• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Nog een tip qua sleutel batterijen. Voor zover ik begrepen heb zou de auto een melding moeten maken wanneer de batterij bijna leeg is.
Dat was bij mij nog niet het geval, toch kreeg ik steeds vaker de auto niet "keyless" open, op de knop drukken werkte dan wel. Maar ook in de auto herkende die steeds vaker de sleutel niet.
En als hij de sleutel wel herkende dan kreeg ik vaak de melding dat ik de schakelpook (oid) helemaal naar achter moest trekken om de auto te activeren. Toch maar de batterij vervangen, werkt weer als een zonnetje.

Nog een andere, als je ook allergisch bent voor de pianolak in het middenconsole, omdat als je er te lang naar kijkt er al vlekken op zitten. Ik heb bij Mamoparts een origineel vervangend paneel besteld voor een paar tientjes. Verrassend eenvoudig zelf te installeren. Er zijn ook mensen die met plakplastic aan de slag gaan, maar ik ben niet zo'n knutselaar.

Voor zover ik weet heeft mijn Polestar geen trekhaak, maar ik vind net een witte kenteken plaat achter in de auto (mijn kenteken). Maar die kan toch alleen nut hebben als de auto een trekhaak heeft? Of zijn er nog andere toepassingen?

[ Voor 11% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 14:56 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:53:
Voor zover ik weet heeft mijn Polestar geen trekhaak, maar ik vind net een witte kenteken plaat achter in de auto (mijn kenteken). Maar die kan toch alleen nut hebben als de auto een trekhaak heeft? Of zijn er nog andere toepassingen?
Zeker weten dat ie geen trekhaak heeft? Zit er geen knopje links in de kofferbak, misschien verborgen achter de EHBO kit?

• IPeukieI
Klaus_1250 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:03:
[...]

Zeker weten dat ie geen trekhaak heeft? Zit er geen knopje links in de kofferbak, misschien verborgen achter de EHBO kit?
Ik ga straks even kijken. Geen knop te bekennen, zou naast/in de buurt van de 12v aansluiting moeten zitten toch?

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat lease maatschappijen het misschien standaard meegeven, omdat dat misschien goedkoper is dan het achteraf op individueel verzoek te moeten leveren (auto is ex lease).

[ Voor 9% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 17:02 ]

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:26
IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:53:
Nog een andere, als je ook allergisch bent voor de pianolak in het middenconsole, omdat als je er te lang naar kijkt er al vlekken op zitten. Ik heb bij Mamoparts een origineel vervangend paneel besteld voor een paar tientjes. Verrassend eenvoudig zelf te installeren. Er zijn ook mensen die met plakplastic aan de slag gaan, maar ik ben niet zo'n knutselaar.
Ik ben wel benieuwd naar die vervangende middenconsole paneeltje. Ik zat op amazon ook eentje in matt zwart. Maar durf het niet aan om het zelf te vervangen. Je gaf aan dat het eenvoudig is maar niet bang dat het breekt? Welke kleur heb je gekozen?

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:25
Chillko schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:06:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die vervangende middenconsole paneeltje. Ik zat op amazon ook eentje in matt zwart. Maar durf het niet aan om het zelf te vervangen. Je gaf aan dat het eenvoudig is maar niet bang dat het breekt? Welke kleur heb je gekozen?
Sticker van aliexpress ziet er ook prima uit. Ben je voor 4 euro klaar.

• IPeukieI
Chillko schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:06:
[...]

Ik heb deze gekozen. Ik zal morgen even een foto maken in de auto. Je moet inderdaad behoorlijk wat kracht zetten, maar uiteindelijk is het wel gemaakt om op deze manier te verwijderen. Hoewel je dat waarschijnlijk niet dagelijks moet willen doen. Ik heb een paar videos bekeken om een beetje een gevoel te krijgen bij hoeveel kracht je moet zetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-6GVnfzsTj_JmPqnWV9N5XiIqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpR8MStxMzAwGljIVUEKQtv1.jpg?f=fotoalbum_large
lonehitman schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:52:
[...]

Sticker van aliexpress ziet er ook prima uit. Ben je voor 4 euro klaar.
Dat is zeker waar! Maar ik heb simpelweg het geduld niet om dat er fatsoenlijk opgeplakt te krijgen. Met de jaren komt er toch wat zelfkennis. 😉

[ Voor 3% gewijzigd door IPeukieI op 29-03-2026 21:17 ]

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:26
IPeukieI schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:15:
[...]

Ik heb deze gekozen. Ik zal morgen even een foto maken in de auto.
Mooi plaatje wel! Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Pagina: 1 ... 239 240 Laatste

Let op:
Een Tesla (of ander merk) versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic. of Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.