Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:27
kramon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:21:
[...]

Vandaag weer 2x dezelfde weg gepakt. Beide keren weer een ingreep. Heen en terug. Dit was het verlengde van de weg waar het gebeurde, dus een relatief smalle weg, met zo'n fietspadstrook aan beide kanten, met af en toe vervaagde witte gestreepte belijning:
[Afbeelding]

Ik kreeg op m'n dashboard achter het stuur, bovenin het lane-keeping-aid icoontje in oranje te zien. Terwijl ik dat uit heb staan. Het is toch wel raar... Hij denkt denk ik dat ik van de weg raak, omdat ik over die wit-gestreepte lijn ga. Dus misschien is het dan collision-control oid?
Heb je het over pilot assist of over lane keeping ? Bij die laatste kun je in de settings instellen of hij moet trillen of tegensturen. Ik heb dat al lang geleden op trillen gezet ivm onze fijne wegbelijning in Nederland op 60 wegen. Oranje betekent dat je over de lijn heen rijdt (en dat het dus aanstaat). Wat zie je onder Rijhulp als instelling?
Het is dus geen bug maar een feature.. die helaas met onze oversized fietsstroken niet het beoogde effect heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 09-11-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46
[...]

Vandaag weer 2x dezelfde weg gepakt. Beide keren weer een ingreep. Heen en terug. Dit was het verlengde van de weg waar het gebeurde, dus een relatief smalle weg, met zo'n fietspadstrook aan beide kanten, met af en toe vervaagde witte gestreepte belijning:
[Afbeelding]

Ik kreeg op m'n dashboard achter het stuur, bovenin het lane-keeping-aid icoontje in oranje te zien. Terwijl ik dat uit heb staan. Het is toch wel raar... Hij denkt denk ik dat ik van de weg raak, omdat ik over die wit-gestreepte lijn ga. Dus misschien is het dan collision-control oid?
Het pijltje naar rechts is geen lane assist maar pilot assist. Lane assist kan je uitzetten in het menu op het middenscherm (dan verdwijnen ook die lijntjes in je Dashboard). Als je dus met de ACC te dicht langs die gestippelde lijn gaat zal de auto inderdaad ingrijpen.

Volgens mij (uit mijn hoofd) is lane assist actief vanaf 65 km/u. Dus als je langzamer rijdt grijpt de auto niet in. Wellicht dat daar het verschil zit?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-06 11:34
Dit soort wegen zijn de reden dat zaken als pilot-assist (had jij waarschijnlijk niet aan staan) etc. officieel enkel ondersteund worden voor snelwegen in de hoop dat daar de situaties goed voorspelbaar zijn. (En waarom ik niet verwacht dat dit soort systemen op korte termijn / ooit structureel betrouwbaar gaan functioneren)
Hij zal waarschijnlijk die belijning zien als afbakening van jou rijstrook. Met die insteek logisch dat hij ingrijpt als je jou rijstrook dreigt te verlaten zonder richting aan te geven. Zou niet testen wat hij doet met de combi pilot-assist en tegenliggers..

Net als JTHZZ heb ik lane assist ook op enkel trillen staan zodat je zelf nog kunt bepalen of het terecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:09
Ik heb ze allebei uitstaan.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Void
Hansieo schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:30:
Ik zie APP's van schoolverlaters!! die héél wat complexer zijn dan het uitlezen van wat status waardes.

Schijt irritant dat als je al een uur aan het laden bent, de app óf het helemaal niet doet, óf nog steeds 32% aangeeft, dus mag je door de zeik regen om te kijken of alles wel werkt, want je vertrouwen ís al op een diepte punt.
Ik snap de frustratie en ben blij dat die van mij gewoon altijd begint te laden (en blijft laden) als ik hem aan de laadpaal hang. (Controleer wel altijd of hij groen gaat op het display en een eindtijd berekend)
Hoe vaak is hij bij jou recent nu gestopt met laden terwijl je wel hebt gezien dat de laadprocedure wel goed is gestart? (Dus groene rand rond display en verwachte eindtijd berekend)

M.b.t de app is natuurlijk meer dan enkel "een status uitlezen". De complexiteit zit hem volgens mij vooral in communicatie en wanneer die plaats vind i.c.m. energieverbruik. Geen idee of dit rechtstreeks gaat of via een server. Wat ik me ook afvraag is of dit iets is wat Polestar / Volvo heeft ontwikkeld of dat het iets is dat vanuit het OS "ondersteund" wordt.

Lijkt me wel interessant om te zien of soortgelijk gedoe straks ook ontstaat (of eerder wordt opgelost) als meer fabrikanten van het platform gebruik gaan maken.

Doet er voor de gebruiker natuurlijk niet toe, maar bepaald wel de mate waarin Polestar / Volvo dit zelf kan oplossen.

Dat het wordt bijgewerkt als je bij de auto komt zal komen omdat hij dan weer uit de standby modus komt, maar als hij bijvoorbeeld aan de lader hangt zou dat beetje extra verbruik geen probleem moeten zijn.
Hansieo schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:30:
Kortom, ik sluit mij 100% aan bij Kramon (en andere?)
Moest ik nú kiezen, (of zou de auto gejat worden) dan loop ik voor de volgende BEV met een GROTE boog om Volvo/Polestar heen. Jammer, gemiste kans voor ze.
Ik blijf het frappant vinden hoeveel een "simpel appje" bijdraagt in de keuze van een auto. Dat de eigenschappen van de auto zelf blijkbaar ondergeschikt zijn aan het beschikbaarheid van een app (je kunt de app un-installen en enkel de auto gebruiken).

Ja, het kan makkelijk zijn dat er 1 is (als hij goed werkt) maar moet eerlijk toegeven dat ik met de huidige beperkte mogelijkheden nog niet de moeite genomen heb hem te installeren. Het is bij mij in de eerste plaats een auto en heb er ondanks het initiële gedoe met de levering geen moment spijt gehad van mijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:45
[...]

[Afbeelding]

Zo'n situatie als dit rij ik regelmatig zónder problemen, ja ik voel wel de "lane assist" (aan staan) reactie maar is verder geen probleem.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
P2Void schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:25:
[...]

Ik snap de frustratie en ben blij dat die van mij gewoon altijd begint te laden (en blijft laden) als ik hem aan de laadpaal hang. (Controleer wel altijd of hij groen gaat op het display en een eindtijd berekend)
Hoe vaak is hij bij jou recent nu gestopt met laden terwijl je wel hebt gezien dat de laadprocedure wel goed is gestart? (Dus groene rand rond display en verwachte eindtijd berekend)

M.b.t de app is natuurlijk meer dan enkel "een status uitlezen". De complexiteit zit hem volgens mij vooral in communicatie en wanneer die plaats vind i.c.m. energieverbruik. Geen idee of dit rechtstreeks gaat of via een server. Wat ik me ook afvraag is of dit iets is wat Polestar / Volvo heeft ontwikkeld of dat het iets is dat vanuit het OS "ondersteund" wordt.

Lijkt me wel interessant om te zien of soortgelijk gedoe straks ook ontstaat (of eerder wordt opgelost) als meer fabrikanten van het platform gebruik gaan maken.

Doet er voor de gebruiker natuurlijk niet toe, maar bepaald wel de mate waarin Polestar / Volvo dit zelf kan oplossen.

Dat het wordt bijgewerkt als je bij de auto komt zal komen omdat hij dan weer uit de standby modus komt, maar als hij bijvoorbeeld aan de lader hangt zou dat beetje extra verbruik geen probleem moeten zijn.

[...]

Ik blijf het frappant vinden hoeveel een "simpel appje" bijdraagt in de keuze van een auto. Dat de eigenschappen van de auto zelf blijkbaar ondergeschikt zijn aan het beschikbaarheid van een app (je kunt de app un-installen en enkel de auto gebruiken).

Ja, het kan makkelijk zijn dat er 1 is (als hij goed werkt) maar moet eerlijk toegeven dat ik met de huidige beperkte mogelijkheden nog niet de moeite genomen heb hem te installeren. Het is bij mij in de eerste plaats een auto en heb er ondanks het initiële gedoe met de levering geen moment spijt gehad van mijn keuze.
even voor de duidelijkheid, de auto laad wel degelijk op, alleen de app laat dit niet zien.

Vanochtend liet hij de stand van gistermiddag vóór het laden zien.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

[...]

Het "knelpunt" zit 'm vooral in de prijs.

Mág je van een € 65.000 auto verwachten dat aub de app (die belangrijk is voor je comfort van thuis uitlezen, instellen etc werkt? :Y

Als ze de prijs verlagen naar een instap model van Renault Zoe / MG o.i.d zal je mij niet horen,
dan hóren deze dingen daar gewoon bij, dat app aanmodderen. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Void
Hansieo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:33:
even voor de duidelijkheid, de auto laad wel degelijk op, alleen de app laat dit niet zien.

Vanochtend liet hij de stand van gistermiddag vóór het laden zien.
Was inderdaad de beleving en dat je de app niet vertrouwd is logisch en blijkbaar terecht..

Zelf zou ik me dan die frustratie besparen en de app un-installen (als bij andere app's die slecht presteren).

Het was mede door de opmerking "dus mag je door de zeik regen om te kijken of alles wel werkt, want je vertrouwen ís al op een diepte punt." dat het vermoeden bestond dat je het laden van de auto zelf niet kunt vertrouwen.. Dat zou mijns inziens een veel groter probleem zijn en zeker 100% toe te wijzen zijn aan Polestar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Tja, alleen is de vijver waarin Polestar zich bevindt groter dan alleen henzelf.

Als alternatief heb je ook een Tesla, Audi, BMW etc. Nu zal iedereen zelf die afweging moeten maken, en is iets als styling heel persoonlijk, maar ik zou de algehele ervaring ook behoorlijk ruk vinden als ik in een splinternieuwe BEV niet kan voorverwarmen, of makkelijk de accu kan checken of kan unlocken met de telefoon. Dan zit je toch weer in een koude bak 's ochtends, rij je weg met minder dan je je kon herinneren, of mag je terug naar binnen om de sleutel te pakken van de vensterbank. Gewoon een "beetje jammer".

"Gewoon een auto". Met die instelling ben je ook klaar met een VW Up: brengt je ook van A naar B. ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
P2Void schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:48:
[...]

Was inderdaad de beleving en dat je de app niet vertrouwd is logisch en blijkbaar terecht..

Zelf zou ik me dan die frustratie besparen en de app un-installen (als bij andere app's die slecht presteren).

Het was mede door de opmerking "dus mag je door de zeik regen om te kijken of alles wel werkt, want je vertrouwen ís al op een diepte punt." dat het vermoeden bestond dat je het laden van de auto zelf niet kunt vertrouwen.. Dat zou mijns inziens een veel groter probleem zijn en zeker 100% toe te wijzen zijn aan Polestar.
En dat is dus exáct het punt.

Je weet eigenlijk wel dat het de APP is... maar wat nu als er weer iets ánders misging?P1.7 bug xx,
en je wilt weg, maar dan blijk je niet genoeg SoC te hebben? en dan éérst naar een snellader te moeten,
en dat terwijl je prima zélf had kunnen laden met goedkope PV?

Kijk dát vertrouwen krijgt een steeds grotere deuk omdat ze het nóg niet voor elkaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Dan is er wel iets mis denk ik want als het goed is zie je dat hele lane assist icoontje niet meer als lane assist uit staat. Terwijl je zelf aangaf dat je het icoontje oranje zag worden. Bij mij werkt dat in ieder geval zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kramon
Ik ben persoonlijk volledig gevallen voor polestars totaal plaatje wat geschetst is door polestar in alle marketing uitingen: design, performance, veiligheid, Android automotive en de app. Daar heb ik voor gekozen toen ik de auto besteld heb, zonder hem ooit in het echt te hebben gezien (dat kon nog niet).

Het was een grote teleurstelling dat de app er toch niet kwam bij launch. Toen de app er eindelijk wel was na enkele keren uitstel, was ie voor mij echt goed. Alles werkte. Anderen hier hadden toen helaas al issues. Ik alleen met DK. Alleen de laatste 2-3 maanden is er iets grandioos misgegaan bij Polestar. Of het nou app of auto software is: het deugt niet. Mega onbetrouwbaar. Om dan te zeggen dat ik m moet wissen… vind ik gek. polestar pulled m maar terug uit de stores en komt maar met een uitleg. Zo zou het moeten gaan.

// edit: dit is puur mijn mening en teleurstelling hè. Dat is voor iedereen anders :> Ik had er alleen zoveel meer van verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door kramon op 09-11-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:07:
[...]

Dan is er wel iets mis denk ik want als het goed is zie je dat hele lane assist icoontje niet meer als lane assist uit staat. Terwijl je zelf aangaf dat je het icoontje oranje zag worden. Bij mij werkt dat in ieder geval zo.
Ik zal eens wat dashcam footage meenemen naar de garage binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutra
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-10 17:09
scuro schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:14:
Zitten er specifieke voordelen of nadelen aan het gebruik van je eigen google account in de auto? Ben nog even in dubio of ik een specifiek account ga aanmaken voor de auto of dat ik gewoon mijn eigen google account ga gebruiken.

Heb al jaren een Android telefoon waarin mijn locatie altijd al naar google wordt gestuurd, dus qua locatieprivacy zal het niet snel slechter worden.
Een voordeel van het gebruik van je eigen account is dat je bijvoorbeeld in Maps op je telefoon een bestemming opzoekt die daarna gelijk zichtbaar is in de auto.
Dat jouw telefoon jouw locatie naar Google stuurt kun je uitzetten overigens.

P2 Void 19“ Launch Edition 2021-2025 Nu Audi Q4 45 etron Quattro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Void
Hansieo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:42:
Het "knelpunt" zit 'm vooral in de prijs.

Mág je van een € 65.000 auto verwachten dat aub de app (die belangrijk is voor je comfort van thuis uitlezen, instellen etc werkt? :Y

Als ze de prijs verlagen naar een instap model van Renault Zoe / MG o.i.d zal je mij niet horen,
dan hóren deze dingen daar gewoon bij, dat app aanmodderen. :Y
Terechte en interessante vraag...

Persoonlijk zou ik verwachten dat als je een app levert, deze ook zou moeten werken. Dus als de app zegt dat de deuren op slot zijn, dat dit dan ook zo is. De prijs van de auto doet er dan tot op zekere hoogte maar beperkt toe als in: Doe het goed of doe het niet...

De kosten voor een auto zitten natuurlijk voornamelijk in de auto zelf dus het budget voor een app zal niet per definitie groter zijn bij een duurdere auto.

Wat Polestar volgens mij onderschat heeft, is de waarde die men blijkbaar hecht aan een app (en zaken als dat apple verhaal) bij de aanschaf van een auto. Oogt alsof de App naar fase 2 was verplaatst en door de vraag toch naar voren is gehaald. De grote vraag is dan wanneer iets goed genoeg is om te verspreiden en hoe manage je de verwachtingen dan goed. In ieder geval niet door enkel het label Beta er aan te hangen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Void
Jeroenneman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:54:
"Gewoon een auto". Met die instelling ben je ook klaar met een VW Up: brengt je ook van A naar B. ;)
Ik zie het als een auto en beoordeel de auto.. Dan rij ik toch echt liever in een Polestar dan in een VW up. ;)

p.s.: Het label "Gewoon een auto" associeer ik toch niet echt met een Polestar.. Vind het echt een geweldige auto.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:10:
[...]

Ik zal eens wat dashcam footage meenemen naar de garage binnenkort.
Das toch niet nodig? Als je op het middendisplay onder rijhulp de lane assist uit zet dan moet het icoontje in het display achter je stuur verdwijnen. Zo niet, dan is er iets mis. Ook zonder dashcam footage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:58:
[...]

Daar heeft iemand al een app voor geschreven die nu in het release proces bij Google zit.
Zie https://moleman1024.github.io/audiowagon/
Ik weet niet of je je in deze fase nog als beta tester kunt aanmelden, maar anders moet je even een mailtje naar de maker sturen
Update: het lijkt erop dat je hem gewoon via de play store link op de website hierboven kunt downloaden.
En laat me weten als er toch in de praktijk verbeteringen zijn voor mijn NL vertalingen.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:41:
[...]

Das toch niet nodig? Als je op het middendisplay onder rijhulp de lane assist uit zet dan moet het icoontje in het display achter je stuur verdwijnen. Zo niet, dan is er iets mis. Ook zonder dashcam footage.
Als ik wil dat ze iets fixen, willen ze het kunnen reproduceren. Dus dan is video geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 18:40
scuro schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:32:
[...]

Ik heb op 5 oktober een SMSR besteld in kleur thunder. Maar dus wel nadrukkelijk uit de 'snel leverbaar' sectie. Die stonden al op de boot hierheen. Zodra je een afwijkende configuratie koos, ging de verwachte levertijd naar 2022. Er stonden overigens ook best wat Voids in snel leverbaar.

Maar sinds 13 juli ben jij al aan het wachten? Dat moet een kwelling zijn -O- Heb je een hele specifieke configuratie?
Nee, nou misschien... ik heb geen enkele optie gekozen. Dus wellicht komt dat weinig voor.

Toen ik bestelde was de "snel leverbaar" optie er nog niet eens! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:00
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:41:
[...]

Gaat dat lampje ook niet branden als een "safety feature" in grijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Loen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:35:
[...]

Dat vermoed ik idd ook. Dat de auto denkt dat ik van de weg raak…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:35:
[...]

Dat zou best wel eens kunnen kloppen, ook bij mij staat net als bij Kramon de LKA altijd uit en toch zie ik wel eens het 2-baansweg symbool in wit of oranje verschijnen in het bestuurdersdisplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
kramon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:09:
[...]

Dat vermoed ik idd ook. Dat de auto denkt dat ik van de weg raak…
Maar zie je nou wel of niet dat lane assist icoontje permanent in beeld terwijl je het uit hebt gezet? Want dan is het daar al mis.
Het kan inderdaad ook de run off detectie zijn, die kun je volgens mij niet uitzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door JTHZZ op 09-11-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:15:
[...]

Maar zie je nou wel of niet dat lane assist icoontje permanent in beeld terwijl je het uit hebt gezet? Want dan is het daar al mis.
Het kan inderdaad ook de run off detectie zijn, die kun je volgens mij niet uitzetten.
Nee dan zie ik het niet. Ik zie alleen op die weg het oranje icoontje bovenin. Lane assist icoon onderin is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-10 12:50
Weet iemand hoe ik m’n oude telefoon kan ontkoppelen? Krijg nu deze melding als ik de nieuwe wil koppelen.. (Heb de oude telefoon niet meer..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwG3xg-MCvrbfHn50WPCgg1uxqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvYw79APGUnjNI4QL8afwLEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
max.jansen schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:32:
Weet iemand hoe ik m’n oude telefoon kan ontkoppelen? Krijg nu deze melding als ik de nieuwe wil koppelen.. (Heb de oude telefoon niet meer..)

[Afbeelding]
gaat niet. Wat je kan doen is nieuw profiel maken, dat profiel admin maken en dan oude verwijderen

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:41

[Afbeelding]
En zie ook OP van dit topic voor de stappen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

[Afbeelding]
Eerst de gewone admin koppeling met je mobiel maken zonder de DK.
Dan in de app naar 'beheren' gaan en daar de koppeling met je oude mobiel weggooien.
En als dat niet werkt de stappen van hierboven doorlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fladder80 op 09-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Problemen met software liggen niet aan "klungeligheid" eigenaar of PS2 zelf. Een volstrekt incompetente softwareafdeling van Polestar is het probleem. Met trots worden nieuwe "features" aangekondigd die vervolgens tot niemands verbazing niet blijken te werken of erger nog zaken die tot dan wel werkten buiten werking stellen. One step forward two steps back. Dan ontstaat een volgend probleem.Heb mijn PS2 nu 14 maanden in bezit en beleef er dagelijks nog plezier aan dat wel. Het zou Polestar sieren in kader van door hen gepretendeerde transparantie ook softwaremissers met eigenaren te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03
Juancho schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:15:
[...]

Als je het perse graag wil kan je ook altijd even langs je Volvo dealer natuurlijk. Die zetten het er zo op incl. extra updates die wellicht nog openstaan voor je auto en niet OTA komen. Een aantal problemen schijnen ook NIET aanwezig te zijn na de 1.7 update als de dealer het doet. Maar bij de P2 heb ik daar geen ervaring mee.
De auto is een maandje in bezit en zou bij aflevering voorzien moeten zijn van alle laatste updates als ik de Polestar medewerker moet geloven. Enkel de 1.7 zou dan ontbreken? En van wat ik net lees is deze ingetrokken, dus wellicht dat ik hem daarom niet ontvangen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
kramon schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:26:
[...]

Nee dan zie ik het niet. Ik zie alleen op die weg het oranje icoontje bovenin. Lane assist icoon onderin is uit.
Er bestaat geen lane assist icoontje onderin. Dat is de Pilot Assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Vanochtend wederom koude auto omdat de ingestelde timer met herhaling weer om overklaarbare reden is verdwenen. Zeer irritant en dit gebeurt bij mij heel regelmatig. Vorige winter ook nooit stabiel gewerkt. Zou met een aantal updates geleden al opgelost zijn maar kennelijk is Polestar na ruim een jaar nog steeds niet in staat dit software probleem op te lossen. Toch wel teleurstellend.

Ook de digital key is meer een kansspel dan een betrouwbaar werkend feature. De ene keer wel, de andere keer weer niet. Onverklaarbaar.

De auto rijdt heerlijk maar na bijna een jaar en 50k km begint dit nu wel wat te irriteren. Als het op de auto zit en wordt mee verkocht als optie moeten dit soort dingen gewoon werken, zeker een standkachel. Is state of the art.

Ben benieuwd morgenvroeg. De weddenschappen zijn al ingezet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10 11:29
GuiltyNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:24:
Ik word inmiddels wel een beetje geïrriteerd van al die kleine terugkerende problemen:

Ik probeer al dagen via de app mijn auto voor te verwarmen. En iedere keer is de aanvraag verlopen en verwarmt hij dus niet voor.

Zit je dan met je Pixel 6 Pro en zodra de Digital Key gebruikt wordt, doe je een halve dag met je batterij omdat die app je telefoon leegtrekt.

Niet te geloven hoe treurig slecht het met die app is gesteld. Ik rijd al 14 maanden in mijn P2 rond. Ze gaan dit volgens mij nooit voor elkaar krijgen.
Probeer toch die cache eens leeg te gooien.
Goed het is een work around maar het werkt wel elke keer.

Zie hier:

https://youtu.be/dJwk70gCJhc

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
En jawel, vanmorgen koude auto en zelfs ramen krabben . De in de auto ingestelde timer , dagelijks 7 uur vertrek met wekelijkse herhaling is weer spoorloos verdwenen.
Echt ongelooflijk.

Ik ben er klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

MaxxMark

HT is Tof!

dutchman666 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:55:
[...]

Mogelijk dat dit niet van toepassing is voor jou. Maar mocht je vaste dagelijkse vertrektijden hebben. Kun je de vertrek timer op de app bij de klimaat controle niet instellen? Voor zover ik heb gezien werkt dat zelfs als de app aanvraag inmiddels verlopen is.
Inderdaad niet van toepassing. Ik ga altijd op onregelmatige tijden weg. De kans is dus uitermate groot dat hij op een verkeerde tijd warm is (te vroeg of te laat).

Handmatig werkt prima dus voor mij. Onder iOS werkt de door mij beschreven methode in 99% van de gevallen. En als de app rapporteert dat ie aan staat is dat in 100% van de gevallen correct. Niet ideaal, maar wel acceptabel (beter dan de app weg gooien en niks doen ;) )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
gerrit105 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:32:
[...]

:o

Van de drie icoontjes staat het rechtericoontje uit O+

In het middenconsole staat (uit m'n hoofd) het icoon rechtsboven uit.

Ik ga het in ieder geval aangeven bij de garage. Als er wat uitkomt laat ik 't wel weten. Ik gok dus dat jullie hier nooit weer wat over horen van mij :O

[ Voor 19% gewijzigd door kramon op 10-11-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
VonDutch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 06:05:
[...]

Zie hier:

Ik heb 't geprobeerd, haar het haalt niets uit :-( Wat heb jij trouwens voor telefoon? Dat ding is echt gigantisch snel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
FW423130 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:13:
En jawel, vanmorgen koude auto en zelfs ramen krabben . De in de auto ingestelde timer , dagelijks 7 uur vertrek met wekelijkse herhaling is weer spoorloos verdwenen.
Echt ongelooflijk.

Ik ben er klaar mee.
Ik deel je frustratie. De app onbruikbaar geworden en dus in de ochtend de auto lekker voorverwarmen of acculading bekijken kan je vergeten. Heb je net gereden dan is de auto even "wakker" en toont de app wel de juiste gegevens, maar na x min gaat ie weer in diepe slaap. Lijkt toch te maken te hebben dat de auto niet uit diepe slaap komt als de app een request doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:58
JeroenV_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:29:
Gezien de issues die sommigen hebben met connectivity: in mijn huidige auto heb ik een kleine usb mifi router zitten. Zou het aan te raden zijn om deze straks altijd maar als backup mee te nemen, neem tenminste aan dat de P2 ook met wifi kan verbinden? Op die manier zou ik verzekerd zijn van een verbinding.

Heb namelijk net het abonnement verlengd vlak voordat de P2 in beeld kwam dus zit er toch nog 2 jaar aan vast.
Ware het niet dat de Wifi unit in dezelfde TCAM module zit. Dat betekent dat wifi het ook niet doet als 4G en GPS eruit liggen..... Sprak hij uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

gerrit105 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:32:
[...]

Het icoontje geeft wel weer of hij de wegbelijning heeft gedetecteerd heeft (grijs vs wit vs oranje).

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

Zie hier:

Ik heb dit inderdaad net getest en het werkte.

Echter na even te laden en opnieuw deze workaroud, bleef de app weer weg, óók na weer cache legen..

Wellicht moet er een minimale tijd tussen verstreken zijn?

Maar ga deze tip zéker nog wat keren uitproberen.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
[...]

Zie hier:

Die kende ik niet. Ik ga het testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
kramon schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:43:
[...]

Ik heb 't geprobeerd, haar het haalt niets uit :-( Wat heb jij trouwens voor telefoon? Dat ding is echt gigantisch snel!
Had je wel de app volledig afgesloten voordat je het opnieuw probeerde?
Telefoon is een pixel 5 met android 12. Ik neem nooit meer een ander merk telefoon met eigen OS schil. Gewoon stock Android helemaal top _/-\o_

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
Hansieo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb dit inderdaad net getest en het werkte.

Echter na even te laden en opnieuw deze workaroud, bleef de app weer weg, óók na weer cache legen..

Wellicht moet er een minimale tijd tussen verstreken zijn?

Als de cache leeg is zou het moeten werken. Maar tbt ik gebruik het zelf alleen ochtends een keer om de auto te kunnen opwarmen.

Maar ga deze tip zéker nog wat keren uitproberen.. _/-\o_
Zolang de cache leeg is zou het moeten werken.
Maar tbt ik gebruik het zelf alleen ochtends vroeg om de verwarming aan te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door VonDutch op 10-11-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:44
VonDutch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:04:
[...]

Zolang de cache leeg is zou het moeten werken.
Maar tbt ik gebruik het zelf alleen ochtends vroeg om de verwarming aan te zetten.
Wat mij opvalt qua app is dat deze in de ochtend uren vaak niet goed werkt, meestal werkt deze na 10 uur of nog later veel beter. Ik schat in dat de servers te druk zijn en alle aanvragen niet beantwoordt kunnen worden

Helaas staat alles van Volvo en Polestar bij Amazon, de servers zijn niet te pingen dus een smokeping heeft geen zin om te kijken of de reactie tijd oploopt in de ochtend.

Ik ga ook eens kijken als ik mijn auto alleen via wifi verbindt het dan wel beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
VonDutch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:02:
[...]

Had je wel de app volledig afgesloten voordat je het opnieuw probeerde?
Telefoon is een pixel 5 met android 12. Ik neem nooit meer een ander merk telefoon met eigen OS schil. Gewoon stock Android helemaal top _/-\o_
Interessant :-)

Op m'n Flip3 was ie wel helemaal afgesloten. Zonet ook nog geprobeerd door geforceerd te stoppen (terwijl ie wel afgesloten was) en toen werkte het in de 2e keer wel. Of het was toeval. Ik ga je fix blijven proberen de komende dagen. Fingers crossed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
Magnifique schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:31:
[...]

Wat mij opvalt qua app is dat deze in de ochtend uren vaak niet goed werkt, meestal werkt deze na 10 uur of nog later veel beter. Ik schat in dat de servers te druk zijn en alle aanvragen niet beantwoordt kunnen worden

Helaas staat alles van Volvo en Polestar bij Amazon, de servers zijn niet te pingen dus een smokeping heeft geen zin om te kijken of de reactie tijd oploopt in de ochtend.

Ik ga ook eens kijken als ik mijn auto alleen via wifi verbindt het dan wel beter werkt.
Maar Amazon is wel logische keus voor Polestar gezien de AWS regio (EU (Stockholm) eu-north-1).
Hier heb je een indicatie van de latency: https://www.cloudping.co/grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
MaxxMark schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:22:
[...]

Het icoontje geeft wel weer of hij de wegbelijning heeft gedetecteerd heeft (grijs vs wit vs oranje).
Het icoontje van de Lane Assist wel ja, maar die zit bovenin. Je haalt ook de Lane Assist en de Pilot Assist door elkaar: https://www.polestar.com/...*-en-de-rijbaanassistent/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Magnifique schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:31:
[...]

Denk je dat een internetverbinding vereist is om je auto te ontgrendelen? Je mag toch hopen dat dit niet via centrale servers gaat, maar gewoon een lokale bluetooth exchange is?

Heb de auto nog niet, dus ik heb nog geen idee hoe het werkt. Overigens lijkt het mij ook wel handig als de app een logfile zou schrijven met daarin een foutlog. Of misschien via de Android debugger kijken welke exceptions optreden.

Sowieso onbegrijpelijk dat zo'n app niet gewoon open-source ontwikkeld wordt. Uiteraard onder regie van Polestar, maar wel lekker pull requests krijgen van een enthousiaste, technische community, Dat lijkt me nou typisch een gevalletje win-win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
VonDutch schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:51:
[...]

Maar Amazon is wel logische keus voor Polestar gezien de AWS regio (EU (Stockholm) eu-north-1).
Hier heb je een indicatie van de latency: https://www.cloudping.co/grid
Klopt helemaal, maar het hangt wel af van wat je afneemt bij Amazon niets is ongelimiteerd.

Wat ik overigens zie is dat de app op de S3 van Volvo terecht komt en Polestar geen eigen S3 omgeving heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
scuro schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:56:
[...]

Denk je dat een internetverbinding vereist is om je auto te ontgrendelen? Je mag toch hopen dat dit niet via centrale servers gaat, maar gewoon een lokale bluetooth exchange is?
Als je via de App de auto ontgrendelt of opwarmt dan gaat dat absoluut via de cloud volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 07:58
scuro schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:56:
[...]

Heb de auto nog niet, dus ik heb nog geen idee hoe het werkt. Overigens lijkt het mij ook wel handig als de app een logfile zou schrijven met daarin een foutlog. Of misschien via de Android debugger kijken welke exceptions optreden.

Sowieso onbegrijpelijk dat zo'n app niet gewoon open-source ontwikkeld wordt. Uiteraard onder regie van Polestar, maar wel lekker pull requests krijgen van een enthousiaste, technische community, Dat lijkt me nou typisch een gevalletje win-win.
Digital Key werkt idd rechtstreeks via bluetooth. Het 'handmatig' unlocken van de auto in de app gaat zeker via de servers van Polestar. Dit kan nl. ook buiten bluetooth bereik en ik geloof nooit dat ze rechtstreekse connecties naar de auto toe zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:33
JTHZZ schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:05:
[...]

Dat is de Flitsmeister-overlay. Was een paar maanden geleden door een foutje van Google te installeren..
Even een vraag over de overlay: weet jij nog welke rechten voor de app je hebt moeten aanzetten om de overlay functie te krijgen. Ik krijg hem namelijk alleen als achtergrond binnen. Ja ik weet het hij is nog niet officieel, maar heb hem destijds er wel opgekregen, maar dus zonder overlay. Benieuwd of dat nu nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Slechts €4.2K :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOcc0xo_e-MLArzLN0ziFEXu5Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilswQCh8ROkjgjX0gGlObIbl.jpg?f=fotoalbum_large

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickSsss
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Tsja... Niet de mooiste idd, en de prijs is ook niet best. Wat ik overigens wel interessant vond om te lezen is dat de Cake polestar edition via de accu van de P2 opgeladen kan worden, wat toch zou moeten betekenen dat de bidirectional charge hardware in ieder geval aanwezig zou moeten zijn..
Zou er dan in de toekomst misschien een software update komen waarbij we net als bijv. de Ionic 5 dat kan de stroom uit de accu voor andere apparaten kunnen gebruiken :*)

Polestar 2 launch edition - Apr. '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
NickSsss schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:06:
[...]

Tsja... Niet de mooiste idd, en de prijs is ook niet best. Wat ik overigens wel interessant vond om te lezen is dat de Cake polestar edition via de accu van de P2 opgeladen kan worden, wat toch zou moeten betekenen dat de bidirectional charge hardware in ieder geval aanwezig zou moeten zijn..
Zou er dan in de toekomst misschien een software update komen waarbij we net als bijv. de Ionic 5 dat kan de stroom uit de accu voor andere apparaten kunnen gebruiken :*)
Ze gebruiken gewoon de 12v aansluiting van de trekhaak om de Cake op te laden. Die veredelde fietsendrager is volgens mij gemaakt door een locale 16-jarige metaalbewerker in opleiding (niet dat ik het beter kan ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

gerrit105 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:55:
[...]

Het icoontje van de Lane Assist wel ja, maar die zit bovenin. Je haalt ook de Lane Assist en de Pilot Assist door elkaar: https://www.polestar.com/...*-en-de-rijbaanassistent/
Een en al verwarring :D ik had in beide posts over het woordje 'onderin' gelezen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
AartJW schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:35:
[...]

Ze gebruiken gewoon de 12v aansluiting van de trekhaak om de Cake op te laden. Die veredelde fietsendrager is volgens mij gemaakt door een locale 16-jarige metaalbewerker in opleiding (niet dat ik het beter kan ;) )...
haha die aanhanger is net zo lelijk als die twee trekker die erop staat.
Bederft het uitzicht van die mooie witte kont van de p2 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
MaxxMark schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:46:
[...]

Een en al verwarring :D ik had in beide posts over het woordje 'onderin' gelezen :F
Enfin, hopelijk draagt dit wat bij aan het begrip hiero wat het verschil is tussen Pilot Assist en de Lane Assist, of zoals Polestar het noemt: Lane Keeping Aid (LKA) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Ik had rond 11:30 een Android-app update: 3.4.0

Notes:
This latest version of the Polestar app features adjustments to prepare for upcoming market launches. As usual, we have also made some tweaks and fine-tuned the app to give Polestar drivers more of the performance they expect.
Het gekke is, laatste update was op 25 oktober 2021 in de play-store, terwijl ik elke dag mijn apps check op updates (is een tic van me).

Overigens heb ik sindsdien geen issues gehad met data-updates, maar dat kan ook door de cache-workaround komen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-10 12:42
Snel vraagje: rijden de 20” veel oncomfortabeler dan de 19”? M’n configuratie is nog niet door de lease bevestigd, en ben nog een beetje aan het twijfelen.
Had eerst de 19” gekozen voornamelijk voor een comfortabeler rijgedrag, maar vind de 20ers er wel mooier uitzien.
Oja, ik rij voornamelijk op Belgische wegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01
k-jah schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:19:
Snel vraagje: rijden de 20” veel oncomfortabeler dan de 19”? M’n configuratie is nog niet door de lease bevestigd, en ben nog een beetje aan het twijfelen.
Had eerst de 19” gekozen voornamelijk voor een comfortabeler rijgedrag, maar vind de 20ers er wel mooier uitzien.
Ik rij met 20" en ik merk geen verschil, maar durf ook niet meer te zeggen of mijn proefrit met 19" of 20" was.
Laat ik het zo zeggen, ik rij heerlijk comfortabel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

gerrit105 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:54:
[...]

Enfin, hopelijk draagt dit wat bij aan het begrip hiero wat het verschil is tussen Pilot Assist en de Lane Assist, of zoals Polestar het noemt: Lane Keeping Aid (LKA) :+
Ja voor mij was dat ook wel duidelijk. Ik las de eerste post verkeerd in die zin dat ik dacht dat het over het top icoontje ging :D excuses voor alle verwarring!

[ Voor 3% gewijzigd door MaxxMark op 10-11-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
AartJW schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:49:
[...]

Ik deel je frustratie. De app onbruikbaar geworden en dus in de ochtend de auto lekker voorverwarmen of acculading bekijken kan je vergeten. Heb je net gereden dan is de auto even "wakker" en toont de app wel de juiste gegevens, maar na x min gaat ie weer in diepe slaap. Lijkt toch te maken te hebben dat de auto niet uit diepe slaap komt als de app een request doet.
En ik gebruik niet eens in de app maar stel een timer in de auto zelf in. De app vertrouw ik al helemaal niet. Dit is een merk dat premium pretendeert te zijn, onwaardig. Het rijden zelf maakt veel goed maar ik merk dat dit soort dingen steeds me meer beginnen te irriteren. Opties moeten gewoon werken en betrouwbaar zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ewin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10 19:07
Ik rij zelf ook met 20" en performance pack. Comfort is echt heel goed. Dit kan echter ook aan de dempers liggen die bij het Performance Pack zitten. Ik kom van een Audi A5 met 18" en sportonderstel, en het comfort is hetzelfde misschien zelfs beter. Ik heb ook een Audi A3 met een sportonderstel. Deze is een heel stuk minder comfortabeler dan de PS2 en deze heeft "slechts" 16" velgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ruim en meerdere malen getest bij Polestar Center in Beesd. Voor mij absoluut de 19 inch any time op NL wegen. Met 20 inch voel ik teveel doorgifte van de weg.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVoidSpecter
  • Laatst online: 26-10 20:56
kmvoges schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:49:
[...]

Ik ben heel benieuwd! Ik krijg DK ook niet aan de praat (paar maanden geleden deed deze het nog wel). Zelf van alles geprobeerd tot aan factory reset toe en zelf niet aan de praat gekregen. Bij de dealer software versie 1.7 erop gezet en een TCAM wisactie/reset laten uitvoeren en alsnog niet kunnen koppelen. Ik hoor graag of het bij jou wel lukt!
Helaas heeft het allemaal niets uitgemaakt nog, ik laat het voor nu weer even zitten. Geen DK meer bij mij.

Xpeng G9 Long Range 2025, 21inch, Gray + Saddle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:46
xsive schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:54:
[...]

Ruim en meerdere malen getest bij Polestar Center in Beesd. Voor mij absoluut de 19 inch any time op NL wegen. Met 20 inch voel ik teveel doorgifte van de weg.
Inderdaad. Onze 19” winterbanden zijn stiller/zuiniger/comfortabeler dan de 20” zomerbanden.

Maar ja, ze smoelen echt stukken beter die 20” wielen. En het is niet zo dat het opeens oncomfortabel is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Ook met 20inch getest en vond ik op de Belgische wegen (de betonwegen dan wel) erg oncomfortabel.
Continental banden (en dat zijn die 20 inches) hebben de reputatie hard te zijn en dat beaam ik uit ervaring, ook met andere auto’s. Je kan altijd testen maar voor mij (met 19 inch Michelin) een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
ewdevries schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:41:
[...]

Even een vraag over de overlay: weet jij nog welke rechten voor de app je hebt moeten aanzetten om de overlay functie te krijgen. Ik krijg hem namelijk alleen als achtergrond binnen. Ja ik weet het hij is nog niet officieel, maar heb hem destijds er wel opgekregen, maar dus zonder overlay. Benieuwd of dat nu nog kan.
In de P stand kun je FM gewoon opstarten/bedienen en daar heb ik alleen de overlay aangezet in de geavanceerde instellingen. Verder niets met de rechten gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
kramon schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:59:
Ik had rond 11:30 een Android-app update: 3.4.0

Notes:

[...]
Het gekke is, laatste update was op 25 oktober 2021 in de play-store, terwijl ik elke dag mijn apps check op updates (is een tic van me).
Die tic heb ik ook 7(8)7

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:13
Dat kan je ook op automatisch zetten he ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:52:
Dat kan je ook op automatisch zetten he ;)
I know, staat het ook. Maar toch krijg ik altijd updates als ik het daarna nog handmatig doe 8)7

Vanochtend kon ik (ondanks de app update op android) opnieuw weer niet verbinden. De cache-fix werkte ook niet helaas. Daarom ook maar een 1-ster review in de play store gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
kramon schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:57:
[...]

I know, staat het ook. Maar toch krijg ik altijd updates als ik het daarna nog handmatig doe 8)7

Vanochtend kon ik (ondanks de app update op android) opnieuw weer niet verbinden. De cache-fix werkte ook niet helaas. Daarom ook maar een 1-ster review in de play store gezet.
In het andere topic, van de XC40, zeggen een aantal dat het wel even werkt als je de auto ontgrendeld en weer vergrendeld. Alsof de 4g verbinding in standby mode wordt gezet na een x periode. Geen idee of dat klopt hoor, maar misschien het testen eens waard voor P2 rijders. Als dat namelijk bij velen zo is kunnen we dat door zetten naar Volvo.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• kramon
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
[...]

In het andere topic, van de XC40, zeggen een aantal dat het wel even werkt als je de auto ontgrendeld en weer vergrendeld. Alsof de 4g verbinding in standby mode wordt gezet na een x periode. Geen idee of dat klopt hoor, maar misschien het testen eens waard voor P2 rijders. Als dat namelijk bij velen zo is kunnen we dat door zetten naar Volvo.
Dat is 't ook, want we zijn vanochtend naar de opvang geweest. Voorverwarmen lukte niet. Nu doet ie het wel.

Als hij straks stopt met werken, dan zal ik de auto wel even ontgrendelen om te kijken of ie dan werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door kramon op 11-11-2021 10:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magnifique
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:15:
[...]

Na een paar dagen testen/onderzoeken heb ik het volgende te melden over de werking van de App.

De verbinding van de auto is overigens altijd online,

ik heb voor deze test de Sim van auto uitgezet, alleen Wifi was actief in de auto.

De App werkt tussen 06:00 / 10:00 en tussen 15:30 / 20:00 zeer slecht of liever gezegd erg traag.
Dit zal waarschijnlijk komen door de vele auto's die op dat moment onderweg zijn en dus veel verkeer op het netwerk veroorzaken.

Tijdens de andere tijden werkt de App perfect, snel en is hij altijd up to date.

Dit probleem zou kunnen liggen aan het 4G netwerk waar de Polestar gebruikt van maakt, maar omdat het via mijn wifi ook traag is op hetzelfde moment moet het haast wel in het bovenliggende netwerk zitten.

Mijn inschatting is dat Polestar hun capaciteit moet vergroten/optimaliseren bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Of de verbinding altijd online is weet ik dus niet. Het is wel erg toevallig dat na een aan/uit actie de verbinding weer actief wordt. Althans, volgens een aantal. Ik weet nogmaals niet of dit klopt, maar een soort van sleep modus om juist data drukte te voorkomen... het zou kunnen. Maar natuurlijk NOOIT mogen omdat je altijd je app wilt kunnen gebruiken. Ik dacht trouwens dat Volvo (P2 en P8) gebruikt maakte van Tmobile?

Tis hoe dan ook vreemd en het gebeurt dus bij zowel de P2 als P8. En eigenlijk nog vreemder dat het zolang moet duren voordat men het of onderzoekt of het opgelost heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magnifique
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:50:
Of de verbinding altijd online is weet ik dus niet. Het is wel erg toevallig dat na een aan/uit actie de verbinding weer actief wordt. Althans, volgens een aantal. Ik weet nogmaals niet of dit klopt, maar een soort van sleep modus om juist data drukte te voorkomen... het zou kunnen. Maar natuurlijk NOOIT mogen omdat je altijd je app wilt kunnen gebruiken. Ik dacht trouwens dat Volvo (P2 en P8) gebruikt maakte van Tmobile?

Tis hoe dan ook vreemd en het gebeurt dus bij zowel de P2 als P8. En eigenlijk nog vreemder dat het zolang moet duren voordat men het of onderzoekt of het opgelost heeft.
De verbinding is echt altijd actief dat heb ik getest en ik zie hem ook 24/7 actief zijn op mijn netwerk.

Dat deze actief wordt bij het openen van de auto is logisch omdat er dan BT contact is tussen de telefoon en de auto,

En inderdaad ze maken gebruik van T-Mobile maar daar ligt het denk ik niet aan,

Ik ga het ook nog een paar dagen testen met 4G en Wifi om de beurt, ik zie namelijk wel dat als ze beide op 4G zitten er echt een timeout optreed, dit zag ik de afgelopen dagen op Wifi niet gebeuren, hij was gewoon HEEL erg traag maar kwam na een paar minuten wel met de juiste resultaten.

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Ik ben ook in de markt voor een Polestar 2. Vraagje waarop ik niet echt antwoord heb kunnen vinden. Ik begrijp dat Anroid Auto (waarbj dus te telefoon wordt overgenomen) niet mogelijk is op de Polestar 2. Ik gebruik dit nu o.a. om WhatsApp berichten voor te laten lezen (tekst verschijnt niet op het scherm). Dit is niet mogelijk bij de Polestar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
ThatGuy2303 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:35:
Ik ben ook in de markt voor een Polestar 2. Vraagje waarop ik niet echt antwoord heb kunnen vinden. Ik begrijp dat Anroid Auto (waarbj dus te telefoon wordt overgenomen) niet mogelijk is op de Polestar 2. Ik gebruik dit nu o.a. om WhatsApp berichten voor te laten lezen (tekst verschijnt niet op het scherm). Dit is niet mogelijk bij de Polestar?
Android Auto komt als het goed is nog wel dit jaar. Wees overigens niet verbaast als dit gewoon (weer) uitgesteld gaat worden. Apple car play komt pas ergens midden 2022 vanwege politieke issues tussen Google en Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 11-11-2021 11:40 ]

• VonDutch
ThatGuy2303 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:35:
Whatsapp is idd niet mogelijk, miste ik ook wel een beetje t.b.t., SMS berichten doet ie dan wel weer voorlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Magnifique schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:28:
[...]

Na een paar dagen testen/onderzoeken heb ik het volgende te melden over de werking van de App.

De verbinding van de auto is overigens altijd online,

ik heb voor deze test de Sim van auto uitgezet, alleen Wifi was actief in de auto.

De App werkt tussen 06:00 / 10:00 en tussen 15:30 / 20:00 zeer slecht of liever gezegd erg traag.
Dit zal waarschijnlijk komen door de vele auto's die op dat moment onderweg zijn en dus veel verkeer op het netwerk veroorzaken.

Tijdens de andere tijden werkt de App perfect, snel en is hij altijd up to date.

Dit probleem zou kunnen liggen aan het 4G netwerk waar de Polestar gebruikt van maakt, maar omdat het via mijn wifi ook traag is op hetzelfde moment moet het haast wel in het bovenliggende netwerk zitten.

Mijn inschatting is dat Polestar hun capaciteit moet vergroten/optimaliseren bij Amazon.
Ik weet niet of dit de juiste test is. Zonder WiFi wordt er een soort Wake-On-LTE gebruikt en blijft de auto dus niet continu online. Het probleem zit hem in het wake-up gedeelte. Op het Duitse forum heeft iemand met een 12V accu-monitor gekeken wat er gebeurt en normaal gesproken zie je dat de auto wakker wordt door een app aanvraag. De accuspanning zakt iets in door het opstarten van allerlei controllers. Maar op de momenten dat de app niet werkt zie je dat de auto niet wakker wordt. De accuspanning blijft gewoon constant. Dus daar zit een probleempje, vermoedelijk met P1.7 geïntroduceerd.

• Magnifique
JTHZZ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:41:
[...]

Ik weet niet of dit de juiste test is. Zonder WiFi wordt er een soort Wake-On-LTE gebruikt en blijft de auto dus niet continu online. Het probleem zit hem in het wake-up gedeelte. Op het Duitse forum heeft iemand met een 12V accu-monitor gekeken wat er gebeurt en normaal gesproken zie je dat de auto wakker wordt door een app aanvraag. De accuspanning zakt iets in door het opstarten van allerlei controllers. Maar op de momenten dat de app niet werkt zie je dat de auto niet wakker wordt. De accuspanning blijft gewoon constant. Dus daar zit een probleempje, vermoedelijk met P1.7 geïntroduceerd.
Dus volgens jou kan de LTE helemaal niet uitgezet worden en zal deze dus altijd alsnog gebruikt worden?

• JTHZZ
Magnifique schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:00:
[...]

Dus volgens jou kan de LTE helemaal niet uitgezet worden en zal deze dus altijd alsnog gebruikt worden?
Nee ik weet ook niet hoe het precies werkt. Maar er is iets bedacht om de auto wakker te laten worden via een trigger vanuit de app/cloud. En er is dus gezien via de 12V accuspanning dat de auto soms wel en soms niet wakker wordt na een app aanvraag. De app werkt dan niet. Misschien omdat het signaal de auto niet bereikt maar misschien ook omdat de auto niet reageert op het signaal. Door het openen van de deur of misschien zelfs al met ontgrendelen met de sleutel maak je de auto wakker en dan zie je dus dat de app weer werkt. Dit versterkt de aanname dat het wakker worden het probleem is. Ik herken niet zo bij mij dat de app op bepaalde tijden beter of slechter werkt.
Tijd voor P1.8 :)

[ Voor 11% gewijzigd door JTHZZ op 11-11-2021 13:09 ]

• Juancho
Voor de 1.7 update waren er toch ook al veel van dezelfde issues? Iig wel bij de P8, daar was de app net zo instabiel als nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:32:
Voor de 1.7 update waren er toch ook al veel van dezelfde issues? Iig wel bij de P8, daar was de app net zo instabiel als nu het geval is.
Bij mij echt pas sinds 1.7. Dat zie ik ook op de Engelse en Duitse P2 forums. De verschillen tussen de P2 en P8 apps zijn best groot denk ik omdat de P8 het nieuwe Volvo app platform gebruikt. P8 had ook pas later een eerste app versie.

Voor P1.7 had ik geen problemen, behalve dat de SoC niet live werd ge-update tijdens laden. En de DK die het bij sommigen niet goed deed. De instabiliteit met timeouts etc is pas sinds 1-2 weken en valt samen met P1.7

[ Voor 19% gewijzigd door JTHZZ op 11-11-2021 13:54 ]

• Juancho
Zou kunnen, ik ben geen P2 expert maar volgens mij waren er ook genoeg mensen die voor de 1.7 update problemen met de app hadden. Zie ook de Polestar groep op FB. Bij de P8 durf ik 100% te zeggen dat het niet aan de 1.7 update ligt. Hooguit dat er problemen bij zijn gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 11-11-2021 14:03 ]

• Juancho
VonDutch schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:15:
[...]

Whatsapp is idd niet mogelijk, miste ik ook wel een beetje t.b.t., SMS berichten doet ie dan wel weer voorlezen.
Gebruikt iemand nog serieus SMS berichten dan? ;) Zonder gekheid, Whatsapp berichten kan de auto weldegelijk voorlezen. Maar dat moet je volgens mij op je telefoon in stellen. Dat berichten automatisch worden voorgelezen. Als je dan via BT connectie hebt.. wordt het gewoon voorgelezen. Of een routine via Bixby, dat kan ook. Als BT verbonden is met auto DAN meldingen hardop voorlezen (selecteer je apps).

Ik had dat wel een keer, maar dan wordt echt alles voorgelezen dat binnenkomt dus super irritant. Snel weer uit gezet ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Juancho op 11-11-2021 14:23 ]

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:09:
[...]

Gebruikt iemand nog serieus SMS berichten dan? ;)
Jup 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:04
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:09:
[...]

Gebruikt iemand nog serieus SMS berichten dan? ;)
Zeker! Op iOS valt iMessage daar ook onder en met partner en meeste mensen in m'n omgeving bericht ik daar en dat gaat prima via AAOS 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
dnns85 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:12:
[...]

Zeker! Op iOS valt iMessage daar ook onder en met partner en meeste mensen in m'n omgeving bericht ik daar en dat gaat prima via AAOS 👍🏼
Exact! Gebruikt er echt serieus iemand nog Whatsapp?? :X

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Gisteren terug gekomen van ons tripje naar Disneyland Parijs met de Polestar. Bij deze mijn ervaring.
Het was voor mij de eerste echte "lange" trip met de P2, ik had dus nog nooit tijdens mijn trip hoeven snelladen. Ik heb overigens wel 2x eerder geoefend met snelladen zodat ik niet voor verrassingen zou staan.

Trip begon in Almere met een 100% volle accu en had de route goed voorbereid en wist waar ik wilde snelladen, dit zou in Frankrijk zijn net onder Lille. Wel wat extra punten opgezocht voor het geval ik het station net niet zou halen, maar volgens ABRP zou ik met 12% aan moeten komen.
Eenmaal in de auto ingevoerd, gaf Google maps aan dat we met 9% aan zouden komen bij het laadstation. Al iets spannender maar ik dacht, dat moet nog steeds te doen zijn. Eenmaal onderweg liep het percentage alleen maar op en uit eindelijk met 13% accu aangekomen bij het laadstation (deze https://goo.gl/maps/xnzHLron9C4w4MMg6 ).
Het was een laadstation naast de snelweg maar wel een stukje verder dan het tankstation voor ICE voertuigen, het was dus niet te doen om terug te lopen om een broodje te halen of te plassen. Een beetje in de middle of niks. Wel bijzonder hoe nieuw het laadstation was, het was zelfs een waterstof station.
Ik was niet de enige, er stond al een Nederlander met een 208-e te laden, athans een poging te doen. Het laden wilde voor hem niet lukken. Mijn P2 ging overigens als een zonnetje. Pasje ervoor en aan de kabel hangen, de laadkast begon lekker te blazen en pompte er met 150kw stroom in. Dat ging dus echt lekker, de curve nam al snel wat af. Maar uit eindelijk met 40 min precies zat de auto op 81%.
Het was de man met de 208-e uit eindelijk wel gelukt om het laden te starten, waarschijnlijk moest hij het snelladen in de auto zelf nog activeren denk ik.
Met de 81% weer vertrokken en door naar het hotel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Bv09WGfcrMOxsNjQrxheMMiAwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuQBhZkXy27WBhjNeC9cqvXV.jpg?f=fotoalbum_large

We hadden ervoor gekozen om een dag eerder te vertrekken om zo overdag aan te komen in Disney. Hiervoor hebben we een ander hotel voor 1 nacht geboekt, deze lag aan de rand van Disney (5min van Disney). Hier hadden ze geen laadpalen maar we kwamen aan met 16% dus voldoende om de volgende dag naar het Disney hotel te rijden.
Het was erg koud die nacht en vertrokken rond 9uur in de ochtend naar het Disney hotel. Bij het instappen viel me op dat de batterij naar 10% was gezakt, dus 6% weg door de kou? Ik dacht het zal wel. Ik kan toch laden bij het hotel.
Eenmaal aangekomen bij het Disney hotel, waren de laadpalen redelijk bezet. Alleen een invalidenplek met laadpaal was nog beschikbaar. Ik kneep hem al een beetje dus tijdens het inchecken gevraagd naar de status van de palen.
Ik moest naar de belboy lopen om te vragen voor een laadplek, deze was super aardig en zei dat ik de auto moet voorrijden en dan gooide hij de slagboom open en mocht ik op de VIP plekken mijn auto laden bij een paal. Daar waren er namelijk nog voldoende vrij.
Lekker dichtbij de ingang van het hotel de auto dus neergezet en aan de paal gehangen. Er stond nog een andere P2 te laden met een Belgisch kenteken, ik was dus niet de enige P2.

De volgende ochtend via de app gekeken wat de status was van het laden, die was maar 93%. Ik dacht huh, hoe kan dat nou. Dus ben even fysiek bij de auto gaan kijken. Die gaf inderdaad ook aan 93%. De laadpaal gaf ook nog status laden aan. Ik de boel even los gehaald en weer aangesloten, en na een uurtje stond er 95%. Dus ik dacht het werkt weer. Die avond weer gekeken of hij al 100% was. Maar nee hij was nu 89% procent.
Ik weer naar de auto om de boel opnieuw aan te sluiten, toen viel me op dat ook de andere Polestar nog aan het laden was en dus niet vol was. Ik heb nog geprobeerd om een andere aansluiting van de paal te pakken maar uit eindelijk bleef het laden steken op 93%. De laadsnelheid was ook echt 0kmh.
Ik had maar geaccepteerd dat we maar 93% hadden en de boel maar gelaten.

Na een paar dagen Disney moesten we weer terug naar huis. Met 93% in de accu toch besloten om het vooraf geplande laadstation in te plannen. Google maps gaf aan dat we dit gewoon met de geplande 9% zouden halen. Google maps had dus kennelijk wel het idee dat de auto 100% was. Tijdens het eerste uur rijden bleek ik ook de missende % weer terug te krijgen. Heb de auto van 90% naar 91% zien springen.
Na een 50km rijden leek de auto weer de juiste accu percentage aan te geven. Even heb ik overwogen om weer het zelfde laadstation te pakken in Frankrijk zoals op de heenreis om er gewoon wat extra procenten in het hebben maar mijn vrouw wilde daar liever niet stoppen omdat er niks te beleven was. Dus doorgereden naar de Total in België (deze https://goo.gl/maps/Zw5stYTL9vn9spuA9 ).
Daar met zelfs met 18% aangekomen, ik denk omdat we veel meer naar beneden hebben gereden en de wind een stuk minder was dan op de heenreis.
Even rustig in het tankstation gezeten en terug bij de auto was hij zelfs al 85% (44min geladen). Eenmaal in de auto in één stuk door naar huis gereden. Wel een vieze file van een uur bij Antwerpen en vlak bij huis nog even het gas ingetrapt en toch nog met 20% aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksVpzi9_XJ2QBKm1PxEo4C4lcnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIsZKmdV9N9aDSLkpHQuPQUt.jpg?f=fotoalbum_large

Rijden in de Polestar is zo ontzettend relaxed en file rijden stelt echt niks meer voor met adaptive cruise control. Wat een genot om te rijden.
Ik heb veel met pilot assist gereden, ik vind het ontzettend prettig rijden. Ondanks dat hij soms wel erg veel naar rechts trekt.
Ook op zondag rijden is fijn want er zijn dan bijna geen vrachtwagens te vinden in België en Frankrijk. Op de terugweg was duidelijk te merken dat het een doordeweekse dag was.

Even wat puntjes op een rij:
De auto rijdt super fijn! Niet schakelen en ACC met pilot assist zijn een geschenk.
Veel Fransen die om kijken want ze kennen daar geen Polestar.
Wel veel last gehad van ghost braking op de terug weg.
Snelladen ging zonder klachten of issues.
Laden bij het hotel ging niet helemaal goed, maar ik denk dat het combinatie van paal en auto was. Ook de andere Polestar had er last van.
Van range anxiety heb ik geen last meer. Als ik zie hoe ver ik kan komen om een lading en hoe snel het laden gaat, dikke prima. De pauzes zijn zowel lichamelijk als geestelijk ook goed voor je.
Overigens rij ik met one pedal drive op normale stand, dit heeft de hele trip ook zo gestaan. Heb bijna 85% van de trip met ACC aan gereden.

Ik ben over de trip en het laden zeer te spreken. Het is me 100% meegevallen en de wat lange pauzes om te laden hebben mij echt goed gedaan en zo is de trip eigenlijk beter vol te houden.

Ohh en de kosten om te laden? €0! Snelladen 2x gebruikt gemaakt van mijn plugsurfing pas met tegoed van Polestar en bij het hotel was het laden gratis. I love it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:02:
Zou kunnen, ik ben geen P2 expert maar volgens mij waren er ook genoeg mensen die voor de 1.7 update problemen met de app hadden. Zie ook de Polestar groep op FB. Bij de P8 durf ik 100% te zeggen dat het niet aan de 1.7 update ligt. Hooguit dat er problemen bij zijn gekomen.
Er zijn mensen die al langer koppelproblemen hebben, maar eenmaal gekoppeld werkte het gewoon. Geklaagd is er over: niet-live SoC update, te weinig functionaliteit, verdwijnende of niet werkende klimaattimers (ook sinds P1.7) en digital key die lang niet voor iedereen goed werkt. Dit gold echter niet voor iedereen terwijl de huidige timeout problemen sinds P1.7 wel voor vrijwel iedereen hetzelfde zijn. Mijn ervaringen waren positief incl digital key. Klimaattimers gebruik ik niet en functionaliteit is beperkt maar in mijn situatie gebruik ik alleen voorverwarmen en SOC bekijken tijdens snelladen. Ik hoef echt niet met de app de kofferbak te kunnen openen en ook uitgesteld laden is in mijn situatie niet interessant. Maar andere mensen mogen daar anders over denken natuurlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door JTHZZ op 11-11-2021 15:33 ]

• Juancho
JTHZZ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:28:
[...]

Er zijn mensen die al langer koppelproblemen hebben, maar eenmaal gekoppeld werkte het gewoon.
Jij misschien en wellicht nog meerdere, maar ik lees op fora's toch echt meer dan genoeg andere reacties. ZOwel de P2 als P8. En ja, ook voor de 1.7 update. Er zijn denk ik door die OTA wel meer problemen bij gekomen... ook voor mensen als jij die geen issues hadden. Erg vervelend natuurlijk.

• JTHZZ
Juancho schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:38:
[...]

Jij misschien en wellicht nog meerdere, maar ik lees op fora's toch echt meer dan genoeg andere reacties. ZOwel de P2 als P8. En ja, ook voor de 1.7 update. Er zijn denk ik door die OTA wel meer problemen bij gekomen... ook voor mensen als jij die geen issues hadden. Erg vervelend natuurlijk.
Ook prima. Mij gaat het erom dat de issues die met P1.7 zijn geïntroduceerd met P1.8 gaan worden gefixt. Dan kan er op al die forums weer verder geklaagd worden maar ben ik gewoon tevreden _O-

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 11-11-2021 15:50 ]

• Juancho
En 1.8 gaat hopelijk wel vlekkeloos. Voor de 1e keer. Geen onbelangrijk punt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:30
Heb je je auto speciaal schoongemaakt voor dit verslag ofzo? ;) Mooi verslag! Erg jaloers op de grill, zou het ook graag doen, maar ik ben toch iets te veel Nederlander om te gaan investeren in een leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:50
@SpeedfreakR Goeie post, geeft me een hoop vertrouwen voor mijn aankomende vakanties!

Dat gerommel in SoC na het laden heb ik hier in mijn P2 nu twee keer gezien waarbij de afwijking ook best flink was (grofweg 5%).

De range voorspelling leek er geen last van te hebben maar het is wel heel bijzonder dat je soms spontaan een paar % extra kunt krijgen maar ook dat het lijkt alsof je minder geladen hebt dan je had ingesteld.
Pagina: 1 ... 34 ... 223 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.