Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Heb je echt perse de Tesla app nodig om gebruik te maken van het netwerk? Of kan je ook met je pin/creditcard te plekke betalen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:48:
Heb je echt perse de Tesla app nodig om gebruik te maken van het netwerk? Of kan je ook met je pin/creditcard te plekke betalen?
Dat wordt lastig, aangezien de palen geen lezer hebben voor pasjes.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4711
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:22
ewdevries schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:34:
[...]

Ik heb geen lidmaatschap geactiveerd.
Dank. Dat is dan de oplossing. Bij "Lidmaatschap/Aan de slag" niet verder gaan met "Lidmaatschap starten".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
Hallo allemaal, ik had eigenlijk een Ioniq 5 willen bestellen, maar ik schrok erg van de levertijd. (14-16 maanden). Daarom heb ik de knoop doorgehakt en een P2 dual motor besteld, kleur magnesium met pilot en plus Levertijd volgens de site Januari, volgens de Volvo dealer Maart, maar altijd beter dan die 16 maanden dus. Het lange wachten kan beginnen.

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewdevries
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 08:35
Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:48:
Jeroenneman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:52:
[...]

Dat wordt lastig, aangezien de palen geen lezer hebben voor pasjes.
Inderdaad je hebt echt de Tesla app nodig om dit te kunnen doen. Zonder app niet mogelijk. Je kan overigens ook geen gegevens (laadsnelheid en zo) van de laadpaal aflezen. Dit moet je doen in de app en/of in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:33:
[...]

Ik gebruik een aluminium box, éénmalige aanschaf en altijd 100% afscherming:

[Afbeelding]

Let op, er zijn verschillende uitvoeringen en binnenmaten.
ik heb er vorig jaar tig getest. In bijna geen enkele past de lompe polestar sleutel. Deze dan weer wel. Idd goed letten op de de binnenmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:52
pjotreke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:15:
Hallo allemaal, ik had eigenlijk een Ioniq 5 willen bestellen, maar ik schrok erg van de levertijd. (14-16 maanden). Daarom heb ik de knoop doorgehakt en een P2 dual motor besteld, kleur magnesium met pilot en plus Levertijd volgens de site Januari, volgens de Volvo dealer Maart, maar altijd beter dan die 16 maanden dus. Het lange wachten kan beginnen.
Klinkt als een goede keus :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 09:58
pjotreke schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:15:
Gelukkig nu wel een donders mooie auto besteld!

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Net een telefoontje van de dealer, waar ie wederom heen was voor de volgende problemen:
1. Niet kunnen laden bij snelladers zonder de kabel er in gedrukt te houden
2. Plotseling versnellen door ACC bij het inrijden op een rij wachtende auto's voor een stoplicht. De auto lijkt dan eerst af te remmen, maar op het laatste moment versnelt hij ineens weer ondanks dat de auto's in dezelfde rijbaan en de rijbaan er naast gewoon stil blijven staan.
3. Continu de melding 'Houd stuurwiel vast' bij het gebruik van Pilot Assist, ondanks dat ik m'n handen aan het stuur had.

1. Opgelost door de gehele laadinstallatie te vervangen. Volgens de dealer zou het probleem hier nu mee opgelost moeten zijn.
2. Opgelost door nieuwste software op regelunit die de beelden / informatie van camera's en radar combineert te updaten en de camera's en radar opnieuw te kalibreren.
3. Zou ook moeten zijn opgelost door oplossing van probleem 2.

De monteur heeft een proefrit gemaakt met mijn auto en had zelf probleem 2 ook aan de hand gehad tijdens de proefrit, dus er is een rapport aangemaakt bij Polestar / Volvo waarnaar eventueel verwezen kan worden voor mensen die dit probleem ook hebben.

Ben benieuwd of alles nu echt gefixt is, hoop dat ik nu eindelijk geen problemen meer heb met de Polestar en dat ik er eens een keer echt van kan gaan genieten, na 16.000 km en 6 maanden vol trammelant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCfQIkETyliPgAloc79b0lHWeuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMy3K5I3OnlbV0lO4mE9tkiK.jpg?f=fotoalbum_large

Deze status gaf hij al aan bij 70% vanmorgen, toch is hij schijnbaar opgeladen tot de ingestelde 90%. (Auto staat niet binnen handbereik dus kan de ‘stroom’ niet ‘controleren’).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:05
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:09:
[Afbeelding]

Deze status gaf hij al aan bij 70% vanmorgen, toch is hij schijnbaar opgeladen tot de ingestelde 90%. (Auto staat niet binnen handbereik dus kan de ‘stroom’ niet ‘controleren’).
Heb je de app een paar keer opnieuw opgestart? Soms geeft de app de verkeerde SoC aan (op iOS in ieder geval, los je op met een aantal refreshes). Kan zijn dat de auto al op 90 zat, maar de app daar anders over dacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ach-jee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:26:
[...]

Heb je de app een paar keer opnieuw opgestart? Soms geeft de app de verkeerde SoC aan (op iOS in ieder geval, los je op met een aantal refreshes). Kan zijn dat de auto al op 90 zat, maar de app daar anders over dacht.
Yep, meerdere keren opnieuw opgestart op mijn iPhone, ging mij er meer om dat de app/auto zegt niet op te laden omdat er een 'probleem' is maar toch gewoon doorgaat met laden. En nee, hij kwam van <50, dus hij kon niet al op 90% staan.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

backupdevice

No Risk , Full Push

Hier ook weer even met de app bezig geweest. Heb de app van de telefoon gehaald en het profiel uit de Polestar gehaald. Nieuw profiel aangemaakt, netjes sleutel toegewezen. Toen de telefoon als BT aangesloten.

Maar het koppelen van de telefoon via de app gaat niet lukken op een of andere manier. Iemand een idee?

Nu maar even de auto uitgezet, probeer het morgen wel . Heb ff handmatig een timer erin gezet dat de auto morgen vroeg lekker warm is als ik weg moet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 19:17
harrewarre schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:12:
[...]

De P2 kan met maximaal 11kW opladen op AC (3 fase * 230 volt * 16 ampere). Een 32A kabel heeft dus niet heel veel zin tenzij je op bijv. 1 fase op 32A gaat laden (~7kW).

Een hoger laadvermogen instellen dan het laadstation afgeeft heeft geen effect op de laadsnelheid. Lager uiteraard wel, wat soms handig kan zijn als je op een camping wil bijladen met de granny-charger aan een stopcontact op 6A bijv.

Disclaimer: Ben geen elektricien, maar veel opgepikt bij het installeren van de lader thuis :P
Ik ben een newbie. Ik rijd tijdelijk een Lynk 01. Ik heb gisteren mijn Polestar 2 (Pilot Plus) bij de leasefirma besteld. Levertijd etc zijn onduidelijk. Over enkele weken wordt hier een Alfen Single Line Pro laadpaal geïnstalleerd (ANWB-Eneco). Begin volgend jaar komen er 10 tot 14 zonnepanelen die elk rond de 385 kW leveren.

Ik was (newbie immers) onder de indruk van deze video op Youtube:

YouTube: Elektrische auto opladen met zonnepanelen - Hoe doe je dat? - Elektrische auto opladen met zonnepanelen - Hoe doe je dat?

In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je alle energie van je zonnepanelen rechtstreeks naar je auto stuurt, op de manier waarbij je niets uit het net hoeft te trekken. De auto in kwestie lijkt mij een Tesla en deze auto staat toe het amperage aan te passen (verlagen) zodat je alles uit je zonnepanelen in je auto stopt en geen beroep doet op de grid.

Misschien kennen jullie dit filmpje. Heeft Polestar ook deze mogelijkheden bij het laden?

[ Voor 188% gewijzigd door Taro op 03-11-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:39
@TheDan54 dat heeft niets met de auto te maken en alles met de laadpaal. Mijn Zappi kan dit ook. Leesvoer: Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:12
En in Nederland niet echt nodig vanwege de salderingsregeling. Voegt eigenlijk niets toe behalve dat het veel langer duurt voor je auto vol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:14
Als op dit scherm bij mij géen huidige versie staat kan ik er dan vanuit gaan dat mijn bijna jaar oude polestar nog steeds op software versie 1.4 staat? Ik heb enkele weken wel een grote, uur+ durende, software update uitgevoerd maar zoals al eerder geconcludeerd in dit topic: dat kan gezien het feit dat ik de auto rijhulp app enz nog heb haast niet 1.7 zijn geweest. Welke ik vandaag de dag wel heb kom ik maar niet achter.. Er is geen ander scherm met info dat mogelijk uitsluitsel geeft?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
twit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:02:
[...]

Als op dit scherm bij mij géen huidige versie staat kan ik er dan vanuit gaan dat mijn bijna jaar oude polestar nog steeds op software versie 1.4 staat? Ik heb enkele weken wel een grote, uur+ durende, software update uitgevoerd maar zoals al eerder geconcludeerd in dit topic: dat kan gezien het feit dat ik de auto rijhulp app enz nog heb haast niet 1.7 zijn geweest. Welke ik vandaag de dag wel heb kom ik maar niet achter.. Er is geen ander scherm met info dat mogelijk uitsluitsel geeft?
Volgens mij is het zo simpel dat wanneer je de rijhulp app niet hebt je geen 1.7 hebt helaas. Ik weet niet of de uitrol al helemaal compleet is van 1.7, dus mogelijk ben je nog aan de beurt. Anders zou ik toch contact opnemen met de dealer.

Misschien weet iemand die op Facebook zit meer over de status van de uitrol?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
Koehandelaar schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:00:

2. Plotseling versnellen door ACC bij het inrijden op een rij wachtende auto's voor een stoplicht. De auto lijkt dan eerst af te remmen, maar op het laatste moment versnelt hij ineens weer ondanks dat de auto's in dezelfde rijbaan en de rijbaan er naast gewoon stil blijven staan.
2 Lijkt me geen bug maar onjuist gebruik van het hulpmiddel: als je gaat inhalen gaat de auto versnellen. In dit geval omdat je de lock op je voorganger op dat moment verliest. Een stilstaand object zal hij niet herkennen - dan zou je in elke bocht vol in de ankers gaan voor een vangrail of een boom oid.
Auto zal wel op het laatste moment een noodstop doen - maar zo ver is het dus gelukkig niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
ach-jee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:13:
[...]

Volgens mij is het zo simpel dat wanneer je de rijhulp app niet hebt je geen 1.7 hebt helaas. Ik weet niet of de uitrol al helemaal compleet is van 1.7, dus mogelijk ben je nog aan de beurt. Anders zou ik toch contact opnemen met de dealer.

Misschien weet iemand die op Facebook zit meer over de status van de uitrol?
Tot zover volg ik je inderdaad qua wel/niet op 1.7 zitten. Maar het ‘software update’ scherm bij mij laat geén huidige versie zien. Uit het changelog lees ik dat vanaf versie 1.5 de software versie te zien is in de app (ik neem aan dat daarmee de tekst zoals eerder op screenshot software update pagina erbij is gekomen). Als er dat bij mij nog niet staat zit ik dus mogelijk niet op 1.6 (dat kan kwestie van geduld zijn) maar op 1.4 of misschien nóg ouder. Althans, dat is mijn redenering op basis van in dit topic opgedane kennis.

Kan me voorstellen dat als ik idd op zo’n oude versie mocht draaien ik ook niet direct in beeld ben voor een OTA update naar 1.7 (dat zal getarget zijn op mensen die nu met 1.6 rondrijden?)

Ik ga wel kijken of ik een bezoekje dealer kan brengen neem aan dat die het wel kan zien..

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
twit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:28:
[...]

Tot zover volg ik je inderdaad qua wel/niet op 1.7 zitten. Maar het ‘software update’ scherm bij mij laat geén huidige versie zien. Uit het changelog lees ik dat vanaf versie 1.5 de software versie te zien is in de app (ik neem aan dat daarmee de tekst zoals eerder op screenshot software update pagina erbij is gekomen). Als er dat bij mij nog niet staat zit ik dus mogelijk niet op 1.6 (dat kan kwestie van geduld zijn) maar op 1.4 of misschien nóg ouder. Althans, dat is mijn redenering op basis van in dit topic opgedane kennis.

Kan me voorstellen dat als ik idd op zo’n oude versie mocht draaien ik ook niet direct in beeld ben voor een OTA update naar 1.7 (dat zal getarget zijn op mensen die nu met 1.6 rondrijden?)

Ik ga wel kijken of ik een bezoekje dealer kan brengen neem aan dat die het wel kan zien..
Hoeveel verschillende schermen heb je in het display voor het stuur? Heb je daar 3 keuzen dan is de softwareversie <P1.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
twit schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:28:
[...]

Goed punt, als je auto al die tijd inactief is geweest wachtend op zijn nieuwe baasje zou het maar zo kunnen zijn dat je überhaupt niet meegenomen wordt in de updates. Bij de initiële batch auto's is er sowieso een fysieke update bij de dealer aan te pas gekomen OTA mogelijk te maken. Nogal slordig dat dat bij jouw auto dan niet in orde gemaakt zou zijn, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Rene schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:33:
[...]

Hoeveel verschillende schermen heb je in het display voor het stuur? Heb je daar 3 keuzen dan is de softwareversie <P1.5
Thanks. Even gecheckt:
- scherm met speed charge en rechts accu verticaal. Geen map of auto in beeld

- google maps en linksonder speed rechtsonder klein batterij

Andere opties krijg ik niet met de scherm wisselknop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBP9MmOB22bolKJsHzhmkP45W9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/550WT0MfLy6zhrmCcU6zfMHK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lkHrx9ghbqIImhLAQ1Xcs3RznM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WszUuMnGJEngHxr75bjCCDOb.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo zien echter de genoemde schermen eruit. Kortom geen versie weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag bericht van de LM... ze gaan netjes een setje 19" winterbanden bestellen voor mn PS2 met de Michelin Alpin 5's eronder. Helemaal prima, en net dat beetje meer range zonder de looks al te veel te verliezen (die 20" staan hem toch wel erg vet)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQJJ0Dlcs6YQOXvPy-XwMl-tIMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrGSKqI3rNarlRVo6INdseMF.png?f=user_large

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

Reinier

\o/

Woohoo! De timers zijn niet meer fout! *O*

Want ze zijn spontaan weer verdwenen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-08 20:48
Bij mij staan ze nog steeds (fout) in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
Jongens per 1-12 moet dit gepruts met die app enzo wel over zijn hoor.. Ik kan nu nog meelezen zonder het zelf te ervaren, maar straks bestaat de kans dat ik het leed met jullie mag delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Arie van Dijk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:17:
[...]

2 Lijkt me geen bug maar onjuist gebruik van het hulpmiddel: als je gaat inhalen gaat de auto versnellen. In dit geval omdat je de lock op je voorganger op dat moment verliest. Een stilstaand object zal hij niet herkennen - dan zou je in elke bocht vol in de ankers gaan voor een vangrail of een boom oid.
Auto zal wel op het laatste moment een noodstop doen - maar zo ver is het dus gelukkig niet gekomen.
Dat is niet zo. Ik wilde namelijk gewoon netjes in de rij achter aan sluiten bij de wachtende auto's. De PS2 lijkt eerst de rij wachtende auto's te herkennen en vertraagd dus ook. Totdat hij ineens de rij niet meer weet te herkennen en vol gas geeft. Op dat moment zit ik dus op dezelfde rijbaan als de rij wachtende auto's en doe ik geen poging om in te halen.

En onjuist gebruik van dit hulpmiddel? Volgens mij is dit juist exact waar dit hulpmiddel voor gebruikt is.

PS: de monteur van de Volvo garage en Polestar zelf schrokken er ook nogal van. Dus ik vermoed niet dat dit een onjuist gebruik van het hulpmiddel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
Koehandelaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:37:
[...]

Dat is niet zo. Ik wilde namelijk gewoon netjes in de rij achter aan sluiten bij de wachtende auto's. De PS2 lijkt eerst de rij wachtende auto's te herkennen en vertraagd dus ook. Totdat hij ineens de rij niet meer weet te herkennen en vol gas geeft. Op dat moment zit ik dus op dezelfde rijbaan als de rij wachtende auto's en doe ik geen poging om in te halen.

En onjuist gebruik van dit hulpmiddel? Volgens mij is dit juist exact waar dit hulpmiddel voor gebruikt is.

PS: de monteur van de Volvo garage en Polestar zelf schrokken er ook nogal van. Dus ik vermoed niet dat dit een onjuist gebruik van het hulpmiddel was.
Ik zou me de pleuris schrikken als zoiets zou gebeuren. Denk je dat de auto netjes afremt, dus even tijd om te relaxen, gaat ie vervolgens een poging tot rammen doen :P Denk dat je daarna wel weer goed wakker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Ktenolix schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:40:
[...]

Ik zou me de pleuris schrikken als zoiets zou gebeuren. Denk je dat de auto netjes afremt, dus even tijd om te relaxen, gaat ie vervolgens een poging tot rammen doen :P Denk dat je daarna wel weer goed wakker bent.
Haha wakker ben je daarna zeker idd. Het leek echt op een soort van suïcide actie van de auto, je moet echt vol in de remmen. Nu snap ik dat ook wel, als je als auto zoveel problemen veroorzaakt voor je berijder ben je er ook wel een keer klaar mee >:)

Ik heb gisteren even uitgerekend, maar ik ben in een half jaar tijd circa 15 keer bij de garage geweest met deze auto voor allerhande problemen. Heb +/- 7 weken niet kunnen rijden omdat de auto bij de garage stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Gisteren dan ook eindelijk mijn SRSM, 19”, Thunder, Pilot + Plus Pack, trekhaak opgehaald en de afgelopen dag met een brede grijns op m'n gezicht rondgelopen. Tot nu toe erg over de auto te spreken. M'n vader rijdt een P8 en ik was bang dat de 224pk van de SM zou verbleken bij de 408pk van de dual motor. Die 408pk went immers snel. Ik vind de 224pk tot nog toe meer dan voldoende, vlot genoeg om de stoplichtsprintjes te winnen en een inhaalactie te plaatsen. Voelt een stuk sneller aan dan de E-Golf die ik hiervoor reed. Het infotainment werkt tot dusverre ook top. Snel en soepel zoals verwacht zou mogen worden. Het scherm is ook een tandje groter dan in de P8 en het ziet er grafisch ook net wat gelikter uit. Het beperkte zicht rondom en het ontbreken van een achterruitenwisser is wel even wennen, maar goed, dat geldt voor elke auto in deze carrosserievorm en dit wist ik al op het moment van bestellen.

Enige minpuntje tot dusverre is de app. Ik vond de We-Connect app van Volkswagen al een draak maar de Polestar app is niet veel beter, wat in dit topic al vele malen voorbij is gekomen. De traagheid van de VW app zat 'm volgens de dealer in de hardware van de auto. Dit leidde ertoe dat de data heel erg langzaam werd opgehaald of zelfs niet beschikbaar was. Ook het opstarten van de voorverwarming duurde hierdoor vaak lang. Ik hoop dat bij Polestar het probleem zit in de app zelf of in de cloud, en niet hardwarematig in de auto. Dan zou het met updates kunnen worden opgelost en moet we alleen ons geduld nog wat langer op de proef stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:26
[...]

Toch snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Volgens mij is ACC bedoeld om voorliggers op afstand te volgen (met een bepaalde maximum snelheid), maar niet om op een stilstaande auto in te rijden en daarachter te stoppen. Als de auto die voor je rijdt stopt, zal ACC ook netjes achter hem stoppen.

Als er een auto stilstaat heeft ACC geen lock op een voorligger en zal dus de ingestelde maximum snelheid gaan rijden. Dat is juist hoe het werkt.

Is het niet zo dat de auto voor je van baan is gewisseld (zodat ACC zijn lock verliest en daarna de stilstaande auto in zicht komt) en ACC dus daarna 'netjes' de maximum ingestelde snelheid wil gaan rijden?!

Als het zo is dat je ACC gebruikt om achter stilstaande auto's te stoppen, vind ik het gedrag nog steeds raar en gevaarlijk, maar daar is het volgens mij ook niet voor gemaakt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:29
Ktenolix schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:40:
[...]

rotf

Gezien het (rollenbank test) koppel van 723 Nm kan dat wel eens een létterlijke "kreukelzone" worden van 15 autolengtes 7(8)7

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Fismeister schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:15:
Gisteren dan ook eindelijk mijn SRSM, 19”, Thunder, Pilot + Plus Pack, trekhaak opgehaald en de afgelopen dag met een brede grijns op m'n gezicht rondgelopen. Tot nu toe erg over de auto te spreken. M'n vader rijdt een P8 en ik was bang dat de 224pk van de SM zou verbleken bij de 408pk van de dual motor. Die 408pk went immers snel. Ik vind de 224pk tot nog toe meer dan voldoende, vlot genoeg om de stoplichtsprintjes te winnen en een inhaalactie te plaatsen. Voelt een stuk sneller aan dan de E-Golf die ik hiervoor reed. Het infotainment werkt tot dusverre ook top. Snel en soepel zoals verwacht zou mogen worden. Het scherm is ook een tandje groter dan in de P8 en het ziet er grafisch ook net wat gelikter uit. Het beperkte zicht rondom en het ontbreken van een achterruitenwisser is wel even wennen, maar goed, dat geldt voor elke auto in deze carrosserievorm en dit wist ik al op het moment van bestellen.

Enige minpuntje tot dusverre is de app. Ik vond de We-Connect app van Volkswagen al een draak maar de Polestar app is niet veel beter, wat in dit topic al vele malen voorbij is gekomen. De traagheid van de VW app zat 'm volgens de dealer in de hardware van de auto. Dit leidde ertoe dat de data heel erg langzaam werd opgehaald of zelfs niet beschikbaar was. Ook het opstarten van de voorverwarming duurde hierdoor vaak lang. Ik hoop dat bij Polestar het probleem zit in de app zelf of in de cloud, en niet hardwarematig in de auto. Dan zou het met updates kunnen worden opgelost en moet we alleen ons geduld nog wat langer op de proef stellen!
Misschien off-topic maar VW had (iig tot 2 jaar geleden) wel degelijk een probleem in de cloud met die We-Connect app (heette volgens mij eerst zelfs nog anders).
Ik ben tot meerdere keren toe mijn ritten-historie kwijt geraakt en kreeg zelfs één keer de ritten van een ander voertuig in mijn rittenhistorie.
Wat maar weer aangeeft hoe complex deze oplossingen zijn (security/onbetrouwbare verbindingen/energie besparing in de auto/telefoon OS afhankelijkheden/.....).
Ik hoor Tesla rijders daar nooit over klagen, dus die schijnen dat goed voor elkaar te hebben. Van een Nissan Leaf rijder hoor ik ook dat het de helft van de tijd niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
PvS_68 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:25:
[...]

Misschien off-topic maar VW had (iig tot 2 jaar geleden) wel degelijk een probleem in de cloud met die We-Connect app (heette volgens mij eerst zelfs nog anders).
Ik ben tot meerdere keren toe mijn ritten-historie kwijt geraakt en kreeg zelfs één keer de ritten van een ander voertuig in mijn rittenhistorie.
Wat maar weer aangeeft hoe complex deze oplossingen zijn (security/onbetrouwbare verbindingen/energie besparing in de auto/telefoon OS afhankelijkheden/.....).
Ik hoor Tesla rijders daar nooit over klagen, dus die schijnen dat goed voor elkaar te hebben. Van een Nissan Leaf rijder hoor ik ook dat het de helft van de tijd niet werkt.
Ik denk dat je bij Tesla nog even een jaartje of 5 a 7 moet terugkijken, toen was de App ook redelijke dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
PvS_68 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:17:
[...]

Toch snap ik niet helemaal wat je bedoeld. Volgens mij is ACC bedoeld om voorliggers op afstand te volgen (met een bepaalde maximum snelheid), maar niet om op een stilstaande auto in te rijden en daarachter te stoppen. Als de auto die voor je rijdt stopt, zal ACC ook netjes achter hem stoppen.

Als er een auto stilstaat heeft ACC geen lock op een voorligger en zal dus de ingestelde maximum snelheid gaan rijden. Dat is juist hoe het werkt.

Is het niet zo dat de auto voor je van baan is gewisseld (zodat ACC zijn lock verliest en daarna de stilstaande auto in zicht komt) en ACC dus daarna 'netjes' de maximum ingestelde snelheid wil gaan rijden?!

Als het zo is dat je ACC gebruikt om achter stilstaande auto's te stoppen, vind ik het gedrag nog steeds raar en gevaarlijk, maar daar is het volgens mij ook niet voor gemaakt?!
Om je vraag te beantwoorden. Het was op dit kruispunt:
https://goo.gl/maps/pM8FnvYvfKmbskDz8

Ik kwam vanaf de snelweg, om rechtsaf te gaan de Visbystraat op. Op de rijbaan om rechts af te slaan stonden al 4 auto's te wachten. Op de rijbaan links daarvan, om rechtdoor te gaan ook al 3 / 4. Op de rijbanen daarnaast ook nog een aantal auto's.

Ik kwam daarbij aanrijden, de auto's waren dus voor het stoplicht stil gaan staan omdat het stoplicht op rood stond. Ik kan niet beoordelen of de PS2 heeft gezien dat de auto's nog aan het rijden waren of niet, omdat ik niet weet hoe ver de PS2 vooruit kijkt. Feit is iig dat de auto eerst wel afremde, maar toen ik op een afstand van een meter of 10/15 van de op dat moment stilstaande auto's was, hij ineens begon te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 05:31
[...]

Ik heb exact het zelfde al 2x gehad! Ik dacht dat het aan mijzelf lag en ik iets doms deed maar dit verhaal komt me heel bekend voor. Wel is het zo dat toen de auto 'te dicht' kwam op de achterligger de noodrem zelf activeerde. Ik geef toe dat ik toen zelf ook niet echt oplette en meer zo van me stuk was door het vreemde gedrag dat ik zelf niet tijdig ingreep (gelukkig deed de auto dat wel). Me nood-rem ging er toen op zeg maar. De andere keer dat dit gebeurde was een paar weken erna, en toen greep ik zelf in. Sindsdien doe ik eigenlijk standaard de Adaptive Cruise Control eraf halen (gelukkig is dat 1 druk op de knop) als ik zeg maar zie dat ik moet vertragen / remmen en er een rij auto's staat bij het stoplicht. Obviously deed ik het zelfde al als ik gewoon als eerste bij een rood stoplicht kwam ;)

Maar even ter duidelijkheid, hoe hebben ze dit nou verholpen? Dat mis ik even? (Of ik lees eroverheen)).

[ Voor 12% gewijzigd door vdtweak op 03-11-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Ik heb ook wel eens zo'n versnelling gehad, maar die was eigenlijk best te verklaren. Er reed een auto voor mij, deze sloeg af naar de linkerbaan en kon doorrijden. Op mijn baan stonden al auto's stil. De ACC volgt dan blijkbaar de rijdende auto links en signaleert de stilstaande auto's op mijn baan niet.
Het blijven volgen van een auto die niet meer op mijn baan rijdt is natuurlijk een beetje tricky, maar dat ie dat doet omdat ie verder niks rijdends signaleert kan ik op zich wel inkomen.
Volgens mij is sowieso het devies om bij complexe situaties/kruispunten de boel goed in de gaten te houden of ACC uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 21:44
gerrit105 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:40:
Ik heb ook wel eens zo'n versnelling gehad, maar die was eigenlijk best te verklaren. Er reed een auto voor mij, deze sloeg af naar de linkerbaan en kon doorrijden. Op mijn baan stonden al auto's stil. De ACC volgt dan blijkbaar de rijdende auto links en signaleert de stilstaande auto's op mijn baan niet.
Het blijven volgen van een auto die niet meer op mijn baan rijdt is natuurlijk een beetje tricky, maar dat ie dat doet omdat ie verder niks rijdends signaleert kan ik op zich wel inkomen.
Volgens mij is sowieso het devies om bij complexe situaties/kruispunten de boel goed in de gaten te houden of ACC uit te schakelen.
Dat is inderdaad een issue dat ik herken. De ACC heeft mij bijna een keer achterin een langzaam rijdende vrachtwagen geparkeerd omdat de motor die tussen ons in zat (waar de ACC op "gelocked" was) ineens vol gas de vrachtwagen in ging halen. Zie: https://gathering.tweaker...message/68935306#68935306

De ACC / Pilot Assist herkent geen stilstaande auto's en zal daar ook geen vaart voor minderen. Dat staat duidelijk in de handleiding. Het kan wel zijn dat de auto even iets gas terugneemt om een andere reden maar reken er nooit op dat de auto gaat stoppen achter een stilstaand voertuig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
[...]

Nee dat is het niet. Het is onjuist gebruik van het hulpmiddel. Dat het in 99% van de gevallen goed gaat maakt het nog niet opeens tot correct gebruik.

Van de manual (ACC en Pilot Assist):
De functie reageert niet op voetgangers of dieren noch op kleinere voertuigen, zoals fietsen of motorfietsen e.d. Lage aanhangers, tegenliggers, langzaam rijdende en stilstaande voertuigen of vaste obstakels worden eveneens genegeerd.

Gebruik de functie niet in lastige situaties zoals in stadsverkeer, op kruisingen, bij gladheid, hevige regen- of sneeuwval of slecht zicht en evenmin op weggedeelten met veel water of natte sneeuw, op bochtige wegen of op uit- en opritten.
Begrijp me niet verkeerd, ik rij ook vaak met de Pilot Assist over kruisingen en op en afritten maar dan heb ik mijn voet stand-by op de rem en mijn handen goed vast aan het stuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Koehandelaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ik kwam vanaf de snelweg, om rechtsaf te gaan de Visbystraat op. Op de rijbaan om rechts af te slaan stonden al 4 auto's te wachten. Op de rijbaan links daarvan, om rechtdoor te gaan ook al 3 / 4. Op de rijbanen daarnaast ook nog een aantal auto's.

Ik kwam daarbij aanrijden, de auto's waren dus voor het stoplicht stil gaan staan omdat het stoplicht op rood stond. Ik kan niet beoordelen of de PS2 heeft gezien dat de auto's nog aan het rijden waren of niet, omdat ik niet weet hoe ver de PS2 vooruit kijkt. Feit is iig dat de auto eerst wel afremde, maar toen ik op een afstand van een meter of 10/15 van de op dat moment stilstaande auto's was, hij ineens begon te versnellen.
Dat betekent dus dat je ACC gebruikt om vaart te minderen voor stilstaande voertuigen en daarachter te stoppen. Ik wist niet eens dat het kon, maar wat ik wel weet dat het daar absoluut niet voor gemaakt is.
ACC houdt de (tijds)afstand tot de voorligger constant door te versnellen of af te remmen. Als de voorligger de rijbaan verlaat zal hij de ingestelde maximum snelheid gaan aanhouden en tegelijk kijken of er een nieuwe voorligger is waarop hij afstand moet gaan houden.
Een stilstaand voertuig valt daar niet onder aangezien die niet cruist....

Dit staat hierover in de handleiding:
De functie reageert niet op voetgangers of dieren noch op kleinere voertuigen, zoals fietsen of motorfietsen e.d. Lage aanhangers, tegenliggers, langzaam rijdende en stilstaande voertuigen of vaste obstakels worden eveneens genegeerd.

Het enige rare/onverklaarbare gedrag is dat hij eerst snelheid minderde, maar het feit dat hij 'volgas' op die stilstaande auto's af reedt is zoals dit systeem werkt.
Mogelijk zou de functie 'Obstakeldetectie met hulp bij een dreigende botsing' je nog gered hebben, maar dit is toch echt oneigenlijk gebruik van de functie ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
vdtweak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:08:
[...]

Ik heb exact het zelfde al 2x gehad! Ik dacht dat het aan mijzelf lag en ik iets doms deed maar dit verhaal komt me heel bekend voor. Wel is het zo dat toen de auto 'te dicht' kwam op de achterligger de noodrem zelf activeerde. Ik geef toe dat ik toen zelf ook niet echt oplette en meer zo van me stuk was door het vreemde gedrag dat ik zelf niet tijdig ingreep (gelukkig deed de auto dat wel). Me nood-rem ging er toen op zeg maar. De andere keer dat dit gebeurde was een paar weken erna, en toen greep ik zelf in. Sindsdien doe ik eigenlijk standaard de Adaptive Cruise Control eraf halen (gelukkig is dat 1 druk op de knop) als ik zeg maar zie dat ik moet vertragen / remmen en er een rij auto's staat bij het stoplicht. Obviously deed ik het zelfde al als ik gewoon als eerste bij een rood stoplicht kwam ;)

Maar even ter duidelijkheid, hoe hebben ze dit nou verholpen? Dat mis ik even? (Of ik lees eroverheen)).
Dit hebben ze verholpen door de software op de regelunit te updaten en daarnaast alle camera's / radars opnieuw te calibreren. In lekentaal, zoals de dealer het me vertelde. Ik zou er dus een keer heen gaan, het is een bekend verhaal. Als je wil kan ik je m'n kenteken sturen, dan kan de dealer daarnaar refereren in het contact met Polestar.

@ de rest; dat de monteur van de garage het ook heeft gesignaleerd en dat Volvo het nodig vond om dit te fixen zegt m.i. genoeg. Dat ik dit echt richting de 10 keer heb meegemaakt, in verschillende situaties (ook waarin het verkeer voor me langzaam afremde en de auto ook toen ineens begon te versnellen) zegt mij genoeg dat dit een probleem was. Hopelijk is het nu verholpen, ik moest het van de dealer ook in de gaten houden of het weer gebeurde omdat Polestar er erg benieuwd naar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
gerrit105 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:40:
De vraag is of de versnelling kwam doordat de auto (die naar de linker rijbaan ging) harder ging rijden, of omdat hij gewoon unlockte, geen bewegende voertuigen voor zich zag (om opnieuw op te locken) en dus besloot de snelheid op te voeren naar de maximum ingestelde ACC-snelheid. Dat is nl. gewoon hoe het zou moeten werken.

Besef dat ACC niet voor ontworpen is voor situatie met stilstaand verkeer. Dit zou je overigens ook kunnen overkomen op de autosnelweg bij het naderen van een file.

En dat laat ook meteen zien hoe 'single tasked' al die veiligheidssytemen in auto's zijn. In de praktijk is er altijd wel een situatie die onder die beperkingen van die systemen valt en daarmee moet je er dus nooit op vertrouwen. Het probleem is dat mensen daar heel erg slecht in zijn.
Het controleren van een hulpsysteem is nl. vermoeiender dan gewoon zelf rijden. Je moet nl. gewoon op het verkeer letten alsof je zelf rijdt en tegelijkertijd controleren of het hulpsysteem doet wat jij er van zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Koehandelaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
[...]

@ de rest; Dat ik dit echt richting de 10 keer heb meegemaakt, in verschillende situaties (ook waarin het verkeer voor me langzaam afremde en de auto ook toen ineens begon te versnellen) zegt mij genoeg dat dit een probleem was.
Je zet het belangrijkste stuk tussen haakjes ;-)
Dat is nl. wel degelijk een verkeerde reactie van het ACC systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
PvS_68 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:24:
[...]

De vraag is of de versnelling kwam doordat de auto (die naar de linker rijbaan ging) harder ging rijden, of omdat hij gewoon unlockte, geen bewegende voertuigen voor zich zag (om opnieuw op te locken) en dus besloot de snelheid op te voeren naar de maximum ingestelde ACC-snelheid. Dat is nl. gewoon hoe het zou moeten werken.

Besef dat ACC niet voor ontworpen is voor situatie met stilstaand verkeer. Dit zou je overigens ook kunnen overkomen op de autosnelweg bij het naderen van een file.

En dat laat ook meteen zien hoe 'single tasked' al die veiligheidssytemen in auto's zijn. In de praktijk is er altijd wel een situatie die onder die beperkingen van die systemen valt en daarmee moet je er dus nooit op vertrouwen. Het probleem is dat mensen daar heel erg slecht in zijn.
Het controleren van een hulpsysteem is nl. vermoeiender dan gewoon zelf rijden. Je moet nl. gewoon op het verkeer letten alsof je zelf rijdt en tegelijkertijd controleren of het hulpsysteem doet wat jij er van zou verwachten.
Ja, beide opties zijn mogelijk. Ik weet niet meer of het autootje op bestuurdersdisplay geel was.
Sowieso doe ik het altijd zoals @Rene ook aangeeft: vaak laat ik het ingeschakeld, maar wel in combinatie met een verhoogde oplettendheid.
Het is een hulpsysteem dus dat moet je ook in de gaten houden. Clou is dat veel het dus gebruiken in situaties waarvan in de handleiding al wordt benoemd dat je het dan zou moeten uitschakelen.
Waarschijnlijk was er in geval van @Koehandelaar echt meer aan de hand met het systeem, maar de situaties die ik benoem worden volgens de handleiding niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdtweak
Koehandelaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
[...]

Dit hebben ze verholpen door de software op de regelunit te updaten en daarnaast alle camera's / radars opnieuw te calibreren. In lekentaal, zoals de dealer het me vertelde. Ik zou er dus een keer heen gaan, het is een bekend verhaal. Als je wil kan ik je m'n kenteken sturen, dan kan de dealer daarnaar refereren in het contact met Polestar.

@ de rest; dat de monteur van de garage het ook heeft gesignaleerd en dat Volvo het nodig vond om dit te fixen zegt m.i. genoeg. Dat ik dit echt richting de 10 keer heb meegemaakt, in verschillende situaties (ook waarin het verkeer voor me langzaam afremde en de auto ook toen ineens begon te versnellen) zegt mij genoeg dat dit een probleem was. Hopelijk is het nu verholpen, ik moest het van de dealer ook in de gaten houden of het weer gebeurde omdat Polestar er erg benieuwd naar was.
Als je je kenteken privé kan sturen, graag. Ik zit sowieso met een leasemaatschappij er tussen dus gok dat het iets lastiger gaat zijn dat hier na gekeken gaat worden, maar ga het zeker bespreken met ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PS2 2020
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-07 13:46
Koehandelaar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]
IPV "naam bij je beroep", "straat bij je auto"
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caswie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-08 15:02
Afgelopen donderdag is mijn LRSM Polestar 2 geleverd, en tot nu toe heel veel plezier van.
Gisteren gebeurde er wel wat raars. Tijdens het rijden flikkerde het middenscherm opeens roze, en daarna ging het beeld op zwart. Ook het scherm achter het stuur ging op zwart, en het knipperende geluid van de richtingaanwijzers deed het ook niet meer. Na een paar minuten werd het scherm opnieuw opgestart en deed alles het weer.
Een kwartier later gebeurde weer hetzelfde, alleen begon het niet met een roze scherm, maar een wit scherm...

Ik volg dit topic al een tijdje, en heb al gelezen dat er wat dingen mis gaan, dus schrok er gelukkig niet echt van. Maar toch, heeft iemand dit eerder gehad? En wat heb je er mee gedaan? Terug naar de garage, of doen alsof het normaal is en laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdtweak
Caswie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:48:
Afgelopen donderdag is mijn LRSM Polestar 2 geleverd, en tot nu toe heel veel plezier van.
Gisteren gebeurde er wel wat raars. Tijdens het rijden ging flikkerde het middenscherm opeens roze, en daarna ging het beeld op zwart. Ook het scherm achter het stuur ging op zwart, en het knipperende geluid van de richtingaanwijzers deed het ook niet meer. Na een paar minuten werd het scherm opnieuw opgestart en deed alles het weer.
Een kwartier later gebeurde weer hetzelfde, alleen begon het niet met een roze scherm, maar een wit scherm...

Ik volg dit topic al een tijdje, en heb al gelezen dat er wat dingen mis gaan, dus schrok er gelukkig niet echt van. Maar toch, heeft iemand dit eerder gehad? En wat heb je er mee gedaan? Terug naar de garage, of doen alsof het normaal is en laten gaan?
Dit klinkt als een kabeltje dat niet helemaal lekker vast zit, naar de garage gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caswie
  • Laatst online: 31-08 15:02
vdtweak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
[...]

Dit klinkt als een kabeltje dat niet helemaal lekker vast zit, naar de garage gaan.
Meteen maar gebeld. Deze week langs de garage om 'm te laten uitlezen... Ben benieuwd wat ze gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 10:19
[quote]vdtweak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:49:
[...]

2 weken geleden nagenoeg hetzelfde (foto staat aantal posts terug) middenscherm rood daarna zwart en bestuurders display roze. Na herstart eigenlijk geen gekke dingen meer, zelfs Google Assistant werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 08:15
Hansieo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:21:
[...]

rotf

Gezien het (rollenbank test) koppel van 723 Nm kan dat wel eens een létterlijke "kreukelzone" worden van 15 autolengtes 7(8)7
Oh dat wist ik niet. Was dat een test van een auto blad of een EV vlogger of zo? Ik heb wel eens een rollerbank test gezien van een ID3 en die had ook al veel meer vermogen (zowel PK als NM) dan fabrieks matig vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:14:
[...]

Via je Google account kan je bij de webbrowser komen en dan kan je naar een speedtest website gaan ;). Maar volgens mij had de P2 toch ook al een browser app?
Verwijderd schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:35:
[...]

Zou je dit iets uitgebreider willen toelichten want ik weet echt niet hoe ik die webbrowser op de p2 te zien krijg?
Gevonden, en zónder hulp oOo :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
dutchman666 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:24:
[...]

Oh dat wist ik niet. Was dat een test van een auto blad of een EV vlogger of zo? Ik heb wel eens een rollerbank test gezien van een ID3 en die had ook al veel meer vermogen (zowel PK als NM) dan fabrieks matig vermeld.
Ik wil niet met iemand anders veren pronken, maar het is hier volgens mij al eerder genoemd/link.

Kijk even wat posts (best wel een aantal denk ik) ook zal ik zelf nog proberen de link/YT te achterhalen. :)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb de app problemen kunnen oplossen door een TCAM reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjotreke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16

2022 P2 DMLR Magnesium 19” Pilot/Plus + 2022 Cupra Leon VZ300@416PK + 2015 Ford Fiesta ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Toch nog 1 vraagje. Ik merk dat accelereren geluidloos gaat , maar op het moment dat de snelheid bereikt is hoor ik boven de 90KM een hoge zachte pieptoon. Hebben meer mensen dit ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
backupdevice schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:02:
Toch nog 1 vraagje. Ik merk dat accelereren geluidloos gaat , maar op het moment dat de snelheid bereikt is hoor ik boven de 90KM een hoge zachte pieptoon. Hebben meer mensen dit ?
Yep, sommigen meer dan anderen lijkt het. Ik weet niet meer precies wie het was, maar bij één iemand hier is er ook wat aan hardware vervangen. Met een beetje zoekwerk in dit topic zou je dat nog wel terug moeten kunnen vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ok thx . Is toch wel een beetje storend moet ik zeggen. Als de radio aanstaat hoor ik het niet , maar ik heb ook wel eens de radio uit. Geen hard geluid , maar net teveel aanwezig . Ga wel eens een afspraak inplannen om het na te laten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Eindelijk een website gevonden voor zonneschermen achter de ruiten.

https://solarplexius.nl/nlNL/Zonwerend-Raamfolie/Polestar/2
Wie bestelt ze als eerste? Ik wacht nog even tot het voorjaar, heb ze nu nog niet nodig.

Laat maar, het is folie. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedfreakR op 04-11-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

backupdevice schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:08:
Ok thx . Is toch wel een beetje storend moet ik zeggen. Als de radio aanstaat hoor ik het niet , maar ik heb ook wel eens de radio uit. Geen hard geluid , maar net teveel aanwezig . Ga wel eens een afspraak inplannen om het na te laten kijken
Om mijzelf te quoten, boven de 110 is het weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egeyskens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
Een vraagje voor degene die hun auto gevolgd hebben op het schip: Hoeveel tijd zat er tussen de aankomst van het schip en het ophalen van de wagen?

P2 SMLR + pilot Midnight

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Na een kleine week te hebben gereden in de Polestar dacht ik om ff een vergelijking te maken met de V90 T5 Inscription die ik heb ingeleverd op deze.

Plus punten voor de V90
  • Stoelen. De stoelen in de PS zijn goed, maar de stoelen van de V90 waren veel beter. Vooral zitvlak is anders bij de PS. Wat dus niet wilt zeggen dat de PS stoelen slecht zijn, maar duidelijk minder dan stoelen in de V90
  • Audio. Misschien niet helemaal eerlijk want in de V90 had ik een B&W set die perfect was. In de PS is de audio ok.
Plus punten PS2
  • Stilte. De V90 was stil, de PS is echt stil . Op een piepje tussen de 90 en de 100 na compleet geluidloos. Echt gewelding
  • Geen brandstof tanken. Ik kan op mijn werk laden en krijg binnenkort een laadpaal aan huis. Vind het super in mijn situatie. Ik kan op werk , onderweg en dadelijk ook thuis laden. Dus altijd genoeg KM beschikbaar
  • Tractie . Nothing to add.
Dus, tja... voor mij is het comfort qua stoelen en audio achteruit gegaan, maar daar in plaats heb ik een fijne auto , die goed bij ons gezin past en ook nog eens 0 uitstoot heeft. En nog eens een kleine 500 euro minder bijtelling :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
egeyskens schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:34:
Een vraagje voor degene die hun auto gevolgd hebben op het schip: Hoeveel tijd zat er tussen de aankomst van het schip en het ophalen van de wagen?
Mijn Polestar kwam in de week van 25 oktober 2021 toe in Zeebrugge en ik mag deze bij de dealer in Gent gaan ophalen op 17 november. (ongeveer 3 weken dus)

Spannend!

Hoe zijn jullie ervaringen met de regensensor? Er is letterlijk nog geen enkele wagen waar de ruitenwissers wissen zoals ik het zelf manueel zou instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
  • Laatst online: 17-09 22:54
SpeedfreakR schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:44:
Eindelijk een website gevonden voor zonneschermen achter de ruiten.

https://solarplexius.nl/nlNL/Zonwerend-Raamfolie/Polestar/2
Wie bestelt ze als eerste? Ik wacht nog even tot het voorjaar, heb ze nu nog niet nodig.

Laat maar, het is folie. :'(
Polestar staat er helaas nog niet tussen, maar bij sonniboy heb ik 6 jaar geleden perfect passende zonneschermen besteld voor mijn vorige auto (Ford). Ik hou deze dus in de gaten voor het geval ze PS schermen hebben.

Edit: Ik heb ze even een bericht gestuurd met de vraag of ze van plan zijn om ze te produceren en te verkopen.

Edit:
"Goedemiddag,

Helaas zijn daar nog geen schermen voor, onze excuses.

Met vriendelijke groeten,

Sonniboy"

[ Voor 15% gewijzigd door wheels533 op 04-11-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:43
Ah, mooi. Zonet de mail voor mijn Polestar account ontvangen samen met de bestelbevestiging.

Maar als ik naar Mijn Bestellingen ga is er nog niets te zien. Zal wel een dagje of twee duren neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Net de tesla suc bij Zwolle geprobeerd. Eerste 2 gaven een fout na een paar seconden laden. De 3e blijft wel laden maar met 39kW (soc vanaf 14% na een uur rijden en via maps naar toe genavigeerd) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb vandaag een redelijke rit gedaan en ben best tevreden. Gedeelte snelweg ,110 Max, gedeelte 80 KM zone , 90KM.

Vanmorgen 5 graden en rest van de dag regen. Geen eco klimaat aan. Gemiddeld 20Kwh. Niet slecht .

Totaal 3 ritten van totaal 220km

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 04-11-2021 18:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41
Kreeg vanochtend een mail van de leasemaatschappij, dat leverdatum nog onzeker was, het wel krap ging worden dit jaar ivm chiptekorten, en dat ze dat zonde vonden maar niks aan te doen. Nog geen 20 minuten later werd ik gebeld door de lokale Volvo dealer en voila, eindelijk :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1WwxixTd-KCSzGHzxoszJEzG3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qIIhN9qMnlQ9zWkiigKHnhY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Bij mij zal de kleur gaan wijzigen.
Thunder besteld, maar zal snow gaan worden. Alleen dan is ie dit jaar nog leverbaar, dus makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vandaag de eerste “koude” rit gemaakt met P1.7. Temperatuur ca 2-3 graden, auto buiten gestaan en niet voorverwarmd.

Het doel was om de eco modus eens te testen met koude auto. Het viel me allemaal niet tegen om eerlijk te zijn. Het verbruik was onder de 20kWh/100km (let op, hier in Noorwegen is de vmax 80 op onze locatie). Stoelverwarming en stuurverwarming aan en temperatuur op 22 graden ECO.

De airco blaast een beetje lauwe lucht, maar goed genoeg dat het niet oncomfortabel te noemen was. Had overigens wel mijn jas aan ;) stuurverwarming compenseert goed samen met de stoelverwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
olivierrr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:15:
[...]
Hoe zijn jullie ervaringen met de regensensor? Er is letterlijk nog geen enkele wagen waar de ruitenwissers wissen zoals ik het zelf manueel zou instellen.
1x aangezet en ingesteld dat de automatische stand altijd aan staat. Sindsdien nooit meer iets aan veranderd en doet het altijd naar tevredenheid.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 04-11-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:51
Ik heb op bepaalde wegen plots een geluidje vooraan rechts. Het is er als de weg niet helemaal vlak is maar ook niet overdreven slecht. Het klinkt als een trillende speaker waarvan je de bass veel te hoog hebt staan. Maar het geluidje is er ook als de muziek uitstaat dus dat is het niet. Iemand dit al opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Davy_Rx schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:02:
Ik heb op bepaalde wegen plots een geluidje vooraan rechts. Het is er als de weg niet helemaal vlak is maar ook niet overdreven slecht. Het klinkt als een trillende speaker waarvan je de bass veel te hoog hebt staan. Maar het geluidje is er ook als de muziek uitstaat dus dat is het niet. Iemand dit al opgemerkt?
Yep, heb ik ook gehad. Laatst bij de garage naar laten kijken en er zat onder het Dashboard iets een beetje los, weet alleen niet meer wat. Scheen vaker voor te komen zeiden ze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:23
Vandaag de PS2 in ontvangst mogen nemen. Helaas nog heel veel kunnen rijden maar wel lekker alles kunnen instellen en een beetje uitvogelen hoe alles werkt.

De app/digital key wil nog niet echt. Hij koppelt wel en ik kan deur ermee ontgrendelen enzo maar hij blijft aangeven 'Gegevens delen is uitgeschakeld' terwijl ik dat wel heb aangezet volgens de instructies. Iemand hier ervaring mee en die weet hoe je dit oplost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Niltag schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:59:
Vandaag de PS2 in ontvangst mogen nemen. Helaas nog heel veel kunnen rijden maar wel lekker alles kunnen instellen en een beetje uitvogelen hoe alles werkt.

De app/digital key wil nog niet echt. Hij koppelt wel en ik kan deur ermee ontgrendelen enzo maar hij blijft aangeven 'Gegevens delen is uitgeschakeld' terwijl ik dat wel heb aangezet volgens de instructies. Iemand hier ervaring mee en die weet hoe je dit oplost?
In de openingspost staat het een en ander aan tips en oplossingen, daar al gekeken? Overigens is het ‘net niet allemaal lekker werken’ ook een beetje de standaard gebruikservaring van de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Niltag schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:59:

Volgens mij geeft PS aan dat het tot 36 uur kan duren voordat alles gesynchroniseerd is.

Daarna zou je - en dat werkte bij mij - de TCAM kunnen resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Hier staat dit weekend de eerste serieuzere rit op het programma. Weekendje weg met 200km enkele reis. Eens zien of ik ter plekke een vrije laadpaal heb anders wordt het op de terugweg voor het eerst snelladen. Dat blijft toch iets wat ik in dagelijks gebruik nooit nodig heb, ondanks dat ik veel en onzuinig rijd.
backupdevice schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:58:
[...]

Volgens mij geeft PS aan dat het tot 36 uur kan duren voordat alles gesynchroniseerd is.

Daarna zou je - en dat werkte bij mij - de TCAM kunnen resetten
Bij mij duurde het ook even voordat ik überhaupt alles goed gekoppeld kon krijgen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Loen schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:57:
Kreeg vanochtend een mail van de leasemaatschappij, dat leverdatum nog onzeker was, het wel krap ging worden dit jaar ivm chiptekorten, en dat ze dat zonde vonden maar niks aan te doen. Nog geen 20 minuten later werd ik gebeld door de lokale Volvo dealer en voila, eindelijk :-)

[Afbeelding]
GEFELICITEERD!! en veel plezier gewenst
(ps: zet je auto gelijk even in de topic start lijst, wellicht komt er iets in je omgeving :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Graag jullie mening:

Is het een idee om bij ervaringen met de DK ook het type telefoon + softwareversie te vermelden waarmee we de problemen ervaren? Wellicht dat we daar ook nog iets van logica in kunnen ontdekken op den duur?

Het is toch bizar dat Polestar meent dat de DK deugdelijk werkt en zelfs een gewone sleutel er voor heeft weggelaten voor MY22, terwijl het hier bij zo ongeveer niemand stabiel is?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:56

MaxxMark

HT is Tof!

ach-jee schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:06:
[...]

Yep, sommigen meer dan anderen lijkt het. Ik weet niet meer precies wie het was, maar bij één iemand hier is er ook wat aan hardware vervangen. Met een beetje zoekwerk in dit topic zou je dat nog wel terug moeten kunnen vinden denk ik.
en @backupdevice

That would be me :)

Probleem was geconstateerd én bevestigd. Een hoogspanningsonderdeel was vervangen (details onbekend, de feedback kwam als klok-klepel over).

Bij het wegrijden (en dus het originele geluid vers in het geheugen) bemerkte ik dat het véél minder aanwezig was maar niet weg. Ik zou het zo geloven dat het na verloop van tijd weer terugkomt.

Na een tijd te hebben gereden bemerk ik het nu niet bewust meer. Ik moet nu echt mn best doen om het te horen, terwijl voorheen mijn pa (die ietwat dovig is ;)) het zelfs hoorde.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

VidaR-9 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:49:
Hier staat dit weekend de eerste serieuzere rit op het programma. Weekendje weg met 200km enkele reis. Eens zien of ik ter plekke een vrije laadpaal heb anders wordt het op de terugweg voor het eerst snelladen. Dat blijft toch iets wat ik in dagelijks gebruik nooit nodig heb, ondanks dat ik veel en onzuinig rijd.
Haha, hier hetzelfde, zit nu na ~ 600km op gemiddeld 28kWh/100km :+ . Veelal nog 'proefritjes' met familie of vrienden. Ik kan gelukkig altijd op de zaak laden dus aan het eind van de dag zit de accu weer op 90% zodat ik hem in de avonduren en onderweg naar huis weer leeg kan rijden (soms tot 40% :P ).

Vandeweek komt de laadpaal hier thuis, maar ik wil eerst de discussie met Eneco beslechten omdat hun een vaste vergoeding van €0,228/kWh hanteren, terwijl ik aan mijn leverancier zelfs in het daltarief al meer dan dat betaal per kWh. Geen man overboord maar meer een principe dingetje.

Dit weekend een weekendje weg naar de andere kant van het land, kijken hoe snel dat DC laden gaat, want tot nu toe dus altijd met AC afgekund :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:19:
[...]
Vandeweek komt de laadpaal hier thuis, maar ik wil eerst de discussie met Eneco beslechten omdat hun een vaste vergoeding van €0,228/kWh hanteren, terwijl ik aan mijn leverancier zelfs in het daltarief al meer dan dat betaal per kWh. Geen man overboord maar meer een principe dingetje.
Ik heb ook via LM/werkgever een Eneco paal en pas, en had hier specifiek vragen over. Deze pagina (https://www2.eneco-emobil...tips/veelgestelde-vragen/) was moeilijk te vinden, maar schijnbaar is dit het beleid van Eneco mbt vergoedingen:

"Welke vergoeding krijg ik bij thuisladen?
Wij vergoeden op dit moment op € 0,30 per kWh incl. BTW. Kijk hier voor het meest actuele tarief.

Wij krijgen vaak de vraag hoe wij aan dit bedrag komen. Wij nemen het gemiddelde van alle energieleveranciers en nemen dit gemiddelde als onze vergoeding."

Al hoeft niet elk contract/vergoeding misschien diezelfde richtlijnen te volgen... Geen idee wat dat betreft natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MaxxMark schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:17:
[...]

en @backupdevice

That would be me :)

Probleem was geconstateerd én bevestigd. Een hoogspanningsonderdeel was vervangen (details onbekend, de feedback kwam als klok-klepel over).

Bij het wegrijden (en dus het originele geluid vers in het geheugen) bemerkte ik dat het véél minder aanwezig was maar niet weg. Ik zou het zo geloven dat het na verloop van tijd weer terugkomt.

Na een tijd te hebben gereden bemerk ik het nu niet bewust meer. Ik moet nu echt mn best doen om het te horen, terwijl voorheen mijn pa (die ietwat dovig is ;)) het zelfs hoorde.
ah thx . Hier is het geluid alleen aanwezig tussen de 90 en 100. Daaronder en daarboven niet. Dus ik laat het zo maar .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jehanthar
  • Laatst online: 04-10-2024
xsive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:57:
Graag jullie mening:

Is het een idee om bij ervaringen met de DK ook het type telefoon + softwareversie te vermelden waarmee we de problemen ervaren? Wellicht dat we daar ook nog iets van logica in kunnen ontdekken op den duur?

Het is toch bizar dat Polestar meent dat de DK deugdelijk werkt en zelfs een gewone sleutel er voor heeft weggelaten voor MY22, terwijl het hier bij zo ongeveer niemand stabiel is?
Bij mij ook nog steeds een niet-werkende DK. Ik heb het intussen ‘opgegeven’ en gebruik de app alleen nog maar voor de info over laadpercentage en deurportieren. Ik krijg de DK echter niet verbonden. Ik heb een Iphone 12PM.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz_wCmS_8voPz_ZqAlb89_ie3Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oJ9UDQdhbG0eay9cPywpn3Ay.png?f=fotoalbum_large

Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 13:29
xsive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:57:
Graag jullie mening:

Hier heb ik laatst een lange discussie met Polestar support over gehad (toen mn app weer onherstelbaar stuk was).

Een quote uit een van de berichten:
De Polestar 2 moet door de dealer gereset worden en daarna kunt u de stappen opnieuw gaan volgen en vervolgens moet uw App gekoppeld zijn met uw auto.Omdat de Polestar App nog steeds in de Beta periode zit zijn deze problemen nog niet opgelost en zodra de volledige versie uit is zal het koppelen ook makkelijker en fijner gaan.
Als je gaat zoeken naar vermeldingen van deze "beta periode" dan kom je niet heel ver. Op de nederlandse site kon ik het precies 1x terug vinden op de support pagina. Kort gezegd, het is gewoon nog lang niet af, laat staan stabiel. Mijn app koppeling is nu al meerdere malen dusdanig stuk gegaan dat je er zelf niets meer aan kunt doen.

Met als conclusie aan het eind:
Wij hebben als team een meeting gehad met de technische afdeling in Zweden (HQ) en wij hebben uw vraag daar ook neergelegd en dit is blijkbaar een globaal probleem. Het staat misschien niet op de website dat de Polestar App een Beta versie is maar officieel is het nog steeds in een testperiode.De Polestar App problemen liggen als prio bij de technische afdeling en zij doen er alles aan om deze App goed werkend te krijgen.Het is voor nu nog niet bekend wanneer de Polestar App 100% werkend zal zijn maar dat zal in de komende periode wel postitief gaan veranderen.
Enige overeenkomst op basis van andere klachten op facebook en hier is dat het allemaal iPhone gebruikers lijken te zijn.

Ik heb inmiddels mijn app weer werkend met hulp van de Volvo werkplaats (laten doen tijdens de winterbanden wissel) maar ik ga er alvast van uit dat het binnenkort spontaan weer stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je al zolang problemen hebt (zowel de P2 als P8) met de app...natuurlijk is het dan gewoon nog een beta app. Elke update, elke auto update is er wel weer iets mis. Of soms zelfs gewoon vanuit het niets, dat de app het niet meer doet of onderdelen weg zijn. Ervaar het zelf ook bij de P8 app. Gewoon dramatisch en je weet elke ochtend nooit of de app het doet.

Zo bèta als wat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
Het grappige van dit alles is dat er wel doodleuk word aangegeven dat de app voldoende genoeg is om maar 1 normale sleutel mee te geven bij de MY22 modellen.. Dus nu heb ik maar 1 sleutel én een shitty app..

GG Polestar.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Hansieo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:42:
Ik zit bij ZEKUR (was verreweg de goedkoopste All-Risk en kompleet), en had toen doorgekregen dat het systeem van Polestar gelijkwaardig was en dus geen probleem zou zijn.

Geen idee hoe ze er nú tegenaan kijken, maar dit stond in mijn polis:

2093 Alarm met hellingshoekdetectie

Het verzekerde motorrijtuig dient voorzien te zijn van een
VbV-SCM-goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie
dat is ingebouwd door een Kiwa SCM-erkende installateur of
een door verzekeraar geaccepteerd, gelijkwaardig goedgekeurd
systeem dat af-fabriek is ingebouwd. Na inbouw dient het
beveiligingssysteem conform de daarvoor gestelde normen te
zijn onderhouden.
Indien verzekerde na schade door (poging tot) diefstal of
joyriding niet kan aantonen dat aan de gestelde
beveiligingseis is voldaan en niet kan aantonen dat het
beveiligingssysteem ten tijde van de schadegebeurtenis in
werking was gesteld, vervalt elk recht op uitkering ter zake
van die schade.

Wellicht ook iets voor jou??
update:

Hoewel ze tóen aangaven dat het niet zo'n probleem is, (zou snel aangepast worden..) lijkt het nú toch niet opgelost te zijn, en is de eis hard

Dus ga ik óók over naar Univé

(note: ZEKUR = dochter Univé 7(8)7 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTHZZ
DaRealHibachi schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:28:
Het grappige van dit alles is dat er wel doodleuk word aangegeven dat de app voldoende genoeg is om maar 1 normale sleutel mee te geven bij de MY22 modellen.. Dus nu heb ik maar 1 sleutel én een shitty app..

GG Polestar.. :|
Volgens mij zijn er nog steeds genoeg mensen waar de digital key gewoon wel goed werkt. Los daarvan, je krijgt toch TWEE sleutels bij MY22: een normale en een waterdichte activity key. Daarvoor waren het 2 normale sleutels en een activity key.
En wat de app betreft: hij is soms wat traag, de SoC wordt niet live geupdate maar de functionaliteit werkt bij mij wel gewoon altijd. Ik moet soms de app afsluiten en opnieuw starten maar heb nog nooit gehad dat ik de auto bijv niet kon voorverwarmen als ik dat wou. Is dat acceptabel? Nee in principe niet maar kan ook niet zeggen dat ik er heel veel ongemak van ondervind.

[ Voor 24% gewijzigd door JTHZZ op 05-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
JTHZZ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:50:
[...]

Volgens mij zijn er nog steeds genoeg mensen waar de digital key gewoon wel goed werkt. Los daarvan, je krijgt toch TWEE sleutels bij MY22: een normale en een waterdichte activity key. Daarvoor waren het 2 normale sleutels en een activity key.
En wat de app betreft: hij is soms wat traag, de SoC wordt niet live geupdate maar de functionaliteit werkt bij mij wel gewoon altijd. Ik moet soms de app afsluiten en opnieuw starten maar heb nog nooit gehad dat ik de auto bijv niet kon voorverwarmen als ik dat wou. Is dat acceptabel? Nee in principe niet maar kan ook niet zeggen dat ik er heel veel ongemak van ondervind.
Ik snap ook wel dat het bij genoeg mensen wel werkt; ik geef alleen aan dat het bij mij (en genoeg anderen blijkbaar) niet werkt. Het ontbreken van de 2de normale key is niet eens het issue per sé. Het ontbreken met als reden "de DK is genoeg" is het issue en helpt mij dus niet, want die werkt (voor mij) niet as advertised. En niet alleen de DK gedeelte werkt dan niet, het op afstand voorverwarmen of de SoC laten zien lukt dan ook niet.. Ik moet dan elke 2 dagen het hele reset/koppel proces doorgaan om het weer werkend te krijgen. Beetje jammer allemaal..

Dit zijn natuurlijk FWP's en voor de rest ben ik zeer tevreden met de auto, maar als mij verteld word dat we iets niet krijgen omdat er een alternatief is en dat alternatief werkt vervolgens niet naar behoren.. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
JeroenV_ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:13:
Bij mij zal de kleur gaan wijzigen.
Thunder besteld, maar zal snow gaan worden. Alleen dan is ie dit jaar nog leverbaar, dus makkelijke keuze.
En ook nog meteen de mooiste kleur voor de auto 😜😂

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 09:27
Een vraag voor de PS2 rijders hier:

Ik zit te twijfelen welke variant ik zal gaan kiezen vooral in verband met de packs die er beschikbaar zijn.
De PS2 is verder dit jaar niet meer echt leverbaar dus zal het helaas in de nieuwe bijtellingsregeling zijn waardoor de auto iets duurder wordt en ik mij aan het afvragen ben of alle packs wel nodig zijn:

Pilot vraag: Hoe voelt de ACC voor jullie? Ik had tijdens de testrit er soms mijn twijfels over aangezien de ingestelde snelheid en de werkelijke snelheid die de auto reed enorm aan het schommelen.

Niet plus rijders: Hoe is de audio t.o.v. de audio van het HK systeem wat jullie waarschijnlijk ook tijdens de testrit gehoord hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Kvdv88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:

Ik zit te twijfelen welke variant ik zal gaan kiezen vooral in verband met de packs die er beschikbaar zijn.
De PS2 is verder dit jaar niet meer echt leverbaar dus zal het helaas in de nieuwe bijtellingsregeling zijn waardoor de auto iets duurder wordt en ik mij aan het afvragen ben of alle packs wel nodig zijn:

Pilot vraag: Hoe voelt de ACC voor jullie? Ik had tijdens de testrit er soms mijn twijfels over aangezien de ingestelde snelheid en de werkelijke snelheid die de auto reed enorm aan het schommelen.

Niet plus rijders: Hoe is de audio t.o.v. de audio van het HK systeem wat jullie waarschijnlijk ook tijdens de testrit gehoord hebben?
Ik heb van de 26k km minder dan een procent op de ACC gereden denk ik. Ik vind de snelweg er te druk voor, en de N-wegen te bochtig, nergens werkt het extra lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
iPhone 11 PM met iOS 15.0.1:

Gebruik de DK al maanden als enige sleutel. Soms duurt het 1,5 sec maar 99% probleemvrij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Kvdv88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:35:

Ik gebruik ACC vrijwel altijd. Alleen bochtige wegen in de stad sla ik over. Los van het feit dat geen enkel systeem onfeilbaar is en het af en toe dus een actie onderneemt die twijfelachtig is, ben ik er heel tevreden over.
Sinds 2011 heb ik ACC in de auto en ik zou niet meer zonder willen.

En ja, je hebt een grotere afstand tot je voorligger op de snelweg dan je zelf zou aanhouden en ja, daar schiet dus wel eens een auto tussen, maar als je daar mee kunt leven, dan is het systeem een hele fijne assistent.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
ach-jee schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:43:
[...]

Ik heb van de 26k km minder dan een procent op de ACC gereden denk ik. Ik vind de snelweg er te druk voor, en de N-wegen te bochtig, nergens werkt het extra lekker.
Ik rij graag op de CC en ben juist voor het Pilot pakket gegaan vanwege de ACC (upgrade vergeleken met mijn vorige auto). Het plus pakket heb ik gekozen vanwege de warmtepomp. De speakers klinken erg fijn en het panoramischedak is ook erg mooi en leuk voor de kinderen.
Ik ben geen leaserijder dus ook geen last van bijtellingen :)

Misschien voor je zelf even een rekensom maken wat het je extra kost per maand en hoe lang je verwacht met de auto te gaan rijden, dan weet je hoe veel het je extra heeft gekost als je de auto weer inleverd. Als je dat er voor over hebt, lekker doen en anders zonder de extra's genieten van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Hier vandaag 200km gereden. Van 100% naar 38% en dat vond ik dikke prima gezien mijn rijstijl (max+30). Wel een beetje file gehad.

Ik rij zelf altijd met ACC. Maar ik vind t wel alleen prettig als ik lekker door rij. Ik hang lekker op de linkerbaan en dan is t ideaal dat zelf remmen ed. Ook in de file erg chill (dan heb ik juist geen haast, dus wissel ook niet van baan).
Ik vind t irritanter als ik wat rustiger rijd.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 09:27
Is de ACC ook uit te zetten en 'gewoon' de CC te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheels533
Kvdv88 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:20:
Is de ACC ook uit te zetten en 'gewoon' de CC te gebruiken?
Ja, je kan dit instellen via middendisplay onder het kopje rijhulp.
Pagina: 1 ... 32 ... 219 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.