Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ach-jee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ik begreep toen van wat medegebruikers dat ik nog net geen idioot was om zo snel na de bandenwissel het volledige vermogen proberen te gebruiken :). Iets met velgen en banden en pasta en frictie. Na een poosje wordt het wel wat beter is mijn ervaring, maar met dit soort weer onoverkomelijk dat je hier en daar wat slipt.
Waren ook maar korte ritjes hoor en 1 x sprintje :P .

Komt goeeeeeed >:) :'(

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hansieo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:13:
[...]

Schiet me net te binnen, heb jij niet de 350KW upgrade?? dan écht wel oppassen met de nieuwe montage
Nee, stomme ding heeft maar 300kW :*) 8)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:14
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:14:
[...]

Nee, stomme ding heeft maar 300kW :*) 8)
Blijft behelpen... :'(

(ps: wellicht geeft dit https://www.banden-pneus-online.nl/autobanden/zoeken-maat/ een indicatie?
note: dat een band GOED scoored met 215/50 wil NIET zeggen dat de 245 dan óók goed is.
Verschillende maten onderzoeken dan ook belangrijk)

[ Voor 41% gewijzigd door Hansieo op 30-11-2021 16:01 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:
Nou, gisteren de winterbandjes laten monteren (Vredestein Wintrac Pro 245/40/R20 99Y M + S).

Voor mijn gevoel de eerste paar ritjes (veel) meer afrolgeluid :( En ook vaker de ESP die ingrijpt, zelfs het uit-accelereren in de bocht resulteerde in een kleine zwiep van de kont en een ESP die ingreep. Wat er bij het stoplichtsprintje gebeurde.. :')

Is dit normaal voor nieuwe winterbanden (laagje eraf rijden ofzo..) of moet ik maar wennen aan dit mindere weggedrag en maar hopen dat het snel begin maart is :+ ?

Welke winterbanden hebben jullie eronder liggen? Bevallen die?
Michelin Pilot Alpin 5. Staat ook tussen de officiële wielen/banden op de Polestar website.
Ik vind ze prima. Geluid lijkt niet meer en tot nu toe geen last van slippen o.i.d. Verbruik is wel stuk hoger, maar ik vermoed dat ze de spanning te laag hebben gezet. Dat dus nog even keer checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:02
gerrit105 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:50:
[...]

Michelin Pilot Alpin 5. Staat ook tussen de officiële wielen/banden op de Polestar website.
Ik vind ze prima. Geluid lijkt niet meer en tot nu toe geen last van slippen o.i.d. Verbruik is wel stuk hoger, maar ik vermoed dat ze de spanning te laag hebben gezet. Dat dus nog even keer checken.
De standaard banden zijn speciaal voor Polestar gemaakt. Er staat ook POL op de banden. Wat ik begreep is dat er een extra geluidsdempende schuimlaag in zit. Die zijn ook gewoon te bestellen bij Michelin maar de gemiddelde bandenboer heeft daarvan geen idee. Weet ook niet of die als winterband verkrijgbaar zijn. Maar dat verschil merk je en hoor je dus.
https://www.polestar.com/...tar-2/2022/article/Tires/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTen0yqTZ3mOk6IlFgeYN7jkH4A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mxnmVpnIzzLM58l8XYbN4M0A.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door JTHZZ op 30-11-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:52:
[...]

De standaard banden zijn speciaal voor Polestar gemaakt. Er staat ook POL op de banden. Wat ik begreep is dat er een extra geluidsdempende schuimlaag in zit. Die zijn ook gewoon te bestellen bij Michelin maar de gemiddelde bandenboer heeft daarvan geen idee. Weet ook niet of die als winterband verkrijgbaar zijn. Maar dat verschil merk je en hoor je dus.
https://www.polestar.com/...tar-2/2022/article/Tires/
[Afbeelding]
Ah, oké. Dat van die POL wist ik niet. De Primacy die je noemt zijn bij mij sowieso origineel, maar de Pilot Alpin's die er nu onder zitten weet ik niet. Ik zal eens een keer kijken of er POL op staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Net met Polestar gebeld over die balk in de bestuurders stoel.

Officieel antwoord was dat er maar, tot nu toe, 4 mensen geklaagd hebben en dat dit een eigenschap van de stoel is. Je kan naar een service punt gaan en als die constateren dat de stoel niet ok is dan kan er naar gekeken worden.
Ook zou je een klacht kunnen indienen of een kussentje plaatsten.

On- officieel begrijp Polestar dat dit een flater is maar de medewerkers hebben de opdracht gekregen om bovenstaande te communiceren.

Volvo dealer geeft aan dat deze stoel niet te doen is , maar dat de enige optie die zij tot nu toe gehad hebben is de stoel vervangen voor een zelfde , met de dezelfde problemen. Wel hebben zij gevraagd of Polestar met hen wilt bellen om te zien wat er gedaan kan worden.

Dus ik ben maar naar een kussentje aan het zoeken.

Ongelofelijk. Rij als 20 jaar Volvo en nog nooit dit meegemaakt . Mocht je lang zijn en naar een Polestar lonken… check hoe je zit in die stoel

Ik heb deze auto overgenomen uit de pool… als ik had proefgereden dan zou dit een no go zijn geweest. Prive & in de lease.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 30-11-2021 16:20 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-09 20:17
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:
Nou, gisteren de winterbandjes laten monteren (Vredestein Wintrac Pro 245/40/R20 99Y M + S).

Voor mijn gevoel de eerste paar ritjes (veel) meer afrolgeluid :( En ook vaker de ESP die ingrijpt, zelfs het uit-accelereren in de bocht resulteerde in een kleine zwiep van de kont en een ESP die ingreep. Wat er bij het stoplichtsprintje gebeurde.. :')

Is dit normaal voor nieuwe winterbanden (laagje eraf rijden ofzo..) of moet ik maar wennen aan dit mindere weggedrag en maar hopen dat het snel begin maart is :+ ?

Welke winterbanden hebben jullie eronder liggen? Bevallen die?
Ik heb dezelfde banden onder de P8, maar dan als 19". De eerste paar kilometers had ik ook het idee dat ik schoof in de bochten. Maar inmiddels is dat wel over en gaat hij weer als een scheermes. Blijkbaar moet het loopvlak een beetje opruwen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 14:45
Venomer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:
[...]

Ik heb dezelfde banden onder de P8, maar dan als 19". De eerste paar kilometers had ik ook het idee dat ik schoof in de bochten. Maar inmiddels is dat wel over en gaat hij weer als een scheermes. Blijkbaar moet het loopvlak een beetje opruwen.
Als motorrijder wordt je er voor gewaarschuwd als je nieuwe banden hebt. Na ongeveer 200km is het nieuwe er wel vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:18:

Officieel antwoord was dat er maar, tot nu toe, 4 mensen geklaagd hebben en dat dit een eigenschap van de stoel is. Je kan naar een service punt gaan en als die constateren dat de stoel niet ok is dan kan er naar gekeken worden.

On- officieel begrijp Polestar dat dit een flater is maar de medewerkers hebben de opdracht gekregen om bovenstaande te communiceren.

Volvo dealer geeft aan dat deze stoel niet te doen is , maar dat de enige optie die zij tot nu toe gehad hebben is de stoel vervangen voor een zelfde , met de dezelfde problemen. Wel hebben zij gevraagd of Polestar met hen wilt bellen om te zien wat er gedaan kan worden.

Ongelofelijk. Rij als 20 jaar Volvo en nog nooit dit meegemaakt . Mocht je lang zijn en naar een Polestar lonken… check hoe je zit in die stoel

Ik heb deze auto overgenomen uit de pool… als ik had proefgereden dan zou dit een no go zijn geweest. Prive & in de lease.
Mooi verhaal, maar er zijn er echt meer die er last van hebben en via Volvo al geklaagd hebben.
Ik ken 1 persoon waarbij ze de balk bij Volvo hebben verwijderd en meerdere die dit al gedaan hebben (ondanks dat het een veiligheidsbalk is....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

petervanstuiven schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:51:
[...]

Mooi verhaal, maar er zijn er echt meer die er last van hebben en via Volvo al geklaagd hebben.
Ik ken 1 persoon waarbij ze de balk bij Volvo hebben verwijderd en meerdere die dit al gedaan hebben (ondanks dat het een veiligheidsbalk is....)
Ja maar dit is een lease auto dus dat gaat hem niet worden . Ga in de tussentijd maar eens op zoek naar een klein kussentje .

Ik hoop dat de dealer iets kan betekenen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:32:
Vind vooral die balk in de bestuurders stoel een dingetje . Ga maar eens een dun kussentje kopen . Kijken of dat helpt
Er zijn rijders die 'm eruit hebben laten halen. Ik ga dat ook nog doen. Ding zit met 6 popnagels vast, daarna foam op maat laten snijden en je bent 'good to go'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
[...]

Je weet dat die balk een veiligheidsfunctie heeft? Als je dat er niet bij zet en mensen gaat aansporen die balk te verwijderen.. lijkt me dat minder handig.
Anti-submarine, tsja... Je hebt wel gelijk, maar ik ga nergens heen hoor zonder dat ding en in al mijn vorige auto's zat dat ding dan niet? In ieder geval niet voelbaar.

Polestar heeft hier een ontwerpfout gemaakt en geeft niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:18:

No way! Ik ben er in ieder geval één van en er zijn veel mensen hier en in de Facebookgroepen die er last van hebben.

Ze hebben mij ook op dezelfde manier afgepoeierd trouwens, wat ik ontzettend kwalijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Venomer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:
[...]

Net weer ff stukje gereden en voor mijn gevoel was het glijden al minder.
We gaan het meemaken, nog niet voluit gegaan, dat komt wel weer.. O+

Wat vond jij van het geluidsniveau vergeleken met de zomersloffen?

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-11-2021 18:39 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:43
Ik had bij de proefrit ook wat last van die balk. Maar nu de auto geleverd is (MY2022) 0 last.

Misschien toch net andere opzet van de balk? M'n proefrit was ook in een splinternieuwe launch edition, dus kan niet dat daar het schuim al meer ingezakt was oid...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:11:
[...]

No way! Ik ben er in ieder geval één van en er zijn veel mensen hier en in de Facebookgroepen die er last van hebben.

Ze hebben mij ook op dezelfde manier afgepoeierd trouwens, wat ik ontzettend kwalijk vind.
Polestar heeft teruggebeld. Zij hebben contact gehad met de dealer en geen ander resultaat. Zij blijven erbij dat dit een product eigenschap is . De beste medewerker van Polestar wilt wel een case openen en doorzetten voor escalatie . Dat gaat hij als het goed is vandaag doen en dan vandaag nog door sturen naar mij. Dan kan ik morgen een officiële klacht indienen.

En nu op zoek naar een kussentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Loen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:58:
Ik had bij de proefrit ook wat last van die balk. Maar nu de auto geleverd is (MY2022) 0 last.

Misschien toch net andere opzet van de balk? M'n proefrit was ook in een splinternieuwe launch edition, dus kan niet dat daar het schuim al meer ingezakt was oid...
Voel jij niet een harde balk in het midden van de zitting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:08:
[...]

Polestar heeft teruggebeld. Zij hebben contact gehad met de dealer en geen ander resultaat. Zij blijven erbij dat dit een product eigenschap is . De beste medewerker van Polestar wilt wel een case openen en doorzetten voor escalatie . Dat gaat hij als het goed is vandaag doen en dan vandaag nog door sturen naar mij. Dan kan ik morgen een officiële klacht indienen.

En nu op zoek naar een kussentje
Lekker, een kussentje i.c.m. de stoelverwarming :+
Mag ik vragen naar je postuur?
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:11:
[...]

Ik zeker wel, al heb ik een modus gevonden door de zitverlenging niet geheel uit te schuiven en de stoelzitting iets naar achteren te kantelen, persoonlijk als wat natuurlijk 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:11:
[...]

Als ik net iets onderuit ga zitten misschien net. Maar als ik "netjes" zit dus niks. Maar het is überhaupt niks vergeleken bij de proefrit. Dat was mijn grootste angst bij de bestelling, dat ik er meer last van zou krijgen bij langere ritten.

Overigens, ik ben ook groot en (misschien net iets te ;) ) zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:15:
[...]

Lekker, een kussentje i.c.m. de stoelverwarming :+
Mag ik vragen naar je postuur?

[...]

Ik zeker wel, al heb ik een modus gevonden door de zitverlenging niet geheel uit te schuiven en de stoelzitting iets naar achteren te kantelen, persoonlijk als wat natuurlijk 8)
1.93 & 100KG. Ik heb de heb hetzelfde gedaan en als ik mijzelf helemaal naar achter schuif heb ik weinig last , maar dan ben ik de hele rit bezig . Is echt een irritatie puntje.

Ik heb de support case gekregen met al benaming officiële klacht . Ik heb al een topic gevonden op het Polestar forum. Mochten jullie meer meldingen online vinden dan kan ik die meesturen in mijn klacht.

De officiële response tot vandaag is dat de balk een product eigenschap is , en dat daarom er vanuit Polestar geen noodzaak is om de stoel te vervangen . Zij onderkennen ook dat het opvullen het zittings gedeelte het niet oplost

[ Voor 12% gewijzigd door backupdevice op 30-11-2021 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:19:
[...]

1.93 & 100KG. Ik heb de heb hetzelfde gedaan en als ik mijzelf helemaal naar achter schuif heb ik weinig last , maar dan ben ik de hele rit bezig . Is echt een irritatie puntje.

Ik heb de support case gekregen met al benaming officiële klacht . Ik heb al een topic gevonden op het Polestar forum. Mochten jullie meer meldingen online vinden dan kan ik die meesturen in mijn klacht.

De officiële response tot vandaag is dat de balk een product eigenschap is , en dat daarom er vanuit Polestar geen noodzaak is om de stoel te vervangen . Zij onderkennen ook dat het opvullen het zittings gedeelte het niet oplost
Nou dat is dan een product eigenschap die ze van mij mogen verwijderen. Heb ondertussen ook een modus gevonden waarin ik er minder last van heb, maar had het liever helemaal niet gehad. Als ik dit tijdens een proefrit had gevoeld weet ik niet of ik voor de auto had gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:29:
[...]

Nou dat is dan een product eigenschap die ze van mij mogen verwijderen. Heb ondertussen ook een modus gevonden waarin ik er minder last van heb, maar had het liever helemaal niet gehad. Als ik dit tijdens een proefrit had gevoeld weet ik niet of ik voor de auto had gekozen.
Precies. Dit heb ik ook aangegeven. Zowel privé als lease zou ik deze auto nooit nemen als ik deze keuze had gehad . Zo jammer want het rijdt heerlijk maar het zitten is echt ondermaats.

Nu maar op zoek naar een 30x30 dun kussentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 10:38
Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:29:
[...]

God wat ben ik 'blij' deze discussie tegen te komen. Ik kom van een Audi A3 en rijd nu al een maandje of 2 in de Polestar. Ik rijd ivm corona en thuiswerken nauwelijks lange stukken maar echt iedere keer dat ik langer dan 40 min in de auto heb gezeten begin ik weer de stoel te verstellen en te bedenken wat het nu toch is waar ik last van heb.. Zit ik te hoog, te laag, misschien toch netter gaan zitten en de rug leuning anders zetten.. Ik kom (kwam?) er maar niet over uit, telkens het idee dat ik soort van opgevouwen zit en de hoek tussen mijn benen en mijn rug niet klopt.

Ik ga er eens op letten maar ik denk dat ik het al wel weet met bovenstaande reacties.. ;( . Waarschijnlijk is het idd de druk in mijn rug die ik probeer te voorkomen door creatieve (eigenaardige? ) stoel instellingen waardoor ik vervolgens nog steeds niet comfortabel zit. Leaserijder hier, nog 3 jaar en 10 maanden te gaan, ik hoop toch nog steeds dat ik het met een ideale stoel instelling ga kunnen oplossen. Om er nou op te rekenen dat ik de komende jaren hopelijk niet veel ritjes in deze auto langer dan een half uur te moeten gaan maken is ook zoiets.. Vorig jaar ben ik nog voor de fun naar noord italie gereden (in de audi, maar het gaat niet om de merk vs merk discussie hier) en stopte ik 3x 15 minuten in 12uur zonder een centje pijn.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
Ik ben blij dat ik een fanatiek fietser ben zie ik al, weinig tot geen last van de balk. Ik vind de stoelen iets te smal en die van m'n V40 beter, maar nog steeds alleszins acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zou iedereen willen aanbevelen om een klacht in te dienen bij Polestar.

Dit forum heeft users waar in het buitenland stoelen geswapped zijn.
https://www.polestar-foru...-seat-lacks-padding.1344/

Ik ga morgen een klacht indienen .

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 30-11-2021 20:02 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Fladder80
In ander, leuker nieuws; de nieuwe template staat nu te bakken en ik heb een ontwerp dat, als het template goed past, wat mij betreft definitief is :*) 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUuLSwaOJlJu4eQMR90_a_luCPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pms7ZXrsyDtagjAl8NQKcKtc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:10:
In ander, leuker nieuws; de nieuwe template staat nu te bakken en ik heb een ontwerp dat, als het template goed past, wat mij betreft definitief is :*) 8) [Afbeelding]
Bestaat inkoopacties.net nog? :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

In ander, leuker nieuws; de nieuwe template staat nu te bakken en ik heb een ontwerp dat, als het template goed past, wat mij betreft definitief is :*) 8) [Afbeelding]
Eventueel te koop?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fladder80
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:24:
[...]

Bestaat inkoopacties.net nog? :+
Je wilt met een groep tweakers 3d printers aanschaffen? :+
Ik gooi als ie definitief is de stl sowieso op internet, maar voor mensen zonder 3d printer is er wel iets te regelen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:32:

[...]

Ik gooi als ie definitief is de stl sowieso op internet, maar voor mensen zonder 3d printer is er wel iets te regelen :Y
Ik moet m weer even goed levellen, maar wil er ook wel paar extra printen hier

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

b.t.w., Ik neem aan dat deze verkrijgbaar worden in Void, Snow, Thunder, Moon, Magnesium en Midnight?

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:01
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:01:
Ik zou iedereen willen aanbevelen om een klacht in te dienen bij Polestar.

Dit forum heeft users waar in het buitenland stoelen geswapped zijn.
https://www.polestar-foru...-seat-lacks-padding.1344/

Ik ga morgen een klacht indienen .
Het zal zeker een issue zijn aangezien er zoveel mensen last van hebben. Maar ik ben 1,95m en weeg 85kg en heb enkel weet van de balk doordat ik hier al anderhalf jaar alles volg en toen na even zoeken en anders te gaan zitten tijdens mijn testrit dacht ‘ah dit is dus die balk waarover het gaat’ 😄 Dit zijn het soort zaken waardoor ik twijfelde om de auto te kopen en waarvan ik na de testrit dacht ‘waar ging dit over’. Ik zeg dit niet als verwijt naar de mensen die er last van hebben maar vooral voor de mensen die hier meelezen en ook een aankoop overwegen. Ga vooral een testrit maken en ervaar zelf wat je stoort of niet 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Zit die balk er nog op MY22? Viel me tijdens de testrit niet op.

Ik las net op polestar forum dat niet alle nieuwe wagens met een DAB radio worden afgeleverd door chip tekort, en dat dit ook niet kan geretrofit worden :o hebben jullie (de nieuwe eigenaars) DAB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
k-jah schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:51:

Ik las net op polestar forum dat niet alle nieuwe wagens met een DAB radio worden afgeleverd door chip tekort, en dat dit ook niet kan geretrofit worden :o hebben jullie (de nieuwe eigenaars) DAB?
Vorige maand ontvangen en met DAB en kofferbak sensor... compleet.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mocht het de pijn iets verzachten, je kunt ook via internet luisteren middels de TuneIn app welke je kunt installeren.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Ziet er zeker goed uit. Ik houd me aanbevolen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:39:
b.t.w., Ik neem aan dat deze verkrijgbaar worden in Void, Snow, Thunder, Moon, Magnesium en Midnight?
Zoals Henry Ford zei; Iedere kleur, zolang het maar doorzichtig Neon Oranje is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:35
Davy_Rx schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:43:
[...]

Het zal zeker een issue zijn aangezien er zoveel mensen last van hebben. Maar ik ben 1,95m en weeg 85kg en heb enkel weet van de balk doordat ik hier al anderhalf jaar alles volg en toen na even zoeken en anders te gaan zitten tijdens mijn testrit dacht ‘ah dit is dus die balk waarover het gaat’ 😄 Dit zijn het soort zaken waardoor ik twijfelde om de auto te kopen en waarvan ik na de testrit dacht ‘waar ging dit over’. Ik zeg dit niet als verwijt naar de mensen die er last van hebben maar vooral voor de mensen die hier meelezen en ook een aankoop overwegen. Ga vooral een testrit maken en ervaar zelf wat je stoort of niet 😊
Hier ook geen last met 1.90 en 105kg. Als ik erop let lijk ik wel iets te voelen, maar niet hinderlijk.

Enige waar ik me enigszins aan stoor is dat ik met m’n rechter knie weleens het stuur raak.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 20-09 20:17
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:38:
[...]

Net weer ff stukje gereden en voor mijn gevoel was het glijden al minder.
We gaan het meemaken, nog niet voluit gegaan, dat komt wel weer.. O+

Wat vond jij van het geluidsniveau vergeleken met de zomersloffen?
Ik vind het extra lawaai wel meevallen. Als je er op let hoor je een extra zoem, maar het valt niet echt op.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Venomer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:17:
[...]

Ik vind het extra lawaai wel meevallen. Als je er op let hoor je een extra zoem, maar het valt niet echt op.
Mss ben ik ook gewoon een veeleisende zeiksnor. Moet ook eerlijk bekennen na de wissel met de muziek uit gereden te hebben dus dan valt natuurlijk ieder verschil duidelijk op en is elk geluid er een teveel.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:04:
[...]

Hier ook geen last met 1.90 en 105kg. Als ik erop let lijk ik wel iets te voelen, maar niet hinderlijk.

Enige waar ik me enigszins aan stoor is dat ik met m’n rechter knie weleens het stuur raak.
Staat dan je stuur laag of je stoel hoog?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:35
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:32:
[...]

Staat dan je stuur laag of je stoel hoog?
Stoel laagste stand, in elke auto.
Stuur ook wel relatief laag, heb ik al iets hoger gezet om dit te voorkomen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Scherm crash en flikkerende kaarten beginnen nu wel heel erg te worden! Meer mensen last van? Plaatsnamen en wegen vallen gewoon weg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1z0WDWYYi0SaRfNvzeyev5tpUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzIaQOBNt0Q2eQ28yci7P8wG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 16:45
Ik hou me ook aanbevolen 👍. Aangezien de verzendkosten naar Noorwegen abnormaal hoog zijn kan ik eventueel een familielid charteren 🤔👍

Zag zojuist ook dat Polestar wat informatie over de tussensprint geeft voor de performance upgrade.

80-120 in 2,2 sec (was 2,7).

0-100 gaat omgerekend 6% sneller
80-120 gaat bijna 20% sneller

Dat moet goed te merken zijn lijkt mij 👍

[ Voor 16% gewijzigd door Rene op 30-11-2021 22:00 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 00:25
Mickvanderveen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:43:
Scherm crash en flikkerende kaarten beginnen nu wel heel erg te worden! Meer mensen last van? Plaatsnamen en wegen vallen gewoon weg!
[Afbeelding]
Bij mij hielp een reset (met de knop op je middendisplay).

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:14
Ziet er erg mooi uit uit _/-\o_
Hou me ook graag aanbevolen voor de stl (moet nog even zoeken naar iemand met een 3d printer) of een inkoopactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou klacht verzonden. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:26
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:40:
Nou klacht verzonden. We gaan het meemaken.
Hier ook tijdje terug een klacht ingedient, niks op teruggehoord. Hoor graag als het bij jou anders is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Shorteh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:02:
[...]

Hier ook tijdje terug een klacht ingedient, niks op teruggehoord. Hoor graag als het bij jou anders is :)
Ja, de response van gisteren dat dit een product eigenschap is en dat Polestar niks gaat doen geeft mij ook geen warm gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 01-09 14:27
cornholio24 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:54:
[...]

Vorige maand ontvangen en met DAB en kofferbak sensor... compleet.
Bij ons zat de kofferbaksensor er niet bij(twee weken geleden geleverd). Hoe kan ik checken of er DAB+ in zit?
Ik luister vooral via TuneIn, alleen irritant dat die bij het opstarten niet automatisch de muziek start.

Verder merk ik dat de regensensor weinig doet. Hij staat aan maar geen idee welk stand ik moet hebben om het te activeren lijkt het. Zowel 'Int' als de twee hogere standen reageren niet op basis van de regen.

Ook merk dat de ruiten overal kleine piep maken, las al eerder iemand die hier ook last van had alsof de lagers niet goed gesmeerd waren.
Hopelijk krijgen we snel bericht dat die kofferbaksensor er is en dat we naar de garage mogen, gelijk die ramen mee checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
@assn RTFM: https://www.polestar.com/...oorruitwissers-gebruiken/

Ruitewisser moet niet op interval of 1 of 2 staan, maar op uit. Gevoeligheid is in te stellen met het draaiwieltje.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mickvanderveen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:43:
[Afbeelding]
Ja, dagelijks. Maps zit echt vol bugs:
- continu opnieuw renderen
- foutief renderen (zoals in je foto)
- kaart die wegvalt achter het stuur
- opeens oneindig in- en uitzoomen
- opeens oneindig herberekenen van de route

Reset lost het wel weer op, maar slechts even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 12:13

Ik rij hem nu 1 week (MY22) en DAB werkt en ook de achterklep sensor zit er gewoon op, terwijl gezegd was dat die er niet op zou zitten. Dus helemaal compleet ontvangen :)

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

eLScha schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:28:
[...]

Ja, dagelijks. Maps zit echt vol bugs:
- continu opnieuw renderen
- foutief renderen (zoals in je foto)
- kaart die wegvalt achter het stuur
- opeens oneindig in- en uitzoomen
- opeens oneindig herberekenen van de route

Reset lost het wel weer op, maar slechts even.
Hier ook. Zelfs als ik MAPS op mijn dashboard heb dan zie ik hem elke 5 minuten resetten, aka het google logo.
Kofferbak sensor werkt meer niet als wel
Stoel
pieptoon motoren tussen 90 & 105

Ik heb echt spijt van deze wagen. En de pieptoon & stoel worden niet aangepakt door Polestar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
[...]

Hier ook. Zelfs als ik MAPS op mijn dashboard heb dan zie ik hem elke 5 minuten resetten, aka het google logo.
Stoel

Ik heb echt spijt van deze wagen. En de pieptoon & stoel worden niet aangepakt door Polestar.
Heb er inmiddels 32.000km mee gereden en heb zeker geen spijt. Dat een en ander zo lang na introductie nog zo buggy is valt wel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
[...]

Stoel

Gebruiken jullie specifieke functies van Maps? Ik ervaar namelijk geen enkele issue maar doe ook niet veel meer dan van A naar B navigeren.
Af en toe geen kaart achter mijn stuur maar dat is met 1x heen en weer flippen van de displayweergave altijd meteen opgelost. Ik vind het vooral raar omdat we volgens mij allemaal dezelfde Google Maps versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

JTHZZ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
[...]

Gebruiken jullie specifieke functies van Maps? Ik ervaar namelijk geen enkele issue maar doe ook niet veel meer dan van A naar B navigeren.
Af en toe geen kaart achter mijn stuur maar dat is met 1x heen en weer flippen van de displayweergave altijd meteen opgelost. Ik vind het vooral raar omdat we volgens mij allemaal dezelfde Google Maps versie gebruiken.
Ik niet . Gewoon navigeer naar ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:02:
[...]

Ik heb in augustus de klacht ingediend, toen gaven ze al aan meerdere klachten erover te hebben ontvangen, maar hun R&D zou gezegd hebben dat er niets mis is.

Ik heb nu de klacht nogmaals ingediend. Ik raad iedereen aan die ook hinder ondervindt door die balk hetzelfde te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

GuiltyNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb in augustus de klacht ingediend, toen gaven ze al aan meerdere klachten erover te hebben ontvangen, maar hun R&D zou gezegd hebben dat er niets mis is.

Ik heb nu de klacht nogmaals ingediend. Ik raad iedereen aan die ook hinder ondervindt door die balk hetzelfde te doen!
Idd. Dit is gewoon een design fout. Ze hebben dit zo gemaakt en zijn vergeten dat er ook grotere mensen gebruik gaan maken van deze stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 21:46
Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:32:
[...]

Je wilt met een groep tweakers 3d printers aanschaffen? :+

[...]

mensen zonder 3d printer...... +1 _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37
Hier geen klachten over de PS2, ben er nog steeds super tevreden over! Ook geen grote problemen behalve de Digital Key, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n ramp. Gewoon blij met een super gave auto, krijg wekelijks complimenten over het ding :-)

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

En zo hoort het ook @PS2Driver

Voor mij zijn de stoel en de pieptoon tussen 85 en 100 gewoon killing . Voor beide naar een service center geweest en voor beide tot nu toe geen oplossing.

Pieptoon is weg als ik de radio aanzet. Maar de stoel doet gewoon pijn en zorgt er voor dat mijn reet de hele dag beurs aanvoelt.

[ Voor 26% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
assn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:21:
[...]

Bij ons zat de kofferbaksensor er niet bij(twee weken geleden geleverd). Hoe kan ik checken of er DAB+ in zit?
Ik luister vooral via TuneIn, alleen irritant dat die bij het opstarten niet automatisch de muziek start.

Verder merk ik dat de regensensor weinig doet. Hij staat aan maar geen idee welk stand ik moet hebben om het te activeren lijkt het. Zowel 'Int' als de twee hogere standen reageren niet op basis van de regen.

Ook merk dat de ruiten overal kleine piep maken, las al eerder iemand die hier ook last van had alsof de lagers niet goed gesmeerd waren.
Hopelijk krijgen we snel bericht dat die kofferbaksensor er is en dat we naar de garage mogen, gelijk die ramen mee checken.
Er zit een knopje bovenop de “ruitenwisserstok” als je die indrukt zie je in de cockpit dat de regensensor actief is.

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik had ook last van de bekende 'balk' in de stoel bij het testrijden. Maar merk dat mijn wagen zonder plus pakket er helemaal geen last van heeft. Waarschijnlijk zijn dit andere stoelen in de basis versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
JTHZZ schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:49:
[...]

Hier ook geen issues. Wel vreemd dat het dan bij anderen zo kan verschillen. Lijkt me inderdaad toch dezelfde app. Mensen met issues al geprobeerd om de hele auto terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
PS2Driver schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:20:
Hier geen klachten over de PS2, ben er nog steeds super tevreden over! Ook geen grote problemen behalve de Digital Key, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n ramp. Gewoon blij met een super gave auto, krijg wekelijks complimenten over het ding :-)
Idem hier eigenlijk. Ondanks dat ik natuurlijk wel eens loop te bashen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-09 21:46
Bij mij doet de app het al ruim een week niet meer. Voordat k hem verwijder en her-installeer..... Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er als laatste door iemand met een ander profiel (dan mijn profiel met mij polestar-ID) in is gereden?!
Hebben mensen die ervaring misschien?

Ik moet wel zeggen dat die app wel echt de aanfluiting van de hele auto is. Dat kan echt niet. Zelfs bij een VW golf voor minder dan de helft van het geld hadden ze beter voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvonkk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-12-2021
olivierrr schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:32:
Ik had ook last van de bekende 'balk' in de stoel bij het testrijden. Maar merk dat mijn wagen zonder plus pakket er helemaal geen last van heeft. Waarschijnlijk zijn dit andere stoelen in de basis versie?
Hier een rijder zonder plus pakket en dus zonder zitting verlengers. Ondanks dat het even zoeken is naar prettige zitpositie geen last van een beurs bipsje. Wel een wat korte zitting (1.90m) standaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:12
Rene schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:44:
[...]

...
80-120 gaat bijna 20% sneller

Dat moet goed te merken zijn lijkt mij 👍
Zeker!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

jvonkk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:56:
[...]

Hier een rijder zonder plus pakket en dus zonder zitting verlengers. Ondanks dat het even zoeken is naar prettige zitpositie geen last van een beurs bipsje. Wel een wat korte zitting (1.90m) standaard.
de balk is een safety feature volgens PS. Dus volgens mij heeft het dus niet direct te maken met een wel of niet Plus versie... al heb ik wel een Plus versie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
PvS_68 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:49:
Bij mij doet de app het al ruim een week niet meer. Voordat k hem verwijder en her-installeer..... Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er als laatste door iemand met een ander profiel (dan mijn profiel met mij polestar-ID) in is gereden?!
Hebben mensen die ervaring misschien?
Nee dat zou niet uit moeten maken.
Wel al gecheckt dat je Polestar account nog in je autoprofiel staat? Die verdwijnt soms.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 01-12-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 18:58
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:00:
[...]

de balk is een safety feature volgens PS. Dus volgens mij heeft het dus niet direct te maken met een wel of niet Plus versie... al heb ik wel een Plus versie
Kan het zijn dat de combinatie balk met zittingverlengers voor de problemen zorgen?
Ook ik heb veel last van de balk.
In februari gemeld en ze doen er gewoon helemaal niets aan.
Ik ben 1,94 lang en vind dit het enige minpunt (maar wel een GROOT minpunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ARR63 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:12:
[...]

Kan het zijn dat de combinatie balk met zittingverlengers voor de problemen zorgen?
Ook ik heb veel last van de balk.
In februari gemeld en ze doen er gewoon helemaal niets aan.
Ik ben 1,94 lang en vind dit het enige minpunt (maar wel een GROOT minpunt).
Zou kunnen maar ik heb het idee dat ik met mijn reet tegen de voorkant van de balk aankom , dus niet aan de verlenger kant.

Heb jij al een kussentje geprobeerd? En had jij alleen contact gehad met PS of had jij ook de klacht laten escaleren?

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah
assn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:21:
[...]

In de radio zie je naast de zender FM of DAB staan. Zie je geen DAB zenders, dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
Betreffende die balk: Zit er nog verschil in de bouwjaren? Ik heb deze niet opgemerkt tijdens de testrit (was wel maar 1u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:14:
[...]

Zou kunnen maar ik heb het idee dat ik met mijn reet tegen de voorkant van de balk aankom , dus niet aan de verlenger kant.

Heb jij al een kussentje geprobeerd? En had jij alleen contact gehad met PS of had jij ook de klacht laten escaleren?
Ik heb een leaseauto van de zaak. Ik heb in overleg met de leasemaatschappij en de Volvo dealer de stoel al laten opvullen. Dit helpt mij helemaal niet. Ik heb in februari een case laten aanmaken via Polestar Support. Zij helpen je keurig, maar krijgen uiteindelijk van de Backoffice te horen dat dit inderdaad een producteigenschap is. Je komt gewoon niet verder ondanks het laten escaleren.
Ik heb in augustus/september een mailtje ontvangen dat de case is gesloten en dat er niets aan te doen is.
Ik gebruik een kussentje die in voetbalstadions wordt gebruikt, maar is nog geen perfect oplossing.
Ik ben nog steeds zoekende naar de juiste zitpositie en kussentje.
Ik heb in de twee geheugenposities twee verschillende zitposities opgeslagen. Bevalt de een niet meer zet ik hem op de ander. Launch edition met PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ARR63 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb een leaseauto van de zaak. Ik heb in overleg met de leasemaatschappij en de Volvo dealer de stoel al laten opvullen. Dit helpt mij helemaal niet. Ik heb in februari een case laten aanmaken via Polestar Support. Zij helpen je keurig, maar krijgen uiteindelijk van de Backoffice te horen dat dit inderdaad een producteigenschap is. Je komt gewoon niet verder ondanks het laten escaleren.
Ik heb in augustus/september een mailtje ontvangen dat de case is gesloten en dat er niets aan te doen is.
Ik gebruik een kussentje die in voetbalstadions wordt gebruikt, maar is nog geen perfect oplossing.
Ik ben nog steeds zoekende naar de juiste zitpositie en kussentje.
Ik heb in de twee geheugenposities twee verschillende zitposities opgeslagen. Bevalt de een niet meer zet ik hem op de ander. Launch edition met PP
Ik heb ook de Launch Edition met PP. Mag ik vragen waar jij dat stadion kussentje vandaan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARR63
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb ook de Launch Edition met PP. Mag ik vragen waar jij dat stadion kussentje vandaan hebt?
SC Heerenveen
https://www.sc-heerenveen...duct=thermo-tribunekussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb het idee dat een dun kussentje precies onder mijn billen , dus zeg maar vanaf de rugleuning tot begin balk , genoeg moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb het idee dat een dun kussentje precies onder mijn billen , dus zeg maar vanaf de rugleuning tot begin balk , genoeg moet zijn.
Bij mij is het net te dun. De druk van de balk is te groot voor dit kussentje.
Twee op elkaar is weer teveel waardoor je de randen weer gaat voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ARR63 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:56:
[...]

Bij mij is het net te dun. De druk van de balk is te groot voor dit kussentje.
Twee op elkaar is weer teveel waardoor je de randen weer gaat voelen.
Ik ga eens kijken naar een 30x30 CM kussensloop en dan zelf vulling halen... Kost niet zoveel bij de Action.

In de tussentijd zal ik elke maandag & vrijdag PS bellen betreffende de status van de escalatie. Zal ook eens een Twitter campagne starten

[ Voor 15% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:58:
[...]

Ik ga eens kijken naar een 30x30 CM kussensloop en dan zelf vulling halen... Kost niet zoveel bij de Action.

In de tussentijd zal ik elke maandag & vrijdag PS bellen betreffende de status van de escalatie. Zal ook eens een Twitter campagne starten
Laat mij even weten hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ARR63 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:04:
[...]

Laat mij even weten hoe dat bevalt.
Ja ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
Zou het niet mogelijk moeten zijn als je de sleutels niet bij je hebt. Maar wel je telefoon (iphone) met app gekoppeld. Je de auto via het handvat open kan doen en ook kan sluiten via het handvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Laatst online: 19-09 14:45
nepkenny schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:15:
Zou het niet mogelijk moeten zijn als je de sleutels niet bij je hebt. Maar wel je telefoon (iphone) met app gekoppeld. Je de auto via het handvat open kan doen en ook kan sluiten via het handvat?
Dat kan alleen als je de DigitalKey hebt geconfigureerd. Als je dat hebt gedaan, ja dan moet dat werken.
Er zit wel eens even een paar seconden vertraging in voordat het werkt. Ik moet soms 2 keer proberen. Waarschijnlijk moet er eerst iets gecommuniceerd worden wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
En zo hoort het ook @PS2Driver

Voor mij zijn de stoel en de pieptoon tussen 85 en 100 gewoon killing . Voor beide naar een service center geweest en voor beide tot nu toe geen oplossing.

Pieptoon is weg als ik de radio aanzet. Maar de stoel doet gewoon pijn en zorgt er voor dat mijn reet de hele dag beurs aanvoelt.
Bij mij is nadat het door een monteur bij de Volvo dealer met een doodnormale telefoon opgenomen en naar Polestar gestuurd. Polestar heeft het als 'potentieel afwijkend' bestempeld en gevraagd om het met speciale microfoons op de auto te meten. Daarna is het bevestigd als afwijkend en is er een vervangend onderdeel uit Zweden gekomen.

Als je wilt (stuur me ff een pm) kan ik mijn kenteken aan je doorgeven, kan je bij de volvo dealer aangeven dat het daar ook zo was en vragen of jouw wagen niet in diezelfde categorie valt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MaxxMark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:29:
[...]

Bij mij is nadat het door een monteur bij de Volvo dealer met een doodnormale telefoon opgenomen en naar Polestar gestuurd. Polestar heeft het als 'potentieel afwijkend' bestempeld en gevraagd om het met speciale microfoons op de auto te meten. Daarna is het bevestigd als afwijkend en is er een vervangend onderdeel uit Zweden gekomen.

Als je wilt (stuur me ff een pm) kan ik mijn kenteken aan je doorgeven, kan je bij de volvo dealer aangeven dat het daar ook zo was en vragen of jouw wagen niet in diezelfde categorie valt.
Ik stuur je wel ff een DM. Helaas heeft de lokale Volvo dealer al de auto een hele dag gehad en volgens hen valt het binnen de standaard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:14
backupdevice schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:18:
[...]

Ja, de response van gisteren dat dit een product eigenschap is en dat Polestar niks gaat doen geeft mij ook geen warm gevoel
Ik heb meerdere klachten doorgezet.... maar ze doen het af als we werken er hard aan...

Kan best wezen, maar een auto van 65.000 die na een jaar nog niet af is, is gewoon naadje.

Pleister hebben we al gegeven.... OTA-powerupgrade pleister? geen dénken aan...,
en verder kop houden... en ja, het gaat allemaal nog wel een tijdje duren.

Ik weet genoeg, lesje geleerd...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond heb ik de performance upgrade geïnstalleerd en vandaag de eerste ritjes in en rond de stad gemaakt. Het was even wennen aan de nieuwe pedaalinstelling, zoals @GuiltyNL en @Autowina al eerder meldden maar ik vind het een vooruitgang, het rijdt gewoon lekkerder. Ben nog niet boven de 80 km/u uitgekomen maar ook daarboven zal ik niet teleurgesteld worden verwacht ik.
Ik heb de upgrade als P1.8 binnengekregen, was dit bij jullie, @GuiltyNL en @Autowina ook zo? Ben wel benieuwd hoe dat met de "echte" P1.8 gaat straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 21:18
Heb even een testrit geboekt om de stoelen te testen. Begin volgend jaar zou ik eentje kunnen bestellen via lease.

Als de stoelen niet goed zitten houdt het natuurlijk op..
Zit er verschil in comfort tussen het model waar jullie last van hebben en waarmee jullie vergelijken? Of is elk exemplaar het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:43:
Gisterenavond heb ik de performance upgrade geïnstalleerd en vandaag de eerste ritjes in en rond de stad gemaakt. Het was even wennen aan de nieuwe pedaalinstelling, zoals @GuiltyNL en @Autowina al eerder meldden maar ik vind het een vooruitgang, het rijdt gewoon lekkerder. Ben nog niet boven de 80 km/u uitgekomen maar ook daarboven zal ik niet teleurgesteld worden verwacht ik.
Ik heb de upgrade als P1.8 binnengekregen, was dit bij jullie, @GuiltyNL en @Autowina ook zo? Ben wel benieuwd hoe dat met de "echte" P1.8 gaat straks.
Hier ook vandaag als 1.8 ontvangen, maar de andere kenmerken zoals timer voor laden en eco in verwarmingsmenu missen wel..... Het is dus meer 1.7b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 16:45
Li1quid schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:57:
Heb even een testrit geboekt om de stoelen te testen. Begin volgend jaar zou ik eentje kunnen bestellen via lease.

Zit er verschil in comfort tussen het model waar jullie last van hebben en waarmee jullie vergelijken? Of is elk exemplaar het zelfde?
Gewoon even testen die stoelen. Voor de allermeeste zal het prima zitten. Ik vind de stoelen heerlijk zitten en heb me nog geen seconde gestoord aan die balk (1.80 en 75kg). Het is dus vooral persoonlijk.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Rene schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:44:
[...]

Gewoon even testen die stoelen. Voor de allermeeste zal het prima zitten. Ik vind de stoelen heerlijk zitten en heb me nog geen seconde gestoord aan die balk (1.80 en 75kg). Het is dus vooral persoonlijk.
Zeker persoonlijk en ook belangrijk of de zitverlenger uit geschoven is of niet. Dat scheelt ook erg veel. Bij uitschuiven voel je die balk echt veel meer (maar anders is bij mij de zittting te kort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:43:
Ik ontving 'm als 1.7. Fijn rijdt het nu he! Het dode deel is helemaal uit het pedaal. Erg gelukkig mee. Ook de tussenacceleratie is heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
GuiltyNL schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:03:
[...]

Ik ontving 'm als 1.7. Fijn rijdt het nu he! Het dode deel is helemaal uit het pedaal. Erg gelukkig mee. Ook de tussenacceleratie is heerlijk!
Vandaag binnen gekomen met 1.8, maar zonder de verbeteringen van 1.8.
Gaspedaal is idd een stuk directer en meer zoals het bij aflevering was :)
Versnelling is ook sneller en laat ook iets meer toe. Was een beetje nat wegdek met 1ste test maar met 60 ging een voorwiel een beetje voor zich zelf beginnen 8)7

Het lijkt wel of de auto meer aan de voorkant omhoog komt bij optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
petervanstuiven schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:16:
[...]
Gaspedaal is idd een stuk directer en meer zoals het bij aflevering was :)
[...]
Volgens mij ook al eerder een keer aangestipt door iemand en ik heb ook op een gegeven moment het idee gehad dat er aan de directheid van het pedaal wat is veranderd na ontvangst van de auto. Is natuurlijk met geen mogelijkheid meer te controleren/bewijzen.
Moet zeggen dat als dat echt zo is en er nu een soort 'restore' is als je 1000 ballen betaalt, het subtiel gezegd bijzonder is.
Er zal vast meer in die upgrade zitten en ik ben op zich tevreden met de auto, maar krijg toch een beetje raar gevoel van dit soort dingen.

Laat onverlet dat ik alle 'upgraders' de extra sportiviteit van harte gun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Li1quid schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:57:

Gewoon testen. Verre weg de meeste mensen zijn lyrisch over de auto en een bepaalde groep heeft last van de stoel.

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
gerrit105 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:46:
[...]

Volgens mij ook al eerder een keer aangestipt door iemand en ik heb ook op een gegeven moment het idee gehad dat er aan de directheid van het pedaal wat is veranderd na ontvangst van de auto. Is natuurlijk met geen mogelijkheid meer te controleren/bewijzen.
Moet zeggen dat als dat echt zo is en er nu een soort 'restore' is als je 1000 ballen betaalt, het subtiel gezegd bijzonder is.
Er zal vast meer in die upgrade zitten en ik ben op zich tevreden met de auto, maar krijg toch een beetje raar gevoel van dit soort dingen.

Laat onverlet dat ik alle 'upgraders' de extra sportiviteit van harte gun ;)
Sluit me hier volledig bij aan! Vorig jaar september reageerde het gaspedaal vrij direct en kreeg je het idee in een F16 te zitten. Ergens februari / maart van dit jaar - na een update - was dat ineens voorbij en trok de wagen niet meer zo gretig op als daarvoor! Nu 1000 uitgeven voor dat ultieme gevoel van toen? Nou, nee… ben de auto al te vaak kwijt geweest aan problemen. Zou PoleStar sieren om de mensen met zoveel problemen wat concreter tegemoet te komen. Het is maar software die cadeau gedaan zou kunnen worden.
Dit gezegd hebbende, zou ik de PoleStar nu ook gekocht hebben met de huidige kennis? Waarschijnlijk wel, want qua rijgedrag blijft het een heerlijke wagen… dubbel gevoel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 11:14
Wat ik me afvraag nav dit filmpje: YouTube: Polestar 2 SR Single Motor 1000 km challenge
Zijn verbruik is best hoog, maar hij navigeert van fastcharger naar fastcharger.
Is de auto wel zo slim om alleen de pre-heaten als het nodig is, zeg de laatste 20km voor aankomst, of zou deze eigenlijk gewoon de hele rit hiermee bezig zijn? Anders zou je beter naar een locatie er dichtbij kunnen navigeren, en dan zelf op het laatst de fastcharger als doel instellen.

Overigens wel een aparte bug die hij tegenkomt, dat de auto vraagt om een lader te zoeken terwijl hij aan het laden is 8)7
Pagina: 1 ... 42 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.