Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:33

Elayais

Die ene daar

P2Hattem schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:23:
[...]

Zal wel zijn omdat het een bijzonder model is 8)7 ?! :

[Afbeelding]
:Y

Het is de mijne, dinsdag haal ik 'm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Mr_Music schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:55:
[...]

De Ford Mach-E was sowieso mijn eerste keuze maar door het niet kunnen leveren in 2020 kwamen de Polestar en Audi eTron in beeld. Uiteindelijk toch de polestar geworden. Bij de Polestar had het betere pakket tegenover de eTron. Denk dat ik nu wellicht de eTron had gekozen. Maar heb zeker geen spijt van de Polestar. Maar irriteer me wel aan de bugs en hoe PS hiermee om gaat.
Nu lijkt Ford die Mach-E aan de straatstenen niet kwijt te kunnen. Mijn lokale Ford dealer heeft al weken lang een enorme verzameling splinternieuwe auto's staan (minimaal 20 van wat ik kan zien) en er zie daar ook niks in veranderen, heb niet het idee dat ze ook geleverd worden. Lijkt er meer op dat ze gegokt hebben dat nog heel veel mensen deze snel in 2021 wouden hebben, maar toch niet zo populair blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
Elayais schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:04:
[...]

Nu lijkt Ford die Mach-E aan de straatstenen niet kwijt te kunnen. Mijn lokale Ford dealer heeft al weken lang een enorme verzameling splinternieuwe auto's staan (minimaal 20 van wat ik kan zien) en er zie daar ook niks in veranderen, heb niet het idee dat ze ook geleverd worden. Lijkt er meer op dat ze gegokt hebben dat nog heel veel mensen deze snel in 2021 wouden hebben, maar toch niet zo populair blijkt te zijn.
Er zijn er dit jaar tot nu toe 2900 op kenteken gezet, dat is twee keer zoveel als de P2. In de maand november waren dat er 450 ongeveer evenveel als de P2.,

Bron: Bovag.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Mga1600 schreef op maandag 6 december 2021 @ 00:03:
[...]

Er zijn er dit jaar tot nu toe 2900 op kenteken gezet, dat is twee keer zoveel als de P2. In de maand november waren dat er 450 ongeveer evenveel als de P2.,

Bron: Bovag.
Ik geloof je meteen, al hoeft dat nog niet meteen te betekenen dat ze ook allemaal al "verkocht" zijn (als in aan een eindgebruiker), aangezien ze kunnen gokken op het registreren en gunstige bijtelling bij lease in 2022. En misschien veranderd het hier bij de dealer wel regelmatig, maar worden ze constant aangevuld waardoor het lijkt alsof er geen beweging in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
BlacKstaR- schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
Is dat een aanpassing voor MY22? Mijn telefoon glijdt redelijk snel van de chargingpad. Maar ik zie dat er een verhoging is toegevoegd. Zou ik ook wel willen.

Hoe het er bij mij uitziet
[Afbeelding]
Ik heb een andere versie. Op de eerste foto lijkt het een klein lipje aan het eind. Bij onze auto is de verhoging langs de hele zijkant. Ik heb nog nooit problemen gehad dat de telefoon gaat schuiven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OY-40BX6QcuH0-JtHKgwQlhdDys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pT55DvZ6H2ttRToRtfPihEUg.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
petervanstuiven schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:15:
[...]

Eens, hier ook 15 maanden. Leuk dat er nu een timer is voor laden en een paar andere kleine zaken, maar er zijn ook nog wel wat belangrijkere zaken welke al even op de ontwikkelingsplank (blijven??) liggen.

De snelheid van de updates vind ik wel prima, maar zou iets meer achterstallige zaken meegenomen moeten
worden
zoals een stabiele app. gisteren duurde het weer 10 minuten en tig keer herladen voordat ik de acculading kon zien. Het rare is dat ik ondertussen wel de voorverwarming aan heb kunnen zetten, dus er was wel communicatie. Schijnbaar alleen niet met de batterij..... HOE DAN?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 18:38
Elayais schreef op maandag 6 december 2021 @ 02:08:
[...]

Ik geloof je meteen, al hoeft dat nog niet meteen te betekenen dat ze ook allemaal al "verkocht" zijn (als in aan een eindgebruiker), aangezien ze kunnen gokken op het registreren en gunstige bijtelling bij lease in 2022. En misschien veranderd het hier bij de dealer wel regelmatig, maar worden ze constant aangevuld waardoor het lijkt alsof er geen beweging in zit.
Dat zou kunnen, dat werd eerst ook van de P8 gezegd, maar intussen is daar in ieder geval geen een meer uit voorraad te betrekken - ook bijna niet tweedehands.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Voor de polestar 2 rijders. Ik heb een AWD variant test gereden en de one drive pedal werkte voortreffelijk. Echter past er enkel een long range in mijn budget. Iemand die weet of de one drive pedal evengoed werkt (evensnel afremt tot stilstand)?

Ik weet dat de LR een stuk trager is, maar dat boeit minder om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
Je bedoelt dan specifiek het verschil tussen de SM en DM modellen? Ik heb zelf de SRSM en met OPD op standaard remt ie behoorlijk af. Ik heb ook proefgereden in een LRDM, maar dat was al in mei dus kan niet zeggen of het exact hetzelfde is qua remmen.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ktenolix schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:23:
Je bedoelt dan specifiek het verschil tussen de SM en DM modellen? Ik heb zelf de SRSM en met OPD op standaard remt ie behoorlijk af. Ik heb ook proefgereden in een LRDM, maar dat was al in mei dus kan niet zeggen of het exact hetzelfde is qua remmen.
Klopt.
Heb de 408pk versie gereden en dat was top. Ik kan echter enkel de LRSM polestar 2 (full option) nemen.
Moet mss zelf maar eens een testritje plannen.

Vind dat EV kiezen nog wel ruk, dankzij de heel minimalistische lijst, schrap opel, volvo en ford en er schiet niets meer over buiten 4 auto's... Volvo overigens omdat ik de XC40 niets vind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:33
Nieuwe versie Polestar app, nu ook incl de laadtimer en instelling van de laadstroom!
Laadtimer werkt natuurlijk pas vanaf P1.8 maar laadstroom misschien al wel (nog niet geprobeerd)
Dus de OTA zal dan ook wel snel komen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txaVzEDRTNW7-00UttKUSe9UHuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V49bn9qveEyR0IKmGSbSQ8dF.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOEyT3XZm5gFw1V5YeQ5JRYLzZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VCZndfmg4jTta1Py5WfUDmE2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 135% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2021 11:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFtzhUypiWkouf6xiDP6ZNJqt60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ePpWOOP1lPkQvyvEtcOzknyO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-9FgYw-SkLuLxZknPx6f-BLEWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8jCSNjVuv45vKdmxRM8GPczs.png?f=fotoalbum_large

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Engineer Stewie schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:28:
[...]

Klopt.
Heb de 408pk versie gereden en dat was top. Ik kan echter enkel de LRSM polestar 2 (full option) nemen.

Vind dat EV kiezen nog wel ruk, dankzij de heel minimalistische lijst, schrap opel, volvo en ford en er schiet niets meer over buiten 4 auto's... Volvo overigens omdat ik de XC40 niets vind.
Ach teveel keuze kan ook maar lastig zijn :)

Ikzelf heb de single motor gekozen en ben enorm tevreden. Ik rijd standaard met OPD op max en ik was er na 5 minuten aan gewend. Hij remt erg veel af en ik heb zelden het rempedaal gebruikt tot nu toe. Ik denk dat de mate van afremmen hoofdzakelijk wordt bepaald door de snelheid waarmee de accu kan worden bijgeladen en niet het aantal motoren waarop wordt afgeremd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Ben benieuwd of deze laadtimers enkel voor AC laden zijn, stel dat je instelt dat de auto mag laden van 23h t/m 7h en je staat de volgende dag om 16u bij FastNed aan de snellader... :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 07:32
scuro schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:39:
[...]

Ach teveel keuze kan ook maar lastig zijn :)

Ikzelf heb de single motor gekozen en ben enorm tevreden. Ik rijd standaard met OPD op max en ik was er na 5 minuten aan gewend. Hij remt erg veel af en ik heb zelden het rempedaal gebruikt tot nu toe. Ik denk dat de mate van afremmen hoofdzakelijk wordt bepaald door de snelheid waarmee de accu kan worden bijgeladen en niet het aantal motoren waarop wordt afgeremd.
Volgens mij klopt dit. Als ik bijv met een niet al te warme accu wegrijd is er in het linkerblokje een stukje uitgegrijsd, verder dan dat zie je het regeneratiebalkje dan ook niet lopen. Remkracht is dan wel anders..

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ktenolix schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:56:
[...]

Volgens mij klopt dit. Als ik bijv met een niet al te warme accu wegrijd is er in het linkerblokje een stukje uitgegrijsd, verder dan dat zie je het regeneratiebalkje dan ook niet lopen. Remkracht is dan wel anders..
Ah, dat zijn dingen die bij een testrit niet zo opvallen eh.
Heb de Skoda Enyaq wel 2 dagen gehad omdat mijn VW in onderhoud was, maar dat vond ik niet zo een heel leuke wagen. Die remde ook redelijk af met one pedal drive, maar niet tot stilstand. De polestar deed dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
  • Laatst online: 24-04 15:38
Engineer Stewie schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:58:
[...]

Ah, dat zijn dingen die bij een testrit niet zo opvallen eh.
Heb de Skoda Enyaq wel 2 dagen gehad omdat mijn VW in onderhoud was, maar dat vond ik niet zo een heel leuke wagen. Die remde ook redelijk af met one pedal drive, maar niet tot stilstand. De polestar deed dat wel.
Klopt, dat is ook een bekende eigenschap van de Enyaq, evenals de ID-4. Daar is de OPD niet geschikt om mee tot stilstand te komen.

Bij de Polestar dus wel; daar kun je prima mee tot stilstand komen. En dat went zo snel dat ik niet meer anders wil. Overigens grappig: schakel je ODP uit en je trapt op de rem, dan zal hij ook gewoon op de motor af te remmen en zie de laadindicator uitslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caswie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-08 15:02
Fladder80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:21:
Zo, op de valreep nog gelukt; De sneeuw cover stl's
Er zit nog 1 wijziging in de definitieve versie (V13) tenopzichte van V12 hier op de foto's, en dat is dat ik de opening voor de lader nog 2 mm omhoog heb geschoven. Hoewel de lader en de cover elkaar niet raken wou ik toch iets meer speling er tussen hebben aan de bovenkant.
Plaatjes:[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik hoor het graag als je ze gaat verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
[...]

Weet ik niet zeker, maar volgens mij heeft mijn "koude" batterij er geen last van (DMLR).

Maar morgenochtend vroeg een ritje naar Duitsland en dan zal ik even extra opletten en laten weten.
(mijn batterij is dan óók nog eens op ~80%SoC en zou dus sneller de regen moeten afknijpen.)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Ik voel eigenlijk geen verschil. Is het niet zo dat bij beperkte regen, de remmen worden gebruikt om dezelfde remkracht te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:50:
[...]

Ik voel eigenlijk geen verschil. Is het niet zo dat bij beperkte regen, de remmen worden gebruikt om dezelfde remkracht te krijgen?
Dat zou me wel logisch kijken. Anders krijgt OPD een hele andere remmende reactie als de accu vol is. Lijkt me niet wenselijk.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Je kunt zien dat de regen afneemt naarmate de batterij voller zit (volgens mij). Daar waar de regen getoond wordt op je display zie ik een gedeelte "greyed-out" wanneer ik met een volle accu wegrij. Naarmate de batterij leger wordt verdwijnt dit greyed-out gedeelte.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Rene schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb een andere versie. Op de eerste foto lijkt het een klein lipje aan het eind. Bij onze auto is de verhoging langs de hele zijkant. Ik heb nog nooit problemen gehad dat de telefoon gaat schuiven!

[Afbeelding]
Deze heb ik ook gekregen toen ze het vervingen (laaddeel stond bij mij bol).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Je kan de versie met een verhoging ook bestellen.

https://mamoparts.com/pol...schalenabdeckung-31689535

Ik heb dit gedeelte met de 3d geprinte delen opgevuld en ook geen last meer van wegschuivende telefonen. Voor deel is dan ook nog dat je 4 vakjes hebt in plaats van 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VidaR-9 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:45:
[...]

Dat zou me wel logisch kijken. Anders krijgt OPD een hele andere remmende reactie als de accu vol is. Lijkt me niet wenselijk.
Voor zover ik weet is dat bij Tesla’s het geval en daar schijn je het wel echt te merken als regen beperkt is. Bij de Polestar heb ik nog nooit verschil gemerkt, OPD reageert altijd hetzelfde. Vandaar dat ik dacht dat er mechanisch bijgeremd wordt als regeneratie beperkt is. Ik weet namelijk wel zeker dat als OPD uit staat dat er dan eerst geregenereerd wordt als je remt en vervolgens mechanisch geremd wordt bij nog harder remmen.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2021 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Ampere wordt wel al overgenomen. Had m toevallig op 10A staan die staat nu ook in de app.
JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:30:
Nieuwe versie Polestar app, nu ook incl de laadtimer en instelling van de laadstroom!
Laadtimer werkt natuurlijk pas vanaf P1.8 maar laadstroom misschien al wel (nog niet geprobeerd)
Dus de OTA zal dan ook wel snel komen
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojyn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:34:
[...]

Voor zover ik weet is dat bij Tesla’s het geval en daar schijn je het wel echt te merken als regen beperkt is. Bij de Polestar heb ik nog nooit verschil gemerkt, OPD reageert altijd hetzelfde. Vandaar dat ik dacht dat er mechanisch bijgeremd wordt als regeneratie beperkt is. Ik weet namelijk wel zeker dat als OPD uit staat dat er dan eerst geregenereerd wordt als je remt en vervolgens mechanisch geremd wordt bij nog harder remmen.
Ik dacht te merken bij een 100% SoC dat OPD amper remde, ook is het regenblokje op het dashboard op dat moment volledig uitegegrijst.

Dacht mij zoiets vaag te kunnen herinneren, maar dat is al weer een tijdje geleden, binnenkort weer eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Hoe zit dat met Ampere . Ik heb hem altijd op 32 staan bij laden . Is dat goed ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Bart2385 schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:45:
Ampere wordt wel al overgenomen. Had m toevallig op 10A staan die staat nu ook in de app.

[...]
Niet alleen ampere. Je kan de timer ook al gebruiken op P1.7 👍. Zojuist getest en het werkt. Ook een blauwe LED in de laadpoort :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xp717-nEEfbidTF1CAExDVq8IHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZWkjoXs4ZSf2uQBwm27eoai.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: je kan nu dus ook handmatig het laden en starten stoppen. Zodra je de timer deaktiveert begint de auto te laden. Zet je de timer weer aan stopt deze direct met laden. Niet zo makkelijk als een “nu laden” knop maar het werkt in ieder geval 👍

[ Voor 14% gewijzigd door Rene op 06-12-2021 16:02 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:49:
Hoe zit dat met Ampere . Ik heb hem altijd op 32 staan bij laden . Is dat goed ?
Even op het knopje i (informatie) klikken in de app en dan zie je het advies van Polestar betreffende ampere instelling.
Ik heb hem echter thuis ook altijd op 32 staan en dat heeft met mijn 3 fase aansluiting nooit problemen gegeven.

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Rene schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:52:
[...]

Niet alleen ampere. Je kan de timer ook al gebruiken op P1.7 👍. Zojuist getest en het werkt. Ook een blauwe LED in de laadpoort :)

[Afbeelding]

Edit: je kan nu dus ook handmatig het laden en starten stoppen. Zodra je de timer deaktiveert begint de auto te laden. Zet je de timer weer aan stopt deze direct met laden. Niet zo makkelijk als een “nu laden” knop maar het werkt in ieder geval 👍
Ah nice, dus dan krijg je met P1.8 alleen in de auto ook nog de mogelijkheid om de laadtimers in te stellen. Dus nu alleen nog via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Jehanthar schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:58:
[...]

Even op het knopje i (informatie) klikken in de app en dan zie je het advies van Polestar betreffende ampere instelling.
Ik heb hem echter thuis ook altijd op 32 staan en dat heeft met mijn 3 fase aansluiting nooit problemen gegeven.
Het is de maximale laadstroom maar met 3 fase wordt dat automatisch 16A of nog lager als de laadpaal verder begrenst. Alleen op 1 fase kan de P2 op meer dan 16A laden. Als je een load balancer hebt kun je hem gewoon op 32A laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:05:
[...]

Het is de maximale laadstroom maar met 3 fase wordt dat automatisch 16A of nog lager als de laadpaal verder begrenst. Alleen op 1 fase kan de P2 op meer dan 16A laden. Als je een load balancer hebt kun je hem gewoon op 32A laten staan.
Dus op een 3 fase lader is 16a de juiste instelling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:28:
[...]

Gewoon op maximaal zetten en nooit meer aankomen tenzij je bijv. met een stopcontact stekker gaat laden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Thx 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:28:
[...]

Maakt niets uit, hij regelt zelf dat er bij 3 fase niet meer dan 16A wordt getrokken. Dus kun je gewoon op 32A laten staan.
En @Juancho de stopcontactlader heeft ook een eigen begrenzer op 10A dus die gaat ook nooit hoger.
Je hoeft die instelling alleen te gebruiken als je geen load balancer op je laadpaal hebt en wilt voorkomen dat de zekering eruit gaat als er andere apparaten aan staan die flink stroom trekken. Of als je op een camping niet zeker weet dat 10A op dat stopcontactje goed gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 01-09 14:27
Juancho schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:44:
[...]

Gewoon op maximaal zetten en nooit meer aankomen tenzij je bijv. met een stopcontact stekker gaat laden.
Wat zou dan de beste instelling zijn?

Toevallig zal het voor gaan komen dat ik nog weleens met een gewoon stopcontact de auto moet gaan laden bij mijn ouders >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
assn schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:09:
[...]

Toevallig zal het voor gaan komen dat ik nog weleens met een gewoon stopcontact de auto moet gaan laden bij mijn ouders >:)
Maakt niet uit, zolang het een normaal afgezekerd goed stopcontact is. De granny lader laadt max 10A ongeacht de instelling in de auto. Vertrouw je het stopcontact niet of wordt het te warm, dan kun je hem op 6A in de auto zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
assn schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:09:
[...]

Ligt ook aan de andere kant zeg maar. Is het een wat ouder huis met misschien verouderde electra zou ik het lekker eerst op zn laagst zetten. Is het allemaal prima kan je kijken of iets hoger kan. Beetje mee spelen en is denk ik ook geen passend antwoord op. Maar sowieso, als je gaat laden met de granny doe je dat denk ik als je bijv. een weekend weg bent en de auto 2 volle dagen ofzo stil staat. Dus dan heb je ook geen haast en zou ik ook geen risico nemen. Hoe klein dan ook.

Je kan natuurlijk ook onderweg ff kort snelladen zodat je genoeg hebt. Ik kan thuis niet laden en dacht de granny ook nog wel eens te moeten gebruiken maar die kabel heb ik slechts 1x geprobeerd en daarna nooit meer nodig gehad. In praktijk zie je genoeg alternatieven om je heen en op je route.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Knoop net doorgehakt: in januari gaan we naar Zweden voor een week. Ritje van 1000km met koud/nattig weer denk ik. We gaan met 3 volwassenen en een baby + een trekhaak box. Dat wordt me het verbruik wel denk ik. Iemand ervaringen mee?

Ik heb zelf alleen lange stukken in de zomer gedaan en maak me nu toch lichtelijk weer een beetje zorgen ;-)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Hier ook de nieuwe app binnen. Helaas wel weer m’n timers kwijt 😛

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
kramon schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:34:
Knoop net doorgehakt: in januari gaan we naar Zweden voor een week. Ritje van 1000km met koud/nattig weer denk ik. We gaan met 3 volwassenen en een baby + een trekhaak box. Dat wordt me het verbruik wel denk ik. Iemand ervaringen mee?

Ik heb zelf alleen lange stukken in de zomer gedaan en maak me nu toch lichtelijk weer een beetje zorgen ;-)
Gaat helemaal goedkomen @kramon (y) Zie de nieuwe video van Tesla Bjørn over OTA 1.7. En je kunt onderweg gewoon laden he! :+ Ik gok 24,5kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-WgC9Uc0NUhRQK11N4TmZlMXac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q2gW1rRHdfeJTJTGAcDb6Dds.png?f=fotoalbum_large

Zucht.

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
AartJW schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:16:
[...]

Gaat helemaal goedkomen @kramon (y) Zie de nieuwe video van Tesla Bjørn over OTA 1.7. En je kunt onderweg gewoon laden he! :+ Ik gok 24,5kWh.
Ga ik checken, thanks! De rit is 1100km, maar toch wel 13.5 uur rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixpBDICPHeNUYlE50T48z90ayXE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KoepVGMhOWlbl68HwSNfAlUP.png?f=fotoalbum_large

Doel is begin avond aankomen. Dus dat wordt vertrekken rond 4 uur snachts O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Engineer Stewie schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:28:
[...]

Klopt.

Misschien de C40? Iets andere auto en kwam net uit toen ik de P* besteld had (geen spijt trouwens)

Ik vond het erg spannend - proefrijden in de DM en uiteindelijk paste ook alleen maar de SM (full options) in mn leasebudget. Was bang dat deze aandrijflijn erg anders aan zou voelen / tegen zou vallen.

Geen spijt - de auto is nog steeds meer dan vlot zat en eigenlijk is net die paar km meer actieradius net wel zo prettig. Ander verschil is dat de SM een top heeft van 160 ipv 205 km/uur maar met dagelijks gebruik kom ik daar vrijwel nooit aan :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Tsja. Ik heb niet voor niets bewust voor 8% model gekozen dus voor mij niks anders 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
VidaR-9 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:45:
Hier ook de nieuwe app binnen. Helaas wel weer m’n timers kwijt 😛
Gek he? Hier gister ook weer maar na het updaten van de app staan ze er wel nog gewoon in :? 8)7

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
cornholio24 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:45:
[...]

Misschien de C40? Iets andere auto en kwam net uit toen ik de P* besteld had (geen spijt trouwens)

Ik vond het erg spannend - proefrijden in de DM en uiteindelijk paste ook alleen maar de SM (full options) in mn leasebudget. Was bang dat deze aandrijflijn erg anders aan zou voelen / tegen zou vallen.

Geen spijt - de auto is nog steeds meer dan vlot zat en eigenlijk is net die paar km meer actieradius net wel zo prettig. Ander verschil is dat de SM een top heeft van 160 ipv 205 km/uur maar met dagelijks gebruik kom ik daar vrijwel nooit aan :+
De DM ging maar 180 km/h hoor…
Maar de C40 is geen optie, ik heb een beperkte lijst.

Op dit moment twijfel ik hard tussen de EQC 400 business solution met premium pack en de BMW iX3 executive met paar opties.
En daarbuiten de polestar 2 aangezien ik niet 100% SUV minded ben en de polestar wel leuk vind. Goed te weten dat polestar sm ook goed rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Engineer Stewie schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:08:
[...]

De DM ging maar 180 km/h hoor…
Maar de C40 is geen optie, ik heb een beperkte lijst.
180? Dan heb je nog niet eruit gehaald wat erin zit... hij kan 205 km/u met voldoende lading in de batterij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYSTzsHNDAHccE7jP70p94tOxG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oZmJ53E5kpWP7fVritrURIWr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zou vandaag bericht krijgen over mijn stoel …. Niet gebeld.. morgen maar eens achteraan bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:39:
Ik zou vandaag bericht krijgen over mijn stoel …. Niet gebeld.. morgen maar eens achteraan bellen
Zelfde hier. Ik zou afgelopen vrijdag gebeld worden... niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

dagobert1966 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:45:
[...]

Ook over stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ja, ook over de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
cornholio24 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:23:
[...]

180? Dan heb je nog niet eruit gehaald wat erin zit... hij kan 205 km/u met voldoende lading in de batterij

[Afbeelding]
Hmm, was rond de 50% geladen toen ik hem meekreeg. Nuja, 180 km/h is snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
AartJW schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:16:
[...]

Dit is toch wel erg mooi om te zien voor langere ritten: je krijgt dus ongeacht de omstandigheden altijd dezelfde snelle laadcurve. Mits je de snellader dus in je navigatie zet. Had niet gedacht dat het zo consequent goed zou werken.
En we hoeven dus niet meer jaloers te zijn op de laadcurve van ‘fat e-tron’ (zoals Björn het noemt). Hij kwam notabene nog een coldgatende GT tegen onderweg.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 06-12-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:53:
[...]

Dit is toch wel erg mooi om te zien voor langere ritten: je krijgt dus ongeacht de omstandigheden altijd dezelfde snelle laadcurve. Mits je de snellader dus in je navigatie zet. Had niet gedacht dat het zo consequent goed zou werken.
En we hoeven dus niet meer jaloers te zijn op de laadcurve van ‘fat e-tron’ (zoals Björn het noemt). Hij kwam notabene nog een coldgatende GT tegen onderweg.
Werkt dit ook als je een Shell of fastned als tussenbestemming toevoegd? Klinkt misschien logisch maar bij AAOS weet je het maar nooit 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmJ53xUGM5XcvKUZ5pv0N89CgTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJnAtOjlAA9JzXUHyTc3UUcA.jpg?f=fotoalbum_large

Gepland laden stond ingesteld op middernacht :+ dat werkt dus :9

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

[...]

[Afbeelding]
210km/h op de teller (==205 op GPS) haal ik met <50 SoC ook hoor 8)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik ga in de ochtend ff bellen . Ben benieuwd wat er besloten gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:08:
[...]

Maakt niets uit, hij regelt zelf dat er bij 3 fase niet meer dan 16A wordt getrokken. Dus kun je gewoon op 32A laten staan.
En @Juancho de stopcontactlader heeft ook een eigen begrenzer op 10A dus die gaat ook nooit hoger.
Je hoeft die instelling alleen te gebruiken als je geen load balancer op je laadpaal hebt en wilt voorkomen dat de zekering eruit gaat als er andere apparaten aan staan die flink stroom trekken. Of als je op een camping niet zeker weet dat 10A op dat stopcontactje goed gaat.
Ik heb een 3 fasen aansluiting maar een laadpaal zonder Load Balancer (geen vrije keuze bij LM) in combinatie met een oud huis. Ik heb hem op 12A beperkt, dan gaat het altijd goed en is hij toch 's ochtends vol. Als ik hem hoger zet gaat het soms mis als ook vaatwasser of wasmachine aan staat.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 21-09 11:14
kramon schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:29:
[...]

Ga ik checken, thanks! De rit is 1100km, maar toch wel 13.5 uur rijden:
[Afbeelding]

Doel is begin avond aankomen. Dus dat wordt vertrekken rond 4 uur snachts O-)
Hou, afhankelijk van wanneer je gaat, ook rekening met drukte bij Hamburg.
De laatste 2 keer dat ik naar Zweden ging heeft me dat ruim anderhalf uur extra gekost.
Je zou overigens ook nog een stukje kunnen varen, Puttgarden - Rodby, ipv omrijden door Denemarken. Geeft ook gelijk even een verplichte pauze tijdens de rit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Ok, zoals eerder aangegeven even een check.

In de garage gestaan (~15C) en gaan rijden (SoC 80%), omgeving ~1C, ritje 20km.
Er was idd een minuscuul lijntje aan de linkerkant wat zou duiden op niet maximaal haalbare regen.
Lijntje was echter zo dun dat je moest weten dat het er zat.

Áls... je dus geen maximale regen kan halen.... omdat de batterij te koud is
dan al helemáál geen 400+ pk meer... |:(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
JeroenV_ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:54:
[...]

Hou, afhankelijk van wanneer je gaat, ook rekening met drukte bij Hamburg.
De laatste 2 keer dat ik naar Zweden ging heeft me dat ruim anderhalf uur extra gekost.
Je zou overigens ook nog een stukje kunnen varen, Puttgarden - Rodby, ipv omrijden door Denemarken. Geeft ook gelijk even een verplichte pauze tijdens de rit ;)
Thanks voor de tip 👍 Hamburg zal ik eens checken op het verwachte tijdstip dat we er langsgaan. Die boot had ik gezien, maar met al dat laden dacht ik wel genoeg pauzes te hebben, tenminste, zo ervoeren we dat deze zomer. Maar het lijkt ook sneller te zijn O-) Ga ik eens naar kijken.

Heb er wel lol in, zo'n ev tripje plannen 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 21-09 11:14
kramon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:28:
[...]
Thanks voor de tip 👍 Hamburg zal ik eens checken op het verwachte tijdstip dat we er langsgaan. Die boot had ik gezien, maar met al dat laden dacht ik wel genoeg pauzes te hebben, tenminste, zo ervoeren we dat deze zomer. Maar het lijkt ook sneller te zijn O-) Ga ik eens naar kijken.

Heb er wel lol in, zo'n ev tripje plannen 8)
Tip 2: je kan via de website van de veerpont ook gelijk een combi ticket kopen voor de brug naar Zweden, scheelt ook weer iets qua kosten ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
[...]
Ik haal 210. Bij een gemiddelde snelheid van 190 km/h is het verbruik wel bijna 50 kWh/100km :9

[ Voor 14% gewijzigd door _--[]--__ op 07-12-2021 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:39:
Jammer is dat. Keep us posted!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
dagobert1966 schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:45:
[...]

Ik had weer over de stoel gemaild, maar daar is nog niet op geantwoord. Ik stuur ze ook even een herinnering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:45:
[...]

Ik ga in de ochtend ff bellen . Ben benieuwd wat er besloten gaat worden
Anders ik wel! Als Polestar er niets aan doet, is het heel spijtig. Maar die balk gaat er toch echt uit bij mij. 15 maanden ben ik 'm wel heel erg zat en ik ga 'm ook steeds beter voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

NL gaat bellen met zweden en komt dan vanmiddag bij mij terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:30:
Polestar die belooft terug te bellen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHP6u1CEwByBdiGF50CzO8cLU3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ziZdrGl4eIcHwgAiWoRGduYz.jpg?f=user_large

@backupdevice welke vanmiddag om 17u hoort dat de balk een producteigenschap betreft;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArZYS2NghiKFyfoNbG-M1z3n25g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vLq2vSnHfB3NtnDnv53HIJ8K.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

JTHZZ schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:50:
[...]

De Polestar heeft, zoals ze het zelf noemen, "Hybrid Braking". Dit bevestigt de garage ook. Het remmen gebeurt primair regeneratief, maar secondair met de remmen zelf. Als regenereren het dus niet doet, nemen de remmen het over.

Ik gok dat het remsysteem plaastvindt over het resultaat van het regeneratief-remmen. dwz zodra het remmen er vanaf is zal obv het behaalde remvermogen bepaald worden hoeveel er mechanisch bijgeremd moet worden. Dus wanneer het regeneratieve systeem niet genoeg kan remmen (bijv 0,1g realiseert) zal het mechanisch systeem bijspringen. Het mooie daarvan is dan dat je er niets van merkt als berijder. Voor ons alleen jammer omdat we dan niet op gevoel weten wanneer wanneer het een overgaat in het ander, dan moeten we 100% op het balkje vertrouwen ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEstjws3zmmbbKaqEOnUHpg0vcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EIXSTmbl1sBTbLb8OOrdbebg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door MaxxMark op 07-12-2021 16:43 . Reden: typo in de meme :( ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:34:
[...]

Polestar die belooft terug te bellen;

[Afbeelding]

@backupdevice welke vanmiddag om 17u hoort dat de balk een producteigenschap betreft;

[Afbeelding]
Lol! Vandaar dat ik ook niet over die bak een klacht heb ingediend ;) Dat die balk er zit vind ik geen probleem. Dat ik die balk voel , omdat deze te weinig is geïntegreerd waardoor ik en vele andere problemen hebben met zitten , is de klacht . En dat kan natuurlijk nooit ene product eigenschap zijn van een auto van 60K.

Of dat gaat helpen….

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 07-12-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:22:
[...]

Lol! Vandaar dat ik ook niet over die bak een klacht heb ingediend ;)
Waar heb je nog meer last van dan? :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:24:
[...]

Waar heb je nog meer last van dan? :P
Lees ff hierboven.

Ik heb vertrouwen dat Polestar het juiste doet en de stoel gaat vervangen , aangezien zij zichzelf als Premium brand zien . En dat dit dus ook gewoon een foutje is geweest bij de eerste batch auto’s :)

[ Voor 35% gewijzigd door backupdevice op 07-12-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:26:
[...]

Lees ff hierboven.

Ik heb vertrouwen dat Polestar het juiste doet en de stoel gaat vervangen , aangezien zij zichzelf als Premium brand zien . En dat dit dus ook gewoon een foutje is geweest bij de eerste batch auto’s :)
Toch de balk dus, waarbij de balk in deze het verzamelwoord is voor vermindert zit-comfort :+ O-)

Hoe oud is jouw auto? Welk VIN nummer heeft ie? Dan weet ik of mijn Launch Edition uit een vergelijkbare 'batch' komt. Ik voel de balk ook zeker wel maar heb een dermate instelling van de stoel gevonden welke voor mij werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-12-2021 13:30 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:28:
[...]

Toch de balk dus, waarbij de balk in deze het verzamelwoord is voor vermindert zit-comfort :+ O-)

Hoe oud is jouw auto? Welk VIN nummer heeft ie? Dan weet ik of mijn Launch Edition uit een vergelijkbare 'batch' komt. Ik voel de balk ook zeker wel maar heb een dermate instelling van de stoel gevonden welke voor mij werkt.
Mijne is van Oktober 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Mijn LE heeft ook een poosje in Beesd gestaan maar weet niet voor hoelang. Hij is pas in oktober uitgeleverd en op kenteken gezet nml.. Zou best kunnen dat de mijne van dezelfde leeftijd is.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-12-2021 13:37 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:34:
[...]

Mijn LE heeft ook een poosje in Beesd gestaan maar weer niet voor hoelang. Hij is pas in oktober uitgeleverd en op kenteken gezet nml.. Zou best kunnen dat de mijne van dezelfde leeftijd is.

***members only***
Tja als jij geen pijn krijgt tijdens het rijden dan zou ik mij geen zorgen maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-09 08:12
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:34:
[...]

Mijn LE heeft ook een poosje in Beesd gestaan maar weet niet voor hoelang. Hij is pas in oktober uitgeleverd en op kenteken gezet nml.. Zou best kunnen dat de mijne van dezelfde leeftijd is.

***members only***
De mijne is ook in oktober 2020 geleverd en heeft 059**, is dus een veel lager nummer.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mijne ook, maar ik merk niks van die balk en mijn langste rit tot nu toe was 3,5 uur heen en na een paar uur 3,5 uur terug. Ik zal eens proberen of ik 'm uberhaupt kan vinden.. :?

Ik heb de nappa /geventileerde stoelen... zou dát het verschil zijn??

(note: 1.91 mtr en 80kg, en stoelzitting helemaal uitgeschoven voor zo goed mogelijke ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-09 22:17
Heeft iemand ervaring met een flink gewicht trekken ?
Ik heb een boot die geregeld achter de (nog aan te kopen) polestar moet komen.
Weegt totaal incl trailer 750 kilo. Te vergelijken dus met een caravan.

Ik begrijp dat ik 350km niet ga halen ;) .. wat is wel realistisch bij 90km p/u? 200km?

[ Voor 3% gewijzigd door 0re0 op 07-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:13:
Heeft iemand ervaring met een flink gewicht trekken ?
Ik heb een boot die geregeld achter de (nog aan te kopen) polestar moet komen.
Weegt totaal incl trailer 750 kilo. Te vergelijken dus met een caravan.

Ik begrijp dat ik 350km niet ga halen ;) .. wat is wel realistisch bij 90km p/u? 200km?
Paardentrailer ca 1400kg. verbruik is dan ca 35 kWh/100km bij gemiddeld 80 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
_--[]--__ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:14:
[...]

Paardentrailer ca 1400kg. verbruik is dan ca 35 kWh/100km bij gemiddeld 80 km/u
Dus om en nabij de 175-200km ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 18:58
backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:30:
Ik heb van Case uit februari 2021 inzake het zitvlak stoel weer laten heropenen.
Deze is in september door Polestar gesloten zonder oplossing.
Wegens aanhoudende klachten, heb ik deze weer laten heropenen.
Samen staan we sterker.

P2 Launch edition PP oktober 2020

[ Voor 4% gewijzigd door ARR63 op 07-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Heb een update maar wil dit met members only tag doen. Weet alleen niet hoe ik dat doe …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:58
backupdevice schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:29:
Heb een update maar wil dit met members only tag doen. Weet alleen niet hoe ik dat doe …
Overzicht van UBB-codes #tag_membersonly

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 07-12-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Voor iedereen die de balk in zijn of haar of hen stoel voelt, er last van heeft en dit nog niet aangekaart heeft bij Polestar: doen! Hoe meer klachten, hoe minder ze het kunnen negeren.

[ Voor 7% gewijzigd door GuiltyNL op 07-12-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:36:
Voor iedereen die de balk in zijn of haar of hen stoel voelt en dit nog niet aangekaart heeft bij Polestar: doen! Hoe meer klachten, hoe minder ze het kunnen negeren.
Het gaat dus niet om de balk perse want dit is een safety en product feature.

Mocht je met je achterwerk tegen die balk aankomen en daardoor comfort of pijn klachten hebben, kan en mag dit nooit een resultaat zijn van ,of komen door die feature .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Post ietsje aangepast nu! Ik heb na een langere rit gewoon beurse bilbotten (bestaan die?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
GuiltyNL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:41:
Post ietsje aangepast nu! Ik heb na een langere rit gewoon beurse bilbotten (bestaan die?)
Dat bestaat zeker, ik had dat al na 15 minuten. Na verwijderen van de balk moest ik weer leren ontspannen te zitten en merkte ik pas hoe verkrampt ik moest rijden om het enigsinds dragelijk te krijgen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
petervanstuiven schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:42:
[...]

Dat bestaat zeker, ik had dat al na 15 minuten. Na verwijderen van de balk moest ik weer leren ontspannen te zitten en merkte ik pas hoe verkrampt ik moest rijden om het enigsinds dragelijk te krijgen.....
Ik heb inmiddels een reactie ontvangen. Ook mijn klacht is doorgezet naar Zweden en ze zijn in afwachting van een reactie.

Volgende week krijgt mijn buurman zijn P2, kan ik mooi even het verschil voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Is het iets wat in de loop van de tijd ook erger wordt of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:57:
Is het iets wat in de loop van de tijd ook erger wordt of dat niet?
Bij mij wel. Foam zakt ietsje in denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
Ik wil later deze maand wellicht ook een Polestar bestellen.
Alleen na het lezen van alle problemen in dit topic begin ik toch wel te twijfelen.
Zijn jullie verder wel tevreden? :X of met de wetenschap van nu had je voor wat anders gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:24:
Ik wil later deze maand wellicht ook een Polestar bestellen.
Alleen na het lezen van alle problemen in dit topic begin ik toch wel te twijfelen.
Zijn jullie verder wel tevreden? :X of met de wetenschap van nu had je voor wat anders gegaan?
Gaat om een specifieke batch auto’s uit 2020, namelijk de Launch Editie 2020 met Pilot Plus pakket.

Niet twijfelen , gewoon bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 18-09 21:57
Ik heb de P2 vanaf augustus 2020 en ik ben er erg blij mee nog steeds.

Ben een behoorlijke autogek, mijn vorig auto war een Alpina B5.

Heb wel lederen bekleding laten monteren, dat scheelt een stuk op de kwaliteit van het interieur. Verder geen grote problemen gehad, wel veel kleine ongemakken maar dat verwachtte ik wel toen ik vanaf het plaatje een nieuwe auto van een nieuw merk bestelde.

In de huidige markt zou ik zeker de Hyundai ionic 5 overwegen, en de tesla.

VW producten mijd ik.

Voor mij is de Polestar 2 nog altijd een goede keus.
- eigenzinnig
- goed ontworpen
- mooi om te zien
- erg prettig in het gebruik, je went echt snel dat je de auto niet aan en uit hoeft te zetten etc
- snel genoeg, rijd goed, lekker stil we wat zwaar maar dat hebben ze allemaal
- voldoende range

Er zijn ook nadelen:
- app werkt niet bij mij
- zicht naar achteren is erg beperkt achteruitrijden is gevaarlijk hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
De fiscalist schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:35:
Ik heb de P2 vanaf augustus 2020 en ik ben er erg blij mee nog steeds.

Ben een behoorlijke autogek, mijn vorig auto war een Alpina B5.

Heb wel lederen bekleding laten monteren, dat scheelt een stuk op de kwaliteit van het interieur. Verder geen grote problemen gehad, wel veel kleine ongemakken maar dat verwachtte ik wel toen ik vanaf het plaatje een nieuwe auto van een nieuw merk bestelde.

In de huidige markt zou ik zeker de Hyundai ionic 5 overwegen, en de tesla.

VW producten mijd ik.

Voor mij is de Polestar 2 nog altijd een goede keus.
- eigenzinnig
- goed ontworpen
- mooi om te zien
- erg prettig in het gebruik, je went echt snel dat je de auto niet aan en uit hoeft te zetten etc
- snel genoeg, rijd goed, lekker stil we wat zwaar maar dat hebben ze allemaal
- voldoende range

Er zijn ook nadelen:
- app werkt niet bij mij
- zicht naar achteren is erg beperkt achteruitrijden is gevaarlijk hierdoor.
Het is voor mij de polestar, ford mustang of de tesla :)
Deze maand het besluit maar eens nemen. Ook ik kom van een sportieve BMW af.
Vind het alleen jammer dat de Tesla qua performance een stuk sneller is dan de Polestar.
Dan zou ik al snel naar een dual motor moeten gaan. Keuzes :o
Ik ben ook gevoelig voor gimmicks en een mooie interface. Dan ligt polestar helaas ver achter t.o.v Tesla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

0re0 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:38:
[...]

Het is voor mij de polestar, ford mustang of de tesla :)
Deze maand het besluit maar eens nemen. Ook ik kom van een sportieve BMW af.
Vind het alleen jammer dat de Tesla qua performance een stuk sneller is dan de Polestar.
Dan zou ik al snel naar een dual motor moeten gaan. Keuzes :o
Ik ben ook gevoelig voor gimmicks en een mooie interface. Dan ligt polestar helaas ver achter t.o.v Tesla
Denk idd dat de Tesla op dat gebied wint . Maar qua handling , wegligging , stilte , intern design vind ik de Polestar vele malen beter .

Pagina: 1 ... 45 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.