Hier 30-11, ook nog niets ontvangen. Niet echt een probleem vind ik, krijg de huidige stickers er met deze kou ook niet af met een föhn, wordt al snel een verfaf🔥er denk ik.P2void19noPP schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:34:
Klacht. Power upgrade geïnstalleerd op 25-11. Maar nog steeds de plakplaatjes voor mijn auto niet ontvangen. Typisch Polestar weer ! Voor mij hoeft dat zo niet langer. Weggegooid geld. Bied ze aan voor de hoogste bieder als ik ze ooit nog ontvang.
Ratio Solar-Box-3F hier hangen. We gaan het meemaken of het opstart problemen waren.kramon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:26:
[...]
Daar had ik geen last van. Ook eigen laadpaal, EVBox (envy geloof ik).
Misschien instellen van 23:00 tot 17:00 uur?MisteRMeesteR schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:38:
[...]
Yeap, werkt hier ook prima. Moest er alleen aan denken om hem op de zaak weer uit te zetten want om 23u ben ik daar niet meer natuurlijk
Ja, helemaal eens. Het blijft een black box met dat accu voorverwarmen. Moet je het exact uitkienen met laden en dan weet je nog niet of het nou werkt. Doe gewoon een planner erin waar je de tijd van vertrek kan ingeven. Klaar is Kees.PvS_68 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:02:
[...]
En wat dan als je stopt om 05.00 uur bijv en om 6 uur je auto voorverwarmt wilt hebben. Gaat dat dan evengoed nog wel van de laadpaal? Het lijkt zo eenvoudig maar roept meteen weer meer vragen op....
Gaat zeker nog via de paal. Vanmorgen, 30 min voor vertrek trok de auto weer 4 kWh uit de muur/paal na in de nacht al tot 90% geladen te hebben.PvS_68 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:02:
[...]
En wat dan als je stopt om 05.00 uur bijv en om 6 uur je auto voorverwarmt wilt hebben. Gaat dat dan evengoed nog wel van de laadpaal? Het lijkt zo eenvoudig maar roept meteen weer meer vragen op....
www.google.nl
* MisteRMeesteR heeft de luxe van flexibele werktijden maar ik snap je gedachteArie van Dijk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:17:
[...]
Misschien instellen van 23:00 tot 17:00 uur?
www.google.nl
En dan krijg je de situatie dat mensen aan een publieke laadpaal met load balancing staan. Komt er na een uur een auto bij en sta je met een halfvolle accu.gerrit105 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:20:
[...]
Ja, helemaal eens. Het blijft een black box met dat accu voorverwarmen. Moet je het exact uitkienen met laden en dan weet je nog niet of het nou werkt. Doe gewoon een planner erin waar je de tijd van vertrek kan ingeven. Klaar is Kees.
Het werkt nu toch gewoon goed? Hij laad direct door naar gewenst percentage, voorverwarmen gaat onafhankelijk van de timer en altijd via de kabel als deze is ingeplugd. Ik heb het nu 2 dagen getest en het werkt (voor de verandering) in 1x goed.
Dat kan voor problemen zorgen. Een voordeel is dat de lamp direct op blauw springt voordat je je hand van de kabel af kan halen.Arie van Dijk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:17:
[...]
Misschien instellen van 23:00 tot 17:00 uur?
Laten we eens simpel denken. Wellicht dat Polestar de knop in de laadpoort zo kan programmeren dat een “long press” de timer overruled voor de laadsessie? (Zo een knopje heb ik ook op de e-Golf, maar aangezien er maar 1 knop zit zou het een long press kunnen zijn).
[ Voor 27% gewijzigd door Rene op 09-12-2021 21:33 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Kun je dan de eindtijd niet op 15:00 smiddags zetten, of kan dat niet?MisteRMeesteR schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:38:
[...]
Yeap, werkt hier ook prima. Moest er alleen aan denken om hem op de zaak weer uit te zetten want om 23u ben ik daar niet meer natuurlijk
Bij ons in de frunk, een soort van varkensstaartjeVidaR-9 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:00:
[...]
Waar ligt dat haakje ergens?
Kan even niet zelf kijken en m’n vriendin is pas vanavond in het donker thuis. 🥸
Dat laden kan gewoon direct starten hoor. Accu voorverwarmen kan gewoon los van de laadsessie. Dat doet ie ook onderweg naar een geplande snellader. Geen probleem dus met een publieke lader. Als je snel juice wilt hebben hang je 'm niet aan een publieke lader, maar pak je een snellader.Rene schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:27:
[...]
En dan krijg je de situatie dat mensen aan een publieke laadpaal met load balancing staan. Komt er na een uur een auto bij en sta je met een halfvolle accu.
Het werkt nu toch gewoon goed? Hij laad direct door naar gewenst percentage, voorverwarmen gaat onafhankelijk van de timer en altijd via de kabel als deze is ingeplugd. Ik heb het nu 2 dagen getest en het werkt (voor de verandering) in 1x goed.
En ik heb nog geen enkele keer een substantieel laag verbruik gezien na het laden tot 90 of 100 procent. Leuk dat het bij jou goed lijkt te werken, ik heb nog geen enkel signaal gezien. Misschien dat het met 1.8 beter wordt.
Gevonden. Heb de doppen er vast afgetrokken.petervanstuiven schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:06:
[...]
Bij ons in de frunk, een soort van varkensstaartje
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ik weet niet of dit een repost is of misschien heb ik een feature / bug gevonden…
Normaliter staat de exterieur verlichting op automatisch. En heb je in parkeer stand “thors hammers” (stadslicht) en zodra je ‘m in drive zet heb je (dimlicht) (of andersom, ik gooi ze vaak door elkaar).
Maar gisteren zette ik de verlichting op alleen stadslicht. Prima voor overdag, maar toen ik parkeerde en de auto aan de laadpaal koppelde liep ik weg, so far so good. Maar toen ik terug kwam zag ik dat de stadslichten nog steeds aan waren.
Dat heb ik later nog eens geprobeerd zonder laadpaal, en ja hoor de stadslichten blijven aan. Nadat je hebt afgesloten en weggelopen bent.
Nu lijkt mij de accu groot genoeg, en zal de led-verlichting de accu niet leeg trekken, maar het “lijkt me niet de bedoeling”
Is dit bij jullie ook? Volgens mij heb ik de laatste update. Is er misschien een online Polestar forum waar je deze bugs kan indienen??
Normaliter staat de exterieur verlichting op automatisch. En heb je in parkeer stand “thors hammers” (stadslicht) en zodra je ‘m in drive zet heb je (dimlicht) (of andersom, ik gooi ze vaak door elkaar).
Maar gisteren zette ik de verlichting op alleen stadslicht. Prima voor overdag, maar toen ik parkeerde en de auto aan de laadpaal koppelde liep ik weg, so far so good. Maar toen ik terug kwam zag ik dat de stadslichten nog steeds aan waren.
Dat heb ik later nog eens geprobeerd zonder laadpaal, en ja hoor de stadslichten blijven aan. Nadat je hebt afgesloten en weggelopen bent.
Nu lijkt mij de accu groot genoeg, en zal de led-verlichting de accu niet leeg trekken, maar het “lijkt me niet de bedoeling”
Is dit bij jullie ook? Volgens mij heb ik de laatste update. Is er misschien een online Polestar forum waar je deze bugs kan indienen??
De stadslichten voor/achterlichten zijn te gebruiken om zichtbaar te blijven voor medeweggebruikers als de auto stilstaat of geparkeerd staat. Stadslichten voor/achterlichten zijn in te schakelen via de draairing van de stuurhendel.dhr.bressers schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:19:
Ik weet niet of dit een repost is of misschien heb ik een feature / bug gevonden…
https://www.polestar.com/...ten-voor%2fachterlichten/
In drive is het toch ook niet per definitie dimlicht, dat is enkel als het donker is of grauw / nat.
En/of boven een bepaalde snelheid meen ik ergens gelezen te hebben.VidaR-9 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:51:
In drive is het toch ook niet per definitie dimlicht, dat is enkel als het donker is of grauw / nat.
www.google.nl
Laden hing goed vannacht. Auto gaf keurig 90% aan vanochtend en zag ook in het stroomverbruik dat er geladen was tussen de aangegeven laadtijden.
Gisteravond hoorde ik wel een paar keer de laadpaal schakelen, alsof er stroom werd gevraagd. Auto stond aangesloten, maar was door de opgegeven timer nog niet aan het laden. Aangezien de lader aan de buitenmuur van het huis hangt klinkt dit redelijk hard door in het huis. Dacht in eerste instantie dat er een van mijn kinderen uit bed was gevallen.
Heeft iemand een idee wat er dan gebeurd, vraagt de auto dan stroom of wilt de lader graag laden en waarom hoor je de lader als hij aan/uit schakelt? Ik heb een Ratio Solar-Box-3F hangen sinds gisteren.
Gisteravond hoorde ik wel een paar keer de laadpaal schakelen, alsof er stroom werd gevraagd. Auto stond aangesloten, maar was door de opgegeven timer nog niet aan het laden. Aangezien de lader aan de buitenmuur van het huis hangt klinkt dit redelijk hard door in het huis. Dacht in eerste instantie dat er een van mijn kinderen uit bed was gevallen.
Heeft iemand een idee wat er dan gebeurd, vraagt de auto dan stroom of wilt de lader graag laden en waarom hoor je de lader als hij aan/uit schakelt? Ik heb een Ratio Solar-Box-3F hangen sinds gisteren.
Omdat het er vrij "slap" uitziet, heb ik er gelijk 5 bij Mr Ali besteld.VidaR-9 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:00:
[...]
Waar ligt dat haakje ergens?
Kan even niet zelf kijken en m’n vriendin is pas vanavond in het donker thuis. 🥸

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik heb gisteravond met de timer gespeeld en het werkt inderdaad. Het schakelaartje in de app is dus eigenlijk de switch tussen instant laden of gepland laden. Dat lijkt fantastisch omdat je het vanuit je luie stoel kunt bedienen, maar het is wel afhankelijk van de werking van de app. Laat dat nou net het zwakste punt van de hele auto zijn.
Als je app dus ingesteld staat op gepland laden en je wilt even direct laden omdat je weg moet, maar je zit buiten de geplande laadperiode, dan ben je dus afhankelijk of de app het doet om gepland laden uit te zetten.
Ik hoop dat we dadelijk in de 1.8 software diezelfde switch op de console kunnen bedienen (of liefst met de knop in de laadpoort zoals iemand hier ook al schrijft), zodat je niet afhankelijk bent van de app als je even wilt instant laden. We gaan het zien.
Ik heb overigens meteen een feature request om het laadpercentage van de batterij in te kunnen stellen in de app. Dat vind ik persoonlijk dan weer interessanter dan het laadvermogen (aantal Amperes). Als ik weet dat ik niet ver weg hoef laad ik nl. meestal tot 80% (zoals in de eerste software-release werd geadviseerd).
Als je app dus ingesteld staat op gepland laden en je wilt even direct laden omdat je weg moet, maar je zit buiten de geplande laadperiode, dan ben je dus afhankelijk of de app het doet om gepland laden uit te zetten.
Ik hoop dat we dadelijk in de 1.8 software diezelfde switch op de console kunnen bedienen (of liefst met de knop in de laadpoort zoals iemand hier ook al schrijft), zodat je niet afhankelijk bent van de app als je even wilt instant laden. We gaan het zien.
Ik heb overigens meteen een feature request om het laadpercentage van de batterij in te kunnen stellen in de app. Dat vind ik persoonlijk dan weer interessanter dan het laadvermogen (aantal Amperes). Als ik weet dat ik niet ver weg hoef laad ik nl. meestal tot 80% (zoals in de eerste software-release werd geadviseerd).
[ Voor 3% gewijzigd door PvS_68 op 10-12-2021 09:45 ]
Was het advies niet 90%?[b]PvS_68 in "Het grote Polestar 2 Topic"
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Tegenwoordig wel, aanvankelijk was het nog 80%.
Initieel was het advies 80%. Daarna is het 90% geworden en hebben ze de buffer (restlading bij bereiken 0%) verkleind zodat de range groter werd.
En niet onbelangrijk:
"Updates in softwareversie P1.4 (P2116.5)
Preconditioning van accu: Verbeterde voorverwarming van accu bij opladen AC om de algemene effectiviteit en het hergebruik van remvermogen te verbeteren als laadlimiet 90-100% geselecteerd is."
Het 'grappige' is hier dat je niet tussen 90% en 100% kunt laden. Het is 90% of 100%. Als dit dus correct is opgeschreven betekent dit dat bij zowel 90% als ook 100% wordt voorverwarmd.
Dan laad ik dus 's-nachts tot 80% als ik de volgende ochtend niet weg hoef, want dan ben je gewoon energie aan het verbranden.
Mijn auto laadt inmiddels niet meer tot precies de ingestelde 90%, maar sinds een tijdje (software 1.7?) tot bijvoorbeeld 94%. Dat is volgens mij een bug die een jaar geleden opgelost was
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat in sommige gevallen de accu's weer gekalibreerd moeten worden sinds 1.7. Het kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.Reinier schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:11:
Mijn auto laadt inmiddels niet meer tot precies de ingestelde 90%, maar sinds een tijdje (software 1.7?) tot bijvoorbeeld 94%. Dat is volgens mij een bug die een jaar geleden opgelost was
Dat doe je door een keer door te laden tot 100%.
Ik hoop dat dat het oplost voor jou.
Aha, dankjewel, dat wist ik niet.fyr0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:13:
[...]
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat in sommige gevallen de accu's weer gekalibreerd moeten worden sinds 1.7. Het kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.
Dan zal ik ook even doorladen tot 100, want ik heb hetzelfde.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Doorladen tot 100 procent haalt hier niets uit. Sinds 1.7 is het stuk en klopt er niets meer van het laadpercentage.
Volgens mij leek het daar in het begin op maar uiteindelijk was de conclusie toch dat het een weergave-bug is. P1.8 OTA uitrol loopt al dus zal snel opgelost zijnkramon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:04:
[...]
Dan zal ik ook even doorladen tot 100, want ik heb hetzelfde.
Testrit gedaan met de P2.
Rijdt heel vlotjes, aan de one pedal drive kan ik snel gewoon worden.
Elektrisch rijden vind ik eerlijk gezegd niet zo speciaal als je al met een automaat rijdt. Het instant vermogen is leuk, maar een fossiel heeft ook zijn plezier.
Midden console is heel plastiekerig, verder is de wagen mooi afgewerkt.
De balk in de stoel kon ik voelen met m'n handen. Maar tijdens het rijden 45min geen last van gehad.
Rijdt heel vlotjes, aan de one pedal drive kan ik snel gewoon worden.
Elektrisch rijden vind ik eerlijk gezegd niet zo speciaal als je al met een automaat rijdt. Het instant vermogen is leuk, maar een fossiel heeft ook zijn plezier.
Midden console is heel plastiekerig, verder is de wagen mooi afgewerkt.
De balk in de stoel kon ik voelen met m'n handen. Maar tijdens het rijden 45min geen last van gehad.
[ Voor 8% gewijzigd door Li1quid op 10-12-2021 12:48 ]
Ik laad standaard tot 90%. Meestal geeft hij na laden ook 90% aan, maar soms ook 82% of 96% of een andere waarde. Afgelopen weekend een keer tot 100% geladen, maar ook daarna heb ik al twee keer een verkeerde waarde gehad.fyr0 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:13:
[...]
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat in sommige gevallen de accu's weer gekalibreerd moeten worden sinds 1.7. Het kan zijn dat dat bij jou ook het geval is.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ik ben toegelaten op de community groep op FBPeeJay schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:40:
[...]
Ik heb maar opnieuw een aanvraag gedaan, en naast het VIN nummer ook aangegeven dat het een leaseauto betreft, samen met het emailadres van mijn gekoppelde Polestar-account.

Exact dezelfde vragen en reacties als op de normale PS2 owner groepen zie ik

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Hier staat 1.8 inmiddels te installeren na een OTA download.
Vanmorgen Michelin Pilot Alpin 5 laten monteren als winterbanden. Eerste indruk is goed. Misschien ietsje luidruchtiger, maar ze lijken ook iets comfortabeler dan de zomerbanden.
Van het weekend eens een dijkje pakken en kijken hoe het met de grip en performance is.
Van het weekend eens een dijkje pakken en kijken hoe het met de grip en performance is.
Ik zag idd dat jij degene was die het voorstelde.JTHZZ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:27:
[...]
Volgens mij leek het daar in het begin op maar uiteindelijk was de conclusie toch dat het een weergave-bug is. P1.8 OTA uitrol loopt al dus zal snel opgelost zijn
Hopen dat 1.8 het oplost inderdaad
Hier ook beschikbaar. Ik wacht nog even met installeren, kunnen jullie mooi bèta testen ha ha.ach-jee schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:09:
Kan je ook een download forceren of moet ik gewoon geduld hebben?ach-jee schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:09:

Tot nu toe heb ik twee keer het probleem gehad dat al het geluid (Muziek, knipperlichtgeluid etcetera) tijdens het rijden uitvalt. Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar zag het tot nu toe niet staan in de OP. Het valt overigens makkelijk op te lossen door het infotainmentsysteem opnieuw op te starten. Wel onhandig, gezien je hiervoor moet stoppen met rijden.
Meerdere berijders die dit probleem wel eens hebben gehad?
Anoniem: 1521590
Forceren kan door een stuk te gaan rijden ☺.WiMe65 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:15:
[...]
Kan je ook een download forceren of moet ik gewoon geduld hebben?
Ik rij 170 km per dag…. Geduld hebben dusAnoniem: 1521590 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:23:
[...]
Forceren kan door een stuk te gaan rijden ☺.
Ik rij gewoon door als het infotainment systeem gereset wordt. Paar keer onder het rijden gereset. Krijg jij een melding dat je moet stoppen?Huf_NL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
Tot nu toe heb ik twee keer het probleem gehad dat al het geluid (Muziek, knipperlichtgeluid etcetera) tijdens het rijden uitvalt. Kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, maar zag het tot nu toe niet staan in de OP. Het valt overigens makkelijk op te lossen door het infotainmentsysteem opnieuw op te starten. Wel onhandig, gezien je hiervoor moet stoppen met rijden.
Dit topic heb ik aardig bijgehouden denk ik. Ik heb echter niet langs zien komen of iemand met het PP de dempers al eens zachter heeft gezet en hoe dat beviel.
Vandaag weer even een stukje gereden met een PP P2 en ergens vind ik de dempers erg fijn omdat ze effectiever dempen dan de standaard monroe dempers. Aan de andere kant is de standaard setting aan de harde kant.
Ik overweeg om de ohlins dempers te combineren met de standaard veren, of wellicht met een verlagingsveer va Heico of eibach
Vandaag weer even een stukje gereden met een PP P2 en ergens vind ik de dempers erg fijn omdat ze effectiever dempen dan de standaard monroe dempers. Aan de andere kant is de standaard setting aan de harde kant.
Ik overweeg om de ohlins dempers te combineren met de standaard veren, of wellicht met een verlagingsveer va Heico of eibach
[ Voor 5% gewijzigd door De fiscalist op 10-12-2021 14:39 ]
Idem..2x ook in een jaar tijd gehad dat ik de home knop ingedrukt moest houden voor een infotainment reset, maar dat is met een minuutje meestal dan weer up. en je kan gewoon blijven rijden ondertussen, alle functies behalve geluid/entertainment/navigatie werken gewoon nog.Mr_Music schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:38:
[...]
Ik rij gewoon door als het infotainment systeem gereset wordt. Paar keer onder het rijden gereset. Krijg jij een melding dat je moet stoppen?
Anoniem: 1521590
Zie Anoniem: 1521590 in "Het grote Polestar 2 Topic"De fiscalist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:39:
Dit topic heb ik aardig bijgehouden denk ik. Ik heb echter niet langs zien komen of iemand met het PP de dempers al eens zachter heeft gezet en hoe dat beviel.
Bij de P8 is dat met 1.8 inderdaad opgelost.JTHZZ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:27:
[...]
Volgens mij leek het daar in het begin op maar uiteindelijk was de conclusie toch dat het een weergave-bug is. P1.8 OTA uitrol loopt al dus zal snel opgelost zijn
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Nee, maar doordat alle schermen/elektronica uitvallen bij een herstart van het infotainmentsysteem kreeg ik het idee dat dit niet kon tijdens het rijden. Goed om te weten dat je hiermee door kunt rijdenMr_Music schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:38:
[...]
Ik rij gewoon door als het infotainment systeem gereset wordt. Paar keer onder het rijden gereset. Krijg jij een melding dat je moet stoppen?
Hebben wij gedaan, rijden nu op iets van 14 voor en 15 achter. Dat is wel een stukje zachter waarbij de body roll nog netjes blijft. Ze hadden ze eerst op 18/20 gezet, maar daarbij vond ik de roll te veel worden.De fiscalist schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:39:
Verlagingsveren worden waarschijnlijk wel stugger. Zeker als je bumpstops niet worden aangepast. Bij verlagen staat de auto bijna al standaard op de bumpstops. Madeno racing past de bumpstops aan bij verlaging, maar is behoorlijk prijzig. Ik heb de dempers al wel eens goed bekeken en de bumpstops zijn standaard ook erg groot/lang. Verlagen en aanpassen bumpstops lijkt dan ook wel de beste optie.
Hebben wel meer mensen last van. Blijkt een probleem te zijn met het infotainment systeem. Vandaag ben ik langs gegaan bij de dealer om het op te lossen met een update naar 1.8 maar ik lees dat het bij de meeste pas verdwijnt wanneer het infotainment systeem vervangen wordt. Zeker even melden bij support dus!Huf_NL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
Ik kom net aan bij schoonouders. Update beschikbaar: ach, fuck it, gewoon doen

Dan zit je in ieder geval 1,5 uur vast aan je schoonouderskramon schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:18:
Ik kom net aan bij schoonouders. Update beschikbaar: ach, fuck it, gewoon doen
Gelukkig wel zeg, zou best wel een issue zijn dat als het infotainment systeem crasht, dat de auto niet meer kan rijden hahahHuf_NL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:09:
[...]
Nee, maar doordat alle schermen/elektronica uitvallen bij een herstart van het infotainmentsysteem kreeg ik het idee dat dit niet kon tijdens het rijden. Goed om te weten dat je hiermee door kunt rijden
Jawel, maar je kan wél sneller 't hazepad nemen..Mr_Music schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:20:
[...]
Dan zit je in ieder geval 1,5 uur vast aan je schoonouders
(of bedoelde je 1.8?)
[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 10-12-2021 17:22 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
1.8Hansieo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:21:
[...]
Jawel, maar je kan wél sneller 't hazepad nemen..
(of bedoelde je 1.8?)
Installing 
Edit 20h00; Inmiddels gelukt.
Edit 20h00; Inmiddels gelukt.
[ Voor 54% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-12-2021 19:57 ]
www.google.nl
Thnxpetervanstuiven schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:13:
[...]
Hebben wij gedaan, rijden nu op iets van 14 voor en 15 achter. Dat is wel een stukje zachter waarbij de body roll nog netjes blijft. Ze hadden ze eerst op 18/20 gezet, maar daarbij vond ik de roll te veel worden.
Verlagingsveren worden waarschijnlijk wel stugger. Zeker als je bumpstops niet worden aangepast. Bij verlagen staat de auto bijna al standaard op de bumpstops. Madeno racing past de bumpstops aan bij verlaging, maar is behoorlijk prijzig. Ik heb de dempers al wel eens goed bekeken en de bumpstops zijn standaard ook erg groot/lang. Verlagen en aanpassen bumpstops lijkt dan ook wel de beste optie.
Neig nu het meest naar de standaard veren met de ohlins dempers…. Laag is wel mooier maar het moet vooral fijn rijden;)
Laag is wel mooi maar dit bevalt me ook prima qua looks. En vooral qua gebruik. Met sport of verlaagde onderstellen was het toch altijd oppassen bij stijle drempels of hellingen. Nu gaat dat probleemloos.
Hier ook succesvolle update naar 1.8.
DK kreeg ik zelfs weer aan de praat.
De app heeft wel moeilijkheden sinds de update ( time-outs)
DK kreeg ik zelfs weer aan de praat.
De app heeft wel moeilijkheden sinds de update ( time-outs)
1.8 geinstalleerd, minder dan een uurtje bezig.
Hier staat hij ook klaar. Installeer hem morgen denk even. Auto is nu aardig leeg en staat aan de paal.
1.8 staat er hier nu ook op. Grootlicht assistent lijkt beter te werken.
Heb wel een andere vage bug: openen en afsluiten met vingers op deurgrepen werkt niet meer, dan is het lastig openen na de update. Openen lukte door ramen te laten zakken met afstandsbediening en dan deur handmatig met hendel openen. Achterklep reageerde wel op voet, maar om zo binnen te klimmen....
Net al systeem reset gegeven, maar helpt niet. Ook gaan de deuren niet meer automatisch op slot als je gaat rijden (in het infotainment systeem staat alles wel goed).
Auto staat nu open op oprit.
-edit: zie dat je met de fysieke sleutel uit de afstandbediening de deuren handmatig kan sluiten. Morgen in daglicht maar eens checken als het nog steeds niet werkt.
Heb wel een andere vage bug: openen en afsluiten met vingers op deurgrepen werkt niet meer, dan is het lastig openen na de update. Openen lukte door ramen te laten zakken met afstandsbediening en dan deur handmatig met hendel openen. Achterklep reageerde wel op voet, maar om zo binnen te klimmen....
Net al systeem reset gegeven, maar helpt niet. Ook gaan de deuren niet meer automatisch op slot als je gaat rijden (in het infotainment systeem staat alles wel goed).
-edit: zie dat je met de fysieke sleutel uit de afstandbediening de deuren handmatig kan sluiten. Morgen in daglicht maar eens checken als het nog steeds niet werkt.
[ Voor 16% gewijzigd door nordic_blue op 10-12-2021 22:17 ]
Ook succesvol naar P1.8 gegaan vanmiddag. Toch mooi om te zien dat polestar nu een steady pace heeft voor wat betreft updates.
Nog niet mee gereden. Maar het viel me op dat de DK direct reageerde, en veel beter reageert. Waar er voorheen bij mij soms een vertraging van pak en beet 3-5 seconden inzat loopt het nu als een tierelier (net zo snel als de reguliere sleutel).
Kijken of het zo blijft 👍
Nog niet mee gereden. Maar het viel me op dat de DK direct reageerde, en veel beter reageert. Waar er voorheen bij mij soms een vertraging van pak en beet 3-5 seconden inzat loopt het nu als een tierelier (net zo snel als de reguliere sleutel).
Kijken of het zo blijft 👍
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Toevallig vandaag voor het eerst een lange rit zonder sleutel gereden. Vond het wel spannend, maar hij deed het dikke prima!
Wel vergeten om m’n portemonnee mee te nemen
Ritueeltje verbroken
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Je kunt de deuren toch ook sluiten met de afstandsbediening zelf of via de app?nordic_blue schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:25:
1.8 staat er hier nu ook op. Grootlicht assistent lijkt beter te werken.
Morgen staan er weer de nodige km's op de planning dus kan dan even goed kijken wat 1.8 zoal gebracht heeft
www.google.nl
Ergens tof dat PaaK maar persoonlijk zie ik zelf het nut niet van het nemen van het risico ten opzichte van het meenemen van een fysieke sleutel/fob in een jas of tas. Ben wel van de #yolo, maar er zijn grenzenKtenolix schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:14:
Toevallig vandaag voor het eerst een lange rit zonder sleutel gereden. Vond het wel spannend, maar hij deed het dikke prima!Wel vergeten om m’n portemonnee mee te nemen
Ritueeltje verbroken
www.google.nl
Na de update naar 1.8 is het Polestar2 kanaal weer werkend bij mij. Ik ben benieuwd of hij het nu blijft doen.GuiltyNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:58:
Als die key niet werkt moet je eens op je telefoon kijken of het Bluetooth kanaal Polestar2 actief is (dus niet Polestar PS2, dat is het kanaal voor bellen enzovoort).
Polestar2 Bluetooth kanaal wordt dus door de DK gebruikt, maar crasht dus bij sommige auto's frequent. Als je dat kanaal niet kunt vinden als je op je telefoon scant naar Bluetooth devices, dan is het kanaal waarschijnlijk in jouw auto onderuit gegaan en dan werkt de DK dus niet.
Update zelf verliep soepel, geen problemen ondervonden. Deuren gingen ook gewoon open.
Dit heb ik na elke update en dan knalt hij er naar een paar dagen weer uit.GuiltyNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:23:
[...]
Na de update naar 1.8 is het Polestar2 kanaal weer werkend bij mij. Ik ben benieuwd of hij het nu blijft doen.
Update zelf verliep soepel, geen problemen ondervonden. Deuren gingen ook gewoon open.
Overigens ik had de hele dag geen update klaar staan. Toen ik het infotainment een reset had gegeven kwam de update gelijk door. Heb overigen geen enkele meter gereden. Wie weet toeval of wie weet polled de auto een keertje extra na een reset?
Ik twijfel ook zeer of ik het blijf gebruiken. Het was nu meer een leuke gimmick om uit te proberen, maar het voelt nog onwennig. Ik denk dat ik uiteindelijk liever de sleutel meeneem. Waar ik het dan wel handig voor vind, is wanneer ik even snel iets uit de auto moet halen. Telefoon heb ik altijd wel op zak en dat is nu dan genoeg.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:01:
[...]
Ergens tof dat PaaK maar persoonlijk zie ik zelf het nut niet van het nemen van het risico ten opzichte van het meenemen van een fysieke sleutel/fob in een jas of tas. Ben wel van de #yolo, maar er zijn grenzen
Of wanneer mijn vrouw (als ze ooit mag van mij) de auto meeneemt en nadien de sleutels ergens in Wonderland neerlegt (lees: onvindbaar), dan kan ik alsnog met de auto weg. Alhoewel, waarschijnlijk krijgt ze dan de fob mee die aan haar profiel gekoppeld zal zijn.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
De 2 sleutels en de key tag werkten alle drie niet om te openen. Kreeg wel de ramen omlaag door lang te drukken. Daarna in de auto nog lopen rommelen door sleutel die ik normaal in mijn zak heb aan mijn profiel te koppelen, via het neerleggen in de bekerhouder onder de armsteun. Dat lukte wel, maar afsluiten nog steeds niet.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:59:
[...]
Je kunt de deuren toch ook sluiten met de afstandsbediening zelf of via de app?
Morgen staan er weer de nodige km's op de planning dus kan dan even goed kijken wat 1.8 zoal gebracht heeft. Installatie was ruimschoots binnen de geschatte 90m klaar.
DK werkte ook niet in de app, maar werd net wakker en nu kan ik wel vanuit bed de auto afsluiten. Hopelijk werkt de rest ook weer vanzelf.
Enige wat ik me kan bedenken dat de update nog niet helemaal klaar was, maar heb toch bijna 2 uur gewacht. Buitenspiegels stonden ook ineens anders, maar dat hebben veel mensen na installatie 1.8 las ik op Facebook.
-edit: openen en sluiten werkt weer zoals gebruikelijk.
Bij mij ook, ik ben benieuwd of het nu verholpen is.Mr_Music schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:54:
[...]
Dit heb ik na elke update en dan knalt hij er naar een paar dagen weer uit.
1.8 net aangezet. Hoe kan je tussentijds zien of hij al klaar is? Vorige updated zette ik hem gewoon aan en ging 2 uur later eens kijken.
Ik kreeg een echo over de speakers bij het bellen, alle schermen op zwart, 2 x viel DAB + weg en zoals eerder gemeld lijken de parkeersensoren zeeer ongevoelig geworden. Soms piept er helemaal niets, soms op het allerlaatste moment!!Huf_NL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:16:
Hier ook update naar P1.8, digital key kon ik daarna meteen koppelen. Heb de keyfob in aluminium folie gewikkeld, zodat het signaal geblokkeerd wordt, nu kan ik proberen hoe goed de DK werkt, en mocht die haperen hoef ik de folie er maar af te halen. Grootlichtassistent en pilot assist werken veel beter nu.
App reageerde vanochtend ook veel sneller, kon de klimaatbeheersing vanochtend meteen aanzetten, reageerde na 0,5 sec al toen werd ie oranje.
Melding “klaar om te rijden” nog niet gezien.. alle lichten sprongen vanochtend meteen op groen.
Al met al voegt deze update naar het lijkt weinig functionaliteit toe maar pakt het vooral bugs aan en voegt hard benodigde stabiliteit toe.
App reageerde vanochtend ook veel sneller, kon de klimaatbeheersing vanochtend meteen aanzetten, reageerde na 0,5 sec al toen werd ie oranje.
Melding “klaar om te rijden” nog niet gezien.. alle lichten sprongen vanochtend meteen op groen.
Al met al voegt deze update naar het lijkt weinig functionaliteit toe maar pakt het vooral bugs aan en voegt hard benodigde stabiliteit toe.
Polestar 2 launch edition - Apr. '21
En vanaf die versie, ergens in feb / mrt ging het “gaspedaal” ook trager werken, werd de acceleratie minder “om stroom te sparen”. De auto trok minder snel op dan alle 6 maanden ervoor! 😡 Gelukkig kun je dat nu voor 1000 euro weer laten repareren…!!!PvS_68 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:06:
[...]
Initieel was het advies 80%. Daarna is het 90% geworden en hebben ze de buffer (restlading bij bereiken 0%) verkleind zodat de range groter werd.
En niet onbelangrijk:
"Updates in softwareversie P1.4 (P2116.5)
Preconditioning van accu: Verbeterde voorverwarming van accu bij opladen AC om de algemene effectiviteit en het hergebruik van remvermogen te verbeteren als laadlimiet 90-100% geselecteerd is."
Het 'grappige' is hier dat je niet tussen 90% en 100% kunt laden. Het is 90% of 100%. Als dit dus correct is opgeschreven betekent dit dat bij zowel 90% als ook 100% wordt voorverwarmd.
Dan laad ik dus 's-nachts tot 80% als ik de volgende ochtend niet weg hoef, want dan ben je gewoon energie aan het verbranden.
Naar míjn gevoel is de auto mét deze update nog niet zo "speedy" is als in het begin.Mickvanderveen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:20:
[...]
En vanaf die versie, ergens in feb / mrt ging het “gaspedaal” ook trager werken, werd de acceleratie minder “om stroom te sparen”. De auto trok minder snel op dan alle 6 maanden ervoor! 😡 Gelukkig kun je dat nu voor 1000 euro weer laten repareren…!!!
Wellicht ben ik al teveel aan de auto gewend.
Wél jammer dat het beginstuk van het pedaal lastiger te doseren is (zoals iemand eerder vroeg).
Ja, die prijzen worden er niet leuker op. Ionity staat bij mij in de app nu ook op € 0,89 terwijl ik mijn Polestar kaart erin heb staan. Was eerder het actietarief van € 0,35. Meer mensen daar last van?Mickvanderveen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:34:
Hebben jullie de nieuwe tarieven via PlugSurfing al gezien? Dit is toch verschrikkelijk! Het wordt bijna duurder dan op benzine rijden!![Afbeelding]
Sinds Plugsurfing hun nieuwe app hebben gelanceerd zie ik van alles mis gaan: filters die niet werken en inderdaad ook een tijdje het hoge tarief. Dat is toen opgelost en nu zie ik wel weer 0,35€ zoals het hoort. Neem aan dat je de pas die je hebt gekregen van Polestar hebt gekoppeld. Want dan zou ik de klantenservice benaderen zodat je niet straks toch het hoge tarief moet afrekenen.gerrit105 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:57:
[...]
Ja, die prijzen worden er niet leuker op. Ionity staat bij mij in de app nu ook op € 0,89 terwijl ik mijn Polestar kaart erin heb staan. Was eerder het actietarief van € 0,35. Meer mensen daar last van?
/f/image/K6EY8W4tU80D1L2aIk3sgNSS.png?f=fotoalbum_large)
Thanks, die problemen had ik inderdaad gezien hier. Goed om te weten dat het tarief bij jou wel goed is. Pas is gekoppeld. Ik heb nog geen creditcard geactiveerd dus misschien zit daar ook nog iets in. Ik rijd zelf lease dus maak me in principe niet druk over de prijzen. Maar in januari wintersport gepland dus dan is dat gereduceerde Ionity tarief wel gunstig.JTHZZ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:21:
[...]
Sinds Plugsurfing hun nieuwe app hebben gelanceerd zie ik van alles mis gaan: filters die niet werken en inderdaad ook een tijdje het hoge tarief. Dat is toen opgelost en nu zie ik wel weer 0,35€ zoals het hoort. Neem aan dat je de pas die je hebt gekregen van Polestar hebt gekoppeld. Want dan zou ik de klantenservice benaderen zodat je niet straks toch het hoge tarief moet afrekenen.[Afbeelding]
Ik heb inderdaad wel een creditcard gekoppeld. Gewetensvraag: ga ik met mijn Polestar pas laden en declareer ik het bij de LM (0,35€/kWh) of gebruik ik de pas van de lease (0,89€/kWh) ?gerrit105 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:24:
[...]
Thanks, die problemen had ik inderdaad gezien hier. Goed om te weten dat het tarief bij jou wel goed is. Pas is gekoppeld. Ik heb nog geen creditcard geactiveerd dus misschien zit daar ook nog iets in. Ik rijd zelf lease dus maak me in principe niet druk over de prijzen. Maar in januari wintersport gepland dus dan is dat gereduceerde Ionity tarief wel gunstig.
Gewetensvraag? Laden met de laadpas betekent dat je de LM spekt ten koste van je werkgever, met de Polestar niet. Ik denk dat je het je werkgever meer gunt / dat je je werkgever sympathieker vindt dan de LM (anders had je wel bij de LM gewerktJTHZZ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:26:
[...]
Ik heb inderdaad wel een creditcard gekoppeld. Gewetensvraag: ga ik met mijn Polestar pas laden en declareer ik het bij de LM (0,35€/kWh) of gebruik ik de pas van de lease (0,89€/kWh) ?
Lijkt mij zo klaar als een klontje toch?
als de gewetensvraag gaat over dat het voor jou lastiger is omdat je dan periodiek moet declareren, en het gaat om jouw gemak vs de besparing voor je werkgever, dan zou ik het gewoon bij je werkgever voorleggen, misschien doet hij iets sympathieks terug
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik heb ook 0,35 tarief in de nieuwe Plugsurfing app. CC opnieuw moeten koppelen. Mijn 2 eigen druppels en de polestar pas stonden er nog in.
Het snellaad-filter zorgt ervoor dat je de snellaadpalen in Nederland niet meer ziet
Overigens toch de DK maar weer aangezet. Kijken of t met batterij gebruik nu wat beter gaat. Heb ook een nieuwe telefoon, mogelijk dat dit ook nog een positieve uitwerking heeft.
Het snellaad-filter zorgt ervoor dat je de snellaadpalen in Nederland niet meer ziet

Overigens toch de DK maar weer aangezet. Kijken of t met batterij gebruik nu wat beter gaat. Heb ook een nieuwe telefoon, mogelijk dat dit ook nog een positieve uitwerking heeft.
Overigens een korte "phantom drain"/ "idle drain" update.
Ivm een operatie aan mn pols mag ik niet autorijden met gips (althans, het mag wel, maar als je een ongeluk als resultaat van het gips, dan mag ik zelf dokken). De wagen staat dus al sinds half november stil. Ik had gekeken wat het % op dat moment was, maar heb dat niet opgeschreven, stom natuurlijk. Ik meende dat dat 46% was. Twee weken terug heb ik het nog eens bekeken en wél opgeschreven/onthouden Toen zat ik op 43%. Vandaag staat er 42%. Dus het lijkt er op dat er 1% per 2 weken 'wegloopt'. In die tijd ben ik 1x in de auto geweest en denk dat ik gemiddeld 2x per week de accustatus heb gecheckt. Gips gaat er pas eind vd maand af, en de auto gaat dikke kans in de tussentijd niet rijden. I'll keep you posted!
Ik ben ook benieuwd of ik dan bij het voor het eerst starten de download aangeboden krijg én of hij inderdaad (nog) niet gedownload is (of dat stiekem toch al heeft gedaan).
Ivm een operatie aan mn pols mag ik niet autorijden met gips (althans, het mag wel, maar als je een ongeluk als resultaat van het gips, dan mag ik zelf dokken). De wagen staat dus al sinds half november stil. Ik had gekeken wat het % op dat moment was, maar heb dat niet opgeschreven, stom natuurlijk. Ik meende dat dat 46% was. Twee weken terug heb ik het nog eens bekeken en wél opgeschreven/onthouden Toen zat ik op 43%. Vandaag staat er 42%. Dus het lijkt er op dat er 1% per 2 weken 'wegloopt'. In die tijd ben ik 1x in de auto geweest en denk dat ik gemiddeld 2x per week de accustatus heb gecheckt. Gips gaat er pas eind vd maand af, en de auto gaat dikke kans in de tussentijd niet rijden. I'll keep you posted!
Ik ben ook benieuwd of ik dan bij het voor het eerst starten de download aangeboden krijg én of hij inderdaad (nog) niet gedownload is (of dat stiekem toch al heeft gedaan).
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Gaat niet echt om geweten denk ik. Als de kosten voor jezelf zijn is het lagere tarief altijd gunstiger. Ook al kan je het in mindering laten brengen op de bijtelling. Voor de werkgever maakt het niet uit. Die belast het toch door.MaxxMark schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:36:
[...]
Gewetensvraag? Laden met de laadpas betekent dat je de LM spekt ten koste van je werkgever, met de Polestar niet. Ik denk dat je het je werkgever meer gunt / dat je je werkgever sympathieker vindt dan de LM (anders had je wel bij de LM gewerkt).
Lijkt mij zo klaar als een klontje toch?
als de gewetensvraag gaat over dat het voor jou lastiger is omdat je dan periodiek moet declareren, en het gaat om jouw gemak vs de besparing voor je werkgever, dan zou ik het gewoon bij je werkgever voorleggen, misschien doet hij iets sympathieks terug
Gaat mij dan dus om de situatie dat je zelf moet betalen (bijvoorbeeld buitenland). In de andere gevallen gebruik ik gewoon de leasepas. Iedere keer Ionity opzoeken in Nederland is me nog wat te omslachtig.
Dan is het ook geen gewetensvraag meer, maar een praktische vraag
Als ik op de snelweg rij en ik moet laden, en de dichtstbijzijnde is geen ionity of shell recharge, dan is dat maar zo. Maar sta ik bij een ionity en is het laden met de Plugsurfing pas goedkoper dan de leasepas, en ik heb beiden bij me, dan denk ik dat ik toch gewoon de plugsurfing pas zou pakken. Zo'n declaratie is zo gepiept natuurlijk.
Ik ben het met je eens maar ik denk serieus dat leaserijders toch meestal voor het gemak gaan.. en dus Ionity spekken op kosten van hun werkgever. Nou ja, als Ionity meer kan investeren in hun netwerk profiteren we daar allemaal vanMaxxMark schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:47:
Dan is het ook geen gewetensvraag meer, maar een praktische vraagAls ik op de snelweg rij en ik moet laden, en de dichtstbijzijnde is geen ionity of shell recharge, dan is dat maar zo. Maar sta ik bij een ionity en is het laden met de Plugsurfing pas goedkoper dan de leasepas, en ik heb beiden bij me, dan denk ik dat ik toch gewoon de plugsurfing pas zou pakken. Zo'n declaratie is zo gepiept natuurlijk.
Wat handiger zou zijn is als het lagere tarief aan de VIN of het MAC adres gekoppeld zou zijn. Bij Fastned wordt de auto ook herkend en kun je plug and charge doen. Als Ionity dat ook zou kunnen, zou je ook meteen het juiste tarief kunnen krijgen.
In mijn buurt staat alles nog op 0.35 of 0.39.Mickvanderveen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:34:
Hebben jullie de nieuwe tarieven via PlugSurfing al gezien? Dit is toch verschrikkelijk! Het wordt bijna duurder dan op benzine rijden!![Afbeelding]
Aangezien de kosten voor de werkgever zijn verdiep ik mij ook totaal niet in wat de laadkosten zijn eerlijk gezegd. Ik doe gewoon wat het meest praktisch is.JTHZZ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:02:
[...]
Ik ben het met je eens maar ik denk serieus dat leaserijders toch meestal voor het gemak gaan.. en dus Ionity spekken op kosten van hun werkgever. Nou ja, als Ionity meer kan investeren in hun netwerk profiteren we daar allemaal van![]()
Wat handiger zou zijn is als het lagere tarief aan de VIN of het MAC adres gekoppeld zou zijn. Bij Fastned wordt de auto ook herkend en kun je plug and charge doen. Als Ionity dat ook zou kunnen, zou je ook meteen het juiste tarief kunnen krijgen.
Maar dat was hetzelfde met tanken, dat deed ik ook vaak langs de snelweg en de 98 premium variant omdat dat het beste uitkwam.
Het is als werkgever ook lastiger te reguleren denk. Er zijn natuurlijk zat werkgevers waarbij je geen premium en niet langs snelweg mag tanken. Maar hoe willen ze iets vergelijkbaars met snelladen doen?
Als ik zakelijk bij een Ionity lader sta wil ik nog wel overwegen om met de Plugsurfing pas te betalen en te declareren. Maar verder ga ik voor gemak. Ik ga niet omrijden omdat er elders een Ionity lader is.JTHZZ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:02:
[...]
Ik ben het met je eens maar ik denk serieus dat leaserijders toch meestal voor het gemak gaan.. en dus Ionity spekken op kosten van hun werkgever. Nou ja, als Ionity meer kan investeren in hun netwerk profiteren we daar allemaal van![]()
@MaxxMark En als het om bijvoorbeeld een lange privé route naar wintersport Oostenrijk gaat, dan sluit gemak lage kosten niet uit. Dat is prima te plannen met alleen Ionity laders.
Als ik een pas zou hebben dan zou ik die sowieso voor het buitenland bewaren want wij krijgen brandstof in het buitenland niet vergoed helaas.
Na de 1.8 update was mijn Polestar account wéér verdwenen uit de auto.
Is niet echt kwestie van 'bewaren' want als leaserijder heb je geen tegoed maar krijg je alleen de pas.VidaR-9 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:10:
Als ik een pas zou hebben dan zou ik die sowieso voor het buitenland bewaren want wij krijgen brandstof in het buitenland niet vergoed helaas.
Bij mij dan weer niet. Maar bij mij waren opeens de zijspiegels te veel naar binnen afgesteld na de update. Ook waren de zijspiegel settings uit het geheugen verdwenen. Geen probleem verder maar wel apart.GuiltyNL schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:39:
Na de 1.8 update was mijn Polestar account wéér verdwenen uit de auto.
Hier zonder problemen geïnstalleerd. Het duurde iets langer dan normaal om LTE te krijgen, halve minuut ofzo, maar Reset was niet nodig. PS account stond nog gewoon ingesteld en ook de deuren gingen normaal open. Zijn er nou echt nog geen nieuwe blijvende bugs ontdekt??Mr_Music schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:57:
[...]
Bij mij dan weer niet. Maar bij mij waren opeens de zijspiegels te veel naar binnen afgesteld na de update. Ook waren de zijspiegel settings uit het geheugen verdwenen. Geen probleem verder maar wel apart.
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 11-12-2021 17:18 ]
Bij mij deed de app het meer dan prima voor 1.8, telkens binnen paar seconden status en klimaat instellen, maar deed DK niks (bleef not connected staan in app). Nu doet DK het perfect al de hele dag (toch ff paar keer checken met hond uit laten) maar werkt de app niet zo lekker... Ach, het is grappig maar geen core functionality, meer dan tevreden met de autoJTHZZ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:18:
[...]
Hier zonder problemen geïnstalleerd. Het duurde iets langer dan normaal om LTE te krijgen, halve minuut ofzo, maar Reset was niet nodig. PS account stond nog gewoon ingesteld en ook de deuren gingen normaal open. Zijn er nou echt nog geen nieuwe blijvende bugs ontdekt??
Edit: ook bij mij bleven de spiegels ingeklapt idd. Kleine moeite maar wel slordig
[ Voor 5% gewijzigd door Loen op 11-12-2021 18:15 ]
Ja dat had ik ook. Typisch wel.Mr_Music schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:57:
[...]
Bij mij dan weer niet. Maar bij mij waren opeens de zijspiegels te veel naar binnen afgesteld na de update. Ook waren de zijspiegel settings uit het geheugen verdwenen. Geen probleem verder maar wel apart.
Spiegels had ik idd ook. Kwam ik bij mijn tweede rit pas achter

Hier ook 1.8 sinds gister. Net even gekeken naar de belasting tijdens het laden van de auto.
Het dashboard zegt dat alle drie de fase actief zijn (3~ bij de laadstatus) maar als ik de P1 poort data bekijk op de meter is een van de fase helemaal niet belast en gaat het laden met zo'n 7,5kW ipv 11.
Ik heb het wel vaker voorbij zien komen maar of dit nou aan de lader, de auto, een bug (of misschien is dit een feature??) of iets anders ligt... geen idee...
Heb de sessie nog even onderbroken en een reset gedaan in de auto maar dat maakte geen verschil.
Het dashboard zegt dat alle drie de fase actief zijn (3~ bij de laadstatus) maar als ik de P1 poort data bekijk op de meter is een van de fase helemaal niet belast en gaat het laden met zo'n 7,5kW ipv 11.
Ik heb het wel vaker voorbij zien komen maar of dit nou aan de lader, de auto, een bug (of misschien is dit een feature??) of iets anders ligt... geen idee...
Heb de sessie nog even onderbroken en een reset gedaan in de auto maar dat maakte geen verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door harrewarre op 11-12-2021 19:13 ]
Same here; 3e ritkramon schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:50:

Spiegels hier ook meer naar binnen. Maar niet helemaal ingeklapt, want na indrukken links rechts gelijktijdig gingen ze nog verder naar binnen.
Polestar account nog gewoon ingelogd. Nu de komende tijd maar eens kijken wat er veranderd is.
Polestar account nog gewoon ingelogd. Nu de komende tijd maar eens kijken wat er veranderd is.
Had ik ook, allebei mijn spiegels opnieuw afgesteld..kramon schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:50:
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.