Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 210 Laatste
Acties:

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 10:40
Rene schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:55:
Ja ik had het ook liever gratis gehad, maar helaas, voor niets gaat de zon op 👍
Voor Polestar dus wel? Je krijgt er niets voor. De hardware waar je reeds voor hebt betaald kan het al.

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:46
Briljante timing vlak voor het winterseizoen een performance update. Testen maar. We blijven goed beschouwd één rijdend testpanel. Mijn handen jeukten op de knop bestellen te drukken. Maar doe het niet. Ga er ergens in 22 nog eens over denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:59:
[...]

Voor Polestar dus wel? Je krijgt er niets voor. De hardware waar je reeds voor hebt betaald kan het al.
De hardware wel, maar de software niet. Deze moet toch ontwikkelt worden.
Tevens is het een verdienmodel, er is vraag en nu dus ook aanbod.

Is het nodig? nja waarschijnlijk niet met 408pk kom je net zo ver (zo niet verder...). Is het leuk, JA ZEKER :) Ga ik bestellen, ja denk het wel.

Maar voor iedereen zal dat anders zijn. Ik krijg de BTW terug (eigen bedrijf), betaal geen extra bijtelling (prive) en betaal over het restant geen belasting (in bedrijf), dus kost netto voor mij veel minder dan een leaserijder

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Savagegek schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:39:
[...]

Het juist andersom van zoals jij het zegt.. :)
De pk's merk je juist op de sprint, waarbij het koppel nodig is voor bijvoorbeeld het trekken of hoge luchtweerstand.
En het is niet een mega verschil, maar vergis je niet dat 0,3s bij een sprint naast elkaar een aanzienlijk verschil is.
Lees even https://mijnchiptuning.nl/koppel-vermogen-verschillen/

• Arie van Dijk
petervanstuiven schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:28:
[...]
De hardware wel, maar de software niet. Deze moet toch ontwikkelt worden.
Bij een brandstofmotor al discutabel maar in dit geval is de software ontwikkeling 1 regel code: Zeg tegen de omvormer dat hij 175kW mag sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 15:42
Rene schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
[...]

Maar zijn dat er echt zoveel dan? Nu kan ik me voorstellen dat ik wellicht wat vooringenomen ben omdat ik totaal geen issues heb (direct even afkloppen) maar ik zie ondanks wat app problemen weinig nieuws voorbijkomen.

Ik lees hierboven bijvoorbeeld dat @Hansieo “muziek afspelen” en “werkende ACC” noemt. Wat is daar dan mis mee?

Het zou wellicht wat stabieler mogen zonder af en toe een vertraging of een infotainment reset maar het werkt verder allemaal prima. En laten we ook afwachten wat er in de komende updates uitkomt, het zou me niks verbazen als al deze issues uiteindelijk aangepakt gaan worden. 👍
Issues die hier voorbij komen:
- App: geen verbinding
- App: DK, nuff said
- App en Auto: klimaat timers die niet werken of verdwijnen
- App: Laadpercentage klopt niet meer, nooit meer
- App: Range klopt niet meer, nooit meer
- Auto: Kaart achter het stuur die bij veel mensen regelmatig uitvalt (workaround is dan even van de kaart switchen en weer op de kaart, maar dat is geen fix)
- Auto: Laden tot 100% werkt bij heel veel niet meer
- Auto: sleutels die niet het gekoppelde profiel openen

Dan vergeet ik vast nog wat, maar dit kon ik net tijdens mijn toiletbezoek bedenken. Dan schrijf ik nog niets over vage ingrepen bij achteruit rijden en andere hulpsystemen.

Toevoeging: er zit ook nog flink oud zeer bij mij over trekhaal-auto-vol-water-gate. Hoe ontzettend slecht dat geregeld was door Polestar, garage en vervangende auto.

[ Voor 5% gewijzigd door kramon op 18-11-2021 18:51 ]

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-06 22:18
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:33:
Zogenaamd eens goed nieuws van Polestar.
Ik denk echt dat deze actie bij heel veel gebruikers van het eerste uur, die de volle mep betaald hebben en na een jaar nog steeds geen goed werkend product, heel erg verkeerd valt.
Klopt … zeker als je ook nog dik betaald hebt voor het Performance Pack. Misschien preken voor eigen parochie, maar hier hadden ze wel een gebaar mogen maken als je een ‘performance brand’ wilt zijn. Inderdaad jammer.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Aanvulling:
- Grootlicht assistent geeft kermis na 1.7
- Regelmatig laden op 2 fasen
- Koplampsysteem service vereist regelmatige storing
- Parkeerhulpsysteem service vereist regelmatige storing
- Pilot assist rijdt regelmatig overwegend rechts (erkennen ze niet)
- Pilot assist trekt naar rechts bij inhalen vrachtwagens (erkennen ze niet maar is gedeeltelijk opgelost in 1.7)
- Stoel en stuurverwarmingsknoppen reageren niet of traag
- Google assistent verstaat slecht + de eerste 5 minuten is ze compleet doof.
- Draadloze lader werkt niet + telefoon wordt snoei heet.

[ Voor 10% gewijzigd door Arie van Dijk op 18-11-2021 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18-06 19:11
Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:58:
[...]

Aanvulling:
- Grootlicht assistent geeft kermis na 1.7
- Regelmatig laden op 2 fasen
- Koplampsysteem service vereist regelmatige storing
- Parkeerhulpsysteem service vereist regelmatige storing
- Pilot assist rijdt regelmatig overwegend rechts (erkennen ze niet)
- Pilot assist trekt naar rechts bij inhalen vrachtwagens (erkennen ze niet maar is gedeeltelijk opgelost in 1.7)
- Stoel en stuurverwarmingsknoppen reageren niet of traag
- Google assistent verstaat slecht + de eerste 5 minuten is ze compleet doof.
- Draadloze lader werkt niet + telefoon wordt snoei heet
Interessant, stuk voor stuk issues die ik simpelweg niet heb dus niet echt herkenbaar. Alleen de eerste 2 minuten is de boel nog aan het opstarten, die herken ik. Maar goed, snap wel als je zo’n berg issues ervaart dat je geen tevreden klant bent

[ Voor 8% gewijzigd door JTHZZ op 18-11-2021 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Moeilijker is een lijstje maken van wat ze in een jaar wel hebben opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:20

MaxxMark

HT is Tof!

Arie van Dijk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:45:
[...]

Bij een brandstofmotor al discutabel maar in dit geval is de software ontwikkeling 1 regel code: Zeg tegen de omvormer dat hij 175kW mag sturen.
:F

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-06 13:55

Elayais

Die ene daar

Er komt wel een stuk meer kijken bij deze wijziging dan één regel code. Dit moet uitgebreid getest worden, ook integraal met de rest van de auto. De hele aandrijflijn moet gecontroleerd worden om te kijken of deze het extra vermogen wel goed aan kan en geen problemen oplevert. Etc.

Daarnaast is de app nog steeds in beta, dus kun je ook niet verwachten dat deze compleet functioneert (los van of dit wel of niet irritant is, en of het wel of niet lang duurt).

Daarnaast is Polestar niet de enige die dit als optie aanbiedt, bij andere merken (ICE en EV) gebeurd dit ook al langer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Elayais schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:01:
Er komt wel een stuk meer kijken bij deze wijziging dan één regel code. Dit moet uitgebreid getest worden, ook integraal met de rest van de auto. De hele aandrijflijn moet gecontroleerd worden om te kijken of deze het extra vermogen wel goed aan kan en geen problemen oplevert. Etc.

Daarnaast is de app nog steeds in beta, dus kun je ook niet verwachten dat deze compleet functioneert (los van of dit wel of niet irritant is, en of het wel of niet lang duurt).

Daarnaast is Polestar niet de enige die dit als optie aanbiedt, bij andere merken (ICE en EV) gebeurd dit ook al langer.
Denk jij echt dat deze vermeerdering van vermogen en koppel niet al lang, vanaf de tekentafel, mee bedacht en ontworpen is?
Dit is vanaf het begin in de ontwikkeling geweest, al lang meegetest en slechts een kwestie van het activeren met behulp van een licentie.

En jij vindt het dus logisch dat, als de app altijd het predikaat 'beta' heeft, we ook nooit mogen verwachten dat het goed werkt?
Rare uitspraak en je draait de wereld om. Het predikaat 'beta' zou er al lang niet meer op geplakt moeten worden, de app had al lang stabiel moeten zijn.
De app wordt al vanaf het begin gepromoot en verkocht. Daar is voor betaald (net als voor veel meer zaken) maar nooit geleverd.
Normaal zou dit gewoon oplichting worden genoemd: er wordt niet geleverd wat er is verkocht: in juridische termen heet dat een wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
[...]

Het zal inderdaad niet heel veel zijn, maar ik werk vaker met regelingen en het zal zeker niet 1 regel zijn. Voor liften heeft een regeling al iets van 100 parameters en daarvan gebruik je er zeker 10-20.

Feit blijft vraag en aanbod en dat geeft een prijs. Daar zullen ze bij de marketing toch echt over negedacht hebben. Tevens zit er ook een extra kans op defecte onderdelen als je 17% meer vermogen er op gaat zetten. (de aandrijfassen gaan nu soms al stuk......)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:39
dagobert1966 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:42:
[...] Normaal zou dit gewoon oplichting worden genoemd: er wordt niet geleverd wat er is verkocht: in juridische termen heet dat een wanprestatie.
Ik vind een aantal reacties wel heel zuur worden hoor. Het staat je toch gewoon vrij om deze upgrade niet te bestellen? En ja, er zijn toevallig ook een paar gekken (zoals ik) die er wel in trappen.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 11:56
Ik lees overigens op forums dat non performance P2 bestuurders beweren nu soms al sprints te registreren van sub 4.4 seconden. Zou in een dergelijk geval er een mogelijkheid bestaan dat een dergelijke NON performance P2 met een performance update mogelijk onder of in ieder geval tegen de 4 seconden uit zou kunnen komen? (richting Kia EV6 en Tesla M3 per prestaties)

Ik vraag me dan wel af hoe kun je een sprint met die mate van nauwkeurigheid bepalen/vastleggen? Of ligt er een zekere mate van subjectieve vastlegging aan ten grondslag?

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
petervanstuiven schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:59:
[...]

Het zal inderdaad niet heel veel zijn, maar ik werk vaker met regeling het zal zeker niet 1 regel zijn. Voor liften heeft een regeling al iets van 100 parameters en daarvan gebruik je er zeker 10-20.

Feit blijft vraag en aanbod en dat geeft een prijs. Daar zullen ze bij de marketing toch echt over negedacht hebben. Tevens zit er ook een extra kans op defecte onderdelen als je 17% meer vermogen er op gaat zetten. (de aandrijfassen gaan nu soms al stuk......)
voor wat betreft marketing:

DOM idee van ze.

Ik denk dat je kan stellen dat de early adopters / (Tweakers algemeen?) de ambassadeurs zijn van het (Polestar) EV rijden.
Gezien het feit dat méérdere beloftes over-en-over steeds maar doorschuiven, kweekt dat onder de ambassadeurs best wel wat wrijving, en zal dit hun Polestar aanbeveling bij andere een deuk krijgen, zo is dat nu eenmaal bij mensen en dus niet vreemd.

Áls... door deze hik in de aanbeveling, er minder Polestars verkocht zouden worden
gaat deze marketing al fa-li-kant mis, dat geld gaat dan naar concurrenten, en dat verzwakt je positie stevig.

Voorbeeld:
Merk-A 100 auto's verkocht, merk-B 100 auto's verkocht, dus je marktaandeel is 50%

5% minder auto's voor merk-A die naar merk-B gaan?
dan is het:
95 tegen 105 ofwel 47,5% tegen 52.5% en heb je zomaar een achterstand van meer dan 10%.
Helemaal de verkeerde kant op dus.

Persoonlijk zou ik kiezen voor zoiets als:
-------------------------------------

Geachte Early adopter /Polestar ambassadeur,

Helaas heeft onze inzet tot nu toe nog niet kunnen voorkomen dat wij onze beloften
(na anderhalf jaar) nog niet (geheel) stand hebben kunnen doen, en zal ook komende maanden nog níet gaan lukken.

Om te zorgen dat u tóch met een goed gevoel het jaar uit gaat, bieden we u de mogelijkheid om een OTA patch aan te vragen die het vermogen van uw DMLR zal verhogen, uw actie-code is:

-------------------------------

Op deze manier beloon je de Early adopters /ambassadeurs wederom voor hun (niet meer zo eindeloos) geduld, en wellicht prijzen ze de Polestar dan weer wat vaker aan, wat dan een win/win situatie geeft.

(Vote for Hansieo O-) )

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 22:02
En wat met de EA die deze update niet kunnen (/mogen) installeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
k-jah schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:52:
En wat met de EA die deze update niet kunnen (/mogen) installeren? :)
:? toezegging dat ze ab-so-lut wat gaan regelen met de lease organisaties? én op korte termijn? oke? O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
dutchman666 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:24:
Ik lees overigens op forums dat non performance P2 bestuurders beweren nu soms al sprints te registreren van sub 4.4 seconden. Zou in een dergelijk geval er een mogelijkheid bestaan dat een dergelijke NON performance P2 met een performance update mogelijk onder of in ieder geval tegen de 4 seconden uit zou kunnen komen? (richting Kia EV6 en Tesla M3 per prestaties)

Ik vraag me dan wel af hoe kun je een sprint met die mate van nauwkeurigheid bepalen/vastleggen? Of ligt er een zekere mate van subjectieve vastlegging aan ten grondslag?
Dear heb je hele mooie gps apparaatjes voor die dat voor je registreren. Of gewoon inpluggen met een simpele obd lezer en alle data live uitlezen op een laptop. Is echt niet zo moeilijk.
Tesla Bjorn had bij zijn eerste polestar ook een tijd van 3,7 seconden bij de 0 naar 100 sprint.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:38
[...]

en vervolgens 100 regels code voor de aangepaste koeling.......

Zo simpel is het echt niet en software is (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) echt niet gratis.

Ik ben het wel eens dat die app (die als sterk verkoopargument werd gebruikt) nu eindelijk wel eens stabiel mag zijn (met de geadverteerde functies werkend) en uit Beta-fase gehaald wordt. Ze kunnen daar vervolgens nieuwe functionaliteit onder Beta-fase aan toevoegen. Het ding moet eerst stabiel en uit beta en daarna verder.
De programmeurs voor auto-systemen (zoals de performance update, maar ook voor bijv. ACC) hebben hier overigens niets mee te maken, verwacht ik. Die software draait nl. in de auto en niet eens op de (Android) media-console. Ik vind het dan ook niet raar dat dit nu gepositioneerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Dacht vandaag tijdens een langere laadstop eens te kijken of ik die Flitsmeister overlay geactiveerd kon krijgen. (Zag ik een paar dagen geleden in een post voorbij komen) dan weet je én zeker dat Flitsmeister actief is én kun je meldingen doen (enkel bevestiging van een melding) maar kreeg m met geen mogelijkheid geactiveerd. Elke keer als ik de overlay aanzet krijg ik de melding dat ik de rechten moet aanpassen maar wanneer ik dan op "ga naar instellingen" druk, start de app weer opnieuw op.
Daarna nog even in de "app rechten" pagina lopen klooien, alle apps geforceerd gesloten maar niets werkt.

Heeft iemand dit wel werkend gekregen?

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10
NickSsss schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:49:
Dacht vandaag tijdens een langere laadstop eens te kijken of ik die Flitsmeister overlay geactiveerd kon krijgen. (Zag ik een paar dagen geleden in een post voorbij komen) dan weet je én zeker dat Flitsmeister actief is én kun je meldingen doen (enkel bevestiging van een melding) maar kreeg m met geen mogelijkheid geactiveerd. Elke keer als ik de overlay aanzet krijg ik de melding dat ik de rechten moet aanpassen maar wanneer ik dan op "ga naar instellingen" druk, start de app weer opnieuw op.
Daarna nog even in de "app rechten" pagina lopen klooien, alle apps geforceerd gesloten maar niets werkt.

Heeft iemand dit wel werkend gekregen?
Schijnt in het systeem uitgezet te zijn zodat overlay niet meer werkt. Het was natuurlijk ook een foutieve app in de store. @frankkie12345 gaf dit aan. De setting die overlay toestaat is uitgezet of zelfs verwijderd.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

Juancho schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:07:
[...]
Schijnt in het systeem uitgezet te zijn zodat overlay niet meer werkt. Het was natuurlijk ook een foutieve app in de store. @frankkie12345 gaf dit aan. De setting die overlay toestaat is uitgezet of zelfs verwijderd.
Ja is weggehaald in Android Automotive; Erg jammer.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 22:25
Hoe gaat het nu met de Android Automotive versie van Flitsmeister @frankkie12345 nog vorderingen of lange termijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:10
GuiltyNL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:38:
Hoe gaat het nu met de Android Automotive versie van Flitsmeister @frankkie12345 nog vorderingen of lange termijn werk?
[even voor mijn beurt]...
Zie het specifieke AAOS topic. Daar staat al meer info in en dat topic moet ook een beetje levend blijven met ontwikkelingen in AAOS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 19-11-2021 14:51 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Verplaatst naar AAOS topic. Bij mij werkt de overlay gewoon nog.

[ Voor 83% gewijzigd door JTHZZ op 19-11-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

GuiltyNL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:38:
Gaat nog wel even duren.
Juancho schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:50:
[...]
[even voor mijn beurt]...
Zie het specifieke AAOS topic. Daar staat al meer info in en dat topic moet ook een beetje levend blijven met ontwikkelingen in AAOS ;)
En inderdaad ;-) Dingen die niet specifiek zijn voor een automodel bespreken we in het AAOS topic.
( kijkt ondertussen naar de Renault Megane E-Tech :P )

[ Voor 45% gewijzigd door frankkie12345 op 19-11-2021 15:22 ]

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:10
M’n kenteken is binnen! Het komt steeds dichterbij *O*

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:11
Vandaag even aan Polestar leasing (ALD) gevraagd hoe zij omgaan met de performance upgrade die nu voor leaserijders nog niet beschikbaar is. Dit kreeg ik terug:
Voor de performance update hebben we nu nog geen passende oplossing. Eerder zou deze pas volgend jaar komen waardoor we nu licht verrast zijn dat deze toch zo snel beschikbaar is gemaakt. We verwachten spoedig een passende oplossing voor u te kunnen bieden.
Er wordt dus wel aan gewerkt, nog even geduld 😉

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
:N :N :N :N :Y :N :N :N :N :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:38
dnns85 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:19:
Vandaag even aan Polestar leasing (ALD) gevraagd hoe zij omgaan met de performance upgrade die nu voor leaserijders nog niet beschikbaar is. Dit kreeg ik terug:

[...]

Er wordt dus wel aan gewerkt, nog even geduld 😉
Ah interessant. Ik zie ook bij ALD. :Y

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Toch jammer dat het in België weer niet mogelijk is, omdat ze hier net wel de Europese regeltjes willen volgen. :X

Weet iemand of dat bij tesla ook zo was toen zij een gelijkaardige update aanboden? Of is die in België ook gewoon te koop geweest?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Echt he. 90% zegt nee niet doen. Nu al vermogen genoeg, gebruik je zelden. MAar er is toch ook ergens een JA ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:12
Sorry hoor, maar ergens vind ik het toch maar een loser, diegene die 1000 piek wil betalen om 0,3 sec sneller van 0 naar 100 km/hr te kunnen gaan. 1000x :F
Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:09
Zullen we het even vriendelijk houden allemaal? Iedereen mag een mening hebben en iedereen mag met z'n geld doen wat ie wil.

Misschien goed om het weer over de auto zelf te hebben.
Thanks

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rene schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
[...]

Maar zijn dat er echt zoveel dan? Nu kan ik me voorstellen dat ik wellicht wat vooringenomen ben omdat ik totaal geen issues heb (direct even afkloppen) maar ik zie ondanks wat app problemen weinig nieuws voorbijkomen.

Ik lees hierboven bijvoorbeeld dat @Hansieo “muziek afspelen” en “werkende ACC” noemt. Wat is daar dan mis mee?

Het zou wellicht wat stabieler mogen zonder af en toe een vertraging of een infotainment reset maar het werkt verder allemaal prima. En laten we ook afwachten wat er in de komende updates uitkomt, het zou me niks verbazen als al deze issues uiteindelijk aangepakt gaan worden. 👍
Ik wacht nog steeds op CarPlay waar ik gewoon al voor betaald heb. In plaats daarvan gaat er capaciteit naar nieuwe betaalde features. Nog los van een niet werkende app en andere irritante bugs. De basis is niet eens geleverd. Niet echt netjes als je dan aandacht gaat besteden aan betaalde features….

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 19-11-2021 20:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
Aghanim schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:45:
[...]

Ik wacht nog steeds op CarPlay waar ik gewoon al voor betaald heb. In plaats daarvan gaat er capaciteit naar nieuwe betaalde features. Nog los van een niet werkende app en andere irritante bugs. De basis is niet eens geleverd.
Ik heb dit afgelopen dagen eens laten bezinken en ben het hier 70% mee eens. Het zullen ongetwijfeld andere teams zijn, en deze toevoeging zal ongetwijfeld 2 jaar geleden ook al bedacht zijn toen men de auto testte en keek waar de hardware toe in staat is, het zal dus weinig capaciteit kosten, maarrrr voor de beeldvorming is het allemaal niet best. Vanmorgen ook weer 5 minuten gereden en één reset verder voordat Spotify zin had om wat plaatjes te draaien en de Assistant me überhaupt zag zitten. Er zitten nog zo veel slordigheden in na een jaar. Los het eens op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:12
AartJW schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:41:
Zullen we het even vriendelijk houden allemaal? Iedereen mag een mening hebben en iedereen mag met z'n geld doen wat ie wil.

Misschien goed om het weer over de auto zelf te hebben.
Thanks
Sorry, ik heb me even laten gaan.
Ik vind het een geweldig auto !
Ik heb er ook weinig problemen mee en m.b.t. de app laat ik het allemaal maar gebeuren totdat deze goed werkt.
Dus gewoon aan het genieten van het rijden.

Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06 21:53
Misschien is de upgrade gewoon betalend omdat het niet overal toegelaten is (bv in België) en al die mensen een compensatie zouden willen t.o.v. wie hem wel gratis zou gekregen hebben. Zeker als het gegeven zou worden ter compensatie van andere zaken zoals de app… 🤷🏻‍♂️😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40
[...]

Ik wacht nog steeds op CarPlay waar ik gewoon al voor betaald heb. In plaats daarvan gaat er capaciteit naar nieuwe betaalde features. Nog los van een niet werkende app en andere irritante bugs. De basis is niet eens geleverd. Niet echt netjes als je dan aandacht gaat besteden aan betaalde features….
Is carplay niet uitgesteld van Q3 21 naar Q1 22?
Mijn bestelling voor een Polestar heb ik ook uitgesteld tot er een werkende carplay is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:46
Dus ik kom thuis openbare laadpaal bijna voor de deur. Stond laatst een Toyota busje te laden dus zou moeten werken. (Paal had kuren maar zou gefixed zijn.

Stekker er in. Knipper groen .. bam rood
Nog een keer zelfde euvel. Andere kant BAM rood.

Kak… ff door rijden plein verderop ook een paal. Staat een mini te laden ik m’n wagen er tussen gefrot stekker er in
Knipper groen … BAM rood ….
Na 5 pogingen stekkers los pas aanbieden auto open dicht etc nogo

Ok dan stukje verder rijden, beide bezet. Grrr
Door rijden weer een paal stond een bwm te laden stekker er in… en ja hoor weer rood maar nu meteen. 3 pogingen dan maar niet.

Weer naar huis. Nog 3 pogingen maar het is niet gelukt. Iemand ooit eerder gehad?

Is er iets mis met de stekker? De laadpaal? Of de laadpas? Toch echt al veel vaker gebruikt.

Of telecom dingen resetten van de auto?

Wie weet raad. Altijd leuk om 2:30 snachts … grrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 02:47:
Dus ik kom thuis openbare laadpaal bijna voor de deur. Stond laatst een Toyota busje te laden dus zou moeten werken. (Paal had kuren maar zou gefixed zijn.

Stekker er in. Knipper groen .. bam rood
Nog een keer zelfde euvel. Andere kant BAM rood.

Kak… ff door rijden plein verderop ook een paal. Staat een mini te laden ik m’n wagen er tussen gefrot stekker er in
Knipper groen … BAM rood ….
Na 5 pogingen stekkers los pas aanbieden auto open dicht etc nogo

Ok dan stukje verder rijden, beide bezet. Grrr
Door rijden weer een paal stond een bwm te laden stekker er in… en ja hoor weer rood maar nu meteen. 3 pogingen dan maar niet.

Weer naar huis. Nog 3 pogingen maar het is niet gelukt. Iemand ooit eerder gehad?

Is er iets mis met de stekker? De laadpaal? Of de laadpas? Toch echt al veel vaker gebruikt.

Of telecom dingen resetten van de auto?

Wie weet raad. Altijd leuk om 2:30 snachts … grrr
- Welke software versie heb je?
- Was het alleen je eigen label? Anders ergens even proberen bij een paal waar kabel al aan de paal zit. Dan weet je of het aan je kabel ligt
- Heb je maar 1 laadpas? Dan zou ik sowieso een (paar) extra fixen. Kan geen kwaad en kost letterlijk niets
- Wat met snelladers met van die zware kabels nog wel eens gebeurde was dat je de kabel even vast moest houden als ie in je auto steekt, totdat hij groen brandt. Misschien het proberen waard
- zit er ook iets in je aansluiting van de kabel of de auto. In die ronde gaatjes...
- tcam en/of gewone reset kan ook geen kwaad. Hoe dat moet staat wel een stuk of 10 keer verderop in t topic ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 20-11-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 02:47:
Na de zoveelste rode ring zou ik toch ff de exploitant hebben gebeld (tel nr + aansluitingsnr staat op de paal/stekkerklepje) en vragen wat zij zien. Met die info vervolgens op het Polestar Connect knopje drukken en daar voorleggen.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
MaxxMark schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:22:
[...]

Na de zoveelste rode ring zou ik toch ff de exploitant hebben gebeld (tel nr + aansluitingsnr staat op de paal/stekkerklepje) en vragen wat zij zien. Met die info vervolgens op het Polestar Connect knopje drukken en daar voorleggen.
Hier had ik zo geen trek meer in om 02.15 :/
Zo maar eens opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 15:47
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:49:
[...]

Hier had ik zo geen trek meer in om 02.15 :/
Zo maar eens opnieuw proberen
Was het per toeval een Vattenfall laadpaal? Ik heb dit probleem namelijk ook sinds kort. Maar op werk hebben we een Eneco paal daar geen issues. Vattenfall gebeld en die gaven aan inderdaad problemen met de paal. Dus niet meer bij andere palen getest en gewoon op werk geladen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 22:25
Pr8hube schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:17:
Sorry hoor, maar ergens vind ik het toch maar een loser, diegene die 1000 piek wil betalen om 0,3 sec sneller van 0 naar 100 km/hr te kunnen gaan. 1000x :F
Groetjes,
Gerard
Dus ik ben een loser. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:01:
[...]

Was het per toeval een Vattenfall laadpaal? Ik heb dit probleem namelijk ook sinds kort. Maar op werk hebben we een Eneco paal daar geen issues. Vattenfall gebeld en die gaven aan inderdaad problemen met de paal. Dus niet meer bij andere palen getest en gewoon op werk geladen.
Yep allemaal Vattenfall palen.

Sta nu even bij een snellader. Eerste keer ook error. Nu lijkt hij te laden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Hmm, dan ga ik vandaag toch meerdere palen uitproberen om het zeker te weten. In Amsterdam is alles grotendeels Vattenfall, dus dat is wel een probleem als het niet paal specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:37:
Hmm, dan ga ik vandaag toch meerdere palen uitproberen om het zeker te weten. In Amsterdam is alles grotendeels Vattenfall, dus dat is wel een probleem als het niet paal specifiek is.
Vannacht dus 4 palen van heb geprobeerd(allemaal Vattenfall :N , net aan de telefoon gehad want die paal voor de deur staat ook niet meer op de kaart. Vind het niet erg als ik ergens anders moet laden en 10min moet lopen. Maar de dichtstbijzijnde is nu 40 min lopen. Zal ik dan een elektrische step erbij kopen :9

Nu snellader van ecotap beide laadpassen doen het.
Straks ook nog even elders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
😑, zo geen zin hier in. Vattenfall gaat naar Polestar wijzen en Polestar naar Vattenfall. Ik voel de ellende al aankomen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:55:
[...]

Vannacht dus 4 palen van heb geprobeerd(allemaal Vattenfall :N , net aan de telefoon gehad want die paal voor de deur staat ook niet meer op de kaart. Vind het niet erg als ik ergens anders moet laden en 10min moet lopen. Maar de dichtstbijzijnde is nu 40 min lopen. Zal ik dan een elektrische step erbij kopen :9

Nu snellader van ecotap beide laadpassen doen het.
Straks ook nog even elders proberen.
Ook Eneco laadpas per toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohen
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:41:
[...]

Ook Eneco laadpas per toeval?
Nee MTC(movemove) en newmotion(Shell)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 18-06 22:18
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:55:
[...]

Vannacht dus 4 palen van heb geprobeerd(allemaal Vattenfall :N , net aan de telefoon gehad want die paal voor de deur staat ook niet meer op de kaart. Vind het niet erg als ik ergens anders moet laden en 10min moet lopen. Maar de dichtstbijzijnde is nu 40 min lopen. Zal ik dan een elektrische step erbij kopen
Neem dan deze 🤪:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB_RoMzhMxRn5fp3GuWNxDlifxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zZnBbda6EiA5jSipXh03izaS.png?f=user_large

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 11:56
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:10:
😑, zo geen zin hier in. Vattenfall gaat naar Polestar wijzen en Polestar naar Vattenfall. Ik voel de ellende al aankomen….
Ik heb een laaddruppel van Eneco (via LM) en bij diverse publieke laadpalen van Vattenval bij mij in de buurt had ik ook consequent problemen met het laden (bleef in rood staan). Het vreemde was dat ik vervolgens bij willekeurige andere vattenval publieke laadpalen in de buurt wel gewoon kon laden.

Bij overige locaties zoals parkeer garages en natuurlijk snel-laders heb ik nooit problemen ervaren.

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Pr8hube schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:17:
Groetjes,
Gerard
GuiltyNL schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:14:
[...]

Dus ik ben een loser. Bedankt.
Ik begrijp niet waarom men zich zo kan opwinden wanneer anderen achteraf voor een upgrade van 69 pk kiezen die € 1000,- kost. Je bent ineens een loser of je wordt in een 1%-groep geplaatst die men niet wil tegenkomen :O En waar gaat het over, € 1000,- op een aanschafprijs van € 60.000,- en hoger, dat is iets meer dan 1,6 %. Als deze optie al vanaf begin 2020 mogelijk was geweest dan had het merendeel van de DMLR-rijders dit zondermeer aangevinkt want laten we eerlijk zijn, het is gewoon voor de heb. Niémand heeft echt 408 of 477 pk nodig en zal dat waarschijnlijk ook nooit gebruiken maar het is gewoon leuk als je het hebt.
:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Het is gewoon kift ;)

Stiekem wil ie het zelf ook, maar kan dat niet om welke reden dan ook. En dit is een afweermechanisme. Het “omlaag praten” er van. Gewoon negeren!

Ik zou het ook wel willen. Gewoon voor de heb. Maar ik kan me leukere/andere upgrades voorstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
De excuses zijn aangeboden heren, laten we ons weer focussen op het zeiken op de software ;) Hoor wel graag een keer de bevindingen van een P2-rijder die de upgrade aangeschaft heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Ja want dat zeiken op de software is veel leuker om dit topic mee vol te schrijven.. 😩🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Ik blijf dat voorverwarmen toch wat ondoorgrondelijk vinden. Gister lange rit voor de boeg, kort daarvoor de stekker erin gedaan voor opladen van 80% naar 100%. Een minuut of 15 voor wegrijden was ie vol. Daarnaast de timer gezet op ook die tijd. Zijn zo'n vijf minuutjes daarna weggereden. Buiten 11 graden en toch nog eerst piekverbruik van ruim 100 kWh, na paar kilometer afzakkend naar tussen de 30 kWh en 36 kWh. Uiteindelijk over de hele rit van bijna 200 km gemiddeld verbruik van ongeveer 28 kWh. Snelheid mix van 115 km/u en 140 km/u op de teller. Heb bij deze temperaturen wel lagere verbruiken gehad, ook bij deze snelheden. Zou toch verwachten als dat voorverwarmen goed werkt, dat het verbruik direct al op het gemiddelde voor de hele rit zit.
Kan het zijn dat de oplaadtijd van 80 naar 100 toch te kort is om de accu goed voor te verwarmen? Ben benieuwd naar de terugreis morgen. Misschien is de accu dan al wat warmer gebleven van de rit van gister en vandaag wat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Kohen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:
[...]

Nee MTC(movemove) en newmotion(Shell)
Ik dezelfde paal geprobeerd en dan andere laadopening werkt gelukkig wel. Mogelijk lag het wel aan de paal zijn onze ervaringen puur toeval ;) . Kreeg net bericht van Vattenfall technische dienst, dat ze de problemen niet op afstand kunnen oplossen en ze een monteur langs gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

Ik denk niet dat we bij carplay kunnen spreken van capaciteit die van één project naar een ander gaat, in dat geval is het gewoon wachten op apple en google (één van die 2 doet gewoon kinderachtig moeilijk)
Polestar heeft ons daar trouwens al 3 extra jaar connectiviteit voor gegeven.

Maar wat betreft de app en bugs heb je zeker gelijk

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sinds twee dagen dat Google Maps op mijn dashboard continu zwarte schermen geeft. Ik heb dan een seconde of twee geen beeld en vervolgens een paar seconden wel. Dit herhaalt zich sinds gisteren. Anderen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Tussen de regels door was inderdaad al gezegd dat de uitstel van CarPlay niet bij polestar ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickSsss
  • Laatst online: 30-08-2024
Aghanim schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:04:
Ik heb sinds twee dagen dat Google Maps op mijn dashboard continu zwarte schermen geeft. Ik heb dan een seconde of twee geen beeld en vervolgens een paar seconden wel. Dit herhaalt zich sinds gisteren. Anderen die hier ook last van hebben?
Had ik ook, erg vervelend.. Home button reset loste het op

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik heb iets soortgelijks, het gebeurd af en toe. Dan "schuift" de kaart naar rechts weg, het scherm uit, en wordt daarna gelijk opnieuw getekend. Ik heb dit al vanaf een paar dagen na het ophalen van de auto.

Het gebeurd niet zo vaak dat het echt storend is, maar valt wel op .

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 18-06 21:12
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:55:
[...]

[...]

Ik begrijp niet waarom men zich zo kan opwinden wanneer anderen achteraf voor een upgrade van 69 pk kiezen die € 1000,- kost. Je bent ineens een loser of je wordt in een 1%-groep geplaatst die men niet wil tegenkomen :O En waar gaat het over, € 1000,- op een aanschafprijs van € 60.000,- en hoger, dat is iets meer dan 1,6 %. Als deze optie al vanaf begin 2020 mogelijk was geweest dan had het merendeel van de DMLR-rijders dit zondermeer aangevinkt want laten we eerlijk zijn, het is gewoon voor de heb. Niémand heeft echt 408 of 477 pk nodig en zal dat waarschijnlijk ook nooit gebruiken maar het is gewoon leuk als je het hebt.
:)
Het is ook alleen €1.000 voor de particuliere rijders, de zakelijke rijders betalen maar €826,44 en dat is nog aftrekbaar ook, dus per saldo iets van € 500.

Dan is het toch best leuk ;)

Heeft iemand hem al binnen trouwens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Eindelijk mijn Thunder Polestar 2 LRSM mogen ophalen! Heeft iemand ook last van het gebrek aan internet data? Zo merk ik dat als ik spotify op ‘zeer hoge kwaliteit’ instel, google maps onbruikbaar wordt (kan niet laten of heel traag en steeds zwarte schermen) en Google assistant na een hele poos steeds mededeelt dat mijn internet verbinding niet stabiel is. Echt frustrerend, heb je spotify in de auto, wordt deze er helemaal onbruikbaar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Ja, heb ik nu ook last van.
Als het scherm achter het stuur óók aan staat, wisselen ze elkaar af , zonder enig patroon te ontdekken.

écht digitaal

0 1
1 1
1 0
0 0 niks..

en even daarna weer wel.

Als je in een onbekende Duitse stad rijdt RETE irritant, je hebt plots geen idee meer hoe of wat, maar je moet wél straten /afslagen gaan kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

olivierrr schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:28:
Eindelijk mijn Thunder Polestar 2 LRSM mogen ophalen! Heeft iemand ook last van het gebrek aan internet data? Zo merk ik dat als ik spotify op ‘zeer hoge kwaliteit’ instel, google maps onbruikbaar wordt (kan niet laten of heel traag en steeds zwarte schermen) en Google assistant na een hele poos steeds mededeelt dat mijn internet verbinding niet stabiel is. Echt frustrerend, heb je spotify in de auto, wordt deze er helemaal onbruikbaar door.
Gefeliciteerd en veel plezier natuurlijk.

De dataverbinding is de laatste tijd vaak weer erg traag. Ik gebruik voornamelijk ABRP maar ook die is niet vooruit te branden de laatste tijd. Het laden van de kaart(delen) gaat zeer langzaam, je zit een tijdje tegen een wit scherm aan te kijken met enkel een rood pijltje er op en in het verdere gebruik blijft het traag.
Wat mij ook is opgevallen de laatste 1,5 week: het lijkt erop dat het systeem soms zelf een tcam reset doet, zie ik ineen een leeg LTE driehoekje met kruisje en knippert het sos lampje rood waarna de verbinding weer hersteld wordt. Zijn we weer over de eerder genoemde 500 MB bundel heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:57:
[...]
Zijn we weer over de eerder genoemde 500 MB bundel heen?
Ik denk het. Heb net een film zitten kijken terwijl de kids aan het zwemmen waren :+. Zal dat niet meer doen ;).

(Zonder gekkigheid, film streamen ging prima dus de verbinding hier in Noorwegen doet het prima).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Laatst online: 16-06 12:44
De fiscalist schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:13:
[...]

Het is ook alleen €1.000 voor de particuliere rijders, de zakelijke rijders betalen maar €826,44 en dat is nog aftrekbaar ook, dus per saldo iets van € 500.

Dan is het toch best leuk ;)

Heeft iemand hem al binnen trouwens?
Zou je dit via je werkgever bruto op je loonstrook kunnen laten verrekenen denk je?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
VonDutch schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:34:
[...]

Zou je dit via je werkgever bruto op je loonstrook kunnen laten verrekenen denk je?
Enkel als het een bijdrage voor prive gebruik is. En dan wordt het niet bruto verrekend maar van je bijtelling afgetrokken en moet je het nog netto betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
Ik haak nog even in op de pk discussie, ik heb die 408 wel nodig, eigenlijk zou ik er zelfs nog meer moeten hebben. Gezien ik jarenlang dag in dag uit op een motor met 160 pk rond reed.
Momenteel zit ik nog steeds niet aan de pk/kg verhouding van de motor. :'(
Maar met optrekken heb ik nu iig wel het gevoel dat ik van me plek kom. :+
Jup ook gehad inderdaad, maar de route bleef wel zichtbaar. Had wel het idee dat het erger was als ik op de console maps ook open had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-06 16:26
Heeft iemand enig idee waarom de auto elke dag offline kaarten moet binnenharken terwijl ik door corona slechts enkele kilometers per dag (of zelfs per 2 dagen) afleg?

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Arie van Dijk op 20-11-2021 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Ik zou zeggen: enkeltje autotrader.nl met die bak. Denk dat je hem snel kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Jur gen schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:37:
Heeft iemand enig idee waarom de auto elke dag offline kaarten moet binnenharken terwijl ik door corona slechts enkele kilometers per dag (of zelfs per 2 dagen) afleg?
Volgens mij is dat standaard de actie bij offline kaarten ivm dat mocht de verbinding alsnog weg vallen je altijd de laatste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 23:30
Ik heb nog nieuwe sneeuwkettingen nodig voor de polestar. Bij m'n vorige auto had ik van de cheap kettingkjes voor het geval dat. Ik heb ze in de 5 jaar dat ik die auto had nooit hoeven gebruiken op wintersport.

Ik vind de 400 die voor de Polestar kettingen wordt gevraagd nogal aan de hoge kant. Hebben jullie ervaringen met andere modellen die goedkoper zijn? Heb de 20 inch velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

En voor mij jouw opmerking dat het maar 1 regel code zou zijn. Een smack in the face voor alle software-ontwikkelaars. Niet alleen bij polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Niltag schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:31:
Ik heb nog nieuwe sneeuwkettingen nodig voor de polestar. Bij m'n vorige auto had ik van de cheap kettingkjes voor het geval dat. Ik heb ze in de 5 jaar dat ik die auto had nooit hoeven gebruiken op wintersport.

Ik vind de 400 die voor de Polestar kettingen wordt gevraagd nogal aan de hoge kant. Hebben jullie ervaringen met andere modellen die goedkoper zijn? Heb de 20 inch velgen.
Sorry, heb in mijn hele auto carrière nog nooit sneeuwkettingen hoeven gebruiken.
Maar kan me voorstellen dat vanwege gewicht en vermogen het niet verstandig is om voor de goedkoopste versie te gaan. Ik wil niet weten wat er met de auto gebeurt als zo'n ding zou knappen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105

Kettingen zijn inderdaad aan de prijs. Ik heb ze eerder wel eens moeten gebruiken bij een andere auto en sowieso is het vaak verplicht om ze bij je te hebben. Ik denk dat ik binnenkort de sneeuwsokken aanschaf voor de wintersport. Kosten 'maar' € 100 en dan heb ik in ieder geval wat bij me voor het geval dat.

Bij die sokken staat overigens ook dat het op alle typen banden past, dus misschien kun je ze ook bij andere auto's gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door gerrit105 op 21-11-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Laatst online: 15-06 22:02

Ik huur ze meestal.
De regel is: huren en als je ze gebruikt; aankopen.
Moet wel nog eens horen of ze er voor de grotere maten van de P2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
gerrit105 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:13:
[...]

Kettingen zijn inderdaad aan de prijs. Ik heb ze eerder wel eens moeten gebruiken bij een andere auto en sowieso is het vaak verplicht om ze bij je te hebben. Ik denk dat ik binnenkort de sneeuwsokken aanschaf voor de wintersport. Kosten 'maar' € 100 en dan heb ik in ieder geval wat bij me voor het geval dat.

Bij die sokken staat overigens ook dat het op alle typen banden past, dus misschien kun je ze ook bij andere auto's gebruiken.
Hier trouwens een tientje goedkoper. Verder nog niet gezocht. En in de pagina over wetgeving staat dat het inderdaad een goedgekeurd alternatief is voor kettingen. Al zal het onder bepaalde omstandigheden natuurlijk beter zijn om wel kettingen te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
vacuumcleaner schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:07:
Een andere nieuwe feature (volgens mij) in P1.7 is dat de richting van de voorwielen nu in kaart worden gebracht tijdens het parkeren.

Heb overigens wel problemen met het opnieuw inloggen met mijn Polestar ID.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb jij dit nog op kunnen lossen @vacuumcleaner ? Ik heb 't nu ook met een nieuwe telefoon. Oude telefoon is eruit, profiel verwijderd, nieuw profiel aangemaakt, maar kan dus niet meer inloggen. Ik had wel een vrij speciaal wachtwoord, dus die is nu teruggebracht tot 10 karakters, met alleen a-z A-Z 0-9, maar ik blijf dezelfde melding krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:13:
[...]

Heb jij dit nog op kunnen lossen @vacuumcleaner ? Ik heb 't nu ook met een nieuwe telefoon. Oude telefoon is eruit, profiel verwijderd, nieuw profiel aangemaakt, maar kan dus niet meer inloggen. Ik had wel een vrij speciaal wachtwoord, dus die is nu teruggebracht tot 10 karakters, met alleen a-z A-Z 0-9, maar ik blijf dezelfde melding krijgen...
de standaard IT helpdeskvraag maar in dit geval werkt het echt: Reset van centerdisplay al geprobeerd? Na reset kun je wel weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-06 23:30
gerrit105 schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:25:
[...]

Hier trouwens een tientje goedkoper. Verder nog niet gezocht. En in de pagina over wetgeving staat dat het inderdaad een goedgekeurd alternatief is voor kettingen. Al zal het onder bepaalde omstandigheden natuurlijk beter zijn om wel kettingen te monteren.
ja denk dat ik dan voor dit alternatief ga. Ik lees dat de reguliere kettinkjes niet kunnen omdat die ook deels aan de achterkant van het wiel zitten. Vandaar het prijzige alternatief van polestar zelf. De sok is inmiddels schijnbaar wettelijk goedgekeurd. Al zegt men dat hij voor echt ijs op de weg niet veel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Ja, moet je natuurlijk afweging maken op basis van waar je naartoe gaat. Voor mij is het voldoende om iets te hebben omdat het wettelijk moet. Mochten ze dan toch echt nodig zijn, dan red ik me wel met die sokken op de plekken waar ik naartoe ga. Hoef geen gevaarlijke passen te nemen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
BlacKstaR- schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:20:
[...]

Ik dezelfde paal geprobeerd en dan andere laadopening werkt gelukkig wel. Mogelijk lag het wel aan de paal zijn onze ervaringen puur toeval ;) . Kreeg net bericht van Vattenfall technische dienst, dat ze de problemen niet op afstand kunnen oplossen en ze een monteur langs gaan sturen.
Gisteren een andere type laadpaal gevonden ook van Vattenval maar die doet het weer wel.
Het lijkt erop dat er 1 type laadpaal storing geeft icm de PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Gister geprobeerd bij een Shell snellader te laden bij De Lucht Oost, omdat ik daar een broodje ging halen en eten. Toen ik terug bij de auto kwam was de lader afgeslagen na 0.5KW, dus nogmaals opgestart en in mijn auto gaan zitten met m’n broodje, maar weer kapte hij ermee na 0.5KW. Erg irritant!

Het vertrouwen in de Shell laders was al niet groot nadat m’n vriendin een keer 1,5 uur heeft vastgestaan met de e-Golf.

Toen maar doorgereden en ergens probleemloos aan Fastned gehangen. Ook IONITY ging prima laatst.

Hebben jullie ervaring met de Shell snel laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:53
VidaR-9 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:30:
Yep, ik laad best vaak bij Shell recharge en heb nog nooit problemen gehad buiten wat traag laden toen ik de auto net had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
VidaR-9 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:30:
Gister geprobeerd bij een Shell snellader te laden bij De Lucht Oost, omdat ik daar een broodje ging halen en eten. Toen ik terug bij de auto kwam was de lader afgeslagen na 0.5KW, dus nogmaals opgestart en in mijn auto gaan zitten met m’n broodje, maar weer kapte hij ermee na 0.5KW. Erg irritant!

Het vertrouwen in de Shell laders was al niet groot nadat m’n vriendin een keer 1,5 uur heeft vastgestaan met de e-Golf.

Toen maar doorgereden en ergens probleemloos aan Fastned gehangen. Ook IONITY ging prima laatst.

Ja, positieve ervaring bij Shell snellader
en bij AC-lader van NewMotion = Shell, met Shell-Laaddruppel. Duidelijke maandelijkse facturering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik en vriendin hebben ook Shell laaddruppels, maar dat lijkt niet te helpen 😛

Ik zal het binnenkort nog eens proberen met de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Laatst online: 08:23
4x zonder problemen geladen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

Reinier

\o/

OK, nu start de muziek bij instappen zelfs als die UIT stond tijdens de vorige keer uitstappen. Het is allemaal zo debiel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ach-jee
Als positieve noot: het eco klimaat werkt wel aardig. Vanmorgen de klimaatfunctie aangezet via de app toen de wekker ging, in een warme auto gestapt terwijl de buren aan het krabben waren en vervolgens nog net onder de 22kWh gedoken over 60 km met 90 km/h gemiddeld. Dat haalde ik vorig jaar niet op de winterbanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 13:38
ach-jee schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:47:
Als positieve noot: het eco klimaat werkt wel aardig. Vanmorgen de klimaatfunctie aangezet via de app toen de wekker ging, in een warme auto gestapt terwijl de buren aan het krabben waren en vervolgens nog net onder de 22kWh gedoken over 60 km met 90 km/h gemiddeld. Dat haalde ik vorig jaar niet op de winterbanden.
Dat ECO-klimaat doet het zo goed dat bij een beetje vocht in de auto ik de ramen niet condens-vrij krijg. Snel aan-en-uit zetten is er niet bij omdat dat in de actieradius app moet. Echt debiel. Bij mij staat hij dus standaard uit. Kan er nog eens over nadenken als ik echt een lange rit in de kou voor de boeg heb (naar mijn werk bijv).
Ik dacht dat het juiste voor de korte stukjes (op-en-neer naar de supermarkt etc) handig zou zijn, maar niet in de herfst als je de helft van de tijd instapt met natte kleding. Na ontwasemen terug naar eco en de ramen beslaan alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 18:30
PvS_68 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:20:
[...]

Dat ECO-klimaat doet het zo goed dat bij een beetje vocht in de auto ik de ramen niet condens-vrij krijg. Snel aan-en-uit zetten is er niet bij omdat dat in de actieradius app moet. Echt debiel. Bij mij staat hij dus standaard uit. Kan er nog eens over nadenken als ik echt een lange rit in de kou voor de boeg heb (naar mijn werk bijv).
Ik dacht dat het juiste voor de korte stukjes (op-en-neer naar de supermarkt etc) handig zou zijn, maar niet in de herfst als je de helft van de tijd instapt met natte kleding. Na ontwasemen terug naar eco en de ramen beslaan alsnog.
Ja hier ook last van, wat mij betreft niet echt een bruikbare functie hierdoor. Vorige keer kreeg ik de eco stand ook niet eens meer uit, dus heb ik de ramen maar open moeten doen om de ramen nog een beetje condens vrij te krijgen. Vertrouwen in die eco stand is hiermee ook gelijk flink gekelderd, dus ga 'm ook niet meer gebruiken.

Edit: meer mensen last van dat sinds update 1.7 de buitenspiegel niet meer "terugklapt" na het achteruit rijden? Ik heb hem ingesteld dat hij naar beneden gaat om stoeprandjes te zien. Maar als ik nu weer ga rijden blijft de spiegel naar beneden staan. Erg hinderlijk.

Edit2: Gisteren ging tijdens het snelladen m'n auto weer niet open met het kleine sleuteltje. Uiteindelijk via de app kunnen openen, niet de DK, maar gewoon de "ontgrendel" optie. Denk dat ik toch maar de grote sleutel mee ga nemen in het vervolgd, kleine sleuteltje is ook niet echt betrouwbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Shorteh op 22-11-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Shorteh schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]

Ja hier ook last van, wat mij betreft niet echt een bruikbare functie hierdoor. Vorige keer kreeg ik de eco stand ook niet eens meer uit, dus heb ik de ramen maar open moeten doen om de ramen nog een beetje condens vrij te krijgen. Vertrouwen in die eco stand is hiermee ook gelijk flink gekelderd, dus ga 'm ook niet meer gebruiken.
Bij mij scheelde het om de ventilator een standje hoger te zetten. Maar het kan zijn dat ik alle keren net in een grensgebiedje zat :)

Omdat ik nu toch vaak de range assist open heb staan vind ik het even aanzetten overigens niet zo'n probleem.
Shorteh schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:22:
[...]

Edit: meer mensen last van dat sinds update 1.7 de buitenspiegel niet meer "terugklapt" na het achteruit rijden? Ik heb hem ingesteld dat hij naar beneden gaat om stoeprandjes te zien. Maar als ik nu weer ga rijden blijft de spiegel naar beneden staan. Erg hinderlijk.
JA! Ik dacht dat het aan mn wagen lag, maar ik merk dat hij vaak niet goed terug gaat. Evenals dat ik de memoryknop dan echt lang ingedrukt moet houden. Het voelde voor mij als hardware falen (alsof de motor opeens niet ver genoeg kan). Maar nu jij het zo noemt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drohanmovies
  • Laatst online: 29-09-2022
MaxxMark schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:33:

[...]

JA! Ik dacht dat het aan mn wagen lag, maar ik merk dat hij vaak niet goed terug gaat. Evenals dat ik de memoryknop dan echt lang ingedrukt moet houden. Het voelde voor mij als hardware falen (alsof de motor opeens niet ver genoeg kan). Maar nu jij het zo noemt...
Probeer even helemaal naar beneden en dan weer omhoog. Bij mijn wagen ging dat omhoog heel langzaam en slecht. Uiteindelijk bij de Volvo dealer een nieuwe spiegel gekregen en nu werkt het weer perfect. Een hardware probleem zou het ook prima kunnen zijn.
Pagina: 1 ... 37 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.