Vreemd … de update wilde dus niet meer installleren, want service nodig. Maandag een afspraak gemaakt bij de garage voor de gevraagde service. Heeft mijn vrouw intussen de auto meegenomen en ik stap vanochtend in en ziedaar , de update staat weer klaar om te installerenP2Hattem schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:08:
Vandaag opeens veel problemen met mijn PS:
- app bleef sinds gisteravond 66% aangeven terwijl de auto aan de lader hing (met timer op P1.7)
- vanochtend met 100% op pad en 210 km gereden, geen issues. App op 66%.
- bij de snellader van 27% naar 47% geladen met 3x een foutmelding en toen maar weer vertrokken. De laadinstelling weer ingesteld op 90%. Instellen van een nieuwe verwarmingtimer wilde maar niet lukken.
- entertainment unit opnieuw gestart zonder enig succes
- toen naar eindbestemming gereden en daar aan een publieke lader gehangen. Deze wilde de eerste 5 keer niet starten vanwege een foutmelding.
- 4,5 uur later weer bij de auto en die was nog aan het laden en SoC was 97% dus instelling van 90% werkte niet. De app was nog steeds 66%
- weer 210 km naar huis zonder issue en aan de lader gehangen
- app gaf nog steeds 66% aan
- update gestart en na 2 uur wezen kijken en niets te merken van een update en 66% op de app
- update weer opnieuw gestart en even gewacht bij de auto en toen kwam er een melding dat de update niet gelukt was en er service nodig was
- en toen een paar minuten later 39% op de app hetgeen overeen komt met de huidige SoC
- instellen van timer lukte ook weer en ook het aanzetten van de verwarming.
Morgenvroeg maar eens kijken of de update wel wil starten na een nachtje rust en anders idd maar naar de garage.
Dat is het eerste issue sinds de brick tijdens de allereerste OTA, dus bijna een jaar probleemloos rondgereden itt sommigen hier.

Bij aankomst op de bestemming update geactiveerd en probleemloos geïnstalleerd (afgezien van het spiegel issue dan). Huisreis ging ook goed, dus ik ga de afspraak maar weer annuleren. Wat ik van deze situatie moet denken weet ik nog niet, maar het scheelt wel weer een ritje naar de dealer een hoongelach van de aan diesel verknochte collega’s
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced