Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 209 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duuufke
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:49
Vandaag de wegklapbare trekhaak laten monteren. Nog niet eerder een auto met trekhaak gehad. Mooi systeem!

Nu een fietsendrager uitzoeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBB
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Ik heb nu al een paar keer gehad dat het rechterachterraam een stukje open staat. Waarschijnlijk raak ik dat knopje aan tijdens het uitstappen. Iemand anders hier ook al last van gehad?

P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Ja dat gebeurt ons ook met enige regelmaat. Je moet eigenlijk steeds als standaardroutine even de ramen controleren

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
assn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Wat ik jammer vindt is dat ze het nergens goed communiceren. Het is gewoon uit de specificaties gehaald en daarmee basta. Het grootste erger punt is dat de radio app waar ik dus alleen FM in heb, standaard aan gaat wanneer je de auto start. Maar een andere app zoals Spotify of TuneIn moet ik zelf bedienen voordat de muziek aangaat. Wellicht hebben andere een workaround? Maar daardoor ben ik geforceerd om de radio app te gebruiken waar ik alleen FM frequentie op heb.
Spotify speelt automatisch af waar het vorige keer was gebleven bij instappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32

Reinier

\o/

nepkenny schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Spotify speelt automatisch af waar het vorige keer was gebleven bij instappen
En dat kan de muziek van je partner o.i.d. zijn als je niet zelf als laatste de auto hebt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Reinier schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:10:
[...]

En dat kan de muziek van je partner o.i.d. zijn als je niet zelf als laatste de auto hebt gebruikt.
Family of duo Spotify account lost dit probleem op icm ieder zn eigen profiel en sleutel. Ideaal!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32

Reinier

\o/

AartJW schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Family of duo Spotify account lost dit probleem op icm ieder zn eigen profiel en sleutel. Ideaal!
Bij mij niet (met Spotify Duo), want (soms?) start de muziek vóórdat naar het juiste profiel geswitcht wordt.
Kan zijn dat dat inmiddels gefixt is want ik geloof dat ik dat niet recent meer heb meegemaakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
Volvo en Google kondigen aan dat ze Youtube aan gaan bieden in Android Automotive (voorjaar). Niet een grote verrassing natuurlijk, maar goed dat het komt.

Daarnaast gaan ze ook meer voice functie in de auto ondersteunen (activeren lane keep assisit bijv), maar ook vanuit huis je auto pre-heaten etc nice!!! Ga er voor het gemak vanuit dat Polestar niet achter blijft.

https://blog.google/products/android/ces2022-androidforcars/

YouTube: Volvo Cars - Google Remote Vehicle Actions Demo Video

With remote actions, you will soon be able to ask Google for help even before leaving the front door. Ask Google to warm up or cool down your car, lock and unlock it and check on the status of things like your battery charge, all from the comfort of your own home with the help of any Google Assistant-enabled device. This is coming first to select Volvo Cars, with more to follow.

[ Voor 10% gewijzigd door AartJW op 05-01-2022 21:25 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06 07:20
Jehanthar schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:33:
Ja dat gebeurt ons ook met enige regelmaat. Je moet eigenlijk steeds als standaardroutine even de ramen controleren
Je kunt ook als routine de auto met de key op slot doen en de knop lang ingedrukt houden. Gaan alle ramen omhoog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
De fiscalist schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Je kunt ook als routine de auto met de key op slot doen en de knop lang ingedrukt houden. Gaan alle ramen omhoog….
Dat laatste werkt bij ons niet als een raam weer eens op een kier staat. Auto denkt dat raam dicht is en raam reageert niet op commando om nog een stukje verder dicht te gaan. Enige oplossing is dan het raam volledig open doen en dan weer dicht. Blijft irritante bug die eerder weg leek te zijn maar na de 1.7 update weer is teruggekomen. Het is wachten op een waterballet in de wasstraat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-06 17:05
AartJW schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:22:
Volvo en Google kondigen aan dat ze Youtube aan gaan bieden in Android Automotive (voorjaar). Niet een grote verrassing natuurlijk, maar goed dat het komt.

Daarnaast gaan ze ook meer voice functie in de auto ondersteunen (activeren lane keep assisit bijv), maar ook vanuit huis je auto pre-heaten etc nice!!! Ga er voor het gemak vanuit dat Polestar niet achter blijft.

https://www.media.volvoca...edia/pressreleases/292936
Zo zo, dus Volvo is de eerste auto waarin je video kunt streamen? Dus dat NPO Start op mijn Polestar scherm was een fata morgana? 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 05-01-2022 21:59 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 14:41

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Van de week mijn laadcover binnen gekregen van @Fladder80
Heel blij mee! Laad de sneeuw maar komen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXLI36_WMg7gplORUiC1FGmvQlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58X2zvuWxB7TgzTaFiL893s2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4b7jat0iN_fzq2ESMKgRRIseNXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uws9JH67MVwW4wRqCdYKFGfK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9sY6QGWLW7cOdTTZ08rFocn7OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4txtSchoIJo2Rxol8JkkaRI2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:32
Zie ik het nou goed en moet je het kapje eraf halen als je gaat snelladen? @Fladder80 maak je ze toevallig ook voor de XC40P8? :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Nu online
SpeedfreakR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow sneeuwvlokpatroon ziet er echt gaaf uit! Mooi gedaan @Fladder80, complimenten. Nu wil ik er ook eentje van je kopen...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

Met betrekking tot alles audio. Op CES2022 aangekondigd:

https://www.dirac.com/intelligent-upmixing-technology/

Mogelijk dat dit meegenomen wordt in de premium-audiopakketten van Volvo en Polestar en dat het een goede vervanger/alternatief is voor wat de auto nu met de 'surround' optie doet. Misschien is dit wel waar ze op wachtte, en waar ze dan niets over kunnen zeggen tot de CES2022.

Maar misschien is dat wishful thinking

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

En zojuist op FB gepost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP_ZehInYPVyg6i1DAl1ezrDrb8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T0Gq0AlPLKCgM1QC4NW2Nilm.png?f=fotoalbum_large

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
Gisteren in sneeuw en regenachtig weer 300km gereden van Jönköping naar Malmö en daarna weer terug. Behalve het begin (teveel sneeuw op de weg), overal 120-140 gereden en weer verbruik van gemiddeld 30-35 kW/100km.

Het is niet best, twee keer moeten laden om 300km te kunnen rijden, maar ach, onderweg wel mooi warme chocolademelk en koffie kunnen drinken 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFiT6I30kPCcJ2IMvKHtPvs6KOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhqyhxJWebxMDAOTXsJ9V8aE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w05X6ay6eDEiFvOnAw0rHyesyMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmwYL1U9yHgC0mX4oT22Z1nK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door kramon op 06-01-2022 10:52 ]

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
MaxxMark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:23:
Met betrekking tot alles audio. Op CES2022 aangekondigd:

https://www.dirac.com/intelligent-upmixing-technology/

Mogelijk dat dit meegenomen wordt in de premium-audiopakketten van Volvo en Polestar en dat het een goede vervanger/alternatief is voor wat de auto nu met de 'surround' optie doet. Misschien is dit wel waar ze op wachtte, en waar ze dan niets over kunnen zeggen tot de CES2022.

Maar misschien is dat wishful thinking
Zouden speakers van de Volvo en Polestar dat wel aan kunnen? Ik vraag me namelijk nog altijd af of de speakers (buiten die voorin) er niet gewoon puur in zitten voor dat Dolby geluid. Dus geen volwaardige speakers zeg maar. Dan kunnen ze nog van alles aanpassen maar dan blijft het natuurlijk behelpen. Hebben het er al eens eerder over gehad maar we praten hier niet over cabrio's maar over veelal gezinsautos of reisautos die niet specifiek voor de voorste 2 mensen gemaakt zijn. Waarom je dus het audio systeem wel ontwerpt voor alleen de 2 mensen voorin... ik blijft het een bijzondere (en slechte) keuze vinden...Of laat ik het anders stellen, dat ze het als enige keuze aanbieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 06-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Zouden speakers van de Volvo en Polestar dat wel aan kunnen? Ik vraag me namelijk nog altijd af of de speakers (buiten die voorin) er niet gewoon puur in zitten voor dat Dolby geluid. Dus geen volwaardige speakers zeg maar. Dan kunnen ze nog van alles aanpassen maar dan blijft het natuurlijk behelpen. Hebben het er al eens eerder over gehad maar we praten hier niet over cabrio's maar over veelal gezinsautos of reisautos die niet specifiek voor de voorste 2 mensen gemaakt zijn. Waarom je dus het audio systeem wel ontwerpt voor alleen de 2 mensen voorin... ik blijft het een bijzondere (en slechte) keuze vinden...Of laat ik het anders stellen, dat ze het als enige keuze aanbieden.
Speaker specifications
There are full-range 150 mm speakers in each rear door. Mid-range 100 mm speakers in each front door. 19 mm tweeters in each front roof pillar. A full-range 100 mm speaker in the dash. And a 200 mm air woofer under the bonnet.
bron: https://www.polestar.com/uk/polestar-2/interior/audio/

Dus:
  • Mid voor - 100mm (10cm) - Full Range
  • L+R deur - 100mm (15cm) - Mid range
  • L+R stijl - 19 mm (1,2cm) - Tweeter
  • L+R achter- 150 mm (15cm) - Full range
De rear speakers zijn daarmee dus grotere speakers en fungeren als full range. Daardoor zijn ze wat meer richting laag georienteerd. Bij gebrek aan een tweeter achterin snap ik de keuze ook wel om een grotere speaker te nemen en die full range te laten zijn.

Vóór zal dus kwalitatief beter zijn omdat je dedicated speakers hebt voor sub-laag (onder de motorkap), laag (combinatie van sub + achterspeakers), mid-laag (deuren voor) en hoog (tweeters in de stijlen).

Áchterin heb je de full-range deur speakers + eventueel het restgeluid van de tweeter stijlen (aangezien die hoog en vrij zitten, kan ik me prima voorstellen dat dat geluid achter hoorbaar is) en uiteraard het effect/resultaat van de sub.

Kortom, de speaker opstelling is gewoon heel erg prima en zou gewoon goed moeten kunnen presteren. Óók voor mensen achterin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
@MaxxMark dat maakt het alleen maar vreemder waarom ze daar dan geen setting voor hebben gemaakt zodat je de speakers volop kunt gebruiken zoals jij wil. Dus bijv. dolby voor als je met zn 2en bent maar ook een keuze voor top prestaties overal in de auto.

Dat laatste ontbreekt nu gewoon volledig en is iets dat ik echt niet kan begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 09-06 12:45
MaxxMark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:08:
[...]

[...]

bron: https://www.polestar.com/uk/polestar-2/interior/audio/

Dus:
  • Mid voor - 100mm (10cm) - Full Range
  • L+R deur - 100mm (15cm) - Mid range
  • L+R stijl - 19 mm (1,2cm) - Tweeter
  • L+R achter- 150 mm (15cm) - Full range
Dit is niet de Harmon Kardon Premium Sound configuratie, maar de High Performance.
https://www.polestar.com/...rman-kardon-audio-system/

[ Voor 7% gewijzigd door Cello66 op 06-01-2022 11:24 ]

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Cello66 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Dit is niet de Harmon Kardon Premium Sound configuratie, maar de High Performance.
https://www.polestar.com/...rman-kardon-audio-system/
Grappig en bijzonder om dan dit te lezen:
Overal op de eerste rang
Het Harman Kardon Premium Sound-systeem gebruikt geavanceerde Dirac-tuningsoftware om de onvolkomenheden weg te filteren die altijd hoorbaar zijn in het interieur van een auto. Waar je ook zit in de auto, overal hoor je een intens en gedetailleerd geluid.
Als je achterin ziet hoor je vrijwel niks _O-. Ik zal eens een berichtje sturen naar HK, kijken wat zij hierop als antwoord geven (als ze het al doen)...

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 06-01-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06 14:32
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Grappig en bijzonder om dan dit te lezen:

[...]

Als je achterin ziet hoor je vrijwel niks _O-. Ik zal eens een berichtje sturen naar HK, kijken wat zij hierop als antwoord geven (als ze het al doen)...
Ik heb geprobeerd een post op de FB pagina te zetten over dit onderwerp, maar ze laten ‘m niet toe. Geen enkele reactie. Dan maar een mail naar Support…. Je raadt het al: Geen enkele reactie….. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-06 21:03
AartJW schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:22:

With remote actions, you will soon be able to ask Google for help even before leaving the front door. Ask Google to warm up or cool down your car, lock and unlock it and check on the status of things like your battery charge, all from the comfort of your own home with the help of any Google Assistant-enabled device. This is coming first to select Volvo Cars, with more to follow.
Deze is ook interessant
New capabilities for cars with Google built-in
Car manufacturers like Polestar, Volvo Cars, and General Motors - with more to come - are already shipping select cars with Google technology built right into their infotainment systems, allowing you to get more use out of helpful features.

With Google Play built-in, you can soon download navigation apps like Sygic and Flitsmeister, charging apps like ChargePoint and PlugShare, parking apps like SpotHero and ParkWhiz and points of interest apps.
Zou mooi zijn als flitsmeister binnenkort met "officiele" app komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die zou er voor de Volvo nu al moeten zijn, net als Youtube:

https://www.autovisie.nl/nieuws/youtube-flitsmeister-volvo/

Kan het alleen nog niet vinden in de store :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 14:41

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:17:
Die zou er voor de Volvo nu al moeten zijn, net als Youtube:

https://www.autovisie.nl/nieuws/youtube-flitsmeister-volvo/

Kan het alleen nog niet vinden in de store :)
Ben meteen even naar de auto gelopen om te checken maar inderdaad nog niet te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 17:46
SpeedfreakR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:50:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is hij inmiddels ook binnen. Is echt boven verwachting goed! Hartelijk dank @Fladder80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjFzsCAAQBFINyqlmTqrgiPMoc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUOpI4fvYerQ3RAYtyvc1ObO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/399keiz_0Fmhc6n2_-ovYcKXi0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0tLlk4duLGrTwMNRxVYcGRI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Moet ik die Google maps zelf updaten of gaat dat vanzelf ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:14
backupdevice schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:50:
Moet ik die Google maps zelf updaten of gaat dat vanzelf ?
Gaat op een gegeven moment wel vanzelf, maar ik heb hem alvast zelf even geupdatet. Voordeel is dat je dan geen hinder ondervindt op een moment dat het je misschien niet zo goed uitkomt Vorige keer dat hij het zelf ging doen deed m'n Google Maps het ineens niet terwijl ik ergens heen moest :P.

Gisteravond trouwens de auto weggezet met 6% accu aangezien de publieke laadpalen hier vol zaten. Vanochtend stapte ik in en had ik nog 0%. Kon gelukkig nog net bij de laadpaal komen. 6% verlies kan toch niet door de kou van afgelopen nacht komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Shorteh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Gaat op een gegeven moment wel vanzelf, maar ik heb hem alvast zelf even geupdatet. Voordeel is dat je dan geen hinder ondervindt op een moment dat het je misschien niet zo goed uitkomt Vorige keer dat hij het zelf ging doen deed m'n Google Maps het ineens niet terwijl ik ergens heen moest :P.

Gisteravond trouwens de auto weggezet met 6% accu aangezien de publieke laadpalen hier vol zaten. Vanochtend stapte ik in en had ik nog 0%. Kon gelukkig nog net bij de laadpaal komen. 6% verlies kan toch niet door de kou van afgelopen nacht komen?
Heb je de 1.8 update al? Die lost dat probleem namelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Had je niet een timer aanstaan ofzo

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Juancho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Heb je de 1.8 update al? Die lost dat probleem namelijk op.
Ja, al vrij vroeg in de uitrolperiode.
Nope, maak geen gebruik van timers aangezien ik 9 van de 10 keer thuis werk, en heel af en toe weg moet met de auto. Geen vast patroon qua vertrek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:01
Ik óók wéér wat geks ( of zoals Polestar Support aangeeft : huhhhhHHHH?)

Vanaf dat ik de auto heb (Jan 2021) zet ik de auto in de garage waar ook de Zappi hangt.

In het begin wilde ik de stekker er nog wel eens (proberen) er uit te halen ZONDER dat ik een sleutel bij mij had, en dat ging dus niet..... (zie ik al vraagtekens??? ) ik MOEST een sleutel bij mij hebben.

Dus liet ik vanaf toen de auto gewoon OPEN staan.. (zie ik wéér vraagtekens?? )
wel zo makkelijk, gewoon stekkertje-in stekkertje-uit en geen gedoe.

totdat... tot ik afgelopen week naar de auto liep en tot mijn stomme verbazing de auto OP SLOT aantref,
ik dénk nog... je gaat nu echt wel oud worden kerel... en doe de auto van het slot af

Paar uur later weer in de garage...
WTF
auto weer opslot..
hier is iets geks aan de hand, en gaf het geen verdere gedachten, die brik.

Tot vanochtend, auto wilde niet AAN en bleef mekken: Trap pedaal in....
HOME reset hielp niet....en kreeg toen: Transponder key niet aanwezig...
Leek mij sterk dat mijn batt leeg zou zijn va deze zomer vervangen, dus mijn vrouw haalt haar key uit het speciaal hoesje... niks nada nope..

Transponder key missing.. $#$@$#@$
Uitstappen en proberen auto op slot te doen.. NOPE he-le-maal geen reactie F.U.
ik doe de kofferklep open en probeer de key "dichtdoen-en-op-slot" nop nada niks,
mag ik dan aub gewoon dicht doen?? jawel dat wil de brik wel.
vraagtekens-vraagtekens...

en ik haal de kleine key erbij, pleur alles in het "afvalbakje" en ik MAG...de rem intrappen..
en ik mág de D inschakelen en ik mág rijden... en rij uit de garage.
Kleine key weer in huis.. en alles werkt weer zoals voorheen.

Dit alles is voor Polestar een raadsel, ze werken aan het feit dat de laadkabel er NIET uitkan ....als de auto op slot is.. (Lol, bij mij al een jaar zo)

Dat de auto op slot gaat xx minuten na verlaten is normaal (anti diefstal) was bij mij een jaar NIET

Wanneer is dit er ingekomen?
volgens support MOET de auto ALTIJD toestemming vragen om een update te mogen plaatsen
(mijn laatse was 1.8 in eerste dagen van December ofzo) en heeft sindsdien ook gewoon TOT EERGISTEREN gewoon OPEN in de garage gestaan en GEWOON de laadkabel vrijgegeven als ik op zijn knopje drukte..

Heeeeel bizonder geeft support aan, en ik bied gelijk mijn Polestar aan om terug te kopen,
zodat het juiste DNA er uit gehaalt kan worden en als nwe patch gebruikt kan worden
voor iedereen die zijn laadkabel er gewoon uitkan met de auto op slot..

helaas gaat hij niet in op mijn aanbod...(volgens mij hoorde ik wat gesmoord grinneken)

Mochten jullie iets vergelijkbaar meemaken... doe hier je voordeel mee.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Na een jaar rijden (in Coronatijd, veel minder km gereden dan verwacht en vaker korte afstanden met wat lagere snelheden dan op de snelweg) heb ik een jaargemiddelde van 19.8 kWh/100km gehaald. Morgen zet ik de TM weer op 0 en begin ik aan mijn tweede Polestar-jaar. Ben nog steeds erg tevreden over het rijden, met alleen wat -lichte- ergernis over wat kleinere ‘dingetjes’ zoals bv. de werking van de DK en de app., de kwaliteit van de zwarte lak enzo.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
Hansieo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:29:
Heeeeel bizonder geeft support aan, en ik bied gelijk mijn Polestar aan om terug te kopen
[knip]
helaas gaat hij niet in op mijn aanbod...(volgens mij hoorde ik wat gesmoord grinneken)
[knip]
Misschien kunnen we een "ruil" pooltje starten, jij een auto waarvan de kabel wel vast blijft zitten als de auto op slot is en iemand anders jouw auto waarbij dat niet zo is (of andersom). Ik een auto waarbij de digital key werkt en iemand anders mijn auto met werkende timers (die ik toch niet gebruik).

Als we de pool groot genoeg maken kan iedereen een auto kiezen waarvan de features die men graag wil gebruiken goed werken, volgens mij is er namelijk niemand bij wie alles werkt en niemand bij wie niets werkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 19:52
Shorteh schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:19:

Dat is mogelijk, ik had van kerstavond naar eerste kerstdag een sprong van 14% naar 3%, omdat het in de nacht -10 graden was.

Ik denk echter dat het tijdelijk is, als je de auto wegzet is de accu warm en de volgende dag bevroren. Een koude accu geeft niet de volledige energie vrij. Ik weet dat sommige auto's dat aan kunnen geven door een gedeelte van de restcapaciteit een andere kleur te geven, welke dan weer beschikbaar komt als de accu wat warmer is.

De P2 lijkt in dit geval gewoon het percentage aan te passen, wat m.i. ook wel logisch is.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Vanaf dat ik de auto heb (Jan 2021) zet ik de auto in de garage waar ook de Zappi hangt.

In het begin wilde ik de stekker er nog wel eens (proberen) er uit te halen ZONDER dat ik een sleutel bij mij had, en dat ging dus niet..... (zie ik al vraagtekens??? ) ik MOEST een sleutel bij mij hebben.

totdat... tot ik afgelopen week naar de auto liep en tot mijn stomme verbazing de auto OP SLOT aantref,
ik dénk nog... je gaat nu echt wel oud worden kerel... en doe de auto van het slot af

WTF
auto weer opslot..

Leek mij sterk dat mijn batt leeg zou zijn va deze zomer vervangen, dus mijn vrouw haalt haar key uit het speciaal hoesje... niks nada nope..

ik doe de kofferklep open en probeer de key "dichtdoen-en-op-slot" nop nada niks,

en ik haal de kleine key erbij, pleur alles in het "afvalbakje" en ik MAG...de rem intrappen..

Dit alles is voor Polestar een raadsel, ze werken aan het feit dat de laadkabel er NIET uitkan ....als de auto op slot is.. (Lol, bij mij al een jaar zo)

Dat de auto op slot gaat xx minuten na verlaten is normaal (anti diefstal) was bij mij een jaar NIET

volgens support MOET de auto ALTIJD toestemming vragen om een update te mogen plaatsen
(mijn laatse was 1.8 in eerste dagen van December ofzo) en heeft sindsdien ook gewoon TOT EERGISTEREN gewoon OPEN in de garage gestaan en GEWOON de laadkabel vrijgegeven als ik op zijn knopje drukte..

Heeeeel bizonder geeft support aan, en ik bied gelijk mijn Polestar aan om terug te kopen,
zodat het juiste DNA er uit gehaalt kan worden en als nwe patch gebruikt kan worden

Ik heb kort geleden ook iets soortgelijks gehad, ook de melding dat de transponderkey niet aanwezig was. Ik heb niets bijzonders gedaan behalve weer in de P, R, de D enz. Kon kort na de melding wegrijden. Geen idee wat er aan de hand was.
Dat de auto altijd op slot gaat klopt volgens mij niet, de auto gaat alleen weer op slot als je 'm ontgrendeld hebt maar de deur(en) niet binnen enkele minuten opent. Vandaag toevallig nog vergeten de auto af te sluiten, na terugkomst een 1/2 uur later was hij nog steeds open 🐴.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag sinds lange tijd weer eens een lange rit voor de boeg. Sinds 1.6 niet meer uit de stad geweest dus met 2 updates die beide improvements zouden moeten bieden aan range/laden/voorverwarmen had ik er zin in :)

100% geladen - 25 min voorverwarmd via timer.
Heen en terugrit vrijwel identiek. In totaal ongeveer 15km op 50-wegen, 15km op 80-wegen en de rest snelweg. Heen 100-110 ACC en terug 110-120 ACC (op stukken waar het mocht). Geen sprintjes gedaan.

Links de terugrit en rechts het totaal. Had nog 6% over bij thuiskomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxwaWjC-IJtZvzOWqMCQ4DBArMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AVEedXb7bfmYfRPlcwpmCEE.jpg?f=fotoalbum_large

Conclusie: 290km range bij 5C gemiddeld op basis van in NL toegestane snelheden. De range ‘improvements’ hebben bij mij geen zak opgeleverd.

@Hansieo hier vorige week ook problemen met de transponder key foutmelding. Ik kon toen ook niet weg totdat ik uiteindelijk de sleutels in het bakje had gedaan. Misschien een bug in 1.8?

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 06-01-2022 20:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:32:
Vandaag sinds lange tijd weer eens een lange rit voor de boeg. Sinds 1.6 niet meer uit de stad geweest dus met 2 updates die beide improvements zouden moeten bieden aan range/laden/voorverwarmen had ik er zin in :)

Heen en terugrit vrijwel identiek. In totaal ongeveer 15km op 50-wegen, 15km op 80-wegen en de rest snelweg. Heen 100-110 ACC en terug 110-120 ACC (op stukken waar het mocht). Geen sprintjes gedaan.

[Afbeelding]

Conclusie: 290km range bij 5C gemiddeld op basis van in NL toegestane snelheden. De range ‘improvements’ hebben bij mij geen zak opgeleverd.

@Hansieo hier vorige week ook problemen met de transponder key foutmelding. Ik kon toen ook niet weg totdat ik uiteindelijk de sleutels in het bakje had gedaan. Misschien een bug in 1.8?
Lang geleden inderdaad dat we weer konden genieten van een mooi hoog verbruik. :P
Jij zat vorige winter toch 30+ ? Dan zie ik wel verbetering!
Waar ik dacht dat je mogelijk een hardwareprobleem had, denk ik nu eigenlijk dat jouw auto gehacked is en iemand gewoon bitcoins aan het minen is terwijl jij rijdt (à ca. 5kWh/100km)

Oh en er is iets met je bandenspanning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Lang geleden inderdaad dat we weer konden genieten van een mooi hoog verbruik. :P
Jij zat vorige winter toch 30+ ? Dan zie ik wel verbetering!
Waar ik dacht dat je mogelijk een hardwareprobleem had, denk ik nu eigenlijk dat jouw auto gehacked is en iemand gewoon bitcoins aan het minen is terwijl jij rijdt (à ca. 5kWh/100km)

Oh en er is iets met je bandenspanning!
5C is nog geen winter :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt. Peacock
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-06 23:35

Bij de XC40P8 zit er een extra sensor in het middenbakje. Misschien dat het bij de Polestar ook zo is en daardoor de sleutel plots terug herkend wordt?

Volvo XC40 P8 20" / Polestar 2 LRDM Pilot Plus 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06 14:32

[Afbeelding]

Ik vind dat toch echt een hoog verbruik vergeleken bij mij: Heb het in december (20’’ winterbanden) eens bijgehouden 3500km totaal, gemiddeld 73 km/h. Op de snelweg meestal 110km/h ACC kom ik op 23.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 21:15
Ik meende trouwens laatst dat ik dmv een automatische timer de accu had voorverwarmd, alsmede tot 100% geladen, maar zag vervolgens dit in beeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFyyucvDXqYsCjgXphZFhZouLVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zQtbS0E0ocAIUlyzH6FHiFA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees dat ik dan beperkte regeneratie heb, maar waardoor komt dat? Ik zou juist verwachten na voorverwarmen dat ik wel zou kunnen regenereren?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Omdat je auto 100% vol is :)

Hoe hoger de SoC hoe meer energie nodig is om te laden. Het balkje neemt snel toe naar mate je wat meer rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Overigens nog wat meer CES nieuws. Ook met benoeming van polestar.

https://www.dirac.com/diracs-new-intelligent-audio-platform

En:

https://www.dirac.com/intelligent-audio-platform/

Het is software only. Dus er is zeker potentie. Nu hopen dat polestar de licenties wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Ik heb kort geleden ook iets soortgelijks gehad, ook de melding dat de transponderkey niet aanwezig was. Ik heb niets bijzonders gedaan behalve weer in de P, R, de D enz. Kon kort na de melding wegrijden. Geen idee wat er aan de hand was.
Dat de auto altijd op slot gaat klopt volgens mij niet, de auto gaat alleen weer op slot als je 'm ontgrendeld hebt maar de deur(en) niet binnen enkele minuten opent. Vandaag toevallig nog vergeten de auto af te sluiten, na terugkomst een 1/2 uur later was hij nog steeds open 🐴.
ga ik zéker even testen.. d:)b

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

[Afbeelding]

120km rijden,
met een gemiddelde van 108kmh,
en dan bij 4C,

een 28,5kWh/100km scoren is niet gek toch??

(ps: volgens mij heeft niemand ooit beweert dat jij "truttig" over de weg gaat :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 07-01-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Hansieo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:40:
[...]

120km rijden,
met een gemiddelde van 108kmh,
en dan bij 4C,

een 28,5kWh/100km scoren is niet gek toch??

(ps: volgens mij heeft niemand ooit beweert dat jij "truttig" over de weg gaat :+ )
Kan écht beter: ik reed gisteravond van de randstad naar de Veluwe: 118 km, gemiddeld 102 km/uur uiteindelijk 23,1 kWh/100km verbruik, 2 stoelverwarmingen en stuurverwarming aan op stand 1…
Daarover wel tevreden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Cheetar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Dat is mogelijk, ik had van kerstavond naar eerste kerstdag een sprong van 14% naar 3%, omdat het in de nacht -10 graden was.

Ik denk echter dat het tijdelijk is, als je de auto wegzet is de accu warm en de volgende dag bevroren. Een koude accu geeft niet de volledige energie vrij. Ik weet dat sommige auto's dat aan kunnen geven door een gedeelte van de restcapaciteit een andere kleur te geven, welke dan weer beschikbaar komt als de accu wat warmer is.

De P2 lijkt in dit geval gewoon het percentage aan te passen, wat m.i. ook wel logisch is.
Hm wel iets om rekening mee te houden dan in de koude dagen. Ik vind van 14 naar 3% wel echt een forse stap. Zou wat minder efficiëntie wel kunnen begrijpen ,maar 9% is toch wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mickvanderveen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Kan écht beter: ik reed gisteravond van de randstad naar de Veluwe: 118 km, gemiddeld 102 km/uur uiteindelijk 23,1 kWh/100km verbruik, 2 stoelverwarmingen en stuurverwarming aan op stand 1…
Daarover wel tevreden 😀
Ik dacht dat hij 20"velgen heeft en de performance.

Welke velgen / banden rij jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18
Cheetar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:21:
[...]

Ik heb nu voor het eerst ook duidelijk een sprong gemaakt. Auto gister weggezet met 7% want m’n vriendin stond te laden en had geen zin om de auto’s te verzetten. Vanmorgen ging ik dit wel doen, toen had ik nog maar 1%. Terwijl het vannacht niet gevroren heeft. Wel was de accu gister erg warm want was lekker over de dijkjes aan het boenderen geweest.

Als ik dat geweten had had ik hem vannacht al aan de lader gehangen want met 1 fase lader wordt t nu krap om hem voldoende vol te krijgen voor ritje vanmiddag..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68

WTF
auto weer opslot..

Ik heb ooit voor een distributeur van software de support van Nederland gedaan. Op sommige 'bugs' werd gereageerd met "I don't know why it does that"....
Dat dus.

Het zal wel met mijn leeftijd en de periode waarin ik in de automatisering werk te maken hebben maar ik vind het nog steeds niet vanzelf sprekend dat software altijd doet wat je ervan verwacht. En vaak heeft dit niet met je verwachting te maken.... :)
Ik hoop niet dat dat voor de bended-breaking software van de Polestar ook geldt, maar hoop op een fail-safe mechanisme naar de fysieke remmen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Ktenolix schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:32:
Ik meende trouwens laatst dat ik dmv een automatische timer de accu had voorverwarmd, alsmede tot 100% geladen, maar zag vervolgens dit in beeld:
[Afbeelding]

Ik lees dat ik dan beperkte regeneratie heb, maar waardoor komt dat? Ik zou juist verwachten na voorverwarmen dat ik wel zou kunnen regenereren?
vol=vol.
Pas als je weer wat verbruikt hebt past er weer wat in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:41:
[...]

Misschien kunnen we een "ruil" pooltje starten, jij een auto waarvan de kabel wel vast blijft zitten als de auto op slot is en iemand anders jouw auto waarbij dat niet zo is (of andersom). Ik een auto waarbij de digital key werkt en iemand anders mijn auto met werkende timers (die ik toch niet gebruik).

Als we de pool groot genoeg maken kan iedereen een auto kiezen waarvan de features die men graag wil gebruiken goed werken, volgens mij is er namelijk niemand bij wie alles werkt en niemand bij wie niets werkt :X
Over timers gesproken. Gisteravond had ik wat gedrag van de app wat ik niet verwacht had. Ik weet niet of je dat een bug mag noemen, maar vond het i.i.g. wel raar.

De auto stond ingesteld op laden volgens schema van 23.00 tot 7.00 uur. Ik plug om 22.50 uur de kabel in en de laadpoort van de auto wordt netjes blauw. Alles prima.

Vervolgens ga ik naar binnen en wil voorverwarmen voor vanochtend 8.45 uur inplannen in de app. Dat laat hij niet toe. Als ik op opslaan tik, ziek ik de tekst even bewegen om aan te geven dat ik erop geklikt heb, maar er verandert niets op het scherm. Hij programmeert de voorverwarmsessie dus niet in. Ook niet na herhaaldelijk proberen.
Vervolgens zet ik (weet niet waarom, maar je probeert wat. het is per slotte van rekening maar software) het laadschema uit (het was inmiddels na 23.00 uur dus hij was toch al aan het laden) en plots zie ik 2 oude timers (die uit staan) verschijnen voor voorverwarmen. Die heb ik verwijderd en ik kon gewoon een timer voor vanochtend inprogrammeren.

Nu heb ik eerder al een voorverwarmt terwijl de auto op laadschema stond, dus ik weet dat het moet kunnen. Volgens mij heb ik toen eerst het voorverwarmen geprogrammeerd en daarna pas de auto op het laadschema gezet, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik zou verwachten dat een laadschema niets te maken heeft met voorverwarmingstimers, maar het lijkt erop dat de app daar anders over denkt. Btw versie 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
1 of 2% verlies in een nacht kan natuurlijk maar 5+% lijkt me niet kloppen. Ook niet als het vriest.

Misschien hebben jullie nu last van datgeen ik/wij hiervoor hadden met de XC40. Dat er namelijk maar bar weinig van klopt wat de auto aangeeft qua %. Ook bij het laden. Dit is gelukkig verholpen met de 1.8 update want het is natuurlijk irritant dat je niet kan vertrouwen op het accu % van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
Juancho schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:35:
1 of 2% verlies in een nacht kan natuurlijk maar 5+% lijkt me niet kloppen. Ook niet als het vriest.

Misschien hebben jullie nu last van datgeen ik/wij hiervoor hadden met de XC40. Dat er namelijk maar bar weinig van klopt wat de auto aangeeft qua %. Ook bij het laden. Dit is gelukkig verholpen met de 1.8 update want het is natuurlijk irritant dat je niet kan vertrouwen op het accu % van je auto.
Ik heb dus de 1.8%, maar bij mij is het alsnog meer gezakt dan 5%. Dus of het is nog niet helemaal verholpen, of het verlies door vrieskou is forser dan dat we denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja dat laatst kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Of iig niet dat het daadwerkelijk "weg" is. Dat is echt veelste veel. Dus of je krijgt het er later bij het rijden en warmer worden van de accu weer bij op, maarja dat is ook verre van ideaal natuurlijk.

Ik neig er dus eerder na dat de bug voor de PS2 nog niet volledig is opgelost. Want zoveel verlies in een wat koudere nacht is echt niet normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 08:51

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

Hallo,

op dit forum ben ik nieuw en het is interessant om alle reakties en discussies hier te lezen. Op 30 december 2021 heb ik mijn P2 mogen ontvangen. Het is een Long Range Single Motor en de SW die geinstalleerd was bij aflevering is P1.8.1.
Overigens was dit ook met Google Play waardoor ik meteen allerlei apps kon installeren (Spotify, ABRP, Podcast, Youtube).

Het is mij afgelopen nacht ook opgevallen dat er 6% weg was. Gisteravond geparkeerd met 78% en vanochtend met 72% aangetroffen. Eerder deze week dat ik daar eigenlijk geen last van. Hij stond wel op straat in de wind, wellicht is het op de oprit minder dramatisch.

Net een ritje gemaakt van 10 km en ik heb niet de indruk dat ie zoveel minder zuing rijdt op dit moment. Ik haal op dit moment dezelfde verbruik dan eeder deze week.

Het is wel normaal dat als een batterij opwarmt hij een beetje aan vermogen toeneemt. Hoeveel dat precies is, geen idee. Maar ik zal het ook zeker wel in de gaten houden. Het is mijn eerste EV dus voor mij is alles nieuw.

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Met 1.8 als versie op de XC40 had ik laatst met temperaturen onder vriespunt geen enkel verlies van de batterij. Daarvoor, met versie 1.7 wel. Zelfs bij hogere temperaturen. Lijkt me dus echt een software dingetje te zijn voor jullie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
Een batterij percentage is eigenlijk altijd een leugen (of beter gezegd, een berekening om een schatting te maken hoe lang er nog voldoende juice uit getrokken kan worden). Misschien liegt de polestar wel helemaal niet, en moeten ze alleen die berekening wat tweaken om rekening te houden met de veranderende accu temperatuur. Dat betekent niet dat die berekening daardoor beter klopt, maar dat je anders voorgelogen wordt...

Edit: zie ook bijvoorbeeld dit antwoord hier: https://electronics.stack...-percentage/401417#401417
Punt is dat door de andere temperatuur de accu eigenschappen anders zijn, en er dus een ander getal uit de berekening komt. Best kans dat als de accu uit zichzelf (door het weer) weer op dezelfde temperatuur zou komen, het "oude" percentage weer in zicht komt. Dat is dus niet per definitie "verlies". Grote kans dat de auto nog lang op 0% in snail mode zou kunnen door rijden, zeker als de accu daardoor ook weer warmer wordt.
Als dit inderdaad de oorzaak is van het verschil, zal het verschil groter zijn na een lange rit.

[ Voor 46% gewijzigd door Loen op 07-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Anoniem: 1521590 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:36:
[...]

d:)b d:)b check... Net even jouw opmerking gechecked en het ziet er naar uit dat dit het is.
_/-\o_ Ben zowaar blij met deze software setup... je hebt nu het beste van 2 werelden.
Polestar auto-op-slot als je de deuren niet gebruikt heb maar bv per abuis ontgrendeld hebt
Polestar blijft open als je er bv even in bent geweest, maar m niet op slot wilt hebben.

Merkwaardig dat support mij dit niet wist te vertellen.. (RTFM -small prints-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Loen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:58:
Een batterij percentage is eigenlijk altijd een leugen (of beter gezegd, een berekening om een schatting te maken hoe lang er nog voldoende juice uit getrokken kan worden). Misschien liegt de polestar wel helemaal niet, en moeten ze alleen die berekening wat tweaken om rekening te houden met de veranderende accu temperatuur. Dat betekent niet dat die berekening daardoor beter klopt, maar dat je anders voorgelogen wordt...

Edit: zie ook bijvoorbeeld dit antwoord hier: https://electronics.stack...-percentage/401417#401417
Punt is dat door de andere temperatuur de accu eigenschappen anders zijn, en er dus een ander getal uit de berekening komt. Best kans dat als de accu uit zichzelf (door het weer) weer op dezelfde temperatuur zou komen, het "oude" percentage weer in zicht komt. Dat is dus niet per definitie "verlies". Grote kans dat de auto nog lang op 0% in snail mode zou kunnen door rijden, zeker als de accu daardoor ook weer warmer wordt.
Als dit inderdaad de oorzaak is van het verschil, zal het verschil groter zijn na een lange rit.
Op zich een logische verklaring maar het is wel vreemd dat velen of althans ik in ieder geval, geen SoC verschillen zien als het gevroren heeft. Ik herken het bovengenoemde probleem niet. Dus misschien toch een bug in sommige auto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:31
JTHZZ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Op zich een logische verklaring maar het is wel vreemd dat velen of althans ik in ieder geval, geen SoC verschillen zien als het gevroren heeft. Ik herken het bovengenoemde probleem niet. Dus misschien toch een bug in sommige auto’s?
Zeker, al vaker iets gelezen over updates die niet in de software zitten. Waarbij het waarschijnlijk gaat om de meer firmware achtige zaken van bepaalde onderdelen in de auto. Ook kunnen er meerdere versies van bepaalde onderdelen in de auto zitten, zeker als je kijkt naar MY2021 en 2022. Zo worden Samsung telefoons ook met meerdere soc's uitgeleverd, en werd laatst ook bij Tesla bekend dat ze regelmatig andere soorten hardware gebruiken en dat in software oplossen. Zou mij niks verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Hansieo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:13:
[...]

d:)b d:)b check... Net even jouw opmerking gechecked en het ziet er naar uit dat dit het is.
_/-\o_ Ben zowaar blij met deze software setup... je hebt nu het beste van 2 werelden.
Polestar auto-op-slot als je de deuren niet gebruikt heb maar bv per abuis ontgrendeld hebt
Polestar blijft open als je er bv even in bent geweest, maar m niet op slot wilt hebben.

Merkwaardig dat support mij dit niet wist te vertellen.. (RTFM -small prints-) ?
Inderdaad merkwaardig dat ze jou dit niet konden vertellen. Dit is namelijk hoe het al jaren bij Volvo gaat. Ik vond het altijd zeer prettig.
Mijn huidige auto gaat op slot als je buiten bereikt loopt met de sleutel. Ideaal in mijn ogen, maar dit doen Volvo en Polestar helaas niet.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-06 21:15
Vandaag de rit terug naar huis gehad vanaf ons vakantieadres. Dit keer zonder omweg van dik 2 uur :+

Auto volgeladen tot 90% en bestemming ingevoerd. Volgens Google zou ik met 2% aankomen thuis, een rit van pak em beet 260km. Na 1:45 een laadstop gepland bij FastNed om de kids en wijzelf even te laten plassen en wat drinken te halen. Ik kwam aan met ongeveer 40% en zat na 20min op 78%. Vrij snel met 105kW aan het laden, ondanks dat naast mij aan dezelfde paal een Id.3 aan het laden was.

Het verbaast mij nog steeds hoe weinig tijd je eigenlijk kwijt bent aan het laden. Ik had niet echt lang laden nodig om thuis te kunnen komen, maar toch was een plaspauze wel even fijn. Sowieso wordt na een rit van 2u een kopje koffie wel heel aantrekkelijk. Je bent zo een half uurtje kwijt als je even wat gaat halen en de kids laat plassen. In en uit de auto halen van die bengels kan ook zo maar even duren :P

Thuis aangekomen met nog 30%, wat ongeveer overeenkwam met de schatting (33%). Verbruik lag een stukje lager dan de heenweg, mede doordat de heenweg het een stuk harder waaide. 22kWh/100km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViuDERResxkutWF1FaEjak60Eao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsdF9Ss6Zk0epkG8nD6FjUox.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eIPzFBX_iFuYF_luLqmWJ3Te3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAI1PjOSdH9kW8t4gzm5rRLo.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Ktenolix op 07-01-2022 16:38 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WassimGT
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09-2024
Paku schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:33:
Hallo,

op dit forum ben ik nieuw en het is interessant om alle reakties en discussies hier te lezen. Op 30 december 2021 heb ik mijn P2 mogen ontvangen. Het is een Long Range Single Motor en de SW die geinstalleerd was bij aflevering is P1.8.1.
Overigens was dit ook met Google Play waardoor ik meteen allerlei apps kon installeren (Spotify, ABRP, Podcast, Youtube).

Het is mij afgelopen nacht ook opgevallen dat er 6% weg was. Gisteravond geparkeerd met 78% en vanochtend met 72% aangetroffen. Eerder deze week dat ik daar eigenlijk geen last van. Hij stond wel op straat in de wind, wellicht is het op de oprit minder dramatisch.

Net een ritje gemaakt van 10 km en ik heb niet de indruk dat ie zoveel minder zuing rijdt op dit moment. Ik haal op dit moment dezelfde verbruik dan eeder deze week.

Het is wel normaal dat als een batterij opwarmt hij een beetje aan vermogen toeneemt. Hoeveel dat precies is, geen idee. Maar ik zal het ook zeker wel in de gaten houden. Het is mijn eerste EV dus voor mij is alles nieuw.
Hi Paku, ik ga binnnenkort (1 februari) de polestar 2 single motor long range bestellen,

Mijn vraag is, wat is de echte range die je tot nu toe hebt ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WassimGT
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09-2024
Hi allen!

Iemand ervaring met de zwarte polestar? (Void) ik wil die bestellen en vraag me af of de unilak van redelijke kwaliteit en of het een goede kleur zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-06 15:09
WassimGT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:42:
Hi allen!

Iemand ervaring met de zwarte polestar? (Void) ik wil die bestellen en vraag me af of de unilak van redelijke kwaliteit en of het een goede kleur zal zijn.
Als je hier zoekt op 'Void' of 'lak' kom je voldoende berichten denk ik. In het kort: nee, de lak heeft geen bijzondere kwaliteit. Geen idee of dat bij MY22 verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18
ach-jee schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Als je hier zoekt op 'Void' of 'lak' kom je voldoende berichten denk ik. In het kort: nee, de lak heeft geen bijzondere kwaliteit. Geen idee of dat bij MY22 verbeterd is.
En de kleur is zwart. Gewoon zwart. 🥸

De lak is nogal zacht en gevoelig voor fijne krasjes.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:25
WassimGT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:42:
Hi allen!

De lak van de Polestar 2 is zachter dan gemiddeld. Dat geldt voor alle kleuren, omdat de blanke lak als toplaag voor elke Polestar hetzelfde is.

Maar op zwart zal je veel meer imperfecties zien dan bij andere kleuren. Wasstraat is voor het behoud van je lak geen goede in ieder geval.

De lak heeft ook meer sinaasappeleffect dan andere merken.

Mooi is het wel, als je 'm goed onderhoudt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-06 17:17
GuiltyNL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:30:
[...]

De lak van de Polestar 2 is zachter dan gemiddeld. Dat geldt voor alle kleuren, omdat de blanke lak als toplaag voor elke Polestar hetzelfde is.

Maar op zwart zal je veel meer imperfecties zien dan bij andere kleuren. Wasstraat is voor het behoud van je lak geen goede in ieder geval.

De lak heeft ook meer sinaasappeleffect dan andere merken.

Mooi is het wel, als je 'm goed onderhoudt!
De zwarte lak is niet perfect maar een sinaasappeleffect heb ik niet. Er zit echter af fabriek nauwelijks of geen waslaag op. Een dagje poetsen met een goede was en de was daarna “sealen“ doet wonderen.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-06 12:37
Hansieo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Ik dacht dat hij 20"velgen heeft en de performance.

Welke velgen / banden rij jij?
19” Launch Edition. Alle stadia van ellende meegemaakt. Maar verbruik is bijzonder laag. Stern groep kan het bijna niet bevatten…😁 misschien omdat ik 5 jaar Volvo D6 hybride heb geoefend…😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Lutra schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:49:
[...]

De zwarte lak is niet perfect maar een sinaasappeleffect heb ik niet. Er zit echter af fabriek nauwelijks of geen waslaag op. Een dagje poetsen met een goede was en de was daarna “sealen“ doet wonderen.
Alle Polestars hebben dat, die van jou ook. Kijk maar naar een object via je lak (als een spiegel dus).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67xVfzpKste0R7f1sMxdwkKc17g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P2Kt3B1Rop8TUPJuFBN9Yw2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Alle Polestars hebben dat, die van jou ook. Kijk maar naar een object via je lak (als een spiegel dus).

[Afbeelding]
Overigens een Volvo dingetje. Ga maar eens een nieuwe V60 van dichtbij bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paku
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 08:51

Paku

P2 LRSM Moon Pilot

WassimGT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Hi Paku, ik ga binnnenkort (1 februari) de polestar 2 single motor long range bestellen,

Mijn vraag is, wat is de echte range die je tot nu toe hebt ervaren?
Ik heb m een weekje nu en 500 km op de teller. Overall staat het verbruik nu op 20.7 kwh/100 km.

Nadat ik m had opgehaald moest ik naar huis. Afstand was 120 km en ik reed het grootste gedeelte ook 120 per uur. Accu ging van 80 naar 54. Dus gemiddeld zo'n 22 verbruik op dat stukje.

Het is nu behoorlijk wat kouder dan verleden week maar dat lijkt nog niet zoveel uit te maken. Tenminste met grotendeels stad en af en 100 een stukje snelweg, overdag.

Vandaag nog een rit gemaakt van 80 km en de accu ging van 62 naar 42. Meest 80km en 100km per uur gereden. Ben wel een rustige rijder, trek niet te heftig op en gebruik de one pedal drive altijd.

Al met al zijn dit ook wel de getallen die ik hier teruglees.

Over de lak... op dag 2 had er al een struisvogel zijn behoefte op mijn dak gedaan zo leek het. Heb het er maar meteen afgehaald. Aangezien de lak zacht schijnt te zijn. Zijn er mensen met blijvend lakletsel hierdoor?

Polestar 2 (Dec 2021) LRSM Moon Pilot 19"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
https://www.ad.nl/auto/di...s-in-hun-klasse~a0086435/
Dit waren vorig jaar de veiligste auto’s in hun klasse
De European New Car Assessment Programme, zoals Euro NCAP voluit heet, is een onafhankelijke Europese non-profitorganisatie die sinds 1997 de resultaten van crashtests publiceert. De algehele winnaar van afgelopen jaar is de volledig elektrische Mercedes-Benz EQS. Dit vlaggenschip van de Duitse fabrikant kwam als beste uit de bus in de categorieën ‘executive auto’ en ‘puur elektrisch’. Daarmee troeft het model nipt de nummer twee af, de Polestar 2.
Toch niet gek lijkt me, op een na veiligste auto in zijn klasse!

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 08-01-2022 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:03
@JTHZZ dezelfde klasse? Die EQS is 2x zo duur… Extra knap dus voor Polestar.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik heb nu ook de nieuwe functie maar de vertaling is echt verwarrend.
En SoC is 85% dus grappig genoeg kost de heenweg 24% en de terugweg maar 22%..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7o9P6i-e7TyqPpANs0bxgcZlSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQlvOgdHEcEwIujGyvG0yqvk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
JTHZZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:11:

[Afbeelding]
2% voor het op temperatuur krijgen van de accu op de heen weg en op de treugweg met een warmere accu? Dat klinkt niet heel gek.

Bij mij is de heenweg met deze temperaturen ook altijd met hoger verbruik dan de terugweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
petervanstuiven schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:15:
[...]

2% voor het op temperatuur krijgen van de accu op de heen weg en op de treugweg met een warmere accu? Dat klinkt niet heel gek.

Bij mij is de heenweg met deze temperaturen ook altijd met hoger verbruik dan de terugweg.
Klinkt logisch maar had niet gedacht dat Maps dat zou weten en meerekenen. Netjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon

[Afbeelding]
Ik heb m hier ook. Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden van eerder: hij geeft dus niet alleen je vertrek- en aankomst percentage weer voor je woonwerk verkeer, maar voor ieder vertrekpunt en doel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUvBOtY40BIp8OPrqY2LBFFQU7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLNUzu74QpVlVXMljNNwZdPG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door kramon op 08-01-2022 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Ik heb m hier ook. Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden van eerder: hij geeft dus niet alleen je vertrek- en aankomst percentage weer voor je woonwerk verkeer, maar voor ieder vertrekpunt en doel.

[Afbeelding]
Ja klopt. En in het Engels staat er ‘on arrival’ en ‘on return’. Hoe dat laatste dan weer ‘bij vertrek’ is geworden mag Joost weten. Maar jij bent toch in de buurt @kramon dus misschien kun je het even bij Polestar gaan vragen? Vraag dan meteen even wanneer CarPlay komt??

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 08-01-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
petervanstuiven schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Maar dat gokt Maps er dus maar op dat je relatief snel weer terug gaat? Na bijv. een werkdag terwijl het buiten 0 graden is... is de accu toch ook in rap tempo weer afgekoeld? En sowieso is het een leuk iets, maar als je even een ommetje moet maken voor bijv. boodschappen klopt er al niks meer van. Dus leuk dat ze het er in gezet hebben, maar er zijn volgens mij wel belangrijkere zaken die ze beter eerst kunnen oplossen/toevoegen in Maps. Zoals het eerder genoemde plannen van een route met meerdere stops. Of een filter voor alleen de 150kW laders.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 08-01-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Maar dat gokt Maps er dus maar op dat je relatief snel weer terug gaat? Na bijv. een werkdag terwijl het buiten 0 graden is... is de accu toch ook in rap tempo weer afgekoeld? En sowieso is het een leuk iets, maar als je even een ommetje moet maken voor bijv. boodschappen klopt er al niks meer van. Dus leuk dat ze het er in gezet hebben, maar er zijn volgens mij wel belangrijkere zaken die ze beter eerst kunnen oplossen/toevoegen in Maps. Zoals het eerder genoemde plannen van een route met meerdere stops. Of een filter voor alleen de 150kW laders.
Heb je het al eens uitgeprobeerd? Mijn ervaring is dat die accu echt niet in een half uurtje of uurtje is afgekoeld. Niet voor niks dat dat opwarmen ook zo lang duurt en zoveel energie kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL

[Afbeelding]
Het zou moeten zijn:

Bij aankomst
Bij terugkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Heb je het al eens uitgeprobeerd? Mijn ervaring is dat die accu echt niet in een half uurtje of uurtje is afgekoeld. Niet voor niks dat dat opwarmen ook zo lang duurt en zoveel energie kost.
Daarom zeg ik ook een werkdag.. zeg 8 uur. Want hoe schat Maps dat in dan? Dat je binnen een uurtje weer naar huis gaat? 2 uurtjes? 8 uurtjes? Dat is toch een pure gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Ja klopt. En in het Engels staat er ‘on arrival’ en ‘on return’. Hoe dat laatste dan weer ‘bij vertrek’ is geworden mag Joost weten. Maar jij bent toch in de buurt @kramon dus misschien kun je het even bij Polestar gaan vragen? Vraag dan meteen even wanneer CarPlay komt??
Haha. Göteborg toch? We gaan vannacht alleen weer terug naar NL :-( Dan deze zomer maar even langs Polestar HQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:50

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik was de laatste tijd aan het mopperen op de ruitenwissers en dan vooral de regensensor. Naar mijn idee werkte deze uitermate belabberd sinds de update. Ze bleven wissen terwijl het niet hoefde en gingen niet sneller als dat wel moest. Je voelt hem al aankomen, op de een of andere manier stond hij blijkbaar per ongeluk op interval |:(

Was een beetje vergeten hoe dit ook weer hoorde te staan dus moest nog even zoeken ook. Je went er ook wel snel aan dat er zo veel automagisch gaat natuurlijk. Maar dit was wel een beetje dom 8)7

Over het verbruik, ik moet echt moeite doen om in de zomer onder de 19 te komen en vandaag (lange rit op snelweg) ben ik niet onder de 26 gekomen. En dan rij ik hoofdzakelijk op ACC. Nu heb ik wel die 20” eronder liggen, dus het zal daar wel aan liggen. Moet eerlijk zeggen dat ik achteraf gezien misschien beter gewoon de 19” had kunnen nemen.

To be determined...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Juancho schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:21:
[...]

het kan natuurlijk ook zo zijn dat Google deze functie niet speciaal voor u heeft ontwikkeld maar voor de vele mensen die in een land wonen met hoogteverschillen? Daar kan het verschil tussen heen en terug wel heel wat meer zijn dan enkele procentjes. Ik herinner mij afgelopen zomer een ritje in Oostenrijk van 100km (50km heen en 50 terug) waar de heenrit 25% SOC kostte, en de terugrit maar 4%.
Stel je vertrekt met 45% SOC en moet ergens heen en terug, zonder deze functie zou je dan denken dat je onderweg moet laden als je ziet dat uw bestemming 25% enkel is, en nu weet je dat je zonder zorgen terug kan rijden.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Even een vraag over het 'verschil' tussen 19 inch en 20 inch velgen v.w.b. acceleratie, koppel en stroomgebruik.
Het maakt toch weinig tot niets uit welke er onder je auto zitten, de omtrek van de verschillende wielen is toch nagenoeg gelijk, de 19 inchers hebben er banden met een andere hoogte/breedteverhouding omheen zitten (hogere) dan de 20 inchers, o.a. i.v.m. de snelheidsmeter. Voor acceleratie, koppel en gebruik kan er dan weinig verschil zijn m.i. 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

Als Google Maps op uw smartphone een bug heeft ga je toch niet klagen bij apple? 8)7
En carplay komt in de lente, dus ergens tussen 20 maart en 21 juni.

Hoewel ik persoonlijk hoop dat ze het weer moeten uitstellen, kunnen ze mij nog een jaartje extra data geven ter compensatie :9 :9

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:50:
Even een vraag over het 'verschil' tussen 19 inch en 20 inch velgen v.w.b. acceleratie, koppel en stroomgebruik.
Het maakt toch weinig tot niets uit welke er onder je auto zitten, de omtrek van de verschillende wielen is toch nagenoeg gelijk, de 19 inchers hebben er banden met een andere hoogte/breedteverhouding omheen zitten (hogere) dan de 20 inchers, o.a. i.v.m. de snelheidsmeter. Voor acceleratie, koppel en gebruik kan er dan weinig verschil zijn m.i. 🤔
Toch is dat er wel degelijk en het is best flink. Gewicht van het wiel is in ieder geval wel een factor maar weet eigenlijk niet of dat alles verklaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Maar jij bent toch in de buurt @kramon dus misschien kun je het even bij Polestar gaan vragen? Vraag dan meteen even wanneer CarPlay komt??
@kramon vraag ook gelijk even waarom mijn P2 meer verbruikt dan die van @JTHZZ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:50

MaNdM

1000-dingen-doekje

JTHZZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Toch is dat er wel degelijk en het is best flink. Gewicht van het wiel is in ieder geval wel een factor maar weet eigenlijk niet of dat alles verklaart.
Heeft de 20” ook niet een breder loopvlak en dus ook een grotere rolweerstand? Daardoor dus ook een hoger verbruik.

Het zal een combinatie van factoren zijn.

To be determined...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 09-06 12:45
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:50:
Gewicht, aerodynamica, rolweerstand en vervorming geven 10-15% hoger verbruik.
Ik kom in de zomer dus ook niet onder de 20kWh. Kom dan niet onder de 23 en met het weer van de laatste paar dagen is het 26-28 kWh. Heb dus een vergelijkbaar verbruik zoals @Aghanim vaak vermeldt.
20inch heeft een prijs. Heb ook het idee dat de 20inch van de PP zuiniger zijn dan de standaard 20inch. Waarschijnlijk iets aerodynamischer.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier ook met de 20” non-PP niet onder de 28kWh/100km. Wie mooi wilt zijn….

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:50:
Hier ook met de 20” non-PP niet onder de 28kWh/100km. Wie mooi wilt zijn….
Ook niet met Eco en een warme accu ? Gisteren weer een kort ritje met 19.nog iets. Dan is het verschil wel meer dan 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Hebben de 19" de 20" en de andere 20" niet afwijkende -J- maten?

Ik ben óók nog steeds verbaasd over het verbruik verschil.

Ok, "bredere"velgen kúnnen iets zwaarder zijn.. peanuts in acceleratie zou ik denken, en indien alleen een gewicht verschil, dan mag verbruik niet zo sterk afwijken.
Banden gewicht verschil, snap ik hierin óók.

Aero snap ik heel goed, kijk maar naar wat de "kapjes" van Tesla doen/opleveren, en als de banden op de 20" iets breder getrokken worden (grotere J maat ?? ) snap ik het héél goed.

Profiel snap óók ik heel goed, dit is áltijd zo geweest zélfs met ICE, ik merkte sterke verschillen met ook de TOP-merk banden onderling. GRIP!! comes with a price .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:03
Ik denk dat je het vooral ook in rolweerstand moet zoeken. De banden die Polestar op de 20” monteert zijn meer gericht op grip en die op de 19” meer op een lage rolweerstand. Het is niet voor niets dat er de laatste tijd nieuwe banden verschijnen speciaal voor elektrische auto’s.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Het maakt ook uit waar de massa zich bevind. Bij 20" dus meer naar buiten (velgdiameter is groter), dus kost meer energie om in gang te zetten. Tevens rolweerstand van de verschillende banden, bij PP zijn er zachtere banden dus ook meer rolweerstand.

Al met al zal dat zo een 10-15% verbruik schelen, blijkt ook uit wat andere topics
Pagina: 1 ... 54 ... 209 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.