Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 210 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:17:
[...]

OKEEEE

Ik kom hier nu pas achter. Dacht de hele tijd dat ik mis zat te drukken en per ongeluk verkeerd zat. Maar blijkbaar ligt t gewoon aan t paneel 8)7 |:(
What has been seen… :+
JG85 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:01:
Weet iemand of de P2 zonder packs standaard al een donker getinte achterruit heeft? Of is dat alleen bij de uitvoeren met additionele packs erop? Vrijdag mag ik de P2 in ontvangst nemen dus wil gelijk de ruiten laten folieen :)

Lees hier ook al een tijdje mee, erg leuk!
Is onderdeel van het Plus pack.

www.google.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

backupdevice schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:58:
[...]

Vergeleken met de high-end Volvo stoelen vallen deze idd een beetje tegen , ik kom van een V90. De "balk" is erg aanwezig ja.

Maar ik vind ze niet perse slecht.
Het blijft uiteraard ook persoonlijk.
De stoelen in de V60 hybride (D6, R-design) waren zeer goed.
Ik vind deze echt te hard.
Als je langer dan 2 uur achter elkaar zit voel je die balk echt. De zetel had wat meer vulling mogen hebben.
Gemiste kans want dat kunnen de kosten toch niet zijn?
Daarnaast is het ook een optelsom: het comfort, de software dingen, de 'zelf herstellende' foutmeldingen en de niet te gebruiken app ... gewoon een dikke jammer en daarom zal ik daar de volgende keer niet weer voor kiezen.
Persoonlijke keuze waarmee niet iedereen het eens zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:44
JG85 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:01:
Weet iemand of de P2 zonder packs standaard al een donker getinte achterruit heeft? Of is dat alleen bij de uitvoeren met additionele packs erop? Vrijdag mag ik de P2 in ontvangst nemen dus wil gelijk de ruiten laten folieen :)

Lees hier ook al een tijdje mee, erg leuk!
Ook de ramen van alle vier de deuren tinten hé, ik zie zoveel p2's rijden met geen ramen getint of maar half , tis sonde ;)

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat het geluid (via Spotify) een stuk beter is dan een tijd terug. Iemand die dit herkent? Wellicht is er wat getweaked in een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:47
VonDutch schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:58:
[...]
Ook de ramen van alle vier de deuren tinten hé, ik zie zoveel p2's rijden met geen ramen getint of maar half , tis sonde ;)
Als je aandacht zoekt van de politie moet je idd zeker voor ook tinten ja…
Af fabriek zit er vaak toch al een kleine tint in, waardoor je er weinig mee kunt wil je geen problemen krijgen bij een tintman controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
JeroenV_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:51:
[...]

Als je aandacht zoekt van de politie moet je idd zeker voor ook tinten ja…
Af fabriek zit er vaak toch al een kleine tint in, waardoor je er weinig mee kunt wil je geen problemen krijgen bij een tintman controle.
Onzin, je kan idd niet zo donker als achter gaan, maar je kan ze gewoon tinten tot een bepaalde percentage, waar vervolgens ook een certificaat voor wordt afgegeven nadat ze gemeten zijn. Dit is een hele licht tint maar maakt net de overgang met de achterse ramen iets mooier.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-05 11:06
VonDutch schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:58:
[...]

Ja inderdaad maar twijfel nog want de andere optie is om de achter portieren licht te tinten... Maar sowieso wel iets doen

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

xsive schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:30:
Is er iemand die Tidal gebruikt in de Polestar? Is het de moeite?
Ik vind het geluid van Tidal beter. Het komt beter los van de speaker. Veel betere soundstage. Bij Spotify blijft het geluid heel erg in mijn dashboard zitten. De Tidal app is daarentegen matig. Instabiel en regelmatig bufferen bij slecht weer. Ik neem het graag voor lief voor het betere geluid. Als Spotify ook naar hifi kwaliteit gaat, stap ik wellicht over.

[P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

BrFa2021 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:23:
[...]

Ik vind het geluid van Tidal beter. Het komt beter los van de speaker. Veel betere soundstage. Bij Spotify blijft het geluid heel erg in mijn dashboard zitten. De Tidal app is daarentegen matig. Instabiel en regelmatig bufferen bij slecht weer. Ik neem het graag voor lief voor het betere geluid. Als Spotify ook naar hifi kwaliteit gaat, stap ik wellicht over.
Bedankt iedereen voor jullie Tidal en Spotify ervaringen. Ik had mijn vraag beter moeten stellen, want het ging me met name om hoe goed de app werkt in de auto qua integratie. Wil liever niet nog eens aanvullend een Spotify Abo hoeven afsluiten.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.

Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.

Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.
Ik dacht op gegeven moment door de demo ritten dat het touch knoppen zijn? Zijn het toch druk knoppen?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
xsive schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:43:
[...]

Ik dacht op gegeven moment door de demo ritten dat het touch knoppen zijn? Zijn het toch druk knoppen?
Gewone drukknopen :Y
En ik vind dat ze best goedkoop aanvoelen eigenlijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44

backupdevice

Boeh!

dagobert1966 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:43:
[...]

Het blijft uiteraard ook persoonlijk.
De stoelen in de V60 hybride (D6, R-design) waren zeer goed.
Ik vind deze echt te hard.
Als je langer dan 2 uur achter elkaar zit voel je die balk echt. De zetel had wat meer vulling mogen hebben.
Gemiste kans want dat kunnen de kosten toch niet zijn?
Daarnaast is het ook een optelsom: het comfort, de software dingen, de 'zelf herstellende' foutmeldingen en de niet te gebruiken app ... gewoon een dikke jammer en daarom zal ik daar de volgende keer niet weer voor kiezen.
Persoonlijke keuze waarmee niet iedereen het eens zal zijn.
De bestuurders stoel is echt een gemiste kans ja

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
Jojyn schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:23:
[...]

Ja, zelf gebruik ik Tidal in de Polestar 2 en de kwaliteit is prima. Weet alleen niet of je het verschil gaat horen tov. Spotify. Heb er overigens niet speciaal een abbo voor afgesloten, had deze al voor thuis.
Ik gebruik Tidal thuis ook al maar wel de HiFi versie.
Dit is bij sommige liedjes (Master) wel enigszins te horen (breed stereo geluid) in de P2.

Feit blijft echter dat, zoals al zo vaak genoemd, er geen fader in de P2 zit zodat je de achterspeakers beter kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
VonDutch schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:13:
[...]

Onzin, je kan idd niet zo donker als achter gaan, maar je kan ze gewoon tinten tot een bepaalde percentage, waar vervolgens ook een certificaat voor wordt afgegeven nadat ze gemeten zijn. Dit is een hele licht tint maar maakt net de overgang met de achterse ramen iets mooier.
Je kan inderdaad wel ietsje tinten. Maar dat certificaat is natuurlijk een lachertje, dat heeft echt 0,0 waarde als een agent je hiervoor staande houdt. Dan meten ze gewoon zelf.

Zelf twijfel ik nog over voor. Mis het niet echt, ook nooit gehad bij vorige auto’s.

[ Voor 7% gewijzigd door VidaR-9 op 16-11-2021 09:09 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik word inmiddels helemaal kniftig van die kleine gebreken. Zodra mijn auto een nachtje stil heeft gestaan lijkt hij in diepe slaap te zijn gevallen en valt er niet meer mee te communiceren.

Zodra ik ermee gereden heb, is de communicatie weer terug en kan de app de auto benaderen.

Maar daar heb ik niet zoveel aan als ik mijn auto 's ochtends wil voorverwarmen. En ik gebruik die timers niet, want ook daar word ik knetterdol van. Die hebben bij mij ook nooit normaal gewerkt. Inplannen en niet werken, inplannen en verdwijnen, niet mogelijk om in te plannen enzovoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkphWLWG1PW9jXFwA11VEJbc5OQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bX9aPBGoeSMdq3cWgFGIEAB8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojyn
  • Laatst online: 13:54
xsive schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:41:
[...]

Bedankt iedereen voor jullie Tidal en Spotify ervaringen. Ik had mijn vraag beter moeten stellen, want het ging me met name om hoe goed de app werkt in de auto qua integratie. Wil liever niet nog eens aanvullend een Spotify Abo hoeven afsluiten.
Op app niveau heb ik zelf geen vergelijk met Spotify, maar ik vind de Tidal app prima werken. Geen last van extra gebuffer of iets in die richting en de navigatie naar artiesten, albums of playlisten werken zoals je zou verwachten. Tidal staat dan ook niet perse bekend om hun UI.

Als we het toch over geluid hebben, wie gebruikt hier de surround modus? Zelf vind ik het wat doffer/geforceerder klinken met deze modus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-05 11:06
VidaR-9 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:08:
[...]

Je kan inderdaad wel ietsje tinten. Maar dat certificaat is natuurlijk een lachertje, dat heeft echt 0,0 waarde als een agent je hiervoor staande houdt. Dan meten ze gewoon zelf.

Zelf twijfel ik nog over voor. Mis het niet echt, ook nooit gehad bij vorige auto’s.
Klopt, ze zeggen dat min 70% lichtdoorlating voor de voorportieren volgens de regels is met certificaat maar alsnog zal de politie zelf meten. Zelf vind ik het bij de voorportieren lastig in het donker ook al met een beetje tint maar vind het achterin wel fijn om iets te tinten voor de kids en de looks. En wanneer achter niet te donker getint is dan is het verschil met voor ook niet zo groot waardoor het er minder mooi uit kan zien

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Jojyn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:17:
[...]

Op app niveau heb ik zelf geen vergelijk met Spotify, maar ik vind de Tidal app prima werken. Geen last van extra gebuffer of iets in die richting en de navigatie naar artiesten, albums of playlisten werken zoals je zou verwachten. Tidal staat dan ook niet perse bekend om hun UI.

Als we het toch over geluid hebben, wie gebruikt hier de surround modus? Zelf vind ik het wat doffer/geforceerder klinken met deze modus aan.
Ik heb ‘surround’ maanden geleden na de audio update even uitgeprobeerd maar ik vond het niks en heb het daarna nooit meer gebruikt

Verder: Spotify komt dit jaar ook met een hIfi abonnement. Ik meen dat de beta al uitgerold werd. Dus op dat punt zijn Spotify en Tidal binnenkort vergelijkbaar. Zelf had ik graag Deezer ook in de playstore gezien (daar heb ik abo op) maar helaas…..

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

GuiltyNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:
Ik word inmiddels helemaal kniftig van die kleine gebreken. Zodra mijn auto een nachtje stil heeft gestaan lijkt hij in diepe slaap te zijn gevallen en valt er niet meer mee te communiceren.

Zodra ik ermee gereden heb, is de communicatie weer terug en kan de app de auto benaderen.

Maar daar heb ik niet zoveel aan als ik mijn auto 's ochtends wil voorverwarmen. En ik gebruik die timers niet, want ook daar word ik knetterdol van. Die hebben bij mij ook nooit normaal gewerkt. Inplannen en niet werken, inplannen en verdwijnen, niet mogelijk om in te plannen enzovoort.

[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat het op mijn telefoon (iPhone) eigenlijk wel stabiel werkt. De keren dat hij geen verbinding heeft/andere melding geeft is het sluiten en opnieuw openen van de app voldoende om een compleet beginscherm te krijgen incl. accu-, deur- en klimaatstatus. Ook het inplannen/aanzetten van het klimaat werkt prima. *afkloppen* :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Nog een 'zeik' puntje; ik had ingesteld staan dat de stoelverwarming voor de bijrijder automagisch aan mocht springen als de auto dit nodig vond (net als bestuurdersstoel en stuurwiel).

Aangezien al deze verwarmingselementen toch pas worden aangezet bij het daadwerkelijk plaatsnemen/vertrek had ik wel verwacht dat de auto zo slim zou zijn dat ondanks het aan hebben staan van deze functie hij controleert of er daadwerkelijk iemand op de bijrijdersstoel zit (of gordel om doet) alvorens hij de stoelverwarming aanzet.

Maar nee hoor, vorige week de gehele week naar de zaak op- en neer gereden met verwarmde bijrijdersstoel .. :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:22:
[...]

Ik moet zeggen dat het op mijn telefoon (iPhone) eigenlijk wel stabiel werkt. De keren dat hij geen verbinding heeft/andere melding geeft is het sluiten en opnieuw openen van de app voldoende om een compleet beginscherm te krijgen incl. accu-, deur- en klimaatstatus. Ook het inplannen/aanzetten van het klimaat werkt prima. *afkloppen* :+
Het ligt in mijn geval aan de auto, niet aan de app of telefoon. Mijn auto lijkt gewoon in slaap te vallen en komt daar dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:23:
Nog een 'zeik' puntje; ik had ingesteld staan dat de stoelverwarming voor de bijrijder automagisch aan mocht springen als de auto dit nodig vond (net als bestuurdersstoel en stuurwiel).

Aangezien al deze verwarmingselementen toch pas worden aangezet bij het daadwerkelijk plaatsnemen/vertrek had ik wel verwacht dat de auto zo slim zou zijn dat ondanks het aan hebben staan van deze functie hij controleert of er daadwerkelijk iemand op de bijrijdersstoel zit (of gordel om doet) alvorens hij de stoelverwarming aanzet.

Maar nee hoor, vorige week de gehele week naar de zaak op- en neer gereden met verwarmde bijrijdersstoel .. :+
En aanvullend hierop, bij het voorverwarmen zou dat ook wel handig zijn. In de "oude" Volvo app kon ik voor m'n V90 bij het voorverwarmen ook een slider omzetten voor stoel bestuurder/bijrijder om die verwarming ook meteen aan te zetten. Doet wellicht minder voor je range maar wel comfortabeler.

En zo zijn er nog wel wat handigheidjes die ze vrij makkelijk met een update moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld de verlichting in de portiergrepen aandoen als je in het donker de camera gebruikt. Kijk nu af en toe in een zwart gat als ik achteruit de oprit op rijd 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:10
Weet iemand hoe je de binnen verlichting automatisch aan zet als je een van de portieren open doet? Ik moet nu elke keer op het knopje drukken, maar daar kom je lastig bij als je op de achterbank je kinderen aan het vastzetten bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

dnns85 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:
[...]

En aanvullend hierop, bij het voorverwarmen zou dat ook wel handig zijn. In de "oude" Volvo app kon ik voor m'n V90 bij het voorverwarmen ook een slider omzetten voor stoel bestuurder/bijrijder om die verwarming ook meteen aan te zetten. Doet wellicht minder voor je range maar wel comfortabeler.
Helemaal eens, en zeker als de auto aan een paal hangt zou de stoel- en stuurwielverwarming meegenomen mogen worden van mij part.
En zo zijn er nog wel wat handigheidjes die ze vrij makkelijk met een update moeten kunnen doen. Bijvoorbeeld de verlichting in de portiergrepen aandoen als je in het donker de camera gebruikt. Kijk nu af en toe in een zwart gat als ik achteruit de oprit op rijd 🤷‍♂️
Wie weet met wat voor lichtkermis we over 3 jaar rondrijden :+ 8)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:27
Vanochtend zag ik in de actieradius assistent toen ik na na ruim een kwartier rijden voor het stoplicht stond te wachten dat de auto in stilstand toch nog 15 kWh/100km gebruikte. Dat is meer dan ik zou verwachten. (buiten 5 graden met de airco op 20 graden)

[ Voor 9% gewijzigd door _--[]--__ op 16-11-2021 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:11
GuiltyNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:28:
[...]

Het ligt in mijn geval aan de auto, niet aan de app of telefoon. Mijn auto lijkt gewoon in slaap te vallen en komt daar dan niet meer uit.
Tip had ik hier al eens gepost: als de auto voor je deur staat even met de sleutel ontgrendelen en de auto wordt wakker. Irritant maar je kunt tenminste binnen blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:55

Elayais

Die ene daar

Hansieo schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:36:
[...]

Bedoel je std. M3 als geen Performance?
of std. als geen longrange/dual motor?

Hebben jullie de kans gehad dit uit te testen? *O*
Lijkt me wel gaaf om dit zelf te ervaren O-)
Kennis van mij heeft de RWD standaard versie, dus ik ben al sneller, maar het verschil nog wat groter maken is altijd leuk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Elayais schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:14:
[...]

Kennis van mij heeft de RWD standaard versie, dus ik ben al sneller, maar het verschil nog wat groter maken is altijd leuk ;)
Pro-tip (van een vriend, niet van mij O-) :z ), als er dual-motor achterop zo'n Tesla staat, ga dan de strijd niet aan als je wilt winnen ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:40
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:54:
[...]

Pro-tip (van een vriend, niet van mij O-) :z ), als er dual-motor achterop zo'n Tesla staat, ga dan de strijd niet aan als je wilt winnen ;)
Indien M3 Performance: ja, je P2 pakt wellicht iets sneller op,
maar boven de 90 loopt de performance je voorbij.

De niet M3 performance, durf ik aan, maar niet richting de 200, daar is de CW waarde debit aan,
en daar we in NL ónder de 130 moeten blijven zeg ik, kom maar O-)

(hoe straks met de evt. OTA 460pk & xxNm??... nog geen idee wat dit gaat doen)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:16
_--[]--__ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:11:
Vanochtend zag ik in de actieradius assistent toen ik na na ruim een kwartier rijden voor het stoplicht stond te wachten dat de auto in stilstand toch nog 15 kWh/100km gebruikte. Dat is meer dan ik zou verwachten. (buiten 5 graden met de airco op 20 graden)
kWh/100km is m.i. geen goede eenheid voor momenteel verbruik als je stil staat, want je legt geen afstand af en dus deel je door 0.

Dus dan is het de vraag wat de 15 kWh/100km dan betekend. Het lijkt me niet dat het 15 kW per uur is, want dat is heel erg veel voor alleen de verwarming en een beetje electronica.

Ik denk dat het (bij stilstand) zinvoller is dat ze kW per uur laten zien zodat je kunt zien wat de kachel e.d. verbruikt :)

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
[...]

Ligt natuurlijk ook aan beide bestuurders he, hoe ver die durven te gaan en hoe snel ze reageren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
[...]

Oude Long range M3s zonder betaalde upgrade kun je hebben hoor

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 16-11-2021 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 17-06 14:32
Fladder80 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:48:
[...]

Ligt natuurlijk ook aan beide bestuurders he, hoe ver die durven te gaan en hoe snel ze reageren ;)
Bij de gemiddelde "Nederlandse" verkeers situatie zal dat meestal het volgende kruispunt zijn met veelal het verkeerslicht op rood :P

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42
JTHZZ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:12:
[...]

Tip had ik hier al eens gepost: als de auto voor je deur staat even met de sleutel ontgrendelen en de auto wordt wakker. Irritant maar je kunt tenminste binnen blijven.
Dat werkt bij mij ook niet. Vanochtend moest ik weer naar de auto lopen.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

kramon schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dat werkt bij mij ook niet. Vanochtend moest ik weer naar de auto lopen.
Met een van de laatste aanpassingen van de app kon die alleen nog geïnstalleerd worden op telefoons met minimaal Android 8. Geen punt dacht ik, dan blijf ik gewoon de oude versie gebruiken op mijn Android 7 tel. Dat ging éven goed tót Polestar de werking daarvan blokkeerde. Ik heb sindsdien geen ergenis meer over de app gehad, ik kijk wel weer eens als ik een nieuwe telefoon koop.
Misschien een idee, negeren die app?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:23:

Klopt, zo warm ik onderweg mijn knakworsten op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:12:
[...]

Ja, maar ik kom er dus achter als ik mijn kinderen lopend naar school breng, dan denk ik: oei koud! Even auto voorverwarmen. En dan ben ik dus én niet in de buurt van de auto én ik draag mijn sleutel niet bij me. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:58
Hansieo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:01:
[...]

Indien M3 Performance: ja, je P2 pakt wellicht iets sneller op,
maar boven de 90 loopt de performance je voorbij.

De niet M3 performance, durf ik aan, maar niet richting de 200, daar is de CW waarde debit aan,
en daar we in NL ónder de 130 moeten blijven zeg ik, kom maar O-)

(hoe straks met de evt. OTA 460pk & xxNm??... nog geen idee wat dit gaat doen)
Als je zo Tesla’s gaat uitdagen dan kun je misschien alvast preventief een cursus EMG nemen? Als je dan aangehouden wordt heb je dat alvast gehad ;)

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
dutchman666 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:13:
[...]

Bij de gemiddelde "Nederlandse" verkeers situatie zal dat meestal het volgende kruispunt zijn met veelal het verkeerslicht op rood :P
Niks leukers dan stoplicht sprintjes ;)
Op de motor ook zat gedaan, wheelies zijn nu wel meer een uitdaging... O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Fladder80 op 16-11-2021 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
GuiltyNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:57:
[...]

Ja, maar ik kom er dus achter als ik mijn kinderen lopend naar school breng, dan denk ik: oei koud! Even auto voorverwarmen. En dan ben ik dus én niet in de buurt van de auto én ik draag mijn sleutel niet bij me. 8)7
En dan zeg je tegen je kinderen: hier heb je een fiets, een winterjas, muts en handschoenen. Succes!! :w
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 10:40
wheels533 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:56:
Weet iemand hoe je de binnen verlichting automatisch aan zet als je een van de portieren open doet? Ik moet nu elke keer op het knopje drukken, maar daar kom je lastig bij als je op de achterbank je kinderen aan het vastzetten bent.
Middelste knopje is bij jou oranje. Als je dit knopje even ingedrukt houdt wordt hij wit. Dan gaat de binnenverlichting vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
Arie van Dijk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:54:
[...]

Middelste knopje is bij jou oranje. Als je dit knopje even ingedrukt houdt wordt hij wit. Dan gaat de binnenverlichting vanzelf aan.
Ja! Dank je wel, soms zoek je te ver terwijl het zo simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
guido66 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:58:
[...]

Als je zo Tesla’s gaat uitdagen dan kun je misschien alvast preventief een cursus EMG nemen? Als je dan aangehouden wordt heb je dat alvast gehad ;)
_O- d:)b O-)

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:57:
[...]

Bij mij trouwens laatste dagen geen problemen meer met de app. Werkt weer zoals voorheen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:11
JTHZZ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:36:
[...]

Bij mij trouwens laatste dagen geen problemen meer met de app. Werkt weer zoals voorheen.
Hier de laatste dagen ook weer een werkende app op Android. :) Kijken wanneer de 500MB databundel van Polestar weer op is hoe het dan gaat :X

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 17-11-2021 10:00 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
JTHZZ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:36:
[...]

Het is bij mij niet de app, het is mijn auto. Die valt in slaap en daardoor kan de app de auto niet bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
GuiltyNL schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:03:
[...]

Het is bij mij niet de app, het is mijn auto. Die valt in slaap en daardoor kan de app de auto niet bereiken.
Dat probleem had ik vorige week ook. Even ontgrendelen of deur open en de app werkte weer. Maar sinds een paar dagen lijkt dat opgelost

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 14:05
Ik kom er serieus net pas achter dat berichten over rijden tegen een M3, een Tesla Model 3 word bedoeld.
Is dat serieus al een ding dat dat een M3 word genoemd ipv een BMW M3 8)7

Klinkt logisch gezien het in dezelfde klasse valt, maar ik als autoliefhebber vond het even lastig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Savagegek schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:19:
Ik kom er serieus net pas achter dat berichten over rijden tegen een M3, een Tesla Model 3 word bedoeld.
Is dat serieus al een ding dat dat een M3 word genoemd ipv een BMW M3 8)7

Klinkt logisch gezien het in dezelfde klasse valt, maar ik als autoliefhebber vond het even lastig :+
lol... :(:) , heb je het hier over een ICE auto??, dat is als vl :X in een kerk

(ssst... ik denk óók nog vaak aan M3 ipv M3, maar omdat we hier in (B)EV zitten, laat ik de ándere M3 buiten beschouwing. kwestie van tijd en dan weten we niet beter.. :F )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:18
Hansieo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

lol... :(:) , heb je het hier over een ICE auto??, dat is als vl :X in een kerk

(ssst... ik denk óók nog vaak aan M3 ipv M3, maar omdat we hier in (B)EV zitten, laat ik de ándere M3 buiten beschouwing. kwestie van tijd en dan weten we niet beter.. :F )
Vanaf 2030 is de enig echte M3 ook een BEV, dus tot die tijd is het in dit forum wel duidelijk waar we het over hebben denk/verwacht/hoop ik 😜

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
P2Hattem schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:41:
[...]

Vanaf 2030 is de enig echte M3 ook een BEV, dus tot die tijd is het in dit forum wel duidelijk waar we het over hebben denk/verwacht/hoop ik 😜
Hoezo. BMW doet daar niet aan mee 😛

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 22:02
k-jah schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:57:
YouTube: My Second (& Different!) 24H Race on the Nürburgring!

Wat zegt die over die OTA update (1:45)?
Iemand hierover iets gehoord?

(OTA upgrade die de DM (exclusief PP?) zou voorzien van 476pk).

Edit: voorzien van de clue van het filmpje
Update: dit zat als vraag in een enquête van een US polestar eigenaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My_yt5EIU5kP8c3nEdNCtfofgos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m68UsG3E3jLJcgSK0OhZDA4d.jpg?f=fotoalbum_large

• dutchman666
k-jah schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:36:
[...]

[Afbeelding]
Gevoelsmatig zou mijn max 1500 dollar zijn vooral gezien het feit dat het een lease wagen betreft. Als deze update daarom pas over 1 of 2 jaar beschikbaar zou komen dan telt dat natuurlijk ook in de afweging mee gezien de resttijd van het lease contract :/

Ook is het maar de vraag of de LM er wel zo blij mee zal zijn immers het is toch een soort vorm van tuning die mogelijk impact kan hebben op de restwaarde van de wagen? (slijtage elektro motoren, onderstel etc )

• GuiltyNL
k-jah schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:36:
[...]

[Afbeelding]
50 pk extra zou niet meer moeten kosten dan € 1000 vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
Ik zou er geen cent meer voor over hebben. Vind de hele auto al duur zat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc_hwxIh6k_wsRK3yAEbD96yqJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WSE6suxaBeF3fsceXsH5lQX3.png?f=fotoalbum_large

• VidaR-9
Ow daar hoef ik me dan niet druk om te maken. Toch niet beschikbaar voor lease/fleet auto’s. :+

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:53
Zat net een epistel te schrijven dat ik niet verwachtte dat Polestar het technisch voor elkaar zou krijgen om dat mogelijk te maken via een betaling... Niet van toepassing voor mij gelukkig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheels533
Ligt het aan mij of voelt dit een beetje aan als een DLC? Hier koop een game voor €70,- en een maand later kan je nog een extra DLC aanschaffen voor €35,-.
Ik snap dat ze doorontwikkelen waardoor ze extra performance er uit kunnen persen, maar op een auto van €60K zou ik er geen cent voor over hebben.

Overigens geen last van met mijn SM, maar verbaas me er wel een beetje over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
YESSSSS!!!! kerstcadeau incoming :P

Heb ik het vermogen nodig: Nee
Is het leuk: Ja

Zodra deze upgrade beschikbaar komt (in Noorwegen) gaat deze direct in bestelling!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:17
Ter informatie en zoals hierboven al gemeld:

Vandaag heeft Polestar hun eerste performance software upgrade uitgebracht, een draadloze update die exclusief beschikbaar is voor de Polestar 2 Long Range Dual-motor.

Wat het inhoudt:

De upgrade verbetert de prestaties van de aandrijflijn van de auto, geeft de auto wat extra vermogen en zorgt voor een nog responsievere rijervaring. Het zorgt voor een merkbare vermogens boost bij acceleraties tussen 70 en 130 km/u, en de acceleratie van 0-100 km/u wordt teruggebracht tot slechts 4,4 seconden. Het gecombineerde gecertificeerde vermogen van de motor stijgt van 300 kW (408 pk) tot 350 kW (476 pk) en het koppel van 660 tot 680 Nm (487 tot 502 lb-ft).

De performance software upgrade kan je aankopen in de Polestar Extra’s webshop voor ongeveer € 1.000. In eerste instantie zal de upgrade worden uitgebracht in het VK en Nederland, en binnenkort zullen meer markten volgen. In België en Luxemburg zal deze update niet beschikbaar zijn. De lokale wetgeving in België/Luxemburg volgt de richtlijnen van de Europese Unie en staat niet toe om het vermogen van een voertuig te wijzigen zonder de Europese typegoedkeuring (gelijkvormigheidsattest) van het voertuig te wijzigen. Daarom kan de software na aankoop niet aan het voertuig worden toegevoegd.

Belangrijk om te weten: Helaas komt deze upgrade niet beschikbaar voor leaserijders. Wagenpark- en leaseauto's, die door externe leasemaatschappijen aan particulieren worden geleverd of die deel uitmaken van een bedrijfswagenpark, zijn geen eigendom van de bestuurder. De mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen aan een auto is voorbehouden aan de eigenaar van die auto. Dit betekent dat Polestar geen software mag verkopen aan een particulier die geen eigenaar is van de auto. Polestar werkt aan een mogelijke oplossing hiervoor. Zodra de upgrade beschikbaar is voor wagenpark- en leaseauto's, wordt dat door Polestar bekend gemaakt.

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 22:02

• VidaR-9
Als ik het had mee kunnen bestellen had ik het gedaan, toch zat lease budget over.

Maar zou hier zelf geen 1.000 euro uit eigen zak voor over hebben op dit moment.

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:59
k-jah schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:44:
[...]

Kan ik alleen de stickers kopen? :9
Waarschijnlijk volgende week op Ali......... ;)

• Rene
VidaR-9 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:49:
Als ik het had mee kunnen bestellen had ik het gedaan, toch zat lease budget over.

Maar zou hier zelf geen 1.000 euro uit eigen zak voor over hebben op dit moment.
Ik ben al een jaar niet in de kroeg geweest (bijna dan) O-). Ook al is het totaal nutteloos ga ik het direct bestellen.

Overigens is de P2 dan net zo snel naar de 100 als de M3 LRDM. Dit is op papier, maar ik meen me te herinneren dat Tesla altijd een rollende start gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Leuk dat het kan maar met 408pk ben ik al meer dan tevreden. Kan nou al nauwelijks het vermogen kwijt door het grootste probleem met deze auto, voorliggers :+

www.google.nl

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:30
Misschien 26 november nog 'n mooie Black Friday deal hierop :P. Ik vind 1000 euro net wat te duur eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-10-2024
Voor mij ook geen €1000,- Daar koop ik liever wat anders voor. En ik had nu liever snelle oplossingen gehad voor de huidige ‘mankementen’

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:00
Gelukkig is het geen 1 april, anders had ik het niet geloofd :+

Vervelend dat het (nog) niet geldt voor lease-rijders, was leuk kerstcadeau geweest inderdaad

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hansieo
Wat doet het met de efficiëntie? blijft dat hetzelfde?

Persoonlijk? zou het Polestar sieren als pleister op de vele troubles
die we NOG STEEDS ondervinden met de 60.000+ auto

Het is zéker voor diegene die er HARDE cash voor betaald hebben, dus best wel zuur.

En dan nóg... deze upgrade kost hun NIETS, het is een OTA patch, en zal ons even bezig houden tot ze EINDELIJK de boel op orde hebben.

Mijn mening. }:| (ik ga email sturen naar Polestar.. wie ook??)

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 18-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:57
Nou hij is besteld hoor!

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Jammer had de update ook wel willen hebben had het gisteren lastig op de snelweg tegen een Porsche.

Maar lekker handig dat ze voor lease nog geen oplossing hebben. Volgens mij is het grootste gedeelte van de P2 rijders (in NL) toch wel lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
BTW krijg ik ook nog terug en het kost ook geen bijtelling. Zo duur is die upgrade (voor mij) dus niet.
@Hansieo de efficientie blijft hetzelfde (behalve als je extra gas geeft denk ik). En het ontwikkelen van de software kost toch ook geld?

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• Shorteh
Waar staat die dan? Zie de upgrade zo niet in de extra's shop terug komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
Ben benieuwd naar de ervaringen van de gelukkigen die deze upgrade wel kunnen bestellen. Wel jammer dat 69 PK meer maar in 0.3 seconden 0-100 winst resulteren. Al zul je het grote verschil vermoedelijk pas merken in de tussen sprints (autobahn? :) ).

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-06 20:29

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Wauw €1000 euro is wel erg veel voor het aantal pk's. Wil het voor €500 nog wel overwegen. Misschien nog een keer een aanbieding.

• Autowina
Waar staat die dan? Zie de upgrade zo niet in de extra's shop terug komen.
Naar Polestar.com en daar inloggen. In de shop zie je hem staan en kun je hem bestellen.

• Shorteh
Autowina schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:34:
[...]

Naar Polestar.com en daar inloggen. In de shop zie je hem staan en kun je hem bestellen.
Hm daar zie ik hem niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTYb6H8KMQQfLmeBo_oSi1shkww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TR71OrF5ucqgqGBphh3PjbeI.jpg?f=fotoalbum_large
Helemaal rechts onderin. Hij is alleen in Nederland en Engeland te downloaden en alleen als je de auto niet via lease hebt. Dus als je hem niet ziet kan het aan jouw profiel liggen.

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Autowina schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:38:
[Afbeelding]
Helemaal rechts onderin. Hij is alleen in Nederland en Engeland te downloaden en alleen als je de auto niet via lease hebt. Dus als je hem niet ziet kan het aan jouw profiel liggen.
Private lease dus ook niet.

• dutchman666
Shorteh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:36:
[...]

Hm daar zie ik hem niet staan.
Volgens mij kun je de bestelling optie niet zien als je wagen via een Lease Maatschappij is verzorgd. Het stond ook ergens in het plaatje vermeld dat eerder in deze thread werd getoond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
Autowina schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:05:
BTW krijg ik ook nog terug en het kost ook geen bijtelling. Zo duur is die upgrade (voor mij) dus niet.
@Hansieo de efficientie blijft hetzelfde (behalve als je extra gas geeft denk ik). En het ontwikkelen van de software kost toch ook geld?
Niet helemaal. Het is het doorborduren op de drivetrain eff/optimalisatie,
en dus een integraal onderdeel van de auto en de beloofde toekomstige optimalisaties OTA.

Sommigen wachten al een jaar op:

-Digital key
-App die naar behoren werkt
-ACC die gewoon goed werkt
-Google die weer vlot werkt zoals het was
-Muziek kunnen afspelen

en dan nog dingen waar anderen tegenaan lopen.

Ik zou zeggen, Polestar, je kan je beloftes nog stééds niet waarmaken,
komop met deze pleister :/

• Shorteh
dutchman666 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:39:
[...]

Volgens mij kun je de bestelling optie niet zien als je wagen via een Lease Maatschappij is verzorgd. Het stond ook ergens in het plaatje vermeld dat eerder in deze thread werd getoond.
Ja het is idd wel een lease auto, maar had verwacht dat de optie alsnog wel getoond werd. Denk dat als ik de lease maatschappij bel dat ik dit wil ze het ook best prima zouden vinden :P. Alleen maar waarde vermeerdering voor hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

dutchman666 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:17:
Ben benieuwd naar de ervaringen van de gelukkigen die deze upgrade wel kunnen bestellen. Wel jammer dat 69 PK meer maar in 0.3 seconden 0-100 winst resulteren. Al zul je het grote verschil vermoedelijk pas merken in de tussen sprints (autobahn? :) ).
De grap is dat het koppel maar met 20Nm toeneemt.
En juist het koppel is belangrijk voor accelereren.
Vandaar maar 0,3s sneller in 0 - 100.
De PK's heb je nodig voor de topsnelheid.
En laat die nu net begrensd zijn op 210 ..

Dus, tenzij de begrenzing ook hoger ligt, merk je met deze 'upgrade' bitter weinig ..

• Autowina
@Hansieo Je hebt gelijk dat er een paar dingen nog niet zijn waargemaakt.
Zelf heb ik daar wat minder moeite mee omdat ik van heel veel andere dingen aan de auto juist erg geniet. En ik vind dat met € 500 laadtegoed en een jaar extra garantie ook al een mooi gebaar is gemaakt. Er zijn genoeg andere merken die ook steken laten vallen maar helemaal niet thuisgeven. Maar ik snap zeker dat een aantal mensen dit wel als afknapper ervaart.

En de extra pk's en koppel heb ik ook zeker niet nodig.... maar het is wel leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Tsja, het is natuurlijk leuk speelgoed. Dus als je het ervoor over hebt: prima.
Ik snap alleen de prioriteiten niet zo goed.
Hopelijk genereert het voor Polestar wat extra inkomsten om een paar fatsoenlijke developers erbij aan te nemen. Dan kunnen ze de echt belangrijke zaken fixen en zorgen dat de auto op het vlak van software en battery management wat meer z'n geld waard wordt.

Zal er toch nog even aan toevoegen dat ik zelf relatief weinig problemen heb en de auto heerlijk vind rijden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door gerrit105 op 18-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Kansloos bedrijf. Komt er na een jaar eindelijk iets positiefs - moet je er voor betalen. Ik sluit me bij @Hansieo aan. Helemaal klaar met dit bedrijf. Betalen voor functies die niet werken en of er niet zijn en dan ook nog extra betalen voor functies die je eigenlijk al hebt.

@dagobert1966 Helemaal mee eens. Ze zeggen het zelf ook in de zojuist ontvangen e-mail:

Daardoor sprint je Polestar 2 van 0 naar 100 kilometer per uur in slechts 4,4 seconden. Maar je merkt het verschil nog het meest bij de tussenacceleratie, van bijvoorbeeld 80 naar 120 kilometer per uur.

En ze schrijven dan niet wat het precies scheelt in de sprint van 80 naar 120 km per uur. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Zogenaamd eens goed nieuws van Polestar.
Ik denk echt dat deze actie bij heel veel gebruikers van het eerste uur, die de volle mep betaald hebben en na een jaar nog steeds geen goed werkend product, heel erg verkeerd valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 14:05
dagobert1966 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:40:
[...]

De grap is dat het koppel maar met 20Nm toeneemt.
En juist het koppel is belangrijk voor accelereren.
Vandaar maar 0,3s sneller in 0 - 100.
De PK's heb je nodig voor de topsnelheid.
En laat die nu net begrensd zijn op 210 ..

Dus, tenzij de begrenzing ook hoger ligt, merk je met deze 'upgrade' bitter weinig ..
Het juist andersom van zoals jij het zegt.. :)
De pk's merk je juist op de sprint, waarbij het koppel nodig is voor bijvoorbeeld het trekken of hoge luchtweerstand.
En het is niet een mega verschil, maar vergis je niet dat 0,3s bij een sprint naast elkaar een aanzienlijk verschil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
Zodra iemand hem binnen heeft kunnen er wel wat onderlinge sprintjes getrokken worden toch. Om het verschil te ervaren. 8)

• VidaR-9
Savagegek schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:39:
[...]

Het juist andersom van zoals jij het zegt.. :)
De pk's merk je juist op de sprint, waarbij het koppel nodig is voor bijvoorbeeld het trekken of hoge luchtweerstand.
En het is niet een mega verschil, maar vergis je niet dat 0,3s bij een sprint naast elkaar een aanzienlijk verschil is.
100km/u is 27,8m/s is ~8m verschil

Of maak ik denk fout.

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:55
Jawel hoor. inloggen op je account en links boven in de balk webshop. En daar komt hij.

Als je tenminste vandaag volgende mail van Polestar hebt ontvangen:

Er is een nieuwe upgrade, exclusief ontwikkeld voor jouw Polestar. Met de Performance software upgrade reageert je auto nog levendiger op het rijpedaal en accelereer je als nooit tevoren. Hiervoor hoef je niets anders te doen dan digitaal bestellen en installeren, over-the-air.
Bekijk de upgrade

Extra vermogen
De Performance software upgrade is exclusief ontwikkeld voor jouw Polestar 2, de Long range Dual motor-versie. De upgrade zorgt voor een hoger elektrisch vermogen vanuit de accu, zodat de elektromotoren bij hoge toerentallen hun volledige koppel kunnen benutten. Het gecombineerde vermogen van de motoren wordt verhoogd van 300 kW (408 pk) naar 350 kW (476 pk) en het koppel stijgt van 660 naar 680 Nm.

Sprinten en versnellen
Daardoor sprint je Polestar 2 van 0 naar 100 kilometer per uur in slechts 4,4 seconden. Maar je merkt het verschil nog het meest bij de tussenacceleratie, van bijvoorbeeld 80 naar 120 kilometer per uur.

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

P2void19noPP schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:44:
[...]

Jawel hoor. inloggen op je account en links boven in de balk webshop. En daar komt hij.

Als je tenminste vandaag volgende mail van Polestar hebt ontvangen:

Er is een nieuwe upgrade, exclusief ontwikkeld voor jouw Polestar. Met de Performance software upgrade reageert je auto nog levendiger op het rijpedaal en accelereer je als nooit tevoren. Hiervoor hoef je niets anders te doen dan digitaal bestellen en installeren, over-the-air.
Bekijk de upgrade

Extra vermogen
De Performance software upgrade is exclusief ontwikkeld voor jouw Polestar 2, de Long range Dual motor-versie. De upgrade zorgt voor een hoger elektrisch vermogen vanuit de accu, zodat de elektromotoren bij hoge toerentallen hun volledige koppel kunnen benutten. Het gecombineerde vermogen van de motoren wordt verhoogd van 300 kW (408 pk) naar 350 kW (476 pk) en het koppel stijgt van 660 naar 680 Nm.

Sprinten en versnellen
Hmm oke, ik heb nog geen mail ontvangen inderdaad. En zie hem daarom ook niet in de webshop.

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 12:45
VidaR-9 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:44:
[...]

100km/u is 27,8m/s is ~8m verschil

Of maak ik denk fout.
Dat laatste. Je snelheid is niet 100km/h vanaf de start

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kramon
Ik vind Polestar heel wat lef hebben om zoiets nu aan te bieden, met alle sh*t die o.a. @Hansieo heel mooi opsomt. Steek je tijd in stabiliteit, stelletje schoften... Fix dat en geef me dan als "sorry" die PK's maar, gratis.

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
Cello66 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:14:
[...]

Dat laatste. Je snelheid is niet 100km/h vanaf de start
Even een kleine uitbreiding:
Als ik de data van hier gebruik ivm de versnelling: https://accelerationtimes.com/models/polestar-2
en ik ga er van uit dat de versnelling over evenveel toe neemt (tussentijden over x0.91), dan kom ik op een verschil uit van 6.9m.

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonDutch
*droom modus aan* Download die OTA even op een usb stick en stuur mij een kopie, dan sideload ik hem zelf wel. *droom modus uit*

[ Voor 5% gewijzigd door VonDutch op 18-11-2021 15:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
Wat een gezeik weer (ook al begrijp ik het ten deels). Sorry hoor maar niemand hoeft deze update te kopen als je dat niet wilt.

Je kan ook moeilijk verwachten dat ze alles maar on-hold zetten totdat alle issues verholpen zijn, toch?

Dit is toch duidelijk een extra? Net zoals je bij Skoda achteraf kan betalen om sneller te kunnen laden.

Ik heb de volle mep betaald, privé zelfs, en ik twijfel geen seconde om deze update te bestellen. Als autoliefhebber warmt het mijn hart dat Polestar niet alleen met kleine zaken komt maar ook zijn roots behoud als performance merk.

Ja ik had het ook liever gratis gehad, maar helaas, voor niets gaat de zon op 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kramon
Rene schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:55:
Wat een gezeik weer (ook al begrijp ik het ten deels). Sorry hoor maar niemand hoeft deze update te kopen als je dat niet wilt.

Je kan ook moeilijk verwachten dat ze alles maar on-hold zetten totdat alle issues verholpen zijn, toch?
Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel. Er zijn nog ZOOOOVEEEL issues die aandacht vereisen. Deze nieuwe 'feature' gaat ongetwijfeld nog meer issues creëren op die backlog aan issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
kramon schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:02:
[...]

Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel. Er zijn nog ZOOOOVEEEL issues die aandacht vereisen. Deze nieuwe 'feature' gaat ongetwijfeld nog meer issues creëren op die backlog aan issues.
Maar zijn dat er echt zoveel dan? Nu kan ik me voorstellen dat ik wellicht wat vooringenomen ben omdat ik totaal geen issues heb (direct even afkloppen) maar ik zie ondanks wat app problemen weinig nieuws voorbijkomen.

Ik lees hierboven bijvoorbeeld dat @Hansieo “muziek afspelen” en “werkende ACC” noemt. Wat is daar dan mis mee?

Het zou wellicht wat stabieler mogen zonder af en toe een vertraging of een infotainment reset maar het werkt verder allemaal prima. En laten we ook afwachten wat er in de komende updates uitkomt, het zou me niks verbazen als al deze issues uiteindelijk aangepakt gaan worden. 👍

Pagina: 1 ... 36 ... 210 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.