen, de ander vindt klagen juist goed. Als je de topics gaat splitsen dan krijg je één topic waar er alleen gejubeld mag worden (zelf vind ik dat juist heel eng, dan krijg je zo'n fanboy topic, brrrrrrrr) en een topic waar er alleen geklaagd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:36:

Wellicht staan je banden heel hard? 3.1 of hoger? Theoretisch zou dat iets uit kunnen maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Het lijkt me ook niet meer dan normaal. Daar is zo'n topic voor.

Bij sommige rijders heb ik een beetje het idee als ze lezen over dingen die niet werken, dat ze het vervelend vinden om te lezen omdat ze zelf kosten wat het kost positief willen zijn over de auto. En dat mag natuurlijk!

Ik ben ook nog steeds heel tevreden over de rijeigenschappen van de P2, maar ik kan tegelijkertijd realistisch zijn en struikelen over tekortkomingen. Ik struikel vooral over de manier waarop Polestar omgaat met klachten. Iemand anders wil zich daar wellicht dan weer niet druk over maken en vindt dat dan vervelend. Heb ik ook begrip voor trouwens.

Iedereen is anders. De ene heeft tijdens zijn opvoeding geleerd nooit te mogen klagen, de ander vindt klagen juist goed. Als je de topics gaat splitsen dan krijg je één topic waar er alleen gejubeld mag worden (zelf vind ik dat juist heel eng, dan krijg je zo'n fanboy topic, brrrrrrrr) en een topic waar er alleen geklaagd mag worden.
Ik probeer vaak te bedenken wat het doel van een GoT topic is en volgens mij is het dat je elkaar kunt helpen met tips of tweaks bijv als er iets niet goed werkt met de auto. En een keer stoom afblazen prima voor wie het wat oplevert maar anderen help je daar niet echt mee. En sommigen blijven hier heel erg hangen in het herhalen van dezelfde issues en dan vraag ik me af wie daar iets aan heeft. Hier leest niemand van Polestar actief mee dus als je wilt dat er iets aan gedaan wordt helpt het niet om dat hier voor de zoveelste keer met veel bombarie te gaan verkondigen. Bedoel jou niet trouwens hoor @kramon .
Moet ook zeggen dat de moderatie in dit topic erg afwezig is in vergelijking met andere GoT topics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Ik probeer vaak te bedenken wat het doel van een GoT topic is en volgens mij is het dat je elkaar kunt helpen met tips of tweaks bijv als er iets niet goed werkt met de auto. En een keer stoom afblazen prima voor wie het wat oplevert maar anderen help je daar niet echt mee. En sommigen blijven hier heel erg hangen in het herhalen van dezelfde issues en dan vraag ik me af wie daar iets aan heeft. Hier leest niemand van Polestar actief mee dus als je wilt dat er iets aan gedaan wordt helpt het niet om dat hier voor de zoveelste keer met veel bombarie te gaan verkondigen. Bedoel jou niet trouwens hoor @kramon .
Moet ook zeggen dat de moderatie in dit topic erg afwezig is in vergelijking met andere GoT topics.
Vergis je niet er zijn veel rijders met halsstarrige problemen. Problemen die meermaals aangekaart zijn bij Polestar (via Facebook of via Customer Support) en die talloze bezoeken aan de dealer hebben gebracht, zonder dat er een oplossing komt.

Als die frustratie dan (weer) gedeeld wordt in het topic, snap ik dat. Zo werkt een forum waar er in een topic gediscussieerd mag worden. Het geeft een beter beeld van de realiteit dan wanneer je in een soort aanbiddingstopic terecht komt. Dan bestel je een Polestar 2 op basis van die informatie en dan voel je je toch wel wat gefopt als die informatie niet overeenkomt met je praktijkervaring.

Gedeelde smart is halve smart. Zo werkt het wel een beetje.

[ Voor 9% gewijzigd door GuiltyNL op 13-01-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:15:
[...]

Wellicht staan je banden heel hard? 3.1 of hoger? Theoretisch zou dat iets uit kunnen maken.
Als het goed is niet, laatst opgepompt tot 2.8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:14

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:
[...]
Misschien zitten er in dit topic gewoon heel veel vergevingsgezinde mensen die niet zo snel naar de "Report to mod" knop grijpen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Vergis je niet er zijn veel rijders met halsstarrige problemen. Problemen die meermaals aangekaart zijn bij Polestar (via Facebook of via Customer Support) en die talloze bezoeken aan de dealer hebben gebracht, zonder dat er een oplossing komt.

Als die frustratie dan (weer) gedeeld wordt in het topic, snap ik dat. Zo werkt een forum waar er in een topic gediscussieerd mag worden. Het geeft een beter beeld van de realiteit dan wanneer je in een soort aanbiddingstopic terecht komt. Dan bestel je een Polestar 2 op basis van die informatie en dan voel je je toch wel wat gefopt als die informatie niet overeenkomt met je praktijkervaring.

Dat snap ik wel maar ik vraag me af wat je er mee opschiet om in herhaling te vallen. Ik zie dit topic niet als een soort ‘reviews’ site waar je naar toe gaat om te kijken wat je moet kopen. In dat geval zou je juist veel meer positieve berichten moeten plaatsen want ik denk dat de meerderheid van de P2 rijders tevreden is. Iedereen weet heus wel dat de perfecte auto niet bestaat, toch? Issues benoemen prima, misschien heeft er iemand een oplossing. Negatieve ervaring delen ook prima, als het je helpt. Maar ik zie niet wat er te discussiëren valt over de zoveelste herhaling van een individueel hardnekkig issue anders dan elkaars frustratie versterken. Prima, mag van mij, maar ik denk dat de meerderheid (zonder die issues) er niet veel aan heeft. De meeste duimpjes krijg je toch meestal als je reisverslagen, nieuwtjes, tweaks of tips over de auto deelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MaxxMark schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Misschien zitten er in dit topic gewoon heel veel vergevingsgezinde mensen die niet zo snel naar de "Report to mod" knop grijpen :)
Er zijn topics waar de mod niet gaat zitten wachten tot iemand dat doet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ktenolix
MaxxMark schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Dat komt denk ik omdat we allemaal respect hebben voor elkaar, aangezien we dezelfde smaak hebben en gekozen hebben voor een donders mooie auto! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
Bij mij snapte de app het vandaag niet meer zo goed na het laden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfubXwpTaoEpdI6-vw3pfgaetPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EjfpxygZkwxQkFqEBlozPec.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZGd-3s6XO3snpmYkTyZccYlgZ4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4DEgZq8Y7kosS2POeVXya2wQ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:02
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Klaag er maar op los hoor :+

Hoe meer we klagen hoe meer we elkaar kunnen helpen met tips! Hoe meer klachten ik lees die over hetzelfde gaan hoe meer we elkaar kunnen aansporen om Polestar te contacten om issues op te lossen.

Ik wil geen fanboy groep waarin niks negatiefs gezegd mag worden. Wordt dan zo een Max Verstappen club waarin je vervloekt wordt als je Hamilton goed vindt en vice versa 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Tja dit is nu eenmaal een Tweakersgroep, waar je -helaas- geen aparte threads kunt maken binnen de groep. In bv. het Engelstalige Polestar-forum kan dat wél en kun je de topics overslaan die je niet interessant of die je vervelend vindt. Dat zou hier ook handiger zijn als je je ergert over bepaalde discussies. Maar swipen werkt natuurlijk ook!

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Als het goed is niet, laatst opgepompt tot 2.8.
Misschien heb ik het gemist maar welke banden liggen er op je 20 inch velgen?
Zou een 245/40/20 moeten zijn volgens mij, maar je afwijking neigt meer naar 245/45/20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modje present heaur :Y)

Zijn hier gebruikers van Tidal? Klopt het dat ‘HiFi’ de hoogst mogelijke optie is om te kiezen qua kwaliteit?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29
Ik heb de laatste keren na het instappen de grootste moeite om het adres van mijn bestemming in te voeren, omdat de software zo ontzettend traag is met starten. Spotify heeft er zelfs moeite mee en stopt met muziek en kan aan het eind van de straat pas mijn adres invoeren. Eerder heeft drukken echt geen zin en blijft het hele scherm hangen/opstarten. Hebben jullie dit ook en moet ik meer geduld hebben? Of is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

barryNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:30:
Ik heb de laatste keren na het instappen de grootste moeite om het adres van mijn bestemming in te voeren, omdat de software zo ontzettend traag is met starten. Spotify heeft er zelfs moeite mee en stopt met muziek en kan aan het eind van de straat pas mijn adres invoeren. Eerder heeft drukken echt geen zin en blijft het hele scherm hangen/opstarten. Hebben jullie dit ook en moet ik meer geduld hebben? Of is hier iets aan te doen?
Ff resetten door de ‘Home’ button 20sec vast te houden. Ik heb het tot nu toe 2 keer gehad, dat de stoel-/stuurwielverwarming heeeeel traag reageerde, dit was toen de oplossing,

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Herken ik zeker. Assistent doet de eerste paar minuten ook niks.
Ik zou het handig vinden om alvast een route/bestemming vanuit m'n telefoon naar de auto te kunnen sturen. En dan instappen en wegrijden mét navigatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
Reinier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Herken ik zeker. Assistent doet de eerste paar minuten ook niks.
Ik zou het handig vinden om alvast een route/bestemming vanuit m'n telefoon naar de auto te kunnen sturen. En dan instappen en wegrijden mét navigatie.
Dat kan min of meer al door op je telefoon je bestemming in Google Maps op te zoeken. Dat zoekresultaat verschijnt dan ook in je zoekvenster van Maps in de auto (mits hetzelfde Google-account wordt gebruikt uiteraard)

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
Lutra schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Dat kan min of meer al door op je telefoon je bestemming in Google Maps op te zoeken. Dat zoekresultaat verschijnt dan ook in je zoekvenster van Maps in de auto (mits hetzelfde Google-account wordt gebruikt uiteraard)
In Google Maps (op je laptop/pc) kan je wel een adres naar je telefoon doorsturen. Het zou handig zijn dat er in die lijst ook de auto bijstaat.

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _lasher_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 15:53
egeyskens schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:43:
[...]

In Google Maps (op je laptop/pc) kan je wel een adres naar je telefoon doorsturen. Het zou handig zijn dat er in die lijst ook de auto bijstaat.
Dat zou wel handig zijn inderdaad. Ik zoek vaak wel al op mijn pc een bestemming met maps op, dan komt deze wel in de recente zoekopdrachten in de auto. Scheelt weer typen.

Nog geen last gehad van vertraging bij het opstarten, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
MisteRMeesteR schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Ff resetten door de ‘Home’ button 20sec vast te houden. Ik heb het tot nu toe 2 keer gehad, dat de stoel-/stuurwielverwarming heeeeel traag reageerde, dit was toen de oplossing,
De laatste dagen om de ongeveer 10 minuten viel DAB+ uit, geen verbinding, Eerst terug naar het homescherm en na een minuut of zo weer op de play knop drukken. Reset bleek de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb hetzelfde. Spotify geeft dan een placeholder afbeelding bij het nummer, je kunt niets afspelen, niets zoeken enzovoort. Het duurt een paar minuten voor je weer data binnenkrijgt in Spotify, browsen door nummers of afspeellijsten werkt in eerste instantie ook niet. Terwijl de 4G verbinding wel actief is op dat moment volgens de auto.

Navigatie invoeren of via Google Assistant iets regelen is er dan inderdaad ook niet bij. Daar krijg ik dan timeouts. Na een paar minuten lijkt alles weer op orde en werkt de boel weer.

Ik heb dat aan Customer Support van Polestar gevraagd, maar (uiteraard) geen reactie tot nu toe. Ik heb mijn vragen drie weken geleden gesteld en vorige week een herinnering gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-09 18:07
Wie heeft er suggesties voor sneeuwkettingen?
Pewag servostar RSC 880 ? (niet een veel voorkomend model dus lastig 2de hands).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
GuiltyNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:43:
[...]
Ik heb dat aan Customer Support van Polestar gevraagd, maar (uiteraard) geen reactie tot nu toe. Ik heb mijn vragen drie weken geleden gesteld en vorige week een herinnering gestuurd.
Zo had ik 3 weken geleden een klacht in gediend I.v.m. de achter speakers (je kent de discussies nog wel). Ook een herinnering gestuurd en ik werd zowaar gisteren gebeld….. ‘heeft u het systeem al gereset ?’ Ja duhhh… ‘Oh dan raad ik u aan om een afspraak te maken bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer’… Ja hoor, alsof zij dit kunnen oplossen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
JTHZZ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Dat snap ik wel maar ik vraag me af wat je er mee opschiet om in herhaling te vallen. Ik zie dit topic niet als een soort ‘reviews’ site waar je naar toe gaat om te kijken wat je moet kopen. In dat geval zou je juist veel meer positieve berichten moeten plaatsen want ik denk dat de meerderheid van de P2 rijders tevreden is. Iedereen weet heus wel dat de perfecte auto niet bestaat, toch? Issues benoemen prima, misschien heeft er iemand een oplossing. Negatieve ervaring delen ook prima, als het je helpt. Maar ik zie niet wat er te discussiëren valt over de zoveelste herhaling van een individueel hardnekkig issue anders dan elkaars frustratie versterken. Prima, mag van mij, maar ik denk dat de meerderheid (zonder die issues) er niet veel aan heeft. De meeste duimpjes krijg je toch meestal als je reisverslagen, nieuwtjes, tweaks of tips over de auto deelt
Helemaal mee eens! kritisch/negatief zijn mag en niet alles is super Uber duper maar elke 5 pagina's zijn we problemen aan het herhalen, Digital key timers, audio etc. Hier valt gewoon niet tegen op te swipen. Vandaar ook mijn suggestie om het multi thread te maken. Geen filter maar gewoon gerichter zoeken/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Paku schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Misschien heb ik het gemist maar welke banden liggen er op je 20 inch velgen?
Zou een 245/40/20 moeten zijn volgens mij, maar je afwijking neigt meer naar 245/45/20.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjS7mdI0ah2SbWDCkvhlOgM-cNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xj8RHCcEb73Xjo5Kq5IG6buF.png?f=fotoalbum_large

245/40/R20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Volgens mij was dat een vraag voor mij 😛

Maar ik heb ook 245/40/20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

VidaR-9 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Volgens mij was dat een vraag voor mij 😛

Maar ik heb ook 245/40/20
Dan vind ik je verhaal net zo vreemd als jijzelf... 8)7
Had wat zitten rekenen maar een 45 zou wel ongeveer de afwijking hebben gegeven die je aangaf. Toevalling niet een kortere route ontdekt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
EVdriver schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:46:
Wie heeft er suggesties voor sneeuwkettingen?
Pewag servostar RSC 880 ? (niet een veel voorkomend model dus lastig 2de hands).
Ik heb de Autosock 695 Performance aangeschaft. ** Knip, aub dergelijke mogelijkheden niet promoten. **

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 14-01-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
WiMe65 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Zo had ik 3 weken geleden een klacht in gediend I.v.m. de achter speakers (je kent de discussies nog wel). Ook een herinnering gestuurd en ik werd zowaar gisteren gebeld….. ‘heeft u het systeem al gereset ?’ Ja duhhh… ‘Oh dan raad ik u aan om een afspraak te maken bij de dichtstbijzijnde Volvo dealer’… Ja hoor, alsof zij dit kunnen oplossen.. 8)7
Maar dit soort reacties dus. Die beginnen me echt te irriteren.... Dat hele serviceapparaat werkt niet bij Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
GuiltyNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:00:
[...]

Maar dit soort reacties dus. Die beginnen me echt te irriteren.... Dat hele serviceapparaat werkt niet bij Polestar.
Ik kreeg n.a.v. het contact met Support een enquete toegestuurd. Nogmaals aangegeven dat het advies nergens op slaat en dat ik hoop dat Polestar met een echte oplossing komt.

Ben ooit teruggebeld door een manager van Polestar in Beesd (issue met betaling). Was bij aflevering keurig opgelost en meneer was zelf aanwezig bij de aflevering in oktober om nogmaals excuses aan te bieden. Ze kunnen het dus wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:54
Bijzondere bug net bij thuiskomst haha.

Ik had de auto weggezet en op het moment dat ik uitstap hoor ik nog steeds *beep* *beep* *beep* *beep* ... onafgebroken. De parkeersensoren bleven gewoon doorgaan!

Center display reset lost het gelukkig op haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
WiMe65 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Ik kreeg n.a.v. het contact met Support een enquete toegestuurd. Nogmaals aangegeven dat het advies nergens op slaat en dat ik hoop dat Polestar met een echte oplossing komt.

Ben ooit teruggebeld door een manager van Polestar in Beesd (issue met betaling). Was bij aflevering keurig opgelost en meneer was zelf aanwezig bij de aflevering in oktober om nogmaals excuses aan te bieden. Ze kunnen het dus wel.
Het probleem zit 'm in de eerstelijns servicemedewerkers. Die hebben ze ergens bij een uitzendbureau vandaan getrokken ofzo en zijn totaal ongeschikt. Maar ik denk ook dat zij van het management de opdracht krijgen om rijders zoveel mogelijk af te houden en af te wimpelen en die opdracht kan Polestar weer aangerekend worden.

Maar goed. Op de balk in de stoel na en mijn ijskoude voeten, rijd ik lekker rond in de P2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:54
GuiltyNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Het probleem zit 'm in de eerstelijns servicemedewerkers. Die hebben ze ergens bij een uitzendbureau vandaan getrokken ofzo en zijn totaal ongeschikt. Maar ik denk ook dat zij van het management de opdracht krijgen om rijders zoveel mogelijk af te houden en af te wimpelen en die opdracht kan Polestar weer aangerekend worden.
Dat is dan ook by-design zo opgezet (zoals bij zoveel bedrijven). Je gaat als eindklant nooit toegang krijgen tot engineering. Ze zouden niets meer gedaan krijgen als developers zich ook direct met klanten bezig moet houden. Het is een filter, ze verzamelen klachten/feedback en als er patronen zichtbaar worden kunnen ze daar op handelen. Hoe de interne backlogs eruit zien zullen we nooit te weten krijgen tenzij PS het zelf komt vertellen.

Als eindgebruiker is de ervaring natuurlijk ruk en komt het allemaal over alsof ze je afwimpelen. Het is daarom nog wel belangrijk dat je (hoe zinloos het soms ook lijkt) toch gewoon support belt of mailt met je feedback. Als ze het niet weten kunnen ze er ook niets aan doen.

Of ze er daarna ook echt iets aan gaan doen... Sja... (zie de stoel-balk discussie).

Positieve noot nog wel, die ene keer dat ik echt gestrand was (heel in het begin toen ik de auto net had) ben ik keurig geholpen via de telefoon om de auto toch weer bruikbaar te krijgen, al was dat gesprek wel via de "Connect" knop in het dak van de auto - of dat PS support zelf was weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

harrewarre schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:21:

Ik had de auto weggezet en op het moment dat ik uitstap hoor ik nog steeds *beep* *beep* *beep* *beep* ... onafgebroken. De parkeersensoren bleven gewoon doorgaan!

Heb ik ook een keer gehad nadat ik in een wasstraat de pekel van de auto wilde hebben met een spoelprogramma, auto in 'N', piep-piep-piep van obstakels welke gedetecteerd werden gedurende de 5min 'rit' -betrof een wasstraat waarbij je middels een ketting wordt voortbewogen-. En tot aan een reset bleef het parkeersysteem piepen, ook bij 100km/h op de snelweg :D.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Heb ik ook een keer gehad nadat ik in een wasstraat de pekel van de auto wilde hebben met een spoelprogramma, auto in 'N', piep-piep-piep van obstakels welke gedetecteerd werden gedurende de 5min 'rit' -betrof een wasstraat waarbij je middels een ketting wordt voortbewogen-. En tot aan een reset bleef het parkeersysteem piepen, ook bij 100km/h op de snelweg :D.
Had je wel de parkeersensoren uitgezet in de wasstraat? (die 2 knoppen, onderin het camera scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

WiMe65 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Had je wel de parkeersensoren uitgezet in de wasstraat? (die 2 knoppen, onderin het camera scherm)
Geen idee, volgens mij niet :P Maar dat ze afgingen in de wasstraat zelf is geen issue, dat ze het blijven doen wel :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 14-09 11:28
harrewarre schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:21:

Ja die heb ik ook twee keer gehad bij file parkeren met de 1.8 software. Enige manier om hem te laten stoppen was een restart via de middenconsole.

Daarna nooit meer gehad. Lijkt zo'n dingetje als x + y + z samenkomt dan loopt het vast ;)

P2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:59
Zojuist even met ABRP gespeeld. Ziet er leuk uit.

Positief: interface werkt 10x beter dan voorheen. (Korte rit getest, geen lange) en satelliet ziet er cool uit.

Negatief: geen reisinfo op de tile in het hoofdscherm, geen navi voor je neus, geen batterijverwarming en geen assistent.

Met andere woorden is het leuk en aardig, maar niets iets waar ik voor ga betalen. Hoop dat Google snel de satellite view aanzet. Dit had ik al op onze 2016 e-Golf ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FOfWTl-Dhr-W-3Hy6OBQd95Wz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrRvaDMI63FmtSCLFPn8OZuj.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Rene schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:21:
Zojuist even met ABRP gespeeld. Ziet er leuk uit.

Positief: interface werkt 10x beter dan voorheen. (Korte rit getest, geen lange) en satelliet ziet er cool uit.

Negatief: geen reisinfo op de tile in het hoofdscherm, geen navi voor je neus, geen batterijverwarming en geen assistent.

Met andere woorden is het leuk en aardig, maar niets iets waar ik voor ga betalen. Hoop dat Google snel de satellite view aanzet. Dit had ik al op onze 2016 e-Golf ;).

[Afbeelding]
Holy shit! Ik moet nodig updaten. Dat ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Ktenolix schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
Bij mij snapte de app het vandaag niet meer zo goed na het laden :+
[Afbeelding][Afbeelding]
Wauw!!! IN ÉÉN KEER HET KLIMAATPROBLEEM OPGELOST! Gewoon uitzetten! 😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
kramon schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Holy shit! Ik moet nodig updaten. Dat ziet er gaaf uit!
Doet ie dat zelf niet als je auto update aan hebt staan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:39:
[...]

Doet ie dat zelf niet als je auto update aan hebt staan??
Waarschijnlijk wel 😂 ik heb m gewoon al tijden niet meer gebruikt, omdat ik m zo traag vond. Ik gebruikte dan de abrp app op mijn telefoon en zocht dan de laadpalen in gmaps op de auto op 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HUkesIwoLH5VJQ4m0Y8FT8xns4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4s9pjBY4UF18CERKcqvLOxYs.jpg?f=fotoalbum_large

Zit ik even te kijken waarom m’n auto nog niet vol was vanmorgen, zit ie nu met 3x6 ampère te laden :? M’n Wallbox heeft wel een load balancer, maar ik heb op het moment geen grootverbruikers aanstaan. Enkel een tv. Vannacht alleen een vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a63hUWjXx2FN7v4E0sJQFY_2Gf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpfjQuheIFwWapSpJ6SMAG6k.jpg?f=user_large

Heeft dat iets met de laadcurve te maken? Of is dat enkel met DC laden?

Heb de laadsessie al eens afgebroken en opnieuw gestart, maar zonder verschil.

Pagina: 1 ... 56 ... 220 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.