Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:16
Juancho schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:43:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar dan? Google Maps heeft namelijk nog steeds het irritante van dat je meerdere bestemmingen niet zoals op je mobiel of pc kan zetten en schuiven in juiste volgorde.

Dat moet juist nog wel met spraak en ook nog eens in de juiste volgorde maar dan omgekeerd. Als je al rijdend toch nog iets wil aanpassen ben je de lul.

Over trage software ontwikkeling gesproken... Dit is al bijna direct bij de eerste P2 en P8s ervaren en doorgegeven. En nog steeds is er niets mee gedaan.
Spraakverwarring: ik bedoelde dat je bij veel auto’s je bestemming op een bepaalde manier moet inspreken of in stukjes: Amsterdam! Leidseplein! 23! Nee, niet 20! DRIE EN TWINTIG! En dan weer opnieuw moet beginnen.
Of dat je niet kunt inspreken dat je naar het holiday inn hotel wilt maar dat je een of andere ‘ POI’ moet kiezen. Met google Maps en assistent echt zoveel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-12-2021 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Fladder80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:21:
Zo, op de valreep nog gelukt; De sneeuw cover stl's
Er zit nog 1 wijziging in de definitieve versie (V13) tenopzichte van V12 hier op de foto's, en dat is dat ik de opening voor de lader nog 2 mm omhoog heb geschoven. Hoewel de lader en de cover elkaar niet raken wou ik toch iets meer speling er tussen hebben aan de bovenkant.
Plaatjes:[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg fraai en ik houd me ook warm aanbevolen als je er meer (betaald) wil printen!

Goed doordacht ontwerp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:10
backupdevice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:24:
[...]

Tja ben blij dat jij tevreden bent . Maar je moet het wel in perspectief plaatsen.

Dit is een merk wat zich een Premium merk noemt. Daarnaast kost deze wagen , afhankelijk van de versie , tussen de 60 en 70K.

Ik weet niet of jij vaak een auto gehad hebt van die prijsklasse maar mijn ervaring is dat de PS een hele fijne wagen is, maar absoluut niet premium.

Software & functionaliteit is waar zij zich moeten gaan onderscheiden tov al die andere merken. En laten zij daar nou best wel wat steekjes vallen.

Over bijv scheduled laden . Dat is eigenlijk een basis functionaliteit. Nu wordt deze geleverd met 1.8 half december, maar de nieuwe PS 3 wordt in Maart al gelaunched . Hebben zij nog ff om een boel op te lossen met de 2 , maar waar denk jij waar de meeste recourses op gezet gaan worden…. Juist de 3. Daar dit je dan , met je auto die je of nog 3 jaar moet leasen of in sommige gevallen je zuur verdiende geld jn hebt gestopt

True de auto rijdt heerlijk en ziet er goed uit. Maar er zijn echt wel een paar serieuze issues met de auto die zij wel moeten gaan oplossen, zeker met het prijs kaartje wat er aan deze auto’s hangen.

En ja , andere merken hebben ook issues. Maar dat maakt mij niet uit. Die rij ik niet, de PS2 wel.
Ik ben overgestapt van een aardig volle 2018 330i naar de PS2. En ook Audi en Mercedes gereden. Ik zou niet kunnen aanduiden waarop ik de P2 nou zoveel minder premium vind.

Alle verbeteringen die ze doorvoeren zijn voor mij alleen maar fijn en extra. DK heb ik nooit gehad op een auto en zolang dit niet stabiel is gebruik ik het ook niet op de P2 en mis ik er ook niets aan. Ik moet wel toegeven dat ik gelukkig geen last heb van echte bugs als uitvallende schermen oid. Dat zou het natuurlijk wel veranderen.

En als ik andere topics lees doen veel andere merken het niet echt beter op software / app gebied. Volgens mij is er maar een merk dat dit inmiddels echt top op orde heeft en dat is Tesla. En dat is ook nog eens een veel betere EV dan de P2. Jammer dat ze zo lelijk zijn dat dat nooit een optie is geweest voor mij.

Ik hoop dat de P3 op dezelfde software draait, dan zou het alleen maar helpen om meer en nieuwe modellen te hebben.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:12
GuiltyNL schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:21:
[...]

Aha, jij pas 3 maanden. Daar zit echt een verschil in. Ik rijd 12 maanden langer met bugs en missende features rond dan jij...
Ik rijd er ongeveer net zo lang in als jij en ik stap iedere dag nog met een grote glimlach in. Het is inderdaad een auto met een aantal bugs in de software. Maar wat de auto wel (heel) goed doet compenseert dit voor mij ruimschoots.
We zijn allemaal anders en ik denk dat dat het grootste verschil maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Autowina op 04-12-2021 08:24 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:56
VidaR-9 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:20:
[...]

Ik ben overgestapt van een aardig volle 2018 330i naar de PS2. En ook Audi en Mercedes gereden. Ik zou niet kunnen aanduiden waarop ik de P2 nou zoveel minder premium vind.

Alle verbeteringen die ze doorvoeren zijn voor mij alleen maar fijn en extra. DK heb ik nooit gehad op een auto en zolang dit niet stabiel is gebruik ik het ook niet op de P2 en mis ik er ook niets aan. Ik moet wel toegeven dat ik gelukkig geen last heb van echte bugs als uitvallende schermen oid. Dat zou het natuurlijk wel veranderen.

En als ik andere topics lees doen veel andere merken het niet echt beter op software / app gebied. Volgens mij is er maar een merk dat dit inmiddels echt top op orde heeft en dat is Tesla. En dat is ook nog eens een veel betere EV dan de P2. Jammer dat ze zo lelijk zijn dat dat nooit een optie is geweest voor mij.

Ik hoop dat de P3 op dezelfde software draait, dan zou het alleen maar helpen om meer en nieuwe modellen te hebben.
Maar vorige week lagen de servers van Tesla uit en kon niemand in zijn auto. Ze hebben het beter op orde (denk ik) maar ook daar loopt er dus al eens iets mis. 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Autowina schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:21:
[...]

Ik rijd er ongeveer net zo lang in als jij en ik stap iedere dag nog met een grote glimlach in. Het is inderdaad een auto met een aantal bugs in de software. Maar wat de auto wel (heel) goed doet compenseert dit voor mij ruimschoots.
Zeker, maar het is ook zo dat elke auto zijn eigen problemen kent. Wat dat betreft maakt het lastig te vergelijken.

En ook ik rijd met een grote glimlach. Blijkbaar vinden mensen het gek dat iemand met plezier kan rijden in de P2 en tegelijkertijd vindt dat de softwareontwikkeling ruim onvoldoende verloopt.

Ik ben niet van het soort dat zegt: de auto rijdt geweldig, dus dan zeur ik niet over de software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
backupdevice schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:24:
[...]

Tja ben blij dat jij tevreden bent . Maar je moet het wel in perspectief plaatsen.

Dit is een merk wat zich een Premium merk noemt. Daarnaast kost deze wagen , afhankelijk van de versie , tussen de 60 en 70K.

Ik weet niet of jij vaak een auto gehad hebt van die prijsklasse maar mijn ervaring is dat de PS een hele fijne wagen is, maar absoluut niet premium.

Software & functionaliteit is waar zij zich moeten gaan onderscheiden tov al die andere merken. En laten zij daar nou best wel wat steekjes vallen.

Over bijv scheduled laden . Dat is eigenlijk een basis functionaliteit. Nu wordt deze geleverd met 1.8 half december, maar de nieuwe PS 3 wordt in Maart al gelaunched . Hebben zij nog ff om een boel op te lossen met de 2 , maar waar denk jij waar de meeste recourses op gezet gaan worden…. Juist de 3. Daar dit je dan , met je auto die je of nog 3 jaar moet leasen of in sommige gevallen je zuur verdiende geld jn hebt gestopt

True de auto rijdt heerlijk en ziet er goed uit. Maar er zijn echt wel een paar serieuze issues met de auto die zij wel moeten gaan oplossen, zeker met het prijs kaartje wat er aan deze auto’s hangen.

En ja , andere merken hebben ook issues. Maar dat maakt mij niet uit. Die rij ik niet, de PS2 wel.
Ik heb bij Audi (~40 jaar gereden..ja ik ben normaliter trouw ook na wat hikjes..) altijd het upgrade pad gevolgd, maar bij de Polestar gaat dat niet gebeuren Polestar-3 ;w

Tuurlijk, ieder merk heeft wel eens wat, daar heb ik geen probleem mee, en ook begrip voor,
maar het is het er mee omgaan van het management die bepaalt of je trouw blijft.

En dat laatste power-OTA-tje is rap :F in mijn verkeerde keelgat geschoten.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Kosten moet ik nog even naar kijken, gezien ik momenteel alleen oranje in huis heb. _O-

Standaard materiaal zal iig petg zijn, want momenteel kan ik geen exotische materialen als ABS printen.

Maar zal wel even een lijstje bij gaan houden denk ik. En nu eerst Klaas even de deur uitwerken! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fladder80 op 04-12-2021 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:57
Hansieo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:47:
[...]

Ik heb bij Audi (~40 jaar gereden..ja ik ben normaliter trouw ook na wat hikjes..) altijd het upgrade pad gevolgd, maar bij de Polestar gaat dat niet gebeuren Polestar-3 ;w

Tuurlijk, ieder merk heeft wel eens wat, daar heb ik geen probleem mee, en ook begrip voor,
maar het is het er mee omgaan van het management die bepaalt of je trouw blijft.

En dat laatste power-OTA-tje is rap :F in mijn verkeerde keelgat geschoten.
Ben met je eens dat de aftersales wel wat beter kan, met name in het begin Bij dealerbezoeken aan de Volvo dealer werd je niet echt lekker ontvangen….

Ook de app werkt bij mij nog altijd helemaal.niet, app haalt geen data op van de auto. Gaan nu de tweede winter in zonder effectieve voorverwarmen….:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Bijvoorbeeld de issues die eerder hier zijn aangegeven. Ik heb jaren lang Volvo gereden en daar deed alles zoals alles zou moeten doen . Issues werden met duidelijke SLA’s opgelost. Mijn laatste was een V90T5

Deze EV draait mechanisch net zo goed als die Volvo ‘s die ik gehad heb. Helaas zijn bij EV’s de software management systemen belangrijker dan bij ICE’s . En hier laat Polestar het gewoon afweten qua roadmap en SLA’s

Als ik dat vergelijk met Volvo dan heeft Polestar wel wat in te halen.

En ja andere merken hebben ook shit, maar die rij ik niet dus dat is niet belangrijk voor mij

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Er zit nog 1 wijziging in de definitieve versie (V13) tenopzichte van V12 hier op de foto's, en dat is dat ik de opening voor de lader nog 2 mm omhoog heb geschoven. Hoewel de lader en de cover elkaar niet raken wou ik toch iets meer speling er tussen hebben aan de bovenkant.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super gaaf! Zou ook graag wel voor een zwarte willen betalen, heb helaas geen 3D printer thuis😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:02
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Top! Als bereid bent ze te verkopen houdt ik mij aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tis nog net geen Swedish Gold 🤓

Maar een mooi product, zeker het kapje boven de opening van de laadpoort. Slim!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht je ze gaan verkopen, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:54:
[...]

Bijvoorbeeld de issues die eerder hier zijn aangegeven. Ik heb jaren lang Volvo gereden en daar deed alles zoals alles zou moeten doen . Issues werden met duidelijke SLA’s opgelost. Mijn laatste was een V90T5

Deze EV draait mechanisch net zo goed als die Volvo ‘s die ik gehad heb. Helaas zijn bij EV’s de software management systemen belangrijker dan bij ICE’s . En hier laat Polestar het gewoon afweten qua roadmap en SLA’s

En ja andere merken hebben ook shit, maar die rij ik niet dus dat is niet belangrijk voor mij
De XC40 heeft toch nagenoeg 1 op 1 dezelfde issues.

Ik denk dat veel oldskool auto fabrikanten, incl Volvo/Polestar, zich hebben verkeken op het software stuk. Dat is een stuk uitgebreider dan de software en apps die voorheen in auto’s zaten. Al was mijn app van BMW ook verre van snel en stabiel.

Ben het met je eens dat Polestar stappen moet maken hoor, in het opvolgen van issues, maar het zijn nou eenmaal ook een beetje de groeipijnen die bij zo’n merk horen. Zie Tesla. Wat dat betreft zijn velen hier natuurlijk wel echt early adopters. Laten we hopen dat ze komende jaren wat meer organisatorische progressie maken dan de eerste 1,5 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

VidaR-9 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:28:
[...]

De XC40 heeft toch nagenoeg 1 op 1 dezelfde issues.

Ik denk dat veel oldskool auto fabrikanten, incl Volvo/Polestar, zich hebben verkeken op het software stuk. Dat is een stuk uitgebreider dan de software en apps die voorheen in auto’s zaten. Al was mijn app van BMW ook verre van snel en stabiel.

Ben het met je eens dat Polestar stappen moet maken hoor, in het opvolgen van issues, maar het zijn nou eenmaal ook een beetje de groeipijnen die bij zo’n merk horen. Zie Tesla. Wat dat betreft zijn velen hier natuurlijk wel echt early adopters. Laten we hopen dat ze komende jaren wat meer organisatorische progressie maken dan de eerste 1,5 jaar.
Polestar komt in een markt waar zij jaren hebben kijken naar Tesla , zeker naar software management . Daar laten zij gewoon steken vallen, en imho steken die een zelfbenoemde premium merk niet zo moeten en mogen laten vallen. En app is de app…. Maar in car software mag ook beter hè. Bijna einde roadmap en basic functionaliteit wordt toegevoegd. Dat is gewoon niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:32
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De link is dan versie V12 of V13?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:54:
[...]

Die merken rijd je nu niet maar als je volgende niet meer Polestar wordt toch wel? Ik snap de frustraties want die heb ik ook maar als dit bij andere merken ook zo is, plaatst dat het voor mij wel degelijk in perspectief. Iets in de zin van het gras is niet groener… Voor mij is het dan iets eenvoudiger te accepteren. Máár in principe moet wat geadverteerd werd/wordt gewoon werken. Volledig mee akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Davy_Rx schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:36:
[...]

Die merken rijd je nu niet maar als je volgende niet meer Polestar wordt toch wel? Ik snap de frustraties want die heb ik ook maar als dit bij andere merken ook zo is, plaatst dat het voor mij wel degelijk in perspectief. Iets in de zin van het gras is niet groener… Voor mij is het dan iets eenvoudiger te accepteren. Máár in principe moet wat geadverteerd werd/wordt gewoon werken. Volledig mee akkoord
Nou ja. Ze prijzen zich naar een Tesla, maar de basic functionaliteit die een Tesla heeft wordt pas bereikt 3 maanden voordat de opvolger van de 2 gereleased wordt . Dat is het probleem .

En ook al hebben andere merken ook problemen , dat wilt toch niet zeggen dat ik dat maar moet accepteren?

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 09:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Qua rijkwaliteit ben ik het met je eens. Daarin is de Polestar best premium.

Ik heb 25 jaar Audi gereden en een keer een BMW tussendoor. Maar de P2 is duidelijk minder in afwerking, maar waar ik verder genoegen mee neem, een paar voorbeelden:
  1. De lak, kwaliteit is heel zacht en kwetsbaar. Ook meer sinaasappeleffect dan normaal
  2. Raambevestiging, voor knarsen ze, achter zitten ze los
  3. Stoel, krapper dan Audi, balk in de weg, hoofdsteun ver naar voren. Hoofdsteunen achter zijn niet te verwijderen, maar zitten goedkoop vast, onhandig met kinderstoeltjes
  4. Velgkappen zitten achterlijk vast en hebben een goedkoop scherp haakje om ze mee los te moeten trekken
  5. Gebruikte materialen ook duidelijk minder. Je ziet het aan kleine details, zoals het dashboardkastje en het stroomklepje bij de achterpassagiers, de zonnekleppen enzovoort. Kwaliteit van de vloerbekleding en van de automatten is ook heel veel minder, de boel is niet duurzaam en het pluist. De hoedenplank is van dun materiaal en is scherp. De plastic kappen in de achterbak zijn beduidend minder dan bij Audi, het kiert en is allemaal minder stevig. Het 'stokje' om de bodem in de achterklep omhoog te houden heb ik al meermaals in mijn handen gehad.
  6. Maar je ziet het ook aan de toleranties bij bijvoorbeeld de kieren tussen de achterlichten en de afwerking daartussen.Ook het water dat blijft staan in de naad en kappen van de achterklep of het ijs dat je voordeur blokkeert in de winter, het zijn allemaal zaken die minder zijn
Bovenstaande zijn een paar voorbeelden. Ik zeg dus niet dat ik me eraan stoor, maar ik constateer het wel.

En voordat je miept dat ik pessimistisch ben, dat ben ik niet, ik ben eerlijk en realistisch. Ik vind het prima dat dit alles een stuk minder is. Maar het is gewoon een feit, vind ik het erg? Nee ook dat niet, maar het is qua afwerking allemaal niet te vergelijken met Audi. Ik heb een keer een BMW gehad en die BMW was kwalitatief ook een stuk minder dan de Audi's die ik heb gehad.

We zijn allemaal anders, maar ik vind het op mijn beurt weer gek dat als jij Audi, BMW en Mercedes hebt gereden, je vrijwel geen verschil in 'premium' ervaart als je naar de materialen en afwerking kijkt.

Verder rijd ik met plezier in de P2 en blijf ik er voorlopig ook in rondrijden. Maar door de houding van het Polestar management denk ik niet dat mijn volgende auto een Polestar is, al sluit ik dat niet vooraf uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou ja , Polestar management denkt wel mee hè. Zij kwamen met het kussentje tip voor de stoel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:44:
Nou ja , Polestar management denkt wel mee hè. Zij kwamen met het kussentje tip voor de stoel :Y)
Oh, ja. Dat is waar!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb 25 jaar Audi gereden en een keer een BMW tussendoor. Maar de P2 is duidelijk minder in afwerking, maar waar ik verder genoegen mee neem, een paar voorbeelden:
  1. De lak, kwaliteit is heel zacht en kwetsbaar. Ook meer sinaasappeleffect dan normaal
  3. Stoel, krapper dan Audi, balk in de weg, hoofdsteun ver naar voren. Hoofdsteunen achter zijn niet te verwijderen, maar zitten goedkoop vast, onhandig met kinderstoeltjes
  4. Velgkappen zitten achterlijk vast en hebben een goedkoop scherp haakje om ze mee los te moeten trekken
  5. Gebruikte materialen ook duidelijk minder. Je ziet het aan kleine details, zoals het dashboardkastje en het stroomklepje bij de achterpassagiers, de zonnekleppen enzovoort. Kwaliteit van de vloerbekleding en van de automatten is ook heel veel minder, de boel is niet duurzaam en het pluist. De hoedenplank is van dun materiaal en is scherp. De plastic kappen in de achterbak zijn beduidend minder dan bij Audi, het kiert en is allemaal minder stevig. Het 'stokje' om de bodem in de achterklep omhoog te houden heb ik al meermaals in mijn handen gehad.
  6. Maar je ziet het ook aan de toleranties bij bijvoorbeeld de kieren tussen de achterlichten en de afwerking daartussen.Ook het water dat blijft staan in de naad en kappen van de achterklep of het ijs dat je voordeur blokkeert in de winter, het zijn allemaal zaken die minder zijn
Bovenstaande zijn een paar voorbeelden. Ik zeg dus niet dat ik me eraan stoor, maar ik constateer het wel.

En voordat je miept dat ik pessimistisch ben, dat ben ik niet, ik ben eerlijk en realistisch. Ik vind het prima dat dit alles een stuk minder is. Maar het is gewoon een feit, vind ik het erg? Nee ook dat niet, maar het is qua afwerking allemaal niet te vergelijken met Audi. Ik heb een keer een BMW gehad en die BMW was kwalitatief ook een stuk minder dan de Audi's die ik heb gehad.

We zijn allemaal anders, maar ik vind het op mijn beurt weer gek dat als jij Audi, BMW en Mercedes hebt gereden, je vrijwel geen verschil in 'premium' ervaart als je naar de materialen en afwerking kijkt.

Verder rijd ik met plezier in de P2 en blijf ik er voorlopig ook in rondrijden. Maar door de houding van het Polestar management denk ik niet dat mijn volgende auto een Polestar is, al sluit ik dat niet vooraf uit.
Oké daar ben ik het grotendeels wel mee eens 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

VidaR-9 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:47:
[...]

Oké daar ben ik het grotendeels wel mee eens 👍🏻
Kijk, het rijdt wel premium hè. Geen kwaad woord daarover. Maar de rest totaal niet premium. En dat is ok als Polestar daar gewoon ook naar prijst . En dat doen zij niet. Van mij mogen zij die haal & breng service budget aan de ontwikkeling van de 2 uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:49:
[...]

Kijk, het rijdt wel premium hè. Geen kwaad woord daarover. Maar de rest totaal niet premium. En dat is ok als Polestar daar gewoon ook naar prijst . En dat doen zij niet. Van mij mogen zij die haal & breng service budget aan de ontwikkeling van de 2 uitgeven.
Het is natuurlijk wel zo dat een EV van de Duitse 3 met gelijke specs en uitrusting een klap duurder is. Dus ergens is t wel te snappen dat ze bezuinigen op zaken. Maar roep dan niet zo hard dat je premium bent idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Nogmaals, naar mijn (bescheiden) mening hád het ze gesierd als ze de early adopters /Polestar ambassadeurs voor hun toch wel flink opgerekte geduld wederom tegemoet waren gekomen met deze OTA update als

"omdat het nog wel 4? maanden kan duren voordat we de grootste ergernissen weg kunnen nemen"

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Hansieo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:56:
[...]

Nogmaals, naar mijn (bescheiden) mening hád het ze gesierd als ze de early adopters /Polestar ambassadeurs voor hun toch wel flink opgerekte geduld wederom tegemoet waren gekomen met deze OTA update als

"omdat het nog wel 4? maanden kan duren voordat we de grootste ergernissen weg kunnen nemen"
Sorry, maar volgens mij hebben ze dat gedaan met het verlengde data abonnement en het laadtegoed. Zoals je in dit draadje leest heeft lang niet iedereen problemen en is is de 1 super kritisch en eist dat alles tot in de puntjes werkt en de ander bekijkt het iets praktischer en heeft wat meer geduld. Het glas is half vol of half leeg verhaal.

Maar blijven herhalen dat je een gratis performance updates of een ander weer die sneeuwcover voor het oplaadpunt verwacht van een autofabrikant is echt wishfull thinking, overvraagd en voor mijn gevoel zelfs een beetje raar. Hier kritisch zijn mag best... maar toen ik dit "weer" las dacht ik even aan mijn stampende peuter die geen snoepje krijgt :+

Naar mijn idee is Polestar niemand iets verschuldigd. Geniet gewoon van de auto zou ik zeggen. En geen enkele auto is perfect, helaas.

Ik stap straks weer met een glimlach in, stamp op mijn stroompedaal en geniet er met volle teugen van ( ook al is het "maar" een single motor).

Fijn sinterklaas weekend allemaal.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

Het is tekenend dat zelfs op een tech georiënteerd forum als GoT er zo veel mensen zijn die eigenlijk geen fluit snappen van wat software development inhoudt, wat er bij komt kijken en hoe veel tijd en moeite het kost om daar een significante verandering in te doen. Laat staan een revolutionaire verandering. (Het onderbouwt natuurlijk wel weer dat een non-tech-persoon daar al helemáál geen beeld bij kan vormen ;)).

Er wordt zo vaak gezegd dat er "al" ruim een jaar of zelfs langer gewacht wordt, en dat in die tijd "veel meer" gedaan had moeten zijn.

De hoeveelheid werk evenals de kennis en ervaring die opgedaan moet worden wordt echt gigantisch onderschat hier (ook bij polestar en volvo trouwens).

De bestaande kennis bij Volvo/Polestar was zeer sterk elektronica gericht (Computer Integerated Electronics/real-time systemen die zeer isolated draaien) waarbij de software kant (Sensus) eigenlijk alleen op het entertainmentsysteem draait (en dikke kans niet eens inhouse of maar deels in house werd gedaan). En ze zijn in één klap over gegaan naar een software oriented systeem (AAOS). Een systeem dat ook nog eens net om de hoek is komen kijken. (een gelijke shift en ditto problemen zie je bijvoorbeeld in de Alarmsystemenwereld of CV-wereld waarbij de klassieke bedrijven vast blijven houden aan kennis en ervaring, en de overstap naar software focused erg lastig is)

We hebben het hier dus niet meer over een ontwikkelteam dat "even op een andere manier met een library moet praten", maar over een team dat een programmeertaal moet gebruiken en het AAOS framework moet gaan leren, en leren toepassen, ervaring opdoen, etc.

Dat is allemaal écht geen kattepis.

Er wordt in het algemeen vaak gezegd dat "een goede programmeur na verloop van tijd" (programmeer)taal onafhankelijk is. Dat developmentconcepten taal-agnostisch zijn en dus een overstap veelal van syntactische aard is. Dat is een oversimplificatie, maar wel deels waar. Een goede programmeur kan inderdaad in een korte tijd een programmeertaal (of een framework binnen een al bekende taal) snappen. Maar om het echt te begrijpen, de intricate details te kennen en het maximum er uit te halen, ben je echt wel wat jaartjes verder. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de nieuwe hard-/software architectuur, (hardware) infrastructuur, etc.

En dan moet je ook nog eens een team samenstellen. Hierin heb je dus al een aantal mensen nodig die m.i. 10 tot 20 jr ervaring nodig hebben, liefst met specialisering in Android development, en liefst bekend met de auto-industrie en/of ervaring met real-time systemen.

Dit alles is echt een gigantische onderneming, en ik snap erg goed dat Volvo/Polestar hier samen hun stappen in hebben gezet (en tegelijkertijd moet er een scheiding blijven, wat eea ook niet makkelijk maakt).

Ik kan je alvast beloven dat, gezien de update-iteraties, het nog wel een poos gaat duren voordat alle kinks uit de kabel gaan zijn.

Om toch af te sluiten met een positieve noot: ik ben er ook van overtuigd dat wanneer die ervaring daadwerkelijk is opgebouwd en het team daadwerkelijk "op stoom" komt, de frequentie van updates een klein beetje zal toenemen, maar dat de inhoud van de updates stukken omvangrijker zal gaan worden.

Disclaimer: ik wil benadrukken dat ik hiermee niet zeg dat Volvo/Polestar geen blaam treft! Hoewel ik snap dat ze het niet aan de grote klok willen hangen (imagoschade), is 100% doen alsof je neus bloedt niet heel erg fraai (understatement).

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinoL
  • Laatst online: 28-03-2024
Autowina schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:21:
[...]

Ik heb mijn P2 gekregen bij de eerste batch, inmiddels meer dan een jaar geleden. Ik stap ook nog steeds met een grote glimlach de auto in. Bij het lekker intrappen van het gaspedaal wordt deze alleen maar groter. Dat de app niet altijd lekker werkt is jammer. Je moet toch altijd ook je huissleutel meenemen, dus dat daar nog een autosleutel kastje aanhangt maakt niet zo uit.

Het is jammer dat de ‘klagers’ in dit forum de overhand hebben, want naar mijn mening is het gewoon een hele fijne auto. (y) (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:21:
Het is tekenend dat zelfs op een tech georiënteerd forum als GoT er zo veel mensen zijn die eigenlijk geen fluit snappen van wat software development inhoudt, wat er bij komt kijken en hoe veel tijd en moeite het kost om daar een significante verandering in te doen. Laat staan een revolutionaire verandering. (Het onderbouwt natuurlijk wel weer dat een non-tech-persoon daar al helemáál geen beeld bij kan vormen ;)).

Er wordt zo vaak gezegd dat er "al" ruim een jaar of zelfs langer gewacht wordt, en dat in die tijd "veel meer" gedaan had moeten zijn.

De hoeveelheid werk evenals de kennis en ervaring die opgedaan moet worden wordt echt gigantisch onderschat hier (ook bij polestar en volvo trouwens).

De bestaande kennis bij Volvo/Polestar was zeer sterk elektronica gericht (Computer Integerated Electronics/real-time systemen die zeer isolated draaien) waarbij de software kant (Sensus) eigenlijk alleen op het entertainmentsysteem draait (en dikke kans niet eens inhouse of maar deels in house werd gedaan). En ze zijn in één klap over gegaan naar een software oriented systeem (AAOS). Een systeem dat ook nog eens net om de hoek is komen kijken. (een gelijke shift en ditto problemen zie je bijvoorbeeld in de Alarmsystemenwereld of CV-wereld waarbij de klassieke bedrijven vast blijven houden aan kennis en ervaring, en de overstap naar software focused erg lastig is)

We hebben het hier dus niet meer over een ontwikkelteam dat "even op een andere manier met een library moet praten", maar over een team dat een programmeertaal moet gebruiken en het AAOS framework moet gaan leren, en leren toepassen, ervaring opdoen, etc.

Er wordt in het algemeen vaak gezegd dat "een goede programmeur na verloop van tijd" (programmeer)taal onafhankelijk is. Dat developmentconcepten taal-agnostisch zijn en dus een overstap veelal van syntactische aard is. Dat is een oversimplificatie, maar wel deels waar. Een goede programmeur kan inderdaad in een korte tijd een programmeertaal (of een framework binnen een al bekende taal) snappen. Maar om het echt te begrijpen, de intricate details te kennen en het maximum er uit te halen, ben je echt wel wat jaartjes verder. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de nieuwe hard-/software architectuur, (hardware) infrastructuur, etc.

En dan moet je ook nog eens een team samenstellen. Hierin heb je dus al een aantal mensen nodig die m.i. 10 tot 20 jr ervaring nodig hebben, liefst met specialisering in Android development, en liefst bekend met de auto-industrie en/of ervaring met real-time systemen.

Dit alles is echt een gigantische onderneming, en ik snap erg goed dat Volvo/Polestar hier samen hun stappen in hebben gezet (en tegelijkertijd moet er een scheiding blijven, wat eea ook niet makkelijk maakt).

Ik kan je alvast beloven dat, gezien de update-iteraties, het nog wel een poos gaat duren voordat alle kinks uit de kabel gaan zijn.

Om toch af te sluiten met een positieve noot: ik ben er ook van overtuigd dat wanneer die ervaring daadwerkelijk is opgebouwd en het team daadwerkelijk "op stoom" komt, de frequentie van updates een klein beetje zal toenemen, maar dat de inhoud van de updates stukken omvangrijker zal gaan worden.

Disclaimer: ik wil benadrukken dat ik hiermee niet zeg dat Volvo/Polestar geen blaam treft! Hoewel ik snap dat ze het niet aan de grote klok willen hangen (imagoschade), is 100% doen alsof je neus bloedt niet heel erg fraai (understatement).
Sorry zeg, maar dit hele verhaal interesseert mij, als koper van de auto, geen bal!
Zij adverteerden 2 jaar geleden met grote trom met functionaliteit die er nu nog steeds niet is. Maar wel ondertussen het geld ervoor incasseren.
Als ze 2 jaar geleden hadden gezegd dat de functionaliteit beschikbaar zou komen over tijd als betaalde upgrade waren ze fair geweest maar hadden veel mensen de auto niet gekocht.
PS heeft wel geld ontvangen voor goederen/diensten/functionaliteit die niet bestaat en waarvan het ook onzeker is dat die er ooit (stabiel/non beta) zal komen.
In mijn wereld heet dat oplichting.
Voor mij ook nooit meer een Polestar en dat heeft inderdaad alles te maken met hoe het management zich opstelt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GuiltyNL
TinoL schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:35:
[...]

Het is jammer dat de ‘klagers’ in dit forum de overhand hebben, want naar mijn mening is het gewoon een hele fijne auto. (y) (y)
Maar jij zegt dus dat de klagers het geen fijne auto zouden vinden. En dat is in de meeste gevallen simpelweg niet waar.

[ Voor 52% gewijzigd door GuiltyNL op 04-12-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

dagobert1966 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:40:
[...]

Sorry zeg, maar dit hele verhaal interesseert mij, als koper van de auto, geen bal!
Zij adverteerden 2 jaar geleden met grote trom met functionaliteit die er nu nog steeds niet is. Maar wel ondertussen het geld ervoor incasseren.
Als ze 2 jaar geleden hadden gezegd dat de functionaliteit beschikbaar zou komen over tijd als betaalde upgrade waren ze fair geweest maar hadden veel mensen de auto niet gekocht.
PS heeft wel geld ontvangen voor goederen/diensten/functionaliteit die niet bestaat en waarvan het ook onzeker is dat die er ooit (stabiel/non beta) zal komen.
In mijn wereld heet dat oplichting.
Voor mij ook nooit meer een Polestar en dat heeft inderdaad alles te maken met hoe het management zich opstelt.
En dat mag je zonder meer (het niet interesseren er in)! Ik zeg ook expliciet dat ik niet vind dat polestar geen blaam treft. Je hebt in al je punten gelijk (hoewel ik in sommige situaties zelf wat zou nuanceren ;)).

Mijn betoog is een reactie richting de vele opmerkingen waar men van alles te zeggen heeft over het developmentproces. Dáár geef ik tegengas op.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-09 14:43
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:45:
[...]

En dat mag je zonder meer (het niet interesseren er in)! Ik zeg ook expliciet dat ik niet vind dat polestar geen blaam treft. Je hebt in al je punten gelijk (hoewel ik in sommige situaties zelf wat zou nuanceren ;)).

Mijn betoog is een reactie richting de vele opmerkingen waar men van alles te zeggen heeft over het developmentproces. Dáár geef ik tegengas op.
Klopt helemaal wat je zegt.

Geen kritiek richting je reactie ofzo maar ze hebben die software en met name de DK niet voor elkaar en dat weten ze best. En dan een sleutel minder gaan leveren voor de nieuwere modellen. Dat soort keuzes begrijp ik dan weer niet van PS.

Daarbij denk ik dat de DK nooit stabiel gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 12:13
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Super nice!! Thanks man! _/-\o_ En volgens mij heb je er een business bij gekregen gezien de bestellingen ;)

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JG85
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah crap, ik zie nu dat hij net niet op mn printbed past 22x22cm...

[ Voor 3% gewijzigd door JG85 op 04-12-2021 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 17:11
Ik geloof ook wel dat het echt geen kattenpis is en dat er heel hard gewerkt wordt aan het oplossen van bugs. Maar blijkbaar zijn ze al wel zo ver om een betaalde upgrade uit te rollen die voor mijn gevoel best diep ingrijpt op de werking van de auto. Iets (op het oog) simpels en voor deze auto toch echt als standaard geadverteerd als de digital key lijken ze maar niet onder controle krijgen en dat voor mijn gevoel niet echt onderkennen.

Hoe tof ik die performance upgrade ook vind en ik hem zelfs nog wel wil hebben ook als dat kan voor lease, ik denk dat het gevoelsmatig daar wel een beetje scheef begint te lopen en je je als trouwe klant en early adopter een beetje, voor sommige letterlijk, ik de kou gelaten voelt.

Allemaal first world problems en de auto rijdt er niet minder goed om, maar ik snap het wel en heb dat gevoel ook wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik schaar mezelf maar even onder klager. Als iemand mij vraagt wat ik van de P2 vind, dan is dat zoiets:

"Ik vind het een fantastische auto, van binnen en van buiten. Het rijdt heerlijk en over range hoef je je geen zorgen te maken. Het vermogen is heerlijk en de geïntegreerde google maps met range indicatie is erg accuraat en Spotify werkt ook altijd top! De rest van de software is ronduit matig en de app is slecht. Overall heel erg happy mee.

Als tag on krijg je er gratis bij: zo bont als VW maken ze t niet met de app, die deed het 99 van de 100 keer niet. Dus het kan nog slechter."

Nogmaals, ik heb in het begin lovende reviews gedeeld hier en daar heb ik de software issues buiten gelaten. Die waren immers bekend en zouden de benodigde aandacht krijgen. Dat is gewoon niet gebeurt. We worden voor de gek gehouden. Dat geeft volgens mij meer imago schade (via je klanten notabene, die ooit nog ambassadeurs waren) dan toegeven dat je de boel hebt verkloot.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Music
cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:20:
[...]

Sorry, maar volgens mij hebben ze dat gedaan met het verlengde data abonnement. Zoals je in dit draadje leest heeft lang niet iedereen problemen en is is de 1 super kritisch en eist dat alles tot in de puntjes werkt en de ander bekijkt het iets praktischer en heeft wat meer geduld. Het glas is half vol of half leeg verhaal.

Maar blijven herhalen dat je een gratis performance updates of een ander weer die sneeuwcover voor het oplaadpunt verwacht van een autofabrikant is echt wishfull thinking, overvraagd en voor mijn gevoel zelfs een beetje raar. Hier kritisch zijn mag best... maar toen ik dit "weer" las dacht ik even aan mijn stampende peuter die geen snoepje krijgt :+

Naar mijn idee is Polestar niemand iets verschuldigd. Geniet gewoon van de auto zou ik zeggen. En geen enkele auto is perfect, helaas.

Ik stap straks weer met een glimlach in, stamp op mijn stroompedaal en geniet er met volle teugen van ( ook al is het "maar" een singel motor).

Ik zit ook altijd in mezelf op de auto te zeiken over de bugs, app DK etc tot ik weer in de auto gereden heb of dit soort reacties lees :) De auto maakt het toch weer elke keer goed.

Toch vind ik het idee om early adapters net ff wat meer te geven voor hun geduld helemaal niet zo slecht. Ik zelf ben leaserijder en wij kregen bijvoorbeeld het laadtegoed van 500 niet en kopers wel. Indirect betaal ik ook gewoon voor de auto dus zou ik dat ook best willen. Uiteindelijk kregen we als lease rijder een verlenging van de data van 2 naar 5 jaar (meen ik) omdat de app te laat was uitgebracht. Voor mijn gevoel was het dan weer een beetje gelijk getrokken.

Als ik het goed heb heeft nu iedereen die data verlenging? Zo ja dan is dat mooi :) In dat geval worden we als leaserijders toch weer benadeeld. Het klinkt misschien allemaal een beetje kinderachtig maar zou het gewoon fijn vinden als ze alle rijders gewoon hetzelfde behandelen :). Het kan ook natuurlijk zo zijn dat ik dit helemaal verkeerd begrepen heb ☺️

Wat betreft de performance upgrade vind ik dat ze dit voor mensen met het PP pakket gewoon gratis hadden moeten uitbrengen. Voor mij was de reden om geen PP te nemen precies wat deze upgrade bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

dnns85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:02:
Ik geloof ook wel dat het echt geen kattenpis is en dat er heel hard gewerkt wordt aan het oplossen van bugs. Maar blijkbaar zijn ze al wel zo ver om een betaalde upgrade uit te rollen die voor mijn gevoel best diep ingrijpt op de werking van de auto. Iets (op het oog) simpels en voor deze auto toch echt als standaard geadverteerd als de digital key lijken ze maar niet onder controle krijgen en dat voor mijn gevoel niet echt onderkennen.

Hoe tof ik die performance upgrade ook vind en ik hem zelfs nog wel wil hebben ook als dat kan voor lease, ik denk dat het gevoelsmatig daar wel een beetje scheef begint te lopen en je je als trouwe klant en early adopter een beetje, voor sommige letterlijk, ik de kou gelaten voelt.

Allemaal first world problems en de auto rijdt er niet minder goed om, maar ik snap het wel en heb dat gevoel ook wel.
Ondanks dat ik weet dat het je (dikke kans) niet interesseert, ga ik hier toch in relatie tot mijn vorige post op reageren >:)

Zoals ik de performance-update zie en inschat, is dit iets wat héél erg aan die kant van de automotive industrie zit. Iets waar Polestar en Volvo juist wél kaas van hebben gegeten en jaaaren ervaring in hebben. Mij verbaast het vanuit dat oogpunt dus niet dat dit iets is wat ze wél snel kunnen. Ik gok dat de impact van dit implementeren erg laag is geweest en dat het weglaten er van geen noemenswaardige impact / verbetering zou hebben gehad richting de andere bugs.

En uiteraard zal er ook een strategisch/marketing/sales component bij hebben gezeten om dit er 'doorheen te drukken'. En misschien zijn die extra inkomsten ook wel een beetje om de aderlating in kosten bij de softwareafdeling in te perken. Maar dat is gissen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mr_Music schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:54:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt.

Geen kritiek richting je reactie ofzo maar ze hebben die software en met name de DK niet voor elkaar en dat weten ze best. En dan een sleutel minder gaan leveren voor de nieuwere modellen. Dat soort keuzes begrijp ik dan weer niet van PS.

Daarbij denk ik dat de DK nooit stabiel gaat worden.
Ik zie het sowieso niet als kritiek. Gezond en scherp discussiëren mag altijd.

Ik denk ook dat ze donders goed weten dat DK niet goed werkt en dat ze uit alle macht proberen het op te lossen en dat dat niet lukt. Het zou me niet verbazen als hier een stukje van die missende 'ervaring' om de hoek komt kijken. Zonder AAOS werkt het prima, met AAOS werkt het k*t.. "MAAR WAAROM DAN!?" en dat ze in het wilde weg dingen proberen te fixen (ofwel: "Coding by coincidence"). Misschien wéten ze wel waar het zit en is al geconcludeerd dat "het hele DK deel softwarematig eigenlijk opnieuw gemaakt moet worden" en dat een leidinggevende dat niet wil "want dat kost heel veel tijd! en we lopen al achter!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:13:
[...]

Ondanks dat ik weet dat het je (dikke kans) niet interesseert, ga ik hier toch in relatie tot mijn vorige post op reageren >:)

Zoals ik de performance-update zie en inschat, is dit iets wat héél erg aan die kant van de automotive industrie zit. Iets waar Polestar en Volvo juist wél kaas van hebben gegeten en jaaaren ervaring in hebben. Mij verbaast het vanuit dat oogpunt dus niet dat dit iets is wat ze wél snel kunnen. Ik gok dat de impact van dit implementeren erg laag is geweest en dat het weglaten er van geen noemenswaardige impact / verbetering zou hebben gehad richting de andere bugs.

En uiteraard zal er ook een strategisch/marketing/sales component bij hebben gezeten om dit er 'doorheen te drukken'. En misschien zijn die extra inkomsten ook wel een beetje om de aderlating in kosten bij de softwareafdeling in te perken. Maar dat is gissen :)
Het interesseert me zeker wel, dus dank voor je reactie. Op zich logisch wat je zegt, zo had ik er nog niet naar gekeken. Gevoelsmatig is het ook software en haal je het op dezelfde manier binnen dus ik begrijp dat het voor velen één pot nat is, ookal zullen het meedere afdelingen zijn die met verschillende aspecten van de software bezig zijn. Ik hoop dat ze de rest ook kunnen oplossen en in die zin geeft het ook wel vertrouwen, ze kúnnen het dus wel.

Neemt niet weg dat het niet goed voelt. En gevoelens als "als ze er geld aan kunnen verdienen lukt het ineens wel" worden zo wel versterkt. Iets opener communiceren over dit soort zaken vanuit Polestar zou ze wel sieren met het erkennen van de problemen die ze nog even niet opgelost krijgen. Zou voor mij al op veel meer begrip kunnen rekenen. Daar hoeft echt niet direct een compensatie tegenover te staan, gewoon iets meer openheid en wellicht een roadmap helpen al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

dnns85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:26:
[...]

Het interesseert me zeker wel, dus dank voor je reactie. Op zich logisch wat je zegt, zo had ik er nog niet naar gekeken. Gevoelsmatig is het ook software en haal je het op dezelfde manier binnen dus ik begrijp dat het voor velen één pot nat is, ookal zullen het meedere afdelingen zijn die met verschillende aspecten van de software bezig zijn. Ik hoop dat ze de rest ook kunnen oplossen en in die zin geeft het ook wel vertrouwen, ze kúnnen het dus wel.

Neemt niet weg dat het niet goed voelt. En gevoelens als "als ze er geld aan kunnen verdienen lukt het ineens wel" worden zo wel versterkt. Iets opener communiceren over dit soort zaken vanuit Polestar zou ze wel sieren met het erkennen van de problemen die ze nog even niet opgelost krijgen. Zou voor mij al op veel meer begrip kunnen rekenen. Daar hoeft echt niet direct een compensatie tegenover te staan, gewoon iets meer openheid en wellicht een roadmap helpen al.
ooh excuus! ik dacht dat Dagobert die reactie deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:18:
[...]

Ik zie het sowieso niet als kritiek. Gezond en scherp discussiëren mag altijd.

Ik denk ook dat ze donders goed weten dat DK niet goed werkt en dat ze uit alle macht proberen het op te lossen en dat dat niet lukt. Het zou me niet verbazen als hier een stukje van die missende 'ervaring' om de hoek komt kijken. Zonder AAOS werkt het prima, met AAOS werkt het k*t.. "MAAR WAAROM DAN!?" en dat ze in het wilde weg dingen proberen te fixen (ofwel: "Coding by coincidence"). Misschien wéten ze wel waar het zit en is al geconcludeerd dat "het hele DK deel softwarematig eigenlijk opnieuw gemaakt moet worden" en dat een leidinggevende dat niet wil "want dat kost heel veel tijd! en we lopen al achter!"
Precies dat inderdaad. Kan aan de hand zijn en kan ik ook best begrip voor hebben, maar nu weten we niet waar we aan toe zijn en dat geeft soms een vervelende bijsmaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:21:

Dit is een gave discussie . Want waar jij het vanuit de software development hoek bekijkt, heb ik een sales en market positie angle .

Waar je vanuit een ontwikkeling oogpunt dit acceptabel kan vinden, is het vanuit een product acceptatie natuurlijk heel krom dat de software die auto bestuurt pas de basic functionaliteit krijgt van de competitie wanneer de lifecycle van het product waarop de software draait, eigenlijk binnen 3 maanden ophoud met de release van een nieuw product.

De ene is daar kritisch op , de andere niet . En als je leased is het meest belangrijke wat deze auto jou per jaar kost. Maar dan moet je als bedrijf ook zo profileren.

Er zijn ook mensen die zelf geld neerleggen voor deze auto, en dan zijn deze gaps in functionality op software en op de dingen die eerder zijn aangegeven gewoon kwalijk te noemen. Zeker als je je als premium op de markt zet.

Tuurlijk heeft Tesla ook dingen, en daarom focus ik op wat er te spiegelen is . En dat is basic software functies …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

TinoL schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb mijn P2 gekregen bij de eerste batch, inmiddels meer dan een jaar geleden. Ik stap ook nog steeds met een grote glimlach de auto in. Bij het lekker intrappen van het gaspedaal wordt deze alleen maar groter. Dat de app niet altijd lekker werkt is jammer. Je moet toch altijd ook je huissleutel meenemen, dus dat daar nog een autosleutel kastje aanhangt maakt niet zo uit.

Het in deze discussie niet over de app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Sorry, maar volgens mij hebben ze dat gedaan met het verlengde data abonnement. Zoals je in dit draadje leest heeft lang niet iedereen problemen en is is de 1 super kritisch en eist dat alles tot in de puntjes werkt en de ander bekijkt het iets praktischer en heeft wat meer geduld. Het glas is half vol of half leeg verhaal.

Ik stap straks weer met een glimlach in, stamp op mijn stroompedaal en geniet er met volle teugen van ( ook al is het "maar" een singel motor).

Mmm... even een voorbeeld:

Je gaat bij een broodjeswinkel baas werken die zijn organisatie NIET op orde heeft
en moet je dus vaak gaan overwerken.
Baas komt na een maandje: FIJN dat je geduld hebt, hier heb je een bonus
Jij weer blij en werkt stug door met opruimen.

Na 2 maanden, en je werkt nog stééds flink over....
Baas komt naar je toe: FIJN dat je nog steeds geduld hebt, hier heb je nog een bonus
Jij weer blij en werkt stug door met opruimen.

Na 6! maanden nog steeds de organisatie niet op orde, maar wél beloofd...
Dan komt er een kantine waar je tijdens overwerken een broodje kan eten.....
en de baas zegt: 2,= per broodje...

WTF!! baas wat doe je nu?? kan dat niet gewoon als bonus?
baas: ja doeiiii, je hebt al gehad voor de éérste maand
je hébt al gehad voor de 2e maand, dus nu niet meer zei... :X

En zo zie ík het, het is géén module die vervangen moet worden en dan ook nog monteurskosten meebrengen.
Het is een product dat "inhouse" is gefabriceerd.
Jij bent het eens met de baas, ik en een paar andere niet, het is niet anders.

Die OTA komt tóch wel op mijn auto, als is het maar voor de wat betere marktwaarde en mijn rijplezier,

maar de upgrade naar de P3 komt niet in mijn garage,
en dat kost ze dus veel meer, laten ze maar nieuwe ambassadeurs zoeken.

Ik zeg: NIET slim.
Als jij dit ziet als kind die zijn snoepje niet krijgt.. :N
dan denk ik, die snapt een en ander niet en hoeft ook niet. :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Maar je mag toch wel van een auto die richting de 61K gaat verwachten dat dingen werken ? De basis is klaar als de nieuwe eraan komt . Dat kan echt niet .

Glas half vol betekent in dit geval - als je privé hebt gekocht- dat je 60K neerlegt voor een auto waarbij veel functionaliteit beloofd , maar weinig van terecht komt. Dat is toch niet te accepteren? Zou jij dat wel doen dan ?

En dit heeft gewoon te maken met hoe het management opereert. Met mijn stoel discussie …. Ze weten ervan en adviseren om een kussen er in te doen. Terwijl zo’n stole vervangen voor hen 600 700 euro kost inkoop . Nogmaals een stoel in een auto die 60K kost .

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:35:
[...]

Maar je mag toch wel van een auto die richting de 61K gaat verwachten dat dingen werken ? De basis is klaar als de nieuwe eraan komt . Dat kan echt niet .

En dit richting PS management hè.
Uiteraard mag dat en daar ben ik het ook mee eens. Hier werk de DK gewoon. Net weer gestest, ook bij een auto die een nacht heeft stil gestaan klik open met alleen mijn telefoon in mijn zak.

De app duurt soms wat langer en status komt niet direct in beeld nee. Mijn workaround tot nu? Refresh de app 2 a 3 keer, leg de telefoon even weg en binnen 5 minuten is het wel uit te lezen. Het lijkt dat de auto even moet wakker worden.

Verder zie ik echt niets wat eerder belooft is en ik nu niet zou hebben.

Daarnaast ben ik me inderdaad erg bewust dat (software) ontwikkeling en updates nu eenmaal hun tijd kosten. Tot die tijd geniet ik gewoon van de auto.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:40:
[...]

Uiteraard mag dat en daar ben ik het ook mee eens. Hier werk de DK gewoon. Net weer gestest, ook bij een auto die een nacht heeft stil gestaan klik open met alleen mijn telefoon in mijn zak.

De app duurt soms wat langer en status komt niet direct in beeld nee. Mijn workaround tot nu? Refresh de app 2 a 3 keer, leg de telefoon even weg en binnen 5 minuten is het wel uit te lezen. Het lijkt dat de auto even moet wakker worden.

Verder zie ik echt niets wat eerder belooft is en ik nu niet zou hebben.

Daarnaast ben ik me inderdaad erg bewust dat (software) ontwikkeling en updates nu eenmaal hun tijd kosten. Tot die tijd geniet ik gewoon van de auto.
Die app is het probleem niet.

Er zit een gat in wat ik verwacht qua premium en wat de vendor brengt .

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
Hansieo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik zeg: NIET slim.
Als jij dit ziet als kind die zijn snoepje niet krijgt.. :N
dan denk ik, die snapt een en ander niet en hoeft ook niet. :(:)
Met het herhaald hameren om updates ed gratis te krijgen ja - ik denk nog steeds dat je er geen recht op hebt. Denk je dat je dat wel hebt - het staat je uiteraard vrij om een kort geding aan te spannen :+ .

En ten aanzien van de bakkerij - die persoon had gewoon wat beter markt onderzoek moeten doen, zichzelf laten informeren voordat hij ergens instapt. Had hem blijkbaar een hoop ergernis gescheeld en een andere keuze kunnen maken. Ergens als early adaptor instappen heeft nu eenmaal zijn risico's - ik denk dan deal with it. Overall doet de auto het prima!

Laatste aanvulling - daarom rij jij een DM launch edition voor het geld waar ik "slechts" een single motor voor kan rijden.

Maar als jij denkt dat ik het nogsteeds niet snap is dat inderdaad prima :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:49:
[...]

Met het herhaald hameren om updates ed gratis te krijgen ja - ik denk nog steeds dat je er geen recht op hebt. Denk je dat je dat wel hebt - het staat je uiteraard vrij om een kort geding aan te spannen :+ .

En ten aanzien van de bakkerij - die persoon had gewoon wat beter markt onderzoek moeten doen, zichzelf laten informeren voordat hij ergens instapt. Had hem blijkbaar een hoop ergernis gescheeld en een andere keuze kunnen maken. Ergens als early adaptor instappen heeft nu eenmaal zijn risico's - ik denk dan deal with it. Overall doet de auto het prima!

Laatste aanvulling - daarom rij jij een DM launch edition voor het geld waar ik "slechts" een single motor voor kan rijden.

Ik denk dat jij het heel goed snapt en dat is ok. Maar er zijn mensen die een half vol glas niet fijn vinden als een vol glas voorgespiegeld is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:47:
[...]

Die app is het probleem niet.

Er zit een gat in wat ik verwacht qua premium en wat de vendor brengt .
Dat is geheel subjectief - ik kom uit een passat R line en wist na een proefrit exact wat ik uitkoos.

Ik snap niet als je geen gevoel van premium ervaart je geen andere keuze gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
[...]

Kan me enkel aansluiten bij bovenstaande. Hoewel de P2 het beter doet in het algemeen dan zeg een Franse auto heeft men behoorlijk wat steken laten vallen bij afwerking en materiaalkeuze (dun, scherp). Panelen, afwatering, het is allemaal niet heel 'premium'.

Grootste ergernis is en blijft de software. Nog altijd geen Airplay, rendering van kaarten is soms om te huilen zo traag, was laatst ineens ALLE geluid kwijt incl van de richtingaanwijzers, was ook ineens weer terug, en na de meest recente update kan ik balans/fader niet meer instellen.

Kortom, als EV is het een mooie opvallende auto, maar als auto toch wat teleurstellend. Mijn mening althans na nu 3mnd en 5000km gereden te hebben en na vele voorgangers, ook in het premium segment.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:35:
[...]

Glas half vol betekent in dit geval - als je privé hebt gekocht- dat je 60K neerlegt voor een auto waarbij veel functionaliteit beloofd , maar weinig van terecht komt. Dat is toch niet te accepteren? Zou jij dat wel doen dan ?

En dit heeft gewoon te maken met hoe het management opereert. Met mijn stoel discussie …. Ze weten ervan en adviseren om een kussen er in te doen. Terwijl zo’n stole vervangen voor hen 600 700 euro kost inkoop . Nogmaals een stoel in een auto die 60K kost .
Als je problemen ervaart is dat inderdaad heel vervelend. Kan me alleen maar scharen bij de groep die dat niet geeft (180 en 90 kilo hier)

Voel wel wat bij het instappen maar niets bij het rijden zelf. Al moet ik zeggen dat overall de stoelen minder zijn in de P* dan dat ik had in mn VW Passat. Minder is bij mij nog niet slecht.

Ik hoop dat je eruit komt met ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:27
Het is toch heel eenvoudig? De auto doet niet wat hij zou moeten kunnen volgens de verkoper. Het gaat ook niet om verwachtingen maar om beloftes (DK, CarPlay etc.) En dan kan het wel moeilijk zijn voor programmeurs maar als je het niet kunt moet je het niet beloven. Ik maak ook geen auto’s want dat kan ik niet. Sterker nog, mijn klanten betalen vaak pas als ze zeker weten dat iets werkt. Wij hebben al betaald of betalen maandelijks dus is de druk om iets op te lossen ook niet zo hoog. Ik hoop dat de lancering van de PS3 een gunstig effect heeft op onze auto’s en niet omgekeerd.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Music
Lutra schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:59:
Het is toch heel eenvoudig? De auto doet niet wat hij zou moeten kunnen volgens de verkoper. Het gaat ook niet om verwachtingen maar om beloftes (DK, CarPlay etc.) En dan kan het wel moeilijk zijn voor programmeurs maar als je het niet kunt moet je het niet beloven. Ik maak ook geen auto’s want dat kan ik niet. Sterker nog, mijn klanten betalen vaak pas als ze zeker weten dat iets werkt. Wij hebben al betaald of betalen maandelijks dus is de druk om iets op te lossen ook niet zo hoog. Ik hoop dat de lancering van de PS3 een gunstig effect heeft op onze auto’s en niet omgekeerd.
Wat betreft klantbeleving heb je helemaal gelijk. Een wilde gok. De DK voor de PS3 komt er helemaal niet omdat het nooit gaat lukken om het 100% stabiel te krijgen. Ze laten de PS2 grotendeels links liggen en we krijgen alleen maar AAOS updates. Lekker cynisch I know :9. Ik hoop dat ik totaal ongelijk krijg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:53:
[...]

Dat is geheel subjectief - ik kom uit een passat R line en wist na een proefrit exact wat ik uitkoos.

Ik snap niet als je geen gevoel van premium ervaart je geen andere keuze gemaakt hebt.
Omdat bij een EV er twee dingen belangrijk zijn.

1. Auto qua hardware. En dit is ok
2. Software management.

En dan had ik andere verwachtingen van de software ontwikkeling en beloftes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:40:
[...]

Die fout heb ik ook gemaakt :) Tot de DK (zoals bij velen inclusief moi) het een keer weer niet doet of uitvalt. Daar sta je dan :) Het is me ook al overkomen maar gelukkig dicht bij huis. DK werkt hier de ene keer wel heel stabiel, dan ligt het er zomaar een dagje uit. Dan komt hij weer tot leven, en daarna is het alweer raak. Nu al een week of 4 uit de lucht hier.

Ik hoop dat het je niet overkomt....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:34
Hele interessante discussies hoor. Maar ik haal het topic even uit mijn bookmarks en kom over paar weken wel weer terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hansieo
cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:49:
[...]

Laatste keer over de OTA, ik heb nooit gezegd dat ik er RECHT op heb,
maar wél "dat het hun zou sieren"
(je gaf aan dat je mijn stukjes meerdere keren hebt gelezen, dan heb je dit méérdere keren gemist ;) )

Slecht voorbereid?? écht niet :N ,
de auto is nieuw in de markt, Polestar 1 was goed, en de BELOFTES waren goed (uitgaande dat je dit management kan/mag vertrouwen)

En een JAAR na dato nog niet na kunnen komen= NIET BELOVEN als je zo slecht kunt inschatten.

Uitgaande van MaxxMark (waar ik mij best in kan vinden..) had Polestar dit al helemáál uit zijn bol moeten laten om het te beloven...

Ik hoop dat mijn standpunt (en van andere) nu wat duidelijker is, en ik wil het hier graag bij laten.
Agree to disagree? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:28:
[...]

Dit is een gave discussie . Want waar jij het vanuit de software development hoek bekijkt, heb ik een sales en market positie angle .

Waar je vanuit een ontwikkeling oogpunt dit acceptabel kan vinden, is het vanuit een product acceptatie natuurlijk heel krom dat de software die auto bestuurt pas de basic functionaliteit krijgt van de competitie wanneer de lifecycle van het product waarop de software draait, eigenlijk binnen 3 maanden ophoud met de release van een nieuw product.

De ene is daar kritisch op , de andere niet . En als je leased is het meest belangrijke wat deze auto jou per jaar kost. Maar dan moet je als bedrijf ook zo profileren.

Er zijn ook mensen die zelf geld neerleggen voor deze auto, en dan zijn deze gaps in functionality op software en op de dingen die eerder zijn aangegeven gewoon kwalijk te noemen. Zeker als je je als premium op de markt zet.

Tuurlijk heeft Tesla ook dingen, en daarom focus ik op wat er te spiegelen is . En dat is basic software functies …
Iets begrijpen en acceptabel vinden zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Begrip zorgt er wel voor dat ik meer vergevend ben, zeker als de impact er van op mij laag is. Is die hoog, dan doe ik er wat mee (zoals de fluit tussen 95kph en 105kph, blij dat dat verholpen is!).

Interessant dat je de kosten aanhaalt (zowel zakelijk als particulier). In een paar posts lange tijd geleden verweet ik mensen (zeker als het een particuliere insteek is) dat ze mijns inziens te weinig onderzocht hadden wat ze uiteindelijk (laten) kopen. Ten tijden van mijn besluit tot lease (nov 2020) twijfelde ik tussen Tesla en Polestar. Tesla was meer gadget georiënteerd/volwasseneer op software gebied en polestar moest zich nog maar gaan bewijzen. Ook toen al was het zo dat diverse autoproducenten moeite hadden met software en het doorontwikkelen er van (mijn volvo v60 al een jaar of 3 a 4 stil qua software updates, alleen stabiliteitsfixes maar nooit nieuwe features, Volkswagen had al problemen met uberhaupt een rittenregistratie en Tesla had genoeg opstartproblemen bij zn eerste wagens). Voor mij was het heel duidelijk dat het kiezen voor Polestar betekende dat je "Een belofte" koopt en het nog maar te bezien is of die waargemaakt wordt. Toen vond ik het stom dat mensen die overweging niet deden, ondertussen sta ik er nog steeds achter, maar ben daar wel iets in genuanceerd. Ik blijf er wel bij dat als je bij aanschaf beoordeelt (en accepteert) of het het je waard is dat je krijgt wat er op dat moment staat, het je down the road een hoop kopzorgen scheelt :)

Overigens werd vaak het "premium" aangehaald en het "een auto van 60k". Ik heb dat ook in mijn hoofd. Zeker omdat polestar zich ook zo profileert. Dat maakt het extra naar om regelmatig te lezen dat een elektrische auto op "premium" inschatten lastig is door het batterij/elektrisch component. Er werd nog wel eens gezegd dat je eigenlijk 30k van de prijs af moet trekken om het segment met een ICE te kunnen vergelijken. En als je er dan naar kijkt is het "maar" een wagen van grofweg 30k. Dus nog steeds een zeer degelijke wagen, maar geen top segment.

En mbt spiegelen met Tesla, dat mag zeker, mits je rekening houdt met dat Tesla vele jaren voorsprong heeft op het gebied van software. Nu maar hopen dat daar de wet van de remmende voorsprong geldt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
cornholio24 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:53:
[...]

Uit de proefrit kon je weinig met de app want die was er toen niet eens. Software moet je wat langer uitproberen en dat lukt niet in een uurtje. De auto voelde heel premium dus verwacht je dat de rest ook premium zal zijn. Dat is het dus niet (in mijn optiek)

Als je zegt dat je premium bent moeten alle aspecten premium zijn.
De auto is dat deels (voor mij goed genoeg)
De software en app en DK is eigenlijk om te huilen ( en ja ik probeer me eroverheen te zetten)
De service is in mijn ervaring wel premium (maar bij anderen ook weer niet).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Toen ik de auto ging proefrijden (1,5 jaar geleden) gaf ik commentaar op de goedkoop uitziende sleutels.
Er werd toen gezegd: die zijn zo want die gaat u nooit gebruiken, de auto heeft Polestar Digital Key ....
Dit is hoe Polestar daar nu nog mee adverteert:

De Polestar 2 kan worden geopend met een Digital Key, een smartphone waarop de Polestar-app is geïnstalleerd. Zodra de Polestar 2 de telefoon detecteert, wordt hij ‘wakker’. Het middenscherm in de auto toont dan de acculading en de actieradius. De deur gaat pas van het slot als je de greep aanraakt. Er wordt ook een transpondersleutel meegeleverd, en een waterdichte sleutel.

Terwijl DK nog nooit stabiel heeft gewerkt en waarschijnlijk ook nooit zal doen ...
En dat geldt voor nog meer beloftes!
Op hun website praten ze graag over transparant zijn: zo transparant en eerlijk is Polestar dus in het echt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Lutra schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:59:
Tja, als het gespeeld wordt op wat beloofd wordt (sales-praatje) en over oplichting gaat (niet jouw statement, maar werd eerder ergens genoemd) en je dus gaat kijken naar waar je recht op hebt, dan zou je kunnen kijken naar ingebrekestelling. Als de auto écht "niet doet wat hij zou moeten". Maar ik gok dat je dan ook van een koude kermis thuiskomt. De verkoper/leverancier moet eerst alles in het werk stellen om het beloofde alsnog op te leveren en/of problemen op te lossen, en daar "een redelijke termijn" voor krijgen. Daarnaast zal hij een informatieplicht hebben gehad om de koper te informeren over wat hij krijgt. Ik vermoed dat hier aan voldaan wordt op dit moment. Evenals dat zij (albeit het minimum) compenseren daarvoor.

Dat jouw klanten pas betalen als ze weten dat iets werkt is iets wat zij bedongen/afgesproken hebben met jou. Op jouw beurt zal jij richting jouw klanten bedongen hebben dat zij een testplicht hebben en dat jij gevrijwaard wordt wanneer zij het opgeleverde accepteren. Dat geldt bij Polestar ook. Je had kunnen bedingen een deugdelijk product te krijgen. Polestar had dan gezegd dat je de auto mag beoordelen (en zij moeten daar ook voldoen aan die informatieplicht) en daarna kan besluiten af te zien van de aanschaf en terug te komen wanneer hij wel voldoet. Overigens heeft Polestar opgenomen in de folders (of als bijlage) dat er problemen waren met de DK evenals dat CarPlay op de roadmap staat en er 'nog niet is'. Waarmee ze dus hebben voldaan aan hun informatieplicht.

Onderaan de streep is het gewoon een heel bittere pil / zure situatie waar het Polestar niet siert dat ze alleen 'the bare minimum' doen. Maar dat betekent natuurlijk niet dat we als echte hollanders "niet mogen klagen" 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:17:
[...]

Overigens werd vaak het "premium" aangehaald en het "een auto van 60k". Ik heb dat ook in mijn hoofd. Zeker omdat polestar zich ook zo profileert. Dat maakt het extra naar om regelmatig te lezen dat een elektrische auto op "premium" inschatten lastig is door het batterij/elektrisch component. Er werd nog wel eens gezegd dat je eigenlijk 30k van de prijs af moet trekken om het segment met een ICE te kunnen vergelijken. En als je er dan naar kijkt is het "maar" een wagen van grofweg 30k. Dus nog steeds een zeer degelijke wagen, maar geen top segment.
En dat is juist het punt. De positie die zij innemen is gewoon van een premium Merk. Zo werken hun marketing campagnes, de experience centrums , het online bestellen om exclusive over te komen ala Tesla. De persoonlijke handover.

Dan moet een bedrijf die zich zo neerzet er ook naar handelen. Hetzelfde geldt voor ieder ander merk.

Was jij ook ok met de huidige staat van de complete - dus HW&SW inclusief aftersales- als je deze auto zelf had betaald?

Aan het einde van de lifecycle komt er functionaliteit die vorig jaar beloofd was.

Hoe komt dat ? Simpel, iedereen zit op P3 te werken . En dat is gewoon niet goed . Dat was wel goed geweest als zij dit van te voren hadden aangeven….

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Laatst online: 08-03-2024
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:45:
[...]

Mag Ik also tevreden rijder een ander soort tegengas geven met een vraag,, die mij al langer intigreert? Wat is de invloed van de gebruiker (en zijn smartphone)? Gaan rijders die geen problemen ervaren gemakkelijker met hard- en software om of hebben zij gewoon geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mr_Music schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:07:
[...]

Wat betreft klantbeleving heb je helemaal gelijk. Een wilde gok. De DK voor de PS3 komt er helemaal niet omdat het nooit gaat lukken om het 100% stabiel te krijgen. Ze laten de PS2 grotendeels links liggen en we krijgen alleen maar AAOS updates. Lekker cynisch I know :9. Ik hoop dat ik totaal ongelijk krijg :)
Nou ja. Vorige update gaf pre conditioning van de accu als je naar een snellader navigeert. De aankomende geeft scheduled laden. Denk dat je nog een 1.9 mag verwachten met tweaks en heel misschien een 2.0 en dan ben je er wel. En dan hebben zij het bare minimum - qua functionaliteit richting competitie- geleverd.

Op zich knap in 2 jaar .

Wat ik eigenlijk niet weet is of de P3 op dezelfde basis qua software staat als de P2. Als dit zo is dan denk ik dat het wel goed komt. Als zij opnieuw zijn begonnen qua management software - dus de eigen software - zie ik het somber in voor de P2 qua ontwikkeling.

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 04-12-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:39:
[...]

En dat is juist het punt. De positie die zij innemen is gewoon van een premium Merk. Zo werken hun marketing campagnes, de experience centrums , het online bestellen om exclusive over te komen ala Tesla. De persoonlijke handover.

Dan moet een bedrijf die zich zo neerzet er ook naar handelen. Hetzelfde geldt voor ieder ander merk.

Was jij ook ok met de huidige staat van de complete - dus HW&SW inclusief aftersales- als je deze auto zelf had betaald?
Jazeker! :)

In mijn geval staat het (operational) leasecontract op mijn eigen bedrijf. En ik kan je zeggen dat er een aardig woordje gediscussieerd is tussen mij en mijn compagnons. Niet omdat zij 'tegen' waren, maar om te klankborden over of het 'wijs' is. Daarnaast is er uiteraard gesproken over de kosten. Het blijft een leasecontract van 60 maanden waar je onder aan de streep dus grofweg ook die 60k betaalt en vervolgens daarna geen auto 'hebt'. In die discussies zijn ook de Tesla en de e-Niro van Kia aan bod gekomen. Vragen als "Wat kan een P2 nou méér dan een e-Niro?" zijn regelmatig langsgekomen (spoiler: de kia kan op papier het zelfde en méér voor minder geld! Niet alleen qua software, maar ook qua auto). Waarom dan uiteindelijk toch voor de P2 gegaan? omdat ik van een Volvo v60 PIH kwam en de luxe daarvan gewend was. Die luxe zit niet alleen in software of hardware features, daar is zonder meer duidelijk dat de P2 dat wint (en daarnaast moest ik toch erkennen dat er ook een component 'wens voor een wat sportievere wagen' in mijn motivatie zat). Heb je het in die zin over "Premium" dan is hij dat zeker. Rij voor de grap eens in een e-Niro (ondanks dat dat nu al geen eerlijke vergelijking is). Duidelijk meer features dan de Polestar, maar laat te wensen over op afwerking en rijervaring (dat laatste is natuurlijk unfair omdat het geen 'performance wagen' is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cornholio24
Hansieo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:16:
[...]

Ik hoop dat mijn standpunt (en van andere) nu wat duidelijker is, en ik wil het hier graag bij laten.
Agree to disagree? :+
Standpunt helder - indeed lets move on! Voor mij is het een meerwaarde voor dit forum juist om verschillende standpunten respectvol met elkaar te delen en te bediscussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:52:
[...]

Jazeker! :)

In mijn geval staat het (operational) leasecontract op mijn eigen bedrijf. En ik kan je zeggen dat er een aardig woordje gediscussieerd is tussen mij en mijn compagnons. Niet omdat zij 'tegen' waren, maar om te klankborden over of het 'wijs' is. Daarnaast is er uiteraard gesproken over de kosten. Het blijft een leasecontract van 60 maanden waar je onder aan de streep dus grofweg ook die 60k betaalt en vervolgens daarna geen auto 'hebt'. In die discussies zijn ook de Tesla en de e-Niro van Kia aan bod gekomen. Vragen als "Wat kan een P2 nou méér dan een e-Niro?" zijn regelmatig langsgekomen (spoiler: de kia kan op papier het zelfde en méér voor minder geld! Niet alleen qua software, maar ook qua auto). Waarom dan uiteindelijk toch voor de P2 gegaan? omdat ik van een Volvo v60 PIH kwam en de luxe daarvan gewend was. Die luxe zit niet alleen in software of hardware features, daar is zonder meer duidelijk dat de P2 dat wint (en daarnaast moest ik toch erkennen dat er ook een component 'wens voor een wat sportievere wagen' in mijn motivatie zat). Heb je het in die zin over "Premium" dan is hij dat zeker. Rij voor de grap eens in een e-Niro (ondanks dat dat nu al geen eerlijke vergelijking is). Duidelijk meer features dan de Polestar, maar laat te wensen over op afwerking en rijervaring (dat laatste is natuurlijk unfair omdat het geen 'performance wagen' is)
Vind ik oprecht knap van je dat je dit dan kan accepteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:39:
[...]

Aan het einde van de lifecycle komt er functionaliteit die vorig jaar beloofd was.

Hoe komt dat ? Simpel, iedereen zit op P3 te werken . En dat is gewoon niet goed . Dat was wel goed geweest als zij dit van te voren hadden aangeven….
Dit is een beetje de klassieke automotive inslag inderdaad. Die ik erg merkte met de V60, daar gebeurde ook niets meer mee.

De reden dat dat niet kon is omdat toen alles specifiek voor díe auto werd ontwikkeld. De hardware verandert, en daardoor de embedded software van dat specifieke component ook. Dashboard en entertainment software (Sensus) was mogelijk specifiek voor dat entertainment systeem én de aanwezige hardware met eigen embedded software aangepast. Back-porten is dan zo goed als onmogelijk (zelfs eenvoudig de mediaunit vervangen voor een nieuwe kon al niet vanwege aanwezige hardware).

Ik verwacht (en hoop!) dat dat hier niet of minder het geval zal zijn omdat AAOS door zal blijven ontwikkelen. De keuze voor AAOS is daarin goed. Google is goed in het ontwikkelen van software, die hebben een goed basisplatform ontwikkeld waarin geforceerd wordt om op een correcte manier software te ontwikkelen. Dat zal op termijn zijn vruchten moeten afwerpen. Ik vermoed dat focus uiteraard wel zal verschuiven, maar dat functionaliteit veel beter te back-porten zal zijn naar de P2 wanneer er voor de P3, P4 of P5 ontwikkeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
De P3 wordt geen opvolger van de P2 toch, maar een auto in een hoger segment? Ik dacht dat deze het platform gaat delen met de XC90 waar de P2 die met de XC40 deelt. En de P3 hoger gepositioneerd wordt dan de P2. Ik hoop dat de P2 dan een belangrijke auto blijft voor Polestar om met de M3 te concurreren de komende jaren.

Dus hopen dat de software-ontwikkeling een beetje op peil blijft, maar in elk geval niet minder wordt. En wellicht dat de P3 voor meer ervaring gaat zorgen intern als het op de software en AAOS aankomt waar wij als P2 rijders ook van profiteren. Ik neem aan dat de P3 ook een(zelfde) app krijgt.

- edit: zoals hierboven 😉 -

🤞🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Driveability en dat soort dingen zijn perfect moet ik zeggen. Interieur is voor mij een stap terug tov de V90 inscription maar dat vind ik niet zo erg moet ik zeggen.

Al met al - op de stoel na - tevreden over de auto.

Maar niet tevreden over hoe PS werkt . Daar kunnen zij echt stappen maken. Maar … dit kan ook de Chinese invloed zijn he… geen idee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:59:
Vind ik oprecht knap van je dat je dit dan kan accepteren :)
Het blijft gewoon een toffe wagen, waar ik iedere keer met een grote grijns achter het stuur zit! :D Dat maakt een hoop goed.

Daarnaast zoek ik een acceptabele oplossing/work-around als iets niet goed is (ik ben dus ook zeker kritisch op functionaliteit):

DK poog ik met elke update weer werkend te krijgen (doet het niet...). Oplossing is dat ik de surf-fob aan mn sleutelbos heb hangen en er vanuit gaat dat tegen de tijd dat de batterij leeg is de DK issues zijn opgelost

Voor de remote climate start heb ik een redelijk werkbare oplossing voor iOS die in 98% van de gevallen werkt. Als ie niet start, app killen, herstarten en nog een x proberen. En even opletten of hij het dan wél gedaan heeft.

Geen CarPlay vind ik ook erg jammer, maar bemerkte ook dat CarPlay an sich niet heilig is. Uiteindelijk dus een carkit gemonteerd zodat ik mn telefoon kan bedienen en gewoon een conversatie kan openen in iMessage/WhatsApp/Signal/Telegram (wat met CarPlay niet kan).

Daarnaast vind ik het zeer jammer (maar overkomelijk) dat zaken die op mn v60 werkten er nog niet zijn. Zoals: rittenregistratie, locatie van de auto, apple-watch functionaliteit, notificatie van niet vergrendeld.

Dus kan/moet het beter? Absoluut zonder twijfel 100% zeker!
backupdevice schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:03:
Driveability en dat soort dingen zijn perfect moet ik zeggen. Interieur is voor mij een stap terug tov de V90 inscription maar dat vind ik niet zo erg moet ik zeggen.

Al met al - op de stoel na - tevreden over de auto.

Maar niet tevreden over hoe PS werkt . Daar kunnen zij echt stappen maken. Maar … dit kan ook de Chinese invloed zijn he… geen idee .
Hier zitten we in ieder geval 100% op 1 lijn :)
Adriaen87 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:41:
[...]

Mag Ik also tevreden rijder een ander soort tegengas geven met een vraag,, die mij al langer intigreert? Wat is de invloed van de gebruiker (en zijn smartphone)? Gaan rijders die geen problemen ervaren gemakkelijker met hard- en software om of hebben zij gewoon geluk?
Geen idee of het onder geluk valt. Ik probeer een acceptabele tussenoplossing/work-around te vinden (misschien telt dat in jouw boekej wel als geluk :))

[ Voor 12% gewijzigd door MaxxMark op 04-12-2021 13:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:12
Hansieo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:56:
[...]

Nogmaals, naar mijn (bescheiden) mening hád het ze gesierd als ze de early adopters /Polestar ambassadeurs voor hun toch wel flink opgerekte geduld wederom tegemoet waren gekomen met deze OTA update
Als je na een extra jaar garantie en een jaar extra data en 500 euro laadtegoed als compensatie nog niet tevreden bent (wat ik kan snappen) dan ben je dat met een gratis ota-upgrade opeens wel?

Ik vind het trouwens niet fair dat leaserijders en kopers niet gelijk behandeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Autowina op 04-12-2021 13:52 ]

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Ktenolix schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:32:
[...]

De link is dan versie V12 of V13?
De bestanden zijn v13, de render is van v9 geloof ik. En de foto's zijn V12.
Om het eenvoudig te houden. :+
JG85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:58:
[...]

Super nice!! Thanks man! _/-\o_ En volgens mij heb je er een business bij gekregen gezien de bestellingen ;)
Thnx!
Ja dat was dan weer net niet mijn oorspronkelijke bedoeling :') _O-
JG85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:00:
[...]

Ah crap, ik zie nu dat hij net niet op mn printbed past 22x22cm...
Ook niet door hem anders te oriënteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZPJmf3I1Z87m8CqvavrbPV4c84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epQ4uj6XUm6WzW0eHiEHExfs.jpg?f=fotoalbum_large

In aanvulling op m’n vorige post over een functie die met P1.8 alleen naar launch modellen komt; MY22 hebben dit al. Wellicht dat dit een softwarematige inschakeling is voor de Launch modellen, en dat dit dus al standaard voor MY22 mogelijk is.
Ik las in eerste instantie de patch notes als; Launch modellen krijgen deze functionaliteit, andere modellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Adriaen87 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:41:
[...]

Of andere prioritering van zaken misschien?
Wel een boeiende vraag.
Ik ervaar wel wat software problemen, maar die ervaar ik vooral als ik de DK activeer (wat ik dus weer uitgezet heb) en dat is dan weer een functie die mij het minste bezighoudt.
De balk in de stoel en pianolak vind ik erger. Maar daar kan ik best mee leven, hoewel het natuurlijk scheelt dat ik momenteel geen 800 km per week rijd....
Denk dat dat ook wel van invloed is op de ervaring van ergernissen, hoeveel tijd je momenteel met de auto doorbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Kan je ergens zien hoeveel jaar het data abonnement kosteloos doorloopt?

En is het nu 3jaar of langer, heeft iedereen die verlenging van het data abonnement gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dat kan je nergens zien zover ik weet. Ze hebben nog een jaar of anderhalf voordat het uberhaupt pas gaat spelen (dan zullen de eersten pas op 3 jaar zitten) dus ik denk dat zoiets heel ver op het lijstje van te ontwikkelen software staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:12:
[...]

DK poog ik met elke update weer werkend te krijgen (doet het niet...). Oplossing is dat ik de surf-fob aan mn sleutelbos heb hangen en er vanuit gaat dat tegen de tijd dat de batterij leeg is de DK issues zijn opgelost

[...]
Ik heb 'm op deze manier al een keer leeg gehad, maar de onwetende Volvo dealer heeft 'm gratis vervangen omdat ie dacht dat ie stuk was en ik geen poging meer kon doen tot het activeren van de DK omdat niet alle sleutels aanwezig waren 8)7

Het zou Polestar sieren deze in elk geval dan kosteloos te (blijven) vervangen totdat de DK (echt goed) werkt, dan is dit nog een alternatief voor de lompe en niet zo stijlvolle sleutel en haperende DK. En voor de MY22 rijders omdat ze maar één sleutel hebben.

Al iemand die deze tegen betaling heeft moeten/willen vervangen of laten deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

dnns85 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:43:
[...]

Al iemand die deze tegen betaling heeft moeten/willen vervangen of laten deactiveren?
Mijn Volvo dealer vertelde dat ze inderdaad die waren maar al wat “minder officiële manieren” hebben om de batterij te vervangen (lees: openbreken en een Ali express batterij er in en dicht kitten). Als je voor lief neemt dat hij niet meer waterdicht is, is dat een goedkope optie. Voor mij zou dat prima zijn. Maar vervanging zou beter zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik snap dat niet iedereen tevreden is en niet alles zomaar langs zich neer kan leggen. Ik snap ook dat het niet uitmaakt dat er bij andere merken ook problemen zijn. Maar wat ik wel een interessante vraag vind: welke wagen zouden jullie kopen als jullie toen wisten wat jullie nu weten? 😊 En dan bedoel ik een EV met ongeveer dezelfde specs voor ongeveer hetzelfde bedrag (die toen op de markt was). Ik zou geen alternatief weten en daardoor stoor ik me niet zo aan het niet werken van DK. (Bij mij werkt de rest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lutra
  • Laatst online: 18:27
MaxxMark schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:00:
[...]

Mijn Volvo dealer vertelde dat ze inderdaad die waren maar al wat “minder officiële manieren” hebben om de batterij te vervangen (lees: openbreken en een Ali express batterij er in en dicht kitten). Als je voor lief neemt dat hij niet meer waterdicht is, is dat een goedkope optie. Voor mij zou dat prima zijn. Maar vervanging zou beter zijn natuurlijk.
Voor een merk dat zich zegt te bekommeren om het milieu is een wegwerpsleutel wel een beetje vreemd….

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
Davy_Rx schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:36:
Ik snap dat niet iedereen tevreden is en niet alles zomaar langs zich neer kan leggen. Ik snap ook dat het niet uitmaakt dat er bij andere merken ook problemen zijn. Maar wat ik wel een interessante vraag vind: welke wagen zouden jullie kopen als jullie toen wisten wat jullie nu weten? 😊 En dan bedoel ik een EV met ongeveer dezelfde specs voor ongeveer hetzelfde bedrag (die toen op de markt was). Ik zou geen alternatief weten en daardoor stoor ik me niet zo aan het niet werken van DK. (Bij mij werkt de rest)
Leuke vraag. Maybe, maybe was ik voor een C40 gegaan maar uiteindelijk hebben de sportieve looks inside and out de doorslag gegeven.

Voor de rest alles momenteel op de markt wel proef gereden en P* heel bewust gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik denk dat ik dan misschien even had gewacht op een ander model. Sowieso een elektrisch model, omdat me de BPM enzovoort de laatste jaren nogal tegen is gaan staan. Maar ik wil wel een sportief model, niet alleen qua acceleratie, maar zeker ook qua remmen en dempers. En een model waarmee ik op vakantie kan inclusief kids.

Ik denk dat op dit moment geen ander model hieraan voldoet. En ik denk dat ik dan even nog een tijd in mijn Audi had gereden.

Als Audi met een betaalbaar elektrisch (R)S-model zou komen, dan zou ik die zeker overwegen. Maar dat is een utopie denk ik haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:33

Elayais

Die ene daar

Iets heel anders, ik vind dit wel een mooi rijtje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gT5VFq_kzydro2TWiQj_j-e2esc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SkFoyqgGjE0CI23ePpXCv81x.png?f=user_large

Er ontbreekt er nog één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Elayais schreef op zondag 5 december 2021 @ 01:27:
Iets heel anders, ik vind dit wel een mooi rijtje:

[Afbeelding]

Er ontbreekt er nog één.
Zal wel zijn omdat het een bijzonder model is 8)7 ?! :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSsHHw5gmtPfOdtfAU52Uoxql0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBVaycpSjvTvWepBf86J2ZQt.jpg?f=fotoalbum_large

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 13:18
P2Hattem schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:23:
[...]

Zal wel zijn omdat het een bijzonder model is 8)7 ?! :

[Afbeelding]
Harder dan 215 gaat de auto echt niet. Je voelt in je gaspedaal gewoon een soort vermogensverlies zodra je de 215 aantikt.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
GuiltyNL schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ik denk dat ik dan misschien even had gewacht op een ander model. Sowieso een elektrisch model, omdat me de BPM enzovoort de laatste jaren nogal tegen is gaan staan. Maar ik wil wel een sportief model, niet alleen qua acceleratie, maar zeker ook qua remmen en dempers. En een model waarmee ik op vakantie kan inclusief kids.

Ik denk dat op dit moment geen ander model hieraan voldoet. En ik denk dat ik dan even nog een tijd in mijn Audi had gereden.

Als Audi met een betaalbaar elektrisch (R)S-model zou komen, dan zou ik die zeker overwegen. Maar dat is een utopie denk ik haha.
wowww... zijn wij soms familie?

wachten: ditto
EV: ditto
sportief: ditto
Acceleratie: ditto
remmen: ditto
Audi: DITTO,

na 40+ jaren Audi graag bij ze gebleven, maar (naar mijn mening) té agressief model geworden,
en téveel aso gedrag te zien met deze nieuwe Audi's, en daar kan ik mij óók niet in vinden,
vandaar mijn "Volvo" overstap.

Een goede vriend van mij tuft al héél wat jaartjes Volvo, en is zeer tevreden,
nihil problemen, en dáár ging ik nu dus voor... :F
verpakt in een toch wel wat (voor deze tijd) gedistingeerde uiterlijk <3

Nú is het andersom, híj durft niet door te stappen naar "Volvo EV" (Polestar) (management twijfels toekomst).
en gaat waarschijnlijk naar Audi. Het leven kán verkeren... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
De Ford Mach-E was sowieso mijn eerste keuze maar door het niet kunnen leveren in 2020 kwamen de Polestar en Audi eTron in beeld. Uiteindelijk toch de polestar geworden. Bij de Polestar had het betere pakket tegenover de eTron. Denk dat ik nu wellicht de eTron had gekozen. Maar heb zeker geen spijt van de Polestar. Maar irriteer me wel aan de bugs en hoe PS hiermee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Mr_Music schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:55:
[...]

De Ford Mach-E was sowieso mijn eerste keuze maar door het niet kunnen leveren in 2020 kwamen de Polestar en Audi eTron in beeld. Uiteindelijk toch de polestar geworden. Bij de Polestar had het betere pakket tegenover de eTron. Denk dat ik nu wellicht de eTron had gekozen. Maar heb zeker geen spijt van de Polestar. Maar irriteer me wel aan de bugs en hoe PS hiermee om gaat.
Ioniq 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mr_Music schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:55:
[...]

Ik kijk nu voorzichtig naar de Kia EV6 GT (die nog moet komen, dus heb nog even de tijd..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JG85
Fladder80 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:29:

[...]

Ook niet door hem anders te oriënteren?
Nope helaas, net niet :-( Had hem graag in flex (TPU) willen printen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxNIPfOWoF3qAOxnbXA-PY17Jgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rCbhR3KO6iVCoB4y4TkExYe8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
VonDutch schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:27:
[...]

Harder dan 215 gaat de auto echt niet. Je voelt in je gaspedaal gewoon een soort vermogensverlies zodra je de 215 aantikt.
Dat is het maximum toerental van de elektromotoren. Die kunnen echt niet harder. Beetje vergelijkbaar met in de eerste versnelling fietsen, op een gegeven moment kun je niet sneller rond.

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 05-12-2021 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfFY5NMfCeItg5PBOnqy4AD4nPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IumqHWO5B7vRBDFsOGnyDrKl.jpg?f=fotoalbum_large
Is dat een aanpassing voor MY22? Mijn telefoon glijdt redelijk snel van de chargingpad. Maar ik zie dat er een verhoging is toegevoegd. Zou ik ook wel willen.

Hoe het er bij mij uitziet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrUwNrF86G2QXNdpme3xE--Sm7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXOImli3LzA7mNtqJCk0ONC6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
BlacKstaR- schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]
Is dat een aanpassing voor MY22? Mijn telefoon glijdt redelijk snel van de chargingpad. Maar ik zie dat er een verhoging is toegevoegd. Zou ik ook wel willen.

Hoe het er bij mij uitziet
[Afbeelding]
Dat is niet nieuw voor MY22, heeft die van mij van 1 jaar geleden ook al. Heb je een van de eerste P2s? Ergens tussendoor is blijkbaar die nieuwe verhoging ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Ik zie op de Polestar website:

Pre-Owned auto's. https://www.polestar.com/...search-result/polestar-2/

Wie weet meer over waar die vandaan komen? en wat de bedoeling is?

tia

[ Voor 23% gewijzigd door Hansieo op 06-12-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
JTHZZ schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:16:
[...]

Dat is niet nieuw voor MY22, heeft die van mij van 1 jaar geleden ook al. Heb je een van de eerste P2s? Ergens tussendoor is blijkbaar die nieuwe verhoging ingevoerd
Ik heb mijne in oktober 2020 ontvangen, dus een vroege versie inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Het is weliswaar een kort stukje misschien, maar het verbruik met deze temperatuur valt me zeker niet tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taBeNs83VoNF7t4H7HO81N04-Ts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArcQYYHUiNb8cc0dZxtRrWFV.jpg?f=fotoalbum_large

Vrij rustig gereden. Stukkie 80, stukje 60, binnen bebouwde kom. Wel van tevoren de klimaat functie aangezet, maar ik weet niet of het iets doet met voorverwarmen van het accupakket. Of is het gewoon ervoor zorgen dat het binnen in de auto aangenaam wordt? :P

Van de week een eind met de aanhanger gereden, toen zat het volgens mij tussen de 25-28 kWh/100km

Zijn er mensen die hun verbruik ergens bijhouden? In een app bij voorkeur? Ik heb polestardriver wel eens gezien, maar volgens mij is dat enkel een website.

Hoe dan ook, auto rijdt heerlijk. Zojuist ook gezien hoe die actieve bochtverlichting werkt. Top :D

Pagina: 1 ... 44 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.