Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
P2Hattem schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:08:
Vandaag opeens veel problemen met mijn PS:
- app bleef sinds gisteravond 66% aangeven terwijl de auto aan de lader hing (met timer op P1.7)
- vanochtend met 100% op pad en 210 km gereden, geen issues. App op 66%.
- bij de snellader van 27% naar 47% geladen met 3x een foutmelding en toen maar weer vertrokken. De laadinstelling weer ingesteld op 90%. Instellen van een nieuwe verwarmingtimer wilde maar niet lukken.
- entertainment unit opnieuw gestart zonder enig succes
- toen naar eindbestemming gereden en daar aan een publieke lader gehangen. Deze wilde de eerste 5 keer niet starten vanwege een foutmelding.
- 4,5 uur later weer bij de auto en die was nog aan het laden en SoC was 97% dus instelling van 90% werkte niet. De app was nog steeds 66%
- weer 210 km naar huis zonder issue en aan de lader gehangen
- app gaf nog steeds 66% aan
- update gestart en na 2 uur wezen kijken en niets te merken van een update en 66% op de app
- update weer opnieuw gestart en even gewacht bij de auto en toen kwam er een melding dat de update niet gelukt was en er service nodig was
- en toen een paar minuten later 39% op de app hetgeen overeen komt met de huidige SoC
- instellen van timer lukte ook weer en ook het aanzetten van de verwarming.

Morgenvroeg maar eens kijken of de update wel wil starten na een nachtje rust en anders idd maar naar de garage.

Dat is het eerste issue sinds de brick tijdens de allereerste OTA, dus bijna een jaar probleemloos rondgereden itt sommigen hier.
Vreemd … de update wilde dus niet meer installleren, want service nodig. Maandag een afspraak gemaakt bij de garage voor de gevraagde service. Heeft mijn vrouw intussen de auto meegenomen en ik stap vanochtend in en ziedaar , de update staat weer klaar om te installeren |:( . Mogelijk dat de wissel van het profiel weer iets getriggerd heeft?!
Bij aankomst op de bestemming update geactiveerd en probleemloos geïnstalleerd (afgezien van het spiegel issue dan). Huisreis ging ook goed, dus ik ga de afspraak maar weer annuleren. Wat ik van deze situatie moet denken weet ik nog niet, maar het scheelt wel weer een ritje naar de dealer een hoongelach van de aan diesel verknochte collega’s _/-\o_

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Johnbeer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:35:
Net even gekeken in de webshop wat Polestar zegt over de performance-upgrade à 1000,- :

Tussen 40-70% SOC (accupercentage) zal de powerboost iets lager zijn. Onder de 40% is de powerboost niet beschikbaar en zijn de standaard vermogens- en koppelwaarden van toepassing. Dit is om de batterij te beschermen. Ook een koude accu kan het vermogen beperken, zoals dat ook het geval is bij het standaardvermogen en grafisch wordt weergegeven in het bestuurdersdisplay. De verbeterde respons en levendiger reactie van het rijpedaal zijn te allen tijde van toepassing.

Nou nou, dus alléén als je SOC boven 70% ligt heb je de volledige extra PK's tot je beschikking. Wat mij betreft: thanks but no thanks

Edit: ben trouwens benieuwd of de kopers/gebruikers van de upgrade wisten dat de boost beperkt beschikbaar is.
Het is voor iedereen anders, maar volgens mij ben jij - net als anderen - aan het goedpraten waarom je de upgrade niet zou moeten kopen. 🤣

Ik ben erg tevreden over de power update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Nieuw hier, maar ik sta op het punt om een nieuwe auto te bestellen. Concreet zijn er drie auto's overgebleven, waaronder de Polestar 2 en de Volvo XC40 Recharge. De Tesla 3 is ook nog een optie, maar die vind ik eerlijk gezegd wat minder mooi en zelfs al wat gedateerd worden.

Donderdag heb ik een proefrit in de Tesla. Vrijdag een proefrit in de XC40 Recharge. Voor de proefrit in de Polestar moet ik bijna een uur rijden en dat is me eerlijk gezegd iets teveel van het goede. Dus vandaar de volgende vraag:

Voor de mensen die zowel de Polestar 2 als de XC40 Recharge hebben geprobeerd: in hoeverre lijken deze auto's op elkaar qua rijgedrag en zithouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:10
GuiltyNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:56:
[...]

Het is voor iedereen anders, maar volgens mij ben jij - net als anderen - aan het goedpraten waarom je de upgrade niet zou moeten kopen. 🤣

Nou, ik ben inderdaad niet vies van een beetje (méér) vermogen. Maar toen ik m'n ICE liet chiptunen, maakte het niet uit of de benzinetank vol, halfvol of bijna leeg was. Het nieuwe vermogen was er, altijd.

Polestar maakt het in mijn ogen wel bont door een upgrade voor 1000 euries aan te bieden, die vervolgens alleen maar > 70% acculading doet wat ie beloofd. Daarna krijg je nog een beetje, en onder 40% acculading krijg je niks van wat je gekocht hebt. Hoeveel netto keer heb je dan iets aan je duur betaalde upgrade vraag ik me af?
(Maar wel leuk natuurlijk dat je er blij mee bent, dat gun ik iedereen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De XC40 is een totaal andere auto. Ze delen de onderkant van het chassis en daar is alles mee gezegd. Alleenhet infotainmentsysteem is gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
dakathefox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:42:
Nieuw hier, maar ik sta op het punt om een nieuwe auto te bestellen. Concreet zijn er drie auto's overgebleven, waaronder de Polestar 2 en de Volvo XC40 Recharge. De Tesla 3 is ook nog een optie, maar die vind ik eerlijk gezegd wat minder mooi en zelfs al wat gedateerd worden.

Donderdag heb ik een proefrit in de Tesla. Vrijdag een proefrit in de XC40 Recharge. Voor de proefrit in de Polestar moet ik bijna een uur rijden en dat is me eerlijk gezegd iets teveel van het goede. Dus vandaar de volgende vraag:

Voor de mensen die zowel de Polestar 2 als de XC40 Recharge hebben geprobeerd: in hoeverre lijken deze auto's op elkaar qua rijgedrag en zithouding?
Ik heb er beiden in gereden. Recharge is een fijne auto, hoge zit en echt het SUV gevoel. Polestar zit je qua cockpit veel meer in - middenconsole moet je bevallen evenals het ontwerp. Iets strakker van binnen.

Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt - maar de recharge was alleen als 4wd - 408PK beschikbaar en van de Polestar is er ook een single motor die nog steeds sneller is dan meeste andere auto's op de weg.

Voor mij deed de PS2 het vanwege de looks, het sportieve karakter en het design. Heel persoonlijk dus. Tussen deze auto's kan je geen foute keuze maken. XC40 zit hoger - PS2 zijn wat klachten over de stoel. Die is niet super maar voor mij ook niet echt slecht te noemen. Rijgedrag vond ik bij allebei gewoon goed.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Johnbeer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:54:
[...]

Nou, ik ben inderdaad niet vies van een beetje (méér) vermogen. Maar toen ik m'n ICE liet chiptunen, maakte het niet uit of de benzinetank vol, halfvol of bijna leeg was. Het nieuwe vermogen was er, altijd.

Polestar maakt het in mijn ogen wel bont door een upgrade voor 1000 euries aan te bieden, die vervolgens alleen maar tot 70% acculading doet wat ie beloofd. Daarna krijg je nog een beetje, en onder 40% acculading krijg je niks van wat je gekocht hebt. Hoeveel netto keer heb je dan iets aan je duur betaalde upgrade vraag ik me af?
(Maar wel leuk natuurlijk dat je er blij mee bent, dat gun ik iedereen ;-)
Het was zo'n 1,5% van mijn totale investering die performance upgrade. Dus ik vind het meevallen en ik heb er veel lol van. Maar het is voor iedereen anders.

Volgens mij wordt de auto zonder upgrade ook langzamer bij lagere acculadingen, zo voelde het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
GuiltyNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:57:
[...]

Het was zo'n 1,5% van mijn totale investering die performance upgrade. Dus ik vind het meevallen en ik heb er veel lol van. Maar het is voor iedereen anders.

Volgens mij wordt de auto zonder upgrade ook langzamer bij lagere acculadingen, zo voelde het tenminste.
Wat een discussie. Gewoon op een goede 4WD vermogensbank en meten.Iemand daar al iets over gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
P2void19noPP schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:04:
[...]

Wat een discussie. Gewoon op een goede 4WD vermogensbank en meten.Iemand daar al iets over gelezen?
Reageer je op mij? Ik snap je opmerking niet?

Er zijn grafieken van de upgrade en die zagen er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
cornholio24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:56:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt - maar de recharge was alleen als 4wd - 408PK beschikbaar en van de Polestar is er ook een single motor die nog steeds sneller is dan meeste andere auto's op de weg.
@cornholio24 Goede stoelen vooral! Bij voorkeur met een goede steun onderin de rug. Ik had gehoopt dat de stoelen vergelijkbaar zouden zijn, maar dat feest gaat dus niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPeter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 13:26
dakathefox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:10:
[...]

@cornholio24 Goede stoelen vooral! Bij voorkeur met een goede steun onderin de rug. Ik had gehoopt dat de stoelen vergelijkbaar zouden zijn, maar dat feest gaat dus niet op?
Ik heb ook beiden gereden en vond de Polestar met name aanmerkelijk harder geveerd, zelfs op 19". Ik vond het zelf minder comfortabel. Daarnaast waren er nog een aantal andere items (comfortabelere stoelen, prettigere bekleding, beter bereikbare bekerhouders, afsluitbaar panoramadak, ruimer gevoel) die voor mij de doorslag hebben gegeven om voor de XC40 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
dakathefox schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:42:

Als ik jou was zou ik er graag een uur voor over hebben om een proefrit te maken en straks 3, 4 of 5 jaar in een voor jou perfecte auto rijden. Wat is nou 1 uur t.o.v. 3 jaar? Het is echt een persoonlijke keuze. Ik ben voor die wat stuggere vering gegaan en natuurlijk het uiterlijk. Die vering van mijn PP is trouwens nog soepeler dan mij V60-R Design. Die knalde letterlijk tegen alle verkeersdrempels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

WiMe65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:49:
[...]

Als ik jou was zou ik er graag een uur voor over hebben om een proefrit te maken en straks 3, 4 of 5 jaar in een voor jou perfecte auto rijden. Wat is nou 1 uur t.o.v. 3 jaar? Het is echt een persoonlijke keuze. Ik ben voor die wat stuggere vering gegaan en natuurlijk het uiterlijk. Die vering van mijn PP is trouwens nog soepeler dan mij V60-R Design. Die knalde letterlijk tegen alle verkeersdrempels op.
Voor wat betreft de stugheid heb je gelijk: mijn V60 phev, R-design was ook een stuk stugger afgeveerd maar de stoelen waren wel heel veel beter!!
Ik zou het uurtje reizen en een proefrit maken: let dan vooral op de stoelen en wees daar kritisch op!
Met wat ik nu weet zou ik de auto niet weer kiezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
dagobert1966 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:57:
[...]

Voor wat betreft de stugheid heb je gelijk: mijn V60 phev, R-design was ook een stuk stugger afgeveerd maar de stoelen waren wel heel veel beter!!
Ik zou het uurtje reizen en een proefrit maken: let dan vooral op de stoelen en wees daar kritisch op!
Met wat ik nu weet zou ik de auto niet weer kiezen!
Ja eens, die stoelen, ik heb nog nooit beter gezeten dan in die R-design V60. Ik denk dat ik wel weer voor een P2 zou kiezen. In ruim 2 maanden 10.000 probleemloze km’s met plezier gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
iPeter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:24:
[...]

Ik heb ook beiden gereden en vond de Polestar met name aanmerkelijk harder geveerd, zelfs op 19". Ik vond het zelf minder comfortabel. Daarnaast waren er nog een aantal andere items (comfortabelere stoelen, prettigere bekleding, beter bereikbare bekerhouders, afsluitbaar panoramadak, ruimer gevoel) die voor mij de doorslag hebben gegeven om voor de XC40 te gaan.
Klopt helemaal wat je zegt. Echter een reden dat ik niet voor de xc40 koos was ook dat het toch een wat "ouder" model is dan de Polestar naar mijn idee. Ook vond ik het leuk om eens voor een sedan / hatchback achtige auto te gaan. Nogmaals het is heel persoonlijk - lekker proef gaan rijden zou ik zeggen. Neem dan gelijk de Q4 en de Mustang mee :+

Ik heb zelfs voor de 20" wielen gekozen en ik vind het gewoon prima en lekker sportief rijden en het ziet er ook nog fantastisch uit.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
WiMe65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:49:
[...]

Als ik jou was zou ik er graag een uur voor over hebben om een proefrit te maken en straks 3, 4 of 5 jaar in een voor jou perfecte auto rijden. Wat is nou 1 uur t.o.v. 3 jaar?
Mee eens hoor. Ik heb een gebruikte Polestar op 30 minuten afstand zien staan, denk dat ik daar vrijdag naartoe ga.

• De fiscalist
  • Laatst online: 16:37
WiMe65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:11:
[...]

Ja eens, die stoelen, ik heb nog nooit beter gezeten dan in die R-design V60. Ik denk dat ik wel weer voor een P2 zou kiezen. In ruim 2 maanden 10.000 probleemloze km’s met plezier gereden.
Als je echt zo veel last hebt van de stoelen dan zet je er toch andere stoelen in of laat je ze aanpassen?

Ik heb al op verschillende plekken gezien dat je die balk kunt laten verwijderen. Er is vast iemand te vinden die dat voor je kan doen. Volvo xc40 recharge stoelen kun je vast zo uitwisselen.. opties genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:31
GuiltyNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:56:
[...]

Sorry niet met je eens ( dit keer). (de boost valt mij zéér tegen)

Even een gewone dag.

Geladen tot SoC 80 %. (optimaal)
Je vertrekt met koude batt, dus de opwarmingsfase lust best wat.
Je auto heeft wel wat km nodig om in die "warmere" batterij fase te komen.
Dus tegen de tijd dat je het dorp uit bent en de snelweg op kan zit je al tegen de SoC 70% aan.

Kan je nog nét lekker even één(?) sprintje trekken... (350kW) en je duikt onder de SoC70 %. :F

of:

Je tuft met 100% naar je bestemming (nog niet eens zo gek ver weg) en je terug weg geeft al geen Boost meer.. weg lol.

Sry, maar ik ben dus níet blij met deze "late" informatie.
Ik had al wat twijfels toen ik de "vreemde" nieuwe grafieken zag, wat ik hier ook melde, maar nu snap ik het wel.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:08
De fiscalist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:42:
[...]

Als je echt zo veel last hebt van de stoelen dan zet je er toch andere stoelen in of laat je ze aanpassen?

Ik heb al op verschillende plekken gezien dat je die balk kunt laten verwijderen. Er is vast iemand te vinden die dat voor je kan doen. Volvo xc40 recharge stoelen kun je vast zo uitwisselen.. opties genoeg.
Helaas gaat die vlieger niet volledig op.
De balk maakt onderdeel uit van de veiligheidsconstructie. Verwijderen heeft gevolgen voor de veiligheidsconstructie bij zijdelingse impact is mij verteld.
De stoel heeft naast de gebruikelijke "zitfunctie" ook allerlei systemen in zich om bijvoorbeeld de auto te kunnen starten en radio uit te zetten bij uitstappen.
De XC40 stoelen hebben trouwens dezelfde constructie en hebben dus ook de bekende balk.
Ik heb te horen gekregen van Polestar dat de R&D afdeling van Polestar in Zweden naar dit probleem aan het kijken is.

• WiMe65
De fiscalist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:42:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb nauwelijks last van de stoelen maar de stoel van de V60 is gewoon niet te evenaren wat mij betreft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:01
Ik heb mezelf de performance upgrade cadeau gedaan voor kerst 😇

Nadat gister bekend werd dat het ook voor lease mogelijk is, even gemaild met Polestar Leasing (ALD) en kreeg meteen toestemming per mail. Optie stond ook beschikbaar in de webshop. Daar besteld en nu afwachten op de update. Heb P1.8 al een week binnen en hoop dat het niet al te druk is met updates, lastig om te wachten 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Hansieo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:43:
[...]

Sorry niet met je eens ( dit keer). (de boost valt mij zéér tegen)

Even een gewone dag.

Geladen tot SoC 80 %. (optimaal)
Je vertrekt met koude batt, dus de opwarmingsfase lust best wat.
Je auto heeft wel wat km nodig om in die "warmere" batterij fase te komen.
Dus tegen de tijd dat je het dorp uit bent en de snelweg op kan zit je al tegen de SoC 70% aan.

Kan je nog nét lekker even één(?) sprintje trekken... (350kW) en je duikt onder de SoC70 %. :F

of:

Je tuft met 100% naar je bestemming (nog niet eens zo gek ver weg) en je terug weg geeft al geen Boost meer.. weg lol.

Sry, maar ik ben dus níet blij met deze "late" informatie.
Ik had al wat twijfels toen ik de "vreemde" nieuwe grafieken zag, wat ik hier ook melde, maar nu snap ik het wel.
Heb jij die upgrade? Of valt het je tegen op papier?

Vanochtend had ik na 2 kilometer al het volledige vermogen. Ik heb echt nergens last van. Natuurlijk wel van een hoog verbruik, maar dat heb ik altijd al gehad.

En ik laad toch 90% en soms ook tot 100%. 90% is nu als optimaal beschouwd , niet 80%. En het is inmiddels bewezen dat laden tot 100% amper meer degradatie geeft de eerste 5 jaar. Dus ik maak me echt niet druk.

In de praktijk is die upgrade simpelweg geweldig. Het vermogen en het pedaal, ik ben er heel gelukkig mee.

• GuiltyNL
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:56:
[...]

Helaas gaat die vlieger niet volledig op.
De balk maakt onderdeel uit van de veiligheidsconstructie. Verwijderen heeft gevolgen voor de veiligheidsconstructie bij zijdelingse impact is mij verteld.
De stoel heeft naast de gebruikelijke "zitfunctie" ook allerlei systemen in zich om bijvoorbeeld de auto te kunnen starten en radio uit te zetten bij uitstappen.
De XC40 stoelen hebben trouwens dezelfde constructie en hebben dus ook de bekende balk.
Ik heb te horen gekregen van Polestar dat de R&D afdeling van Polestar in Zweden naar dit probleem aan het kijken is.
Volgens mij ben je niet juist geïnformeerd. Die balk is bedoeld als 'anti submarining' balk en dat moet voorkomen dat kleinere / tengere mensen die ook nog eens hun stoel relatief schuin naar achteren hebben staan, niet onder de gordel door kunnen glijden bij een aanrijding. Het heeft, zover ik weet, helemaal niets met een zijdelingse aanrijding te maken.

Voorbeeld:

En een onderzoek hierover:

https://www-esv.nhtsa.dot...dings/26/26ESV-000335.pdf

De balk kan trouwens zonder problemen verwijderd worden. Het is ook door @petervanstuiven gedaan, hij heeft er nog wel wat foto's van. Dat ding zit voor de elektronica zoals de sensor en de stoelverwarming. Het is alleen een kwestie van opvullen na het verwijderen van de balk.

Hier zie je het ook goed, drie soorten postuur: tenger, normaal en stevig en verschillende graden van de leuning.

Ik val sowieso in die M95 categorie én mijn stoel staat altijd rechtop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6IdwyWtygcZY3YQ9UyR6LV454E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OgDarsPI1HCXZBRewz2Ppr2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door GuiltyNL op 16-12-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
dnns85 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:30:
Ik heb mezelf de performance upgrade cadeau gedaan voor kerst 😇

Nadat gister bekend werd dat het ook voor lease mogelijk is, even gemaild met Polestar Leasing (ALD) en kreeg meteen toestemming per mail. Optie stond ook beschikbaar in de webshop. Daar besteld en nu afwachten op de update. Heb P1.8 al een week binnen en hoop dat het niet al te druk is met updates, lastig om te wachten 😉
Haha leuk kerstcadeau! Gefeliciteerd ;)
Heb je het laten opnemen in je leasebedrag en apart besteld?
Indien het eerste, hoeveel kost dat ongeveer per maand extra?

Ik zit nog te twijfelen

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:44
fyr0 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:05:
[...]

Ik zit nog te twijfelen
Als ik het verhaal van Hansieo lees dan wacht ik nog even, ik heb ook getwijfeld maar voor nu even niet dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Magnifique schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:19:
[...]

Als ik het verhaal van Hansieo lees dan wacht ik nog even, ik heb ook getwijfeld maar voor nu even niet dus.
Het klopt wel onder die batterijniveaus, want ik dook daaronder en toen gaf ik dus 'gas' en mijn vrouw: nou ik merk geen verschil. 8)7

Dus ik dacht toen: ik ook niet, WTF. :?

Maar nu snap ik hoe het zit en ik heb er geen problemen mee eigenlijk. Juist wel leuk, want als je die extra boost weer wel hebt, dan valt het juist meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 17:06
[...]

Eens, zo is het mij ook gegaan, waarbij de hogere instap van de XC40 voor mij echt doorslaggevend was ( tsja dat krijg je als je ouder wordt…) maar ik vind de P2 wel veel mooier.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Hansieo
GuiltyNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:54:
[...]

Heb jij die upgrade? Of valt het je tegen op papier?

Vanochtend had ik na 2 kilometer al het volledige vermogen. Ik heb echt nergens last van. Natuurlijk wel van een hoog verbruik, maar dat heb ik altijd al gehad.

En ik laad toch 90% en soms ook tot 100%. 90% is nu als optimaal beschouwd , niet 80%. En het is inmiddels bewezen dat laden tot 100% amper meer degradatie geeft de eerste 5 jaar. Dus ik maak me echt niet druk.

In de praktijk is die upgrade simpelweg geweldig. Het vermogen en het pedaal, ik ben er heel gelukkig mee.
Ik denk dat ik 'm rond dezelfde tijd als jij hebt.

Ik had ook aangegeven dat ik de pedaal response met "softer" begin als veel prettiger rijden ervaar,
en pas bij dieper intrappen graag de power wil hebben, maar smaken verschillen.

Nu.. heb ik nog wel eens dat als ik bv "iets vlugger" wil oversteken de auto weg spurt wat lastiger doseren is.

100% laden doe ik ECHT alleen als ik dat nodig heb.
SoC 90% > 70% is zo maar weg, en zeker gedurende de winter én dan nog een met een lage batterij temperatuur.

Als ik wat ODB2 BEV screens bekijk, duurt het best wel lang totdat de batterij wat op "werk" temperatuur komt.
(wat ook weer een vereiste is voor die extra boost, maar dat snelle opwarmen is er juist áfgehaalt ivm klachten rijders).

vb: SoC 90% > 70 % = 20% ofwel 15kWh ja?

15kWh in de winter is hoeveel km? (incl opwarmen batterij, en verwarmen interieur?)

bij een verbruik van 250Wh zóu dat 60 km kúnnen zijn.... (niet te gek rijden)
maar IS het NIET want pak die 350kW maar eens en je SoC (verbruik display) schiet naar beneden.

Op de Duitse Bundesbahn ben ik 'm écht wel snel kwijt, al geeft je pedaal response het IDEE van niet.
(Maar de vlottere response hádden we al... in het begin... en is éérst tactisch weg-ge-released.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• GuiltyNL
Hansieo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ik had ook aangegeven dat ik de pedaal response met "softer" begin als veel prettiger rijden ervaar,
Ah, ja ik ben soms een zeef. Ik onthoud het allemaal niet haha.

Smaken verschillen inderdaad. Ik ben juist weer heel blij dat ik dat dode eerste deel in het pedaal kwijt ben.

Het is jammer dat je lastig kunt testen als je interesse hebt in de upgrade.

• GuiltyNL
[...]

Precies, het zijn twee totaal verschillende auto's. Dus het is toch verstandig om in beide even te rijden. Al kan er denk ik geen slechte keus gemaakt worden.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:01

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Sta op het punt om mijn offerte definitief te laten maken via de LM. Twijfel nu nog tussen 4 of 5 jaar, het scheelt me 40 euro per maand netto voor de PS 2 SM SR + magnesium + pilot...

Wat zouden jullie doen?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Terrie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:42:
Sta op het punt om mijn offerte definitief te laten maken via de LM. Twijfel nu nog tussen 4 of 5 jaar, het scheelt me 40 euro per maand netto voor de PS 2 SM SR + magnesium + pilot...

Wat zouden jullie doen?
4 jaar. Tegen die tijd zijn er zoooveel ontwikkelingen geweest.

XPENG G9 Performance 2024

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

kramon schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:43:
[...]

4 jaar. Tegen die tijd zijn er zoooveel ontwikkelingen geweest.
Eens. Ik zou ook voor 4 jaar kiezen. Tegen die tijd begint het vaak toch al weer te kriebelen. Hoe goed de huidige auto ook bevalt.

www.google.nl

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29
Terrie schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:42:

Wat zouden jullie doen?
Ik heb zelf voor 5 jaar gekozen, omdat ik deze euro's per maand dan lekker in mijn zak steek en de auto vermoedelijk over een jaar of 3 (ivm de gunstige bijtelling) prima de laatste 2 jaar aan een collega kwijt kan als ik iets nieuws wil. Als jij er echt 5 jaar mee zult moeten doen zou ik kiezen voor 4 jaar. Moeten klinkt ernstig, maar dat valt ook wel weer mee :+

• Terrie
  • Laatst online: 18:01

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
barryNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:10:
[...]

Ik heb zelf voor 5 jaar gekozen, omdat ik deze euro's per maand dan lekker in mijn zak steek en de auto vermoedelijk over een jaar of 3 (ivm de gunstige bijtelling) prima de laatste 2 jaar aan een collega kwijt kan als ik iets nieuws wil. Als jij er echt 5 jaar mee zult moeten doen zou ik kiezen voor 4 jaar. Moeten klinkt ernstig, maar dat valt ook wel weer mee :+
Het wordt mijn eerste leaseauto(ben 26) en met mijn prive auto (semi oldtimer golf 2 uit 1984) doe ik ook al 6 jaar mee)

De bijtelling is natuurlijk wel een dingetje, maar ik heb gewoon echt totaal geen idee waar ik over 4 of 5 jaar sta of wil staan..

Kans is inderdaad wel dat iemand hem straks gewoon over wil nemen ivm de lage bijtelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Terrie op 16-12-2021 12:28 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
[...]

Ik zit nog te twijfelen
Ik zou verwachten 1.000 / resterende maanden looptijd. Ik verwacht niet dat je setje banden extra gebruikt hierdoor.

Ik zit ook bij ALD en heb nog 100 euro budget over ofzo, dus misschien ook eens een poging wagen ik dit erbij te nemen en dan in mijn lease te verwerken. Als het toch gratis zou kunnen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:41:
[...]

Ik zou verwachten 1.000 / resterende maanden looptijd. Ik verwacht niet dat je setje banden extra gebruikt hierdoor.
Je vergeet dat een leasemy. altijd zal kiezen voor het scenario met voor hun het minste risico/kosten. Zou mij niets verbazen dat ze dus zeker wel een rekenmodel erop loslaten en het in the end meer banden zou kosten waardoor een upgrade als dit zomaar 40,- per maand moet gaan kosten, puur om vanuit hun kant op safe te spelen en zo nodig er winst op te kunnen maken.

www.google.nl

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

[...]
(Maar de vlottere response hádden we al... in het begin... en is éérst tactisch weg-ge-released.
Is dit nou ook objectief écht zo? Het wordt her en der genoemd en ben er daardoor ook over gaan nadenken. Enkele maanden terug had ik namelijk ook dat ik met een groep mensen in de auto zat en hem even plankte en dacht "hmm... voor mn gevoel was dat vroeger extremer!".

Ik heb het toen afgedaan als "gewenning aan de explosiviteit van elektrisch rijden" (gecombineerd met een ruime verviervoudiging in menselijk gewicht ). De verhalen in dit topic zette mij wel aan het denken.

Zelf vraag ik me nu af waar de waarheid ligt. Is hij geknepen en vervolgens de performance upgrade? Of is het de gewenning er aan en lijkt het alleen maar zo? Of ligt de waarheid in het midden...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
MaxxMark schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:07:
[...]

Is dit nou ook objectief écht zo? Het wordt her en der genoemd en ben er daardoor ook over gaan nadenken. Enkele maanden terug had ik namelijk ook dat ik met een groep mensen in de auto zat en hem even plankte en dacht "hmm... voor mn gevoel was dat vroeger extremer!".

Ik heb het toen afgedaan als "gewenning aan de explosiviteit van elektrisch rijden" (gecombineerd met een ruime verviervoudiging in menselijk gewicht ). De verhalen in dit topic zette mij wel aan het denken.

Zelf vraag ik me nu af waar de waarheid ligt. Is hij geknepen en vervolgens de performance upgrade? Of is het de gewenning er aan en lijkt het alleen maar zo? Of ligt de waarheid in het midden...
Ja, dat is een hele goede kwestie en ik kan het ook niet objectief beoordelen (met cijfers). Maar mijn gevoel is ook echt dat de respons bij intrappen van het pedaal vlakker/trager is dan eerst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
gerrit105 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:11:
[...]

Ja, dat is een hele goede kwestie en ik kan het ook niet objectief beoordelen (met cijfers). Maar mijn gevoel is ook echt dat de respons bij intrappen van het pedaal vlakker/trager is dan eerst.
100.0% zeker.
Het is niet dat de auto door de "aanpassing" mínder vermogen kreeg,
alleen het vrijkomen was d-u-i-d-e-l-i-j-k sterker in het begin van de pedaalslag (in de eerste maanden) dan na de bewuste update.

Zie het zo, om 300pk te voelen moest je in het begin het pedaal slecht 5 cm indrukken,
ná de update moest je een stuk dieper trappen voor dezelfde ervaring.

Trapte je geheel op de vloer, dan was de response met beide software updates gewoon hetzelfde, rug in de stoel vast ;)

Rij je nu nog met je 5cm intrappen bij verkeerslichten, dan schiet de auto weg, zoals hij "vroeger" ook deed, en zal je ervaring dus PJOEWWWW.. wat is tie snel geworden zijn.

Neemt níet weg dat als ik de auto 100% Soc laad én voorverwarm, én uit de verwarmde garage kom,
2 minuten naar de snelweg oprit en plank je echt wel tegen " 1-g sterretjes kijken" aanzit.... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
[...]

Ik zit nog te twijfelen
Thx! Ik heb hem zelf betaald. Ook niet gevraagd of het in het leasebedrag kon, maar dan betaal ik het alsnog zelf.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

dnns85 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:27:
[...]

Thx! Ik heb hem zelf betaald. Ook niet gevraagd of het in het leasebedrag kon, maar dan betaal ik het alsnog zelf.
Op papier laten zetten als 'eigen bijdrage voor privé gebruik' >:)

www.google.nl

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 20:12
offtopic:
The Deutsche Bundesbahn or DB (German Federal Railway) was formed as the state railway of the newly established Federal Republic of Germany (FRG) on 7 September 1949 as a successor of the Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG).

Autobahn bedoel je. :)

Hello. Is it me you're looking for?

• ARR63
GuiltyNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:00:
[...]

Volgens mij ben je niet juist geïnformeerd. Die balk is bedoeld als 'anti submarining' balk en dat moet voorkomen dat kleinere / tengere mensen die ook nog eens hun stoel relatief schuin naar achteren hebben staan, niet onder de gordel door kunnen glijden bij een aanrijding. Het heeft, zover ik weet, helemaal niets met een zijdelingse aanrijding te maken.

Voorbeeld:

[YouTube: RideTight Submarining Demonstration]
[YouTube: Anti submarining airbag Protect Innovation & Technology Renault & Safety About Renault Renault UK]

De balk kan trouwens zonder problemen verwijderd worden. Het is ook door @petervanstuiven gedaan, hij heeft er nog wel wat foto's van. Dat ding zit voor de elektronica zoals de sensor en de stoelverwarming. Het is alleen een kwestie van opvullen na het verwijderen van de balk.

Hier zie je het ook goed, drie soorten postuur: tenger, normaal en stevig en verschillende graden van de leuning.

[Afbeelding]
Polestar heeft het mij reeds vaker duidelijk gemaakt dat dit onderdeel onlosmakelijk deel uitmaakt van de gehele veiligheidsconstructie. Niet alleen voor anti submarining. Uiteraard kan de balk gewoon verwijderd kan worden maar dat is niet het punt. Peter heeft hem (volgens mij) in maart ook gewoon verwijderd.
Maar mijn auto is een leaseauto. Ik kan dat niet zomaar doen.
Blijft staan dat dit een onwenselijke producteigenschap is, die (in mijn ogen) gewoon door Polestar moet worden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Hansieo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:26:
[...]

100.0% zeker.
alleen het vrijkomen was d-u-i-d-e-l-i-j-k sterker in het begin van de pedaalslag (in de eerste maanden) dan na de bewuste update.

Zie het zo, om 300pk te voelen moest je in het begin het pedaal slecht 5 cm indrukken,

Trapte je geheel op de vloer, dan was de response met beide software updates gewoon hetzelfde, rug in de stoel vast ;)

Rij je nu nog met je 5cm intrappen bij verkeerslichten, dan schiet de auto weg, zoals hij "vroeger" ook deed, en zal je ervaring dus PJOEWWWW.. wat is tie snel geworden zijn.

Neemt níet weg dat als ik de auto 100% Soc laad én voorverwarm, én uit de verwarmde garage kom,
2 minuten naar de snelweg oprit en plank je echt wel tegen " 1-g sterretjes kijken" aanzit.... 7(8)7
Zoals jij dit beschrijft moet dat dan haast zijn geweest vóór ik mijn auto kreeg (november 2020 2 proefritten en begin december 2020 mijn eigen auto). De reden dat ik dat zeg is omdat ik vanaf het begin al merkte dat de actie van het ga(s)pedaal vrij laat was en dat ik dat wel fijn vind. Het liep voor mij in de pas met 'zuinig rijden' en als je wilde dat ie moest gaan moet je gewoon overtuigend ga(s) geven :)

Het zou kunnen dat het bij de proefrit wel meer instant was, maar het was toen na mijn v60 PIH natuurlijk al compleet anders en vergelijken met een korte rit in een eNiro (die beduidend trager was) en een Model S is het lastig vergelijken. Naat dat je natuurlijk zó veel verschillende indrukken dat ik daar geen wedje op durf te leggen.

Als het inderdaad zo is, is het behoorlijk karig van ze...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• GuiltyNL
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:43:
[...]

Polestar heeft het mij reeds vaker duidelijk gemaakt dat dit onderdeel onlosmakelijk deel uitmaakt van de gehele veiligheidsconstructie. Niet alleen voor anti submarining.
Die balk doet echt niets anders dan dat, het is een plaat die met een paar laspunten vast is gezet.

• ARR63
GuiltyNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:51:
[...]

Die balk doet echt niets anders dan dat, het is een plaat die met een paar laspunten vast is gezet.
Dan zou hij gewoon verwijderd kunnen worden. Dan heeft Polestar mij verkeerd geïnformeerd.
Wat een gedoe/heisa om een simpele balk te verwijderen.
Waarom niet gewoon dat laten doen?????
Ik heb er gewoon veel last van. Pijnlijk achterwerk (botten).
Ik val in dezelfde categorie als jij en heb ook de stoel rechtop staan.

[ Voor 13% gewijzigd door ARR63 op 16-12-2021 13:58 ]

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:56:
[...]

Dan zou hij gewoon verwijderd kunnen worden. Dan heeft Polestar mij verkeerd geïnformeerd.
Als ik mij goed herinner is er zelfs verslag met foto's gedaan hier van iemand die de balk heeft laten verwijderen

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• Hansieo
iamerwin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:39:
[...]

offtopic:
The Deutsche Bundesbahn or DB (German Federal Railway) was formed as the state railway of the newly established Federal Republic of Germany (FRG) on 7 September 1949 as a successor of the Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG).

Autobahn bedoel je. :)
lol, nee, Autobahn = (Nederlands) snelweg en in Duitsland 130+ (en-harder-als-je-durft)

Ik dacht in gesprekjes met duitsers, dat ze de wegen tussen steden
(meestal langere afstanden maar géén Autobahn!) wat ook 3-baans wegen kunnen zijn (inhaalstrook) bundesbahn noemen, maar kan dus ook bundesautobahn zijn?? met 100kmh en is duidelijk sneller dan onze 80 hier.

Wat níet leuk is aan deze wegen is, dat als je van de ene naar de andere overschakelt, dat je dan staat te wachten op een vrij "slot" , waar ze je met 100 voorbij razen... , en dán is die 400+pk gewoon lekker.. :Y)

• ARR63
Quark2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:18:
[...]

Als ik mij goed herinner is er zelfs verslag met foto's gedaan hier van iemand die de balk heeft laten verwijderen
Volgens mij in maart, uitgebreid met foto's
Maar als ik mij goed herinner, was dat een privé auto.
Geen leaseauto.

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:33:
[...]

Maar als ik mij goed herinner, was dat een prive autro.
Geen leaseauto.
Heb het weer gevonden https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66347728

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:33:
[...]

Maar als ik mij goed herinner, was dat een prive autro.
Geen leaseauto.
Ik denk dat noch Polestar noch een leasemaatschappij hieraan gaat beginnen. Er is een aardig aansprakelijkheidsrisico als er toch een kleiner persoon gaat rijden en onder de gordel doorglijdt tijdens een ongeval. Het is ook zeer de vraag wat de RDW officieel vindt van ingrepen in het veiligheidsconcept van de auto. Of zo’n aanpassing ooit aan het licht komt is natuurlijk een ander verhaal.

• GuiltyNL
ARR63 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:56:
[...]

Polestar wil dat natuurlijk niet, omdat het in theorie de kans vergroot dat iemand bij een aanrijding onder de gordel door schiet.

Ik heb daar het postuur niet naar en ik laat 'm dus verwijderen. Bij een eventuele verkoop, lever ik die plaat wel los mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Quark2 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:18:
[...]

Die kun je hier vinden:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66347728

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dTz7fZ0_n8-6Kf-3R-9e_y3GuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu7IVFhMv4WyoBk28YN8M3vB.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de zitting met de balk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP0y0N-9g-CzlKhNLDUgbM4-8Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltSDL5yckcGASaNWaN33n5UH.jpg?f=fotoalbum_large
Het betreffende stuk ijzer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4VvFiUwnMdJjnMXqFv8coYzu-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CINC9QBMSF3MFfZ7awm8bhyN.jpg?f=fotoalbum_large
Zitting zonder de balk.

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8D_Srn_Ylrw3KjPoeFIUDlR1Sg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X5wcuLng391gRmnZoYXaq0Jm.png?f=fotoalbum_large

Ik kreeg vanmiddag de mail dat P1.8 naar m’n auto gepushed is. Alleen nog niet de melding in de auto zelf gekregen om te downloaden (auto-download staat uit). Misschien ben ik (te) ongeduldig :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• dnns85
MisteRMeesteR schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:36:
[...]

Op papier laten zetten als 'eigen bijdrage voor privé gebruik' >:)
Ik lease 'm privé! Dus dat gaat dan niet op.

Had ook een offerte opgevraagd voor een trekhaak (die ik misschien 1 of 2 keer per jaar nodig heb). Dit kost via de dealer € 1100 om te installeren. Via de lease zou ik er over 36 maanden in totaal € 1247 voor betalen. Dus blijkbaar heeft het geen meerwaarde bij het verkopen van de auto en betaal ik zelfs meer via lease dan 'm zelf in één keer te betalen. Dus dat was mijn beweegreden om deze performance upgrade sowieso maar meteen zelf te kopen.

Trekhaak overigens niet gedaan, ik huur wel iets voor die paar keer dat ik het nodig heb 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
Hansieo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:26:
[...]

100.0% zeker.

Ik heb even gekeken en vond dit in de release notes op de PS website:
Updates in softwareversie P1.0 (P2048.3)

Verbeteringen van rijeigenschappen vanuit stilstand die leiden tot een soepeler start.
Zou dat het kunnen zijn? Dat zou dus betekenen dat het inderdaad is aangepast in november 2020, afgaande op de oude nummering van de software (jaar 20, week 48). Wellicht heeft niet iedereen de software toen al gehad en weet ook niet of dat toen al OTA ging (denk het niet), dus misschien dat de ervaring voor sommigen pas later is gekomen.

• dnns85
Ktenolix schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:11:
[Afbeelding]

Ik kreeg vanmiddag de mail dat P1.8 naar m’n auto gepushed is. Alleen nog niet de melding in de auto zelf gekregen om te downloaden (auto-download staat uit). Misschien ben ik (te) ongeduldig :P
Hier net andersom, vorige week de update gehad maar nog geen mail gezien...

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

[Afbeelding]

Kreeg de mail ook vandaag. Had toevallig gisteren in de auto al gezegd "ga maar downloaden" (heb ook 'auto download' op 'uit' staan). Aangezien ik nog 2 weken niet mag rijden ivm gips ben ik benieuwd of hij niet stiekem tóch downloadt.

• Hansieo
dnns85 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:32:
[...]

Ik heb even gekeken en vond dit in de release notes op de PS website:

[...]

Zou dat het kunnen zijn? Dat zou dus betekenen dat het inderdaad is aangepast in november 2020, afgaande op de oude nummering van de software (jaar 20, week 48). Wellicht heeft niet iedereen de software toen al gehad en weet ook niet of dat toen al OTA ging (denk het niet), dus misschien dat de ervaring voor sommigen pas later is gekomen.
Dat zal 'm niet zijn, ik heb mijn auto pas in begin Januari laten afleveren (zodat kenteken afgifte 2021 zou zijn) en toen was de auto nog kittig op de éérste centimeters.

Als ik zou moeten gokken.... ga ik naar pakweg juni?? dit jaar, maar kan er best wat naast zitten, ik merkte de verandering in de vroege pedaal slag, was er blij mee, dus niet verder bij doorgedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
[Afbeelding]

Dit hebben ze in één keer naar iedereen gestuurd. Ik rijd al dagen rond met 1.8 en ik kreeg deze mail ook vanmiddag. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
GuiltyNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:59:
[...]

Dit hebben ze in één keer naar iedereen gestuurd. Ik rijd al dagen rond met 1.8 en ik kreeg deze mail ook vanmiddag. ;)
Dan is hun mailqueue nog niet leeg, want ik heb nog niets :-P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ktenolix
Ben ik trouwens de enige die de matrixverlichting zo tof vindt om te zien? Vanmorgen met de plaatselijke mist kon je heel goed de verschillende lichtbundels zien en de reactiesnelheid. Een schouwspel om te zien :D
(Ik zit ook nog in de honeymoon-fase denk ik :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:26
[Afbeelding]

Weet niet of je het al gedaan had, maar even je systeem herstarten helpt vaak. Ik kreeg de update ook maar niet binnen, maar in de mail van Volvo stond dat een reset hielp. En warempel ik krijg direct de update binnen. Ik heb wel een P8 maar volgens mij gaat dat aardig hetzelfde met updates als de P2. Dus wellicht werkt dat trucje ook bij jullie :).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLF4tV7RTxdLXbI6vbwwFrFOTE8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vo8CqnZfHsA5GM80HVktUXyP.jpg?f=user_large

• dutchman666
  • Laatst online: 17:09
Hoi zijn er andere lease rijders die hetzelfde euvel ondervinden momenteel?

Sinds deze week is de webshop winkel niet meer te zien met de extra opties via de Polestar account. Tot deze week waren de extra opties zoals sneeuwkettingen en extra voetmatten gewoon zichtbaar en zelfs te bestellen (Lease via ALD).

Maar nu krijg je de volgende melding te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TTkJ8fXCI_mKpgB3gTqKzOuro8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DN81B9JpCDqIqhCdoaKO7Ig.jpg?f=fotoalbum_large

De overige account settings werken wel gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiGvIUdNFJVY33SO-mpJbtOnfcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXZmV9Ko0NovrDYQnIUKNXnA.jpg?f=fotoalbum_large

En de wagen staat gewoon op de oprit aan de laadpaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTtakgEIk103omAoBH1on_2dYCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUfBsJF6zB1NfINNzsOB91iU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door dutchman666 op 16-12-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Iedereen kan wel een random plaatje van een polestar plakken! Dat zegt niets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
[...]

Nu.. heb ik nog wel eens dat als ik bv "iets vlugger" wil oversteken de auto weg spurt wat lastiger doseren is.

100% laden doe ik ECHT alleen als ik dat nodig heb.
SoC 90% > 70% is zo maar weg, en zeker gedurende de winter én dan nog een met een lage batterij temperatuur.

Als ik wat ODB2 BEV screens bekijk, duurt het best wel lang totdat de batterij wat op "werk" temperatuur komt.
(wat ook weer een vereiste is voor die extra boost, maar dat snelle opwarmen is er juist áfgehaalt ivm klachten rijders).

vb: SoC 90% > 70 % = 20% ofwel 15kWh ja?

15kWh in de winter is hoeveel km? (incl opwarmen batterij, en verwarmen interieur?)

bij een verbruik van 250Wh zóu dat 60 km kúnnen zijn.... (niet te gek rijden)
maar IS het NIET want pak die 350kW maar eens en je SoC (verbruik display) schiet naar beneden.

Op de Duitse Bundesbahn ben ik 'm écht wel snel kwijt, al geeft je pedaal response het IDEE van niet.
Grappig dat jij dat laatste ook zo hebt ervaren. Dat is niet te bewijzen, zoals iemand aan mij vroeg, dat kun je alleen ERVAREN, die minder vlotte response. En met 15 maanden ervaring in deze verder fraaie bolide vind ik dat je deze ervaring best mag delen met anderen. Het merendeel van de bezitters weet al niet beter dan dat ie rijdt zoals ie nu rijdt: een minder vlotte response die er voor € 1000,- weer op gaat + wat extra PK’s >70% lading… 🤦‍♂️

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:11
Ik denk dat het ook veel uitmaakt op welke stand je OPD hebt staan. In de maximale stand vind ik het gaspedaal wel erg doods aanvoelen. In de middelste stand (die ik altijd gebruik) vond ik dat de eerste week ook, maar daar ben ik inmiddels aan gewend en ik heb ook geen verandering in de karakteristiek opgemerkt in het afgelopen jaar bij welke update dan ook.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:00:
[...]

Voorbeeld:

[YouTube: RideTight Submarining Demonstration]
[YouTube: Anti submarining airbag Protect Innovation & Technology Renault & Safety About Renault Renault UK]

[Afbeelding]
Klopt, de balk kan er eenvoudig uit en met mijn postuur val ik niet onder de groep welke onder door past :)

petervanstuiven in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
gerrit105 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:24:
[...]

Thanks, die problemen had ik inderdaad gezien hier. Goed om te weten dat het tarief bij jou wel goed is. Pas is gekoppeld. Ik heb nog geen creditcard geactiveerd dus misschien zit daar ook nog iets in. Ik rijd zelf lease dus maak me in principe niet druk over de prijzen. Maar in januari wintersport gepland dus dan is dat gereduceerde Ionity tarief wel gunstig.
Koppelen van betaalmethode helpt niet. De charging key staat wel in m'n profiel, maar staat op inactief. Ik kan het met geen mogelijkheid weer op actief zetten. Iemand dit ook gehad en een oplossing paraat? Anders zal ik maar contact op moeten nemen met support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
dutchman666 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:45:

Sinds deze week is de webshop winkel niet meer te zien met de extra opties via de Polestar account. Tot deze week waren de extra opties zoals sneeuwkettingen en extra voetmatten gewoon zichtbaar en zelfs te bestellen (Lease via ALD).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan ze nog steeds bestellen (frieslandlease / athlon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Juancho schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:47:
[...]

Weet niet of je het al gedaan had, maar even je systeem herstarten helpt vaak. Ik kreeg de update ook maar niet binnen, maar in de mail van Volvo stond dat een reset hielp. En warempel ik krijg direct de update binnen. Ik heb wel een P8 maar volgens mij gaat dat aardig hetzelfde met updates als de P2. Dus wellicht werkt dat trucje ook bij jullie :).
Vanavond even een reset gedaan. Kreeg inderdaad direct de melding dat ik een update kon downloaden. :)

• dutchman666
kramon schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:52:
[...]

Ik kan ze nog steeds bestellen (frieslandlease / athlon).
ah ok thanks. Zal even met Polestar support contact opnemen hoe het precies zit. Tevens zag ik dat ik de OTA 1.8 had geïnstalleerd. Ik heb nu voor het eerst ook problemen met de APP :/

[ Voor 30% gewijzigd door dutchman666 op 16-12-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
dutchman666 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh de PP ... twijfelde zooooooo hard ... is 'het' het waard? :9

p.s. wel ff je ramen laten tinten :> en de sticker verwijderen O-)

• dutchman666
Kohen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:44:
[...]

Oh de PP ... twijfelde zooooooo hard ... is 'het' het waard? :9

p.s. wel ff je ramen laten tinten :> en de sticker verwijderen O-)
Voor de snelheid maakt het helaas niet uit. Sterker nog door de zwaardere velgen en het glazen dak is in de meeste gevallen de non PP dual motor zelfs iets vlotter. Voor het stuur gevoel maakt het mogelijk wel iets uit. Echter ik heb het puur voor de looks :P

De foto was van ten tijde van de overdracht eind Juli. Inmiddels heb ik de wagen reeds van een keramische coating laten voorzien. En eerlijk gezegd vind ik de ramen zo en zo al relatief donker. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7fMAO8sIpw4Vefp3rCBceJQ8vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iR1XXHjNxNnMAd3fpkCiBv3l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siXh-RPdEH4a5HNyjLfuHafwLJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1t0wFPxAoMP41jGHRm3gOH5B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door dutchman666 op 16-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
dutchman666 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:56:
[...]

Voor de snelheid maakt het helaas niet uit. Sterker nog door de zwaardere velgen en het glazen dak is in de meeste gevallen de non PP dual motor zelfs iets vlotter. Voor het stuur gevoel maakt het mogelijk wel iets uit. Echter ik heb het puur voor de looks :P

De foto was van ten tijde van de overdracht eind Juli. Inmiddels heb ik de wagen reeds van een keramische coating laten voorzien. En eerlijk gezegd vind ik de ramen zo en zo al relatief donker. :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik heb dezelfde kleur maar met de getinte ramen is het toch wel meer af :+ vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sv35Sm4pP2PzXbc-TqXH23MS64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/19z78v0FTAau0GjrN1Z6foZn.jpg?f=user_large

Heb direct hierna de stickers eraf gehaald :*) maar had deze foto net bij de hand |:(

btw wat is een keramische coating en wat doet het?

• dutchman666
Kohen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:03:
[...]

ik heb dezelfde kleur maar met de getinte ramen is het toch wel meer af :+ vind ik zelf
[Afbeelding]

Heb direct hierna de stickers eraf gehaald :*) maar had deze foto net bij de hand |:(

Het is feitelijk een extra lak laag over je gewone lak heen. En het beschermt hierdoor de glans en de kwaliteit van je normale lak.

Voor de optimale onderhoud ben je wel genoodzaakt om je auto in een was-box handmatig te wassen. (een leuke hobby dus) :9

Maar na iedere beurt fonkelt je wagen (je hoeft geen wax te gebruiken en zo) weer als nieuw. Tevens beschermt de extra laag tegen insecten en vogelp..p en weersinvloeden.

Wel moet je je afvragen of je dit nodig vind voor een lease wagen. Dus dat is afweging die ieder voor zich moet maken (behandeling koste 1450 euro incl. BTW, 7 jaar garantie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Kohen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:03:
[...]

[Afbeelding]

Veul mooiere velgen joh :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JX4oaeIbiE0F_B9PABjkxp_7Lqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3PvnExFH8U9KJ0tFrf8tlUz.jpg?f=fotoalbum_large

:9

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:34
Hier ook een keramische coating op de auto en de velgen (IGL Kenzo+).

Groot voordeel is dat je in de zomer eens per week de auto kan wassen met alleen wat water, schuimlans en een hogedrukspuit. Af en toe een keer met de hand wassen 👍

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:13
dutchman666 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:16:
[...]

..
Wel moet je je afvragen of je dit nodig vind voor een lease wagen. Dus dat is afweging die ieder voor zich moet maken (behandeling koste 1450 euro incl. BTW, 7 jaar garantie)
Het is ook heel leuk om zelf te doen. Dan ben je voor max. 100 EUR aan materiaal helemaal klaar.

Ik heb zelf de coating van Cquartz gebruikt, maar de werkwijze is denk ik het belangrijkste. Ik heb verder ook niet veel verstand van de verschillende merken en de verschillen.
Eerst met een claybar de lak helemaal schoonmaken en daarna polijsten. Je hebt dan een mooi glimmende gladde lak. Met de eraser zorg je er vervolgens voor dat de lak helemaal schoon is.
Vervolgens kun je de coating aanbrengen, dit is heel goed zelf te doen. Met een doekje en een applicator (soort blokje) breng je de coating aan en daarna wrijf je het met een andere doek weer uit. Het principe lijkt dus veel op het aanbrengen van een wax. Het belangrijkste is dat je bij het opbrengen van de coating precies werkt en goed uit poetst, doe je dit niet slaat de coating na ca 2 uur blauw uit en blijf je een vlek zien die je weer weg moet polijsten. Let wel goed op dat je huishoudhandschoenen aan hebt, anders lukt het niet om een goed effect te krijgen. Tenslotte kun je een siliconen toplaag aanbrengen (reload).

[ Voor 55% gewijzigd door Autowina op 17-12-2021 07:29 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Autowina schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:23:
[...]

Het is ook heel leuk om zelf te doen. Dan ben je voor max. 100 EUR aan materiaal helemaal klaar.

Ik heb zelf de coating van Cquartz gebruikt, maar de werkwijze is denk ik het belangrijkste. Ik heb verder ook niet veel verstand van de verschillende merken en de verschillen.
Eerst met een claybar de lak helemaal schoonmaken en daarna polijsten. Je hebt dan een mooi glimmende gladde lak. Met de eraser zorg je er vervolgens voor dat de lak helemaal schoon is.
Vervolgens kun je de coating aanbrengen, dit is heel goed zelf te doen. Met een doekje en een applicator (soort blokje) breng je de coating aan en daarna wrijf je het met een andere doek weer uit. Het principe lijkt dus veel op het aanbrengen van een wax. Het belangrijkste is dat je bij het opbrengen van de coating precies werkt en goed uit poetst, doe je dit niet slaat de coating na ca 2 uur blauw uit en blijf je een vlek zien die je weer weg moet polijsten. Let wel goed op dat je huishoudhandschoenen aan hebt, anders lukt het niet om een goed effect te krijgen. Tenslotte kun je een siliconen toplaag aanbrengen (reload).
Ahaa, zelf doen dus. Goed tip. Lijkt me nog best een leuk klusje eigenlijk.

Wat betreft het tinten van de ramen, was ik dat ook aan het overwegen voordat de auto geleverd werd. Echter vind ik de ramen van zichzelf echt al mooi donker en is het contrast met de lak (thunder) meer dan voldoende. Sterker nog, ik vind donker getinte ramen de laatste tijd juist een beetje cheapo/aftermarket overkomen. Krijg een beetje foute golfjes vibes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ah, sinds de systeem herstart van gisteren om de update binnen te halen, doet DK het niet meer. Bluetooth verbinding Polestar2 wil niet meer verbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:18
Poeh wat een mooie kleur auto O+ maar die raampjes mogen wel wat donkerder 😜 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3bgY9O9StyU4TqFYVn5CK1dwSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh3HCVT5OIb5gIpTHVm5cBZt.jpg?f=fotoalbum_large

En pak meteen de sloffen ook even mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-VxNN_uJaDlvoUGVfqNWc_EuSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpnjeUqIu9x03SkTx8QEqalG.jpg?f=fotoalbum_large

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VonDutch schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:23:
[...]

Poeh wat een mooie kleur auto O+ maar die raampjes mogen wel wat donkerder 😜 [Afbeelding]
Staat nog op het lijstje om mss te doen idd :+
En pak meteen de sloffen ook even mee

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlxIjS5GzU4Q3t8W5QjhgaXifCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d0Cr1NtmbyjHPWTXi8s8cEzV.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:48:
[...]

Staat nog op het lijstje om mss te doen idd :+

[...]

[Afbeelding]
hahaha giftig kleurtje hé >:) foto ziet het er minder flitsend uit dan in het echt.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Autowina schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:23:
[...]

Ik weet niet waar jij je spullen haalt maar ik ben echt een leek op dit gebied (de wondere wereld die blijkbaar cardetailling heet) en had niets hiervan in huis. Als ik m'n verlanglijstje zie bij waxworld kom ik op toch echt op 200 - 300 euro aan spullen (van shampoo tot ijzer / teer verwijdering, polijsten materialen (hand), claybar, microvezeldoeken, de Cquartz zelf, etc etc etc,

Ik ben voornemens het komend voorjaar te doen. Geeft me ook nog wat tijd om de spulletjes bijelkaar te zoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
scuro schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:02:
[...]

Ahaa, zelf doen dus. Goed tip. Lijkt me nog best een leuk klusje eigenlijk.

Wat betreft het tinten van de ramen, was ik dat ook aan het overwegen voordat de auto geleverd werd. Echter vind ik de ramen van zichzelf echt al mooi donker en is het contrast met de lak (thunder) meer dan voldoende. Sterker nog, ik vind donker getinte ramen de laatste tijd juist een beetje cheapo/aftermarket overkomen. Krijg een beetje foute golfjes vibes ;)
Ik vind het contrast juist bij mijn kleur heel gaaf staan - zeker omdat de auto juist al donkere / zwarten elementen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t3OHI1fMzOV5sS9yjUjyoe5MPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rloe2GZewos6NpkCvSSjljBm.jpg?f=fotoalbum_large

Voor en achter zijruiten laten doen... maakt hem toch echt wel af. Ik vind juist als de auto geen getinte ruiten heeft het een beetje dan zon doorkijk / vissenkom worden en minder sportief. :+

Smaken verschillen er zijn er vast ook die de remklauwen gifgroen verven.... Ow chips - die komt net voorbij :+ O-)

[ Voor 16% gewijzigd door cornholio24 op 17-12-2021 11:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VonDutch
Ben ook nog niet klaar, ben voornemens om de witte balk tussen mijn dakraam en voorruit ook zwart te maken zoals op deze foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESVsMr98QWIpn6qYGXSOTSDtwoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qeu5Zxi3WvbCI4wBFpPIrXFZ.png?f=fotoalbum_large

Zou graag ook de plastic skirts willen meepakken maar dat is me voor nu even 2 much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
VonDutch schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:27:
Ben ook nog niet klaar, ben voornemens om de witte balk tussen mijn dakraam en voorruit ook zwart te maken zoals op deze foto.

Zou graag ook de plastic skirts willen meepakken maar dat is me voor nu even 2 much.
Ook wel gaaf - al een idee wat die balk wrappen zou mogen kosten? Mag via PM

Deze heeft al wel meer laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VonDutch schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:27:
[Afbeelding]

Wow, die wit gewrapte skirts maken een verschil zeg!

Dacht eerst aan een body-kit, maar bij nader inzien zijn gewoon alle zwarte plastic delen gewrapped, gaaf zeg. Ben wel benieuwd naar wat dit met de achterzijde doet.

[ Voor 3% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-12-2021 11:39 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
Guys super goed nieuws voor lease rijders!!! Aangezien ik problemen ondervond met mijn account en niet meer in de Webshop kon komen. Had ik een support call met een Polestar medewerker. En na de aanpassing kon ik weer in de Webshop komen.

En de Power upgrade is nu gewoon te bestellen! Volgens de medewerker is dit sinds gisteren beschikbaar gekomen. Ik ga voor de zekerheid nog even ALD contacteren en dan wordt bestellen!! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXD3nkeg2zdyChhXF9OLokd-OB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0Jgj4t3RBaetQ7IW7QBhuf8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VonDutch
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:39:
[...]

Dacht eerst aan een body-kit, maar bij nader inzien zijn gewoon alle zwarte plastic delen gewrapped, gaaf zeg. Ben wel benieuwd naar wat dit met de achterzijde doet.
Hier zie je een stukje van de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnBLkAGam3XWbDcL5s7DWApHKuw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JugPrSwwm6dHoQjuSUgrbxnT.png?f=fotoalbum_large

Houd er rekening mee dat de auto ook verlaagd is met heiko sportveren. 35mm voor 30mm achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlyqm-VM9P9I4Jjrs2sbGS1vlpQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/esfL950YOAGzzu4KoXCyCvWP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door VonDutch op 17-12-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:39:
[...]

Weet niet of dit een speciale uitvoering is of wat. Van wat ik begreep kan je de zwarte kunststof delen niet zomaar wrappen (geen goede hechting)?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
cornholio24 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:05:
[...]

Weet niet of dit een speciale uitvoering is of wat. Van wat ik begreep kan je de zwarte kunststof delen niet zomaar wrappen (geen goede hechting)?!
Naar wat ik begrijp zijn ze gespoten en niet gewraped.

Check op Instagram polestar2beast account.

[ Voor 6% gewijzigd door VonDutch op 17-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:30
Vind dit sowieso een mooi model auto maar dat exemplaar waarbij dat grijze plastic aan de buitenkant weggewerkt is ziet er helemaal prachtig uit! Echt heel mooi@VonDutch

Voorlopig niet op de markt voor een auto, maar tegen de tijd dat dat weer zo is krijgt de polestar dealer zeker een bezoekje. Hoop dat ze tegen die tijd ook wat meer kleurtjes aanbieden dan blauwgrijs, grijs, wit en zwart, volgens mij kan deze auto dat best hebben.

Zijn er tweakers die hem hebben laten spuiten of wrappen in iets vrolijkers (sorry geen tijd om 200 pagina forum te lezen om te zien of dit al voorbij is gekomen).

[ Voor 17% gewijzigd door Vizzie op 17-12-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Vizzie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:13:
Vind dit sowieso een mooi model auto maar dat exemplaar waarbij dat grijze plastic aan de buitenkant weggewerkt is ziet er helemaal prachtig uit! Echt heel mooi@VonDutch

Voorlopig niet op de markt voor een auto, maar tegen de tijd dat dat weer zo is krijgt de polestar dealer zeker een bezoekje. Hoop dat ze tegen die tijd ook wat meer kleurtjes aanbieden dan blauwgrijs, grijs, wit en zwart, volgens mij kan deze auto dat best hebben.

Zijn er tweakers die hem hebben laten spuiten of wrappen in iets vrolijkers (sorry geen tijd om 200 pagina forum te lezen om te zien of dit al voorbij is gekomen).
Rebel Blue :9 :9~ :9~

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonDutch
Vizzie schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:13:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPY-4AGNxsVnNfTj0svvGvKorlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U9G4QQKJIwmMGdX0v1Z6IspH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xy9doHGT-0ZzmXrj4pG2l4PBd1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llTmvyhFymTlgaVgxUIWb9zL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:30
Oeh mintgroen weet ik niet, maar die rode is erg mooi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:13
cornholio24 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:05:
[...]

Ik weet niet waar jij je spullen haalt maar ik ben echt een leek op dit gebied (de wondere wereld die blijkbaar cardetailling heet) en had niets hiervan in huis. Als ik m'n verlanglijstje zie bij waxworld kom ik op toch echt op 200 - 300 euro aan spullen (van shampoo tot ijzer / teer verwijdering, polijsten materialen (hand), claybar, microvezeldoeken, de Cquartz zelf, etc etc etc,
Je hebt gelijk. Ik heb ruim twee jaar geleden gekocht: CarPro CQuartz Ultimate Coating Kit, Angelwax Perfect Polish, Turtle Wax Clay Bar Kit en CarPro Reload Spray Sealant. Samen was dit toen iets minder dan € 200. Later heb ik nog wat doeken, clay luber, eraser, CQuartz en reload bijgekocht en daarmee in totaal 6 auto's (waaronder de oude Saabs uit mijn profielfoto) gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeDY7N8BIcj_l6A7_Ro3S-WYg7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zcodXRkUxhlLheTzuaDYuMMo.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft niets met de Polestar te maken, maar omdat ik het leuk vind ook nog even één van de Saabs:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8iVXqiHMhr3vo7rwT7rMm0oduQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ekrx0B6sAMCVkWX4wKhMqNGl.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Autowina op 17-12-2021 13:58 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Pagina: 1 ... 49 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.