Ze komen toch weer met Google Home voice commands:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Fc5QOGtQVlgp7VfaqbrRVjJU.png?f=user_large)
Mooi! Dan mag Google voortaan de auto voorverwarmen. 😁GuiltyNL schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:14:
Ze komen toch weer met Google Home voice commands:
[Afbeelding]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Goeie optie als de app niet werktVonDutch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:23:
[...]
Mooi! Dan mag Google voortaan de auto voorverwarmen. 😁
[ Voor 13% gewijzigd door gerrit105 op 11-11-2021 18:12 ]
Hahaha nee, juist niet. Had het daar nog over met mijn vrouw. Waarom zouden we de auto wassen als we zo ver gaan rijden?ach-jee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
[...]
Heb je je auto speciaal schoongemaakt voor dit verslag ofzo?Mooi verslag! Erg jaloers op de grill, zou het ook graag doen, maar ik ben toch iets te veel Nederlander om te gaan investeren in een leaseauto.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De Q&A was samen met GoogleJuancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:45:
Wel grappig dat Polestar zegt met dingen bezig te zijn die over maps gaan. Volvo gaf namelijk juist aan dat ze daar niks mee kunnen omdat het bij Google ligt.
Zouden ze dan toch eens serieus samen gaan werken zodat requests van ons gebruikers ook daadwerkelijk bij het juiste team komt 😁😉
[ Voor 3% gewijzigd door Rene op 11-11-2021 18:54 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ah ok! Dat doet Polestar dan wel echt goed zeg. Kan Volvo nog wat van leren....Rene schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:54:
[...]
De Q&A was samen met Google(de replies zijn van polestar)
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:55:
[...]
Ah ok! Dat doet Polestar dan wel echt goed zeg. Kan Volvo nog wat van leren....
Het scheelt iig dat een aantal dingen, zeker icm Google lijkt me, ook wel uitgerold worden op die andere P... 🤔 😁 😉
Goed verslag. Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Maar even voor de duidelijkheid, dit betreft een long range versie neem ik aan?SpeedfreakR schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:37:
Gisteren terug gekomen van ons tripje naar Disneyland Parijs met de Polestar. Bij deze mijn ervaring.
Het was voor mij de eerste echte "lange" trip met de P2, ik had dus nog nooit tijdens mijn trip hoeven snelladen. Ik heb overigens wel 2x eerder geoefend met snelladen zodat ik niet voor verrassingen zou staan.
.
Ik ben over de trip en het laden zeer te spreken. Het is me 100% meegevallen en de wat lange pauzes om te laden hebben mij echt goed gedaan en zo is de trip eigenlijk beter vol te houden.
Ohh en de kosten om te laden? €0! Snelladen 2x gebruikt gemaakt van mijn plugsurfing pas met tegoed van Polestar en bij het hotel was het laden gratis. I love it!
Ik meen koplampsproeiers te zien (al kan dat ook vertekend beeld zijn). In dat geval is het een LRDM LEscuro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:15:
[...]
Goed verslag. Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Maar even voor de duidelijkheid, dit betreft een long range versie neem ik aan?
Long range dual motor inderdaad. Ik heb nog modeljaar 2021, intro versie.scuro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:15:
[...]
Goed verslag. Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is. Maar even voor de duidelijkheid, dit betreft een long range versie neem ik aan?
Gemiddeld de hele reis rond de 21kw per 100km.Rene schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:58:
[...]
Overigens een leuk verslag @SpeedfreakR !!! Wat was uiteindelijk je verbruik en welke snelheid heb je gereden?
[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 12-11-2021 06:27 ]
XPENG G9 Performance 2024
Wat ik eerder schreef: app werkt niet als auto in diepe slaap is. Blijkbaar wordt de auto niet wakker door een app trigger maar wel door de deur open te doen. In de ochtend zijn de meeste auto’s in diepe slaap dus geen appfunctie. Zodra je de auto open doet wordt hij wakker en blijft dat ook voor enige tijd. Na een paar uur stilstaan is de auto weer in slaap en werkt je app niet meer, let maar op.kramon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:27:
Zonet werkte de app niet (7:20). Vervolgens de auto handmatig voorverwarmen aangezet. Terug in huis werkte de app wel weer. Heeft het dan toch niets met drukte te maken? Of krijgt de auto in 'aan stand' prio?
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 12-11-2021 08:27 ]
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Tip: als je de auto met de sleutel van slot doet wordt de auto ook wakker en hoef je de kou niet inkramon schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:27:
Zonet werkte de app niet (7:20). Vervolgens de auto handmatig voorverwarmen aangezet. Terug in huis werkte de app wel weer. Heeft het dan toch niets met drukte te maken? Of krijgt de auto in 'aan stand' prio?
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Thanks 👍 goede tip!JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:35:
[...]
Tip: als je de auto met de sleutel van slot doet wordt de auto ook wakker en hoef je de kou niet in
XPENG G9 Performance 2024
Dit verschilt overigens wel van auto tot auto, want bij mij werkt de app prima. Ik heb er de afgelopen 3 dagen (tot mijn grote verdriet) niet mee gereden dus hij zou moeten slapen, maar de app werkt snel, klimaat kan ik gewoon aanzetten, etc. De auto staat ook nog eens een behoorlijk eind verderop, dus ik denk dat ik niet eens met de sleutels de auto kan ontgrendelen op het moment. Wel iOS hier, maar ik neem aan dat dat qua contact maken met de auto geen verschil zou moeten maken.JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:23:
[...]
Wat ik eerder schreef: app werkt niet als auto in diepe slaap is. Blijkbaar wordt de auto niet wakker door een app trigger maar wel door de deur open te doen. In de ochtend zijn de meeste auto’s in diepe slaap dus geen appfunctie. Zodra je de auto open doet wordt hij wakker en blijft dat ook voor enige tijd. Na een paar uur stilstaan is de auto weer in slaap en werkt je app niet meer, let maar op.
Het kan zijn dat door drukte de trigger niet bij de auto aankomt of dat er gewoon een random bug in zit, wie zal het zeggen. Ik vind het belangrijker dat ze het fixen!
[ Voor 29% gewijzigd door Fladder80 op 12-11-2021 09:11 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Alles wordt afgesproken en vast legt in contracten, daar zullen zeker afspraken in staan qua aantallen en bandbreedte en niet zoals bij consumenten een soort van fair use policy.ach-jee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:23:
Weet iemand hier hoe dat soort overeenkomsten tussen een organisatie en een telco überhaupt werken? Is er een bepaalde bandbreedte waar Polestar gebruik van mag maken?
Volgens mij sluit dat elkaar niet uit. Op de momenten dat de app niet werkt wordt de auto niet wakker maar het kan nog steeds zijn dat het signaal om wakker te worden door drukte op netwerk of server de auto niet bereikt.. en op rustigere momenten wel gewoon. Wel vreemd dat na auto ontgrendelen de boel wel gewoon snel werkt. En apart dat het voor veel auto’s wel normaal werkt.Magnifique schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:58:
Mijn auto staat al 2 dagen stil, vanmorgen werkte de app niet of HEEL traag, nu werkt hij weer als een trein.
Ik heb de auto niet van het slot gehaald ben er niet naar toe gelopen, hij staat hier ver weg van het huis.
Dus het wake-up verhaal werkt bij mij niet zoals bij andere blijkbaar.
Zelf blijf ik er van overtuigt dat dit of met het netwerk of met de cloud te maken moet hebben.
En dan met name tijdens drukker periodes in de ochtend en avond.
Ik kan mij zelfs voorstellen dat als al die mooie Polestar's onderweg zijn en lekker naar Spotify luisteren of andere zaken het druk is op het netwerk van T-Mobile.
Dit weekend maar eens kijken in de ochtend en avond, ik schat in dat het beter gaat in het weekend.
Ik sluit de App meerdere keren af om een goed beeld te krijgen en ik heb een IOS device.
Ik ervaar hetzelfde, auto staat al een paar dagen stil en de app werkt als een treinach-jee schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:51:
[...]
Dit verschilt overigens wel van auto tot auto, want bij mij werkt de app prima. Ik heb er de afgelopen 3 dagen (tot mijn grote verdriet) niet mee gereden dus hij zou moeten slapen, maar de app werkt snel, klimaat kan ik gewoon aanzetten, etc. De auto staat ook nog eens een behoorlijk eind verderop, dus ik denk dat ik niet eens met de sleutels de auto kan ontgrendelen op het moment. Wel iOS hier, maar ik neem aan dat dat qua contact maken met de auto geen verschil zou moeten maken.
[ Voor 40% gewijzigd door Shorteh op 12-11-2021 11:07 ]
iOS ??fyr0 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:05:
[...]
Ik ervaar hetzelfde, auto staat al een paar dagen stil en de app werkt als een trein
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Apple Iphone
Ik heb er nu zo'n 18.000 km op zitten en heb daar 80-90% op de ACC gereden en werkt voor mij fenomenaal. Zowel op n wegen als op de snelweg. Sterker nog. Zelfs woon-werkverkeer (volledig 50km/h) rij ik op een paar rotondes na met ACC.ach-jee schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:43:
[...]
Ik heb van de 26k km minder dan een procent op de ACC gereden denk ik. Ik vind de snelweg er te druk voor, en de N-wegen te bochtig, nergens werkt het extra lekker.
Net onderweg gevraagd naar <bedrijf> op de <straat> in <plaats> en dat werkte zonder gedoe dus het is niet helemaal kapot bij Google hahaShorteh schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:07:
Iemand toevallig zojuist in de auto gestapt? Ben benieuwd in hoeverre de Google storing impact heeft op de Google Assistent / Google Maps
nieuws: Google heeft last van storing met onbereikbare diensten en sites
Ik zou even de openingspost lezen. En als je de auto hebt is er niet echt een overzicht welke apps er allemaal voor de P2 beschikbaar zijn dus dan moet je soms gewoon handmatig zoeken. Ik ken/gebruik naast de standaard apps als Spotify en Maps: Easypark, ABRP, Videoplayer, Space Warp en Audiowagon. Niet allemaal even handig/relevant maar toch.assn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:05:
Leuk om dit te volgen, onze P2 staat gepland voor 22 - 11 levering. Erg benieuwd hoe het gaat zijn.
Zijn er vooraf nog belangrijke dingen om te weten? Zoals welke apps te installeren naast de P2?
Andere handige tips?
Staat audiowagon in de Playstore?JTHZZ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:33:
[...]
Ik zou even de openingspost lezen. En als je de auto hebt is er niet echt een overzicht welke apps er allemaal voor de P2 beschikbaar zijn dus dan moet je soms gewoon handmatig zoeken. Ik ken/gebruik naast de standaard apps als Spotify en Maps: Easypark, ABRP, Videoplayer, Space Warp en Audiowagon. Niet allemaal even handig/relevant maar toch.
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik merkte toevallig hetzelfde. Niet in een tunnel maar gewoon op de snelweg rond 17:30 uur. Al een paar keer eerder deze week, viel me vandaag weer op. Terwijl er veel verlichting om me heen was. Het is dan een enorm geflits, een soort kerstshow. Zet ik dan maar snel uit. Op deze plekken nog nooit eerder gehad en heb de auto een jaar. Dacht eerst dat het aan vuil op de sensor lag maar na een wasbeurt hetzelfde paar keer gehad.MaxxMark schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:30:
Met het raar/sluimer/somber/twilight weer van de laatste weken bemerk ik dat de wagen wat moeite heeft met het bepalen of hij automatisch groot licht aan moet zetten. Zo merkte ik op de rotterdamse baan (BoogieWoogie tunnel Den Haag) dat hij opeens zijn groot licht aan ging zetten, ondanks dat de tunnel gewoon goed verlicht is.
Hij schakelt uiteraard uit bij het detecteren van (spot) licht. In de zomer is het daar net zo donker, maar zette hij toch echt niet het grootlicht aan.
In eerste instantie dacht ik dat het een eenmalig incident was. Maar ik bemerk het de laatste paar dagen toch echt vaker. Herkennen anderen dit?
Het grappige is dat ik in het verleden veel moeite had met het überhaupt een keer opmerken van het automatisch groot licht. Zelfs als het vrij donker was. Zou er misschien iets in p1.7 of eerder hebben gezeten die het automatisch grootlicht wat minder gevoelig heeft gemaakt?
Ik merkte óók iets anders, maar nog niet diep over nagedacht.dnns85 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 22:51:
[...]
Ik merkte toevallig hetzelfde. Niet in een tunnel maar gewoon op de snelweg rond 17:30 uur. Al een paar keer eerder deze week, viel me vandaag weer op. Terwijl er veel verlichting om me heen was. Het is dan een enorm geflits, een soort kerstshow. Zet ik dan maar snel uit. Op deze plekken nog nooit eerder gehad en heb de auto een jaar. Dacht eerst dat het aan vuil op de sensor lag maar na een wasbeurt hetzelfde paar keer gehad.
Later reed ik op een donkere weg met uitsluitend wat zwakke verlichting op het fietspad ernaast aan de rechterzijde en verder heel donker met bomen aan de linkerzijde. Daar had ie dan wel aangemogen, maar helaas. Er lijkt hier dus ook wat veranderd met P1.7.
Er staat dat de flash in de USB-C met witte randje moet omdat dát de Android Infotainment is.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
FF een klein flash drive-je kopen (voor FAT32), en dan ga ik het proberen.guido66 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:39:
Probeer het uit en meld het hier, dan weten we het.
Neem aan dat de dashcam toch alleen maar stroom nodig heeft uit de USB? Kan die dan niet op de andere poort ?Hansieo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]
FF een klein flash drive-je kopen (voor FAT32), en dan ga ik het proberen.![]()
Ik hoopte dat jij het wist
Verwijderd
Al getest: AudioWagon werkt enkel op de wit-omrande usb-c.Hansieo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:21:
[...]
FF een klein flash drive-je kopen (voor FAT32), en dan ga ik het proberen.![]()
Ik hoopte dat jij het wist
Ik moet straks even in de auto checken, één slot gaat mee uit met de auto, de andere niet, en zou de DashCam aanblijven.JTHZZ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:39:
[...]
Neem aan dat de dashcam toch alleen maar stroom nodig heeft uit de USB? Kan die dan niet op de andere poort ?
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb bij geen enkele auto gehad dat er rechts naast het gaspedaal ruimte was voor mijn voet?dagobert1966 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:33:
Ik heb de Polestar nu ruim 6 maanden en heb ca. 25000 km gereden.
De power, de looks en wegligging van de auto is natuurlijk geweldig.
Ik had hiervoor een V60 hybride en moet zeggen dat die toch echt wel veel comfortabeler was, zeker op de lange afstanden.
In de Polestar vindt ik met name de stoelen erg tegen vallen. Ze zijn erg hard als je lange afstanden rijdt (de bekende balk in de zetel).
Ook kan ik mijn voeten slecht kwijt bij rijden op de snelweg. Onder/(rechts) naast de pedalen is daar geen ruimte voor, mijn rechter voet moet dus boven het pedaal blijven hang wat erg oncomfortabel is op lange afstanden.
En dan heb ik het nog niet eens over de vele software problemen en de 'zelfherstellende' foutmeldingen.
De volgende leaseauto zal het toch echt geen PS2 meer zijn.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook geen trekker, vrachtwagen rijbewijs.Fladder80 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:53:
[...]
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb bij geen enkele auto gehad dat er rechts naast het gaspedaal ruimte was voor mijn voet?
Trek altijd mijn been een beetje in, en gebruik de ruimte tussen de stoel en de pedalen daarvoor.
www.google.nl
Heb je het stuur al omhoog gezet? :-)Niltag schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:00:
Heb de polestar nu 2 weken. Tot nu toe, op een dagje connectie-issues na, een hele fijne auto om mee te rijden. Ben ook positief verrast over hoe lang de accu meegaat. Dit is mijn eerste elektrische auto en ik was toch een beetje bang dat ik de hele week met die kabel in de weer zou zijn. Dit valt alles mee. 1 keer per week laden gaat voor mij bij normaal gebruik echt ruim voldoende zijn. Alhoewel ik wel heel dicht bij het werk woon valt mij dit echt alles mee.
Enige waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik de instap nogal krap vindt. Als ik eenmaal zit is alles prima maar ik raak bij het instappen regelmatig met mijn knieen de onderkant van het stuur. Het was me eerder nog niet opgevallen maar ik had dit bij eerdere auto's nooit. Ik kan de vinger er nog niet echt achter krijgen hoe dit komt. Wellicht door de hogere bodem i.v.m. de accu's?
[ Voor 9% gewijzigd door Reinier op 13-11-2021 13:41 ]
klopt, maar daar kan polestar weinig aan doen, dat ligt aan spotify die totaal geen moeite in de AAOS-app lijken te steken.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:33:
Nu we toch even aan het mekkeren zijn, zit er nu serieus geen repeat functie in de Spotify app? Ik vind enkel de shuffle knop![]()
![]()
P2 thunder 20" non-PP
Zal zo eens naar buiten lopen, eerst ff de timer aanzettenGeForceFX_BE schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:43:
[...]
klopt, maar daar kan polestar weinig aan doen, dat ligt aan spotify die totaal geen moeite in de AAOS-app lijken te steken.
Wel eens gelezen dat het zou moeten lukken via voice-commands.
"play <naam album> on repeat"
Zelf wel nog niet getest, dus laat het ons maar weten als het werkt
www.google.nl
[ Voor 32% gewijzigd door k-jah op 14-11-2021 09:44 ]
Eerste wat ik er van hoor, benieuwd of er iets van waar is.k-jah schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:57:
YouTube: My Second (& Different!) 24H Race on the Nürburgring!
Wat zegt die over die OTA update (1:45)?
Iemand hierover iets gehoord?
P2 thunder 20" non-PP
[ Voor 51% gewijzigd door VonDutch op 14-11-2021 06:52 ]
Ik zou niet tegen wat extra PK’s zijnk-jah schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:57:
YouTube: My Second (& Different!) 24H Race on the Nürburgring!
Wat zegt die over die OTA update (1:45)?
Iemand hierover iets gehoord?
Kan best zijn dat het alleen voor de Performance zal gelden.ach-jee schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:19:
[...]
Ik zou niet tegen wat extra PK’s zijnBen benieuwd of dit voor alle P2’s geldt als het klopt.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Anderzijds zou men wel kunnen stellen dat het alleen veilig genoeg zou zijn met de brembo remklauwen, maar ik zou het ook heel flauw vinden, gezien de auto al zo hard op de motor zelf remtDe fiscalist schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:22:
Als het alleen voor de performance zou gelden, zou ik me wel een beetje bekocht voelen.
Heb niet voor de performance gekozen omdat het geen performance gaf, enkel gouden ventieldopjes, gordels en extra zware remmen. Oh ja en wielen en heerlijke ohlins schokdempers, die ik ook aftermarket kan laten monteren voor de helft van het geld.
Als er extra performance was geweest, dan ad ik misschien wel een andere keuze gemaakt
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ja, dat had ik laatst ook ineens, dat de alarmlichten aan gingen. Dacht dat het aan mij lagMisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.
Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.
Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.
Dat is alleen voor de rijken met de betaalde versie, bij de gratis variant heb je inderdaad alleen shuffle.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:33:
Nu we toch even aan het mekkeren zijn, zit er nu serieus geen repeat functie in de Spotify app? Ik vind enkel de shuffle knop![]()
![]()
De remmen zíjn al stevig overbemeten (ook de DMLR heeft Brembo(?), alleen iets minder zware uitvoering) , en verglijk deze eens met bv de Tesla M3 remmen.xsive schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:53:
[...]
Anderzijds zou men wel kunnen stellen dat het alleen veilig genoeg zou zijn met de brembo remklauwen, maar ik zou het ook heel flauw vinden, gezien de auto al zo hard op de motor zelf remt
Zeker wel, het is eerder al bevestigd door Polestar dat ze daarmee bezig zijn!VidaR-9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:35:
Geloof er niks van dat er nog bak vermogen bij komt.
Een setje Ohlins los kost meer dan je denkt, zeker niet voor de helft van de prijs (inclusief montage). Datzelfde geldt voor de Brembo big brake kit. Beide kits zijn het geld meer dan waard en Polestar heeft de set heel goedkoop aangeboden. Dus ik ben blij dat ik ze heb.De fiscalist schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:22:
Als het alleen voor de performance zou gelden, zou ik me wel een beetje bekocht voelen.
Heb niet voor de performance gekozen omdat het geen performance gaf, enkel gouden ventieldopjes, gordels en extra zware remmen. Oh ja en wielen en heerlijke ohlins schokdempers, die ik ook aftermarket kan laten monteren voor de helft van het geld.
Als er extra performance was geweest, dan ad ik misschien wel een andere keuze gemaakt
Kan het handige neefje van Thomas eindelijk z’n middelbare school afmaken.Aghanim schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Ze moeten toch ergens extra geld aan verdienen om die eerste software engineer aan te kunnen nemen
Verwijderd
Op dit moment kan de PP/20'' de non-PP/19'' niet bijhouden (bron 19''-ers), het wordt dus hoog tijd dat daar een eind aan komt 😁.Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:56:
[...]
Kan best zijn dat het alleen voor de Performance zal gelden.
..............
Bron?GuiltyNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:57:
[...]
Zeker wel, het is eerder al bevestigd door Polestar dat ze daarmee bezig zijn!
Ja, weet ik, niet echt eerlijk.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:31:
[...]
Op dit moment kan de PP/20'' de non-PP/19'' niet bijhouden (bron 19''-ers), het wordt dus hoog tijd dat daar een eind aan komt 😁.
[ Voor 21% gewijzigd door Hansieo op 14-11-2021 13:07 ]
Fladder80 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:36:
[...]
Dat is alleen voor de rijken met de betaalde versie, bij de gratis variant heb je inderdaad alleen shuffle.
www.google.nl
Als ik de reviews op youtube bekijk dan is het is volgens mij niet zo zeer dat men vind dat de performance versie 'sneller' is dan de non performance. Dit kan natuurlijk helemaal niet door het extra gewicht van de grotere remklauwen en zwaardere 20 inch velgen. Maar is het meer dat het de P2 in combinatie met de performance pack meer 'race wagen' kenmerken bezit dankzij de brembo remklauwen en de straffere wegligging.Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:00:
[...]
Ja, weet ik, niet echt eerlijk.
Daarom snap ik goed dat bij de mééste reviews die er in het begin kwamen,
juist de PP werd "getest" tegen de M3.
En dan zeiden ze vaak: dit is de "snelste" Polestar, terwijl de nonPP nét ietsje sneller bleek.
't zal wel uit het netto gewicht komen, de PP lijkt mij nét wat zwaarder, en al helemaal als er zo'n oer-degelijke trekhaak onder zit.
(ik zou zeggen, achterbank er uit, sproeier tank leeg, kofferklep er uit, GELE ventieldopjes erafetc etc....geen panorama dak kiezen???)
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik bedoel dus dit:dutchman666 schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:13:
[...]
Als ik de reviews op youtube bekijk dan is het is volgens mij niet zo zeer dat men vind dat de performance versie 'sneller' is dan de non performance. Dit kan natuurlijk helemaal niet door het extra gewicht van de grotere remklauwen en zwaardere 20 inch velgen. Maar is het meer dat het de P2 in combinatie met de performance pack meer 'race wagen' kenmerken bezit dankzij de brembo remklauwen en de straffere wegligging.
YouTube: Polestar 2 First Nürburgring Lap & Impressions. Better than Tesla M3P?
YouTube: UPDATED Polestar 2 Upsets Supercars... on the Nürburgring!
Echter het is natuurlijk wel weer zo dat dit voor 99% van de gemiddelde automobilisten helemaal niet nodig is bij dagelijks gebruik. Ook ik geef toe dat het mij meer om de visuele aspecten gaat van de performance pack
Werkt dat niet hetzelfde als bij de gewone onbetaalde mobiele app, daar heb je ook alleen maar shuffle. Als je meer wilt moet je een betaalde abonnement nemen.
Ja ik zie wat je bedoeld deze reviewer dacht vermoedelijk dat de performance pack ook meer 'power' zou bieden (wat gezien de naam natuurlijk niet geheel onrealistisch zou zijn). Ik vermoed dat de non Performance P2 inderdaad iets langer zijn voorsprong zou behouden. Echter na de 100 KM per uur markering is het klaar met de P2 in beide configuraties :Hansieo schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:33:
[...]
Ik bedoel dus dit:
https://www.youtube.com/w...gDo&ab_channel=AutoTrader
"snelste" polestar-2 tegen een M3 Performance (omdat de prijs redelijk overeenkomt)
Zou het echter een non-PP zijn tegen de M3 -std (ook pakweg zelfde prijs..).. dan zouden we wat anders zien
Verwijderd
408 Pk heb ik ook niet nodig maar als dat 473 pk kan worden dan wil ik graag bij die 1% horen.guido66 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:01:
Ik wil die 1% die dat extra vermogen wel denken nodig te hebben niet tegenkomen…
Nope die is er niet voor AAOS. Ik heb een premium account en alleen shuffle is een optie. Geen repeat. Je kan een request inschieten bij Spotify maar uit ervaring weet ik dat dat volkomen kansloos is. Zelfs als je genoeg votes hebt.MisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:33:
![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Juancho op 14-11-2021 21:12 ]
Nee, niets over de details. Maar ik had maanden geleden de vraag op Facebook gesteld of er een performance update aan zat te komen en daarop hebben ze toen gereageerd dat het op de roadmap stond. Zonder details verder te vermelden.VidaR-9 schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:58:
[...]
Bron?
Meer dan geruchten heb ik niet gelezen. En al helemaal niet dat dit gratis via OTA beschikbaar zou worden.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Bedoel je std. M3 als geen Performance?Elayais schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:44:
Ik zou de extra pks alleen willen om het verschil met de standaard M3 die een vriend van mij heeft nog net iets groter te maken
Ik vind Spotify op de hoogste kwaliteitsstand prima klinken. Het blijft wel irritant dat de speakers achterin nog steeds weinig tot niets doen.xsive schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:30:
Is er iemand die Tidal gebruikt in de Polestar? Is het de moeite?
Heel herkenbaar! Paar keer gehad. De eerste keren was ik verbaasd dat ik opeens op de snelweg met gevarenlichten reed. Maar uiteindelijk realiseerde ik me inderdaad dat het door hard (of raar?) drukken op play/pauze komtMisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
Gaan bij jullie ook de alarmlichten aan als je hard op de play/pause knop drukt? Lijkt wel alsof het hele rijtje met knopjes wordt ‘ingedrukt’ op het moment dat je hard op de play/pause knop drukt.
Dat harde drukken komt puur doordat ik de play/pause waardeloze feedback vind geven.
Vaak weet ik nu niet of de knop is ingedrukt simpelweg door de minimale feedback, dit terwijl je de knop vaak blind bedient. Ook de audio die dan op play danwel pause wordt gezet reageert net te traag om het gebrek aan feedback van de knop weg te nemen. Jammer.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Geen officieel confirmed verhaal. Maar toen ik in Beesd was voor de hand-over heb ik nadat ik een kritische vraag gesteld had met een andere hand-over specialist gesproken over OTA updates. Hoewel er uiteraard niets on the record werd bevestigd werd benoemd/geimpliceerd dat de launch-edition gewoon 'alle OTA updates' zou gaan krijgen.Aghanim schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Als het al komt zal het ongetwijfeld een betaalde upgrade worden voor iedereen. Mogelijk betaal je met de PP iets minder als soort korting. Ze moeten toch ergens extra geld aan verdienen om die eerste software engineer aan te kunnen nemen
Vergeleken met de high-end Volvo stoelen vallen deze idd een beetje tegen , ik kom van een V90. De "balk" is erg aanwezig ja.dagobert1966 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:33:
In de Polestar vindt ik met name de stoelen erg tegen vallen. Ze zijn erg hard als je lange afstanden rijdt (de bekende balk in de zetel).
[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 15-11-2021 12:58 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ja, zelf gebruik ik Tidal in de Polestar 2 en de kwaliteit is prima. Weet alleen niet of je het verschil gaat horen tov. Spotify. Heb er overigens niet speciaal een abbo voor afgesloten, had deze al voor thuis.xsive schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:30:
Is er iemand die Tidal gebruikt in de Polestar? Is het de moeite?
OKEEEEMisteRMeesteR schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:30:
P2-22 Void LRSM 20" | PV 2570Wp ZW | -36% CV Tuning
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq