Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:57
Maar op bouw kwaliteit, look and feel en interieur beleving is de Polestar superieur…
Polestar is meer een auto in klassieke zin, tesla meer een rijdende gimmick

Met de power upgrade is het snelheidsverschil niet ze groot meer…

Bovendien kun je in NL steeds minder vaak de acceleratie echt gebruiken.

Dat was een van de redenen om de Alpina weg te doen. 1900 kg, 500pk en achterwielaandrijving…;) die auto heeft ruimte nodig ;) (en dat is er helaas te weinig in de randstad)

P2 is dan makkelijker, je hoeft hem niet eerst 20 min warm te rijden, direct beschikbaar koppel en 4wd

[ Voor 6% gewijzigd door De fiscalist op 07-12-2021 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:41:
Post ietsje aangepast nu! Ik heb na een langere rit gewoon beurse bilbotten (bestaan die?)
Yep , herkenbaar.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Zou beide auto’s gaan rijden. Als het past in budget zeker even de performance versie van Tesla boeken.

Mustang komt qua performance dacht ik niet in de buurt van beide dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
Dat merk je snel genoeg als je gaat rijden….

Kofferbak van de Polestar is ook niet al te groot…

Achterbank tesla staat te laag en onder een gekke hoek, hele interieur doet mij aan een taxi denken..erg utilitair. qua rijden wel weer ok, performance zelfs leuk. Het design kan mij niet bekoren, maar als elektrische auto is het wel een mooi concept.

Van de mods mogen we echter geen Polestar vs tesla topic van maken.

Mustang leek mij ook wel gaaf, maar die was niet leverbaar in 2020.

Mijn schoonouders hebben een ionic 5 en die is ook wel echt het overwegen waard. Meer een rijdende salon maar zeker erg prettig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:56
0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:24:
Ik wil later deze maand wellicht ook een Polestar bestellen.
Alleen na het lezen van alle problemen in dit topic begin ik toch wel te twijfelen.
Zijn jullie verder wel tevreden? :X of met de wetenschap van nu had je voor wat anders gegaan?
Had ik ook na hier mee te lezen. Maar geen seconde spijt gehad van mijn bestelling. Ik lees hier ook veel over de slechte service maar bij mij is die ook perfect. Men heeft me zelfs nog opgebeld om te horen of alles naar wens was bv. Misschien is er een verschil tussen België en Nederland? 🤷🏻‍♂️
Mijn ‘issues’ zijn dat de digital key nog niet werkt en de draadloze lader doet het ook niet bij mijn iPhone. (Nu hout vasthouden 😅)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Hansieo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:03:
[...]

Mijne ook, maar ik merk niks van die balk en mijn langste rit tot nu toe was 3,5 uur heen en na een paar uur 3,5 uur terug. Ik zal eens proberen of ik 'm uberhaupt kan vinden.. :?

Ik heb de nappa /geventileerde stoelen... zou dát het verschil zijn??

(note: 1.91 mtr en 80kg, en stoelzitting helemaal uitgeschoven voor zo goed mogelijke ondersteuning)
Ik heb ook nappa, ben 1,86m en 93kg. Ik heb wel last van de balk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:24:
Ik wil later deze maand wellicht ook een Polestar bestellen.
Alleen na het lezen van alle problemen in dit topic begin ik toch wel te twijfelen.
Zijn jullie verder wel tevreden? :X of met de wetenschap van nu had je voor wat anders gegaan?
Ik zou toch even verder kijken en vooral langere proefritten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:43
Ik zou kijken of je een langere proefrit kan maken, van een uurtje of 2-3 ofzo. We zitten hier niet allemaal met beurse billen, zijn er voor mijn gevoel een stuk of 5-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:38:
[...]

Het is voor mij de polestar, ford mustang of de tesla :)
Deze maand het besluit maar eens nemen. Ook ik kom van een sportieve BMW af.
Vind het alleen jammer dat de Tesla qua performance een stuk sneller is dan de Polestar.
Dan zou ik al snel naar een dual motor moeten gaan. Keuzes :o
Ik ben ook gevoelig voor gimmicks en een mooie interface. Dan ligt polestar helaas ver achter t.o.v Tesla
Ik kwam van een F31 330i. Tesla was geen optie want vind ik echt niet mooi. Daarnaast hou ik niet van die open interieurs die veel EV’s hebben, zo ook de Model 3. In de Polestar zit je lekker ingebouwd, net als bij BMW.

Qua performance zijn er ook weinig/geen andere opties in deze klasse (als je Tesla dus niet wilt).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

De fiscalist schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:52:

Van de mods mogen we echter geen Polestar vs tesla topic van maken.
Ik lees de moderator notitie als zijnde dat er geen discussies tussen Tesla rijders en polestar rijders mag ontstaan (welles-niettus of flame-wars). Volgens mij mogen we prima de verschillen tussen beiden benoemen zodat de lezer ze zelf kan beoordelen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:19:
[...]

Dus om en nabij de 175-200km ?
Wij rijden regelmatig 166 km in deze configuratie en dan gaat de range van 90% naar ca 13% (correctie, tikfoutje, ik had per ongeluk 23 % getikt)

[ Voor 10% gewijzigd door _--[]--__ op 08-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
[...]

Vind het alleen jammer dat de Tesla qua performance een stuk sneller is dan de Polestar.
Ik ben ook gevoelig voor gimmicks en een mooie interface. Dan ligt polestar helaas ver achter t.o.v Tesla
En bmw i4 m50 geen optie?
Stond ook in mijn lijst, maar voor mij persoonlijk geen match voor de P2 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:18
Voor iedereen die twijfelt, gewoon lekker wachten tot deze badboy over paar maandjes beschikbaar komt.

Polestar P3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXh3LD1zSW1W_9A_dnU348AENKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x3V59ZELAS5LYhXkAl62A2K8.png?f=fotoalbum_large

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
VonDutch schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:03:
Voor iedereen die twijfelt, gewoon lekker wachten tot deze badboy over paar maandjes beschikbaar komt.

Polestar P3
[Afbeelding]
De eerste impressies van het design zijn anders niet echt mijn ding. Daarnaast teveel SUV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
VonDutch schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:03:

Polestar P3
[Afbeelding]
Paar maandjes zou zomaar eens iets meer dan paar maandjes kunnen worden. Daarnaast, internationale vanaf prijs 75k. Vraag is dan of je daarvoor een launch edition krijgt met opties of dat die er nog bovenop komen. Hele andere categorie dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
Voor wie nog 61,30 euro incl verzendkosten wil uitgeven tijdens de feestdagen; de miniatuur P2 is nu verkrijgbaar in de additional shop van Polestar:

https://additionals.poles...t/scale-model-polestar-2/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXJrJwr72M4wXQ1XxSolfDvCHos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZUtiLLo4oMvVrzSGjY5bJ25.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:30:
[...]

De eerste impressies van het design zijn anders niet echt mijn ding. Daarnaast teveel SUV.
MisteRMeesteR, is that you? :P

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AartJW schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:42:
Voor wie nog 61,30 euro incl verzendkosten wil uitgeven tijdens de feestdagen; de miniatuur P2 is nu verkrijgbaar in de additional shop van Polestar:

[Afbeelding]
FML, waarom nou enkel als PP editie :P Ik vind mijn eigen non-PP 20" velgen veul mooier :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 17-09 08:15
Voor de liefhebbers een film waarin een dual motor Model 3 het opneemt tegen een LRDM P2 performance (zonder power update).

YouTube: Tesla Model 3 VS Polestar 2: Shootout | Fifth Gear Recharged

Je ziet dat ondanks de ruim 300 KG meer en 67 PK minder dat de P2 zich kranig weert. Uiteindelijk is het slechts een verschil van 0,5 seconden.

Jammer dat de reviewer geen P2 met power upgrade in zijn bezit had. Was toch echt benieuwd geweest hoe dat zou zijn verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
[...]

Ik zou bij de Polestar 2 wel altijd voor de dual motor opteren. Ik vind dat voorwielaandrijving niet zo goed werkt. Heb heel wat last van wheelspin en vind de auto er ook niet echt zo speels door aanvoelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20

[Afbeelding]
Aan de prijs te zien schaal 1 op 1000 ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Gisteren eens geprobeerd om m’n laadsessie te plannen. Werkte prima. Alleen m’n laadpaal gaf zo nu en dan de melding dat de auto klaar was met laden :+ leek wel een keep-alive-ping ofzo.

Trouwens, als ik de app gekoppeld heb aan de auto (lees: ik kan info zien en dingen aanzetten in de auto), dan zou ik de tel toch als sleutel moeten kunnen gebruiken? Of mis ik nog een instelling ergens? Auto gaat niet open met alleen de telefoon :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Ktenolix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:07:
Gisteren eens geprobeerd om m’n laadsessie te plannen. Werkte prima. Alleen m’n laadpaal gaf zo nu en dan de melding dat de auto klaar was met laden :+ leek wel een keep-alive-ping ofzo.

Trouwens, als ik de app gekoppeld heb aan de auto (lees: ik kan info zien en dingen aanzetten in de auto), dan zou ik de tel toch als sleutel moeten kunnen gebruiken? Of mis ik nog een instelling ergens? Auto gaat niet open met alleen de telefoon :P
Het zijn 2 verschillende protocollen. Om de telefoon als sleutel te gebruiken moet je dit apart instellen (dit werkt (als het werkt) via Bluetooth en is niet afhankelijk van een internet verbinding.

Ik zeg als het werkt. Snel afkloppen maar ik rij ondertussen denk ik al 3 maanden rond zonder fysieke sleutel. Werkt grotendeels prima, een zelden keer moet ik de telefoon en app daadwerkelijk openen maar dit is op 1 hand te tellen. Heb nog geen taxi besteld :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Bij mij werkt de app wel maar ik krijg de Digital Key niet gekoppeld. Die blijft maar rondjes draaien op de app op de telefoon, zonder verdere meldingen of wat dan ook. Aan het eind krijg ik dan te zien dat het niet gelukt is. Dit is al een paar maanden zo, heeft in het begin wel goed gewerkt. Ook na een bezoek bij de dealer en het draaien van de nodige scripts op de auto, is het nog niet opgelost. Ik probeer het weer nadat versie 1.8 op de auto staat.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
PS2Driver schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:33:
Bij mij werkt de app wel maar ik krijg de Digital Key niet gekoppeld. Die blijft maar rondjes draaien op de app op de telefoon, zonder verdere meldingen of wat dan ook. Aan het eind krijg ik dan te zien dat het niet gelukt is. Dit is al een paar maanden zo, heeft in het begin wel goed gewerkt. Ook na een bezoek bij de dealer en het draaien van de nodige scripts op de auto, is het nog niet opgelost. Ik probeer het weer nadat versie 1.8 op de auto staat.
Hier exact hetzelfde probleem, specifiek door Polestar geadviseerde reset bij de dealer loste het probleem bij mij ook niet op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Als die key niet werkt moet je eens op je telefoon kijken of het Bluetooth kanaal Polestar2 actief is (dus niet Polestar PS2, dat is het kanaal voor bellen enzovoort).

Polestar2 Bluetooth kanaal wordt dus door de DK gebruikt, maar crasht dus bij sommige auto's frequent. Als je dat kanaal niet kunt vinden als je op je telefoon scant naar Bluetooth devices, dan is het kanaal waarschijnlijk in jouw auto onderuit gegaan en dan werkt de DK dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09 08:29
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van mijn PS2 en vrijwel alles uitgevogeld, maar loop regelmatig tegen het feit aan dat het juiste profiel niet wordt gekozen en daardoor de stoelen en spiegels niet correct worden ingesteld bij het instappen. In sommige gevallen zelfs mijn stoel instellingen die blijven staan, terwijl het andere profiel actief is. Het komt ook vaak voor dat het juiste profiel wel wordt gekozen, mijn stoel naar de juiste stand gaat, maar de spiegels blijven staan. Door de M1/2 knop in de deur te gebruiken herstel ik mijn spiegels, maar het zou zo moeten zijn dat deze instellingen onder mijn profiel blijven staan en automatisch worden teruggezet zodra mijn profiel weer wordt geselecteerd toch?

Mijn situatie is als volgt:

- We gebruiken samen dezelfde sleutelbos waar de fob aan zit.
- Beide digital key actief op onze telefoons met onze eigen polestar ID's.
- Beide een eigen profile in de auto
- Stoelen onder M1 en M2 geconfigureerd voor het geval er iets niet goed gaat worden deze gebruikt.

Doe ik iets verkeerd en ervaren jullie hetzelfde? Moeten we beide een aparte sleutel gaan gebruiken? (1 de fob en 1 de grote sleutel)

Ben benieuwd naar jullie reactie!

PS: Ik zal binnenkort een uitgebreide review schrijven over mijn eerste weken in de PS2. Ik vond het leuk om reviews van andere mensen te lezen en zal ook mijn ervaringen met jullie delen in dit Forum Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik heb nu de Digital Key werkend en kan de portieren open doen zonder sleutel. Echter, als ik de voetsensor van de achterklep gebruik, hoor ik een paar piepjes, maar blijft de klep dicht. Hebben anderen dat ook? Zou moeten kunnen volgens de Digital Key uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
barryNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:22:
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van mijn PS2 en vrijwel alles uitgevogeld, maar loop regelmatig tegen het feit aan dat het juiste profiel niet wordt gekozen en daardoor de stoelen en spiegels niet correct worden ingesteld bij het instappen.
[...]
- We gebruiken samen dezelfde sleutelbos waar de fob aan zit. [...]
Doe ik iets verkeerd en ervaren jullie hetzelfde? Moeten we beide een aparte sleutel gaan gebruiken? (1 de fob en 1 de grote sleutel)
[...]
Ik denk dat je inderdaad beiden een aparte sleutel moet gebruiken. Ik neem aan dat je nu geen profiel hebt gekoppeld aan de sleutel maar alleen aan de digital keys. Als je de sleutel bij je hebt zal deze meestal eerder worden herkend dan de digital key en werkt het automatisch wisselen van profiel waarschijnlijk niet. Tenzij je de digital key betrouwbaar aan het werk krijgt en je de sleutel thuis laat, dan zou de auto het profiel van de gebruikte digital key moeten selecteren.

Dat de spiegels soms niet goed meekomen heb ik ook (ik gebruik alleen de sleutels want de DK werkt bij mij helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
barryNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:22:
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van mijn PS2 en vrijwel alles uitgevogeld, maar loop regelmatig tegen het feit aan dat het juiste profiel niet wordt gekozen en daardoor de stoelen en spiegels niet correct worden ingesteld bij het instappen. In sommige gevallen zelfs mijn stoel instellingen die blijven staan, terwijl het andere profiel actief is. Het komt ook vaak voor dat het juiste profiel wel wordt gekozen, mijn stoel naar de juiste stand gaat, maar de spiegels blijven staan. Door de M1/2 knop in de deur te gebruiken herstel ik mijn spiegels, maar het zou zo moeten zijn dat deze instellingen onder mijn profiel blijven staan en automatisch worden teruggezet zodra mijn profiel weer wordt geselecteerd toch?

Mijn situatie is als volgt:

- We gebruiken samen dezelfde sleutelbos waar de fob aan zit.
- Beide digital key actief op onze telefoons met onze eigen polestar ID's.
- Beide een eigen profile in de auto
- Stoelen onder M1 en M2 geconfigureerd voor het geval er iets niet goed gaat worden deze gebruikt.

Ben benieuwd naar jullie reactie!

PS: Ik zal binnenkort een uitgebreide review schrijven over mijn eerste weken in de PS2. Ik vond het leuk om reviews van andere mensen te lezen en zal ook mijn ervaringen met jullie delen in dit Forum Topic.
Zou het zijn omdat je zowel je telefoon als Digital Key hebt met een bepaald profiel, maar dat de fob ook een profiel heeft? Dat het maar net is welke de auto het eerst detecteert welk profiel er geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
_--[]--__ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat je inderdaad beiden een aparte sleutel moet gebruiken. Ik neem aan dat je nu geen profiel hebt gekoppeld aan de sleutel maar alleen aan de digital keys. Als je de sleutel bij je hebt zal deze meestal eerder worden herkend dan de digital key en werkt het automatisch wisselen van profiel waarschijnlijk niet. Tenzij je de digital key betrouwbaar aan het werk krijgt en je de sleutel thuis laat, dan zou de auto het profiel van de gebruikte digital key moeten selecteren.

Dat de spiegels soms niet goed meekomen heb ik ook (ik gebruik alleen de sleutels want de DK werkt bij mij helemaal niet)
Ik ga het proberen met beide een aparte sleutel, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de fob aan mijn profiel hangt. Zou ik deze los kunnen koppelen en helemaal niet aan een profiel kunnen koppelen dan? Zo ja, ga ik dat ook proberen.

De DK werkt bij ons goed. Ik heb het meerdere keren voor kleine ritjes gebruikt zonder problemen.. maar door de vele problemen in dit forum durf ik niet zonder sleutel op pad :+
Ktenolix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:37:
[...]

Zou het zijn omdat je zowel je telefoon als Digital Key hebt met een bepaald profiel, maar dat de fob ook een profiel heeft? Dat het maar net is welke de auto het eerst detecteert welk profiel er geladen wordt?
Zou goed kunnen.. De fob is zeker eerder dan de DK.. ik ga puzzelen en kijken hoe ik het kan fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barryNL
Ktenolix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:35:
Ik heb nu de Digital Key werkend en kan de portieren open doen zonder sleutel. Echter, als ik de voetsensor van de achterklep gebruik, hoor ik een paar piepjes, maar blijft de klep dicht. Hebben anderen dat ook? Zou moeten kunnen volgens de Digital Key uitleg.
Die piepjes heb ik ook wel eens als ik met de gewone sleutel bij de achterklep sta. Zowel met openen als sluiten meegemaakt. Dit heeft volgens mij niets te maken met de DK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 08:12

[Afbeelding]
Ik vind het model wel vrij grof. Erg grote sticker op de deur en ook een erg grote "korrel" van de metallic lak.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
Ktenolix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb dit gecheckt, maar de fob hing niet onder een profiel. Dit betekent dat de digital key ervoor moet zorgen dat het juiste profiel wordt geselecteerd denk ik. Als dit niet lukt gaan we denk ik beide sleutels inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:33
barryNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:44:
[...]

Die piepjes heb ik ook wel eens als ik met de gewone sleutel bij de achterklep sta. Zowel met openen als sluiten meegemaakt. Dit heeft volgens mij niets te maken met de DK.
Ik interpreteer de P1.8 release notes dat ze dit met de update mogelijk hebben verbeterd. Maar misschien wishful thinking. Achterklep lijkt me voor de DK een worst case scenario qua ontvangst. Er zit vrijwel altijd een bak water (=je lichaam) tussen telefoon en antenne en laat water nou net heel goed 2.4GHz Bluetooth absorberen. Op dat effect zijn magnetrons namelijk ook gebouwd
Digital Key-verbeteringen: lokalisatie-aanpassingen ter verbetering van scenario's waarbij de telefoon in een achterzak of tas zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Het blijft een heerlijk rijdersauto maar gistermiddag bij vertrek op de zaak had ik ook last van mijn eerste bug. Het Androidsysteem zat vast. SoC stond op 67% terwijl het bestuurdersdisplay netjes op de ingestelde 90% stond.

Ondanks de ingestelde timer was de auto niet voorverwarmd, deed Spotify het niet en zelfs het geluid van de RAW ontbrak. Op deze momenten ervaar je trouwens wel hoe stil de auto en het rijden ansich eigenlijk is.

20s vasthouden van het scherm zorgde er weer voor dat alles ging functioneren, inclusief de stoel- en stuurwielverwarming, want die zijn schijnbaar ook afhankelijk van de center-console. :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
GuiltyNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:58:
Als die key niet werkt moet je eens op je telefoon kijken of het Bluetooth kanaal Polestar2 actief is (dus niet Polestar PS2, dat is het kanaal voor bellen enzovoort).

Polestar2 Bluetooth kanaal wordt dus door de DK gebruikt, maar crasht dus bij sommige auto's frequent. Als je dat kanaal niet kunt vinden als je op je telefoon scant naar Bluetooth devices, dan is het kanaal waarschijnlijk in jouw auto onderuit gegaan en dan werkt de DK dus niet.
Dat is ook mijn analyse inderdaad en in mijn vorige telefoon + mijn huidige nieuwe werktelefoon is dat bluetooth profiel voor de DK niet zichtbaar en vindbaar. Vraag is dus, hoe krijg je dat profiel weer werkend op je telefoon ... :-)

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
PS2Driver schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:42:
[...]

Dat is ook mijn analyse inderdaad en in mijn vorige telefoon + mijn huidige nieuwe werktelefoon is dat bluetooth profiel voor de DK niet zichtbaar en vindbaar. Vraag is dus, hoe krijg je dat profiel weer werkend op je telefoon ... :-)
Misschien geldt dit voor Android maar op mijn iPhone zie ik alleen Polestar PS2 en niet Polestar, ook als ik gewoon met de DK verbonden ben. Dus ik geloof niet dat je daar meteen conclusies uit kunt trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:58
JTHZZ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:49:
[...]

Misschien geldt dit voor Android maar op mijn iPhone zie ik alleen Polestar PS2 en niet Polestar, ook als ik gewoon met de DK verbonden ben. Dus ik geloof niet dat je daar meteen conclusies uit kunt trekken
Op mijn iPhone heb ik altijd 2 bluetooth connecties gehad.

Polestar PS2 en Polestar2. De laatste is er nog maar nog steeds werkt mijn DK niet. Alles lijkt goed en geactiveerd. Bij de eerst volgende OTA gaat het weer werken. Dat weet ik bijna zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Mr_Music schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:15:
[...]

Op mijn iPhone heb ik altijd 2 bluetooth connecties gehad.

Polestar PS2 en Polestar2. De laatste is er nog maar nog steeds werkt mijn DK niet. Alles lijkt goed en geactiveerd. Bij de eerst volgende OTA gaat het weer werken. Dat weet ik bijna zeker.
Can confirm. :) Ik heb sinds vandaag "Polestar2" erbij nu ik de DK geactiveerd heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:33

Elayais

Die ene daar

Ik heb gisteren de auto opgehaald in Beesd, koppelen van de telefoon ging zonder problemen en razendsnel, heb al wel snel daarna de digital key weer uitgezet in de app. Ik ga het voorlopig toch niet aandurven om met alleen de telefoon op zak te vertrekken, en had sowieso al altijd een sleutel bij. Dus om dat nu ook te doen veranderd voor mij sowieso niks.

De achterbak is wel iets krapper dan ik had verwacht, vooral in de breedte. Dat is wel jammer, maar niks wat onoverkomelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Weet iemand ergens een ervaring / review / how-to (video of artikel) over het navigeren met AAOS Maps / Polestar 2 over een lange route met meerdere laadstops? Hoe je kunt configureren, hoe het wel of niet automatisch wordt aangepast, waar je op moet letten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:11:
Weet iemand ergens een ervaring / review / how-to (video of artikel) over het navigeren met AAOS Maps / Polestar 2 over een lange route met meerdere laadstops? Hoe je kunt configureren, hoe het wel of niet automatisch wordt aangepast, waar je op moet letten etc.
Heb geen referentie maar bij mij werkt het goed om de route met ABRP in de auto te plannen en dan elke keer de laadstop met Google Maps te delen zodat je naar de volgende lader kunt navigeren. Google Maps is veel fijner qua navigatie dan ABRP en zorgt er ook voor dat de auto gaat preconditionen voor de volgende snellader. Mocht je zuiniger of minder zuinig rijden kun je bij elke laadstop opnieuw plannen met ABRP voor de optimale route.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 08-12-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
gerrit105 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:11:
Helaas heeft Google Maps in AAOS nogal beperkte keuzes. Sterker nog, als je meerdere stops wilt plannen is het een grote ramp. Je kan namelijk niet in toetsen, je kan niet met touch screen bestemmingen goed zetten of snel iets extra toevoegen zonder je rit te verknallen.

Het kan wel, maar dan moet je bijv. je eindbestemming invoeren en daarna via de assistent een tussenstop ingeven. Maar het is erg omslachtig en dit is al vanaf vorig jaar levering (praat ik even over de PS2 en XC40 P8) aangekaart bij Volvo en Google. Helaas gaat de ontwikkeling bijzonder traag daar. Er is alleen een klein filtertje bijgekomen voor laadsnelheid filtering.

De Polestar heeft wel een ABRP app waar je het kan doen en die kan je weer doorsturen naar Maps in je auto. Ik heb daar geen ervaringen mee omdat ABRP nog steeds niet beschikbaar is voor de XC40 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 08-12-2021 16:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 13:04
Topic start zegt dat schedulen van het chargen niet kan.
Op reddit kwam ik net tegen dat dit sinds de laatste update wel zou kunnen.. Kan iemand dat bevestigen?

Sry,het kan voortaan dus blijkbaar.. zie JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"

[ Voor 25% gewijzigd door witchdoc op 08-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:23:
[...]

Heb geen referentie maar bij mij werkt het goed om de route met ABRP in de auto te plannen en dan elke keer de laadstop met Google Maps te delen zodat je naar de volgende lader kunt navigeren. Google Maps is veel fijner qua navigatie dan ABRP en zorgt er ook voor dat de auto gaat preconditionen voor de volgende snellader. Mocht je zuiniger of minder zuinig rijden kun je bij elke laadstop opnieuw plannen met ABRP voor de optimale route.
Maar dan navigeer je dus eigenlijk van lader naar lader (op basis van zoeken en plannen in ABRP) in plaats van in Maps naar je bestemming in te stellen en de stops automatisch te laten bepalen? Vond laatst het automatisch toe laten voegen van een laadstops nogal omslachtig en buggy werken, dus ben benieuwd of dat aan mij ligt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
witchdoc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:25:
Op reddit kwam ik net tegen dat dit sinds de laatste update wel zou kunnen.. Kan iemand dat bevestigen?
Ja, sinds een paar dagen is dit in de app te vinden. Vannacht getest en het werkte zoals verwacht. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Juancho schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:25:
[...]

Helaas heeft Google Maps in AAOS nogal beperkte keuzes. Sterker nog, als je meerdere stops wilt plannen is het een grote ramp. Je kan namelijk niet in toetsen, je kan niet met touch screen bestemmingen goed zetten of snel iets extra toevoegen zonder je rit te verknallen.

Het kan wel, maar dan moet je bijv. je eindbestemming invoeren en daarna via de assistent een tussenstop ingeven. Maar het is erg omslachtig en dit is al vanaf vorig jaar levering (praat ik even over de PS2 en XC40 P8) aangekaart bij Volvo en Google. Helaas gaat de ontwikkeling bijzonder traag daar. Er is alleen een klein filtertje bijgekomen voor laadsnelheid filtering.

De Polestar heeft wel een ABRP app waar je het kan doen en die kan je weer doorsturen naar Maps in je auto. Ik heb daar geen ervaringen mee omdat ABRP nog steeds niet beschikbaar is voor de XC40 |:(
Ja dat was dus ook mijn ervaring. Er zit nu trouwens volgens mij ook een filter voor laadpaal aanbieder in.
ABRP heb ik ook, maar was benieuwd of er mensen waren met goede Maps only ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
scuro schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:28:
[...]

Ja, sinds een paar dagen is dit in de app te vinden. Vannacht getest en het werkte zoals verwacht. (y)
Hoewel het niet per se scheduling is maar meer een soort laad window.
Werkte hier trouwens vannacht goed. Ging netjes om 23:00 starten met laden. Heb nog steeds 1.7.

[ Voor 14% gewijzigd door gerrit105 op 08-12-2021 16:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• barryNL
Zojuist op Facebook door Polestar geplaatst:

Hello!

Today we'll start to deploy the P1.8 update OTA. We plan to roll out the update incrementally in batches, following our usual setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:27:
[...]

Maar dan navigeer je dus eigenlijk van lader naar lader (op basis van zoeken en plannen in ABRP) in plaats van in Maps naar je bestemming in te stellen en de stops automatisch te laten bepalen? Vond laatst het automatisch toe laten voegen van een laadstops nogal omslachtig en buggy werken, dus ben benieuwd of dat aan mij ligt of niet.
Inderdaad. In GM kan het ook maar dat is minder optimaal gepland dan ABRP. Als je 2 of meer laadstops nodig hebt maakt GM een laadplanning als je laadstops toevoegt.
Als je 1 laadstop nodig hebt, dan kun je er ook voor kiezen de bestemming in te stellen en dan later een laadstop toevoegen. Als je het laadfilter dan aanzet op snelladers krijg je alleen snelladers te zien. Je kunt dus kiezen om de laadstop later toe te voegen. Zodra je de bestemming hebt ingesteld kun je dan op het loepje onderaan drukken en laadstations langs de route zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 08-12-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:18
gerrit105 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:29:
[...]

Ja dat was dus ook mijn ervaring. Er zit nu trouwens volgens mij ook een filter voor laadpaal aanbieder in.
ABRP heb ik ook, maar was benieuwd of er mensen waren met goede Maps only ervaring.
Maps only is helaas niet aangepast aan hoe het een jaar geleden ook al was. Niet op gebied van van plannen, tussentijds je rit veranderen etc etc. Dat blijft frustrerend werken en dan kan je beter van stop naar stop navigeren (of als je 100% zeker bent van je rit deze in je JUISTE volgorde invoeren). Je laatste stop dus eerst en dan zo terug. Dus ja, als je bij huis in je auto zit moet je als eerste bijv. je thuis adres ingeven _O-

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:31:
[...]

Inderdaad. In GM kan het ook maar dat is minder optimaal gepland dan ABRP.
Als je 1 laadstop nodig hebt, dan kun je er ook voor kiezen de bestemming in te stellen en dan een laadstop toevoegen. Als je het laadfilter dan aanzet op snelladers krijg je alleen snelladers te zien.
Je kunt ook kiezen om de laadstop later toe te voegen. Als je de bestemming hebt ingesteld kun je dan op het loepje onderaan drukken en laadstations langs de route zoeken.
Dat toevoegen / zoeken van een laadstation op de route werkte bij mij ook erg slecht. Kreeg geen opties op de juiste plek op het moment dat het nodig is om te gaan laden, maar veel te vroeg of veel te laat langs de route. En op een gegeven moment kun je ook niet verder scrollen of zoeken in een gebied. Zitten nog wel wat mogelijkheden voor verbetering ;)
Edit: of ik doe dus wat fout. Vandaar het zoeken naar een soort review.

[ Voor 3% gewijzigd door gerrit105 op 08-12-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
gerrit105 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dat toevoegen / zoeken van een laadstation op de route werkte bij mij ook erg slecht. Kreeg geen opties op de juiste plek op het moment dat het nodig is om te gaan laden, maar veel te vroeg of veel te laat langs de route. En op een gegeven moment kun je ook niet verder scrollen of zoeken in een gebied. Zitten nog wel wat mogelijkheden voor verbetering ;)
Edit: of ik doe dus wat fout. Vandaar het zoeken naar een soort review.
Het is inderdaad nog steeds niet goed (genoeg) maar er worden wel telkens verbeteringen doorgevoerd. Vooral met 1 laadstop moet je die zelf gaan kiezen ipv zoals bij ABRP de optimale plek gekozen wordt. Met meer laadstops doet hij dat al beter maar daar ontbreken meer instelmogelijkheden zoals bij ABRP. Vandaar dus mijn eerste advies om AAOS ABRP te gebruiken.
Een paar dingen die ik ontdekt heb:
- je kunt zoeken naar laadstations in de omgeving en laadstations op de route. Verschil tussen bovenaan op laadstations klikken of beneden op het loepje
-altijd checken dat het snellaadfilter aan staat
- als je naar beneden scrollt in de resultaten zie je meer opties langs de route dan in eerste instantie worden getoond (volgens mij had je dat al gezien)
-met het loepje onderaan kun je ook andere tussenstops op je route toevoegen, vooral met spraak en dat werkte voor mij handiger dan via ‘hey Google’.

Er zijn wel wat dingen te vinden op YouTube maar die zijn alweer wat ouder en zeker op laadstop-gebied is er wel wat veranderd/verbeterd ondertussen bijv met de filters

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 08-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Je kan dus het beste de route via ABRP instellen en dan doorsturen naar GM?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
witchdoc schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:25:

Sry,het kan voortaan dus blijkbaar.. zie JTHZZ in "Het grote Polestar 2 Topic"
Het kan inderdaad. Ik heb de OP aangepast, zal er sowieso binnenkort een keer de bezem doorheen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
backupdevice schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:57:
Je kan dus het beste de route via ABRP instellen en dan doorsturen naar GM?
Ik vind dat het prettigst maar je kunt niet de hele route doorsturen, alleen de volgende laadstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Ben benieuwd of we weer connectiviteitsissues gaan zien als de kerstman 1.8 rond begint te strooien, dan moeten we er maar eens een groepsmelding van maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
ach-jee schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:10:
Ben benieuwd of we weer connectiviteitsissues gaan zien als de kerstman 1.8 rond begint te strooien, dan moeten we er maar eens een groepsmelding van maken.
Ik ben dinsdag langsgeweest omdat er nog wat dingen niet goed waren in de auto, afgebroken dingen etc...
Maargoed ook mijn laadprobleem aangegeven. Daar hebben ze ook vanalles aan gedaan, auto reset, stroomloos gemaakt etc etc.

Nu lijkt het weer te moeten werken maar de paal bij de deur die had ook storing dus nog niet kunnen testen.
Kom thuis is de monteur bezig met de paal. Heel lang verhaal kort. Zijn pas van Vattanval werkte wel maar alle andere niet (4 stuks getest) dus daar zijn ze nu weer mee bezig, alle palen die de update hebben gehad daarvan werkt er niet 1 laadpas alleen die van hunzelf.

Sta vanmorgen op open de app... nogo. Uitlezen werkte niet ook niet na 3x openen (iphone) maar kon wel de auto verwarmen (had er gewoon op geklikt)

dus... don't set your hope to high. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Kohen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:12:
[...]

Ik ben dinsdag langsgeweest omdat er nog wat dingen niet goed waren in de auto, afgebroken dingen etc...
Maargoed ook mijn laadprobleem aangegeven. Daar hebben ze ook vanalles aan gedaan, auto reset, stroomloos gemaakt etc etc.

Nu lijkt het weer te moeten werken maar de paal bij de deur die had ook storing dus nog niet kunnen testen.
Kom thuis is de monteur bezig met de paal. Heel lang verhaal kort. Zijn pas van Vattanval werkte wel maar alle andere niet (4 stuks getest) dus daar zijn ze nu weer mee bezig, alle palen die de update hebben gehad daarvan werkt er niet 1 laadpas alleen die van hunzelf.

Sta vanmorgen op open de app... nogo. Uitlezen werkte niet ook niet na 3x openen (iphone) maar kon wel de auto verwarmen (had er gewoon op geklikt)

dus... don't set your hope to high. 8)7
‘s Morgens heeft de app altijd extra veel problemen volgens mij, die heb ik inmiddels wel geaccepteerd. Zolang het voorverwarmen maar werkt en dat doet het meestal wel binnen 3 pogingen. Wat tijdens de vorige updateronde vervelender was is dat internetfunctionaliteit in de auto zelf minder leek te werken (Assistant, Spotify, e.d.), ik hoop dat dat dit keer niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Na de laatste update 1.8 zijn de parkeersensoren veel minder gevoelig geworden en onvoorspelbaar. De piepjes beginnen pas als je zowat tegen een paaltje bent aangereden. Ook de 360 camerabeelden zijn veranderd in primair alleen camera achter.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
Dank voor de tip, ik zal het tzt in de gaten houden….

Toch goed om te weten voordat je achteruit ergens tegenaan knalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ktenolix schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:35:
De piepjes geven aan dat de auto vind dat een object (vermoedelijk ben je dat zelf) te dicht op de achterkant staat. Klein stapje achteruit en nog eens proberen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fladder80
Kleine update omtrent de sneeuwcover; ik heb petg in de kleuren wit, zwart, blauw en grijs in bestelling staan(onder het mom dat het toch wel op komt)
Moet nog even uitrekenen wat de kosten per kleur zijn.
Liefhebbers die zelf willen printen (misschien handig om in de OP te zetten): https://www.prusaprinters...star-2-charger-snow-cover

Maar als geïnteresseerden die niet kunnen printen zich via een dm even willen melden bij @Kohen of mij, met welke kleur ze willen (oranje hoort ook nog tot de mogelijkheid, vooral handig voor de mensen met een snow editie die op wintersport gaan :+ )
Dan kunnen we iig even een lijstje bij houden.
Zodra ik de rollen binnen heb zal ik iig die blauwe even printen, want ik ben wel benieuwd of die een beetje met midnight blue overeenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JG85 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:26:
[...]

Nope helaas, net niet :-( Had hem graag in flex (TPU) willen printen

[Afbeelding]
Hmm, je zou hem nog kunnen kantelen, het is een 3d printer tenslotte. Gaat je wel aan supports filament kosten natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22:11
Vraag: morgen krijg ik tijdelijk een andere telefoon (reparatie), wat is verstandig mbt digital key? Uitloggen/telefoon verwijderen vanuit de auto en opnieuw inloggen via de nieuwe telefoon ?

Nu werkt het prima, wil vooral de juiste procedure volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barryNL
Fladder80 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:45:
Kleine update omtrent de sneeuwcover; ik heb petg in de kleuren wit, zwart, blauw en grijs in bestelling staan(onder het mom dat het toch wel op komt)
Moet nog even uitrekenen wat de kosten per kleur zijn.
Liefhebbers die zelf willen printen (misschien handig om in de OP te zetten): https://www.prusaprinters...star-2-charger-snow-cover

Maar als geïnteresseerden die niet kunnen printen zich via een dm even willen melden bij @Kohen of mij, met welke kleur ze willen (oranje hoort ook nog tot de mogelijkheid, vooral handig voor de mensen met een snow editie die op wintersport gaan :+ )
Dan kunnen we iig even een lijstje bij houden.
Zodra ik de rollen binnen heb zal ik iig die blauwe even printen, want ik ben wel benieuwd of die een beetje met midnight blue overeenkomt
Ik ben inmiddels aan het printen en denk dat ik precies de goeie kleur te pakken heb voor mijn thunder grey auto. Ik heb de volgende besteld:

https://colorfabb.com/petg-economy-dark-gray

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SltpaKRrD5Lo3Mz1ceuJD9t05HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUvvVmltB7fBXx9uIMhyfy3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Fladder80 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:35:
[...]

De piepjes geven aan dat de auto vind dat een object (vermoedelijk ben je dat zelf) te dicht op de achterkant staat. Klein stapje achteruit en nog eens proberen
(en @Ktenolix)

Is het PIEP PIEP PIEP, of meer subtiel?

De subtiele piepjes duiden er namelijk op dat hij je sleutel niet registreert. Bijvoorbeeld omdat je je sleutels niet bij je hebt, hij je voet wél registreert, maar toch echt niet open gaat :)

De luide variant duid op objecten in de weg, of ter waarschuwing (sailllant detail: die krijg je ook te horen als je het 'open maak knopje' op het dashboard gebruikt om hem dicht te doen (lang ingedrukt houden). Dit itt als je de klep zelf bedient (blijkbaar weet je dan dat ie dicht gaat ;)))

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Die piepjes komen ook als er al een sleutel 'in de auto' is gedetecteerd. Dan kan je niet openen met de voetsensor.

Dit is een beveiliging om te voorkomen dat de boel opengaat in de wasstraat. Ik heb dit regelmatig als ik de tassen van de kids uit de kofferbak wil halen en mijn telefoon (DK) nog in de lader ligt ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Zijn er hier mensen lid van de Official Polestar Community op FB?

Waar wordt specifiek op gecontroleerd? Er is alleen een veld voor het VIN nummer, maar als ik mijn VIN daar opgeef, dan staat na een dag de status weer terug op 'Lid worden' ipv 'Aanvraag in behandeling'. Proberen ze VIN met je FB naam te matchen? Dat kan lastig worden met een leaseauto.

Zie ik iets over het hoofd bij de aanvraag?

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:26
PeeJay schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:05:

Waar wordt specifiek op gecontroleerd? Er is alleen een veld voor het VIN nummer, maar als ik mijn VIN daar opgeef, dan staat na een dag de status weer terug op 'Lid worden' ipv 'Aanvraag in behandeling'. Proberen ze VIN met je FB naam te matchen? Dat kan lastig worden met een leaseauto.

Probleem heb ik ook, geen idee hoe ze dit verifieren. Ik kan ook met geen mogelijkheid lid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:58
PeeJay schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:05:

Dat is apart ik ben ook leaserijder en kon gewoon lid worden met het VIN nummer. Wellicht dat ze ook kijken naar je Polestar account of het email adres overeenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:33

Elayais

Die ene daar

Shorteh schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:20:
[...]

Probleem heb ik ook, geen idee hoe ze dit verifieren. Ik kan ook met geen mogelijkheid lid worden.
Ik kon gewoon lid worden toen ik de VIN had doorgekregen, ruim voordat ik de auto had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Mr_Music schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:24:
[...]

Dat is apart ik ben ook leaserijder en kon gewoon lid worden met het VIN nummer. Wellicht dat ze ook kijken naar je Polestar account of het email adres overeenkomt?
Goed mogelijk, maar dat zou ik wel knullig vinden. Ik gebruik mijn zakelijke email niet voor social media doeleinden.

Ik heb maar opnieuw een aanvraag gedaan, en naast het VIN nummer ook aangegeven dat het een leaseauto betreft, samen met het emailadres van mijn gekoppelde Polestar-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Ik heb ook lease en bij mij ging het prima. E-mailadres Facebook en Polestar ID zijn niet hetzelfde dus dat kan het niet zijn. Anders even bellen met support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

gerrit105 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:02:
Ik heb ook lease en bij mij ging het prima. E-mailadres Facebook en Polestar ID zijn niet hetzelfde dus dat kan het niet zijn. Anders even bellen met support?
Mocht het opnieuw afgewezen worden, dan zal dat de volgende stap zijn.
Ik zou het prettig vinden als ze een reden voor afwijzing zouden geven, want nu blijft het gissen.

[ Voor 12% gewijzigd door PeeJay op 09-12-2021 12:05 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ktenolix
Ik zou het prettig vinden als ze een ander communicatiekanaal nemen dan Facebook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:14
Ben hier ook gewoon lid geworden na doorgeven van mijn vin, terwijl ik de auto nog niet heb en mijn FB email adres afwijkt van het mail adres van mijn Polestar ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als de auto op slot kan door je hand op het portier te leggen terwijl de sleutel nog IN de auto ligt. Is dat een bug of by design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Aghanim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:11:
Als de auto op slot kan door je hand op het portier te leggen terwijl de sleutel nog IN de auto ligt. Is dat een bug of by design?
Lijkt mij een bug!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:11:
Volgens mij geen bug zolang je ook nog een sleutel of DK in je zak hebt zitten. Waarom zou dat niet moeten kunnen?
Update: in de handleiding gevonden. By design.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6_K-91wHX_toRAMuw2aojoZvic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFopNvTbEfyhLjUE2uTAhkYO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door JTHZZ op 09-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
[...]

Volgens mij geen bug zolang je ook nog een sleutel of DK in je zak hebt zitten. Waarom zou dat niet moeten kunnen?
Update: in de handleiding gevonden. By design.
[Afbeelding]
Hmm dat is een mooie optie dan. Ik heb eerst 2x de winkel doorgelopen en toen iemand gebeld die een andere sleutel kwam brengen om weer te kunnen rijden 8)7 . Bij al mijn vorige auto's kon dit niet, die konden alleen op slot als er geen andere sleutel aanwezig was. Heeft me al 2x alle bagage uit doen laden onderweg naar vakantie omdat de reserve sleutel ergens onderin een tas zat.

De DK heb ik niet ingesteld, die moeite en irritatie bespaar ik me maar gewoon volledig, dus dat kan het niet zijn.

Ik dacht na 10 min wachten op de reservesleutel dat ik wel gewoon in de auto kon wachten door met de app de portieren te unlocken. Toen zag ik ineens de sleutel liggen :+

Maar zonder telefoon bij me had ik dus gewoon niks gekund. Bijzonder.

Edit: ik had dus GEEN andere sleutel bij me (wat volgens de manual wel zou moeten) tenzij een telefoon met app (en geen DK) ineens ook als sleutel geldt. Zou wel ironisch zijn want de DK weigert hier altijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 09-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
JeroenV_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:52:
Ben hier ook gewoon lid geworden na doorgeven van mijn vin, terwijl ik de auto nog niet heb en mijn FB email adres afwijkt van het mail adres van mijn Polestar ID
Ik heb zelf geen Facebook, maar mijn vrouw wel. Op haar meisjesnaam. Email en mijn naam komen op geen enkele manier overeen, maar wel gewoon lid kunnen worden met VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
petervanstuiven schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

JA bij de PP zit een haakje om de doppen te verwijderen (wel pittig er aan trekken voor dat het losschiet (en dan ligt de dop op de grond....).

Standaard geen slotbouten bij onze PP, wel laer erop gezet.
Waar ligt dat haakje ergens?

Kan even niet zelf kijken en m’n vriendin is pas vanavond in het donker thuis. 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
MaxxMark schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:25:
[...]

(en @Ktenolix)

Is het PIEP PIEP PIEP, of meer subtiel?

De subtiele piepjes duiden er namelijk op dat hij je sleutel niet registreert. Bijvoorbeeld omdat je je sleutels niet bij je hebt, hij je voet wél registreert, maar toch echt niet open gaat :)

De luide variant duid op objecten in de weg, of ter waarschuwing (sailllant detail: die krijg je ook te horen als je het 'open maak knopje' op het dashboard gebruikt om hem dicht te doen (lang ingedrukt houden). Dit itt als je de klep zelf bedient (blijkbaar weet je dan dat ie dicht gaat ;)))
Het zijn drie (dacht ik?) zachte piepjes. Als ik een klein stapje naar achteren doe en het nog eens probeer, gaat het goed. Ik denk dan inderdaad dat de sensor denkt dat er iets in de weg zit (vermoedelijk omdat ik de telefoon in de voorzak heb van het been dat de sensor triggert).

Wat ik met de app nu wat vaker heb trouwens, is bij het opstarten dat alle ui knoppen grijs blijven. Als ik vervolgens dan naar mijn profiel ga en op ‘Beheren’ klik, zegt ie dat ik niet gekoppeld ben. Als ik dan ga zoeken en meteen weer terug ga naar het vorige scherm, dan werken de functies gewoon weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Heeft iemand al gespeeld met de laadtimer in de app? Ik zie dat die er is, maar veranderd dat dan ook het standaard gedrag als je hem op een AC-lader aansluit? Hij gaat toch evengoed meteen laden (vanavond eens proberen)? En hoe stop je dat dan als je wilt dat hij pas ergens in de nacht begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 07:28
PvS_68 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:11:
Heeft iemand al gespeeld met de laadtimer in de app? Ik zie dat die er is, maar veranderd dat dan ook het standaard gedrag als je hem op een AC-lader aansluit? Hij gaat toch evengoed meteen laden (vanavond eens proberen)? En hoe stop je dat dan als je wilt dat hij pas ergens in de nacht begint?
Bij mij ging het goed, lampje kleurt blauw en ring rond het dashboard ook. Om 23:00 ging hij laden, werd het lampje en de ring groen. Ik moest wel ‘ Schedule (every day) aanzetten, anders deed hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
Vandaag is mijn lader thuis geïnstalleerd, dus ga het vanavond testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
WiMe65 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:26:
[...]

Bij mij ging het goed, lampje kleurt blauw en ring rond het dashboard ook. Om 23:00 ging hij laden, werd het lampje en de ring groen. Ik moest wel ‘ Schedule (every day) aanzetten, anders deed hij niks.
Die schedule tekst is onduidelijk maar het is in principe gewoon de aan-uit knop van de timers. Als die uit staat dan worden de timers genegeerd en als die aan staat dan worden ze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:45:
[...]

Edit: ik had dus GEEN andere sleutel bij me (wat volgens de manual wel zou moeten) tenzij een telefoon met app (en geen DK) ineens ook als sleutel geldt. Zou wel ironisch zijn want de DK weigert hier altijd.
Nee dat is natuurlijk niet by design. Zonder sleutel zou je de auto niet op slot moeten kunnen doen. Weet je zeker dat je DK echt uit stond? Of was het misschien toch de DK die werkte?

[ Voor 42% gewijzigd door JTHZZ op 09-12-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JTHZZ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:47:
[...]

Die schedule tekst is onduidelijk maar het is in principe gewoon de aan-uit knop van de timers. Als die uit staat dan worden de timers genegeerd en als die aan staat dan worden ze gebruikt.
Kijk. Daarom mijn verwarring. Of je laadt zodra hij aangesloten wordt, of je houdt je aan het schema. En dat is dus de 'wisselschakelaar'.

Dank je. Ga er vanavond eens mee spelen.

En wat dan als je stopt om 05.00 uur bijv en om 6 uur je auto voorverwarmt wilt hebben. Gaat dat dan evengoed nog wel van de laadpaal? Het lijkt zo eenvoudig maar roept meteen weer meer vragen op....

[ Voor 17% gewijzigd door PvS_68 op 09-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JTHZZ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:48:
[...]

Nee dat is natuurlijk niet by design. Zonder sleutel zou je de auto niet op slot moeten kunnen doen. Weet je zeker dat je DK echt uit stond? Of was het misschien toch de DK die werkte?
Ik heb het direct kunnen reproduceren. Zonder mijn telefoon bij me kan ik de auto niet sluiten met de sleutel op de stoel. Neem ik mijn telefoon mee dan sluit deze direct als ik het portier aanraak. Open lukt echter met geen mogelijkheid. Dat vind ik op zich wel bijzonder. Ook bijzonder dat mijn DK nog nooit gewerkt heeft (ook op nieuwe telefoon niet) maar dan alleen zou werken om de auto te sluiten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Aghanim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:07:
[...]

Ik heb het direct kunnen reproduceren. Zonder mijn telefoon bij me kan ik de auto niet sluiten met de sleutel op de stoel. Neem ik mijn telefoon mee dan sluit deze direct als ik het portier aanraak. Open lukt echter met geen mogelijkheid. Dat vind ik op zich wel bijzonder. Ook bijzonder dat mijn DK nog nooit gewerkt heeft (ook op nieuwe telefoon niet) maar dan alleen zou werken om de auto te sluiten?
Voel je niet een bijzonder gewaardeerde klant dat Polestar speciaal voor jou een versimpelde versie van de DK heeft gemaakt??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik ben blij verrast door het laadschema. Heb t ingesteld op ons daltarief van 23:00 - 7:00. Gister om 16:00 de laadpaal aangesloten. Die bleef blauw branden, wat betekent dat ie wel aangesloten is, maar nog niet laad. Op het display in de auto achter het stuur staat netjes "gepland" inclusief de door mij ingestelde periode. Vanochtend om 8:00 keek ik weer en was ie netjes 90%.

Echt heel blij mee!

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
kramon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:49:
Ik ben blij verrast door het laadschema. Heb t ingesteld op ons daltarief van 23:00 - 7:00. Gister om 16:00 de laadpaal aangesloten. Die bleef blauw branden, wat betekent dat ie wel aangesloten is, maar nog niet laad. Op het display in de auto achter het stuur staat netjes "gepland" inclusief de door mij ingestelde periode. Vanochtend om 8:00 keek ik weer en was ie netjes 90%.

Echt heel blij mee!
Ik heb hem net voor het eerst aangesloten op mijn eigen laadpaal. Ik kreeg eerst drie keer een rode lamp, maar nu lijkt hij inderdaad te wachten tot 23:30. Ik ben benieuwd morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
wheels533 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:19:
[...]

Ik heb hem net voor het eerst aangesloten op mijn eigen laadpaal. Ik kreeg eerst drie keer een rode lamp, maar nu lijkt hij inderdaad te wachten tot 23:30. Ik ben benieuwd morgenochtend.
Daar had ik geen last van. Ook eigen laadpaal, EVBox (envy geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Klacht. Power upgrade geïnstalleerd op 25-11. Maar nog steeds de plakplaatjes voor mijn auto niet ontvangen. Typisch Polestar weer ! Voor mij hoeft dat zo niet langer. Weggegooid geld. Bied ze aan voor de hoogste bieder als ik ze ooit nog ontvang.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

P2void19noPP schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:34:
Klacht. Power upgrade geïnstalleerd op 25-11. Maar nog steeds de plakplaatjes voor mijn auto niet ontvangen. Typisch Polestar weer ! Voor mij hoeft dat zo niet langer. Weggegooid geld. Bied ze aan voor de hoogste bieder als ik ze ooit nog ontvang.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUY_z9pirSWsPpIXA5w0hFeoYyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DGqtyYL1EJBuexMNQb2k5EIU.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

kramon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:49:

Echt heel blij mee!
Yeap, werkt hier ook prima. Moest er alleen aan denken om hem op de zaak weer uit te zetten want om 23u ben ik daar niet meer natuurlijk :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
MisteRMeesteR schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:38:
[...]

Yeap, werkt hier ook prima. Moest er alleen aan denken om hem op de zaak weer uit te zetten want om 23u ben ik daar niet meer natuurlijk :+
Verrek, das een goeie!

Pagina: 1 ... 46 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.