Toon posts:

Het grote Polestar 2 Topic Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste
Acties:

• GuiltyNL
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:28
Vanochtend kon ik weer niet voorverwarmen. Ik moet dan inderdaad de auto met de sleutel ontgrendelen, dan wordt de auto wakker en werkt de app weer.

Om diezelfde reden werkt ook de Digital Key meestal niet. Zodra de auto in diepe slaap is kan de DK de auto niet vinden.

Het valt me ook op dat het Bluetoothkanaal 'Polestar2' dat ze gebruiken voor de DK, regelmatig er niet is. Net alsof dat kanaal crasht.

• Drohanmovies
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 29-11 13:50
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
Vanochtend kon ik weer niet voorverwarmen. Ik moet dan inderdaad de auto met de sleutel ontgrendelen, dan wordt de auto wakker en werkt de app weer.

Om diezelfde reden werkt ook de Digital Key meestal niet. Zodra de auto in diepe slaap is kan de DK de auto niet vinden.

Het valt me ook op dat het Bluetoothkanaal 'Polestar2' dat ze gebruiken voor de DK, regelmatig er niet is. Net alsof dat kanaal crasht.
Hier hetzelfde. Vanmorgen voorverwarmen lukte niet. Nu geen problemen.
Zou 's avonds nog even de auto open en dichtgooien kunnen helpen?

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Ik moest vanochtend de app ook 3 keer opnieuw opstarten (te druk op het netwerk?). Uiteindelijk kreeg ik pas na een halve minuut o.i.d. de bevestiging dat de voorverwarming gestart was, de app lijkt eerst niet te reageren.

• Huf_NL
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 01-12 14:18
Heb sinds vorige week een Polestar 2 en vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voordat de achterruit ontdooid of in ieder geval transparant zou moeten zijn?

Heb het idee dat er niet zo veel gebeurd als ik de verwarmfunctie aanzet. De spiegels verwarmen overigens wel. Ook na een reset van het infotainment systeem (zoals in de openingspost wordt aangeraden) lijkt er nog niet zo veel te gebeuren, terwijl dat bij mijn vorige auto altijd binnen een paar minuten verwarmde.

• wheels533
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01-12 21:25
Huf_NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:48:
Heb sinds vorige week een Polestar 2 en vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt voordat de achterruit ontdooid of in ieder geval transparant zou moeten zijn?

Heb het idee dat er niet zo veel gebeurd als ik de verwarmfunctie aanzet. De spiegels verwarmen overigens wel. Ook na een reset van het infotainment systeem (zoals in de openingspost wordt aangeraden) lijkt er nog niet zo veel te gebeuren, terwijl dat bij mijn vorige auto altijd binnen een paar minuten verwarmde.
Achterruitverwarming doet het naar mijn idee prima. Waar ik tegen aanloop is dat er stof/vuil op blijft liggen en daardoor het zicht niet optimaal is. Fijn natuurlijk dat ik de achter ruitenwisser niet meer hoef te vervangen, maar mis hem toch wel een beetje.

• GP2
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 01-12 19:44
MaxxMark schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:
[...]

JA! Ik dacht dat het aan mn wagen lag, maar ik merk dat hij vaak niet goed terug gaat. Evenals dat ik de memoryknop dan echt lang ingedrukt moet houden. Het voelde voor mij als hardware falen (alsof de motor opeens niet ver genoeg kan). Maar nu jij het zo noemt...
Ik ben kort geleden voor hetzelfde euvel bij de garage geweest, draaipunt van de spiegel met perslucht gereinigd en gesmeerd oid. Probleem was daarmee opgelost, draait weer soepel en snel.
Ik vermoed wel dat dit een chronisch probleem gaat worden.

P2 DM/LR, PP-PE ☺, Thunder

• VonDutch
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01-12 14:33
Drohanmovies schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:49:
[...]

Probeer even helemaal naar beneden en dan weer omhoog. Bij mijn wagen ging dat omhoog heel langzaam en slecht. Uiteindelijk bij de Volvo dealer een nieuwe spiegel gekregen en nu werkt het weer perfect. Een hardware probleem zou het ook prima kunnen zijn.
Ik heb dit ook maar enkel als je achteruit parkeert en (vrij) snel uit de auto stapt daarna.
Nu parkeer ik de auto en zet ik hem op park en blijf ik seconde zitten zodat de spiegels terug kunnen klappen.

Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• VonDutch
Heeft iemand al de extra PK update gekocht en geinstalleerd? Ik ben benieuwd of de cap van 210 Kmpu ook gewijzigd is.

Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

• GuiltyNL
Huf_NL schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:48:

Bij mij duurt het zo'n minuut of 10 voordat de achterruit een beetje vrij begint te komen. Dat vind ik vrij lang.

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:24
VonDutch schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:12:
Heeft iemand al de extra PK update gekocht en geinstalleerd? Ik ben benieuwd of de cap van 210 Kmpu ook gewijzigd is.
Waarschijnlijk niet. Deze is niet gelinkt aan het vermogen maar aan het max toerental van de motor ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• GuiltyNL
VonDutch schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:12:
Het kan 1 tot 2 weken duren voordat je de update aangeboden krijgt in de auto.

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:20:
[...]

Bij mij duurt het zo'n minuut of 10 voordat de achterruit een beetje vrij begint te komen. Dat vind ik vrij lang.
Ja bij mij hetzelfde idd, dacht dat ik de enige was (mijn ervaring leert helaas dat dat bijna nooit zo is...). Vergeleken met andere merken werkt hij een stuk minder snel helaas. Zie niet echt een reden waarom het zo langzaam gaat, behalve dat ze minder vermogen gebruiken voor deze functie.

P2 Thunder 20"

• barryNL
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:20
AartJW schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:16:
[...]

Ja bij mij hetzelfde idd, dacht dat ik de enige was (mijn ervaring leert helaas dat dat bijna nooit zo is...). Vergeleken met andere merken werkt hij een stuk minder snel helaas. Zie niet echt een reden waarom het zo langzaam gaat, behalve dat ze minder vermogen gebruiken voor deze functie.
Maar als ik je goed begrijp is dit geen defect, maar hoort dit zo? :-(

[Voor 7% gewijzigd door barryNL op 22-11-2021 14:54]

• gerrit105
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10:13
Snap ook niet dat bij voorverwarmen de achterruit- en spiegelverwarming niet mee inschakelen.

• AartJW
  • Nu online
Nieuwe versie van de app is beschikbaar voor Android. Change log:

- Versie 3.5.0 / 200
- Witte app icoon (was zwart)
- Service afspraak maken via de app (niet beschikbaar bij mij ivm lease).
- Enhancements & bugfixes

App werkt iig en laat de juiste dingen zien. Geen idee of de stabiliteit ook echt verbeterd is, afwachten maar...

P2 Thunder 20"

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:42
In week 49 komt er een 1.8 update aan die oa de issue met SoC en laden op zouden moeten lossen. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat de PS2 deze update ook krijgt en niet alleen de XC40.

[Voor 33% gewijzigd door Juancho op 22-11-2021 16:39]

Volvo XC40 P8 | Software versie 1.7 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• assn
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 20:10
Yes, vandaag de Polestar 2 Void mogen ontvangen als leaserijder.
Nu deel ik de auto met mijn vriendin en die staat op haar naam. Dus het Polestar ID staat ook op haar naam en daar ben ik ook mee ingelogd op de app.

Nu wil ik een digital key en die koppelen aan een gebruikersprofiel.
Voor haar wil ik dat ook instellen zodat de stoel en de rest van de profielen elke keer anders zijn.

Weet iemand waaraan de digital key gekoppeld is op je telefoon? Is dat met je Polestar ID of is dat een unieke code per telefoon?

• dnns85
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 07:34
Shorteh schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]

Edit: meer mensen last van dat sinds update 1.7 de buitenspiegel niet meer "terugklapt" na het achteruit rijden? Ik heb hem ingesteld dat hij naar beneden gaat om stoeprandjes te zien. Maar als ik nu weer ga rijden blijft de spiegel naar beneden staan. Erg hinderlijk.
Ja klopt, hier ook. Alleen de linker spiegel, rechts doet het goed. Daarna op het knopje drukken van de stoel/spiegel memory werkt wel en klapt ie alsnog goed.
Shorteh schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]

Edit2: Gisteren ging tijdens het snelladen m'n auto weer niet open met het kleine sleuteltje. Uiteindelijk via de app kunnen openen, niet de DK, maar gewoon de "ontgrendel" optie. Denk dat ik toch maar de grote sleutel mee ga nemen in het vervolgd, kleine sleuteltje is ook niet echt betrouwbaar.
Dit heb ik ook gehad met het kleine sleuteltje (ik noem 'm altijd USB-stick 😉) nadat ik deze 2-3 maanden in gebruik had. Ik denk dat de batterij daardoor zo leeg was dat ie het uiteindelijk helemaal niet meer deed en de auto hem ook niet herkende toen ik DK wilde koppelen en alle sleutels aanwezig moesten zijn. Is vervolgens toen (onder garantie?) vervangen door de dealer, maar las dat het best een dure grap is en denk dat het bijna per ongeluk onder garantie is gegaan. Wel jammer want ik vindt het een stuk eleganter dan het grote blok en ik gebruik de knoppen toch niet. En de DK is hier onbruikbaar.

• dnns85
ach-jee schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:31:
Ik moest vanochtend de app ook 3 keer opnieuw opstarten (te druk op het netwerk?). Uiteindelijk kreeg ik pas na een halve minuut o.i.d. de bevestiging dat de voorverwarming gestart was, de app lijkt eerst niet te reageren.
Hier vanochtend ook voor het eerst behoorlijke kuren. Meestal helpt het killen van de (iOS) app wel, maar dat nu een keer of 4 gedaan, ook de auto ontgrendeld om wakker te maken, leek ook niet te helpen. Vorige week ook wel regelmatig gebruikt, lijkt bijna op een drukke server of spits met voorverwarmen. Of de databundel is weer bijna op omdat we weer wat verder in de maand zitten 😉

• dnns85
gerrit105 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:23:
Snap ook niet dat bij voorverwarmen de achterruit- en spiegelverwarming niet mee inschakelen.
Eens. En stoelverwarming 😉

• GP2
Juancho schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:38:
In week 49 komt er een 1.8 update aan die oa de issue met SoC en laden op zouden moeten lossen. Ik ga er even voor het gemak vanuit dat de PS2 deze update ook krijgt en niet alleen de XC40.
In week 36 werd mij door PolestarSupport gezegd dat p1.7, geïnstalleerd bij mij op 21/10 (week 42), de oplossing zou zijn voor de AC-laadproblemen die ik heb. Niet dus. Ik betwijfel dus of P1.8 wel die oplossing gaat brengen. 🤞dan maar?

• Juancho
Tja het zijn de woorden van Volvo NL zelf ;). Dus we gaan er maar vanuit dat ze geen onzin verkondigen...

• GuiltyNL
Brrrrrrrr, ik ben klaar met dat ijskoude ECO-Climate. Ijskoude lucht wordt er op mijn benen en voeten geblazen. Dus die is uitgeschakeld en gaat niet meer aan.

Armoedig koud rondrijden, omdat Polestar het verbruik van de auto niet op orde heeft. What was I thinking.

• FW423130
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 30-11 22:53
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:

Hetzelfde probleem. Ik heb de moed opgegeven. Miijn ingestelde timer in de autoverdwijnt spontaan, als hij eens een keer niet verdwijnt, is hij toch niet aangesprongen. Als je het met de app probeert maakt de app geen verbinding. Hoogst irritant. Vanmorgen voor het douchen naar de auto gelopen om hem handmatig aan te zetten. Eigenlijk van de zotte. En de winter moet nog echt beginnen. Ben bang toch ouderwets krabben gaat worden.

• GuiltyNL
gerrit105 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:23:
Ja dat lijkt me ideaal!

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:59
Ik lees al tijden met veel interesse mee, omdat ik vrijdag mijn auto krijg en ik graag op de hoogte ben van alle ins en outs. Ik wil jullie dan ook van harte bedanken voor alle interessante en goed inhoudelijke posts, en nog het meest voor het elkaar helpen.

Dat gezegd hebbende, kan ik mijzelf af en toe ergeren (ja, in de basis is dat dus lekker mijn probleem) aan klaagposts die verder niks toe voegen.
Ja, er zijn dingen niet goed, en dat moet beter. Maar verzamel dat in de OP en vervuil het topic er aub niet (teveel) mee als je verder niks te melden hebt...

[Voor 8% gewijzigd door Loen op 22-11-2021 19:03]

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:23
assn schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:48:
Yes, vandaag de Polestar 2 Void mogen ontvangen als leaserijder.
Nu deel ik de auto met mijn vriendin en die staat op haar naam. Dus het Polestar ID staat ook op haar naam en daar ben ik ook mee ingelogd op de app.

Nu wil ik een digital key en die koppelen aan een gebruikersprofiel.
Voor haar wil ik dat ook instellen zodat de stoel en de rest van de profielen elke keer anders zijn.

Weet iemand waaraan de digital key gekoppeld is op je telefoon? Is dat met je Polestar ID of is dat een unieke code per telefoon?
Dat gaat via de Polestar ID. Je kunt er zoveel aanmaken als je wilt. Vervolgens ervoor zorgen dat profiel in de auto en de app dezelfde ID gebruiken, dan zou het moeten werken.

P2 DMLR Midnight 19”; software P1.7

• JTHZZ
GP2 schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:52:
[...]

In week 36 werd mij door PolestarSupport gezegd dat p1.7, geïnstalleerd bij mij op 21/10 (week 42), de oplossing zou zijn voor de AC-laadproblemen die ik heb. Niet dus. Ik betwijfel dus of P1.8 wel die oplossing gaat brengen. 🤞dan maar?
Het op 2 ipv 3 fasen laden zou (voor diegenen die er last van hadden) met P1.7 opgelost moeten zijn. Hoor daar weinig meer over nu, maar misschien hebben de getroffen P2-rijders het al opgegeven hierover te klagen. Maar misschien zijn er nog andere AC laadproblemen?

• GuiltyNL
Loen schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:00:
Ik lees al tijden met veel interesse mee, omdat ik vrijdag mijn auto krijg en ik graag op de hoogte ben van alle ins en outs. Ik wil jullie dan ook van harte bedanken voor alle interessante en goed inhoudelijke posts, en nog het meest voor het elkaar helpen.

Dat gezegd hebbende, kan ik mijzelf af en toe ergeren (ja, in de basis is dat dus lekker mijn probleem) aan klaagposts die verder niks toe voegen.
Ja, er zijn dingen niet goed, en dat moet beter. Maar verzamel dat in de OP en vervuil het topic er aub niet (teveel) mee als je verder niks te melden hebt...
Ach ja, het is soms fijn als je irritatie opbouwt en/of blijft, omdat problemen niet opgelost worden, dat je dat dus uit. Daar is een forum óók voor.

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ach ja, het is soms fijn als je irritatie opbouwt en/of blijft, omdat problemen niet opgelost worden, dat je dat dus uit. Daar is een forum óók voor.
Ik dacht dat ze daarvoor juist die Facebook pagina hadden gemaakt? Kunnen we hier gewoon tips en handigheidjes blijven uitwisselen.

• Loen
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-12 18:59
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:14:
[...]

Misschien is iets als headspace een betere optie :)
Maar laten we hier verder weer niet teveel aan vuil maken, klagen over klagen is zo niet nog erger dan klagen over polestar ;)

• assn
  • Laatst online: 01-12 20:10
JTHZZ schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:11:
[...]

Dat gaat via de Polestar ID. Je kunt er zoveel aanmaken als je wilt. Vervolgens ervoor zorgen dat profiel in de auto en de app dezelfde ID gebruiken, dan zou het moeten werken.
Dus ik maak een nieuw polestar ID aan, log in de auto ook in met de polestar ID en koppel dan mijn telefoon met de Polestar. Zodra ik dan instap met mijn telefoon slaat die de instellingen automatisch op zoals stoel, spiegels, etc.?

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:48
AartJW schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:32:
Nieuwe versie van de app is beschikbaar voor Android. Change log:

- Versie 3.5.0 / 200
- Witte app icoon (was zwart)
- Service afspraak maken via de app (niet beschikbaar bij mij ivm lease).
- Enhancements & bugfixes

App werkt iig en laat de juiste dingen zien. Geen idee of de stabiliteit ook echt verbeterd is, afwachten maar...
Hier nu ook voor IOS binnen. Eens zien of hij stabieler is.

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• nepkenny
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:46
Hoe is de lane assist bij jullie? Ik heb nu een aantal keer gehad op de snelweg dat ik op de witte lijnen reed.

• Juancho
@Loen ik ben benieuwd hoe jezelf bent als je maanden lang probleem na probleem hebt 😁. Ik ken genoeg gevallen die 180 graden gedraaid zijn toen ze zelf eenmaal ook te maken kregen met al die issues _O- ;)

Zonder gekheid ik hoop voor je dat het meevalt en natuurlijk gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen!

[Voor 31% gewijzigd door Juancho op 22-11-2021 21:52]

• harrewarre
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:31
Ik ben mn polestar account weer kwijt in de auto, kon em ook niet meer terugzetten. "Er is iets misgegaan, probeer het later opnieuw" zegt ie bij het inloggen.

Als het verleden enige indicatie is stopt mn app er binnenkort weer mee..

• gerrit105
nepkenny schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
Hoe is de lane assist bij jullie? Ik heb nu een aantal keer gehad op de snelweg dat ik op de witte lijnen reed.
Lane keeping aid of pilot assist?

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:16:
[...]

Ik dacht dat ze daarvoor juist die Facebook pagina hadden gemaakt? Kunnen we hier gewoon tips en handigheidjes blijven uitwisselen.
Kop in het zand steken hoort hier niet, vind ik. Positieve en negatieve ervaringen mogen gewoon gedeeld worden. Ik heb er geen problemen mee.

• GuiltyNL
nepkenny schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
Polestar raadt dan kalibreren van de systemen aan.

• ach-jee
  • Registratie: april 2011
  • Nu online
Juancho schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
@Loen ik ben benieuwd hoe jezelf bent als je maanden lang probleem na probleem hebt 😁. Ik ken genoeg gevallen die 360 graden gedraaid zijn toen ze zelf eenmaal ook te maken kregen met al die issues _O- ;)

Zonder gekheid ik hoop voor je dat het meevalt en natuurlijk gefeliciteerd met je mooie nieuwe wagen!
De volle 360 graden draaien doen we pas als de hele boel weer stabiel werkt denk ik ;)

Ik hoop vooral dat ze wat gaan investeren in bandbreedte e.d., vooral nu er steeds meer P2’s bijkomen. Ik vraag me af of de problemen die hier vaak voorbij komen gelimiteerd zijn door afspraken met onze Nederlandse provider (@Rene lijkt aardig tevreden :)). Mijn issues zijn vooral gerelateerd aan connectiviteit, ik hoop dat men in het HQ daar voldoende van op de hoogte is. Belgische tweakers hier die hun ervaringen kunnen delen (@GeForceFX_BE bijvoorbeeld)?

• GuiltyNL
harrewarre schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:14:
Ik ben mn polestar account weer kwijt in de auto, kon em ook niet meer terugzetten. "Er is iets misgegaan, probeer het later opnieuw" zegt ie bij het inloggen.

Als het verleden enige indicatie is stopt mn app er binnenkort weer mee..
Infotainment resetten via vasthouden op touchscreen, na de reset kan je weer je account toevoegen.

• GuiltyNL
Loen schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:19:
[...]

Misschien is iets als headspace een betere optie :)
Maar laten we hier verder weer niet teveel aan vuil maken, klagen over klagen is zo niet nog erger dan klagen over polestar ;)
Je bent een stuk later ingestapt, dus je zal minder problemen hebben. En het blijft een fijne auto met wat eigenaardigheden. :)

• GuiltyNL
barryNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:53:
[...]

Maar als ik je goed begrijp is dit geen defect, maar hoort dit zo? :-(
Ik vermoed dat ze het nog wel kunnen regelen. Hoelang duurt het bij jou ongeveer voordat je achterruit vrij is?

• nepkenny
gerrit105 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:17:
[...]

Lane keeping aid of pilot assist?
Zie even niet het verschil, maar allebei de iconen (snelheidsmeter met auto) de (stuur met een hand) zijn actief.

• nepkenny
GuiltyNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:21:
[...]

Polestar raadt dan kalibreren van de systemen aan.
Is dit een actie die je zelf in de instellingen kan doen?

• Juancho
@ach-jee maakt de Polestar dan ook gebruik van Tmobile? Net als de XC40 dus. Ik ben dan wel benieuwd of het AAOS systeem bij alle merken op het Tmobile netwerk komt... Of dat het gewoon een vrije keuze is. Er komen immers meer merken met AAOS aan zoals de nieuwe Megane.

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 10:50
nepkenny schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:52:
[...]

Nee je moet ervoor naar de garage. Heb het al een jaar en het is nooit opgelost. Reeds 3x hebben ze gekalibreerd.
Altijd op de rechterlijn.
Volgens mij heeft kalibreren geen zin. Zet pilot assist als ie het heeft maar eens uit en direct weer aan (pijltje naar rechts), dan gaat ie gelijk naar het midden.

[Voor 3% gewijzigd door Arie van Dijk op 22-11-2021 22:05]

• Rene

Gaat prima hierzo. (Wat oudere screenshot)

• vacuumcleaner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 21:54
Zucht… vandaag het systeem gereset ivm een nieuwe telefoon die ik wilde koppelen (de oude was niet meer in mijn bezit). Loop ik hier tegenaan:

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• gerrit105
nepkenny schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:51:
[...]

Zie even niet het verschil, maar allebei de iconen (snelheidsmeter met auto) de (stuur met een hand) zijn actief.
Dan heb je 't over de pilot assist. Bij scherpe bochten of onduidelijke belijning kan het zijn dat ie het niet zo goed snapt. Maar als het om een recht stuk gaat dan is er wel iets aan de hand. Dan zou ik inderdaad zoals iemand al zei even langs de dealer gaan.

• scuro
  • Laatst online: 09:45
Ik heb dit forum ook een tijdje in de gaten gehouden in de aanloop naar aflevering.
Ben nu sinds een week in het bezit van een Standard Range Single Motor in Thunder en ik kan niet anders zeggen dat het niet tegenvalt. Integendeel. Het rijdt heerlijk soepel en is gewoon snel te noemen. Er is natuurlijk altijd baas boven baas, maar je bent sowieso sneller dan de het meeste verkeer. Daarnaast vind ik het echt een plaatje om te zien; ingetogen maar er staat wel echt iets.

Afwerking en kwaliteit van het standaard (zwarte stof) interieur vind ik meer dan prima. Ik was gewend aan beige leer met ruime zetels, dus was bang dat ik hierop veel zou moeten inleveren. Maar mijn eerste indruk is beter dan verwacht en ik kan niet anders zeggen dat ik het echt mooi vind.

En qua bereik gaat het zeker niet tegenvallen ondanks het kleinere accupakket. De tripcomputer meldt een gemiddeld verbruik van iets onder de 18 kWu/100 km, wat best netjes is. Voor mij meer dan voldoende km's af te leggen op een lading dus. In afwachting van een laadpaal hier thuis, ben ik in de buurt even een half uurtje gaan snelladen. Ook dit was een prima ervaring; snack mee en lekker 'tv' kijken op de center console. Eindelijk even een moment voor mezelf :)

Ook werkt de app prima hier. Soms duurt het even voordat de SoC geladen is, maar dat is slechts 2 momenten niet gelukt. Overigens heb ik de Digikey nog niet in gebruik genomen, dus daar nog geen ervaring mee.

Heb ik dan nog geen enkel probleem ervaren? Jawel; ik reed zondagochtend weg en moest de ruiten ontwasemen. Echter werkte de knop niet en was deze mogelijkheid ook niet in te schakelen via het scherm. Ik kreeg de melding dat Eco Klimaat eerst moest worden uitegschakeld in de ActieradiusAssistent. Maar die optie was uitgegrijsd en dus niet aan te klikken. Pas na een reset van de center console, kon ik deze optie uitzetten. Beetje vaag, maar ja dat soort bugs horen er ook een beetje bij.

Al met al kan ik niet anders zeggen ik alleen nog maar met een glimlach rond rij.

• GuiltyNL
nepkenny schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:52:
[...]

Nee, die van mij moest terug naar de werkplaats.

• kramon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:18
JTHZZ schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:15:
[...]

de standaard IT helpdeskvraag maar in dit geval werkt het echt: Reset van centerdisplay al geprobeerd? Na reset kun je wel weer inloggen
Nou, het was uiteindelijk een Polestar oplossing: wacht gewoon een dag en probeer het nog eens 8)7 Zondag lukte het niet, maandagavond ging het in 1x vlekkeloos.

P2 PP Snow

• GP2
JTHZZ schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:14:
[...]

Het op 2 ipv 3 fasen laden zou (voor diegenen die er last van hadden) met P1.7 opgelost moeten zijn. Hoor daar weinig meer over nu, maar misschien hebben de getroffen P2-rijders het al opgegeven hierover te klagen. Maar misschien zijn er nog andere AC laadproblemen?
Voor mij is er niets veranderd met de komst van P1.7. Nog steeds regelmatig dezelfde problemen met laden, 2 fasen ipv 3. En ik ben de enige niet:
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:58:
[...]

Aanvulling:
- Grootlicht assistent geeft kermis na 1.7
- Regelmatig laden op 2 fasen
- Koplampsysteem service vereist regelmatige storing
- Parkeerhulpsysteem service vereist regelmatige storing
- Pilot assist rijdt regelmatig overwegend rechts (erkennen ze niet)
- Pilot assist trekt naar rechts bij inhalen vrachtwagens (erkennen ze niet maar is gedeeltelijk opgelost in 1.7)
- Stoel en stuurverwarmingsknoppen reageren niet of traag
- Google assistent verstaat slecht + de eerste 5 minuten is ze compleet doof.
- Draadloze lader werkt niet + telefoon wordt snoei heet.
Een lijstje met problemen waar ik mij voor het grootste deel bij kan aansluiten.

• sham27
sham27 schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:49:
[...]

Hier nu ook voor IOS binnen. Eens zien of hij stabieler is.
De timers werken iig nog steeds niet 🥸 Kon niet synchroniseren. Wellicht nu wel nadat ik stuk heb gereden, morgen herkansen.

[Voor 15% gewijzigd door sham27 op 23-11-2021 09:05]

Polestar 2 ‘20 | AWD | Performance | Pilot | Plus | Void - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• harrewarre
vacuumcleaner schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:37:
Zucht… vandaag het systeem gereset ivm een nieuwe telefoon die ik wilde koppelen (de oude was niet meer in mijn bezit). Loop ik hier tegenaan:

[Afbeelding]
Hier kan het helpen om een nieuw admin-profiel te maken, daarmee alle koppelingen van je oude profiel weghalen en daarna het oude profiel te verwijderen.

[Voor 15% gewijzigd door harrewarre op 23-11-2021 09:10]

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10:27
Loen schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:00:

Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Maar wacht even tot je zélf een paar maanden verder bent.
Natuurlijk hóóp ik voor je dat bij joú alles perfect werkt... (y)

Als dat níet zo is... begrijp je wellicht wat beter waarom het nuttig is om "bugs" zoveel mogelijk te melden om een evt. workaroud/ oplossing voortgang te monitoren. B)

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 DMLR Midnight 19" P1.7

• MaxxMark
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07:15

MaxxMark

HT is Tof!

Polestar heeft op facebook bevestigd dat eind dit jaar p1.8 komt en dat ze intern aan het testen zijn. Geen specifieke week of datum:
We’re planning to start deployments of P1.8 towards customers before the end of the year. We’re still in the internal test phase and will share more details soon ;)
bron: https://www.facebook.com/..._5PMhmSZgnugg&__tn__=R]-R

[Voor 71% gewijzigd door MaxxMark op 23-11-2021 10:23]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: The beginning - Where it all went wrong...

• JTHZZ
GP2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:40:
[...]

Voor mij is er niets veranderd met de komst van P1.7. Nog steeds regelmatig dezelfde problemen met laden, 2 fasen ipv 3. En ik ben de enige niet:
Ok, dan trek ik mijn woorden in en spreek mijn medeleven uit. Het is soms lastig bijhouden of iets is opgelost als je het probleem zelf niet hebt. En meestal kun je aan de frequentie waarmee er hier geklaagd wordt wel merken of iets opgelost is of niet. En deze had ik al een tijdje niet meer langs zien komen. Hopelijk over een paar weekjes opgelost met P1.8

• JTHZZ
MaxxMark schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:21:
Polestar heeft op facebook bevestigd dat eind dit jaar p1.8 komt en dat ze intern aan het testen zijn. Geen specifieke week of datum:

[...]

In ieder geval goed om te weten dat ze ook een testfase in hun processen hebben zitten *O*

• k-jah
  • Registratie: oktober 2021
  • Nu online

[...]

Er is zelfs al een foto gelekt van een timer:

In bestelling: Polestar 2, LRDM, thunder, pilot, plus, 20’s

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:01
Drohanmovies schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:49:
[...]

Probeer even helemaal naar beneden en dan weer omhoog. Bij mijn wagen ging dat omhoog heel langzaam en slecht. Uiteindelijk bij de Volvo dealer een nieuwe spiegel gekregen en nu werkt het weer perfect. Een hardware probleem zou het ook prima kunnen zijn.
Heb ik ook gehad, beide spiegels naar beneden snel en weer terug maar tot de helft en heel langzaam. Beide spiegels zijn toen vervangen

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:01
JTHZZ schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ik heb helaas nog steeds regelmatig dat ie niet verder komt dan 10a (van de max 16) bij het laden thuis. Ik zit toch al weer een tijdje op 1.7 omdat de auto net bij de garage stond toen 1.7 uit kwam.

[Voor 8% gewijzigd door _--[]--__ op 23-11-2021 11:16]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

k-jah schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:51:
[...]

Er is zelfs al een foto gelekt van een timer:

[Afbeelding]
Nice, is nu ook een groot gemis. Het liefst wil je dit natuurlijk ook in de app hebben zitten maargoed, het is een begin :P

www.google.nl

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

scuro schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:01:
Ik heb dit forum ook een tijdje in de gaten gehouden in de aanloop naar aflevering.
Ben nu sinds een week in het bezit van een Standard Range Single Motor in Thunder en ik kan niet anders zeggen dat het niet tegenvalt. Integendeel. Het rijdt heerlijk soepel en is gewoon snel te noemen. Er is natuurlijk altijd baas boven baas, maar je bent sowieso sneller dan de het meeste verkeer. Daarnaast vind ik het echt een plaatje om te zien; ingetogen maar er staat wel echt iets.

Afwerking en kwaliteit van het standaard (zwarte stof) interieur vind ik meer dan prima. Ik was gewend aan beige leer met ruime zetels, dus was bang dat ik hierop veel zou moeten inleveren. Maar mijn eerste indruk is beter dan verwacht en ik kan niet anders zeggen dat ik het echt mooi vind.

En qua bereik gaat het zeker niet tegenvallen ondanks het kleinere accupakket. De tripcomputer meldt een gemiddeld verbruik van iets onder de 18 kWu/100 km, wat best netjes is. Voor mij meer dan voldoende km's af te leggen op een lading dus. In afwachting van een laadpaal hier thuis, ben ik in de buurt even een half uurtje gaan snelladen. Ook dit was een prima ervaring; snack mee en lekker 'tv' kijken op de center console. Eindelijk even een moment voor mezelf :)

Ook werkt de app prima hier. Soms duurt het even voordat de SoC geladen is, maar dat is slechts 2 momenten niet gelukt. Overigens heb ik de Digikey nog niet in gebruik genomen, dus daar nog geen ervaring mee.

Heb ik dan nog geen enkel probleem ervaren? Jawel; ik reed zondagochtend weg en moest de ruiten ontwasemen. Echter werkte de knop niet en was deze mogelijkheid ook niet in te schakelen via het scherm. Ik kreeg de melding dat Eco Klimaat eerst moest worden uitegschakeld in de ActieradiusAssistent. Maar die optie was uitgegrijsd en dus niet aan te klikken. Pas na een reset van de center console, kon ik deze optie uitzetten. Beetje vaag, maar ja dat soort bugs horen er ook een beetje bij.

Al met al kan ik niet anders zeggen ik alleen nog maar met een glimlach rond rij.
Mooi om te lezen. 18kWh/100km.. Dat red ik never nooit niet.

www.google.nl

• Juancho

[...]

Volvo gaf mij gister aan dat die in week 49 komt. Neem aan ook voor de P2 aangezien die vaak eerder is met updates dan de XC40.

• Drohanmovies
Overigens heb ik het idee dat sinds de laatste update, de app beter werkt. SoC tijdens het laden wordt beter doorgegeven en het geheel lijkt wat sneller. Uiteraard alles pas nadat je de auto hebt wakker gemaakt na de nacht :)

Met het risico om voor gek verklaard te worden: Hebben meer mensen dit opgemerkt of is het wishfull thinking van mijn kant?

• Fladder80
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 01-12 22:42
Mijn 2 heeft sinds een week iets nieuws, bij het open en dichtdoen van het raam aan de passagierszijde van het achterste portier klinkt het alsof er ijzer over ijzer heen krast of zo. Niet gezond iig. Had gehoopt dat het een dingetje was wat vanzelf weer over zou gaan, maar geloof dat ik toch polestar maar even moet contacten.

• cornholio24
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:49
De auto nu bijna een maand en ca 2500 km verder.

Een enkele keer de timers opnieuw in de app moeten zetten en een paar keer dat de groot licht assistent / automaat niet beschikbaar was.

Gelukkig verder geen gedoe met apps, DK of Spotify gehad. Zelfs vh weekend (moest op het dorp zijn) voor het eerst met alleen de DK weggeweest - zonder problemen en ondanks alle meldingen hier begin ik er wel vertrouwen in te krijgen.

Inmiddels begint het laden en de beperkte range tov mn oude diesel te wennen en kom er 95% van de gevallen goed mee weg. Al wel een keer aan de snellader gehangen en de 149kW aangetipt... ook dat lijkt dus prima te werken. Drankje en weer door met voldoende om thuis verder te laden. Thuis laad ik trouwens gewoon met 3 fase /11 kW op een ecotap laadpaal met LB functie. Ook op werk genoeg laadpunten beschikbaar (normaal laad ik hem om de dag tot 90% vol)

Al met al is het voor mij sofar een stabiele auto die gewoon doet wat hij moet doen, er fantastisch uitziet en heerlijk vlot rijd (zelfs de SM uitvoering). Pluspunten zeker de voice input / google assistent die feilloos werkt (de kids lachen zich rot als je haar om een mopje vraagt) en google maps.

Zijn er alleen maar juich berichten? Niet helemaal. De voorstoelen in m'n Volkswagen Passat waren echt wel veel beter, toch wel een flink stroomverbruik en vrij beperkte functionaliteit van de app (die het overigens wel allemaal doen).

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• JG85
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 09:26
Misschien gekke vraag, maar hoe kan je zien of hij 1, 2 of 3 fase aan het laden is? Ik rij hem sinds afgelopen vrijdag, en zag in het menu dat je tot max 32A laadstroom in kan stellen maar dat is niet 3 fase (3x16), tenzij dit de laadstroom per fase is die je instelt?

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

• cornholio24
Kan je volgens mij niet zien. Ik trek de conclusie uit dat je de snelheid in kW kan zien in ABRP en je daar kan zien hoe snel de auto laad.

11kW is volgens mij wat op 3 fase thuis max mogelijk / haalbaar is (maar moet ik eerlijk zeggen dat ik hierin geen expert ben :+ )

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

• Rene
cornholio24 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:16:
Kan je volgens mij niet zien. Ik trek de conclusie uit dat je de snelheid in kW kan zien in ABRP en je daar kan zien hoe snel de auto laad.

11kW is volgens mij wat op 3 fase thuis max mogelijk / haalbaar is (maar moet ik eerlijk zeggen dat ik hierin geen expert ben :+ )
Dat kan je zien in het middendisplay. Daar staan het aantal ampere og aantal fasen en voltage :)

• AartJW
  • Nu online
Drohanmovies schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:00:
Overigens heb ik het idee dat sinds de laatste update, de app beter werkt. SoC tijdens het laden wordt beter doorgegeven en het geheel lijkt wat sneller. Uiteraard alles pas nadat je de auto hebt wakker gemaakt na de nacht :)

Met het risico om voor gek verklaard te worden: Hebben meer mensen dit opgemerkt of is het wishfull thinking van mijn kant?
Bedoel je sinds de laatste Android app update of OTA 1.7? Sinds de Android update is bij mij de app een stuk beter. Moet nog wel eens refreshen of weer inloggen, maar meestal komt de data dan wel in juist beeld. Tot deze app update was de app onbruikbaar. Hopelijk blijft het zo of liver zelfs nog wat beter.

P2 Thunder 20"

• Drohanmovies
AartJW schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:28:
[...]

Bedoel je sinds de laatste Android app update of OTA 1.7? Sinds de Android update is bij mij de app een stuk beter. Moet nog wel eens refreshen of weer inloggen, maar meestal komt de data dan wel in juist beeld. Tot deze app update was de app onbruikbaar. Hopelijk blijft het zo of liver zelfs nog wat beter.
Inderdaad sinds de android app. Alleen in de ochtend wil hij bij mij wat slecht opstarten. De rest van de dag werkt het eigenlijk prima.

• JG85
Rene schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:24:
[...]

Dat kan je zien in het middendisplay. Daar staan het aantal ampere og aantal fasen en voltage :)
Ah nice thanks! Zal er bij de komende laadsessie eens naar kijken.

• VonDutch
cornholio24 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:16:

met de juiste loadbalancing zou je tot 22kW uit je standaard 3fase meter kunnen trekken.
Echter laad de P2 toch niet sneller dan 11kW op een AC lader :)

[Voor 26% gewijzigd door VonDutch op 23-11-2021 13:50]

• AartJW
  • Nu online
Drohanmovies schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[...]

Inderdaad sinds de android app. Alleen in de ochtend wil hij bij mij wat slecht opstarten. De rest van de dag werkt het eigenlijk prima.
Top dat meerderen deze ervaring hebben! Gisteren zelfs een timer gezet in de app zodat mijn vriendin dit keer niet de ramen hoefde te krabben en die werkte :Y En nee ze krabt niet voor mij de autoramen -O- , ze gaat zelf op pad met de auto (helaas).

P2 Thunder 20"

• cornholio24
VonDutch schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:47:
[...]

met de juiste loadbalancing zou je tot 22kW uit je standaard 3fase meter kunnen trekken.
Echter laad de P2 toch niet sneller dan 11kW op een AC lader :)
Dank voor de onderbouwing en dit is correct. De laadpaal is ook geschikt voor max. 22kW inderdaad maar ik zit zo rond de 10 / 11 kW tijdens het laden.

Ik kan niet veel zien aan het laadpunt zelf (geen dispay / ook niet of de LB ingrijpt of niet), maar sofar so good.

Gelukkig kan ik merendeel uit met het laden op de zaak en is de paal thuis alleen voor geval dat het echt nodig is of in het weekend / met vakanties e.d.. Eigenlijk gewoon luxe.

• gerrit105
Voor 22kW thuis moet je wel een 32A aansluiting hebben en dat kost fors meer dan de 25A aansluiting op 3 fasen. Denk dat je dat niet hebt dus max is dan 11kW.
Maar voor dit soort vragen is er een apart topic voor thuis laden.

• vacuumcleaner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01-12 21:54
harrewarre schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:06:
[...]

Hier kan het helpen om een nieuw admin-profiel te maken, daarmee alle koppelingen van je oude profiel weghalen en daarna het oude profiel te verwijderen.
Waar kan ik dit admin profiel aanmaken?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• harrewarre
vacuumcleaner schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:19:
[...]

Waar kan ik dit admin profiel aanmaken?
In de auto op het middendisplay op je initialen drukken (rechtsboven) en daar zit onderaan de knop voor nieuwe profielen. Na het aanmaken zit er in het nieuwe profiel de optie "Maak admin" (weet even de exacte tekst niet). Met dat profiel kun je als het goed is wel koppelen en het boeltje van het oude profiel opruimen.

Vergeet niet je PS account toe te voegen en check of de polestar privacy opties goed staan in je nieuwe profiel.

Mocht je tijdens het koppelen met het nieuwe profiel weer tegen die "al gekoppeld" melding aanlopen in de app zul je de app en al z'n data even moeten wissen en opnieuw uit de store installeren.

Hopelijk kom je hier mee verder, het (ont)koppel-proces is voor dit soort zaken helaas niet echt soepel.

• GP2
JG85 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:08:
Misschien gekke vraag, maar hoe kan je zien of hij 1, 2 of 3 fase aan het laden is? Ik rij hem sinds afgelopen vrijdag, en zag in het menu dat je tot max 32A laadstroom in kan stellen maar dat is niet 3 fase (3x16), tenzij dit de laadstroom per fase is die je instelt?
Als je 16A hebt ingesteld en het laden gebeurt met 2 fasen dan zie je in het bestuurdersdisplay:

Er staat wel 3 fasen maar er wordt maar 11A (10,6 afgerond) van de ingestelde 16A geladen. Het systeem deelt 2 x 16A = 32A (de binnenkomende stroomsterkte) door 3 (het aantal fasen dat het systeem denkt te gebruiken) en komt daarmee op 10,6 afgerond 11A.
Bij 1 fase, heb ik 1 keer meegemaakt, stond er in het display iig wél 1~, de rest van het display weet ik niet meer.

• barryNL
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:20
Polestar en google zijn bekend met de wegvallende Google maps weergave in het dashboard en wordt door Google onderzocht:

Polestar op Facebook: Thanks for sharing this, Magnus. Yes, this is a known issue that Google is looking into. We’ll share updates upon progression.

Post: https://www.facebook.com/...ermalink/979625092631993/

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:58:
[...]

Aanvulling:
- Grootlicht assistent geeft kermis na 1.7
- Regelmatig laden op 2 fasen
- Koplampsysteem service vereist regelmatige storing
- Parkeerhulpsysteem service vereist regelmatige storing
- Pilot assist rijdt regelmatig overwegend rechts (erkennen ze niet)
- Pilot assist trekt naar rechts bij inhalen vrachtwagens (erkennen ze niet maar is gedeeltelijk opgelost in 1.7)
- Stoel en stuurverwarmingsknoppen reageren niet of traag
- Google assistent verstaat slecht + de eerste 5 minuten is ze compleet doof.
- Draadloze lader werkt niet + telefoon wordt snoei heet.
Had de polestar naar de garage gebracht met oa die parkeerhulp melding en de garage heeft een software service update geïnstalleerd die dat heeft opgelost.

Google assistent werkt ook vlekkeloos nu .

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01-12 12:25
Wat is overigens het effect van de warmtepomp? Wat geeft dat voor extra’s qua range oid?

• DutchBB
  • Registratie: februari 2021
  • Niet online
App is prima nu👍🏻

P2 VIN 8XXX november 2020

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Ik ben ontzettend jaloers op jullie allemaal. Ik hoop over een paar jaar jullie exemplaar over te nemen. Waanzinnige bak.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
aschja schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:18:
Ik ben ontzettend jaloers op jullie allemaal. Ik hoop over een paar jaar jullie exemplaar over te nemen. Waanzinnige bak.
Hopelijk werkt de DK tegen die tijd wel :+

• gerrit105
aschja schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:18:
Ja, eigenlijk zijn we maar een stelletje zeikerds met luxeproblemen :*)
Nog steeds iedere keer een genot om te rijden hoor oOo *O*

• nepkenny
Hoe is bij jullie de verkeersboorden hulp? Ik mocht vandaag van de polestar 80km op een 50km weg en 90km op een 70km weg 🙃

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 08:34
Ja alleen de tekst bij de timers is verkeerd. Daar staat "elke week herhalen". Dat moet zijn "elke dag vergeten"...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• JG85
GP2 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:41:
[...]

Als je 16A hebt ingesteld en het laden gebeurt met 2 fasen dan zie je in het bestuurdersdisplay:
[Afbeelding]

Er staat wel 3 fasen maar er wordt maar 11A (10,6 afgerond) van de ingestelde 16A geladen. Het systeem deelt 2 x 16A = 32A (de binnenkomende stroomsterkte) door 3 (het aantal fasen dat het systeem denkt te gebruiken) en komt daarmee op 10,6 afgerond 11A.
Bij 1 fase, heb ik 1 keer meegemaakt, stond er in het display iig wél 1~, de rest van het display weet ik niet meer.
Thanks! Dit had ik nog niet gezien na mn eerste laadsessie. Vaag zeg, op die manier krijg ik hem niet in een nacht vol wat ik wel nodig heb. Thuis aansluiting laten verzwaren ed dus hoop wel dat dit gefixt wordt... Ik zal er bij de komende laadsessie ook eens op letten

• gerrit105
nepkenny schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:56:
Hoe is bij jullie de verkeersboorden hulp? Ik mocht vandaag van de polestar 80km op een 50km weg en 90km op een 70km weg 🙃
Werkt volledig onbetrouwbaar. Ik kijk altijd maar gewoon door de voorruit :+

• weghorst
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:58
Mijn ramen piepen als ik ze omhoog/omlaag doe. Heb al een keer WD40 in de hoekjes gespoten en dat hielp maar een weekje. Zijn er anderen met dezelfde ervaring die tips voor me hebben?

• PS2Driver
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 10:25
weghorst schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:46:
Mijn ramen piepen als ik ze omhoog/omlaag doe. Heb al een keer WD40 in de hoekjes gespoten en dat hielp maar een weekje. Zijn er anderen met dezelfde ervaring die tips voor me hebben?
Ik heb dezelfde ervaring, al stoort het me inmiddels niet meer..

Polestar 2, PP, Snow

• PS2Driver
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 10:25
gerrit105 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:38:
[...]

Ik vind dat het wel aardig goed werkt, maar gebruik het puur informatief. Niet om de snelheid van de acc automatisch op aan te laten passen ofzo.

Polestar 2, PP, Snow

• Autowina
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 07:09
dagobert1966 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:40:
[...]

De grap is dat het koppel maar met 20Nm toeneemt.
En juist het koppel is belangrijk voor accelereren.
Vandaar maar 0,3s sneller in 0 - 100.
De PK's heb je nodig voor de topsnelheid.
En laat die nu net begrensd zijn op 210 ..

Dus, tenzij de begrenzing ook hoger ligt, merk je met deze 'upgrade' bitter weinig ..
De grap is dat ik de update gisteren binnen heb gekregen en dat het verschil behoorlijk is. De karakteristiek van het afgeven van het vermogen zal dus ook aangepast zijn. Vanochtend was de weg nog een beetje nat en waren vier wielen naar grip aan het zoeken (ik reed ongeveer 60 km/h en trapte toen het gas helemaal in). Dat heb ik niet eerder meegemaakt, het is echt een serieus verschil.

[Voor 8% gewijzigd door Autowina op 24-11-2021 09:10]

P2 Midnight PE, Volvo XC60, Saab 95,96, 900

• sham27
De timers werken vooralsnog goed bij mij.

De ingestelde tijd is de vertrektijd. Ik dacht de tijd dat de auto begint met verwarmen, maar dat is dus niet het geval.

• Fladder80
weghorst schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:46:
Zelfde ervaring ondertussen na een jaar niks aan het handje, ik ga nog contact met polestar opnemen. Want bij mij is het geen gepiep van rubbers, maar klinkt het meer alsof lagers stuk zijn oid. :X

• Fladder80
gerrit105 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:38:
[...]

Nou maar hopen dat de voorruit het blijft doen. :+
Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee