Doordat ik mijn Polestar ook weleens een tijd stil heb laten staan ben ik er achter gekomen dat er nog een derde "batterij/accu" in de Polestar zit. Deze is bedoeld voor de noodsystemen (o.a. Polestar connect) en is altijd actief en laadt (heel langzaam) op als je rijdt. Met andere woorden, hij loopt langzaam leeg zolang je niet rijdt. Bij mij moest hij vervolgens een dag aan een speciale lader bij de dealer. Dus wellicht goed om dit tegen het einde van de maand eens te checken, anders mag je meteen weer naar de dealer als je eindelijk weer mag rijden.MaxxMark schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:41:
Overigens een korte "phantom drain"/ "idle drain" update.
Ivm een operatie aan mn pols mag ik niet autorijden met gips (althans, het mag wel, maar als je een ongeluk als resultaat van het gips, dan mag ik zelf dokken). De wagen staat dus al sinds half november stil. Ik had gekeken wat het % op dat moment was, maar heb dat niet opgeschreven, stom natuurlijk. Ik meende dat dat 46% was. Twee weken terug heb ik het nog eens bekeken en wél opgeschreven/onthouden Toen zat ik op 43%. Vandaag staat er 42%. Dus het lijkt er op dat er 1% per 2 weken 'wegloopt'. In die tijd ben ik 1x in de auto geweest en denk dat ik gemiddeld 2x per week de accustatus heb gecheckt. Gips gaat er pas eind vd maand af, en de auto gaat dikke kans in de tussentijd niet rijden. I'll keep you posted!
Ik ben ook benieuwd of ik dan bij het voor het eerst starten de download aangeboden krijg én of hij inderdaad (nog) niet gedownload is (of dat stiekem toch al heeft gedaan).
Bij mij was dit al na 4 weken het geval, dus ik denk dat het bij jou eind december wellicht ook wel zo zal zijn.