Blijf het raar vinden dat er een of andere Kiwa SCM club dit soort eisen zonder afstemming stelt. Koud kunstje van de sleutelfabrikant om er 5 minuten van te maken maar zonder afstemming krijg je rare batterijoplossingen en jaag je mensen op kosten.
Helemaal mee eens.
Maar je zou door dit soort regeltjes bij diefstal maar onverzekerd blijken te zijn.
Maar je zou door dit soort regeltjes bij diefstal maar onverzekerd blijken te zijn.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Even uit mijn hoofd +/-€57 dat is overigens wel met de veiligrijden verzekering.Hansieo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:11:
[...]
Vreemd... ik vergelijk net ANWB met ZEKUR: (even uitgaande van gemiddelde 8 schadevrije jaren)
ANWB (indien lid!) 64.12+5.57(inzittende)= €69.71 x 12 = pakumbeet 836,=
ZEKUR 53.02+4.00 = 57.02 x12 = € 684.24 (eigenrisico 0.00!! wat normaal verhoogde premie geeft..)
wat betaal jij bij ANWB? incl. schadeverzekering inzittende en E.R. 0.00??
voor dat prijsverschil wil ik best overstappen
Vandaag versprongen naar MAART helaas. Zelfs zonder jaartal. Dus misschien wordt het wel 2024xsive schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:34:
Auto staat op 18 januari verwacht... Zeg maar daaaaag 12% tot 40k... Tis te hopen dat de cataloguswaarde per 1 jan niet ook nog omhoog gaat naast de bijtelling van 16% tot 35k.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Thanks. Mooie oplossing! Ga ik aanschaffen.Mr_Music schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
De magnetische draadloze lader:
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000020221746/?s2a=
De arm/houder:
https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a=
Beiden kunnen vast goedkoper op AliExpress
Mooi kloten zeg! Zeker geen reden opgegeven voor deze vertraging? Wanneer heb je besteld? Al wel een VIN ?xsive schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:46:
[...]
Vandaag versprongen naar MAART helaas. Zelfs zonder jaartal. Dus misschien wordt het wel 2024
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
De eerste tien maanden is de PS2 me erg goed bevallen. Helaas lijkt er sinds medio oktober toch enige verval op te treden. De verwarming doet het helemaal niet meer. Dit geldt ook voor de voorverwarming, die niet meer vanuit de auto of via de app werkt. Voor het installeren van de laatste update moet er eerst service worden verricht. Als klap op de vuurpijl is sinds gisteren de internetverbinding volledig weggevallen. inmiddels twee keer bij de Volvo dealer geweest (o.a. gisteren). Vanwege de weggevallen internetverbinding zou het niet mogelijk zijn geweest om de laatste update via de werkplaats te installeren. De verwarming krijgen ze ook niet aan de praat. Ik moest een nieuwe afspraak bij de werkplaats maken en de eerste mogelijkheid was 22 november a.s.
Vanochtend bemerkte ik ook nog dat het niet meer mogelijk lijkt te zijn om de accu voor 100% op te laden. Hij blijft op 90% hangen.
Iemand soortgelijke problemen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd hoe het is opgelost.
Vanochtend bemerkte ik ook nog dat het niet meer mogelijk lijkt te zijn om de accu voor 100% op te laden. Hij blijft op 90% hangen.
Iemand soortgelijke problemen? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd hoe het is opgelost.
Ze laten je 3 weken in een auto zonder verwarming rijden? Ik zou een andere dealer zoeken.
Internet en gps zijn bij mij ooit ook een paar dagen weggeweest. De dealer heeft de auto een uur van de 12V accu losgekoppeld en toen gereset. Dat loste de zaak bij mij op.
Internet en gps zijn bij mij ooit ook een paar dagen weggeweest. De dealer heeft de auto een uur van de 12V accu losgekoppeld en toen gereset. Dat loste de zaak bij mij op.
[ Voor 49% gewijzigd door guido66 op 30-10-2021 11:28 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Dit zou ik toch niet accepteren. Bijna een maand zonder verwarming. Dan regelen ze maar een vervanger.BP2020 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:03:
De eerste tien maanden is de PS2 me erg goed bevallen. Helaas lijkt er sinds medio oktober toch enige verval op te treden. De verwarming doet het helemaal niet meer. Dit geldt ook voor de voorverwarming, die niet meer vanuit de auto of via de app werkt. Voor het installeren van de laatste update moet er eerst service worden verricht. Als klap op de vuurpijl is sinds gisteren de internetverbinding volledig weggevallen. inmiddels twee keer bij de Volvo dealer geweest (o.a. gisteren). Vanwege de weggevallen internetverbinding zou het niet mogelijk zijn geweest om de laatste update via de werkplaats te installeren. De verwarming krijgen ze ook niet aan de praat. Ik moest een nieuwe afspraak bij de werkplaats maken en de eerste mogelijkheid was 22 november a.s.
Het is overigens goed mogelijk dat alles in 1x opgelost wordt met een update. Maar dat moet de Volvo dealer maar regelen.
Op onze e-golf (type 50% waarde van een P2) kreeg ik mooi vervangend vervoer toen de warmtepomp er mee ophield. Ik ga mooi niet 2 weken met kinderen in een vrieskist rondrijden.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Rene schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:45:
[...]
Dit zou ik toch niet accepteren. Bijna een maand zonder verwarming. Dan regelen ze maar een vervanger.
Het is overigens goed mogelijk dat alles in 1x opgelost wordt met een update. Maar dat moet de Volvo dealer maar regelen.
Op onze e-golf (type 50% waarde van een P2) kreeg ik mooi vervangend vervoer toen de warmtepomp er mee ophield. Ik ga echt niet 2 weken met kinderen in een vrieskist rondrijden terwijl de auto onder garantie is.
Mijn auto staat ook eindelijk 1.7 te installeren 😁
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Bij mij werkte de verwarming ook niet meer na een mislukte update. Kon meteen de eerste beste mogelijkheid terecht met de bezorgde vraag : kan je dan nog wel rijden, want zonder verwarming heb je toch last van beslagen ramen? Dat de update in de garage een werkende internetverbinding vereist vind ik nog vreemder, ze hangen de auto toch direct aan de computer?BP2020 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:03:
Was allemaal door mijn Volvo garage binnen een uur opgelost en heb zelfs nog even een testrit met de monteur gemaakt om alles te testen. Er is dus nogal wat verschil in de service geleverd door de verschillende service punten. 3 weken zonder kachel is niet verantwoord en wat kan er op 22 november dan wel wat nu niet mogelijk is? De internet verbinding is toch niet self healing? Ik zeg onacceptabel….
P2 Launch Edition Void 20”
"Dat de update in de garage een werkende internetverbinding vereist vind ik nog vreemder, ze hangen de auto toch direct aan de computer?"Cello66 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
Bij mij werkte de verwarming ook niet meer na een mislukte update. Kon meteen de eerste beste mogelijkheid terecht met de bezorgde vraag : kan je dan nog wel rijden, want zonder verwarming heb je toch last van beslagen ramen? Dat de update in de garage een werkende internetverbinding vereist vind ik nog vreemder, ze hangen de auto toch direct aan de computer?
Was allemaal door mijn Volvo garage binnen een uur opgelost en heb zelfs nog even een testrit met de monteur gemaakt om alles te testen. Er is dus nogal wat verschil in de service geleverd door de verschillende service punten. 3 weken zonder kachel is niet verantwoord en wat kan er op 22 november dan wel wat nu niet mogelijk is? De internet verbinding is toch niet self healing? Ik zeg onacceptabel….
Wat ik begreep is dat ze een soort kickstart op je auto knallen, maar die dan alsnog een internet verbinding nodig heeft. Met de kickstart kunnen ze zeg maar bepalen welke versie installeert. Het is niet zo dat ze de hele firmware/update op een kaartje knallen.
Thx voor de support, er is begin OKT besteld. Ik heb alleen geen packs, dus mogelijk is dat te afwijkend. Maar hij stond afgelopen week gewoon op JAN 2022 en sinds gisteren uit het niets op MAART. Heb ook niet echt de indruk dat ik bij PS support verderkom, die geven al weken afwijkende standaardantwoorden, omdat ik natuurlijk op zoek was naar eind DEC de auto op kenteken krijgen IPV 2de week JAN. Wellicht was de makkelijkste oplossing om de auto op MAART te zetten nu om van mijn gezeur af te zijnKtenolix schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:03:
[...]
Mooi kloten zeg! Zeker geen reden opgegeven voor deze vertraging? Wanneer heb je besteld? Al wel een VIN ?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Dat je route naar rechts gaat, maar je een instructie krijgt voor rotonde 3/4 nemen (dus links)?Reinier schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:55:
Van deze bug had ik al gehoord maar nu heb ik hem zelf ook
[Afbeelding]
Haha ik kon de bug op je scherm niet ontdekken. Zag wel dat je hier vlakbij in Poeldijk reed richting Den Haag 😁
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
En wat vertelde de voice guidance? RechtdoorReinier schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:55:
Van deze bug had ik al gehoord maar nu heb ik hem zelf ook
[Afbeelding]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Wat ikzelf NIET kan waarderen aan P1.7 is dat de regen duidelijk minder sterk is.
Het OPD-gevoel is lang zo fijn niet meer.
v.a. Januari heb ik (denk ik) 3x het rempedaal zachtjes moeten gebruiken,
en in de afgelopen paar dagen met P1.7 al een paar keer. JAMMER.
Kan bést wezen dat je dan nét 5km ofzo meer bereik hebt,
maar voor mij is 99% een fijnere OPD belangrijker dan dat ik die enkele keer 5km extra nodig heb.
En dan nog, het schijnt te maken te hebben met de energie-app,
maak dan gewoon een tick-box: # OPD lager voor 5km meer bereik? ON / OFF
Het OPD-gevoel is lang zo fijn niet meer.
v.a. Januari heb ik (denk ik) 3x het rempedaal zachtjes moeten gebruiken,
en in de afgelopen paar dagen met P1.7 al een paar keer. JAMMER.
Kan bést wezen dat je dan nét 5km ofzo meer bereik hebt,
maar voor mij is 99% een fijnere OPD belangrijker dan dat ik die enkele keer 5km extra nodig heb.
En dan nog, het schijnt te maken te hebben met de energie-app,
maak dan gewoon een tick-box: # OPD lager voor 5km meer bereik? ON / OFF
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik gebruik OPD niet meer, 6000 km op normal gereden, 3000 op licht en sindsdien op uit.
Maar moet je de settings niet even heen en weer klikken. Misschien zet ie m dan wel weer goed.
Maar moet je de settings niet even heen en weer klikken. Misschien zet ie m dan wel weer goed.
De range assist doet toch niks anders dan je een beeld geven waar je meeste verbruik in zit? Pas als je iets aanzet gebeurt er iets extra's. In de P8 iig wel zo, daar heb je in de assist maar 1 knop: range assistent aan/uit. Staat die uit doet de app volgens mij helemaal niks. Dus ook niks met je OPD/regen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
@GuiltyNL @Juancho
Beide bedankt voor jullie input.
Ik heb zowel getest met RangeAssist uit als aan, maar mijn OPD blijft duidelijk minder "sterk".
Dat OPD uit en weer aan zetten zal ik eens proberen, maar ik ben bang dat het in de nieuwe P1.7 zit
Maandag moet ik tóch weer bellen met support, die APP (mag het eigenlijk nog niet eens heten dat gepruts)
heeft weer kuren, de auto laad al de hele dag, maar mijn SoC blijft gewoon hetzelfde... prut-app, en dan zal ik eens vragen hoe dat zit met OPD
Ik heb zowel getest met RangeAssist uit als aan, maar mijn OPD blijft duidelijk minder "sterk".
Dat OPD uit en weer aan zetten zal ik eens proberen, maar ik ben bang dat het in de nieuwe P1.7 zit
Maandag moet ik tóch weer bellen met support, die APP (mag het eigenlijk nog niet eens heten dat gepruts)
heeft weer kuren, de auto laad al de hele dag, maar mijn SoC blijft gewoon hetzelfde... prut-app, en dan zal ik eens vragen hoe dat zit met OPD
[ Voor 32% gewijzigd door Hansieo op 31-10-2021 15:41 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Nieuw bugje in de (iOS) app. Als ik vandaag een klimaattimer in de app voor 16:55 instel, staat er na opslaan 15:55. Altijd weer grappig als software niet om kan gaan met zomer- en wintertijd. Althans dat vermoeden heb ik.
Update: in de auto komt de timer wel met 16:55 door dus ik zie nou in de app een timer voor 15:55 en in de auto 16:55
Update: in de auto komt de timer wel met 16:55 door dus ik zie nou in de app een timer voor 15:55 en in de auto 16:55

[ Voor 29% gewijzigd door JTHZZ op 31-10-2021 17:12 ]
Ik snap ook niets van die app. Die deed het tot +- Juli perfect bij mij. Daarna een update gehad en het laadpercentage en range zijn nooit accuraat en lopen altijd ver uiteen. Wat bijvoorbeeld vaak gebeurt bij mij is dat hij bijv roept dat ik 56% SoC heb en 280km range. Uhu, komt goed met je app.Hansieo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:39:
@GuiltyNL @Juancho
XPENG G9 Performance 2024
Bij mij de wekelijkse timers inderdaad ook twee uur eerder dan voor de wissel van vannacht ingesteld. Om 5:00 in plaats van 7:00.JTHZZ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:42:
Nieuw bugje in de (iOS) app. Als ik vandaag een klimaattimer in de app voor 16:55 instel, staat er na opslaan 15:55. Altijd weer grappig als software niet om kan gaan met zomer- en wintertijd. Althans dat vermoeden heb ik.
Geen bug in de iOS App denk ik aangezien ik vandaag in de auto stapte en de tijd een uur voorliep. Dit versprong vervolgens naar de goede tijd binnen 2 minuten.JTHZZ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:42:
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Wel een bug in de app. In de auto stond de tijd goed en de timers zoals ik ze had ingevoerd in de app. Alleen zie ik ze in de app als 1 uur vroeger. Dus in de app 16:55 ingevoerd, dan opslaan en app maakt er 15:55 van terwijl ze in de auto wel als 16:55 doorkomen.vacuumcleaner schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:45:
[...]
Geen bug in de iOS App denk ik aangezien ik vandaag in de auto stapte en de tijd een uur voorliep. Dit versprong vervolgens naar de goede tijd binnen 2 minuten.
Ook timers die je in de auto invoert worden in de app als 1 uur vroeger getoond.
Maar wat heeft OPD dan in godsnaam met de range assistent te maken? Als je die aan zet gebeurt er alleen iets met je klimaat regeling. Althans, bij de XC40 iig. Maar volgens mij zijn die apps toch hetzelfde?Hansieo schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:39:
@GuiltyNL @Juancho
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Het schijnt wintertijd te zijn geworden vannachtJTHZZ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:06:
[...]
Wel een bug in de app. In de auto stond de tijd goed en de timers zoals ik ze had ingevoerd in de app. Alleen zie ik ze in de app als 1 uur vroeger. Dus in de app 16:55 ingevoerd, dan opslaan en app maakt er 15:55 van terwijl ze in de auto wel als 16:55 doorkomen.
Ook timers die je in de auto invoert worden in de app als 1 uur vroeger getoond.
Klopt maar hoe verklaart dat wat je hieronder ziet? Of bedoelde je dat juist als reden voor de bug?vacuumcleaner schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:38:
[...]
Het schijnt wintertijd te zijn geworden vannacht
Ik voer 23:35 in en zie 22:35 staan als ik op opslaan druk. In de auto zie ik vervolgens wel 23:35. Overigens ook vreemd dat het ene scherm : gebruikt en het andere scherm een punt.
/f/image/4JsnqqmBuyB3l1pdbLUPR42H.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ihzwiPnHX1oedM2EjFSSXd4x.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 31-10-2021 19:52 ]
Ik heb het vermoeden dat men wat getweaket heeft met de systemen om de auto wat zuiniger te maken. Ik heb het gevoel dat de auto ook wat minder snel warm wordt sinds de update, wellicht dat ze ook wat geschaafd hebben in de OPD instellingen. Overigens is het ook gewoon wat koeler buiten, dan werkt de OPD misschien ook wat minider.Juancho schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:38:
[...]
Maar wat heeft OPD dan in godsnaam met de range assistent te maken? Als je die aan zet gebeurt er alleen iets met je klimaat regeling. Althans, bij de XC40 iig. Maar volgens mij zijn die apps toch hetzelfde?
Hier hetzelfde..JTHZZ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Klopt maar hoe verklaart dat wat je hieronder ziet? Of bedoelde je dat juist als reden voor de bug?
Ik voer 23:35 in en zie 22:35 staan als ik op opslaan druk. In de auto zie ik vervolgens wel 23:35. Overigens ook vreemd dat het ene scherm : gebruikt en het andere scherm een punt.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zou temperatuur nou met OPD te maken kunnen hebben?ach-jee schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:58:
[...]
Ik heb het vermoeden dat men wat getweaket heeft met de systemen om de auto wat zuiniger te maken. Ik heb het gevoel dat de auto ook wat minder snel warm wordt sinds de update, wellicht dat ze ook wat geschaafd hebben in de OPD instellingen. Overigens is het ook gewoon wat koeler buiten, dan werkt de OPD misschien ook wat minider.
Je verwart het wellicht met re-gen?
Bij Volvo en Polestar hebben die 2 eigenlijk niets met elkaar te maken, of je OPD nu aan of uit zet, het remsysteem zal altijd eerst max mogelijke re-gen gebruiken (afhankelijk van onder andere SoC) en dan onvoelbaar overgaan naar fysieke remmen.
OPD is niets meer dan een instelling wat de pedaal doet bij bepaald percentage indrukken. (pedal mapping)
Dus ook al zou men aan de re-gen getweaked hebben om de auto zuiniger te maken, er was geen enkele reden om daarvoor ook de pedal-mapping aan te passen.
P2 thunder 20" non-PP
Vandaar de 'ook' in mijn bericht. Ik het het idee dat de auto wat minder snel warm wordt en dat ze wellicht óók iets met de OPD gedaan hebben. C.q. wat winst proberen te halen op de klimaatinstellingen en op de OPD-instellingen: iets minder hard afremmen, daardoor iets meer rollen waardoor je in bepaalde gevallen weer minder hoeft te accelereren door minder snelheidsverlies. Maar dat is allemaal gokwerk natuurlijk, de OPD voelt bij mij niet heel veel anders aan. Tot nu toe vind ik de hele 1.7 update vrij matig. Vorige jaar hadden we ook last van de wintertijd/zomertijd verandering, ik vind het bijzonder dat dat een jaar later nog steeds niet opgelost is.GeForceFX_BE schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:37:
[...]
Wat zou temperatuur nou met OPD te maken kunnen hebben?
Je verwart het wellicht met re-gen?
Bij Volvo en Polestar hebben die 2 eigenlijk niets met elkaar te maken, of je OPD nu aan of uit zet, het remsysteem zal altijd eerst max mogelijke re-gen gebruiken (afhankelijk van onder andere SoC) en dan onvoelbaar overgaan naar fysieke remmen.
OPD is niets meer dan een instelling wat de pedaal doet bij bepaald percentage indrukken. (pedal mapping)
Dus ook al zou men aan de re-gen getweaked hebben om de auto zuiniger te maken, er was geen enkele reden om daarvoor ook de pedal-mapping aan te passen.
Loop al 10 minuten te refreshen en opnieuw op te starten. Echt flashbacks naar VW CarNet dit.
Toch maar naar de auto lopen zo voor handmatig voorverwarmen.
We mogen dan wel verwend zijn met zo'n feature en eigenlijk moet je niet zeuren natuurlijk. Er zijn zat mensen die niet anders kunnen dan in een koude auto stappen... maar als het erin zit moet het potverdorie ook werken.
Toch maar naar de auto lopen zo voor handmatig voorverwarmen.
We mogen dan wel verwend zijn met zo'n feature en eigenlijk moet je niet zeuren natuurlijk. Er zijn zat mensen die niet anders kunnen dan in een koude auto stappen... maar als het erin zit moet het potverdorie ook werken.
XPENG G9 Performance 2024
Zag van het weekend deze test, waaruit blijkt dat OPD dus eigenlijk weinig uitmaakt (volgens deze reviewer tenminste).
YouTube: Polestar 2 | Is One Pedal Driving More Eifficient?
Dat was toch al bekend? Gisteren nog uitgelegd door @GeForceFX_BE . OPD is een comfortfunctie, niet per se voor de zuinigheid.JeroenV_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:55:
Zag van het weekend deze test, waaruit blijkt dat OPD dus eigenlijk weinig uitmaakt (volgens deze reviewer tenminste).
Regeneratie staat namelijk altijd aan, ook als OPD uit staat. Bij OPD aan regenereer je als je het stroompedaal los laat en bij OPD uit regenereer je als je het rempedaal induwt. Maakt voor de efficiëntie geen verschil. En dit is ook anders dan bij Tesla, die geen blended braking kan (vloeiende overgang van regenereren op fysieke remmen gebruiken) en in principe altijd fysiek remt als je het rempedaal indrukt. Daar maakt het dus wel verschil en rijd je met regen uit een stuk onzuiniger. Vandaar denk ik dat velen denken dat OPD zuiniger is.
[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2021 08:19 ]
Waarschijnlijk loopt het instellen van de timer via een Polestar server waarbij de wintertijd nog niet stond ingesteld. Ik vermoed dat het vandaag is opgelost. (Bij mij wel althans).JTHZZ schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Klopt maar hoe verklaart dat wat je hieronder ziet? Of bedoelde je dat juist als reden voor de bug?
Ik voer 23:35 in en zie 22:35 staan als ik op opslaan druk. In de auto zie ik vervolgens wel 23:35. Overigens ook vreemd dat het ene scherm : gebruikt en het andere scherm een punt.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staan bij mij nog steeds twee uur te vroeg in de app.vacuumcleaner schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:59:
[...]
Waarschijnlijk loopt het instellen van de timer via een Polestar server waarbij de wintertijd nog niet stond ingesteld. Ik vermoed dat het vandaag is opgelost. (Bij mij wel althans).
Ik rijd zuiniger met OPD uit. Bij mij was OPD op laag het minst zuinig trouwens. OPD op normaal zat er bij mij tussenin.JeroenV_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:55:
OPD uit in een elektrische auto is even wennen, maar ik vind het veel beter rijden dan OPD aan. Dat is persoonlijk natuurlijk. Maar laat mij maar lekker zo nu en dan dat pedaal aantikken.
Als je zijn test bekijkt is hij met en zonder OPD even zuinig, op laag ook het minst zuinig.GuiltyNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:21:
[...]
Ik rijd zuiniger met OPD uit. Bij mij was OPD op laag het minst zuinig trouwens. OPD op normaal zat er bij mij tussenin.
Ja, ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de route. En de drukte op die route.JeroenV_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:24:
[...]
Als je zijn test bekijkt is hij met en zonder OPD even zuinig, op laag ook het minst zuinig.
Klimmaattimers hebben de neiging om te verdwijnen ... maar misschien heb ik niet altijd de ""herhaling iedere week" aangezet - nog maar eens proberen.
Voorverwarmen werk goed. Vanmorgen een warme auto - zon 10 minuten voor de vertrektijd was "klimaat aan" zichtbaar in de app. Werkt dus wel. Aan de auto zelf niets te zien of horen.
Wel sinds van het weekend een wijziging gezien - tijdens het laden zie ik de laadsnelheid weer in Km/uur eenheid verschijnen in plaats van de gewenste Kw... in dat instelbaar dat jullie weten?? Zien jullie dat ook?
En zaterdag even een bezoek gebracht aan Slot Exclusive in Dodewaard. Uitstekend geholpen door Bernhard en zijn team. Voor en achter portieren getint en de middenconsole gewrapt. Helemaal happy!
Voorverwarmen werk goed. Vanmorgen een warme auto - zon 10 minuten voor de vertrektijd was "klimaat aan" zichtbaar in de app. Werkt dus wel. Aan de auto zelf niets te zien of horen.
Wel sinds van het weekend een wijziging gezien - tijdens het laden zie ik de laadsnelheid weer in Km/uur eenheid verschijnen in plaats van de gewenste Kw... in dat instelbaar dat jullie weten?? Zien jullie dat ook?
En zaterdag even een bezoek gebracht aan Slot Exclusive in Dodewaard. Uitstekend geholpen door Bernhard en zijn team. Voor en achter portieren getint en de middenconsole gewrapt. Helemaal happy!
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Ben ik niet mee eens hoor. Polestar blaast al jaren hoog van de toren over hun superfantastische software (want: Google!). En het is gewoon slecht. Ze zeggen zelf:kramon schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:36:
We mogen dan wel verwend zijn met zo'n feature en eigenlijk moet je niet zeuren natuurlijk..
False advertising!De Polestar 2 maakt het leven op de weg gemakkelijker en veiliger met gebruiksvriendelijke software, slimme systemen om aanrijdingen te voorkomen en probleemloze connectiviteit.
Bij mij een uur te vroeg in de app. Dus ik dacht daarop te anticiperen door 9 uur in te voeren zodat de app 8 uur toonde.gerrit105 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:10:
[...]
Staan bij mij nog steeds twee uur te vroeg in de app.
Alleen verwarmde m’n auto dan dus toch om 9 uur pas op vanochtend.
Dus nu maar 8 uur ingesteld, 7 uur volgens de app, maar naar verwachting gaat hij morgen toch 8 uur aan 🥸
Ik heb ook de 1.7 kwaal dat bij het instellen van de afstand van de ACC hij bij de eerste klik niks toont, maar wel degelijk verder afstand houdt. Beetje irritant want ik rij op de snelwegen op kortste afstand, maar provinciaal vaak op 2 streepjes.
Yup, die ervaring heb ik na 2 weken rijden ook. Meerdere malen geprogrammeerd maar verdwijnt steeds.cornholio24 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:
Klimmaattimers hebben de neiging om te verdwijnen ... maar misschien heb ik niet altijd de ""herhaling iedere week" aangezet - nog maar eens proberen.
En je rijstijl.GuiltyNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:27:
[...]
Ja, ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de route. En de drukte op die route.
Met anticiperend rijden en OPD uit heb je veel meer controle over wanneer je gaat regenereren met bijbehorend laadverlies. Vaak is even gas los (en de ruime afstand naar je voorligger wat laten inkorten) al voldoende, nl.
Ik rij met OPD uit, puur omdat ik samen met creep aan mijn 'ouderwetse' automaat kan nabootsen
.
n.b., voor de LRDM rijders, ervaren jullie ook weleens bij volle acceleratie de aandrijflijn lijkt te 'bibberen' in de paar seconden dat je van zeg 30km/h naar 110km/h accelereert?
Het was iig geen wielspin.
n.b., voor de LRDM rijders, ervaren jullie ook weleens bij volle acceleratie de aandrijflijn lijkt te 'bibberen' in de paar seconden dat je van zeg 30km/h naar 110km/h accelereert?
www.google.nl
Ja heb ik ook. Maar volgens mij is dat enkel bij niet rechtuit. Voelt als torque steering.MisteRMeesteR schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:28:
Ik rij met OPD uit, puur omdat ik samen met creep aan mijn 'ouderwetse' automaat kan nabootsen.
het bibberen/trillen of hoe je het wilt omschrijven heb ik ook bij accelereren, merk het vooral tussen de 70 en 100, lijkt iets sinds de 1.7 update te zijn, daarvoor eigenlijk niet gemerktVidaR-9 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:32:
[...]
Ja heb ik ook. Maar volgens mij is dat enkel bij niet rechtuit. Voelt als torque steering.
nou, vanmorgen de V90 ingeleverd en de Polestar 2 in ontvangst genomen.
Meteen de profielen ingevoerd. Ben benieuwd hoe de rij ervaring is. Van wat ik lees is OPD aan te bevelen?
Meteen de profielen ingevoerd. Ben benieuwd hoe de rij ervaring is. Van wat ik lees is OPD aan te bevelen?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Je moet er even (langere tijd) mee experimenteren. Ik zou niet meer terug willen, maar anderen zijn er minder door verkocht.backupdevice schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:58:
Allereerst congrats en veel veilige Km toegewenst met die welbekende smile op je gezicht.backupdevice schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:58:
Ik rij alleen maar met OPD... went snel en rijd voor mij erg prettig.
5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |
Foto’s!cornholio24 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:34:
Edit: aub
Nee niet per se. Je moet het zelf uitproberen en ervaren.backupdevice schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:58:
Van wat ik lees is OPD aan te bevelen?
Dat zou ik nog ff moeten nagaan, volgas de rotonde af is natuurlijk de standaard tegenwoordigVidaR-9 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:32:
[...]
Ja heb ik ook. Maar volgens mij is dat enkel bij niet rechtuit. Voelt als torque steering.
Ik vind het wel jammer dat de autohold niet uit te schakelen is, dit kan op de Polestar 1 weer wel. #fwp
www.google.nl
haha omdat u het zo vriendelijk vraagt
Mn vrouw verklaart me redelijk voor gek.. tis toch een lease auto haha. Maar vind het juist leuk om de wagen net een persoonlijk tintje mee te geven.
:strip_exif()/f/image/mVRNIrD6Y2G7S8t3Lb3JjiNq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rloe2GZewos6NpkCvSSjljBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C8oBTSNZC0KPQT7F7mN3Htpr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bslCIqR3RPPK8kSM2ILQB55n.jpg?f=fotoalbum_large)
En zelf deze mods toegevoegd afgelopen week. Verlichting met logo in de deur en sportieve pendalen.
:strip_exif()/f/image/tzDI1T3kbEZPqd91suEeojL9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ETK1GfjAwkBceVBVQRm3jN0s.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de liefhebber - ik heb nog 2 logolampjes voor in de deur nieuw liggen (had er 4 besteld tevens voor de achterportieren maar daar zit geen verlichting in) dus voor de liefhebber hier voor een zacht prijsje over te nemen.. meldt u zich gerust even op PM. Omzetten is een beetje pielen om het passend te krijgen maar in een 20 minuten gedaan.
Ter info de aanvullende info van Unive hoe het nu zit met de verzekering:Autowina schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:08:
Het gaat dus om de officiële eisen volgens SCM3.
Op de Facebookgroep Polestar 2 NL/BE stond vorig jaar de volgende tekst: 'Ik heb vandaag gesproken met Remko Schäffers van Univé. Met hem de situatie rondom SCM 3, KE01 en de certificaten uitgelegd. Hij heeft dit verder besproken met de productspecialist. Vanmiddag ontving ik een mail van Remko met de het standpunt van Univé. Ik mocht deze overnemen in deze groep. Het standpunt van Univé luidt:
De situatie omtrent toekenning van alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 is ons bekend. Vooralsnog is het standaard ingebouwde alarm voldoende om te voldoen aan de alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 met een catalogusprijs tot € 85.000,- (incl. BTW). Een aanpassing in de sleutel (protected Keyless) is dan vooralsnog ook niet nodig. Indien er meer duidelijk wordt over de toekenning en Univé hierop zijn standpunt wijzigt, zullen wij onze relaties actief benaderen en voor de aanpassing ook een redelijke termijn stellen'.
Dit was ruim een jaar geleden. Ik weet niet of dit standpunt later nog gewijzigd is.
Belangrijk voor de Polestar 2 rijders met een Univé verzekering. En zeker voor diegene die eventueel nog een KE01 (Keyprotector tegen relay attack) gebruiken. Vandaag 18/10 gesproken met Remko Schäffers van Univé.
Sinds maart 2021 heeft Univé de clausules omtrent de beveiligingsklasse voor kostbare auto’s vereenvoudigd. Zie hieronder. In het kort, de Polestar 2 vereist GEEN alarmklasse meer! De clausule staat inmiddels ook niet meer op nieuwe of verlengde polissen!
De onderstaande clausule wordt automatisch geplaatst als (en geldt dus NIET voor de Polestar 2):
(Ingangsdatum minus datum deel 1A) < 5 jaar én (Oorspronkelijke consumentenprijs incl BTW + waarde accessoires) ≥ € 85.000 én er een beperkt of volledig casco-dekking aanwezig is. Bij import voertuigen geldt het oorspronkelijke bouwjaar! Vereist alarmsysteem: Voertuigvolgsysteem
Onder de 85000 is dus geen alarmsysteem meer vereist en dus ook geen KE01 meer nodig.
Overigens beschermt de KE01 wel tegen relay attack, maar bij mij zorgt deze ook voor leeglopende batterijen en vielen ze ook uit.
Ik gebruik een sleuteltasje die signalen blokkeert. Wel helaas ook die eens in half jaar vervangen, anders is dat ook niet meer effectief. Af en toe even testen. Maar scheelt batterij wisselen met KE01 protector.
Ter aanvulling: de sleutels van de P2 hebben een ingebouwde bewegingssensor en beschermen daarmee al tegen een relay attack. Na 20 minuten geen beweging van de sleutel wordt het keyless signaal uitgeschakeld. Dit is op het Engelstalige forum uitgebreid onderzocht. De Nederlandse KIWA instantie vindt dit echter te lang (max 5 minuten) en vereist daarom een additionele batterijvreter. Mij een raadsel waarom zoiets niet Europees wordt afgestemd zodat sleutelfabrikanten dit gemakkelijk kunnen implementeren. Of zou KIWA aandelen hebben in die batterij-oplossing?ewdevries schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
[...]
Ter info de aanvullende info van Unive hoe het nu zit met de verzekering:
Belangrijk voor de Polestar 2 rijders met een Univé verzekering. En zeker voor diegene die eventueel nog een KE01 (Keyprotector tegen relay attack) gebruiken. Vandaag 18/10 gesproken met Remko Schäffers van Univé.
Sinds maart 2021 heeft Univé de clausules omtrent de beveiligingsklasse voor kostbare auto’s vereenvoudigd. Zie hieronder. In het kort, de Polestar 2 vereist GEEN alarmklasse meer! De clausule staat inmiddels ook niet meer op nieuwe of verlengde polissen!
De onderstaande clausule wordt automatisch geplaatst als (en geldt dus NIET voor de Polestar 2):
(Ingangsdatum minus datum deel 1A) < 5 jaar én (Oorspronkelijke consumentenprijs incl BTW + waarde accessoires) ≥ € 85.000 én er een beperkt of volledig casco-dekking aanwezig is. Bij import voertuigen geldt het oorspronkelijke bouwjaar! Vereist alarmsysteem: Voertuigvolgsysteem
Onder de 85000 is dus geen alarmsysteem meer vereist en dus ook geen KE01 meer nodig.
Overigens beschermt de KE01 wel tegen relay attack, maar bij mij zorgt deze ook voor leeglopende batterijen en vielen ze ook uit.
Ik gebruik een sleuteltasje die signalen blokkeert. Wel helaas ook die eens in half jaar vervangen, anders is dat ook niet meer effectief. Af en toe even testen. Maar scheelt batterij wisselen met KE01 protector.
[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 01-11-2021 16:22 ]
Klopt voor de meeste, maar hangt er vooral vanaf hoe precies je bent met je gaspedaal. Je kan met OPD aan dat uitbollen perfect nabootsen en dan is het effect op verbruik hetzelfde. Het type elektromotoren in de P2 laten echt uitbollen niet toe, als je zonder OPD het pedaal lost is het dus de software die regelt dat de motoren precies genoeg stroom krijgen om uitbollen te simulerenPvS_68 schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:43:
[...]
En je rijstijl.
Met anticiperend rijden en OPD uit heb je veel meer controle over wanneer je gaat regenereren met bijbehorend laadverlies. Vaak is even gas los (en de ruime afstand naar je voorligger wat laten inkorten) al voldoende, nl.
P2 thunder 20" non-PP
Vraagje. Net alles aan het instellen geweest, maar 2 puntjes die ik niet voor elkaar krijg.
De app werkte eerst wel , maar nu niet meer. Had gelezen dat het ff kon duren
Google account toevoegen onder het polestar account in het systeem resulteert in de melding dat ik te jong ben. Ben 49 en ook mijn account laat mijn correcte geboortje jaar zien. Dit zorgt ervoor dat ik niet met mijn google account kan inloggen omdat deze niet opgeslagen wordt.
Iemand dit ook gehad? Is met P1.7 software.
Google account toevoegen onder het polestar account in het systeem resulteert in de melding dat ik te jong ben. Ben 49 en ook mijn account laat mijn correcte geboortje jaar zien. Dit zorgt ervoor dat ik niet met mijn google account kan inloggen omdat deze niet opgeslagen wordt.
De Google melding heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik een nieuw Google account aangemaakt.backupdevice schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:35:
Vraagje. Net alles aan het instellen geweest, maar 2 puntjes die ik niet voor elkaar krijg.
Een andere oplossing is volgens mij door met je Google account in te loggen op je pc. Hier moet je dan je leeftijd verifieren door je paspoort te uploaden of je creditcard in te vullen. Beide dingen waar ik niet heel veel zin in had
Nieuw account was de oplossing. ThxShorteh schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:41:
[...]
De Google melding heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik een nieuw Google account aangemaakt.
Een andere oplossing is volgens mij door met je Google account in te loggen op je pc. Hier moet je dan je leeftijd verifieren door je paspoort te uploaden of je creditcard in te vullen. Beide dingen waar ik niet heel veel zin in had
Verwijderd
Ik gebruik een aluminium box, éénmalige aanschaf en altijd 100% afscherming:ewdevries schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:31:
[...]
............
/f/image/6X4jrzXj2NNdkXv7DKqXIrN8.png?f=fotoalbum_large)
Let op, er zijn verschillende uitvoeringen en binnenmaten.
Een box is prima voor in huis. Maar die neem je niet snel mee in je jaszak voor gebruik onderweg, neem ik aan.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Verwijderd
Het valt wel mee, in de auto de box in binnen-/jaszak/bekerhouder en de sleutel in broekzak. Buiten de auto desnoods in de broekzak maar ik geef toe dat dat een flinke bult is 🙄.Jehanthar schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:17:
Een box is prima voor in huis. Maar die neem je niet snel mee in je jaszak voor gebruik onderweg, neem ik aan.
Waarom zo moeilijk doen met beschermkastjes of -hoesjes?Verwijderd schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:47:
[...]
Het valt wel mee, in de auto de box in binnen-/jaszak/bekerhouder en de sleutel in broekzak. Buiten de auto desnoods in de broekzak maar ik geef toe dat dat een flinke bult is 🙄.
Net even gegoogled (https://liv.nl/) en dan blijkt dat in de eerste 6 maanden van dit jaar er maar liefst 5 Tesla's zijn gestolen die ook weer allemaal zijn teruggevonden. Er waren geen andere volledig elektrische auto's gestolen. De kans dat onze Polestars gestolen gaan worden, lijkt mij dus erg klein. En al helemaal binnen de 20 minuten dat de sleutel nog niet slaapt.
En v.w.b. de verzekering: ik las eerder dat de ANWB moeilijk deed, maar dan heb ik een jaar geleden misschien geluk gehad. Toen hadden ze helemaal geen aanvullende eisen. Zelfs niet toen ik het onderwerp zelf aansneed.
Ik merk dat ik iets zuiniger rij met OPD uit. Het stimuleert me om lange stukken uit te rollen (ook in de stad) en dat is de meest efficiënte manier van voortbewegen. Met OPD aan (op laag of hoog) rol ik minder omdat het best lastig te doseren is.JTHZZ schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:15:
[...]
Dat was toch al bekend? Gisteren nog uitgelegd door @GeForceFX_BE . OPD is een comfortfunctie, niet per se voor de zuinigheid.
Regeneratie staat namelijk altijd aan, ook als OPD uit staat. Bij OPD aan regenereer je als je het stroompedaal los laat en bij OPD uit regenereer je als je het rempedaal induwt. Maakt voor de efficiëntie geen verschil. En dit is ook anders dan bij Tesla, die geen blended braking kan (vloeiende overgang van regenereren op fysieke remmen gebruiken) en in principe altijd fysiek remt als je het rempedaal indrukt. Daar maakt het dus wel verschil en rijd je met regen uit een stuk onzuiniger. Vandaar denk ik dat velen denken dat OPD zuiniger is.
Daarnaast is het fijner op de snelweg met de ouderwetste cruise control. Met OPD aan, begint ie direct met afremmen zodra je de CC afzet. Dat is niet heel comfortabel, uitrollen bij afzetten CC is fijner
M2c
Ik heb even gegoogled en ook in dit topic proberen te zoeken op ‘versie controleren’ ‘huidige software versie’ ‘versie check’ maar het enige dat ik telkens vind is het feit dat sinds versie 1.5 je de software versie kunt zien. Ik kan echter nergens vinden hóe?
Ik zie dat mijn android security versie uit mei 2021 is en ik kom ergens ook iets van 10002116 tegen dat lijkt op de versienummers die ik tussen haakjes kan vinden bij 1.5 / 1.6 / 1.7 maar ik vraag me toch af of ik op de juiste plek zoek..
Ik zie dat mijn android security versie uit mei 2021 is en ik kom ergens ook iets van 10002116 tegen dat lijkt op de versienummers die ik tussen haakjes kan vinden bij 1.5 / 1.6 / 1.7 maar ik vraag me toch af of ik op de juiste plek zoek..
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik heb ook een jaar geleden de ANWB afgesloten en kreeg toen in de laatste bevestigingsstap een clausule dat dat certificaat wel nodig was. Ik zou het nog maar eens nalezen en extra navragen als ik jou was. 60k lijkt me een risico al is het klein dat je niet wil nemen.FirstEV schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:27:
[...]
En v.w.b. de verzekering: ik las eerder dat de ANWB moeilijk deed, maar dan heb ik een jaar geleden misschien geluk gehad. Toen hadden ze helemaal geen aanvullende eisen. Zelfs niet toen ik het onderwerp zelf aansneed.
Verschil met Univé was overigens dusdanig dat die keyprotector zich snel terug verdiende.
Ik heb ook gehad dat de keyprotector de batterij leeg trok, beide keyprotectors zijn kosteloos vervangen en sindsdien geen last meer van gehad. Kan zijn dat de dealer stiekem iedere keer dat de auto daar staat de batterij vervangt. Helaas is hij daar elke twee maanden wel een keer geweest.
Verwijderd
Hier moet je zijn:twit schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:40:
Ik heb even gegoogled en ook in dit topic proberen te zoeken op ‘versie controleren’ ‘huidige software versie’ ‘versie check’ maar het enige dat ik telkens vind is het feit dat sinds versie 1.5 je de software versie kunt zien. Ik kan echter nergens vinden hóe?
:strip_exif()/f/image/NvgNANfVTtKHonWXuHcnnb1P.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar staat bij mij alleen uw software is up to date. Zónder versie. Zou dat betekenen dat ik nog op een versie vóor 1.5 zit?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dat kost €0,58/kWh, dus prijzen richting FastNed en Ionity. Maar bij een abo van €13/mnd nog maar €0,25. Na 40 kWh dus een heel stuk voordeliger (op maandbasis weliswaar)Cello66 schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:12:
Tesla laders beschikbaar voor andere merken
https://www.nu.nl/economi...n.html#coral_talk_wrapper
Grootste ‘nadeel’ is dat je niet je zakelijke laadpas kunt koppelen aan de Tesla app en je een creditcard of (zakelijke) IBAN moet koppelen en dat zal niet voor iedere leaserijder te realiseren zijn lijkt me?!
[ Voor 18% gewijzigd door P2Hattem op 01-11-2021 21:47 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
1 keer een goede laadsessie (70% van de accu) en je bent al voordeliger met een abonnement. Daarbij is die ook per maand op te zeggen. Geen idee of Fastned ook zo flexibel is.P2Hattem schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:22:
[...]
Dat kost €0,58/kWh, dus prijzen richting FastNed en Ionity. Maar bij een abo van €13/mnd nog maar €0,25. Na 40 kWh dus een heel stuk voordeliger (op maandbasis weliswaar)
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Even afsluiten voor vakantie dus.Inspired schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:27:
[...]
1 keer een goede laadsessie (70% van de accu) en je bent al voordeliger met een abonnement. Daarbij is die ook per maand op te zeggen. Geen idee of Fastned ook zo flexibel is.
Op dit moment zijn er 10 lokaties in NL opengesteld voor derden, dus het is nog maar een test. Voor een vakantie is het nog even te vroeg 🤓.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Vergeet niet dat veel niet-Tesla’s waaronder wijzelf natuurlijk goedkoper laden bij Ionity en ook Shell recharge goedkoper is. Maar goed, in NL zullen de superchargers echt niet plotseling vollopen. Er zijn genoeg goedkopere en/of makkelijkere alternatieven zonder gehannes met declaraties voor leaserijdersP2Hattem schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:22:
[...]
Dat kost €0,58/kWh, dus prijzen richting FastNed en Ionity. Maar bij een abo van €13/mnd nog maar €0,25. Na 40 kWh dus een heel stuk voordeliger (op maandbasis weliswaar)
Had je hem als doel in Google Maps ingesteld? Benieuwd of GM hem herkent en goed voorverwarmt.ewdevries schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:27:
Vanavond de Tesla supercharger getest en het werkt! Alleen te bedienen via de Tesla app en met daaraan gekoppeld een betaalmiddel (zoals creditcard). Lukt niet met een laadpas.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 02-11-2021 06:49 ]
Lee’s veel over de app die geen accu status laat zien. Ik krijg ook de melding dat gegevens delen niet aan staat.
Nu heb ik gisteren avond dit aangezet in de auto na het lezen van de handleiding , maar deze ochtend laat de app nog steeds geen actuele accu status zien.
Kan het zijn dat dit nog kan komen of is de enige optie het PS profiel in de auto te verwijderen en opnieuw instellen ?
Nu heb ik gisteren avond dit aangezet in de auto na het lezen van de handleiding , maar deze ochtend laat de app nog steeds geen actuele accu status zien.
Kan het zijn dat dit nog kan komen of is de enige optie het PS profiel in de auto te verwijderen en opnieuw instellen ?
Haal je maar 82Kw, dat zou toch een stuk sneller moeten gaan?ewdevries schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:27:
Vanavond de Tesla supercharger getest en het werkt! Alleen te bedienen via de Tesla app en met daaraan gekoppeld een betaalmiddel (zoals creditcard). Lukt niet met een laadpas.
Dat kan ook veel sneller, maar niet bij 58%SoC. Helaas bouwt de laadsnelheid af als de SoC toeneemt (bij iedere EV, sommige meer dan andere).JeroenV_ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:48:
[...]
Haal je maar 82Kw, dat zou toch een stuk sneller moeten gaan?
Vrij hoge SoC en zie mijn vraag, ik denk dat het voorverwarmen van de accu niet werkt omdat Google Maps de Tesla lader niet als snellader herkent en dus geen verwarming triggert.JeroenV_ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:48:
[...]
Haal je maar 82Kw, dat zou toch een stuk sneller moeten gaan?
Ja ik had hem ingesteld op Google Maps en herkende hem als snellader met de diverse snellaadpalen. Je ziet alleen niet in een bericht of hij daadwerkelijk voorverwarmt. De snelheid was voor mij vrijwel gelijk aan wat ik twee weken geleden had bij deze SoC aan de Ionity palen met P1.7 tijdens mijn trip naar Zweden.JTHZZ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 06:48:
[...]
Had je hem als doel in Google Maps ingesteld? Benieuwd of GM hem herkent en goed voorverwarmt.
Nooit bij stilgestaan, maar je ontkoppelt de aandrijflijn (elektromotor) natuurlijk niet.GeForceFX_BE schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:19:
[...]
Klopt voor de meeste, maar hangt er vooral vanaf hoe precies je bent met je gaspedaal. Je kan met OPD aan dat uitbollen perfect nabootsen en dan is het effect op verbruik hetzelfde. Het type elektromotoren in de P2 laten echt uitbollen niet toe, als je zonder OPD het pedaal lost is het dus de software die regelt dat de motoren precies genoeg stroom krijgen om uitbollen te simuleren
Ik heb dit bugje al een paar keer gezien. Ligt waarschijnlijk meer aan de Spotify app dan aan de auto zelf (of aan AAOS), want iets vergelijkbaars zie ik in de browserversie ook wel eens gebeuren.
Maar toch irritant als de play/pauze knop niets doet:
Maar toch irritant als de play/pauze knop niets doet:
M'n Assistant en Spotify doen het eindelijk weer lekker
! Nieuwe maand, zou Polestar nieuw beltegoed hebben gekregen van papa en mama?
Mijn assistent deed het gisteren compleet niet. Ze reageerde óf niet, óf pas na 30 seconden (sorry, deze internetverbinding is niet stabiel). Misschien dat in mijn geval de nieuwe maand pas op de 2e begintach-jee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:27:
M'n Assistant en Spotify doen het eindelijk weer lekker! Nieuwe maand, zou Polestar nieuw beltegoed hebben gekregen van papa en mama?
Oh en mijn dochter was erg verdrietig toen de auto driemaal op rij dezelfde mop vertelde
Dat viel mij dus ook op, gisteren werkte het bij mij weer snel.ach-jee schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:27:
M'n Assistant en Spotify doen het eindelijk weer lekker! Nieuwe maand, zou Polestar nieuw beltegoed hebben gekregen van papa en mama?
De databundel was op in oktober denk ik, dus de snelheid werd geknepen naar 64kb/s
Als dat zo is, is dat wel zorgwekkend. Ik verwacht een hoop nieuwe P2 rijders voor het einde van de maand. Afleverdatum van 1/12 was voor mij ook nog even spannend, aangezien ze in Beesd al aardig vol zaten die dag.
Ik haalde gewoon 50 Mbit/s afegelopen weekend (getest met speedtest.net) op een brakke locatie. Dus met de databundel zit het wel goed lijkt mij.Ktenolix schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:
Als dat zo is, is dat wel zorgwekkend. Ik verwacht een hoop nieuwe P2 rijders voor het einde van de maand. Afleverdatum van 1/12 was voor mij ook nog even spannend, aangezien ze in Beesd al aardig vol zaten die dag.
Hoe doe je dat als ik vragen mag? Ik mis iets heel simpels denk ikRene schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:11:
[...]
Ik haalde gewoon 50 Mbit/s afegelopen weekend (getest met speedtest.net) op een brakke locatie. Dus met de databundel zit het wel goed lijkt mij.
Via je Google account kan je bij de webbrowser komen en dan kan je naar een speedtest website gaanReinier schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:12:
[...]
Hoe doe je dat als ik vragen mag? Ik mis iets heel simpels denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 02-11-2021 10:14 ]
Ah, dat wist ik niet. Ik kan me wat workarounds van maanden terug herinneren, maar dan had je geen javascript bijvoorbeeld.Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:14:
[...]
Via je Google account kan je bij de webbrowser komen en dan kan je naar een speedtest website gaan. Maar volgens mij had de P2 toch ook al een browser app?
Klopt, Ik gebruik zo een workaround. Maar verwacht er niet veel van. De 'browser' is traag en heeft geen controls. Het is meer voor expirimentele doeleinden!Reinier schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:17:
[...]
Ah, dat wist ik niet. Ik kan me wat workarounds van maanden terug herinneren, maar dan had je geen javascript bijvoorbeeld.
Verwijderd
Zou je dit iets uitgebreider willen toelichten want ik weet echt niet hoe ik die webbrowser op de p2 te zien krijg?Juancho schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:14:
[...]
Via je Google account kan je bij de webbrowser komen en dan kan je naar een speedtest website gaan. Maar volgens mij had de P2 toch ook al een browser app?
Het lukt mij alleen om de 'Lidmaatschap' optie te kiezen. Niet de 'Betaling per gebruik' optie.ewdevries schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:27:
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb bij mijn account het betaalmiddel toegevoegd. Klik op je profiel (rechtsboven aan op het eerste scherm). Dan Account-> Opladen -> Betaling beheren. Daar kan je je betaalmiddel toevoegen.aa4711 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:19:
[...]
Het lukt mij alleen om de 'Lidmaatschap' optie te kiezen. Niet de 'Betaling per gebruik' optie.
Zie ik iets over het hoofd?
Daarna ga je naar een Tesla station. Daar open je de app, kies de locatie waar je staat en dan kan je de paal kiezen die je nodig hebt om te laden en de laadsessie starten. Ik heb geen lidmaatschap geactiveerd.
Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.