Vanmorgen mijn eerste bug gezien?
Gister m'n auto weggezet met 16% SOC. Aangezien het exact 10% naar mijn werk rijden is en de auto 1% gebruikt voor voorverwarmen dacht ik; dat red ik makkelijk en hang ik hem op de zaak wel aan de lader met zo'n 5% resterend. Daarbij was het gister echt koud en rotweer en wilde zelfs de hond niet naar buiten - waarom ik dan

?
Vanmorgen iets na 7u stapte ik in de auto en dat was even schrikken, nog 8% SOC resterend ... OMG. Hoe kan dat nou. Vervolgens stel ik maps in naar mijn werk en die zei 5% SOC resterend (vreemde afwijking!). Enfin, de eerste range stress was een feit.
Naja, je hebt ballen of niet, dus vertrokken en toen de stoel en stuur warm waren gelijk maar uitgezet (in het kader, alle watt-jes helpen

)
Onderweg met 80 op de snelweg ging hij toch wel flink onderuit. Op 3 kwart van de route stond nog een mobiel flitsteam waar ik me eindelijk eens geen zorgen over m'n snelheid in de P* hoefde te maken... lange neus naar oom agent.
Vlak na de flitser greep de auto in een kreeg een schildpad in beeld, zat nog op slechts een paar % en ik kon alleen nog maar optrekken met de snelheid van een gemiddelde motorgrasmaaier.
Ik draaide met een slakkengang het industrie terrein op, met toch enigszins geknepen billen (voor sommigen misschien een aanrader want je voelt de balk niet meer onder je kont zitten

) en sprong ik op 1% SOC. Toch wel spannend en uiteindelijk met 1% op de teller op m'n werk aan de paal gehangen.
No guts, no glory zeggen ze zo mooi ... maar dit is geen aanrader

maar voortaan bij een SOC van onder de 20% toch maar even aan de paal thuis - ook met rotweer

.
Zien jullie ook afwijkende of vertekennende SOC's bij jullie auto's - of dat hij ruim 5% SOC "kwijtraakt" in een nachtje?
[
Voor 11% gewijzigd door
cornholio24 op 02-12-2021 20:20
]