Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
MaxxMark schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:41:
Overigens een korte "phantom drain"/ "idle drain" update.

Ivm een operatie aan mn pols mag ik niet autorijden met gips (althans, het mag wel, maar als je een ongeluk als resultaat van het gips, dan mag ik zelf dokken). De wagen staat dus al sinds half november stil. Ik had gekeken wat het % op dat moment was, maar heb dat niet opgeschreven, stom natuurlijk. Ik meende dat dat 46% was. Twee weken terug heb ik het nog eens bekeken en wél opgeschreven/onthouden Toen zat ik op 43%. Vandaag staat er 42%. Dus het lijkt er op dat er 1% per 2 weken 'wegloopt'. In die tijd ben ik 1x in de auto geweest en denk dat ik gemiddeld 2x per week de accustatus heb gecheckt. Gips gaat er pas eind vd maand af, en de auto gaat dikke kans in de tussentijd niet rijden. I'll keep you posted!

Ik ben ook benieuwd of ik dan bij het voor het eerst starten de download aangeboden krijg én of hij inderdaad (nog) niet gedownload is (of dat stiekem toch al heeft gedaan).
Doordat ik mijn Polestar ook weleens een tijd stil heb laten staan ben ik er achter gekomen dat er nog een derde "batterij/accu" in de Polestar zit. Deze is bedoeld voor de noodsystemen (o.a. Polestar connect) en is altijd actief en laadt (heel langzaam) op als je rijdt. Met andere woorden, hij loopt langzaam leeg zolang je niet rijdt. Bij mij moest hij vervolgens een dag aan een speciale lader bij de dealer. Dus wellicht goed om dit tegen het einde van de maand eens te checken, anders mag je meteen weer naar de dealer als je eindelijk weer mag rijden.

Bij mij was dit al na 4 weken het geval, dus ik denk dat het bij jou eind december wellicht ook wel zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrewarre schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:12:
Hier ook 1.8 sinds gister. Net even gekeken naar de belasting tijdens het laden van de auto.

Het dashboard zegt dat alle drie de fase actief zijn (3~ bij de laadstatus) maar als ik de P1 poort data bekijk op de meter is een van de fase helemaal niet belast en gaat het laden met zo'n 7,5kW ipv 11.

Ik heb het wel vaker voorbij zien komen maar of dit nou aan de lader, de auto, een bug (of misschien is dit een feature??) of iets anders ligt... geen idee...

Heb de sessie nog even onderbroken en een reset gedaan in de auto maar dat maakte geen verschil.
Waarschijnlijk ligt het aan de OBC (onboardcharger). Die is bij mij, na een jaar met identieke laadproblemen, vervangen. Heb je er vaak last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:52:
[...]

Waarschijnlijk ligt het aan de OBC (onboardcharger). Die is bij mij, na een jaar met identieke laadproblemen, vervangen. Heb je er vaak last van?
Ik heb er nog geen patroon in gevonden maar zeker wel vaker gezien tijdens het laden. Ik zal eens contact opnemen met support mbt het probleem.

De app ervaring is trouwens significant beter met 1.8 en de laatste iOS update, kudos voor Polestar daar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Vandaag opeens veel problemen met mijn PS:
- app bleef sinds gisteravond 66% aangeven terwijl de auto aan de lader hing (met timer op P1.7)
- vanochtend met 100% op pad en 210 km gereden, geen issues. App op 66%.
- bij de snellader van 27% naar 47% geladen met 3x een foutmelding en toen maar weer vertrokken. De laadinstelling weer ingesteld op 90%. Instellen van een nieuwe verwarmingtimer wilde maar niet lukken.
- entertainment unit opnieuw gestart zonder enig succes
- toen naar eindbestemming gereden en daar aan een publieke lader gehangen. Deze wilde de eerste 5 keer niet starten vanwege een foutmelding.
- 4,5 uur later weer bij de auto en die was nog aan het laden en SoC was 97% dus instelling van 90% werkte niet. De app was nog steeds 66%
- weer 210 km naar huis zonder issue en aan de lader gehangen
- app gaf nog steeds 66% aan
- update gestart en na 2 uur wezen kijken en niets te merken van een update en 66% op de app
- update weer opnieuw gestart en even gewacht bij de auto en toen kwam er een melding dat de update niet gelukt was en er service nodig was
- en toen een paar minuten later 39% op de app hetgeen overeen komt met de huidige SoC
- instellen van timer lukte ook weer en ook het aanzetten van de verwarming.

Morgenvroeg maar eens kijken of de update wel wil starten na een nachtje rust en anders idd maar naar de garage.

Dat is het eerste issue sinds de brick tijdens de allereerste OTA, dus bijna een jaar probleemloos rondgereden itt sommigen hier.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Tommyboy_1908 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:38:
[...]

Doordat ik mijn Polestar ook weleens een tijd stil heb laten staan ben ik er achter gekomen dat er nog een derde "batterij/accu" in de Polestar zit. Deze is bedoeld voor de noodsystemen (o.a. Polestar connect) en is altijd actief en laadt (heel langzaam) op als je rijdt. Met andere woorden, hij loopt langzaam leeg zolang je niet rijdt. Bij mij moest hij vervolgens een dag aan een speciale lader bij de dealer. Dus wellicht goed om dit tegen het einde van de maand eens te checken, anders mag je meteen weer naar de dealer als je eindelijk weer mag rijden.

Bij mij was dit al na 4 weken het geval, dus ik denk dat het bij jou eind december wellicht ook wel zo zal zijn.
Opvallend hardnekkig probleem blijkbaar. Of eigenlijk het vinden van een oplossing daarvoor. M’n MY2014 v60 had ook dergelijke problemen. Die kon in de eerste maanden in een weekend zo’n backup batterij leegtrekken waarna je stil stond met een volle accu pack. Dat was daar “gefixd” door een langere polling interval en een snellere overgang naar deep-sleep. Je zou toch verwachten dat ze in 7 jaar tijd wel een betere oplossing daarvoor kunnen bedenken -O-

Ik zal eens zorgen dat in de komende weken er weer even mee gereden wordt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Ik denk dat m’n auto in de latere batches zit, want ik heb de update nog niet aangeboden gekregen. Al wel wat ritjes gemaakt en het automatisch downloaden staat ook aan. Geduld hebben dan maar. :+

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:40
@Ktenolix je kunt het beter uitzetten, dan krijg je tenminste een melding als de update er is voor je auto. Na een week in quarantaine stapte ik gisteren voor het eerst in de auto en kreeg direct de melding dat de update voor mij beschikbaar was. 20 minuten rijden was voldoende om de download binnen te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 12-12-2021 13:01 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Inderdaad :) het uitzetten is een stuk effectiever dan aanlaten. De melding is uiterst verwarrend (ondanks dat het letterlijk doet wat er staat).

Het is "automatisch downloaden" ofwel de download wordt gestart zodra hij beschikbaar is voor je auto. Vervolgens krijg je dus pas een melding als hij hem wil installeren.

Zet je de optie uit dan krijg je dus een extra melding, namelijk VOORDAT hij gaat downloaden, of je hem wilt downloaden. Zeg je dan "ja" dan gaat hij downloaden en krijg je een melding zodra hij klaar is om te installeren.

Door hem aan te zetten krijg je niet sneller je update binnen, sterker, je weet mínder omdat je niet weet wanneer hij downloadt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 18:29
Ik heb hem nog niet gehad en ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren. Bij mij is de 1.7 update nooit aangeboden en in de aankondiging van Polestar voor v1.8 ‘lijkt’ het erop dat ik nu naar de garage moet voor de update. Zeer onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Heb precies hetzelfde. Wacht nog maar eens een weekje af. Had in update periode van 1.7 ook 2 weken geen internet en gps.
RobboNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:39:
Ik heb hem nog niet gehad en ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren. Bij mij is de 1.7 update nooit aangeboden en in de aankondiging van Polestar voor v1.8 ‘lijkt’ het erop dat ik nu naar de garage moet voor de update. Zeer onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Toevallig mensen last dat na 1.8 het switchen van profiel niet meer lekker gaat? M'n vrouw gaf aan dat ie vanmiddag haar sleutel niet goed herkende en op mijn profiel bleef staan. Mijn sleutel heeft geen invloed gehad. Die was veel te ver weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
Ook bij mij stonden de spiegels na de update naar 1.8 niet meer goed.
Nu ook geen symbool meer van de regensensor in het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door Lutra op 12-12-2021 20:43 ]

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Het lijkt alsof mijn ACC veel fijner werkt sinds 1.8. Iets minder abrupt. En laat hem er op de snelweg wat makkelijker naartoe lopen. Ik rij vaak zo’n +30 dus meestal remt de auto voor langzamere inhalende auto’s. Dan is dit gedrag heel fijn, omdat die auto’s vaak snel weer naar rechts gaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:43
VidaR-9 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:51:
Het lijkt alsof mijn ACC veel fijner werkt sinds 1.8. Iets minder abrupt. En laat hem er op de snelweg wat makkelijker naartoe lopen. Ik rij vaak zo’n +30 dus meestal remt de auto voor langzamere inhalende auto’s. Dan is dit gedrag heel fijn, omdat die auto’s vaak snel weer naar rechts gaan.
Ben heel benieuwd. Morgen 170 km om uit te testen ! Vanmiddag even een klein stukje snelweg op Pilot Assist gereden. Ik voelde me al niet zo comfortabel bij 1.7 maar nu met 1.8 ging hij zelfs over de witte lijn waardoor stuur begon te trillen en het rijstrook symbool op het bestuurdersdisplay werd oranje 8)7 . Morgen herkansing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
WiMe65 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:18:
[...]

Ben heel benieuwd. Morgen 170 km om uit te testen ! Vanmiddag even een klein stukje snelweg op Pilot Assist gereden. Ik voelde me al niet zo comfortabel bij 1.7 maar nu met 1.8 ging hij zelfs over de witte lijn waardoor stuur begon te trillen en het rijstrook symbool op het bestuurdersdisplay werd oranje 8)7 . Morgen herkansing.
Vanochtend 85 km zo veel mogelijk op ACC en Pilot Assist gereden. ACC lijkt wat soepeler te reageren op langzamer rijdend verkeer en het lijkt alsof de afstand tot m’n voorligger iets korter is geworden, wat ik overigens prima vind. Valt meer mensen dit op?

De Pilot Assist werkte vanochtend boven verwachting goed. Iets meer naar het midden van de rijstrook en iets minder schokkerig met sturen. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VidaR-9 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:51:
Grappig, indertijd met mn v60 over dergelijke verbeteringen met Volvo NL gesproken. Ik vond namelijk dat de ACC meer als een range zou moeten kunnen werken dan een fixed point. Dus bijvoorbeeld 2 tot 4 streepjes, waardoor de wagen meer de tijd kan nemen om te acceleren of deaccelereren. Want als je bij een verkeerslicht staat op 1 streepje, de auto voor je raced er vandoor, dan ging de auto volle bak (uiteraard gemaximeerd) er achteraan. Terwijl als de ACC op 3 streepjes staat hij zijn tijd ervoor neemt

Omgekeerd, als je rustig 50 tuft en de auto een stuk voor je rijdt 40, en hij staat op 1 streepje, dan rijdt de wagen door tot 1 streepje en gaat dan vol in de remmen.

Bij een 1 tot 3 bereik zou hij bij het wegrijden bij afstand van 1 rustig optrekken, tot hij bij afstand 3 is, en dan pas maximaal. Andersom zou bij het afremmen de wagen bij 3 rustigaan gaan afremmen en bij 1 pas volle bak.

Volvo vertelde mij toen dat de ACC het altijd "op safe" speelt (geheel des volvo's dus). De ACC is primair een veilig product (en geen besparend prodct), dus als jij 1 streepje instelt móet hij zich daar aan houden.

Als wat je hier zegt stappen ze daar dus (in ieder geval bij Polestar, wat sense maakt omdat hun missie iets anders is) deels van af. Ik moedig het aan en ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42
Die metalen balk in de zetel waar jullie het over hadden. Is dat hetgene wat ik ervaarde in de eerste helft van het zitvlak?
Viel me gelijk op tijdens de testrit, maar niet echt sterk ofzo. Na even uitgestapt te zijn, merkte ik het daarna ook helemaal niemeer op.

Kan iemand me kort uitleggen hoe de adaptive cruise control precies reageert? Blijft die ACC actief ook al komt het verkeer tot stilstand door een file b.v.?Gaat ie dan ook automatisch weer optrekken als de file vooruit gaat? Hoe gaat het met stapsgezwijze files ? 10m rijden, 10sec stilstaan, weer 20m rijden.. dat soort dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
witchdoc schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:25:
Kan iemand me kort uitleggen hoe de adaptive cruise control precies reageert? Blijft die ACC actief ook al komt het verkeer tot stilstand door een file b.v.?Gaat ie dan ook automatisch weer optrekken als de file vooruit gaat? Hoe gaat het met stapsgezwijze files ? 10m rijden, 10sec stilstaan, weer 20m rijden.. dat soort dingen?
Ja de ACC blijft actief. De auto komt helemaal tot stilstand. Als het verkeer voor je weer optrekt, krijg je een melding (Launch modellen vanaf P1.8) dat je weer kunt rijden. Dan moet je zelf even gas geven. Vervolgens pakt ACC het weer op. Dat moet elke keer wanneer je weer tot stilstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:57
Ktenolix schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:52:
[...]

Ja de ACC blijft actief. De auto komt helemaal tot stilstand. Als het verkeer voor je weer optrekt, krijg je een melding (Launch modellen vanaf P1.8) dat je weer kunt rijden. Dan moet je zelf even gas geven. Vervolgens pakt ACC het weer op. Dat moet elke keer wanneer je weer tot stilstand komt.
Als je voorganger binnen 3 sec weer gaat rijden hoef ik niets te doen en rijdt hij zelf weer door. Bij jou niet?
En alternatief voor even gas geven is het cruise control reset knopje op het stuur. Als je daar op drukt gaat hij ook weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
gerrit105 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:23:
Toevallig mensen last dat na 1.8 het switchen van profiel niet meer lekker gaat? M'n vrouw gaf aan dat ie vanmiddag haar sleutel niet goed herkende en op mijn profiel bleef staan. Mijn sleutel heeft geen invloed gehad. Die was veel te ver weg...
Bij ons ook het niet herkennen van de sleutel van mijn vrouw...... batterij van sleutel al gewisseld en nog steeds niet herkend.....

Volgende stap is naar de werkplaats....... tenzij iemand een oplossing heeft?

Inmiddels op de telefoon van mijn vrouw opnieuw Digital Key geïnstalleerd en bij bluetooth is nu “Polestar “ en Polestar 2” beide verbonden. Tot nu toe geen probleem meer……🤞🏼

[ Voor 16% gewijzigd door Philipvm op 14-12-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:27
Ktenolix schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:52:
[...]

Werkt die melding bij jullie? Bij mij zit het er niet in bij 1.8
edit: Of die melding moet zo laat komen dat degene achter je al lang getoeterd heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Arie van Dijk op 13-12-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
@JTHZZ dat zou kunnen.. Is bij mij nog niet voorgekomen :+

@Arie van Dijk Jep, bij mij zit het er nu al in (P1.7). Ik heb een MY22 model. Melding kwam vrijwel meteen (±1 sec na optrekken voorganger).

[ Voor 17% gewijzigd door Ktenolix op 13-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:26
Ik heb van het weekend ook 1.8 geinstalleerd, meer mensen bij wie de Google Assistant standaard zegt "Ik snap niet wat je zegt", maar vervolgens wel het adres in de navigatie inklopt? Nieuwe versie, nieuwe bugs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

VidaR-9 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:25:
[...]

Het is als werkgever ook lastiger te reguleren denk. Er zijn natuurlijk zat werkgevers waarbij je geen premium en niet langs snelweg mag tanken. Maar hoe willen ze iets vergelijkbaars met snelladen doen?
Met de tankpas die wij van onze werkgever krijgen, mogen wij alleen Shell en non-premium brandstoffen tanken.

Mijn werkgever neemt de kosten op zich tot €2500 voor de aanvraag en installatie van een eigen laadpaal (indien mogelijk). Ik gok dat ze er vanuit gaan dat iedereen met een eigen laadpaal sowieso zo veel mogelijk thuis zal laden.
Maar wij schijnen amper restricties te hebben qua laadpalen. Heb ik nog niets over gehoord van collega's in elk geval. Dus onderweg bij een snellader FastNed of Shell is geen probleem. Uiteindelijk betaalt de klant toch wel.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Shorteh schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:35:
Ik heb van het weekend ook 1.8 geinstalleerd, meer mensen bij wie de Google Assistant standaard zegt "Ik snap niet wat je zegt", maar vervolgens wel het adres in de navigatie inklopt? Nieuwe versie, nieuwe bugs :D
Ja hier ook last van. Overigens start Google Maps wel gewoon met navigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
Ik heb sinds de 1.8 meer last van het beeld shiften op het headsup display (doorschuiven en dan refresh).

Annoying! Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:14
Arie van Dijk schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:12:
[...]

edit: Of die melding moet zo laat komen dat degene achter je al lang getoeterd heeft.
ik heb die melding ook niet. Ik zag ook ergens een keer een foto dat er ook een menu optie bij kwam onder rijdershulp (of hoe het ook heet). Ik heb die ook niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZPJmf3I1Z87m8CqvavrbPV4c84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epQ4uj6XUm6WzW0eHiEHExfs.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zou je dit moeten zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:14
Juist! die heb ik dus niet maar zit wel op 1.8. ........

Ik ga het toch nog een keer checken

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Music op 13-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 10:27
Ik heb die menuoptie ook niet op 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:01
Ik ook niet op P1.8, hier een vrij vroeg model (eind 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Volgens mij is het een foutje in de release notes. Ik heb die optie ook niet. Nog niet geprobeerd of de functie wel werkt.
Ik kan wel iedereen die de DK had afgeschreven aanraden om het met P1.8 nog eens te proberen. Ik heb echt goede ervaringen. Ook SOC updates in de app tijdens AC laden komen veel sneller door.
Verder nog geen bugs kunnen ontdekken, alles werkt zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 15:56
Iemand een idee wanneer de meldingen van flitsers toegevoegd worden aan Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:45
JTHZZ schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:31:
Volgens mij is het een foutje in de release notes. Ik heb die optie ook niet. Nog niet geprobeerd of de functie wel werkt.
Ik kan wel iedereen die de DK had afgeschreven aanraden om het met P1.8 nog eens te proberen. Ik heb echt goede ervaringen. Ook SOC updates in de app tijdens AC laden komen veel sneller door.
Idem hier! Ik had een werkende app zonder DK. Toen had ik direct na de 1.8 update ineens geen werkende app meer maar wel DK. Dag later werkt alles weer helemaal als vanouds, maar nu met DK. Vandaag per ongeluk sleutels vergeten. Echt per ongeluk van wil DK nog niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:42
[...]

Die melding dat degene voor me weg was kreeg ik tijdens mijn testrit (waar dus geen ACC op zat) ook al.
Voelde voor mij meer aan als melding "sta je nu nog altijd stil?!".
Kwam ook vrij laat, als het het kruispunt door kon, was ik al zelf doorgereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
[...]

Wat moet je met die melding dan? Je kan toch gewoon voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VidaR-9 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:03:
[...]

Wat moet je met die melding dan? Je kan toch gewoon voor je kijken.
ik denk dat het ook er om gaat dat als je voor je gevoel < 3 sec stil staat maar het eigenlijk al langer is, dat je dan visual en audio feedback hebt dat je actie moet ondernemen.

Als je gewoon voor je kijkt heb je ook geen lane assist nodig, of een trillend stuur als je over een belijning rijdt. Of een luid alarm als je bijna op een andere auto klapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ktenolix schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:19:
Ik denk dat m’n auto in de latere batches zit, want ik heb de update nog niet aangeboden gekregen. Al wel wat ritjes gemaakt en het automatisch downloaden staat ook aan. Geduld hebben dan maar. :+
Gek is dat he? Ik had hem vrijdag ineens binnen en ruim binnen de tijd geïnstalleerd en lijkt prima te werken.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
MaxxMark schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:17:
[...]

ik denk dat het ook er om gaat dat als je voor je gevoel < 3 sec stil staat maar het eigenlijk al langer is, dat je dan visual en audio feedback hebt dat je actie moet ondernemen.

Als je gewoon voor je kijkt heb je ook geen lane assist nodig, of een trillend stuur als je over een belijning rijdt. Of een luid alarm als je bijna op een andere auto klapt :D
Daarom staan al die lane assist dingen ook uit bij mij 😛

Zet het alleen aan als ik bijv even m’n zoontje moet helpen met iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

dnns85 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:08:
Ik ook niet op P1.8, hier een vrij vroeg model (eind 2020).
Ik heb die menu optie ook niet in 1.8 maar de funktie wel.
Ik krijg wel de mededeling in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09 18:27
DK werkt onverwacht goed. Telefoon lag nog in de auto, deuren willen niet op slot….
Ander dingetje; bij niet goed gesloten (achter)portier krijg ik de melding dat de sleutel niet is gevonden en wil de auto niet rijden.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Die 1.8 setting is alleen voor launch editions geloof ik.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Ik meld me hier ook maar even.
Heb een Polestar 2 'uit voorraad' (lees is in transport momenteel, komt binnen in december) kunnen bemachtigen.
Betreft de Singe Motor Standard Range, kleur Magnesium met optie trekhaak (dus geen Plus Pack of ander pack). Zelf had ik denk ik Midnight gekozen maar Magnesium ziet er ook wel tof en bijzonder uit. Andere optie was zwart (Void) maar is non metallic en sowieso zou ik geen zwart kiezen. Andere kleuren waren er niet meer.
Afgelopen vrijdag in Rotterdam een proefrit gemaakt met een Single motor, die auto had wel Plus Pack. Denk dat ik het meeste de zitting-verlenger ga missen uit m'n Astra qua stoel, maar gelukkig heeft de standaard stoel wel een lendensteun en is deze kantelbaar (voorkant wat omhoog tilten).
Proefrit is me prima bevallen, geen gekke balk gevoeld of de middenconsole als vervelend ervaren. Je zit lekker 'in' de auto en stoel kan lekker diep, zo zit ik wel graag (ben ook 1.95m). Rijdt zeer solide de auto voelt echt als één blok aan. Uiteraard lekker rap, maar niet mindblowing (7.5sec naar de 100kmh voor Single motor).
Wordt mijn eerste EV, zonder thuislader. In de buurt staat een paal welke als ik kijk (afgelopen weken) alijd wel een plekje vrij is. Ben benieuwd hoe dat me verder gaat bevallen het 'stekkeren'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

kramon schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:03:
Ik heb een launch edition en 1.8 maar geen setting.

[ Voor 5% gewijzigd door dagobert1966 op 13-12-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:45
kramon schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:03:
De functie is nieuw voor launch edition en zat al op my2022 modellen. Op het 2022 model is het daarnaast een optie in het menu, dat lijkt er op het launch edition model dus niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Kohen schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:47:
Ik heb sinds de 1.8 meer last van het beeld shiften op het headsup display (doorschuiven en dan refresh).

Annoying! Meer mensen last van?
Ja, is nog steeds niet weg! Grote scherm is wel rustiger geworden en de straten / wegen vallen niet meer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

VidaR-9 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:32:
[...]

Daarom staan al die lane assist dingen ook uit bij mij 😛

Zet het alleen aan als ik bijv even m’n zoontje moet helpen met iets.
Als ik vragen mag. Waarom zet jij ze dan uit? Even afgezien van echt personal taste gerelateerd zoals Pilot Assist; waarom wil jij dergelijke veiligheidshulpmiddelen zoals een ACC / Lane Assist / Lane Departure Warning / etc. uitzetten?

De m.i. stomste reden die ik uit eerste hand heb gehoord is dat ze LDW uit willen zetten "omdat het gepiep zo irritant is". Ja, duh... dan moet je je knipperlicht gebruiken bij het verlaten van je rijbaan! 8)7 |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
JTHZZ schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:31:
Hier ook 1.8 maar mijn (Android) APP updates:

SoC 51% ......s 'middags geladen (geeft LADEN in status..)(6kWh) SoC 51%.... s ávonds: SoC 51%

volgende dag SoC 51%, start laden.... plop SoC 57%

En dan probeer ik nog méérdere malen, én tussendoor regelmatig cache legen (advies van tweaker..)

Welke APP versie hebben jullie?
De dealer vertelde mij dat als je de app delete en opnieuw installeert
dat je dan tegen allerlei problemen op kan lopen. Klopt dat?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Ik heb inmiddels een reactie gekregen op mijn klacht over de balk in de stoel.

Kort samengevat: je hebt pech, het is een producteigenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
MaxxMark schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:57:
[...]

Als ik vragen mag. Waarom zet jij ze dan uit? Even afgezien van echt personal taste gerelateerd zoals Pilot Assist; waarom wil jij dergelijke veiligheidshulpmiddelen zoals een ACC / Lane Assist / Lane Departure Warning / etc. uitzetten?

De m.i. stomste reden die ik uit eerste hand heb gehoord is dat ze LDW uit willen zetten "omdat het gepiep zo irritant is". Ja, duh... dan moet je je knipperlicht gebruiken bij het verlaten van je rijbaan! 8)7 |:( :F
Niet alles staat uit. Maar LDW wel. Altijd al op elke auto gedaan. Ik vind dat zo irritant als iets ingrijpt op m’n stuur wat niet perse nodig is. Blijkbaar rij ik best vaak over lijnen dat het systeem ingrijpt. Met name 60km zone met lijnen van fietspad op de weg.

Op de snelweg werkt het best prima, maar om het nou steeds aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:39:
[...]

Het gaat dus niet om de balk perse want dit is een safety en product feature.

Mocht je met je achterwerk tegen die balk aankomen en daardoor comfort of pijn klachten hebben, kan en mag dit nooit een resultaat zijn van ,of komen door die feature .
Zijn ze er bij jou al op teruggekomen?

Ze geven bij mij aan dat het een producteigenschap is. Ze geven ook aan dat R&D er wel naar kijkt, maar dat er nu geen oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:23:
[...]

Zijn ze er bij jou al op teruggekomen?

Ze geven bij mij aan dat het een producteigenschap is. Ze geven ook aan dat R&D er wel naar kijkt, maar dat er nu geen oplossing is.
Nee ik heb nog niks vernomen. Dus het is een eigenschap, maar R&D kijkt er wel na, en er is nu geen oplossing. Dat zegt mij dat zij het probleem onderkennen.

Hebben zij nog meer dingen aangegeven?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:34:
[...]

Nee ik heb nog niks vernomen. Dus het is een eigenschap, maar R&D kijkt er wel na, en er is nu geen oplossing. Dat zegt mij dat zij het probleem onderkennen.

Hebben zij nog meer dingen aangegeven?
Inhoudelijk niet, daar komt het op neer. Het is een producteigenschap waar meer mensen over geklaagd hebben een daarom gaar R&D er toch naar kijken.

Ik denk gewoon dat ze weten dat ze fout zitten, maar dat ze geen oplossing hebben en het daarom op deze manier formuleren.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kevinpower
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 15:06
Hallo Allemaal,

Als fanatieke lezer van dit forum hebben wij afgelopen zaterdag onze Polestar 2 DMLR (onze eigen naam Bleumoon) opgehaald bij de volvo dealer. Wat een mooie auto is het, rijdt goed en is werkelijk een plaatje ;)

Dit is onze eerste volledige elektrische auto. We hebben hiervoor meerdere hybrides gereden echter viel de complexe samenwerking altijd tegen.

Auto is geleverd met versie P1.7 en tot nu toe hebben wij nog geen problemen gehad. Wel valt de range enigzins wat tegen maar dit was bij ons wel bekend. De eerste snellaadsessie is al een feit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hp0MdKtBNRTwMq45JgmX5JgADjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XG55XUG5pjjpFLirPRTU9zfN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:23
kevinpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Hallo Allemaal,

Als fanatieke lezer van dit forum hebben wij afgelopen zaterdag onze Polestar 2 DMLR (onze eigen naam Bleumoon) opgehaald bij de volvo dealer. Wat een mooie auto is het, rijdt goed en is werkelijk een plaatje ;)

Dit is onze eerste volledige elektrische auto. We hebben hiervoor meerdere hybrides gereden echter viel de complexe samenwerking altijd tegen.

Auto is geleverd met versie P1.7 en tot nu toe hebben wij nog geen problemen gehad. Wel valt de range enigzins wat tegen maar dit was bij ons wel bekend. De eerste snellaadsessie is al een feit.

[Afbeelding]
Haha goede plaat me de benzineprijzen ernaast
2.139 pfff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

kevinpower schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:01:
Hallo Allemaal,

[Afbeelding]
Veel plezier ermee. Lijkt wel mijn auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:41:
[...]

Hier ook 1.8 maar mijn (Android) APP updates:

SoC 51% ......s 'middags geladen (geeft LADEN in status..)(6kWh) SoC 51%.... s ávonds: SoC 51%

volgende dag SoC 51%, start laden.... plop SoC 57%

En dan probeer ik nog méérdere malen, én tussendoor regelmatig cache legen (advies van tweaker..)

Welke APP versie hebben jullie?
De dealer vertelde mij dat als je de app delete en opnieuw installeert
dat je dan tegen allerlei problemen op kan lopen. Klopt dat?
Ik heb de laatste versie, gisteren kwam nog een update, 3.6.1 (1153). Bij mij werkt het echt goed, met tijdens AC laden veel snellere updates van de SoC dan voorheen.
App opnieuw installeren betekende bij mij opnieuw koppelen (incl admin profile aanmaken om de oude koppeling te verwijderen) dus weet waar je aan begint :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
JTHZZ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ik heb de laatste versie, gisteren kwam nog een update, 3.6.1 (1153). Bij mij werkt het echt goed, met tijdens AC laden veel snellere updates van de SoC dan voorheen.
App opnieuw installeren betekende bij mij opnieuw koppelen (incl admin profile aanmaken om de oude koppeling te verwijderen) dus weet waar je aan begint :)
Hier idem. Combinatie laatste update van de app ( 7 dec geloof ik) en OTA update 1.8 werkt hier prima. App lijkt veel sneller te reageren en waar ik vroeger nog wel eens een "time out" kreeg en meerdere keren moest refreshen laad hij nu wel vaak ik 1x

Timers voor klimaat vallen soms nog wel weg. Laadschema gaat wel goed.

Overall best wel tevreden eigenlijk - lijkt stabieler dan voorheen (gevoelsmatig)

[ Voor 3% gewijzigd door cornholio24 op 14-12-2021 11:07 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:20
k-jah schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:54:
[...]

En bmw i4 m50 geen optie?
Stond ook in mijn lijst, maar voor mij persoonlijk geen match voor de P2 :9
73k vanafprijs... dat is best een stuk duurder dan de P2.
Dat wordt voor mij een bijtelling van 500+ euro. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:
[...]

Inhoudelijk niet, daar komt het op neer. Het is een producteigenschap waar meer mensen over geklaagd hebben een daarom gaar R&D er toch naar kijken.

Ik denk gewoon dat ze weten dat ze fout zitten, maar dat ze geen oplossing hebben en het daarom op deze manier formuleren.
Ik heb nu ook een email gehad.

Allereerst willen we u hartelijk danken voor het delen van uw ervaring en gedetailleerde omschrijving daarvan. We zijn ons ervan bewust dat u, net als sommige andere Polestar rijders, niet tevreden bent over het comfort van de bestuurdersstoel. Dit heeft vooral betrekking op de dwarsbalk die als onderdeel van de constructie onder het zitvlak van de stoel is opgenomen.

Deze dwarsbalk is in de stoel opgenomen om in het geval van een botsing te voorkomen dat de bestuurder onder de gordel door kan schieten. De balk is daarmee een belangrijk onderdeel van de veiligheidsconstructie en in die zin is het dus ook een producteigenschap van iedere Polestar 2. Al zal afhankelijk van de zitpositie en fysiek de één daar wel hinder van ondervinden en de ander niet.

We realiseren ons terdege dat het in uw geval geen wenselijke producteigenschap is. En ongetwijfeld heeft u al diverse stoelinstellingen geprobeerd om te kijken of de klachten daarmee verminderen. We raden u in ieder geval aan om de stoel niet te ver achterover te kantelen en het uitschuifbare deel niet te ver naar voren in te stellen om zo de druk op het zitgedeelte zo beperkt mogelijk te houden.

De ervaringen vanuit de gebruikers worden ondertussen gebruikt om te onderzoeken of en welke er modificaties er mogelijk zijn. Vanwege de veiligheidsconstructie zult u echter begrijpen dat dit via de R&D afdeling van Polestar loopt en we voor nu geen andere aanpassingen kunnen ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik vind het een nette mail, ondanks de uitkomst steken ze wel degelijk de hand in eigen boezem.
Welke vervolgstappen ga je zetten?

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

backupdevice schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]

Ik heb nu ook een email gehad.

Allereerst willen we u hartelijk danken voor het delen van uw ervaring en gedetailleerde omschrijving daarvan. We zijn ons ervan bewust dat u, net als sommige andere Polestar rijders, niet tevreden bent over het comfort van de bestuurdersstoel. Dit heeft vooral pbetrekking op de dwarsbalk die als onderdeel van de constructie onder het zitvlak van de stoel is opgenomen.

Deze dwarsbalk is in de stoel opgenomen om in het geval van een botsing te voorkomen dat de bestuurder onder de gordel door kan schieten. De balk is daarmee een belangrijk onderdeel van de veiligheidsconstructie en in die zin is het dus ook een producteigenschap van iedere Polestar 2. Al zal afhankelijk van de zitpositie en fysiek de één daar wel hinder van ondervinden en de ander niet.

We realiseren ons terdege dat het in uw geval geen wenselijke producteigenschap is. En ongetwijfeld heeft u al diverse stoelinstellingen geprobeerd om te kijken of de klachten daarmee verminderen. We raden u in ieder geval aan om de stoel niet te ver achterover te kantelen en het uitschuifbare deel niet te ver naar voren in te stellen om zo de druk op het zitgedeelte zo beperkt mogelijk te houden.

De ervaringen vanuit de gebruikers worden ondertussen gebruikt om te onderzoeken of en welke er modificaties er mogelijk zijn. Vanwege de veiligheidsconstructie zult u echter begrijpen dat dit via de R&D afdeling van Polestar loopt en we voor nu geen andere aanpassingen kunnen ondersteunen.
Er wordt slechts gesproken over de bestuurdersstoel maar dit probleem geldt net zo goed voor de rechterstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
Ik vind het een nette mail, ondanks de uitkomst steken ze wel degelijk de hand in eigen boezem.
Welke vervolgstappen ga je zetten?
Geen. Ik zie even geen opties meer.

Ik heb wel aangegeven dat ik het ronduit teleurstellend vind. En de reden daarvoor is dat alle stoelen na deze serie auto's totaal geen problemen geven. Dit is makkelijk op te lossen door de stoel voor een nieuw model te vervangen.

Polestar steek hand in eigen boezem, maar besluit om daar geen geld aan uit te geven om het op te lossen.En dit hebben zij vorig jaar wel gedaan in andere landen. Opmerkelijke keuze .

Volgend jaar gaan er bij ons 50 mensen van ICE naar EV , denk dat mijn advies niet richting een Polestar zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 14-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
@JTHZZ @cornholio24

dank voor de update/ervaringen _/-\o_

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29
Deze is inmiddels al weg...
cornholio24 schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:17:
Gezien de kou op het moment, vorst en mogelijk winterse buien die voor de deur staan .... en ik dat originele P* sneeuwdeksel niet echt een handige oplossing vind even een kijkje op het Engelse forum genomen en dit gevonden (en inmiddels besteld op amazon) voor 24 euro weet je alles. het ding heet " BESPORTBLE EV Charger Port Cover"

Even gecheckt of het scherm bij de laadpoort magnetisch is ( de cover heeft een magnetische rand om op de auto te blijven zitten) en check, dat is het.

Lijkt mij een handige oplossing en iets wat ik in de frunk bij de laadkabels gooi.

[Afbeelding]
Ik heb deze besteld bij Amazon, maar er per ongeluk twee gekocht. Terug sturen is een heel gedoe... Is hier iemand op zoek naar deze EV charger Port Cover die ik blij kan maken?

Ik vond dit geen product voor de vraag en aanbod pagina :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Hier gisteren de P1.8 geinstalleerd. Alles goed gegaan, wat best wel spannend is ... .die OTA updates. APP werkte nog etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:26

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Aanrader! Top gear s31e02
Ze gaan lekker aan de slag met een Polestar 2 icm een soort van caravan vs merc eqc en audi etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:18:
Aanrader! Top gear s31e02
Ze gaan lekker aan de slag met een Polestar 2 icm een soort van caravan vs merc eqc en audi etron
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:26

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Iets met vpn, torrent, downloaden en illegaal >:)

Of probeer hier eens, wel vpn nodig:
https://www.bbc.co.uk/ipl...-gear-series-31-episode-2

[ Voor 25% gewijzigd door SpeedfreakR op 14-12-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 11:40
Iemand toevallig ergens al iets gelezen over de performance upgrade voor lease-rijders? Ben daarnaast ook wel benieuwd of iemand al heeft geprobeerd de performance upgrade te activeren zonder deze via de site te bestellen. Een Iphone kun je ook jailbreaken ten slotte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Vanochtend was de auto volgens planning opgeladen tussen 23:00 en 05:00. Maar die timers voor het klimaat snap ik niet helemaal. Ik had een timer ingesteld voor vertrek om 06:20, dan zou die toch een half uur daarvoor moeten starten? Uiteindelijk heb ik hem zelf maar handmatig aangezet om 06:10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29
Ktenolix schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:13:
Vanochtend was de auto volgens planning opgeladen tussen 23:00 en 05:00. Maar die timers voor het klimaat snap ik niet helemaal. Ik had een timer ingesteld voor vertrek om 06:20, dan zou die toch een half uur daarvoor moeten starten? Uiteindelijk heb ik hem zelf maar handmatig aangezet om 06:10.
Volgens mij snap je de timers wel maar werken ze niet goed 7(8)7 . Ik heb dit ook gehad in de ochtend. Een timer overdag is geen probleem wanneer je de auto al eerder heb gebruikt die dag, maar een timer in de ochtend na een nacht slaap gaat bij mij ook niet lekker…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Zelfde hier. Timer stond aan, gisteravond nog gecheked, maar vanochtend was hij niet automatisch gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Dat half uur is alleen als je hem handmatig start. Bij de timers is het afhankelijk van de buitentemperatuur en meestal begint hij dan zo’n 10 minuten vantevoren.
Of de timers werken niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
JTHZZ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:37:
[...]

Dat half uur is alleen als je hem handmatig start. Bij de timers is het afhankelijk van de buitentemperatuur en meestal begint hij dan zo’n 10 minuten vantevoren.
Of de timers werken niet goed..
Ah, dus misschien was hij toch uiteindelijk gestart, maar was ik te ongeduldig. :P ik meende dat ie sowieso 30min van tevoren zou starten. Zou morgen eens opnieuw proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Ktenolix schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]

Ah, dus misschien was hij toch uiteindelijk gestart, maar was ik te ongeduldig. :P ik meende dat ie sowieso 30min van tevoren zou starten. Zou morgen eens opnieuw proberen.
Geen garantie dat de timers werken, daar zijn genoeg problemen mee (geweest). Maar ik weet wel zeker dat de starttijd variabel is.

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 15-12-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
JTHZZ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:39:
[...]

Geen garantie maar de keren dat ik de timers heb gebruikt zag ik aan de laadpaal dat hij pas 10 min vantevoren begon. Auto was gewoon warm.
Mijn auto stond niet aan de laadpaal vanochtend. Zou dat een reden kunnen zijn dat de timers niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
WiMe65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:40:
[...]

Mijn auto stond niet aan de laadpaal vanochtend. Zou dat een reden kunnen zijn dat de timers niet werken?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik denk dat ik 42 timers ga instellen, allemaal met 1 minuut verschil. Hopelijk heb ik dan in de ochtend geen koud auto'tje... wat tot nu toe vrijwel elke ochtend wél het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
De timers zijn bij mij toch weer uit de app verdwenen. Het ging na laatste app update tijdje goed, maar het zie toch nog niet helemaal geregeld.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JTHZZ
Op het Duitse forum hebben een aantal mensen het paneeltje met de volumeknop geanalyseerd en het blijkt dat je by design het hele paneel naar beneden drukt en dat capacitief gemeten wordt op welke knop je vinger ligt. Als je bijv je vinger naast de alarmlichtenknop legt en dan met een houtje of iets anders de volumeknop indrukt, gaan de alarmlichten aan. Mocht je dus ruzie hebben met die knoppen, let dan op waar je duim of andere vinger ligt als je de playknop indrukt. Als bijv je duim bij de alarmlichten ligt, gaan die onterecht aan. Vond het wel een tweakerding om dat hier te melden.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 15-12-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Even een random vraag tussendoor.

Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is. Ik heb 1 key fob en mijn telefoon als digital key. Mijn vrouw is aanzienlijk kleiner dan ik en dus zijn haar stoel/spiegel instellingen wezenlijk anders dan die van mij.

Ik wil dus graag de fob koppelen aan een nieuw voor haar te maken profiel en de digital key aan dat van mijn. Beiden profielen zullen ingelogd zijn op hetzelfde enkele Polestar ID. De insteek is dat de auto zichzelf dan instelt op betreffend profiel bij openen.

Is dit mogelijk en zoja, hoe?

Bedankt voor alle info!

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:03:
Op het Duitse forum hebben een aantal mensen het paneeltje met de volumeknop geanalyseerd en het blijkt dat je by design het hele paneel naar beneden drukt en dat capacitief gemeten wordt op welke knop je vinger ligt. Als je bijv je vinger naast de alarmlichtenknop legt en dan met een houtje of iets anders de volumeknop indrukt, gaan de alarmlichten aan. Mocht je dus ruzie hebben met die knoppen, let dan op waar je duim of andere vinger ligt als je de playknop indrukt. Als bijv je duim bij de alarmlichten ligt, gaan die onterecht aan. Vond het wel een tweakerding om dat hier te melden.
* MisteRMeesteR be like:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9v8V0DjKQ5sISWwu6zL_gRCoT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rNPizk4le4HJzBH1NjMQaejP.png?f=user_large

Vanmiddag als eerste proberen op de weg naar huis!

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
We heard your wishes and can happily announce that the performance software upgrade is now available in the extras web shop for lease and fleet customers in the UK and the Netherlands. We expect it to be accessible for more at the beginning of 2022.

Thanks for keeping us on our toes.

Read more about the performance software upgrade here:
polestar.com/service-and-assistance/car-software-updates/performance-software-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Wat betreft klimaatvoorbereiding is het volgende het geval. Wanneer je handmatig start vanuit de app of auto duurt het proces een half uur. Wanneer je een timer instelt dan is mijn ervaring dat 'ie tegenwoordig een kwartier qua tijd daarvoor gebruikt. Er waren destijds best wat opmerkingen dat het veel te warm was in de auto na een half uur voorverwarmen, wat ik me goed kan voorstellen, dus mogelijk hebben ze het daarom aangepast zo.

Sinds gisteren heb ik ook de 1.8 update waarna ik opnieuw geprobeerd heb de Digital Key weer te activeren, en je raadt het nooit, het werkt! Ze hebben het probleem met het ontbrekende Bluetooth profiel blijkbaar opgelost, nu wordt (denk ik) gechecked door de auto en de app of je het Bluetooth profiel wel of niet op je telefoon hebt voor de DK, zo niet, dan activeert het proces dat profiel nu alsnog. Ik ben weer blij met de software, voor nu althans!

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
WiMe65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:48:
We heard your wishes and can happily announce that the performance software upgrade is now available in the extras web shop for lease and fleet customers in the UK and the Netherlands. We expect it to be accessible for more at the beginning of 2022.

Thanks for keeping us on our toes.

Read more about the performance software upgrade here:
polestar.com/service-and-assistance/car-software-updates/performance-software-upgrade
Zoals eerder gemeld: ergens bij een update in feb/mrt is de range van de PoleStar vergroot en hebben ze softwarematig gezorgd voor een wat minder snel reagerend gaspedaal… hierdoor had je het gevoel dat de boel wat geknepen werd. En dan nu 1000 euro betalen om dat weer terug te krijgen?
NEE DANK U!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:43
Ik moet zeggen dat ik dit keer totaal geen impact merk op de responsitiviteit van de Assistant en Spotify e.d. tijdens de uitrol van 1.8, dat was bij 1.7 wel anders. De auto meldde daarnet ook dat ze zich 'dikke prima' voelde :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:10
Net even gekeken in de webshop wat Polestar zegt over de performance-upgrade à 1000,- :

Tussen 40-70% SOC (accupercentage) zal de powerboost iets lager zijn. Onder de 40% is de powerboost niet beschikbaar en zijn de standaard vermogens- en koppelwaarden van toepassing. Dit is om de batterij te beschermen. Ook een koude accu kan het vermogen beperken, zoals dat ook het geval is bij het standaardvermogen en grafisch wordt weergegeven in het bestuurdersdisplay. De verbeterde respons en levendiger reactie van het rijpedaal zijn te allen tijde van toepassing.

Nou nou, dus alléén als je SOC boven 70% ligt heb je de volledige extra PK's tot je beschikking. Wat mij betreft: thanks but no thanks

Edit: ben trouwens benieuwd of de kopers/gebruikers van de upgrade wisten dat de boost beperkt beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Johnbeer op 15-12-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:34
Mickvanderveen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:21:
[...]

Zoals eerder gemeld: ergens bij een update in feb/mrt is de range van de PoleStar vergroot en hebben ze softwarematig gezorgd voor een wat minder snel reagerend gaspedaal… hierdoor had je het gevoel dat de boel wat geknepen werd. En dan nu 1000 euro betalen om dat weer terug te krijgen?
NEE DANK U!!
:? Je betaald 1000 euro voor 68pk extra. De auto heeft anders gewoon 408pk. Er is ergens een vermogensuitdraai waarin dit prima bevestigd wordt.

Het zou fijn zijn als je daadwerkelijk met een bron komt dat de auto geknepen is / geknepen voelt. Als je op het officiële polestar forum lees zie je dat er zat mensen zijn die bevestigen dat de performance gewoon hetzelfde is ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Laatst online: 20-09 13:18
Net even met de LM gebeld, in mijn geval Alphabet. Want er staat in de FAQ van de download dat je eerst toestemming moet hebben van de LM.

Maar helaas wist zowel de klantenservice, sales als maintance afdeling van niks. Betwijfel dus of er enig overleg is geweest en/of polestar niet gewoon dacht als we er een FAQ bijzetten dat ze akkoord moeten hebben dan is het wel goed...

Maar ik krijg vanmiddag een mailtje van Alphabet met een akkoord of niet.En ze gaan hun eigen FAQ updaten.

Blijft een prima LM.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
PS2Driver schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
Wat betreft klimaatvoorbereiding is het volgende het geval. Wanneer je handmatig start vanuit de app of auto duurt het proces een half uur. Wanneer je een timer instelt dan is mijn ervaring dat 'ie tegenwoordig een kwartier qua tijd daarvoor gebruikt. Er waren destijds best wat opmerkingen dat het veel te warm was in de auto na een half uur voorverwarmen, wat ik me goed kan voorstellen, dus mogelijk hebben ze het daarom aangepast zo.

Sinds gisteren heb ik ook de 1.8 update waarna ik opnieuw geprobeerd heb de Digital Key weer te activeren, en je raadt het nooit, het werkt! Ze hebben het probleem met het ontbrekende Bluetooth profiel blijkbaar opgelost, nu wordt (denk ik) gechecked door de auto en de app of je het Bluetooth profiel wel of niet op je telefoon hebt voor de DK, zo niet, dan activeert het proces dat profiel nu alsnog. Ik ben weer blij met de software, voor nu althans!
Ik merk dat ook, alleen werking DK..... Ho maar.....
Betrouwbaarheid van DK is nog ver te zoeken. En ook de battery drain van de app is ongelofelijk. Ik begin vertrouwen beetje kwijt te raken, jaar verder nog steeds niet werkend.....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Correctie op mijn eerdere positieve bericht, want in tegenstelling tot gisteravond waarbij de DK daadwerkelijk even gefunctioneerd heeft en ik de portieren kon openen ermee, werkt het inmiddels al niet meer... Komende week maar eens bekijken hoe zich dat verder gaat ontwikkelen, maar voorlopig dus gewoon een fob mee.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonDutch
  • Laatst online: 20-09 13:18
VonDutch schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:41:
Net even met de LM gebeld, in mijn geval Alphabet. Want er staat in de FAQ van de download dat je eerst toestemming moet hebben van de LM.

Maar helaas wist zowel de klantenservice, sales als maintance afdeling van niks. Betwijfel dus of er enig overleg is geweest en/of polestar niet gewoon dacht als we er een FAQ bijzetten dat ze akkoord moeten hebben dan is het wel goed...

Maar ik krijg vanmiddag een mailtje van Alphabet met een akkoord of niet.En ze gaan hun eigen FAQ updaten.

Blijft een prima LM.
Update:

Beste meneer ......,

Eerder spraken wij over Performance sw uprade van de Polestar. Het antwoord is helaas, dat daar geen toestemming voor wordt gegeven. Het valt onder chip tuning en dat wordt nooit toegestaan.

Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.

Vehicle services

Driverdesk employee
Alphabet

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Johnbeer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:35:
Net even gekeken in de webshop wat Polestar zegt over de performance-upgrade à 1000,- :

Tussen 40-70% SOC (accupercentage) zal de powerboost iets lager zijn. Onder de 40% is de powerboost niet beschikbaar en zijn de standaard vermogens- en koppelwaarden van toepassing. Dit is om de batterij te beschermen. Ook een koude accu kan het vermogen beperken, zoals dat ook het geval is bij het standaardvermogen en grafisch wordt weergegeven in het bestuurdersdisplay. De verbeterde respons en levendiger reactie van het rijpedaal zijn te allen tijde van toepassing.

Nou nou, dus alléén als je SOC boven 70% ligt heb je de volledige extra PK's tot je beschikking. Wat mij betreft: thanks but no thanks

Edit: ben trouwens benieuwd of de kopers/gebruikers van de upgrade wisten dat de boost beperkt beschikbaar is.
Had ik dus idd gelijk dat ik eigenlijk 0,weinig merkte (SoC~60), en ik dácht dat het door 'gewenning" was.

vraag 2: dit was dus NIET bekend... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Mouki_9 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:43:
[...]

Ik merk dat ook, alleen werking DK..... Ho maar.....
Betrouwbaarheid van DK is nog ver te zoeken. En ook de battery drain van de app is ongelofelijk. Ik begin vertrouwen beetje kwijt te raken, jaar verder nog steeds niet werkend.....
Omdat de app bij mij ook naadje werkt... wederom gesproken met Support.

Deze gaf aan dat ik diverse dingen moest verwijderen, app-uninstall accounts weg etc etc etc.

Resultaat? Geen ENKELE response meer van de app,
u moet naar de dealer voor TCAM reset én reload wat alleen bij de dealer kan...

En de Dealer kan pas weer vanaf 1/2 Januari.... gaat lekker. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VonDutch schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:41:
[...]

Update:

Beste meneer ......,

Eerder spraken wij over Performance sw uprade van de Polestar. Het antwoord is helaas, dat daar geen toestemming voor wordt gegeven. Het valt onder chip tuning en dat wordt nooit toegestaan.

Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.

Vehicle services

Driverdesk employee
Alphabet
Met andere woorden; we hebben voor dit soort upgrades vanuit de fabrikant nog geen proces ontworpen dus we kiezen even voor de makkelijke weg.

Echte gedacht van middle-manager-X:
Sjiptjoenen kost ons alleen maar extra banden/onderhoud/brandstof (stroom, welke gewoon 1 op 1 wordt doorbelast aan werkgever :+ ) dus nee.
Was * MisteRMeesteR maar leasemy :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:31

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik ben bezig met een PS2 SR SM voorraad model via een dealer, maar nu blijkt de fiscale waarde hoger te zijn dan normaal op kenteken. 49400 ipv 45900. Weet iemand waar je kan uitzoeken op kenteken wat voor opties er op een auto zitten? Met een cataloguswaarde van 49400 zou er namelijk ook een pilot pakket op moeten zitten en de auto zwart ipv magnesium.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 15-12-2021 15:13 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:43
Terrie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:10:
Ik ben bezig met een PS2 SR SM voorraad model via een dealer, maar nu blijkt de fiscale waarde hoger te zijn dan normaal op kenteken. 49400 ipv 45900. Weet iemand waar je kan uitzoeken op kenteken wat voor opties er op een auto zitten? Met een cataloguswaarde van 49400 zou er namelijk ook een pilot pakket op moeten zitten.
Hier zou je dat mogelijk moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:31

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
ach-jee schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:14:
[...]

Hier zou je dat mogelijk moeten kunnen vinden.
Ik zie nu ook dat deze link inderdaad in de beginpost stond. Auto is op 14 december op kenteken gezet en de data is nog van 13 december, dus hier kunnen we nog niks uit opmaken.

Het lijkt er toch echt op dat het een 44900+1000(magnesium)=45900+3500(pilot) =49400 betreft.

edit- het is inderdaad een duurdere versie.

-Edit 2 nu wordt ook weer mijn maandbedrag bij de leasemaatschappij hoger, want de dealer verkoopt deze voor een hogere prijs dan de catalogus aan de LM..... :| Wel nog 12% tot 40k..:)

[ Voor 18% gewijzigd door Terrie op 15-12-2021 16:29 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 07:47
Hansieo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:01:
[...]

Omdat de app bij mij ook naadje werkt... wederom gesproken met Support.

Deze gaf aan dat ik diverse dingen moest verwijderen, app-uninstall accounts weg etc etc etc.

Resultaat? Geen ENKELE response meer van de app,
u moet naar de dealer voor TCAM reset én reload wat alleen bij de dealer kan...

En de Dealer kan pas weer vanaf 1/2 Januari.... gaat lekker. :X
Been there done that.... CS van polestar kan weinig meer goed doen in mijn ogen. Ik wacht tot app uit de bèta is voor ik weer ga klagen. De lijst is in ieder geval enorm.....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Pagina: 1 ... 48 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.