Het grote Polestar 2 Topic Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 208 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuiltyNL schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Het is wel iets om chagrijnig van te worden.

1.7 is bij mij gelukt. 9 kilometer gereden, rijstijl rustig, klimaat eco, snelheid laag verbruik. Verbruik zelf.... 28kWh/100km.

Jjppie...
Hier ook. Auto was warm (55km gereden - update - rijden) en met stabiel 30km/u rijden stond het verbruik op 28kWh. Maar snel dat menu weggeklikt :P

Wel denk ik dat dit kan helpen om het hoge verbruik te bespreken met Polestar. Ik kan nu een filmpje maken terwijl ik 30 km/h rijd en een te hoog actueel verbruik laat zien. Ik ben dan wel benieuwd wat daar de reactie op is.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 24-10-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
Rene schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:11:
Ik had die draaiende wielen in de 360 ook nog nooit gezien.

Hier gaan we volgende week een nieuw project starten. Het is nu aardedonker en de achteruitrijverlichting is k*t met peren. Heb een homelink relais gekocht en ga een kleine LED lamp onder de auto monteren (ter hoogte van de trekhaak). Deze kan ik dan via de achteruitrijspiegel in en uitschakelen :)

We blijven tweakers natuurlijk.

[Afbeelding]
Ga je dit ook koppelen aan de achteruit stand? Zodat ie alleen kan werken als die ingeschakeld is?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:20
Anoniem: 1521590 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:48:
[...]

Leuk project hoor, ik denk dat er veel belangstelling voor is onder de P2-rijders. Is een uitgebreid verslag inclusief de nodige foto's teveel gevraagd?
Ik kan een samenvatting met foto’s maken als het klaar is.
guido66 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Ga je dit ook koppelen aan de achteruit stand? Zodat ie alleen kan werken als die ingeschakeld is?
Nee, ik wil dat ik zelf kan bepalen wanneer de lamp aan en uit gaat. Er is dan wel een risiko dat ik het vergeet, maar dat lijkt me verwaarloosbaar. Ik wil ook niet dat de lamp altijd aangaat, alleen als het echt te donker is (zoals de oprit hierzo). Het is hier ook zo geregeld in de wetgeving dat het een “werklamp” is zolang deze onafhankelijk aangestuurd wordt. Koppel ik de lamp aan het systeem zit je opeens met keuringseisen etc.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr8hube
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:21
Aghanim schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

Hier ook. Auto was warm (55km gereden - update - rijden) en met stabiel 30km/u rijden stond het verbruik op 28kWh. Maar snel dat menu weggeklikt :P

Wel denk ik dat dit kan helpen om het hoge verbruik te bespreken met Polestar. Ik kan nu een filmpje maken terwijl ik 30 km/h rijd en een te hoog actueel verbruik laat zien. Ik ben dan wel benieuwd wat daar de reactie op is.
Het zal niet zo zijn dat het verbruik steeds lager wordt als je langzamer rijdt. De auto verbruikt altijd een basis hoeveelheid energie voor alle systemen, klimaat, batterijen, etc. Dat tikt relatief meer aan bij lagere snelheden. Bij hogere snelheden speelt de luchtweerstand een grotere rol. Het optimum zal, vermoed ik, bij zo’n 50 km per uur liggen omdat ze bij die snelheid ook de WLTP bepalen.
Groetjes,
Gerard

P2 midnight (launch edition)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 16:22
Kleine test met het eco-klimaat met een koude niet voorverwarmde auto. Valt me niet tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cVgMevjqSUUFQd9_mHMJ9cnaJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHvU89uhrCweQuL86caeNB9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:39
mevr Google P1.7 is re-te-traag geworden.... NIET leuk, sterker nog irritant :(

Daarbij is haar gehoor óók nog eens aangetast, plaatsen die ze eerst verstond, begrijpt ze ineens niet... :-(

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

vacuumcleaner schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:07:
Een andere nieuwe feature (volgens mij) in P1.7 is dat de richting van de voorwielen nu in kaart worden gebracht tijdens het parkeren.
Is inderdaad niet nieuw. Mijn straat is vrij smal. Evenals dat parkeren in de binnenstad van Delft aardig nauw luistert. Ik rij dan ook erg vaak op de lijnen van mijn voorwielen om te zorgen dat die parallel blijven aan de rijrichting zodat ik voorkom dat de neus niet een geparkeerde auto indraait :)

Ofwel. Het zit er al in sinds december 2020

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:03
Ik heb er net op gelet maar zag toch geen lijntjes van stand voor de wielen bij de mijne. Of is dat alleen als je ergens dichtbij komt (parkeer sensoren afstand)?

Er vandaag achter gekomen dat de laadpaal waar ik altijd laad halveert qua snelheid zodra er ook een andere auto aanhangt. Beetje jammer 😛

Hier trouwens nog geen update 😞

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
Sinds vrijdag op P1.7

Voor het eerst nu ook dat de muziek uit zichzelf start met YouTube Music.

Zojuist zag ik dat de auto vrolijk voorbij de ingestelde laadlimiet van 90% verder ging met laden. Dit heb ik nog niet eerder gehad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Reinier

\o/

MaxxMark schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:59:
[...]
zodat ik voorkom dat de neus niet een geparkeerde auto indraait :)
Waarom zou je dat willen voorkomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02 15:06
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben. Op voorhand excuses mocht dat niet zo zijn:

Ik rijd in een Lynk 01. Het is een full options PHEV, dus niet full electric. Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten met de Volvo XC40 Recharge Pure Twin Pro (P8) en evident ook met de Polestar 2.

Met name het software gedeelte van de Lynk (de Lynk 01 heeft geen Android Automotive aan boord) kent een grillig gebruik voor de infotainment-functionaliteit. Systemen werken soms wel en soms niet. De diverse fora over de Lynk 01 vermelden de tekortkomingen glashard. Ik ben daarom al ver in mijn oriëntatie op de Polestar 2. Diverse proefritten zijn gemaakt en ook al offertes (Pilot Plus) opgevraagd bij leasemaatschappijen.

Er zijn natuurlijk diverse fora en reviews met betrekking tot de Polestar 2. Deze bijvoorbeeld. Maar ... weet iemand een plek waar eventuele tekortkomingen van de Polestar 2 handzaam bij elkaar zijn gebracht? Ik weet bijvoorbeeld dat Apple CarPlay nog niet beschikbaar is in de Polestar 2. Wat gaat op dit moment erg goed in de Polestar 2? Waar wordt nog aan gewerkt? Wat zijn flaws of slechte ontwerpbeslissingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
TheDan54 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:37:
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben. Op voorhand excuses mocht dat niet zo zijn:

Ik rijd in een Lynk 01. Het is een full options PHEV, dus niet full electric. Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten met de Volvo XC40 Recharge Pure Twin Pro (P8) en evident ook met de Polestar 2.

Met name het software gedeelte van de Lynk (de Lynk 01 heeft geen Android Automotive aan boord) kent een grillig gebruik voor de infotainment-functionaliteit. Systemen werken soms wel en soms niet. De diverse fora over de Lynk 01 vermelden de tekortkomingen glashard. Ik ben daarom al ver in mijn oriëntatie op de Polestar 2. Diverse proefritten zijn gemaakt en ook al offertes (Pilot Plus) opgevraagd bij leasemaatschappijen.

Er zijn natuurlijk diverse fora en reviews met betrekking tot de Polestar 2. Deze bijvoorbeeld. Maar ... weet iemand een plek waar eventuele tekortkomingen van de Polestar 2 handzaam bij elkaar zijn gebracht? Ik weet bijvoorbeeld dat Apple CarPlay nog niet beschikbaar is in de Polestar 2. Wat gaat op dit moment erg goed in de Polestar 2? Waar wordt nog aan gewerkt? Wat zijn flaws of slechte ontwerpbeslissingen?
Tsja. Zou zeggen: lees op je gemakje gewoon dit topic door. Is redelijk realistisch vind ik. Facebook vind ik over t algemeen vooral wat negatiever dan gerechtvaardigd.

Wat is belangrijk voor je? Zelf heb ik geen echte klachten de eerste 5.000km. Maar ik ga ook geen digital key gebruiken als t niet helemaal stabiel is en kan me daar dan ook echt 0,0 druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Reinier schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Waarom zou je dat willen voorkomen? :P
Aw damn! |:(

#gaatzichineenhoekjeschamen

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:17
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het verbruik na de 1.7 update. Vandaag 100% geladen en daarna 20 min voorverwarmd en Eco modus aan. Zag veel sneller een daling naar normale verbruikswaarden en kwam op 19.9 uit (terugweg 2 uur later ook) met 70% snelweg en 20" wielen.

Merk wel dat met de verbruiksassistent aan, je nog meer op je verbruik let en dit zal ook meegeholpen hebben. Al met al dus positief, want onder de twintig haal ik zelden tot nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkSl7mnhZVI1mzjvPSY6a_gBh1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GIwrYKHtyefJm3JWUMJ05zy.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03-2024
Update is bij mij aan het installeren. Ben benieuwd.

Had net bij het rijden iets vreemds. Hij gaf ineens een melding op het scherm (met zo'n rood deurtje) dat het portier linksachter open stond. Was al ruim een half uur aan het rijden en de auto was in beweging. Er klonk ook ineens zo'n ruis die je hoort als het portier op een kier staat tijdens het rijden. Laatste keer dat ik aan dat portier heb gezeten is na een van de eerdere ritten geweest. M'n vrouw heeft schuin naar achter het portier tijdens het rijden even open en weer hard dicht gedaan, maar durfde niet te zeggen of ie nou echt niet goed dicht zat.
Iemand eerder zoiets gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drohanmovies
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-09-2022
gerrit105 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:04:
Update is bij mij aan het installeren. Ben benieuwd.

Had net bij het rijden iets vreemds. Hij gaf ineens een melding op het scherm (met zo'n rood deurtje) dat het portier linksachter open stond. Was al ruim een half uur aan het rijden en de auto was in beweging. Er klonk ook ineens zo'n ruis die je hoort als het portier op een kier staat tijdens het rijden. Laatste keer dat ik aan dat portier heb gezeten is na een van de eerdere ritten geweest. M'n vrouw heeft schuin naar achter het portier tijdens het rijden even open en weer hard dicht gedaan, maar durfde niet te zeggen of ie nou echt niet goed dicht zat.
Iemand eerder zoiets gehad?
Ik vind de portieren niet al te goed sluiten. Je moet toch een behoorlijke klap geven wil hij in 1 keer goed dichtvallen. Maar dat het portier opeens spontaan open ging heb ik nooit gehad. Wellicht dat je portier niet goed genoeg dicht was waarna je over een drempel reed zodat deze weer open sprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit105
Dat zou in theorie natuurlijk kunnen, maar heb sinds de laatste keer dat dat portier open is geweest wel zulke hobbels gehad dat het vreemd is dat ie ineens random op een vlak stuk wegdek open springt. Heb zelf overigens nooit gemerkt dat de portieren niet goed sluiten. Sluit altijd goed en solide.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
TheDan54 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:37:

De ervaringen op dat vlak zijn wisselend en hangen maar net af van wie je het vraagt.
Voor mij zijn er maar 3 echte missers:
Pianolak zwarte elementen in het interieur
Geen mogelijkheid tot plannen van het laden. (Nou kan je dat meestal bij je eigen laadpaal nog wel regelen, maar dat heb ik slechte ervaringen mee).
Geen mogelijkheid tot aanpassen van de preconditioning temperatuur.

Wat ik wel ervaar, maar geen last van heb is de balk in de zitting, dat had beter gekund maar vind ik zelf het minst storend.

De app werkt bij mij prima voor mijn doeleinden, ik heb mazzel met mijn verbruik en over het algemeen ook geen issues met de assistent/boordcomputer.
Uitblinkers zijn voor mij de afwerking, de kwaliteit en de service.
Vind het tot nog toe een genot in de auto te rijden en er naar te kijken. Contact met polestar en de lokale Volvo dealer is voor mij tot nog toe ook erg positief geweest.
Wat ik jammer vind maar wat ongetwijfeld nog gaat komen en waar Volvo/polestar weinig aan kunnen doen, is het zeer beperkte aantal beschikbare apps tot nog toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Fladder80 op 24-10-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 10:51
Ik las dat Apple CarPlay niet ondersteund is momenteel.
Is er zicht wanneer die ondersteuning er komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Warpozio schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:57:
Ik las dat Apple CarPlay niet ondersteund is momenteel.
Is er zicht wanneer die ondersteuning er komt?
Verplaatst van herfst 2021 naar lente 2022, zie polestar website bij standaarduitrusting vernoemd

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caswie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
Komende donderdag wordt mijn LRSM Polestar 2 geleverd! Ongeveer een maand eerder dan wat er in eerste instantie aangegeven werd, dus daar ben ik blij om.

Zijn er nog dingen waar ik op moet/kan letten bij de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:11
Sinds gister ineens geen internet en GPS meer, en ook de datum en tijd staan verkeerd (12 oktober en -1 uur). Verschillende resets (en nachtje laten staan) geprobeerd, maar geen resultaat. Verder las ik dit: nieuws: VS waarschuwen voor kans op mondiale gps-tijdssynchronisatieproblemen...

De datum staat niet goed en de tijd ook niet, dus mogelijk heeft iets er iets mee te maken (of zit het allemaal in dezelfde TCAM). Meer mensen toevallig last van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:20
Sinds vandaag de winterbanden eronder (continental viking contact 7) op originele 19" velgen.

Eerste bevinding is dat deze banden aanzienlijk stiller zijn dan de 20" non PP wielen. Ook is het comfort een stuk hoger. Maar ik mis nu al de looks van de 20" velgen....

Dan het verbruik. Eerste rit, P1.7, eco mode aan, 20 graden in de auto, 7 graden en regen buiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUO-GSGGYXax2WK1oWNkpWecRNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ok0Y4RWU5RButLZLBTA4ERAr.jpg?f=fotoalbum_large

Dat belooft veel goeds ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Caswie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:45:
Komende donderdag wordt mijn LRSM Polestar 2 geleverd! Ongeveer een maand eerder dan wat er in eerste instantie aangegeven werd, dus daar ben ik blij om.

Zijn er nog dingen waar ik op moet/kan letten bij de levering?
Ja, dat ze de auto goed gepoetst hebben. Ik kwam er na een paar maanden achter dat er nog allemaal lijmresten van de bescherm stickers op zaten.
Zag van de zomer opeens allemaal rechte streepjes ontstaan op de auto op de gekste plekken. En even door de wasstraat ermee is niet genoeg om dat er af te poetsen helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-05 16:39
Bij mij staat P1.7 er sinds dit weekend ook op. Vanochtend een ritje van 25 kilometer bij 7 graden met ruim 20 kWh. Dat lukte hiervoor zeker niet! Het lijkt dus er inderdaad op dat de auto een stuk zuiniger geworden is.

Eerst had ik geen verbinding meer via de app, maar dit heeft zich vanzelf hersteld.

Enige nadeel van de update vind ik de temperatuur. Ook als de eco-instelling uit is heb ik nu last van koudere voeten. Dat had ik hiervoor niet. Hebben meer mensen hier last van?

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
Autowina schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:18:
Bij mij staat P1.7 er sinds dit weekend ook op. Vanochtend een ritje van 25 kilometer bij 7 graden met ruim 20 kWh. Dat lukte hiervoor zeker niet! Het lijkt dus er inderdaad op dat de auto een stuk zuiniger geworden is.

Eerst had ik geen verbinding meer via de app, maar dit heeft zich vanzelf hersteld.

Enige nadeel van de update vind ik de temperatuur. Ook als de eco-instelling uit is heb ik nu last van koudere voeten. Dat had ik hiervoor niet. Hebben meer mensen hier last van?
Mijn vrouw en ik vonden vanaf het begin al dat we koudere voeten hadden in de polestar, met Eco aan is dat nog iets meer dan anders. Dus ja, wel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 16:01
Autowina schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:18:
Ja, dat heb ik dus ook! En mijn vrouw zat naast me en die klaagde er ook over. Ik had op een gegeven moment ECO uitgeschakeld en de temperatuur op 21 graden ingesteld, maar hij bleef koude lucht blazen. Ik had aan het einde van de rit (100km totaal) ijskoude voeten.

[ Voor 8% gewijzigd door GuiltyNL op 25-10-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
GuiltyNL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Ja, dat heb ik dus ook! En mijn vrouw zat naast me en die klaagde er ook over. Ik had op een gegeven moment ECO uitgeschakeld en de temperatuur op 21 graden ingesteld, maar hij bleef koude lucht blazen. Ik had aan het einde van de rit (100km totaal) ijskoude voeten.
Same here. Moet 'm nu op 23/24 zetten om een beetje bij de "oude" 21/22 in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:20
Zag vanochtend eindelijk het bericht dat mijn P2 aan de beurt is voor de 1.7 update.

Ben nu alleen bezorgd of ik het installatie proces niet beter had kunnen opstarten wanneer ik weer thuis aan de oplader sta. Ik heb de update ditmaal gestart terwijl ik bij mijn werkgever aan de oplader sta.

Ik had uit diverse berichten begrepen dat het installatie proces niet altijd in een keer succesvol verloopt.

(dus fingers crossed)

P2 LRDM|Midnight|20"|Pilot,Plus,Per|Nappa|350KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Wat ik vorige keer begreep is dat je auto überhaupt beter niet aan de lader kan staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Rene schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:05:
Sinds vandaag de winterbanden eronder (continental viking contact 7) op originele 19" velgen.

Eerste bevinding is dat deze banden aanzienlijk stiller zijn dan de 20" non PP wielen. Ook is het comfort een stuk hoger. Maar ik mis nu al de looks van de 20" velgen....

Dan het verbruik. Eerste rit, P1.7, eco mode aan, 20 graden in de auto, 7 graden en regen buiten:

[Afbeelding]

Dat belooft veel goeds ;)
Dit ben ik vanochtend na 35 km. 110 op de teller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F96ZU3poCHhBAXLo1KHnXc843lk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcxVnDI1eJRwTCpAMGtlc0E2.jpg?f=fotoalbum_large

Vind m’n verbruik nog echt bizar hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojyn
  • Laatst online: 21-05 13:11
Koehandelaar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Dit ben ik vanochtend na 35 km. 110 op de teller:

Vind m’n verbruik nog echt bizar hoog.
Ik vind het verschil in verbruik tussen 110, 105 en 100 op de ACC heel erg groot. Alleen met 100 kom ik zelf onder de 20, en dan gaat die vaak meteen richting de 18. Met 110 zit ik zelf ook op en verbruik van 22 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
Mijn Google Assistant werkte na de 1.7 update helemaal niet meer. Zonet toch maar even een reset gedaan. Eerste keer werkte hij een beetje langzaam, maar daarna deed hij weer normaal... Hopelijk blijft 't werken.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jojyn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Ik vind het verschil in verbruik tussen 110, 105 en 100 op de ACC heel erg groot. Alleen met 100 kom ik zelf onder de 20, en dan gaat die vaak meteen richting de 18. Met 110 zit ik zelf ook op en verbruik van 22 kWh.
En dat terwijl je 130km/h mag op de A1 (volgens bovenstaand screenshot :+ )

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jojyn
MisteRMeesteR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Na 1900 kijk ik niet meer naar het verbruik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 17:12
Sinds afgelopen vrijdag heb ik P1.7 maar ik heb niet het idee dat ie veel zuiniger is dan daarvoor. Met ECO aan vind ik veel te koud overigens.
Vanochtend na een kilometer of 40 gereden te hebben kreeg ik een foutmelding voor een te lage bandenspanning op alle 4 de wielen. Na een home screen reset kwam het direct terug maar de banden spanning was gewoon prima. Twintig minuten later ook een foutmelding van de motorkoelvloeistof. Direct naar Volvo dealer gereden. Daar is ie weer gekalibreerd zeggen ze. Foutmeldingen zijn weer weg.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Ik ben een hele nette chauffeur :9

Maar ik vind het verschil in verbruik wel opmerkelijk. Overigens vanochtend na 3 km stond het verbruik bij de TA op een whopping 176.1 kWh per 100 km.

Ben net overigens gebeld door de dealer rondom het issue met het niet goed kunnen laden bij snellaadpunten. De hele laadaansluiting gaat vervangen worden, hopelijk lost dit dan eindelijk al m'n laadproblemen op. Tegelijkertijd gaan ze ook naar m'n ACC kijken, waarom hij soms ineens versneld als ik op een rij stilstaande auto's afrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
@Koehandelaar neem aan dat je dan met koude accu vertrokken bent? Het was best koud en de eerste tientallen KM (soms zelfs +100) is het verbruik gewoon enorm hoog. Had ik ook, ik had een ritje van 35km vanmorgen en zat zelfs met mijn P8 op 28kWh. En de 12km terug had ik voor het eerst de range assistent aan staan.

Denk dat je het verschil pas gaat zien als je a. met een voorverwarmde accu gaat rijden en b. op een langere rit. Maargoed, ik heb ook pas net 1 dagje de update er op staan dus moet alles nog gaan ervaren.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 14:07
Koehandelaar schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Ik ben een hele nette chauffeur :9
Een hele nette chauffeur had netjes rechts gereden ipv op de middelste baan :P

Maar goed, voor mij komt er binnenkort ook een P2 :)
Hij is afgelopen donderdag besteld en moet dit jaar nog binnen komen als ik Leaseplan mag geloven. Die hadden er blijkbaar een aantal in bulk besteld ofzo, zal wel iets met de veranderende bijtelling te maken hebben. Het is de standard range single motor in de kleur Thunder geworden, kan niet wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

Hadden jullie dit al gezien (onder bij Opmerking)? Kon ook al geen verschil ontdekken tussen eco aan/uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4M6iMoH2CU6r56KJHlYT3jJcmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KWw3XGwdHajklwgYhEMnIPxj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Anoniem: 1521590 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:50:
Hadden jullie dit al gezien (onder bij Opmerking)? Kon ook al geen verschil ontdekken tussen eco aan/uit.

[Afbeelding]
Ik neem aan dat de stand dan tijdens het laden uitgeschakeld wordt voor de volgende keer dat je gaat rijden, maar dat je wanneer je tijdens het rijden de 'eco stand' aanzet terwijl je SoC hoger is dan 50% het wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
kramon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:59:
Mijn Google Assistant werkte na de 1.7 update helemaal niet meer. Zonet toch maar even een reset gedaan. Eerste keer werkte hij een beetje langzaam, maar daarna deed hij weer normaal... Hopelijk blijft 't werken.
Nou het werkt dus niet, voor geen meter. Nog meer mensen die dus een trage of niet werkende Assistant hebben? Dit gaat overigens om de versie waarbij je op het stuur op het knopje drukt of die Tile op de displa y rechtsboven.

Daarnaast heb ik het gevoel dat het hele systeem trager is dan voorheen sinds 1.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-05 22:51
kramon schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Nou het werkt dus niet, voor geen meter. Nog meer mensen die dus een trage of niet werkende Assistant hebben? Dit gaat overigens om de versie waarbij je op het stuur op het knopje drukt of die Tile op de displa y rechtsboven.

Daarnaast heb ik het gevoel dat het hele systeem trager is dan voorheen sinds 1.7.
Bij mij werkte Hey Google niet meer. En via de knop of de app was het reet traag. Dit was direct na de update. Na een reset ging het ietsje sneller. En opeens was het weer snel. Dit is tot nu toe zo gebleven. Geen idee waar het aan lag. Zal het in de gaten houden.

Polestar 2 Launch Edition 2020 | Thunder | 19'' | Slate WeaveTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:32:
@Koehandelaar neem aan dat je dan met koude accu vertrokken bent? Het was best koud en de eerste tientallen KM (soms zelfs +100) is het verbruik gewoon enorm hoog. Had ik ook, ik had een ritje van 35km vanmorgen en zat zelfs met mijn P8 op 28kWh. En de 12km terug had ik voor het eerst de range assistent aan staan.

Denk dat je het verschil pas gaat zien als je a. met een voorverwarmde accu gaat rijden en b. op een langere rit. Maargoed, ik heb ook pas net 1 dagje de update er op staan dus moet alles nog gaan ervaren.
Dat is met een koude accu inderdaad. Ik had uit het topic hier begrepen dat het geen zin heeft je accu voor te verwarmen als hij niet aan de laadpaal staat, vandaar dat ik dat niet doe. Misschien toch maar eens wel doen, kijken wat het voor effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnns85
[...]

Ja hier ook. Vaak niet, of heel traag, of na een tijdje gewoon kappen. Heel irritant, idd net na 1.7 (die ik bij onderhoud via de dealer kreeg overigens). En sinds gister geen internet en GPS meer, maar TCAM reset lijkt ook niet meer te werken hier op 1.7...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
Nou de P1.7 update was zonder problemen geïnstalleerd aan de laadpaal bij mijn opdrachtgever. Aangezien alles nieuw voor me is. Had ik geen tijd genomen om nieuwe opties in te stellen, en ben gewoon weg gereden.

1. het eerste wat me opviel was dat mijn actie radius meting bij 90% opladen geen 360 maar nu 370 KM aangaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC1dgSjiJ9O_Q1WHj9pI5DxgVdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7HD8WvSuwQfq4gqNnu9WhEw.jpg?f=fotoalbum_large

2. De terug rit met regen en airco op default (kon de eco mode nog niet vinden) legde ik af met 74 % accu lading resterend gemiddeld zit ik altijd rond de 70 %. Dus dit kan natuurlijk een toeval treffer zijn geweest.

3. Het verbruik van 20 KWH met een 'koude' accu vond ik absoluut niet slecht voor een AWD P2 met de 20 inch performance pack velgen waarvan ik begrepen heb dat die meestal een ongunstiger verbruik opleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8DKOJ2M9K-aQbgQanTaUYia3h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8FGag9rqTRhQbtxmJf5DrKh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door dutchman666 op 25-10-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1521590

ach-jee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Ik neem aan dat de stand dan tijdens het laden uitgeschakeld wordt voor de volgende keer dat je gaat rijden, maar dat je wanneer je tijdens het rijden de 'eco stand' aanzet terwijl je SoC hoger is dan 50% het wel gewoon werkt.
Zo zou het kunnen zijn, ik ga er maar mee experimenteren.
Ook nu blijkt weer dat begrijpelijke handleidingen schrijven een echt vak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
ach-jee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Dat eco gewoon werkt als je het aan zet kan ik bevestigen. Mijn ervaring gecombineerd met deze kennis zegt mij dat eco vooral ook bedoelt is om die paar extra kilometers er uit te persen in geval dat je ze echt nodig hebt en niet voor dagdagelijks gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
[...]

Yup... Blijft heel irritant. Niet reageren, traag reageren, oneindig wachten, wel de input ontvangen en vervolgens zeggen 'Sorry er is iets fout gegaan'

De Nest Hub die ik in de aanbieding heb gekocht voor € 80 doet het een heel stuk beter, die reageert gewoon altijd instant. Zelfs mijn Fossil horloge doet het beter dan mijn auto qua assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-11-2021
GuiltyNL schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Sinds laatste update werkt mijn verwarming en parkeerklimaat (automatisch voorverwarmen met timer) helemaal niet meer. Bij Volvo dealer geweest, maar daar kon het ook niet snel worden verholpen. Er werd mij verteld dat ik auto voor langere tijd (1 week) kwijt ben om probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
Fladder80 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:16:
[...]

Dat eco gewoon werkt als je het aan zet kan ik bevestigen. Mijn ervaring gecombineerd met deze kennis zegt mij dat eco vooral ook bedoelt is om die paar extra kilometers er uit te persen in geval dat je ze echt nodig hebt en niet voor dagdagelijks gebruik.
Bedankt ik had net opgezocht waar ik het moest activeren. Echter koude voeten en handen dat is niets voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmvoges
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03 13:39
PS2Driver schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb hetzelfde issue. Afgelopen week met Polestar support gebeld, paar stappen doorlopen op de auto maar geen resultaat anders dan ik zelf al had geprobeerd. Nu heb ik een afspraak bij de dealer welke gemaakt is door Polestar support, waarbij ze een technisch script gaan inladen in de auto. Dat waren de letterlijke woorden van de support medewerker, geen idee wat er dan verder gaat gebeuren maargoed. Ze trekken er 1,5 uur voor uit binnenkort. Ik laat hier wel even weten of dat iets oplost t.a.v. de Digital Key.
Ik ben heel benieuwd! Ik krijg DK ook niet aan de praat (paar maanden geleden deed deze het nog wel). Zelf van alles geprobeerd tot aan factory reset toe en zelf niet aan de praat gekregen. Bij de dealer software versie 1.7 erop gezet en een TCAM wisactie/reset laten uitvoeren en alsnog niet kunnen koppelen. Ik hoor graag of het bij jou wel lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
BP2020 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

Sinds laatste update werkt mijn verwarming en parkeerklimaat (automatisch voorverwarmen met timer) helemaal niet meer. Bij Volvo dealer geweest, maar daar kon het ook niet snel worden verholpen. Er werd mij verteld dat ik auto voor langere tijd (1 week) kwijt ben om probleem op te lossen.
Ik probeer die timer nog niet eens, altijd gezeik daarmee. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Had iemand van jullie overigens ook al wat filmjes gezien en stukjes gelezen over de Experimental P2 versie met 474 PK die van de zomer op Goodwood heeft rond gereden?

Het schijnt dat de hogere motor vermogen is verkregen door een software aanpassing. Al zaten er natuurlijk ook wat aanpassingen aan de wagen die niet 'stock' waren (volgens mij nog krachtiger remmen, en een stuggere onderstel).

Maar stel dat via een OTA optie in de 'nabije' toekomst een dergelijke software update aan te schaffen zou zijn (net zoals het bij Tesla soms het geval is).

Wie van jullie zou een dergelijke upgrade overwegen? Of denken de meesten van jullie de P2 AWD is al snel genoeg voor de Nederlandse wegen? ;)

https://remonews.com/swed...rimental-liberating-play/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier ook last van enorme traagheid van het infotainmentsysteem na de 1.7 upgrade. Duurt ongeveer 10 minuten vanaf vertrek. Daarna is het okay. Volgende rit helaas ook weer 10 minuten traag.

Ik heb vandaag contact gehad met Polestar en zij gaven aan het probleem niet te herkennen. Advies was om de dealer de update opnieuw te laten installeren in plaats van over the air. Heb nu een afspraak staan voor vrijdag. Ben benieuwd.

Ander probleem wat er voor 1.7 al was is het verdwijnen van de kaart in het dashboard. Op de middenconsole staat 'ie nog wel. De eerstvolgende aanwijzing (volgende afrit bijvoorbeeld) staat nog wel in beeld, maar daar waar de kaart hoort te staan is het gewoon zwart. Gebeurt op dagelijkse basis. Na 30 sec de homeknop indrukken is de kaart weer terug.

Wellicht gerelateerd aan een ander probleem: Opeens begint de kaart in het dashboard continu opnieuw te renderen. Steeds maar weer zie je in vlakjes van ongeveer 6 bij 6 centimeter de kaart opnieuw opbouwen. Zodra alle vakjes vol zijn begint het weer opnieuw. Dit probleem komt alleen significant minder voor dan het zwarte scherm. Dit is 1x per week of zo.

Iemand die een van deze problemen herkent en er misschien een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrFa2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01 22:59

BrFa2021

[P2]

[/Heb ik al een paar maanden last van. Dus niet sinds deze update maar eerder. Dit is bij mij bij na een eerdere update begonnen. Ik heb last van koude voeten en na ong 45 minuten is de verwarming uit en moet je de temperatuurregeling heel hoog zetten. En dan nog blijf ik last van koude voeten houden terwijl de auto heel warm wordt. Ik heb morgen mijn eerste service beurt van 30k km. Ik heb de problemen met de temperatuur aangegeven.
Volgens mij doet de ventilatie helemaal niks bij mijn voeten. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen.

[P2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
eLScha schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:05:
Hier ook last van enorme traagheid van het infotainmentsysteem na de 1.7 upgrade. Duurt ongeveer 10 minuten vanaf vertrek. Daarna is het okay. Volgende rit helaas ook weer 10 minuten traag.

Ik heb vandaag contact gehad met Polestar en zij gaven aan het probleem niet te herkennen. Advies was om de dealer de update opnieuw te laten installeren in plaats van over the air. Heb nu een afspraak staan voor vrijdag. Ben benieuwd.

Ander probleem wat er voor 1.7 al was is het verdwijnen van de kaart in het dashboard. Op de middenconsole staat 'ie nog wel. De eerstvolgende aanwijzing (volgende afrit bijvoorbeeld) staat nog wel in beeld, maar daar waar de kaart hoort te staan is het gewoon zwart. Gebeurt op dagelijkse basis. Na 30 sec de homeknop indrukken is de kaart weer terug.

Wellicht gerelateerd aan een ander probleem: Opeens begint de kaart in het dashboard continu opnieuw te renderen. Steeds maar weer zie je in vlakjes van ongeveer 6 bij 6 centimeter de kaart opnieuw opbouwen. Zodra alle vakjes vol zijn begint het weer opnieuw. Dit probleem komt alleen significant minder voor dan het zwarte scherm. Dit is 1x per week of zo.

Iemand die een van deze problemen herkent en er misschien een oplossing voor heeft?
Ik heb soortgelijke kaart issues. Zowel achter het stuur als op de midden display. Bij mij "knippert" hij soms. Dat duurt echt maar een splitsecond. Bij mij zie ik sommige tiles opnieuw gerenderd worden.

Misschien heeft t wat te maken met nieuwe gedownloade tiles? Ik zie de melding 'offline kaarten downloaden' elke dag. Mogelijk dat het opnieuw renderen een kwestie van oude tiles vervangen is.

FYI: ik gebruik bijna altijd navigatie met een route, omdat er in de omgeving nogal veel wegwerkzaamheden zijn, waar Google me automatisch omheen leidt. Dat scheelt weer verrassingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PS2Driver
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 22:14
eLScha schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:05:

Even op het stuur drukken op de alternatieve weergave voor het display achter het stuur. Daarna weer terugwisselen naar je navigatie weergave lost het probleem bij mij op, krijg dan meteen Google Maps weer te zien.

Polestar 2 Launch edition, PP, Snow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 11:25
kramon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:50:
[...]

Ik heb soortgelijke kaart issues. Zowel achter het stuur als op de midden display. Bij mij "knippert" hij soms. Dat duurt echt maar een splitsecond. Bij mij zie ik sommige tiles opnieuw gerenderd worden.

Misschien heeft t wat te maken met nieuwe gedownloade tiles? Ik zie de melding 'offline kaarten downloaden' elke dag. Mogelijk dat het opnieuw renderen een kwestie van oude tiles vervangen is.

FYI: ik gebruik bijna altijd navigatie met een route, omdat er in de omgeving nogal veel wegwerkzaamheden zijn, waar Google me automatisch omheen leidt. Dat scheelt weer verrassingen.
Dit is een bekend probleem wat iedereen voor zover ik weet heeft, staat los van dat de kaart helemaal zwart wordt. Die hoor ik zelf een stuk minder voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:39
dutchman666 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:55:
Had iemand van jullie overigens ook al wat filmjes gezien en stukjes gelezen over de Experimental P2 versie met 474 PK die van de zomer op Goodwood heeft rond gereden?

Het schijnt dat de hogere motor vermogen is verkregen door een software aanpassing. Al zaten er natuurlijk ook wat aanpassingen aan de wagen die niet 'stock' waren (volgens mij nog krachtiger remmen, en een stuggere onderstel).

Maar stel dat via een OTA optie in de 'nabije' toekomst een dergelijke software update aan te schaffen zou zijn (net zoals het bij Tesla soms het geval is).

Wie van jullie zou een dergelijke upgrade overwegen? Of denken de meesten van jullie de P2 AWD is al snel genoeg voor de Nederlandse wegen? ;)

Lastige vraag.

Heb ik meer vermogen nodig? nee, maar zou wel leuk zijn.

Wat gaat die aanpassing kosten? mits niet te gek, zou ik het wel overwegen

Wat ga ik er voor inleveren? (veel?) bereik? dan zeker een NOGO

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Grappig! Geen idee of dat eerder al geconstateerd was, maar onder de instellingen en dan "Google" is een mogelijkheid om een foutrapportage naar Google te sturen. Daar is echter ook in te kijken WAT er naar Google wordt gestuurd inclusief stack-trace en running processes, maar ook stonden er specifieke buildnumbers in (ongetwijfeld van het base OS maar mogelijk ook identifiers van de Polestar versie).

Best interessant om eens in te duiken voor en na een update (ik ben nog niet bijgewerkt naar 1.7, dus zal vanavond eens wat meer screenshots maken aangezien je het volgens mij niet naar jezelf kunt sturen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTgFmprsWwemekmC3sa5cqD6xwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0iVsVBPKByYyP9pzm06Bc4u.jpg?f=fotoalbum_large
de foto doet het overzicht geen eer aan want je kunt blijven scrollen tot je een ons weegt om meer informatie te zien ;)

Het zat een beetje ver weg gestopt (want je moet echt doorklikken naar dat je eea naar google wilt sturen) en hij was me nooit eerder opgevallen. Misschien in een recente update geïntroduceerd (?).

[ Voor 5% gewijzigd door MaxxMark op 26-10-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:20
Aghanim schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

[1.7 software] Ik had gisteravond ook een absurd verbruik. Het was 13 graden buiten, droog, vlakke snelweg en ik had windkracht 2 schuin in de rug. Ik reed exact 100 km/u op de ACC op een rustig stuk snelweg waar ik een constante snelheid reed, Eco klimaat aan had staan en geen navigatie naar een lader. Ik was al 20 km onderweg toen ik merkte dat de range veel harder terugliep dan normaal en het percentage waarmee ik thuis zou komen steeds lager werd. In de verbruiksassistent gaf deze aan dat ik een verbruik van 29 KwH/100km had. Dit hield nog ruim 10 km lang aan waarna het terugzakte naar 24 KwH/100km. Na nog eens ongeveer 30km zakte het verbruik pas terug naar mijn normale waarde rond de 19KwH/100km met die snelheid. Toen ik vertrok voor deze 186 km lange trip gaf maps aan dat ik zou aankomen met 9%, het is uiteindelijk 3% geworden, terwijl ik nergens ook maar een km harder heb gereden dan toegestaan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Music
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik heb de auto bijna een jaar maar nog niet eerder gezien dat hij waarschuwt voor een echt koude accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8eNkut8IMHGzM8L3WLVuvBHDnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssKkFrxGPplSep9VA4q6bXY9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrewarre
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 17:56
Mr_Music schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:11:
Heeft iemand dit wel eens gezien? Ik heb de auto bijna een jaar maar nog niet eerder gezien dat hij waarschuwt voor een echt koude accu.
Dit is onlangs toegevoegd in de P1.7 update.

Hier het hele (alle) changelog :) https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

[ Voor 15% gewijzigd door harrewarre op 26-10-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
harrewarre schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Dit is onlangs toegevoegd in de P1.7 update.
Ah ok, die note had ik gemist. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Heeft iemand recentelijk EasyPark nog gebruikt? Eén van de grote voordelen van AAOS in de P2 vond ik het gebruik van EasyPark. Maar gisteren overkwam mij iets waardoor ik twijfel of het (nog) goed werkt.

Bij aankomst heb ik parkeren via Easypark aangezet. Ik herinner me nog dat ik gezien heb dat de kosten €2,- per uur waren. Bij terugkomst in de auto heb ik de parkeersessie beeindigd en waren de kosten null/null.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpZs9HMbjbqiUYWe8ZSuNobJpiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw9DgIS6wr64frg1eRawM2nN.jpg?f=fotoalbum_large

Ook in mijn parkeerhistorie is de actie van gisteren niet te zien.

Enige tijd geleden was mijn account verwijderd in de P2 maar ik heb easypark weer opnieuw geinstalleerd, inclusief bevesting van koppeling aan de creditcard. Heeft iemand dit ook wel eens ervaren?

Aanvulling: ik heb de klantenservice van EasyPark gevraagd na te gaan of er iets is misgegaan.
Aanvullende vraag van mijn kant: het is toch niet zo dat je daar met elektrische auto's gratis mag parkeren? Ik stond 'gewoon' langs de straat en niet bij een laadpunt.

[ Voor 11% gewijzigd door Quark2 op 26-10-2021 11:04 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drohanmovies
Quark2 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:27:
Heeft iemand recentelijk EasyPark nog gebruikt? Eén van de grote voordelen van AAOS in de P2 vond ik het gebruik van EasyPark. Maar gisteren overkwam mij iets waardoor ik twijfel of het (nog) goed werkt.

Bij aankomst heb ik parkeren via Easypark aangezet. Ik herinner me nog dat ik gezien heb dat de kosten €2,- per uur waren. Bij terugkomst in de auto heb ik de parkeersessie beeindigd en waren de kosten null/null.

Ook in mijn parkeerhistorie is de actie van gisteren niet te zien.

Enige tijd geleden was mijn account verwijderd in de P2 maar ik heb easypark weer opnieuw geinstalleerd, inclusief bevesting van koppeling aan de creditcard. Heeft iemand dit ook wel eens ervaren?

Aanvulling: ik heb de klantenservice van EasyPark gevraagd na te gaan of er iets is misgegaan.
Aanvullende vraag van mijn kant: het is toch niet zo dat je daar met elektrische auto's gratis mag parkeren? Ik stond 'gewoon' langs de straat en niet bij een laadpunt.
Ik heb eigenlijk altijd gehad dat bij afsluiten Easypark geen kosten opgeeft. Helaas blijkt dit foute informatie en moet je achteraf wel gewoon betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 12:07
dutchman666 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:55:

Lijkt mij dat mensen met de 20" PP die upgrade gewoon gratis krijgen, dan ben je eindelijk net sneller als de rijders met 19" op de 0-100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
Nu paar keer gebruikt gemaakt van het voorverwamen via de laadpaal voor vertrek en ik merk wel dat de consumptie in de eerste paar kilometers een stuk lager lag dan normaal. Het ritje naar het werk kost normaal 12% SoC en sinds de update maar 10% SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
Nikey3 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Lijkt mij dat mensen met de 20" PP die upgrade gewoon gratis krijgen, dan ben je eindelijk net sneller als de rijders met 19" op de 0-100.
En waarom moet je sneller zijn met 20" dan met 19"?
Een polo met 20" is ook niet sneller dan een polo met 16".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Drohanmovies schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:18:
[...]

Niet dat ik het ermee eens ben :P Maar ik denk dat hij doelt op de prijs en dat de PP je velgen, klauwen en een beter onderstel geeft maar sneller ga je niet, harder optrekken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 11:41
Ook tweakers die nog geen OTA software update naar 1.7 aangeboden hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 15:59
[...]

Het gaat er om dat die 6K voor de PP geen impact heeft op de snelheid (enkel een negatieve impact op het verbruik).

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojyn
BartWNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:25:
Ook tweakers die nog geen OTA software update naar 1.7 aangeboden hebben gekregen?
Hier eentje, ik mag nog eventjes wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
vacuumcleaner schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Het gaat er om dat die 6K voor de PP geen impact heeft op de snelheid (enkel een negatieve impact op het verbruik).
Ja begrijp ik wel. Maar PP kopers wisten van tevoren wat ze kochten toch?
PP is ohlins dempers, speciale 20" velgen, gele gordels en betere remmen. Geen hogere performance wat betreft rijsnelheid. Beetje raar om niet PP dan opeens zo'n update niet te gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Music
Drohanmovies schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

PP is ohlins dempers, speciale 20" velgen, gele gordels en betere remmen. Geen hogere performance wat betreft rijsnelheid. Beetje raar om niet PP dan opeens zo'n update niet te gunnen.
De reden dat ik geen PP heb gekozen is omdat ik dan ook echt betere performance wilde kwa sneller optrekken en eventueel topsnelheid. Dus ik snap enigszins wel waarom je dat onderscheid zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojyn
Mr_Music schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

De reden dat ik geen PP heb gekozen is omdat ik dan ook echt betere performance wilde kwa sneller optrekken en eventueel topsnelheid. Dus ik snap enigszins wel waarom je dat onderscheid zou maken.
Precies dat, of als onderdeel van "sportmodus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drohanmovies
Mr_Music schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:52:
[...]

Ja klopt. Maar we wisten van te voren dat dat niet zo was. Als ik van tevoren had geweten dat PP een extra boost zou krijgen op de pk's dan had ik die ook genomen (niet echt van de 408pk heb ik nog steeds veel plezier aan >:)

Ach ik gun het iedereen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het er gaat komen. En als het er komt dat het een dusdanig bedrag is dat ik het niet waard vind voor die halve seconde eerder naar 100 km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikey3
[...]

Gebleken is dat de 19" onder juiste omstandigheden sneller is op de 0-100 dan de 20" PP. Het gaat om letterlijk niks hoor, maar ik vond dat wel een goede reden voor een sport modus voor PP kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
Die PP variant is toch alleen voor mensen die meer waarde hechten aan uiterlijk dan aan innerlijk?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ach-jee
Nou nou nou, een goed uiterlijk draagt bij aan een tevreden innerlijk (heb ik van horen zeggen). Bovendien doet het PP met de dempers en remmen ook nog wel wat aan het rijgevoel natuurlijk (hoewel ik persoonlijk mijn remschijven en -klauwen al lang geleden op marktplaats heb gezet).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-05 05:55
Het wachten kan beginnen!
Na lang meelezen hier, veel lezen en zien over de wagen en uiteraard testrijden eindelijk de bestelling geplaatst voor een Polestar 2 Long Range Dual Motor, met pilot en plus pack. Thunder en charcoal als kleuren.

Levering zou voor februari zijn volgens de Polestar configurator, nog even op bevestiging wachten van de lease.

Spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDan54
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02 15:06
k-jah schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:55:
Het wachten kan beginnen!
Na lang meelezen hier, veel lezen en zien over de wagen en uiteraard testrijden eindelijk de bestelling geplaatst voor een Polestar 2 Long Range Dual Motor, met pilot en plus pack. Thunder en charcoal als kleuren.

Levering zou voor februari zijn volgens de Polestar configurator, nog even op bevestiging wachten van de lease.

Spannend!
Congrats ! Zou mijn keuze ook zijn, hoewel ik Void ook prachtig vind.

Mag ik vragen wat voor soort lease? Full Operational of Private? Bij welk lease bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
TheDan54 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Congrats ! Zou mijn keuze ook zijn, hoewel ik Void ook prachtig vind.

Mag ik vragen wat voor soort lease? Full Operational of Private? Bij welk lease bedrijf?
Thanks!
Is via de werkgever (be).
Void was de eerste keuze ook, maar helaas is
, naast gps, metaalkleur een minimale vereiste van de LM (zie eerder in dit topic), vreemd, maar thunder is minstens even mooi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
ach-jee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:52:
Nou nou nou, een goed uiterlijk draagt bij aan een tevreden innerlijk (heb ik van horen zeggen). Bovendien doet het PP met de dempers en remmen ook nog wel wat aan het rijgevoel natuurlijk (hoewel ik persoonlijk mijn remschijven en -klauwen al lang geleden op marktplaats heb gezet).
Niet te serieus hè? ;) Of staat PP voor party pooper? oOo

Gister nog een kort ritje gemaakt om even snel wat naar de nieuwe 1.7 te kijken. Die nieuwe assistent is wel geinig. Zelfs bij een lang stuk flauw downhill al snel een negatief verbruik.

[ Voor 17% gewijzigd door gerrit105 op 26-10-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 20:06
Drohanmovies schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

Zo is het toch met mij gecommuniceerd begin dit jaar. PP nog meer onderscheiden van niet PP werd gezegd. Uiteindelijk bleek het wat te voorbarig van mijn contact bij Polestar en 10 maanden later niets meer over gehoord. 😊

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 23:12
Volgende week wordt mijn nieuwe polestar 2 launch edition geleverd. Had op december gerekend dus uiteindelijk nog wel blij verrast met deze datum.

Hebben jullie nog tips voor een goede telefoonhouder met wireless charging die mooi wegvalt in het interieur? Heb in mijn huidige auto zo'n cheap ventilatierooster ding met een los kabeltje. Deze auto verdient wel iets netters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman666
Leuk al de verschillende reacties met betrekking tot de P2 experimental.

Wat mij betreft zou de een dergelijke optie voor alle AWD versies zijn. Net zoals TESLA dit voor de diverse model 3 varianten aanbiedt.

Overigens hier nog een ander artikel over de P2 experimental.

https://autofans.be/nieuw...di-voor-polestar-zoute-gp

quote (onderaan artikel) :
Stiekem wordt er aangenomen dat Polestar deze upgrades binnenkort zal aanbieden in een optioneel pakket.
end quote.

Tja het blijven geruchten.

Maar feit blijft wel dat de engineers van Polestar heel veel waardevolle test uren hebben gemaakt de afgelopen zomer. Wie weet.

En anders is deze info vast nuttig voor de Polestar 3 of de Polestar Precept.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Vandaag de auto gekregen, helemaal happy!

Wat een plaatje .... rijdt geweldig en alles lijkt te werken. Gekregen met update 1.7 en app lijkt prima te werken oOo . Was het wachten meer dan waard en nu genieten *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujkIseUknyNVQE_Rb6buuxuJ-7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jew17DmjMxtjAr67Dt8msTFR.jpg?f=fotoalbum_large

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchman666
cornholio24 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:40:

Wat een plaatje .... rijdt geweldig en alles lijkt te werken. Gekregen met update 1.7 en app lijkt prima te werken oOo . Was het wachten meer dan waard en nu genieten *O*

[Afbeelding]
Geniet er maar van. De witte kleur staat hem goed. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebellion72
  • Laatst online: 15-02-2022

[Afbeelding]
Van harte en veel plezier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 16:31

backupdevice

Boeh!

Ik ben maandag aan de beurt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EngelbertDubois
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 16:07
En ik vrijdag. Wat heb ik hier naar uitgekeken 🚀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-jah

[Afbeelding]
Super netjes!
En nu je handtekening aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
gerrit105 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:47:
Die PP variant is toch alleen voor mensen die meer waarde hechten aan uiterlijk dan aan innerlijk?
Dat vind jij. Ik hecht waarde aan de betere remmen en het betere onderstel, omdat ik dat ook daadwerkelijk gebruik.

En ja, de gordels en de velgen vind ik ook mooi. Maar dat koop ik dan voor mijzelf en niet voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:44
GuiltyNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Dat vind jij. Ik hecht waarde aan de betere remmen en het betere onderstel, omdat ik dat ook daadwerkelijk gebruik.

En ja, de gordels en de velgen vind ik ook mooi. Maar dat koop ik dan voor mijzelf en niet voor anderen.
Ik lees het al een paar keer, maar, de PP heeft helemaal geen beter onderstel?

Verder overigens prima keus hoor, geen waardeoordeel :-)

Overigens, PP kan verwarrend zijn voor nieuwkomers, met ook een Pilot Pack en Plus Pack.

Edit: toch nog ff gekeken, de dempers horen bij het "onderstel" volgens bepaalde definities van het onderstel. In dat geval, idd

[ Voor 10% gewijzigd door Loen op 26-10-2021 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

BartWNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:25:
Yep. Net als met alle voorgaande OTA updates lijk ik ook deze keer vrij laag op de lijst te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
GuiltyNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Het begint met een G en het eindigt op rapje.
Zal de volgende keer iets duidelijker zijn. Had deze keer niet zoveel tijd want moest m'n P2 nog op de brug zetten om de dempers bij te stellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerrit105
Veel nieuwe P2-eigenaars de laatste tijd. Uiteraard goede keuze! Maar de exclusiviteit op de Nederlandse wegen neemt wel wat af zo :w ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 07:13
gerrit105 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:51:
Veel nieuwe P2-eigenaars de laatste tijd. Uiteraard goede keuze! Maar de exclusiviteit op de Nederlandse wegen neemt wel wat af zo :w ;)
Het is gelukkig nog niet zo erg als bij de Tesla’s. Dan heb ik altijd zoiets van: Goh, daar heb je er weer eentje…

De Polestar blijft een genot om op de wegen te aanschouwen :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Pagina: 1 ... 29 ... 208 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.