Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Ze komen toch weer met Google Home voice commands:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8J8cE335aUQeXpp6gCzDNUXxeo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fc5QOGtQVlgp7VfaqbrRVjJU.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
GuiltyNL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:14:
Ze komen toch weer met Google Home voice commands:

[Afbeelding]
Mooi! Dan mag Google voortaan de auto voorverwarmen. 😁

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
VonDutch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:23:
[...]

Mooi! Dan mag Google voortaan de auto voorverwarmen. 😁
Goeie optie als de app niet werkt _O-

Zelf overigens heel af en toe wat buggy app, maar verder weinig last.

[ Voor 13% gewijzigd door gerrit105 op 11-11-2021 18:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
Wat interessante berichten van de Q&A :). Een volledige transcriptie volgt wellicht later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hTXOIv2heaXBXwvMfiuSmeYMpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h48TEpLGgcWbpFBz8VXszI4c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5UadOuzaq4WM73KPjoB_LJ19Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePhw9N9TqVBSf6oWRjvHHQDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTa-Cavw7zlMnUzyYmQ3kZAcOv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6vaBNvfBShcK3vgETB6gyhp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5IFnOEs7RdXOeIhdW8TXqr0nCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AslaRMgnLX6m6uqIf08w6Pyu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hl6ZGLedQcOtwlRqC7ojFizSl8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jChdjczqGNdJ58BbTStTJPWC.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ach-jee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
[...]

Heb je je auto speciaal schoongemaakt voor dit verslag ofzo? ;) Mooi verslag! Erg jaloers op de grill, zou het ook graag doen, maar ik ben toch iets te veel Nederlander om te gaan investeren in een leaseauto.
Hahaha nee, juist niet. Had het daar nog over met mijn vrouw. Waarom zouden we de auto wassen als we zo ver gaan rijden?

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:25
@SpeedfreakR Top verhaal fijn dat je dit deelt.

Toch nog even over die App problemen, vandaag weer exact het zelfde qua tijden en switchen tussen LTE/4G en Wifi maakt toch echt niets uit.

Nu doet de App jet bij mij ook niet en straks na 20 uur zal het weer wel werken schat ik in.

Aangezien er zoveel nieuwe auto's zijn uitgeleverd in Europa afgelopen maanden is zeker een issue en maakt het alleen maar erger voor iedereen.

Heel erg jammer dit en zo onnodig en vooral op te lossen 8)7

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
Wel grappig dat Polestar zegt met dingen bezig te zijn die over maps gaan. Volvo gaf namelijk juist aan dat ze daar niks mee kunnen omdat het bij Google ligt.

Zouden ze dan toch eens serieus samen gaan werken zodat requests van ons gebruikers ook daadwerkelijk bij het juiste team komt 😁😉

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:45:
Wel grappig dat Polestar zegt met dingen bezig te zijn die over maps gaan. Volvo gaf namelijk juist aan dat ze daar niks mee kunnen omdat het bij Google ligt.

Zouden ze dan toch eens serieus samen gaan werken zodat requests van ons gebruikers ook daadwerkelijk bij het juiste team komt 😁😉
De Q&A was samen met Google ;) (de replies zijn van polestar)

[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 11-11-2021 18:54 ]

• Juancho
Rene schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:54:
[...]

De Q&A was samen met Google ;) (de replies zijn van polestar)
Ah ok! Dat doet Polestar dan wel echt goed zeg. Kan Volvo nog wat van leren....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:55:
[...]

Ah ok! Dat doet Polestar dan wel echt goed zeg. Kan Volvo nog wat van leren....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24-oIajgtGgUMC-A2U8_x931_pA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/BZT5LSmpCaJrEDtJzbD8uDsZ.webp?f=fotoalbum_large

• Juancho
Het scheelt iig dat een aantal dingen, zeker icm Google lijkt me, ook wel uitgerold worden op die andere P... 🤔 😁 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
SpeedfreakR schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Gisteren terug gekomen van ons tripje naar Disneyland Parijs met de Polestar. Bij deze mijn ervaring.
Het was voor mij de eerste echte "lange" trip met de P2, ik had dus nog nooit tijdens mijn trip hoeven snelladen. Ik heb overigens wel 2x eerder geoefend met snelladen zodat ik niet voor verrassingen zou staan.
.

Ik ben over de trip en het laden zeer te spreken. Het is me 100% meegevallen en de wat lange pauzes om te laden hebben mij echt goed gedaan en zo is de trip eigenlijk beter vol te houden.

Ohh en de kosten om te laden? €0! Snelladen 2x gebruikt gemaakt van mijn plugsurfing pas met tegoed van Polestar en bij het hotel was het laden gratis. I love it!
Goed verslag. Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Maar even voor de duidelijkheid, dit betreft een long range versie neem ik aan?

• Rene
scuro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:15:
[...]

Goed verslag. Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Maar even voor de duidelijkheid, dit betreft een long range versie neem ik aan?
Ik meen koplampsproeiers te zien (al kan dat ook vertekend beeld zijn). In dat geval is het een LRDM LE ;)

Overigens een leuk verslag @SpeedfreakR !!! Wat was uiteindelijk je verbruik en welke snelheid heb je gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

scuro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:15:
[...]

Long range dual motor inderdaad. Ik heb nog modeljaar 2021, intro versie.
Rene schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:58:
[...]

Overigens een leuk verslag @SpeedfreakR !!! Wat was uiteindelijk je verbruik en welke snelheid heb je gereden?
Gemiddeld de hele reis rond de 21kw per 100km.
Laatste stukje was de a27 leeg, heb ik hem even naar de 200 gebracht :X maar dit was max 2km. De rest van de reis constant de maximale toegestane snelheid. Dus in NL 100 en België 120 en Frankrijk 110 en 130.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 12-11-2021 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Zonet werkte de app niet (7:20). Vervolgens de auto handmatig voorverwarmen aangezet. Terug in huis werkte de app wel weer. Heeft het dan toch niets met drukte te maken? Of krijgt de auto in 'aan stand' prio?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
kramon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:27:
Zonet werkte de app niet (7:20). Vervolgens de auto handmatig voorverwarmen aangezet. Terug in huis werkte de app wel weer. Heeft het dan toch niets met drukte te maken? Of krijgt de auto in 'aan stand' prio?
Wat ik eerder schreef: app werkt niet als auto in diepe slaap is. Blijkbaar wordt de auto niet wakker door een app trigger maar wel door de deur open te doen. In de ochtend zijn de meeste auto’s in diepe slaap dus geen appfunctie. Zodra je de auto open doet wordt hij wakker en blijft dat ook voor enige tijd. Na een paar uur stilstaan is de auto weer in slaap en werkt je app niet meer, let maar op.
Het kan zijn dat door drukte de trigger niet bij de auto aankomt of dat er gewoon een random bug in zit, wie zal het zeggen. Ik vind het belangrijker dat ze het fixen! :)

[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 12-11-2021 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:58
Niet om het een of ander, maar is er een plek bij Polestar om dit soort ervaringen met de app te delen en doen jullie dat ook? Klinken mij als testbare scenario’s die de ontwikkelaars enorm kunnen helpen. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
kramon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:27:
Tip: als je de auto met de sleutel van slot doet wordt de auto ook wakker en hoef je de kou niet in

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:58
Oeh, mijn auto staat nu ondertussen en Beesd en wordt klaargemaakt voor aflevering op 1/12. Spannend :D tijd gaat gelukkig rete snel, ondanks dat ik elke dag kijk op m’n countdown :+

Voel me net een klein kind. :9

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
[...]

Tip: als je de auto met de sleutel van slot doet wordt de auto ook wakker en hoef je de kou niet in
Thanks 👍 goede tip!

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:23:
[...]

Wat ik eerder schreef: app werkt niet als auto in diepe slaap is. Blijkbaar wordt de auto niet wakker door een app trigger maar wel door de deur open te doen. In de ochtend zijn de meeste auto’s in diepe slaap dus geen appfunctie. Zodra je de auto open doet wordt hij wakker en blijft dat ook voor enige tijd. Na een paar uur stilstaan is de auto weer in slaap en werkt je app niet meer, let maar op.
Het kan zijn dat door drukte de trigger niet bij de auto aankomt of dat er gewoon een random bug in zit, wie zal het zeggen. Ik vind het belangrijker dat ze het fixen! :)
Dit verschilt overigens wel van auto tot auto, want bij mij werkt de app prima. Ik heb er de afgelopen 3 dagen (tot mijn grote verdriet) niet mee gereden dus hij zou moeten slapen, maar de app werkt snel, klimaat kan ik gewoon aanzetten, etc. De auto staat ook nog eens een behoorlijk eind verderop, dus ik denk dat ik niet eens met de sleutels de auto kan ontgrendelen op het moment. Wel iOS hier, maar ik neem aan dat dat qua contact maken met de auto geen verschil zou moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:41
Ik heb (afgezien van dat ik de DK helemaal niet geactiveerd krijg, ook niet na een door Polestar geïnstrueerde reset door de dealer) eigenlijk geen problemen met de App. Ik gebruik deze heel regelmatig en voorverwarmen, handmatig maar ook het instellen van (herhalende) timers werkt altijd prima. Een enkele keer is er een timeout dat de auto niet reageert maar als ik het dan nog een keer probeer dan lukt het wel. Het lijkt erop dat er dus verschil in de auto's zit. (ik zit nu op versie 1.7 maar het werkt bij mij al minimaal een half jaar prima)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33
Is er misschien een verschil tussen auto's die wel en niet aan de lader staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Nope, had hiervoor Android 10, nu 11, geen DK en afgezien van de enkele timeout die ik soms krijg, doet de app het bij mij ook. Ongeacht of de auto aan de lader staat of niet.
Zou liever zien dat de App het iedere keer direct doet, maar dat is bij mij dan ook de enige klacht daarover.

Enige wat mij wel gebeurt is dat bij sommige bedrijven waar ik op bezoek kom de laadpaal impact heeft op het functioneren van de keyless entry. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Fladder80 op 12-11-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:54
Kan het te maken hebben met het feit of iemand méérdere keren per dag de auto gebruikt en dus uit/in slaapmodus gaat?

of ook meerdere keren per dag aan de stekker gaat? als is het maar kort?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Nou, heb hem sinds gisteren niet meer aangeraakt, dus dat lijkt me ook niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
Mijn auto staat al 2 dagen stil, vanmorgen werkte de app niet of HEEL traag, nu werkt hij weer als een trein.

Ik heb de auto niet van het slot gehaald ben er niet naar toe gelopen, hij staat hier ver weg van het huis.

Dus het wake-up verhaal werkt bij mij niet zoals bij andere blijkbaar.

Zelf blijf ik er van overtuigt dat dit of met het netwerk of met de cloud te maken moet hebben.
En dan met name tijdens drukker periodes in de ochtend en avond.

Ik kan mij zelfs voorstellen dat als al die mooie Polestar's onderweg zijn en lekker naar Spotify luisteren of andere zaken het druk is op het netwerk van T-Mobile.

Dit weekend maar eens kijken in de ochtend en avond, ik schat in dat het beter gaat in het weekend.

Ik sluit de App meerdere keren af om een goed beeld te krijgen en ik heb een IOS device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Weet iemand hier hoe dat soort overeenkomsten tussen een organisatie en een telco überhaupt werken? Is er een bepaalde bandbreedte waar Polestar gebruik van mag maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
ach-jee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:23:
Weet iemand hier hoe dat soort overeenkomsten tussen een organisatie en een telco überhaupt werken? Is er een bepaalde bandbreedte waar Polestar gebruik van mag maken?
Alles wordt afgesproken en vast legt in contracten, daar zullen zeker afspraken in staan qua aantallen en bandbreedte en niet zoals bij consumenten een soort van fair use policy.

Zakelijk zullen alle afspraken en services ook behandeld worden zoals overeengekomen.

Lees net ook dat T-Mobile 41k nieuwe klanten heeft verwelkomt dus dat is ook weer veel verkeer extra, ik had eerder al eens gelezen dat T-Mobile regelmatig capaciteit problemen heeft.

En wie zegt dat als ik de SIM in de auto uit zet deze dan ook daadwerkelijk alleen via wifi communiceert.
Ik denk dat dat misschien ook niet zo is en er gewoon nog via LTE/4G gecommuniceerd wordt alleen niet voor de lokale apps en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Magnifique schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:58:
Mijn auto staat al 2 dagen stil, vanmorgen werkte de app niet of HEEL traag, nu werkt hij weer als een trein.

Ik heb de auto niet van het slot gehaald ben er niet naar toe gelopen, hij staat hier ver weg van het huis.

Dus het wake-up verhaal werkt bij mij niet zoals bij andere blijkbaar.

Zelf blijf ik er van overtuigt dat dit of met het netwerk of met de cloud te maken moet hebben.
En dan met name tijdens drukker periodes in de ochtend en avond.

Ik kan mij zelfs voorstellen dat als al die mooie Polestar's onderweg zijn en lekker naar Spotify luisteren of andere zaken het druk is op het netwerk van T-Mobile.

Dit weekend maar eens kijken in de ochtend en avond, ik schat in dat het beter gaat in het weekend.

Ik sluit de App meerdere keren af om een goed beeld te krijgen en ik heb een IOS device.
Volgens mij sluit dat elkaar niet uit. Op de momenten dat de app niet werkt wordt de auto niet wakker maar het kan nog steeds zijn dat het signaal om wakker te worden door drukte op netwerk of server de auto niet bereikt.. en op rustigere momenten wel gewoon. Wel vreemd dat na auto ontgrendelen de boel wel gewoon snel werkt. En apart dat het voor veel auto’s wel normaal werkt.
Maar goed, allemaal speculatie dus hopen dat Polestar snel P1.8 of een app update releaset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
ach-jee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:51:
[...]

Dit verschilt overigens wel van auto tot auto, want bij mij werkt de app prima. Ik heb er de afgelopen 3 dagen (tot mijn grote verdriet) niet mee gereden dus hij zou moeten slapen, maar de app werkt snel, klimaat kan ik gewoon aanzetten, etc. De auto staat ook nog eens een behoorlijk eind verderop, dus ik denk dat ik niet eens met de sleutels de auto kan ontgrendelen op het moment. Wel iOS hier, maar ik neem aan dat dat qua contact maken met de auto geen verschil zou moeten maken.
Ik ervaar hetzelfde, auto staat al een paar dagen stil en de app werkt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
Iemand toevallig zojuist in de auto gestapt? Ben benieuwd in hoeverre de Google storing impact heeft op de Google Assistent / Google Maps :)

nieuws: Google heeft last van storing met onbereikbare diensten en sites

[ Voor 40% gewijzigd door Shorteh op 12-11-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
fyr0 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:05:
[...]

Ik ervaar hetzelfde, auto staat al een paar dagen stil en de app werkt als een trein
iOS ??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
Apple Iphone :)

Ik heb net even getest LTE/4G en Wifi in het menu uitgezet, en wat blijkt de App blijft gewoon werken.
Dat betekend dus dat mijn Wifi verhaal overboord kan :(

Dus de status van de auto gaat altijd via het LTE/4G netwerk en nooit via Wifi, waarschijnlijk gelden deze instellingen alleen voor het information en media systeem.

Laten we inderdaad hopen op een oplossing in 1.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
ach-jee schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:43:
[...]

Ik heb van de 26k km minder dan een procent op de ACC gereden denk ik. Ik vind de snelweg er te druk voor, en de N-wegen te bochtig, nergens werkt het extra lekker.
Ik heb er nu zo'n 18.000 km op zitten en heb daar 80-90% op de ACC gereden en werkt voor mij fenomenaal. Zowel op n wegen als op de snelweg. Sterker nog. Zelfs woon-werkverkeer (volledig 50km/h) rij ik op een paar rotondes na met ACC.

Het is denk ik sterk afhankelijk van wat je rijstijl en verwachting is. Ik ben een "meerijder" en dan werkt het super. Als je een "inhaler" bent, dan werkt het denk ik wel een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 15-09 00:32
Yes laatste versie op een iPhone Xs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 13:29
Shorteh schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:07:
Iemand toevallig zojuist in de auto gestapt? Ben benieuwd in hoeverre de Google storing impact heeft op de Google Assistent / Google Maps :)

nieuws: Google heeft last van storing met onbereikbare diensten en sites
Net onderweg gevraagd naar <bedrijf> op de <straat> in <plaats> en dat werkte zonder gedoe dus het is niet helemaal kapot bij Google haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
  • Laatst online: 01-09 14:27
Leuk om dit te volgen, onze P2 staat gepland voor 22 - 11 levering. Erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Zijn er vooraf nog belangrijke dingen om te weten? Zoals welke apps te installeren naast de P2?
Andere handige tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
assn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:05:
Leuk om dit te volgen, onze P2 staat gepland voor 22 - 11 levering. Erg benieuwd hoe het gaat zijn.

Zijn er vooraf nog belangrijke dingen om te weten? Zoals welke apps te installeren naast de P2?
Andere handige tips?
Ik zou even de openingspost lezen. En als je de auto hebt is er niet echt een overzicht welke apps er allemaal voor de P2 beschikbaar zijn dus dan moet je soms gewoon handmatig zoeken. Ik ken/gebruik naast de standaard apps als Spotify en Maps: Easypark, ABRP, Videoplayer, Space Warp en Audiowagon. Niet allemaal even handig/relevant maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:33:
[...]

Ik zou even de openingspost lezen. En als je de auto hebt is er niet echt een overzicht welke apps er allemaal voor de P2 beschikbaar zijn dus dan moet je soms gewoon handmatig zoeken. Ik ken/gebruik naast de standaard apps als Spotify en Maps: Easypark, ABRP, Videoplayer, Space Warp en Audiowagon. Niet allemaal even handig/relevant maar toch.
Staat audiowagon in de Playstore?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

MaxxMark

HT is Tof!

Met het raar/sluimer/somber/twilight weer van de laatste weken bemerk ik dat de wagen wat moeite heeft met het bepalen of hij automatisch groot licht aan moet zetten. Zo merkte ik op de rotterdamse baan (BoogieWoogie tunnel Den Haag) dat hij opeens zijn groot licht aan ging zetten, ondanks dat de tunnel gewoon goed verlicht is.

Hij schakelt uiteraard uit bij het detecteren van (spot) licht. In de zomer is het daar net zo donker, maar zette hij toch echt niet het grootlicht aan.

In eerste instantie dacht ik dat het een eenmalig incident was. Maar ik bemerk het de laatste paar dagen toch echt vaker. Herkennen anderen dit?

Het grappige is dat ik in het verleden veel moeite had met het überhaupt een keer opmerken van het automatisch groot licht. Zelfs als het vrij donker was. Zou er misschien iets in p1.7 of eerder hebben gezeten die het automatisch grootlicht wat minder gevoelig heeft gemaakt?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:09
MaxxMark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:30:
Met het raar/sluimer/somber/twilight weer van de laatste weken bemerk ik dat de wagen wat moeite heeft met het bepalen of hij automatisch groot licht aan moet zetten. Zo merkte ik op de rotterdamse baan (BoogieWoogie tunnel Den Haag) dat hij opeens zijn groot licht aan ging zetten, ondanks dat de tunnel gewoon goed verlicht is.

Hij schakelt uiteraard uit bij het detecteren van (spot) licht. In de zomer is het daar net zo donker, maar zette hij toch echt niet het grootlicht aan.

In eerste instantie dacht ik dat het een eenmalig incident was. Maar ik bemerk het de laatste paar dagen toch echt vaker. Herkennen anderen dit?

Het grappige is dat ik in het verleden veel moeite had met het überhaupt een keer opmerken van het automatisch groot licht. Zelfs als het vrij donker was. Zou er misschien iets in p1.7 of eerder hebben gezeten die het automatisch grootlicht wat minder gevoelig heeft gemaakt?
Ik merkte toevallig hetzelfde. Niet in een tunnel maar gewoon op de snelweg rond 17:30 uur. Al een paar keer eerder deze week, viel me vandaag weer op. Terwijl er veel verlichting om me heen was. Het is dan een enorm geflits, een soort kerstshow. Zet ik dan maar snel uit. Op deze plekken nog nooit eerder gehad en heb de auto een jaar. Dacht eerst dat het aan vuil op de sensor lag maar na een wasbeurt hetzelfde paar keer gehad.

Later reed ik op een donkere weg met uitsluitend wat zwakke verlichting op het fietspad ernaast aan de rechterzijde en verder heel donker met bomen aan de linkerzijde. Daar had ie dan wel aangemogen, maar helaas. Er lijkt hier dus ook wat veranderd met P1.7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerrit105
Heb laatste tijd ook last dat de sensor het niet goed op lijkt te pikken. Denk wel ongeveer sinds 1.7. Niet eerder zo opgemerkt als de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
dnns85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:51:
[...]

Ik merkte toevallig hetzelfde. Niet in een tunnel maar gewoon op de snelweg rond 17:30 uur. Al een paar keer eerder deze week, viel me vandaag weer op. Terwijl er veel verlichting om me heen was. Het is dan een enorm geflits, een soort kerstshow. Zet ik dan maar snel uit. Op deze plekken nog nooit eerder gehad en heb de auto een jaar. Dacht eerst dat het aan vuil op de sensor lag maar na een wasbeurt hetzelfde paar keer gehad.

Later reed ik op een donkere weg met uitsluitend wat zwakke verlichting op het fietspad ernaast aan de rechterzijde en verder heel donker met bomen aan de linkerzijde. Daar had ie dan wel aangemogen, maar helaas. Er lijkt hier dus ook wat veranderd met P1.7.
Ik merkte óók iets anders, maar nog niet diep over nagedacht.

Wat wél bij mij opkwam is dat het léék... of ook binnen/buiten bebouwde kom meetelde.

Vroeg in de morgen, binnen bebouwde kom, géén grootlicht, maar toen ik er buiten kwam, werkte het ineens weer wél.

Ik zal eens wat beter op gaan letten hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Er staat dat de flash in de USB-C met witte randje moet omdat dát de Android Infotainment is.
Daar heb ik echter mijn DashCam zitten.

Werkt het écht niet op de gewone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
Probeer het uit en meld het hier, dan weten we het.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
guido66 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:39:
Probeer het uit en meld het hier, dan weten we het.
FF een klein flash drive-je kopen (voor FAT32), en dan ga ik het proberen. 8)
Ik hoopte dat jij het wist O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Hansieo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]

Neem aan dat de dashcam toch alleen maar stroom nodig heeft uit de USB? Kan die dan niet op de andere poort ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hansieo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]

Al getest: AudioWagon werkt enkel op de wit-omrande usb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JTHZZ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:39:
[...]

Neem aan dat de dashcam toch alleen maar stroom nodig heeft uit de USB? Kan die dan niet op de andere poort ?
Ik moet straks even in de auto checken, één slot gaat mee uit met de auto, de andere niet, en zou de DashCam aanblijven.

Ik laat het nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Laatst online: 18-09 18:23
Heb de polestar nu 2 weken. Tot nu toe, op een dagje connectie-issues na, een hele fijne auto om mee te rijden. Ben ook positief verrast over hoe lang de accu meegaat. Dit is mijn eerste elektrische auto en ik was toch een beetje bang dat ik de hele week met die kabel in de weer zou zijn. Dit valt alles mee. 1 keer per week laden gaat voor mij bij normaal gebruik echt ruim voldoende zijn. Alhoewel ik wel heel dicht bij het werk woon valt mij dit echt alles mee.

Enige waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik de instap nogal krap vindt. Als ik eenmaal zit is alles prima maar ik raak bij het instappen regelmatig met mijn knieen de onderkant van het stuur. Het was me eerder nog niet opgevallen maar ik had dit bij eerdere auto's nooit. Ik kan de vinger er nog niet echt achter krijgen hoe dit komt. Wellicht door de hogere bodem i.v.m. de accu's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Ik heb de Polestar nu ruim 6 maanden en heb ca. 25000 km gereden.
De power, de looks en wegligging van de auto is natuurlijk geweldig.
Ik had hiervoor een V60 hybride en moet zeggen dat die toch echt wel veel comfortabeler was, zeker op de lange afstanden.
In de Polestar vindt ik met name de stoelen erg tegen vallen. Ze zijn erg hard als je lange afstanden rijdt (de bekende balk in de zetel).
Ook kan ik mijn voeten slecht kwijt bij rijden op de snelweg. Onder/(rechts) naast de pedalen is daar geen ruimte voor, mijn rechter voet moet dus boven het pedaal blijven hang wat erg oncomfortabel is op lange afstanden.
En dan heb ik het nog niet eens over de vele software problemen en de 'zelfherstellende' foutmeldingen.
De volgende leaseauto zal het toch echt geen PS2 meer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
dagobert1966 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:33:
Ik heb de Polestar nu ruim 6 maanden en heb ca. 25000 km gereden.
De power, de looks en wegligging van de auto is natuurlijk geweldig.
Ik had hiervoor een V60 hybride en moet zeggen dat die toch echt wel veel comfortabeler was, zeker op de lange afstanden.
In de Polestar vindt ik met name de stoelen erg tegen vallen. Ze zijn erg hard als je lange afstanden rijdt (de bekende balk in de zetel).
Ook kan ik mijn voeten slecht kwijt bij rijden op de snelweg. Onder/(rechts) naast de pedalen is daar geen ruimte voor, mijn rechter voet moet dus boven het pedaal blijven hang wat erg oncomfortabel is op lange afstanden.
En dan heb ik het nog niet eens over de vele software problemen en de 'zelfherstellende' foutmeldingen.
De volgende leaseauto zal het toch echt geen PS2 meer zijn.
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb bij geen enkele auto gehad dat er rechts naast het gaspedaal ruimte was voor mijn voet?
Trek altijd mijn been een beetje in, en gebruik de ruimte tussen de stoel en de pedalen daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Fladder80 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:53:
[...]
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb bij geen enkele auto gehad dat er rechts naast het gaspedaal ruimte was voor mijn voet?
Trek altijd mijn been een beetje in, en gebruik de ruimte tussen de stoel en de pedalen daarvoor.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook geen trekker, vrachtwagen rijbewijs. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.

Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.

Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Nu we toch even aan het mekkeren zijn, zit er nu serieus geen repeat functie in de Spotify app? Ik vind enkel de shuffle knop }:O :/ :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
  • Laatst online: 24-04 15:38
Niltag schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:00:
Heb de polestar nu 2 weken. Tot nu toe, op een dagje connectie-issues na, een hele fijne auto om mee te rijden. Ben ook positief verrast over hoe lang de accu meegaat. Dit is mijn eerste elektrische auto en ik was toch een beetje bang dat ik de hele week met die kabel in de weer zou zijn. Dit valt alles mee. 1 keer per week laden gaat voor mij bij normaal gebruik echt ruim voldoende zijn. Alhoewel ik wel heel dicht bij het werk woon valt mij dit echt alles mee.

Enige waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik de instap nogal krap vindt. Als ik eenmaal zit is alles prima maar ik raak bij het instappen regelmatig met mijn knieen de onderkant van het stuur. Het was me eerder nog niet opgevallen maar ik had dit bij eerdere auto's nooit. Ik kan de vinger er nog niet echt achter krijgen hoe dit komt. Wellicht door de hogere bodem i.v.m. de accu's?
Heb je het stuur al omhoog gezet? :-)

Tijdens de testrit merkte ik dat ik het stuur ook te laag vond. Helemaal op de cruisecontrol met mijn voeten op de bodem voor de pedalen. Mijn opgetrokken knie zat dan klem tussen middenconsole en stuur. Het stuur omhoog zetten bleek de oplossing. Maar heel ruim bemeten is het allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Klopt @MisteRMeesteR, heb ik ook. Weer iets wat 20 jaar terug al perfect werkte in alle auto's in elke prijsklasse en Polestar weet te verprutsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Reinier op 13-11-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:33:
Nu we toch even aan het mekkeren zijn, zit er nu serieus geen repeat functie in de Spotify app? Ik vind enkel de shuffle knop }:O :/ :+
klopt, maar daar kan polestar weinig aan doen, dat ligt aan spotify die totaal geen moeite in de AAOS-app lijken te steken.

Wel eens gelezen dat het zou moeten lukken via voice-commands.
"play <naam album> on repeat"

Zelf wel nog niet getest, dus laat het ons maar weten als het werkt :)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GeForceFX_BE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:43:
[...]

klopt, maar daar kan polestar weinig aan doen, dat ligt aan spotify die totaal geen moeite in de AAOS-app lijken te steken.

Wel eens gelezen dat het zou moeten lukken via voice-commands.
"play <naam album> on repeat"

Zelf wel nog niet getest, dus laat het ons maar weten als het werkt :)
Zal zo eens naar buiten lopen, eerst ff de timer aanzetten :+

www.google.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
YouTube: My Second (& Different!) 24H Race on the Nürburgring!

Wat zegt die over die OTA update (1:45)?
Iemand hierover iets gehoord?

(OTA upgrade die de DM (exclusief PP?) zou voorzien van 476pk).

Edit: voorzien van de clue van het filmpje

[ Voor 32% gewijzigd door k-jah op 14-11-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Eerste wat ik er van hoor, benieuwd of er iets van waar is.
Kunnen ze dat trouwens zomaar? En dan bedoel ik niet technisch natuurlijk, maar de auto is toch met een bepaald vermogen ingeschreven en verzekerd?

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Nice, net wat we nodig hadden nog meer pk 🙄
Maar je mag je privé auto ook tunnen dus voor inschrijving of verzekering maakt het weinig uit.

[ Voor 51% gewijzigd door VonDutch op 14-11-2021 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Ik zou niet tegen wat extra PK’s zijn :7 Ben benieuwd of dit voor alle P2’s geldt als het klopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een goedmaker omdat de app waardeloos is zou mooi zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
ach-jee schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:19:
[...]

Ik zou niet tegen wat extra PK’s zijn :7 Ben benieuwd of dit voor alle P2’s geldt als het klopt.
Kan best zijn dat het alleen voor de Performance zal gelden.

En dan komt je bereik verlies nog om de hoek kijken.. (driftend?? _O- )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 21:57
Als het alleen voor de performance zou gelden, zou ik me wel een beetje bekocht voelen.

Heb niet voor de performance gekozen omdat het geen performance gaf, enkel gouden ventieldopjes, gordels en extra zware remmen. Oh ja en wielen en heerlijke ohlins schokdempers, die ik ook aftermarket kan laten monteren voor de helft van het geld.

Als er extra performance was geweest, dan ad ik misschien wel een andere keuze gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
Geloof er niks van dat er nog bak vermogen bij komt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het al komt zal het ongetwijfeld een betaalde upgrade worden voor iedereen. Mogelijk betaal je met de PP iets minder als soort korting. Ze moeten toch ergens extra geld aan verdienen om die eerste software engineer aan te kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

De fiscalist schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:22:
Als het alleen voor de performance zou gelden, zou ik me wel een beetje bekocht voelen.

Heb niet voor de performance gekozen omdat het geen performance gaf, enkel gouden ventieldopjes, gordels en extra zware remmen. Oh ja en wielen en heerlijke ohlins schokdempers, die ik ook aftermarket kan laten monteren voor de helft van het geld.

Als er extra performance was geweest, dan ad ik misschien wel een andere keuze gemaakt
Anderzijds zou men wel kunnen stellen dat het alleen veilig genoeg zou zijn met de brembo remklauwen, maar ik zou het ook heel flauw vinden, gezien de auto al zo hard op de motor zelf remt

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerrit105
Wat mij betreft staan er wel wat belangrijker zaken bovenaan de lijst dan extra vermogen. Ik heb het niet nodig, power zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.

Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.

Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.
Ja, dat had ik laatst ook ineens, dat de alarmlichten aan gingen. Dacht dat het aan mij lag 8)7
Laatst ook voor het eerst een spook ingreep gehad omdat ie dacht dat er links van mij iets anders dan een compleet lege straat was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Dat is alleen voor de rijken met de betaalde versie, bij de gratis variant heb je inderdaad alleen shuffle. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
xsive schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:53:
[...]

Anderzijds zou men wel kunnen stellen dat het alleen veilig genoeg zou zijn met de brembo remklauwen, maar ik zou het ook heel flauw vinden, gezien de auto al zo hard op de motor zelf remt
De remmen zíjn al stevig overbemeten (ook de DMLR heeft Brembo(?), alleen iets minder zware uitvoering) , en verglijk deze eens met bv de Tesla M3 remmen.

Even een overzichtje:

PP vóór 375mmx35 geventileerde en 4 remzuigers (duidelijke winnaar die PP)
St. vóór 345mmx30 geventileerde en 2 remzuigers
M3 vóór 320mmx25 geventileerde en 2 remzuigers

PP áchter 340mmx20 geventileerde en 1 remzuiger
St. áchter 340mmx20 geventileerde en 1 remzuiger
M3 áchter 335mmx25 MASSIEF en 1 remzuiger

Hieruit blijkt duidelijk dat Polestar een "rennwagen" GEN heeft, iets wat Misha al liet zien op de Nurburgring.
Hij was uíterst tevreden over de Polestar remmen, welke hij steeds maar weer kon aanspreken,
zónder met totaal versleten remmen af te moeten haken om de ronde te voltooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:35:
Geloof er niks van dat er nog bak vermogen bij komt.
Zeker wel, het is eerder al bevestigd door Polestar dat ze daarmee bezig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De fiscalist schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:22:

Een setje Ohlins los kost meer dan je denkt, zeker niet voor de helft van de prijs (inclusief montage). Datzelfde geldt voor de Brembo big brake kit. Beide kits zijn het geld meer dan waard en Polestar heeft de set heel goedkoop aangeboden. Dus ik ben blij dat ik ze heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Ze moeten toch ergens extra geld aan verdienen om die eerste software engineer aan te kunnen nemen ;)
Kan het handige neefje van Thomas eindelijk z’n middelbare school afmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:56:
[...]
Kan best zijn dat het alleen voor de Performance zal gelden.
..............
Op dit moment kan de PP/20'' de non-PP/19'' niet bijhouden (bron 19''-ers), het wordt dus hoog tijd dat daar een eind aan komt 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
GuiltyNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:57:
[...]

Zeker wel, het is eerder al bevestigd door Polestar dat ze daarmee bezig zijn!
Bron?
Meer dan geruchten heb ik niet gelezen. En al helemaal niet dat dit gratis via OTA beschikbaar zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:31:
[...]

Op dit moment kan de PP/20'' de non-PP/19'' niet bijhouden (bron 19''-ers), het wordt dus hoog tijd dat daar een eind aan komt 😁.
Ja, weet ik, niet echt eerlijk.
Daarom snap ik goed dat bij de mééste reviews die er in het begin kwamen,
juist de PP werd "getest" tegen de M3.

En dan zeiden ze vaak: dit is de "snelste" Polestar, terwijl de nonPP nét ietsje sneller bleek.

't zal wel uit het netto gewicht komen, de PP lijkt mij nét wat zwaarder, en al helemaal als er zo'n oer-degelijke trekhaak onder zit.

(ik zou zeggen, achterbank er uit, sproeier tank leeg, kofferklep er uit, GELE ventieldopjes eraf :F etc etc....geen panorama dak kiezen???)

[ Voor 21% gewijzigd door Hansieo op 14-11-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Fladder80 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:36:
[...]

Dat is alleen voor de rijken met de betaalde versie, bij de gratis variant heb je inderdaad alleen shuffle. :P
:?

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 17-09 08:15
Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:00:
[...]

Ja, weet ik, niet echt eerlijk.
Daarom snap ik goed dat bij de mééste reviews die er in het begin kwamen,
juist de PP werd "getest" tegen de M3.

En dan zeiden ze vaak: dit is de "snelste" Polestar, terwijl de nonPP nét ietsje sneller bleek.

't zal wel uit het netto gewicht komen, de PP lijkt mij nét wat zwaarder, en al helemaal als er zo'n oer-degelijke trekhaak onder zit.

(ik zou zeggen, achterbank er uit, sproeier tank leeg, kofferklep er uit, GELE ventieldopjes eraf :F etc etc....geen panorama dak kiezen???)
Als ik de reviews op youtube bekijk dan is het is volgens mij niet zo zeer dat men vind dat de performance versie 'sneller' is dan de non performance. Dit kan natuurlijk helemaal niet door het extra gewicht van de grotere remklauwen en zwaardere 20 inch velgen. Maar is het meer dat het de P2 in combinatie met de performance pack meer 'race wagen' kenmerken bezit dankzij de brembo remklauwen en de straffere wegligging.

YouTube: Polestar 2 First Nürburgring Lap & Impressions. Better than Tesla M3P?

YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!

Echter het is natuurlijk wel weer zo dat dit voor 99% van de gemiddelde automobilisten helemaal niet nodig is bij dagelijks gebruik ;) . Ook ik geef toe dat het mij meer om de visuele aspecten gaat van de performance pack :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:31
Ik wil die 1% die dat extra vermogen wel denken nodig te hebben niet tegenkomen…

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
dutchman666 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:13:
[...]

Als ik de reviews op youtube bekijk dan is het is volgens mij niet zo zeer dat men vind dat de performance versie 'sneller' is dan de non performance. Dit kan natuurlijk helemaal niet door het extra gewicht van de grotere remklauwen en zwaardere 20 inch velgen. Maar is het meer dat het de P2 in combinatie met de performance pack meer 'race wagen' kenmerken bezit dankzij de brembo remklauwen en de straffere wegligging.

YouTube: Polestar 2 First Nürburgring Lap & Impressions. Better than Tesla M3P?

YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!

Echter het is natuurlijk wel weer zo dat dit voor 99% van de gemiddelde automobilisten helemaal niet nodig is bij dagelijks gebruik ;) . Ook ik geef toe dat het mij meer om de visuele aspecten gaat van de performance pack :P
Ik bedoel dus dit:

https://www.youtube.com/w...gDo&ab_channel=AutoTrader

"snelste" polestar-2 tegen een M3 Performance (omdat de prijs redelijk overeenkomt)

Zou het echter een non-PP zijn tegen de M3 -std (ook pakweg zelfde prijs..).. dan zouden we wat anders zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Werkt dat niet hetzelfde als bij de gewone onbetaalde mobiele app, daar heb je ook alleen maar shuffle. Als je meer wilt moet je een betaalde abonnement nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchman666
  • Laatst online: 17-09 08:15
Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:33:
[...]

Ik bedoel dus dit:

https://www.youtube.com/w...gDo&ab_channel=AutoTrader

"snelste" polestar-2 tegen een M3 Performance (omdat de prijs redelijk overeenkomt)

Zou het echter een non-PP zijn tegen de M3 -std (ook pakweg zelfde prijs..).. dan zouden we wat anders zien :+
Ja ik zie wat je bedoeld deze reviewer dacht vermoedelijk dat de performance pack ook meer 'power' zou bieden (wat gezien de naam natuurlijk niet geheel onrealistisch zou zijn). Ik vermoed dat de non Performance P2 inderdaad iets langer zijn voorsprong zou behouden. Echter na de 100 KM per uur markering is het klaar met de P2 in beide configuraties :

Richting de 200 wordt het verschil tussen een M3 performance en P2 dual motor zelfs bijna 5 seconden.

https://fastestlaps.com/comparisons/37trd0dfv8r7

en

https://fastestlaps.com/comparisons/vc120rlt2jts

Ik vermoed dat zelfs met een mogelijke toekomstige update (al dan niet betaald) richting de 470=478 pk. De P2 het alsnog zal afleggen tegen een tesla M3 gezien het feit dat de performance M3 gewoonweg 300 kg lichter is en volgens mij zo'n 500 + PK bezit.

Aan de andere kant mag ik nu al niet voluit optrekken als mijn vrouw naast me zit omdat ze het niet leuk vind om met haar hoofd te hard tegen haar hoofdsteun gedrukt te worden _/-\o_ Dus sneller dan dit, is meer een theoretische excersitie in mijn geval.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

guido66 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:01:
Ik wil die 1% die dat extra vermogen wel denken nodig te hebben niet tegenkomen…
408 Pk heb ik ook niet nodig maar als dat 473 pk kan worden dan wil ik graag bij die 1% horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Nope die is er niet voor AAOS. Ik heb een premium account en alleen shuffle is een optie. Geen repeat. Je kan een request inschieten bij Spotify maar uit ervaring weet ik dat dat volkomen kansloos is. Zelfs als je genoeg votes hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGgIhKC3lGH8jIwXHQLn2VdO7Wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ39S0LRYZf56qNjUEqiyPnd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 14-11-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
VidaR-9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:58:
[...]

Bron?
Meer dan geruchten heb ik niet gelezen. En al helemaal niet dat dit gratis via OTA beschikbaar zou worden.
Nee, niets over de details. Maar ik had maanden geleden de vraag op Facebook gesteld of er een performance update aan zat te komen en daarop hebben ze toen gereageerd dat het op de roadmap stond. Zonder details verder te vermelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:55

Elayais

Die ene daar

Ik zou de extra pks alleen willen om het verschil met de standaard M3 die een vriend van mij heeft nog net iets groter te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Is er iemand die Tidal gebruikt in de Polestar? Is het de moeite?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Elayais schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:44:
Ik zou de extra pks alleen willen om het verschil met de standaard M3 die een vriend van mij heeft nog net iets groter te maken ;)
Bedoel je std. M3 als geen Performance?
of std. als geen longrange/dual motor?

Hebben jullie de kans gehad dit uit te testen? *O*
Lijkt me wel gaaf om dit zelf te ervaren O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GuiltyNL
xsive schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:30:
Ik vind Spotify op de hoogste kwaliteitsstand prima klinken. Het blijft wel irritant dat de speakers achterin nog steeds weinig tot niets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Heel herkenbaar! Paar keer gehad. De eerste keren was ik verbaasd dat ik opeens op de snelweg met gevarenlichten reed. Maar uiteindelijk realiseerde ik me inderdaad dat het door hard (of raar?) drukken op play/pauze komt :(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Aghanim schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Als het al komt zal het ongetwijfeld een betaalde upgrade worden voor iedereen. Mogelijk betaal je met de PP iets minder als soort korting. Ze moeten toch ergens extra geld aan verdienen om die eerste software engineer aan te kunnen nemen ;)
Geen officieel confirmed verhaal. Maar toen ik in Beesd was voor de hand-over heb ik nadat ik een kritische vraag gesteld had met een andere hand-over specialist gesproken over OTA updates. Hoewel er uiteraard niets on the record werd bevestigd werd benoemd/geimpliceerd dat de launch-edition gewoon 'alle OTA updates' zou gaan krijgen.

Daarna werd echter ook gezegd dat dit geld voor 'de eerste berijder' en dat de kans aanwezig is dat als de auto wordt verkocht (of terug gaat naar de LM) de nieuwe berijder mogelijk niet diezelfde features heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

dagobert1966 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:33:

Vergeleken met de high-end Volvo stoelen vallen deze idd een beetje tegen , ik kom van een V90. De "balk" is erg aanwezig ja.

Maar ik vind ze niet perse slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 15-11-2021 12:58 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojyn
  • Laatst online: 03-09 13:14
xsive schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:30:
Ja, zelf gebruik ik Tidal in de Polestar 2 en de kwaliteit is prima. Weet alleen niet of je het verschil gaat horen tov. Spotify. Heb er overigens niet speciaal een abbo voor afgesloten, had deze al voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

OKEEEE

Ik kom hier nu pas achter. Dacht de hele tijd dat ik mis zat te drukken en per ongeluk verkeerd zat. Maar blijkbaar ligt t gewoon aan t paneel 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JG85
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-07 12:13
Weet iemand of de P2 zonder packs standaard al een donker getinte achterruit heeft? Of is dat alleen bij de uitvoeren met additionele packs erop? Vrijdag mag ik de P2 in ontvangst nemen dus wil gelijk de ruiten laten folieen :)

Lees hier ook al een tijdje mee, erg leuk!

P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning

Pagina: 1 ... 35 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.