Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
gerrit105 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:38:
[...]

Werkt volledig onbetrouwbaar. Ik kijk altijd maar gewoon door de voorruit :+
Is er 1 auto waar dit wel werkt? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
PS2Driver schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:58:
[...]

Ik vind dat het wel aardig goed werkt, maar gebruik het puur informatief. Niet om de snelheid van de acc automatisch op aan te laten passen ofzo.
Prima als 'wel aardig goed' voor jou voldoende is. Voor mij in ieder geval niet. Ook als het maar in 20% van de gevallen niet goed zou werken (al ligt dat in de praktijk volgens mij hoger), betekent dat voor mij dat ik in 100% van de gevallen niet weet of de snelheid klopt en er dus niet op kan rijden. Ik wil dat icoontje gebruiken om naar te kijken als ik een bord heb gemist. Dan moet dat dus wel kloppen, anders riskeer ik nog steeds een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 14:45
gerrit105 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:35:
[...]

Prima als 'wel aardig goed' voor jou voldoende is. Voor mij in ieder geval niet. Ook als het maar in 20% van de gevallen niet goed zou werken (al ligt dat in de praktijk volgens mij hoger), betekent dat voor mij dat ik in 100% van de gevallen niet weet of de snelheid klopt en er dus niet op kan rijden. Ik wil dat icoontje gebruiken om naar te kijken als ik een bord heb gemist. Dan moet dat dus wel kloppen, anders riskeer ik nog steeds een boete.
Ik merk verschil als ik bijvoorbeeld van een snelle weg b.v. 80km/u afsla een wijk in waar je 30 of 50 km/u mag. Dan blijft er nog even 80km/u staan of visa versa.
Ik heb ook een keer gehad dat dat er een fietstunnel onder de weg door liep dat ik opeens het gevaren icoon kreeg voor overstekende kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:07
Bij mij leest hij/zij nog wel eens een bord van de parallel weg, waar dan bv 30 staat..
NIET leuk als die ineens sterk afremt met verkeer achter je.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
Hansieo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:47:
Bij mij leest hij/zij nog wel eens een bord van de parallel weg, waar dan bv 30 staat..
NIET leuk als die ineens sterk afremt met verkeer achter je.
worden de borden werkelijk gelezen of is het op basis van je positie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Maakt het uit? Als je een bekeuring krijgt voor te hard rijden is het geen geldig excuus om te zeggen dat volgens de auto je zo hard mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheels533
Fladder80 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:09:
Maakt het uit? Als je een bekeuring krijgt voor te hard rijden is het geen geldig excuus om te zeggen dat volgens de auto je zo hard mocht.
Voor het wel of niet krijgen van een bekeuring, nee.
Voor een Tweaker die zich afvraagt hoe dit werkt, ja.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Autowina schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:04:
[...]

De grap is dat ik de update gisteren binnen heb gekregen en dat het verschil behoorlijk is. De karakteristiek van het afgeven van het vermogen zal dus ook aangepast zijn. Vanochtend was de weg nog een beetje nat en waren vier wielen naar grip aan het zoeken (ik reed ongeveer 60 km/h en trapte toen het gas helemaal in). Dat heb ik niet eerder meegemaakt, het is echt een serieus verschil.
De grap is bovendien dat ik de update ook ontvangen heb en hetzelfde ervaar als jij. De auto is minder lui van onderuit dan eerder, dat vond ik vanaf het eerste moment opvallend en jammer. Ik ben er wel aan gewend geraakt, maar ik ben blij dat het nu een stuk beter is.

En het verschil in acceleratie is voor je gevoel meer dan 0,3 seconden. Je wordt nu serieus in je stoel gedrukt voor langere tijd. Die 'maar 0,3' komt vooral omdat ze hem onder de 50 km/h denk ik beperkt hebben om problemen met banden en verlies van grip te verliezen. Niet iedereen kan even goed sturen, dus ik snap die keuze. Maar de acceleratie als de auto al rolt is toch veel belangrijker en dat is echt een flinke stap vooruit.

Ik vind het een fijne update en het voelt in de praktijk noemenswaardig sneller en sportiever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:11
wheels533 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:01:
[...]

Polestar is hier samen met Google mee bezig, haal ik ook uit het Facebook interview met die Google gast.
Nu lezen de camera’s de borden maar worden vaak overruled door foutieve of verouderde bordinformatie uit Google Maps. Ze schijnen nu te hebben afgesproken dat camera-info gaat worden gebruikt om de GM info te updaten. Hoe dat precies werkt en hoe lang het gaat duren is niet bekend gemaakt. Het schijnt dat de functie beter gaat werken als je geen internet hebt omdat dan alleen de camera’s worden gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Alleen voor de Polestar of AAOS breed? Want de XC40 heeft namelijk precies hetzelfde. Wat ook niet gek is aangezien het dezelfde systemen zijn...

Jullie hebben trouwens wel geluk dat Polestar zo open is met het communiceren via FB. En dat er zelfs mensen van Google bij zijn. Volvo laat helemaal niets los, communiceert het niet over problemen en je moet overal zelf achteraan gaan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:00
Ik vind het persoonlijk knap waardeloos dat Polestar Facebook heeft uitgekozen als communicatieplatform, zo sluit je een hoop eigenaren buiten van de informatievoorziening. Maar ik ben blij dat er Tweakers zijn die hier af en toe wat delen :)

Dank @GuiltyNL en @Autowina voor het delen van de ervaringen met de performance upgrade!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
ach-jee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:38:
Ik vind het persoonlijk knap waardeloos dat Polestar Facebook heeft uitgekozen als communicatieplatform, zo sluit je een hoop eigenaren buiten van de informatievoorziening. Maar ik ben blij dat er Tweakers zijn die hier af en toe wat delen :)

Dank @GuiltyNL en @Autowina voor het delen van de ervaringen met de performance upgrade!
Ja ik heb geprobeerd te joinen met de account van m'n vriendin, maar dan komt het VIN nummer niet overeen met de eigenaar en weigeren ze je alsnog :/ zeker irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
wheels533 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:01:
[...]

Volgens mij echt lezen. Ik rij op een 50 /70 / 50 km weg, daarnaast een grasberm van pakweg 4 meter, en dan een parallelweg met soms een bord 30.

De eerste keer wist ik niet wat mij overkwam, op de terugweg zag ik waarom.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Je kan het ook niet uitzetten he? In de XC40 iig niet.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Shorteh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:42:
[...]

Ja ik heb geprobeerd te joinen met de account van m'n vriendin, maar dan komt het VIN nummer niet overeen met de eigenaar en weigeren ze je alsnog :/ zeker irritant ja.
Hier hebben wij hetzefde gedaan en was dat afgelopen week geen probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Juancho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:07:
Je kan het ook niet uitzetten he? In de XC40 iig niet.
klopt, ik gebruik het ook (helaas) niet meer.
té gevaarlijk zo'n ingreep voor niets, waar je achterop rijdend verkeer ook niet op kan anticiperen.

Jammer, want ik hou mij normaliter vrij keurig aan de snelheden, en dit leek mij een super handige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hansieo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:21:
[...]

klopt, ik gebruik het ook (helaas) niet meer.
té gevaarlijk zo'n ingreep voor niets, waar je achterop rijdend verkeer ook niet op kan anticiperen.

Jammer, want ik hou mij normaliter vrij keurig aan de snelheden, en dit leek mij een super handige optie.
Ingreep? Ik heb zelf enkel het icoontje in het dash staan wat af en toe (lees: vaak) knippert, maar een ingreep of het daadwerkelijk verlagen van de snelheid bij ingeschakelde ACC/Pilot Assist heb ik nog niet meegemaakt?

Mis ik een optie :P? Of moet ik nog even de boeken in duiken om dit evt. aan te zetten bij Road Sign Info?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:08
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:59:
[...]

Ingreep? Ik heb zelf enkel het icoontje in het dash staan wat af en toe (lees: vaak) knippert, maar een ingreep of het daadwerkelijk verlagen van de snelheid bij ingeschakelde ACC/Pilot Assist heb ik nog niet meegemaakt?

Mis ik een optie :P? Of moet ik nog even de boeken in duiken om dit evt. aan te zetten bij Road Sign Info?
Niet CC of ACC, maar Limiter kiezen bij de rij-assistent. Dan links op het stuur pijltje naar links om 'enforcen van verkeersbord-snelheden' aan te zetten. Dan remt hij idd af als je bijv van 80 naar 50 de bebouwde kom in rijdt. Klinkt fantastisch, maar net zoals alle rijhulpen die automatisch gaan is het dat ook weer net niet omdat hij regelmatig verkeerde verkeersborden leest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

PvS_68 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:02:
[...]

Niet CC of ACC, maar Limiter kiezen bij de rij-assistent. Dan links op het stuur pijltje naar links om 'enforcen van verkeersbord-snelheden' aan te zetten. Dan remt hij idd af als je bijv van 80 naar 50 de bebouwde kom in rijdt. Klinkt fantastisch, maar net zoals alle rijhulpen die automatisch gaan is het dat ook weer net niet omdat hij regelmatig verkeerde verkeersborden leest.
Ah, dat gebruik ik nooit. Ik gebruik mijn voorliggers als limiter :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 22:15
ach-jee schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:38:

Dit is heel leuk om te delen hoor!
Op Facebook is trouwens dezelfde ervaring met de upgrade te lezen O-)

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 07:28
Vanuit de Polestar Community op FB:

Hi everyone!

Google just confirmed there’s a fix for the reported issue where the map display of Google Maps blanks out. There are two ways you can solve this:

1. Restart the Google Maps application (Settings > Apps and notifications > Show all apps > Maps > Force stop (right-hand corner) > Reopen Google Maps)

2. Restart the infotainment by performing an HMI/IHU reset (press and hold the home button for 20 seconds until the screen goes blank)

If you need further help with performing any of these, please contact Polestar support on polestar.com/contact and we’ll take you through it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
WiMe65 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:27:
Vanuit de Polestar Community op FB:

Hi everyone!

Google just confirmed there’s a fix for the reported issue where the map display of Google Maps blanks out. There are two ways you can solve this:

1. Restart the Google Maps application (Settings > Apps and notifications > Show all apps > Maps > Force stop (right-hand corner) > Reopen Google Maps)

2. Restart the infotainment by performing an HMI/IHU reset (press and hold the home button for 20 seconds until the screen goes blank)

If you need further help with performing any of these, please contact Polestar support on polestar.com/contact and we’ll take you through it.
De aangedragen oplossingen zijn work-arounds geen fixes |:(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Op het Polestar Forum heeft er iemand officieuze metingen gedaan van de performance upgrade:

Upgrade Oranje, origineel LRDM Blauw. :+

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar-forum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.polestar-forum.com/attachments/1637752247404-png.9089/

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar-forum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.polestar-forum.com/attachments/1637752311907-png.9090/

Afbeeldingslocatie: https://www.polestar-forum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.polestar-forum.com/attachments/1637752392233-png.9091/

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
PvS_68 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:02:
[...]

precies dat.

En zou het nog gaan over je eigen baanvak, oke. Maar een ver naastliggende?? arrggg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Autowina
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:29:
Op het Polestar Forum heeft er iemand officieuze metingen gedaan van de performance upgrade..
En hier wordt ook bevestigd dat de gaspedaalrespons is aangepast, deze reageert veel sneller.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
vacuumcleaner schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:28:
[...]

De aangedragen oplossingen zijn work-arounds geen fixes |:(
Polestar heeft op FB de tekst gewijzigd in ‘ There is a temporary fix to be reported’ :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:30:
Alleen voor de Polestar of AAOS breed? Want de XC40 heeft namelijk precies hetzelfde. Wat ook niet gek is aangezien het dezelfde systemen zijn...
Dat is niet duidelijk. Dit stond 3 weken geleden op Facebook (komt van DE forum)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqN-qopsSi8t2yr1ay5O9m31sWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4iKiWVz2V0K5iWlqYzeEPOxt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ik vind dat de lane assist(niet pilot assist) erg zwakjes is. Ik ken de lane assist van de audi a4 en daarme rijd je lekker binnen de banen en hoef je het stuur alleen maar vast te houden. Bij de lane assist doet de auto niet of nauwelijks wat als ik over de lijn ga. Daarvoor moet ik Pilot Assist aanzetten die alleen tijdens ACC aan te zetten maar dan is de lane assist weer overbodig eigenlijk.

Benieuwd naar jullie ervaring en of het dan misschien aan mij ligt.

Verder rijdt de auto heerlijk en heb ik nog weinig fouten kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:40

MaxxMark

HT is Tof!

assn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:30:
Ligt aan jou!! ;)

Nee, ik heb het vermoeden dat in jouw ervaringen de LA gewoon niet zijn werk deed omdat hij de belijning niet heeft gezien. Ik vind de correctie namelijk verre van zwakjes. De auto gaat ping-pongen tussen de belijning (sommigen zagen het aan voor een slecht werkende Pilot Assist, terwijl het eigenlijk Lane Assist was :o)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 19:25
Bij mijn handover vandaag vertelde de polestar medewerker dat de 3 jaar onbeperkt data is gewijzigd naar 6 jaar, omdat Apple CarPlay is uitgesteld. Wisten jullie dit?

Ik vind het helemaal prima 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
Autowina schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:53:
[...]

En hier wordt ook bevestigd dat de gaspedaalrespons is aangepast, deze reageert veel sneller.
Ja, vandaag 30 kilometer gereden en ik vind het echt superfijn. Ik vind dat alle P2's het op deze manier moeten hebben. Nogmaals, het dode gaspedaal was erg opvallend in het begin en dat wende wel, maar het was nooit fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
GuiltyNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:29:
[...]

Ja, vandaag 30 kilometer gereden en ik vind het echt superfijn. Ik vind dat alle P2's het op deze manier moeten hebben. Nogmaals, het dode gaspedaal was erg opvallend in het begin en dat wende wel, maar het was nooit fijn.
Dat was in het begin niet… toen werd je écht met je rug de stoel ingedrukt als je “gas” gaf…. Ergens in februari van dit jaar - wellicht na een update - was dat effect verdwenen.
Nu 1000,- betalen voor dit effect? Nou, nee….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
Mickvanderveen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:39:
[...]

Dat was in het begin niet… toen werd je écht met je rug de stoel ingedrukt als je “gas” gaf…. Ergens in februari van dit jaar - wellicht na een update - was dat effect verdwenen.
Nu 1000,- betalen voor dit effect? Nou, nee….
Ik denk dat dat gewenning was en na deze update is het wel een stukje sterker. Maar goed die € 1000 is een kleine 1,5% van mijn aanschafprijs. Dus zo heftig is het ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:07
Leuk om de eerste positieve ervaringen te lezen. Had de upgrade ook graag besteld maar nog even wachten ivm lease. Wel jammer dat je weet dat je in een auto rijdt die eigenlijk meer in z'n mars heeft maar nu een beetje geknepen is, al kom je niet echt iets tekort. Maar wel lekker dat het kan.

Ik vind het op zich fijn dat het pedaal redelijk relaxed is als je rustig wilt rijden, vooral als je met passagiers rijdt, maar een soort "sport" stand waarmee hij wat feller is (zoals nu na de betaalde update) is dan ook wel fijn. Of valt er nog wel rustig mee te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
barryNL schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:22:
Bij mijn handover vandaag vertelde de polestar medewerker dat de 3 jaar onbeperkt data is gewijzigd naar 6 jaar, omdat Apple CarPlay is uitgesteld. Wisten jullie dit?

Ik vind het helemaal prima 😃
Geldt dit voor alle uitgeleverde auto's tot op heden? Is dit ergens bevestigd? Cadeautjes zijn altijd leuk natuurlijk :+

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Na de update van de iOS app een paar dagen geleden eigenlijk geen problemen meer gehad met verbinding maken. Ook in de spits en het laadpercentage is ook snel zichtbaar. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
cornholio24 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:45:
[...]

Geldt dit voor alle uitgeleverde auto's tot op heden? Is dit ergens bevestigd? Cadeautjes zijn altijd leuk natuurlijk :+
Klopt, ik heb daar op 21/9 een email van PS ontvangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autowina
dnns85 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:45:
.. Of valt er nog wel rustig mee te rijden?
Ja hoor, dat gaat prima. Het verschil zit vooral in de reactie als je verder doortrapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 00:25
dnns85 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:47:
Na de update van de iOS app een paar dagen geleden eigenlijk geen problemen meer gehad met verbinding maken. Ook in de spits en het laadpercentage is ook snel zichtbaar. Hopen dat het zo blijft.
Ik heb nog steeds elke ochtend een auto in coma. Inmiddels werkt het trucje van auto met sleutel ontgrendelen vanuit de woonkamer hier wel. Dan wordt ie wakker en is de app na een tijdje weer bruikbaar.

Hopelijk komt de 500 euro premium-app update snel. Kan niet wachten.

XPENG G9 Performance 2024

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:29
dnns85 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:47:
Bij mij idem. Werkt prima. 👍🏻

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 07:47:
[...]

Ik heb nog steeds elke ochtend een auto in coma. Inmiddels werkt het trucje van auto met sleutel ontgrendelen vanuit de woonkamer hier wel. Dan wordt ie wakker en is de app na een tijdje weer bruikbaar.

Hier werkt de app (iOS) ook prima.

Zou het schelen om de auto met WiFi van thuis te verbinden en bijvoorbeeld met Smokeping de auto elke 5sec te pingen om hem wakker te houden :+ #tweaker >:)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
[...]

Bij mij lijkt het alsof de app de auto echt wakker maakt. Als ik namelijk de app open na een nacht laden (van 80 naar 90%) dan hoor ik de laadpaal (Wallbox Pulsar) die tegen het huis zit gemonteerd schakelen, dus dat de auto stroom wil pakken, een paar seconden na het openen van de app. Terwijl hij al lang klaar was met laden en ook meteen netjes 90% aangeeft in de app. En de auto pas echt stroom gaat verbruiken bij het voorverwarmen. Dat viel me al eerder op deze week en dacht dat het toeval was, maar nu net weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09 19:51
assn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:30:
Ik vind dat de lane assist(niet pilot assist) erg zwakjes is. Ik ken de lane assist van de audi a4 en daarme rijd je lekker binnen de banen en hoef je het stuur alleen maar vast te houden. Bij de lane assist doet de auto niet of nauwelijks wat als ik over de lijn ga. Daarvoor moet ik Pilot Assist aanzetten die alleen tijdens ACC aan te zetten maar dan is de lane assist weer overbodig eigenlijk.

Verder rijdt de auto heerlijk en heb ik nog weinig fouten kunnen ontdekken.
Ligt niet aan jou. Mijn vorige auto Passat GTE deed het veel beter binnen de lijnen. De PS2 rijdt niet midden tussen de lijnen en vraagt om correcties. Had er ook meer van verwacht, verder fijne auto

• kramon
dnns85 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:47:
[...]

Bij mij lijkt het alsof de app de auto echt wakker maakt. Als ik namelijk de app open na een nacht laden (van 80 naar 90%) dan hoor ik de laadpaal (Wallbox Pulsar) die tegen het huis zit gemonteerd schakelen, dus dat de auto stroom wil pakken, een paar seconden na het openen van de app. Terwijl hij al lang klaar was met laden en ook meteen netjes 90% aangeeft in de app. En de auto pas echt stroom gaat verbruiken bij het voorverwarmen. Dat viel me al eerder op deze week en dacht dat het toeval was, maar nu net weer.
Dus je staat dan bij de auto? Volgens mij wordt ie dan wakker omdat je in de buurt bent. Denk ik...

• wheels533
WiMe65 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:50:
[...]

Klopt, ik heb daar op 21/9 een email van PS ontvangen
Ik heb op 26/9 mijn auto op mogen halen en toen is mij nog 3 jaar verteld, maar goed ik ga er voor het gemak vanuit dat de jongeman van de hand-over de memo van een week eerder nog niet had gelezen ;)

• assn
PolestarB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:01:
[...]

Ligt niet aan jou. Mijn vorige auto Passat GTE deed het veel beter binnen de lijnen. De PS2 rijdt niet midden tussen de lijnen en vraagt om correcties. Had er ook meer van verwacht, verder fijne auto
Ja ik heb bij de Pilotassist ook het gevoel dat die erg ver naar rechts is afgesteld. Jammer want als dit links was geweest maakt het mij niet zoveel uit, maar als ik op de a2 het oersaaie stuk 100 moet rijden, dan rijdt die best dicht langs andere auto's en moet ik direct alert zijn en beetje bijsturen.
Even afwachten of dit altijd zo is, anders even langs de garage en misschien anders laten kalibreren.

Maar de lane assist deed helemaal niets bij mij, reed over een 80 weg met doorgetrokken streep die wel te herkennen moet zijn, kon er gewoon rustig overheen rijden zonder enige tegenstribbeling. Jammer want dat vond ik toch een hele fijne functie altijd.

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:10
MisteRMeesteR schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:00:
[...]

Hier werkt de app (iOS) ook prima.

Zou het schelen om de auto met WiFi van thuis te verbinden en bijvoorbeeld met Smokeping de auto elke 5sec te pingen om hem wakker te houden :+ #tweaker >:)
Dat gaat niet werken, er zitten meerdere netwerkjes in de polestar en pingen is niet toegestaan, dit heb ik getest, verder heeft het entertainment systeem heeft een eigen netwerk en is dus niet bereikbaar.

Verder lijkt het er op dat het uitwisselen van informatie van de auto zelf altijd via LTE/4G gaat en nooit via Wifi, dat durf ik wel met 99% zekerheid te zeggen.

Ik heb flink lopen zoeken naar de traagheid en dacht toen ook, ik hang hem aan mijn Wifi en dat zou dan opgelost moeten zijn maar dat hielp dus niet.

• Hansieo
[...]

huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh??????????

joke modus? -O- 500,= voor App update? heb ik iets gemist?

• Hansieo
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:09:
[...]

....Ik gebruik mijn voorliggers als limiter :+
gebrúik.... of afgedwongen :'(

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hansieo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:22:
[...]

gebrúik.... of afgedwongen :'(
Beide eigenlijk :P

www.google.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
Hansieo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:17:
[...]

huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh??????????

joke modus? -O- 500,= voor App update? heb ik iets gemist?
Nee is aangekondigd door Polestar. Je kan dan onder andere de stoelen elektrisch verstellen via de app en 8 bit GIFjes uploaden welke je als luchtshow kan instellen. Ook kan je de auto besturen met de telefoon tot maks 50 km/u.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Magnifique schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:14:
[...]

Dat gaat niet werken, er zitten meerdere netwerkjes in de polestar en pingen is niet toegestaan, dit heb ik getest, verder heeft het entertainment systeem heeft een eigen netwerk en is dus niet bereikbaar.

Verder lijkt het er op dat het uitwisselen van informatie van de auto zelf altijd via LTE/4G gaat en nooit via Wifi, dat durf ik wel met 99% zekerheid te zeggen.

Ik heb flink lopen zoeken naar de traagheid en dacht toen ook, ik hang hem aan mijn Wifi en dat zou dan opgelost moeten zijn maar dat hielp dus niet.
Dat pingen niet is toegestaan betekent natuurlijk niet dat de computer in slaap kan/mag vallen :P

Ik zal als ik zin en tijd heb dit weekend eens even met Wireshark aan de gang gaan om te kijken waarmee de auto zoal praat, of dat idd enkel Google is vanuit de ICE, of wellicht ook naar de cloud van Polestar/Volvo.

www.google.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hansieo
Rene schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:23:
[...]

Nee is aangekondigd door Polestar. Je kan dan onder andere de stoelen elektrisch verstellen via de app en 8 bit GIFjes uploaden welke je als luchtshow kan instellen. Ook kan je de auto besturen met de telefoon tot maks 50 km/u.
ik check net nog ff de datum.... tis écht nog geen 20220401... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:03:
[...]

Dus je staat dan bij de auto? Volgens mij wordt ie dan wakker omdat je in de buurt bent. Denk ik...
Nee, de sleutel lag binnen al de hele nacht stil, niet dicht bij het raam en ik stond binnen ongeveer 8 meter van de auto af, dus zonder sleutel. Hoorde de paal binnen schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
assn schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:08:
[...]
Ja ik heb bij de Pilotassist ook het gevoel dat die erg ver naar rechts is afgesteld.
Ik ben hier een jaar mee bezig geweest en kalibreren heeft bij mij nooit enig effect gehad. Als iemand het heeft opgelost zou ik het graag horen + welke dealer.

Mijn bevindingen:
- Indien hij erg rechts rijdt en ik deactiveer Pilot Assist om het 1 seconden er na weer te activeren (knopje naar rechts)- auto gaat direct naar het midden. Lijkt me dus software en geen kalibratie?
- Ik rij elke dag hetzelfde stuk en het lijkt op dezelfde punten in de route fout te lopen.
- Hoe meer je naar links aan het sturen bent hoe meer de auto naar rechts gaat rijden.

Hebben jullie hetzelfde? Gaat na heractiveren de auto naar het midden?

[ Voor 5% gewijzigd door Arie van Dijk op 25-11-2021 10:29 ]

• WiMe65
Arie van Dijk schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:27:
[...]

Ik ben hier een jaar mee bezig geweest en kalibreren heeft bij mij nooit enig effect gehad. Als iemand het heeft opgelost zou ik het graag horen + welke dealer.

Mijn bevindingen:
- Indien hij erg rechts rijdt en ik deactiveer Pilot Assist om het 1 seconden er na weer te activeren (knopje naar rechts)- auto gaat direct naar het midden. Lijkt me dus software en geen kalibratie?
- Ik rij elke dag hetzelfde stuk en het lijkt op dezelfde punten in de route fout te lopen.
- Hoe meer je naar links aan het sturen bent hoe meer de auto naar rechts gaat rijden.

Ik durf niet of nauwelijks te rijden met de Pilot Assist omdat hij inderdaad te ver rechts houdt. Maar jouw tip ga ik vanmiddag zeker uitproberen!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mijn ervaring met PA is idd ook relatief ver naar rechts. Maar ik heb me er overheen gezet en gekeken wat de wagen doet en hij stuurt vanzelf bij als de situatie daar om vraagt.

Rijdt er een vrachtwagen dicht op de lijn rechts van mij dan creeert de p2 zelf meer ruimte door naar links te gaan en om na de vw weer naar rechts te gaan. Dit gedrag heb ik dermate vaak zien gebeuren dat het bijna geen toeval meer kan zijn.

Heeft hier iemand al écht een situatie gehad waar het zonder ingrijpen mis zou gaan? Of is het vooral het gevoel "dat het wel heeel dicht er op"is?

Niet durven zou ik dus wel echt een stretch vinden. Ik heb me nooit onveilig gevoeld. De auto weet precies wat ie moet doen om ongelukken te voorkomen. Maar ik deel de mening dat hij niet goed weet wat zn plek op de weg hoort te zijn ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:15
MaxxMark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:23:
Mijn ervaring met PA is idd ook relatief ver naar rechts. Maar ik heb me er overheen gezet en gekeken wat de wagen doet en hij stuurt vanzelf bij als de situatie daar om vraagt.

Rijdt er een vrachtwagen dicht op de lijn rechts van mij dan creeert de p2 zelf meer ruimte door naar links te gaan en om na de vw weer naar rechts te gaan. Dit gedrag heb ik dermate vaak zien gebeuren dat het bijna geen toeval meer kan zijn.

Heeft hier iemand al écht een situatie gehad waar het zonder ingrijpen mis zou gaan? Of is het vooral het gevoel "dat het wel heeel dicht er op"is?

Niet durven zou ik dus wel echt een stretch vinden. Ik heb me nooit onveilig gevoeld. De auto weet precies wat ie moet doen om ongelukken te voorkomen. Maar ik deel de mening dat hij niet goed weet wat zn plek op de weg hoort te zijn ;)
Ja eens, ik gebruik het ook 90% van de tijd dat ik in de auto zit.
Ik heb idee dat we in NL redelijk links rijden op de rijbaan, dat het daarom zo "extreem" aanvoelt. Terwijl hij redelijk op het midden, licht naar rechts op de baan rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Ik ervaar ook geen problemen met de PA.

Wel heb ik relatief vaak een warning/ingreep van de Collision Warning. Gebeurt altijd binnen de bbk als ik om een vluchtheuvel welke in het midden van de rijbaan ligt moet sturen (2 x flauwe s-bocht). Hij reageert dan altijd of op tegemoetkomend verkeer of op geparkeerde auto's.

www.google.nl

• kramon
dnns85 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:52:
[...]

Nee, de sleutel lag binnen al de hele nacht stil, niet dicht bij het raam en ik stond binnen ongeveer 8 meter van de auto af, dus zonder sleutel. Hoorde de paal binnen schakelen.
Hm okay. Heb jij DK aan en actief met alle rechten op je telefoon?

• kramon
Hansieo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:26:
[...]

ik check net nog ff de datum.... tis écht nog geen 20220401... O-)
Geintje natuurlijk ;) :>

Ik ga nog wel even mijn frustratie van me afschrijven in een officiële klacht bij polestar. Misschien helpt dat, voor mijn gevoel O-)

• Hansieo
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:25:
[...]

Geintje natuurlijk ;) :>

Ik ga nog wel even mijn frustratie van me afschrijven in een officiële klacht bij polestar. Misschien helpt dat, voor mijn gevoel O-)
Reeds gedaan..... is doorgezet ,en w.o.a. van hoger level. 8)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MisteRMeesteR schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:05:
Ik ervaar ook geen problemen met de PA.

Wel heb ik relatief vaak een warning/ingreep van de Collision Warning. Gebeurt altijd binnen de bbk als ik om een vluchtheuvel welke in het midden van de rijbaan ligt moet sturen (2 x flauwe s-bocht). Hij reageert dan altijd of op tegemoetkomend verkeer of op geparkeerde auto's.
yep! Herkenbaar! Voordeel is wel dat bij p2 (en mn vorige volvo v60) het altijd op dezelfde plekken/situatie is en dus anticipeerbaar :) (itt phantom braking bij een zeker ander merk :X )

• dnns85
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:23:
[...]

Hm okay. Heb jij DK aan en actief met alle rechten op je telefoon?
Nee wel geprobeerd en geactiveerd maar het heeft één keer gewerkt en daarna nooit meer. Gelaten voor wat het was. En was denk ik wel echt te ver van de auto af, mocht het dit keer ineens wel werken. Dacht dat DK het echt pas binnen 1 of 2 meter van de auto hoort te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MaxxMark schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:01:
[...]

yep! Herkenbaar! Voordeel is wel dat bij p2 (en mn vorige volvo v60) het altijd op dezelfde plekken/situatie is en dus anticipeerbaar :) (itt phantom braking bij een zeker ander merk :X )
Ik kom uit een VW Passat met daarop ook het meest uitgebreide hulp-systemen pakket, 1 op 1 vergelijkbaar met het Pilot-Pack op de PS2.

Na nu enkele weken van auto te zijn gewisseld geef ik het systeem in de VW een 9 en het systeem in de PS2 een flauw 7'tje. Zeker lane-assist (of LKA) werkt in de Passat zóveel fijner. Ook in de VW nooit phantom braking gehad, of andere onverklaarbare ingrepen.

Gelukkig is de PS2 een veel meer rijdersauto waardoor i.t.t. bij de Passat de systemen vaker uit dan aan staan :+

www.google.nl

• kramon
dnns85 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:05:
[...]

Nee wel geprobeerd en geactiveerd maar het heeft één keer gewerkt en daarna nooit meer. Gelaten voor wat het was. En was denk ik wel echt te ver van de auto af, mocht het dit keer ineens wel werken. Dacht dat DK het echt pas binnen 1 of 2 meter van de auto hoort te doen?
Klopt hoor. Dat werkt ook binnen x meter. Maar ik dacht misschien mis ik iets ofzo. Maar dan zal 't wel aan mijn auto liggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

"De geteste Polestar 2 mist tevens een actieve rijbaanassistent, wat de elektrische sedan punten kost."

Wat verwachten zij dan precies als de LKA en de PA dit niet zijn? Dat de LKA eigenlijk hoort te doen wat PA doet? of iets er tussenin oid?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

In de autoweek text althans, hebben ze het wel over Pilot Assist, maar ook over:
De geteste Polestar 2 mist tevens een actieve rijbaanassistent, wat de elektrische sedan punten kost.
#Hoedan... Zouden ze het knopje met het pijltje naar rechts wel hebben ingedrukt :P

www.google.nl

• dnns85
Of ze testen eentje zonder het Pilot pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
kramon schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:17:
[...]

Klopt hoor. Dat werkt ook binnen x meter. Maar ik dacht misschien mis ik iets ofzo. Maar dan zal 't wel aan mijn auto liggen denk ik.
Ik zal het nog even in de gaten houden en iets laten weten mocht het anders worden.

• Terrie
  • Laatst online: 08:13

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik mag van mijn werkgever ook een leaseauto uitzoeken. Al een tijdje dit topic gevolgd en een vriend van mij heeft zijn PS2 SM ook vorige maand binnen gekregen.
Het jammere is dat ik waarschijnlijk eindig met een 2022 versie, weer een stuk duurder dan dit jaar maar goed. Het is al lang leuk dat een PS2 SM binnen het budget past.

De enige afweging die ik nu maak voor mezelf is het Plus pakket, zijn er mensen die geen plus pakket hebben en hoe ervaren zij het gemis van de warmtepomp, panoramadak en Herman Kardon speakers? (Dit zijn de belangrijkste punten voor mij).

Dat adaptive cruise control weer in een ander pack zit is natuurlijk helemaal zot, maar goed dat vind ik het geld niet waard. Vooral de maandelijkse extra kosten in leaseprijs wanneer ik boven budget ga vind ik het niet waard.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:08
Terrie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:42:
Ik mag van mijn werkgever ook een leaseauto uitzoeken. Al een tijdje dit topic gevolgd en een vriend van mij heeft zijn PS2 SM ook vorige maand binnen gekregen.
Het jammere is dat ik waarschijnlijk eindig met een 2022 versie, weer een stuk duurder dan dit jaar maar goed. Het is al lang leuk dat een PS2 SM binnen het budget past.

De enige afweging die ik nu maak voor mezelf is het Plus pakket, zijn er mensen die geen plus pakket hebben en hoe ervaren zij het gemis van de warmtepomp, panoramadak en Herman Kardon speakers? (Dit zijn de belangrijkste punten voor mij).

Dat adaptive cruise control weer in een ander pack zit is natuurlijk helemaal zot, maar goed dat vind ik het geld niet waard. Vooral de maandelijkse extra kosten in leaseprijs wanneer ik boven budget ga vind ik het niet waard.
ACC mag je van mij zo hebben.... CC daarentegen houd ik zelf.
Het is echt maar net wat je belangrijk vindt. Ik zou het panoramadak ook niet missen. De Harman Kardon speaker weet ik niet want dat hangt nl. af van wat er dan voor in de plaats komt.
Probeer het eens te testen met een proefrit in een specifiek model (kan volgens mij), zou ik zeggen.

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022

Ik heb zelf enkel het pilot pakket en kan stiekem toch al niet meer zonder pilot assist (hoewel het bekende naar rechts trekken wel echt vervelend is). Het plus pakket was voor mijn werkgever geen optie maar dat valt me wel mee. Een panaromadak mis ik niet en ook het verbruik zonder wartmepomp is dik oké in combinatie met ecoklimaat. De reden om voor het plus pakket te opteren vind ik de audioinstallatie, die valt toch wel echt tegen wanneer je niet over een Harman Kardon systeem beschikt. De bas is niet zo diep en je hebt steeds het gevoel dat de speakers de ruimte niet kunnen vullen qua vermogen. Deed mijn mini hiervoor een stuk beter met zijn standaard systeem.

• wheels533

Voor mij was de warmte pomp en ACC een must in mn nieuwe auto... dus daarom twee pakketten.
Ik denk niet dat je als leaserijder de warmtepomp mist, wel denk ik dat het beter is voor je accupakket en daardoor ook evt. je restwaarde (heb je geen last van als leaserijder)

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 12:13

Ik heb ook besteld zonder Plus pack en mis het totaal niet. Panoramadak geef ik sowieso niet veel om. Warmtepomp reacties hierboven en ik vind de speakers meer dan voldoende. Na wat tweaken aan het geluid komt er meer dan voldoende geluid uit! Komt uit een Audi A3 en dit geluid klinkt nog beter (mede door DAB).

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Doet die warmtepomp in de P2 ook echt overduidelijk zn werk ivm P2's zonder? Als ik met mijn P8 kijk zie ik daar helemaal niets van terug ivm P8's zonder warmtepomp. Blijft nog steeds een vaag gebied, wat dat ding nou uiteindelijk doet, wanneer het iets doet en wat voor zichtbaar effect het heeft.

Verder vind ik een panorama dak zelf altijd toch wel erg prettig. Heb even in de P2 gezeten maar daar zit je toch al wat meer opgesloten. Dan geeft een glazen dak wel echt een bak extra licht en ruimtelijk gevoel. Vind het alleen zo jammer dat die daken vaak niet open kunnen. Gelukkig in de P8 wel (nieuwe versies niet meer) want in het voorjaar/zomer is het toch wel lekker om het dakje open te hebben als je niet op de snelweg rijdt.

Geluid is voor mij altijd één van de eerste dingen die ik aan vink. Moet altijd het beste van het beste zijn. In dat kader valt het HK systeem echter wel echt tegen. Feit dat je verplicht wordt om de surround optie aan te zetten om achterin geluid te hebben vind ik echt ronduit schandalig. Ik hoop echt dat Volvo en HK terugkomen op dit besluit en daar een upgrade voor uitbrengen in de software.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-11-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrie
  • Laatst online: 08:13

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
JG85 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:37:
[...]

Ik heb ook besteld zonder Plus pack en mis het totaal niet. Panoramadak geef ik sowieso niet veel om. Warmtepomp reacties hierboven en ik vind de speakers meer dan voldoende. Na wat tweaken aan het geluid komt er meer dan voldoende geluid uit! Komt uit een Audi A3 en dit geluid klinkt nog beter (mede door DAB).
Ik kom zelf uit een Golf 2 uit 1984, maar daar was alleen nog het uiterlijk intact (rest verbouwd), nieuwere motor, ophanging speakers en ga zo maar door. Dus alles wat ik nu neem is echt een verbazingwekkend verschil, waarom bij jou bijvoorbeeld dan toch de keuze voor de LRSM? Ik vermoed namelijk dat de range alleen een probleem wordt bij vakantie ritten.
PvS_68 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:46:
[...]

ACC mag je van mij zo hebben.... CC daarentegen houd ik zelf.
Het is echt maar net wat je belangrijk vindt. Ik zou het panoramadak ook niet missen. De Harman Kardon speaker weet ik niet want dat hangt nl. af van wat er dan voor in de plaats komt.
Probeer het eens te testen met een proefrit in een specifiek model (kan volgens mij), zou ik zeggen.
De CC is gelukkig standaard en daarvoor hoeven we niet het Pilot pakket. Het scheelt zo'n 50-75 euro om een plus pakket te nemen (per maand), omdat ik hierdoor boven mijn leasebudget duik.

Morgen een proefrit geboekt in Amsterdam, hopelijk hebben ze daar een kale versie staan.
wheels533 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:11:
[...]

Voor mij was de warmte pomp en ACC een must in mn nieuwe auto... dus daarom twee pakketten.
Ik denk niet dat je als leaserijder de warmtepomp mist, wel denk ik dat het beter is voor je accupakket en daardoor ook evt. je restwaarde (heb je geen last van als leaserijder)
Ik hoef er inderdaad maar 4 jaar mee te doen, kwaliteit van het accupakket zal me inderdaad niks uitmaken. De warmtepomp lijkt me alleen functioneel op de koude dagen, maar goed.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Hansieo
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:29:
Op het Polestar Forum heeft er iemand officieuze metingen gedaan van de performance upgrade:

Upgrade Oranje, origineel LRDM Blauw. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu ik deze grafieken (vooral torque) nog eens bekijk valt mij iets vreemds op.

Een éérdere grafiek van de Polestar 2 op de rollenbank gaf aan dat de max rpm 10.500 is.
En daar de top 205 (210) kmh is, en de overbrenging NIET is aangepast... snap ik de 12.500rpm in deze torgue grafiek niet.

Daarbij nog, volgens de éérdere torgue/pk grafiken is het verloop best wel wat anders dan de keurige lineaal lijntjes welke we voorgeschoteld krijgen.

Indien.... het rpm nu inderdaad 12.500 is.... dan zou de nieuwe top:

12.500/10.500*205 > 245kmh zijn, en dát lijkt mij erg sterk zónder dat ze het vermelden.

Dus...Wat klopt niet?

de onafhankelijke rollenbank test?
of
de geleverde liniaal grafieken?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hansieo schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:10:
[...]

Nu ik deze grafieken (vooral torque) nog eens bekijk valt mij iets vreemds op.

Een éérdere grafiek van de Polestar 2 op de rollenbank gaf aan dat de max rpm 10.500 is.
En daar de top 205 (210) kmh is, en de overbrenging NIET is aangepast... snap ik de 12.500rpm in deze torgue grafiek niet.

Daarbij nog, volgens de éérdere torgue/pk grafiken is het verloop best wel wat anders dan de keurige lineaal lijntjes welke we voorgeschoteld krijgen.

Indien.... het rpm nu inderdaad 12.500 is.... dan zou de nieuwe top:

12.500/10.500*205 > 245kmh zijn, en dát lijkt mij erg sterk zónder dat ze het vermelden.

Dus...Wat klopt niet?

de onafhankelijke rollenbank test?
of
de geleverde liniaal grafieken?
Ik vermoed de aangeleverde grafiekjes idd.

www.google.nl

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 12:13
Terrie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:04:
[...]

Ik kom zelf uit een Golf 2 uit 1984, maar daar was alleen nog het uiterlijk intact (rest verbouwd), nieuwere motor, ophanging speakers en ga zo maar door. Dus alles wat ik nu neem is echt een verbazingwekkend verschil, waarom bij jou bijvoorbeeld dan toch de keuze voor de LRSM? Ik vermoed namelijk dat de range alleen een probleem wordt bij vakantie ritten.
[...]
Ik kon kiezen tussen Dual Motor of de Long Range. Ik wilde de Dual Motor ivm de kracht maar ik rij wekelijks naar Brussel voor mn werk (vanuit regio Amsterdam - 380km heen en weer) en die LR gaat heen en weer kunnen rijden zonder juicen onderweg - als het goed is. Dat wilde ik toch wel graag want wil niet nog eens langs de weg staan na een lange werkdag, dus uiteindelijk praktisch gekozen ipv met mn hart ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door JG85 op 25-11-2021 15:32 ]

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

• assn
Terrie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:04:

Morgen een proefrit geboekt in Amsterdam, hopelijk hebben ze daar een kale versie staan.
Ik hoop het voor je. Ik heb daar twee proefritten gehad en ze hadden alleen de full version, d.w.z. Performance pakket en pilot pakket(uiteraard ook voor de verkoop natuurlijk).

Beide pakketten zijn wat voor te zeggen, wij zijn uiteindelijk gegaan voor het pilot pakket omdat mijn vriendin het 360 parkeren handig vond, dat werkt ook wel fijn en de dode hoek lichten in de spiegels.
Mijn grootste gemis is ook het geluid, mijn ervaring tot nu toe is dat het oké is, maar in de winkel zeiden ze dat het niet heel veel slechter was, terwijl het verschil behoorlijk groot is.
Warmtepomp ga je niet missen zodra je het ook niet hebt gehad dacht ik altijd, zelfde voor panoramadak en zeker als die niet open kan snap ik het niet. Misschien voor lange ritten is het fijn tegen vermoeidheid maar dat is een enkele keer op vakantie.

Al met al denk ik dat de pilot assist iet smeer toevoeging is dan de performance maar dat is ook net waar je voorkeuren liggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 16:02
Heden ochtend ook mijn P2 op mogen halen, alles netjes ingesteld ook Digital Key werkt vooralsnog zonder problemen. (Echter staat wel de melding 'Gegevensuitwisseling is uitgeschakeld....' , nog niet helemaal kunnen achterhalen waarom dit niet weg gaat.

Betreft een SM SR, batterij was tot 90% geladen, er stond 310 KM actie radius op toen ik vertrok. Ook het optrekken viel mij 100% mee nadat ik enkel de dualmotor had proefgereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GuiltyNL
dnns85 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:45:
Leuk om de eerste positieve ervaringen te lezen. Had de upgrade ook graag besteld maar nog even wachten ivm lease. Wel jammer dat je weet dat je in een auto rijdt die eigenlijk meer in z'n mars heeft maar nu een beetje geknepen is, al kom je niet echt iets tekort. Maar wel lekker dat het kan.

Ik vind het op zich fijn dat het pedaal redelijk relaxed is als je rustig wilt rijden, vooral als je met passagiers rijdt, maar een soort "sport" stand waarmee hij wat feller is (zoals nu na de betaalde update) is dan ook wel fijn. Of valt er nog wel rustig mee te rijden?
Ja hoor, er valt nog steeds rustig mee te rijden, maar de response van het pedaal klopt nu voor mijn gevoel meer. Intuïtiever zeg maar.

Het is dus zeker niet zo dat het een zenuwachtige auto is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Juancho schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:58:

Geluid is voor mij altijd één van de eerste dingen die ik aan vink. Moet altijd het beste van het beste zijn. In dat kader valt het HK systeem echter wel echt tegen. Feit dat je verplicht wordt om de surround optie aan te zetten om achterin geluid te hebben vind ik echt ronduit schandalig. Ik hoop echt dat Volvo en HK terugkomen op dit besluit en daar een upgrade voor uitbrengen in de software.
Precies dit! Ik heb ook het gevoel dat geluidservaring eerder aan software ligt dan aan hardware. Het is echt knap lastig het geluid vol te laten klinken zonder dat het geheel 'boomy' of monodirectioneel overkomt. Polestar zou de afstelling van de speakers nog eens tegen het licht moeten houden om een meer harmonieus geheel te verkrijgen. Mijn wagen beschikt wel niet over het plus pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 18:12
Hang net op met polestar connect service. Men weet misschien nog mijn laad probleem. :?
Ik ben er inmiddels achter bij welke palen de polestar, althans de mijne, niet wil laden.

Net de bevestiging gehad van Polestar dat er volgende week een nieuwe update beschikbaar is bij de Dealer en de week er op OTA aangeboden wordt met veel oplossingen daarin. Nou moet ik toch nog een afspraak maken omdat ik een defect iets heb gevonden in de auto wat onder de garantie gefixt wordt ga meteen vragen of zij de auto kunnen updaten. O-)

Ben benieuwd want ben in staat die paal hier naast het huis eruit te rijden... :X

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

ik zou met het maken van de afspraak dan vragen of ze al kunnen zien dat de update er voor jouw kenteken al is. Dikke kans kunnen ze dat nu nog niet zien en dus niet garanderen. Wil je zekerheid dan moet je pas een afspraak maken als ze zeker weten dat die update er is voor jouw wagen.

gezien je situatie zullen ze daar wel in meedenken denk ik. maar aangezien het overal druk is gok ik dat je een paar weken in de toekomst moet gaan afspreken, en dan blijft het een gok of die update er al is :)

• WiMe65
Arie van Dijk schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:27:
[...]

Mijn bevindingen:

Vanmiddag meerdere keren geprobeerd maar hij blijft (te) rechts rijden. Met name last van op de linker strook. Ik blijf bij de ACC.

• JTHZZ
Kohen schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:06:
Hang net op met polestar connect service. Men weet misschien nog mijn laad probleem. :?
Ik ben er inmiddels achter bij welke palen de polestar, althans de mijne, niet wil laden.

Net de bevestiging gehad van Polestar dat er volgende week een nieuwe update beschikbaar is bij de Dealer en de week er op OTA aangeboden wordt met veel oplossingen daarin. Nou moet ik toch nog een afspraak maken omdat ik een defect iets heb gevonden in de auto wat onder de garantie gefixt wordt ga meteen vragen of zij de auto kunnen updaten. O-)

Ben benieuwd want ben in staat die paal hier naast het huis eruit te rijden... :X
Ah das mooi, dan komt P1.8 dus over een dag of 10 als OTA. Ben benieuwd wat er allemaal in zit. In ieder geval de laadtimer, dat is al bekend. En volgens mij is hij nu al bij de garage te krijgen, in ieder geval in D.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKeXv4XN5vayuP57EYczZU6Eebs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xry3EbnpCh6gK3rdgMiUYdCS.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door JTHZZ op 25-11-2021 19:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:56
JTHZZ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:04:
[...]

Ah das mooi, dan komt P1.8 dus over een dag of 10 als OTA. Ben benieuwd wat er allemaal in zit. In ieder geval de laadtimer, dat is al bekend. En volgens mij is hij nu al bij de garage te krijgen, in ieder geval in D.
[Afbeelding]
En ook bekend is dat je met 1.8 de Eco-modus ook kunt wijzigen in het Klimaat-menu. (y)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:57
Wat een goed idee!

De klimaatmodus wijzigen in het klimaat menu….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

JTHZZ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]
Persoonlijk ben ik hier erg blij mee en vind ik het eigenlijk een grote WTF waarom dit er vanaf het begin er al niet in zit. Hopelijk werkt het bugvrij zodat ik in het daltarief (na 23h en in het weekend/feestdagen) met laden kan starten. Deels om die paar cent, en deels om het stroomnet met mijn druppel op een gloeiende plaat te ontlasten op piek-momenten want ik verdom het nu om na 23h naar buiten te gaan om te stekkeren :+

* MisteRMeesteR moet echt minder lui worden :P

www.google.nl

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
MisteRMeesteR schreef op donderdag 25 november 2021 @ 19:59:
[...]
want ik verdom het nu om na 23h naar buiten te gaan om te stekkeren :+

* MisteRMeesteR moet echt minder lui worden :P
Haha, ik doe dat dus wel. Zou fijn zijn als dat niet meer nodig is.

• VonDutch
  • Laatst online: 06-09 06:41
Heb je geen laadpaal met app die hetzelfde kan dan? Ik kan met de zappy laadpaal app het laden starten.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VonDutch schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:23:
Heb je geen laadpaal met app die hetzelfde kan dan? Ik kan met de zappy laadpaal app het laden starten.
Nee, heb hier een Alfen hangen die ik weliswaar wel kan 'bedienen' met de monteurs-tool, maar die is niet zo gebruikersvriendelijk als een telefoon-app.

Voordeel is wel dat ik het logo zelf naar wens kan aanpassen :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

www.google.nl

• VonDutch
  • Laatst online: 06-09 06:41
Haha nou word ik wel beetje jaloers <3

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 19:25
Ik heb gezocht in dit forum en een hoop gelezen over de app, maar kan geen antwoord vinden op het volgende. Wie kan me helpen?

Ik heb mijn auto sinds gisteren in mijn bezit en bij het koppelen van de app vertelde de medewerker me dat het 36 uur kan duren voordat de app werkt. Na een paar uur werkte de ontgrendel knop, maar de accu status is nog steeds niet zichtbaar. Er zijn nu 30 uur verstreken. Zijn er hier mensen waar de app het toch na 36 uur ging doen of moet ik toch over gaat tot reset acties?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK5Q89hQ-xHNYC6PIVaBlR0a4ko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ONWsKMakGKFVuq9WrVYdvWxM.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Geen Polestar Engineered logo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:34:
[...]

Geen Polestar Engineered logo?
Nee :?, moet nog ff kijken voor een prancing moose plaatje in het juiste formaat :P

De kerst komt er weer aan en ik heb natuurlijk nog een 1:43 model nodig van de PS2, hopelijk schieten ze een beetje op, is natuurlijk wel het ideale cadeau voor papa's :+

Hopelijk is het schaalmodel net zo makkelijk te configureren als de auto zelf, dus ~ 6 kleurtjes, 3 type velgen en klaar :+

[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-11-2021 20:44 ]

www.google.nl

Pagina: 1 ... 39 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.