De afgelopen jaren ben ik bijna wekelijks naar Luxemburg gereden (nog niet met een EV helaas) en telkens was het verbruik terug lager dan het verbruik heen. Hoogteverschillen hoe klein ook, doen er wel degelijk toe is mijn indruk. Net als temperatuur. Windkracht en richting spelen ook een rol maar zijn wel een stuk lastiger te meten.GeForceFX_BE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:47:
[...]
het kan natuurlijk ook zo zijn dat Google deze functie niet speciaal voor u heeft ontwikkeld maar voor de vele mensen die in een land wonen met hoogteverschillen? Daar kan het verschil tussen heen en terug wel heel wat meer zijn dan enkele procentjes. Ik herinner mij afgelopen zomer een ritje in Oostenrijk van 100km (50km heen en 50 terug) waar de heenrit 25% SOC kostte, en de terugrit maar 4%.
Stel je vertrekt met 45% SOC en moet ergens heen en terug, zonder deze functie zou je dan denken dat je onderweg moet laden als je ziet dat uw bestemming 25% enkel is, en nu weet je dat je zonder zorgen terug kan rijden.
Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"