Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_phFE5Mvd1epIDu3inGiDLmJeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QR145HBgzy4f9FdsITG1ZlMD.jpg?f=fotoalbum_large

Als we de advertenties van Polestar mogen geloven zijn alle problemen binnenkort opgelost 😉

Op zich gaat het redelijk hier, al moet ik de app soms een paar keer killen voordat ik 'm kan voorverwarmen. Maar in een voorverwarmde auto stappen maakt veel goed. Maar na hem ruim een jaar te hebben was een iets stabielere verbinding wel prettig geweest.

Ander ding, sinds een tijdje (P1.7?) staat er een een podcast app op van Google, en ondanks dat ik altijd alleen maar Spotify gebruik staat steeds die app vooraan in de media tile rechtsonder, na een zoekopdracht bijvoorbeeld of bij het teruggaan naar het homescreen. Voor zover ik kan zien is deze niet te verwijderen. Meer mensen "last" van of gelukt te verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:23
backupdevice schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:58:
[...]

Volgens mij geeft PS aan dat het tot 36 uur kan duren voordat alles gesynchroniseerd is.

Daarna zou je - en dat werkte bij mij - de TCAM kunnen resetten
Hij is inderdaad vanochtend tot leven gekomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:35
dnns85 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:44:
[Afbeelding]

Als we de advertenties van Polestar mogen geloven zijn alle problemen binnenkort opgelost 😉

Op zich gaat het redelijk hier, al moet ik de app soms een paar keer killen voordat ik 'm kan voorverwarmen. Maar in een voorverwarmde auto stappen maakt veel goed. Maar na hem ruim een jaar te hebben was een iets stabielere verbinding wel prettig geweest.

Ander ding, sinds een tijdje (P1.7?) staat er een een podcast app op van Google, en ondanks dat ik altijd alleen maar Spotify gebruik staat steeds die app vooraan in de media tile rechtsonder, na een zoekopdracht bijvoorbeeld of bij het teruggaan naar het homescreen. Voor zover ik kan zien is deze niet te verwijderen. Meer mensen "last" van of gelukt te verwijderen?
Klopt, in het andere, P8, topic zelfde verhaal. Heb er zelf ook last van. Is gemeld bij Volvo, moet bijna wel een bug zijn. Je kan de app alleen verplaatsen, niet verwijderen. Maar uit je muziek tegel halen scheelt iig iets.

Verder wachten op een oplossing helaas. En aangezien het om Google gaat... Kan het even duren ben ik bang voor.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:49
Kvdv88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:
Een vraag voor de PS2 rijders hier:

Ik zit te twijfelen welke variant ik zal gaan kiezen vooral in verband met de packs die er beschikbaar zijn.
De PS2 is verder dit jaar niet meer echt leverbaar dus zal het helaas in de nieuwe bijtellingsregeling zijn waardoor de auto iets duurder wordt en ik mij aan het afvragen ben of alle packs wel nodig zijn:

Pilot vraag: Hoe voelt de ACC voor jullie? Ik had tijdens de testrit er soms mijn twijfels over aangezien de ingestelde snelheid en de werkelijke snelheid die de auto reed enorm aan het schommelen.

Niet plus rijders: Hoe is de audio t.o.v. de audio van het HK systeem wat jullie waarschijnlijk ook tijdens de testrit gehoord hebben?
De ACC werkt bij mij prima, gebruik hem eigenlijk altijd buiten de bebouwde kom. Vind hem bij de polestar beter als in mijn vorige auto. Daar was die camera gebaseerd en viel dus daar uit bij toegelicht. Ook prettig dat de polestar alvast accelereert bij het richting aangeven.

Wat de audio van de non plus betreft, ik vind het prima, maar ik ben niet de meest veeleisende. Voor mijn gevoel doet het niet echt onder voor het HK systeem uit mijn vorige auto.
Het HK systeem in de polestar zal waarschijnlijk wat beter zijn, maar mijn proefrit was in mei en toen kon ik het niet vergelijken met het standaard systeem.

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.6.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
In hoeverre kan een Google thuis assistent a la Google hub met de Polestar communiceren?
Bijv aan je ontbijttafel “ok google, verwarm de auto voor” of “stuur route naar XX naar auto door”? En vice versa: van auto naar thuis: “doe het licht aan” wanneer je de straat in rijdt.
Ik ben nog even in blijde verwachting, anders had ik het zelf even getest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 18-09 21:51
k-jah schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:05:
In hoeverre kan een Google thuis assistent a la Google hub met de Polestar communiceren?
Bijv aan je ontbijttafel “ok google, verwarm de auto voor” of “stuur route naar XX naar auto door”? En vice versa: van auto naar thuis: “doe het licht aan” wanneer je de straat in rijdt.
Van in de auto kan je via Google dingen in je huis bedienen. Andersom werkt het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Davy_Rx schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 08:12:
[...]

Van in de auto kan je via Google dingen in je huis bedienen. Andersom werkt het volgens mij niet.
Nope je zou de auto moeten toevoegen aan je huis om commando's te kunnen geven.
Net even in de home app gekeken maar dat gaat niet.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Dit is zo'n beetje de staat waarin mijn app zich in 9 van de 10 gevallen bevind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ywr1NeOQa-ge27R53A6ApJuAP00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ub2TA5OfgjKeKo7k79ZMY0th.jpg?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
kramon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:49:
Dit is zo'n beetje de staat waarin mijn app zich in 9 van de 10 gevallen zich bevind:
[Afbeelding]
Bij mij is het dagen ach-ter-el-kaar zo, en sóms, als ik start met laden wíl die wel eens verspringen,
maar dan ook sóms.

Er is geen peil op te trekken, laat staan een patroon waarmee je een work-around kunt gebruiken. :(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Laatst online: 06-09 06:41
Ff de cache van de app leeg gooien?

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Sinds vanochtend geen netwerk meer hier. Polestar service gebeld. Paar dingen gereset maar blijft t zelfde. “Kijk maar even of het vanzelf weer terugkomt vandaag of morgen. Anders maandag terugbellen”.

Toch iets minder als je net je auto van 60k in ontvangst hebt genomen 2 dagen terug 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niltag schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:42:
Sinds vanochtend geen netwerk meer hier. Polestar service gebeld. Paar dingen gereset maar blijft t zelfde. “Kijk maar even of het vanzelf weer terugkomt vandaag of morgen. Anders maandag terugbellen”.

Toch iets minder als je net je auto van 60k in ontvangst hebt genomen 2 dagen terug 😭
Koppie op hoor, komt goed ooit.
😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 13:29
Vandaag een bijzonder dingetje...

Gister de auto aan de oplader ingesteld op 90%.
Vanmorgen maar opgeladen tot 87% :?
Stukje gereden om boodschappen te doen, SoC 86%
Kom terug bij de auto na de boodschappen... SoC 91%

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:12
harrewarre schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:57:
Vandaag een bijzonder dingetje...

Gister de auto aan de oplader ingesteld op 90%.
Vanmorgen maar opgeladen tot 87% :?
Stukje gereden om boodschappen te doen, SoC 86%
Kom terug bij de auto na de boodschappen... SoC 91%

8)7
Dit is een bekend probleem na de update naar 1.7. Vermoedelijk doet het BMS een nieuwe calibratie van het SOC percentage. Als het goed is iets eenmaligs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Laatst online: 18-09 15:41
Wat mij betreft ev-sjoemel software 1.7. Na elke rit raak ik 2 tot 5 procent kwijt na de opeenvolgende parkeeractie. Het zuiniger rijden lijkt sigaar uit eigen doos.
Aankomen 52% half uur later: 49%
Heel vervelend dit aangezien je er nu niet meer op kan vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
Arie van Dijk schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:02:
Wat mij betreft ev-sjoemel software 1.7. Na elke rit raak ik 2 tot 5 procent kwijt na de opeenvolgende parkeeractie. Het zuiniger rijden lijkt sigaar uit eigen doos.
Aankomen 52% half uur later: 49%
Heel vervelend dit aangezien je er nu niet meer op kan vertrouwen.
Geen last van. Op andere forums werd gemeld dat een keer naar 100% laden dit zou oplossen, mocht je dat telkens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Wilde TCAM reset proberen maar krijg het niet voor elkaar. De SOS knop gaat niet knipperen hoe lang ik die ontwasemknop ook ingedrukt hou. Werkt dit standaard op iedere Polestar? Zal wel hulp van het servicepunt zoeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
VonDutch schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:37:
Dat is het niet. Het is de auto volgens mij. Net weggeweest in de auto. Vervolgens moest ik twee uur later weer weg, dus even voorklimatiseren: toen werkte hij wel.

Het is bijna alsof de auto na X tijd in sleepmode gaat waardoor je er niet meer bij kan.

Overigens is mijn SoC in de app tijdens het opladen van de auto standaard volledig verkeerd.

Alles is ronduit k*t met die app. Terwijl ik bij de eerste versie(s?) geen issues had. Knap prutswerk en voor mij voldoende reden om nooit weer Polestar of Volvo te kiezen. Net zoals ik weggegaan ben bij VW voor dezelfde rotzooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36

backupdevice

No Risk , Full Push

kramon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:56:
[...]

Dat is het niet. Het is de auto volgens mij. Net weggeweest in de auto. Vervolgens moest ik twee uur later weer weg, dus even voorklimatiseren: toen werkte hij wel.

Het is bijna alsof de auto na X tijd in sleepmode gaat waardoor je er niet meer bij kan.

Overigens is mijn SoC in de app tijdens het opladen van de auto standaard volledig verkeerd.

Alles is ronduit k*t met die app. Terwijl ik bij de eerste versie(s?) geen issues had. Knap prutswerk en voor mij voldoende reden om nooit weer Polestar of Volvo te kiezen. Net zoals ik weggegaan ben bij VW voor dezelfde rotzooi.
Dus je gaat weg bij een merk omdat een app op je telefoon niet goed werkt?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrewarre
backupdevice schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:09:
[...]

Als je maar lang genoeg steeds maar weer tegen kleine probleempjes aanloopt kan ik me heel goed voorstellen dat de hele ervaring daar een stuk minder van wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kramon
backupdevice schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:09:
[...]

Absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
k-jah schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:05:
Polestar heeft deze ondersteuning geannuleerd... Wordt niet ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Laatst online: 17:09
Niltag schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:26:
Wilde TCAM reset proberen maar krijg het niet voor elkaar. De SOS knop gaat niet knipperen hoe lang ik die ontwasemknop ook ingedrukt hou. Werkt dit standaard op iedere Polestar? Zal wel hulp van het servicepunt zoeken worden.
Hier laatst hetzelfde, wat ik ook deed, geen reset. Uiteindelijk naar dealer geweest om het op te lossen. Weet niet of er nog andere mensen zijn op P1.7 die wel een TCAM reset hebben kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

dnns85 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:06:
[...]

Hier laatst hetzelfde, wat ik ook deed, geen reset. Uiteindelijk naar dealer geweest om het op te lossen. Weet niet of er nog andere mensen zijn op P1.7 die wel een TCAM reset hebben kunnen doen?
Yep, bij mij werkte het meteen en perfect .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Kvdv88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:
Een vraag voor de PS2 rijders hier:

Niet plus rijders: Hoe is de audio t.o.v. de audio van het HK systeem wat jullie waarschijnlijk ook tijdens de testrit gehoord hebben?
Ik heb de PS2 zonder packs besteld en de standaard high performance audio voor mij dikke prima toen ik hem testte. De equalizer heeft minder banden om te tweaken, ik herinner me 5-bands ipv 9-bands bij de Harman Kardon van de Plus.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Range mode / eco mode scheelt wel echt een slok op een borrel qua range. Vrijdag vertrokken met 90% en voorverwarmd. Google gaf aan dat ik met 81 procent zou aankomen wat ook normaal het geval was met AC op normaal. Hele rit met stoelverwarmig en stuurverwarming en AC op 21 graden (laag verbruik, geeft de range app aan) en ik kwam aan met 85 procent (korte rit van 20 min). Dat haalde ik in de zomer niet eens. Het was nu 5-7 graden, was echt positief verrast. 4 procent minder verbruik dan Google had berekend vooraf. Verbruik was volgens mij 20.8, dat was vorig jaar never mogelijk. P1.7 is echt dikke plus ten aanzien van range 👍.

[ Voor 4% gewijzigd door BlacKstaR- op 07-11-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
VonDutch schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:37:
bedankt voor het meedenken, maar doet die dat niet als je de app afsluit en weer opnieuw aanmeld?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Het is niet alleen dat de app gammel is (de auto rijd super _/-\o_ )

Ik zie het zo, íedere keer dat ze één ding "verbeteren" gaat het weer bergaf met 2 andere dingen.
Als ze nu zelfs na een JAAR dit APP-je nog niet voor elkaar hebben,
is mijn vertrouwen op een dieptepunt dat het nog wel goed gaat komen voordat ik de auto dump.

Laten ze :X éérst eens dit product afmaken vóórdat ze weer andere modellen/types gaan lanceren.

Ik zie APP's van schoolverlaters!! die héél wat complexer zijn dan het uitlezen van wat status waardes.

"Het gras is groener bij de buren" snap ik, en ook andere hebben aanloop problemen gahad, ook Tesla.

maar jemig...
hebben ze niet al jaren kunnen spieken hoe andere het doen?
hebben ze niet al een paar jaar om hun éigen app SUPER te maken?

daarbij kan je het "app-je" als zwaar ondergeschikt afdoen, maar dat hoort NIET zo te zijn.

Polestar (Volvo) roept van de daken dat de auto google/software gedreven is,
laat het dan ook GOED/SUPER werken!

Schijt irritant dat als je al een uur aan het laden bent, de app óf het helemaal niet doet, óf nog steeds 32% aangeeft, dus mag je door de zeik regen om te kijken of alles wel werkt, want je vertrouwen ís al op een diepte punt.

Kortom, ik sluit mij 100% aan bij Kramon (en andere?)
Moest ik nú kiezen, (of zou de auto gejat worden) dan loop ik voor de volgende BEV met een GROTE boog om Volvo/Polestar heen. Jammer, gemiste kans voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
dnns85 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:06:
[...]

Wél reset kunnen doen, loste probleem niet op...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
Hansieo schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:30:
[...]

Het is niet alleen dat de app gammel is (de auto rijd super _/-\o_ )

Ik zie het zo, íedere keer dat ze één ding "verbeteren" gaat het weer bergaf met 2 andere dingen.
Als ze nu zelfs na een JAAR dit APP-je nog niet voor elkaar hebben,
is mijn vertrouwen op een dieptepunt dat het nog wel goed gaat komen voordat ik de auto dump.

Laten ze :X éérst eens dit product afmaken vóórdat ze weer andere modellen/types gaan lanceren.

Ik zie APP's van schoolverlaters!! die héél wat complexer zijn dan het uitlezen van wat status waardes.

"Het gras is groener bij de buren" snap ik, en ook andere hebben aanloop problemen gahad, ook Tesla.

maar jemig...
hebben ze niet al jaren kunnen spieken hoe andere het doen?
hebben ze niet al een paar jaar om hun éigen app SUPER te maken?

daarbij kan je het "app-je" als zwaar ondergeschikt afdoen, maar dat hoort NIET zo te zijn.

Polestar (Volvo) roept van de daken dat de auto google/software gedreven is,
laat het dan ook GOED/SUPER werken!

Schijt irritant dat als je al een uur aan het laden bent, de app óf het helemaal niet doet, óf nog steeds 32% aangeeft, dus mag je door de zeik regen om te kijken of alles wel werkt, want je vertrouwen ís al op een diepte punt.

Kortom, ik sluit mij 100% aan bij Kramon (en andere?)
Moest ik nú kiezen, (of zou de auto gejat worden) dan loop ik voor de volgende BEV met een GROTE boog om Volvo/Polestar heen. Jammer, gemiste kans voor ze.
Ik herken dit wel maar in mijn situatie (auto laadt voor het huis) nooit echt een probleem geweest. Ik vind het ook irritant dat de SOC in de app niet helemaal live ge-update wordt maar dat is nou niet meteen een reden om Volvo/PS te mijden. Het gras bij de buren is helaas ook niet zo groen.

En bijv andere features als het automatisch voorverwarmen bij snelladers in Google Maps zijn echt goed. Alle
VW’s staan deze winter weer lekker massaal te coldgaten bij de snellader. Zelfs Tesla doet dat alleen als je naar superchargers navigeert maar niet bijv Fastned (OK die heb je ook minder nodig met een Tesla, maar dan nog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:46
Hansieo schreef op zondag 7 november 2021 @ 09:12:
[...]

bedankt voor het meedenken, maar doet die dat niet als je de app afsluit en weer opnieuw aanmeld?
Nope, app cache is een apart onderdeel van hoe apps werken. Die wordt niet zomaar geleegd. Geen idee of het zou werken overigens, nog 19 dagen tot handover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGh0st
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 18:04
@kramon Ik heb hetzelfde probleem met "Aanvraag is verlopen". Vandaag eens bij accounts gekeken is de Polestar account weer eens weg. Deze opnieuw toegevoegd maar het werkte nog steeds niet. Wat nu blijkt is als je op het "user" icoon drukt dat je niet meer ingelogd bent. Na opnieuw inloggen werkt het weer wel.

Ik zit trouwens nog op 1.6, zal dus geen upgrade ding zijn maar blijkbaar het verlopen van de login.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barryNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 19:36
Ik zit te wachten op mijn PS2. Handover is 24 november, maar ik zie zoveel negatieve berichten hier… zijn er tweakers die ook wat leuke reviews en ervaringen willen delen?😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p2010
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-01 11:19
barryNL schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:07:
Ik zit te wachten op mijn PS2. Handover is 24 november, maar ik zie zoveel negatieve berichten hier… zijn er tweakers die ook wat leuke reviews en ervaringen willen delen?😂
Jazeker. Er zijn altijd wat mindere dingen. Maar dat drukt bij mij de pret zeker niet. Nu 3 weken de auto. En afgelopen week 2x 700km rit gemaakt en alles gaat top. Snelladen doet t prima. Indicatie van google over je verwachte aankomst % is zeer realistisch. Multimedia werkt top en auto rijd heerlijk met mega veel comfort en luxe. Enjoy!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Jazeker, het is echt een dijk van een auto. Vanmorgen op weg naar Schiphol even noodgedwongen aan de snellader maar mooi een stukje "Ik vertrek" op NPO start zitten kijken. Snelladen tikte aan het begin de 150 kW aan. Was bijna jammer dat ik na 20 min al weer verder moest want "Ik vertrek" was nog niet halverwege. Nou weet ik niet of het goed gaat komen met dat Duitse stationsgebouw met zwammen en houtworm

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
Quark2 schreef op zondag 7 november 2021 @ 15:36:
[...]

Jazeker, het is echt een dijk van een auto. Vanmorgen op weg naar Schiphol even noodgedwongen aan de snellader maar mooi een stukje "Ik vertrek" op NPO start zitten kijken. Snelladen tikte aan het begin de 150 kW aan. Was bijna jammer dat ik na 20 min al weer verder moest want "Ik vertrek" was nog niet halverwege. Nou weet ik niet of het goed gaat komen met dat Duitse stationsgebouw met zwammen en houtworm
Haha klinkt goed!😂 gebruik je de app veel om laadstatus, climate en digital key?

Ik heb er zin in👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolestarSnow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-12-2023

PolestarSnow

PS2 Snow 20 inch

Tuurlijk! Ik denk alleen dat de wat minder blije rijders wat mondiger zijn hier. Heb m bijna een jaar, afgezien van wat kleine glitches heerlijk rond aan het rijden. En ik wist van tevoren dat dingen nog doorontwikkeld moeten worden. Het is een heerlijke auto, veruit een van de mooiste EVs die je nu kunt krijgen, dus enjoy!

PS2 2020 Snow 20 inch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:39
Vandaag nog 50 kilometer toeristisch omgereden omdat we zo lekker gingen 8)7 Maak je dus zeker geen zorgen, het blijft een heerlijke auto om in te rijden. Dit forum wordt vooral gebruikt om vragen te stellen en meldingen te maken van foutjes e.d., dus daar zit een stukje bias in.

Wat mij betreft wordt het wel langzaam tijd voor een uitleverstop... Ik gun jullie allemaal een Polestar, maar het exclusiviteitsgevoel gaat er wel een beetje af zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryNL
ach-jee schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:40:
[...]

Vandaag nog 50 kilometer toeristisch omgereden omdat we zo lekker gingen 8)7 Maak je dus zeker geen zorgen, het blijft een heerlijke auto om in te rijden. Dit forum wordt vooral gebruikt om vragen te stellen en meldingen te maken van foutjes e.d., dus daar zit een stukje bias in.

Wat mij betreft wordt het wel langzaam tijd voor een uitleverstop... Ik gun jullie allemaal een Polestar, maar het exclusiviteitsgevoel gaat er wel een beetje af zo ;)
Begrijpelijk hoor! Ik zit alleen de forum pagina’s af te struinen naar toffe verhalen ter voorbereiding om mijn handover en toekomstige kilometers. Ik ben blij te horen dat er veel toffe verhalen zijn en zal mijn ervaringen met jullie delen zodra ik m heb.

Ik begrijp je gevoel, maar moet zeggen dat ik er nog steeds niet heel veel tegenkom onderweg. Iedereen die nu aan het wachten is heeft vermoedelijk een auto besteld die volgend jaar pas kan worden geleverd of heeft een auto kunnen bemachtigen uit de pre configured modellen die in oktober beschikbaar waren, maar die lijken nu toch echt allemaal op. De bijtelling helpt ook niet mee, dus ik verwacht niet dat we er opeens heel veel gaan zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:58
Blij dat ik ook in het oosten woon, daar is de dichtheid van mensen al wat minder. Laat staan mensen die ook nog eens een Polestar hebben.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-12-2023
GuiltyNL schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:46:
[...]

Polestar heeft deze ondersteuning geannuleerd... Wordt niet ontwikkeld.
Heb je hier een bron/ reden van?

Dit leek mij namelijk ook juist een plus punt om je auto op afstand met je stem te kunnen voorverwarmen of andere statistieken op te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Wat nou een P2 zou niet zuinig kunnen rijden?? :) P1.7, voorverwarmen en eco-klimaat aan. Daar hebben ze echt een mooi staaltje werk mee geleverd. Toegegeven dit was bij een stoplicht maar hij bleef consequent tussen 380-450 aangeven..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmZ_hR22vt3F6YwI7bvG85CDmRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qq9RrS1TUrIl0YFVGJCEcDIL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
barryNL schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:55:
[...]

Begrijpelijk hoor! Ik zit alleen de forum pagina’s af te struinen naar toffe verhalen ter voorbereiding om mijn handover en toekomstige kilometers. Ik ben blij te horen dat er veel toffe verhalen zijn en zal mijn ervaringen met jullie delen zodra ik m heb.

Ik begrijp je gevoel, maar moet zeggen dat ik er nog steeds niet heel veel tegenkom onderweg. Iedereen die nu aan het wachten is heeft vermoedelijk een auto besteld die volgend jaar pas kan worden geleverd of heeft een auto kunnen bemachtigen uit de pre configured modellen die in oktober beschikbaar waren, maar die lijken nu toch echt allemaal op. De bijtelling helpt ook niet mee, dus ik verwacht niet dat we er opeens heel veel gaan zien.
Ik ben de 16de aan de beurt en mag 'm dan in Beesd gaan halen. Heb gelukkig nog een single motor standard range uit de voorraad kunnen bestellen. Aangezien ik deze zakelijk ga rijden, is dit wel zo prettig wat betreft de bijtelling. Heb bewust niet proefgereden met de dualmotor omdat dat deze configuratie te duur zou worden, en hoewel ik het niet kan vergelijken vond ik het heerlijk snel rijden. Snel zat voor mij in elk geval.

Volg nu al een paar dagen dit forum en ik weet nu in elk geval dat ik qua app geen probleemloze ervaring hoef te verwachten. Maar dat geeft niet, het rijden telt voor mij. En daarnaast is het tegenwoordig overal hetzelfde; altijd gezeik met software ivm gebrekkige kwaliteitscontrole.

Overigens vind ik dat je ze nog vrij weinig ziet op de weg. Hopen dat dit enigszins zo blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door scuro op 07-11-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
JTHZZ schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:17:
Wat nou een P2 zou niet zuinig kunnen rijden?? :) P1.7, voorverwarmen en eco-klimaat aan. Daar hebben ze echt een mooi staaltje werk mee geleverd. Toegegeven dit was bij een stoplicht maar hij bleef consequent tussen 380-450 aangeven..[Afbeelding]
is dat een glitch in je scherm? Dat van die snelheidsborden?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
vacuumcleaner schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:59:
[...]

is dat een glitch in je scherm? Dat van die snelheidsborden?
Dat is de Flitsmeister-overlay. Was een paar maanden geleden door een foutje van Google te installeren..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:10
Vanavond op weg naar huis even aan de snellader gehangen omdat ik weleens wilde testen hoe vlot hij nu zou laden met 1.7 en pre conditionering.

Kwam aan met 20% en zat in no time op 150KW. In 7.5 minuut geladen tot 40% en toen zat de snelheid nog boven de 120KW.

Was bij een 350KW Fastned charger.

Prima bevallen dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsmzUGpjd5MQZWNAANMlNcr9xaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z9g913XwTa8xIEMCHQwSLNd0.jpg?f=user_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niltag
Gisteren behoorlijk gefrustreerd dat mijn netwerk er na 2 dagen al mee opgehouden was. Vanochtend met het plan om de 12V accu dan maar even kort los te koppelen naar de auto toe... doet alles het gewoon weer! Blijkbaar moet ik af en toe wat meer geduld hebben met deze auto.

Vandaag eindelijk even de tijd gehad om alles goed af te stellen en rustig door alle opties heen te gaan. Daarna een mooi ritje in de omgeving gemaakt. En ja, dan zit je toch wel erg te genieten hoe soepel en geruisloos het allemaal rijdt. Zelfs als ik het vergelijk met mijn toch zeker niet slechte C-klasse die ik hiervoor reed. En dan bij ieder stoplicht natuurlijk even iedereen het nakijken geven. Het blijft leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

VidaR-9 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:47:
Vanavond op weg naar huis even aan de snellader gehangen omdat ik weleens wilde testen hoe vlot hij nu zou laden met 1.7 en pre conditionering.

Kwam aan met 20% en zat in no time op 150KW. In 7.5 minuut geladen tot 40% en toen zat de snelheid nog boven de 120KW.

Was bij een 350KW Fastned charger.

Prima bevallen dus.

[Afbeelding]
Hier ook ff geladen bij fastned dit weekend. Net als jij in mum van tijd op 150kW en na 16min van 12 naar 50%, de rest kon ik af aan de AC lader op bestemming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt3cc9UB9tdWpDgslddlpERrxUg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IAyZSDHIOEytfjRYFsWJslid.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-11-2021 20:35 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Zit er eigenlijk normaal gesproken een simkaart in de slot tussen de SOS en CONNECT knop?
Na een week zonder data na de update tot 1.7 en resets die niet helpen ga ik toch eens dit forum vragen....

UPDATE:

Er zit dus een eSim in de P2; geen fysiek kaartje in de plafond-unit.
De TCAM kon niet reset worden in de auto, moest in werkplaats aan de kabel.
Nu alles weer OK.
Reset in werkplaats gooit wel de Polestar account(s) eruit, dus moest ik deze weer toevoegen bij de gebruiker(s)

[ Voor 42% gewijzigd door Philipvm op 10-11-2021 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Vol vertrokken :+

Lekker doorgereden, paar keer goed gas gegeven maar ook stukken op de Pilot Assist (136km/h).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPbbgVoBbpEMK7_mIeECxp1c4Wk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RStUFeRRSAJfsJWFc7MkxwnF.png?f=fotoalbum_large

Kudo’s voor de Pixel koplampen btw. Zelfs tussen tegemoetkomend verkeer zie je het grootlicht uit en aan springen, heel dynamisch.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Boxtel
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-01-2024
Is er nog iemand anders die de 1.7 update ook nog niet heeft ontvangen?

Polestar 2, Launch Edition, PP 20”, midnight, 9-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Niltag schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:49:
Gisteren behoorlijk gefrustreerd dat mijn netwerk er na 2 dagen al mee opgehouden was. Vanochtend met het plan om de 12V accu dan maar even kort los te koppelen naar de auto toe... doet alles het gewoon weer! Blijkbaar moet ik af en toe wat meer geduld hebben met deze auto.

Vandaag eindelijk even de tijd gehad om alles goed af te stellen en rustig door alle opties heen te gaan. Daarna een mooi ritje in de omgeving gemaakt. En ja, dan zit je toch wel erg te genieten hoe soepel en geruisloos het allemaal rijdt. Zelfs als ik het vergelijk met mijn toch zeker niet slechte C-klasse die ik hiervoor reed. En dan bij ieder stoplicht natuurlijk even iedereen het nakijken geven. Het blijft leuk!
En hoe bevalt het, om eindelijk een auto te rijden met het stuur op de juiste plaats? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
nepkenny schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:11:
[...]

Heb je hier een bron/ reden van?

Dit leek mij namelijk ook juist een plus punt om je auto op afstand met je stem te kunnen voorverwarmen of andere statistieken op te vragen.
Ik had de vraag gesteld in de officiele Facebookpagina en dat was het antwoord van Polestar daarop. Een reden werd niet gegeven. Ze zeiden zoiets als dat het 'under consideration for future Polestar cars' was.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Vanmorgen met 7% SoC aangekomen op de zaak. Ik had de laatste ~30km dus beperkt vermogen (te zien aan de streepjes aan het einde van de power-bar).

Dus ik zei gekscherend tegen mijn collega dat ik eindelijk weet hoe zijn Q4 eTron '40' rijdt met 'maar' 204pk >:)

* MisteRMeesteR heeft zijn PS2 maar snel aan de lader gehangen, went toch snel dat vermogen :+

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Auto is gewoon super. Totaal niks mee aan de hand. Super stil, comfortabel en heerlijk om mee te rijden.

Als je app support belangrijk vind dan is het goed om te weten dat zij hier nog een inhaal slag moeten maken, maar dat heeft voor de rest geen impact op hoe de auto rijdt.

Ik snap zeker wel dat de APP goed moet werken en erger mijzelf er ook aan dat het eigenlijk een lachertje is, maar ik kies een auto om zijn rij eigenschappen en niet of een app goed werkt. Ik heb niks aan een goede APP en een K auto.

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 08-11-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
Leuk om te zien hoe het aantal mensen die zijn Polestar in de topic start zet aan het groeeeeien is, _/-\o_
daar zullen straks zeker leuke dingen uit voort gaan komen.. *O*

(ps: hartelijke groeten aan de Polestar die ik voor mij net ~8:30 in Groningen de afrit zag nemen...)

[ Voor 22% gewijzigd door Hansieo op 08-11-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik zie een patroon met m'n app die niet werkt. Als de auto die dag nog niet aan is geweest, dan doet hij het gewoon niet. Ik kom net thuis van een ritje kantoor en dan werkt hij wel. Dus het lijkt een slaapstand-issue oid.

Vanochtend reed ik overigens vrij toeristisch binnendoor naar m'n werk ipv over de A7. Blijkbaar had ik lane-assist per ongeluk aangezet (?), want die staat normaliter altijd uit. Het kan natuurlijk gemakkelijk gebeurt zijn terwijl ik ACC aanzette en 't pijltje naar rechts ook heb ingedrukt oid.

Anyway, wat gebeurde er: ik reed rechtdoor, op ACC (toen wist ik niet dat lane assist aasntand) en er was niets aan de hand: een rechte weg met hier een daar een afslag. Wel was de wegbelettering vrij random in the middle of nowhere. Op een gegeven moment stuurt m'n auto ineens vol naar links en kon ik 'm maar net op de weg houden. Ik stuur 'm weer naar rechts en vervolgens rukt ie weer naar links. Toen een beetje geremd en was 't klaar, omdat de lane assist er dan natuurlijk af is.

Reden genoeg om lane assist niet te gebruiken. Enge sh*t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Nu online
kramon schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:03:
Ik zie een patroon met m'n app die niet werkt. Als de auto die dag nog niet aan is geweest, dan doet hij het gewoon niet. Ik kom net thuis van een ritje kantoor en dan werkt hij wel. Dus het lijkt een slaapstand-issue oid.

Vanochtend reed ik overigens vrij toeristisch binnendoor naar m'n werk ipv over de A7. Blijkbaar had ik lane-assist per ongeluk aangezet (?), want die staat normaliter altijd uit. Het kan natuurlijk gemakkelijk gebeurt zijn terwijl ik ACC aanzette en 't pijltje naar rechts ook heb ingedrukt oid.

Anyway, wat gebeurde er: ik reed rechtdoor, op ACC (toen wist ik niet dat lane assist aasntand) en er was niets aan de hand: een rechte weg met hier een daar een afslag. Wel was de wegbelettering vrij random in the middle of nowhere. Op een gegeven moment stuurt m'n auto ineens vol naar links en kon ik 'm maar net op de weg houden. Ik stuur 'm weer naar rechts en vervolgens rukt ie weer naar links. Toen een beetje geremd en was 't klaar, omdat de lane assist er dan natuurlijk af is.

Vuil op een sensor? ruit?

Ik reed laatst achteruit de garage in (smalle deur maar daarna breder) en doe dit altijd langzaam,
BANGG de noodrem erop... wtf?? kont(je??) al binnen, check spiegels nogmaals, beide kanten genoeg..

wederom lángzaam achteruit... BANGGG 2e maal noodrem-ingreep... WTF.... niks in de garage..

wederom lángzaam verder achteruit... alarm-orkest :F auto binnen. lol

Sensoren schoongemaakt, en de dagen erna geen probleem (buiten het gebruikelijke bliep concert)

Wellicht bij jou óók zoiets?

(ps bij mij werkt de app níet met jou tip, ook niet tijdens rijden..)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:53:
[...]

Vuil op een sensor? ruit?

Ik reed laatst achteruit de garage in (smalle deur maar daarna breder) en doe dit altijd langzaam,
BANGG de noodrem erop... wtf?? kont(je??) al binnen, check spiegels nogmaals, beide kanten genoeg..

wederom lángzaam achteruit... BANGGG 2e maal noodrem-ingreep... WTF.... niks in de garage..

wederom lángzaam verder achteruit... alarm-orkest :F auto binnen. lol

Sensoren schoongemaakt, en de dagen erna geen probleem (buiten het gebruikelijke bliep concert)

Wellicht bij jou óók zoiets?

Zou kunnen dat het vuil was inderdaad, was wel een boerenweg ;-)

Achteruit heb ik jouw situatie ook al een paar keer meegemaakt. Dat zijn nog flinke 'schokken'die je dan krijgt qua abrupt-remmen. Vorige week nog met het nodige publiek bij de opvang. Ik heb maar eieren voor m'n geld gekozen en ergens anders geparkeerd, vooruit ipv achteruit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Kan ook zijn dat er bijv. een takje, onkruid of wat dan ook net op een hoogte zit die het ingrijpen veroorzaakt. Had ik een tijdje geleden ook, achteruit in parkeren thuis, bam vol in de ankers. Wist niet waarom, tot ik zag dat er een dun takje op een bepaalde hoogte was. Weg gehaald, getest, geen problemen meer...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
Ergens best wel zorgwekkend als een rijhulpsysteem zich baseert op de input van een enkele sensor. Je mag toch hopen dat meerdere inputs gebruikt worden en dat 'de meeste stemmen gelden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
Hansieo schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:53:

Hier ook niet meer hahahhaha. Kan er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fkeizer
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
scuro schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:24:
[...]

Ik ben de 16de aan de beurt en mag 'm dan in Beesd gaan halen. Heb gelukkig nog een single motor standard range uit de voorraad kunnen bestellen. Aangezien ik deze zakelijk ga rijden, is dit wel zo prettig wat betreft de bijtelling. Heb bewust niet proefgereden met de dualmotor omdat dat deze configuratie te duur zou worden, en hoewel ik het niet kan vergelijken vond ik het heerlijk snel rijden. Snel zat voor mij in elk geval.

Volg nu al een paar dagen dit forum en ik weet nu in elk geval dat ik qua app geen probleemloze ervaring hoef te verwachten. Maar dat geeft niet, het rijden telt voor mij. En daarnaast is het tegenwoordig overal hetzelfde; altijd gezeik met software ivm gebrekkige kwaliteitscontrole.

Overigens vind ik dat je ze nog vrij weinig ziet op de weg. Hopen dat dit enigszins zo blijft.
Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt en welke kleur? Ik wacht sinds 13 juli, maar die van mij wordt (in het zwart) pas begin januari geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
scuro schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:51:
Ergens best wel zorgwekkend als een rijhulpsysteem zich baseert op de input van een enkele sensor. Je mag toch hopen dat meerdere inputs gebruikt worden en dat 'de meeste stemmen gelden'.
Tegenargument:

Als net die ene sensor wat ziet wat de andere niet zien, dan wil je toch wel dat je auto stopt.

Ergo als jouw suggestie het geval was:

Ergens best wel zorgwekkend dat een rijhulpsysteem zich baseert op meerdere inputs terwijl er een sensor gewoon geblokkeerd word. Je mag toch hopen dat als een sensor iets ziet, die input gebruikt wordt. Immers, de sensor ziet wel iets.

Waar het op neer komt zonder grappen en grollen, er is altijd een balans dat gezocht moet worden. Het blijven >ondersteunende< systemen :)

(PS. ben zelf ook al een keer slachtoffer geworden van een achteruitrij noodrem ingreep die onterecht was, maar ook eentje die terecht was omdat ik een laag staand k*t paaltje over het hoofd had gezien).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vdtweak
Ik ga nog even een ervaring delen waar vele van jullie vast om kunnen lachen.

Het komt zelden voor, maar weleens is er noodzaak dat ik optisch mag rijden in mijn privé auto.
De laatste keer dat dit voorkwam was vorig jaar toen ik nog niet mijn Polestar 2 had. Zwaailicht ligt standaard in mijn kofferbak.

Was toevallig al in mijn auto onderweg naar iets privé toen ik de oproep kreeg, dus ik stop veilig, pak het zwaailicht en plemp deze mooi op het dak neer zonder teveel na te denken. Had mijn raam aan de bijrijders kant al open gedaan voor de kabel, dus ik doe de kabel door het raam, stap vervolgens weer in. Pak de kabel vast en...realiseer mij opeens:

De Polestar 2 heeft geen 12volt aansluiting voorin, alleen in de kofferbak.

Dus ik stap weer uit, pak het zwaailicht weer om deze op te bergen en realiseerde mij toen het volgende punt:

Magnetisme werkt niet op glas, dus het zwaailicht was sowieso niet blijven zitten.

Oeps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scuro
vdtweak schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:03:
[...]

Tegenargument:

Als net die ene sensor wat ziet wat de andere niet zien, dan wil je toch wel dat je auto stopt.

Ergo als jouw suggestie het geval was:

Ergens best wel zorgwekkend dat een rijhulpsysteem zich baseert op meerdere inputs terwijl er een sensor gewoon geblokkeerd word. Je mag toch hopen dat als een sensor iets ziet, die input gebruikt wordt. Immers, de sensor ziet wel iets.

Waar het op neer komt zonder grappen en grollen, er is altijd een balans dat gezocht moet worden. Het blijven >ondersteunende< systemen :)

(PS. ben zelf ook al een keer slachtoffer geworden van een achteruitrij noodrem ingreep die onterecht was, maar ook eentje die terecht was omdat ik een laag staand k*t paaltje over het hoofd had gezien).
Ja, goed punt. Hij kan natuurlijk beter aan de veilige kant zitten, dus een keertje extra remmen terwijl dat niet nodig blijkt. Laten we in elk geval hopen dat de software voor de rijhulpsystemen door een ander team gebouwd is dan de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
fkeizer schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:17:
[...]

Mag ik vragen wanneer je hem besteld hebt en welke kleur? Ik wacht sinds 13 juli, maar die van mij wordt (in het zwart) pas begin januari geleverd.
Ik heb op 5 oktober een SMSR besteld in kleur thunder. Maar dus wel nadrukkelijk uit de 'snel leverbaar' sectie. Die stonden al op de boot hierheen. Zodra je een afwijkende configuratie koos, ging de verwachte levertijd naar 2022. Er stonden overigens ook best wat Voids in snel leverbaar.

Maar sinds 13 juli ben jij al aan het wachten? Dat moet een kwelling zijn -O- Heb je een hele specifieke configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
vdtweak schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:27:
Ik ga nog even een ervaring delen waar vele van jullie vast om kunnen lachen.

Het komt zelden voor, maar weleens is er noodzaak dat ik optisch mag rijden in mijn privé auto.
De laatste keer dat dit voorkwam was vorig jaar toen ik nog niet mijn Polestar 2 had. Zwaailicht ligt standaard in mijn kofferbak.

Was toevallig al in mijn auto onderweg naar iets privé toen ik de oproep kreeg, dus ik stop veilig, pak het zwaailicht en plemp deze mooi op het dak neer zonder teveel na te denken. Had mijn raam aan de bijrijders kant al open gedaan voor de kabel, dus ik doe de kabel door het raam, stap vervolgens weer in. Pak de kabel vast en...realiseer mij opeens:

De Polestar 2 heeft geen 12volt aansluiting voorin, alleen in de kofferbak.

Dus ik stap weer uit, pak het zwaailicht weer om deze op te bergen en realiseerde mij toen het volgende punt:

Magnetisme werkt niet op glas, dus het zwaailicht was sowieso niet blijven zitten.

Oeps :)
Hebben ze die dingen nog niet met USB-c dan?
Ennuh, als het goed is zit er naast dat glas nog wel wat metaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
Fladder80 schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:18:
[...]

Hebben ze die dingen nog niet met USB-c dan?
Ennuh, als het goed is zit er naast dat glas nog wel wat metaal?
USB-C? Niet dat ik weet. Maar zou natuurlijk een opzet stukje moeten kunnen regelen.

Naast het glas zit nog een beetje metaal maar dit is naar mijn mening te dicht op de rand en vind ik niet veilig. Ik weet dat er ook versies bestaan met een zuignap maar die worden met goede redenen niet gebruikt bij ons. Daarbij is de noodzaak steeds minder voor dergelijke (opzet) zwaailichten.

Ga nog met mijn leidinggevende zitten voor een oplossing maar waarschijnlijk gaat het erop neer komen dat de definitie van "z.s.m ter plaatse ben buiten diensttijd" even verfijnd gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ja4DX8nqAvrjKLWiYty0JdVo3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6AKcVRZglnZKJxf40Jpo09E.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met deze foutmelding na het opnieuw proberen toe te voegen van mijn Polestar account?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
Jur gen schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:06:
Iemand ervaring met deze foutmelding na het opnieuw proberen toe te voegen van mijn Polestar account?
Er was een dingetje met wachtwoorden met daarin speciale tekens, weet niet of dat nog steeds een probleem is maar je kunt het proberen. Even je wachtwoord resetten op de site naar iets met alleen letters en cijfers en dan opnieuw proberen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
[Afbeelding]

Soft reset werkte bij mij. Home button inhouden totdat hij Polestar in het scherm verschijnt.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
@vdtweak ook niet in de armsteun? Daar zit er namelijk eentje bij ons in de P8 als ik me niet vergis. En ook nog 1 achterin.
12V-aansluiting gebruiken
Verwijder de plug (tunnelconsole) of klap de afdekking omlaag (kofferbak/bagageruimte) vóór de aansluiting en sluit de stekker van het accessoire aan.

[ Voor 44% gewijzigd door Juancho op 08-11-2021 23:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:55

Elayais

Die ene daar

Ik zit ook nog in de afwachtende modus. Die van mij is op 11 Okt. besteld. Had nog redelijk wat voeten in de aarde, omdat deze besteld moest worden door de leasemaatschappij en het een paar keer mis liep met de auto uit 'Snel Leverbaar' die ik doorstuurde en vervolgens niet meer beschikbaar was toen de leasemaatschappij deze wou bestellen.

Maar het is uiteindelijk gelukt, volgens mij heb ik één van de laatste DM Launch Edition modellen die er waren te pakken gekregen (scheelt heel wat in de leaseprijs) en op 7 December mag ik deze in Beesd op gaan halen.

De app maak ik mij niet z'n zorgen om, het zou mooi zijn als ik deze kan gebruiken om het voorverwarmen op te starten, zeker omdat ik geen warmtepomp heb, maar de rest zie ik wel. Ik heb 4 jaar te gaan in dit ding, dus voldoende tijd voor Polestar om van alles uit te rollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 18-09 16:21
Gezien de issues die sommigen hebben met connectivity: in mijn huidige auto heb ik een kleine usb mifi router zitten. Zou het aan te raden zijn om deze straks altijd maar als backup mee te nemen, neem tenminste aan dat de P2 ook met wifi kan verbinden? Op die manier zou ik verzekerd zijn van een verbinding.

Heb namelijk net het abonnement verlengd vlak voordat de P2 in beeld kwam dus zit er toch nog 2 jaar aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Juancho schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:16:
@vdtweak ook niet in de armsteun? Daar zit er namelijk eentje bij ons in de P8 als ik me niet vergis. En ook nog 1 achterin.

[...]
Nee, lijkt er op dat op dat vlak de Volvo toch de praktischere richting in is gegaan.
JeroenV_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:29:
Gezien de issues die sommigen hebben met connectivity: in mijn huidige auto heb ik een kleine usb mifi router zitten. Zou het aan te raden zijn om deze straks altijd maar als backup mee te nemen, neem tenminste aan dat de P2 ook met wifi kan verbinden? Op die manier zou ik verzekerd zijn van een verbinding.

Heb namelijk net het abonnement verlengd vlak voordat de P2 in beeld kwam dus zit er toch nog 2 jaar aan vast.
Dat is zeker mogelijk om die als back-up mee te hebben. Maar ik betwijfel dat je die nodig gaat hebben. Ik heb amper problemen met de dataverbinding gehad in de auto. Sterker, mijn vorige auto had ook al een dab radio, maar op een bepaalde plek op mijn ww-route werd de ontvangst altijd slecht, dat heb ik in de 2 nog niet waargenomen.
En de issues met de app zitten niet bij de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

[Afbeelding]

Had ik ook, soft reset van het entertainment systeem loste dat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
JeroenV_ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:29:

Je kan met een paar klikken je telefoon instellen als hotspot. Bandbreedte is niet ideaal, maar goed genoeg voor Spotify en verkeersinformatie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
nvm :)

[ Voor 92% gewijzigd door DaRealHibachi op 09-11-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
Fladder80 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 06:41:
[...]

Nee, lijkt er op dat op dat vlak de Volvo toch de praktischere richting in is gegaan.
Achterin, in de kofferbak, is wel een 12V aansluiting maar voorin alleen 2 USB-C. Achterbank nog een keer 2 USBs. Maar even afgezien van het zwaailicht: kennen jullie toepassingen die je niet ook met USB-C kunt oplossen? Koelbox oid zou ik eigenlijk eerder achterin aansluiten. Ik denk eigenlijk dat die hele sigarettenaansteker er op den duur wel uit gaat. De toekomst is USB 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:45
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:34:
[...]

Achterin, in de kofferbak, is wel een 12V aansluiting maar voorin alleen 2 USB-C. Achterbank nog een keer 2 USBs. Maar even afgezien van het zwaailicht: kennen jullie toepassingen die je niet ook met USB-C kunt oplossen? Koelbox oid zou ik eigenlijk eerder achterin aansluiten. Ik denk eigenlijk dat die hele sigarettenaansteker er op den duur wel uit gaat. De toekomst is USB 😀
De sigaretten stekkers en verloop-stekkers die ik in mijn vorige auto had zijn de afgelopen 4 jaar niet meer gebruikt. De enige USB-A aansluiting die er was, was voldoende voor wat we nodig hebben.
Het enige wat (de kinderen) missen is de mogelijkheid om een cd af te spelen en de usb met Bert en Ernie. Ik heb begrepen dat data nog niet via de usb-c gespeeld kan worden (ook nog niet getest). Hopelijk gaat dit nog ondersteund worden en anders via mobiel.

Dus nee, ik zou niet weten wat er niet met USB-C opgelost kan worden en waar je perse de 12V voor nodig hebt, afgezien van de koelbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@wheels533 er is een AAOS app op de markt waar je je voor kan aanmelden. Dan kan je je muziek (of bert & ernie ;)) afspelen via een stick. In het XC 40 P8 topic of AAOS staat wel meer info incl. link. Schijnt prima te werken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTHZZ
wheels533 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:42:
[...]

Het enige wat (de kinderen) missen is de mogelijkheid om een cd af te spelen en de usb met Bert en Ernie. Ik heb begrepen dat data nog niet via de usb-c gespeeld kan worden (ook nog niet getest). Hopelijk gaat dit nog ondersteund worden en anders via mobiel.
Daar heeft iemand al een app voor geschreven die nu in het release proces bij Google zit.
Zie https://moleman1024.github.io/audiowagon/
Ik weet niet of je je in deze fase nog als beta tester kunt aanmelden, maar anders moet je even een mailtje naar de maker sturen
Update: het lijkt erop dat je hem gewoon via de play store link op de website hierboven kunt downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 09-11-2021 10:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik word inmiddels wel een beetje geïrriteerd van al die kleine terugkerende problemen:

Ik probeer al dagen via de app mijn auto voor te verwarmen. En iedere keer is de aanvraag verlopen en verwarmt hij dus niet voor.

Zit je dan met je Pixel 6 Pro en zodra de Digital Key gebruikt wordt, doe je een halve dag met je batterij omdat die app je telefoon leegtrekt.

Niet te geloven hoe treurig slecht het met die app is gesteld. Ik rijd al 14 maanden in mijn P2 rond. Ze gaan dit volgens mij nooit voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42
GuiltyNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:24:
Ik word inmiddels wel een beetje geïrriteerd van al die kleine terugkerende problemen:

Ik probeer al dagen via de app mijn auto voor te verwarmen. En iedere keer is de aanvraag verlopen en verwarmt hij dus niet voor.

Zit je dan met je Pixel 6 Pro en zodra de Digital Key gebruikt wordt, doe je een halve dag met je batterij omdat die app je telefoon leegtrekt.

Niet te geloven hoe treurig slecht het met die app is gesteld. Ik rijd al 14 maanden in mijn P2 rond. Ze gaan dit volgens mij nooit voor elkaar krijgen.
Ik heb gisteren (nadat m'n belletje van 2 weken geleden niet bleek te zijn geregistreerd) een klacht ingediend via Polestar Support, deze is naar de kantoren in Nederland en in Zweden gestuurd als ik de medewerker mag geloven. Misschien als meer mensen het doen het nog een beetje indruk maakt.

Grappig detail was dat de medewerker zelf ook zei dat de software momenteel voor geen meter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
P2Boxtel schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:17:
Is er nog iemand anders die de 1.7 update ook nog niet heeft ontvangen?
Ja, hier ook nog niets ontvangen. Ik wacht nog een weekje af en dan Polestar maar eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Crash schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ja, hier ook nog niets ontvangen. Ik wacht nog een weekje af en dan Polestar maar eens benaderen.
Als je het perse graag wil kan je ook altijd even langs je Volvo dealer natuurlijk. Die zetten het er zo op incl. extra updates die wellicht nog openstaan voor je auto en niet OTA komen. Een aantal problemen schijnen ook NIET aanwezig te zijn na de 1.7 update als de dealer het doet. Maar bij de P2 heb ik daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Shorteh schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb gisteren (nadat m'n belletje van 2 weken geleden niet bleek te zijn geregistreerd) een klacht ingediend via Polestar Support, deze is naar de kantoren in Nederland en in Zweden gestuurd als ik de medewerker mag geloven. Misschien als meer mensen het doen het nog een beetje indruk maakt.

Grappig detail was dat de medewerker zelf ook zei dat de software momenteel voor geen meter werkt.
Ik heb voor eerdere zaken ook via de 'Escalatiemanager' wat klachten ingediend en er zou ECHT naar gekeken worden. Er gebeurt niets.

Dus ik ben de hoop al verloren dat iets indruk bij ze maakt. En als het wel indruk maakt, krijgen ze het simpelweg niet opgelost.

Zij doen het ook niet voor hun lol kan ik me zo voorstellen. Ze lopen tegen beperkingen op, of ze zijn gewoon incapabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

GuiltyNL schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:24:
Herkenbaar! Wat ik eigenlijk sinds het begin doe is gewoon dubbelchecken of het daadwerkelijk aan is gegaan. Niet gewenst, wel effectief :)

Daadwerkelijk wachten tot hij gestart is. Is hij dat niet, dan kill ik altijd de app (ios) hard en herstart hem. Als hij gestart was zou je dat op dat moment wel zien. Is hij niet gestart, dan probeer ik het opnieuw. Als de app denkt dat hij uit is stuurt hij een 'aan' signaal, geen 'toggle' signaal.

Verre van ideaal, maar werkt wel met vrij grote zekerheid :)

Dit is géén uitnodiging tot discussie over 'dat dit toch zou moeten werken voor een wagen van dit bedrag!!111einz'

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@MaxxMark Bij mij werkt herstarten app enzovoort dus ook niet. Dus ik ben soms 10 minuten bezig met klikken. Ik kan tegenwoordig beter naar buiten lopen en met de hand het voorverwarmen starten, maar meestal denk ik: laat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
JTHZZ schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:34:
[...]

Ik heb (voor een kleine 5 euro) een 12V sigaretten naar USB adapter gekocht. Hier kijken de kids nog een dvd achterin en dit werkt prima.

Input is 5V 3A en output is 12V 1A. Precies genoeg om de dvd spelers van stroom te voorzien.

(Reden dat ik geen iPad wil is vanwege het feit dat ze dan continu daarmee bezig zijn. Nu zetten we een dvd aan en is er op beide schermen precies hetzelfde te zien ;))

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
Gisteravond, omwille van een nieuwe mobiel meteen de digital key maar weer geactiveerd.
Toen werd alles nog netjes weergegeven.
Vanochtend geen verbinding te krijgen en toen ik naast de auto stond gebeurde er ook niets. Ging zelfs niet van slot, tot ik de fysieke sleutel erbij pakte. Toen was direct alle data beschikbaar in de app....
Direct de key weer uit de app gegooid en nu werkt de app er als een zonnetje.
Mijn theorie, de DK zorgt voor issues....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 08:15
MaxxMark schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:36:
[...]

Herkenbaar! Wat ik eigenlijk sinds het begin doe is gewoon dubbelchecken of het daadwerkelijk aan is gegaan. Niet gewenst, wel effectief :)

Daadwerkelijk wachten tot hij gestart is. Is hij dat niet, dan kill ik altijd de app (ios) hard en herstart hem. Als hij gestart was zou je dat op dat moment wel zien. Is hij niet gestart, dan probeer ik het opnieuw. Als de app denkt dat hij uit is stuurt hij een 'aan' signaal, geen 'toggle' signaal.

Verre van ideaal, maar werkt wel met vrij grote zekerheid :)

Dit is géén uitnodiging tot discussie over 'dat dit toch zou moeten werken voor een wagen van dit bedrag!!111einz'
Mogelijk dat dit niet van toepassing is voor jou. Maar mocht je vaste dagelijkse vertrektijden hebben. Kun je de vertrek timer op de app bij de klimaat controle niet instellen? Voor zover ik heb gezien werkt dat zelfs als de app aanvraag inmiddels verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scuro
Zitten er specifieke voordelen of nadelen aan het gebruik van je eigen google account in de auto? Ben nog even in dubio of ik een specifiek account ga aanmaken voor de auto of dat ik gewoon mijn eigen google account ga gebruiken.

Heb al jaren een Android telefoon waarin mijn locatie altijd al naar google wordt gestuurd, dus qua locatieprivacy zal het niet snel slechter worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Gisteren update P1.7. ingetrokken door Polestar voor verdere verspreiding vanwege fouten in de software.. Medewerker Support kon niet vertellen wat precies. Wordt aan gewerkt zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
P2void19noPP schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:24:
Gisteren update P1.7. ingetrokken door Polestar voor verdere verspreiding vanwege fouten in de software.. Medewerker Support kon niet vertellen wat precies. Wordt aan gewerkt zei hij.
Hoe kom je aan deze info? Via PS support of via het FB kanaal?

Zitten iig genoeg foutjes in de software waaronder de additionele problemen in de app waardoor deze bijna onbruikbaar wordt... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
AartJW schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:34:
[...]

Hoe kom je aan deze info? Via PS support of via het FB kanaal?

Zitten iig genoeg foutjes in de software waaronder de additionele problemen in de app waardoor deze bijna onbruikbaar wordt... |:(
Update stond klaar in de auto. Toen ik wilde installeren mededeling update door Polestar ingetrokken. Daarna gebeld met Support hoe het zat. Daarop bovenstaand antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
P2void19noPP schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:37:
[...]

Update stond klaar in de auto. Toen ik wilde installeren mededeling update door Polestar ingetrokken. Daarna gebeld met Support hoe het zat. Daarop bovenstaand antwoord.
Okay duidelijk. Hopelijk komt er snel een nieuwe (en goede versie) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:03:

Vandaag weer 2x dezelfde weg gepakt. Beide keren weer een ingreep. Heen en terug. Dit was het verlengde van de weg waar het gebeurde, dus een relatief smalle weg, met zo'n fietspadstrook aan beide kanten, met af en toe vervaagde witte gestreepte belijning:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAfqgTXuOcJnouXZxcHXq_S3TP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdxmG3wpx9q1WBMGkcHimmRL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg op m'n dashboard achter het stuur, bovenin het lane-keeping-aid icoontje in oranje te zien. Terwijl ik dat uit heb staan. Het is toch wel raar... Hij denkt denk ik dat ik van de weg raak, omdat ik over die wit-gestreepte lijn ga. Dus misschien is het dan collision-control oid?

Pagina: 1 ... 33 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.