Ik heb dit forum ook een tijdje in de gaten gehouden in de aanloop naar aflevering.
Ben nu sinds een week in het bezit van een Standard Range Single Motor in Thunder en ik kan niet anders zeggen dat het niet tegenvalt. Integendeel. Het rijdt heerlijk soepel en is gewoon snel te noemen. Er is natuurlijk altijd baas boven baas, maar je bent sowieso sneller dan de het meeste verkeer. Daarnaast vind ik het echt een plaatje om te zien; ingetogen maar er staat wel echt iets.
Afwerking en kwaliteit van het standaard (zwarte stof) interieur vind ik meer dan prima. Ik was gewend aan beige leer met ruime zetels, dus was bang dat ik hierop veel zou moeten inleveren. Maar mijn eerste indruk is beter dan verwacht en ik kan niet anders zeggen dat ik het echt mooi vind.
En qua bereik gaat het zeker niet tegenvallen ondanks het kleinere accupakket. De tripcomputer meldt een gemiddeld verbruik van iets onder de 18 kWu/100 km, wat best netjes is. Voor mij meer dan voldoende km's af te leggen op een lading dus. In afwachting van een laadpaal hier thuis, ben ik in de buurt even een half uurtje gaan snelladen. Ook dit was een prima ervaring; snack mee en lekker 'tv' kijken op de center console. Eindelijk even een moment voor mezelf
Ook werkt de app prima hier. Soms duurt het even voordat de SoC geladen is, maar dat is slechts 2 momenten niet gelukt. Overigens heb ik de Digikey nog niet in gebruik genomen, dus daar nog geen ervaring mee.
Heb ik dan nog geen enkel probleem ervaren? Jawel; ik reed zondagochtend weg en moest de ruiten ontwasemen. Echter werkte de knop niet en was deze mogelijkheid ook niet in te schakelen via het scherm. Ik kreeg de melding dat Eco Klimaat eerst moest worden uitegschakeld in de ActieradiusAssistent. Maar die optie was uitgegrijsd en dus niet aan te klikken. Pas na een reset van de center console, kon ik deze optie uitzetten. Beetje vaag, maar ja dat soort bugs horen er ook een beetje bij.
Al met al kan ik niet anders zeggen ik alleen nog maar met een glimlach rond rij.