Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
De voetsensor voor de achterklep werkt bij mij prima.Ktenolix schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:07:
Voor de mensen die onlangs hun auto geleverd hebben gekregen: werkte de voetsensor voor de achterklep?
Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)
Same here. Ik was opnieuw uitgelogd. Geen idee waarom. App was niet bijgewerkt. Maar hij leek na opnieuw inloggen wel een stuk sneller te werken. Aanklikken klimaat en timers reageerde veel soepeler.Reinier schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:50:
App deed het tot eergisteren prima. Gisteren bleek ik uitgelogd. Opnieuw inloggen en de boel deed het.
En nu weer dit.
[Afbeelding]
En dit:
[Afbeelding]
(Android)
Zoals de meeste weten is er een lijst(-je
Er zijn echter vééél meer rijders hier, dan dat het lijstje laat zien.
Jóuw auto hierbij zetten opent de mogelijkheid om (lokaal?) eens een ontmoeting (kort of wat langer) te organiseren omdat je dan kan zien hoevéél Polestars er in jouw omgeving rijden.
Ook zou het voor de hogere-verbruikers eigenaren makkelijker zijn om iets af te spreken met één (of meerdere) andere rijder(s) in jouw omgeving om te vergelijken.
Is dit een idee?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Heb er meerdere keren over gelezen, ook in de officiele Polestar FB pagina. Zijn meerdere mensen met problemen iig op dat vak. Weet niet of onderstaande antwoorden ook direct een oplossing zijn voor jou.ach-jee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:09:
Zou iemand die wel Facebook heeft eens op de onofficiële groep kunnen kijken of Polestar op de hoogte is van de waardeloos geworden assistent bij de update naar 1.7?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/keYSGD1vaTTIetLxvgNnaYrU.jpg?f=user_large)
Heb je al gecheckt of je Polestar account in de auto nog te zien is? Verdwijnt soms.Reinier schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:50:
App deed het tot eergisteren prima. Gisteren bleek ik uitgelogd. Opnieuw inloggen en de boel deed het.
En nu weer dit.
[Afbeelding]
En dit:
[Afbeelding]
Update: ik zie nu ook geen SoC en portieren status meer, werkte tot nu toe altijd. Denk een tijdelijk probleem in de cloud.
[ Voor 7% gewijzigd door JTHZZ op 27-10-2021 09:00 ]
In de auto moest ik na de 1.7 update inderdaad ook opnieuw inloggen bij de twee profielen waar een Polestar ID werd gebruikt.JTHZZ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:58:
[...]
Heb je al gecheckt of je Polestar account in de auto nog te zien is? Verdwijnt soms.
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door gerrit105 op 27-10-2021 09:02 ]
Thanks! Reset een paar keer geprobeerd, maar de T-CAM nog niet.BartWNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Heb er meerdere keren over gelezen, ook in de officiele Polestar FB pagina. Zijn meerdere mensen met problemen iig op dat vak. Weet niet of onderstaande antwoorden ook direct een oplossing zijn voor jou.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/XrbXHAyLd4lCUoxfonSKnVlt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ervaar momenteel precies hetzelfde.. Geen (semi-)betrouwbare fix voor zeker?Reinier schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:50:
En nu weer dit.
[Afbeelding]
En dit:
[Afbeelding]
Ik heb mijn P2 maandag ontvangen en na bijna een uur (en 2x TCAM & factory resets later) alles werkend gekregen, maar sinds vanochtend heb ik dit ook..
Bedoel, het interieur is echt dope en alles, maar om nog een keer daarin te gaan zitten om al die tijd te verspillen met het werkend krijgen van de app om na 2 dagen het weer te moeten doen..??
Nah, I'll pass..

Iemand anders dit al opgemerkt?
Dit viel me toevallig vandaag ook af. Ik ben erg benieuwd naar het ontwikkel- en testproces bij Polestar._--[]--__ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
Sinds update 1.7 heb ik dat bij gebruik van de knop om de afstand tot je voorligger voor PilotAssist in te stellen bij de eerste keer drukken dit niet zichtbaar wordt op het display (er komt geen streepje bij of af). Bij de volgende keren drukken gebeurt dat wel maar ook bij die eerste keer wordt wel de afstand aangepast. Na een paar minuten (weet niet exact hoe lang) gebeurt weer hetzelfde en is de eerste druk op de knop niet zichtbaar. Ik ervaar het als lastig omdat ik na de eerste keer drukken dus niet weet wat de setting is, daarvoor moet ik dan nog een keer drukken en soms is dat dan te "ver" of de "verkeerde kant" op.
Precies. Maar, weer iets later zag ik geen SoC en portierinfo meer.gerrit105 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:01:
[...]
In de auto moest ik na de 1.7 update inderdaad ook opnieuw inloggen bij de twee profielen waar een Polestar ID werd gebruikt.
Ik denk dat de app in mijn geval in totaal een dag of vijf probleemloos gewerkt heeft
Yup maar alleen met de sleutel in de zak.Ktenolix schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:07:
Voor de mensen die onlangs hun auto geleverd hebben gekregen: werkte de voetsensor voor de achterklep?
Heb wel continue last van een auto die vergrendeld en ontgrendeld alleen omdat je er omheen loopt. Bijvoorbeeld in de carwash (box)
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Vanochtend ook last van gehad. Lijkt inmiddels weer opgelost en te werken.Reinier schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:50:
En nu weer dit.
[Afbeelding]
En dit:
[Afbeelding]
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Daarvoor moet je toch echt de portieren aanraken, de auto heeft geen proximity lock functie. (alleen de bewegingssensor onder de achterkant voor de klep)VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Yup maar alleen met de sleutel in de zak.
Heb wel continue last van een auto die vergrendeld en ontgrendeld alleen omdat je er omheen loopt. Bijvoorbeeld in de carwash (box)
[ Voor 7% gewijzigd door _--[]--__ op 27-10-2021 10:54 ]
Vergendelt, ontgrendelt...VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Dat lijkt me sterk, dat gebeurt toch alleen als je de deurgreep aanraakt?
Hier niet. Waarschijnlijk moet ik eerst weer een TCAM-reset doen, de app verwijderen, de auto vergrendelen, een uur wachten, tot 42% opladen, wachten totdat het niet meer regent, dan m'n telefoon updaten, bluetooth uitschakelen, de trekhaak uit- en weer inklappen, lunchen en dan hopen dat het werkt.VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
Vanochtend ook last van gehad. Lijkt inmiddels weer opgelost en te werken.
Ik ben gelukkig niet cynisch
Als je met de waterstraal op je portier grepen spuit, dan gaat ie vergrendelen en ontgrendelen. Misschien is dat aan de hand?VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Als er water op komt in een wasbox gaat die inderdaad steeds open en dicht.VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Oplossing hiervoor is om de sleutel in de auto te laten liggen, dan blijven de deuren gewoon open.
Wow... Hij laat je Tweaker profile picture zien. VET!WiMe65 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:29:
Sinds 3 weken gelukkige eigenaar van een PP. Een genot om in te rijden! Volgens mij was ik één van de eersten met P1.7 en kan dus niks vergelijken. Google Assistent lijkt het nu beter te doen dan een aantal dagen geleden. Gisteren op weg naar huis een spontane reboot. Info scherm kleurde volledig rood, daarna zwart en de bestuurders display werd roze. Na de reboot van was alles weer normaal. Hebben meer mensen dit wel eens gezien?
[Afbeelding]
Nog nooit gehad deze.
Ik heb vanaf het begin (januari ‘21) nooit iets zien veranderen op het bestuurdersscherm als ik op de knop drukte om de afstand te vergroten of te verkleinen. Ik vond dat best irritant omdat je dan niet weet wat het resultaat is maar ik dacht dat dit zo hoorde. Zal er nu na update 1.7 nog eens beter naar kijken om te zien of ik streepjes zie minderen of meerderen_--[]--__ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
Sinds update 1.7 heb ik dat bij gebruik van de knop om de afstand tot je voorligger voor PilotAssist in te stellen bij de eerste keer drukken dit niet zichtbaar wordt op het display (er komt geen streepje bij of af). Bij de volgende keren drukken gebeurt dat wel maar ook bij die eerste keer wordt wel de afstand aangepast. Na een paar minuten (weet niet exact hoe lang) gebeurt weer hetzelfde en is de eerste druk op de knop niet zichtbaar. Ik ervaar het als lastig omdat ik na de eerste keer drukken dus niet weet wat de setting is, daarvoor moet ik dan nog een keer drukken en soms is dat dan te "ver" of de "verkeerde kant" op.
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
Rijd je richting Noorderlicht?WiMe65 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:29:
Sinds 3 weken gelukkige eigenaar van een PP. Een genot om in te rijden! Volgens mij was ik één van de eersten met P1.7 en kan dus niks vergelijken. Google Assistent lijkt het nu beter te doen dan een aantal dagen geleden. Gisteren op weg naar huis een spontane reboot. Info scherm kleurde volledig rood, daarna zwart en de bestuurders display werd roze. Na de reboot van was alles weer normaal. Hebben meer mensen dit wel eens gezien?
[Afbeelding]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Precies dit. Heb het met mijn huidige auto ook. Nooit aan gedacht om de sleutel binnen te leggen. Ben dan bang dat ie toch op slot springt terwijl ik buiten staBartWNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:16:
[...]
Als er water op komt in een wasbox gaat die inderdaad steeds open en dicht.
Oplossing hiervoor is om de sleutel in de auto te laten liggen, dan blijven de deuren gewoon open.
Was ik eerst ook, die angst hoef je niet te hebbenKtenolix schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:55:
[...]
Precies dit. Heb het met mijn huidige auto ook. Nooit aan gedacht om de sleutel binnen te leggen. Ben dan bang dat ie toch op slot springt terwijl ik buiten sta
Laat maar eens je raam open staan terwijl je de auto dicht doet met de sleutel erin. Je krijgt hem niet op slot.
Als je evt de app werkend hebt, kan je hem daarmee altijd nog openen.
Andere optie is om je sleutel wel in je zak te doen maar in te pakken in alu folie, zodat die geen connectie meer kan maken met de auto.
[ Voor 10% gewijzigd door BartWNL op 27-10-2021 13:09 ]
Dit viel me gister ineens op, heel verwarrend ja. Het lijkt alsof het niks doet de eerste keer omdat er niks op het scherm gebeurt, maar als je al achter iemand rijdt voel je wel duidelijk dat de auto meer of minder afstand creeert. Tweede keer drukken komt dan wel met streepjes in beeld._--[]--__ schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:33:
Geen idee of dit een bug of een feature is haha. Ik vind em zelf nogal onhandig.
Deze ken ik al:
https://www.polestar.com/...uto=format&fm=pjpg&w=1920
Done! Een bijeenkomst onder alleen P2 snow rijders zit er voorlopig nog niet in 😉😁Hansieo schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:41:
Even onder de aandacht brengen:
Zoals de meeste weten is er een lijst(-je) van Polestar rijders in het starters topic (ietsje naar beneden scrollen op de 1e bladzij).
Er zijn echter vééél meer rijders hier, dan dat het lijstje laat zien.
Jóuw auto hierbij zetten opent de mogelijkheid om (lokaal?) eens een ontmoeting (kort of wat langer) te organiseren omdat je dan kan zien hoevéél Polestars er in jouw omgeving rijden.
Is dit een idee?![]()
![]()
Zoiets?Niltag schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:26:
Volgende week wordt mijn nieuwe polestar 2 launch edition geleverd. Had op december gerekend dus uiteindelijk nog wel blij verrast met deze datum.
Hebben jullie nog tips voor een goede telefoonhouder met wireless charging die mooi wegvalt in het interieur? Heb in mijn huidige auto zo'n cheap ventilatierooster ding met een los kabeltje. Deze auto verdient wel iets netters.
:strip_exif()/f/image/toe03WPImQjmKM8ZHp6tA8x5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lmITkqqeTfPZfEKgR2GkbbYG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJj3ICcvjRYnxaAqXEJUhdcH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1LXIyN5ccoy4RNZ4Mzm9OWD4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WbJ16Ys5UpWSG1oDUfw3qbc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech
Smooth, welke is dit?
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Vanochtend had ik het ook weer. Ik:ach-jee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:09:
Zou iemand die wel Facebook heeft eens op de onofficiële groep kunnen kijken of Polestar op de hoogte is van de waardeloos geworden assistent bij de update naar 1.7?
Hee Google, voeg een herinnering toe morgenochtend om 11.00.
Stil... Belletjes bewegen.... Stil.... Tekst verschijnt in het vakje... Stil... 'Een moment geduld' ... Stil.... En vervolgens in het Engels 'Something went wrong'.
I
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Deze specifieke melding krijg ik thuis vaak als de servers van Google niet bereikbaar zijn. Dikke kans dat het dus niet aan de voiture ligt maar aan de internet verbinding.GuiltyNL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:04:
[...]
Vanochtend had ik het ook weer. Ik:
Hee Google, voeg een herinnering toe morgenochtend om 11.00.
Stil... Belletjes bewegen.... Stil.... Tekst verschijnt in het vakje... Stil... 'Een moment geduld' ... Stil.... En vervolgens in het Engels 'Something went wrong'.
I
Misschien iets te maken met de OTAs die nu tegelijkertijd worden gedownload overal?VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:15:
[...]
Deze specifieke melding krijg ik thuis vaak als de servers van Google niet bereikbaar zijn. Dikke kans dat het dus niet aan de voiture ligt maar aan de internet verbinding.
Ik kreeg hem zaterdag maar er ging iets mis bij het starten van de update (volgens mij omdat ik niet op de bestuurdersstoel zat). Kreeg melding ‘installatie kon niet gestart worden’ en vandaag kreeg ik hem opnieuw aangeboden en is 1.7 zonder problemen geïnstalleerd.
Het zou wel een hoop verklaren.
En ja, ook bij mij werkt Google Assistent erg traag of reageert soms zelfs helemaal niet 😭
[ Voor 20% gewijzigd door Jehanthar op 27-10-2021 19:17 ]
Polestar2 launch edition, Void, charcoal, non PP/19
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Dit vind ik niet eens zo'n gekke gedachte: eind van de maand en net megaveel data is verbruikt voor het downloaden van al die OTA updates.VonDutch schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:22:
Misschien is de Polestar groups bundel op en zitten we nu allemaal op de lage snelheid 😂😂
Het zou wel een hoop verklaren.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
- Kwikfit
- Profile
- Bandenthuis.nl
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Net eerste rit van 60km met 1.7 gemaakt en eerlijk gezegd geen vertraging met assistant (paar keer gebruikt) en Spotify (continu) gemerkt. Misschien in de avond minder dataverbruik op het netwerkach-jee schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:25:
Ik hoop niet dat we dit geneuzel bij elke update gaan krijgen nu er steeds meer auto’s rondrijden. Zal morgen eens bellen om te klagen, als wat meer mensen van hier dat doen maakt het misschien nog wat indruk.
De nieuwe actieradius assistent was voor mij niet nodig geweest. Ik weet wel wanneer ik snel rijd en ‘rij rustig’ met 408pk is ook een beetje een loze aanbeveling. Eco climate wel indrukwekkend. Kwam gewoon onder 19kWh/100km op dit traject en dat is dichtbij het zomerverbruik, terwijl het maar 10 graden was. En met jas aan niet koud in de auto.
Wellicht een onderwerp voor een ander draadje, maar ik moet van de huidige leasemij de bandenwissel bij KwikFit laten uitvoeren. Mijn ervaringen daar zijn niet heel positief. Ze krijgen het daar altijd voor elkaar om de balanceerloodjes te ver naar binnen te plaatsen, waardoor ze langs de remklauw schaven. Dit is echt erg goed hoorbaar bij het draaien van de wielen. Echter lijken ze stokdoof, want ze rijden de auto weer voor maar horen het kennelijk niet. Ik rijd 10m en hoor duidelijk getik/geschaaf en kan dus weer terug. Laatste 4 bandenwisses gingen zo.vacuumcleaner schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:26:
Iemand een specifieke mening over de volgende winterbandenwisselpartijen?
- Kwikfit
- Profile
- Bandenthuis.nl
Als ze even het wiel ronddraaien terwijl de auto op de brug staat, zouden ze het kunnen horen ..
[ Voor 5% gewijzigd door Ktenolix op 27-10-2021 22:17 ]
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Ja, profile was belabberd met slechte service. Kwikfit vind ik echt super, nette jongens die snel en goed werken en die super vriendelijk zijn.vacuumcleaner schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:26:
- Kwikfit
- Profile
- Bandenthuis.nl
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [tr] [td]<Tweakers gebruikersnaam>[/td] [td]<Launch / LRDM / LRSM / SRSM>[/td] [td]<Kleur>[/td] [td]<Velgmaat>[/td] [td]<Bekleding>[/td] [td]<Pakket(ten), comma-separated[/td] [td]<Omgeving>[/td] [/tr] |
Je levert dus aan:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [tr] [td]Ktenolix[/td] [td]SRSM[/td] [td]Moon[/td] [td]19"[/td] [td]Charcoal[/td] [td]Pilot[/td] [td]Achterhoek[/td] [/tr] |
Scheelt mij weer handmatig verwijderen van de brackets
Zit er aan te denken om het te gaan groeperen op omgeving.
ik hoop dat de lijst flink zal groeien, lijkt me best gaaf straks ergens met 10+ polestars te staan.Ktenolix schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:07:
Het lijstje in de OP begint aardig te groeien. Leuk om te zien dat er meer MY22 eigenaren bij komenToch het vriendelijke verzoek om, als je info aanlevert voor in de lijst, de brackets weg te laten. Ze dienen meer als aantoning dat het placeholders zijn in de code hieronder:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 [tr] [td]<Tweakers gebruikersnaam>[/td] [td]<Launch / LRDM / LRSM / SRSM>[/td] [td]<Kleur>[/td] [td]<Velgmaat>[/td] [td]<Bekleding>[/td] [td]<Pakket(ten), comma-separated[/td] [td]<Omgeving>[/td] [/tr]
Je levert dus aan:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 [tr] [td]Ktenolix[/td] [td]SRSM[/td] [td]Moon[/td] [td]19"[/td] [td]Charcoal[/td] [td]Pilot[/td] [td]Achterhoek[/td] [/tr]
Scheelt mij weer handmatig verwijderen van de brackets![]()
Zit er aan te denken om het te gaan groeperen op omgeving.
maar dan natuurlijk niet op je werk..
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Grappig hoe in een andere regio/met andere vestigingen die ervaringen precies omgedraaid zijn. Hier zal je me nooit meer bij Kwikfit vinden...Fladder80 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:15:
[...]
Ja, profile was belabberd met slechte service. Kwikfit vind ik echt super, nette jongens die snel en goed werken en die super vriendelijk zijn.
Ik ben een tijd geleden verhuist, maar m'n leasemaatschappij had graag dat ik dan daar weer naar de lokale Kwik Fit ging. De Kwik Fit waar ik vandaan kwam was top, aardige jongen met wie ik goed een praatje kon maken. De nieuwe Kwik Fit was echt waardeloos, gasten daar wisten niet wat vriendelijkheid was, en kon nog 3x terugkomen nadat ze een verkeerde band hadden besteld, en nog wat ander gedoe. Er kon nog net een sorry vanaf toen ik zei dat ik wel wat beters te doen had dan 3x op en neer rijden naar hun vestigingLoen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:20:
[...]
Grappig hoe in een andere regio/met andere vestigingen die ervaringen precies omgedraaid zijn. Hier zal je me nooit meer bij Kwikfit vinden...
In other news: gisteravond even op pad geweest met de Eco stand aan. Op een gegeven moment begonnen m'n ramen te beslaan dus ik denk ik zet de eco stand even uit. Zo gezegd zo gedaan, alleen deed de hele kachel het niet meer. Of ik hem nou op max ontwasemen zette of niet maakte niks uit. Reageerde nergens meer op. Ben maar met beslagen ramen verder gereden, maar man man. Zag iemand anders hier al aangeven dat hij gaat bellen om te klagen, maar dat ga ik vandaag ook maar eens doen. Ik word er moedeloos van.
De magnetische draadloze lader:
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000020221746/?s2a=
De arm/houder:
https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a=
Beiden kunnen vast goedkoper op AliExpress
Heel erg slechte ervaringen met de verplichte Profile. Van de laatste 4 x wisselen zat tot 2x toe een band tegen de rijrichting in gemonteerd. Ik hou mijn hart vast over 2 weken vanwege de ongelijke velgbreedte voor en achter. Ik denk dat ik tie-rips met labels links/rechts voor/achter om de velgen doe voordat ik de sleutel afgeef.vacuumcleaner schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:26:
- Kwikfit
- Profile
- Bandenthuis.nl
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Erg creatieve en elegante oplossing! Blijft de telefoon goed op z'n plaats met de draadloze oplader tussen de telefoon en de magneet? Zou vervelend zijn als m'n telefoon bij de eerste de beste drempel door het prachtige glazen dak schietMr_Music schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:29:
[...]
De magnetische draadloze lader:
https://www.bol.com/nl/nl...ng/9300000020221746/?s2a=
De arm/houder:
https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000009844107/?s2a=
Beiden kunnen vast goedkoper op AliExpress
Ja dat blijft prima zittenFismeister schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:28:
[...]
Erg creatieve en elegante oplossing! Blijft de telefoon goed op z'n plaats met de draadloze oplader tussen de telefoon en de magneet? Zou vervelend zijn als m'n telefoon bij de eerste de beste drempel door het prachtige glazen dak schiet
:strip_exif()/f/image/sa42DhalwE8aoFCBxpJyYQ3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem links zitten, dan kan je er makkelijker bij.
Let wel dat ik géén hoesje om mn telefoon heb, dus het kan zijn dat mét een hoesje hij minder goed blijft zitten.
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ik vind het namelijk zo lelijk om een mobiel naast je mooie scherm te plaatsen. In principe kan het nu wel als de telefoon in dat vakje ligt, je ziet dat nog net de info van FM, alleen is de kijkhoek niet erg prettig. Jammer dat het niet een schuin omhoog gaat, zoals je ook hebt met die draadloze opladers voor op je bureau. Dat zou perfect zijn. Dus nog even verder kijken maar ben bang dat mijn S21 daar net niet tussen past en blijft staan.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Bij mij dus aan de rechterkant zodat ik er niet zo snel aan ga zittenMaxxMark schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:33:
[...]
Ja dat blijft prima zitten![]()
[Afbeelding]
Ik heb hem links zitten, dan kan je er makkelijker bij.
Let wel dat ik géén hoesje om mn telefoon heb, dus het kan zijn dat mét een hoesje hij minder goed blijft zitten.
Ik gebruik wel een hoesje, in dit geval het officiële magsafe hoesje. Hierdoor verlies je dus niks aan magneetkracht. Ook nooit eraf gevallen, ook niet tijdens flinke hobbels.
Ooit gekeken naar de Flitsmeister One?Juancho schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:50:
Ik zoek nog een beetje naar een oplossing (zeker zolang FM nog niet als AAOS app is) om de telefoon tussen het deel te zetten van draadloze lader en daarboven. Dus stand tussen dat gat zeg maar.
Ik vind het namelijk zo lelijk om een mobiel naast je mooie scherm te plaatsen. In principe kan het nu wel als de telefoon in dat vakje ligt, je ziet dat nog net de info van FM, alleen is de kijkhoek niet erg prettig. Jammer dat het niet een schuin omhoog gaat, zoals je ook hebt met die draadloze opladers voor op je bureau. Dat zou perfect zijn. Dus nog even verder kijken maar ben bang dat mijn S21 daar net niet tussen past en blijft staan.
Dan hoef je niet meer te kijken naar Flitsmeister op je telefoon en FM start automatisch.
Ik heb al twee jaar een blije gebruiker
Ja gezien, maar aangezien de FM AAOS app eind dit jaar zou komen (is nu uitgesteld naar begin 2022 las ik in het AAOS topic) vond ik het de moeite niet waard daar voor te betalen. Het zit straks fijn gebakken in het systeem. En tot voor kort had ik die per ongeluk geplaatste FM app wel op de auto.fyr0 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:23:
[...]
Ooit gekeken naar de Flitsmeister One?
Dan hoef je niet meer te kijken naar Flitsmeister op je telefoon en FM start automatisch.
Ik heb al twee jaar een blije gebruiker
Het is dus meer even het overbrugging tot de app komt
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Ik kreeg de melding “Start de motor. Wacht op systeemcontrole”. Vlak daarna kwam de melding dat ik de pook goed naar achteren moet trekken. Maar auto niet in D of R te krijgen. Een paar keer geprobeerd maar niets hielp. Toen maar de oude truc geprobeerd om de auto 10 min op slot te zetten zodat hij in slaap valt. Daarna gewoon weer weg kunnen rijden…. Wie heeft dit ook weleens gehad???? Versie1.7.
:strip_exif()/f/image/uq8co4i7lAQ1CI6kb0eke2Bk.jpg?f=fotoalbum_large)
P2 Lauch Edition LRDM VIN 8XXX november 2020
Geen recente ervaringen , want na herhaalde slechte ervaringen (zwaar gekraste velgen, wielmoeren niet goed vastgezet, slecht gebalanceerd etc) kom ik niet meer bij profile en kwikfit maar ga ik naar een lokale bandenboer.vacuumcleaner schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:26:
- Kwikfit
- Profile
- Bandenthuis.nl
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
De update zou een 1.5gb zijn. Ik heb gisteren einde dag de OTA ontvangen en heb sinds dat moment 2x 10km gereden en 1x 2km waarna de update binnen was.
Op basis van het feit dat dit nu mijn 3e OTA update is, waarvan voor 2 updates geldt dat die in zeer korte tijd zijn binnengekomen (vorige was na iets van 3 ritjes van nog geen 2km), denk ik dat we kunnen concluderen dat het binnenhalen (wat gebeurt tíjdens het rijden) geneuzel in de marge is en dat het vooral gaat om 'dat polestar een versie voor jouw auto aanbiedt'.
hij staat nu lekker te updaten
[ Voor 3% gewijzigd door MaxxMark op 28-10-2021 20:46 ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Ja dat heb ik een aantal maanden geleden ook een keer gehad, Polestar Support gebeld en toen de ANWB al onderweg was en ik de auto een kwartiertje met rust gelaten had, deed ie het spontaan weer. ANWB weer afgebeld en daarna de melding nooit meer gezien.DutchBB schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:46:
Auto niet in D te krijgen![]()
![]()
Ik kreeg de melding “Start de motor. Wacht op systeemcontrole”. Vlak daarna kwam de melding dat ik de pook goed naar achteren moet trekken. Maar auto niet in D of R te krijgen. Een paar keer geprobeerd maar niets hielp. Toen maar de oude truc geprobeerd om de auto 10 min op slot te zetten zodat hij in slaap valt. Daarna gewoon weer weg kunnen rijden…. Wie heeft dit ook weleens gehad???? Versie1.7.
[Afbeelding]
Polestar 2
Hier exact hetzelfde enkele maanden geledenJur gen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:57:
[...]
Ja dat heb ik een aantal maanden geleden ook een keer gehad, Polestar Support gebeld en toen de ANWB al onderweg was en ik de auto een kwartiertje met rust gelaten had, deed ie het spontaan weer. ANWB weer afgebeld en daarna de melding nooit meer gezien.
Hoe kan je dat het beste zelf checken? Waar moet ik op letten?Quark2 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:17:
[...]
Heel erg slechte ervaringen met de verplichte Profile. Van de laatste 4 x wisselen zat tot 2x toe een band tegen de rijrichting in gemonteerd. Ik hou mijn hart vast over 2 weken vanwege de ongelijke velgbreedte voor en achter. Ik denk dat ik tie-rips met labels links/rechts voor/achter om de velgen doe voordat ik de sleutel afgeef.
Er staat meestal een pijl op de band die de rijrichting aangeeft, of er staat de tekst 'outside' op.Nikey3 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:04:
[...]
Hoe kan je dat het beste zelf checken? Waar moet ik op letten?
Maar je merkt het heel duidelijk aan de dramatische wegligging.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Zo is het met alles denk ik, hoewel mijn profile ervaringen niet beperkt zijn tot 1 regio. Zowel in Gelderland als in Utrecht slechte ervaringen met de garages en met de organisatie als geheel.Loen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:20:
[...]
Grappig hoe in een andere regio/met andere vestigingen die ervaringen precies omgedraaid zijn. Hier zal je me nooit meer bij Kwikfit vinden...
Morgen test ik ook Spotify en wederom de assistent even onderweg (korte rit).
Qua verbruik lees ik met veel interesse de discussies hier. Ik merk aan mezelf dat ik hier eigenlijk nooit op let. Ik zou ook niet weten of mijn auto een bovengemiddeld verbruik heeft of gewoon met het gemiddelde mee doet.
Ik rij gewoon normaal zoals ik ook in mijn vorige auto deed. Ik vind het belangrijk dat ik voldoende bereik heb om te komen waar ik wil komen. Het verbruik dat er vervolgens bij hoort is voor mij niet belangrijk. Misschien komt het ook doordat ik de luxe heb thuis te kunnen laden en daardoor eigenlijk altijd voldoende stroom in mijn auto heb voor heen en terugreis.
Qua banden ga ik al jaren naar Euromaster, wat goed bevalt. Ik ben met mijn eigen auto wel eens bij Kwikfit geweest. Eigenlijk alleen maar slechte ervaringen gehad.
Precies, ik laat het ook het ook gewoon door de dealer doen. Wellicht een paar euro duurder (prive aankoop hier) maar dan weet je tenminste dat het goed gedaan wordt. Zeker omdat de velgen 2 verschillende maten zijn, terwijl de banden gelijk zijn.Ktenolix schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:22:
Ik ben heel blij dat ik nu bij een leasemaatschappij zit, waarvan ik de bandenwissel gewoon bij de plaatselijke Volvo dealer mag gaan doen. Ik mag er van uit gaan dat zij bekend zijn met de banden/velgen van de Polestar. Onze werkgever zit bij twee verschillende aangesloten, van eentje moet het bij KwikFlut.
Hier vandeweek de wissel gedaan. Rijdt heerlijk stil met de Continental VikingContact 7 banden. Stiekem toch wat onverwacht dat de winterbanden aanzienlijk stiller zijn dan de zomerbanden. (waarschijnlijk door de switch van 20 --> 19 inch.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Echter ik heb rechtsboven op mijn hoofdscherm nog steeds de "oude" rijprestaties app? Niet de nieuwe app die live je bereik mee door rekent en waar bijv ook de eco climate on/off knop zou moeten zitten. Ik heb de appstore nog even gecheckt maar het is geen app die je zelf moet installeren zo te zien. Wat mis ik? Zit ik hoogstwaarschijnlijk toch nog niet op 1.7?
Klein ander, leuk, detail. Eerder postte ik dat mijn adaptive cruise control het niet deed. Week of drie mee gereden en nooit meer werkend gekregen ook niet na de tip van sensors poetsen etc. Na de software update werkt alles weer als een zonnetje zonder de dealer te hebben bezocht. Dat is dan toch weer soort van prettig van een auto met zoveel software ..
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Blijft ie gewoon staan ipv netjes meegetrokken te worden!
Moest uiteindelijk stukje naar achter, weer in de neutraal en toen ging het wel goed.... Net alsof er in het systeem iets niet goed ging en hij zelf de rem van het opd er op hield. Nog nooit meegemaakt dit.
De release notes zijn een website die voor iedereen hetzelfde is. Zie je als je naar systeem update gaat 1.7 staan of een andere versie? Waarschijnlijk heb je geen 1.7 want de nieuwe actieradiusassistent komt automatisch met de update mee.twit schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:59:
Kort vraagje aan de mede polestar rijders hier. Ik zie mogelijk iets stoms over het hoofd maar zo teruglezend zie ik het probleem hier niet in topic langskomen. Mijn Polestar 2 heeft een dag of 10 geleden zijn OTA update naar 1.7 gehad. Om even 100% zeker te weten dat het idd 1.7 is heb ik zojuist nog via systeem / info de versie proberen te achterhalen en daar vind ik idd bij het changelog als laatste updates de 1.7 updates.
Echter ik heb rechtsboven op mijn hoofdscherm nog steeds de "oude" rijprestaties app? Niet de nieuwe app die live je bereik mee door rekent en waar bijv ook de eco climate on/off knop zou moeten zitten. Ik heb de appstore nog even gecheckt maar het is geen app die je zelf moet installeren zo te zien. Wat mis ik? Zit ik hoogstwaarschijnlijk toch nog niet op 1.7?
Klein ander, leuk, detail. Eerder postte ik dat mijn adaptive cruise control het niet deed. Week of drie mee gereden en nooit meer werkend gekregen ook niet na de tip van sensors poetsen etc. Na de software update werkt alles weer als een zonnetje zonder de dealer te hebben bezocht. Dat is dan toch weer soort van prettig van een auto met zoveel software ..
Volgens mij heb ik zoiets ook gehad, vorige week een update gepushed gekregen. Dacht leuk de 1.7, maar na zoeken geen rijprestaties app. Een paar dagen geleden weer een melding voor een update, die geïnstalleerd en nu zeker wel 1.7 + rijprestaties app.twit schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:59:
Kort vraagje aan de mede polestar rijders hier. Ik zie mogelijk iets stoms over het hoofd maar zo teruglezend zie ik het probleem hier niet in topic langskomen. Mijn Polestar 2 heeft een dag of 10 geleden zijn OTA update naar 1.7 gehad. Om even 100% zeker te weten dat het idd 1.7 is heb ik zojuist nog via systeem / info de versie proberen te achterhalen en daar vind ik idd bij het changelog als laatste updates de 1.7 updates.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Wat bedoel je precies met "onklaar gemaakt"? Is dit bewust gedaan t.b.v. het alarmsysteem?wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:48:
€400 verder voor het aanpassen van de sleutel, maar de kleine sleutel is onklaar gemaakt, omdat deze geen verwisselbare batterij heeft. Het 2022 model krijgt ook nog maar eens twee sleutels geleverd ipv drie die je bij het 2021 model krijgt.
Aangezien ik de komende maand mijn Polestar in ontvangst mag nemen, ben ik wel even nieuwsgierig hoe dit zit. Zit alarm niet standaard op die auto?
De auto bevat bij aflevering een klasse 3 alarm systeem. Alleen zijn de regels omtrent keyless entry aangescherpt ivm relay attack waarbij ze het signaal van de sleutel oppikken om je auto mee open te krijgen en te starten. De sleutel bevat een bewegingssensor die na 20 minuten de sleutel uitschakelt en bij beweging weer inschakelt. Echter is 20 minuten te lang voor het certificaat en mag het maximaal 5 minuten zijn. Hiervoor wordt op de batterij een keylessprotector geplaatst die hier voor zorgt. Te koop per set van 2 voor rond de €400scuro schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
Wat bedoel je precies met "onklaar gemaakt"? Is dit bewust gedaan t.b.v. het alarmsysteem?
Aangezien ik de komende maand mijn Polestar in ontvangst mag nemen, ben ik wel even nieuwsgierig hoe dit zit. Zit alarm niet standaard op die auto?
De kleine sleutel zonder knopjes bevat geen vervangbare batterij en kan dus niet worden voorzien van de keylessprotector en kan dus niet met 5 min worden uitgeschakeld.
Voor het certificaat moet deze worden uitgeschakeld en vernietigt.
Polestar levert een grote en een kleine sleutel. Verzekeren zonder certificaat kan, maar dan is diefstal niet verzekerd en niet alle verzekeringen bieden dit aan.
Is dat iets typisch Nederlands ofzo, die 5 minuten ? Als het Europees was zou je toch verwachten dat de sleutelfabrikant dit ook zo inprogrammeert. Er zit niet voor niks een bewegingssensor in de sleutel. Overigens is er bij mij niets aangepast maar misschien omdat het een leaseauto is?wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:45:
[...]
De auto bevat bij aflevering een klasse 3 alarm systeem. Alleen zijn de regels omtrent keyless entry aangescherpt ivm relay attack waarbij ze het signaal van de sleutel oppikken om je auto mee open te krijgen en te starten. De sleutel bevat een bewegingssensor die na 20 minuten de sleutel uitschakelt en bij beweging weer inschakelt. Echter is 20 minuten te lang voor het certificaat en mag het maximaal 5 minuten zijn. Hiervoor wordt op de batterij een keylessprotector geplaatst die hier voor zorgt. Te koop per set van 2 voor rond de €400
De kleine sleutel zonder knopjes bevat geen vervangbare batterij en kan dus niet worden voorzien van de keylessprotector en kan dus niet met 5 min worden uitgeschakeld.
Polestar levert een grote en een kleine sleutel. Verzekeren zonder certificaat kan, maar dan is diefstal niet verzekerd en niet alle verzekeringen bieden dit aan.
Volgens mij kan dit bij Univé wel gewoon (was bij mij in ieder geval wel zo, ik heb hiervan ook een schriftelijke bevestiging). In de offerte noemen zij ook een werkend SCM-alarmsysteem (minimaal klasse 3), maar het bestaande alarm van de Polestar voldeed voor hen ook toen ik vorig jaar de verzekering afsloot.wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:45:
[...]... Verzekeren zonder certificaat kan, maar dan is diefstal niet verzekerd en niet alle verzekeringen bieden dit aan.
Ik zou wel even laten bevestigen dat volgens Univé de beveiliging van de Polestar op basis van de beoordeling van Univé aan SCM3 voldoet.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Op de Facebookgroep Polestar 2 NL/BE stond vorig jaar de volgende tekst: 'Ik heb vandaag gesproken met Remko Schäffers van Univé. Met hem de situatie rondom SCM 3, KE01 en de certificaten uitgelegd. Hij heeft dit verder besproken met de productspecialist. Vanmiddag ontving ik een mail van Remko met de het standpunt van Univé. Ik mocht deze overnemen in deze groep. Het standpunt van Univé luidt:
De situatie omtrent toekenning van alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 is ons bekend. Vooralsnog is het standaard ingebouwde alarm voldoende om te voldoen aan de alarmklasse SCM 3 voor de Polestar 2 met een catalogusprijs tot € 85.000,- (incl. BTW). Een aanpassing in de sleutel (protected Keyless) is dan vooralsnog ook niet nodig. Indien er meer duidelijk wordt over de toekenning en Univé hierop zijn standpunt wijzigt, zullen wij onze relaties actief benaderen en voor de aanpassing ook een redelijke termijn stellen'.
Dit was ruim een jaar geleden. Ik weet niet of dit standpunt later nog gewijzigd is.
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Ok, dank voor de uitgebreide uitleg. Aan de reacties te lezen zijn er dus wel verzekeraars die minder veeleisend zijn. Ik ga het checken bij mijn verzekeraar en anders stap ik wel over naar een ander. Weinig zin om nog eens 400 euro uit te geven om uiteindelijk met 1 werkende sleutel naar huis te worden gestuurd.wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:45:
[...]
De auto bevat bij aflevering een klasse 3 alarm systeem. Alleen zijn de regels omtrent keyless entry aangescherpt ivm relay attack waarbij ze het signaal van de sleutel oppikken om je auto mee open te krijgen en te starten. De sleutel bevat een bewegingssensor die na 20 minuten de sleutel uitschakelt en bij beweging weer inschakelt. Echter is 20 minuten te lang voor het certificaat en mag het maximaal 5 minuten zijn. Hiervoor wordt op de batterij een keylessprotector geplaatst die hier voor zorgt. Te koop per set van 2 voor rond de €400
Overigens vind ik het vreemd dat de batterij van de kleine sleutel niet te vervangen is; zelfs niet door een Volvo dealer. Dat vind ik wel een beetje een misser. Helemaal omdat ik die sleutel het vaakst verwacht te gebruiken.
De batterij is te vervingen, ook bij de kleine sleutel. Je moet de sleutel alleen “slopen” om dit voor elkaar te krijgen.scuro schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:22:
[...]
Ok, dank voor de uitgebreide uitleg. Aan de reacties te lezen zijn er dus wel verzekeraars die minder veeleisend zijn. Ik ga het checken bij mijn verzekeraar en anders stap ik wel over naar een ander. Weinig zin om nog eens 400 euro uit te geven om uiteindelijk met 1 werkende sleutel naar huis te worden gestuurd.
Overigens vind ik het vreemd dat de batterij van de kleine sleutel niet te vervangen is; zelfs niet door een Volvo dealer. Dat vind ik wel een beetje een misser. Helemaal omdat ik die sleutel het vaakst verwacht te gebruiken.
Let er wel op dat ze de sleutel uitschakelen in de auto. Anders kan je niet de DK activeren.
Ikzelf gebruik alleen nog maar de DK en soms de kleine sleutel als ik ga sporten. Werkt hier de afgelopen weken helemaal prima 👍.
Vandaag ook een nieuw verbruiksrecord. Slechts 3% batterij verbruikt op de laatste rit!
:strip_exif()/f/image/4XVrAyhxJwlYFdyYTxX0U8Pr.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Geen idee hoe ze er nú tegenaan kijken, maar dit stond in mijn polis:
2093 Alarm met hellingshoekdetectie
Het verzekerde motorrijtuig dient voorzien te zijn van een
VbV-SCM-goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie
dat is ingebouwd door een Kiwa SCM-erkende installateur of
een door verzekeraar geaccepteerd, gelijkwaardig goedgekeurd
systeem dat af-fabriek is ingebouwd. Na inbouw dient het
beveiligingssysteem conform de daarvoor gestelde normen te
zijn onderhouden.
Indien verzekerde na schade door (poging tot) diefstal of
joyriding niet kan aantonen dat aan de gestelde
beveiligingseis is voldaan en niet kan aantonen dat het
beveiligingssysteem ten tijde van de schadegebeurtenis in
werking was gesteld, vervalt elk recht op uitkering ter zake
van die schade.
Wellicht ook iets voor jou??
LRSM - 19" - Magnesium bestuurder checking in.
De file op weg naar huis heeft geen moment vervelend aangevoeld
Ik kwam het goedkoopst uit bij de ANWB, maar die geven dus aan dat het een gecertificeerd alarm systeem moet zijn. Het certificaat wordt alleen uitgegeven als de relay tijd 5 minuten is.Hansieo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:42:
Ik zit bij ZEKUR (was verreweg de goedkoopste All-Risk en kompleet), en had toen doorgekregen dat het systeem van Polestar gelijkwaardig was en dus geen probleem zou zijn.
Geen idee hoe ze er nú tegenaan kijken, maar dit stond in mijn polis:
2093 Alarm met hellingshoekdetectie
Het verzekerde motorrijtuig dient voorzien te zijn van een
VbV-SCM-goedgekeurd alarmsysteem met hellingshoekdetectie
dat is ingebouwd door een Kiwa SCM-erkende installateur of
een door verzekeraar geaccepteerd, gelijkwaardig goedgekeurd
systeem dat af-fabriek is ingebouwd. Na inbouw dient het
beveiligingssysteem conform de daarvoor gestelde normen te
zijn onderhouden.
Indien verzekerde na schade door (poging tot) diefstal of
joyriding niet kan aantonen dat aan de gestelde
beveiligingseis is voldaan en niet kan aantonen dat het
beveiligingssysteem ten tijde van de schadegebeurtenis in
werking was gesteld, vervalt elk recht op uitkering ter zake
van die schade.
Wellicht ook iets voor jou??
Ik ben nog een optie vergeten te melden, zonder certificaat zou ik het alarm systeem elk jaar moeten laten keuren, nu hoeft dat over drie jaar pas weer.
Ik vind het aanpassen van de sleutel niet een enorm probleem, eenmalige kosten jammer maar oke, alleen het missen van een tweede sleutel is wel een ding.
Klinkt goed. Gefeliciteerd! Mooie kleur ook. Ik moet nog een paar weken geduld hebbenEngelbertDubois schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:52:
Vandaag mijn handover gehad. Alles was prima, auto was opgeladen tot 90%. Plugsurfing kaart zat er bij, volledige in diepte uitleg over alles gekregen.
LRSM - 19" - Magnesium bestuurder checking in.
De file op weg naar huis heeft geen moment vervelend aangevoeld
Extra informatie van de consumentenbond. Wijzigingen zijn per 01-01-2021 ingegaan. Wellicht verstandig om de huidige verzekering nog eens te checken.
https://www.consumentenbo...eisen-keyless-entry-autos
Prijs van de verzerering is belangrijk, maar volgens mij onloopt dat elkaar niet erg veel. De polisvoorwaarden zitten wel wat verschil tussen, zoals de periode waarop de nieuwwaarde wordt uitgekeerd in geval van diefstal of spontane zelfontbranding :-). Ik begreep dat Interpolis gedurende de eerste 3 jaar de nieuwwaarde vergoed in dergelijke gevallen. Dat is wel een prettig idee natuurlijk. Bij sommigen is dit slechts 1 jaar.wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Ik kwam het goedkoopst uit bij de ANWB, maar die geven dus aan dat het een gecertificeerd alarm systeem moet zijn. Het certificaat wordt alleen uitgegeven als de relay tijd 5 minuten is.
Ik ben nog een optie vergeten te melden, zonder certificaat zou ik het alarm systeem elk jaar moeten laten keuren, nu hoeft dat over drie jaar pas weer.
Ik vind het aanpassen van de sleutel niet een enorm probleem, eenmalige kosten jammer maar oke, alleen het missen van een tweede sleutel is wel een ding.
[ Voor 0% gewijzigd door scuro op 29-10-2021 16:14 . Reden: typos ]
ANWB hanteert ook 3 jaar. Kom bij Interpolis vandaan, die waren toch wel een stuk duurder.scuro schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:11:
[...]
Prijs van de verzerering is belangrijk, maar volgens mij onloopt dat elkaar niet erg veel. De polistvoorwaarden zitten wel wat verschil tussen, zoals de periode waarop de nieuwwaarde wordt uitgekeerd wordt uitgekeerd in geval van diefstal of spontane zelfontbranding :-). Ik begreep dat Interpolis gedurende de eerste 3 jaar de nieuwwaarde vergoed in dergelijke gevallen. Dat is wel een prettig idee natuurlijk. Bij sommigen is dit slechts 1 jaar.
Wij hebben zo een systeem op de sleutel, werkt prima maar houdt rekening mee dat je eens in de 2 maanden de batterij moet (laten) vervangen. Er wordt een dunnere batterij toegepast 2025 ipv 2032 om de chip rumte te bieden, zelf vervangen mag volgens de handleiding niet...wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
Ik kwam het goedkoopst uit bij de ANWB, maar die geven dus aan dat het een gecertificeerd alarm systeem moet zijn. Het certificaat wordt alleen uitgegeven als de relay tijd 5 minuten is.
Geregeld gestaan dat je de auto niet in komt omdat de batterij leeg is en hier geen waarschuwing voor komt. Dan kan je alleen met de handmatige sleutel naar binnen (nu ook met app), maar bij handmatig gaat ook je alarm af (erg leuk in de woonwijk om 6:00

Een keer in de twee maanden vind ik nog al wat. Is nu niet echt de juiste richting.... zuchtpetervanstuiven schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:23:
[...]
Wij hebben zo een systeem op de sleutel, werkt prima maar houdt rekening mee dat je eens in de 2 maanden de batterij moet (laten) vervangen. Er wordt een dunnere batterij toegepast 2025 ipv 2032 om de chip rumte te bieden, zelf vervangen mag volgens de handleiding niet...
Geregeld gestaan dat je de auto niet in komt omdat de batterij leeg is en hier geen waarschuwing voor komt. Dan kan je alleen met de handmatige sleutel naar binnen (nu ook met app), maar bij handmatig gaat ook je alarm af (erg leuk in de woonwijk om 6:00)
Impact is er wel. Ik denk vooral door Eco-klimaat. Waar het voorheen op woon-werk-verkeer (korte rit, +-10km) 25kWh/100 was is dat nu richting de 22kWh/100km. Ik heb echter ook weer goed rustig gereden. Instant meting is daarin toch wel erg fijn om wat inzicht te geven..
Maar zelfs bij super rustig optrekken naar 30 a 40kph zie de hem vrij snel/hard naar > 20 waardes gaan. Volgende week eens testen met klimaat 'uit' (dus géén additioneel verbruik buiten de aandrijving).
Hoe zou het Eco-klimaat exact werken (de officiële statements gaan helaas niet echt in op details)? Zou het ook te maken hebben gehad met de wijziging dat ze warmte meer repurposen binnen de auto, ofwel dat ze de ook overtollige warmte geproduceerd door de aandrijving/batterijen weer gebruiken voor het interieur?
Vreemd... ik vergelijk net ANWB met ZEKUR: (even uitgaande van gemiddelde 8 schadevrije jaren)wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
[...]
ANWB (indien lid!) 64.12+5.57(inzittende)= €69.71 x 12 = pakumbeet 836,=
ZEKUR 53.02+4.00 = 57.02 x12 = € 684.24 (eigenrisico 0.00!! wat normaal verhoogde premie geeft..)
wat betaal jij bij ANWB? incl. schadeverzekering inzittende en E.R. 0.00??
voor dat prijsverschil wil ik best overstappen
Ik heb mijn verzekering 15 jan 2021 afgesloten, zou dus goed moeten zijn??wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:10:
@Hansieo @Autowina @scuro
Extra informatie van de consumentenbond. Wijzigingen zijn per 01-01-2021 ingegaan. Wellicht verstandig om de huidige verzekering nog eens te checken.
https://www.consumentenbo...eisen-keyless-entry-autos
Maar ik zal ZEKUR nog eens bellen... dank voor de info
Het systeem van de Polestar2 voldoet met standaard dus niet aan deze eis en voldoet dus officieel niet aan SCM3. Dit was ook de aanleiding voor het item op de Facebookgroep vorig jaar. Hiermee kun je op basis van polisvoorwaarden dus in de knel komen (bij diefstal van de auto). Ik heb per e-mail een bevestiging van Univé dat ze desondanks de standaardbeveiliging van Polestar ook accepteren ondanks dat dit formeel geen SCM3 is.wheels533 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:45:
[...]
De auto bevat bij aflevering een klasse 3 alarm systeem. Alleen zijn de regels omtrent keyless entry aangescherpt ivm relay attack waarbij ze het signaal van de sleutel oppikken om je auto mee open te krijgen en te starten. De sleutel bevat een bewegingssensor die na 20 minuten de sleutel uitschakelt en bij beweging weer inschakelt. Echter is 20 minuten te lang voor het certificaat en mag het maximaal 5 minuten zijn...
Gaat dit bij Zekur en ANWB wel goed?
Vervolgens heb ik de volgende bevestiging ontvangen: "Ik denk niet dat het juist op de polis staat omdat dit automatisch gegenereerd is. De mail met de toezegging is in deze je bewijs dat je akkoord van Univé hebt, dus bewaar die maar goed bij de polis bescheiden. Bij ons staat het ook in je dossier, dus ik verwacht daarin geen problemen na een schade".
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.