TheDan54 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 18:37:
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben. Op voorhand excuses mocht dat niet zo zijn:
Ik rijd in een Lynk 01. Het is een full options PHEV, dus niet full electric. Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten met de Volvo XC40 Recharge Pure Twin Pro (P8) en evident ook met de Polestar 2.
Met name het software gedeelte van de Lynk (de Lynk 01 heeft geen Android Automotive aan boord) kent een grillig gebruik voor de infotainment-functionaliteit. Systemen werken soms wel en soms niet. De diverse fora over de Lynk 01 vermelden de tekortkomingen glashard. Ik ben daarom al ver in mijn oriëntatie op de Polestar 2. Diverse proefritten zijn gemaakt en ook al offertes (Pilot Plus) opgevraagd bij leasemaatschappijen.
Er zijn natuurlijk diverse fora en reviews met betrekking tot de Polestar 2. Deze bijvoorbeeld. Maar ... weet iemand een plek waar eventuele tekortkomingen van de Polestar 2 handzaam bij elkaar zijn gebracht? Ik weet bijvoorbeeld dat Apple CarPlay nog niet beschikbaar is in de Polestar 2. Wat gaat op dit moment erg goed in de Polestar 2? Waar wordt nog aan gewerkt? Wat zijn flaws of slechte ontwerpbeslissingen?
De ervaringen op dat vlak zijn wisselend en hangen maar net af van wie je het vraagt.
Voor mij zijn er maar 3 echte missers:
Pianolak zwarte elementen in het interieur
Geen mogelijkheid tot plannen van het laden. (Nou kan je dat meestal bij je eigen laadpaal nog wel regelen, maar dat heb ik slechte ervaringen mee).
Geen mogelijkheid tot aanpassen van de preconditioning temperatuur.
Wat ik wel ervaar, maar geen last van heb is de balk in de zitting, dat had beter gekund maar vind ik zelf het minst storend.
De app werkt bij mij prima voor mijn doeleinden, ik heb mazzel met mijn verbruik en over het algemeen ook geen issues met de assistent/boordcomputer.
Uitblinkers zijn voor mij de afwerking, de kwaliteit en de service.
Vind het tot nog toe een genot in de auto te rijden en er naar te kijken. Contact met polestar en de lokale Volvo dealer is voor mij tot nog toe ook erg positief geweest.
Wat ik jammer vind maar wat ongetwijfeld nog gaat komen en waar Volvo/polestar weinig aan kunnen doen, is het zeer beperkte aantal beschikbare apps tot nog toe.
[
Voor 13% gewijzigd door
Fladder80 op 24-10-2021 22:40
]