Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 212 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Kohen schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:11:
[Afbeelding]

Test versie 1 ligt op de printer, ... now we wait. En zoals requested het logo er op :*)
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Is het bij meer mensen erger geworden met dat zwarte beeld in Google Maps? In het begin was het af en toe dat ie geen straten liet zien maar alleen maar zwarte vlakken. Ondertussen is het een uitzondering als hij nog straten laat zien en is het vrijwel alleen maar zwarte vlakken. Behoorlijk irritant bij het rijden in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Koehandelaar schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:16:
Is het bij meer mensen erger geworden met dat zwarte beeld in Google Maps? In het begin was het af en toe dat ie geen straten liet zien maar alleen maar zwarte vlakken. Ondertussen is het een uitzondering als hij nog straten laat zien en is het vrijwel alleen maar zwarte vlakken. Behoorlijk irritant bij het rijden in de stad.
Nee dat is bij mij gelukkig opgelost sinds afgelopen week

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 11:21
Ik had het van de week ook. Ik ben er toen achter gekomen dat als je maar op 1 scherm Maps laat zien, het wel werkt. Dus of op je dashboard of op je middenconsole.
Het is een work around, maar hopen dat het snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
fyr0 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:23:
[...]

Ik had het van de week ook. Ik ben er toen achter gekomen dat als je maar op 1 scherm Maps laat zien, het wel werkt. Dus of op je dashboard of op je middenconsole.
Het is een work around, maar hopen dat het snel opgelost is.
Dat verband was mij nog niet opgevallen, zal het vanavond eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:46
M.b.t. het ontkoppelen van de laadkabel van mijn laadpaal thuis heb ik gisteren ontdekt dat je de kabel kunt ontkoppelen zonder dat je een sleutel bij je hebt! Ik had alleen mijn telefoon bij me, maar de Polestar app doet het voor het gemak al een paar dagen niet meer :'( (ook geen digital key). Maar toch kon ik gewoon de kabel loskoppelen via de ontgrendel knop bij de laadpoort.

Dat lijkt me niet de bedoeling toch? Zo kan je voor een verrassing komen te staan dat je 's-morgens met een bijna lege batterij staat omdat iemand grappig wilde zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
WiMe65 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:22:
Nu het wat kouder wordt met kans op gladheid en sneeuw, welke OPD stand werkt dan het beste? (Ik heb winterbanden)
https://www.polestar.com/...Rijden-tijdens-de-winter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Wel grappig dat jij hiermee komt. Ik had het destijds niet opgezocht maar het staat dus gewoon in de handleiding dat het verstandiger is om OPD uit/laag te zetten met gladheid.........

Ik heb in het vorige topic (gecombineerd met de XC40) nog geschreven dat ik vond dat dat veel veiliger was. Dat werd voor onzin uitgemaakt en dat weer door een aantal mensen geliked. Niet iedereen is het er dus mee eens, maar het is dus wel zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 09:48
PvS_68 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:13:
M.b.t. het ontkoppelen van de laadkabel van mijn laadpaal thuis heb ik gisteren ontdekt dat je de kabel kunt ontkoppelen zonder dat je een sleutel bij je hebt! Ik had alleen mijn telefoon bij me, maar de Polestar app doet het voor het gemak al een paar dagen niet meer :'( (ook geen digital key). Maar toch kon ik gewoon de kabel loskoppelen via de ontgrendel knop bij de laadpoort.

Dat lijkt me niet de bedoeling toch? Zo kan je voor een verrassing komen te staan dat je 's-morgens met een bijna lege batterij staat omdat iemand grappig wilde zijn....
Bekende bug, heeft elke Polestar 2. Melden bij support dat je in ieder geval graag wil dat de kabel door Polestar vergoedt wordt als hij gestolen wordt. Het probleem is sinds begin augustus bekend bij Polestar en ze zijn nogal traag met het oplossen ervan.

Voor mensen die zeggen: bij mij lukt het niet, ik heb de sleutel nodig:

Wacht tot de auto opgeladen is volgens jouw maximum percentage, na een kwartiertje gaat het lampje uit naast je kabel. Zodra het lampje uit is, kun je door op de knop te drukken de kabel eruit halen zonder de sleutel bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:57
PvS_68 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb in het vorige topic (gecombineerd met de XC40) nog geschreven dat ik vond dat dat veel veiliger was.
Het scheelt wel per persoon natuurlijk. OPD uit zou veiliger moeten zijn als je een beetje door hebt wanneer je hoe hard moet remmen met gladheid, en geeft je dan iets meer controle. Genoeg mensen bij wie het waarschijnlijk weinig uit maakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:06
PvS_68 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:30:
[...]

Wel grappig dat jij hiermee komt. Ik had het destijds niet opgezocht maar het staat dus gewoon in de handleiding dat het verstandiger is om OPD uit/laag te zetten met gladheid.........

Ik heb in het vorige topic (gecombineerd met de XC40) nog geschreven dat ik vond dat dat veel veiliger was. Dat werd voor onzin uitgemaakt en dat weer door een aantal mensen geliked. Niet iedereen is het er dus mee eens, maar het is dus wel zo!
Lijkt mij een "ABS" dingetje.

stel max OPD, en je schrikt ergens op een sneeuw/ijzel weg,
dan is je reactie VOET WEG... en dan wil de auto vol OPD > en dat kán dan wegglijden veroorzaken
(vooral van de achterkant) MITS... ABS dit niet weer tegengaat.
Grijpt ABS wél in met alleen/op OPD? of alleen bij voetrem? that is the question :?
(persoonlijk denk ik dat ABS níet zal ingrijpen omdat de wielen nog blijven draaien.)

[ Voor 4% gewijzigd door Hansieo op 29-11-2021 11:47 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Loen schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:41:
[...]

Het scheelt wel per persoon natuurlijk. OPD uit zou veiliger moeten zijn als je een beetje door hebt wanneer je hoe hard moet remmen met gladheid, en geeft je dan iets meer controle. Genoeg mensen bij wie het waarschijnlijk weinig uit maakt ;)
Je kunt de OPD ook met het pedaal doseren, door minder 'gas' terug te nemen. Dus ik denk dat het net zoveel controle kan geven, maar dan op een andere manier.

Nu rijd ik zelf zonder OPD, omdat ik het fijner vind en ik maak me niet zoveel zorgen over gladheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-07 08:29
GuiltyNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:47:
[...]

Je kunt de OPD ook met het pedaal doseren, door minder 'gas' terug te nemen. Dus ik denk dat het net zoveel controle kan geven, maar dan op een andere manier.

Nu rijd ik zelf zonder OPD, omdat ik het fijner vind en ik maak me niet zoveel zorgen over gladheid.
Ik ben een beetje verslaafd geraakt aan OPD ‘standaard’. Zal wel, zoals Polestar adviseert ‘gaan oefenen onder gecontroleerde omstandigheden’….. op de parkeerplaats van de voetbalclub :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Zo, al ff vluchtig bezig geweest om zovast op m'n testversie voort te borduren;
Heb een uitstulping boven de laadstekker toegevoegd om de hoeveelheid sneeuw die alsnog naar binnenkomt als je de boel schoonveegt te minimaliseren. En nog een handgreepje voor het geval dat je nog wat kracht moet zetten....

Heb het origineel als template gebruikt, maar e.a. een beetje opgeschoond want de omtrek was alles behalve strak. Eerst de proefversie even uitproberen hoe goed ie past, verbeteringen doorvoeren en logo'tje erbij en dan vind ik het wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD1gO-gLEuBu57l5cm7xMabDecY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uF9cy8QtTsOlaLclEHuclQwr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:40
Fladder80 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:42:
Heb een uitstulping boven de laadstekker toegevoegd om de hoeveelheid sneeuw die alsnog naar binnenkomt als je de boel schoonveegt te minimaliseren. En nog een handgreepje voor het geval dat je nog wat kracht moet zetten....

Heb het origineel als template gebruikt, maar e.a. een beetje opgeschoond want de omtrek was alles behalve strak. Eerst de proefversie even uitproberen hoe goed ie past, verbeteringen doorvoeren en logo'tje erbij en dan vind ik het wel mooi:

[Afbeelding]
Waar kan ik hem bestellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Voorlopig nog nergens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheels533
'Voorlopig', ik ben hoopvol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:07
GuiltyNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:40:
[...]

Bekende bug, heeft elke Polestar 2. Melden bij support dat je in ieder geval graag wil dat de kabel door Polestar vergoedt wordt als hij gestolen wordt. Het probleem is sinds begin augustus bekend bij Polestar en ze zijn nogal traag met het oplossen ervan.

Wacht tot de auto opgeladen is volgens jouw maximum percentage, na een kwartiertje gaat het lampje uit naast je kabel. Zodra het lampje uit is, kun je door op de knop te drukken de kabel eruit halen zonder de sleutel bij je te hebben.
Maar dan blijft hij toch nog steeds aan de paal vergrendeld, dus kan je kabel niet gejat worden?
Dat het niet moet mogen om de kabel los te maken is een 2e.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:09

[Afbeelding]
Hebbon!

Wil je STL delen? Fraudeer ik het logo er wel op _/-\o_

Even snel budget print gedaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMOLPCds0boJpj-s0pXNer9B8oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jc5agA9cfo6jCpza6VOqWe7O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Kohen op 29-11-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-05 11:06

[Afbeelding]
Echt super tof! Kan ook niet wachten op de STL ;-)

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Kohen schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:15:
[...]

Hebbon!

Wil je STL delen? Fraudeer ik het logo er wel op _/-\o_

Even snel budget print gedaan
[Afbeelding]
Netjes gedaan, ben zelf niet zo handig met stl files bewerken dus top. En je hebt prive bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:51

[Afbeelding]
Goed bezig 👍👍👍

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 23:57
Eerste plaatjes van de officiële 1.8 duiken ook op. Zoals verwacht inderdaad een laadtimer. Ook een knop om eco aan en uit te zetten in het menu.

Vooral die laadtimer komt geen moment te laat met de huidige stroomprijzen overdag.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 12:50
Zojuist heb ik de nieuwste versie van de Plugsurfingapp gedownload. De hele laadgeschiedenis is verdwenen, maar wat erger is: ook het laadtegoed (kwitantie van Polestar) is weg! Ben ik de enige die hier last van heeft? En daarnaast is de app ook heel traag geworden.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Autowina schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:28:
Zojuist heb ik de nieuwste versie van de Plugsurfingapp gedownload. De hele laadgeschiedenis is verdwenen, maar wat erger is: ook het laadtegoed (kwitantie van Polestar) is weg! Ben ik de enige die hier last van heeft? En daarnaast is de app ook heel traag geworden.
Oke, dat is minder. In een voorgaande mail stond wel dat zou kunnen gebeuren en dat het na enkele dagen hersteld zou worden. Hopelijk doen ze dat ook......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
JeroenV_ schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:58:
[...]

Maar dan blijft hij toch nog steeds aan de paal vergrendeld, dus kan je kabel niet gejat worden?
Dat het niet moet mogen om de kabel los te maken is een 2e.
Bij de meeste publieke laders wel. Maar niet bij allemaal. Zelf heb ik een Wallbox Copper SB en daar kan ik dus de kabel aan beide kanten verwijderen, zonder sleutel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowina
Ik heb even contact gehad met Plugsurfing. Door de migratie naar de nieuwe versie van de app, kan het tijdelijk voorkomen dat informatie in de app mist. Dit is bekend en ze werken er hard aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Ze kunnen echter niet garanderen dat laadsessies die in de tussentijd plaatsvinden worden verrekend met het laadtegoed (de € 500 die we van Polestar hebben ontvangen), mogelijk worden deze dus via de creditcard of rekening afgeschreven!

Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo netjes.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik moest opnieuw inloggen, daarna opnieuw een wachtwoord, vervolgens moest ik mijn betaalmethode opnieuw instellen en dat kan plots geen PayPal meer zijn, maar moet een creditcard zijn... Vervolgens zegt hij dat ik mijn ABN Creditcard app moest openen, maar die had ik niet geïnstalleerd staan... Na installatie stond de betaalopdracht niet ter goedkeuring in de app.

Mijn factuuradres was ook verdwenen... Die moest ik ook opnieuw invullen. Bij de tweede poging kon ik de betaling wel goedkeuren.

Mijn oplaadhistorie is verdwenen, maar tegoed zie ik niet. er staat 'Voer een vouchercode in.'

Kortom een bijzondere ervaring die update haha.

Mijn oplaadsleutels staan er wel in, eentje als 'Polestar NL'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Autowina schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:05:
Ik heb even contact gehad met Plugsurfing. Door de migratie naar de nieuwe versie van de app, kan het tijdelijk voorkomen dat informatie in de app mist. Dit is bekend en ze werken er hard aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Ze kunnen echter niet garanderen dat laadsessies die in de tussentijd plaatsvinden worden verrekend met het laadtegoed (de € 500 die we van Polestar hebben ontvangen), mogelijk worden deze dus via de creditcard of rekening afgeschreven!

Ik heb gelukkig voor het updaten, dankzij het bericht hier, eerst even een screenshot gemaakt van mijn tegoed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
GuiltyNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:06:
[...]

Ik moest opnieuw inloggen, daarna opnieuw een wachtwoord, vervolgens moest ik mijn betaalmethode opnieuw instellen en dat kan plots geen PayPal meer zijn, maar moet een creditcard zijn... Vervolgens zegt hij dat ik mijn ABN Creditcard app moest openen, maar die had ik niet geïnstalleerd staan... Na installatie stond de betaalopdracht niet ter goedkeuring in de app.

Mijn factuuradres was ook verdwenen... Die moest ik ook opnieuw invullen. Bij de tweede poging kon ik de betaling wel goedkeuren.

Mijn oplaadhistorie is verdwenen, maar tegoed zie ik niet. er staat 'Voer een vouchercode in.'

Kortom een bijzondere ervaring die update haha.

Mijn oplaadsleutels staan er wel in, eentje als 'Polestar NL'
Ja, zo ging het ook bij mij. Ik heb de vouchercode die ik van Polestar kreeg nog wel, maar krijg bij het invullen daarvan de melding dat hij ongeldig is. De gegevens zijn trouwens niet alleen in de app maar ook bij inloggen via de website verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
Maar goed dat ik het wachtwoord niet meer wist en dus niet kon updaten :)

Ik ga maar even wachten tot ze het voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
Ik lees over een Plugsurfing tegoed van Polestar, is dat voor elke nieuwe rijder?

Gisteren toevallig een Plugsurfing account aangemaakt voor als extra, want je weet nooit.

[ Voor 36% gewijzigd door wheels533 op 29-11-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
Nee. Omdat diverse zaken (vooral de software) nog niet goed en zoals beloofd waren, heeft Polestar eind vorig jaar de eigenaren een jaar extra garantie en € 500 laadtegoed gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 10:08
Plugsurfing update inderdaad knap waardeloos, Creditcard gebruik ik nooit en die ligt 80 km verderop. Ik kan nu dus helemaal niet meer laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:18
Dat Plugsurfing ook ineens de betalingsmethode wijzigt vind ik ronduit asociaal. Ik heb wel een zakelijke betaalpas maar geen creditcard. Nu moet ik weer wat regelen. En dat onder het mom van verbetering.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
P2Hattem schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:38:
[...]

Ik twijfel bij de foto, want vorig jaar reed ik in een sneeuwbui en al snel kwamen er meldingen dat de radar niet meer werkte en de systemen die daar weer afhankelijk van zijn dus ook niet.

Die verwarming doet het dan iig niet heel erg goed en ik ben benieuwd of er berijders zijn die probleemloos door een sneeuwbui kunnen rijden?!
Zojuist eens een test gedaan om te kijken of de sensor de boel opwarmt.

Kort antwoord: ja de sensor verwarmd prima
Lang antwoord: het is op zijn best een teleurstellende optie. De verwarming werkt helemaal prima. Maar de ruitenwissers moeten aan staan. Heb dat zojuist getest en bij de auto stand werkt de verwarming niet. Laat het nou net zo zijn dat bij hevige sneeuwval de sneeuw zelden de ruit treft en je dus staat te wissen op een droge ruit.

Ik ga bij polestar een verzoek inschieten om de sensorverwarming ook op de auto stand te activeren.

Bij een rit van 5 minuten ging de temperatuur van de sensor van -1 naar +5 graden.

Temperatuur grille:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5b8E4KaUppQ-3nNu3iHDy_QEGQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3pawma3avd6WFcWTsEIO0Ac.jpg?f=fotoalbum_large

Temperatuur sensor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkmhTC86ZR7EBEPjMFhCvq79os4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01A8AqECBP91NwHSMzktiL9i.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens bij Eco-klima de temperatuur in de gaten gehouden. Na 5 en 30 minuten gemeten, temp 22 graden, ventilatie middelste stand en windrichting gericht op de bestuurder:

Temperatuur uit de ventilatie roosters: 45/45 graden
Temperatuur op ooghoogte: 13/20 graden
Temperatuur ter hoogte van de bekerhouder: 8/17 graden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:08
release notes P1.8 update: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INb5SpKka7r6Fae0AnQ6HU4IwLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VtQR65Za9w3MkFiBlMC8MxN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Nice. In december uitrol toch?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Vanaf deze week bij de Volvo garage en volgens mij over 2 weken pas OTA.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 11:50

MaxxMark

HT is Tof!

“General bugfixes”. Voor wanneer je de lijst te kort vindt maar de rest van de bugfixes dermate nietszeggend zijn dat je er niks nuttigs over kunt zeggen :+

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
MaxxMark schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:46:
“General bugfixes”. Voor wanneer je de lijst te kort vindt maar de rest van de bugfixes dermate nietszeggend zijn dat je er niks nuttigs over kunt zeggen :+
- foute SOC weergave
- Laden op 3 fasen but
- rare finishvlaggetje als er geen route is ingevoerd

:+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Hansieo schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:45:
[...]

Lijkt mij een "ABS" dingetje.

stel max OPD, en je schrikt ergens op een sneeuw/ijzel weg,
dan is je reactie VOET WEG... en dan wil de auto vol OPD > en dat kán dan wegglijden veroorzaken
(vooral van de achterkant) MITS... ABS dit niet weer tegengaat.
Grijpt ABS wél in met alleen/op OPD? of alleen bij voetrem? that is the question :?
(persoonlijk denk ik dat ABS níet zal ingrijpen omdat de wielen nog blijven draaien.)
Toch nog ever dieper ingedoken.Gewoon uit nieuwsgierigheid.

https://www.polestar.com/...che-stabiliteitsregeling/

https://www.polestar.com/...2/2022/article/Rempedaal/

Iemand een idee hoe ABS en EDC en ESC met elkaar samenwerken?

[ Voor 4% gewijzigd door P2void19noPP op 29-11-2021 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 23:26
Woensdag mag ik m’n auto ophalen, ben benieuwd wat voor versie er dan opstaat aangezien de uitrol van 1.7 was stilgelegd?

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ktenolix schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:19:
Woensdag mag ik m’n auto ophalen, ben benieuwd wat voor versie er dan opstaat aangezien de uitrol van 1.7 was stilgelegd?
Alleen OTA, bij de dealer krijg je gewoon de meest recente update die er op dat moment is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 04-07 16:12
Hoezo nice? De eerste feature op de lijst had een beetje programmeur al werkend in versie 1 opgeleverd, de rest op de lijst valt in de categorie fixes.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Cello66 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:22:
[...]

Hoezo nice? De eerste feature op de lijst had een beetje programmeur al werkend in versie 1 opgeleverd, de rest op de lijst valt in de categorie fixes.
Wat is je punt? Dan is t toch nog steeds fijne update?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 14:48
[...]

Jij krijgt de update liever niet? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 04-07 16:12
VidaR-9 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:28:
[...]

Wat is je punt? Dan is t toch nog steeds fijne update?
Haha das wel een goeie. Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Autowina schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:09:
[...]

Ja, zo ging het ook bij mij. Ik heb de vouchercode die ik van Polestar kreeg nog wel, maar krijg bij het invullen daarvan de melding dat hij ongeldig is. De gegevens zijn trouwens niet alleen in de app maar ook bij inloggen via de website verdwenen.
Als ik inlog op
https://new.plugsurfing.com/sign-in
en ik ga naar tabblad Facturatie dan verschijnt daar na even geduldig wachten op de plek met de melding dat ik nog geen betaalmethode heb toegevoegd het huidige krediet van de voucher én de huidige betaalmethode.
Alles is dus aanwezig.

Ik ga binnenkort de laadpas maar even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 1521590 schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:46:
[...]

Als ik inlog op
en ik ga naar tabblad Facturatie dan verschijnt daar na even geduldig wachten op de plek met de melding dat ik nog geen betaalmethode heb toegevoegd het huidige krediet van de voucher én de huidige betaalmethode.
Alles is dus aanwezig.

Had ik eerst maar even doorgelezen voordat ik een supportvraag indiende 😳.
Tegoed en creditcard komen idd na een minuutje tevoorschijn.

Bedankt voor mijn alsnog rustige avond _/-\o_ :)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
Rene schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:58:
[...]

Zojuist eens een test gedaan om te kijken of de sensor de boel opwarmt.

Kort antwoord: ja de sensor verwarmd prima
Lang antwoord: het is op zijn best een teleurstellende optie. De verwarming werkt helemaal prima. Maar de ruitenwissers moeten aan staan. Heb dat zojuist getest en bij de auto stand werkt de verwarming niet. Laat het nou net zo zijn dat bij hevige sneeuwval de sneeuw zelden de ruit treft en je dus staat te wissen op een droge ruit.

Ik ga bij polestar een verzoek inschieten om de sensorverwarming ook op de auto stand te activeren.

Bij een rit van 5 minuten ging de temperatuur van de sensor van -1 naar +5 graden.

Temperatuur grille:
[Afbeelding]

Temperatuur sensor:
[Afbeelding]

Tevens bij Eco-klima de temperatuur in de gaten gehouden. Na 5 en 30 minuten gemeten, temp 22 graden, ventilatie middelste stand en windrichting gericht op de bestuurder:

Temperatuur uit de ventilatie roosters: 45/45 graden
Temperatuur op ooghoogte: 13/20 graden
Temperatuur ter hoogte van de bekerhouder: 8/17 graden
Vraag meteen even of ze de voorverwarming temperatuur omlaag schroeven naar 18-20 graden... Of nog beter, dat dat instelbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:26
Al 2 weken last van! Las ergens iets over een kaart reset maar kan het niet terugvinden. Fout reproduceerbaar wanneer je bijvoorbeeld de knop voor alternatieve routes aanklikt. Dan flashen de vlakken en zie je soms alleen nog de streep van je route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Ik kom er niet eens meer in, in de App. Verplicht wachtwoord wijzigen, maar ik ontvang geen code om in te voeren…. Al een klacht naar PlugSurfing gestuurd! Zal toch niet m’n tegoed kwijt zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Autowina schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:05:

Ergens een telefoonnummer???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
[...]

Als ik inlog op
Alles is dus aanwezig.

JE BENT MIJN HELD! Dacht dat alles weg was! Nu snel een foto maken van het tegoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Ik ben ook niet zo onder de indruk. Het duurt een eeuwigheid op deze manier. Het tempo zit er totaal niet in en de grote issues worden dus gewoon niet opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Reinier

\o/

Hoe lang vóór de ingestelde tijd zou de parkeerverwarming moeten starten? Half uur ofzo? Of vergis ik me en geef je bij de timers juist de begintijd op? Bij mij blijft het zeer onbetrouwbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msbvT3NXYeuHg3b841vK-Kk--Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laT3Mhp3A4dIHfyR0QJcQoZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-06 14:48
Reinier schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:04:
Hoe lang vóór de ingestelde tijd zou de parkeerverwarming moeten starten? Half uur ofzo? Of vergis ik me en geef je bij de timers juist de begintijd op? Bij mij blijft het zeer onbetrouwbaar:

[Afbeelding]
30 minuten ja… ik had gisteren precies hetzelfde en 15 minuten voor vertrek zelf maar ingeschakeld :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

barryNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:06:
[...]

30 minuten ja… ik had gisteren precies hetzelfde en 15 minuten voor vertrek zelf maar ingeschakeld :Z
Puik stukje technologie hoor, die auto -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven

[Afbeelding]
Je geeft toch de eindtijd op?? Dan regelt ie zelf wanneer er gestart moet worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kohen
Reinier schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:09:
[...]

Puik stukje technologie hoor, die auto -O-
Vind het wel grappig dat het geklaag bijna alleen maar over de app gaat, ... ik vind de auto geweldig!
En de app ach leuk dat het er bij zit.

of ben ik de enige :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

petervanstuiven schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:11:
[...]

Je geeft toch de eindtijd op?? Dan regelt ie zelf wanneer er gestart moet worden.
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar hij start überhaupt nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kohen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:12:
[...]

Vind het wel grappig dat het geklaag bijna alleen maar over de app gaat, ... ik vind de auto geweldig!

Auto is super, de software is heel slecht. Maar sommigen vinden dat dat een FWP is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kohen
Ik heb vanacht een nieuwe "knipbare" versie geprint, als het straks droog is ga ik even passen en meten.
Het idee is om het afdeklaadklepje in 2 delen te maken zodat het perfect rond de stekker past.

zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7woXLtxoExUOXPKKfKrXCP3p6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjHgBsPXIRNSc6MRT6mgko3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rD6ZVjZ8-3Z5zbL2xkmmFtFlYhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFMqh2XATCdEWPZFqdx2l8XF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHKXOdJI_sgkAn_cOkvfVbryDcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFLvhXlquFL1StY0VXJxE8gq.jpg?f=fotoalbum_large

Als we het op deze manier zouden maken dan kan er toch nog teveel water/sneeuw inwaaien.
Ik heb nog even zitten puzzelen met een stukje vijverfolier rubber maar dat is ook maar een gepiel.
Alle sugesties zijn welkom!

De nieuwe versie is iets groter zodat hij beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Laatst online: 19:01
Waarom 3D printen? Begrijp me niet verkeerd hoor, zit zelf “in de business”, maar dit 2D product kan toch prima uit een plat vlak geknipt/gesneden worden, of zitten aan de achterkant nog opstaanden randen?
Het logo is natuurlijk wel lastiger ;)

[ Voor 11% gewijzigd door k-jah op 30-11-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Loen schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:41:
[...]

Mooi om te zien dat de OPD/gladheid discussie weer 'losbarst'..(ook hieronder nog) :)

Het scheelt zeker per persoon. Niet iedereen heeft evenveel 'gevoel op het gas' en niet iedereen heeft zijn schrikreacties (voet los bij slippen) even goed onder controle. Gemiddeld vindt Polestar het dus veiliger en ik sluit me daar graag bij aan.

Ik ben van mening dat je altijd meer controle hebt met TPD, maar let's agree to disagree. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Kohen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:12:
[...]

Misschien omdat de app (voor mij na 15 maanden) nog steeds waardeloos werkt? Dan is het wel iets om over te klagen.

Ik vind dat die app hoort bij de hedendaagse moderne auto. Natuurlijk zijn het comfortzaken, maar het is wel iets dat gewoon hoort te werken. Ook jij vindt het straks in de winter ideaal dat je via je app kunt voorverwarmen zodat je niet meer hoeft te krabben bijvoorbeeld. Je gaat mij niet vertellen dat je dan denkt:

Ach, die app werkt niet. Ik ga lekker krabben en ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
k-jah schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:01:
Waarom 3D printen? Begrijp me niet verkeerd hoor, zit zelf “in de business”, maar dit 2D product kan toch prima uit een plat vlak geknipt/gesneden worden, of zitten aan de achterkant nog opstaanden randen?
Moet er niet een kleine radius in het klepje zitten? De boel is niet helemaal vlak volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL

[Afbeelding]
Misschien vindt je auto nog dat het zomertijd is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
k-jah schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:01:
Duurzaam, je kan het vaker gebruiken, gaat langer mee.

En de belangrijkste reden: omdat het kan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Kohen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:
Ik heb vanacht een nieuwe "knipbare" versie geprint, als het straks door is ga ik even passen en meten.
Het idee is om het afdeklaadklepje in 2 delen te maken zodat het perfect rond de stekker past.

zie hier:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als we het op deze manier zouden maken dan kan er toch nog teveel water/sneeuw inwaaien.
Ik heb nog even zitten puzzelen met een stukje vijverfolier rubber maar dat is ook maar een gepiel.
Alle sugesties zijn welkom!

De nieuwe versie is iets groter zodat hij beter past.
Nu ik jouw laatste foto zie ben ik wel benieuwd hoe die van Polestar zelf eruit ziet met een stekker erin. Ik denk hetzelfde....

Als je die opening wilt voorkomen moet je toch echt 3D gaan designen vrees ik... (geen verstand van, maar je vroeg om suggesties)
Bijv. een soort 'huls'aan de binnenkant er tegenaan met dezelfde omvang als het gat, die doorloopt tegen de aansluiting. Dat moet dan natuurlijk ook weer enigszins schuin aflopen voor smeltwater... Moeilijk hoor.
En hij wordt dan ook lastiger op te bergen als het geen plat dingetje is..
Wel respect voor wat je er al van hebt kunnen maken. _/-\o_ Ziet er al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
GuiltyNL schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:40:
[...]

Als dit alleen gebeurd nadat hij gestopt is met laden, is het minder erg voor mij (hooguit dat 's-ochtends voorverwarmen dan van de batterij gaat i.p.v. de laadpaal). Ik heb een laadpaal met vaste kabel. Maar het zou idd niet moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kohen
PvS_68 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:25:
[...]

Nu ik jouw laatste foto zie ben ik wel benieuwd hoe die van Polestar zelf eruit ziet met een stekker erin. Ik denk hetzelfde....

Als je die opening wilt voorkomen moet je toch echt 3D gaan designen vrees ik... (geen verstand van, maar je vroeg om suggesties)
Bijv. een soort 'huls'aan de binnenkant er tegenaan met dezelfde omvang als het gat, die doorloopt tegen de aansluiting. Dat moet dan natuurlijk ook weer enigszins schuin aflopen voor smeltwater... Moeilijk hoor.
Wel respect voor wat je er al van hebt kunnen maken. _/-\o_ Ziet er al goed uit!
Credits gaan naar @Fladder80 ik ben het aan het re-designen
Zat ook al te denken om hem als een cone te maken :) dan komt er helemaal geen water / sneeuw in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 15:35
Reinier schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:14:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar hij start überhaupt nooit.
Is de auto wel warm(er) als je instapt? Bij mij lijkt het voorverwarmen op timer het wel te doen als ik de temperatuur in de auto voel. De accu is een ander verhaal...
Volgens mij is het ook niet zo dat bij voorverwarmen op de timer je in de app ook klimaat oranje ziet worden. Dat is alleen als je het met het handje doet. Dus volgens mij is de enige toets die je kunt doen of de auto warm is van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

GuiltyNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:11:
[...]
Je gaat mij niet vertellen dat je dan denkt:

Ach, die app werkt niet. Ik ga lekker krabben en ik vind het prima zo.
Nee. Dan probeer ik eerst de verschillende manieren om het alsnog te starten wat vaak werkt. En als het echt krabben zou worden zet ik hem in de auto aan, ga ik daarna weer naar binnen voor 30 min.

Spijtig zeker! Onoverkomelijk neu

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

P2void19noPP schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:54:
[...]

Iemand een idee hoe ABS en EDC en ESC met elkaar samenwerken?
Ik gok “niet”. De systemen worden vaak stand alone ontwikkeld en hebben beperkte interactie met de buitenwereld behalve het strikt noodzakelijke (“acc moet uit als er geremd wordt”).

https://arstechnica.com/c...d-cars-and-lane-dividers/

[ Voor 13% gewijzigd door MaxxMark op 30-11-2021 10:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 22:50
PvS_68 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:25:
[...]
Op te lossen door een 'kraag' te maken op de handgreep van de stekker.
Kijk maar eens naar een ouderwetse tankpistool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
[...]

Als ik inlog op
Alles is dus aanwezig.

Dit verklaart een hoop. In de app en via plugsurfing.com zie ik nog steeds niets. Via de website heet de omgeving na inloggen: drive.plugsurfing.com.
Bij de link new.plugsurfing.com log je nog in met het oude wachtwoord (bij de nieuwe app moest dit verplicht gewijzigd worden). Er lijken dus twee verschillende omgevingen te zijn. Welke aan de laadpas gekoppeld is weet in niet.

Ik heb nu dus:
- in de app en via drive.plugsurfing.com: bij betaalmethode mijn creditcard, geen tegoed en geen laadgeschiedenis.
- via new.plugsurfing.com: betaling via Ideal, wel tegoed en wel laadgeschiedenis.
Nee, via de website van Plugsurfing. Hier kun je chatten. Eerst krijg je een chatbot, later werd de chat overgenomen door een medewerker van Plugsurfing.

[ Voor 7% gewijzigd door Autowina op 30-11-2021 10:29 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
Het lijkt erop dat de software afdeling van Polestar op dezelfde etage zit als die van Plugsurfing.

Niet gek dat ze elkaar wat korting geven :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GuiltyNL
MaxxMark schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:56:
[...]

Nee. Dan probeer ik eerst de verschillende manieren om het alsnog te starten wat vaak werkt. En als het echt krabben zou worden zet ik hem in de auto aan, ga ik daarna weer naar binnen voor 30 min.

Spijtig zeker! Onoverkomelijk neu
Stel dat je in een flat woont en je auto staat beneden op de centrale parkeerplaats. Niet iedereen heeft zijn auto pal voor de deur staan.

En je bent 15 minuten bezig om 'm via die app voor te verwarmen en het lukt niet. Dan zou er bij jou geen irritatie optreden? Wetende dat het eigenlijk gewoon zou moeten werken?

Bij mij komt het regelmatig voor dat de app pas kan communiceren met de auto, nadat ik de auto zelf heb geopend, soms moet ik er zelfs eerst in gaan zitten.

Maar goed, samengevat: ik vind dat P2 rijders terecht mogen klagen over die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

backupdevice

Boeh!

Vind vooral die balk in de bestuurders stoel een dingetje . Ga maar eens een dun kussentje kopen . Kijken of dat helpt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
RobboNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:08:
[...]

Op te lossen door een 'kraag' te maken op de handgreep van de stekker.
Kijk maar eens naar een ouderwetse tankpistool :)
Vind ik eigenlijk ook wel een mooie oplossing... Alleen ga je dat niet bij een publieke laadpaal doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
backupdevice schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:32:
Vind vooral die balk in de bestuurders stoel een dingetje . Ga maar eens een dun kussentje kopen . Kijken of dat helpt
Die balk kan je vrij eenvoudig laten verwijderen. Dat hebben wij ook gedaan en is echt veel beter :)

Daar heb ik enkele berichten met foto's over geschreven.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

gerrit105 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:46:
[...]

Is de auto wel warm(er) als je instapt? Bij mij lijkt het voorverwarmen op timer het wel te doen als ik de temperatuur in de auto voel. De accu is een ander verhaal...
Alle keren dat ik er bewust op lette was de auto opvallend koud van binnen, dus nee :)
Volgens mij is het ook niet zo dat bij voorverwarmen op de timer je in de app ook klimaat oranje ziet worden. Dat is alleen als je het met het handje doet.
Als dat zo is hebben we dus weer een bug óf een onbegrijpelijke ontwerpkeuze te pakken :D

App: Hoi auto, staat de verwarming aan?
Auto: Even kijken... wacht 20 seconden Ja! Ja, die staat aan!
App: OK, tnx, dan ga ik een oranje plaatje in de GUI tonen, da's handig want dan weet ons baasje dat het straks lekker warm is!
Auto: Ja, maar... wacht even, er was iets met een timer... :?
App: Kan kloppen, die staat ingesteld. In een vreemde, niet-NL tijdsnotatie, maar toch. Die timer waren we heel vaak vergeten, weet je nog?
Auto: Oeps, ja, dat is waar...
App: Hehe.
Auto: Maar vanochtend niet hoor! Ik ben druk bezig met opwarmen!
App: Check, heel fijn! Maar... even denken hoor. Dat ga ik dat gedoe met oranje worden maar niet doen.
Auto: Want?
App: Gewoon, dat doe ik alleen als de verwarming expliciet door de baas aangezet is 8)
Auto: Is goed man, dan is het straks een verrassing of ik lekker heet van binnen ben of niet *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

petervanstuiven schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:37:
[...]

Die balk kan je vrij eenvoudig laten verwijderen. Dat hebben wij ook gedaan en is echt veel beter :)

Ja , betreft een lease dus gaat hem niet worden. Ga eens een kussentje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
petervanstuiven schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:37:
[...]

Je weet dat die balk een veiligheidsfunctie heeft? Als je dat er niet bij zet en mensen gaat aansporen die balk te verwijderen.. lijkt me dat minder handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petervanstuiven
JTHZZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
[...]

Je weet dat het een veiligheidsfunctie heeft? Als je dat er niet bij zet en mensen gaat aansporen die balk te verwijderen.. lijkt me dat minder handig.
Ja de anti submarining balk. Maar de personen die daar last van hebben zijn allemaal groot. Ik heb namelijk niemand gehoord die klein is en er last van heeft. Volvo haalt ze soms zelfs ook voor klanten weg.

Dus ja hij zal vast voor sommige benodigd zijn, maar comfort heeft ook een bepaalde mate van prioriteit. Ik kon 15 minuten niet fatsoenlijk meer rijden en na 1 uur geen gevoel meer in mijn benen. Dat lijkt mij ook niet erg veilig :)

Natuurlijk moet eenieder het zelf weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

petervanstuiven schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:56:
[...]

Ja de anti submarining balk. Maar de personen die daar last van hebben zijn allemaal groot. Ik heb namelijk niemand gehoord die klein is en er last van heeft. Volvo haalt ze soms zelfs ook voor klanten weg.

Dus ja hij zal vast voor sommige benodigd zijn, maar comfort heeft ook een bepaalde mate van prioriteit. Ik kon 15 minuten niet fatsoenlijk meer rijden en na 1 uur geen gevoel meer in mijn benen. Dat lijkt mij ook niet erg veilig :)

Natuurlijk moet eenieder het zelf weten ;)
Ik ben groot en zwaar. Maar het is niet dat ik mijn benen niet meer voel. Ik voel die balk tegen mijn botten in mijn reet. Ik verwacht dat als ik een dun kussentje erin leg het is opgelost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fladder80
Zo, zelf ook even gaan passen. @Kohen grappig om te zien dat de passing toch kan verschillen zo lijkt het, moet 2 gaten verplaatsen, op 1 stuk wat er af, op 2 stukken wat er bij...
Maar komen er wel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQdI6SvtO-3QTz02VI3MEZKKvg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKDOHYYuDTOyY8Lof8x1wggt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Fladder80 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:13:
Zo, zelf ook even gaan passen. @Kohen grappig om te zien dat de passing toch kan verschillen zo lijkt het, moet 2 gaten verplaatsen, op 1 stuk wat er af, op 2 stukken wat er bij...
Maar komen er wel.[Afbeelding]
Kun je de knop nog indrukken als de cover erop zit of is hij daarvoor te stug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
JTHZZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:19:
[...]

Kun je de knop nog indrukken als de cover erop zit of is hij daarvoor te stug?
op deze dikte kun je hem zelfs doorknippen met een kinderschaartje :+ dit is 0.2 mm dik wat ik hier heb liggen.
Maar zelfs met 1 mm is het nog prima buigbaar volgens mij. Wordt ook even experimenteren, zouden zelfs flexibel filament kunnen gebruiken mocht het nodig blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 17:37

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Nou, gisteren de winterbandjes laten monteren (Vredestein Wintrac Pro 245/40/R20 99Y M + S).

Voor mijn gevoel de eerste paar ritjes (veel) meer afrolgeluid :( En ook vaker de ESP die ingrijpt, zelfs het uit-accelereren in de bocht resulteerde in een kleine zwiep van de kont en een ESP die ingreep. Wat er bij het stoplichtsprintje gebeurde.. :')

Is dit normaal voor nieuwe winterbanden (laagje eraf rijden ofzo..) of moet ik maar wennen aan dit mindere weggedrag en maar hopen dat het snel begin maart is :+ ?

Welke winterbanden hebben jullie eronder liggen? Bevallen die?

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-11-2021 14:49 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 02-07 08:29
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:47:
Nou, gisteren de winterbandjes laten monteren (Vredestein Wintrac Pro 245/40/R20 99Y M + S).

Voor mijn gevoel de eerste paar ritjes (veel) meer afrolgeluid :( En ook vaker de ESP die ingrijpt, zelfs het uit-accelereren in de bocht resulteerde in een kleine zwiep van de kont en een ESP die ingreep. Wat er bij het stoplichtsprintje gebeurde.. :')

Is dit normaal voor nieuwe winterbanden (laagje eraf rijden ofzo..) of moet ik maar wennen aan dit mindere weggedrag en maar hopen dat het snel begin maart is :+ ?

Ik heb sinds een week de Hankook W330 245/40R20 99W en merk ook wat meer afrol geluid in vergelijking met de zomerbanden. Wil graag ervaren hoe het gedrag is in de sneeuw, dus kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

Ik heb de Polestar geadviseerde (Continental TS850 245/45-19) omdat deze érg goed/hoog scoorde in Duitse testen , mooi stil en fijne grip.
(nog) niet met 90% batterij en glad weer getest, zal nog wel komen.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ

Volgens mij bij nieuwe banden normaal dat ze gladder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:19

Ik had vorig jaar hetzelfde probleem, ik begreep toen van wat medegebruikers dat ik nog net geen idioot was om zo snel na de bandenwissel het volledige vermogen proberen te gebruiken :). Iets met velgen en banden en pasta en frictie. Na een poosje wordt het wel wat beter is mijn ervaring, maar met dit soort weer onoverkomelijk dat je hier en daar wat slipt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 19:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JTHZZ schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:08:
[...]

Volgens mij bij nieuwe banden normaal dat ze gladder zijn.
Ik lees het ook her en der. Mss dat het bij de Polestar natuurlijk eerder opvalt door de power die het ding heeft. Bij mijn voorgande auto's nooit gemerkt (ondanks vaak 2 setjes nieuwe winterbanden per auto).

We rijden maar even wat rustiger de komende dagen, kan ik eindelijk eens onder die 20kWh/100km grens komen....

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bleWRmFHl8Q_0Zpj37ImzhMBkOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/725iTEFjp7oJrlZNVj73TSAj.jpg?f=user_large

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo

Schiet me net te binnen, heb jij niet de 350KW upgrade?? dan écht wel oppassen met de nieuwe montage

Pagina: 1 ... 41 ... 212 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.